[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.953 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
rkroeks schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:15:
[...]

Net ff dat experiaboxje opengemaakt. (schroefjes onderzijde losgemaakt en vervolgens met plattekop schroevendraaier opengewipt. De plastic klemmetjes zitten aan de linker en rechterzijde van de box, en eentje iets wat links van het midden van de box.

Er zit op de printplaat inderdaad een conncector met 10 pinnetjes, rechts van het wifikaartje. Er is wel lekker met lijm gewerkt om de antennebedrading vast te maken.
Foto's??? :9

Edit: tanx.. dan hoef ik um ni ope te draaien. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Edmund op 23-12-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06-2021

rkroeks

Experia??

Afbeeldingslocatie: http://www.kroeks.nl/box.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door rkroeks op 24-12-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114910

No offense hoor, maar je weet dat de experia box eigendom van kpn is? en dat die dus niet open mag?
ik weet namelijk dat er genoeg helpdeskmedewerkers zijn die dit forum lezen...

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 114910 op 23-12-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85748

Anoniem: 114910 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:33:
No offense hoor, maar je weet dat de experia box eigendom van kpn is? en dat die dus niet open mag?
Alsof ze nu weten wie wie is... En wat wilden ze doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161963

De KPN leverde mij vandaag een een Experiabox voor ISDN (SX552). Hij bestaat dus al wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06-2021

rkroeks

Experia??

Anoniem: 114910 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:33:
Vertel mij dan maar eens waarom ik niet IN dat boxje mag kijken. Zolang ik er voor de rest niet mee ga lopen rotzooien,(dwz wijzigingen ga aanbrengen) mag ik gewoon kijken (en dat ben ik niet van plan).

"Wijzigingen aan de experiabox kunnen de garantie doen vervallen."

[ Voor 8% gewijzigd door rkroeks op 23-12-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Even een andere vraag,

Welke problemen worden verholpen met de laatste software voor het giga usb geval (website van kpn)

Ben bezig met een pc (win98se) van een familielid:

Afsluitprobleem, soms wel soms niet. Blijft ie hangen, harde reset, dan sluit ie wel af.
Fix voor afsluitprobleem onder 98se van microsoft geprobeerd.
Alle programma's 1 voor 1 uitgeschakeld via msconfig. (antivirus AVG , gigaset, monitorprog voor printer Lexmark, zijn de enigste programma's die opstarten onder normale omstandigheden)

Gescand op adware/spyware....niets.

Soms een melding bij opstarten dat giagset niet goed geinstalllerd is, (herstart van pc, probleem weg )

Bedraad aansluiten is helaas geen optie, kabel door het huis naar de 1e verdieping is +/- 15 a 20 meter. :'(

Format van pc wil ik vermijden.

Prettige kerstdagen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 137469 op 23-12-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Anoniem: 161963 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:58:
De KPN leverde mij vandaag een een Experiabox voor ISDN (SX552). Hij bestaat dus al wel!
Per ongeluk, of heb je ook ISDN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161963

Anoniem: 143386 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:19:
[...]

Per ongeluk, of heb je ook ISDN?
Ja ik heb ISDN. Ik heb al in augustus IPB aangevraagd. Na nogal wat heen en weer bellen, tegenstrijdige berichten of het wel of niet kan, aanvragen en weer intrekken lijk ik nu toch echt IPB op mijn ISDN lijn te krijgen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 161963 op 23-12-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Anoniem: 137469 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:08:
Afsluitprobleem, soms wel soms niet. Blijft ie hangen, harde reset, dan sluit ie wel af.
Alle programma's 1 voor 1 uitgeschakeld via msconfig. (antivirus AVG , gigaset, monitorprog voor printer Lexmark, zijn de enigste programma's die opstarten onder normale omstandigheden)

Soms een melding bij opstarten dat giagset niet goed geinstalllerd is, (herstart van pc, probleem weg )
Weet niet wat een GigaSet is maar Win98SE heeft op sommige PCs (ook mijn Dell die daarmee nieuw werd geleverd) gegarandeerd een afsluitprobleem. Daar kun je alle MicroSuf patches op los laten maar dat probleem verdwijnt niet. Windows 2000 pro draait er inmiddels al een aantal jaren probleemloos op. Ook afsluiten gaat fantastisch (en standby mode). Maar ik snap dat dat geen optie is voor je familielid.
Bedraad aansluiten is helaas geen optie, kabel door het huis naar de 1e verdieping is +/- 15 a 20 meter.
:'( Format van pc wil ik vermijden.
Zelf een langere ethernet kabel maken kan probleemloos tot 100 meter.
Zie ETHERNET CABLE: COLOR-CODE STANDARDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 14:33

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 161963 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:08:
[...]

Ja ik heb ISDN. Ik heb al in augustus IPB aangevraagd. Na nogal wat heen en weer bellen, tegenstrijdige berichten of het wel of niet kan, aanvragen en weer intrekken lijk ik nu toch echt IPB op mijn ISDN lijn te krijgen. :)
Ga ik volgende week ook maar weer eens bellen ;)
Heb het namelijk ook al in Augustus aangevraagd voor ISDN :z

En ff inhakken over die utp kabel.
Volgens een heer die een keer een netwerk is komen certificeren bij een klus van mijn oude werkgever, is de maximale bedrijfszekere afstand 100 meter. Dat is inclusief alle patchkabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoel het: Siemens Gigaset USB adapter 108.

Voor mij zou het geen probleem zijn om een kabel aan te leggen, maar ok ik woon daar niet ;)
Ze namen wireless om dat het lekker makkelijk is (geen kabels)
Box beneden, pc 1e verdieping.
Het probleem is begonnen zover ik kan na gaan, na de installatie van het draadloze gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 137469 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:12:

Voor mij zou het geen probleem zijn om een kabel aan te leggen, maar ok ik woon daar niet ;)
Het probleem is begonnen zover ik kan na gaan, na de installatie van het draadloze gedeelte.
Is de box naar boven verplaatsen geen optie?

Zorgen dat je 1 UTP kabel van beneden naar boven hebt.
Via een loze CAI leiding oid.

DSL over 2 draden naar 1e verdieping en dan over 2 draden je telefoonsignaal weer terug naar beneden. Volgens diverse mensen zouden deze signalen elkaar storen op dezelfde kabel.
Heb het inmiddels een keer of 10 op een soortgelijke manier opgelost en het werkt feilloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872

Anoniem: 161963 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:08:
[...]

Wat is het voordeel ISDN & IPB? Je hangt toch gewoon de Centrale aan de Experia?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 154872 op 24-12-2005 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:08:

Bedraad aansluiten is helaas geen optie, kabel door het huis naar de 1e verdieping is +/- 15 a 20 meter. :'(

Format van pc wil ik vermijden.

Prettige kerstdagen. :)
Het niet afsluiten heeft niet zozeer met het merk netwerkkaart te maken. Win98 en een netwerkkaart is een probleem. Je kunt de optie snel afsluiten nog eens uitschakelen kijken wat er gebeurt. MS heeft er ook een patch voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 09:38:
[...]

Wat is het voordeel ISDN & IPB? Je hangt toch gewoon de Centrale aan de Experia?
Volgensmij is het enige verschil dat je ADSL annex B (ADSL over ISDN) houdt, omdat je voor portering nog telefonie en ADSL hebt, en die pas later wordt opgezegd. Na portering is er dus geen verschil, behalve de andere ADSL-techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148993

Graag wil ik even wat aan jullie voorleggen, ik heb namelijk nogal wat problemen met IPB.
Ik hoor het eerste woord van een gesprek niet, af en toe ligt de verbinding eruit, of kan ik niet bellen maar wel gebeld worden... Inmiddels doorgegeven aan derdelijns hulp maar daar hoor ik nog niets van... (kan inmiddels wel weer bellen...lekker vaag).

Mijn vragen:
1. Heeft dat VOIP zich al wel bewezen? Steeds maar afwachten of je kunt bellen is shit.
2. De tweelijns gaf aan dat sommige dect toestellen niet of slecht werken met VOIP. Nu had ik een philipsset, die ging stuk. In augustus nieuwe, nu weer stuk. Ik wil nu dan ook omruilen naar Siemens of een ander goed merk. Iemand een tip? En weet iemand welke normale detc toestellen wel goed zouden moeten kunnen werken?

Andere vraag:
Ik vind het ideaal dat ik nu een draadloos netwerk heb. Via Marktplaats koop ik nu een Iomege NAS 100d. Een draadloze externe harde schijf met accespoint. Het liefst leg ik daarnaar een VPN-verbinding. Ik weet dat in een eerdere draad hierover is gesproken, maar het is me niet helemaal duidelijk of het nu uiteindelijk toch wel kan (alle poorten open?) of niet. Ik ben geen techneut...

Nu heb ik van een zakenrelatie begrepen dat als de Experia geen VPNserver heeft er gewoon een kastje aan gekoppeld kan worden. Maar dan moet die experia dat verkeer wel doorlaten. Kan dat? Iemand ervaring? Ben benieuwd, want ik ben veel onderweg en zou graag met mijn MDA PRO erop in willen loggen.

Verder vertelde iemand me dat je het ook kunt regelen met het programma VNC. Maar die zakenrelatie vertelde weer dat als de Experia dat doorlaat, VPN ook moet kunnen...
Dit gaat even boven mijn pet.
Iemand die hier meer van weet?

Pff. heel wat vragen. Ik hoop dat jullie willen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
IPB voor ISDN wordt pas vanaf begin 2006 voor iedereen beschikbaar. Enkele personen waaronder tomVT hebben dit al gekregen om het te testen. Aldus kpn. Tja.. je moet gewoon alles vragen als je de eer hebt iemand aan de lijn te krijgen die er het een en ander vanaf weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:19
Anoniem: 143386 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:52:
Volgensmij is het enige verschil dat je ADSL annex B (ADSL over ISDN) houdt, omdat je voor portering nog telefonie en ADSL hebt, en die pas later wordt opgezegd. Na portering is er dus geen verschil, behalve de andere ADSL-techniek.
Zijn er nog essentiele verschillen in die techniek, waardoor het een aantrekkelijker zou zijn dan het andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Anoniem: 148993 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:57:
Graag wil ik even wat aan jullie voorleggen, ik heb namelijk nogal wat problemen met IPB.
Ik hoor het eerste woord van een gesprek niet, af en toe ligt de verbinding eruit, of kan ik niet bellen maar wel gebeld worden... Inmiddels doorgegeven aan derdelijns hulp maar daar hoor ik nog niets van... (kan inmiddels wel weer bellen...lekker vaag).

Mijn vragen:
1. Heeft dat VOIP zich al wel bewezen? Steeds maar afwachten of je kunt bellen is shit.
2. De tweelijns gaf aan dat sommige dect toestellen niet of slecht werken met VOIP. Nu had ik een philipsset, die ging stuk. In augustus nieuwe, nu weer stuk. Ik wil nu dan ook omruilen naar Siemens of een ander goed merk. Iemand een tip? En weet iemand welke normale detc toestellen wel goed zouden moeten kunnen werken?

Andere vraag:
Ik vind het ideaal dat ik nu een draadloos netwerk heb. Via Marktplaats koop ik nu een Iomege NAS 100d. Een draadloze externe harde schijf met accespoint. Het liefst leg ik daarnaar een VPN-verbinding. Ik weet dat in een eerdere draad hierover is gesproken, maar het is me niet helemaal duidelijk of het nu uiteindelijk toch wel kan (alle poorten open?) of niet. Ik ben geen techneut...

Nu heb ik van een zakenrelatie begrepen dat als de Experia geen VPNserver heeft er gewoon een kastje aan gekoppeld kan worden. Maar dan moet die experia dat verkeer wel doorlaten. Kan dat? Iemand ervaring? Ben benieuwd, want ik ben veel onderweg en zou graag met mijn MDA PRO erop in willen loggen.

Verder vertelde iemand me dat je het ook kunt regelen met het programma VNC. Maar die zakenrelatie vertelde weer dat als de Experia dat doorlaat, VPN ook moet kunnen...
Iemand die hier meer van weet?

Pff. heel wat vragen. Ik hoop dat jullie willen reageren.
Ik gebruik een Siemens Dect SL740 en deze werk prima in combi met IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Het opbouwen van een VNC connectie met een PC achter de Experia Box gaat prima, mits die PC als server is geconfigureerd in de firewall instellingen van de Experia. Ik doe dat vanaf mijn laptop vrijwel dagelijks, als ik weer eens koffie zit te dringen in de Ponteneur.

In deel 1 van dit topic heeft een hele discussie plaatsgevonden over het opzetten van een VPN verbinding. Zoek maar eens op VPN in dat deel. Er waren (zijn?) kennelijk problemen met het opbouwen van een secure connection van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 11:10

Mijn vragen:
VoIP (SIP en andere protocollen) hebben zich al jaren bewezen. De implementatie er van of techniek per aanbieder wil het wel eens verstoren of 'minder optimaal' maken. Met de techniek van VoIP is niets mis.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 20:58:
[...]
Zijn er nog essentiele verschillen in die techniek, waardoor het een aantrekkelijker zou zijn dan het andere?
Het verschil is dat ADSL over PSTN iets lagere frequenties kan gebruiken. Dit is gunstiger, want lagere frequenties komen beter door.

Sommigen zeggen dat je bij ADSL over ISDN een lagere uploadsnelheid krijgt, omdat ISDN meer bandbreedte nodig heeft. Dit is dus niet waar, omdat bij ADSL over ISDN het hele ADSL-zooitje op hogere frequenties wordt gezet. Anders zou het ook mogelijk zijn om een analoge ADSL-modem te gebruiken voor ISDN, en dat hij dan zegt dat de eerste paar frequentiegebieden in storing staan oid. ADSL over ISDN heeft dus meer invloed op de downloadsnelheid dan op de uploadsnelheid, omdat je eerst ISDN, dan de ADSL-upload, en dan de ADSL-download hebt. Dit verschil is volgensmij echter miniem. Ik heb zelf ADSL over ISDN, en ik heb hogere snelheden dan iemand anders, 5 huizen verder (dichterbij de centrale), met ADSL over PSTN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Fijne feestdagen allemaal en laten we hopen dat IPB het in 2006 geheel gaat maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164098

:*) ben ik nou echt de enige die geen problemen heeft met internet plus bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162779

Anoniem: 164098 schreef op zondag 25 december 2005 @ 10:00:
:*) ben ik nou echt de enige die geen problemen heeft met internet plus bellen ?
Nee hoor, ik ken ook geen problemen. Heb het sinds half oktober en werkt tot nu toe perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik wens iedereen vrolijk kerstfeest en een gelukkig 2006. Natuurlijk gaat IPB het helemaal maken en ik heb ook geen probleem ermee af en toe testkees te zijn. Nadat de storing van de laatste keer ( stotteren) is verholpen heb ik geen problemen meer met IPB en bedank ik bij deze ook de HD van IPB voor hun geduld en bereidheid om de onbekende problemen die de introduktie van een nieuw fenomeen nu eenmaal met zich mee brengen op te lossen _/-\o_
Ook een speciaal dankwoord voor de medewerker van IPB die mij 's-avonds nog belde om te zeggen dat ze de oorzaak van het probleem hadden gevonden en dat nu alles in orde is. Als ik een advies zou mogen geven zou ik zeggen probeer bij kontakt met de 2e lijn altijd een naam te noteren en houd kontakt met deze persoon. Mocht hij er niet zijn verzoek dan dat hij kontakt met je opneemt. Het werkt echt een stuk makkelijker!

[ Voor 4% gewijzigd door marcellux op 25-12-2005 13:14 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:12:

Hoi Kaptein,
Ik heb een draadloze verbinding tussen de Experia, XP en Windows 98. Voor win98 moet je wel echt een hobbyist zijn en er zin in hebben. Is een heel gedoe. Houd ook de windows98 cd bij de hand, want die heb je regelmatig nodig!
Ik heb daar ook siemens staan. Maar let op! Ik gebruik de allereerste driver, die KPN op cdrom erbij heeft uitgeleverd. Op de website staat een nieuwe driver, maar daarmee is onder win98 (ookal zeggen ze op de website van wel) het netwerk niet op te zetten.
Ik heb uiteindelijk wel win opnieuw geïnstalleerd. Is niet zo'n ramp. En daarna netwerk. Gaat goed. Uiteindelijk met software installeren heb ik nu wel foutmeldingen over regsvr32.dll en odhost.dll maar die kan ik gewoon wegklikken zonder gevolgen voor het netwerk.
Heb je hier wat aan?

PS: op mijn xp-machine op zolder had ik heel slecht bereik. Kpn is wel 4x langs geweest. Geen oplossing. Na een tip van een vriend heb ik een Eminent pci card erin gezet die op de maximaal toegestane sterkte ontvangt/uitzend. Dat werkt als een trein en ik heb bijna altijd 54mb verbinding. Dus voor iedereen met ontvangstproblemen: niet zo'n slappe usbadapter, maar een pcicard!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op zondag 25 december 2005 @ 01:24:
[...]
Het opbouwen van een VNC connectie met een PC achter de Experia Box gaat prima, mits die PC als server is geconfigureerd in de firewall instellingen van de Experia. Ik doe dat vanaf mijn laptop vrijwel dagelijks, als ik weer eens koffie zit te dringen in de Ponteneur.

In deel 1 van dit topic heeft een hele discussie plaatsgevonden over het opzetten van een VPN verbinding. Zoek maar eens op VPN in dat deel. Er waren (zijn?) kennelijk problemen met het opbouwen van een secure connection van buitenaf.
In verband met die mogelijke problemen (is dat al opgelost???) raadde mij iemand dus VNC aan als oplossing. Dat kan dus, begrijp ik. Maar voor mijn begrip: wat is het verschil? Of is VNC meer het op afstand overnemen van de desktop pc? En is dat dan wel veilig? En is het programma makkelijk in gebruik?
Wat vragen, maar ik ben benieuwd naar je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 148993 schreef op zondag 25 december 2005 @ 19:47:
Ik heb daar ook siemens staan. Maar let op! Ik gebruik de allereerste driver, die KPN op cdrom erbij heeft uitgeleverd. Op de website staat een nieuwe driver, maar daarmee is onder win98 (ook al zeggen ze op de website van wel) het netwerk niet op te zetten.
Ik heb uiteindelijk wel win opnieuw geïnstalleerd. Is niet zo'n ramp. En daarna netwerk. Gaat goed. Uiteindelijk met software installeren heb ik nu wel foutmeldingen over regsvr32.dll en odhost.dll maar die kan ik gewoon wegklikken zonder gevolgen voor het netwerk.
Exact datzelfde heb ik met de nieuwste driver (1.0.1.3). Dus ook die 2 foutmeldingen, maar wel gewoon een netwerk via de Experia. Het kan dus wel, maar het blijft een rampzalige driver. Probeer maar eens over te schakelen van het ene WiFi-netwerk op een ander, zoals ik dat in www.ponteneur.nl gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 148993 schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:14:
In verband met die mogelijke problemen (is dat al opgelost???) raadde mij iemand dus VNC aan als oplossing. Dat kan dus, begrijp ik. Maar voor mijn begrip: wat is het verschil? Of is VNC meer het op afstand overnemen van de desktop pc? En is dat dan wel veilig? En is het programma makkelijk in gebruik?
Het is op afstand overnemen van de PC, net zo iets als PC Anywhere vroeger. Inloggen werkt met een wachtwoord. Er zijn nogal wat verschillende implementaties in omloop: www.realvnc.com www.tightvnc.com en www.winvnc.com om er enkele te noemen.
Ik gebruik tegenwoordig de 4.1.1. versie van Realvnc als server en TightVNC 1.2.9 als viewer. De KPN monteur die indertijd hier was om mijn 2e Experia box te installeren gebruikt de Exterprise edition van RealVNC, omdat die een betere beveiliging heeft. Werkt allemaal redelijk simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom moeilijk doen als het al in windows is verweven?
XP-Pro heeft remote desktop en messenger
XP-Home heeft alleen messenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Merkwaardig: ik heb nu een knipperend VoIP-lampje, maar kan wel bellen en gebeld worden. Meer mensen met hetzelde verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@mnb, Bedankt voor tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164157

Goeiemiddag !!
Donderdag pakket in de bus gehad; zou twee weken moeten wachten op monteur, dus ben maar aan de slag gegaan.
Internet werkt, telefoon .... tja, ik kan bellen via die box.
Maar, aangemeld met activatiekode op mijnkpn; maar bij inloggen daar zie ik geen optie "internetplusbellen" om de instelling wizzard te doorlopen..... is dat normaal of .... storing bij KPN (site is af en toe ook onbereikbaar)

(Excuus als het eerder aan de orde geweest is, maar ben door de drie topics gebladerd, maar zo snel niets gevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164157 schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:33:
Goeiemiddag !!
Donderdag pakket in de bus gehad; zou twee weken moeten wachten op monteur, dus ben maar aan de slag gegaan.
Maar, aangemeld met activatiekode op mijnkpn; maar bij inloggen daar zie ik geen optie "internetplusbellen" om de instelling wizzard te doorlopen..... is dat normaal of .... storing bij KPN (site is af en toe ook onbereikbaar)

(Excuus als het eerder aan de orde geweest is, maar ben door de drie topics gebladerd, maar zo snel niets gevonden).
Deze optie wordt pas zichtbaar zogauw je lijn geporteerd is. Dit kan echter enkele werkdagen duren.
Bij mij was dat na een dag of 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik zat eens te neuzen in de FAQ op Mijn KPN en kwam daar de volgende zaken tegen:
Kan ik intern bellen met InternetPlusBellen?
Ja, u kunt gratis bellen naar andere toestellen die zijn aangesloten op uw KPN Experia Box.

Kan ik een telefoongesprek doorverbinden met InternetPlusBellen?
Nee, dit is niet mogelijk.
Intern bellen was ook volgens de vorige FAQ mogelijk, al wist niemand hoe. Maar als je daar iets langer over doordenkt: als er 2 telefoons met 2 verschillende nummers op Tel1 resp Tel2 aangesloten zijn kun je gewoon 'buitenom' bellen, want bellen van IPB naar IPB je gratis. Het is een beetje krom om dat te omschrijven als 'intern bellen'.
En nu geven ze eindelijk toe, dat doorverbinden niet mogelijk is.
Kan ik andere SIP-hardware en SIP-software gebruiken?
Ja, dat kan, maar gebruik dan bij voorkeur niet de standaard SIP-poort 5060 voor communicatie. Deze wordt namelijk door KPN gebruikt voor telefoonverkeer over de KPN Experia Box en kan zo problemen veroorzaken bij andere apparatuur of software.
Als u een andere poort voor SIP gebruikt, bijvoorbeeld 5080, dan is het in principe mogelijk om SIP-gebaseerde telefonie van een andere aanbieder te gebruiken. Deze aanbieder moet dan wel deze poort accepteren. U reglt zelf de instellingen van uw eigen (Niet KPN) SIP-telefoon of software.
Die had ik nog niet zo stellig gezien. Misschien moet ik toch ook maar een XS4ALL VoIP-nummer aanvragen...
Wat is de minimale contractduur van een voordeeloptie?
Er is geen minimale contractduur voor een voordeeloptie. U kunt de voordeeloptie gratis uitschakelen via Mijn KPN.
Naar believen uit en aanzetten. Wist ik ook nog niet.
Kan ik met InternetPlusBellen blijven telebankieren via internet?
Ja, programma's die via internet contact maken met uw bank kunt u gewoon blijven gebruiken.

Sommige programma’s voor telebankieren gebruiken analoog modem om contact te maken met uw bank via een telefoonlijn. Het gebruik van een analoog modem wordt op dit moment niet ondersteund bij InternetPlusBellen.
Girotel met modem lukt bij mij vlekkeloos met een op de kop getikt 2400bps Bausch modem. Maar met andere modems lukt het mij niet of nauwelijks.
Is het telefoontoestel Orlando 150 veilig voor de KPN Experia Box?
Nee, de Orlando 150 veroorzaakt lekstroom.
En daar kan de Experia dus kennelijk niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Levert dat nog speciale problemen op bij porteren? Kun je de telefoonuitgang van de splitter aansluiten op de Lijn-poort van de Experia?

Of geldt dit citaat uit de FAQ op Mijn KPN:
Stapt u over van ISDN naar InternetPlusBellen dan zijn er twee mogelijke situaties:
  • U heeft de KPN Experia Box aangesloten samen met uw ISDN-huiscentrale. De eerste dagen na de installatie van InternetPlusBellen, gebruikt de KPN Experia Box de huiscentrale. Nadat uw telefoonnummer is overgezet, kunt u de stekker van de huiscentrale uit het stopcontact halen; de huiscentrale wordt dan niet meer gebruikt.
  • U heeft de KPN Experia Box aangesloten zonder huiscentrale. U heeft een ISDN-telefoon direct aangesloten op de splitter. Nadat uw telefoonnummer is overgezet, werkt uw ISDN-toestel niet meer. U kunt vanaf dat moment bellen en gebeld worden met de telefoontoestellen die op de KPN Experia Box zijn aangesloten.
Nadat uw telefoonnummer is omgezet, ontvangt u per e-mail een bericht: Uw aansluiting is gereed.

Als de portering is voltooid dan verandert de kiestoon. Deze klinkt dan hetzelfde als de internationale kiestoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139967

Anoniem: 164157 schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:33:
Goeiemiddag !!

Heb je wel 1369 gebeld en daarna je activatiecode ingevuld ? Als je daarna inlogt via mijn KPN verschijn direct de optie internetplusbellen en niet pas na 7 dagen zoals ik hierboven las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kreeg met mijn gewone telefoon : "dit nummer is niet in gebruik" ....
Zal het eens met mn gsm proberen, want ik las ergens iets over storingen met 0800 nummers ?

Vond het al raar dat ik een dag of 7 moest wachten, want daar stond niets over in de handleiding. Overigens ook niet over dat bellen met dat nummer, dat vond ik op de servicepagina van KPN.

Ik heb wel aangemeld met activatiekode via KPN.com.

edit/
Ook met GSM : "Dit nummer is niet in gebruik"

Morgen klantenservice maar even bellen. Ben overigens ook nog niet teruggebeld om een afspraak te maken voor monteur. Die zouden vrijdag bellen (heb donderdag installatiepakket thuis gekregen).

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 164157 op 26-12-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 164157 schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:36:
Kreeg met mijn gewone telefoon : "dit nummer is niet in gebruik" ....
Is het soms een nieuw nummer? Want je oude nummer zou nog gewoon over het vaste net bereikbaar moeten zijn.
Zal het eens met mn gsm proberen, want ik las ergens iets over storingen met 0800 nummers?
Er is nog steeds een probleem met 0842-faxmailnummers. Als iemand met IPB mij een fax zou willen sturen lukt dat niet. Voor geporteerde mensen: probeer maar 0842 200923.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:50:
[...]
Is het soms een nieuw nummer? Want je oude nummer zou nog gewoon over het vaste net bereikbaar moeten zijn.
[...]
Er is nog steeds een probleem met 0842-faxmailnummers. Als iemand met IPB mij een fax zou willen sturen lukt dat niet. Voor geporteerde mensen: probeer maar 0842 200923.
Nee geen nieuw nummer, maar waarschijnlijk nog niet geporteerd.
Ik kan zelf gewoon bellen en gebeld worden. Lijn van de meterkast splitter in; modem naar ADSL aansluiting, Telefoon op "lijn" van Experia aangesloten. (iets andere kiestoon, dat wel nu).
Gaat erom dat ik dat 08001369 nummer niet kan bereiken, niet met mijn gewone telefoon en niet met mijn gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164157 schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:56:
[...]

Gaat erom dat ik dat 08001369 nummer niet kan bereiken, niet met mijn gewone telefoon en niet met mijn gsm.
Moet ook niet zijn 08001369 maar gewoon 1369, zonder 0800 dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uit deel 2 van KPN VOIP
Gelukkig, dat vaste adres is een pak van mijn hart....
Over dat 1369 nr: ik heb net van de HD een alternatief nummer gekregen: 0800-4450544 ; Dit werkte direkt. Ze zeggen daar wel dat het porteren +/- 3 minuten duurt, maar ik begrijp dat ze bij KPN Einsteins relativiteits theorie toepassen en er dus maar liefst 8 dagen over doen?
Heb je hier niets aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162779 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 02:02:
[...]
had ik gisternacht ook nog ergens gelezen, maar dat werkt ook niet. "Dit nummer is niet in gebruik"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 02:16:
Uit deel 2 van KPN VOIP
[...]
Heb je hier niets aan ;)
gebeld, en "over drie minuten kan ik met dit nummer bellen en gebeld worden" en "internetplusbellen is geactiveerd".

Afwachten maar.

edit 7.40: Hebbes !! Bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 164157 op 27-12-2005 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op maandag 26 december 2005 @ 20:44:
Als de portering is voltooid dan verandert de kiestoon. Deze klinkt dan hetzelfde als de internationale kiestoon.
Wat is de "internationale kiestoon"? Toch niet die lelijke Amerikaanse toon hè, want de Europese standaard is wat de KPN nou gebruikt (425 Hz). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 162779 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 02:02:
1369 is alleen maar bereikbaar als je al IPB hebt }) Probeer maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 148993 schreef op zondag 25 december 2005 @ 19:47:
Na een tip van een vriend heb ik een Eminent pci card erin gezet die op de maximaal toegestane sterkte ontvangt/uitzend. Dat werkt als een trein en ik heb bijna altijd 54mb verbinding. Dus voor iedereen met ontvangstproblemen: niet zo'n slappe usbadapter, maar een pcicard!!
En als je nu op een laptop wilt internetten, zijn er dan ook USB-adapters of PC Cards, die een duidelijk betere ontvangst hebben dan de Gigaset 108? Iemand ervaringen of links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruik zelf een Wifikaart in mn laptop van Belkin. Werkt goed, is wel kritisch mbt. hoek van ontvangst, maar loodrecht moeiteloos door 2 betonnen vloeren heen.

Tip: Trek die experiabox uit de meterkast, scheelt toch weer een muur. En zo hoog mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164157 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:37:

Tip: Trek die experiabox uit de meterkast, scheelt toch weer een muur. En zo hoog mogelijk.
Klopt, naast de Eminent pci kaart heb ik de experia in het trapgat hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op zondag 25 december 2005 @ 01:24:

Ik heb vandaag nog eens met de helpdesk gebeld. Deze medewerker weet niets van dat sommige dect toestellen er niet op werken. Maar Siemens moet wel lukken, omdat de experia ook van Siemens is... Dus maar Siemens gekocht vanmiddag.

Ook nog even navraag gedaan naar de VPN-verbinding.
DAT IS GEEN ENKEL PROBLEEM, volgens deze medewerker.
De instelling moet naar server-instelling. En de firewall moet uit. Verder geeft KPN geen ondersteuning bij de configuratie.

Maar is het wel handig om de firewall uit te zetten?
Ik heb op mijn deskop wel Norton staan, maar ik koop een Iomega NAS 100d met wireless accespoint (externe harde schijf met Wifi. Nou hoop ik daarop via de Experia te kunnen met mijn MDA PRO, zonder mijn pc aan te hoeven laten staan. Geen idee of dat kan (iemand ervaring?), maar proberen waard.
Kan iemand vertellen wat ik nog meer moet doen voor VPN?
En wat is het verschil met VNC en VPN?
Of moet ik VPN niet doen omdat je blijkbaar de firewall moet uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

[quote]Anoniem: 148993 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:53:
[...]

Maar is het wel handig om de firewall uit te zetten?
quote]

Het is wel verstandig dan een goed configureerbare softwarematige firewall te installeren, zelf gebruik ik outpost, maar er zijn er talloze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

[quote]Anoniem: 148993 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:53:
[...]

Ik heb vandaag nog eens met de helpdesk gebeld. Deze medewerker weet niets van dat sommige dect toestellen er niet op werken. Maar Siemens moet wel lukken, omdat de experia ook van Siemens is... Dus maar Siemens gekocht vanmiddag.

Ik had een siemens dect, en deze werkte niet op de experiabox (2 mnd geleden.)
Dit is niet met alle siemens toestellen, er was toen wel degelijk bekend dat er dect toestellen zijn die problemen geven, en daar waren ook siemens toestellen bij.
Ik heb nu een Siemens Gigasetje A250, is niet het nieuwste basisstation, maar deze doet het prima.
En hier kun je elk toestel aankoppelen die je wilt.
Ik heb zelf de gigaset colour, en dat werkt prima samen.

Verder nog een vraag, er heeft ooit iemand gesproken over spook telefoontjes.
Ik heb hier nu sinds een week last van, de telefoon gaat over, onbekend nummer, en als je opneemt wordt de verbinding verbroken.
Dit zo'n twee keer per dag op willekeurige tijdstippen.
Anderen die dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het mogelijk om extra telefoons aan te sluiten op de ethernet port via een speciaal kastje :? Ik vermoed vanwel, maar ik kan het maar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wwillem schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:51:
Is het mogelijk om extra telefoons aan te sluiten op de ethernet port via een speciaal kastje :? Ik vermoed vanwel, maar ik kan het maar niet vinden.
Volgensmij wel, maar dan mag je op dat kastje alleen maar 084-nummers nemen volgensmij. Normale (geografische) nummers moeten op de 2 telefoonpoorten van de Experia worden ingesteld (correct me if I'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
wwillem schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:51:
Als alternatief voor een headset aan een PC zou dat moeten kunnen, lijkt me. Of je nu met die PC contact legt met de SIP-server van KPN of vanaf dat kastje van Sipura zou in principe niet uit mogen maken.

Maar bij mijn weten worden er nog helemaal geen persoonlijke nummers uitgedeeld voor 'Mijn Online Telefoon'. Of zit er toevallig toch al iemand met een headset te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
[quote]Anoniem: 152867 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:31:
Anoniem: 148993 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:53:
[...]

Ik heb hier nu sinds een week last van, de telefoon gaat over, onbekend nummer, en als je opneemt wordt de verbinding verbroken.
Hebben ze op de 'normale' telefoonlijnen ook last van en staat los van IPB. Is een te lang verhaal om uit te leggen wat het is, maar je kan bellen met de storingsdienst en vragen naar het antwoordnummer van KPN ivm het niet willen van het doorverkopen van jou telefoonnummer aan derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Ook wij hebben last van spooktelefoontjes. Zo'n paar keer per week, verder geen duidelijk patroon.

Hiervoor hadden wij hier geen last van, dus ik ben wel benieuwd naar de uitleg en wat er tegen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
OmeRobbie schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:56:
Ook wij hebben last van spooktelefoontjes. Zo'n paar keer per week, verder geen duidelijk patroon.

Hiervoor hadden wij hier geen last van, dus ik ben wel benieuwd naar de uitleg en wat er tegen te doen.
Een patroon is er wel. Het gebeurt nml nooit s'nachts en nooit op zondag, maar voor een goede uitleg kun je het beste de storingsdienst van KPN bellen en hopen dat je de juiste agent hierover te spreken krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Lanfear28 op 27-12-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Anoniem: 143386 schreef op zondag 25 december 2005 @ 09:20:
[...]
Het verschil is dat ADSL over PSTN iets lagere frequenties kan gebruiken. Dit is gunstiger, want lagere frequenties komen beter door.

Sommigen zeggen dat je bij ADSL over ISDN een lagere uploadsnelheid krijgt, omdat ISDN meer bandbreedte nodig heeft. Dit is dus niet waar, omdat bij ADSL over ISDN het hele ADSL-zooitje op hogere frequenties wordt gezet. Anders zou het ook mogelijk zijn om een analoge ADSL-modem te gebruiken voor ISDN, en dat hij dan zegt dat de eerste paar frequentiegebieden in storing staan oid. ADSL over ISDN heeft dus meer invloed op de downloadsnelheid dan op de uploadsnelheid, omdat je eerst ISDN, dan de ADSL-upload, en dan de ADSL-download hebt. Dit verschil is volgensmij echter miniem. Ik heb zelf ADSL over ISDN, en ik heb hogere snelheden dan iemand anders, 5 huizen verder (dichterbij de centrale), met ADSL over PSTN.
Dank voor deze uitleg. Weer wat geleerd. En het mooie van het verhaal is dat de theorie en de praktijk dus verschillen. Smullen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

Er staan nieuwe handleidingen online, volgens deze is de box ook rechtstreeks op ipnummer 192.168.2.1 te benaderen / in te stellen. http://www.kpnadsl.nl/sup...aanwijzingen-experia.html

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 49530 op 28-12-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteravond lukte mij dat nog niet ..... iemand anders al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De handleiding gelijk voorbereid voor Planet abbo''s ? :+

KlantenService Planet Internet
Op www.planet.nl/help vindt u altijd de
meest actuele informatie over de installatie
en het gebruik van InternetPlusBellen. Ook
kunt u terecht bij de KlantenService van Planet Internet via telefoonnummer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162321

Het is mij ook nog niet gelukt om in de experia-box op http://192.168.2.1 te komen. Wie wel? Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162321 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:27:
Het is mij ook nog niet gelukt om in de experia-box op http://192.168.2.1 te komen. Wie wel? Hoe?
Als ik onder mijn netwerkverbindingen kijk vindt XP een nieuwe werkgroep ("WERKGROEP") en daar zie ik dus wel een PC in hangen met het ID van de Experiabox.
Bij selecteren of verkennen echter de mededeling dat "er geen verbindingen van buitenaf worden geaccepteerd".
Moet er nog een firmwareupgrade doorgevoerd worden door KPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Kan zijn dat je dan sms-jes ontvangt.
De oplossing is voor alle mensen die met het probleem zitten dat ze `s nachts wakker worden gebeld door 067364444400.(of indien geen nummerherkenning "anoniem") Ga het menu `berichten` van de telefoon en voer bij service centrum 2 het volgende nummer in:06736444440 dit is het telefoonnummer van de sms-centrale.(Menu beschrijving is van Siemens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 162321 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:27:
Gaat ook niet lukken. Is nog steeds dichtgetimmerd. Wanneer die wordt opengezet? Tja.

[ Voor 9% gewijzigd door Jan-E op 28-12-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Klein beetje off-topic..

Ik heb direct adsl van KPN (geen IPB), en kom er net achter dat je dan ook gebruik kunt maken van news.kpnplanet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garmen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-06 08:27
[...]
Vermoedelijk heb je te maken met predictive dailing of powerdailing van een bedrijf dat aan telefonische verkoop doet.
Op het moment dat een van hun agents beschikbaar dreigt te komen wordt lukraak een aantal telefoonnummers gebeld. Als je na drie keer overgaan niet hebt opgenomen wordt de verbinding verbroken en als je hebt opgenomen dan wordt de verbinding verbroken als er toch geen agent beschikbaar is gekomen.
Dit gebeurd vooral op de momenten waarop zij denken dat jij thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

[quote]Garmen schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:37:
Anoniem: 152867 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:31:

[...]

Vermoedelijk heb je te maken met predictive dailing of powerdailing van een bedrijf dat aan telefonische verkoop doet.
Op het moment dat een van hun agents beschikbaar dreigt te komen wordt lukraak een aantal telefoonnummers gebeld. Als je na drie keer overgaan niet hebt opgenomen wordt de verbinding verbroken en als je hebt opgenomen dan wordt de verbinding verbroken als er toch geen agent beschikbaar is gekomen.
Het lijkt erop dat jij de spijker op zijn kop slaat.
Ik heb het twee keer gehad dat ik na het opnemen op de achtergrond een heleboel (callcenter) geroezemoes hoorde.
Dus jouw verklaring lijkt me een heel goede.
Bedankt! Ik zal het nog een in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
[...]

Ik had een siemens dect, en deze werkte niet op de experiabox (2 mnd geleden.)
Dit is niet met alle siemens toestellen, er was toen wel degelijk bekend dat er dect toestellen zijn die problemen geven, en daar waren ook siemens toestellen bij.
Ik heb nu een Siemens Gigasetje A250, is niet het nieuwste basisstation, maar deze doet het prima.
En hier kun je elk toestel aankoppelen die je wilt.
Ik heb zelf de gigaset colour, en dat werkt prima samen.

Ook hier wel eens last gehad van deze spook telefoontjes.
Zelfs zo geweest dat er om het uur gebeld werd, je kunt er niet tegen opnemen.
Dit was bij mij vooral toen ik IPB had aangevraagd. Net of KPN aan testen of iets dergelijks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Anoniem: 164157 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:43:
Gisteravond lukte mij dat nog niet ..... iemand anders al geprobeerd ?
Misschien moet er eerst een nieuwe firmware worden gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 15:27
Sorry. onjuiste post.... Heb het verwijderd.

[ Voor 89% gewijzigd door EdjeK op 28-12-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

Hallo allemaal ik doe toch nog een poging, en ja het is een herhaling van een klacht.
Nog steeds hebben wij hier zo af en toe een echo op de lijn bij het bellen.
Het maakt niet uit of een pc aan is of niet.. of er gedowload wordt of niet of we gebeld
worden of zelf bellen. Vorige week de laatste software in de box gekomen en een instelling in de box door een medewerker van de TD aangepast.

Wie had dit echo probleem ook en nu niet meer??
Ik heb een kabel vanaf de ISRA UTP rechtstreeks naar boven lopen naar mn box.
Het internetten is in het geheel geen probleem.
Verder loopt er weer een kabel van boven naar beneden naar 3 toestellen en een antwoordapp.
Op een analoge lijn met ADSL heeft alles altijd goed gewerkt. Nu dus sinds het begin de echo.
Op de kabel terug naar de telefoon zit geen overspraak en is ook geen 50Hz brom te horen (50Hz stroomnet frequentie).

Wie weet mij te vertellen waar ik het nog moet zoeken na een half jaar?
Alle update's ten spijt. Moet ik de box in de meterkast gaan hangen? De pc's draadloos gaan aansluiten. Komt hier de echo vandaan? Durf bijna TD niet meer te melden dat ik toch nog steeds de echo heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146686

Anoniem: 149354 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:00:
Alle update's ten spijt. Moet ik de box in de meterkast gaan hangen? De pc's draadloos gaan aansluiten. Komt hier de echo vandaan? Durf bijna TD niet meer te melden dat ik toch nog steeds de echo heb.
Proberen kan geen kwaad. Ff de Experia naar beneden en telefoon gedeelte aansluiten. Beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
[quote]Garmen schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:37:
Anoniem: 152867 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:31:

[...]

Bijzonder sterke opening voor een eerste posting _/-\o_ en welkom op GOT
Om het dan helemaal af te maken: je kunt dus (schriftelijk) bij KPN een bezwaar indienen en dan zal KPN je gegevens (telefoonnummer) in het vervolg niet meer verkopen. De kans dat je dit dan weer eens overkomt wordt hiermee aanzienlijk gereduceerd.

Edit.. Hier; TROS radar klachten over KPN nog ff waar en hoe je je kunt afmelden en een kritische noot over hoe KPN met je gegevens omgaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Lanfear28 op 28-12-2005 22:34 . Reden: aanvullende informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo allemaal ik doe toch nog een poging, en ja het is een herhaling van een klacht.
Het maakt niet uit of een pc aan is of niet.. of er gedowload wordt of niet of we gebeld
worden of zelf bellen. Vorige week de laatste software in de box gekomen en een instelling in de box door een medewerker van de TD aangepast.

Verder loopt er weer een kabel van boven naar beneden naar 3 toestellen en een antwoordapp.
Op een analoge lijn met ADSL heeft alles altijd goed gewerkt. Nu dus sinds het begin de echo.
Op de kabel terug naar de telefoon zit geen overspraak en is ook geen 50Hz brom te horen (50Hz stroomnet frequentie).

Kleine troost je bent niet alleen, hier ook nog probs, hoe ver zit jij vanaf de centrale? Ik vrij ver en vermoed dat dat de reden is (3000 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zich wel goed nieuws dat de mogelijkheid om zelf je experia te beheren nu in de handleiding wordt genoemd, wel weer jammer dat het ondanks deze beschrijving nog niet blijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:55:
[...]

Kleine troost je bent niet alleen, hier ook nog probs, hoe ver zit jij vanaf de centrale? Ik vrij ver en vermoed dat dat de reden is (3000 meter).
Helaas voor jou, zit ik nog geen kilometer bij de centrale vandaan. Denk dus niet dat daar het probleem gezocht moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Box in de meterkast en dan die UTP naar boven en boven een switch er aan hangen geen optie?
Het proberen waard. Switch is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Ik heb sinds een tijdje geen last meer van stotteren en een echo. Ik heb vanaf juli al IPB.
[knip]
Wie had dit echo probleem ook en nu niet meer?? Ik heb een kabel vanaf de ISRA UTP rechtstreeks naar boven lopen naar mn box. Het internetten is in het geheel geen probleem. Verder loopt er weer een kabel van boven naar beneden naar 3 toestellen en een antwoordapp. Op een analoge lijn met ADSL heeft alles altijd goed gewerkt. Nu dus sinds het begin de echo. Op de kabel terug naar de telefoon zit geen overspraak en is ook geen 50Hz brom te horen (50Hz stroomnet frequentie).
[knip]
Ik heb volgensmij nog nooit iets gelezen over problemen met een 50Hz brom. Het is voor mij dus ook onduidelijk waarom je vertelt dat je er geen last van hebt. Heb je de splitter er al tussenuit? Zijn het bedraade toestelen of dect?? Het al eens geprobeerd met 1 bedraad toestel rechtstreeks op de box? Heb je het modem ook al eens een harde reset gegeven (volgens kpn 20sec het knopje indrukken)?? Verder kan ik als tip geven dat je iedere 2 dagen de helpdesk moet bellen en blijven hameren op het probleem. KPN wil je tickets nog weleens kwijt raken. Natuurlijk wel bellen naar het gratis nummer ;) (0800-0407).
svijf schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:52:
[...]
Box in de meterkast en dan die UTP naar boven en boven een switch er aan hangen geen optie? Het proberen waard. Switch is niet duur.
Zoals je in dit topic kunt lezen is het onverstandig om de box in de meterkast te zetten, dus doet dit niet. De afstand tussen de box en het 'hoofdstopcontact' mag 12meter zijn.
Anoniem: 153782 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:55:
[...]
Ik zit 4000 meter van de centrale af. En zoals je in het begin van dit bericht kunt lezen, werkt het nu al een tijdje goed. Toch al zeker 1 week zoals de oude anologe telefoon :). Je zou eens kunnen vragen (wel aan de 2de lijn) als ze de lijn door willen meten. Dit kunnen ze meteen voor je doen. Als het dan in orde blijkt te zijn kun je de lijn alvast uitsluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door Edmund op 29-12-2005 00:16 . Reden: nog een quote toegevoegd... pfftt.. en type kan ik ook al nietmeer ;) ]

Anoniem: 137469 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 02:16:
Uit deel 2 van KPN VOIP

Over dat 1369 nr: ik heb net van de HD een alternatief nummer gekregen: 0800-4450544 ; Dit werkte direkt. Ze zeggen daar wel dat het porteren +/- 3 minuten duurt, maar ik begrijp dat ze bij KPN Einsteins relativiteits theorie toepassen en er dus maar liefst 8 dagen over doen?
/quote

Heb je hier niets aan ;)
Vanavond maar weer eens gebeld met HD; Ik heb geen nummerweergave meer ....
Na aanmelden met het 0800-4450544 nummer wordt de lijn wel meteen geporteerd, maar duurt het nog en dag of 7-8 voordat alle opties mbt. voicemail, doorschakelen en nummerweergave actief worden.

Voila, Relativiteit voor dummies ......

*klopt zich op het voorhoofd* .. "rare jongens die ISP'ers"

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 164157 op 29-12-2005 00:25 ]

Nummerweergave werkte bij ons wel voor dat we geporteerd waren, we zagen alleen het nummer van andere IPBers.

@ edmund ik ga het maar s met een vast toestel proberen dan, box staat hier niet in meterkast, lijn ongeveer 10 meter, afstand centrale lijkt dus ook geen probleem hoor ik hier.

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 16:44
Gistermorgen dus (eindelijk :9 ) de experia thuis gekregen .
Alle spullen uit de meterkast , routermodem,wireless en telcentrale.... en de experia geinstalleerd.

Moet zeggen ..PETJE AF KPN....alles maar dan ook alles werkt hier perfect! 8)

internet werkte direct, geactiveerd en de telefoonlijn was zo helder dat ik dacht dat ik werd vern$%^t.
Dus 's avonds de tel kabel eruit en dus alleen modemkabel erin..telefoon nog steeds onberispelijk helder en zonder krisp of wat dan ook.
nummermelder ok...geen echo what so ever.
'K had wel even moeite om via mijn KPN in de instellingen te komen zodoende pas 's avonds (toen lukte het ) de wirelless in kunnen stellen op wep en mac controle waarna ook de laptop en pda het internet weer opkonden .

Perfect dus en dank aan KPN , zo kan het ook ! _/-\o_

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• Jan-E
scorpio schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:03:
Moet zeggen ..PETJE AF KPN....alles maar dan ook alles werkt hier perfect! 8)
Probeer mijn Faxmail nummer eens te bellen: 0842 200923. In gesprek? Nee, niet echt.

Probeer het dan nog eens over het analoge net: ** (wachten op analoge kiestoon) 0842 200923. Zie je wel })

• scorpio
Je hebt gelijk Jan-e

Dus niet alles , ik gebruik de fax niet en dus niet geprobeerd.. |:(
Sorry.

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Anoniem: 114910

Anoniem: 164157 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:23:
[...]

Vanavond maar weer eens gebeld met HD; Ik heb geen nummerweergave meer ....
Na aanmelden met het 0800-4450544 nummer wordt de lijn wel meteen geporteerd, maar duurt het nog en dag of 7-8 voordat alle opties mbt. voicemail, doorschakelen en nummerweergave actief worden.

Voila, Relativiteit voor dummies ......

*klopt zich op het voorhoofd* .. "rare jongens die ISP'ers"
Nee dat zie je verkeerd door het bellen van 1369/08004450544 zet je het porteringsproces juist in gang. De eerste 8 dagen bel je uitgaand al wel over de voip, alleen ingaand blijft het oude analoge signaal. Vanwege de OPTA mag de KPN niet direct de portering doorvoeren. Dat wil dus ook zeggen dat pas na die 8 dagen de opties op het gebied van voicemail, nummerweergave etc hersteld worden via de voip lijn die dat dan zowel inkomend als uitgaand is

• Lanfear28
Jan-E schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:08:
[...]
Probeer mijn Faxmail nummer eens te bellen: 0842 200923. In gesprek? Nee, niet echt.

Probeer het dan nog eens over het analoge net: ** (wachten op analoge kiestoon) 0842 200923. Zie je wel })
Is inderdaad nog niet voor mekaar, maar moet je dan vaak naar je eigen faxmailnummer bellen? Zolang als de rest van Nederland nog nauwelijks met ipb belt zullen je faxen wel binnenkomen.
Ik heb het nog voor je getest met Voip van Tiscali en Wanadoo (alhoewel de laatste dan weer over de analoge lijn gaat lopen bellen) maar op beiden ben je te bereiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Lanfear28 op 29-12-2005 20:55 ]

Edmund schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:58:
Ik heb sinds een tijdje geen last meer van stotteren en een echo. Ik heb vanaf juli al IPB.
[...]
Ik heb volgensmij nog nooit iets gelezen over problemen met een 50Hz brom. Het is voor mij dus ook onduidelijk waarom je vertelt dat je er geen last van hebt.
[...]
.
Melde dit alleen om aan te geven dat ik geen last van overspraak in de kabels heb. Ook niet vanuit een evt parallellopende 'stroom' kabel. Dit laatste herken je als een brom op je telefoonlijn. Dus ik zat wat door te denken dat iemand zou kunnen zeggen, dat de echo misschien door zoiets veroorzaakt wordt... of zoiets.

Anoniem: 153782 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:23:
@ edmund ik ga het maar s met een vast toestel proberen dan, box staat hier niet in meterkast, lijn ongeveer 10 meter, afstand centrale lijkt dus ook geen probleem hoor ik hier.
Afstand ISRA en box is hier ook zoiets en met goeie UTP/CAT5 kabel rechtstreeks zelfs.
Geen tussen stukken of koppelstukken, of extra verloopjes. Zo van ISRA de box in, in één stuk.
Voorlopig ga ik de box dan nog maar niet verplaatsen. Maar ga eerst kijken of het niet aansluiten van bepaalde toestellen effect heeft op het ontstaan van een echo.

Las hier iets over lekstroom veroorzakende toestellen, een Orlando 150 werd genoemd.
Wat voor problemen krijg je.. merk je als je een dergelijk toestel aangesloten hebt?
Bedoel waar herken je aan dat een toestel een lekstroom veroorzaakt en wat veroorzaakt dit?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 149354 op 29-12-2005 22:00 ]

• NxCPU
  • Niet online
Mijn excuses dat ik jullie conversatie verstoor.

Op maandag 19 december is IPB bij mij geïnstalleerd.
Hierover ben ik nog steeds zeer tevreden.

Mijn IPB installatie heeft tot nu toe gelukkig nog geen van de problemen (echo, stotteren, enz.) zoals anderen (helaas) eerder beschreven ondervonden.
Ik ben op de centrale Amsterdam-Ijburg aangesloten.
(Op circa 1728 meter afstand, volgens http://pcdb.bbned.nl/)
Dit is nog geen ADSL2 centrale en toch haal ik een vrij constante 835Kbyte/s down en 80KByte/s up.
Was eerst een vrij constante 765Kbyte/s down en 80KByte/s up, vóór de overbekende tweaks van http://www.speedguide.net/
(Ik ben van 23 december tot en met 1 januari lekker vrij en kan dus op verschillende tijdstippen van de dag meten.)

Enige minpuntje is dat de instellingen voor nummerherkenning en voicemail in mijnKPN, nog steeds geen effect hebben. Ik heb hierover vanmiddag nog geïnformeerd bij de helpdesk.

Ik heb wel nog een vraag met betrekking tot de firewall instellingen.
Probleem :
Firewall vandaag heel even als server ingesteld met het IP nummer van de download PC, om te kunnen testen of µTorrent dan wel wilde werken. Was inderdaad zo, maar Sygate Personal Firewall verbruikte dan constant tussen de 45% en 76% CPU op de download PC. Heb de firewall dus maar snel weer op standaard ingesteld en ook maar geen tests meer gedaan met BNR3.

Opties :
Om mijn software firewall en LAN te ontlasten :
- een oude bak aanschaffen en m0n0wall / pfSense hier als firewall+router op draaien
- een Netgear FVS124G ProSafe VPN Firewall router aanschaffen (179,69 inclusief alles bij Inmac)
(heeft 4x Gigabit LAN poorten en 2x WAN poorten (en tot 25 VPN tunnels)
http://www.netgear.nl/producten/routers/fvs124g.asp
Mijn LAN is al voorzien van Gigabit NIC's.

Vraag :
Is er iemand met IPB die één (of beide) opties in gebruik heeft ?
Wat zijn dan je ervaringen ?

[ Voor 3% gewijzigd door NxCPU op 29-12-2005 23:15 ]

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

BRON: http://www.dslportaal.nl/node/46

Mogelijk gaat KPN op korte termijn het Lite abonnement verhogen op het KPN ADSL netwerk.
De snelheid zou van 3 mbit naar 4,5 mbit/seconde.

Onbekend is waarom alleen dit abonnement verhoogd zou gaan worden. Mogelijke redenen kunnen zijn: IPTV (waar minimaal 4 mbit voor nodig is) en InternetPlusBellen.

• supermlt
  • Niet online
svijf schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:05:

Mogelijk gaat KPN op korte termijn het Lite abonnement verhogen op het KPN ADSL netwerk.

Onbekend is waarom alleen dit abonnement verhoogd zou gaan worden. Mogelijke redenen kunnen zijn: IPTV (waar minimaal 4 mbit voor nodig is) en InternetPlusBellen.
Klinkt aannemelijk dat het voor IP-TV is. Persoonlijk vind ik het niet erg als de snelheid omhoog gaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Lanfear28 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:19:
Is inderdaad nog niet voor mekaar, maar moet je dan vaak naar je eigen faxmailnummer bellen? Zolang als de rest van Nederland nog nauwelijks met ipb belt zullen je faxen wel binnenkomen.
Het blijft natuurlijk van de zotte dat je met een KPN IPB-lijn nit naar een KPN faxmailnummer kunt bellen. Gelukkig krijg ik niet veel faxen (al gebruik ik dat nummer ook zakelijk wel), maar als die uitrol succesvol wordt gaat het op een bepaald moment mis.

Bovendien kun ik nu geen documenten scannen ;)
Moet ik mijn analoge lijn er weer bijpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149630

Jan-E schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 01:05:
[...]
Het blijft natuurlijk van de zotte dat je met een KPN IPB-lijn nit naar een KPN faxmailnummer kunt bellen. Gelukkig krijg ik niet veel faxen (al gebruik ik dat nummer ook zakelijk wel), maar als die uitrol succesvol wordt gaat het op een bepaald moment mis.

Bovendien kun ik nu geen documenten scannen ;)
Moet ik mijn analoge lijn er weer bijpakken...
Heb je hiervoor al een ticket laten aanmaken? Lijkt me dat ze het dan wel moeten oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

svijf schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:05:

Is dat niet een beetje krap.. bellen, tv, en surfen tegelijk, of wordt het dan keuze's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Mijn jongste dochter is thuis om de feestdagen en oud/nieuw samen door te brengen en die gebruikt de laptop op haar slaapkamer .
Ik heb de laptop dus wel geinstalleerd in de experia en alles leek in orde.
Nu ze hm echter daar gebruikt valt af en toe de verbinding weg, wat dus aangeeft dat de signaalsterkte (geeft metertje ook aan) duidelijk minder is dan de oude wifi access point.
Uiteraard is dit jammer en dus de vraag (behalve de oude wifi er weer achter of een repeater :+ ) :

Kan dit opgeschroefd worden of verbeterd en zo ja hoe?
Ik heb hem bovenin de meterkast beneden staan en er zitten geen (echte) muren tussen.
Het is allemaal hout en gips.
De afstand is nog geen 15 meter en tis de 1e verdieping.
de bijgeleverde siemens usb adaptor niet gebruikt , zit een pcmcia kaart in en die beviel goed en dus m oet dit geen problemen geven.
Siemens usb heb k op veiling gegooid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:58:[...]
Zoals je in dit topic kunt lezen is het onverstandig om de box in de meterkast te zetten, dus doet dit niet. De afstand tussen de box en het 'hoofdstopcontact' mag 12meter zijn.
[...]
Ik zit 4000 meter van de centrale af. En zoals je in het begin van dit bericht kunt lezen, werkt het nu al een tijdje goed. Toch al zeker 1 week zoals de oude anologe telefoon :). Je zou eens kunnen vragen (wel aan de 2de lijn) als ze de lijn door willen meten. Dit kunnen ze meteen voor je doen. Als het dan in orde blijkt te zijn kun je de lijn alvast uitsluiten.
Ze hebben me nu aangeraden de box bij de ISRA te plaatsen... dus meterkast.
Verder moest ik eens een andere telefoon proberen.
Een lijnmeting kunnen ze niet doen, melde zowel KPN storingsdienst als (ik dacht) 2e lijns IPB.

Misschien dat KPN toch vermoed dat echo's door bepaalde toestellen veroorzaakt kunnen worden.
Snap dan alleen niet waarom dit dan soms gebeurd en niet altijd.
Weet iemand wat dat nu is met lekstroom veroorzakende toestellen, eerder in deze toppic genoemd?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.