[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.954 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85520

Anoniem: 149354 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:50:
[...]

Ze hebben me nu aangeraden de box bij de ISRA te plaatsen... dus meterkast.
Verder moest ik eens een andere telefoon proberen.
Een lijnmeting kunnen ze niet doen, melde zowel KPN storingsdienst als (ik dacht) 2e lijns IPB.

Misschien dat KPN toch vermoed dat echo's door bepaalde toestellen veroorzaakt kunnen worden.
Snap dan alleen niet waarom dit dan soms gebeurd en niet altijd.
Weet iemand wat dat nu is met lekstroom veroorzakende toestellen, eerder in deze toppic genoemd?
De Echo lijkt mij méér voor te komen bij handfree bellen.
Alhoewel deze ook duidelijk hoorbaar is bij een KPNtoestel aan een draadje.
Echo en Synt-(robot)-geluid is hier en bij kennis nog steeds een probleem.
Ook het wegvallen van geluid (meestal éénzijdig) is nog steeds van de partij.
Handfree bellen is zowiezo meer een probleem geworden.
Regelmatig (bijna elk telefoontje) wordt mij door de tegenpartij gemeld dat ik niet te verstaan ben of de lijn dood is. HD meldde dat ze mijn volume harder gingen zetten.
De volgende HD meldde dat het onzin is en niet kan.. (=duidelijkheid ?!?)
Mij lijkt de grens van de ruisonderdrukking te hoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:00
Hallo,

Ik heb sinds 3 weken ook IPB, internet werkt alleen ik kan niet bellen en/of gebeld worden.

In het begin kon ik nog wel bellen maar nu niet meer.

Enig idee wat ik fout doe?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 20:21
Dani2001 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 03:13:
Hallo,

Ik heb sinds 3 weken ook IPB, internet werkt alleen ik kan niet bellen en/of gebeld worden.

In het begin kon ik nog wel bellen maar nu niet meer.

Enig idee wat ik fout doe?

Alvast bedankt.
Je doet niets fout, deze dienst van de KPN is nogal fout. Even bellen met de KPN en het werkt.....voor een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139967

Je doet niets fout, deze dienst van de KPN is nogal fout. Even bellen met de KPN en het werkt.....voor een paar dagen.[/quote]

Ik ben bang dat jij zelf dingen fout doet.Ik heb het nu al een maand of 4 en het werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122602

Anoniem: 139967 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 09:44:
Ik ben bang dat jij zelf dingen fout doet.Ik heb het nu al een maand of 4 en het werkt super.
Zo langzamerhand zou het toch wel duidelijk moeten zijn dat bij een deel van de IPB-gebruikers de zaak prima werkt, maar dat een ander deel wel problemen heeft. Dit soort reacties ("bij mij werkt het wel / bij mij werkt het niet") is geheel overbodig. Als het bij jou wel werkt, is iemand bij wie het niet werkt dus een leugenaar of prutser? Wordt volwassen !

Ik ben na het IPB-avontuur inmiddels weer een gelukkige gebruiker van Direct-ADSL en analoge telefonie. KPN heeft de omzetting prima geregeld en zelfs het Direct-ADSL-abonnement voor me aangevraagd, compleet met nieuw modem en 1e maand gratis. Ik heb geen seconde zonder internet en telefoon gezeten bij het omschakelen. De Experia staat nu zielig in een hoekje te wachten tot hij wordt opgehaald...

Voor iedereen een goede jaarwisseling en ik hoop dat VOIP het helemaal gaat maken in 2006. Dan kan in eind 2006 weer eens een poging wagen met IPB !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Anoniem: 149354 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:50:
[...]

Ze hebben me nu aangeraden de box bij de ISRA te plaatsen... dus meterkast.
Verder moest ik eens een andere telefoon proberen.
Een lijnmeting kunnen ze niet doen, melde zowel KPN storingsdienst als (ik dacht) 2e lijns IPB.
Dat is heel vreemd want bij mij hebben ze wel een dergelijke meting verricht, waarbij het erop leek dat het probleem bij de centrale lag. Althans dit is mij zo verteld door een hd medewerker. Lijkt erop dat de kennis bij de hd nog erg verdeeld is of men verteld zo maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620

Beste mensen,

Ipv jullie allemaal een kaartje te sturen.

Allen een voorspoedig 2006 en veel IPB plezier. (hier gaat het steeds beter)

Afbeeldingslocatie: http://www.danasoft.com/sig/runningxp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-06 21:26
Gister ook Expiria box ontvangen, ook binnen 3 weken gelevert zoals ze zeggen _/-\o_
kan Casema nog wat van leren, na 2x bestellen en na 6 weken nog niks

Na wat hele kleine probleempjes was de boel toch heel snel aangesloten en online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 14:33

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 153782 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:03:
[...]

Dat is heel vreemd want bij mij hebben ze wel een dergelijke meting verricht, waarbij het erop leek dat het probleem bij de centrale lag. Althans dit is mij zo verteld door een hd medewerker. Lijkt erop dat de kennis bij de hd nog erg verdeeld is of men verteld zo maar wat....
Lijnmeting van KPN :r

Svijf: Kunt u mijn ISDN lijn eens nameten. Ik heb geen signaal.
HD: Natuurlijk een momentje. Alles t/m de NT1 is oke :)
Svijf: Uhuh, de NT1 zit niet aangesloten :P
HD: Ehm :X Wilt u die dan aub aansluiten?
Svijf: Natuurlijk. Bij deze.
HD: Momentje. Ja, de lijn is echt in orde :)
Svijf: Lampje brand nog steeds niet en ik meet hier 0 Volt 8)7
HD: Zullen we een monteur langs sturen?
Svijf: Gaat dat helpen :?
HD: Natuurlijk meneer :) Kosten zijn in geval van uw fout wel voor uw rekening.
Svijf: Prima, ligt toch niet aan mij |:(
HD: Kan het die en die dag/tijd?
Svijf: Yep

Monteur geweest: Hier gemeten. Geen lijn. Duh 8)7
Monteur naar centrale. Print vervangen oid :+
Gemaakt _/-\o_

Dus dat meten van de HD :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-06 20:36
svijf schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 14:47:
[...]

Lijnmeting van KPN :r

Svijf: Kunt u mijn ISDN lijn eens nameten. Ik heb geen signaal.
HD: Natuurlijk een momentje. Alles t/m de NT1 is oke :)
Svijf: Uhuh, de NT1 zit niet aangesloten :P
HD: Ehm :X Wilt u die dan aub aansluiten?
Svijf: Natuurlijk. Bij deze.
HD: Momentje. Ja, de lijn is echt in orde :)
Svijf: Lampje brand nog steeds niet en ik meet hier 0 Volt 8)7
HD: Zullen we een monteur langs sturen?
Svijf: Gaat dat helpen :?
HD: Natuurlijk meneer :) Kosten zijn in geval van uw fout wel voor uw rekening.
Svijf: Prima, ligt toch niet aan mij |:(
HD: Kan het die en die dag/tijd?
Svijf: Yep

Monteur geweest: Hier gemeten. Geen lijn. Duh 8)7
Monteur naar centrale. Print vervangen oid :+
Gemaakt _/-\o_

Dus dat meten van de HD :z
Ach ik heb vorig jaar een ADSL storing gehad waarbij een kaart in de DSLAM brak bleek (en ik heb het daarna toch nog aangedurft om aan IPB te beginnen). Deze ADSL storing heeft toen een week geduurt. Het begon allemaal met een modem dat niet in sync kwam, twee andere modems deden het ook niet (met en zonder splitter). KPN gebeld, daarna een lijnmeting uit laten voeren en uiteindelijk zou er(na drie dagen) een kpn-er langs komen, deze ging echter eerst in de centrale testen en kreeg daar wel een line-sync maar het signaal was niet goed(en dus kwam hij niet langs). Twee dagen later was de kaart in de centrale vervangen (want dat mocht hij niet doen) en had ik weer ADSL. Het is in ieder geval duidelijk voor mij dat je je bij een storing vooral niet moet opwinden, "go with the flow"en rustig wachten tot het stappenplan van KPN afgedraaid is. IPB werkt bij mj gelukkig ok sinds augustus met maar een paar kleine storinkjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag was helaas niet goed meer te bellen door vervormd geluid/echo en het verdwijnen van de hoge tonen. Het e.a. lijkt steeds slechter te worden.
Regelmatig hebben we door onverstaanbaarheid de telefoongesprekken af te breken.
Volgens HD 1 zit de splitter er nog tussen maar die ligt bij mij in de la. Heb ik vele malen uitgelegd maar dat hielp niet.
De melding was uiteindelijk dat elke aanpassing/verandering op mijn eigen kosten door de KPN zal worden uitgevoerd.. |:(
Mooi niet dus… dan maar terug naar analoog !

Dit was een goede reden om mij door te verbinden naar HD 2.
Volgens HD 2 ligt dit aan de bekabeling in huis (vertraging). Deze is aangelegd door KPN zelf (2x) en schijnt niet goed te werken. Net als het draadloze gebeuren. Ook zit er een montagedoosje tussen en dat schijnt extra problemen te geven.

Morgen (maandag) komt er voor de vierde keer een monteur en gaat de Experiabox weer in de meterkast terug plaatsen en een ethernet-aansluiting maken van de meterkast naar de computer in de woonkamer.
Ik heb hier weinig verstand van maar lijkt mij een goede oplossing.

HD en de monteurs doen hun best (hier en daar een uitzondering door gebrek aan kennis) en nu maar duimen en hopen..

Ik lees hier met regelmaat dat er velen zijn waar het perfect werkt…..
Ik leef met ze mee .......want…… dat wil ik ook! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 85520 op 01-01-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

Anoniem: 85520 schreef op zondag 01 januari 2006 @ 22:43:

De melding was uiteindelijk dat elke aanpassing/verandering op mijn eigen kosten door de KPN zal worden uitgevoerd.. |:(

Ik lees hier met regelmaat dat er velen zijn waar het perfect werkt…..
Ik leef met ze mee .......want…… dat wil ik ook! ;)
Op eigen kosten is een kreet die ik vorige week ook te horen kreeg.
De helpdesk zei dat vanaf vorige week de monteurs in rekening gebracht worden.
Ik had een kapotte Experia box, deze moest worden vervangen.
De helpdesk wilde dat perse voor het nieuwe jaar doen omdat er anders kosten in rekening gebracht moesten worden??

Het is niet eens mijn box, laat staan dat ik die kosten zou moeten betalen.
De monteur zelf wist van niets overigens.
Box is vervangen, klachten die ik had:

uitvallende wifi
uitvallende voip
uitvallende adsl
uitvallende alles

(chronologisch gezien)

zijn nu opgelost, hoop voor een langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zo net nog eens gebeld. De tikket met de onterechte ingesprekstoon is nog in behandeling. Ze zijn er inmiddels al 2 weken mee bezig en hij zou al een paar lijnen verder zijn. Helaas hebben ze het probleem nog niet gevonden (zei de HD).

Ik heb er last van dat 'mijn kpn' de serverinstellingen niet vasthoud. Ze blijven er wel staan, maar ik moet ze op standaard en dan weer op server zetten om het te activeren. Ze gaven de schuld aan XP-SP2. Na testen met 2000-SP4 blijkt dat ik er dan ook nog last van heb. Heeft hier nog iemand last van?

Verder komen soms sommige pagina's niet of niet helemaal binnen. Gisteravond kon ik nog niet eens op tweakers komen. Ook op speedtest kon ik niet komen (op de achtergrond na). Pingen lukte wel. Alle pc's in het huis hebben hetzelfde probleem inclusief de pc die ik gister een clean install heb gegeven. Meer mensen met ditzelfde nogal vage probleem?

----------------

@alfonzo37 ik zal voor je duimen ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 02-01-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:16:
Zo net nog eens gebeld. De tikket met de onterechte ingesprekstoon is nog in behandeling. Ze zijn er inmiddels al 2 weken mee bezig en hij zou al een paar lijnen verder zijn. Helaas hebben ze het probleem nog niet gevonden (zei de HD).

Ik heb er last van dat 'mijn kpn' de serverinstellingen niet vasthoud. Ze blijven er wel staan, maar ik moet ze op standaard en dan weer op server zetten om het te activeren. Ze gaven de schuld aan XP-SP2. Na testen met 2000-SP4 blijkt dat ik er dan ook nog last van heb. Heeft hier nog iemand last van?

Verder komen soms sommige pagina's niet of niet helemaal binnen. Gisteravond kon ik nog niet eens op tweakers komen. Ook op speedtest kon ik niet komen (op de achtergrond na). Pingen lukte wel. Alle pc's in het huis hebben hetzelfde probleem inclusief de pc die ik gister een clean install heb gegeven. Meer mensen met ditzelfde nogal vage probleem?
Ja, ik dacht dat dit aan mij lag.
Ik heb regelmatig dat ik op sommige sites niet terecht kan.
Ik krijg dan een melding met verbinding werd geweigerd.

Dit heb ik ook wel eens met de mail dan kan de server niet bereikt worden.

Als ik dan de box uit en aan zet, dan is alles weer in orde.
Dit had ik met mijn oude box, maar ook met de nieuwe, iemand suggesties?

----------------
Dank je wel!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 152867 op 02-01-2006 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 152867 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:20:
[...]

Ja, ik dacht dat dit aan mij lag.
Ik heb regelmatig dat ik op sommige sites niet terecht kan.
Ik krijg dan een melding met verbinding werd geweigerd.

Dit heb ik ook wel eens met de mail dan kan de server niet bereikt worden.

Als ik dan de box uit en aan zet, dan is alles weer in orde.
Dit had ik met mijn oude box, maar ook met de nieuwe, iemand suggesties?
KPN gaf mij al de schuld, maar nu weet ik dat er nog iemand is met hetzelfde probleem. En inderdaad heb ik dit ook met de mail (gisteravond). Er zullen er waarschijnlijk nog wel een aantal meer zijn met hetzelfde probleem.

Ik vraag me af wat je allemaal moet doen om IPB werkend te krijgen. Ik heb tussen mijn pc's al een aparte switch hangen zodat, als kpn de box reset, ik evengoed nog verbinding heb tussen mijn pc's.

Moet er schijnbaar ook een klokje tussen hangen dat iedere avond de stroom er eventjes af gaat.
En een aparte router (met wifi) erop gooien zodat het draadloze gedeelte fatsoenlijk werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 02-01-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26
Voor iedereen die problemen heeft met site's die traag laden: Sommige websites onbereikbaar

Uiteraard wel ff de HelpDesk bellen zodat ze er wat vaart achter zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans-d
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03-2023
Edmund schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:16:

----------------

Ik heb hier sinds gisteren ook last van. Ook ik kon niet meer op tweakers komen. Speedtest ging wel goed en gaf de juiste snelheid. Sommige pagina's moet ik meerdere malen proberen te openen , soms lukt dat soms niet. Met email ophalen (via outlook Express) heb ik geen problemen. Ik dacht het druk was op internet, maar vanmorgen gaat het nog steeds traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26
hans-d schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:52:
[...]

Ik heb hier sinds gisteren ook last van. Ook ik kon niet meer op tweakers komen. Speedtest ging wel goed en gaf de juiste snelheid. Sommige pagina's moet ik meerdere malen proberen te openen , soms lukt dat soms niet. Met email ophalen (via outlook Express) heb ik geen problemen. Ik dacht het druk was op internet, maar vanmorgen gaat het nog steeds traag.
Zie de link 1 vakje boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De problemen lijken niet IPB gerelateerd, gezien de reakties in ander topic . Sommige websites onbereikbaar

Alles lijkt nu weer goed te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Hier werkt het nogsteeds niet.... tweakers en postbank nogsteeds niet te bezoeken. Dan opeens weer wel, maar 2sec later weer niet.

---------------------

Ik heb net weer gebeld naar KPN. Ze kunnen bij mij geen nieuwe ticket aanmaken omdat ik er voor IPB al 1tje open heb staan. Ze hebben het er wel als toelichting bijgezet. Hij had verder nog niets over dit probleem gehoord. Het is dus misschien een idee om de HD te gaan bellen.

[ Voor 128% gewijzigd door Edmund op 02-01-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148993

Ik heb de 3e lijns helpdesk gehad. Ik geef het volgende even door over
1 problemen
2 vpn inkomend

ad 1: ik heb regelmatig last van uitvallende telefoonlijn. KPN vertelt nu dat ze flink bezig zijn met uitzoekwerk en updates. Dus het kan nog even aanhouden dat ik af en toe de Experia aan en uit moet zetten; meestal moet dat helpen. Ook al is men verbaasd dat bij mij steeds de lijn uitvalt...

ad 2: inkomende VPN is mogelijk, maar dan moet de firewall uit en volledig vrij verkeer mogelijk zijn. Dat is geen optie. Het kon ook in een demilitarised zone, maar volgens mij is dat geloof ik het zelfde... Het lastige is dat het om NAT gaat, en dat maakt vpn moeilijk. Geen idee, ik geef het maar door...
Deze medewerker heeft zelf ook een pda en hobby't ook flink. Hij gaf aan dat het opzetten van inkomend vpn-verkeer eigenlijk bedoeld is voor zakelijke abonnementen, omdat ze dan ook een betere en veiligere lijn garanderen. Wel verwees hij me door naar www.hamachi.nl. Dit is een freeware programma dat hij zelf gebruikt. Alleen werkt het tussen computers onderling. En niet via pocketpc. Maar volgens hem is men het aan het ontwikkelen.... Dus in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154415

Kan iemand mij uitleggen waarom ik via de experiabox bv geen "films" op www.uitzendinggemist.nl kan bekijken en dat het op http://www.rtl.nl/films/rtlvideo/films wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Als het venster geopend is, onder instellingen (rechtsboven) alles goed ingesteld. Hier werkt alles wel, ook met WMP 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164157

Anoniem: 154415 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:23:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik via de experiabox bv geen "films" op www.uitzendinggemist.nl kan bekijken en dat het op http://www.rtl.nl/films/rtlvideo/films wel werkt.
Niet iets met UDP poorten te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
even een vraag. Op dit moment heb ik een keuze te maken. Ik zit te denken aan een combinatie upc digitale telefonie + internet (40,95) snelheid 3000 down 100 up, Of het nieuwe internetplus bellen van kpn (35 euro) 150 down, 26 up.

Zijn er duidelijke voordelen te noemen om te kiezen voor kpn of juist voor upc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
xxxMaverick schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:19:
.....
UPC schijnt wel goed te werken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
Edmund schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:32:
[...]
UPC schijnt wel goed te werken |:(
tja, weet ik veel, ik lees niet alles op dit forum!

Daarom vraag ik het ook ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 19-06 10:19
Anoniem: 148993 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:19:
ad 1: ik heb regelmatig last van uitvallende telefoonlijn. KPN vertelt nu dat ze flink bezig zijn met uitzoekwerk en updates. Dus het kan nog even aanhouden dat ik af en toe de Experia aan en uit moet zetten; meestal moet dat helpen. Ook al is men verbaasd dat bij mij steeds de lijn uitvalt...
Heb je soms regelmatig UDP-verkeer over je lijn lopen? Het uitzetten daarvan bleek bij mij de oplossing van de uitvallende lijn en de enkelzijdige gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148993

Jan-E schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:28:
[...]
Heb je soms regelmatig UDP-verkeer over je lijn lopen? Het uitzetten daarvan bleek bij mij de oplossing van de uitvallende lijn en de enkelzijdige gesprekken.
Oeps, en wat is UDP-verkeer? Ik bel gewoon en ik download van internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Anoniem: 148993 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:45:
[...]

UDP is een protocol dat wordt gebruikt bij toepassingen waarbij het belang van een snelle data-overdracht belangrijker is dan de correctheid van die boodschappen, zoals chatten instant messaging en videoconferencing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 148993 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:45:
Uit je vraag begrijp ik dat zelfs de 3e lijn dat nog niet bij je nagevraagd heeft. Terwijl het UDP-probleem daar toch wel bekend zou moeten zijn. Bij mij trad het op als ik gewoon met de standaardinstellingen van de Windows Mediaplayer naar uitzendinggemist zat te kijken. En bij iemand anders bij het online luisteren naar RTV Noord-Holland.

Of er P2P programma's zijn die met UDP werken weet ik eigenlijk niet. Zijn er bittorent deskundigen in de zaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872

Geen deskundige maar wat ik wel weet is dat je de instellingen op uitzendinggemist.nl op breedband moet zetten want anders stopt deze. Standaard staat deze op modem instellingen. Maw bij mij werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
ff een vraagje, ik heb in me laptop nog een wireless adapter.
Alleen hij ziet heel me netwerk niet.
Weet iemand hoe je dit aan de praat ktijgt of is dit niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Marc3l schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:42:
Weet iemand hoe je dit aan de praat ktijgt of is dit niet mogelijk.
Wifi aanstaan? |:(

Zet hem in 'mijn KPN' op een vast kanaal dan is hij minder storings gevoelig. Gebruik WPA, als je apperatuur dat aan kan.

Als je dan nog geen draadloos netwerk vindt ga je naar de eigenschappen van de draadloze kaart. Dan het tabblad draadloze netwerken. Het knopje toevoegen. Voer hier de gegevens van jou netwerk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Marc3l schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:42:
Weet iemand hoe je dit aan de praat krijgt of is dit niet mogelijk.
De Experia broadcast niet, dus je moet handmatig de SSID gegevens en dergelijke invoeren. Dan zou het wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-06 08:52
katban schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:59:
[...]

Nee, verder geen info gevraagd. Echter, de info die ik een paar maanden geleden per mail van HetNet kreeg, kwam toch echt overeen met het Internetplusbellen van Kpn: zoals, geen rekening voor de telefoonaansluiting, ook de bedragen van 2.50 en 10.00 voor verder "gratis" bellen werden genoemd.
Heb me wel opgegeven als proefkonijn :?
We zijn nu bijna 2 weken verder; heb je al iets gehoord of weet je al meer details? Bij HetNet blijft het ook angstvallig stil op de website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 01:54:
[...]
De Experia broadcast niet, dus je moet handmatig de SSID gegevens en dergelijke invoeren. Dan zou het wel moeten lukken.
Dat kan wel maar daarvoor moet je de HD bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164831

xxxMaverick schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:19:
even een vraag. Op dit moment heb ik een keuze te maken. Ik zit te denken aan een combinatie upc digitale telefonie + internet (40,95) snelheid 3000 down 100 up, Of het nieuwe internetplus bellen van kpn (35 euro) 150 down, 26 up.

Ik heb hetzelfde dilemma; bij Chello schijnt er nogal wat ellende te zijn over downloadlimieten (fup staat in contract, maar in de praktijk houden ze een zeer lage limiet aan; indien je die overschrijdt zetten ze je zonder pardon over op lagere download snelheden, volledige contractbreuk maar niets aan te doen, schijnt). Maar IPB werkt dus ook niet bij iedereen even goed...... Ik heb het voor mijn werk per 1 maart nodig en hoop dus stiekum dat KPN binnen deze 2 maanden wat ervaringen rijker is en het dus alle grootste ellende heeft opgelost. Ikzelf ben een beetje huiverig voor Chello, hoewel mijn ervaringen met KPN ook niet bijster positief zijn.

Is mijn idee een beetje correct, volgens de echte kenners hier? En is het nog regio afhankelijk? Ik ga in Twello wonen, wellicht is het daar net effe anders dan in de Randstad. Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Laatst online: 29-04 18:19
J.Kossen schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 07:48:
[...]

We zijn nu bijna 2 weken verder; heb je al iets gehoord of weet je al meer details? Bij HetNet blijft het ook angstvallig stil op de website...
Wat ik begreep uit het verhaal van degene die ik aan de lijn had, is dat HetNet het in februari wil starten. De aanmelding liep heel gemakkelijk per mail. Het is een test waarbij ik regelmatig gevraagd zal worden een enquete in te vullen. Een link met alle details:
http://www.hetnet.nl/producten/surfen_en_bellen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik zit ook een beetje met hetzelfde dilemma:

Ik heb momenteel alles via UPC: gewone televisie, Chello Light en (analoge) telefonie van UPC.

Chello light werkt prima! lekker snel voor die 32,95 euro per maand.
Alleen heb ik in plaats van digitale telefonie nu analoge telefonie (waarbij ik helaas naast abo van 15 euro ook tikken moet betalen voor vaste nummers).

Ik wil daarom overgaan naar digitale telefonie van UPC voor 15 euro inc. gratis bellen naar vaste nummers en meer diensten.

Volgens de HD van UPC, een tijd geleden. was dat niet mogelijk omdat er enige problemen zouden kunnen ondervinden bij de overstap.

Daarom.. zou ik in de eerste plaats willen overstappen naar InternetPlusBellen.

Maar gezien de ervaringen wil ik toch even wachten.. omdat mijn internet nu lekker werkt. Ik ga vandaag toch nog proberen te bellen of het nu al mogelijk is van analoog naar digitale telefonie over te stappen. (en zowiezo krijgen nu alle upc-klanten in 2006 Digitale televisie ipv standaard pakket.)

Ik vind die experiabox wel stoer, vanwege wifi, voorbereiding op digitv, videobellen voip etc. maar wacht er toch nog maar even...
Zodra de tijd rijp is of KPN met een enorme goede actie komt stap ik over.. nu volg ik de ervaringen en wacht ik ook totdat televisie van KPN ook in Lelystad aanwezig is.

[ Voor 8% gewijzigd door vanpeltje op 04-01-2006 10:21 ]

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
katban schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 10:12:
[...]

Wat ik begreep uit het verhaal van degene die ik aan de lijn had, is dat HetNet het in februari wil starten. De aanmelding liep heel gemakkelijk per mail. Het is een test waarbij ik regelmatig gevraagd zal worden een enquete in te vullen. Een link met alle details:
http://www.hetnet.nl/producten/surfen_en_bellen.htm
Thanx! Ik hou het in de gaten... :)

Edit: Grrr.. Duidelijke info op de genoemde link, maar aan het eind werkt de 'stap nu over' link niet... Toch nog maar even wat geduld hebben...

[ Voor 14% gewijzigd door J.Kossen op 04-01-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:30
Vraagje. Is het ook mogelijk om de VOIP lijn op de PC aan te sluiten, zodat je via de PC kan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149630

vanpeltje schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 10:17:

Ik heb momenteel alles via UPC: gewone televisie, Chello Light en (analoge) telefonie van UPC.

Alleen heb ik in plaats van digitale telefonie nu analoge telefonie (waarbij ik helaas naast abo van 15 euro ook tikken moet betalen voor vaste nummers).

Ik wil daarom overgaan naar digitale telefonie van UPC voor 15 euro inc. gratis bellen naar vaste nummers en meer diensten.

Volgens de HD van UPC, een tijd geleden. was dat niet mogelijk omdat er enige problemen zouden kunnen ondervinden bij de overstap.

Maar gezien de ervaringen wil ik toch even wachten.. omdat mijn internet nu lekker werkt. Ik ga vandaag toch nog proberen te bellen of het nu al mogelijk is van analoog naar digitale telefonie over te stappen. (en zowiezo krijgen nu alle upc-klanten in 2006 Digitale televisie ipv standaard pakket.)

Ik vind die experiabox wel stoer, vanwege wifi, voorbereiding op digitv, videobellen voip etc. maar wacht er toch nog maar even...
Zodra de tijd rijp is of KPN met een enorme goede actie komt stap ik over.. nu volg ik de ervaringen en wacht ik ook totdat televisie van KPN ook in Lelystad aanwezig is.
Mijn ervaring is zeer positief. Internet is héél stabiel (eigenlijk nooit problemen mee gehad), en bellen ook niet echt afgelopen maanden (op één landelijke storing na dan). Ik zou gewoon overstappen (ik heb er in ieder geval geen spijt van en het bevalt mij stukken beter dan UPC)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanpeltje schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 10:17:

Ik weet niet wat je allemaal via internet doet, maar surfen en downloaden van torrents ed. gaat prima.
De verbinding is bij mij stabiel op een enkele landelijke storing na dan.

De experiabox is misschien wel "stoer" , maar heeft wel als nadeel dat je hem (nog) niet rechtstreeks kunt benaderen. Dit kan alleen maar via "mijn KPN"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze mail heb ik naar KPN gestuurd en ik vind als IPB´ers van het 1e uur dat we dat allemaal moeten doen!!

Het volgende speelt er bij mij en daar wordt ik niet vrolijk van om te beginnen ben ik gebruiker van het 1e uur van IPB.
Dit ging gepaard met storingen etc etc. deze zijn door KPN netjes opgelost en heb zelfs een credit gehad van € 50,- Nu komt HetNet in februari met een gelijke dienst als IPB met dezelfde Experiabox maar dan met heel andere tarieven. Is dit dan de uw manier om klanten van het 1e uur te bedanken? Vind het ronduit bespottelijke KPN-Telecom dient in de basis goedkoper te zijn omdat u toch de leverancier van het product bent?

Ik hoop dat u ons IPB`ers van het 1e uur tegemoet komt want anders stap ik over!!

PS: Heb nog een aanhangsel meegstuurd van HetNet tarieven

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 154872 op 04-01-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:30
dyna18 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 10:56:
Vraagje. Is het ook mogelijk om de VOIP lijn op de PC aan te sluiten, zodat je via de PC kan bellen?
Ik bedoel hier dus of het mogelijk is om met een softphone te bellen (en hoe dat dan moet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Nou weer lekker dan vanmorgen, ik had me verslapen en daar ik verantwoordelijk ben voor het openen van een vliegveld is dat vrij vervelend.
Nu hebben we een doorgeschakelde vaste lijn naar een gsm op het werk voor dit soort gevallen, ik bellen maar nee hoor niet te bereiken via experia, met mn mobiel wel gelijk te pakken. Dat is toch ronduit belachelijk.

sorry moest ff mn frustratie kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164857

Anoniem: 154872 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:04:
Deze mail heb ik naar KPN gestuurd en ik vind als IPB´ers van het 1e uur dat we dat allemaal moeten doen!!

Het volgende speelt er bij mij en daar wordt ik niet vrolijk van om te beginnen ben ik gebruiker van het 1e uur van IPB.
Dit ging gepaard met storingen etc etc. deze zijn door KPN netjes opgelost en heb zelfs een credit gehad van € 50,- Nu komt HetNet in februari met een gelijke dienst als IPB met dezelfde Experiabox maar dan met heel andere tarieven. Is dit dan de uw manier om klanten van het 1e uur te bedanken? Vind het ronduit bespottelijke KPN-Telecom dient in de basis goedkoper te zijn omdat u toch de leverancier van het product bent?

Ik hoop dat u ons IPB`ers van het 1e uur tegemoet komt want anders stap ik over!!

PS: Heb nog een aanhangsel meegstuurd van HetNet tarieven
Ehm, als ik de pagina bij hetnet goed doorlees zie ik daar in de tekst staan: "Omdat een vaste telefoonlijn niet meer nodig is, bespaart u al snel € 8,- per maand op uw abonnementskosten.". Dit lijkt er dus op dat bij HetNet naast de genoemde tarieven OOK het koperlijntje á plm eur 9 / mnd nog afgenomen dient te worden. Oftwel, de tarieven van Hetnet zijn in totaliteit groter dan direct bij KPN (nl 1,5 down/ 256 up IPB 34,95/mnd en bij hetnet plm 39 eur/mnd)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 164857 op 04-01-2006 13:36 . Reden: foutieve post, nu weer in 1 post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164857

...

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 164857 op 04-01-2006 13:36 . Reden: dubbele post ivm ontbreken edit knop (waarschijnlijk proxy fout) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164831 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 09:52:
[...]
Ik heb hetzelfde dilemma; bij Chello schijnt er nogal wat ellende te zijn over downloadlimieten (fup staat in contract, maar in de praktijk houden ze een zeer lage limiet aan; indien je die overschrijdt zetten ze je zonder pardon over op lagere download snelheden, volledige contractbreuk maar niets aan te doen, schijnt).
Wel even je data en feiten accuraat houden;
Alleen de laagste twee abo's van Chello hebben een harde limiet. Ga je daaroverheen, dan word je gecapped naar ISDN snelheid (terecht IMHO)
De overige abo's hebben idd. een AUP/FUP.
Momenteel heb ik naast IPB nog een maand Chello Classic, en ik doe al maanden 300+ GB downloaden (december zelfs 900+) en nog nooit problemen gehad met Chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Als ik een pathping uitvoer heb ik 100% verloren pakketjes op 195.190.249.48. Dit is toch de DNS? Meer mensen met dit probleem of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 16:44
[quote]Anoniem: 152867 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:48:
[...]

Ik weet niet wat je allemaal via internet doet, maar surfen en downloaden van torrents ed. gaat prima.

Welke poort gebruik jij voor het downloaden van Torrents?
Welk programma?

Ik heb azureus en ik moet OF alle poorten opengooien middels "mijn KPN" firewall server.. OF raden welke poort bij "standaard" wel openstaat.
Vandaar de vraag, dan kan ik die invoeren in azureus en klaar is scorpio _/-\o_

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Edmund schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:27:
Als ik een pathping uitvoer heb ik 100% verloren pakketjes op 195.190.249.48. Dit is toch de DNS? Meer mensen met dit probleem of is dit normaal?
195.190.x.x is een router in de telefooncentrale en niet de DNS. Deze is ook niet te pingen. Overigens zijn andere DNS servers ook heel vaak niet te pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 00:26
Anoniem: 154872 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:04:

Het Net is net zo KPN als IPB. Het Net is net als Planet Internet gewoon een van de merken merk van KPN.

Dat de totale tarieven lager liggen komt omdat Het Net het budget merk van KPN is. Bij Het Net zijn de abonnementen zonder IPB ook altijd al goedkoper dan bij KPN met Direct ADSL. Daarentegen heb je bij Het Net dan weer een mailbox van maar 10 MB, betaal je voor de virusscanner en heb je een helpdesk die 45 cpm kost.

De Surfen en Bellen abonnementen van Het Net liggen precies 10 euro boven de gewone abonnementen. Bij IPB liggen de IPB tarieven ook ongeveer 10 euro boven de tarieven van KPN Direct ADSL. Bovendien heb je bij IPB ook nog eens de beschikking over e-mail en homepage wat je bij Direct ADSL niet hebt.

Ik zie het probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 00:26
Anoniem: 164857 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:24:
[...]
Ehm, als ik de pagina bij hetnet goed doorlees zie ik daar in de tekst staan: "Omdat een vaste telefoonlijn niet meer nodig is, bespaart u al snel € 8,- per maand op uw abonnementskosten.". Dit lijkt er dus op dat bij HetNet naast de genoemde tarieven OOK het koperlijntje á plm eur 9 / mnd nog afgenomen dient te worden. Oftwel, de tarieven van Hetnet zijn in totaliteit groter dan direct bij KPN (nl 1,5 down/ 256 up IPB 34,95/mnd en bij hetnet plm 39 eur/mnd)
Ook bij Het Net betaal je niet voor het koper. Met een besparing van 8 euro bedoelen ze dat je met Surfen en Bellen voor 10 euro meer (t.o.v. van de normale Het Net abonnementen) geen normaal KPN telefoonabonnement van 18 euro meer nodig hebt. Dus netto een besparing van 8 euro in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joe-black
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 09:55

joe-black

D.O.A.

Anoniem: 153782 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:06:
Nou weer lekker dan vanmorgen, ik had me verslapen en daar ik verantwoordelijk ben voor het openen van een vliegveld is dat vrij vervelend.
Ik hoop niet dat dat vliegveld schiphol heet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yosemite schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:51:
[...]

De Surfen en Bellen abonnementen van Het Net liggen precies 10 euro boven de gewone abonnementen. Bij IPB liggen de IPB tarieven ook ongeveer 10 euro boven de tarieven van KPN Direct ADSL. Bovendien heb je bij IPB ook nog eens de beschikking over e-mail en homepage wat je bij Direct ADSL niet hebt.

Ik zie het probleem niet zo.
IPB Lite:
3mb/s down - 512kb/s up, 5 mailboxen a 20 mb, 25 mb homepage, euro 52,95 (+onbeperkt bellen)

HetNet Snelsurfen
4mb/s down - 256kb/s up, 5 mailboxen a 10mb, 22 mb homepage, euro 44,95 (+onbeperkt bellen)

Het verschil is 8 euri per maand en als je net zoals ik de mail faciliteiten niet nodig bent is het een heel mooi en goedkooper alternatief om te internetten en onbeperkt te bellen.

Maar iets extra´s voor ipb´ers van het 1e uur mag toch wel? En het kan nooit kwaad om ze te kietelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

storing op mijn kpn.com ?
bij inloggen is de ipb-optie niet beschikbaar. Vanochtend eerst niet, later wel. en nu vanaf 22.00 iig ook niet meer .....
Is het mijn account of meer mensen last van (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ook bij mij is het IPB-menu foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Jan-E schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:43:
Ook bij mij is het IPB-menu foetsie.
Hiero hetzelfde. InternetPlusBellen van Mijn KPN is niet bereikbaar tussen 24:00 uur en 06:00 uur. Het is echter nog geen 24:00 uur. De nacht van maandag naar dinsdag deden ze om 00:30 opeens een reset. Terwijl dat ik aan het gamen was. Ze denken ook nooit aan de mensen die weinig slaap nodig hebben. Kunnen ze dit niet om een uur of 03:00 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143120

Heb nu een week IPB. Telefonie lijkt goed te gaan, echter ADSL is zwaar k...
Als je met een simpele ping eens kijkt naar de responsetijd, dan zit ik heel soms op 31 ms, MAAR MEESTAL OP TIME-OUT oftewel geen verbinding. Ik baal als een stekker. })

Krijg heel erg de neiging om IPB op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164831

Anoniem: 164157 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:34:
[...]

Wel even je data en feiten accuraat houden;
Alleen de laagste twee abo's van Chello hebben een harde limiet. Ga je daaroverheen, dan word je gecapped naar ISDN snelheid (terecht IMHO)
De overige abo's hebben idd. een AUP/FUP.
Momenteel heb ik naast IPB nog een maand Chello Classic, en ik doe al maanden 300+ GB downloaden (december zelfs 900+) en nog nooit problemen gehad met Chello.
sorry hoor, maar ik heb geen enkele ervaring met Chello; ik herhaal alleen enkele klachten die ik her en der op sites vond in mijn speurtocht naar wat ik nou moet aanschaffen. En daar las ik dus mensen die klaagden dat Chello limieten aanhoudt terwijl ze die niet in de contracten noemen. Maar ik ben blij dat jij die ervaring niet hebt.
Ik heb nog niet besloten wat ik doe, dus ik volg jullie nog maar een tijdje. Iemand in de omgeving van Twello ervaring met IPB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149630

Anoniem: 143120 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:34:
Als je met een simpele ping eens kijkt naar de responsetijd, dan zit ik heel soms op 31 ms, MAAR MEESTAL OP TIME-OUT oftewel geen verbinding. Ik baal als een stekker. })

Vreemd... de meeste geluiden die ik hier hoor zijn juist andersom (hoor bijna nooit klachten over de ADSL verbinding, ligt het niet aan je PC). Hier werkt het beide goed hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
met het ADSL gedeelte nog nooit geen problemen gehad sinds ik IPB heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154340

Anoniem: 143120 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:34:

Als IPBer van vrijwel het eerste uur: Nog nooit IPB gerelateerde problemen met ADSL gehad.
Als je de Topics alhier zou uitspitten zul je die ook nauwelijks tegenkomen. Lijkt mij dan ook een lokaal DNS probleem. Al eens geprobeerd met vaste IP adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]scorpio schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:23:
Anoniem: 152867 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:48:
[...]

Welke poort gebruik jij voor het downloaden van Torrents?
Welk programma?

Ik heb azureus en ik moet OF alle poorten opengooien middels "mijn KPN" firewall server.. OF raden welke poort bij "standaard" wel openstaat.
Vandaar de vraag, dan kan ik die invoeren in azureus en klaar is scorpio _/-\o_
Sorry dat ik laat reageer.

Ik download met bitlord, en dat doe ik op poort 49160.
Het maakt echter niet uit welke poort je gebruikt.

Als je naar mijn kpn gaat dan zet je bij de instellingen van je box je firewall op server.
Dan moet je ook nog instellen naar welk ip adres alles moet worden verstuurd.
Dit is het ip adres van je netwerkkaart of je siemens adaptertje.
Het betekent wel dat je je kaart of adapter een vast ip adres moet geven.
Dit ip adres vul je dan in bij mijn kpn.

Nu lukt dat niet want die ligt plat vanaf 4 januari 18.00 uur.

Geen idee wat er aan de hand is, maar ik heb liever dat ze geen reset uitvoeren op mijn experia, als mijn KPN plat ligt. En dat doen ze dus wel :( Gisteravond spontaan 2 keer, halverwege de avond.

edit:

je vroeg welke poort bij "standaard" open staat : probeer je httppoort 8080... Die heb ik ook 2 maanden gebruikt bij bitlord, toen werkte mijn KPN niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 152867 op 05-01-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 152867 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:41:
Nu lukt dat niet want die ligt plat vanaf 4 januari 18.00 uur.
Het IPB menu in mijn kpn is weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 16:44
[quote]Anoniem: 152867 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:41:
scorpio schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:23:

[...]

Sorry dat ik laat reageer.

Ik download met bitlord, en dat doe ik op poort 49160.
Het maakt echter niet uit welke poort je gebruikt.

edit:

je vroeg welke poort bij "standaard" open staat : probeer je httppoort 8080... Die heb ik ook 2 maanden gebruikt bij bitlord, toen werkte mijn KPN niet.
49160 werkt niet :X

8080 ook niet. :X

Het komt er dus op neer dat ik inderdaad de firewall instelling op "mijn KPN " voor mijn eigen ipadres op "alles open " moet zetten , dan pas kan je wat.
Vind ik wel vervelend want dit houdt in dat je pc open ligt voor de wereld en je dus genoodzaakt bent om een eigen firewall te draaien ( als blackice o.i.d. ) om toch beveiligd te zijn.
Heb ook meerdere malen bij de HD aangedrongen op het vrijgeven van de webinterface van de experia zodat we zelf poorten kunnen toewijzen.
Dit was in onderzoek.. 8) ...maw afwachten of ze het doen dus.

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132833

Overstappen van ISDN naar Internetplusbellen met behoud van mijn huidige tel.nummers is zeker niet mogelijk? Ik heb nu met ISDN namelijk 4 vaste 070 nummers die ik graag zou behouden...

Op zich zou 2 van mijn vaste 070 nummers ook wel kunnen, als ik daarnaast nog een ander nummer erbij zou krijgen.

Ik zie nergens iets over nummerbehoud bij een overstap dus klopt het dat dit niet mogelijk is?

Want graag zou ik van mijn ISDN afzijn als ik een alles-in-1 pakket zoals InternetPlusBellen kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]scorpio schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:47:
Anoniem: 152867 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:41:

[...]

49160 werkt niet :X

8080 ook niet. :X
Weet je zeker dat er niet toch een firewall draait? Die van XP ofzo?
Het komt er dus op neer dat ik inderdaad de firewall instelling op "mijn KPN " voor mijn eigen ipadres op "alles open " moet zetten , dan pas kan je wat.
Vind ik wel vervelend want dit houdt in dat je pc open ligt voor de wereld en je dus genoodzaakt bent om een eigen firewall te draaien ( als blackice o.i.d. ) om toch beveiligd te zijn.
Heb ook meerdere malen bij de HD aangedrongen op het vrijgeven van de webinterface van de experia zodat we zelf poorten kunnen toewijzen.
Dit was in onderzoek.. 8) ...maw afwachten of ze het doen dus.
Als je online de gebruiksaanwijzing van de experia box opzoekt(in mijn KPN) zal je kunnen lezen dat dit wel de bedoeling wordt dat je de box zelf kan gaan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hoofdnummer kun je zowiezo behouden;
Even bellen met Klantenservice, want volgens mij kun je nog niet direct overstappen van isdn naar IPB; je moet eerst downgraden naar analoog en dan IPB aanvragen.
Je tweede 070 nummer raak je in dat proces al kwijt.

Dat is de manier waarop ik het gedaan heb, ondanks eerdere toezeggingen dat het wel mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O okee, bedankt.

Op de KPN site zijn ze niet erg informatief over de mogelijkheden met (behoud van) de telefoonnummers. Ze hebben het alleen over de 084 nummers maar niet over de "gewone" vaste nummers.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 132833 op 05-01-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Even een vraag voor diegenen die nu IPB hebben (al dan niet vlekkeloos) en daar nu elke maand een factuur voor ontvangen. Ik weet van collega's hier op het werk die DirectADSL hebben twee rekeningen ontvangen, 1 voor het KPN vastnet deel en 1 voor het DirectADSL deel.

Is dat bij IPB ook nog zo, of krijg je nu 1 factuur daar ADSL en telefonie over een en dezelfde lijn gaat? Als secundaire arbeidsvoorwaarde hebben we hier dat de telefoonkosten vergoed worden, inclusief ADSL gebruik. Het mooiste is dan natuurlijk als alles op 1 rekening staat :9 .

Bij voorbaat dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
J.Kossen schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:04:
Even een vraag voor diegenen die nu IPB hebben (al dan niet vlekkeloos) en daar nu elke maand een factuur voor ontvangen. Ik weet van collega's hier op het werk die DirectADSL hebben twee rekeningen ontvangen, 1 voor het KPN vastnet deel en 1 voor het DirectADSL deel.

Is dat bij IPB ook nog zo, of krijg je nu 1 factuur daar ADSL en telefonie over een en dezelfde lijn gaat? Als secundaire arbeidsvoorwaarde hebben we hier dat de telefoonkosten vergoed worden, inclusief ADSL gebruik. Het mooiste is dan natuurlijk als alles op 1 rekening staat :9 .

Bij voorbaat dank voor de info.
Je krijgt nog maar 1 factuur.

Kosten mag je terug vorderen als het nog niet goed werkt (wel eventjes kpn op de hoogte brengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Edmund schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:42:
[...]

Je krijgt nog maar 1 factuur.

Kosten mag je terug vorderen als het nog niet goed werkt (wel eventjes kpn op de hoogte brengen).
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voorheen gebruikte ik WinPhone op de computer om faxen te verzenden.
Nu lukt het mij niet meer via IPB.
Is hier een andere manier voor of programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Laatst online: 31-01 14:21
Anoniem: 132833 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:04:
O okee, bedankt.

Op de KPN site zijn ze niet erg informatief over de mogelijkheden met (behoud van) de telefoonnummers. Ze hebben het alleen over de 084 nummers maar niet over de "gewone" vaste nummers.
Als je straks IPB op ISDN kan aanvragen en je hebt bijvoorbeeld 4 nummers dan zullen ze je hoofdnummer koppelen aan Tel1 op je Experia en de overige 3 op de Tel2 poort.
De overige 3 nummers zullen de eerste X maanden ook gratis blijven en daarna €1, 50 per nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Repec schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:40:
[...]

Als je straks IPB op ISDN kan aanvragen en je hebt bijvoorbeeld 4 nummers dan zullen ze je hoofdnummer koppelen aan Tel1 op je Experia en de overige 3 op de Tel2 poort.
De overige 3 nummers zullen de eerste X maanden ook gratis blijven en daarna €1, 50 per nummer.
Volgens mij kun je 2 vaste nummers meenemen, eventuele extra nummers zullen dan nomadische nummers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114910

Anoniem: 164157 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:35:
Je hoofdnummer kun je zowiezo behouden;
Even bellen met Klantenservice, want volgens mij kun je nog niet direct overstappen van isdn naar IPB; je moet eerst downgraden naar analoog en dan IPB aanvragen.
Je tweede 070 nummer raak je in dat proces al kwijt.

Dat is de manier waarop ik het gedaan heb, ondanks eerdere toezeggingen dat het wel mogelijk was.
Zou ik niet doen die downgrade, ipb voor isdn gaat dit voorjaar nog komen en de isdn apparatuur wordt gratis verwijderd. Als je een downgrade doet kost je iets van 75 euro en als je reeds adsl hebt zit je 2-3 maanden zonder adsl omdat pas bij je eerst volgende telefoonrekening de lijn analoog is, administratief gezien. Maw het is goedkoper en net zo snel dan niet sneller om te wachten op ipb voor ISDN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lanfear28 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:00:
[...]

Volgens mij kun je 2 vaste nummers meenemen, eventuele extra nummers zullen dan nomadische nummers zijn.
nopez navraag bij de HD leert dat Repec idd gelijk heeft, je kan alle 4 de nummers meenemen vanaf isdn en tel nr 2-4 zullen op tel2 gekoppeld gaan worden. dwz dat je maar 1 van deze 3 nummers tegelijk kan gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143120

Ik meldde dat ik problemen had met IPB. Lag dus niet aan KPN, maar aan McAfee Internet Security :( :r . Om de een of andere reden werd ik soms geblokeerd :'(
De troep ervan af gegooid en >:) voila, werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 114910 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:21:
[...]

Zou ik niet doen die downgrade, ipb voor isdn gaat dit voorjaar nog komen en de isdn apparatuur wordt gratis verwijderd. Als je een downgrade doet kost je iets van 75 euro en als je reeds adsl hebt zit je 2-3 maanden zonder adsl omdat pas bij je eerst volgende telefoonrekening de lijn analoog is, administratief gezien. Maw het is goedkoper en net zo snel dan niet sneller om te wachten op ipb voor ISDN
Goedkoper :?

Vanaf Augustus 2005 niet mogelijk om IPB te bestellen als je ISDN hebt.

Kosten ISDN 26,13 p/m
Kosten Direct-ADSL Lite 29,95
Bel kosten +/- 15 p/m

Totaal: 71,08 p/m

IPB Lite 42,95 p/m
Bel onbeperkt altijd 10,00
Totaal 52,95

ff aftrekken :P : 18,13 p/m

Maal 6 maanden = 108,78

Downgrade 75,00 ?

Weer aftrekken :P

Is 33,78. Is toch weer centjes ;)

Maar je hebt gelijk, niemand wil 3 maanden zonder ADSL zitten.
Ik dus ook niet :z

EDIT: ADSL abbo duidelijker gemaakt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door svijf op 05-01-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt! Thanks voor de info, ik wacht rustig af want ik kan inderdaad niet zonder internet :)

IPB 42,95 p/m staat er hierboven, maar dat is toch € 34,95?

WTF? Ik heb nu wel de juiste link te pakken met alle informatie. :)
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1197142/sc=841097
Staat ook op dat gewone nummers (extra) mee kunnen a € 1,50 per nummer!
Dit klinkt erg goed!

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 132833 op 05-01-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 132833 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:14:
Klopt! Thanks voor de info, ik wacht rustig af want ik kan inderdaad niet zonder internet :)

Dit klinkt erg goed!
Heb het even duidelijker gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Anoniem: 132833 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:14:

Dit klinkt erg goed!
Ik had eerder gelezen dat je maar 2 nummers echt kan meenemen, en de andere 2 kun je (gratis, geloof ik) reserveren of doorschakelen naar een ander nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanaf augustus 2005 ?
Het is nu nog steeds niet mogelijk.
Ik had kabel, en een maand overlap (voor de zekerheid ivm. problemen ipb bestellen ivm proces van ISDN naar Analoog), dus niet zonder gezeten. Anders zit je idd een maand of 2 minimaal zonder.

Downgradekosten ? Helpdesk heeft mij meerdere malen bevestigd dat die niet aan de orde zijn bij overstap van ISDN naar analoog IPB. Die ga ik dus ook niet betalen. Dit heb ik zwart op wit per email van IPB Support !

Waarom zou je overigens IPB over ISDN willen nemen ? Dit heeft toch geen voordelen (mits je meer dan 2 lijnen wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Anoniem: 114910 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:23:
[...]

nopez navraag bij de HD leert dat Repec idd gelijk heeft, je kan alle 4 de nummers meenemen vanaf isdn en tel nr 2-4 zullen op tel2 gekoppeld gaan worden. dwz dat je maar 1 van deze 3 nummers tegelijk kan gaan gebruiken
Lijkt me niet erg waarschijnlijk omdat de tel poorten van de Experia niet werken als een isdn adapter 'waar je op verschillende posities op 1 poort meerdere nummers kunt programmeren'. Maar mocht het toch zo zijn dan is de Experia bij deze opgewaardeerd tot huiscentrale en derhalve echt Multiplay (maar ik betwijfel het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 164157 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:51:
Vanaf augustus 2005 ?
Het is nu nog steeds niet mogelijk.
Ik had kabel, en een maand overlap (voor de zekerheid ivm. problemen ipb bestellen ivm proces van ISDN naar Analoog), dus niet zonder gezeten. Anders zit je idd een maand of 2 minimaal zonder.

Downgradekosten ? Helpdesk heeft mij meerdere malen bevestigd dat die niet aan de orde zijn bij overstap van ISDN naar analoog IPB. Die ga ik dus ook niet betalen. Dit heb ik zwart op wit per email van IPB Support !

Waarom zou je overigens IPB over ISDN willen nemen ? Dit heeft toch geen voordelen (mits je meer dan 2 lijnen wil)
Als je kabel hebt, is het dus iid makkelijker ;)

IPB over ISDN is tijdelijk.
De ISDN aansluiting (of analoge aansluiting) vervalt toch na het porteren ;)

Vraag me af wat er verder technisch zoveel anders is.
Zover ik het heb begrepen krijg je na het porteren een IP aansluiting O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Lanfear28 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:53:
[...]

Lijkt me niet erg waarschijnlijk omdat de tel poorten van de Experia niet werken als een isdn adapter 'waar je op verschillende posities op 1 poort meerdere nummers kunt programmeren'. Maar mocht het toch zo zijn dan is de Experia bij deze opgewaardeerd tot huiscentrale en derhalve echt Multiplay (maar ik betwijfel het)
Mss dat dat 1 van de redenen is dat er een ISDN uitvoering van de Experia Box is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Vraagje, spelen hier nog mensen battlefield2 die ook IPB hebben?

toen ik bij mijn ouder woonde liep alles goed, ligt dus niet aan battlefield zelf.
Heb IBP lite en heb het id dat de verbinding niet helemaal lekker loopt (veel schokken in het spel).
Eerst kwam ik er niet eens in "lost connection" en klapte eruit.
Heb voip in het spel zelf uitgezet en blijf nu wel in een server.

Heb het ook geprobeerd met de firewall uit maar heeft geen effect.
Moet ik toevallig nog iets met de expiria box doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165027

Hallo mensen,

hele avond alle 3 de delen door gelezen van IPB, tjonge...

maar goed nog wel vraagje betreft --UDP-verkeer problemen--
kreeg te horen van kpn zelf, dat aanbevolen was dat zoveel mogelijk te beperken aangezien het udp verkeer geen prioriteiten kent, houdt in dat wanneer je streamt, download, die applicaties alles wegslurpen en er niets meer voor je telefoon verkeer overblijft. gevolg, niet meer bereikbaar of helemaal geen telefonie..

goed, idd hier draait uTorrent, goed uitgezet, experiabox uit aan gezet. Maar problemen blijven. echter het werkt wel als je de hele computer los koppelt, maar ja daar doen we het niet voor.
Overgestapt naar Azureus, lijkt het wat beter te verlopen..

vraag: zijn er mensen met ervaringen uTorrent + IPB of azureus + IPB??

mvg,

edit: @marc3l
probeer via mijn kpn online, firewall op server in te stellen voer daar dan ok je huidige netwerk ip in 192.168.2.x

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 165027 op 05-01-2006 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

Na het afsluiten van een paar toestellen heb ik nog steeds een echo
soms op de lijn. Nu heb ik de draden maar omgegooid en staat
de experia op aandringen van TD bij de ISRA in de meterkast.
Nu maar weer afwachten en testen....bellen dus.... kijken of de echo
zich soms weer laat horen.

Is iemand die ook de echo heeft al verder gekomen met zijn echo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

svijf schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:49:
[...]

Goedkoper :?

Vanaf Augustus 2005 niet mogelijk om IPB te bestellen als je ISDN hebt.
ik bedoel natuurlijk vanaf dit moment gezien :-) jij hebt helemaal gelijk als je het vanaf augustus bekijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
svijf schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:58:
[...]

Mss dat dat 1 van de redenen is dat er een ISDN uitvoering van de Experia Box is :?
Ik kan het verkeerd hebben, maar de isdn uitvoering komt/is er volgens mij alleen maar om de voltages van isdn aan te kunnen en niet om als veredelde isdn adapter te functioneren. Nu hoeven ze in de centrale niet eerst om te steken naar analoog om daarna weer adsl erop te moeten zetten. (Please correct me if I am wrong)

[ Voor 4% gewijzigd door Lanfear28 op 06-01-2006 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Lanfear28 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 08:10:
[...]

Ik kan het verkeerd hebben, maar de isdn uitvoering komt/is er volgens mij alleen maar om de voltages van isdn aan te kunnen en niet om als veredelde isdn adapter te functioneren. Nu hoeven ze in de centrale niet eerst om te steken naar analoog om daarna weer adsl erop te moeten zetten. (Please correct me if I am wrong)
Denk dat jij gelijk hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
Ik heb nog een aantal "probleempjes" met IPB.

1) Ik heb in een eerdere post gemeld dat ik niet kan bellen en gebeld kan worden. Dit is inmiddels terug gebracht tot het niet meer gebeld kunnen worden. Dit kwam dus de kabel van de telefoon in de tel2 aansluiting te doen inplaats van de tel1 aansluiting.

Ik heb dus het idee dat ik de kabels verkeerd heb aangesloten.

Ik heb een wandcontact doos waar ik de stekker in doe die met het pakket wordt meegeleverd. Hier zit nu het grijze kabeltje in. Deze loopt naar de splitter. Vanuit de splitter lopen de 2 beige kabels naar respectievelijk naar de ADSL aansluiting en Telefoon aansluiting op de Experia box. De telefoon zit nu dus op de tel1 aansluiting doormiddel van de originele telefoonkabel.

Mijn vraag is nu: Is dit de correcte manier van aansluiten?

2) Mijn Gigaset USB adapter 108g is soms ineens zijn verbinding kwijt met de Experia box. Dit is zwaar irritant wanneer ik bijvoorbeeld een online game aan het doen ben.

Heeft iemand dit probleem ook? Ik verhelp dit nu door de USB kabel uit de PC te halen en er gelijk weer in doen. Dan werkt het weer.

Is hier een andere oplossing voor?

3) Ik laat 's nachts meestal mijn PC aan staan om een aantal zaken te downloaden, deze gaat automatisch uit wanneer mijn queue leeg is. Enkel gister bleek tot mijn verbazing dat mijn PC 's ochtends nog aan stond. Bleek dat de internet verbinding weg was gevallen. Ik dacht eerst dat het probleem 2 zou betreven, maar niets is minder waard. Het simpel in en uit pluggen van de adapter verhielp het probleem niet.

Het aan en uit zetten van de Experia box verhielp het probleem echter wel. Dit is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurd.

Iemand dit probleem wel eens gehad? of heeft iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Dani2001 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:07:
Ik heb nog een aantal "probleempjes" met IPB.

1) Ik heb in een eerdere post gemeld dat ik niet kan bellen en gebeld kan worden. Dit is inmiddels terug gebracht tot het niet meer gebeld kunnen worden. Dit kwam dus de kabel van de telefoon in de tel2 aansluiting te doen inplaats van de tel1 aansluiting.

Ik heb dus het idee dat ik de kabels verkeerd heb aangesloten.

Ik heb een wandcontact doos waar ik de stekker in doe die met het pakket wordt meegeleverd. Hier zit nu het grijze kabeltje in. Deze loopt naar de splitter. Vanuit de splitter lopen de 2 beige kabels naar respectievelijk naar de ADSL aansluiting en Telefoon aansluiting op de Experia box. De telefoon zit nu dus op de tel1 aansluiting doormiddel van de originele telefoonkabel.

Mijn vraag is nu: Is dit de correcte manier van aansluiten?

2) Mijn Gigaset USB adapter 108g is soms ineens zijn verbinding kwijt met de Experia box. Dit is zwaar irritant wanneer ik bijvoorbeeld een online game aan het doen ben.

Heeft iemand dit probleem ook? Ik verhelp dit nu door de USB kabel uit de PC te halen en er gelijk weer in doen. Dan werkt het weer.

Is hier een andere oplossing voor?

3) Ik laat 's nachts meestal mijn PC aan staan om een aantal zaken te downloaden, deze gaat automatisch uit wanneer mijn queue leeg is. Enkel gister bleek tot mijn verbazing dat mijn PC 's ochtends nog aan stond. Bleek dat de internet verbinding weg was gevallen. Ik dacht eerst dat het probleem 2 zou betreven, maar niets is minder waard. Het simpel in en uit pluggen van de adapter verhielp het probleem niet.

Het aan en uit zetten van de Experia box verhielp het probleem echter wel. Dit is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurd.

Iemand dit probleem wel eens gehad? of heeft iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt voor de reacties.
1. Check de handleiding, staat het in ;)
2. In dit topic is te lezen dat je die USB adapter beter kan weggooien en een betere kan kopen.
3. Ook in dit topic: 's Nachts worden er handelingen verricht door KPN. Daardoor gebeurt dat schat ik zo in. Wat je er aan kan doen? Ehm, denk dat je er weinig aan kan doen. PC 's ochtends uitzetten ;)

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165027

svijf schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:06:
[...]

1. Check de handleiding, staat het in ;)
2. In dit topic is te lezen dat je die USB adapter beter kan weggooien en een betere kan kopen.
3. Ook in dit topic: 's Nachts worden er handelingen verricht door KPN. Daardoor gebeurt dat schat ik zo in. Wat je er aan kan doen? Ehm, denk dat je er weinig aan kan doen. PC 's ochtends uitzetten ;)

Succes :)
2. meestal helpt het even in en uit pluggen van de adapter ook wel, verbinding wordt dan hersteld. Volgens mij is dit wel een goedkopere oplossing. ;)
3. welke client gebruik je?? ik heb soort gelijke problemen gehad met downloaden e.d. Maakte gebruik van uTorrent. Overgestapt naar Azureus problemen minder van geworden..
probleem zit hem namelijk in aantal udp connecties die worden gelegd.. zijn het er veel :) (snel downloaden :*) dan kan de zielige experiabox het telefoon verkeer daar niet meer tussen krijgen :(

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 165027 op 06-01-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
Anoniem: 165027 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:58:
2. meestal helpt het even in en uit pluggen van de adapter ook wel, verbinding wordt dan hersteld. Volgens mij is dit wel een goedkopere oplossing. ;)
3. welke client gebruik je?? ik heb soort gelijke problemen gehad met downloaden e.d. Maakte gebruik van uTorrent. Overgestapt naar Azureus problemen minder van geworden..
probleem zit hem namelijk in aantal udp connecties die worden gelegd.. zijn het er veel :) (snel downloaden :*) dan kan de zielige experiabox het telefoon verkeer daar niet meer tussen krijgen :(
2. Het is inderdaad zo oplosbaar, maar wanneer ik een online game aan het doen ben zit ik er niet echt op te wachten dat ik soms even snel mijn netwerk adapter in en uit moet pluggen. Speelt niet echt fijn, hoe moet dan ooit 1ste worden :)

3. Ik gebruik NewsLeecher vooral. Maar het gaat mij er om dat mijn PC heel de nacht aan staat terwijl hij om 2 uur 's nachts automatisch uit moet gaan. Niet dat ik niet meer kan bellen.

Maar stel dat KPN werkzaam heden verricht 's nachts, waarom stopt het downloaden dan en kan ik daarna ook geen connectie meer maken met de server waar ik spullen download? totdat ik mijn Experia box uit- en aanzet. Of wanneer ik mijn PC opnieuw opstart.

Zou dit niet te maken hebben met een dynamisch IP adres? of hebben we een statische?

Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Dani2001 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:14:
[...]

2. Het is inderdaad zo oplosbaar, maar wanneer ik een online game aan het doen ben zit ik er niet echt op te wachten dat ik soms even snel mijn netwerk adapter in en uit moet pluggen. Speelt niet echt fijn, hoe moet dan ooit 1ste worden :)

3. Ik gebruik NewsLeecher vooral. Maar het gaat mij er om dat mijn PC heel de nacht aan staat terwijl hij om 2 uur 's nachts automatisch uit moet gaan. Niet dat ik niet meer kan bellen.

Maar stel dat KPN werkzaam heden verricht 's nachts, waarom stopt het downloaden dan en kan ik daarna ook geen connectie meer maken met de server waar ik spullen download? totdat ik mijn Experia box uit- en aanzet. Of wanneer ik mijn PC opnieuw opstart.

Zou dit niet te maken hebben met een dynamisch IP adres? of hebben we een statische?

Ideeën?
2 Voor online gamen is draadloos nooit aan te raden.

3 KPN reset te experia soms 's avonds. Meestal is dit tussen 0 en 2uur. Ik denk dat het hiermee te maken heeft. De pc krijgt waarschijnlijk geen verbinding meer nadat de experia gereset is geweest. Dit zou je kunne oplossen door de pc om bv 3u opnieuw op te laten starten en daarna verder te laten gaan met downloaden. Of je zou je lan-verbinding moeten herstellen om 3uur. Zullen wel progies voor te vinden zijn denk ik zo.

We hebben dynamische ip. Of heb jij de instellingen op server gezet en de pc een vast ip gegeven?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.