Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.652 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
Beste mensen.

Ik heb zojust een nieuwe brief naar Logitech gestuurd om de status te vragen van ons probleem.
Tevens heb ik ze een nieuwe lijst van alle gedupeerde gestuurd. Ter info, de lijst bevat nu in totaal 81 gedupeerde.

Ik heb tevens zojuist iedereen die zich heeft ingeschreven op 'plopjesprobleem@xs4all.nl' een e-mail gestuurd. Mocht je niks krijgen, laat dit dan even op 'plopjesprobleem@xs4all.nl' weten. Dan voeg ik je alsnog toe.

[ Voor 32% gewijzigd door tm030614 op 24-01-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail ontvangen.

Ben benieuwd wat ze antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik heb mail ook ontvangen,

Ze hebben inderdaad nu wel tijd genoeg gehad om wat onderzoek te doen.....ben het met je eens bart dat een update naar onze kant wel fijn is op het moment.
De plopjes zijn dramatisch erger geworden, het is soms uren achter elkaar bijna continu. Muziek is dan niet fijn meer en spelletjes is een ramp (volledige spoiler). |:( Ik wacht met mega smart.

Plopjes hebben een interval van 1 of 2 seconden gedurende uren. Tis echt nog nooit zo erg geweest. Heb zin om het op te nemen en dat te posten :+

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
nomad85 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:07:
Plopjes hebben een interval van 1 of 2 seconden gedurende uren. Tis echt nog nooit zo erg geweest. Heb zin om het op te nemen en dat te posten :+
Nouja, als je je er goed door gaat voelen ga je gang :+
Maar ikzelf hoor al genoeg plopjes, dus zal dat bestandje niet afspelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 15:01
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:29:
Ik heb er zelf geen last van..

heb er zelf een MGE surge protection ervoor zitten.
http://www.mgeups.nl/products/index.php?prod=cl
Ik heb er deze voor hangen: http://www.mgeups.com/pro...mallups/pcenter/index.htm
Speciaal gekocht in de hoop dat het de plopjes zou oplossen, maar helaas. Het maakt zelfs helemaal geen verschil (had gehoopt dat het op zijn minst iets minder hard zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 17:04
nomad85 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:07:
Ik heb mail ook ontvangen,

Ze hebben inderdaad nu wel tijd genoeg gehad om wat onderzoek te doen.....ben het met je eens bart dat een update naar onze kant wel fijn is op het moment.
De plopjes zijn dramatisch erger geworden, het is soms uren achter elkaar bijna continu. Muziek is dan niet fijn meer en spelletjes is een ramp (volledige spoiler). |:( Ik wacht met mega smart.

Ik heb dat ook eens gehad met mn Z-5500. Bleek dat er een TL-buis kaduuk was; deze bleef de hele tijd knipperen. Waarschijnlijk is het dus een defect electrisch apparaat op het net. Zorg ervoor (of deze nu van jou is of niet) dat dit verholpen wordt, dan komt alles goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mail ook ontvangen :) . Het is inderdaad tijd voor een update vanaf hun kant. En idd worden de plopjes erger, gister wilde ik een film van 2 uur kijken. Na een half uur uitgezet, constant geplop... Drama op het moment, zit met smart te wachten op een update..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02

Sa1

Ik heb bij mij thuis een apart washok. Als ik hier het licht aan zet, dan hoor ik deze bijzonder kentteren / ploppen op m'n speakers.

Echter, als ik mijn wasmachine, droogtrommel of server aan of uit zet dan hoor ik niets.

kan dat inhouden dat deze niet op mijn stroomkring zitten?? tis een klein studenten hokkie, dus heb niet allemaal verschillende groepen.

ps. heb overigens geen mail ontvangen, maar heb m'n vorige mail dus nog maar een keer verzonden.

[ Voor 13% gewijzigd door Sa1 op 25-01-2006 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Sa1 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:38:
Ik heb bij mij thuis een apart washok. Als ik hier het licht aan zet, dan hoor ik deze bijzonder kentteren / ploppen op m'n speakers.

Echter, als ik mijn wasmachine, droogtrommel of server aan of uit zet dan hoor ik niets.

kan dat inhouden dat deze niet op mijn stroomkring zitten?? tis een klein studenten hokkie, dus heb niet allemaal verschillende groepen.

ps. heb overigens geen mail ontvangen, maar heb m'n vorige mail dus nog maar een keer verzonden.
Ja dat klopt waarschijnlijk wel. Er loopt een splitsing van stroomkringen door mijn kamer. Als een lamp aan de ene kant aandoe, plopt ie, aan de andere kant niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Evinyatar schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:12:
[...]

Ik heb er deze voor hangen: http://www.mgeups.com/pro...mallups/pcenter/index.htm
Speciaal gekocht in de hoop dat het de plopjes zou oplossen, maar helaas. Het maakt zelfs helemaal geen verschil (had gehoopt dat het op zijn minst iets minder hard zou zijn).
Heel erg jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Misschien is het makkelijk als je een paar vragen beantwoord, om te kijken of we wat dingen kunnen vergelijken ?

- Hoe woon je ? (bijv. vrijstaand/flat)
- Hoe zit de set aangesloten? (bijv. coax optisch/analoog)
- Hoe zit de set aan het lichtnet? (bijv. beveilligde stekkerdoos)
- Heb je last van plopjes/radio-ontvangst/ruis ?

Ik zal dan als eerst de vragen beantwoorden
vrijstaand

coax optisch

direct

Alleen héél zachte ruis als de muziek uit staat.

Zoals ik al zei, misschien kunnen we dan een aantal conclusies trekken uit de antwoorden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als er iemand is die de beschikking heeft over een spannings plotter dan is de vervuiling op het lichtnet te "bekijken".

Het probleem zal wel niet met lichtnet te maken hebben maar eerder een ontwerp fout, maar het loont om het uit te sluiten.
Heeft iemand al eens de ingangen kortgesloten om uit te sluiten dat het via die weg komt?

ik heb niet zo'n set maar wil er wel eens 1 van binnen zien en m'n scoop er aan hangen.

[ Voor 68% gewijzigd door cruger op 25-01-2006 19:46 ]

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razr schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:26:
Misschien is het makkelijk als je een paar vragen beantwoord, om te kijken of we wat dingen kunnen vergelijken ?

Ik zal dan als eerst de vragen beantwoorden
vrijstaand

coax optisch

direct

Alleen héél zachte ruis als de muziek uit staat.

Zoals ik al zei, misschien kunnen we dan een aantal conclusies trekken uit de antwoorden ?
Ik woon in 2 onder 1 kap, set is coax/optisch aangesloten, ik heb last van plopjes,brommend geluid. Heb nog geen radio gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Zojuist een reactie gehad van Logitech USA. Inhoudelijks zegt het niet veel, maar ze zijn bezig.

Sorry for the delayed response. I've been out of the office. Just wanted to follow up with you, and let you know that our Engineering team is working on your problem. We are currently trying to reproduce the situation. When i get something solid from our Engineering team ill let you know. Again i appreciate you being patient with us in this matter.

Regards,

A. S.
Logitech Inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:43
Nu maar hopen dat ze daar een set hebben die uit dezelfde fabriek komt. Daar kan natuurlijk ook nogeen verschilin zitten.Misschien worden ze in amerika gebouwd voor amerikanen en misschien krijgijn wij ze uit taiwan or whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Zojuist nog een reactie van het hoofdkantoor.

Hello Mr. B,

I have received a few of the noise filters but I must be honest at the cost of them, 100€ I can not send them to many people. I would prefer to see if it helps you and then we see who else we will choose.
I can assure you that this is being taken very seriously and these are not just words. I hope to have more information for you next week. In the mean time I will send you one of the noise multi-outlet strips, please be sure to plug in all devices that are connected to the speaker also into this strip.

It will leave Switzerland tomorrow.

Have a good day.

In eerste instantie krijg ik dus een filter toegestuurd. Natuurlijk is dit géén oplossing (ik wil een set die werkt zonder filters) maar het kan Logitech wel helpen om uit te sluiten dat het aan het spanningnetwerk ligt. In sommige gevallen blijkt namelijk dat mensen met een UPS de plopjes ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Razr schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:26:

X-530:

Hoe woon je: - rijtjeshuis
Hoe is de set aangelsoten: direct op lichtnet / via beveiligde stekkerdoos maakt niet uit
Last van plopjes: ja, geen radioontvangst
Hoe heb je de set aangesloten: de x-530 heeft geen optische mogelijkheden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
- Hoe woon je ? Rijtjeshuis eerste verdieping
- Hoe zit de set aangesloten? Coax naar mn pc (direct op mobo), Optisch op Xbox360
- Hoe zit de set aan het lichtnet? Stekkerdoos, verder niet geaard oid
- Heb je last van plopjes/radio-ontvangst/ruis ? plopjes een beetje, en de bekende brom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

tm030614 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:11:
Ik vind het altijd fijn om mail te krijgen.. als staat er geen oplossing of iets dergelijk in.. je weet in iedergeval dat ze er mee bezig zijn. 'geen bericht = goed bericht' gaat in dit soort gevallen nooit op.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Laatst online: 26-10-2023
Gaat lekker bart, keep it up. _/-\o_

Filters, haha, ben wel benieuwd. Ze doen hun best in ieder geval.

[ Voor 19% gewijzigd door Marf0rz op 26-01-2006 15:20 ]

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
tm030614 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:11:

...
I would prefer to see if it helps you and then we see who else we will choose.
I can assure you that this is being taken very seriously and these are not just words.
Leuk idee, maar ik ben bang dat iedereen met een bon in aanmerking moet komen. Als blijkt dat het werkt en ze maar voor bv. 10 mensen een filter regelen, is dit natuurlijk niet volgens afspraak en zullen we tot verdere maatregelen moeten gaan.

edit: Desalniettemin ben ik zeer positief :), maar we moeten wel alert blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door LiMbO83 op 26-01-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn adres mag alvast doorgemaild worden als zijnde kandidaait om nog zo'n exemplaar van de filter opgestuurd te krijgen, voor op de X-530. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

heb nog steeds geen antwoord gehad op mijn mail. heb je nou mijn mail wel of niet ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer van het kastje naar de muur. Leuk, netfilters....
Jullie zijn al heel lang bezig en schieten nog steeds helemaal niets op.

Maar gelukkig hebben jullie er wel een goed gevoel bij :O
Overigens komt dit echt niet goed met de Z-5500
De productie fouten zijn te groot om dit grootschalig te gaan herstellen.

Misschien komt er een opvolger die wel goed werkt en mogen
jullie de boel opruimel voor dit nieuwe model.
Misschien ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Oja ik zie mezelf ook graag als netfilter-tester :) .
Maar goed, wie bepaalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Trouwens, ik bedenk me net, dat dit sowieso geen aanvaardbare oplossing is. Ik wil iedereen nog even herinneren aan het feit dat Logitech de schuld nu opzij kan schuiven naar het netfilter, als dat voor sommigen niet blijkt te werken.
Dit is natuurlijk onacceptabel, we zoeken een oplossing voor iedereen.

Edit: Oja Bart, heb jij nog gereageerd op die mailtjes? Nog iets bijzonders vermeld aan Logitech over wat we hier van vinden?

Het lijkt me verstandig om tot morgen af te wachten, kijken wat Bart van het netfilter vindt. En dan rustig verder overleggen om te kijken wat de volgende stap moet worden.

[ Voor 34% gewijzigd door LiMbO83 op 26-01-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

}) Inderdaad, ze moeten het niet op die manier gaan spelen!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keep it up Bartje! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, de filter zal eerst uitgebreid uitgetest moeten worden. Hierbij moet er gekeken worden ofdat het het probleem oplost. Ik vrees dat het niet zo zal zijn. Heb zelf al gebruik gemaakt van een ander stopcontact ver weg, met verlengkabel en probleem was er nog altijd even fel. Ik vermoed dat het probleem niet via het net binnenkomt maar via "de lucht".
ik ga straks eens de set proberen aan de andere kant van het huis te zetten, maar wel nog hetzelfde stopcontact gebruiken, eens zien wat het dan geeft van resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:( Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat we ons in allerlei bochten moeten wringen om een set van 400 euro(!!!!) goed werkend te krijgen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:23:
|:( Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat we ons in allerlei bochten moeten wringen om een set van 400 euro(!!!!) goed werkend te krijgen... O-)
jazeker, maar mijn set was ook geen 400 maar 290 ;) Maar we zijn het er allemaal wel over eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
He mensen kop op het is een start
als ze maar een oplossing vinden en of er nou een klein filtertje
tussen moet of iets anders als het de oplossing is sta ik er totaal voor
open.

Verder wil ik graag melden dat ik al 2X een mail verstuurt heb naar het
plopjesprobleem@xs4all.nl
maar zo te merken nog steeds niet gelukt heb je soms een blokering
op hotmail adressen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
HADES2001 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:41:
He mensen kop op het is een start
als ze maar een oplossing vinden en of er nou een klein filtertje
tussen moet of iets anders als het de oplossing is sta ik er totaal voor
open.
Uiteraard, je hebt gelijk, niet te negatief naar kijken. Maar ik ben al, onder andere op juridisch vlak, sinds oktober 2005 heel erg intensief bezig met deze actie.
Het moet dus gewoon goed zijn.
Een netfilter is van een 3e partij, en daar hoeft Logitech geen volledige verantwoordelijk over af te leggen.

Dus stel, dat ze iedereen zo'n netfilter geven. En het werkt bij 10 mensen niet. Dan hebben we domme afspraak gemaakt, want vervolgens kan Logitech dit gewoon ontwijken en zijn we weer terug bij af: afkoopgedrag van Logitech heeft ons tevreden gehouden.

Nee, als zij een netfilter willen toesturen/toepassen, dan moet dit wederom zwart op wit op papier staan, dat dit een finale oplossing is, welke door henzelf getest is en werkt. Zij zijn eindverantwoordelijk. Als ze het niet testen en wij nemen het met open armen aan, staan we weer mooi te kijken. Dan mogen we beargumenteren met Logitech waarom dit eventueel niet werkt en waarom dit dan toch, volgens ons achteraf geen oplossing is.

We kunnen ons gewoon geen ruimte voor speling in afspraken veroorloven. En omdat de filters bemoedigend klinken, valt dat snel te vergeten. Ook al zouden de netfilters van een of ander bekend merk zijn, Logitech moet eindverantwoordelijk blijven. Anders staan we straks bij Belkin (ofzo) te zeuren. Komen we niet verder mee.

Nu begrijp ik uit het bericht ook dat ze nog steeds naar de Z-5500 onderzoek doen in het lab. Dat klinkt goed. Daarom snap ik ook niet waarom men nu ineens met tussentijdse oplossingen komt, die niet voor iedereen geldig kunnen zijn. Ik moet toch concluderen dat we heel voorzichtig moeten omgaan met deze aanpak van Logitech.

Desalniettemin ben ik ontzettend blij met hoe ver we al zijn. Het gaat nog steeds de goede kant op. _/-\o_ Bovenstaande reactie is gewoon meer ter herinnering van de complexiteit van het probleem. :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:05
idd, ik mag dan wel net binnen komen vallen en mee liften op jullie acties. maar het belang van een goed onderboude overeenkomst zie ik wel in, om nou van het kastje naar een moeras gestuurd te worden ziet niemand zitten.
Met mijn nieuwe baan zie ik maar al te vaak dat mensen heel snel ja zeggen tegen een voorstel maar daar achter af, als ze er niet meer van af kunnen, weer spijt van hebben, omdat ze niet goed hadden wat hun verplichtingen zijn.
b.v. 5 jaar vast zitten aan een service onderhoud contract, en dan de eerste keer dat je voor een jaarlijkse controle langs komt niet willen betalen, omdat dat gratis zou zijn. ( waar voor ik dus bij die mensen op de stoep sta ).
Nou ja goed, ik loop wat oftopic te geraken. :D hoop dat mijn poging te onderstrepen wat LiMbO83 al uitlichte overkomt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 11:53
Leuk zo'n netfilter, maar probeert Logitech je nou wijs te maken dat je radio ontvangt via het stroomnet? Omdat er genoeg mensen zijn die radio ontvangen op hun set...

Laten ze de boel fixen en het uitbrengen als Z-5500 V2. Maar een totaal nieuwe naam is nog beter in mijn ogen, omdat de naam Z-5500 als slecht staat bij veel mensen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Zullen we Logitech eerst even de kans geven om dingen uit te proberen voordat we ze aan de hoogste boom opknopen?
Geduld is een schone zaak mensen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:55:
Trouwens, ik bedenk me net, dat dit sowieso geen aanvaardbare oplossing is. Ik wil iedereen nog even herinneren aan het feit dat Logitech de schuld nu opzij kan schuiven naar het netfilter, als dat voor sommigen niet blijkt te werken.
Dit is natuurlijk onacceptabel, we zoeken een oplossing voor iedereen.

Edit: Oja Bart, heb jij nog gereageerd op die mailtjes? Nog iets bijzonders vermeld aan Logitech over wat we hier van vinden?

Het lijkt me verstandig om tot morgen af te wachten, kijken wat Bart van het netfilter vindt. En dan rustig verder overleggen om te kijken wat de volgende stap moet worden.
Dit is enkel voor test doeleinden (vandaar ook dat niet iedereen direct zo'n ding krijgt). Waneer dit het probleem oplost (wat ik niet verwacht) dan weet Logitech in iedergeval in welke hoek te zoeken. Ik heb al direct aangegeven dat dit voor ons geen definitieve oplossing is zoals al in bovenstaande punten genoemt is.

Waneer dit het probleem wel oplost, weet Logitech dat zijn in iedergeval een beter filter in moeten bouwen.

Dus nogmaals het is enkel voor testdoeleinden.

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 27-01-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:20:
[...]
Nu begrijp ik uit het bericht ook dat ze nog steeds naar de Z-5500 onderzoek doen in het lab. Dat klinkt goed. Daarom snap ik ook niet waarom men nu ineens met tussentijdse oplossingen komt, die niet voor iedereen geldig kunnen zijn. Ik moet toch concluderen dat we heel voorzichtig moeten omgaan met deze aanpak van Logitech.
Momenteel doet de Heer B.L. vanuit Zwitserland zelf ook wat pogingen om tot een oplossing te komen. De USA is e.e.a. momenteel zelf aan het testen.
De netfilter komt danook vanuit het hoofdkantoor in Zwitserland en staat los van de onderzoeken in de USA. Natuurlijk zal er intern wel wat overleg plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Denk dat je door alle drukte gister mn vraag gemist hebt
maar ik heb al 2X een mail gestuurt naar plopjesprobleem@xs4all.nl
maar nog niets terug ontvangen heb je toevallig een blokering op hotmail
mail adressen ?

zoja please let me know ik heb nog een alternatief mail adress
maar daar kom ik erg weinig op

en TM030614 ik denk dat ik namens iedereen spreek
om je alvast te bedanken voor alle moeite die je doet
om deze (erg) lange lopige taak op je te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb nog erg weinig resultaat gezien van deze actie en ik hoor eigenlijk alleen maar mensen klagen dat ze geen reactie krijgen op hun e-mail. Ik denk dat ik zelf maar wat actie ga ondernemen ricting logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Darth Malak schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:28:
Ik heb nog erg weinig resultaat gezien van deze actie en ik hoor eigenlijk alleen maar mensen klagen dat ze geen reactie krijgen op hun e-mail. Ik denk dat ik zelf maar wat actie ga ondernemen ricting logitech.
euh leer lezen? :? :X

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
HADES2001 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 08:34:
Denk dat je door alle drukte gister mn vraag gemist hebt
maar ik heb al 2X een mail gestuurt naar plopjesprobleem@xs4all.nl
maar nog niets terug ontvangen heb je toevallig een blokering op hotmail
mail adressen ?

zoja please let me know ik heb nog een alternatief mail adress
maar daar kom ik erg weinig op

en TM030614 ik denk dat ik namens iedereen spreek
om je alvast te bedanken voor alle moeite die je doet
om deze (erg) lange lopige taak op je te nemen
Ik heb de afgelopen dagen iedereen een reactie gestuurd, maar door de vele reacties schiet er wel eens iemand bij in (sorry). Maar stuur nogmaals je gegevens, dan zal ik een reactie terugsturen. Ik heb geen blokkering op hotmail adressen dus alles zou moeten aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

tm030614 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:10:
[...]

Ik heb de afgelopen dagen iedereen een reactie gestuurd, maar door de vele reacties schiet er wel eens iemand bij in (sorry). Maar stuur nogmaals je gegevens, dan zal ik een reactie terugsturen. Ik heb geen blokkering op hotmail adressen dus alles zou moeten aankomen.
Voor de 3e keer m'n mail gestuurd :) hopen dat hij nu aan komt.. of dat je nu kans ziet om te reageren.

jeeeee nu reactie binne :D

[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 27-01-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Sa1 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:21:
[...]

Voor de 3e keer m'n mail gestuurd :) hopen dat hij nu aan komt.. of dat je nu kans ziet om te reageren.
Gedaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
tm030614 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 00:03:
[...]

Momenteel doet de Heer B.L. vanuit Zwitserland zelf ook wat pogingen om tot een oplossing te komen. De USA is e.e.a. momenteel zelf aan het testen.
De netfilter komt danook vanuit het hoofdkantoor in Zwitserland en staat los van de onderzoeken in de USA. Natuurlijk zal er intern wel wat overleg plaatsvinden.
Klinkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Beste mensen zojuist stond de postbode aan de deur.
Groot pakket, afzender B.L. (ofwel Logitech ;) )

Het volgende is me toegestuurd:

http://www.popp-elektro.d...nungsschutz&bestnr=658302

Ik heb e.e.a. getest maar helaas zonder effect. Plopjes blijven hoe ik alles ook aansluit.
Ik heb dit inmiddels al doorgegeven aan logitech.

Overigens zie ik zojuist ook dat het enkel een 'overspanningsbeveiliging' is een geen 'noise filter'.
Er zijn namelijk verschillenden types, dus ik denk dat er een foutje gemaakt is.
Op de doos staan namelijk een aantal functies:

'overspanningsbeveiliging'
'Optische waarschuwingssingaal'
'Netfilter'
'Inschakelautmatische'
etc.

Overal staat een kruisje, behalve bij 'netfilter'. Die functie zit er dus net niet in :+
Dus ga nog ff een mailtjes richten Logitech sturen.

Maarja ze proberen het wel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Naja in ieder geval iets van "bewijs" dat ze ons niet proberen af te schepen :)

Hopen dat ze het ook echt willen fixen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Al meteen bericht terug van Mr B.L. (snelle man ;) )

Hello Mr.

Please keep it as our gift. Can you try one more thing, would it be possible to get a long extension cable and plug the noise filter with the devices into another room outlet.

Have a great weekend.

B.L.

Op m'n bericht dat het geen 'noise filter' is heb ik nog geen reactie gehad. Maar ik stuurde m'n bericht dan ook pas na zijn reactie.
Dus er zal zo ook nog wel een reactie komen....hoop ik... :)

[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 27-01-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Zonder kritiek te hebben op de moedwilligheid van jullie acties, maar ik begrijp echt niet dat zoveel mensen denken of denken te weten dat de plopjes ontstaan door storingen op het lichtnet.
Het is werkelijk ondenkbaar dat Logitech als mogelijke oplossing met een netfilter aan komt zetten. Misleiding van de kant van Logitech. Zo zie ik het. Er zijn gewoonweg te veel redenen/argumenten om het lichtnet uit te sluiten als oorzaak (zie al mijn andere berichten in dit topic en het topic over andere sets).

Logitech wekt bij mij door deze werkwijze een zeer onaangenaam gevoel op. Pas als de werkelijke oorzaak wordt onderkend door Logitech - waarbij gebruik van mobiele telefoon in de buurt van de set geen suizende oren meer met zich meebrengt - heb ik het idee dat ons probleem serieus genomen wordt. Desondanks steun ik alle mensen die tegen deze betonnen wand opboksen. Het lijkt erop dat Logitech iedere nieuwe klantenservice werknemer een bord geeft, zodat ze die wanneer ze in contact komen met technische vragen van gebruikers, voor hun kop kunnen houden.

Frustraties van mijn kant lopen inmiddels hoog op. Geluidsapparatuur van Logitech koop ik in het vervolg niet meer. Mijn Z-4 gaat naar zolder en de oude miniset met AUX ingang gaat er maar bij. Tenminste een echte afstandsbediening. Genoeg kritiek nu. Ik ben het beu.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
gertvdijk schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:12:
Zonder kritiek te hebben op de moedwilligheid van jullie acties, maar ik begrijp echt niet dat zoveel mensen denken of denken te weten dat de plopjes ontstaan door storingen op het lichtnet.
Het is werkelijk ondenkbaar dat Logitech als mogelijke oplossing met een netfilter aan komt zetten. Misleiding van de kant van Logitech. Zo zie ik het. Er zijn gewoonweg te veel redenen/argumenten om het lichtnet uit te sluiten als oorzaak (zie al mijn andere berichten in dit topic en het topic over andere sets).

Logitech wekt bij mij door deze werkwijze een zeer onaangenaam gevoel op. Pas als de werkelijke oorzaak wordt onderkend door Logitech - waarbij gebruik van mobiele telefoon in de buurt van de set geen suizende oren meer met zich meebrengt - heb ik het idee dat ons probleem serieus genomen wordt. Desondanks steun ik alle mensen die tegen deze betonnen wand opboksen. Het lijkt erop dat Logitech iedere nieuwe klantenservice werknemer een bord geeft, zodat ze die wanneer ze in contact komen met technische vragen van gebruikers, voor hun kop kunnen houden.

Frustraties van mijn kant lopen inmiddels hoog op. Geluidsapparatuur van Logitech koop ik in het vervolg niet meer. Mijn Z-4 gaat naar zolder en de oude miniset met AUX ingang gaat er maar bij. Tenminste een echte afstandsbediening. Genoeg kritiek nu. Ik ben het beu.
Als je het topic goed in de gaten houd zie je dat er vanuit de USA momenteel ook actie word ondernemen. Je kunt niet verwachten dat dit binnen een week word opgelost.
Men probeer te onderzoeken of het probleem verholpen/verminderd word met een 'netfilter'. Dit is niet het geval. Dus Logitech kan nu weer in een andere hoek zoeken.
het reproduceren van het probleem in de USA is nou eenmaal niet zo makkelijk lijkt mij. Ze werken daar met een ander stroomnet als hier.

Wijzelf hebben al aangeven dat een UPS of netfilter niet werk. Logitech wil dit graag zelf onderzoeken (logische natuurlijk). Ik geef graag mijn medewerking hierin.

En nogmaals verwacht niet dag Logitech binnen één maandje kan roepen probleem gemaakt.
Daarbij, en zoals eerder al gezegt, was de 'noisefilter' een idee van meneer B.L. en staat dus los van de Audio Business Unit in de USA.

[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 27-01-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:05:
Can you try one more thing, would it be possible to get a long extension cable and plug the noise filter with the devices into another room outlet.
Dit heb ik zelf ook al getest. Min of meer toch. Een verlengkabel aan de andere kant van het huis ingeplugd en afgerold tot in mijn kamer. Daar de set erop aangesloten. Nog altijd waren de plops er. Het begint er meer en meer op te lijken dat de storing niet via het net zelf binnenkomt, maar wel vie "de lucht". Waarschijnlijk is het probleem dus te wijten aan een gebrekkige afscherming van de signaalkabels voordat er versterkt wordt, en de versterker zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:32:
[...]
..Het begint er meer en meer op te lijken dat de storing niet via het net zelf binnenkomt, maar wel vie "de lucht". Waarschijnlijk is het probleem dus te wijten aan een gebrekkige afscherming van de signaalkabels voordat er versterkt wordt, en de versterker zelf.
Volgens mij is dat ook zo :*)

Ik heb in het begin al eens gemeld dat ik ook last heb van ploppen door een garagedeur(electromotor) van een appartementen complex dat vlakbij zit.
Iedere keer als die deur open gaat plopt het door m'n speakers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
gertvdijk schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:12:
Logitech wekt bij mij door deze werkwijze een zeer onaangenaam gevoel op. Pas als de werkelijke oorzaak wordt onderkend door Logitech - waarbij gebruik van mobiele telefoon in de buurt van de set geen suizende oren meer met zich meebrengt - heb ik het idee dat ons probleem serieus genomen wordt.
Alle speakers reageren op mobiele telefoons. Des te meer power door de spoel kan, des te beter je het hoort. Hanteer de norm van minimaal 60cm afstand van je subwoofer met betrekking tot ALLE electrische apparaten, en dan heb je daar in ieder geval geen last meer van. Die voorwaarden worden trouwens wel expliciet vermeld bij literatuur en minimumafstanden zijn volgens de ECC toelaatbaar. :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
tm030614 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:50:
Overal staat een kruisje, behalve bij 'netfilter'. Die functie zit er dus net niet in :+
Dus ga nog ff een mailtjes richten Logitech sturen.

Maarja ze proberen het wel op te lossen.
Beetje jammer dat ze een verkeerde opstuurden. Misschien krijg je er binnenkort één met netfilter. Ik denk niet dat hiermee de problemen zullen verminderen, maar jij hebt er in elk geval twee stekkerdozen bij 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Rene85 op 27-01-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiMbO83 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:04:
[...]

Alle speakers reageren op mobiele telefoons. Des te meer power door de spoel kan, des te beter je het hoort. Hanteer de norm van minimaal 60cm afstand van je subwoofer met betrekking tot ALLE electrische apparaten, en dan heb je daar in ieder geval geen last meer van. Die voorwaarden worden trouwens wel expliciet vermeld bij literatuur en minimumafstanden zijn volgens de ECC toelaatbaar. :Y) .
Nou mijn huidige receiver, subwoofer en speakers blijven onder alle omstandigheden muisstil mbt bijgeluiden. En leuk jongens, een netfilter en andere stopcontacten gebruiken voor een set die ook plopt als ie los van het lichtnet aan een UPS hangt.

Wat is het volgende waarmee ze jullie een paar weken zoet houden.
Ferriet kerntjes om de speakersnoeren en vergulde plugjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Stimmt, maar dit is dan afhankelijk van de stand van de volumeknop hoe luid deze geluiden zijn! Het is niet normaal als de volumeknop op 3-5% staat en ik dan gillend schrik van de EM storingen!
Hanteer de norm van minimaal 60cm afstand van je subwoofer met betrekking tot ALLE electrische apparaten, en dan heb je daar in ieder geval geen last meer van.
Yep.. zie je het voor je. Het zijn PC-luidsprekers! Het is daarbij ondenkbaar dat je die norm dan daadwerkelijk zou moeten hanteren. :X
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dit standpunt nog werkelijk verdedigt. Ben je smoorverliefd op je set ofzo? :P lol
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:45:
Nou mijn huidige receiver, subwoofer en speakers blijven onder alle omstandigheden muisstil mbt bijgeluiden. En leuk jongens, een netfilter en andere stopcontacten gebruiken voor een set die ook plopt als ie los van het lichtnet aan een UPS hangt.

Completely with him ^^ :>

[ Voor 19% gewijzigd door gertvdijk op 28-01-2006 00:07 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Ik moet wel zeggen Logitech stond bij mij altijd heel hoog aangeschreven
maar als ik zie wat TM alleen al heeft moeten doen
voordat hij eindelijk serieus genomen werdt (zie startpost met de brief)
vindt ik ze toch een beetje zakken in de ladder

nu maar hopen dat ze snel iets vinden wat de oplossing is want als ze
zeggen dat ze een filter opsturen en ze sturen andere dingen
dan schiet het niet echt op
(Weet niet of ze het verkeerde gestuurt hebben of dat ze zo dom zijn
en niet het verschil zien tussen filters en overspanningsbeveilegers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
gertvdijk schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:03:
[...]

Yep.. zie je het voor je. Het zijn PC-luidsprekers! Het is daarbij ondenkbaar dat je die norm dan daadwerkelijk zou moeten hanteren. :X
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dit standpunt nog werkelijk verdedigt. Ben je smoorverliefd op je set ofzo? :P lol
Ik ben niet verliefd op mijn set. Beetje kinderachtige opmerking. Als je een beetje logisch met problemen om wil gaan, moet je consequent blijven. Het gaat om waar je juridisch gezien wel of niet over kan klagen. Als je een apparaat niet volgens de voorschriften gebruikt en vervolgens gaat lopen zeuren, is dat natuurlijk inconsequent. Daar gaan wij bij Logitech niet mee aankomen.
Als je dat ook wil aankaarten, ga je maar zelf gewoon brieven schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:45:
[...]

Ja, we weten dat jij er niet meer in gelooft. Man je hebt niet eens meer een Z-5500. Wil je dan verder niet meer spammen met dit soort cynische opmerkingen?

edit: We proberen het hier een beetje ontopic te houden, en dat is hoe we het beste met Logitech kunnen communiceren evenals nieuwe bevindingen betreffende de storingen die zich voordoen.

Dank u.

[ Voor 15% gewijzigd door LiMbO83 op 28-01-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het inderdaad opgegeven met de Z-5500 en heb nu gelukkig een receiver die geen problemen geeft. Ik weet dus wat de problemen zijn met de Z-5500 en omdat ik die problemen nu niet meer heb en met mijn HTS electronica ook nog wel wat kennis in huis heb weet ik ook zeker dat het aan de Z-5500 ligt en niet mijn huis/TV/buurvrouw/XBOX/koelkast/PC/cavia etc

Als ik hier dan allemaal posts zie met knutsel oplossingen dan kan ik het inderdaad niet nalaten om zo nu en dan te reageren op de nutteloze pogingen met netfilters etc. En omdat ik het redelijk objectief kan bekijken zie ik ook dat Logitech mij geen hoop geeft op een oplossing. Het toegeven van dit problemem gaat ook veel te duur worden voor Logitech. Dus ze houden jullie fijn aan het lijntje zonder echt op het probleem in te gaan.

Dat jij dat ziet als persoonlijke kritiek aan jouw adres zegt meer over jou dan over mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LV-426
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 17:39
Ik heb niet alles uit dit topic doorgelezen dus ik weet niet of de volgende info nog nut heeft. Ik heb zowel een X-530 als een Z-5500 setje. Sommige tweakers hebben ook last van plopjes op een X-530 setje, zo had ik begrepen. Ik heb dus géén last van plopjes op het X-530 setje maar wél op mijn Z-5500 setje (beide tegelijk aan). Echter heb ik sinds korte tijd mijn Z-5500 setje via toslink aangesloten en de analoge kabels losgekoppeld en dat scheelt enorm in het aantal plopjes. Echter, ik heb deze semi-pro kabels alleen bij mijn computer losgekoppeld en ze zitten nog wel aangesloten op de headunit, met toch een dikke tien meter kabel die langs nogal wat stroom en andere kabels loopt. Ik moet het nog eens goed testen, maar het lijkt of het setje nog maar alleen op één schakelaar reageert (plopt) die erg dicht in de buurt van de basbox en headunit zit en de betreffende kabels/verdeelstekkers waar dan stroom op komt te staan liggen naast de basbox en headunit.

Offtopic
Voor wie het weten wil: het verschil tussen analoog en s/pdif aansluiten is bij mij enorm. Tering wat klinkt het (voornamelijk films) super via de s/pdif. Analoog was: in eerste instantie onboard A8N-Sli (ALC850) later Audigy 2 ZS (hoorde weinig verschil) met beide via semi-pro kabels.
Balans, delay ed is in te stellen via AC3filter, zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:06:
Ik heb het inderdaad opgegeven met de Z-5500 en heb nu gelukkig een receiver die geen problemen geeft. Ik weet dus wat de problemen zijn met de Z-5500 en omdat ik die problemen nu niet meer heb en met mijn HTS electronica ook nog wel wat kennis in huis heb weet ik ook zeker dat het aan de Z-5500 ligt en niet mijn huis/TV/buurvrouw/XBOX/koelkast/PC/cavia etc

Als ik hier dan allemaal posts zie met knutsel oplossingen dan kan ik het inderdaad niet nalaten om zo nu en dan te reageren op de nutteloze pogingen met netfilters etc. En omdat ik het redelijk objectief kan bekijken zie ik ook dat Logitech mij geen hoop geeft op een oplossing. Het toegeven van dit problemem gaat ook veel te duur worden voor Logitech. Dus ze houden jullie fijn aan het lijntje zonder echt op het probleem in te gaan.

Dat jij dat ziet als persoonlijke kritiek aan jouw adres zegt meer over jou dan over mij.
Smooth2K:
Het gaat limbo erom dat dit een topic is met de Z-5500 + plopjes probleem als onderwerp. Wat of wie is de Z-5500? Het is een speakerset. Heb je die set? Nee. "Oh wat doe ik dan in dit topic thuis?"

Juist. :)

Je hebt een receiver staan, dus je kan uberhaupt geen toegevoegde waarde geven aan deze topic, dus geblieve een andere topic uit dit forum kiezen en hier niet je negatieve impulsen en ideeën lopen spammen over de z-5500 die je niet hebt, want daar draait het uiteindelijk om. Daar hebben we niets aan.

Everbody:
Ik ben allang blij met deze gang van zaken, kunnen we dit aub ook ff zo houden. Wanneer we een dag geen antwoord krijgen of ze sturen een netfilter op is het meteen niet goed. Ff relaxed joh! :X

[ Voor 11% gewijzigd door Marf0rz op 28-01-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het nog uit dat ik 3 van deze sets heb gehad en me flink in de problemen verdiept heb ?

Jammer dat ook jij kritiek op Logitech en de speakerset van Logitech ziet als persoonlijke kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet voor het een of het andere maar wat doen jullie eigenlijk moeilijk?
Omruilen die hap, het apparaat werkt niet correct koop je toch gewoon een andere, of dezelfde die het probleem niet heeft?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De leverancier stuurt je naar Logitech
En Logitech stuurt je naar de leverancier

Na veel zeuren krijg je een nieuwe van Logitech
Helaas is die net zo slecht als je eerste aankoop.

Het gevolg is dat je met je aankoop blijft zitten omdat je leverancier niets kan doen en Logitech niet met een oplossing komt. Logitech zal ook niet met een oplossing komen want dan moeten ze toegeven dat ze een grote fout hebben gemaakt met de Z-5500. Het wereldwijd vervangen van alle slecht gemaakte Z-5500's gaat ze veel te veel geld kosten. Dus speelt Logitech verstoppertje en houden ze de klagers zoet met kleine cadeautjes zoals een volstrekt nutteloze overspanningsbeveiliging.

Nu zitten er hier een stelletje die dat nog niet doorhebben al weken aan Logitech te trekken in de hoop dat het opgelost zal worden. En naarmate die inzien dat het niet opgelost zal worden lopen de frustraties nogal op.

Je zou voor de grap eens moeten lezen hoe die Belg hier een paar dagen geleden in de grond getrapt is omdat hij hier heel vriendelijk liet weten dat hij contact had opgenomen met het Belgische “test aankopen”

Overigens hoop ik voor jullie allemaal dat Logitech het kan en wil oplossen.
Dat is alleen erg onwaarschijnlijk

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:00:
De leverancier stuurt je naar Logitech
En Logitech stuurt je naar de leverancier

Na veel zeuren krijg je een nieuwe van Logitech
Helaas is die net zo slecht als je eerste aankoop.

Het gevolg is dat je met je aankoop blijft zitten omdat je leverancier niets kan doen en Logitech niet met een oplossing komt. Logitech zal ook niet met een oplossing komen want dan moeten ze toegeven dat ze een grote fout hebben gemaakt met de Z-5500. Het wereldwijd vervangen van alle slecht gemaakte Z-5500's gaat ze veel te veel geld kosten. Dus speelt Logitech verstoppertje en houden ze de klagers zoet met kleine cadeautjes zoals een volstrekt nutteloze overspanningsbeveiliging.

Nu zitten er hier een stelletje die dat nog niet doorhebben al weken aan Logitech te trekken in de hoop dat het opgelost zal worden. En naarmate die inzien dat het niet opgelost zal worden lopen de frustraties nogal op.

Je zou voor de grap eens moeten lezen hoe die Belg hier een paar dagen geleden in de grond getrapt is omdat hij hier heel vriendelijk liet weten dat hij contact had opgenomen met het Belgische “test aankopen”

Overigens hoop ik voor jullie allemaal dat Logitech het kan en wil oplossen.
Dat is alleen erg onwaarschijnlijk
Ten eerste doet dit probleem zich enkel in de landen voor met een spanningsnet zoals in NL. In de USA is dit probleem NIET bekend.

In NL heeft lang niet iedereen last van dit probleem. Dus zo heel veel set vervangen hoeven ze niet.

Het is voor Logitech waarschijnlijk duurder om het probleem niet op te lossen. Namelijk slechte reclame, en klagende klanten die een nieuwe set willen.

Die Belg is niet de grond in getrapt (ik neem teminste aan dat hij niet tussen 6 planken ligt :+ ). Daarbij gaf hij mij/ons het idee dat hij in zijn brief naar 'Test aankoop' refereerde naar dit topic. Hij stuurt een brief zonder overleg. Mijn/onze brieven gaan altijd richting Logitech nadat er op dit forum overleg is gepleegd.

Oja... waarom reageer ik eigenlijk op jouw nutteloze opmerkingen... denk dat ik eens een modje ga mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betwijfel dat het alleen NL is voor een beperkt aantal mensen.

Het lijkt me dat het ontwerp zo fout is dat het zeker voor iedereen met 230 volt een probleem is.
Dat is toch wel een heel groot deel van de wereld. En dan heb ik het niet over de plopjes die van buitenaf komen maar over die dikke brom die uit de voeding komt.

Ik heb echt geen idee over welke werelddelen 110v zijn en wie op 230v zit.
De US is 110v en Europa en Afrika 230v... als Asie ook op 230 volt zit dan loopt het leuk op.
Met wat persberichten kan je een hoop mensen wakkerschudden die voorheen niet echt stilstonden bij die brom. En ik denk dat Logitech erg veel van deze sets heeft verkocht.

Ga maar een googlen op Z5500 + hum
Dan zie je zelf ook dat de wereld groter is dan ons kikkerlandje.

Denk je nou nog steeds dat de huidige strategie van pappen en nathouden duurder is dan een massale omruil of reparatie aktie ?

En waarom zou je een modje halen als ik correct en ontopic reageer.
Wil je de werkelijkheid niet zien ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik zie het probleem van Smooth2k zijn posts ook niet... Ik heb me ook enorm gestoord aan de reacties op de post van onze zuiderbuur... Te belachelijk voor woorden eigenlijk. HIER had een mod op in moeten springen... heeft voor mij in een klap deze hele thread en actie "lachwekkend" gemaakt. Grow up... ik hoop dat je resultaat krijgt maar smooth2k slaat de spijker op zijn kop... Logitech gaat zijn designfout echt niet toegeven... want dat is het... een designfout of inferiere kwaliteit van 1 van de componenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 11:37
Je zou een simpele test kunnen doen om te weten of het probleem echt EMI is: wikkel de versterkermodule in aluminiumfolie en aard deze.

Normaalgezien denk ik dat je dan niets meer zou mogen horen.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:18:
Denk je nou nog steeds dat de huidige strategie van pappen en nathouden duurder is dan een massale omruil of reparatie aktie ?

En waarom zou je een modje halen als ik correct en ontopic reageer.
Wil je de werkelijkheid niet zien ?
Och tja... er zijn zoveel terugroepacties door fabrikanten geweest. BMW met z'n 5 & 7 serie, Apple, Dell, Peugeot 307, Porsche, Nikon, Intel... en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Kijk niet iedereen heeft last van het probleem, dus Logitech hoeft in eerste instantie alleen de mensen die klagen een 'verbeterde' set te geven. En omdat dit wereldwijd echt niet over 100.000 stuks zal gaan zal dat zo'n probleem niet zijn.
Daarbij, op termijn is het gewoon duurder om al die setjes te vervangen door setjes met hetzelfde probleem. Kijk wij betalen € 300,- voor z'n set, Logitech niet. Zeg dat voor hun dat ding 40euries kost, veel meer zal het niet zijn.

En ja... de tijd zal het leren wat het word. Maarja, wie niet waagt wie niet wind. Ik ben nu eenmaal enorm positief ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, als er mensen die niet meer geloven in een oplossing van Logitech, en die denken dat Logitech ons aan het lijntje houdt: geen probleem dat is je volste recht. Maar zit dan aub niet de andere mensen uit dit topic hiermee te treiteren. Probeer het gewoon ontopic te houden.
Dit topic is namelijk bedoelt om samen te werken om een oplossing van Logitech proberen te verkrijgen. Posts over het al dan niet zin hebben van dit te proberen, geven dan ook niet echt een meerwaarde aan dit topic. Als je echter een strategie weet van hoe we Logitech kunnen benaderen met dit probleem, willen we het natuurlijk wel weten.

Persoonlijk vind ik: een nee hebben we, een ja kunnen we misschien krijgen. Als we niets proberen gaat het zeker niet opgelost worden.

Het bedenken van knutselwerkjes zoals netfiltertjes en koois van Farraday kunnen wel nuttig zijn: zo kunnen we meer te weten komen over wat nu net het probleem veroorzaakt. Hoe meer kennis we hebben over het probleem hoe sterker we in onze schoenen staan. Ten eerste kunnen we zo hardmaken bij Logitech, dat het probleem wel degelijk in de set ligt, en ten tweede kan Logiech deze kennis ook gebruiken om sneller het probleem te localiseren en te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Status
Het is wel een idee om over 2 weken nog eens een uitgebreid statusrapport te vragen. Ook is het goed om dan naar een termijn te vragen. Hoe lang denken zij er over te doen? Ze hebben dan ruim een maand de tijd gehad om het geluidstechische probleem te achterhalen. Er is dan hopelijk toch wel genoeg kennis om een termijn voor een finale oplossing te stellen. Aangezien zij dit onderzoek uitvoeren, is het handig om even na te gaan wat ze zelf als termijn opgeven.

Garantie
Daarnaast moeten we nog het volgende zekerstellen. De garantieperiode van 2 jaar begint voor sommigen van ons te verlopen. We moeten wederom zwart op wit een bevestiging krijgen, dat als de oplossing buiten de garantieperiode van een gebruiker valt die meedoet aan deze actie, deze alsnog zekerheid heeft op een oplossing. Mocht men het hier niet mee eens zijn, dan kunnen we altijd nog deze zaak publiekelijk opblazen via de verscheidene consumentenorganisaties.
Dit zijn ideeën voor op de wat langere termijn. We moeten natuurlijk wel voorkomen dat we over 3 maanden nog steeds het bericht 'We are working on it', als enige antwoord krjigen. Voorlopig heb ik er vertrouwen in, maar scherp blijven is een must.

Ik zit er zelf aan te denken om in het Duits en het Frans nog ff te googlen over dit probleem. Misschien zijn er daar ook veel gedupeerden. Als de lijst internationaal wordt, staan we nog sterker.
We moeten niet vergeten dat de lijst met gedupeerden en de mogelijkheid om die onder aandacht van consumentenorganisaties onze enige troef is.

Ben zoals altijd weer benieuwd naar wat jullie hier van vinden. :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik mag hier niet meer posten maar je jat wel m'n ideeen ;)

Internationaal is er veel over te vinden. Kijk alleen maar naar de link die ik gisteren gepost heb.
Niet dat je veel te verliezen hebt, maar het risico is wel dat Logitech definitief afhaakt als je met een internationale lijst aankomt omdat het dan echt te duur voor ze gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipTrip
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05-2022
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 10:35:
Kijk, als er mensen die niet meer geloven in een oplossing van Logitech, en die denken dat Logitech ons aan het lijntje houdt: geen probleem dat is je volste recht. Maar zit dan aub niet de andere mensen uit dit topic hiermee te treiteren. Probeer het gewoon ontopic te houden.
Dit topic is namelijk bedoelt om samen te werken om een oplossing van Logitech proberen te verkrijgen. Posts over het al dan niet zin hebben van dit te proberen, geven dan ook niet echt een meerwaarde aan dit topic. Als je echter een strategie weet van hoe we Logitech kunnen benaderen met dit probleem, willen we het natuurlijk wel weten.

Persoonlijk vind ik: een nee hebben we, een ja kunnen we misschien krijgen. Als we niets proberen gaat het zeker niet opgelost worden.

Het bedenken van knutselwerkjes zoals netfiltertjes en koois van Farraday kunnen wel nuttig zijn: zo kunnen we meer te weten komen over wat nu net het probleem veroorzaakt. Hoe meer kennis we hebben over het probleem hoe sterker we in onze schoenen staan. Ten eerste kunnen we zo hardmaken bij Logitech, dat het probleem wel degelijk in de set ligt, en ten tweede kan Logiech deze kennis ook gebruiken om sneller het probleem te localiseren en te verhelpen.
Van de ongewenste belg

We gooien het gewoon in de media. Schrijf naar kranten, nieuws, ... Kortom zorg ervoor dat de hele wereld het te weten komt. Je moet gewoon druk leggen bij logitech.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
FlipTrip schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:12:
[...]

Van de ongewenste belg

We gooien het gewoon in de media. Schrijf naar kranten, nieuws, ... Kortom zorg ervoor dat de hele wereld het te weten komt. Je moet gewoon druk leggen bij logitech.

Greetz
Als het nodig blijkt, tja dan zullen we dat ook zeker doen. Maar ik geeft Logitech graag nog even ( en nee echt geen 4 maanden) de tijd om met iets heel concreets te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
FlipTrip schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:12:
[...]

Van de ongewenste belg

Greetz
Ter aanvulling op tm's reply. Vaak leidt dit dan ook tot betere eindoplossingen. En je bent wat niemand betreft ongewenst, dit heeft iemand anders ervan gemaakt.
Maar om een vruchtbare samenwerking met Logitech te handhaven (waar wij wel gewoon achter staan), moesten we natuurlijk afstand nemen van pogingen om direct naar de consumentenorganisaties te gaan, omdat onze samenwerking met Logitech gebaseerd is op de dreiging ervan. Als het lijkt alsof we lekker toch naar de consumentenorganisaties gaan, kunnen we alle redelijke communicatie van Logitech wel vergeten. We willen dat alleen doen, als het van hun kant onredelijk wordt.
Dus daarom wil even zeggen: je bent hier 100% welkom, en ik ben erg benieuwd naar de resultaten die je boekt bij Test Aankoop, omdat dit ons allemaal aangaat.
:)
Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik weet niet of het voor anderen bekend voorkomt, maar sommigen zitten al enige tijd met het probleem. Het begint steeds meer te irriteren want je gaat er ook continu op zitten letten wanneer je de set gebruikt.
Nu er enige 'doorbraak' is bij logitech worden we ongeduldig want we willen/verwachten 1,2,3 dat er een oplossing is.
Ikzelf refresh meerdere keren per uur dit topic om nieuwe reply's te lezen.. en erger me soms aan mensen die naar mijn idee 'te snel' willen (wat ik mij erg kan voorstellen als je hier al lange tijd mee bezig bent en logitech je met het welbekende kluitje wegstuurd).

Hierbij ben ik tot de conclusie gekomen dat het helpt om het even met rust te laten, niet in te gaan op reacties van anderen waar je het niet mee eens bent.. wacht desnoods alleen de update mailtjes af voordat je hier weer komt.

Ik zelf vind dat logitech tot nu toe snel en netjes reageerd (na wat aanloop probleempjes om door tedringen :P) en vind dat ze daardoor ook een kans hebben verdiend om het op hun manier, in een redelijk tijdsbestek, op te lossen.

In ieder geval heb ik er nog steeds vertrouwen in dat het opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Daarbij nog even de opmerking dat er deze week waarschijnlijk geen update komt vanuit Logitech omdat dhr. B.L. een weekje weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even een break om de z5500 te praisen.

Ik heb zelf nu een echte HCS gekocht, (goede amp, goede sub, goede surround) maar de z5500 gaat toch nog een heeeel stuk harder.

Waarom dit, mijn buurjongen vond het net nodig om keihard zijn muziek op de stereo van pappie en mammie aan te zetten (laat het nou net een genre zijn waar ik een hekel aan heb.

Ik de z5500 naar beneden gesleept, tegen de muur aangezet en loei hard een oude metal cd erop (Marduk meen ik, in andere woorden "herrie".) Dit signaal pre-amped op mijn laptop, hoge tonen verminderd en de sub en volume vol open.
1. Er trilde een lamp van het plafond
2. De buurjongen stopte meteen.

ownd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

lol!

jah hard gaatie zeker, maja dat is voor mij niet de belangrijskte reden om zo'n set te kopen... kwaliteit is toch wel even iets belangrijker.

ik heb mijn Z5500 nu een jaar ofzo... bevalt prima, geen last van plopjes, brommen of radioontvangst.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:37:
Ik de z5500 naar beneden gesleept, tegen de muur aangezet en loei hard een oude metal cd erop (Marduk meen ik, in andere woorden "herrie".)
Ik woon er nog maar net, en heb geen last van de buren gehad o.i.d. maar het staat zeker op mijn lijstje 'wat te doen bij last van buren'.. en ik denk vrijwel op nummer 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Niet te vergeten idd, het is verder echt de beste set die je je voor 300 euro kan wensen. _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:29:
[...]

Ik woon er nog maar net, en heb geen last van de buren gehad o.i.d. maar het staat zeker op mijn lijstje 'wat te doen bij last van buren'.. en ik denk vrijwel op nummer 1 ;)
Het werkt HEEL goed. Buurjochie sprak me net aan op straat van, "was jij dat net met die muziek". Ik reageerde heel droog van "probeer het maar niet meer, mijne gaat toch harder" en ik fietste weer verder. 8)

Owja, ontopic.

Mijn set is deze week ook begonnen met brommen >_<. Erg irritant.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:03

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Begonnen met brommen? Daar word ik bang van, van een brom heb ik tot voorals nog geen last :P Het setje wat ik vandaag in de mediamarkt beluisterde trouwens ook niet, en ik heb toch m'n oor op de sub gehad.

Mijn buren zijn lieve oude mensjes, en die hebben ook weleens geklaagd, maar dat vond ik eigenlijk best zielig ;( Ik let nu wel op hoe hard ik het kreng zet...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Ik was gister in gesprek met een vriend van mij over Skype, ik knalde even m'n TL licht aan om ff wat goed te kunnen bekijken en ik hoorde mijn bekende plop weer, overigens niet zo heel hard, bij mij hoor je em meestal niet al te hard. Maar die vriend van mij schrok zich helemaal dood, want die werd zo wat half doof aan de overkant van het internet, keiharde knal ofzo zei hij.

Daar is dus inderdaad niks goed over te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Ik merkte vandaag ook wat. Ik had de set lange tijd optisch aangesloten op de pc, maar nu voor bij de Audigy 2 betere surroud mogelijkheden gaat moet je de kaart analoog aansluiten (dan werkt bij bij de rear boxen beter) of via de digitale aansluiting op Creative boxen. nu ging ik ff cod speler en trek het netwerk eruit zodat de virus scanner en de firewall uit kunnen. Nu trok ik een ftp kabel uit de wireless router en hoorde een redelijke plop, opdat moment was een blokje open. Bij digitaal heb ik dat nooit gemerkt. bij de andere netwerkkabel (geen ftp) hoorde ik niks en nu blijkt er een kleine spanningspoteniaal van 3.5V tussen mij en het ijzerwerk op de poorten. (de wireless router heeft volgens mij altijd een klein spanningspoteniaal of dit nu komt door de wireless functie weet ik niet)

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614

Zojuist een bericht van het Logitech hoofdkantoor. Ze willen 2 sets hebben om te gaan testen.

Vrijwilligers? LiMbO83? Ik merk het wel. Oja let erop dat je goed Engels spreekt, en een ploppende set hebt.

Hieronder de brief van Logitech.

Hello Mr.,

Our engineers in the US would like to get your speakers for testing, I would also like to have one other customer that would be willing to do this for us. The other person should also have the popping noise on the Z-5500 for now.
I will send you a replacement set of speakers if you agree, once you have the new ones use that packing material to box up the old ones. This exercise will cost you no money but a little time.
Can you also contact another person in Holland what would help us as well. They should be able to read English, since you would receive an email from my colleague C. with the procedure on what you will need to do, and that is after packing up the speaker you will need to call DHL for a pickup.

If you can arrange another person to help us, please send back to me complete contact details, including email and day time phone number.

Are you willing to do this exercise?

Let me know and Thanks

B.L

[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 03-02-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm dat ze gewoon 2 stuks uit hun eigen voorraad nemen. Die zullen gegarandeerd ook het probleem hebben hoor. De 2 sets die ze gaan toesturen zullen ook wel het probleem hebben, dus dat ze daar gewoon mee werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:18:
Euhm dat ze gewoon 2 stuks uit hun eigen voorraad nemen. Die zullen gegarandeerd ook het probleem hebben hoor. De 2 sets die ze gaan toesturen zullen ook wel het probleem hebben, dus dat ze daar gewoon mee werken?
Nou kan me ergens voorstellen dat ze onze set willen hebben. Dan kunnen ze daarmee testen. Het kost ons niet meer dan de moeite om mee te werken. Alles gaat op kosten van Logitech dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
goed geregeld weer, afwachten maar dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik vind het prima, misschien plopt die nieuwe niet.
Ik wil wel meewerken. Let wel, ik heb alleen plopjes, geen brom en ook geen radio ontvangst.
Misschien kunnen we beter een echt verrotte set opsturen, iemand die alle problemen heeft.

/edit: m'n engels is verder prima, spreek het dagelijks.

[ Voor 12% gewijzigd door MrDirect op 03-02-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik bied mij ook aan indien nodig.. mijn set promt/plopt en kan er een klein buro lampje bijdoen wat de ploppen erg goed veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Yes yes, me 2 :) (m'n mail om me te contacten heb je in je lijst tm)

[ Voor 13% gewijzigd door Marf0rz op 03-02-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 14:36

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Wil best proefkonijn spelen.

Wel fijn dat Logitech er toch zo serieus mee bezig is nu.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
Het is inderdaad mooi dat ze er nu echt mee bezig zijn,
echter hoop ik niet dat ze onze sets willen proberen omdat ze het probleem nog niet hebben kunnen herproduceren met hun eigen speakers, als dat zo is dan zou het heel goed kunnen dat onze sets het in hun test opstelling ook gewoon goed doen.
Maar dit is natuurlijk vooruit lopen op de zaken, we shall see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Da Union schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:36:
Het is inderdaad mooi dat ze er nu echt mee bezig zijn,
echter hoop ik niet dat ze onze sets willen proberen omdat ze het probleem nog niet hebben kunnen herproduceren met hun eigen speakers, als dat zo is dan zou het heel goed kunnen dat onze sets het in hun test opstelling ook gewoon goed doen.
Maar dit is natuurlijk vooruit lopen op de zaken, we shall see :)
Heb daarom ook al gevraagd waarom ze onze set willen hebben. De set die ze nu sturen heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem dus die hadden ze ook kunnen testen.
Maar heb wel kenbaar gemaakt dat ik (wij) bereid zijn mee te willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

He, ik wil ook best meewerken,

Heb alleen de plopjes in de boxen, maar het komt nu bijna 10 keer per minuut voor...zeg maar constant. Dus mijn boxen zijn best te gebruiken als test materiaal. Daarentegen heb ook ik geen radio-ontvangst en ook geen brom uit de sub. Tm je moet maar kiezen welke je wilt gebruiken. Als ik lees wat sommige mensen hebben geschreven, zullen anderen het misschien wel erger hebben dan ik.

gr. Martijn.

P.S. je hebt mijn mail wel, mocht je mijnes kiezen

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne staat nu op non-actief, dus als je mijne wilt is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:54
Als er toch een vervangend model eerst komt is het niet zo'n punt.
En engels is ook geen probleem :)

Op het ogenblik lijkt het dat de plopjes erger worden hier, er zit nu ook gekraak tussen zo nu en dan net alsof je met je vingers op de ingang van een versterker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Consequator schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:15:
Op het ogenblik lijkt het dat de plopjes erger worden hier, er zit nu ook gekraak tussen zo nu en dan net alsof je met je vingers op de ingang van een versterker zit.
Ik heb precies hetzelfde :D Maar dan met mijn X-530 setje.
Verder goed dat ze er nog actief mee bezig zijn en de manier waarop de sets uitgewisseld worden.
Alleen (zoals ook hierboven gezegd) zal dit waarschijnlijk geen verschil maken, aangezien de sets die zij opsturen ook bij ons ploppen (en bij hen in America niet)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.