[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.957 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

Poecillia schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:21:
Jammer vind ik dat ik de Experia box niet rechtstreeks kan benaderen. Zowel voor P2P (Emule) als bepaalde games (Wancatan/POP) moet ik bepaalde poorten forwarden. Dat is uiteindelijk gelukt door hem op server te zetten (ging eerst niet goed en daarna duurt het een tijdje). Maar nu staan mijn poorten continu allemaal open. Dan moet ik weer terugvallen op een softwarematige firewall en daar heb ik slechte ervaringen mee. Welke firewall gebruiken jullie nu?
Het schijnt dat per half februari deze mogelijkheden op de experiabox geopend worden voor eindgebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:19
Anoniem: 165427 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:27:
[... headset 084-nummer ]
Heeft nog niemand dit geprobeerd?
Je kunt beter vragen: zijn er al mensen met een 084-nummer?

Overigens is het IPB-menu in Mijn KPN weer gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 12:44
Jan-E schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 18:57:
[...]
Je kunt beter vragen: zijn er al mensen met een 084-nummer?

Overigens is het IPB-menu in Mijn KPN weer gevlogen.
Ik heb ooit, wat te vroeg(minimaal een half jaar), al een 084 nummer aangevraagd en dat werkt inmiddels met de online softphone, het is dus nog wachten op een hardphone. Ik heb destijds een videotelefoon meebesteld(na een half jaar mag je dat wel roepen lijkt me) en loop KPN nog steeds te spammen wat ze gaan leveren en wanneer. Het antwoord is dus, ja er zijn mensen met een 084 nummer en nee volgens mij zijn er nog geen wifi of videotelefoons uitgeleverd(correct me if i'm wrong , dan ga ik schoppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Een Telco - Telco migratie (dus van de ene DSL netwerkaanbieder naar een andere) geeft geen probleem meer. Sinds KPN daar een jaar geleden (of zo) zijn medewerking aan moest gaan verlenen van de OPTA (onderbreking 5 minuten tot een uur).

Maar een verhuizing van het ene smaakje KPN DSL naar een andere KPN DSL"kan niet". Dat laatste klinkt weer wel erg KPN ja. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Is er iemand die bij de volgende situatie kan bedenken wat er loos zou kunnen zijn?

Mijn vader: Heeft IPB sinds 3 weken. Is volledig geporteerd.
Ikzelf: Heb IPB aangevraagd. Modem, etc. is binnen maar ik moet wachten op de brief van KPN om een en ander te kunnen gaan activeren.

Tot 3 dagen geleden kon mijn vader mij bellen, alles ging probleemloos. Echter, sinds 3 dagen kan hij mij niet meer bellen. Let wel, alleen mij dus niet! Iedereen in NL kan hij bellen, tot mijn buurman aan toe. Maar als hij mij belt dan is het 20 sec. stil op de lijn en dan volgt er een soort in gesprek toon. Ikzelf kan wel naar hem bellen overigens. Ieder ander kan mij trouwens ook bereiken verder, het is puur en alleen de verbinding van m'n vader naar mij die niet werkt.

Het zijn toch rare dingen die je meemaakt, heeft iemand enig idee waar dat nu aan zou kunnen liggen? Zou het op de een of andere manier ermee te maken kunnen hebben dat specifiek mijn lijn voorbereid wordt op IPB? Maar dan zou een ieder met IPB mij niet kunnen bereiken (wat ik verder niet kan checken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155331

joop99 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:26:
[...]

Ik heb ooit, wat te vroeg(minimaal een half jaar), al een 084 nummer aangevraagd en dat werkt inmiddels met de online softphone, het is dus nog wachten op een hardphone. Ik heb destijds een videotelefoon meebesteld(na een half jaar mag je dat wel roepen lijkt me) en loop KPN nog steeds te spammen wat ze gaan leveren en wanneer. Het antwoord is dus, ja er zijn mensen met een 084 nummer en nee volgens mij zijn er nog geen wifi of videotelefoons uitgeleverd(correct me if i'm wrong , dan ga ik schoppen)
Ik geruik mijn 084 nummer op mijn laptop met het programma Eyebeam.
Is heel wat beter dan die online telefoon van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 165469 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 08:24:
Tot 3 dagen geleden kon mijn vader mij bellen, alles ging probleemloos. Echter, sinds 3 dagen kan hij mij niet meer bellen. Let wel, alleen mij dus niet! Iedereen in NL kan hij bellen, tot mijn buurman aan toe. Maar als hij mij belt dan is het 20 sec. stil op de lijn en dan volgt er een soort in gesprek toon. Ikzelf kan wel naar hem bellen overigens. Ieder ander kan mij trouwens ook bereiken verder, het is puur en alleen de verbinding van m'n vader naar mij die niet werkt.

Het zijn toch rare dingen die je meemaakt, heeft iemand enig idee waar dat nu aan zou kunnen liggen? Zou het op de een of andere manier ermee te maken kunnen hebben dat specifiek mijn lijn voorbereid wordt op IPB? Maar dan zou een ieder met IPB mij niet kunnen bereiken (wat ik verder niet kan checken).
Bekend probleem: jouw nummer staat al in de VoIP-centrale en die heeft niet door dat het nummer ook nog op het vaste net bestaat (en voorlopig alleen maar daar bereikbaar is). Dus de VoIP-centrale probeert jou op je ADSL-lijn te bellen. Dat lukt niet en dan krijg je inderdaad die 20 seconden stilte en in gesprek. Ik zou de Experia er maar gewoon aan hangen en 1369 of dat alternatieve 0800 nummer dat hier al eens genoemd is bellen. Dan zet je een en ander in werking en bent zo snel mogelijk weer bereikbaar voor je Pa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastor51
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-11-2018
Anoniem: 155331 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 08:34:
[...]

Ik geruik mijn 084 nummer op mijn laptop met het programma Eyebeam.
Is heel wat beter dan die online telefoon van KPN.
heeft een van jullie wel eens met software van sjphone gebeld met 084 nummer
wie helpt met de instellingen van deze softphone
bedankt pastor 51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 18:09
Vraagje:
De speedtouch 716 VOIP modem of andere VOIP modems werken die ook probleemloos met InternetPlusBellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Athome schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:14:
Vraagje:
De speedtouch 716 VOIP modem of andere VOIP modems werken die ook probleemloos met InternetPlusBellen?
KPN zegt van niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05-2022
ik heb sinds een aantal weken een spv m3000 van orange (Qtek 9100) maar hij vind mijn draadloze verbinding niet. overal waar ik kom (met een draadloze verbinding vind mijn spv hem gelijk. maar thuis niet. ligt dit aan de experia box? heeft iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
BpeterB schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:53:
ik heb sinds een aantal weken een spv m3000 van orange (Qtek 9100) maar hij vind mijn draadloze verbinding niet. overal waar ik kom (met een draadloze verbinding vind mijn spv hem gelijk. maar thuis niet. ligt dit aan de experia box? heeft iemand hier ervaring mee?
Lees het forum eens door zou ik zeggen. Er zijn meerdere mensen die het probleem hebben. Je moet gewoon de gegevens van de experiabox handmatig in te voeren. Ik kan uit jou bericht ook niet opmaken wat je al geprobeerd hebt. Heb je de instellingen op WPA staan? Heb je mac-adres filtering aanstaan? Als je de gegevens handmatig invoert waar heb je dan de gegevenscodering op staan? TKIP of AES?

Mocht het daarna nog niet lukken. Hieronder nog een berichtje van 1 pagina terug.
Anoniem: 122602 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:32:
[...]

Ik heb zelf een HP Ipaq HX4700. Deze krijg ik niet aan de praat met de Experia met WPA-PSK. De verbinding komt wel tot stand, maar er wordt geen dataverkeer doorgegeven.
Toen er laatst een KPN-monteur bij mij was, heb ik hem gevraagd of dit bekend was. Hij heeft op zijn (lange) lijst met bekende problemen gekeken en daar stond inderdaad dat er verschillende Ipaq-modellen zijn die niet werken met de Experia. Gelukkig stond er onder ieder probleem dat werd genoemd ook een oplossing....alleen onder dit probleem stond: " Oplossing: geen. In onderzoek bij Siemens." Naast de HX4700 werd ook een model uit de 6300-serie genoemd. Ik zou het probleem melden bij de HD, Hoe meer ze weten, hoe meer er opgelost kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Edmund op 15-01-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Laatst online: 23-02-2022
BpeterB schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:53:

alvast bedankt peter
Ja dat ligt aan de EB deze zend nml (nog) niet uit (soort van extra beveiliging) wat betekend dat je handmatig alles moet toevoegen.

ps "alvast bedankt" is niet nodig hier op GOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159727

Het 0842 nummer dat je krijgt voor fax-in e-mail is dat het gratis 084 nummer waarover gesproken wordt, of staat dat er los van en kun je daarnaast nog gewoon een gratis 084 nummer aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
berichtje van Nu.nl

'Bellen via de kabel neemt toe'

Uitgegeven: 16 januari 2006 09:50
Laatst gewijzigd: 16 januari 2006 09:51

AMSTERDAM - Bellers stappen massaal over op bellen via de kabel. Vijf tot tien procent van de Nederlanders is de afgelopen zes maanden via de kabel gaan bellen. Dat meldt Trouw maandag. Kabeltelefonie is 'in zeer korte tijd' een enorme concurrent geworden voor KPN, dat tot voor kort een monopolie had op bellen via een vaste telefoonlijn.

Kabelbedrijven als UPC, Essent, Casema en Multikabel melden allen een stijging van het aantal bellers via de kabel, schrijft het dagblad. Kabeltelefonie kwam lang niet van de grond, maar volgens Trouw is het veel aantrekkelijker geworden door nieuwe digitale technieken. Kabelaars kunnen het telefoonabonnement relatief goedkoop houden door combinatiepaketten met internet en televisie aan te bieden. Essent rekent zes euro per maand voor een telefoonabonnement. Dat is volgens de krant tien euro minder dan KPN vraagt.

KPN wil de tegenaanval inzetten door bellen via internet 'heel goedkoop' te maken, schrijft Trouw. Het telecombedrijf hoopt hier komend voorjaar mee te kunnen beginnen.

Ik hoop dat KPN InternetPlusBellen bedoeld :)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132833

Die 9 euro voor het koperdraadje zit KPN tot nog toe altijd erg in de weg.

Het goedkoopste DirectADSL kost EUR 30,95 zonder vaste telefoonaansluiting en EUR 21,95 als je wel een vaste telefoonaansluiting hebt (weliswaar kun je hiervoor via BelCompany een éénmailige cashback krijgen, maar toch).

Dus ja, InternetPlusBellen kost ten opzichte van kale DirectADSL toch ruim 13 euro meer per maand. Dat is toch best veel voor alleen bellen naar vaste telefoonnummers als je toch al een mobiel hebt. Kom ik dus op 13-6=7 euro per maand duurder uit i.p.v. de 10 euro meerprijs t.o.v. Essent die hierboven in het artikel staat... but still. Ik vind daarom iets als EUR 27,50 een mooier bedrag voor InternetPlusBellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Zojuist, plotsklaps: Internetverbinding weg, enkelzijdig geluid over de telefoon. Paar seconden later: knipperend VoIP-lampje. Experia uit, van de stroom gehaald, weer aangezet. Duurde wel een minuut of twee, drie voordat hij weer connectie had.

Meer mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
vanpeltje schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:33:

KPN wil de tegenaanval inzetten door bellen via internet 'heel goedkoop' te maken, schrijft Trouw. Het telecombedrijf hoopt hier komend voorjaar mee te kunnen beginnen. [/i]

Ik hoop dat KPN InternetPlusBellen bedoeld :)
Ik dacht dat ze in augustus/september al toestemming hadden gekregen van de Opta om voor voip zelf de tarieven vast te mogen stellen. Ik had zelf gedacht dat KPN in januari wel met een prijsverlaging zou komen, maar het zal waarschijnlijk wel meer tijd kosten om alles aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143120

Mijn zoon heeft een PSP. Zo'n ding kan ook draadloos communiceren. Met versie 2.60 van de firmware kun je WPA-PSK met AES/TKIP gebruiken.
"Mooi" dacht ik, "roosterwijzigingen worden via Internet aan de wereld medegedeeld."

Na het moeizaam ingeven van SSID en wpa-key (a la SMS) wordt de verbinding getest

....opzetten verbinden.....
....uitwisselen sleutel....

Timeout

:( }) :o ;(

Tikfout in key ? ongeveer 4x de key ingetikt en gecontroleerd met twee personen.
Is het al eens iemand gelukt om de PSP te laten 'praten' met de Experiabox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620

Hoi,

Heeft iemand ervaring met dlan (netwerk via de stroomkabels) en de experibox??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164157

Jan-E schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:09:
Zojuist, plotsklaps: Internetverbinding weg, enkelzijdig geluid over de telefoon. Paar seconden later: knipperend VoIP-lampje. Experia uit, van de stroom gehaald, weer aangezet. Duurde wel een minuut of twee, drie voordat hij weer connectie had.

Meer mensen met hetzelfde probleem?
Is alweer even geleden, maar ik zie nog geen reakties;
Ik heb hetzelfde. Net de storingsdienst vaste net gebeld (0800-0407) en er is een landelijke storing voor VOIP. Internet werkt wel gewoon.
De mevrouw werd lichtelijk gek, want het was razend druk. Ook werd na 3 minuten in de wachtrij voor de IPB Helpdesk de verbinding wegens drukte verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139967

Klopt er is idd een landelijke storing maar dan alleen voor degene die zijn aangesloten op de server in Arnhem als je nog kan bellen zit op de server in Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 16:44
In het noorden was de storing dus ook (vandaar landelijk ? :+ )
M'n dochter belde me op m'n gsm .
Anders had ik het niet doorgehad , ze kon me niet bellen .HD gebeld...landelijke storing was het antwoord dus ook.
Rond 23.00 wast ok.
Niet te vaak hebben.

Je zal maar een noodoproep moeten plegen.
BVoor je erachter bent dat het niet werkt ist niet meer nodig .
Foutje bedankt KPN?! |:(

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 139967 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:02:
Klopt er is idd een landelijke storing maar dan alleen voor degene die zijn aangesloten op de server in Arnhem als je nog kan bellen zit op de server in Amsterdam
Dan zou ik als Amsterdammer op de server in Arnhem zitten? KPN's wegen zijn ondoorgrondelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

En ik maar denken dat ik de boel zelf genekt had, nadat ik alles opnieuw had ingericht op een nieuw buro. Bellen lukte mij gister ook niet meer, of zou ik die landelijke storing opgang geholpen hebben heheheh.
Ook nog een ander probleempje, mijn torrents lopen niet meer goed door, stoppen plotseling, doordat ze geen peers meer vinden, die er uiteraard wel zijn.
Al verschillende torrent clients geprobeerd, hergeinstalleerd e.d. maar ik begin nu toch te vermoeden dat het weer s aan die experiasux ligt. Herkenbaar probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161836

Bittorent is volgens mij een beetje problematisch voor de Experia Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Probeer Utorrent eens. icm met voip zou deze het goed doen.

Voor de juiste instellingen:

Enable UPnP portmapping uitvinken
Enable scraping en pre-allocate disc space aanvinken
Global maximum upload rate 20% of > onder je max upload gaan zitten.
En onder advanced settings: diskio write_que_size op 10000 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 15:37
RobbieDee schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:36:
[...]

Een Telco - Telco migratie (dus van de ene DSL netwerkaanbieder naar een andere) geeft geen probleem meer. Sinds KPN daar een jaar geleden (of zo) zijn medewerking aan moest gaan verlenen van de OPTA (onderbreking 5 minuten tot een uur).

Maar een verhuizing van het ene smaakje KPN DSL naar een andere KPN DSL"kan niet". Dat laatste klinkt weer wel erg KPN ja. 8)7
Ach we gaan het gewoon doen.
HCCNet opgezegd en IPB aangevraagd, mochthet niet lukken er zijn nog wat open Wi-Fi netwerkjes in mijn buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Nog even over girotel per inbelverbinding.
Er blijkt een (oude) update van girotel te zijn, die verbindingsproblemen zou moeten oplossen, voor girotel met snelle modems. Had de laatste tijd weer last met de tot stand komen van de verbinding. Heb deze maar eens geprobeerd, tot op heden gaat het goed.

(Dat kpn vermeld dat IPB en telebankieren per modem niet ondersteund wordt, is mij bekend.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:38:
Hoi,

Heeft iemand ervaring met dlan (netwerk via de stroomkabels) en de experibox??
Hmmmm. Balen. Echt niemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
Ha Stoffers,

Ik heb ze hoor 3x de 85mbit van devolo. Werkt goed maar stottert nog wel eens maar ik heb meer het idee dat dat door de experiabox komt. reden is ik heb sind kort ook een nas op dit netwerk en die is altijd benaderbaar. en daar stottert het netwerk niet.
de 85 mbit haal je trouwens nooit. het is net iets sneller dan de bv een 54mbit wlan. maar dan bedoel ik ook maar echt iets sneller. ik gebruik trouwens 2 plekken op 1 fase en de derde staat op een andere fase. maar dat merk je echt niet ( tenzij je je stoppen gaat vervangen....)

als je verder nog vragen hebt laat me het maar weten.

ps Devolo word ook door kpn getest en de andere merken weet ik niet vandaar dat ik voor Devolo heb gekozen. er is nu trouwens een nieuwe firmware voor de kastjes vanwege iptv en die staat er bij inmiddels op. ze werken nu nog stabieler...

groet,

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139967

Anoniem: 153782 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:34:
En ik maar denken dat ik de boel zelf genekt had, nadat ik alles opnieuw had ingericht op een nieuw buro. Bellen lukte mij gister ook niet meer, of zou ik die landelijke storing opgang geholpen hebben heheheh.
Ook nog een ander probleempje, mijn torrents lopen niet meer goed door, stoppen plotseling, doordat ze geen peers meer vinden, die er uiteraard wel zijn.
Al verschillende torrent clients geprobeerd, hergeinstalleerd e.d. maar ik begin nu toch te vermoeden dat het weer s aan die experiasux ligt. Herkenbaar probleem?
Ik gebruik zelf Bitspirit en werk super zonder problemen nou moet ik je wel zeggen dat de firewall instellingen van de Experiabox als server heb ingesteld en achter de Experia box mijn eigen wireless router heb gehangen zodat ik zelf kan bepalen wat voor port ik open of dicht zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nmolenbeek schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:58:
Ha Stoffers,

als je verder nog vragen hebt laat me het maar weten.

groet,

Nico
Hoi Nico,

Erg bedankt voor de uitleg. Ik heb in het verleden vaak wat zomaar gekocht daar heb ik aardig van geleerd. Een hoop ligt nu in de kast of heb ik weggegeven. Deze dingetjes zijn nog best wel prijzig vandaar dat ik even zeker wilde weten of het werkte.

Als ik vanuit de experiabox naar zo'n stopcontact ding ga. En ik ga er zeg maar op 2 andere plekken uit. Kan dit? Wat heb ik dan nodig? De starterskit en een extra ontvanger? Gaat dat goed met de uitgifte van de ip adressen?

Ik wil liever dit omdat mijn draadloze netwerk niet echt stabiel is. Soms valt gewoon de verbinding weg. Welliswaar zo weer op te lossen maar wel vervelend. En dat de snelheid niet gehaald wordt, ach, met een 3mb internetlijn heb ik toch wel genoeg aan 54mb lijkt me hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
De nieuwe firmware zou er al moeten zijn. Dit is helaas niet het geval omdat er zoals gewoonlijk een aantal vertragingen opgedoken zijn. De nieuwe firmware wordt, zodra hij af is, automatisch op de box gezet. Hierna is de box via 192.168.2.1 te benaderen. Ook de meeste problemen betreft de telefonie zouden hierna verleden tijd moeten zijn.

KPN gaat zich weer wat meer richten op telefonie. Ze hielden nu het beheer van de box helemaal bij zichzelf. Dit wordt na de firmware update, zoals het hoort, weer aan de gebruiker gegeven. Ze houden zich dan niet meer bezig met het wifi gedeelte en zo.

Lijkt me wel wat beter als het bovenstaande allemaal klopt. Ze verwachten binnen een maand de firmware af te hebben, maar hoe dat precies gaat verlopen. Misschien hebben ze straks nog meer vertragingen ;).

Verder zijn er ook nieuwe adapters voor de box. Deze worden over een week bij KPN geleverd. Deze zouden ook enkele problemen moeten oplossen, maar dit willen ze eerst uitgebreid testen. Waarschijnlijk worden de adapters die al uitgegeven zijn alleen vervangen als er grote problemen zijn.

Zoals gewoonlijk is de bron iemand bij KPN. Ik denk wel dat de meeste dingen correct zijn. Maar onthoud als hij liegt, lieg ik ook ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:22
Anoniem: 153620 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:00:
[...]

Als ik vanuit de experiabox naar zo'n stopcontact ding ga. En ik ga er zeg maar op 2 andere plekken uit. Kan dit? Wat heb ik dan nodig? De starterskit en een extra ontvanger? Gaat dat goed met de uitgifte van de ip adressen?
Werkt het systeem via de stopcontacten ook met stekkerdozen? En zowel geaarde als ongeaarde contactdozen? En van de ene groep naar de andere? Kunnen de buren ook meedoen of is dit beveiligd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knireis schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:34:
[...]

Werkt het systeem via de stopcontacten ook met stekkerdozen? En zowel geaarde als ongeaarde contactdozen? En van de ene groep naar de andere? Kunnen de buren ook meedoen of is dit beveiligd?
Hoi,

Dat weet ik allemaal niet. Kun je het beste ff aan Nico vragen. Hij schreef wel dat het op verschillende groepen kan (tenzij de stop er in zit natuurlijk 8)7 ) Voor de buren zal het ongetwijfeld afgeschermd zijn. Het lijkt me vrij logisch dat het ook via een stekkerdoos kan, maar hier kan Nico zeker antwoord op geven. Hij heeft het al, ik (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
Anoniem: 153620 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:16:
[...]

Hoi,

Dat weet ik allemaal niet. Kun je het beste ff aan Nico vragen. Hij schreef wel dat het op verschillende groepen kan (tenzij de stop er in zit natuurlijk 8)7 ) Voor de buren zal het ongetwijfeld afgeschermd zijn. Het lijkt me vrij logisch dat het ook via een stekkerdoos kan, maar hier kan Nico zeker antwoord op geven. Hij heeft het al, ik (nog) niet.
De stekker hoeft niet geaard te zijn want de stekker is tweepolig zonder aarde. Via een stekkerdoos kan ook geen pobleem maar als je er een gebruikt met een overspanningsfilter dan gaat het niet. die filtert namelijk het signaal eruit.
Voor de buren ben je veilig namelijk elk huis heeft in de hoofdaansluiting een ontstoringsfilter d.

eze filtert dus ook je signaal weg dus het werkt enkel in je eigen huis. voor de fases (groepen) is het geen verschil die neemt hij automatich over omdat ze voor het filter toch allemaal op een lijn samen komen. Mocht je meerdere bewoners in je huis hebben en je wilt niet dat deze er gebruik van gaan maken. Geen probleem je kunt het beveiligen via een code met 56 des encryptie. ( zit er standaard in)
Omdat mijn wireless ook alleen maar problemen gaf en kabels trekken geen optie is ben ik op de stekkers overgegaan. Ik heb een stekker direct op de experia en op twee plekken in mijn huis een stekker met een switch erachter. zelfs mijn Nas ( netweork attached storage en mijn netwerkprinter lopen via de kastjes. ik heb dus het starterspakket en een losse stekker gekocht. Voor je ip adressen hoef je niet bang te zijn. de stekkers nemen geen ipadressen in en je switches of routers zien het verschil dus niet.

hoop dat jullie zo meer te weten zijn te komen. em ja ik vindt dat ze het geld 100% waard zijn.

als jullie meer willen weten hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nmolenbeek schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:42:
[...]

Ik heb een stekker direct op de experia en op twee plekken in mijn huis een stekker met een switch erachter. zelfs mijn Nas ( netweork attached storage en mijn netwerkprinter lopen via de kastjes. ik heb dus het starterspakket en een losse stekker gekocht. Voor je ip adressen hoef je niet bang te zijn. de stekkers nemen geen ipadressen in en je switches of routers zien het verschil dus niet.

hoop dat jullie zo meer te weten zijn te komen. em ja ik vindt dat ze het geld 100% waard zijn.

als jullie meer willen weten hoor ik het wel.
Nico,

Bedankt voor je reactie. Ik ga ze zeker kopen. Ik vraag me alleen af waarom je gekozen hebt voor een switch. Je experia box geeft toch ip adressen uit? Dit doet een switch ook, dat is in mijn ogen niet nodig. Je moet dan wel zorgen dat je in een andere range zit. Een hup (een dom apparaat) is volgens mij beter. Heb je een speciale reden dat je een switch gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 20:21
Lanfear28 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:13:

Nee helaas werkt niet bij mij. Vogens de wizard is de poort geblocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 153620 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:13:
[...]

Nico,

Bedankt voor je reactie. Ik ga ze zeker kopen. Ik vraag me alleen af waarom je gekozen hebt voor een switch. Je experia box geeft toch ip adressen uit? Dit doet een switch ook, dat is in mijn ogen niet nodig. Je moet dan wel zorgen dat je in een andere range zit. Een hup (een dom apparaat) is volgens mij beter. Heb je een speciale reden dat je een switch gebruikt?
Ik zou toch voor de switch gaan. Stoffers, jou verhaal klopt niet helemaal. Een switch deelt geen IP-adressen uit. Een router doet dit, de experiabox dus ook.

Zoals je zelf al aangeeft is een hub een dom apparaat. Deze heeft brandbreedte voor het hele apparaat. Een hub weet niet op welke poort welke pc zit. Dit zorgt voor collisions. Verder nog voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/hub.gifAfbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/switch.gif
Een switch heeft dus een aantal voordelen :
* Een Switch heeft bandbreedte per poort, niet voor het hele apparaat.
* Op een Switch treden nauwelijks collisions op, omdat de data tussen poorten onderling verstuurd
   wordt, en niet naar iedere poort gekopieerd.
* Een Switch kan op Full-duplex draaien, omdat het apparaat in staat is om Point-to-Point verbindingen
   te maken.

Voor meer info: FAQ Network Troubleshooting

offtopic:
@stoffers en nmolenbeek: Hoi en groetjes is niet gewenst op GOT

[ Voor 10% gewijzigd door Edmund op 18-01-2006 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Switek schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:29:
[...]

Nee helaas werkt niet bij mij. Vogens de wizard is de poort geblocked
Heb je dan nog een softwarematige firewall draaien misschien?
Je moet de EB wel via mijn KPN ff op server zetten en de IP van de box invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
Edmund,

Dank je, beter had ik het niet duidelijk kunnen maken. Om dezelfde reden heb ik voor een switch gekozen.

Groet,

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nmolenbeek schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:35:
Edmund,

Dank je, beter had ik het niet duidelijk kunnen maken. Om dezelfde reden heb ik voor een switch gekozen.

Groet,

Nico
Edmund en Nico,

Mijn dank is weer groot. Ik was toch echt in de veronderstelling dat een switch ip adressen uit zou delen.

Gelukkig zijn er forums (deze dus) waar we elkaar lekker op weg kunnen helpen. Scheelt weer een hoop miskopen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Lanfear28 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:27:
[...]

Heb je dan nog een softwarematige firewall draaien misschien?
Je moet de EB wel via mijn KPN ff op server zetten en de IP van de box invullen.
Nu ga ik me een beetje dom voelen. De firewall zit niet in de weg maar ik dacht dat als je de instellingen in mijn KPN op server zet dat je dan het IP-adres van je PC moest opgeven waarna alle poorten naar deze PC openstaan. Echter ik gebruik twee PC's (1 beneden voor de Kids en 1 boven voor mijzelf). Dat ik er zelf niet op ben gekomen om het adres van de Router (Experia Box) in te vullen. Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

Switek schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 08:56:
[...]

Nu ga ik me een beetje dom voelen. De firewall zit niet in de weg maar ik dacht dat als je de instellingen in mijn KPN op server zet dat je dan het IP-adres van je PC moest opgeven waarna alle poorten naar deze PC openstaan. Echter ik gebruik twee PC's (1 beneden voor de Kids en 1 boven voor mijzelf). Dat ik er zelf niet op ben gekomen om het adres van de Router (Experia Box) in te vullen. Mijn dank is groot _/-\o_
Werkt het nu wel dan Switek?

Ik dacht namelijk dat je niet het ip van de box moet opgeven, maar wel degelijk die van je pc'tje.
Want volgens mij is het zo dat je in mijn KPN je box configureerd, en die zet je op server. En je box wil weten naar welk ip adres de info moet.

Ik heb het net geprobeerd, als ik het ip adres van mijn box in mijn KPN instel, dan zegt mijn client Bitlord dat ik een poort block heb(niet verbindbaar).
Als ik daarna het ip adres van mijn pc weer invul dan werkt alles weer.

Ik heb vanaf het begin de box op server staan, draai gee xp firewall, wel een software firewall, en die geeft bitlord toestemming, via een poort die ik bij bitlord heb ingesteld.

Waar haal jij je torrents vandaan? Er zijn trackers die bepaalde poorten blokkeren, en zo zijn er ook ISP die bepaalde poorten bewust dicht zetten.

Zo weer een hoop gezwets van mijn kant, nu jullie weer...... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114910

tspawn schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:20:
[...]

Ach we gaan het gewoon doen.
HCCNet opgezegd en IPB aangevraagd, mochthet niet lukken er zijn nog wat open Wi-Fi netwerkjes in mijn buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Anoniem: 152867 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:11:
[...]

Werkt het nu wel dan Switek?

Ik dacht namelijk dat je niet het ip van de box moet opgeven, maar wel degelijk die van je pc'tje.
Want volgens mij is het zo dat je in mijn KPN je box configureerd, en die zet je op server. En je box wil weten naar welk ip adres de info moet.

Ik heb het net geprobeerd, als ik het ip adres van mijn box in mijn KPN instel, dan zegt mijn client Bitlord dat ik een poort block heb(niet verbindbaar).
Als ik daarna het ip adres van mijn pc weer invul dan werkt alles weer.

Ik heb vanaf het begin de box op server staan, draai gee xp firewall, wel een software firewall, en die geeft bitlord toestemming, via een poort die ik bij bitlord heb ingesteld.

Waar haal jij je torrents vandaan? Er zijn trackers die bepaalde poorten blokkeren, en zo zijn er ook ISP die bepaalde poorten bewust dicht zetten.

Zo weer een hoop gezwets van mijn kant, nu jullie weer...... >:)
Ik weet het nog niet, zit op mijn werk ga het vanavond ff uitproberen. Maar ben bang dat je gelijk hebt.
Dan zou ik dus de instellingen op server moeten zetten en het IP-adres van de PC waarop ik torrents wil downloaden ingeven? Heeft dit nog gevolgen voor de andere PC? Buiten het feit dat ik daarop geen utorrent kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 21:31
Ik weet niet of dit al eerder naar voren is gebracht maar het is mij opgevallen dat ik in "Mijn KPN" onder het kopje Vaste telefonie onder andere de mogelijkheid heb om Voicemail in E-mail te activeren. Dit in tegenstelling tot InternetPlusBellen. Daaronder wordt nog steeds aangegeven dat het niet beschikbaar is.
Zijn er mensen die dit al hebben geprobeerd en zo ja......werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Switek schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:38:
[...]

Ik weet het nog niet, zit op mijn werk ga het vanavond ff uitproberen. Maar ben bang dat je gelijk hebt.
Dan zou ik dus de instellingen op server moeten zetten en het IP-adres van de PC waarop ik torrents wil downloaden ingeven? Heeft dit nog gevolgen voor de andere PC? Buiten het feit dat ik daarop geen utorrent kan gebruiken?
Dit heeft alleen tot gevolg dat de pc waarvan je het ip adres opgeeft, niet meer achter de firewall zit van de box.
Dus moet je wel een firewall op je pc hebben cq. installeren.
Die moet je dan wel instellen zodat je torrent client toegang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lanfear28 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:13:

Ik heb hem even geinstalleerd en werkt prima met de standaard instellingen,
UPnP staat dus aan.
Upload wel beperkt ivm het echoen van de telefoon verbinding wanneer ik full upload, althans dat was bij ABC zo, ik zal het hiermee nog ff testen.

2 vragen echter nog waarom preallocate en size op 10000 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Anoniem: 152867 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:29:
[...]

Dit heeft alleen tot gevolg dat de pc waarvan je het ip adres opgeeft, niet meer achter de firewall zit van de box.
Dus moet je wel een firewall op je pc hebben cq. installeren.
Die moet je dan wel instellen zodat je torrent client toegang heeft.
Duidelijk verhaal. Is er geen mogelijkheid om alle (meedere) PC's te ontdoen van de EB-firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Switek schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:00:
[...]

Duidelijk verhaal. Is er geen mogelijkheid om alle (meedere) PC's te ontdoen van de EB-firewall?
Ik weet dat niet, maar misschien dat er anderen zijn die weten of je meerdere ip adressen bij mijn KPN kunt instellen.
Anders lijkt het mij dat je als je straks de box direct kunt benaderen dit wel kunt instellen,
maar hoe lang dat nog duurt.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 152867 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:47:
[...]

Ik weet dat niet, maar misschien dat er anderen zijn die weten of je meerdere ip adressen bij mijn KPN kunt instellen.
Anders lijkt het mij dat je als je straks de box direct kunt benaderen dit wel kunt instellen,
maar hoe lang dat nog duurt.............
De nieuwe firmware zou er binnen een maand zijn. Je zou dan zelf kunnen kiezen welke poortjen je open zet. Hetzelfde als op een normale router. Nu kun je nog maar 1 ip ingeven. Helaas staan dan ook alle poorten open.

Wil je hier niet op wachten dan kun je een aparte router achter de expriabox zetten. Een router heb je al voor minder dan 30€. Geef deze router het ip 192.168.2.201 en voer op "mijn KPN" dit adres als server-adres in. Nu kun je alles instellen op je router.

[ Voor 6% gewijzigd door Edmund op 18-01-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

Forse verhuiskosten van een ipb abonnement...

Direct ADSL Verhuiskosten 34,03
Verhuizing 35,00

totaal een slordige 70 euri, ging wel soepel, maar toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:47:

Verhuizing 35,00

was je lijn al geporteerd dan? ik vind het nogal veel geld voor een adsl verhuizingkje

ADSL-aansluiting € 34,03
InternetPlusBellen € 35,-
info rechtsteeks van de kpn site lijkt me dat ze bij jou beide hebben berekend dit is vreemd......als ik jou was zou ik contact zoeken met kpn factuurservice lijkt mij te veel kosten

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 114910 op 18-01-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

Anoniem: 114910 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:31:
[...]

was je lijn al geporteerd dan? ik vind het nogal veel geld voor een adsl verhuizingkje
Ja, deze is al maanden geporteerd.. Moet echter nog nabellen en verifieren bij KPN. Zoveel IPB verhuizingen zullen ze nog niet hebben gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Laatst online: 08-06 00:09
Wat ik me afvraag bij het afsluiten van Internetplusbellen is, hoe wordt het aangesloten. Mocht je weer nieuwe kabels in je huis leggen naar je telefoons of kan je op een of ander manier je oude wandstekkers blijven gebruiken door het een met het ander te verbinden.

Iemand ervaring hoe die monteur te werk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Vanaf je Experiabox kun je volgens mij gewoon al je telefoons aansluiten.
Dus als je al je telefoons op 1 kabeltje hebt aangesloten die bij je binnenkomende telefoonlijn of splitter zat aangesloten dan zul je dat zelfde kabeltje nu gewoon op je Experia moeten aansluiten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Laatst online: 08-06 00:09
Oke, staat niet echt duidelijk op de website van KPN, maar dat zou het dan wel eenvoudig maken als je dan gewoon je oude wandstekkers in het huis kan gebruiken. Als iemand al een monteur over de vloer gehad heeft kan die dit verhaal dan even bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Mwoah, ik zou het zelf iig gewoon zo op die manier proberen.
Ik heb zelf geen IPB dus ik weet niet met zekerheid of het zo werkt. Maar in principekomt er een "normaal telefoonsignaal" uit de telefoonpoorten van de Experia lijkt mij, dus kun je er ook vast wel meerdere telefoons op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
@Switek, sorry Switek, Alfonzo37 heeft natuurlijk gelijk ik bedoelde ook de situatie zoals Edmund die schetst ietsjes terug in dit topic.

@Danik,
diskio.flush_files staat op true (zo blijft het geheugenverbruik laag)
diskio.write_queue_size staat bij mij op 10000 (om je harde schijf te sparen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:22
Wie weet of je bij IPB een statisch of dynamisch ip-adres krijgt toegewezen? Ik wil nl. een domein thuis kunnen draaien en geen oplossingen zoals dyndns.org oid gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
BollieBolstra schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:24:
Wat ik me afvraag bij het afsluiten van Internetplusbellen is, hoe wordt het aangesloten. Mocht je weer nieuwe kabels in je huis leggen naar je telefoons of kan je op een of ander manier je oude wandstekkers blijven gebruiken door het een met het ander te verbinden.

Iemand ervaring hoe die monteur te werk gaat?
BollieBolstra schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:05:
Oke, staat niet echt duidelijk op de website van KPN, maar dat zou het dan wel eenvoudig maken als je dan gewoon je oude wandstekkers in het huis kan gebruiken. Als iemand al een monteur over de vloer gehad heeft kan die dit verhaal dan even bevestigen?
Ik heb voor het aansluiten geen monteur in huis gehad. Ik heb er wel al enkele hier gehad, omdat KPN dacht dat ik iets fout had zitten. Wat echter niet zo bleek te zijn. Ik heb wel gemerkt dat er een groot verschil zit in het kunnen, weten en willen doen van de monteurs. Verder kan ik wel vertellen dat het aansluiten heel gemakkelijk is, maar deze keuze laat ik aan jou over.

Ik neem aan dat je met wandstekkers ook de contactdozen in de muur bedoeld. Deze kun je gewoon gebruiken. Ik d8 me te herinneren dat de aansluitfactor 5 was. Dankzij JeroenM_tbs, berichtje hieronder, weten we dit nu dus zeker.

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar in veel huizen zijn de wandstekkers gewoon doorgelust. Als dit bij jou zo is kun je gewoon de kabel die naar de hoofdaansluiting (die meestal in de meterkast zit) loopt op tel 1 van je box aansluiten. Je kunt dan gewoon de wandstekkers gebruiken voor het aansluiten van je telefoontoestellen.

Is dit bij jou niet het geval dan zul je de kabels toch paralel op elkaar aan moeten sluiten. Dit komt erop neer dat je alle wandcontactdozen (of hoe noem je die) op tel1 van je box aansluit. Dit is wel een beetje knutselen, maar lukt uiteindelijk wel.

Je zou ook nog een telefooncentrale tussen de box en de wandstekkers kunnen zetten. Je kunt dan doorverbinden en zo. Dit laatste heb ik hier ook nog een tijdje gehad. Totdat ik (ofja, mijn vader) laatst 1 dect-centrale met 4 dect-telefoons gekocht heb.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Motormouz schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:20:
Wie weet of je bij IPB een statisch of dynamisch ip-adres krijgt toegewezen? Ik wil nl. een domein thuis kunnen draaien en geen oplossingen zoals dyndns.org oid gebruiken.
Je krijgt een vast IP. Dit had je zelf ook wel kunnen vinden.

[ Voor 41% gewijzigd door Edmund op 18-01-2006 23:13 . Reden: gedeelte aansluitfactor gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Even zoeken op de service & support site levert dit op:
2.1. Hoeveel telefoontoestellen mag ik aansluiten op de Tel 1/Tel 2 aansluiting van de KPN Experia Box?

Alle telefoonapparatuur wordt gekeurd door het ministerie van verkeer en waterstaat en voorzien van een aansluitfactor welke vermeld moet zijn onder op uw telefoontoestel. Om te bepalen hoeveel toestellen er aangesloten mogen worden moeten de aansluitfactoren bij elkaar opgeteld worden. De aansluitfactoren van de beide aansluitingen op de KPN Experia Box mag per aansluiting niet meer dan 5 bedragen.
De aansluitfactor is 5 dus. Die laatste zin geeft volgens mij aan dat die aansluitfactor 5 verdeeld over de 2 poorten van de Experia box is. Dus als je op de ene poort een apparaat met aansluitfactor 4 aansluit de op Experia heb je op de andere poort van de Experia nog 1 over.

[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 18-01-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
Na alle problemen met UDP gelezen te hebben twijfel of ik wel IPB moet aanvragen. Ik heb nu namelijk een Asterisk server draaien met trunks naar free world dialup, voipbuster en sipdiscount. Gaat dit dan allemaal niet meer werken? Heeft er al iemand een Asterisk BPX en IBP?

Wat wel cool zou zijn is de VOIP termination niet meer op de EB maar op Asterisk,....

Keep up the good work!

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:22
Edmund schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:42:
Je krijgt een vast IP. Dit had je zelf ook wel kunnen vinden.
Dat was het probleem. Ik heb kon nergens een duidelijk antwoord vinden. Dat KPN zegt dat je een server kan draaien zegt mij niets. Maar in ieder geval bedankt. Het zou handig zijn als deze info, zeker voor tweakers, bij alle info in het eerste bericht geplaatst zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Lanfear28 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:56:
@Switek, sorry Switek, Alfonzo37 heeft natuurlijk gelijk ik bedoelde ook de situatie zoals Edmund die schetst ietsjes terug in dit topic.
Kon het helaas gisteren niet meer testen. Om 23:30 uur was het IPB deel van mijn KPN niet beschikbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:42:
[...]

[...]
Ik heb wel gemerkt dat er een groot verschil zit in het kunnen, weten en willen doen van de monteurs. Verder kan ik wel vertellen dat het aansluiten heel gemakkelijk is, maar deze keuze laat ik aan jou over.
.
Hoi Edmund,

Weet jij (of iemand anders) toevallig ook af de monteur een kabel legt daar een bestaande buis (achter de muur langs, buis ligt er al, zit nu nog tv kabel in die er uit kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:30
SachaH schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:08:
Ik weet niet of dit al eerder naar voren is gebracht maar het is mij opgevallen dat ik in "Mijn KPN" onder het kopje Vaste telefonie onder andere de mogelijkheid heb om Voicemail in E-mail te activeren. Dit in tegenstelling tot InternetPlusBellen. Daaronder wordt nog steeds aangegeven dat het niet beschikbaar is.
Zijn er mensen die dit al hebben geprobeerd en zo ja......werkt het?
Ja dit heb ik aanstaan en het is super handig.
Voor elk gemist telefoontje krijg je nu een e-mail waarschuwing met daarin het nummer dat jij belde, de tijd, en het eventueel ingesproken voicemail bericht als wave bestand.

Ideaal om ook je telefoon thuis in de gaten te houden als je op je werk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 153620 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:50:
[...]

Weet jij (of iemand anders) toevallig ook af de monteur een kabel legt daar een bestaande buis (achter de muur langs, buis ligt er al, zit nu nog tv kabel in die er uit kan).
Ik weet niet hoe de situatie is. Dus kan hier niet over oordelen. Ik weet wel dat als er kabels liggen die van zeer slechte kwaliteit zijn KPN deze wel wil vervangen. De kosten van de kabel zullen dan wel voor jou zijn.

@ Jan-E: Ik wil wel eventjes een nieuwe TS schrijven. Met een inhoudsopgave en linkjes en zo. Ik moest net wat zoeken en bleef op en neer scrollen. Niet dat het niet goed is, maar ik heb toch eventjes niets te doen. Laat maar wat horen dan stuur ik je wel een docje met een vernieuwde TS.

[ Voor 12% gewijzigd door Edmund op 19-01-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
dyna18 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:57:
[...]

Voor elk gemist telefoontje krijg je nu een e-mail waarschuwing met daarin het nummer dat jij belde, de tijd, en het eventueel ingesproken voicemail bericht als wave bestand.

Dank je. Vreemd dat KPN dit dan nog niet heeft aangepast in het IPB menu. Wat het lijkt dus gewoon te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Edmund schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:32:
@ Jan-E: Ik wil wel eventjes een nieuwe TS schrijven. Met een inhoudsopgave en linkjes en zo. Ik moest net wat zoeken en bleef op en neer scrollen. Niet dat het niet goed is, maar ik heb toch eventjes niets te doen. Laat maar wat horen dan stuur ik je wel een docje met een vernieuwde TS.
Als je nu even wacht zijn we aan deel 4 toe. Dan mag je de TS met liefde van me overnemen. Ik heb eventjes iets anders te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 148114 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:47:

Verhuizing 35,00

Zoals je bij IPB - Wat kost het? kunt zien kost een verhuizing normaal 35€. Ze zullen bij jou wel een foutje gemaakt hebben.
Jan-E schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:23:
[...]
Als je nu even wacht zijn we aan deel 4 toe. Dan mag je de TS met liefde van me overnemen. Ik heb eventjes iets anders te doen ;)
Is ook goed.

[ Voor 23% gewijzigd door Edmund op 19-01-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85748

[...]

"Fout melding

Op dit moment is het vanwege een technische storing niet mogelijk om in te loggen. Probeert u het later nog eens." :( :(

Er word gevraag om een 4-cijferige pincode... Is die niet 5 cijfers? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
[...]

Hoe heb je "voicemail in email" dan aangezet? Mij lukt het niet hoor....

[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 19-01-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166227

Ik heb vandaag IPB geinstallerd, alles werkt, behalve mijn Linksys printserver die ik in mijn lokale netwerk gebruik om vanuit verschillende computers te printen.
Zo de zien krijgt hij geen IP-adres toegekend door de DHCP server van de KPN experia box. Terwijl elke andere boeren router dit zonder probleem regelt.
Commentaar van de KPN helpdesk medewerker: "Ik denk(?????) dat printservers nog niet ondersteund worden. Mogelijk binnenkort(????????) wel"
Iemand hier ervaring mee of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 166227 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:06:
Ik heb vandaag IPB geinstallerd, alles werkt, behalve mijn Linksys printserver die ik in mijn lokale netwerk gebruik om vanuit verschillende computers te printen. Zo de zien krijgt hij geen IP-adres toegekend ...[knip]... suggesties?
Draadloos of bekabeld? Als het bekabeld is brand het lampje? Wat is het typenummer van de printserver? Geef eens wat meer info.

Heb je voor die printserver geen vast adres ingesteld? Lijkt me een beetje onhandig als, dankzij dhcp, iedere keer dat ip veranderd. Probeer hem eens te resetten.

offtopic:
Ik zie dat je je vandaag geregistreerd hebt. Welkom

[ Voor 62% gewijzigd door Edmund op 19-01-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zucht....................

Uw persoonlijke InternetPlusBellen omgeving tijdelijk niet beschikbaar
InternetPlusBellen is niet beschikbaar.

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

1. InternetPlusBellen van Mijn KPN is niet bereikbaar tussen 24:00 uur en 06:00 uur.

2. In verband met een storing is uw InternetPlusBellen omgeving nu niet beschikbaar. Probeert u het later nogmaals.

3. U heeft nog geen gebruik gemaakt van InternetPlusBellen. Uw installatie is dan nog niet voltooid.

Mocht u meer informatie willen dan kunt u contact opnemen met de helpdesk op 0900 - 0244 (10 eurocent per minuut).

Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:16:
[...]
Draadloos of bekabeld? Als het bekabeld is brand het lampje? Wat is het typenummer van de printserver? Geef eens wat meer info.

Heb je voor die printserver geen vast adres ingesteld? Lijkt me een beetje onhandig als, dankzij dhcp, iedere keer dat ip veranderd. Probeer hem eens te resetten.

offtopic:
Ik zie dat je je vandaag geregistreerd hebt. Welkom
Edmund,
Het is een nieuwe Linksys Wireless-G Printserver WPS54G
Ik gebruik hem op dit moment bekabeld (wireless staat ook uit). Netwerklampje brand netjes, Ik heb hem volledig gereset (naar de fabrieksinstellingen) hij zit net als de andere apparatuur in het netwerk achter een switch. Dat hij via DHCP een IP toegekend krijgt is tot nu toe geen probleem geweest (in het bestaande netwerk) Ik heb hem via die device name als printerpoort geconfigureerd op de pc's. (via de prinserver utility van linksys). werkt heel simpel.

Als ik het IPB netwerk gebruik is hij gewoon niet te traceren (onzichtbaar voor de software van linksys) Die software zoekt op IP adres het lokale netwerk af.
Je hebt me wel op een idee gebracht want wat ik nog niet geprobeerd heb is, om hem in het oude netwerk (waar hij wel met de linksys configuratiesoftware is te benadrenen) geforceerd een fixed IP-adres te geven uit de reeks van de nieuwe IPB netwerk router (ofwel experiabox). Dat geforceerd toekennen is namelijk wel mogelijk met de linksys software. (ik werk nu weer even in de oude netwerkomgeving)

Denk je dat dat een optie is of zou het ook in de nog matige ondersteuning van de experiabox kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:17:
Zucht....................

Uw persoonlijke InternetPlusBellen omgeving tijdelijk niet beschikbaar
InternetPlusBellen is niet beschikbaar.

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

1. InternetPlusBellen van Mijn KPN is niet bereikbaar tussen 24:00 uur en 06:00 uur.

2. In verband met een storing is uw InternetPlusBellen omgeving nu niet beschikbaar. Probeert u het later nogmaals.

3. U heeft nog geen gebruik gemaakt van InternetPlusBellen. Uw installatie is dan nog niet voltooid.

Mocht u meer informatie willen dan kunt u contact opnemen met de helpdesk op 0900 - 0244 (10 eurocent per minuut).

Onze excuses voor het ongemak.
je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat, omdat de mijn kpn nog niet goed werkt, er constant updates worden gedaan en verandering die de dienst kunnen bevorderen. Nou zul je die zelf niet zo heel snel zien, ik denk dat KPN eindelijk begint te leren van opties op de site weg te halen die nog niet te gebruiken zijn, om ze te testen. maw down time is niet per definitie slecht in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

Zou KPN dit niet moeten gaan gebruiken?
Klinkt als een geweldige oplossing voor problemen die KPN heeft
en zeker had.

http://www.automatisering...euwsbericht.jsp?di=168520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

Hallo iedereen die ook nog een echo heeft op z'n telefoonlijn.

Inmiddels ligt mijn box al een paar week in de meterkast.
Zoals gevraagd door KPN moest ik hem daar, direct bij de ISRA plaatsen.
Helaas pinda kaas.... echo komt gewoon nog zo af en toe.. of te wel nog net zo
vaak als anders te voorschijn.

Verder vroegen ze nog of ik andere telefoontoestellen in gebruik wilde nemen.
Zodat er uit gesloten kon worden of het aan een bepaalde telefoon in huis ligt.
Heb nog maar 1 draadloze chicago 330c aangesloten en siemens toestel dus
en een antwoordapparaat. Omdat ik dus nog steeds de echo heb, zullen
ze het thuis nu maar zonder antwoordapparaat moeten doen (een Tiptel),
misschien dat hij de boos doener is en anders maar een andere draadloze
als laatste proberen.
Heb ik dan nog echo, na al die test en verplaatsingen.. dan durf ik KPN toch
weer te melden en te zeggen HELP ik heb NOG steeds die verrekte ECHO.

Is iemand die echo wel al kwijt geraakt? (weet dat er meer hier op het forum zitten met hetzelfde probleem, hopelijk lezen jullie dit)

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
Edmund schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:39:
[...]

Hoe heb je "voicemail in email" dan aangezet? Mij lukt het niet hoor....
Ik zag de optie staan onder Vaste telefonie in "Mijn KPN" onder het kopie Extra mogelijkheden. Bij Dyna18 lijkt dit te werken.
Onder het IPB menu wordt nog steeds aangegeven dat de optie nog niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161836

Uit betrouwbare bron de optie voicemail in email is nu beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Anoniem: 166227 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:09:
[...]

Edmund,
Het is een nieuwe Linksys Wireless-G Printserver WPS54G
Ik gebruik hem op dit moment bekabeld (wireless staat ook uit). Netwerklampje brand netjes, Ik heb hem volledig gereset (naar de fabrieksinstellingen) hij zit net als de andere apparatuur in het netwerk achter een switch. Dat hij via DHCP een IP toegekend krijgt is tot nu toe geen probleem geweest (in het bestaande netwerk) Ik heb hem via die device name als printerpoort geconfigureerd op de pc's. (via de prinserver utility van linksys). werkt heel simpel.

Als ik het IPB netwerk gebruik is hij gewoon niet te traceren (onzichtbaar voor de software van linksys) Die software zoekt op IP adres het lokale netwerk af.
Je hebt me wel op een idee gebracht want wat ik nog niet geprobeerd heb is, om hem in het oude netwerk (waar hij wel met de linksys configuratiesoftware is te benadrenen) geforceerd een fixed IP-adres te geven uit de reeks van de nieuwe IPB netwerk router (ofwel experiabox). Dat geforceerd toekennen is namelijk wel mogelijk met de linksys software. (ik werk nu weer even in de oude netwerkomgeving)

Denk je dat dat een optie is of zou het ook in de nog matige ondersteuning van de experiabox kunnen zitten?
Waarschijnlijk zit je printerserver niet in de juiste IP-range. Een vast IP-adres toekennen zou dus dan de oplossing zijn. Kan volgens mij niets met de Experiabox te maken hebben. Kun je makkelijk testen door de Experia los te koppelen van je netwerk omdat je er zelf een switch tussen hebt. Als je nu wel kunt printen is het bovenstaande de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165427

Ligt de SIP-server van KPN eruit? Ik krijg namelijk geen contact als ik probeer te bellen met Express Talk en als ik 213.75.12.212 ping dan krijg ik een time-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 166227 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:09:
[knip]

Denk je dat dat een optie is (handmatig ip instellen) of zou het ook in de nog matige ondersteuning van de experiabox kunnen zitten?
Ik zou eens een automatisch IP in proberen te stellen. Hij zit waarschijnlijk op 192.168.1.x en moet op 192.168.2.x. Geef hem anders eens 192.168.2.201 deze wordt niet door DHCP uitgegeven. We weten pas als dit werkt als dat je het uitgeprobeerd hebt :7
Anoniem: 149354 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:44:
[knip]

Is iemand die echo wel al kwijt geraakt? (weet dat er meer hier op het forum zitten met hetzelfde probleem, hopelijk lezen jullie dit)
Ik was de echo kwijt geraakt. Helaas heb ik hem sinds 2 dagen weer terug. KPN zegt dat ik het beste kan wachten totdat de nieuwe firmware er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:30
Om even een misverstand uit de wereld te helpen, ik heb dus niet IBP maar een gewone telefoon aansluiting. Het bericht wat ik quote ging over de vraag of dit handig is om te gebruiken. Of het ook onder IBP wel of niet werk zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:36:
Zou KPN dit niet moeten gaan gebruiken?
Klinkt als een geweldige oplossing voor problemen die KPN heeft
en zeker had.

http://www.automatisering...euwsbericht.jsp?di=168520
uuuhm daar is de TSM toch voor bedoelt? dit staat in de beginpost en bovendien het is hetzelfde type systeem. Bovendien aangezien het hele kpn voip netwerk draait op siemens hard en software is de kans vrij klein dat dit gebruikt gaat worden,

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 114910 op 20-01-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
dyna18 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:39:
Om even een misverstand uit de wereld te helpen, ik heb dus niet IBP maar een gewone telefoon aansluiting. Het bericht wat ik quote ging over de vraag of dit handig is om te gebruiken. Of het ook onder IBP wel of niet werk zou ik niet weten.
Ik heb contact opgenomen met KPN en ze zeggen dat als je IPB hebt je NIET de voicemail in vaste telefonie moet pakken. Er zijn waarschijnlijk(??) nog storingen met de "voicmail in email" voor IPB. Het komt binnenkort voor iedereen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit

Alex
Ik heb hier net mn pc op een andere plek neergezet en in een ander bureau ingebouwd, en ik gebruik sinds kort utorrent i.p.v. ABC torrent. Het lijkt er nu op dat door één van deze omstandigheden de echo weg is. Ik kan weer gewoon de upload volledig gebruiken zonder dat er dan een echo optreedt bij bellen. Ok, dit is pas één dag zo, dus mocht het toch terug keren dan hoor je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:40:
[...]
Ik heb contact opgenomen met KPN en ze zeggen dat als je IPB hebt je NIET de voicemail in vaste telefonie moet pakken. Er zijn waarschijnlijk(??) nog storingen met de "voicmail in email" voor IPB. Het komt binnenkort voor iedereen beschikbaar.
Nog niet beschikbaar staat er dan ook in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans-d
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03-2023

Alex
Ik ben de echo al diverse keren kwijt geraakt, alleen het vervelende is dat de echo ook steeds weer terugkomt. Het maakt niets uit of de PC aan of uit staat. Het maakt ook niet uit welk telefoontoestel ik gebruik. Soms een week geen echo en dan plotseling weer een aantal gesprekken met echo. Als ik het bij de helpdesk meld krijg ik als antwoord dat het probleem bekend is en dat er aan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166302

Beste forummers ik ben hier nieuw en heb een probleem/vraag over IPB,

31-12-05 IPB besteld. De vriendelijke mevrouw aan de telefoon, is zo fijn geweest aan te geven dat ik de analoge lijn wil behouden. :(

Heb van de week de installatiegegevens ontvangen waardoor ik de fout opmerkte (heb in de weken ervoor iedere keer gebeld of ik nog een bevestiging kreeg.) en ben naar de primafoon geweest waar de eerste fijne man me vertelde het zelf maar uit te zoeken :X en zijn collega gelukkig wel klantvriendelijk genoeg was dit voor me uit te zoeken.

Nu is dus het probleem dat er inderdad bij de aanvraag staat dat ik me analoge lijn zou willen behouden. (wat zou dan je voordeel zijn van IPB??) Als ik deze nu dus opzeg ben ik me oude telefoonnummer kwijt en moet ik dus weer stad en land af bellen om een nieuwe telefoonnummer door te geven, waarvan sommige niet mogelijk zijn (denk aan sollicitaties e.d.).

Ik word nu binnen 3 dagen gebeld met de oplossing of wat de eventuele vergoeding hiervoor zal zijn.

Eenmaal thuis gekomen (dit is allemaal vandaag 20-01-06 gebeurd) belde ik de monteur die gratis was om een afspraak te maken. Dit zou pas 01-02-06 worden, dus heb ik de installatie zelf maar gedaan.

Alles ging natuurlijk goed :+ alleen als ik bel (naar eigen mobiel) dan is mijn analoge nummer te zien en niet het IPB nummer. Als ik het IPB nummer ook probeer te bellen (via mijn mobiel) dan krijg ik het toontje dat het nummer niet in gebruik is, mijn analoge werkt wel weer.

Wat is er nu verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166302 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:46:
Beste forummers ik ben hier nieuw en heb een probleem/vraag over IPB,
Alles ging natuurlijk goed :+ alleen als ik bel (naar eigen mobiel) dan is mijn analoge nummer te zien en niet het IPB nummer. Als ik het IPB nummer ook probeer te bellen (via mijn mobiel) dan krijg ik het toontje dat het nummer niet in gebruik is, mijn analoge werkt wel weer.

Wat is er nu verkeerd??
Hoi,

Je doet helemaal niets verkeerd. Het heeft wat tijd nodig voordat je geporteerd wordt. Meesteal een paar werkdagen. Ik begrijp echter niet waarom je een ander nummer hebt. Je kunt gewoon hetzelfde nummer behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166302

[/quote]Ik begrijp echter niet waarom je een ander nummer hebt. Je kunt gewoon hetzelfde nummer behouden.
[quote]

Ja juist. Ik wilde ook helemaal geen ander nummer, maar omdat de beste dame op de callcenter heeft gezegd dat ik graag mijn analoge lijn wil behouden heb ik dus een nieuw nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 166302 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:42:
Ja juist. Ik wilde ook helemaal geen ander nummer, maar omdat de beste dame op de callcenter heeft gezegd dat ik graag mijn analoge lijn wil behouden heb ik dus een nieuw nummer.
[/quote] en [quote] andersom ;)

We zullen zien hoe KPN het oplost. Gewoon praten over onkosten en zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[
Vreemd verhaal. Kunnen ze dat niet alsnog even omzetten dan? Zo moeilijk kan en mag dat toch niet zijn. De laatste tijd is KPN overigens aardig klantvriendelijk. Dit moeten ze ook wel omdat ze de monepoly positie kwijt raken (zijn). Ik ben er vrijwel zeker van dat ze dit schappelijk op lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156915

Zijn er mensen die ervaring hebben met emule? Bij mij werkt emule, maar na verloop van tijd kan ik geen internetpagina's meer opvragen. Alleen door de pc opnieuw te starten kan je dit verhelpen. Ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:29:
[...]
Ik zou eens een automatisch IP in proberen te stellen. Hij zit waarschijnlijk op 192.168.1.x en moet op 192.168.2.x. Geef hem anders eens 192.168.2.201 deze wordt niet door DHCP uitgegeven. We weten pas als dit werkt als dat je het uitgeprobeerd hebt :7
[...]
Het is gelukt! Eerst de linksys print server geforceerd het hierboven gesuggereerde IP-adres gegeven en daarna het netwerk aangesloten op de Experiabox. Via de linksys software was de printserver nog steeds onvindbaar (mogelijk toch een beperking van de experiabox) maar omdat ik wel kon pingen naar het betreffende IP-adres heb ik vervolgens op de netwerk PC's een TCP/IP printerpoort gedefinieerd, en dat werkte zonder probleem.
Bedankt nog voor de ondersteuning
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.