[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.956 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:00
Edmund schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:25:

2 Voor online gamen is draadloos nooit aan te raden.

3 KPN reset te experia soms 's avonds. Meestal is dit tussen 0 en 2uur. Ik denk dat het hiermee te maken heeft. De pc krijgt waarschijnlijk geen verbinding meer nadat de experia gereset is geweest. Dit zou je kunne oplossen door de pc om bv 3u opnieuw op te laten starten en daarna verder te laten gaan met downloaden. Of je zou je lan-verbinding moeten herstellen om 3uur. Zullen wel progies voor te vinden zijn denk ik zo.

We hebben dynamische ip. Of heb jij de instellingen op server gezet en de pc een vast ip gegeven?
2. Heb met de Direct-ADSL set, dus niet de IPB set, ook geen problemen gehad.Verbinding zou in theorie inderdaad weg kunnen vallen maar de op de afstand in mijn situatie denk ik niet. Gaat om 3 - 3,5 meter.

3. Dat is fijn, dan moet ik inderdaad even een tooltje installeren die controleert of er de afgelopen 5 minuten iets is gedownload, als dit niet zo is dan moet hij de PC rebooten, Newsleecher zorgt er wel voor dat de PC wordt afgesloten.

WoW wat een oplossing :'( het moet maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165027

Dani2001 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:14:
[...]

2. Het is inderdaad zo oplosbaar, maar wanneer ik een online game aan het doen ben zit ik er niet echt op te wachten dat ik soms even snel mijn netwerk adapter in en uit moet pluggen. Speelt niet echt fijn, hoe moet dan ooit 1ste worden :)

3. Ik gebruik NewsLeecher vooral. Maar het gaat mij er om dat mijn PC heel de nacht aan staat terwijl hij om 2 uur 's nachts automatisch uit moet gaan. Niet dat ik niet meer kan bellen.

Maar stel dat KPN werkzaam heden verricht 's nachts, waarom stopt het downloaden dan en kan ik daarna ook geen connectie meer maken met de server waar ik spullen download? totdat ik mijn Experia box uit- en aanzet. Of wanneer ik mijn PC opnieuw opstart.

Zou dit niet te maken hebben met een dynamisch IP adres? of hebben we een statische?

Ideeën?
2. agg die wifi troep van siemens draait tenminste wel 108mbps :) prima hoor met gamen, zelf geen last van trage verbinding ofoz. Hij valt inderdaad weleens weg, maar dat is dan altijd direct na booten van pc.
(wat mij opvalt, als je meerdere gebruikersaccounts draait op XP, dat wanneer het inlogscherm geladen wordt, de wifi verbinding wordt aangelegd. maar log je vervolgens in met een account wordt die verbinding verbroken, vervolgens 8 van de 10 x wel weer na tijdje hersteld.) andere keren plug ik duz even in en uit.

3.probeer de instellingen van Newsleecher beetje te tweaken, bijv. aantal connecties tegelijk verminderen... wie weet ben je dan wel bereikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:30
Kun je ook met softphone bellen via KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

dyna18 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:07:
Kun je ook met softphone bellen via KPN?
Ik dacht alleen met een 084-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt het dat er vannacht jongsleden weer een update heeft plaatsgevonden van IPB??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:00
Mijn downloads zijn vanacht gestopt, als ik de vorige posts mag geloven is daardoor mijn experia box gereset. Wat inhoud dat er dus inderdaad een update is geweest,

Dus ja :)

[ Voor 3% gewijzigd door Stylisimo op 06-01-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke client gebruik je?? uTorrent gaf bij mij flinke problemen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Vandaag is bij mij ook Internet plus bellen geinstalleerd. Bellen gaat prima, gebeld worden bevat een brom, maar dat is na het porteren afgelopen zag ik in dit topic. Internet is prima: met mijn GO haal ik 26/158 KB.

Jammer vind ik dat ik de Experia box niet rechtstreeks kan benaderen. Zowel voor P2P (Emule) als bepaalde games (Wancatan/POP) moet ik bepaalde poorten forwarden. Dat is uiteindelijk gelukt door hem op server te zetten (ging eerst niet goed en daarna duurt het een tijdje). Maar nu staan mijn poorten continu allemaal open. Dan moet ik weer terugvallen op een softwarematige firewall en daar heb ik slechte ervaringen mee. Welke firewall gebruiken jullie nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148993

Jan-E schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:31:
[...]
Uit je vraag begrijp ik dat zelfs de 3e lijn dat nog niet bij je nagevraagd heeft. Terwijl het UDP-probleem daar toch wel bekend zou moeten zijn. Bij mij trad het op als ik gewoon met de standaardinstellingen van de Windows Mediaplayer naar uitzendinggemist zat te kijken. En bij iemand anders bij het online luisteren naar RTV Noord-Holland.

Of er P2P programma's zijn die met UDP werken weet ik eigenlijk niet. Zijn er bittorent deskundigen in de zaal?
Bedankt! Vandaag weer de helpdeks aan de lijn gehad. Ik had een tweede nummer aangevraagd en gekregen binnen een werkdag per e-mail, maar ik kon hem niet activeren cq toewijzen aan poort 2. Dat is nu goed gegaan en ik heb gelijk gevraagd naar UDP. Volgens de HD was dat in een oud profiel van klanten het geval, in de nieuwe niet... maar tja... natuurlijk stond ik nog op de oude. Dus als het goed is, moeten alle problemen uit de wereld zijn....

Even een vraagje over een draadloze harde schijf (iomega nas 100d) die heb ik aangekoppeld met dezelfde SSID en sleutel: veel gepruts, maar uiteindelijk is het me gelukt. Maar nu zie ik wel de harde schijf onder mijn netwerklocaties met "shared iomega" maar als ik erop klik krijg ik een foutmelding dat het netwerkpad niet gevonden wordt en ik mogelijk te weinig rechten heb... iemand zo een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161836

Volgens mij moet je dan een netwerk drive mappen... Rechter muisklik op Deze Computer en dan staat die optie er tussen. Het rechten probleem is op te lossen door wanneer je de mapping aan het instellen bent te selecteren dat je als andere gebruiker de verbinding tot stand wil brengen en dan Administrator als gebruiker te kiezen en het daarbij behorende wachtwoord natuurlijk. Misschien leg ik het onduidelijk uit ofzo, dan moet je maar ff roepen nog... Als dit niet werkt zou ik het ook wel ff willen weten, daar ik dit nog nooit heb uit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dani2001 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:14:
[...]
2. Het is inderdaad zo oplosbaar, maar wanneer ik een online game aan het doen ben zit ik er niet echt op te wachten dat ik soms even snel mijn netwerk adapter in en uit moet pluggen. Speelt niet echt fijn, hoe moet dan ooit 1ste worden :)
Mijn ervaring is met ADSL heel positief.
1. Inderdaad wordt er 's nachts soms een update gedaan, waardoor je internetverbinding eruit gaat. Dat is dan maar zo (af en toe)
2. Dat overdag je internet ermee ophoudt ligt er waarschijnlijk aan dat je usbadapter op power safe staat. Dat kun je wijzigen via de software van Siemens, maar beter nog is het om niet die software te gebruiken (niet installeren of verwijderen) en de netwerkverbinding op te zetten in XP. Raden alle monteurs aan die bij mij langs zijn geweest, 3 verschillende mensen. Ik geloof dat je het ook via apparaatbeheer (configuratiescherm) kunt veranderen - rechtermuisknop klikken op usbadapter en dan eigenschappen selecteren.
Maar als je de HD belt, kunnen ze dit heel goed voor je oplossen. Dit was bij mij ook zo de wereld uit. En inderdaad, je kunt veel beter Siemens weggooien. Ontzettende slechte ontvangst. Ik heb er nu een Eminent pci card inzitten die op maximaal toegestaan vermogen uitzend en ontvangt; dat werkt als een tierelier. Zat ik met Siemens tussen de 12 en 36 mbps, nu structureel op 54 mbps. En deze kaart is geschikt om 100 mbps mee te draaien; dus dat scheelt niet veel met die van Siemens.

Begrijp ik dat jij al aangeeft via IPB op 108 mbps snelheid te zitten??? Zo ja, vanaf wanneer en hoe dan? Want dat wil ik natuurlijk ook wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-06 22:54

R2L

Hallo,

Weet iemand of de analoge Tiptel centrale 2-8 met nummerweergave goed werkt met IPB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06-2021

rkroeks

Experia??

Anoniem: 148993 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:22:
[...]

Bedankt! Vandaag weer de helpdeks aan de lijn gehad. Ik had een tweede nummer aangevraagd en gekregen binnen een werkdag per e-mail, maar ik kon hem niet activeren cq toewijzen aan poort 2. Dat is nu goed gegaan...
Ik neem aan dat je het toewijzen van het 2e nummer aan poort 2 door de helpdesk is gedaan. Ik heb ook een tweede nummer aangevraagd, ik zal toch maar eens gaan bellen. Er is toch geen optie in het menu van IPB om dat zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143120

Ik begrijp dat IPB werkt met de Super G standaard voor WiFi.
Welke andere adapters worden er gebruikt door IPB gebruikers ?
En wat zijn de ervaringen, omdat ik ook merk dat de siemens 108 er soms de brui aan geeft

Alvast bedankt voor je reaktie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

Anoniem: 143120 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:13:
En wat zijn de ervaringen, omdat ik ook merk dat de siemens 108 er soms de brui aan geeft

Ik heb een heel simpel Sweex kaartej voor mijn laptop gekocht, was 22 euries.
Is "maar" 54 mB, maar heeft nog nooit last van uitval gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

Wordt er nog met regelmaat gebeld, 1 a 2x overgaan, gespreid over de dag bij IPB aansluitingen? Het valt me nu op, ik heb doorgeschakeld naar mijn GSM waar ik plotseling overdags dus 3 of 4x op wordt gebeld: 1x overgaan, verborgen nummer. Voorheen niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rkroeks schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 10:35:
[...]

Ik neem aan dat je het toewijzen van het 2e nummer aan poort 2 door de helpdesk is gedaan. Ik heb ook een tweede nummer aangevraagd, ik zal toch maar eens gaan bellen. Er is toch geen optie in het menu van IPB om dat zelf te doen?
Dat zou er moeten zijn...
... maar niet dus en dat is het probleem.
Je krijgt wel heel snel een extra nummer per mail, maar toewijzen kun je dus (voorlopig) niet zelf. Zou wel moeten komen, maar de HD zegt zelf al dat de site nog niet stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:19
Anoniem: 148993 schreef op Saturday 07 January 2006 @ 16:16:
Dat zou er moeten zijn...
... maar niet dus en dat is het probleem.
Je krijgt wel heel snel een extra nummer per mail, maar toewijzen kun je dus (voorlopig) niet zelf. Zou wel moeten komen, maar de HD zegt zelf al dat de site nog niet stabiel is.
In de prehistorie stond er wel een menu om nummers aan poorten toe te wijzen er wel. Maar daarmee kon je je VoIP-verbinding effectief om zeep helpen. Dat heb ik een keer zelf gedaan en vervolgens een monteur ook nog een keertje. Toen heeft het nog weken geduurd voordat het menu eindelijk weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 21:31
Poecillia schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:21:
Vandaag is bij mij ook Internet plus bellen geinstalleerd. Bellen gaat prima, gebeld worden bevat een brom, maar dat is na het porteren afgelopen zag ik in dit topic. Internet is prima: met mijn GO haal ik 26/158 KB.

Jammer vind ik dat ik de Experia box niet rechtstreeks kan benaderen. Zowel voor P2P (Emule) als bepaalde games (Wancatan/POP) moet ik bepaalde poorten forwarden. Dat is uiteindelijk gelukt door hem op server te zetten (ging eerst niet goed en daarna duurt het een tijdje). Maar nu staan mijn poorten continu allemaal open. Dan moet ik weer terugvallen op een softwarematige firewall en daar heb ik slechte ervaringen mee. Welke firewall gebruiken jullie nu?
Hoi Poecillia.
Ikzelf heb korte tijd een soft firewall gebruikt maar ben, mede omdat ik een server heb draaien, overgestapt op het gebruik van een router achter de experia. Dan is het een kwestie van het ip-adres van de router invoeren bij de serverinstellingen van Mijn KPN en op die router de betreffende poorten openzetten.
Zodra KPN de toegang tot de Experiabox vrijgeeft kun je dat allemaal op de experia zelf instellen. Maar ja, het is nog ff wachten tot dat gebeurt. Liever vandaag als morgen ;)

Hopelijk heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
SachaH schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:50:
[...]

Hoi Poecillia.
Ikzelf heb korte tijd een soft firewall gebruikt maar ben, mede omdat ik een server heb draaien, overgestapt op het gebruik van een router achter de experia. Dan is het een kwestie van het ip-adres van de router invoeren bij de serverinstellingen van Mijn KPN en op die router de betreffende poorten openzetten.
Zodra KPN de toegang tot de Experiabox vrijgeeft kun je dat allemaal op de experia zelf instellen. Maar ja, het is nog ff wachten tot dat gebeurt. Liever vandaag als morgen ;)

Stel je hebt een router met ingebouwde NAS (freecom fsg) achter de Experia, kun je de NAS dan benaderen via het wireless deel van de Experia of moet ik een wireless accesspoint aan de Freecom hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-06 22:54

R2L

R2L schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:19:
Hallo,

Weet iemand of de analoge Tiptel centrale 2-8 met nummerweergave goed werkt met IPB?
Is er dan echt helemaal niemand met een telefooncentrale achter de Experiabox???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165154

Hallo

Tot nu toe ben ik redelijk tevreden over IPB, een paar opstartproblemen maar het loopt nu goed. Zelfs de externe harde schijf is bereikbaar geworden. Maar.....
onlangs heb ik een Linksys Wireless-G USB Network Adapter (WUSB54G) aangeschaft, om zo een 2de PC aan te koppelen. De verbinding is echter moeilijk tot stand te brengen, de signaalsterkte is goed (zeer goed zelfs) maar het blijft bij de status 'netwerkadres verkrijgen'. Zo nu en dan wordt er een verbinding gelegd en doet alles het prima tot de verbinding weer plots wordt verbroken.

De vraag is, zijn er meer mensen met ervaring met de Linksys, en zo ja zijn er oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans-d
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03-2023
R2L schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:55:
[...]

Is er dan echt helemaal niemand met een telefooncentrale achter de Experiabox???
Ik heb een profoon centrale TPX14 aangesloten op de experia en dat werkt prima. Mijn centrale heeft geen nummerherkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• white_rabbit
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02-2022

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Kan iemand mij vertellen of je met IPB nog gewoon via Teledump kunt bellen? dus via een 0900 nummer? ik bel namelijk via 0900-8100 naar mijn vriendin in Ierland en ik wil niet via de dure KPN gaan bellen! Alvast bedankt voor jullie hulp!

Life is what happens while your making other plans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Anoniem: 143120 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:13:

Ik gebruik gewoon de standaard ingebakken wifi in mn centrino chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146686

R2L schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:19:
Hallo,

Mijn telefooncentrale werktperfect> ik heb alleen geen toestellen met nummerweergave. Hier kan ik dus geen uitsluitsel over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151892

white_rabbit schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:10:
Kan iemand mij vertellen of je met IPB nog gewoon via Teledump kunt bellen? dus via een 0900 nummer? ik bel namelijk via 0900-8100 naar mijn vriendin in Ierland en ik wil niet via de dure KPN gaan bellen! Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik denk het niet. Teledump is een Carrier PreSelect (CPS) operator en die heeft KPN op het reguliere (PSTN) netwerk toe moeten laten. Ik denk niet dat KPN verplicht is hetzelfde te doen op haar nieuwe netwerk. Je zou via Skype kunnen bellen, of eventueel Skype Out, al zal dat tarief vermoedelijk hoger zijn dan van Teledump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161494

Anoniem: 151892 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:41:
[...]

Ik denk het niet. Teledump is een Carrier PreSelect (CPS) operator en die heeft KPN op het reguliere (PSTN) netwerk toe moeten laten. Ik denk niet dat KPN verplicht is hetzelfde te doen op haar nieuwe netwerk. Je zou via Skype kunnen bellen, of eventueel Skype Out, al zal dat tarief vermoedelijk hoger zijn dan van Teledump.
Geen probleem 0900 nummers zijn gewoon bereikbaar...CPS begint altijd met 16xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165278

Weet iemand of het mogelijk is om de adsl lijn vanaf de splitter niet met de experia box te verbinden, maar met mijn huidige draadloze modem/router. Dat dus enkel de telefoonlijn vanaf de splitter met de experia box wordt verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164157

Anoniem: 165278 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:38:
Weet iemand of het mogelijk is om de adsl lijn vanaf de splitter niet met de experia box te verbinden, maar met mijn huidige draadloze modem/router. Dat dus enkel de telefoonlijn vanaf de splitter met de experia box wordt verbonden.
Mogelijk misschien wel, maar wenselijk ?
Ik vermoed dat je dan geen VOIP telefoon verkeer hebt, aangezien de Experia graag een internetverbinding heeft......

Heb je het al geprobeerd ? Dan weten we het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:43
Anoniem: 165154 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:30:
Hallo

Tot nu toe ben ik redelijk tevreden over IPB, een paar opstartproblemen maar het loopt nu goed. Zelfs de externe harde schijf is bereikbaar geworden. Maar.....
onlangs heb ik een Linksys Wireless-G USB Network Adapter (WUSB54G) aangeschaft, om zo een 2de PC aan te koppelen. De verbinding is echter moeilijk tot stand te brengen, de signaalsterkte is goed (zeer goed zelfs) maar het blijft bij de status 'netwerkadres verkrijgen'. Zo nu en dan wordt er een verbinding gelegd en doet alles het prima tot de verbinding weer plots wordt verbroken.

De vraag is, zijn er meer mensen met ervaring met de Linksys, en zo ja zijn er oplossingen voor?
Nou heb geen linksys maar wel het zelfde probleem met mijn netwerk kabel van xpiria naar pc.
Af en toe verbreekt ie opeens de verbinding (overdag) en kan hij hem moeilijk weer vinden.
Als ie hem heeft gevonden zegt ie vaak "beperkt netwerverkeer" ofzo iets maar kan er niks mee.
Na een paar x aan/uit en kabel in een ander poortje doen werkt het weer :?

Kan natuurlijk ook aan mijn netwerk kabel of kaart liggen maar dat kan ik op dit moment niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 165278 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:38:
Als je geporteerd bent gaat er niets meer door dat kabeltje, dus dat heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marc3l schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:18:
Als ie hem heeft gevonden zegt ie vaak "beperkt netwerverkeer" ofzo iets maar kan er niks mee.
Dan vindt ie de box juist niet; dan krijg je een automatisch IP adres van Windows toegewezen in de range 169.xxxxx
Ik zou inderdaad je bekabeling en poortjes eens goed controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

Marc3l schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:18:
[...]

Nou heb geen linksys maar wel het zelfde probleem met mijn netwerk kabel van xpiria naar pc.
Af en toe verbreekt ie opeens de verbinding (overdag) en kan hij hem moeilijk weer vinden.
Na een paar x aan/uit en kabel in een ander poortje doen werkt het weer :?

Kan natuurlijk ook aan mijn netwerk kabel of kaart liggen maar dat kan ik op dit moment niet testen.
Je kunt eens kijken of je inderdaad wel een wel ip adres krijgt toegewezen op het moment dat je beperkt netwerkverkeer hebt.
Soms wordt er wel een verbinding gemaakt maar wordt er geen ip adres toegewezen. Dan heb je inderdaad wel een netwerkverbinding, maar met "beperkte mogelijkheden".
Dat kan aan een kabel of een steker liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114910

Heb je hem op poort 1 aangesloten? dan kun je hem beter op poort 2 inprikken en de ip/subnet/gateway handmatig invullen. poort 1 schijnt namelijk wel vaker problemen te geven.

bij draadloos is dit vaak een probleem met het verkeerd invullen van de beveiliging. De siemens adapter geeft bij verkeerde beveiliging nog een rood kruis, als in geen verbinding, maar een andere adapter doet dit vaak als wel een verbinding maar geen ip adres. Als je bijvoorbeeld de experia op wep 64 hebt staan en de pc op wep128 zul je dit tegen kunnen komen of als je de wpa-psk sleutel verkeerd invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 20:21
Anoniem: 165154 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:30:
Hallo

Ik heb deze adapter ook en doet zijn werk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:06
Wat je zou kunnen doen wat volgens KPN de verbindingen verbeterd en ook de uitval doet teruglopen is het veranderen van de beveiliging van WPA naar WEP. Als je belt met de helpdesk willen zij dat soms zelfs wel eens doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Black Sparrow schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:09:
[...]

Wat je zou kunnen doen wat volgens KPN de verbindingen verbeterd en ook de uitval doet teruglopen is het veranderen van de beveiliging van WPA naar WEP. Als je belt met de helpdesk willen zij dat soms zelfs wel eens doen,
Schijnt te helpen. Was hier niet het geval. Voor een goede beveiliging kun je het beste voor WPA kiezen.

Ik zou het eens proberen op WEP te zetten. Maakt het na 2 dagen niets uit, dan weer terug zetten.
Is het met WEP beter. Dit melden bij KPN en zeggen dat je wel WPA wil. Voor de beter beveiliging.

Vandaag weer een monteur hier gehad, die de bekabeling nog eens een keer heeft nagekeken. Er was niets wat voor problemen mocht zorgen. Wel een paar kleine dingetjes aangepast, maar dit mag waarschijnlijk weer niet baten. Ik zit nu weer hard op het ADSL1 profiel. Nu maar weer afwachten hoe het met de hakkelende gespreken gaat. Af en toe de stroom van de box afhalen schijnt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
SachaH schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:50:
[...]

Hoi Poecillia.

Het is een optie, maar de router die ik nog heb liggen (E-tech ADWG02, wie biedt?) is tevens modem en wlan accespoint, dat gaat vast niet goed. Je kunt trouwens maar voor één PC alle poorten open zetten zag ik. Dus de andere twee PC's die ik heb zijn wel afgeschermd. Inmiddels heb ik Zonealarm op de eerst PC geinstalleerd en dat gaat goed (alles stealth). Ik zit me wel af te vragen of bestanden delen tussen PC's nu veilig is. Ik heb eerst maar alle shares gesloten, maar dat is wel lastig.

Mijn monteur zei trouwens dat de experiabox nooit vrijgegeven zal worden omdat gebruikers dan het voicedeel toegankelijk kunnen maken voor derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Poecillia schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:17:
[knip]

Mijn monteur zei trouwens dat de experiabox nooit vrijgegeven zal worden omdat gebruikers dan het voicedeel toegankelijk kunnen maken voor derden.
De experiabox vrijgeven niet, maar wel direct toegang tot de experiabox. Zie bijlage 4 op pagina 43 van de nieuwe handleiding. Dit werkt momenteel nog niet, maar binnenkort wel... Aldus KPN.

Edit: Je kunt dat vrijgeven op 2 manieren opvatten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Edmund op 09-01-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

medio maart wordt de experia box benaderbaar vanuit eigen netwerkje via 192.168.2.1 in browser.
Dat heb ik mij laten vertellen door TD KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 165027 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:47:
medio maart wordt de experia box benaderbaar vanuit eigen netwerkje via 192.168.2.1 in browser. Dat heb ik mij laten vertellen door TD KPN.
Dan zijn ze lekker vroeg met het online zetten van de nieuwe handleiding. 1 kwartaal te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153869

Heeft iemand ervaring met de philips streaming sl 400 aantesluiten op de experiabox van de kpn het lukt wel om hem draadloos aan te sluiten maar met draaitje werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620

white_rabbit schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:10:
Noordwest-Europa en Noord-Amerika:
€ 0,04 per minuut
België* Frankrijk* Oostenrijk*
Canada Ierland* Verenigde Staten
Denemarken* IJsland* Verenigd Koninkrijk*
Duitsland* Luxemburg* Zweden*
Finland* Noorwegen* Zwitserland*

Is teledump nog goedkoper dan die 4 cent dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153869 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:34:
Heeft iemand ervaring met de philips streaming sl 400 aantesluiten op de experiabox van de kpn het lukt wel om hem draadloos aan te sluiten maar met draaitje werkt het niet.
Dat is uitermate vreemd. Ik heb de sl 100. Deze kun je niet bedraad aansluiten alleen draadloos. Na een week geknooi heb ik het opgegeven en staat deze ergens ander. Zelfs de phillips helpdesk uren aan de telefoon gehad. KPN wist het ook niet. Wellicht dat het nu dus wel werkt onbedraad. Ik zal het eerdaags weer eens proberen. Heb je de experibox op wpa staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872

Anoniem: 153869 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:34:
Bij mij werkt het gewoon zowel draadloos als wired.
(Heb je in de streamium wel gekozen voor wired??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154415

Anoniem: 153620 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:07:
[...]

Dat is uitermate vreemd. Ik heb de sl 100. Deze kun je niet bedraad aansluiten alleen draadloos. Na een week geknooi heb ik het opgegeven en staat deze ergens ander. Zelfs de phillips helpdesk uren aan de telefoon gehad. KPN wist het ook niet. Wellicht dat het nu dus wel werkt onbedraad. Ik zal het eerdaags weer eens proberen. Heb je de experibox op wpa staan?
Ondersteund de SL400 niet alleen WEP? en heb je de experia op WPA staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Foutje. Ik heb de sl 50. Was even in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154415 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:14:
[...]

Ondersteund de SL400 niet alleen WEP? en heb je de experia op WPA staan.
Wel lezen hoor hij wil het bedraad aansluiten dus gaat die vlieger van WPA of WEP niet op.

Enne weten jullie dat Click&Contact telefoongids niet werkt? Je krijgt de melding terug dat het door jou gebruikte (eigen) telefoonnummer niet bestaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 154872 op 09-01-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154415

Anoniem: 154872 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:50:
[...]

Wel lezen hoor hij wil het bedraad aansluiten dus gaat die vlieger van WPA of WEP niet op.

Enne weten jullie dat Click&Contact telefoongids niet werkt? Je krijgt de melding terug dat het door jou gebruikte (eigen) telefoonnummer niet bestaat.
Je hebt gelijk, ik ga een bril kopen......

Ik ken iemand bij detelefoongids.nl, zal dit eens bij hem neerleggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 154415 op 09-01-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Nu online
[...]

werken deze apparaten niet via UPnP? En dat staat uit in de experia. hoe je dit moet oplossen weet ik niet maar ben er wel nieusgierig naar want ik wil ook muziek kunnen streamen via upnp.

is misschien een 2de netwerk een oplossing? of krijg je dan problemen met een netwerk in een netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knireis schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:13:
[...]

werken deze apparaten niet via UPnP? En dat staat uit in de experia. hoe je dit moet oplossen weet ik niet maar ben er wel nieusgierig naar want ik wil ook muziek kunnen streamen via upnp.

is misschien een 2de netwerk een oplossing? of krijg je dan problemen met een netwerk in een netwerk?
Geloof mij nu maar ik heb een Streamium Philips SL400i en die werkt. ´t is gewoon een soort van pc die je in het netwerk hangt. Deze kan zowel wep als wpa aan (Met firmware 2.03)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Iemand enig idee van hoelaat tot hoelaat de HD open is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Laatst online: 04-10-2022
weet iemand meerdere goede websites voor InternetPlusBellen als GoT? Ik vind alleen persberichten enzovoort.

Zoiets als bij Chello, www.chelloo.com -weetje wel, zo underground site of site met veel informatie over IPB en ervaring van gebruikers.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Poecillia schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:17:
Je kunt trouwens maar voor één PC alle poorten open zetten zag ik. Dus de andere twee PC's die ik heb zijn wel afgeschermd. Inmiddels heb ik Zonealarm op de eerst PC geinstalleerd en dat gaat goed (alles stealth). Ik zit me wel af te vragen of bestanden delen tussen PC's nu veilig is. Ik heb eerst maar alle shares gesloten, maar dat is wel lastig.
Shares op de PC die je als server openzet voor de buitenwereld zijn niet veilig. Ik heb dat opgelost door een dubbel kabeltje tussen die PC en de Experia. Over de ene TCP/IP verbinding (met het server IP) sta ik geen shares toe, over de andere verbinding (met een ander IP-nummer) wel. Dan zijn de bestanden op de server-PC intern wel bereikbaar, maar extern niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-06 08:52
Jan-E schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:52:
[...]
Shares op de PC die je als server openzet voor de buitenwereld zijn niet veilig. Ik heb dat opgelost door een dubbel kabeltje tussen die PC en de Experia. Over de ene TCP/IP verbinding (met het server IP) sta ik geen shares toe, over de andere verbinding (met een ander IP-nummer) wel. Dan zijn de bestanden op de server-PC intern wel bereikbaar, maar extern niet.
Dank voor deze handige tip! _/-\o_ Wij gaan binnenkort verhuizen naar ons nieuwe huis en heb in alle ruimtes 2 aansluitingen laten voorzien voor LAN. Ook willen we dan gelijk overgaan op IPB en natuurlijk een PC in huis gebruiken als media server. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Huh???
Nou snap d'r niks meer van... 8)7

Zie http://www.adslwinkel.nl/...?Location=Compare&id=7722

Planet met onbeperkt bellen voor € 6,75/mnd??

Weten ze dit zelf ook al?? ;)

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 14:33

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 157064 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:25:
Huh???
Nou snap d'r niks meer van... 8)7

Zie http://www.adslwinkel.nl/...?Location=Compare&id=7722

Planet met onbeperkt bellen voor € 6,75/mnd??

Weten ze dit zelf ook al?? ;)

Gr.
+ 54,95 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Ja, dat weet ik; maar op die site bieden ze ook goedkopere abbo's van Planet aan met gratis bellen!!!

Volgens mij weet Planet dit zelf nog niet eens!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:47:
[...]

Geloof mij nu maar ik heb een Streamium Philips SL400i en die werkt. ´t is gewoon een soort van pc die je in het netwerk hangt. Deze kan zowel wep als wpa aan (Met firmware 2.03)
Zou best kunnen. Maar ik kreeg de sl50 niet gekoppeld. Wel op een ander adres met de speedtouch, dit was gewoon kinderwerk.

Over welke firmware heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 61137 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:01:
Iemand enig idee van hoelaat tot hoelaat de HD open is?
Eventejes geëdit:

0800-0407 is 24 uur bereikbaar. Het is me echter na 22.00 uur nooit gelukt om er iemand aan te krijgen. Ze zeggen wel u wordt zo spoedig mogelijk geholen, maarja na lang lang wachten toch maar opgegeven. Het 0900-nummer is van 8.00 tot 22.00. En volgensmij wordt je via het 0800-nummer en dan keuze 4 doorverbonden naar het 0900-nummer.

Dus van 8.00 tot 22.00

[ Voor 66% gewijzigd door Edmund op 10-01-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:28:
[...]

Zou best kunnen. Maar ik kreeg de sl50 niet gekoppeld. Wel op een ander adres met de speedtouch, dit was gewoon kinderwerk.

Over welke firmware heb je het?
Je kunt in de sl400i in de systeeminstellingen je firmware upgraden. Die van mij heeft dit al 3x gedaan. Is onder andere noodzakelijk om alle codec´s te kunnen blijven afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165427

Heeft er al iemand een Wireless Lan telefoon aangesloten i.c.m. Internetplusbellen? En zoja, welke?

Ik ben al een tijdje op zoek maar ze lastig te vinden in Nederland of erg duur.

En weet iemand of bellen via de pc met een headsetje, dat alleen kan met een 084 nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 22:57
Anoniem: 157064 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:13:
[...]

Ja, dat weet ik; maar op die site bieden ze ook goedkopere abbo's van Planet aan met gratis bellen!!!

Volgens mij weet Planet dit zelf nog niet eens!!!!
Dat belonbeperkt voor 6,75 is gewoon het BelPlus abbo van KPN waarmee je met 6,75 boven op je belbasis in het weekend en in de avond (vanaf 19:00) onbeperkt kan bellen naar vaste nummers in Nederland.

Van die site: "U kan dit pakket (optioneel) uitbreiden met BelVrij Avond & Weekend voor slechts € 6,75 per maand! (onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in Nederland)". BelVrij Avond & Weekend is gewoon: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1167985/sc=0c2699

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• white_rabbit
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02-2022

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Anoniem: 153620 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:44:
[...]

Noordwest-Europa en Noord-Amerika:
€ 0,04 per minuut
België* Frankrijk* Oostenrijk*
Canada Ierland* Verenigde Staten
Denemarken* IJsland* Verenigd Koninkrijk*
Duitsland* Luxemburg* Zweden*
Finland* Noorwegen* Zwitserland*

Is teledump nog goedkoper dan die 4 cent dan???
ja bij Teledump kost het maar 2 cpm !!! :)

Life is what happens while your making other plans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 15:27
Jan-E,
heb jij nog steeds het probleem dat bv Buitenhof met UDP als je dit hebt aangevinkt in Mediaplayer stottert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Owja de monteur zei gister nog dat de experia box niet met udp overweg kan en waarschijnlijk ook nooit gaat kunnen. Omdat ze udp voor voip gebruiken. Als je zelf via internet ook nog eens udp gaat gebruiken raakt de box in de war. En weet ie niet precies welke pakketjes waar naartoe moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Ik kom net bij toeval een pagia bj Planet Internet tegen waaruit ik opmaak dat VOIP bij Planet Internet er zeer spoedig aan zit te komen: http://www.planet.nl/planet/show/id=2061453/sc=1cfcb7
Aldaar wordt o.a. ook gepraat over de Experia box.

Ik ontdekte de pagina door gewoon uit verveling eens http://www.planet.nl/ipb in te typen. :P

Aan de opmaak van de pagina en enkele links te zien gaat het hier om een popup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57763

Na het doorlezen van [KPN] nieuwe VoIP dienst en [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 2 en 3 (was een nuttige avondbesteding :) ) besloten om IPB te bestellen hoewel ik toch nog een beetje huiverig ben voor de kanttekeningen die her en der geplaatst worden. Hoewel ik een fervent gebruiker ben van emule en utorrent zal ik in eerste instantie toch geen gebruik willen maken van de DMZ-optie denk ik.

Gedachtenkronkel: Als ik DMZ instel voor het ipnummer van mijn Draytek 2600W (zal dan 192.168.2.2 worden) die ik nu heb en deze achter de Experia hang, wireless niet ingeschakeld op de Experia maar zoals nu op de Draytek, en de firewall instellingen van de Draytek nu zo hou als dat ze zijn (bepaalde poorten open voor emule/torrent) gaat dit werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 21:31
Anoniem: 57763 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:35:
Na het doorlezen van [KPN] nieuwe VoIP dienst en [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 2 en 3 (was een nuttige avondbesteding :) ) besloten om IPB te bestellen hoewel ik toch nog een beetje huiverig ben voor de kanttekeningen die her en der geplaatst worden. Hoewel ik een fervent gebruiker ben van emule en utorrent zal ik in eerste instantie toch geen gebruik willen maken van de DMZ-optie denk ik.

Gedachtenkronkel: Als ik DMZ instel voor het ipnummer van mijn Draytek 2600W (zal dan 192.168.2.2 worden) die ik nu heb en deze achter de Experia hang, wireless niet ingeschakeld op de Experia maar zoals nu op de Draytek, en de firewall instellingen van de Draytek nu zo hou als dat ze zijn (bepaalde poorten open voor emule/torrent) gaat dit werken??
Een goede "gedachtenkronkel". Als je een router achter de Experia hangt en op de Experia DMZ aanzet naar de router (server-instelling op Experia) dan kun je port-forwarding e.d. regelen via de Router. Dit heb ik ook met een Draytek 2200E Plus en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 57763 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:35:

Dat gaat gewoon werken.

192.168.2.201 - 192.168.2.253 zit buiten de DHCP-range, maar ook in de range 192.168.2.2 - 192.168.2.200 kun je ieder adres als vast IP-nummer instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Vandaag ontving ik mijn pakket thuis voor Internetplusbellen. De brief met installatiegegevens is nog niet binnen, ik kan dus nog even rustig wachten alvorens de afspraak met de monteur te maken...

Wat ik mij afvraag, is het ook voor niet zo'n expert (om een understatement te gebruiken...) werkelijk heel simpel om een extra PC te installeren of kan ik toch beter de EUR 29,95 uitgeven zodat de monteur dit doet? De Ethernetkabel ligt al kant en klaar aangelegd vanwege mijn huidige internetaansluiting. Bij deze huidige verbinding (naar speedtouch 510) was het een kwestie van software installeren op de extra PC en draaien maar. Gaat dat ook net zo simpel bij IPB? Dan kan ik die EUR 29,95 mooi in m'n zak houden... Maar als je handmatig allerlei instellingen in XP moet gaan doen dan laat ik het liever doen.

Thx, gr. Rens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165502

Hallo, heeft iemand ervaring met het koppelen van een HP 2410 Pocket PC aan de ExperiaBox middel het WPA-PSK protocol aan het WiFi netwerk.
Bij een ander accespoint connect de PDA wel met WPA-PSK.
Bij de ExperiaBox weigert alles.

HD KPN kan mij niet helpen, moet navragen bij HP. Maar PDA werkt wel degelijk met WPA_PSK maar niet bij de ExperiaBox.

Wie O Wie weet een oplossing zonder terug te moeten naar WEP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 165469 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:23:
Vandaag ontving ik mijn pakket thuis voor Internetplusbellen. De brief met installatiegegevens is nog niet binnen, ik kan dus nog even rustig wachten alvorens de afspraak met de monteur te maken...

Wat ik mij afvraag, is het ook voor niet zo'n expert (om een understatement te gebruiken...) werkelijk heel simpel om een extra PC te installeren of kan ik toch beter de EUR 29,95 uitgeven zodat de monteur dit doet? De Ethernetkabel ligt al kant en klaar aangelegd vanwege mijn huidige internetaansluiting. Bij deze huidige verbinding (naar speedtouch 510) was het een kwestie van software installeren op de extra PC en draaien maar. Gaat dat ook net zo simpel bij IPB? Dan kan ik die EUR 29,95 mooi in m'n zak houden... Maar als je handmatig allerlei instellingen in XP moet gaan doen dan laat ik het liever doen.

Thx, gr. Rens.
Kijk eens in de handleiding zou ik zeggen.

Het installeren kun je goed zelf. Het is zoiets van: Haal de oude splitter er tussenuit. Steek bijgekregen stekkers bij lijn en adsl in de box, de andere kant van de kabels in de splitter. Natuurlijk de hoofdlijn in de splitter. Stroom erop (de box gaat zichzelf tig keer resetten, werkt 's ochtends sneller). Steek de telefoon op de juiste plaats in. Bel het nummer om het te activeren. De pc's in de netwerkaansluitingen. Klaar is kees. Verder zou ik niet weten wat je moet instellen in xp. Je zet het op automatisch ip verkrijgen en dan doet dhcp de rest.

-----------------------------------
Anoniem: 165502 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:38:
Hallo, heeft iemand ervaring met het koppelen van een HP 2410 Pocket PC aan de ExperiaBox middel het WPA-PSK protocol aan het WiFi netwerk.

HD KPN kan mij niet helpen, moet navragen bij HP. Maar PDA werkt wel degelijk met WPA_PSK maar niet bij de ExperiaBox.

Heb je de instellingen handmatig ingevoerd? Hoezo weigert hij? Zie je hem niet of krijgt hij geen adres?

[ Voor 23% gewijzigd door Edmund op 11-01-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zodra ik het MAC adres van de PDA in de ExperiaBox heb ingevoerd en bij de PDA alle netwerkgegevens met WPA_PSK sleutel heb ingevoerd, wordt er geen verbinding gemaakt.
Wanneer ik ExperiaBox en PDA op OPEN WEP protocol zet gaat alles goed. Maar eigenlijk wil ik geen WEP maar WPA ivm veiligheid.
De PDA HP2410 ondersteunt wel WPA_PSK omdat dit bij ons op kantoor wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 165502 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:07:
Zodra ik het MAC adres van de PDA in de ExperiaBox heb ingevoerd en bij de PDA alle netwerkgegevens met WPA_PSK sleutel heb ingevoerd, wordt er geen verbinding gemaakt.
Wanneer ik ExperiaBox en PDA op OPEN WEP protocol zet gaat alles goed. Maar eigenlijk wil ik geen WEP maar WPA ivm veiligheid.
De PDA HP2410 ondersteunt wel WPA_PSK omdat dit bij ons op kantoor wel goed gaat.
Waar heb je de gegevenscodering op staan? Ik op AES. Terwijl ie normaal op TKIP zou moeten staan dacht ik zo. Verder zorgt dat mac-adres-filteren hiero allen maar voor problemen. Zet die eens uit en wat doet het dan?

[ Voor 14% gewijzigd door Edmund op 11-01-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nu niet in staat om te kijken, maar zal het vanavond gelijk proberen.
Breng morgen verslag uit.
In ieder geval eerst bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:40:
[...]
Kijk eens in de handleiding zou ik zeggen.

Het installeren kun je goed zelf. Het is zoiets van: Haal de oude splitter er tussenuit. Steek bijgekregen stekkers bij lijn en adsl in de box, de andere kant van de kabels in de splitter. Natuurlijk de hoofdlijn in de splitter. Stroom erop (de box gaat zichzelf tig keer resetten, werkt 's ochtends sneller). Steek de telefoon op de juiste plaats in. Bel het nummer om het te activeren. De pc's in de netwerkaansluitingen. Klaar is kees. Verder zou ik niet weten wat je moet instellen in xp. Je zet het op automatisch ip verkrijgen en dan doet dhcp de rest.
Het gaat me eigenlijk puur om de installatie van de 2e (extra) PC. Of dat een kwestie is van ethernetkabel aansluiten, software op de extra PC installeren vanaf de CD en klaar. Want de basisinstallatie (van de 1e PC) door de monteur is sowieso gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 165469 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:07:
[...]

Het gaat me eigenlijk puur om de installatie van de 2e (extra) PC. Of dat een kwestie is van ethernetkabel aansluiten, software op de extra PC installeren vanaf de CD en klaar. Want de basisinstallatie (van de 1e PC) door de monteur is sowieso gratis.
Ach zo. Nou er is niet eens een CD. Gewoon naar eigenschappen van je lan-verbinding gaan. Internet-protocol selecteren. Eigenschappen. Onder het tabblad Algemeen alles automatisch toe laten wijzen. Waarschijnlijk staat het al zo. En dan hoef je alleen de kabel aan te sluiten en klaar.

Edit: kijk ik net in de handleiding en staat er dat er wel een cd is. Nou ik heb er nooit eentje gezien. Zal wel wat nieuws zijn. Dus dan is het cd en kabel erin. En setup laten draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door Edmund op 11-01-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

Edmund schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:12:
[...]

Edit: kijk ik net in de handleiding en staat er dat er wel een cd is.
Klopt, ivm een verhuizing heb ik een nieuw experia gekregen, met installatie CD.

Bijzonder is dat die cd zowel gedraad als draadloos, via de usb adapter of via een centrino (!) op je computer instelt, werkte uit de kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, ivm een verhuizing heb ik een nieuw experia gekregen, met installatie CD.

Bijzonder is dat die cd zowel gedraad als draadloos, via de usb adapter of via een centrino (!) op je computer instelt, werkte uit de kunst.
OK, thanks, dan hoeft die EUR 29,95 daar niet voor uitgegeven te worden...

Trouwens, wat me opviel was dat op het briefpapier van de begeleidende brief niet alleen het logo van KPN staat maar ook van.. Planet Internet. Ook worden aparte tel.nummers genoemd voor KPN klanten en Planet klanten (voor bestellen monteur). Mijn vader ontving 2 weken geleden de box en toen was het nog puur KPN wat in de brief vermeld werd. Oftewel, voor Planet Internet wordt exact hetzelfde pakket geleverd.

Gr. Rens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122602

Anoniem: 165502 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:38:

Ik heb zelf een HP Ipaq HX4700. Deze krijg ik niet aan de praat met de Experia met WPA-PSK. De verbinding komt wel tot stand, maar er wordt geen dataverkeer doorgegeven.
Toen er laatst een KPN-monteur bij mij was, heb ik hem gevraagd of dit bekend was. Hij heeft op zijn (lange) lijst met bekende problemen gekeken en daar stond inderdaad dat er verschillende Ipaq-modellen zijn die niet werken met de Experia. Gelukkig stond er onder ieder probleem dat werd genoemd ook een oplossing....alleen onder dit probleem stond: " Oplossing: geen. In onderzoek bij Siemens." Naast de HX4700 werd ook een model uit de 6300-serie genoemd.
Ik zou het probleem melden bij de HD, Hoe meer ze weten, hoe meer er opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, vandaag eindelijk geporteerd (27/12-11/1=14 dagen !!). Nog geen mail daarover ontvangen overigens.

Nummerweergave ingaand werkt, uitgaand is mijn nummer (GEHEIM) dus doodleuk ook zichtbaar.
Gebeld .... Schijnt er gister een storing geweest te zijn in de server, waardoor een hoop 'oude kinderziektes' weer de kop opsteken ? Meer mensen ervaring mee ?
Ook kan ik mijn tweede nummer nog niet toewijzen aan poort 2 op de box. Weer wegens diezelfde storing.

Verder;
Er schijnt inderdaad een webinterface in ontwikkeling te zijn om de box lokaal in te regelen, maar of die wel of niet beschikbaar komt is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:05:
Heb jij nog steeds het probleem dat bv Buitenhof met UDP als je dit hebt aangevinkt in Mediaplayer stottert?
Vandaag even geprobeerd om het Journaal online te bekijken met UDP in de Windows Media Player aangevinkt:

mms://streams.omroep.nl/tv/nos/journaal/bb.laatste.asf

Mijn PC liep zo krakend en piepend vast dat zelfs Ctrl-Alt-Del niet meer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier werkt dit wel OK via experia box.Ook bekijken van uitzendinggemist.nl gaat zonder problemen.

Is het niet gewoon een probleem met je PC ?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 164157 op 12-01-2006 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[
Gebeld .... Schijnt er gister een storing geweest te zijn in de server, waardoor een hoop 'oude kinderziektes' weer de kop opsteken ? Meer mensen ervaring mee ?
Ook kan ik mijn tweede nummer nog niet toewijzen aan poort 2 op de box. Weer wegens diezelfde storing.
Mijn vader heeft dus sinds 2 weken IPB, alles ging goed tot.. gisteren inderdaad. Telefoneren ligt grotendeels plat. Helpdesk gebeld (2e lijn) die hebben vanaf de centrale de lijn doorgemeten.en de box gereset. Dat gaf een kleine verbetering. Naar zijn eigen mobiel bellen lukt nu, maar naar andere nummers niet. Inmiddels naar de 3e lijn van de helpdesk doorgespeeld ("de echte specialisten" zoals gesteld werd...) en afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 15:37
Na al een paar weken dit topic te volgen, ga ik toch maar overstappen naar IPB maar dat kan dus niet als je op bv. HCCnet bent aangesloten.

Want volgens KPN moet eerst de lijn vrij zijn, en dan kan je het aanvragen en met een beetje pech twee maanden geen internet. TPG raad aan om eerst directADSL aan te vragen met max 3 dagen geen internet en daarna over te stappen op IPB.

Maar Planet gaat toch ook beginnen met IPB ? Maar weet iemend op welke termijn ? Want dan stap ik eerst over op Planet en heb ik nog gewoon email en op een iets later tijdstip IPB.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:01:
[...]
Vandaag even geprobeerd om het Journaal online te bekijken met UDP in de Windows Media Player aangevinkt:
Mijn PC liep zo krakend en piepend vast dat zelfs Ctrl-Alt-Del niet meer werkte.
Misschien en tip; Ik zag nl. bij toeval in m'n Norton Antivirus 2005 dat m'n UDP verkeer geblokkeerd was. Dit heb ik vrijgegeven en bij Mediaplayer weer ingeschakeld.
Ik kan dan zonder probleem kijken, ook de door jou opgegeven link.

Bij was was het dus een verborgen instelling in m'n NAV.... Misschien bij jou ook ergens een verborgen instelling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154340

tspawn schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:48:
Na al een paar weken dit topic te volgen, ga ik toch maar overstappen naar IPB maar dat kan dus niet als je op bv. HCCnet bent aangesloten.....[knip]
Ik begrijp dit verhaal niet. Ik ben in augustus overgestapt van HCCnet naar IPB terwijl het HCC abbo nog niet beeindigd was. Die overstap veroorzaakte geen enkel probleem......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
KPN zegt gewoon dat het niet kan.

Zou die muts niet begrepen hebben dat het een " connected by KPN" provider is.

Vond het al z`on wazig verhaal...

[ Voor 6% gewijzigd door tspawn op 12-01-2006 10:07 . Reden: oeps... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:01:
[...]

Even uitzending gemist uitgetest:
Met alleen UDP aan is het niet te volgen. Intiële snhelheid 93kbs, direct daarna 29kbs.(Pc liep niet vast o.id.)
Zonder UDP goed te volgen (constant 93kbs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tspawn schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:03:
KPN zegt gewoon dat het niet kan.
Zou die muts niet begrepen hebben dat het een " connected by KPN" provider is.
Misschien omdat HCC!Net nu verkocht is door KPN aan XS4All ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
en dat veranderd wat ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EdjeK schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:00:
[...]

Misschien en tip; Ik zag nl. bij toeval in m'n Norton Antivirus 2005 dat m'n UDP verkeer geblokkeerd was. Dit heb ik vrijgegeven en bij Mediaplayer weer ingeschakeld.
Ik kan dan zonder probleem kijken, ook de door jou opgegeven link.

Bij was was het dus een verborgen instelling in m'n NAV.... Misschien bij jou ook ergens een verborgen instelling??
Omdat bij mij UDP niet goed werkt even gekeken in Norton AV 2006.

Onder Beveiliging tegen internetwormen zie ik de volgende algemene regels die o.a. betrekking hebben op het UDP protocol:

Ingestelde geblokeerde algemene regels:

Microsoft Windows 2000 SMB standaard blokkeren
Microsoft Windows-SMB's (serverberichtblokken) worden geblokkeerd. Dit is een berichtindeling die in DOS en Windows wordt gebruikt om bestanden, mappen en services te delen.

UPNP Port 5000 regel blokkeren
De UPNP-poort 5000 wordt geblokkeerd. UPNP (Universele Plug en Play) is een netwerkarchitectuur die compatibiliteit biedt tussen netwerkapparatuur, -software en -randapparatuur. UPNP is niet afhankelijk van apparaatstuurprogramma's en vereist geen netwerkconfiguratie.

UPNP Port 1900 regel blokkeren
UPNP-poort 1900 wordt geblokkeerd.

Niet geblokkeerd van buiten naar binnen zijn:
Standaard niet-routeerbare IP-adressen
Standaard inkomende ICMP
Standaard inkomende DNS
Standaard inkomende NetBIOS
Windows-bestandsdeling
Standaard inkomende Bootp

Ik kan hier weinig mee, wellicht iemand met verstand van zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 154340 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:51:
[knip]
Ik kan hier weinig mee, wellicht iemand met verstand van zaken?
Het UDP probleem hoef je echt niet bij je virusscanner te zoeken. De box kan gewoon niet overweg met UDP, omdat ze UDP al voor voip gebruiken. Ik quote mezelf eventjes:
Edmund (ik dus) schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:29:
Owja de monteur zei gister nog dat de experia box niet met udp overweg kan en waarschijnlijk ook nooit gaat kunnen. Omdat ze udp voor voip gebruiken. Als je zelf via internet ook nog eens udp gaat gebruiken raakt de box in de war. En weet hij niet precies welke pakketjes waar naartoe moeten.
Het gebruik van UDP zorgt nu eenmaal voor problemen. Je moet het gebruik van UDP in mediaplayer gewoon uitschakelen en dan kun je de uitzending gewoon bekijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Edmund op 12-01-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo iedereen,

voor de klanten van IPB, 'some useful information'.

gebruikers van uTorrent dienen indien zich problemen voordoen, 'UPnP port mapping' uit te schakelen. Het verhelpt direct de problemen dat je niet meer bereikbaar bent.

als iemand UPnP kan uitleggen?? weetik ook wat precies het euvel was

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165629

tspawn schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:48:

<knip>

Maar Planet gaat toch ook beginnen met IPB ? Maar weet iemend op welke termijn ? Want dan stap ik eerst over op Planet en heb ik nog gewoon email en op een iets later tijdstip IPB.
</knip>
iemand een idee?
op dit moment loopt er een 'friendly user test' (FUT) voor Planet IPB, dus ik denk nog een maand of 2 en dan is het klaar voor commerciële uitrol

gr
A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Edmund schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:40:
[...]
Het UDP probleem hoef je echt niet bij je virusscanner te zoeken. De box kan gewoon niet overweg met UDP, omdat ze UDP al voor voip gebruiken. Ik quote mezelf eventjes:
[...]
Het gebruik van UDP zorgt nu eenmaal voor problemen. Je moet het gebruik van UDP in mediaplayer gewoon uitschakelen en dan kun je de uitzending gewoon bekijken.
Vreemd dus....Bij mij staat UDP nu in Mediaplayer 10 aangevinkt en geeft geen probleem en lopen de streams zonder stotteren.
In NAV kun je bepaalde poorten toevoegen/wijzigen met blokkeren of toestaan voor UDP verkeer.

Maar ja, maakt het wat uit of je met Mediaplayer nu wel of niet UDP gebruikt? Als je voor veilig gaat laat je de blocks in je AV toch ongewijzigd en als uitschakelen in MP een oplossing is voor het streaming probleem gaan we toch niet verder zoeken?
Het was maar een suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Edmund schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:40:
Een aardige observatie hierbij: ik zat vanavond conntinu naar Radio 1 te luisteren in de Media Player met UDP aangevinkt. Als test probeerde ik weer eens een 2400 bps internetverbinding op te bouwen. Dat lukte redelijk, zij het dat de verbinding zo ongeveer elk kwartier verbroken werd.

Vervolgens heb ik UDP uitgevinkt en had daarna circa 2 uur een stabiele 2400 bps verbinding. Niet dat dat nut heeft, maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165427

Anoniem: 165427 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:28:
Heeft er al iemand een Wireless Lan telefoon aangesloten i.c.m. Internetplusbellen? En zoja, welke?

Ik ben al een tijdje op zoek maar ze lastig te vinden in Nederland of erg duur.

En weet iemand of bellen via de pc met een headsetje, dat alleen kan met een 084 nummer?
Heeft nog niemand dit geprobeerd?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.