Echter komen er wel weer bijkomende kosten voor nieuwe R&D om het probleem op te lossen. Eventueel ook nieuwe infrastructuur om de veranderingen toe te passen, nieuwe materiaalkosten,...
Feit is ook, dat het eigenlijk mij niet uitmaakt hoe het economisch in mekaar zit voor Logitech. Ik heb een gebrekkige set die nog onder garantie is, en daardoor hebben ze zich gebonden aan enkele verplichtingen.
daarnaast bestaat er zoiets als afschrijving waardoor belastingtechnisch er al helemaal weinig overblijft.
Niet helemaal duidelijk

Geldt toch voor zowel de Z-5500 als de X-530 als de ...
Ook zal er op de duurdere set meer winst worden gemaakt dan de goedkope, om de afzet t.o.v. productie en fabrikage/inkoop kosten tegemoed te komen.
Winst in verhouding met de verlieskost van een nieuwe verbeterde set te ontwikkelen. Deze verhouding zal bij alle sets niet veel veranderen.
Waarschijnlijk zijn er ook veel minder x5500 dan x530 sets verkocht waardoor het collectief omwisselen/terughalen ook goedkoper uit zal vallen.
In de winkel waar ik mijn set heb gekocht, heeft men mij nochtans verteld dat een Z-5500 meer werd gekocht dan een X-530. Verbaasde mij wel. Goed 1 winkel is niet representatief, maar ik zou het zo maar niet aannemen.
Mja cijfertjes die ik gebruikt heb, zijn niet exact (had er bijgeschreven dat het gewoon theoretisch is), maar vooral bedoeld om mijn statement duidelijk te maken dat redenering 1 ook een weerszijde van de medaille heeft, namelijk redenering 2 (en eventuele anderen). Er zullen idd meerdere factoren zijn die het al dan niet acceptabel maken om de Z-5500 of X-530 of nog andere set te vervangen. Feit blijft, vind ik, dat redenering 1 (zoals ze al een paar keer geopperd is in dit topic) op zich relatief hypocriet is.
Het is een collectief probleem van alle types sets, en als de Z-5500 wordt vervangen, zou dit een erkenning zijn van Logitech dat dit idd zo is. Als ze dan echter gaan weigeren om goedkopere sets te willen vervangen, terwijl ze het probleem echter wel al erkent hebben, tsja dan begrijp je wel dat ik met een dubbel gevoel zit.
Dit is zo een beetje de hoofdzaak wat ik bedoel zonder diep in te gaan op de financiële details. Ik hoop dat de hoofdzaak van wat ik bedoel een beetje overkomt:
als het probleem bij de Z-5500 wordt erkent, mja dan moeten ze het ook erkennen bij de goedkopere sets met dezelfde symptonen. Als voor de Z-5500 een service wordt aangeboden waarbij ze de set kostenloos vervangen, dan moeten ze die service ook aanbieden voor gebruikers van goedkopere sets met dezelfde symptonen.
De meerprijs van de Z-5500 biedt geen extra service t.o.v. goedkopere sets vind ik. Voor de meerprijs krijg je namelijk een veel krachtigere set.
PS: het is zeker niet de bedoeling om er geld uit te slaan door een vervanging te eisen hoor. Ik zou persoonlijk al tevreden zijn, met een filtertje dat het probleem oplost,of iets dergelijk, te koop in de winkel voor een zacht prijsje en een handleiding hoe ik het zelf kan plaatsen. Tegen een vervanging zou ik natuurlijk geen neen zeggen.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 23-01-2006 20:21
]