[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.074 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 08:46:
Ligt de SIP-server van KPN eruit? Ik krijg namelijk geen contact als ik probeer te bellen met Express Talk en als ik 213.75.12.212 ping dan krijg ik een time-out.
Ah, nou doet 'ie het weer. Ik krijg alleen geen software pakket aan de loop met de SIP server, mijn 084 nummer en het wachtwoord. Iemand die het al wel gelukt is? Zoja, hoe? :)

Ik heb nu sjphone geprobeerd en Express Talk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:35:
[...]

uuuhm daar is de TSM toch voor bedoelt? dit staat in de beginpost en bovendien het is hetzelfde type systeem. Bovendien aangezien het hele kpn voip netwerk draait op siemens hard en software is de kans vrij klein dat dit gebruikt gaat worden,
Klonk me zo mooi in de oren, echo onderdrukken voordat de echo hoorbaar is voor de gebruiker...was ik eindelijk van mn echo af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ISDN ??

Enige tijd geleden kwam er een post voorbij over ISDN. Een telefoontje vandaag met de HD leerde dat het nog een half jaar kon duren. Een andere HD medewerker wist mij te vertellen dat er al ISDN boxen worden uitgegeven.

Zijn er al lezers die ISDN IPB in het gebruik hebben en wat zijn de ervaringen ?

Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:46:
Zijn er mensen die ervaring hebben met emule? Bij mij werkt emule, maar na verloop van tijd kan ik geen internetpagina's meer opvragen. Alleen door de pc opnieuw te starten kan je dit verhelpen. Ben benieuwd!!
Geen probleem hier. Wel ipadres van pc op server zetten ivm lowid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:25:
[...]

Vreemd! Vanmorgen nog eens goed uitgeprobeerd. Nadat emule aanstaat zeker half uur geen probleem. Kan rustig over internet browsen. Maar na die tijd Niks meer. Ook mail ophalen is niet meer mogelijk. Ping naar box OK, maar voorbij box Noppes. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:07:
[...]

Vreemd! Vanmorgen nog eens goed uitgeprobeerd. Nadat emule aanstaat zeker half uur geen probleem. Kan rustig over internet browsen. Maar na die tijd Niks meer. Ook mail ophalen is niet meer mogelijk. Ping naar box OK, maar voorbij box Noppes. :?
Hier echt geen probleem. Gebruik trouwens wel emule snake, maar dat mag niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:34
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:25:
[...]

Welk ip adres voer ik hier in? Het 192.168.2.2 of het nummer van de kpn verbinding (169.254.161.82)?
Of nog iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
169.254.x.x is een IP-adres dat Windows zich zelf toewijst (en dus geen KPN IP-adres) als hij geen IP-adres toegewezen krijgt van een DHCP-server. Check dus even of je kabels en vebinding goed is dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
JeroenM_tbs schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:37:
169.254.x.x is een IP-adres dat Windows zich zelf toewijst (en dus geen KPN IP-adres) als hij geen IP-adres toegewezen krijgt van een DHCP-server. Check dus even of je kabels en vebinding goed is dus. ;)
het heeft te maken met mijn software firewall (Kerio). als ik die installeer krijg ik geen verbinding en zie ik het 169.254.x.x ip adres staan. Als ik de firewall weer verwijder dan heb ik weer verbinding.
- als ik het goed begrijp moet ik bij de serverinstelling op mijn kpn dus 192.168.2.2 invullen?
- enig idee waarom het fout gaat met kerio geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knireis schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:42:
[...]

het heeft te maken met mijn software firewall (Kerio). als ik die installeer krijg ik geen verbinding en zie ik het 169.254.x.x ip adres staan. Als ik de firewall weer verwijder dan heb ik weer verbinding.
- als ik het goed begrijp moet ik bij de serverinstelling op mijn kpn dus 192.168.2.2 invullen?
Als je er slechts 1 computer op hebt kun je er van uitgaan dat het 192.168.2.2 is. Om dit te checken kun je even ipconfig intoetsen in je opdrachtpromp.

Kerio geen idee. Ik gebruik norton wat prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knireis schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:42:
[...]

Lijkt mij dat je in de kerio instellingen de gateway toe moet staan, dus 192.168.2.1 toe moet voegen als trusted ip. zou genoeg moeten zijn en ander ook even je ip hard instellen zodat je die ook los kan gooien en bovendien dan kun je die ook gelijk bij de serverinstellingen in de experia in kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:07:
[...]

Gooi de limit van de maximale connecties eens omlaag. Experia heeft nogal eens moeite met veel connecties.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedan
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:37:
[...]

Gooi de limit van de maximale connecties eens omlaag. Experia heeft nogal eens moeite met veel connecties.
Bedankt voor de tip. Ga ik gelijk doen. En dan maar weer afwachten.

Mocht niet baten!! Weer zelfde resultaat. Vreemd is ook dat na herstart van pc probleem weer is opgelost. Hoef niks met box te doen. Zijn er eventueel nog andere instellingen van emul van belang??

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Heeft bij jullie de WiFi er vanmiddag ook uitgelegen? Hier en bij een kennis hadden we vanmiddag hetzelfde probleem: geen WiFi-verbinding met de Experia-box. Pas na een harde reset van de box (waardoor hij opnieuw de instellingen ophaalt) kwam de draadloze verbinding weer op gang. Was dit een foutje in een firmware-update van KPN?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B_O_S_S schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:02:
Heeft bij jullie de WiFi er vanmiddag ook uitgelegen? Hier en bij een kennis hadden we vanmiddag hetzelfde probleem: geen WiFi-verbinding met de Experia-box. Pas na een harde reset van de box (waardoor hij opnieuw de instellingen ophaalt) kwam de draadloze verbinding weer op gang. Was dit een foutje in een firmware-update van KPN?
Heel toevallig vandaag eens niet. Gebeurd vrij regelmatig hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:16:
[...]

Heel toevallig vandaag eens niet. Gebeurd vrij regelmatig hier.
Hier had ik elke dag wel minimaal een keer last van.
Nadat ik een kabeltje heb gelegd geen problemen meer >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:07:
ISDN ??

Enige tijd geleden kwam er een post voorbij over ISDN. Een telefoontje vandaag met de HD leerde dat het nog een half jaar kon duren. Een andere HD medewerker wist mij te vertellen dat er al ISDN boxen worden uitgegeven.

Zijn er al lezers die ISDN IPB in het gebruik hebben en wat zijn de ervaringen ?

Mario
Min vader heeft naar kpn gebelt.
Volgens kpn komt er volgende maand ipb voor isdn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:28:
[knip]
Mocht niet baten!! Weer zelfde resultaat. Vreemd is ook dat na herstart van pc probleem weer is opgelost. Hoef niks met box te doen. Zijn er eventueel nog andere instellingen van emul van belang??
Ik heb verder geen ervaring met emule, maar eventjes samenvatten:
Je hebt nu het ip van de pc vast op 192.168.2.2 ingesteld. Je hebt in de Box de instellingen op server gezet en daar 192.168.2.2 ingevoerd. Nu is het zo dat als je emule gebruikt je naar verloop van tijd geen internet pagina's meer kan opvragen. Je kunt pingen tot de box, maar niet voorbij de box. Vat ik het correct samen?

Ik zou de firewall, in jou geval Kerio, eens uitzetten. Als je geen internetpagina's meer kunt benaderen en hier ook niet naar kunt pingen. Kun je dan wel nog pingen naar andere pc's in het netwerk (of zijn die er geen)?? Lost zich het probleem ook op als je de box eventjes van de stroom afhaalt? Als je emule helemaal niet gebruikt blijft het probleem dan weg? Al eens gescant op spyware? Op andere pc's werkt alles wel correct? Misschien wat veel vragen, maar hopelijk wordt het probleem hierna iets duidelijker. Het is namelijk de vraag ligt het aan de box of aan emule.

Edit: Owja jij had geen kerio, sorry niet goed opgelet.

[ Voor 14% gewijzigd door Edmund op 22-01-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:08:
[...]

Ik zou de firewall, in jou geval Kerio, eens uitzetten. Als je geen internetpagina's meer kunt benaderen en hier ook niet naar kunt pingen. Kun je dan wel nog pingen naar andere pc's in het netwerk (of zijn die er geen)?? Lost zich het probleem ook op als je de box eventjes van de stroom afhaalt? Als je emule helemaal niet gebruikt blijft het probleem dan weg? Al eens gescant op spyware? Op andere pc's werkt alles wel correct? Misschien wat veel vragen, maar hopelijk wordt het probleem hierna iets duidelijker. Het is namelijk de vraag ligt het aan de box of aan emule.
Je hebt mijn verhaal goed samengevat. Maar ik ben niet degene met de Kerio firewall.
Ik ben nog goed aan het uitproberen of het probleem door emule of door iets anders wordt veroorzaakt. Heb meerdere pcs op het netwerk. Deze kunnen wel browsen over het internet, terwijl de pc met emule dan dat niet meer kan. Ik heb het idee dat ook 1 keer ik niet kon browsen (tijd lang pc aan maar niets op gedaan )over internet zonder dat emule aanstond. Lastig uitproberen, want het doet zich niet direct voor maar pas na zo'n uur of zo. Als ik meer weet plaats ik het weer hier. Voor de rest zijn ervaringen van anderen hiermee welkom.

10 miniuten later: Pc staat al echt heel lange tijd aan geen emule, alles OK. Zet hem net zo'n 10 minuten geleden aan. en al heel snel nadat ik explorer heb afgesloten en weer opstart, geen internet. Heb dus wel heel erg de indruk dat het aan emule combinatie box ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:37:
[...]
Hier had ik elke dag wel minimaal een keer last van.
Toeval dan dat het op hetzelfde moment bij 2 Experia's gebeurde?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:31:
[knip]
10 miniuten later: Pc staat al echt heel lange tijd aan geen emule, alles OK. Zet hem net zo'n 10 minuten geleden aan. en al heel snel nadat ik explorer heb afgesloten en weer opstart, geen internet. Heb dus wel heel erg de indruk dat het aan emule combinatie box ligt.
Als het toch aan de combinatie ligt wordt het de hd bellen en kijken als het probleem bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B_O_S_S schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:37:
[...]

Toeval dan dat het op hetzelfde moment bij 2 Experia's gebeurde?
Soms ging het dagen goed, en dan na een reset van de box, en een update verder, had ik prompt weer problemen.
Het lag dus niet altijd aan externe factoren zoals een of ander electrisch of magnetisch veld.
Heb nu mijn desktop maar van een kabeltje voorzien, en alleen mijn floptop op de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:17:
[...]
Als het toch aan de combinatie ligt wordt het de hd bellen en kijken als het probleem bekend is.
Ben weer wat verder. Als emule tijdje aanstaat (10 minuten) dan werkt de DNS (zit dus op de box)NIET meer. ik kan dus wel pingen mbv ipnummers naar buiten, maar mbv naam dan kan dat niet meer. Tja waarschijnlijk dus HD bellen en kijken wat zij weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Edmund schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:08:
[...]

maar ikke wel.
zodra ik kerio installeer en opnieuw opstart is er wel een wifi verbinding met de expbox maar geen internetverbinding (geeft een message met iets van beperkte verbinding mogelijkheden) en zie ik bij de siemens adaptersoftware het 169.254.161.82 ip adres staan.
zodra ik kerio verwijder en opnieuw opstart is het probleem weer verdwenen.
ik draai nu de WinXP firewall maar weet niet of die wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc3l schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:52:
[...]

Min vader heeft naar kpn gebelt.
Volgens kpn komt er volgende maand ipb voor isdn.
Ik heb in de laatste week van december 2005 nog contact gehad met de IPB HD en deze wisten mij te vertellen dat IPB voor ISDN in de 3de of 4de week van januari 2006 zou starten. Kennelijk is dat dan weer verschoven naar februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
knireis schreef op maandag 23 januari 2006 @ 08:48:
zodra ik kerio installeer en opnieuw opstart is er wel een wifi verbinding met de expbox maar geen internetverbinding (geeft een message met iets van beperkte verbinding mogelijkheden) en zie ik bij de siemens adaptersoftware het 169.254.161.82 ip adres staan.
zodra ik kerio verwijder en opnieuw opstart is het probleem weer verdwenen.
ik draai nu de WinXP firewall maar weet niet of die wel goed is.
Ik heb geen ervaring met kerio. Maar als ik naar screenshots kijk moet je volgensmij onder het kopje Network Security het een en ander instellen. Je zult waarschijnlijk ergens je wifi verbinding als trused moeten zetten.

Ik gebruik ook alleen de windows firewall. Een andere firewall is meestal wel beter, maar of dat particulier nu echt zoveel zin heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 00:13
Ik heb even een korte vraag,
Ik heb in de inleiding van dit topic gelezen dat het in de toekomst mogelijk zou kunnen worden er een NAT tabel kan worden ingevoerd in de Experia box.

Kan iemand dit al?? zo niet, hoe doen jullie dit dan met bijvoorbeeld VNC,RDP en/of VPN.
Wij hebben thuis 3 pc's en de 3e staat 2 verdiepingen hoog en deze is draadloos. Zal deze pc nog draadloos kunnen internetten?

Ik heb net met KPN gebeld, het thuis een mooie Speedtouch staan die ook de VOIP functie bevat. Maar deze mocht ik niet gebruiken. echt niet te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
vakantieman schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:08:
Ik heb in de inleiding van dit topic gelezen dat het in de toekomst mogelijk zou kunnen worden er een NAT tabel kan worden ingevoerd in de Experia box. Kan iemand dit al?? zo niet, hoe doen jullie dit dan met bijvoorbeeld VNC,RDP en/of VPN.

Wij hebben thuis 3 pc's en de 3e staat 2 verdiepingen hoog en deze is draadloos. Zal deze pc nog draadloos kunnen internetten?

Ik heb net met KPN gebeld, het thuis een mooie Speedtouch staan die ook de VOIP functie bevat. Maar deze mocht ik niet gebruiken. echt niet te geloven.
Een NAT tabel aanmaken kan nog niet. Lees dit bericht maar eens. Je zou er wel een router tussen kunnen zetten en het ip van deze router op mijn kpn als server adres invoeren. Je kunt daarna de NAT tabel op de router inrichten.

De draadloze verbinding van de experia box is niet optimaal. Voor jou 3de pc moet hij door 2 dekken heen. Zijn deze van hout of van beton met veel ijzer? Dit maakt nogal een verschil.

Helaas mag je die speedtouch niet gebruiken. En als dit al gaat werken. Werkt het toch niet optimaal met het systeem van siemens. Omdat dit systeem niet is gemaakt voor de speedtoch, maar voor een ander systeem dat zich richt op de Experia Box.

Edit: de speedtouch 716 is de enige speedtouch met voip.

[ Voor 4% gewijzigd door Edmund op 23-01-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het om de speedtouch 716 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan ME_MostWanted,

Je hebt aangegeven dat je een analoge telefoonlijn wilde behouden dan bel je nu nog analoog .
Je hebt nu een shared line met IPB en analoge telefonie , wilde je dat of wilde je je nummer behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 00:13
Bedankt voor het antwoord, ik denk dat ik het vanavond maar ga bestellen.
Dan duurt het nog wel een maand voordat het werkt en dan zal die nieuwe firmware er hoop ik zijn.
Het zijn 2 plafonds met beton, de 716 heeft hier geen problemen.

Het gaat inderdaad om de speedtouch 716. Leuk modempje maar ook daar staat ook al weer meer onzin op dan de speedtouch 510(met dit modem heb ik nooit problemen gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:31
Mijn voicemailbox werkt al een week niet goed, als de telefoon 4x is overgegaan krijg je een lange stilte en als je het een paar keer blijft proberen krijg je ineens wel de voicemail en kan je een bericht achterlaten. Ik vrees alleen dat niet iedereen mij een paar keer achter elkaar gaat bellen. Voor mij is er een ticket aangemaakt, nu maar weer even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 09:41
Ik volg dit topic nu al een tijdje, aangezien wij binnenkort gaan verhuizen en we de overstap naar IPB wel zien zitten. Nu zit ik met 'een probleem'. Volgens de medewerker van Primafoon die ik vanmiddag gesproken heb en de dame van de Klantenservice die ik net gebeld heb (voor een 0900 nummer best snel iemand aan de telefoon :P ) kan ik gedurende de verhuizing (of als onderdeel van de verhuizing) NIET overstappen op IPB om 2 redenen:
1. De huidige lijn is ISDN2
2. De huidige ADSL verbinding verloopt via HetNet

Bij monde van beide partijen is punt 1 een probleem, aangezien er in de afgelopen 2 maanden geen veranderingen plaatsgevonden mogen hebben aan de telefoonlijn :? . Dit snap ik dus niet, of ik begrijp het verkeerd, maar klaarblijkelijk wordt een verhuizing gezien als een 'verandering' aan de lijn. Een overstap naar analoog is wel mogelijk tijdens de verhuizing (maar is eigenlijk niet anders als een 'normale' overzetting) en kost € 75 (ik denk zelfs zonder de gebruikelijke verhuiskosten)

Punt 2 is ook een probleem, zegt men, want de lijn moet eerst vrij zijn van ADSL van HetNet, anders kan de switch OOK niet gemaakt worden. Nu was ik, na het lezen van alle berichten hier, in de veronderstelling dat een overstap naar IPB wel mogelijk is (ook al zit je nu bij een van de andere Connected By KPN providers), maar dat dan de abonnementskosten van je huidige provider doorlopen tot het eind van de lopende contractperiode (niet vergeten op tijd op te zeggen natuurlijk 8)7); in mijn geval tot half juli. Die kosten heb ik er wel voor over...

Wellicht dat iemand hier mij duidelijkheid kan geven, want echt snappen doe ik het niet. Het nieuwe adres is nog nooit gebruikt (nieuwbouw project) en ADSL dan wel IPB is daar beschikbaar. De bedoeling is (of was als het niet lukt) dat de verhuizing plaats vindt van ISDN2+ADSL van HetNet naar IPB van KPN, met in achtname van de opzegtermijn (de kosten dus) van HetNet... Wie o wie kan mij hier duidelijkheid over verschaffen of heeft al met deze situatie te maken gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik heb een vraagje hoe snel word het geleverd oer het algemeen?

Ik heb momenteel HCCnet en dat gaat XS4ALL worden. Ik heb nare ervaringen met XS4ALL en ik kan dus mooi opzeggen wegens verandering van de algemene voorwaarden. De gehele migratie dat dit afgelopen is en dus ook omgezet is is berekend op eind juni. Nu dacht ikzelf om veilig te zijn om KPN internetPlusbellen aan te laten melden voor eind mei. Dan heb ik 1 maand overlapping dat vind ik niet erg. Kan dat?

Wil mijn internetverbinding er zo min mogelijk uit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:49

darkrain

Moderator Discord

Geniet

J.Kossen schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:45:
Ik volg dit topic nu al een tijdje, aangezien wij binnenkort gaan verhuizen en we de overstap naar IPB wel zien zitten. Nu zit ik met 'een probleem'. Volgens de medewerker van Primafoon die ik vanmiddag gesproken heb en de dame van de Klantenservice die ik net gebeld heb (voor een 0900 nummer best snel iemand aan de telefoon :P ) kan ik gedurende de verhuizing (of als onderdeel van de verhuizing) NIET overstappen op IPB om 2 redenen:
1. De huidige lijn is ISDN2
2. De huidige ADSL verbinding verloopt via HetNet

Bij monde van beide partijen is punt 1 een probleem, aangezien er in de afgelopen 2 maanden geen veranderingen plaatsgevonden mogen hebben aan de telefoonlijn :? . Dit snap ik dus niet, of ik begrijp het verkeerd, maar klaarblijkelijk wordt een verhuizing gezien als een 'verandering' aan de lijn. Een overstap naar analoog is wel mogelijk tijdens de verhuizing (maar is eigenlijk niet anders als een 'normale' overzetting) en kost € 75 (ik denk zelfs zonder de gebruikelijke verhuiskosten)

Punt 2 is ook een probleem, zegt men, want de lijn moet eerst vrij zijn van ADSL van HetNet, anders kan de switch OOK niet gemaakt worden. Nu was ik, na het lezen van alle berichten hier, in de veronderstelling dat een overstap naar IPB wel mogelijk is (ook al zit je nu bij een van de andere Connected By KPN providers), maar dat dan de abonnementskosten van je huidige provider doorlopen tot het eind van de lopende contractperiode (niet vergeten op tijd op te zeggen natuurlijk 8)7); in mijn geval tot half juli. Die kosten heb ik er wel voor over...

Wellicht dat iemand hier mij duidelijkheid kan geven, want echt snappen doe ik het niet. Het nieuwe adres is nog nooit gebruikt (nieuwbouw project) en ADSL dan wel IPB is daar beschikbaar. De bedoeling is (of was als het niet lukt) dat de verhuizing plaats vindt van ISDN2+ADSL van HetNet naar IPB van KPN, met in achtname van de opzegtermijn (de kosten dus) van HetNet... Wie o wie kan mij hier duidelijkheid over verschaffen of heeft al met deze situatie te maken gehad?
Hetnet gaat ook deze dienst leveren.
Dus misschien een idee om even contact met Hetnet op te nemen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
J.Kossen schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:45:
Ik volg dit topic nu al een tijdje, aangezien wij binnenkort gaan verhuizen en we de overstap naar IPB wel zien zitten. Nu zit ik met 'een probleem'. Volgens de medewerker van Primafoon die ik vanmiddag gesproken.............
Kun je bij de verhuizing naar het nieuwbouw project je bestaande nummer houden? Als dit niet zo is omdat je in een andere regio komt te wonen dan kun je gewoon een nieuwe lijn aanvragen en zie ik het probleem van KPN niet. Dan is er ook helemaal geen sprake van verhuizen.

Kun je je nummer wel houden dan snap ik het probleem wel. Er is dan sprake van een verhuizing waar 3 dingen tegelijk moeten gebeuren. Van ISDN naar analoog. Hetnet weg. IPB erop. Dit zal KPN nooit allemaal tegelijk kunnen. Misschien lukt het wel om de lijn te verhuizen en er dan direct-adsl van kpn op te zetten. Dan of ervoor al de lijn om laten zetten van ISDN naar analoog. Als dit alles rond en de 2 maanden verstreken zijn IPB aanvragen.

Maarja dit blijft erg omstreden. En ik vraag me af als er geen makkelijkere oplossingen zijn. Ik weet niet hoelang het duurt totdat je gaat verhuisen, maar is het anders niet verstanding om nu al IPB op de lijn te gaan zetten en daarna de IPB-lijn verhuizen.
Cave_Boy schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:56:
Ik heb momenteel HCCnet en dat gaat XS4ALL worden. Ik heb nare ervaringen met XS4ALL en ik kan dus mooi opzeggen wegens verandering van de algemene voorwaarden. De gehele migratie dat dit afgelopen is en dus ook omgezet is is berekend op eind juni. Nu dacht ikzelf om veilig te zijn om KPN internetPlusbellen aan te laten melden voor eind mei. Dan heb ik 1 maand overlapping dat vind ik niet erg. Kan dat?
Zoals J.Kossen net zei moet eerst de huidige adsl-verbinding van de lijn af zijn. Meestal kun je het op een bepaalde dag op zeggen. Deze datum mag voor de datum van het einde van het contract zijn (bv 1jul). Je moet dan wel nog doorbetalen bij HCCnet.

IPB zou je dan op 1jul in moeten laten gaan. Dit zal ook wel te regelen zijn met KPN. Misschien lukt het niet per 1jul, maar wordt dit 2jul. Dan zou je 1 dag zonder internet zitten. Lijkt me nog niet het ergste. Je moet gewoon een dag kiezen die je niet thuis bent .

Oftewel eerst eventjes bellen met KPN hoe dit in zijn werk gaat. Daarna zou je contact met HCCnet op moeten nemen over het stop laten zetten op een bepaalde dag.

[ Voor 118% gewijzigd door Edmund op 23-01-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo J.Kossen en cave_boy,

Internetplusbellen is gewoon aan te vragen terwijl er nog een andere ADSL provider actief is. KPN zet het IPB signaal er op zelf naast die andere die het ook nog blijft doen tot het contract over is (mits het connected by KPN is, kan dus ook bijvoorbeeld Wanadoo zijn). Je betaalt enkel je abonnementgeld voor de resterende periode aan de oude provider, maar het staat IPB absoluut niet in de weg. Ik heb zelf 2 kenissen die overgestapt zijn en waarvan het contract met hun oude provider pas over een paar maanden afloopt.... geen probleem dus (en ze hebben geen dag zonder internet gezeten omdat de signalen naast elkaar kunnen werken).

Wat betreft de verhuizing is de omschakeling van ISDN naar analoog met nummerbehoud inderdaad lastig. Dit is zoals in dit topic blijkt ook moeilijk mogelijk als je op hetzelfde adres ISDN om wil zetten naar analoog (en IPB is er nog niet voor ISDN). Indien je van netnummer verandert zou ik dus gewoon het oude abbo opzeggen en op het nieuwe IPB aanvragen (ik heb in het verleden ook geen aansluitkosten hiervoor gehad). De oude provider is zoals ik hierboven beschreef geen probleem (enkel misschien dat de restant contractperiode doorbetaald moet worden, indien je je aansluiting opzegt wegens verhuizing zal dit volgens mij trouwens ook niet van toepassing zijn).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
@Edmund

Bedankt voor je snelle reactie
Edmund schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:11:
[...]
Kun je bij de verhuizing naar het nieuwbouw project je bestaande nummer houden? Als dit niet zo is omdat je in een andere regio komt te wonen dan kun je gewoon een nieuwe lijn aanvragen en zie ik het probleem van KPN niet. Dan is er ook helemaal geen sprake van verhuizen.
Nee, we blijven binnen de regio
Kun je je nummer wel houden dan snap ik het probleem wel. Er is dan sprake van een verhuizing waar 3 dingen tegelijk moeten gebeuren. Van ISDN naar analoog. Hetnet weg. IPB erop. Dit zal KPN nooit allemaal tegelijk kunnen. Misschien lukt het wel om de lijn te verhuizen en er dan direct-adsl van kpn op te zetten. Dan of ervoor al de lijn om laten zetten van ISDN naar analoog. Als dit alles rond en de 2 maanden verstreken zijn IPB aanvragen.
Helder! _/-\o_ Kijkend naar mijn situatie en de kosten die bij de omzetting van ISDN naar analoog en de verhuizing komen kijken, denk ik dat ik tot het eind van mijn contract bij HetNet (juli) blijf en daarna overstap naar IPB. Aangezien tegen die tijd ook IPTV (staat ook op mijn verlanglijstje) beschikbaar zou moeten zijn, wacht ik gewoon.
Maarja dit blijft erg omstreden. En ik vraag me af als er geen makkelijkere oplossingen zijn. Ik weet niet hoelang het duurt totdat je gaat verhuisen, maar is het anders niet verstanding om nu al IPB op de lijn te gaan zetten en daarna de IPB-lijn verhuizen.
We verhuizen per 3 maart a.s. en bovendien heb ik nu ISDN, dus nog niet leverbaar...
[...]
Zoals J.Kossen net zei moet eerst de huidige adsl-verbinding van de lijn af zijn. Meestal kun je het op een bepaalde dag op zeggen. Deze datum mag voor de datum van het einde van het contract zijn (bv 1jul). Je moet dan wel nog doorbetalen bij HCCnet.

IPB zou je dan op 1jul in moeten laten gaan. Dit zal ook wel te regelen zijn met KPN. Misschien lukt het niet per 1jul, maar wordt dit 2jul. Dan zou je 1 dag zonder internet zitten. Lijkt me nog niet het ergste. Je moet gewoon een dag kiezen die je niet thuis bent ;).

Oftewel eerst eventjes bellen met KPN hoe dit in zijn werk gaat. Daarna zou je contact met HCCnet op moeten nemen over het stop laten zetten op een bepaalde dag.
Deze optie zou een mogelijkheid kunnen zijn, ware het niet dat in de loop van februari pas IPB voor ISDN beschikbaar wordt en de verhuizing van een IPB verbinding 15 dagen duurt. Bovendien kan HetNet ook nog dwarsliggen, maar ik zou er achterheen kunnen bellen a € 0.45 per minuut :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
darkrain schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:02:
[...]

Hetnet gaat ook deze dienst leveren.
Dus misschien een idee om even contact met Hetnet op te nemen.
Het idee is juist om van HetNet af te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:43:
Hallo J.Kossen en cave_boy,

Internetplusbellen is gewoon aan te vragen terwijl er nog een andere ADSL provider actief is. KPN zet het IPB signaal er op en gooit de "andere" er af (mits het connected by KPN is, kan dus ook bijvoorbeeld Wanadoo zijn). Je betaalt enkel je abonnementgeld voor de resterende periode aan de oude provider, maar het staat IPB absoluut niet in de weg. Ik heb zelf 2 kenissen die overgestapt zijn en waarvan het contract met hun oude provider pas over een paar maanden afloopt.... geen probleem dus.

Wat betreft de verhuizing is de omschakeling van ISDN naar analoog met nummerbehoud inderdaad lastig. Dit is zoals in dit topic blijkt ook moeilijk mogelijk als je op hetzelfde adres ISDN om wil zetten naar analoog (en IPB is er nog niet voor ISDN). Indien je van netnummer verandert zou ik dus gewoon het oude abbo opzeggen en op het nieuwe IPB aanvragen (ik heb in het verleden ook geen aansluitkosten hiervoor gehad). De oude provider is zoals ik hierboven beschreef geen probleem (enkel misschien dat de restant contractperiode doorbetaald moet worden, indien je je aansluiting opzegt wegens verhuizing zal dit volgens mij trouwens ook niet van toepassing zijn).
Dit zou een optie kunnen zijn, als ik zeker wist dat IPB met ISDN voor 15 februari a.s. leverbaar is, zodat ik niet in de problemen kom met de verhuizing van IPB naar het nieuwe adres (duurt 15 dagen :( )

Iemand al een datum gehad waarop IPB + ISDN leverbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt beperkt al geleverd te worden. Ik ben één van de "gelukkigen". Dit is gebeurd na wat misverstanden over en weer of ik IPB op mijn bestaande ISDN kon krijgen. Ik heb dus nu de ISDN variant van de Experia Box (SX552). Sinds vorige week is het aangesloten. Het werkt, maar mijn internet snelheid is meestal maar 20% van wat ik gewend was.
KPN werkt aan een oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:31:
Het schijnt beperkt al geleverd te worden. Ik ben één van de "gelukkigen". Dit is gebeurd na wat misverstanden over en weer of ik IPB op mijn bestaande ISDN kon krijgen. Ik heb dus nu de ISDN variant van de Experia Box (SX552). Sinds vorige week is het aangesloten. Het werkt, maar mijn internet snelheid is meestal maar 20% van wat ik gewend was.
KPN werkt aan een oplossing.
En zo was je gepromoveerd tot testpersoon :) .
J.Kossen schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:49:
[...]

Dit zou een optie kunnen zijn, als ik zeker wist dat IPB met ISDN voor 15 februari a.s. leverbaar is, zodat ik niet in de problemen kom met de verhuizing van IPB naar het nieuwe adres (duurt 15 dagen :( )

Iemand al een datum gehad waarop IPB + ISDN leverbaar wordt?
Waarom zou je IPB aanvragen en daarna meteen verhuizen. Kun je dan niet beter zo snel mogelijk Direct-ADSL nemen en NA de verhuizing IPB nemen. KPN gebruikt voor IPB gewoon een Direct-ADSL verbinding. Het overstappen gaat zonder problemen. Een modem voor Direct-ADSL heb je niet nodig, want je hebt je speedtouch van HetNet nog.

Normaal gesproken kun je van HetNet gewoon overstappen naar Direct-ADSL omdat HetNet ook gebruik maakt van deze adsl verbinding. Je moet alleen de abbo kosten van HetNet doorbetalen totdat je contract afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:55

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Zoals darkrain al zei, hetnet gaat deze dienst ook leveren, waarschijnlijk binnen een maand live ermee. Dus blijf nog ff wachten, want dan kun je gewoon bij hetnet overstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Hij wil van hetnet af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:49:
[...]

Ben weer wat verder. Als emule tijdje aanstaat (10 minuten) dan werkt de DNS (zit dus op de box)NIET meer. ik kan dus wel pingen mbv ipnummers naar buiten, maar mbv naam dan kan dat niet meer. Tja waarschijnlijk dus HD bellen en kijken wat zij weten.
Ik denk probleem te hebben opgelost. (misschien heeft iemand er nog wat aan, mocht hij verglijbaar probleem hebben/krijgen)
TCP/IP instellingen op pc waren zo ingesteld dat automatisch deze verkregen werden. Dus ook de DNS: 192.168.2.1 de box dus. Wanneer emule tijdje aanstaat lijkt het erop dat de DNS van de box niet meer goed functioneert. Namen worden niet omgezet.
Ik heb nu bij tcp/ip zelf 2 DNS servers ingevuld, eerste de box en tweede de DNS van KPNPLANET:
195.121.1.34.
En al de hele avond staat emule aan en geen enkel probleem :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Edmund schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:48:
[...]
Waarom zou je IPB aanvragen en daarna meteen verhuizen. Kun je dan niet beter zo snel mogelijk Direct-ADSL nemen en NA de verhuizing IPB nemen. KPN gebruikt voor IPB gewoon een Direct-ADSL verbinding. Het overstappen gaat zonder problemen. Een modem voor Direct-ADSL heb je niet nodig, want je hebt je speedtouch van HetNet nog.

Normaal gesproken kun je van HetNet gewoon overstappen naar Direct-ADSL omdat HetNet ook gebruik maakt van deze adsl verbinding. Je moet alleen de abbo kosten van HetNet doorbetalen totdat je contract afloopt.
Zoals het er nu naar uitziet, blijf ik gewoon HetNet houden tot het eind van het contract, evenals ISDN. Dat ik zo snel mogelijk over wil naar IPB; laten we het een win-win situatie noemen voor zowel mij persoonlijk als voor mijn baas ;) Bovendien als ik NU IPB via ISDN zou kunnen krijgen, dan heb ik straks maar 35 euro verhuiskosten ipv 28,xx voor ISDN en 34,95 voor ADSL. Dus ook daar zou een voordeel kunnen zitten...

Anyhow, ik ben vanavond heel veel wijzer geworden :) Zoals Johan Cruyff zou zeggen "Elk nadeel hep z'n voordeel'. Immers in juli zijn er weer meer mensen die IPB hebben, is IPB via ISDN gewoon leverbaar, zijn (hopelijk) de meeste problemen die er nu nog zijn opgelost en of ik nu van HetNet afben of pas in juli, die kosten zou ik sowieso moeten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]scorpio schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:23:
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:48:
[...]

Ik weet niet wat je allemaal via internet doet, maar surfen en downloaden van torrents ed. gaat prima.

Welke poort gebruik jij voor het downloaden van Torrents?
Welk programma?

Ik heb azureus en ik moet OF alle poorten opengooien middels "mijn KPN" firewall server.. OF raden welke poort bij "standaard" wel openstaat.
Vandaar de vraag, dan kan ik die invoeren in azureus en klaar is scorpio _/-\o_
poort 8080 staat open..... deze had ik in het begin bij bitlord open staan.
Nu heb ik de box op server gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:37
Ik begin nu een beetje flauw te worden van die spooktelefoontjes met als nummerweergave 000000000. Als ik dan oppak hoor ik de kiestoon. Gebeurt meestal een keer of 4 a 5 per dag met name in de late middag en avond. na 21:00 gelukkig nooit. Iemand al enig idee waar dit nu weer mee te maken heeft en gaat het ooit nog goedkomen het IPB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort internetplusbellen van KPN.

Op de experiabox is 1 pc via kabel aangesloten op de box.
Kan op deze PC de thuisnetwerk wizard uitvoeren en de schijven delen.

PC 2 (notebook) is draadloos verbonden met de experiabox.
Kan op deze PC de thuisnetwerk wizard wel uitvoeren maar hij geeft de melding dat het niet lukt.
Moet ik op deze PC een netwerkbrug instellen (kwam deze term ergens tegen).
De wizard ziet wel de LAN kaart maar deze is niet aangesloten.

Voorheen, met 2 PC's via kabel direct op elkaar aangesloten ging een thuisnetwerk instellen eenvoudig. Maar nu kom ik er niet meer uit.

Wie zou mij van de benodigde informatie kunnen voorzien om het netwerk draaiende te krijgen.

Internetten op beide pc's via de experiabox gaat perfect.

Moet er op mijn KPN misschien iets ingesteld worden om een thuisnetwerk te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 15:23
Switek schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:53:
Ik begin nu een beetje flauw te worden van die spooktelefoontjes met als nummerweergave 000000000. Als ik dan oppak hoor ik de kiestoon. Gebeurt meestal een keer of 4 a 5 per dag met name in de late middag en avond. na 21:00 gelukkig nooit. Iemand al enig idee waar dit nu weer mee te maken heeft en gaat het ooit nog goedkomen het IPB?
Ik heb er sinds enige tijd ook weer last van (was lange tijd rustig geweest). Geen idee waar dit mee te maken heeft maar ik vindt het behoorlijk kl*** :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:39:
[knip]
PC 2 (notebook) is draadloos verbonden met de experiabox.
Kan op deze PC de thuisnetwerk wizard wel uitvoeren maar hij geeft de melding dat het niet lukt.
Moet ik op deze PC een netwerkbrug instellen (kwam deze term ergens tegen)?
De wizard ziet wel de LAN kaart maar deze is niet aangesloten.
[knip]
Wizzard laten draaien is in de meeste gevallen niet eens nodig. Maar wel gemakkelijk, dan weet je zeker dat je alles aan hebt staan.

De melding waar het bij jou niet lukt is waarschijnlijk bij het venster waar hij aangeeft welke netwerkverbindingen niet aangesloten zijn. De lan-verbinding is niet aangesloten. Nogal logisch omdat je op wifi zit. Je kunt daar ergens "Verbroken verbindingen negeren aanvinken", doe dit. Lukt het dan nog niet dan is het vaak handiger om het een en ander bekabeld in te stellen en daarna pas op wifi te gaan.

Verder is het meestal voldoende om bij de eigenschappen van de netwerkkaart "bestand en printer deling..." aan te zetten. Tevens moet je dan in "Configuratiescherm -> Systeem" de pc's een handige naam geven en voor beiden dezelfde werkgroepsnaam kiezen. En dan natuurlijk in de firewall de "bestand en printer deling..." als uitzondering ingeven. Dan heb je de wizzard niet eens nodig.
Hier heb ik ook last van gehad. Nu niet meer. Het zij dat ik overdag weg ben ;). Zal thuis nog eens vragen als we er nogsteeds last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nummer afmelden op: http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home.php

Dan sta je niet meer in bestanden van telemarketeers en wordt je niet meer gebeld (duurde een paar weken maar ben er nu ook volledig vanaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:58:
[...]

Dan sta je niet meer in bestanden van telemarketeers en wordt je niet meer gebeld (duurde een paar weken maar ben er nu ook volledig vanaf).
Als ze voor reclame bellen zeggen ze meestal wel wat. Dat is hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze voor reclame bellen zeggen ze meestal wel wat. Dat is hier niet het geval.
Dit zijn vaak testtelefoontjes voor de bestanden (of het nummer daadwerkelijk ook bestaat).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:07:
[...]

Dit zijn vaak testtelefoontjes voor de bestanden (of het nummer daadwerkelijk ook bestaat).
3 a 4 per dag is wel wat veel voor die bestanden lijkt me. Ik heb er een tijd last van gehad, de laatste tijd weer niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb eigenlijk nog een vraag;

Je houd je telefoonnummer gewoon. Maar wordt je gebeld via internet of via analoog? En wat als de stroom nou uitvalt, of de internetservice niet werkt? Kan je dan nog gewoon bellen via pstn?

Als je bijvoorbeeld bij tiscali + voip bellen zit, dan hou je gewoon basisbellen ernaast. Als die service dan niet werkt... geen ramp, kan je altijd nog met analoog bellen. Is dat hier ook zo?

Ik wil eigenlijk altijd ergens op kunnen terugvallen als het niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:07:
[...]

Voor ik IPB had heb ik er nooit last van gehad. En zoals ik al vermelde krijg ik bij het oppakken van zo'n telefoontje de kiestoon te horen. Lijkt mij meer een of andere technische storing in het systeem of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32
Bartjuh schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:01:
Ik heb eigenlijk nog een vraag;

Je houd je telefoonnummer gewoon. Maar wordt je gebeld via internet of via analoog? En wat als de stroom nou uitvalt, of de internetservice niet werkt? Kan je dan nog gewoon bellen via pstn?

Als je bijvoorbeeld bij tiscali + voip bellen zit, dan hou je gewoon basisbellen ernaast. Als die service dan niet werkt... geen ramp, kan je altijd nog met analoog bellen. Is dat hier ook zo?

Ik wil eigenlijk altijd ergens op kunnen terugvallen als het niet werkt...
Als de stroom uitvalt, dan kun je niet bellen. Daarom is IPB ook niet geschikt voor mensen met een alarminstallatie. Ook bij het uitvallen van de verbinding kun je niet bellen.

Voor de anderen, IPB op een huidige ISDN-lijn wordt half februari geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Uw persoonlijke InternetPlusBellen omgeving tijdelijk niet beschikbaar
InternetPlusBellen is niet beschikbaar."

" Uw mobiele Factuur Online tijdelijk niet beschikbaar
Wegens een storing is "Aanmelden Telefoonrekening Online Mobiel" niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak "

(Sms op 17/1 ontvangen voor wat betreft de mobiele telefoon)

Kunnen ze niet de tekst niet veranderen in:

Geacht proefkonijn, zoals u nu onderhand gewend bent, kunt u wederom niet online uw gegevens controleren. Blijft u proberen, misschien komt het ooit nog eens goed })

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Switek schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:19:
[...]

Voor ik IPB had heb ik er nooit last van gehad. En zoals ik al vermelde krijg ik bij het oppakken van zo'n telefoontje de kiestoon te horen. Lijkt mij meer een of andere technische storing in het systeem of iets dergelijks.
Dat is al eens voorbijgekomen in dit topic, zie; predictive dailing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:27:
[...]
Wizzard laten draaien is in de meeste gevallen niet eens nodig. Maar wel gemakkelijk, dan weet je zeker dat je alles aan hebt staan.

De melding waar het bij jou niet lukt is waarschijnlijk bij het venster waar hij aangeeft welke netwerkverbindingen niet aangesloten zijn. De lan-verbinding is niet aangesloten. Nogal logisch omdat je op wifi zit. Je kunt daar ergens "Verbroken verbindingen negeren aanvinken", doe dit. Lukt het dan nog niet dan is het vaak handiger om het een en ander bekabeld in te stellen en daarna pas op wifi te gaan.

Verder is het meestal voldoende om bij de eigenschappen van de netwerkkaart "bestand en printer deling..." aan te zetten. Tevens moet je dan in "Configuratiescherm -> Systeem" de pc's een handige naam geven en voor beiden dezelfde werkgroepsnaam kiezen. En dan natuurlijk in de firewall de "bestand en printer deling..." als uitzondering ingeven. Dan heb je de wizzard niet eens nodig.
[...]
Als het via bedraad werkt en ik verwijder de kabel moet ik dan nof iets instellen om op wifi te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:38:
[...]

Als het via bedraad werkt en ik verwijder de kabel moet ik dan nof iets instellen om op wifi te gaan.
Je moet dan nog vanalles instellen. Zoals wifi aanzetten en wpa-key en zo invoeren ;). Verder zou het dan gewoon moeten werken. Natuurlijk moet de Bestand en printerdeling op de wifi-verbinding ook aan staan. En de firewall moet dit toestaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Edmund op 24-01-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Lanfear28 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:10:
[...]

Dat is al eens voorbijgekomen in dit topic, zie; predictive dailing
Dank je, had ik even over het hoofd gezien (vakantieperiode). Toch heb ik het pas sinds ik IPB heb vandaar dat ik probeer terug te voeren hierop. Ga wel weer eens even bellen met de helpdesk hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Switek schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:19:
[...]

als je bij het opnemen gelijk de kiestoon hoort dan had iemand anders elders eerder opgenomen... Hun systemen bellen meerdere nummers tegelijk, zodra eerder wordt opgenomen, hangen ze op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

RobbertC schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:07:
[...]

Als de stroom uitvalt, dan kun je niet bellen. Daarom is IPB ook niet geschikt voor mensen met een alarminstallatie. Ook bij het uitvallen van de verbinding kun je niet bellen.

Voor de anderen, IPB op een huidige ISDN-lijn wordt half februari geïntroduceerd.
Sterker nog:

Een borg gecertificeerde alarm installatie die is aangesloten op een meldkamer, moet of op een analoge lijn of een isdn lijn zijn aangesloten. Om op een meldkamer aangesloten te zijn, is een borg installatie verplicht. Bij doormelding naar een mobiele telefoon oid, maakt het niet uit. Blijft wel een feit dat als de spanning uitvalt, je dus ook niet naar je mobiel kan laten bellen.

Dan is een UPS wel een oplossing :)

Dan nog loop je het risico dat IPB uitvalt en je dus nog steeds geen doormelding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:58:
[...]

Ook van die telefoontjes gehad aan het begin van IPB. Me afgemeld bij infofilter.nl, tot op heden niet meer lastig gevallen door die verkopers etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben sinds kort ook de kpn experia box, nou was het installeren op de huiscomputer geen probleem voor de KPN medewerker. Deze is aangesloten via de meegelevere wireless gigaset usb adabter en werkt uitstekend. Mijn laptop heeft gewoon een interne wireless kaart (centrino laptop). Ik heb normaal nergens problemen met internet, overal detecteerd hij gelijk de draadloze internetverbinding in de buurt. Maar de nieuwe verbinding van de experia box wil hij maar niet detecteren. De installatie cd heb ik proberen te installeren, maar dan moest hij ook de experia box detecteren, wat hij dus niet deed toen. Ik heb toen al wel wat codes in moeten voeren alvorens hij probeerde te connecten. Nou deed hij het na een paar dagen ineens een paar keer wel, en had ik gewoon verbinding via de experiabox. Dit was een keer of 3, nu wil hij hem helemaal nooit meer detecteren. Mijn laptop ondersteunt WPA, dus dit zou het probleem niet kunnen zijn. Ook als ik de meegeleverde USB-adabter aansluit wil hij het netwerk niet vinden.

Iemand een idee wat dit kan zijn?, heb de 3 topic voor het grootste deel door gezocht maar kom er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Mooi gisteraaf internetplusbellen aangevraagd. Ik ga dus ook meedoen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 07:55:
Wij hebben sinds kort ook de kpn experia box, nou was het installeren op de huiscomputer geen probleem voor de KPN medewerker. Deze is aangesloten via de meegelevere wireless gigaset usb adabter en werkt uitstekend. Mijn laptop heeft gewoon een interne wireless kaart (centrino laptop). Ik heb normaal nergens problemen met internet, overal detecteerd hij gelijk de draadloze internetverbinding in de buurt. Maar de nieuwe verbinding van de experia box wil hij maar niet detecteren. De installatie cd heb ik proberen te installeren, maar dan moest hij ook de experia box detecteren, wat hij dus niet deed toen. Ik heb toen al wel wat codes in moeten voeren alvorens hij probeerde te connecten. Nou deed hij het na een paar dagen ineens een paar keer wel, en had ik gewoon verbinding via de experiabox. Dit was een keer of 3, nu wil hij hem helemaal nooit meer detecteren. Mijn laptop ondersteunt WPA, dus dit zou het probleem niet kunnen zijn. Ook als ik de meegeleverde USB-adabter aansluit wil hij het netwerk niet vinden.

Iemand een idee wat dit kan zijn?, heb de 3 topic voor het grootste deel door gezocht maar kom er echt niet uit.
Broadcasting van je SSID (Welke onder op de experia staat SX???????) staat standaard uit. Dus deze moet je handmatig ingeven. Of de HD bellen en vragen of deze inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:51:
[...]

Broadcasting van je SSID (Welke onder op de experia staat SX???????) staat standaard uit. Dus deze moet je handmatig ingeven. Of de HD bellen en vragen of deze inschakelen.
Bij mijn Draadloze verbindingen (dus de opgeslagen netwerken op mijn laptop) staat ook gewoon die van
de experia box. EN hij heet daat wel SX551..... Hij vind hem dus niet als ik netwerken zoek. Maar waar kan ik dan de Broadcasting van onze SSID handmatig aan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:46:
Bij mijn Draadloze verbindingen (dus de opgeslagen netwerken op mijn laptop) staat ook gewoon die van
de experia box. EN hij heet daat wel SX551..... Hij vind hem dus niet als ik netwerken zoek. Maar waar kan ik dan de Broadcasting van onze SSID handmatig aan zetten?
Die kun je nog niet handmatig aanzetten aangezien dit in het modem dient te gebeuren. Als je een andere PC draadloos wilt toevoegen dien je naar het overzicht van je draadloze netwerken te gaan, vervolgens klik je op Geavanceerd (links in het venster). Vervolgens kies je de tweede tab (Draadloze Netwerken). Daar zie je een lijstje met je voorkeursnetwerken. Klik op Toevoegen en voer je SSID en de beveiligingsmode in. En je hebt verbinding (als het goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:23:
[...]

Die kun je nog niet handmatig aanzetten aangezien dit in het modem dient te gebeuren. Als je een andere PC draadloos wilt toevoegen dien je naar het overzicht van je draadloze netwerken te gaan, vervolgens klik je op Geavanceerd (links in het venster). Vervolgens kies je de tweede tab (Draadloze Netwerken). Daar zie je een lijstje met je voorkeursnetwerken. Klik op Toevoegen en voer je SSID en de beveiligingsmode in. En je hebt verbinding (als het goed is).
misschien een overbodige aanvulling, maar toch: de SSID is hoofdletter gevoelig!!! Ik heb gehad dat ik ipv hoofdletters kleine letters gebruikte, en dan was de experiabox wel zichtbaar, werd zelfs aangegeven dat kwaliteit prima was, maar als ik dan op verbinden klikte kreeg ik de melding dat dat niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja dit heb ik dus al een aantal keer geprobeert, ook heb ik de HD gebelt.
Zij kunnen niet helpen omdat ze alleen adviseren voor de bijgeleverde wireless adapter.
Mja nu doet hij het nog niet, heeft niemand anders dit met een centrino laptop?

Ik zie trouwens nu wel als ik naar de SX551..... verbinding ga dat de netwerksleutel, die eigenlijk
26 cijfers/nummers is heel erg is ingekort. Maybe dat dit er mee te maken heeft dat hij hem niet kan vinden?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:20:
Zij kunnen niet helpen omdat ze alleen adviseren voor de bijgeleverde wireless adapter.

Ik zie trouwens nu wel als ik naar de SX551..... verbinding ga dat de netwerksleutel, die eigenlijk
26 cijfers/nummers is heel erg is ingekort. Maybe dat dit er mee te maken heeft dat hij hem niet kan vinden?
Probeer eens statische (verschillende) ip's voor de 2 draadloze verbindingen. omdat je in je eerste post al zegt af en toe ziet ie hem wel.(waarschijnlijk omdat je de andere dan uit hebt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:12:
[...]
Je moet dan nog vanalles instellen. Zoals wifi aanzetten en wpa-key en zo invoeren ;). Verder zou het dan gewoon moeten werken. Natuurlijk moet de Bestand en printerdeling op de wifi-verbinding ook aan staan. En de firewall moet dit toestaan.
Nou het lukt niet echt.

Ik heb de Siemens wireless adaptor ook nog.
Als ik deze nu aansluit op de bedrade PC. De installatie CD opnieuw draai en een draadloze verbinding met de experiabox maak.

Dan heb ik dus beide PC's draadloos verbonden met de Experia.

Weet ik alleen nog niet hoe ik een thuisnetwerk kan in stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

Wij willen IPB gaan nemen maar we hebben een alarmcentrale, met meldkamer. Hoelang houd dat modem het vol op een goede 500 VA UPS? Want ik heb me vader al bereid gevonden een UPS special voor het modem te kopen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osxy schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:54:
Wij willen IPB gaan nemen maar we hebben een alarmcentrale, met meldkamer. Hoelang houd dat modem het vol op een goede 500 VA UPS? Want ik heb me vader al bereid gevonden een UPS special voor het modem te kopen.
Hij verbruikt 10Watt dus reken maar uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Ik las hier: http://www.diskidee.nl/hardware/testen/index.htms/6220
Het volgende:
Als we uitgaan van één moderne desktop-pc met een 17-inch lcd-scherm, dan hebben we een belasting van ongeveer 300 W. Je mag dan als een vuistregel aannemen dat een noodvoeding dit systeem van 300 W ongeveer twee seconden kan doen werken voor elke VA
Dus
300 : 10 = 30
30 x 2 = 60 sec = 1 min
Dus 500 x 1 min is 500 min, dus hij zou er ongeveer rond de 8 uur op moeten kunnen werken, dit lijkt mij toch wel ruim voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om één of andere vage reden lukt het me niet mijn homepage via flashFXP te updaten ik krijg geen contact.
home.kpnplanet.nl
username: mijn user naam (zelfde als emailaddy) port 21
password: mijn password (zelfde als bij email account)

eigenaardig niet? iemand een suggestie?

update: hey connectt lukt nu, alleen het uploaden nog niet.....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een raar antwoord, maar wat gebeurd er met de alarmacentrale als de stroom er af gaat? Hier zit toch al noodstroom op neem ik aan? Kun je dit niet ook gebruiken voor je experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:26:
[...]

Misschien een raar antwoord, maar wat gebeurd er met de alarmacentrale als de stroom er af gaat? Hier zit toch al noodstroom op neem ik aan? Kun je dit niet ook gebruiken voor je experiabox?
Nee, aangezien dit een ingebouwde voorziening in de centrale is, helaas maar wel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySea
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 11:49
Ik heb vandaag weer geprobeerd een persoonlijk nummer aan te vragen en vandaag is het eindelijk gelukt!

Ik heb sinds ik de experiabox heb elke dag gekeken naar veranderingen en mogelijkheden op de mijn kpn site gekeken.

Nog even wachten op het kunnen veranderen van je abo en het instellen van voicemail in email en ik ben helemaal blij.

ps. ik wacht nu al bijna 9 weken op mijn snelheids upgrade. Na bellen naar kpn krijg ik steeds te horen dat het in behandeling is, maar ze kunnen niet aangeven wanneer de einddatum is. Had ik maar eerst de upgrade aangevraagd en daarna overgestapt naar de experiabox :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Is het een borg gecertificeerde installatie :?
Als het alarm is aangemeld bij een meldkamer, zou dit eigenlijk al zo moeten zijn.
Of in ieder geval een borg opleveringsbewijs.

Zeker als je installatie is aangemeld bij je verzekering, dan zou ik eerst maar eens gaan informeren bij hun. Er is namelijk niets geregeld borgtechnisch gezien. Zorg ervoor dat je een schriftelijke goedkeuring krijgt van je verzekeringsmaatschappij. Anders keren ze bij een inbraak (zonder doormelding) niet uit.

Just my 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:20:

Het lijkt net alsof je een kortere ruimte heb om je sleutel in te toetsen maar je kan gewoon doorgaan met intoesten.En je moet inderdaad de broadcast aan laten zetten.Ik heb er al diversen geinstaleerd op deze manier en dat werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Goed ik heb het topic doorgelezen etc. Het lijkt me een mooie deal. Ik heb alleen toch nog enkele vragen. Er staat op de KPN site dat de prijs is incl. alles. Je hoeft dus geen belbudget abbo te houden. Het punt is namelijk dat alle andere aanbieders die Voip diensten aanbieden (bijv. Wanadoo) niet zonder kunnen. Nu weet ik dat het vestzak broekzak is bij de KPN, maar je weet het maar nooit met de Opta, dus wie kan daar uitsluitsel over geven?

Mijn tweede vraag, is hoe zit het met opzeggen bij je huidige ADSL provider. We hebben nu Planet Internet. Die gaat er dan uit. Het contract loopt af per 3 maart oid. Dus moet ik dan nog een brief sturen om op te zeggen of doet KPN dat al (automatisch).
U moet altijd zelf het abonnement bij uw huidige internetprovider opzeggen. Lees voor het opzeggen van uw huidige internetabonnement eerst de algemene voorwaarden door.
Dat is duidelijk.

Omdat ik nu al Planet heb, wanneer komen die met deze dienst. Ik zie nu dat dat waarschijnlijk nog minstens twee maanden duurt, ze zij nu aan het testen. Maar voordat je het weet zit je weer een jaar aan een abonnement vast :( . Ik denk dus dat overstappen handiger is, je krijgt voor hetzelfde geld, of misschien wel goedkoper, meer diensten. Je hebt homepage/mail/nieuwsgroepen etc. Wat zou jullie afweging zijn, of zijn er nog meer twijfelaars?

Ik begrijp dat dit redelijke simpele vragen zijn (het niveau van de discussie ligt hoog), maar ik zou toch graag antwoord willen hebben. Alvast bedankt _/-\o_

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:34:
[...]

Nou het lukt niet echt.

Ik heb de Siemens wireless adaptor ook nog.
Als ik deze nu aansluit op de bedrade PC. De installatie CD opnieuw draai en een draadloze verbinding met de experiabox maak.

Dan heb ik dus beide PC's draadloos verbonden met de Experia.

Weet ik alleen nog niet hoe ik een thuisnetwerk kan in stellen.
Nou laten we eens beginnen met de pc die draadloos moet, draadloos te zetten. De pc die bekabeld moet ook bekabeld. Kijk eens of je van de een naar de andere pc kunt pingen. Welk ip krijgen ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hoedje

Volgens mij is de opzegtermijn bij Planet internet 1 maand, dus als je snel bent zou het moeten kunnen (even bellen is voldoende).

De prijs is inderdaad inclusief alles (dus geen "verborgen" lijnkosten en dergelijke).

Als je een analoge aansluiting hebt zou ik nu Planet opzeggen en IPB aanvragen (loopt het mooi in elkaar over). Heb je ISDN dan wordt het lastiger (hierbij is IPB nog niet leverbaar).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

svijf schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:25:
[...]

Is het een borg gecertificeerde installatie :? Ja
Als het alarm is aangemeld bij een meldkamer, zou dit eigenlijk al zo moeten zijn.Zijn we
Of in ieder geval een borg opleveringsbewijs.

Zeker als je installatie is aangemeld bij je verzekering, dan zou ik eerst maar eens gaan informeren bij hun. Er is namelijk niets geregeld borgtechnisch gezien. Zorg ervoor dat je een schriftelijke goedkeuring krijgt van je verzekeringsmaatschappij. Anders keren ze bij een inbraak (zonder doormelding) niet uit.

Just my 2 cents ;)
Nou als we het een keer niet aanzetten moeten ze ook uitkeren... dus.... lijkt me niet zo'n probleem en buiten dat hoe groot is de kans dat de stroom langer dan 8 uur uitvalt, want na 8 uur is de noodstroom van het alarm ook wel op hoor en heeft hij allang naar de centrale gebeld dat hij al x aantal uur zonder stroom zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Osxy op 25-01-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is hier de monteur langs geweest voor de installatie van IPB. Alles is prima gegaan en werkt perfect. Toch heb ik wel iets vreemds meegemaakt, ben benieuwd of iemand hier kan achterhalen wat er aan de hand is.

Ik was al in het bezit van een mijnkpn account, tijdens de eerste installatie (ik geloof via de instellingen wizard) vroeg de monteur of ik een ander email-adres had, b.v. een hotmail-adres. Dat Hotmail adres werd ergens op een regel ingevuld. Op dat hotmailadres zou dan een url binnenkomen waar je op moest clicken, dan zou de dienst geactiveerd worden.

So far so good, maar blijkbaar is er iets misgegaan (typefout bij hotmail-adres of wat ook), er kwam op de hotmail geen Email binnen. De monteur zei dat als de email niet binnen zou komen, dat ik dan de helpdesk moest bellen, zij zouden de activatie dan kunnen doen. Ik bel de helpdesk later op, maar die hebben geen flauw benul waar ik het (namens de monteur) over had!? Alles werkte, dus volgens de helpdesk hoeft er niets meer te gebeuren verder.

Al met al een raar verhaal toch. Inderdaad, alles werkt. Maar die monteur is toch ook niet gek, die voert toch ook x installaties per week uit zou je zo zeggen. Heeft iemand misschien enig idee wat hier nu geactiveerd had moeten worden of waar het hier over gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:34:
Vandaag is hier de monteur langs geweest voor de installatie van IPB. Alles is prima gegaan en werkt perfect. Toch heb ik wel iets vreemds meegemaakt, ben benieuwd of iemand hier kan achterhalen wat er aan de hand is.

Ik was al in het bezit van een mijnkpn account, tijdens de eerste installatie (ik geloof via de instellingen wizard) vroeg de monteur of ik een ander email-adres had, b.v. een hotmail-adres. Dat Hotmail adres werd ergens op een regel ingevuld. Op dat hotmailadres zou dan een url binnenkomen waar je op moest clicken, dan zou de dienst geactiveerd worden.

So far so good, maar blijkbaar is er iets misgegaan (typefout bij hotmail-adres of wat ook), er kwam op de hotmail geen Email binnen. De monteur zei dat als de email niet binnen zou komen, dat ik dan de helpdesk moest bellen, zij zouden de activatie dan kunnen doen. Ik bel de helpdesk later op, maar die hebben geen flauw benul waar ik het (namens de monteur) over had!? Alles werkte, dus volgens de helpdesk hoeft er niets meer te gebeuren verder.

Al met al een raar verhaal toch. Inderdaad, alles werkt. Maar die monteur is toch ook niet gek, die voert toch ook x installaties per week uit zou je zo zeggen. Heeft iemand misschien enig idee wat hier nu geactiveerd had moeten worden of waar het hier over gaat ?
Ik gok op een monteur die gewoon geen zin had om het zelf op te lossen en je lekker simpel naar de helpdesk heeft laten verwijzen. Doorschuiven naar elkaar (helpdesk naar Primafoon en andersom bijv.) als het te moeilijk wordt is vrij populair bij KPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:18:
[...]

Het lijkt net alsof je een kortere ruimte heb om je sleutel in te toetsen maar je kan gewoon doorgaan met intoesten.En je moet inderdaad de broadcast aan laten zetten.Ik heb er al diversen geinstaleerd op deze manier en dat werkt gewoon.
Na veel te proberen is het gelukt. Ik heb eerst de Intel Pro Wireless software ingeschakel en laten herstellen in het softwaremenu van mijn laptop. Toen heb ik met die software de verbinding handmatig ingesteld.Hij wou toen al verbinden met de experia box, maar interneten lukte nog niet. Toen heb ik weer de xp wireless software aangezet. Deze wou toen ook ineens wel verbinden, maar nog niet internetten.
Toen heb ik een statisch IP ingesteld, en toen werkte alles. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste techneuten,

Wie kan me de weg wijzen.
Ik maak al enkele maanden gebruik van IPB en dat gaat uitstekend.
Achter de experiabox (meterkast) heb ik een laptop draadloos aangesloten. Op een andere uitgang heb ik een desktop bedraad aangesloten. Deze PC staat op de 1e verdieping.
Nu wil ik boven nog een wat oudere PC aansluiten en natuurlijk liefst geen nieuwe kabel leggen.
Is het mogelijk op de een of andere manier die PC op de reeds bestaande kabel aan te sluiten?
Bijvoorbeeld door een extra router of switch.
Draadloos kan niet daar is die PC te oud voor.

Wie o wie heeft hiermee ervaring?

gelukkige IPBeller.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmyw
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 14:59
Ik heb 2 vragen waar ik (nog) geen antwoord op kan vinden.
1. De usb poort van de experiabox kan ik die nu wel of nog niet gebruiken.
Het aansluiten van randapparatuur via de USB-aansluiting op de KPN Experia Box is bij de introductie van InternetPlusBellen nog niet mogelijk.Staat bij het kopje van extra randapparatuur aansluiten, wanneer dan wel?
Ik heb geprobeert er een exerne hd aan te hangen maar en gebeurd niets. Eventueel een printer? en hoe dan?

2. Ik heb al een tijdje IPB en ook de mail dat ik nu was aangesloten is geweest, maar nog steeds zie ik bij mijn kpn aleen maar de mogelijkheid om uitgaande gesprekken nummerweergave aan/uit te zetten. Komt dit nog later???? Ik heb nu ca 3 weken IPB.

Wie kan en wil mij antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:15:
@hoedje

Volgens mij is de opzegtermijn bij Planet internet 1 maand, dus als je snel bent zou het moeten kunnen (even bellen is voldoende).

De prijs is inderdaad inclusief alles (dus geen "verborgen" lijnkosten en dergelijke).

Als je een analoge aansluiting hebt zou ik nu Planet opzeggen en IPB aanvragen (loopt het mooi in elkaar over). Heb je ISDN dan wordt het lastiger (hierbij is IPB nog niet leverbaar).
Dat ga ik doen, bedankt! Btw ik las dat televisie ook mogelijk wordt, waarschijnlijk in april/mei. Heeft iemand daar inmiddels al meer informatie over? Bijv. hoe wordt het signaal van de router naar de televisie gebracht?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

osxy schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:30:
[...]

Nou als we het een keer niet aanzetten moeten ze ook uitkeren... dus.... lijkt me niet zo'n probleem en buiten dat hoe groot is de kans dat de stroom langer dan 8 uur uitvalt, want na 8 uur is de noodstroom van het alarm ook wel op hoor en heeft hij allang naar de centrale gebeld dat hij al x aantal uur zonder stroom zit.
1. Als je verzekeringspremie lager is omdat je een alarmcentrale hebt, dan hoeft een verzekeraar dus NIET te betalen als je alarm uit stond. Lees de kleine lettertjes maar eens goed. Anders heb je een hele goede verzekeraar ;)
2. De accu van je alarmcentrale moet het 24 uur vol houden. Tenzij je een onderhoudscontract hebt met een erkende installateur, waarin staat dat ze binnen bv. 12 uur de storing verhelpen. Dan hoeft de accu het maar 12 uur vol te houden.
3. De alarmcentrale heeft idd als het goed is al gebeld naar de meldkamer dat er spanningsuitval is. Zij bellen dan weer de waarschuwingsadressen, maar verder gebeurt er niets. Zou dan de noodstroom het begeven (dus na de melding spanningsuitval), dan heb je verder geen doormelding meer. Wel lokaal alarm, maar verder niets.

Is alleen maar goede raad hoor :)

Svijf is zelf alarminstallateur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:35:Ik maak al enkele maanden gebruik van IPB en dat gaat uitstekend. Achter de experiabox (meterkast) heb ik een laptop draadloos aangesloten. Op een andere uitgang heb ik een desktop bedraad aangesloten. Deze PC staat op de 1e verdieping. Nu wil ik boven nog een wat oudere PC aansluiten en natuurlijk liefst geen nieuwe kabel leggen. Is het mogelijk op de een of andere manier die PC op de reeds bestaande kabel aan te sluiten? Bijvoorbeeld door een extra router of switch. Draadloos kan niet daar is die PC te oud voor.
Het makkelijkste is een switch of een hub. Bekijk dit bericht maar eens. Je zou ook voor een router kunnen kiezen. Maar hier moet je meer voor instellen. En een router deelt ip-adressen uit. Je moet heb dan in de 192.168.2x range zetten want anders zie je niet al je pc's. Ikzelf gebruik een switch.
Jimmyw schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:01:Ik heb 2 vragen waar ik (nog) geen antwoord op kan vinden.
1. De usb poort van de experiabox kan ik die nu wel of nog niet gebruiken.
Het aansluiten van randapparatuur via de USB-aansluiting op de KPN Experia Box is bij de introductie van InternetPlusBellen nog niet mogelijk.Staat bij het kopje van extra randapparatuur aansluiten, wanneer dan wel? Ik heb geprobeert er een exerne hd aan te hangen maar en gebeurd niets. Eventueel een printer? en hoe dan?

2. Ik heb al een tijdje IPB en ook de mail dat ik nu was aangesloten is geweest, maar nog steeds zie ik bij mijn kpn aleen maar de mogelijkheid om uitgaande gesprekken nummerweergave aan/uit te zetten. Komt dit nog later???? Ik heb nu ca 3 weken IPB.
1. Je kunt een printer, hd, usb-stick, enz aansluiten op de box. Hij moet dan wel geformateerd zijn als
fat 32. Meer info daarover vind je elders in dit topic. Op kpn.com bij vraag en antwoord. Hier een linkje.

2. Ik weet niet wat je mist. Als je het beheer van de experiabox mist -> HD bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:15:
@hoedje

Vanaf oktober bezig geweest voor IPB, na een mailtje dat ik me kon aanmelden. Helaas IPB voor ISDN was niet leverbaar.
Ik bestel dus gewoon een nieuwe Analoge lijn, waar ze vrij moeilijk over deden.
Uiteindelijk een bevestiging van een nieuwe Analoge lijn en nog werken ook (was voorheen een oud zakelijke lijn).

Nou even IPB bestellen, tja helaas eerst wachten op de eerste tel nota. Dus gewacht en IPB besteld. Blijkt dat daar mijn nieuwe Analoge Lijn zit gekoppeld aan mijn ISDN, Maar dat wordt gefixt en ik zou teruggebeld worden.

Nooit teruggebeld en een bevestigingsbrief gehad voor IPB, dus het komt goed :?

Tingelingelinge, daar gaat de bel en een bezorger duwt mij een doos in mijn handen. _/-\o_ _/-\o_

Doos open.... en wat zit daar in, iets wat KPN nog niet heeft een IPB voor ISDN, kompleet met handleiding etc etc.

Even maar naar KPN bellen, dat ik iets heb ontvangen, waarvan ze me dus in Oktober hadden gezegd dat dit niet mogelijk zou zijn (volgens de site wel ergens in 2006.... ergens is voor mij meestal einde jaar).

Dat beste mens van de KPN zij dat dit onmogelijk was en dat er in het magazijn 2 paketten voor me klaarstonden voor 4 januari 2006, maar dit kan niet uitgeleverd worden omdat ik dan 2 Analoge lijnen moet hebben. })

Mevrouw, ik heb toch echt IPB voor ISDN en als jullie het niet hebben dan is het toch wel vreemd dat iemand onder de naam KPN via TNT mij IPB voor ISDN komt brengen.

Meneer, dat apparaat heben we niet en dat kan u dus niet hebben, ik maak wel een klacht aan en u hoort van ons...........

Zou het eigenlijk werken als ik gewoon de doos openmaak en aansluit ??? :X :X

Jawel hoor, perfect... zit nu al een week op een reactie van de KPN te wachten en nog niets vernomen. Zou kunnen als je iets hebt wat niet bestaat.

Maar wie o wie kan mij nu vertellen wat het prijsverschil is tussen IPB via Annex_a en IPB via Annex_b.
(Je gaat wel van ISDN2 naar ISDN1 volgens mij)

Maar lastig zoeken als je iets hebt, wat niet bestaat ( 8) O-) en werkt ook. Heb nu wel voor niks een extra analoge lijn laten aansluiten.

(Ach, het dradencircus voor IPB via ISDN met een Quatrovox is ook een keer iets om meegemaakt te hebben..... nu maar wachten tot de splitter eruit kan en de NT1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

svijf schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 23:38:
[...]

1. Als je verzekeringspremie lager is omdat je een alarmcentrale hebt, dan hoeft een verzekeraar dus NIET te betalen als je alarm uit stond. Lees de kleine lettertjes maar eens goed. Anders heb je een hele goede verzekeraar ;)
2. De accu van je alarmcentrale moet het 24 uur vol houden. Tenzij je een onderhoudscontract hebt met een erkende installateur, waarin staat dat ze binnen bv. 12 uur de storing verhelpen. Dan hoeft de accu het maar 12 uur vol te houden.
3. De alarmcentrale heeft idd als het goed is al gebeld naar de meldkamer dat er spanningsuitval is. Zij bellen dan weer de waarschuwingsadressen, maar verder gebeurt er niets. Zou dan de noodstroom het begeven (dus na de melding spanningsuitval), dan heb je verder geen doormelding meer. Wel lokaal alarm, maar verder niets.

Is alleen maar goede raad hoor :)

Svijf is zelf alarminstallateur ;)
Gelden die 24 uur ook bij een thuis centrale, zoals die die je via Essent enzo krijgt. Want dat systeem hebben wij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbertC schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:37:
[...]
Ik gok op een monteur die gewoon geen zin had om het zelf op te lossen en je lekker simpel naar de helpdesk heeft laten verwijzen. Doorschuiven naar elkaar (helpdesk naar Primafoon en andersom bijv.) als het te moeilijk wordt is vrij populair bij KPN ;)
In de handleiding zie ik ook niets over een handeling dat je vanuit je email op een url moet clicken om "iets" te activeren. Als bij niemand hier een lichtje gaat branden dat hij/zij dat ook gedaan heeft, dan hou ik het er maar op dat de monteur wat overwerkt zal zijn geraakt door de vele nieuwe aansluitingen... :) Hij kwam sowieso al wat haastig over.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.