Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.648 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week wilde ik ook de z-5500 kopen, maar wacht na het zien van dit topic nog even af.
En ook ik moet zeggen dat jullie hier goed bezig zijn! Het is werkelijk belachelijk dat je met een relatief duur product zulke problemen krijgt.

Die kerel die een paar posts hierboven een belachelijke post plaatste zit gewoon te trollen.

Maar goed, nu maar hopen dat die meneer van Logitech ook werkelijk terug belt, je weet maar nooit met die grapjassen!

In iedergeval succes!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:42:
....
Ik heb overigens het idee dat veel meer mensen last van het probleem hebben dan hier posten.
Dat klopt, en ik ben het ploppen ook zat :(
Zal me ook ff aanmelden.

Het is gewoon waanzin! Ik heb nog nooit en bij niemand een (audio)versterker horen ploppen bij normaal gebruik. Hier klopt gewoon iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 17:04
Hee Bart,

als je het nog steeds liever uit handen wil geven, wil ik me ook best beschikbaar stellen. Ik spreek goed Engels. Tevens kan meneer Zwitserland mij bellen op m'n Skype nummer. Dan kan ik het eventueel ook opnemen. Ik zal dat nummer aan je mailen zodat je het aan ze kan doorgeven.

Verder:
Wie er ook gaat bellen, er moet schriftelijke ondersteuning zijn, d.w.z., een brief naar je thuisadres met een handtekening van die knaap waarop alle voorwaarden komen te staan.

!Ook moet er iets toegevoegd worden aan de 2e eis die ik eerder heb opgesteld. De hoeveelheid euros die we terugkrijgen moet vastgesteld worden. Het lijkt me onhandig om iedereen bonnetjes te laten corresponderen, maar als zij dat willen, ok. Maar we kunnen beter de Logitech-prijs voor de speakers terugvragen. Op hun site staat 399 euro vermeld. Is duidelijk, kunnen hier ook geen uitzonderingen meer voor worden gemaakt. Hierdoor worden de kansen op het niet geld terug kunnen krijgen van een mede-gedupeerde geminimaliseerd.

En ik heb trouwens nog een andere eis bedacht.
(3) Mocht Logitech het probleem technisch niet kunnen oplossen (dus we krijgen poen), dan eisen we iedere toekomstige oplossing die Logitech eventueel in de Z-5500 bouwt ook op. Dus als ze een oplossing hebben, willen we natuurlijk gewoon een goede set.

De laatste eis is misschien wat veel, ik geloof niet dat ze het doen, maar vragen is nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
LiMbO83 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:34:
Hee Bart,

als je het nog steeds liever uit handen wil geven, wil ik me ook best beschikbaar stellen. Ik spreek goed Engels. Tevens kan meneer Zwitserland mij bellen op m'n Skype nummer. Dan kan ik het eventueel ook opnemen. Ik zal dat nummer aan je mailen zodat je het aan ze kan doorgeven.

Verder:
Wie er ook gaat bellen, er moet schriftelijke ondersteuning zijn, d.w.z., een brief naar je thuisadres met een handtekening van die knaap waarop alle voorwaarden komen te staan.

!Ook moet er iets toegevoegd worden aan de 2e eis die ik eerder heb opgesteld. De hoeveelheid euros die we terugkrijgen moet vastgesteld worden. Het lijkt me onhandig om iedereen bonnetjes te laten corresponderen, maar als zij dat willen, ok. Maar we kunnen beter de Logitech-prijs voor de speakers terugvragen. Op hun site staat 399 euro vermeld. Is duidelijk, kunnen hier ook geen uitzonderingen meer voor worden gemaakt. Hierdoor worden de kansen op het niet geld terug kunnen krijgen van een mede-gedupeerde geminimaliseerd.

En ik heb trouwens nog een andere eis bedacht.
(3) Mocht Logitech het probleem technisch niet kunnen oplossen (dus we krijgen poen), dan eisen we iedere toekomstige oplossing die Logitech eventueel in de Z-5500 bouwt ook op. Dus als ze een oplossing hebben, willen we natuurlijk gewoon een goede set.

De laatste eis is misschien wat veel, ik geloof niet dat ze het doen, maar vragen is nooit weg.
Ik denk dat Bart wel voeldoende engels spreekt, hij zal het immers ooit wel eens op school gehad hebben.................................toch?? :9

Eis 3 vind ik wel mooi...straks zitten we met 3 setjes en geld thuis :D (just kidding) Maar schriftelijke ondersteuning is idd wel een must!!

@ Bart succes vanmiddag! :*)

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Sketchy schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:48:
[...]

Ik denk dat Bart wel voeldoende engels spreekt, hij zal het immers ooit wel eens op school gehad hebben.................................toch?? :9

Eis 3 vind ik wel mooi...straks zitten we met 3 setjes en geld thuis :D (just kidding) Maar schriftelijke ondersteuning is idd wel een must!!

@ Bart succes vanmiddag! :*)
Lees ff verder terug svp, Bart verzocht dit zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:54
Ik ben erg blij dat jullie al zo ver zijn. Want na lang geluk te hebben gehad zit mijn set nu ook te ploppen. Ik heb dus ook maar een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logic Lion schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:51:
Ik ben erg blij dat jullie al zo ver zijn. Want na lang geluk te hebben gehad zit mijn set nu ook te ploppen. Ik heb dus ook maar een mailtje gestuurd.
Same here :( ik ben er ook ZAT van iedere x als er een lamp aan of uit gaat PLOP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
LiMbO83 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:51:
[...]

Lees ff verder terug svp, Bart verzocht dit zelf.
Gomen, gomen....ik dacht dat het sarcastisch bedoelt was van Bart. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
Sketchy schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:59:
[...]

Gomen, gomen....ik dacht dat het sarcastisch bedoelt was van Bart. B)
Bart komt er wel uit, maar zal wel aangeven dat schriftelijk wat makkelijker was. Mocht het echt knudde lopen... :+ dan zal ik hem verzoeken zijn vragen per e-mail te stellen. Daarbij snap ik zo ie zo niet goed wat ze willen vragen. Al onze problemen zijn al bekend dus...

En brief mag hij sturen van mij, maar een e-mail is ook goed. Ter info, een e-mail is tegenwoordig een officeel document, en je kunt er dus rechten aan ontlenen!

Wat wel leuk is om te zien, nu iedereen zit dat er wat meer actie komt krijg ik weer een boel namen binnen :*) We zitten al weer op 44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Hehe mooi _/-\o_ !

Het aantal is ff erg snel gestegen. Goeie zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Kijk dat schiet op, nog maar 50 te gaan :P
En succes zometeen he, met het gesprek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Zeg er ook bij dat het probleem groter is dan het lijkt, ook voor kant de van Logitech, mensen zien dit topic en kopen vervolgens de set niet. Meld ook dat GoT de grootste it community is van nederland (meld bijv. het aantal, wat is het, 120000?), waar alleen maar it-ers zitten en dat dit topic niet zo maar zal verdwijnen.

Bijv. :) Laat duidelijk blijken dat we het menen.

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Geweldige man die belde!

En ja, ja er komt een (intern) onderzoek. Krijg zo meteen een e-mail van de beste man waarin hij de afspraken zet. Met toestemming van hem mag ik deze hier posten.

Dus even geduld laat jullie zo meer weten. Maar ik heb er een goed gevoel over.
Hij was eerlijk en oprecht en speelde openkaart.

Logitech service zoals vroeger zullen we maar zeggen ;)

[ Voor 119% gewijzigd door tm030614 op 13-01-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Niet te enthousiast, "intern onderzoek" kan nog altijd "doofpot" betekenen ;)

Maar ik ben erg benieuwd naar de mail, en bereid mee te werken aan onderzoek.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Geweldig man _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Echt super, hopelijk zal het hier ook zo zijn dat de aanhouder wint.
Zo zie je maar wat je kan bereiken volhoudt.
Denk dat alle sceptici nu wel overtuigd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Komt ie:

Hello Mr.,

I regret that you are having problems with your Z-5500 and that there are so many people also experiencing similar issues.

The first step I will take is to email our Audio Business Unit in the USA with the issues you and the others are having.

Second step, if I feel they are not taking us seriously we have a formal action called a CAR (Corrective Action Request), once this is initiated it is assigned to an investigator and some thing must be done.

I can promise you one thing, I will make sure that you are taken care of. Would you be able to send me the list of people as the list grows.

Sincerely Yours,

B. L.

Zoals jullie kunnen zien wil Logitech echt een oplossing vinden voor het probleem.
Hiervoor moeten er intern echter eerst een aantal zaken afgehandeld worden.

Graag zou ik zien dat iedereen die last heeft van het probleem even een e-mail stuurt met de volledige naam plus adresgegevens. Dit is denk ik makkelijker van Logitech.

Daarbij de oproep aan mensen die nog niet hun naam + adres hebben gestuurd dit alsnog te doen. Hoe meer hoe beter, omdat dit meneer B.L. ook helpt met het intern escaleren van deze case.

Ter info, ik heb het directe e-mail adres en telefoonnr. van meneer B.L. Logischer wijs blijft deze informatie voor mij alleen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 13-01-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
Kijk er zit vordering in de zaak, nu worden we tenminste serieus genomen :).
Ik zal ook ff mijn adresgegevens mailen :*) .
Puik werk Bart!! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Mooi man :)
Gesprek verliep dus goed :P
Ik stuur meteen even mijn adres, pin postcode etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Mailbox raakt bekand overbelast :+ _/-\o_

Toppie voor alle reacties!

Even een opmerking:

Als je je adresgegevens doet zet er dan ook je naam en e-mail adres bij dus:

Naam
Adres, Huisnummer
Postcode, Woonplaats
Land!!!
Evt. Telefoonnr

Op deze mannier hoef ik straks niet alle gegevens erbij te gaan zoeken. We gaan al richting de 50 mensen dus anders word het wel erg veel werk voor mij!

Mailen mag naar: plopjesprobleem@xs4all.nl

p.s. voor de mensen die 'zien' dat ze niet alle gegevens hebben gestuurd. Please please stuur een nieuwe mail zodat ik niet alles hoef bij de werken. Jullie ook bedankt hiervoor!!!

[ Voor 96% gewijzigd door tm030614 op 13-01-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 05:40

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Sketchy schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:56:
Kijk er zit vordering in de zaak, nu worden we tenminste serieus genomen :).
Ik zal ook ff mijn adresgegevens mailen :*) .
Puik werk Bart!! :7
Welke adres gegevens wil je allemaal hebben, en waar kan ik ze naartoe mailen ?

Mijn setje plopt al sinds de eerste dag, ik erger me er geel en groen aan.
Om die reden stat de set meestal gewoon uit, maar eigenlijk is het te gek voor woorden.

Hopelijk leid dit allemaal tot een goeie oplossing voor iedereen, ik heb er nu wel een beetje hoop op weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
Klinkt postief 8)
En bekijk het zo: van logitech nederland, naar logitech europe, naar logitech USA :Y)
Er mag dan misschien nog geen oplossing zijn, maar voor het eerst in dit conflict worden we serieus genomen. En dat had meniggeen niet meer gedacht na de respons op onze eerste mails.

Ik neem aan het je alleen gegevens van mensen nodig hebt met de Z-5500 en niet van mensen met een ander setje (zoals ik de X-530) die dezelfde problemen hebben (radio-ontvangst/plop/brom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Super Bart, die amateurs in Nederland zijn nu eindelijk afgescheept. Wat fijn dat deze vent ons meteen serieus lijkt te nemen. Echt super! _/-\o_

Misschien een idee om ook in de startpost aan te geven dat iedereen naam + adres moet doorgeven, en de mensen die al in de namen/mailinglijst staan dit via de mail ook te vragen?

Te briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Jammer dat ik geen vergelijking heb, want ik vraag me echt af of de x530 serie net so hard 'ploft'.
Zou tweakers.net er misschien nog nieuwswaarde aan toe willen voegen als melding op de FP ?

[ Voor 36% gewijzigd door DukeBox op 13-01-2006 15:52 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
DukeBox schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:50:
Jammer dat ik geen vergelijking heb, want ik vraag me echt af of de x530 serie net so hard 'ploft'.
ik heb zelf de Z-5500 nog nooit horen ploppen, maar kan je zeggen dat mijn X-530 zeker wel hard kan ploppen. Soms een zacht plopje, maar ook geregeld harde plops. Vooral 's avonds laat schrik ik me wezeloos als ik een beetje aan het surfen ben en ben vergeten de set uit te zetten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Rene85 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:54:
Vooral 's avonds laat schrik ik me wezeloos als ik een beetje aan het surfen ben en ben vergeten de set uit te zetten :|
Hehe.. dat klinkt heeeeel erg bekend :) Ik heb een kat die (nog steeds) tegen beter weten in af en toe op de sub gaat liggen, even het ganglicht aan en uit en hij hangt in de gordijnen (letterlijk !). Het blijft een grappig gezicht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Misschien was het al bekend, maar momenteel heb ik geen drivers voor me z5500 geinstalleerd. Ik heb dus geen geluid, maar als ik mijn set aandoe, staat er No Digital Data. Nu kan ik wel gewoon me licht enzo aan/uit zetten zonder ploppen te horen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Laatst online: 26-10-2023
Bart, ontzettend bedankt voor je inzet en ik ben blij dat we niet de stap naar een consumentenprogramma hebben hoeven te maken. Ik zal je zo mijn gegevens sturen.

Bedankt! _/-\o_

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Bart, er staat in je mail dat de contactpersoon van Logitech al onze gegevens dus nodig heeft, mag ik vragen waarom hij dit wilt? Gaat hij natrekken of wij wel daadwerkelijk zon set hebben ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Giel schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:44:
Misschien was het al bekend, maar momenteel heb ik geen drivers voor me z5500 geinstalleerd. Ik heb dus geen geluid, maar als ik mijn set aandoe, staat er No Digital Data. Nu kan ik wel gewoon me licht enzo aan/uit zetten zonder ploppen te horen....
knappe gozer die drivers voor die boxen weet te vinden :D

nee je moet drivers voor je soundkaart hebben, en die dan op digital out zetten, als je digital out gebruikt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Giel schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:56:
Bart, er staat in je mail dat de contactpersoon van Logitech al onze gegevens dus nodig heeft, mag ik vragen waarom hij dit wilt? Gaat hij natrekken of wij wel daadwerkelijk zon set hebben ofzo?
Volgensmij kan Logitech de gegevens niet eens natrekken. Als jij die set koopt bij bv een webshop krijg je gewoon uit de voorraad en de webshop stuurt dan ook geen gegevens oid naar Logitech dat jij die set gekocht hebt.

Misschien dat we wel een brief krijgen, dat hij daar onze gegevens voor nodig heeft. Of gewoon om te laten zien dat het geen fake namen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Matthijs schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 18:21:
[...]

knappe gozer die drivers voor die boxen weet te vinden :D

nee je moet drivers voor je soundkaart hebben, en die dan op digital out zetten, als je digital out gebruikt natuurlijk ;)
Sorry, bedoelde idd de drivers van mijn geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart, bedankt voor al de moeite die je al gedaan hebt! _/-\o_
Heb mijn gegevens net verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Giel schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:56:
De reden hiervoor is dat de meneer van Logitech dit probleem gaat 'upscalen' naar de USA waar de afdeling zit die gaat over de geluidskwaliteit. Ze maar de mensen die de set ontwerpen en maken.

Waneer de meneer van Logitech kan zeggen, 'kijk maar dan (inmiddels 56) mensen hebben het probleem' heeft dat meer invloeid dan 'kijk er zijn 5 mensen met het probleem'.

De adresgegevens zijn nodig omdat een naam zo verzonnen is natuurlijk. Losse e-mail adressen + adres geeft toch wat meer controle.

Uiteindelijk verwacht ik wel dat Logitech een bon/factuur gaat vragen van de speakers. Dus mensen die 'misbruik' proberen te gaan maken van de situatie vallen uiteindelijk door de mand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe gaat dit nu met mensen die graag een Z5500 willen kopen?! Kunnen zij deze gewoon kopen en dan ook nog de namen + adressen versturen?! Hoe lang zou dit mogelijk zijn, want naar alle waarschijnlijkheid is het technische probleem nog een tijd lang niet opgelost, kortom voordat er nieuwe, goed functionerende sets komen zijn we al weer paar maanden verder...

Verder echt puik werk Bart...!!! Echt top, ik had persoonlijk niet echt gedacht dat ze je meteen serieus zouden nemen, maar het lijkt erop dat Logitech Europe zoiets heeft als klantvriendelijkheid en blindelings vertrouwen... en dus anders is dan Logitech Nederland met H.W....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:29:
Maar hoe gaat dit nu met mensen die graag een Z5500 willen kopen?! Kunnen zij deze gewoon kopen en dan ook nog de namen + adressen versturen?! Hoe lang zou dit mogelijk zijn, want naar alle waarschijnlijkheid is het technische probleem nog een tijd lang niet opgelost, kortom voordat er nieuwe, goed functionerende sets komen zijn we al weer paar maanden verder...
Ja dat kan natuurlijk. Maar of je het wil is gewoon de vraag. Voor hetzelfde geld plopt ie bij jou thuis niet, hoor. En dan heb je voor 300 euro magnifieke geluidskwaliteit in huis. Maar als ie wel plopt, mag je natuurlijk meedoen aan de actie. Zo zijn er ook mensen die de set al lang in huis hebben, maar net dit topic zijn tegengekomen. Kortom, iedereen die een ploppende set heeft, zou mee moeten doen aan de actie.
Toch kan het zo een half jaar duren voordat de oplossing finaal is, natuurlijk.

De aankoop is gewoon met risico, maar je moet zelf weten of je dat wil, met een uitgave van 300 euro.
Ik kan je in ieder geval vertellen dat ondanks de hele goede geluidskwaliteit van de set, ik soms toch erg last heb van de ploppen. Ze zijn soms keihard, om van te schrikken.

[ Voor 8% gewijzigd door LiMbO83 op 14-01-2006 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Giel schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 18:43:
[...]

Sorry, bedoelde idd de drivers van mijn geluidskaart.
Het zou wel mooi zijn als dit topic alleen maar over de voortgang van de onderhandelingen met Logitech zou gaan. Je kan met je probleem prima terecht in de Logitech X en Z-serie topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1065084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiMbO83 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 01:06:
[...]

Ja dat kan natuurlijk. Maar of je het wil is gewoon de vraag. Voor hetzelfde geld plopt ie bij jou thuis niet, hoor. En dan heb je voor 300 euro magnifieke geluidskwaliteit in huis. Maar als ie wel plopt, mag je natuurlijk meedoen aan de actie. Zo zijn er ook mensen die de set al lang in huis hebben, maar net dit topic zijn tegengekomen. Kortom, iedereen die een ploppende set heeft, zou mee moeten doen aan de actie.
Toch kan het zo een half jaar duren voordat de oplossing finaal is, natuurlijk.

De aankoop is gewoon met risico, maar je moet zelf weten of je dat wil, met een uitgave van 300 euro.
Ik kan je in ieder geval vertellen dat ondanks de hele goede geluidskwaliteit van de set, ik soms toch erg last heb van de ploppen. Ze zijn soms keihard, om van te schrikken.
Maar even over de kwaliteit van het elektriciteits netwerk waarin de ploppen voorkomen... Ik ga binnenkort in een nieuw gebouwd huis wonen waar dus een nieuw elektriciteitsnetwerk zit... zou het dan zo kunnen zijn dat de kans op ploppen kleiner wordt of hangt het gewoon af van het netwerk in het algemeen, dus dat de ploppen gewoon blijven klinken zelfs in nieuwbouw? Want ik heb al zitten kijken naar andere (vervangende) sets om te kopen ipv de Z5500 maar ik weet gewoon niet welke ik daar mee kan vergelijken, vooral niet voor €300,00, dus ik denk dat het gewoon tot het besluit komt om de Z5500 te kopen... Met alle gevolgen van dien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De X-530 plopt bij mij wel serieus hard. Een ontploffing zou ik het nog niet kunnen noemen, maar wel hard. Allenszins is het wel hetzelfde soort van probleem:
- ploppen wanneer een lichtschakelaar of elektrisch toestel aan/uit gezet wordtn (luid, hoe de volumeknop staat maakt niets uit voor het volume van de plop)
- een paar keer heb ik ook al radio-ontvangst gehad (niet zo luid)

Wanneer de lichten in de garage worden aangedaan (een stuk of 5 TL-lampen) en de starters van die TL-lampen zijn niet meer van de nieuwste, dan is het wel zéér onaangenaam om in de buurt van mijn set te zitten...

Om te omschrijven hoe luid: mijn kamer is in de ene uithoek van het huis, als ik in een kamer ben, in de tegenovergestelde uithoek van het huis (dus nog een grote gang/ruimte tussen die 2 kamers), en ik doe daar het licht aan/uit, dan hoor ik in die kamer nog heel goed dat mijn set in mijn kamer plopt (deuren staan dan wel open), ook al is er iemand op dat moment tegen mij aan het praten. M.a.w. een serieus luide plop, maar nu ook geen ontploffing (de plop is niet zo luid dat er schade kan komen aan de speakers)

PS: relatief nieuwbouwhuis (jaren '90) met veel aandacht voor kwalitatief stroomnet

Misschien nog een voorstel: misschien kan iedereen met zijn adresgegevens ook bijzetten, welke van de problemen hij exact heeft, bijvoorbeeld voor mij persoonlijk:
- ploppen wanneer een lichtschakelaar of elektrisch toestel aan/uit gezet wordtn (luid, hoe de volumeknop staat maakt niets uit voor het volume van de plop)
- een paar keer heb ik ook al radio-ontvangst gehad (niet zo luid)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 01:17:
[...]

Maar even over de kwaliteit van het elektriciteits netwerk waarin de ploppen voorkomen... Ik ga binnenkort in een nieuw gebouwd huis wonen waar dus een nieuw elektriciteitsnetwerk zit... zou het dan zo kunnen zijn dat de kans op ploppen kleiner wordt of hangt het gewoon af van het netwerk in het algemeen, dus dat de ploppen gewoon blijven klinken zelfs in nieuwbouw? Want ik heb al zitten kijken naar andere (vervangende) sets om te kopen ipv de Z5500 maar ik weet gewoon niet welke ik daar mee kan vergelijken, vooral niet voor €300,00, dus ik denk dat het gewoon tot het besluit komt om de Z5500 te kopen... Met alle gevolgen van dien...
Ik begrijp je probleem heel goed, de andere sets met deze functionaliteit klinken gewoon niet zo fantastisch als deze. Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Maar dat terzijde.

Terug op het electriciteitsnet. Ja, de kans is groot dat het ploppen bij jou tot een minimum zal blijven. Zo heb ik de set ook bij mijn ouders geprobeerd. Daar is het netwerk ook erg nieuw. Hij plopt daar nagenoeg nooit, maar gek genoeg altijd als het badkamerlicht aan of uit wordt gezet. En dat zijn harde knallen. Maar gelukkig wordt dat licht niet de hele dag aan en uit gezet, dus eigenlijk geen probleem. Verder zijn er met een goed gehoor - en dan bedoel echt een goed gehoor - hele zachte briesjes waar te nemen bij het aan en uitzetten van andere lampen. Maar zodra je er niet op let hoor je dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed initiatief! Had zelf al hoop opgegeven wat dat betreft en alle plopjes maar voor lief genomen, maar goed dat er wat gebeurt!

Heb me gegevens gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 01:17:
Ik ga binnenkort in een nieuw gebouwd huis wonen waar dus een nieuw elektriciteitsnetwerk zit... zou het dan zo kunnen zijn dat de kans op ploppen kleiner wordt of hangt het gewoon af van het netwerk in het algemeen, dus dat de ploppen gewoon blijven klinken zelfs in nieuwbouw?
Volgens mij maakt het niet veel uit, heb mijn set in meerdere woningen geprobeerd maar overal plopt ie. De intensiteit verschild wel.

Iets heel anders, bij mij maakt het ook uit wat voor schakelaar er in het huis zit. Een goedkope van 2€ plopt bij mij continue maar een van 5€ (beiden hornbach) plopt maar 1 op de 10 keer. Het zou kunnen dat deze minder 'vonken' en/of beter afgeschermd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dukebox: nog vorderingen in de schakeling die je dacht te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Leuk om te zien dat inmiddels al 60 mensen hun gegevens hebben gestuurd.

Keep on going!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Mogen mensen met een andere Logitech set, maar met dezelfde problemen ook hun gegevens sturen?

Om nog even terug te komen op de oorzaak van de plopjes en radio-ontvangst... De oorzaak daarvan ligt niet in je stroomnet. Radio ontvangst is alleen mogelijk met een 'antenne' + LRC circuit. Het is gewoon niet mogelijk, vanwege de AC-DC omzetting dat het via het stroomnet de signalen opvangt.
Als je bijvoorbeeld een lamp aanzet dan heeft deze heel kort een lage weerstand (lage temperatuur). Daardoor gaat in korte tijd een grote stroom lopen (groot magnetisch veld voor korte tijd). Juist omdat bij in/uit schakelen van apparten korte magnetische velden ontstaan is dat vervelend. Korte duur van die velden zorgen voor een grotere stroom/spanning in geleiders, en dus ook in je speakerset. Normaal gesproken zijn deze daarvoor afgeschermd. Dat zijn deze gewoon niet.

Zie ook mijn eerdere post...

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
gertvdijk schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:10:
Mogen mensen met een andere Logitech set, maar met dezelfde problemen ook hun gegevens sturen?
Welke set betreft dit ook alweer? De X-530? Daar heb ik nl. nu idd ook al wat plopverhalen van opgevangen. In principe gaat er nu een onderzoek richting VS, alleen betreffende de Z-5500.
Als je meer mensen met het probleem vindt, lijkt het me geen gek idee om te proberen er een andere set bij te betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heeft die dude van Logitech eigenlijk ook gezegt wanneer we weer wat van ze horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
LiMbO83 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:48:
Welke set betreft dit ook alweer? De X-530?
Ja, zo kan ik opmaken uit de posts, maar ook de Z4.
LiMbO83 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:48:
Daar heb ik nl. nu idd ook al wat plopverhalen van opgevangen. In principe gaat er nu een onderzoek richting VS, alleen betreffende de Z-5500.
Als je meer mensen met het probleem vindt, lijkt het me geen gek idee om te proberen er een andere set bij te betrekken.
Inderdaad... :)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
RambOo schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:51:
Heeft die dude van Logitech eigenlijk ook gezegt wanneer we weer wat van ze horen?
Op redelijke termijn verwacht ik een reactie van hem. Ik ga eerst morgen alle gegevens naar hem sturen.
Hij zal een brief sturen naar de Audio Unit (ik zal vragen of ik deze mag zien).

Maar voordat er echt een oplossing komt zijn we denk ik wel twee maande verder als het niet meer is. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat er binnen 2 weken een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:29:
@Dukebox: nog vorderingen in de schakeling die je dacht te maken?
Jep, heb de onderdeeltjes binnen, wacht alleen nog op 1 negatieve 2297, dan in elkaar zetten en afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:36:
[...]

Jep, heb de onderdeeltjes binnen, wacht alleen nog op 1 negatieve 2297, dan in elkaar zetten en afwachten.
Mooi, mooi, ik wacht vol spanning ;)
Al een voorspelling hoeveel dit zou gaan kosten, en of het makkelijk in te bouwen is? (Ook mogelijk bij de X-530, als je dat zou weten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:14:
Ja, zo kan ik opmaken uit de posts, maar ook de Z4.
Zoals ik uit je eerder post heb begrepen ontstaat bij de Z-4 van jouw het probleem niet door het schakelen van schakelaren, maar alleen als er dicht bij de set iets magnetisch ontstaat?

Ik ben namelijk zelf van plan om een Z-4 set aan te schaffen, en ik heb zelf op de plek waar die Z-4 zou komen te staan behalve de PC + TFT monitor geen andere elektrische apparaten staan. Dus daarom zou ik graag willen weten of dat er bij de Z-4 ook problemen zijn met schakelaren. Want alleen met elektronische apparaten in de buurt zou voor mij niet zo'n zeer groot probleem zijn.

Vanaf welke afstand ontstonden erbij jouw trouwens problemen met de magnetische velden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:16:
[...]

Mooi, mooi, ik wacht vol spanning ;)
Al een voorspelling hoeveel dit zou gaan kosten, en of het makkelijk in te bouwen is? (Ook mogelijk bij de X-530, als je dat zou weten?)
Tja, ik zelf begin meer te geloven dat het ploppen afscherming is. Mijn modificatie heb ik puur bedacht om de brom op te lossen. Maar ik denk dat het ploppen wel een stuk minder zal worden en er is een kleine kans (als de storing via de voeding binnen komt) dat de plop's weg zijn.
Bouwen is erg simpel, inbouwen nog simpeler (de schuifvoetjes van de brugcellen aftrekken stabilisator er tussen en klaar). Kosten, tja, onderdelen kosten in de electronica zaak een euro of 15, maar eigenlijk is het niet eens 3 euro waard. Door de 2 zware elco's moet er bij het inschakelen ook een redelijk vermogen door heen kunnen.. de zwaardere versie maakt het wat duurder.
Er is overigens een nadeel, door de stabilisator gaat de spanning wat omlaaag, hierdoor heb je ook wat minder vermogen.. maar jah, die set kan toch veel te hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:58:
Zoals ik uit je eerder post heb begrepen ontstaat bij de Z-4 van jouw het probleem niet door het schakelen van schakelaren, maar alleen als er dicht bij de set iets magnetisch ontstaat?
Je ziet iets natuurkundigs over het hoofd. Zodra je een apparaat inschakelt begint er een stroom naartoe te lopen. Dit levert een magnetisch veld op (noemen we B ). De verandering in stroomsterkte (dI) geeft onvermijdelijk een verandering in het magnetisch veld (dB). Dit gebeurt bij het inschakelen in een heel korte tijd (dt).

Nu wat uitgebreider:
Natuurkundig is het nou eenmaal zo dat een (elektro)magnetisch veld onstaat bij een stroom door iets, bijvoorbeeld een draad. De sterkte van dat veld is evenredig met de stroomsterkte door de draad.
Eveneens is het een natuurkundig verschijnsel dat een veranderend magnetisch veld een stroom kan opwekken in een draad.
code:
1
emf = dB/dt
In woorden; de grootte van die stroom is volledig afhankelijk van de hoek waaronder de draad met het veld staat en de tijd waarin die verandering plaatsvindt. (dB als vector). Je ziet dat bij een zeer kort tijdsbestek van verandering een veel grotere spanning wordt opgewekt (deling door bijna-0). Sterkere effecten krijg je bij spoelen (een hele lange draad met meerdere windingen). Spoelen worden ook gebruikt als regelbare weerstand. Mogelijk zit zo'n ding in de afstandsbediening om het volume te regelen. Lijkt mij niet logisch, want relatief hoge frequenties zou je ermee filteren, volgens mij.

Dat mijn mobiele telefoon een elektromagnetisch veld uitzendt komt omdat in de antenne ervan lading enorm snel op en neer wordt gegooid, bijvoorbeeld van beneden naar boven in de antenne. Elektronen bewegen dus met een noodvaart op en neer. Daardoor onstaat dus ook een zeer snel veranderende stroom. Die is op eenzelfde wijze weer waarneembaar als stroom in een willekeurige geleider. En helaas wil een (ongewilde) stroom in het signaal naar onze versterker een (ongewild) geluid uit de speakers geven. Deze verstoring wordt namelijk versterkt door de versterker, gewoon met het echte signaal mee.
Dat het hoorbaar is (1800 Mhz) zou je misschien verwonderen, maar dat komt omdat het een gemoduleerd en gepulst signaal is. De zweving die daarbij onstaat hoor je.

Waarom hebben andere sets er dan geen last van?
  • De versterker wordt dan daadwerkelijk geregeld bij aanpassing van het volume. Bij mijn Z4 wordt duidelijk het signaal alleen verzwakt in de afstandsbediening en staat de versterker in de sub continu volledig open. Alleen zo kan ik het verklaren dat de plopjes bij het inschakelen van mijn koelkast altijd even hard zijn en dus instelvolume onafhankelijk. Bij zo'n set zou je het dus pas horen als je hem op een asociaal volume hebt staan.
  • Daarbij wordt het ingangsignaal niet helemaal omgeleid via een afstandsbediening.
  • Die hebben waarschijnlijk een veel betere afscherming. Afscherming is mogelijk door een kooi om de signaalverwerkende circuits te zetten en deze goed geleidend te aarden.
Ik ben namelijk zelf van plan om een Z-4 set aan te schaffen, en ik heb zelf op de plek waar die Z-4 zou komen te staan behalve de PC + TFT monitor geen andere elektrische apparaten staan. Dus daarom zou ik graag willen weten of dat er bij de Z-4 ook problemen zijn met schakelaren. Want alleen met elektronische apparaten in de buurt zou voor mij niet zo'n zeer groot probleem zijn.
Hier heb ik helemaal geen probleem met wandschakelaars. Dat kan komen doordat in de dichtstbijzijnde muur geen elektraleidingen lopen of omdat de weerstand van het apparaat ten tijde van inschakeling nog even heel groot is (stroom loopt aanvankelijk nog niet heel hard). Bovendien is de dichtsbijzijnde wandschakelaar 5 meter van mijn Logitech setje verwijderd.
Bij een TL-buis kan een starter zich moeten 'opladen' (aanvankelijk lage weerstand dus: hoge stroom). Dat kan in een zeer korte tijd plaatsvinden, waardoor er een klik te horen is vanuit je luidsprekers. Helaas heb ik geen TL-buis binnen handbereik.
Vanaf welke afstand ontstonden erbij jouw trouwens problemen met de magnetische velden?
Met mijn mobiel is het al duidelijk hoorbaar bij 45cm vanaf de afstandsbediening. Dus als mijn mobiel gewoon in mijn zak zit is het al bijzonder storend. Misschien ken je het effect van je mobiel bellend bij een oude wekkerradio houden... Als mijn moeder nachtdienst had werd ze al wakker van het geluid uit de wekkerradio. Twee seconden later ging dan haar telefoon. Meestal dan. :Y)
Nou heb ik hier geen geweldig sterk signaal van Telfort, dus het kan zijn dat mijn mobiel met meer vermogen moet zenden dan in een andere opstelling.
Bovendien kan de frequentie van het EM-veld (EM = elektromagnetisme) van invloed zijn op de gevoeligheid waarmee deze set erop reageert.
Voorbeeld:
Aangezien het KPN netwerk op 900 Mhz draait In een andere situatie, met een ander mobiel netwerk op 900 Mhz (en Telfort op 1800 Mhz, correct me if I'm wrong) kan het dus zijn dat een mobiel uitgerust met zo'n simkaart veel minder stoort.

Let wel: ik heb een Z4 speakerset en totaal geen ervaring met de Z-5500 of X-530. Desondanks vermoed ik dat de oorzaak bij deze sets gelijk is.
Bovendien: geen garanties voor volledige correctheid van bovenstaande uitleg (het is al laat). :7

edit:
Soow... wat ik gisterenavond schreef klopte niet helemaal natuurkundig gezien :P (= bijgewerkt)

offtopic:
Het is niet mijn bedoeling andere opvattingen plat te bombarderen, maar doordat ik Technische Natuurkunde studeer, heb ik wel een ruimer/beter inzicht in deze materie dan de gemiddelde tweaker, zo lijkt mij.

[ Voor 44% gewijzigd door gertvdijk op 15-01-2006 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je de mogelijkheid hebt, zou je dan een paar fotootjes kunnen maken, wanneer je het "ding" maakt en wanneer je het "ding" inbouwt? Evenals een lijstje met alle onderdelen?
Ik zou het dan zelf ook eens willen proberen te maken en zien of het effect heeft. Ik heb de indruk dat bij mij de storing echt wel via het net binnenkomt. Het zal ook afhangen van situatie tot situatie.
Maar doe maar op uw gemak hoor, ik vraag het liever op voorhand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

[quote]gertvdijk schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:40:
[...]
Bovendien kan de frequentie van het EM-veld (EM = elektromagnetisme) van invloed zijn op de gevoeligheid waarmee deze set erop reageert. Aangezien het KPN netwerk op 900 Mhz draait (en Telfort op 1800 Mhz, correct me if I'm wrong) kan het dus zijn dat een mobiel uitgerust met zo'n simkaart veel minder stoort.

Je verhaal klopt redelijk en is uitgebreid genoeg, maar het is niet correct dat KPN op 900 MHz zit, ook zij zitten op 1800Mhz, dit omdat het 1800MHz veel grotere capaciteit heeft. Het 900MHz netwerk bestaat wel en wordt nog gebruikt door KPN voor veel oudere telefoons. Nieuwe telefoons zullen niet op het 900MHz netwerk zitten van KPN. Met oude telefoons bedoel ik ook echt oude telefoons, dus zeker voor het jaar 2000, waarschijnlijk nog wel wat ouder. En ook de meeste oude telefoons zitten niet op 900MHz. Alleen Kpn heeft dit netwerk nog in gebruik volgens mij, vodafone volgens mij niet méér, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
(heb een jaar op technische dienst gewerkt van KPN mobile, vandaar mijn kennis hierover).

Gr. martijn

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
nomad85 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:53:
[...]
Je verhaal klopt redelijk en is uitgebreid genoeg, maar het is niet correct dat KPN op 900 MHz zit, ook zij zitten op 1800Mhz, dit omdat het 1800MHz veel grotere capaciteit heeft.[knip]
Oké, maar op zich doet het er niet toe (beetje offtopic discussie), het was een voorbeeld en het gaat om het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Ter info, zoujuist heb ik een lijst met namen en adressen (58 stuks) is net naar Logitech gestuurd.

Tevens heb ik gevraagd of het mogelijk is om een kopie van de interne brief naar de 'Audio Business Unit' te krijgen.

Hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
Sw33t, ik heb er geen ander woord voor :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik hoop dat ze dit aantal namen voldoende vinden om het als een serieus probleem te beschouwen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zou ook nog regelmatig een update naar die kerel sturen, met namen die er nu nog bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Zondagskindje schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:57:
Ik hoop dat ze dit aantal namen voldoende vinden om het als een serieus probleem te beschouwen.
Daar kan ik een duidelijke JA op gegeven.
De persoon waarmee ik gebeld heb, gaf zelf al aan dat het aantal bijzonder hoog was (ik gaf toen aan 40). Waneer je in gedachte houd dat lang niet iedereen die deze set heeft op dit forum kijkt of ook maar zijn probleem meld.

Daarbij vond hij de klachten te eenduidig om het als 'incidenten' af te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 15-01-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:03:
[...]

De persoon waarmee ik gebeld heb, gaf zelf al aan dat het aantal bijzonder hoog was (ik gaf toen aan 40). Waneer je in gedachte houd dat lang niet iedereen die deze set heeft op dit forum kijkt of ook maar zijn probleem meld.

Ok, die kerel heeft dus duidelijk gezond verstand en is voor rede vatbaar... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

tm030614 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:03:
[...]

Ja ik weet dat deze man ons serieus neemt :) , maar ik bedoelde eigenlijk de heren in de states.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Allereerst thumbs up voor de mensen die met logitech bezig zijn. Lijkt er nu dus toch eindelijk op dat er wat gaat gebeuren.

Ik heb ff met mijn mobieltje wat dingetjes geprobeerd bij mn z5500 en mn z5300. Als ik bij de 5500 het mobieltje (tijdens een gesprek) langs de kabel tussen de sub en de pod hou, of tegen de achterkant van de pod, dan hoor je de storing van de mobiel duidelijk. De z5300 heeft hier in beide gevallen geen last van.
Aangezien de plopjes ook op een systeem voorkwamen die volledig los van het stroomnet stond (ups) heeft het misschien toch te maken met de afscherming zoals al vaker geopperd. Ik zal zsm eens wat gaan proberen met het afschermen van de pod en de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Zondagskindje schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:09:
[...]

Ja ik weet dat deze man ons serieus neemt :) , maar ik bedoelde eigenlijk de heren in de states.
Mocht meneer van Logitech zich niet serieuw gevoelt worden dan zal hij een volgende stap nemen. Hiervoor is binnen Logitech een speciale formele procedure (zie ook de brief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Ter informatie.

Helaas maakt Logitech de interne correspondentie, over deze kwestie, niet openbaar. Ergens begrijpenlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Balen, maar inderdaad begrijpelijk. Ik denk dat jij het niet weet maar ik vraag het toch, heb je enig idee wanneer je wat gaat horen hoe het verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Inmiddels heb ik mijn X-530 al een paar dagen en absoluut last van plopjes en tikjes. Bij mij komen ze echter uit de centerspeaker en zijn daardoor minder hard dan de mensen waarbij de plop of tik uit de subwoofer komt. Het maakt niet uit hoe hard ik het geluid heb staan. Als de set aan staat kan ik rekenen op een paar ploppen in het uur.

Kan ik mij alsnog aansluiten bij de actie (met dus een X-530)?

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 16-01-2006 19:13 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Giel schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:00:
Balen, maar inderdaad begrijpelijk. Ik denk dat jij het niet weet maar ik vraag het toch, heb je enig idee wanneer je wat gaat horen hoe het verloopt?
Nee maar ik verwacht een redelijke termijn (dus max 2 weken). Maar zal over een aantal dagen vragen wat de status is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nare voor Logitech is natuurlijk wel dat als ze een kleine groep Nederlanders tegemoet komen ze "schuld" bekennen en wereldwijd met de billen bloot moeten. Ze zullen het juridisch wel heel voorzichtig aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

tm030614 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:45:
[...]

Mocht meneer van Logitech zich niet serieuw gevoelt worden dan zal hij een volgende stap nemen. Hiervoor is binnen Logitech een speciale formele procedure (zie ook de brief).
Laten we hopen dat hij woord houd. :)
Sorry, ik ben tegenwoordig niet meer zo goedgelovig.
Ik wil nu eerst zien en dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:13:
Inmiddels heb ik mijn X-530 al een paar dagen en absoluut last van plopjes en tikjes. Bij mij komen ze echter uit de centerspeaker en zijn daardoor minder hard dan de mensen waarbij de plop of tik uit de subwoofer komt. Het maakt niet uit hoe hard ik het geluid heb staan. Als de set aan staat kan ik rekenen op een paar ploppen in het uur.

Kan ik mij alsnog aansluiten bij de actie (met dus een X-530)?
Hier hetzelfde (ook X-530).. Ik ontvang constant radio (+ plops), heel handig natuurlijk, maar niet gewenst ;).

Kam ik me ook nog aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipTrip
  • Laatst online: 25-05-2022
Jow allemaal. Ik ben dit topic al een geruime tijd aan het volgen. Volgens mij gaat er niks uit de bus komen hoor. Ik heb hier in België ondertussen Test Aankoop al gecontacteerd en wacht nog op antwoord.

Ik heb ook het antwoord van logitech gekregen dat het aan mijn elektriciteitsnet ligt.

Groenten en fruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
FlipTrip schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:30:
Jow allemaal. Ik ben dit topic al een geruime tijd aan het volgen. Volgens mij gaat er niks uit de bus komen hoor. Ik heb hier in België ondertussen Test Aankoop al gecontacteerd en wacht nog op antwoord.

Ik heb ook het antwoord van logitech gekregen dat het aan mijn elektriciteitsnet ligt.

Groenten en fruit
Maanden geleden kreeg ik dat antwoord ook. Toen heb ik even uitgezocht of dit wel zomaar kan. Nu blijkt dat de Z-5500 niet conform de Europese richtlijn is geconstrueerd. Dan is Logitech in gebreke. Toen heb ik die knapen weer opgebeld en heb ze dit verteld. Raad eens wat er toen gebeurde. De klantenservice was meteen bereid om te helpen. Ze deden alsof ik een unieke fabrieksfout in mijn set had, en stuurden daarom vervangende sets op. Ik heb onderhand drie Z-5500 sets staan, omdat ze meenden dat nog meer ploppende sets opsturen wel zou helpen. Nu is het natuurlijk wel vet om flink wat reserve speakers te hebben t.w.v. 300 euro, maar dat is dus afkoperij. Ik was niets verder.

Daarom heb ik een oproep gedaan tot groepering, in een ouder topic (Het Logitech X en Z serie topic deel 7). Ik weet niet of je het weet, FlipTrip, maar je kan de meeste bedrijven die in gebreke zijn - en we kunnen het zwart op wit aantonen - kun je flink bij de ballen grijpen.
En dankzij Bart is dit topic van de grond gekomen. Lees het nog maar eens goed door, want we klimmen op in de hiërarchie van Logitech. We zijn nu met 60 man. De Nederlandse tak was inderdaad groenten en fruit, maar toen we dreigden juridische stappen te ondernemen in combinatie met de media, begon Logitech ons eindelijk serieus te nemen.

Zie je het verschil met jou individuele verhaal van 'Test Aankoop'?

Als je wat waar voor je geld wil, kun je net zo makkelijk je naam en adres naar plopjesprobleem@xs4all.nl sturen, lekker doen wat je normaal ook doet, en misschien krijg je zowaar geld of een nieuwe set die het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Zondagskindje schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:11:
[...]

Laten we hopen dat hij woord houd. :)
Sorry, ik ben tegenwoordig niet meer zo goedgelovig.
Ik wil nu eerst zien en dan geloven.
Gelijk heb je, we moeten de teugels goed vast blijven houden. Hoe vriendelijk meneer ook is, je weet niet of er nu wel iets gebeurt. Dus een status zal - even vriendelijk :) - zo af en toe nagegaan moeten worden.
En met een status wordt ook concreet bedoeld wat er nu is gebeurd in de afgelopen weken. Antwoorden als 'ik ben nog bezig' doen mij na 3 keer wel degelijk de moed in de schoenen zakken.
Maar wie weet. Wie weet is ie nu wel over de Audio Unit heen aan het donderen. Misschien voelt hij zich ook belazerd, dat hij zo'n falend product met zijn collega's in Europa op de markt heeft gebracht en dat ze in de VS hun mond hielden over het ploppen.
Kan allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online

Groenten en fruit
Ik begin toch een beetje paranoia te worden:

FlipTrip: Geregistreerd op 17 januari 2006 :?

Wacht maar gewoon af, ik ben ervan overtuigt dat we iets gaan bereiken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren nog eens last gehad van radio-ontvangst. Ik meende Amerikaans-Engels te verstaan. Misschien lange golf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

LiMbO83 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:57:
[...]

Gelijk heb je, we moeten de teugels goed vast blijven houden. Hoe vriendelijk meneer ook is, je weet niet of er nu wel iets gebeurt. Dus een status zal - even vriendelijk :) - zo af en toe nagegaan moeten worden.
En met een status wordt ook concreet bedoeld wat er nu is gebeurd in de afgelopen weken. Antwoorden als 'ik ben nog bezig' doen mij na 3 keer wel degelijk de moed in de schoenen zakken.
Maar wie weet. Wie weet is ie nu wel over de Audio Unit heen aan het donderen. Misschien voelt hij zich ook belazerd, dat hij zo'n falend product met zijn collega's in Europa op de markt heeft gebracht en dat ze in de VS hun mond hielden over het ploppen.
Kan allemaal.
Hiermee zitten wij op 1 lijn. :)
Maar laten we positief ingesteld blijven: er is vast wel iemand bij Logitech die een hart voor de zaak heeft. Laten we hopen dat we diegene nu getroffen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Ik heb hier in België ondertussen Test Aankoop al gecontacteerd en wacht nog op antwoord.

Groenten en fruit
Ik wil je verzoeken om GÉÉN actie te ondernemen nu. Logitech is momenteel bezig met een oplossing. De Audio Busniss Unit heeft al contact met mij opgenomen.

Nu naar een consumentenprogramma stappen, is flauw, en dringt Logitech in een hoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Vraag van Logitech USA

Hello,

My name is A., and I'm with the Logitech Technical Support team. I am writing to you concerning your problem with our Z-5500 speakers. I understand that you are receiving popping sounds with the Z-5500 speakers.
I would like to gather more information about your situation this way we can see if we could resolve your problem.

If you could send me a detailed description of your situation, for instance, How do you have your Z-5500 hooked up? What type of source are you using? Which input your using?
Have you tried different sources or inputs? When does the popping sound occur? Which speaker(s) does it occur with? Does it occur when the speakers are playing music? Is this popping sound consistently happening or does it happen occasionally? These are the type of question that we need answered in order to resolve your problem.

Any information that you feel is relevant please feel free to let us know. Again we appreciate your cooperation and understanding in this matter. We are going to try our best to resolve this matter for you.

Regards,

A.S.
Logitech Inc.

Aan iedereen dus even de vraag: Post even hoe de set is aangesloten, waneeer het optreed, etc. etc.
(Graag ook meteeen in het Engels. Anders kan ik het allemaal weer vertalen) ;)

Oja... we moeten ook even duidelijk maken dat ...this matter for you.... moet zijn ...for us... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44
Mijn geval:

The Z-5500 digital is hooked up through an APC UPS, it uses three audio jacks and the coax line to connect to my Audigy 2 ZS. The popping sounds occurs at every speaker and the subwoofer, even with the UPS disconnected from the main wall outlet(so that it's running on battery). The popping occurs when a light turns on/off or other equipment is pulled/inserted in the wall outlet.

The popping sounds do weaken off with an UPS and a ground line to the ups, but they never dissapear.

Ik hoop dat het voldoende is. :)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja het lijkt mij niet echt handig dat iedereen hier nu weer eens gans opnieuw zijn ervaringen gaat gaan neerschrijven. Misschien is het beter dat we alle ervaringen bundelen en dan 1 maal vermelden met de boodschap dat dat de ervaringen zijn van verscheidene mensen. Ik zou vermelden dat bij sommige mensen een andere aansluiting helpt om het ploppen te verminderen, maar bij anderen weer niet. Zo waren er nog een aantal factoren waarin geen overeenkomst was bij de veschillende forumgebruikers.

Als we allemaal apart onze ervaring neerschrijven, en er komen wat verschillen in voor, dan kan het zijn dat ze geneigd zijn om het niet als een algmeen probleem (ontwerpfout) te erkennen.

Ik zou alvast zeggen dat bij iedereen het ploppen zich voordoet wanneer er in huis een elektrisch aparaat wordt uit/aan gezet (meestal verlichting) en dat er dus een probleem moet zijn bij de afscherming/filtering tussen de set en de buitenwereld (lees als stroomnet). Ofdat de storing zich voortplant via de lucht (dus gebrekkige afscherming van de kabels en POD), ofdat de storing via het stroomnet binnenkomt (dus een gebrekkige elektrische filter in de voeding van de set), dat hebben we nog niet kunnen concluderen mits er niet direct een eensgezinde stramien terug te vinden was.
Kortom: het plopprobleem is algemeen en wordt veroorzaakt door elektrische aparaten. Verder hebben ook veel mensen last van brom en radio-ontvangst.

Ik denk dat dit al een mooi antwoord zou zijn (min of meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:24:
Mja het lijkt mij niet echt handig dat iedereen hier nu weer eens gans opnieuw zijn ervaringen gaat gaan neerschrijven. Misschien is het beter dat we alle ervaringen bundelen en dan 1 maal vermelden met de boodschap dat dat de ervaringen zijn van verscheidene mensen. Ik zou vermelden dat bij sommige mensen een andere aansluiting helpt om het ploppen te verminderen, maar bij anderen weer niet. Zo waren er nog een aantal factoren waarin geen overeenkomst was bij de veschillende forumgebruikers.

Als we allemaal apart onze ervaring neerschrijven, en er komen wat verschillen in voor, dan kan het zijn dat ze geneigd zijn om het niet als een algmeen probleem (ontwerpfout) te erkennen.

Ik zou alvast zeggen dat bij iedereen het ploppen zich voordoet wanneer er in huis een elektrisch aparaat wordt uit/aan gezet (meestal verlichting) en dat er dus een probleem moet zijn bij de afscherming/filtering tussen de set en de buitenwereld (lees als stroomnet). Ofdat de storing zich voortplant via de lucht (dus gebrekkige afscherming van de kabels en POD), ofdat de storing via het stroomnet binnenkomt (dus een gebrekkige elektrische filter in de voeding van de set), dat hebben we nog niet kunnen concluderen mits er niet direct een eensgezinde stramien terug te vinden was.
Kortom: het plopprobleem is algemeen en wordt veroorzaakt door elektrische aparaten. Verder hebben ook veel mensen last van brom en radio-ontvangst.

Mee eens. Als we alles apart gaan doen, worden we niet als een groep met hetzelfde probleem behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Ik stel alvast wat tekst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:24:

Is het bij anderen ook zo dat als de buren een schakelaar omgooien/elektrisch apparaat gebruiken dat ze dan ook een plop/knal krijgen?? Dat is immers bij mij wel zo :+ , voor de rest ben ik het volledig met het bovenstaande eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sketchy schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:57:
[...]

Is het bij anderen ook zo dat als de buren een schakelaar omgooien/elektrisch apparaat gebruiken dat ze dan ook een plop/knal krijgen?? Dat is immers bij mij wel zo :+ , voor de rest ben ik het volledig met het bovenstaande eens.
Woon je toevallig in een rijhuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Laatst online: 13-09 12:31
Zijn die plopjes zoo erg? Kan ik dan beter een creative set kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

My current z5500 (PID:R541) plop's (more like an loud bang) mostly from the sub when equipment like the fridge or microwave is turned on or off or when I or one of my neighbours switches the light on/off.
- It doesn't matter where I locate the set (used several outlets in my and a friends home).
- It even plop's when i have nothing connected to the 'pod' and volume on zero (not muted).

The second problem I have is a continiously buzzing sound, even when the set is muted. I only hear it from the sub and when there is (almost) no environment noises.

Notice, the z5500 set that was replaced, (PID:R525) had the same problem.

[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 17-01-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Het moet overigens ook duidelijk over welk probleem we het hebben. Ik hoor af en toe ook mensen praten over gebrom. We moeten heb ploppen en brommen als verschillende problemen beschrijven. Ik heb geen last van gebrom, dus ik weet er niets van. Wat ik wel weet is dat iedere speaker, en dan ook iedere speaker in de gehele wereld reageert op een mobiele telefoon. Dus in dat geval moet je de subwoofer gewoon op de aanbevolen afstand van 60 cm van andere elektromagnetische apparatuur plaatsen.

Wat de plopjes betreft:

The problem we (all 60* of us) experience are popping sounds. The amplitude of these sounds ranges from very small to violently and painfully large. The volume of the popping sounds are independent of the volume at which the POD is configured.
And all speakers, in any configuration pop. Whether protected powersockets are used or not, the speakers pop. Whether the is optical, coaxial or direct - the speakers pop anyway. So whether music is being played or not, the speakers pop.
Even with no sound source connected to the POD, the speakers pop. This means that source is not of importance. Ofcourse, when the POD displays 'No Digital Data' or 'Mute On', the speakers do not pop, because they are not producing sound in any way (this includes silence, as you will understand).
We have concluded these sounds occur when fluxes emerge on the power net, which is normal in every household. Of course, every household is constructed differently, which is a major explanation for differences in amplitude of the popping sounds. Nonetheless, the problem occurs when the Z-5500 speakerset is connected to both new and old power nets, as we can all conclude from our different types of households.
For instance, when the fridge turns itself on, or when you flip a lightswitch. A small flux is produced when these things occur, and no other advanced electrical device, like a monitor, PC or even a projector, seems to be affected by these disturbances. But the Z-5500 does appear to be very sensitive to it, the same way a simple light bulb flickers for a moment when a normal electrical flux flows through the power net.
We have concluded that this sensitivity is in direct contrast with the Declaration of conformity (which comes with the set).

You must understand that a lot of us have already contacted Logitech technical support in Europe - and received, through RMA procedure, new Z-5500 sets. All new sets still produce the popping sounds. This excludes the possibility of unique fabrication errors, but implies a consistent fabrication error.

edit: Among us are users with the Logitech X-530, Logitech Z-4, Logitech X-220, who also experience the popping noises, with the symptoms mentioned above.

*Of onderhand meer?

Mis ik nog iets? Ben ik nog iets vergeten?

[ Voor 13% gewijzigd door LiMbO83 op 18-01-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Zet hem eens op 6chanel direct of 1 van de 3 stereo's, volume op 0 (niet mute) zonder iets op je pod aan te sluiten en ga op zoek naar wat schakelaars..
Ik heb dan duidelijke plops/knallen en hiermee sluit ik aangesloten apparatuur uit.

Als ik naar het schema kijk en de digital staat op 'no digital data' gaat de TDA7293 op een interne mute (oftewel de transistor geeft dan geen uitgangsspanning en dus ook geen plops).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
DukeBox schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:27:
[...]

Zet hem eens op 6chanel direct of 1 van de 3 stereo's, volume op 0 (niet mute) zonder iets op je pod aan te sluiten en ga op zoek naar wat schakelaars..
Ik heb dan duidelijke plops/knallen en hiermee sluit ik aangesloten apparatuur uit.

Als ik naar het schema kijk en de digital staat op 'no digital data' gaat de TDA7293 op een interne mute (oftewel de transistor geeft dan geen uitgangsspanning en dus ook geen plops).
Je hebt gelijk, ik ben vergeten te vermelde dat zelfs zonder dat de speakers aangesloten zijn, ze nog altijd ploppen. Zolang er maar geluid uit komt, dus ook stilte, kunnen ze ploppen. Met uitzondering van 'Mute On' en 'No Digital Data'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

* DukeBox heeft altijd gelijk, wen er maar aan ;)

antw op hieronder: ja, ziet er goed uit.

[ Voor 35% gewijzigd door DukeBox op 17-01-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Hehehe, prima. Ziet het er zo beter uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Hey bedankt voor de reacties! Schild me een hoop werk ;)

Maar we vergeten nu te vermelden dat veel sets last hebben van een 'brom' en dat sommige radio ontvangen over hun set... Niet onbelangrijk om te vermelden.

De regel 'We have concluded that this sensitivity is in direct contrast with the Declaration of conformity (which comes with the set)' mag er van mij uit. We hebben ons standpunt duidelijk gemaakt en Logitech onderneemt (tot nu toe) goed actie.

Laten we eerlijk zijn, het telefoongesprek heeft afgelopen vrijdag plaatsgevonden. Het is nu dinsdag en vanuit de USA is er al gereageerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
tm030614 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:00:
Hey bedankt voor de reacties! Schild me een hoop werk ;)

Maar we vergeten nu te vermelden dat veel sets last hebben van een 'brom' en dat sommige radio ontvangen over hun set... Niet onbelangrijk om te vermelden.

De regel 'We have concluded that this sensitivity is in direct contrast with the Declaration of conformity (which comes with the set)' mag er van mij uit. We hebben ons standpunt duidelijk gemaakt en Logitech onderneemt (tot nu toe) goed actie.

Laten we eerlijk zijn, het telefoongesprek heeft afgelopen vrijdag plaatsgevonden. Het is nu dinsdag en vanuit de USA is er al gereageerd...
Ik bedoel dit ('We have concluded that this sensitivity is in direct contrast with the Declaration of conformity (which comes with the set)') niet in een onvriendelijke toon, maar eerder ter verduidelijking. Ik weet na enige ervaring hoe het doorspelen van informatie kan gaan, en voor hetzelfde geld heeft deze technicus daar weer geen lucht van gevangen. Bovendien is dit ook belangrijke technische informatie voor hem. Nee, ik vind dat dat best genoemd mag worden, zij het natuurlijk niet negatief bedoeld :) . Een beetje druk mag zo tussen de regels door wel gevoerd worden, ben ik van mening.

En over de brom kan ik simpelweg niet meepraten. Ik heb er geen last van. We kunnen dat er ook niet zomaar bijhalen, tenzij een van ons een minstens zo uitgebreide beschrijving van het probleem kan geven als die van de ploppen. Het moet ook duidelijk zijn dat dat twee heel andere dingen zijn. Persoonlijk vraag ik me af in hoeverre die brom te maken heeft met de 60cm afstandsnorm, maar ik weet er te weinig van en wil hier verder ook niet over oordelen. :) .

[ Voor 9% gewijzigd door LiMbO83 op 17-01-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Misschien is het mogelijk (en niet overbodig) te vermelden dat het probleem in ieder geval ook de X-530 en Z-4 set betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:00:
[...]

Woon je toevallig in een rijhuis?
Toevallig wel ja :+ . :o

[ Voor 7% gewijzigd door Sketchy op 17-01-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:20
Ik heb een Logitech X-220 setje en daarmee heb ik ook last van plopjes, had toch beter voor die Creative dingen kunnen kiezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aub ook vermelden dat de X-530 er ook last van heeft, en dit met exact dezelfde symptonen.

Verder ziet het er een heel goede tekskt uit. Het algemene probleem wordt nog eens mooi en duidelijk verwoord, en dat is zeker niet slecht, gezien (zoals reeds vermeld) het doorspelen van informatie binnen het bedrijf logitech wel eens ten koste zou kunnen gaan van de correctheid/volledigheid of interpretatie van de info.

Uit de reactie van de man uit de USA leidt ik zelfs af dat hij niet eens op de hoogte is gebracjt van het feit dat veel mensen het probleem hebben ipv 1 enkel individu, dus dat zou ik ook best nog eens benadrukken.

Ps: van de brom heb ik ook geen last (nog niet ... :X ), van de plops en radio-ontvangst wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:56:
Aub ook vermelden dat de X-530 er ook last van heeft, en dit met exact dezelfde symptonen.

Verder ziet het er een heel goede tekskt uit. Het algemene probleem wordt nog eens mooi en duidelijk verwoord, en dat is zeker niet slecht, gezien (zoals reeds vermeld) het doorspelen van informatie binnen het bedrijf logitech wel eens ten koste zou kunnen gaan van de correctheid/volledigheid of interpretatie van de info.

Uit de reactie van de man uit de USA leidt ik zelfs af dat hij niet eens op de hoogte is gebracjt van het feit dat veel mensen het probleem hebben ipv 1 enkel individu, dus dat zou ik ook best nog eens benadrukken.
Daarom. En bedankt allemaal voor het commentaar.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.