www.google.nl
Verwijderd
Hoe controleer ik dat?
Alvast bedankt,
Troel
Zet je PC aan en druk op F2 wanneer je het FS logo ziet, dan kom je in de bios terecht en naar mijn weten moet je de tweede tab hebben. Anders ff alles aflopen, er zijn maar 5 tabs, met een paar schrale instellingen dus moeilijk kan het niet zijn. Op de eerste tab kan je gelijk zien welke bios versie je hebt. Zet dat even hier neer.Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:39:
Hey, zou dat ms een oplossing voor mij zijn? Ms staat hij bij mij om één of andere vage reden uitgeschakeld in de bios?
Hoe controleer ik dat?
Alvast bedankt,
Troel
Verwijderd
* Main
* Advanced
* Boot
* Security
* Power
* Exit
Bij Main vond ik de volgende info over de versie:
Bios version: 1.06 C
KBC Version: 1.04
Bij Advanced heb ik alleen de keuze uit: IDE Configuration
Druk op enter -->> Primary IDE Master: ATAPI CDrom
Weer enter -->>
Device: Atapi cdrom
Vendor: XXXX
LBA mode: XXXX
PIO mode: XXX
Async DMA: XXXX
Ultra DMA: XXXX
(met op de plaats van de XXXX een aantal waarden)
Verder nergens een optie om dingen in te stellen. Ik kan me anders heugen dat ik op mijn oude P3 ook eens in de bios heb gesnuffelt om iets op te lossen en dat ik daar toen heel veel dingen kon instellen e.d. Bij deze laptop ziet het er erg leeg uit :-/. Ik heb geen wachtwoorden ingesteld staan bij Security, dus volgens mij heb ik wel gewoon toegang tot alle zaken.
Afijn, wat kan ik nu doen? Hoe weet ik of die poort op enable staat zodat mn afstandsbediening werkt? (mocht dat het probleem zijn natuurlijk ;-))
Oh.. en bij optie Power staat de long life battery mode op disable. Zou ik als ik di eop enable zet langer met de accu kunnen? Ik haal nu vaak nog niet eens 2 uren
Alvast weer bedankt voor jullie hulp, ik kom er nog wel eens
En mochten julie meer gegevens nodig hebben, dan hoor ik het wel.
Verwijderd
net nog even gebeld met de helpdesk, ik hoef hem voorlopig nog niet terug te verwachten en dat terwijl het deze keer sneller zou zijn omdat het de tweede keer is
[ Voor 52% gewijzigd door hawk88 op 24-05-2006 12:59 ]
Sorry hoor, ik probeer alleen maar mensen te helpen met zon opmerking. en of dit duur is of niet kan ik zien omdat hij elders duurder issvdvlist2 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:02:
Voor dit soort kansloze / inhoudsloze opmerkingen hebben we een andere topic waar dergelijke spullen worden aangeprezen. 1000 euro voor wat? componenten bepalen of iets duur is of niet (geen reactie gaarne)
[ Voor 4% gewijzigd door Bio op 31-05-2006 21:01 ]
Laptop al terug?hawk88 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:34:
nee het is geen gewone IR poort en is alleen voor je afstand bedining te gebruiken
net nog even gebeld met de helpdesk, ik hoef hem voorlopig nog niet terug te verwachten en dat terwijl het deze keer sneller zou zijn omdat het de tweede keer is.

Zou het weggaan als ik de laptop ga polijsten
* MisteRMeesteR herkent hetlazrambo schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:49:
Er komen echt HeeeeeeeeLL snel krassen op, ik liet vandaag mijn pen erop vallen en je zag meteen kras![]()

www.google.nl
Ik heb hem net vandaag terug gehad...
Je gelooft het nooit, hij doet het gewoon weer niet
Ik snap die gasten echt niet daar hebben ze hem ongeveer 6 weken vervangen ze voor de tweede keer het moederbord de processor en de headsink. Krijgen ze het nog voor elkaar om de laptop niet te laten werken
En bij helpdesk kom je niet veel verder dan sorry

Als je hoger op een klacht wilt indienen moet je een brief gaan sturen, als of er dan nog wat van komt....
kortom voor mij geen Fujitsu Siemens meer
Regel het met je winkel en als die ook geen oplossing kan vinden, geld terugvragen. Je hebt nu al lang genoeg gewacht...
Yep.. ik vervoer zelf 3438g veel. Gebruik een crumpler tas. Laptop zit in sleeve, met slip tussen scherm en toetsenbord en nog een slip op de behuizing. Probeer alles stofvrij te houden, maar er komen steeds meer krassen bij.Er komen echt HeeeeeeeeLL snel krassen op, ik liet vandaag mijn pen erop vallen en je zag meteen kras
[ Voor 9% gewijzigd door Paquito op 10-06-2006 00:44 ]
Ik begin me er wel een beetje aan te irriteren want iedere keer als het iets te donker is dan valt het mij op dat je onderin en vooral rechtsonderin het licht ziet van de beeldscherm.
Alleen lees ik hier over het "lag-probleem". Heeft elke 1437 hier last van? En is er al een oplossing voor?
Heeft iemand nog andere alternatieve met vergelijkbare specificaties?
Tnx!
pakweg alle 1437 laptops hebben hier last van, wel diegene bij de MM. Ik zelf heb er nauwelijks last van, en als de muziek een keertje schokt boeit het me niet, ik heb het ook alleen tijdens muziek luisteren, niet tijdens gamen of filmpje kijken.visie schreef op maandag 10 juli 2006 @ 00:01:
Ik overweeg om deze laptop komende week te kopen bij MM voor 1079,-. Dit als vervanging voor mijn oude dell laptop.
Alleen lees ik hier over het "lag-probleem". Heeft elke 1437 hier last van? En is er al een oplossing voor?
Heeft iemand nog andere alternatieve met vergelijkbare specificaties?
Tnx!
www.google.nl
Nou maar hopen dat die nieuwe laptop het wel gewoon blijft doen, want ik ben wel heel wat weekjes mee bezig geweest

[ Voor 3% gewijzigd door hawk88 op 14-07-2006 10:48 ]
ik wou er een DVD in doen en druk op het knopje, komt dat hele DVD-RW unit eruit

ik druk hem er weer in en de Laptop begint opnieuw te starten

Maar het probleem is hierbij niet opgelost want de DVD speler komt er weer uit dus ik moet hem terugbrengen naar MediaMarkt.
Hoe lang zal het duren voordat ik hem weer terug heb want dat ding is noodzakelijk ivm met mijn afstuderen nou.

Hier ook, ik kom ook niet echt verder dan 1:50 a 2:00. Echt te vreden ben ik niet met de laptop.Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:58:
Dank voor je aanwijzingen. Ik heb gedaan wat je zei, op F2 drukken en kom dan in de bios. Zie daar 5 tabs, te weten:
* Main
* Advanced
* Boot
* Security
* Power
* Exit
Bij Main vond ik de volgende info over de versie:
Bios version: 1.06 C
KBC Version: 1.04
Bij Advanced heb ik alleen de keuze uit: IDE Configuration
Druk op enter -->> Primary IDE Master: ATAPI CDrom
Weer enter -->>
Device: Atapi cdrom
Vendor: XXXX
LBA mode: XXXX
PIO mode: XXX
Async DMA: XXXX
Ultra DMA: XXXX
(met op de plaats van de XXXX een aantal waarden)
Verder nergens een optie om dingen in te stellen. Ik kan me anders heugen dat ik op mijn oude P3 ook eens in de bios heb gesnuffelt om iets op te lossen en dat ik daar toen heel veel dingen kon instellen e.d. Bij deze laptop ziet het er erg leeg uit :-/. Ik heb geen wachtwoorden ingesteld staan bij Security, dus volgens mij heb ik wel gewoon toegang tot alle zaken.
Afijn, wat kan ik nu doen? Hoe weet ik of die poort op enable staat zodat mn afstandsbediening werkt? (mocht dat het probleem zijn natuurlijk ;-))
Oh.. en bij optie Power staat de long life battery mode op disable. Zou ik als ik di eop enable zet langer met de accu kunnen? Ik haal nu vaak nog niet eens 2 uren
Alvast weer bedankt voor jullie hulp, ik kom er nog wel eens
En mochten julie meer gegevens nodig hebben, dan hoor ik het wel.
Het fannetje draait amper en begint pas te koelen als de notebook harstikke warm is.
Je kan de afstandbediening gebruiken door gebruik te maken met de bij geleverde software. (powerdvd in iedergeval wel) Ik heb hekel aan het apparaat omdat ie sloom aan voelt/ slecht koelt / nogal snel de accu op is ( en dat voor een centrino

Heb ook last van de stutter bug, maar heel super vervelend is het niet, maar wel beetje storend.
Voor mij ook geen FS meer voor mij.
[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 18-07-2006 23:00 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Ik heb hem na precies 4 weken weer ontvangen waarbij ze een paar onderdelen hebben vervangen.lazrambo schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:07:
OMG
ik wou er een DVD in doen en druk op het knopje, komt dat hele DVD-RW unit eruit![]()
ik druk hem er weer in en de Laptop begint opnieuw te starten![]()
Maar het probleem is hierbij niet opgelost want de DVD speler komt er weer uit dus ik moet hem terugbrengen naar MediaMarkt.
Hoe lang zal het duren voordat ik hem weer terug heb want dat ding is noodzakelijk ivm met mijn afstuderen nou.
Het gaat hierbij om een nieuw DVD-unit, een nieuw scherm (ik had last van witte vlekken rechtsonderin en een ander harde schijf.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij zit de HDD aan de linkerkant van de touchpad waar het eerst erg warm werd. Nadat ze de HDD hebben vervangen kan ik merken dat hij niet meer zo warm wordt als eerst.
Het is me ook opgevallen dat ze iets aan de koeling hebben gedaan want hij maakt nu veel minder geluid omdat de fan niet de hele tijd op volle toeren draait. Het komt zelfs voor dat ie helemaal uitstaat en pas begint te draaien wanneer het warm word.
Dit wou ik effe delen met jullie en is het bij jullie ook zo dat de fan niet draait en pas als het warm wordt begint te draaien.
Verwijderd
[ Voor 82% gewijzigd door Turkish op 22-08-2006 08:45 ]
Verwijderd
Ik begrijp niet helemaal hoe dit Spam is? Dit gaat over een 1437en het is een upgrade van een grafische kaart, hetgeen toch wel een redelijke tweak genoemd kan worden. Voorts leeft er duidelijk interesse op deze board aangaande dit onderwerp anders zou er geen topic over gepost worden waar overigens al meerdere malen naar MXM-Upgrade gelinkt wordt.
Ik heb 'm niet, hoor...
misschien omdat je op je site ook meteen een winkeltje hebt en je zowel in je sig en elke post de url naar je eigen site post. Dat is gewoonweg spam in onze ogenVerwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:00:
?
Ik begrijp niet helemaal hoe dit Spam is? Dit gaat over een 1437en het is een upgrade van een grafische kaart, hetgeen toch wel een redelijke tweak genoemd kan worden. Voorts leeft er duidelijk interesse op deze board aangaande dit onderwerp anders zou er geen topic over gepost worden waar overigens al meerdere malen naar MXM-Upgrade gelinkt wordt.
Ik heb 'm niet, hoor...
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Verwijderd
Hoe dan ook, als iemand info wil, ze weten me te vinden. Ik verwijder nu de link uit m'n sig.
Verwijderd
Ik heb het getest met de Beta 2, maar heb problemen met de Ati X700. Ati heeft Vista drivers beschikbaar, maar toch herkent Vista de kaart niet, met als gevolg dat ik op een resolutie van 800x600 zit te klooien...
Ik ga volgende week nog eens proberen of de RC1 betere resultaten geeft. Iemand hier misschien de pre-RC1 al getest?
Verwijderd
capaciteit te krijgen.
Hebben al meer mensen dit gedaan.
Heb Vista zelf ook al een hele tijd draaien (sinds Beta2 tot nu (Pre-RC1)). De Vista-drivers zullen inderdaad met geen mogelijkheid werken maar de XP-drivers werken gelukkig wel.Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:38:
Heeft er hier al iemand geprobeerd om Windows Vista te installeren op deze laptop?
Ik heb het getest met de Beta 2, maar heb problemen met de Ati X700. Ati heeft Vista drivers beschikbaar, maar toch herkent Vista de kaart niet, met als gevolg dat ik op een resolutie van 800x600 zit te klooien...
Ik ga volgende week nog eens proberen of de RC1 betere resultaten geeft. Iemand hier misschien de pre-RC1 al getest?
Dan kun je de resolutie weer gewoon op 1200x800 zetten. Er komt echter wel een blauw scherm als ik bijv. games wil gaan spelen en dit heb ik tot op heden ook nog niet kunnen oplossen.
PSN ID = Jorco
Verwijderd
Ok, goed om te weten, dan ga ik bij de RC1 dadelijk de XP drivers gebruiken. Werkt de aero interface e.d. wel goed met de XP drivers?DT-PiSanG schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:00:
[...]
Heb Vista zelf ook al een hele tijd draaien (sinds Beta2 tot nu (Pre-RC1)). De Vista-drivers zullen inderdaad met geen mogelijkheid werken maar de XP-drivers werken gelukkig wel.
Dan kun je de resolutie weer gewoon op 1200x800 zetten. Er komt echter wel een blauw scherm als ik bijv. games wil gaan spelen en dit heb ik tot op heden ook nog niet kunnen oplossen.
volgens mij is er geen mogenlijkheid om een tweede hd in te bouwen ik heb hem wel eens open gehad (gedeeltelijk) en was geen ruimte voor.Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:54:
Ik zit er aan te denken om een tweede harde schijf in de laptop te bouwen, om wat extra
capaciteit te krijgen.
Hebben al meer mensen dit gedaan.
Verwijderd
Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat de x700 in de weg zit, want het boekje is namelijk niet alleen maar voor deze laptop en deze configuratie.
Hij is er namelijk ook wle in andere configuraties te krijgen neem ik dan aan.
Er is geen ruimte voor een 2e hardeschijf, wat ik zelf ook erg jammer vond, anders had ik wel leuk raid 0 gedraaid...
Maar en een 2e serial ata poort vinden is ook een hele klus, heb er namelijk geen een gevonden.

Zo ziet ie er van binnen uit. (Klik voor grotere foto)
[ Voor 11% gewijzigd door Lieuwe15 op 22-09-2006 16:28 ]
www.google.nl
Verwijderd
ik heb de samsung 80 gig s-ata
ben nu nog steeds een tevreden bezitter van de notebook..
helaas heeft mijn mam het bonnetje van de notebook weg gegooit
geen garantie meer dus.
hij is al 2 maal stuk geweest maar die kon ik toen nog op laten halen door fujitsu onder de garantie op het type nummer. (1e keer video kaart, 2e keer scherm)
nu maar hopen dat hij NOOOOIIIITTT stuk gaat
Coding 4 Fun!
Je hebt gewoon garantie op het serienummer. Wat gewoon hier: http://www.fujitsu-siemen...nty/product_warranty.html te checken is.Vincenz0 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:45:
ik had eerst ook het lagging probleem, merkte ik vooral in trackmania maar ongeveer na een maand was het spoorloos verdwenen, zonder ook maar iets te installeeren van andere drivers oid.
ik heb de samsung 80 gig s-ata
ben nu nog steeds een tevreden bezitter van de notebook..
helaas heeft mijn mam het bonnetje van de notebook weg gegooit
geen garantie meer dus.
hij is al 2 maal stuk geweest maar die kon ik toen nog op laten halen door fujitsu onder de garantie op het type nummer. (1e keer video kaart, 2e keer scherm)
nu maar hopen dat hij NOOOOIIIITTT stuk gaat
dat ik 2 jaar bring-in garantie heb, toch is hij al 2 maal met pickup-return garantie opgehaald
dus ik weet niet precies hoe het nu zit ;-)
heb net nieuwe ati driver installed,
moet zeggen dat het veel sneller in games gaat dan die 5.4 driver uit 2005
Coding 4 Fun!
Hier in nederland doet Fujistu Siemens er niet moeilijk over en doet alles met pickupVincenz0 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:06:
hier word vermeld (in het duits)
dat ik 2 jaar bring-in garantie heb, toch is hij al 2 maal met pickup-return garantie opgehaald
dus ik weet niet precies hoe het nu zit ;-)
heb net nieuwe ati driver installed,
moet zeggen dat het veel sneller in games gaat dan die 5.4 driver uit 2005
Soms tijdens rebooten of na 15 min in windows, gaat hij of rebooten of helemaal uit.
Ik word er niet goed van want dit is de 2de keer dat ik er problemen mee heb en zal hem zeker 4 weken kwijtraken ik ga gewoon een nieuwe opeisen.
Verwijderd
Na het gebruiken van de "search engine" en het lezen van verschillende topics loop ik steeds vast en heb ik maar een account aangemaakt om mijn probleem te posten.
Wel nu mijn probleem, het "S-ATA-kwaal". Ik ben in het bezit van FS 1437g, die gisteren heb terug gekregen van de service center. Ter reparatie hebben ze ee
n nieuwe harde schijf er in gedaan. Ik moest doormiddel van mijn Recovery-CD XP Home er opzetten(zat geen OS op bij ontvangst), dit gaat echter niet goed omdat de cd-rom beschadigd is. Dus maar een eigen XP Pro CD-rom gebruiken. Ik heb verschillende poging en varianten geprobeerd maar steeds lukt het mij niet om XP Pro te installeren.
Variant 1 was doormiddel van een nLite gemodificeerde CD-rom. Ik heb eerst de .zip file gedload bij FS-site, "VIA ComboRAID Software Package V4.40a". Met nLite heb ik de drivers van de volgende map "drvdisk" toegevoegd. Tijdens het installatieproces werd de hdd niet herkent.
Variant 2 bestond uit mijn orginele XP Pro en een usb floppy-drive. Heb de inhoud van de "drvdisk" map gekopieerd naar een floppy en een setup laten uitvoeren met een "F6" in het begin. Alles gaat goed, drive wordt herkent en de drivers worden geladen. Ik kom nu zelf tot het formatteren van de schijf. Maar helaas houdt 't daarna op.
Na het formatteren vraag de setup om een floppy waat de Via RaidCombo drivers opstaan, als ik een willekeurig floppy erin doe dan ziet hij de floppy-drive niet. De floppy-drive wordt nu opeens niet meer herkent.
Er zit niks anders op om de laptop te installeren met een nLite versie XP. Ik heb in andere post gelezen dat een paar eigenaren van een FS 1437g wel is gelukt. Graag hoor ik van deze personen welke drivers zij hebben gebruikt? In welke volgorde zij deze hebben toegevoegd? Op een of andere manier die ik iets telkens fout bij het streamen van de mijn drivers.
Bij voorbaat dank.
Frusti!
Zo heb ik het gedaan:
De sata drivers heb ik van deze site:
http://www.fujitsu-siemen...cation.html?LNG=EN&ID=149
Ik denk wel dat ik een iets andere versie heb (deze die er nu op staat is
van 30-5-2006)
Versie nr op site: 5.1.2600.440a
Deze download je, en pak je uit (met winrar/winzip)
Daarna download je nLite,
Een (hele) goede manual voor dit programma staat hier:
http://www.nliteos.com/guide/part1.html
Je vinkt gewoon aan dat je een bootable ISO wil maken....
en voegt die driver-files er ff in.
Daarna brandt je de iso-file met Nero of Alcohol120%
Dan moet ie 't toch echt doen......
Als hij het nog niet doet, laat het me dan ff weten.
Misschien kan ik nog de driverfiles (de oudere dus)
die ik op mijn gemaakte XP-Pro cd heb staan terugvinden.
Dan mail ik die je wel toe.
Veel succes verder
Edit:
Jij zegt dat je de drivers uit het mapje drvdisk hebt toegevoegd met nLite.
Probeer die uit het mapje: VIARAID\driver\winxp eens?
[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 18-10-2006 16:42 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Zitten deze drivers er standaard in?, of wordt dat weer
f nLite'en (voorzover dat werkt met Vista)
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Verwijderd
En na de installatie krijg ik mijn grafische kaart niet aan het werken. Ik heb al alle mogelijke XP en Vista drivers voor de ATI X700 mobility getest, en toch blijft ik met een 800x600 resolutie zitten... Als iemand hier een oplossing voor heeft zou ik die zeer graag horen
en dan XP (ook clean install) ernaast @ de D schijf (andere partitie dus)
hoop dat ik dat video(kaart) probleem niet heb zeg maar:S:S
Maar, draait het een beetje (soepel) verder dan?
Verwijderd
Dus heb ik een nieuwe windows erop gezet, maar toen kreeg ik problemen met m'n geluid, 1x in de 15 minuten krijg ik dat m'n geluid 1/2 seconden brr zegt ( zo noemen ze het op internet ), en mijn muis hapert dan ook. Met games heb ik er totaal geen last van, dus dat vind ik heel raar.
Ik heb nu al de standaart drivers geprobeert, maar die hebben er ook last van, en toen heb ik gewoon AC97 drivers geprobeert en die heeft het wel iets minder, maar dan werkt mijn volumeknopje niet meer. En nu ben ik erachter gekomen dat ik een Azalia chip heb, alleen die drivers ervan zijn niet te downloaden.
Iemand anders ook deze problemen ? Het geluid lagt gewoon om de zoveel tijd iedere keer, ook al doe ik niets.
Verwijderd
Laat me weten als het luktSmiGueL schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:54:
Ik ben van plan next weekend ff Vista erop te zetten.
en dan XP (ook clean install) ernaast @ de D schijf (andere partitie dus)
hoop dat ik dat video(kaart) probleem niet heb zeg maar:S:S
Maar, draait het een beetje (soepel) verder dan?
Verder heb ik geen problemen gehad, vooral de ondersteuning voor netwerken en wireless lan is stukken beter dan bij een clean XP install.
SUPER!
Aero werkt goed, de reslulutie is gewoon 1280x800, en ik was zelfs geen drivers voor de wireless-lan nodig!
Verder zijn de scores (alleen op de processor na) allemaal 4+
Dus dat valt me best wel mee
(De processor moet ik dus nog ff overclocken...om 't compleet te maken...iemand suggesties? (via bios wil d8 ik niet zo simpel))
Ik denk, ik meld het even
Verwijderd
Dat lijkt me toch niet nodig, aangezien ik maar 1 hd erin hebhawk88 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:25:
Heb je de nieuwste via raid drivers al geinstalleerd?
Zoals (vele) voor mij heb ik ook problemen met mijn video kaart (ATI Radeon x700 mobility).
Als eerste kun je de drivers van ati niet installeren, en de driver die windows zelf installeerd werkt ook niet. Je blijft dan steken op een lage resolutie.
Nadat ik de oude windows xp drivers voor de x700 heb geinstalleerd, kan ik eindelijk wel op de "normale" 1280x800 resolutie werken. Nu krijg ik alleen aero niet aan het lopen....
Hoe heb jij het gedaan???SmiGueL schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:35:
Ik heb Vista nu dus 3 dagen lopen, en ik kan 1 ding zeggen....
SUPER!
Aero werkt goed, de reslulutie is gewoon 1280x800, en ik was zelfs geen drivers voor de wireless-lan nodig!![]()
Verder zijn de scores (alleen op de processor na) allemaal 4+
Dus dat valt me best wel mee
(De processor moet ik dus nog ff overclocken...om 't compleet te maken...iemand suggesties? (via bios wil d8 ik niet zo simpel))
Ik denk, ik meld het even
Joggie ;)
Ik heb Windows Vista RC2 geinstallerd, en deze lost het probleem op!
Als je updates tijdens het installeren aanzet, word de windows ati driver (wddm) geinstalleerd. Deze werkt in Windows Vista RC2 schijnbaar correct voor de amilo m 1437G.
Aero werkt nu ook. De rest moet ik nog uitproberen.
Joggie ;)
Ik kan namelijk geen extern scherm meer er op aan sluiten. tijdens het opstarten geeft hij wel beeld maar met een rode waas er over. En als hij in het window inlog scherm komt valt de externe monitor weer weg. dit heb ik ook als ik linux opstart als dan het inlog scherm op komt dan valt het externe scherm ook weg
Heeft iemand van jullie ook zo iets dergelijks gehad?
www.google.nl
Bij mij doet het geluid het opeens niet meer.
Dit krijg ik te zien in mijn taakbalk:
![]() |
En Windows Media Player geeft dit:
![]() |
Hoe krijg ik de standaard drivers weer terug?

[ Voor 38% gewijzigd door SmiGueL op 11-02-2007 19:11 ]
Ik vind dit behoorlijk irritant, en vraag me af of ik de enige ben.
Ik haal (zonder bios flashen f zow dus) als ik vanaf mijn extene hdd lees met m'n usbpoort (gemeten met Sisoft Sandra) 40MB/s.BioHazard schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:17:
....en vraag me af of ik de enige ben.
Dit zelfde geldt trouwens ook voor Firewire
(De bottleneck ligt dus waarschijnlijk wel bij de hdd zelf, maar die is ook al een aantal jaar oud
[ Voor 13% gewijzigd door SmiGueL op 02-03-2007 17:01 ]
(Want zonder drivers, kom je ook niet ver
[ Voor 25% gewijzigd door SmiGueL op 03-03-2007 17:30 ]
Ik wil een grotere hardeschijf gaan plaatsen, kan er nog een 160GB schijf erin?
En mensen die er vista erop hebben draaien, word het systeem er niet te traag mee?
En welke drivers gebruiken jullie / werkt het al perfect. Wat kan je wel ermee en wat niet?
Lijkt mij wel, SATA is SATA en de chipset kan echt wel schijven van dat formaat aan.Robin4 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 23:20:
Ik vroeg me af of er nog gebruikers op dit forum zitten die deze notebook nog hebben.
Ik wil een grotere hardeschijf gaan plaatsen, kan er nog een 160GB schijf erin?
Heb er zelf ook wel eens naar zitten kijken, maar een snelle grote 2.5" schijf is echt duur. Dan heb ik er zelf liever een grote USB-disk aan hangen (voor mobiele gebruikers is dit uiteraard geen optie).
Heb trouwens mijn notebook verneukt ben ik bang. Wilde er 2x 1 GB in zetten (nu 35,- per stuk
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
@railgunner
Notebook hardeschijven zijn momenteel even duur als een desktop schijf, dus de prijs valt wel mee.
voor 79 euro heb je een goede 160GB SATA harddisk 2,5 inch. Voor mij is dat een verdubbeling.
Hij werkt toch welRAILGUNNER schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:29:
Heb trouwens mijn notebook verneukt ben ik bang. Wilde er 2x 1 GB in zetten (nu 35,- per stuk) maar heb blijkbaar iets kapot gemaakt. Hij gaat niet aan, ook niet met het oude geheugen er in... En dat terwijl ik al tientallen keren notebookgeheugen heb geplaatst/verwijderd
.
De chipset van deze notebook moet zo'n hoeveelheid toch wel aankunnen? De M3438 serie had modellen met 2GB en die heeft volgens mij dezelfde chipset...
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ik heb nog nooit een update gedaan dus vandaar de vraag
Verwijderd
Maar op 7 sebtember 2007 ging de laptop weer kapot met hetzelfde probleem. Weer teruggestuurd naar Woerden. Onder andere het moederbord, het scherm en de VGA kaart zijn vervangen. Na terugkomst werkte alles weer.
Begin oktober is de laptop weer kapot gegaan. Weer kreeg ik die strepen en het zwarte scherm! Ik heb de helpdesk opgebeld en gezegd dat dit nu al de derde keer is dat de laptop kapot is en dat ik een ander laptop wil. Zij zeiden dat ik een brief moest sturen. Na een paar werkdagen kreeg ik een reactie dat ik geen nieuwe kreeg. Er werd een reperatie aangeboden en 6 maanden garantie verlenging. Ik zei tegen hun dat ik geen vertrouwen heb in de helpdesk omdat dit al de derde keer is! Daarnaast zei ik dat ik zeker wist dat ik de volgende maand weer hetzelfde probleem zou hebben. Maar goed... op 16 oktober heb ik toch maar weer een afspraak gemaakt voor reperatie en de volgende dag heb ik heb hem weer persoonlijk naar het service centre in Woerden teruggebracht.
Binnen een week kreeg ik de laptop terug. Ze zeiden dat er niets vervangen was omdat er geen probleem was geconstateerd. Dit vond ik heel erg vreemd omdat ik gedurende de tijd dat ik wachtte op antwoord van Fujitsu Siemens de laptop elke dag aan heb gezet om te kijken of ik mijn data kon redden. Dit is niet gelukt want elke keer had ik het probleem met het zwarte scherm. Ik vertrouw ze voor geen meter. Maar ja.. het werkte in ieder geval weer.
Afgelopen vrijdag (30 November) ging de laptop weer kapot!! Ik wordt hier zo ongelooflijk ziek van. Ik heb de helpdesk gevraagd om vervanging van de laptop. Er zou weer contact worden opgenomen met het escalatie team en er zou die dag nog een antwoord volgen. Maar ik kreeg geen antwoord. Dus heb ik ze vandaag om 14:00 nog maar een keer gebeld. Ze zeiden dat de laptop maar 2x gerepareerd was omdat er de derde keer geen probleem was geconstateerd. Daarom wilden ze dit keer een monteur langssturen die dan weer van alles zou vervangen (o.a. moederbord, processor, videokaart, koeling). Daarnaast zou er een e-mail worden gestuurd waarin staat dat als de laptop daarna weer kapot gaat, ik een nieuwe krijg. Maar die e-mail heb ik vreemd genoeg nog steeds niet gehad...
De service is ongelooflijk slecht. Ik raad het iedereen aan om nooit een Fujitsu Siemens te kopen. Ik ga vaak naar het buitenland toe en kan het me niet veroorloven telkens geen laptop te hebben.
Mijn vraag: Heeft iemand dit probleem vaker gehad? En wat raden jullie mij aan om te doen?
Overgens is de laptop 2 jaar lang zeer intensief probleemloos in gebruik geweest dus tot aan september was ik zeer tevreden. Dit na slechte ervaringen met een Lidl laptop. Mijn oude Thinkpad functioneert na 6 jaar nog super dus de volgende laptop zal wel een Thinkpad worden. Al zijn die met een knappe videokaart erin wel erg duur. Ik overweeg ook een Asus C90S omdat ik dan iets makkelijker onderdelen kan vervangen. Asus heeft volgens mij ook een goede naam wat betreft garantie.
http://support.fujitsu-si...rum/viewtopic.php?t=21501
Het schijnt een productiefout te zijn voor de hele serie te zijn. De betreffende user van dat topic heeft zijn geld teruggekregen nadat hij er een zaak van heeft gemaakt.
Je slechte service bij FSC kan ik overigens beamen. Ik heb de grotere broer van 1437, de 3438G en ik ben hem begin 2006 vijf (!) maanden kwijt geweest. Origineel voor de lagging issue, maar bij iedere reparatie kwamen er weer nieuwe problemen. Tot het moment dat hij compleet verbogen terugkwam. Mij is ook een half jaar garantieverlenging (is een standaard policy volgens mij) aangeboden destijds. Nou daar ging ik mooi niet mee akkoord aangezien ik nog steeds met een verbogen laptop zat. Na heel, heel veel getouwtrek en uiteindelijk druk van de winkel waar ik hem had gekocht, heb ik een nieuwe gekregen. Maar ik heb hem het grootste deel van mijn studiejaar niet kunnen gebruiken. Uiteindelijk pas in mei.. en het jaar was in juni al afgelopen. Lekker was dat....
De lagging issue is nooit opgelost. Ik heb er 7200RPM hds ingezet en het probleem is daardoor sterk verminderd. Echter, op de een of andere manier heb ik er nu weer veel last van sinds dat mijn hds voor 75% vol zitten. Ik moet nu noodgedwongen externe hds voor dv video capture (wat ik veel doe) gebruiken, omdat de capture bij zo'n lag stopt met een error.
Ook is mijn dvd-drive er een paar maanden geleden mee opgehouden. Het motortje van de laser is niet goed meer (heel vreemd dat dit zo snel gebeurd, want tot die tijd had ik er misschien 30dvds mee gelezen) Uiteindelijk heb ik hem een beetje gesmeerd en het loopt weer, maar voor hoe lang?
Sinds enige tijd werkt mijn touchpad ook niet meer goed. Waarschijnlijk een los contactje, want als ik druk uitoefen op het oppervlak doet hij het weer prima, voor een korte tijd
De kwaliteit van deze laptop serie is echt om te huilen en de service van FSC is ver onder de maat. Ook ik zeg, mijdt deze gasten.
Ferrariboy:
Mijn vraag: Heeft iemand dit probleem vaker gehad? En wat raden jullie mij aan om te doen?
Schakel de winkel in waar je hem hebt gekocht en laat ze druk uitoefenen. Als ze een goed contactpersoon bij Fujitsu hebben is er misschien iets mogelijk. (in mijn geval heeft het geholpen, want ik had letterlijk binnen 5 dagen een nieuwe in huis. Na 5 maanden gezeur met helpdesk en de mensen die daarachter zitten
Schakel anders rechtsbijstand in. Want jouw termijn loopt inmiddels ook de spuigaten uit.
[ Voor 14% gewijzigd door Paquito op 10-12-2007 21:36 ]
Mag ik vragen hoe je dit probleem hebt op gelost? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.hawk88 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 00:29:
hmm, ik heb weer een probleem. volgens mij ligt het aan mijn video kaart.
Ik kan namelijk geen extern scherm meer er op aan sluiten. tijdens het opstarten geeft hij wel beeld maar met een rode waas er over. En als hij in het window inlog scherm komt valt de externe monitor weer weg. dit heb ik ook als ik linux opstart als dan het inlog scherm op komt dan valt het externe scherm ook weg.
Heeft iemand van jullie ook zo iets dergelijks gehad?
Ja daar heb ik ook al aan gedacht, dus heb ik het ook met een dvi kabel geprobeerd, exact het zelfde probleem. ook heb ik het al met meerdere schermen geprobeerd.
[ Voor 37% gewijzigd door CaranthirM op 12-12-2007 13:03 ]
Erg mooi dacht ik', m'n moederbord is ermee gestopt..
dus ik mediamarkt opbellen (waar ik hem gekocht had), zij wisten mij te vertellen dat ik contact op moest nemen met fujitsu siemens zelf.. zo gezegd zo gedaan..
De standaard fabrieksgarantie die bij mijn laptop geleverd werd liep precies DIE week af.. alsof ze het geprogrammeerd hebben...
Een paar dagen later (10 november 2007) komt TNT langs om mijn laptop op te halen..
1 maand later was ik evengoed wel nieuwsgierig wat de status van de reparatie was dus ik bel op, ze wisten mij te vertellen dat de 1e reparatie mislukt was en dat ze nu op onderdelen zaten te wachten die ze besteld hadden..
Weer een paar weken later belde ik weer op.. dit keer wisten ze mij te vertellen dat de 2e reparatie ook mislukt was.. en dat ze weer op nieuwe onderdelen zaten te wachten..
Dus nu zijn ze bezig met de 3e reparatie.. we zijn nu 2,5 maand verder en nog geen resultaat...
Vorige maand moest ik naar het buitenland om onderzoek te doen, waar ik mijn laptop elke dag nodig zou hebben.. Dit had ik vermeld en ze hadden mijn verzoek zogenaamd naar het escalatieteam gestuurd die mijn verzoek in behandeling zouden nemen.. ze beloofden mij dat ik mijn laptop voordat ik naar het buitenland zou vertrekken in bezit zou hebben.. DUS NIET..
Ik bel vanmiddag weer op want dit begint nu echt m'n strot uit te komen, ik ben student hoger informatica dus ik heb m'n laptop gelukkig niet elke dag nodig
Ik las in topics van andere ontevreden fujitsu siemens klanten dat ze een rekening op hun deurmat kregen voor de reparatie van hun laptop... als dit bij mij gebeurd.. ik ga hem ecchtt niet betalen voor HUN fouten!! ik snap niet dat ze geen nieuwe laptop opsturen, kost voor hun minder dan 3x een reparatie uitvoeren op een laptop die allang voor hun afgeschreven is..
Belachelijke service van Fujitsu siemens.. een klasgenoot van me had een soortgelijk probleem, hij heeft een acer.. 3 dagen later had hij hem terug... gerepareerd en kostenloos..
Voor mij NOOITT MEERRR een fujitsu siemens..
[ Voor 6% gewijzigd door kakhead op 21-01-2008 13:19 ]
Waarom zijn er bij Telemos geen onderdelen in voorraad ? Of is dit een smoes omdat ze het werk niet aankunnen ? Waarom gaat een gerepareerde laptop steeds opnieuw direct weer stuk ? Stoppen ze er soms gebruikte onderdelen in ?
Ik voel er veel voor om eens met enkele mede gedupeerden langs te gaan in Maarsen. Het customer care centre is daar gevestigd op het Kwadrant 1. Dan kunnen we ze eens persoonlijk uitleggen wat service ook al weer betekend.
Zoals ik in mijn post had gemeld zou ik diezelfde middag nog bellen, dit heb ik gedaan..
ik kreeg zowaar een persoon aan de telefoon die eindelijk mijn situatie echt begreep, hij is gelijk naar zijn manager gelopen. Deze wist me te vertellen dat hij persoonlijk de reparatieafdeling zou bellen om te informeren of mijn laptop al gerepareerd was, zo niet dan zou ik waarschijnlijk een nieuwe opgestuurd krijgen. Morgen bel ik terug met de hoop op een positief antwoord, maar als ik al deze berichten lees in dit topic ga ik nergens vanuit.
Het zal mij benieuwen.
Succes. Het valt me echt op dat de service van fujitsu zo slecht is.... Ik heb zelf hiervoor een fujitsu siemens laptop gehad. Nooit problemen mee gehad gelukkig ook maar niet als ik de vehalen hier zo lees.kakhead schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:46:
Ik vind het ook een hele vreemde situatie daar.
Zoals ik in mijn post had gemeld zou ik diezelfde middag nog bellen, dit heb ik gedaan..
ik kreeg zowaar een persoon aan de telefoon die eindelijk mijn situatie echt begreep, hij is gelijk naar zijn manager gelopen. Deze wist me te vertellen dat hij persoonlijk de reparatieafdeling zou bellen om te informeren of mijn laptop al gerepareerd was, zo niet dan zou ik waarschijnlijk een nieuwe opgestuurd krijgen. Morgen bel ik terug met de hoop op een positief antwoord, maar als ik al deze berichten lees in dit topic ga ik nergens vanuit.
Het zal mij benieuwen.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Verwijderd
Na dit gedaan te hebben kreeg een na een week het bericht dat de laptop gerepareerd was en onderweg naar huis weer was. Ze hadden het beeldscherm erin vervangen maar tot mijn spijt bij het terug keren van de laptop waren de strepen weg alleen had ik een erg klein resolutie beeld. Echter na een paar keer opstarten zodat de laptop wat warm was geworden was dit probleem opgelost alleen kwamen toen de strepen weer terug!!! Na vervolgens weer gebeld te hebben met FS vertelende ze mij dat ik mijn laptop wel weer op mocht sturen onder een ander workordernummer. Na mijn laptop weer te hebben opgestuurd heb ik 2 weken later maar weer eens gebeld om te vragen hoe het met mijn laptop was. Er werd mij toen verteld dat er een nieuw moederbord en video kaart in bestelling was en dat hier enige levertijd op zou zitten. Na een dikke maand te hebben gewacht werd op een zaterdag morgen mijn laptop weer thuis afgeleverd. Nadat ik thuis kwam uit mijn werk heb ik direct mijn laptop opgestart en heb er wel 10 minuten plezier van gehad. Mijn laptop geheel vast, er was niet meer mee te beginnen. Dus nadat ik hem hard had uitgezet heb ik geprobeerd mijn laptop op te starten. Deze poging mislukte echter want er zat geen leven meer in...
De volgende dag maar weer eens gebeld met FS, dit was op een zondag, na het vertellen van mijn verhaal aan de best begrijpende medewerken werd mij doodleuk verteld dat dit niet meer onder garantie viel, tot mijn stomme verbazing. Er werd mij het volgende verteld: "ja meneer, u laptop heeft verlengen op garantie gekregen voor de strepen op uw beeld, niet voor het feit dat de laptop helemaal niet meer doet". Na een lang gesprek te hebben gehad heeft deze man besloten om weer een garantie verlenging voor mij aan te vragen. 2 dagen later had ik hier bericht over en mocht ik voor de 3de keer mijn laptop opsturen. Omdat ik toch bijna 2 weken op vakantie ging heb ik besloten de laptop vervolgens maar weer richting Woerden te sturen. Na mijn vakantie die overigens geweldig was:P heb ik maar weer eens contact opgenomen met FS. Er werd mij verteld dat ze met het testen het 2de moederbord kapot was gegaan en er met spoed een nieuwe was besteld. Na 1,5 maand was mijn laptop weer gerepareerd en werd hij weer op een zaterdag thuis gebracht, het volgende was dit maal vervangen:
2 maal moederbord (inmiddels dus de 3de)
1 maal videokaart (inmiddels de 2de)
1 maal termomodule
Ik heb hem toen direct weer aangezet en de hele nacht laten branden. Na zondagmiddag de nog even er op gewerkt te hebben was ik bijna blij dat het probleem opgelost was. Tot dat het zondag avond werd en de strepen en vastlopers weer terug kwamen.
Afgelopen maandag morgen om 8 uur 's ochtends heb ik weer aan de telefoon gehangen en ben ik iets minder vriendelijk gebleven, het komt mij de strot uit!!! Tijdens het bellen het in meerdere malen geprobeerd om mensen aan de telefoon te krijgen die een hogere positie hebben. Echter dit was weer niet mogelijk, ik zou zo snel mogelijk terug worden gebeld die dag met een passende oplossing, ze hadden het over een monteur of iets dergelijks. Na 4 uur 's middags nog niks te hebben gehoord heb ik zelf de telefoon maar weer in de handen gepakt en hun 0900 nummer maar voor de zoveelste keer gebeld. Dit maal kreeg in een vrouw voor de telefoon die mijn klacht direct heeft door gespeeld naar het escalatie team. Nadat ik vandaag een mail had gekregen met de mededeling dat mijn garantie weer met 3 maand is verlengd en ik contact op nemen moest met de helpdesk.
Dit heb ik ongeveer een uur geleden gedaan en er werd mij vriendelijk verteld dat ik mijn laptop voor de zoveelste keer op mag sturen naar Woerden. Nou hier ben in dus niet mee ingestemd en heb geiest naar zijn meerdere om die via de telefoon te spreken. Naja je raad het al, die persoon was vandaag vrij. Er zou een notitie worden gemaakt ik mocht morgen terug bellen. Hier maar mee ingestemd want ik kwam toch niks verder met de helpdesk medewerker. Nadat ik de telefoon had neergelegd en weer een beetje was afgekoeld heb ik in google gezocht naar het escalatie team, ik denk misschien vind ik wel een nummer. Echter bij de eerste hit kwam ik op dit geweldige forum van tweakers en na het lezen van de berichten van meerdere gedupeerden heb ik direct de telefoon weer in handen gepakt.
Na het vertellen van het bestaan van dit forum aan de medewerken van FS bleef het even stil, de man begreep mijn woede en heeft met de hoogste prioriteit bij het escalatie team gevraagd na een vervangende laptop. Ik word vandaag nog terug gebeld dus houdt jullie op de hoogte!!!
Veel succes met jullie laptops, volgens mij begint dit een radar verhaal te worden....
Groeten,
Hans Nijboer
Verwijderd
Ik heb vandaag afgewacht tot FS mij terug zou bellen, echter gebeurde dit niet dus heb ik zelf rond 18.00 uur gebeld. Na met iemand te hebben gesproken was er wel bericht gekomen van het escalatie team, namelijk dat ik mijn laptop op mag sturen naar Woerden. Ik werd hier nogal pissig over omdat ik van dit probleem af wil. Ik heb enkele malen moeten vragen om een supervisor van de afdeling en uiteindelijk zou zijn directe baas mij later terug bellen. Een half uurtje later was dit het geval, deze man heeft het probleem bekeken en het enige wat hij kon doen was een monteur langs sturen. Dit is een eis van het escalatie team om te kijken of de laptop echt kapot is, alleen was er 1 probleem. Deze monteurs moeten onderdelen mee hebben na de klant omdat ze anders toch niks kunnen doen, alleen deze magneger wist niet wat hij mee moest sturen omdat alles al bijna vervangen is. Hij heeft dit nu doorgespeeld aan het escalatie team en wordt morgen door hem terug gebeld.
Ik blijft ik volle spanning afwachten!!!
Ik heb hetzelfde probleem, ik zette vannochtend mijn laptop aan en zag dat er allemaal rare strepen/blokjes door het beeld heen zaten. Gelijk boos naar huis gebeld om te vragen of ze niet toevallig de laptop hadden laten vallen gisteren. Dat was niet het geval, dus ik gaan googlen, kom ik dit topic tegen.
Ik ga ook maar eens bellen met FS om mijn beklaag te doen. Beetje jamemr dit, ik ga even flink boos worden.
Calimer0
Verwijderd
De laptop van een klant is kapot dus ik ga denken aan een kapotte videokaart of iets dergelijks.
Hmm jammer om te lezen dat er zoveel problemen mee zijn met dezelfde aard...
En ook dat de service zo beroerd is maakt het helemaal klote...
Toch maar eens een belletje doen naar de klant...
Wordt vervolgd
Afgelopen september vertoonde mijn laptop ook dit identieke probleem, en nu in april is mijn laptop ondertussen drie keer naar telemos gestuurd!
Tot nu toe doet hij het alweer een paar weken, en ik hoop ook dat het zo blijft..
Ze hebben drie keer de videokaart vervangen, 1 keer het moederbord, 1 keer iets voor de stroomtoevoer (voor de AC adapter), en 1 keer het moederbord. Bij de laatste keer hebben ze overigens ook het LCD voor een ander vervangen. Heb wel het idee dat het vervangen van de laptop een goedkopere oplossing was geweest maargoed.
Het vervangen van de LCD ben ik overigens niet zo blij mee, daarbij is het ook duidelijk zichtbaar dat dit niet een nieuwe is. Het kleurverloop is niet overal hetzelfde, waardoor je van een afstand en uit een grotere kijkhoek een soort golf effect ziet (gelukkig niet als je er recht voor zit).
Ik begin sterk het vermoeden te krijgen, ook gezien de hierbovenstaande posts, dat er gewoon met de te vervangen onderdelen gerouleerd word....wellicht dat de "wachttijd" op de te repareren onderdelen betekend, wachten tot er eenzelfde model binnenkomt die ook stuk is.......
Bij de laatste poging om een reperatie dan wel nieuwe laptop te krijgen, kreeg ik ruzie met de medewerker van het service center...ik had al een tweede garantie termijn gekregen, en had dus geen recht meer op een nieuwe. Uiteindelijk hing de beste man gewoon op, met als resultaat dat ik opeens doorverbonden werd naar een andere medewerker. Omdat ik erop aanstuurde dat ik het mooi genoeg vond, en gewoon een vervangende laptop wilde, moest er eerst een dag overheen en dan zou ik bericht krijgen. Nou zoals iedereen hierboven, werd dit dus gewoon een derde keer opsturen.
Op zich vond ik het opsturen zelf nog niet zo een probleem, maar wel het feit dat het iedere keer weer zo een 8 euro koste om hem in Woerden te kunnen krijgen!!
Nu ben ik blij dat hij weer werkt, maar gezien de ervaringen van de andere mensen hierboven heb ik toch sterk het vermoeden dat het probleem zich in de toekomst best wel weer eens kan laten zien. Benieuwd dat wel, maar liever niet!
@Hansnijboer Hoe is het afgelopen met jou laptop?
Joggie ;)
Verwijderd
Ik heb het zelfde probleem met de Fujitsu-Siemens Amilo M 1437G: blokjes en strepen, vanaf het BIOS scherm bij het opstarten al. Eenmaal in windows na opstarten blijft het scherm zwart. Opstarten in veilige-modus of VGA-modus geeft enige verbetering, kan ik tenminste back-ups maken. Nu wil ik zelf proberen een nieuwe GPU erin te zetten aangezien de garantie NET verlopen is.
Heeft iemand enig idee welke videokaarten er allemaal compatibel zijn? Het liefste wil ik een zelfde videokaart (ATI Radeon Mobility X700), maar die kan ik nergens vinden en nabestellen bij telemos kost 250,- euro(!)
Groeten,
Nick
Zover ik weet zijn er maar 2 grafische kaarten geschikt voor dit model laptop, waaronder de ATI Radeon Mobility X700, en een nVidia kaartje.
Zelf vervangen zou niet eenvoudig zijn, je moet er maar eens op googlen, ik weet dat er op enkele Duitse fora over gesproken is en dat er een site bestaat welke stap voor stap uitlegd hoe je de huidige grafische kaart voor een nieuwe (nVidia) kunt vervangen. Volgens mij was deze ook in het Duits.
Het is volgens mij niet zeker of het genoemde probleem aan de videokaart ligt! Als je toch wil proberen onderdelen te switchen is het misschien nog het goedkoopst om op zoek te gaan naar iemand met hetzelfde model laptop en deze over te kopen...
Mocht je aan de slag gaan met het vervangen van je grafische kaart, hou ons dan op de hoogte!!
Joggie ;)
Hij is nog nooit eerder kapot gegaan, maar ik lees hier dat ik hem dus waarschijnlijk wel een tijdje kwijt ben....
Tussen wat ik nog op het scherm kon zien zag ik dat catalyst controlcenter nog een mailtje naar ati/amd heeft gestuurd met crashgegevens. Ook werden allerlei instellingen aangepast waarvoor de laptop opnieuw opgestart moest worden. Uiteraard hielp dit verder niet en blijven de problemen bestaan.
Gelijk maar de grafische kaart uitgebouwd om te kijken of hier iets vreemds aan te zien is (stuk is ie al dus wat maakt het uit). Nee dus maar hij doet het toch echt niet meer.
Omdat ik de boel niet al te lang geleden een beetje geupdate heb (snellere processor, sneller en meer werkgeheugen en een 7200rpm 320gb schijf) wil ik er nu zelf een andere grafische kaart inzetten.
Wat denken jullie: zou een nieuwe nvidia 8600m GT met 512MB geheugen de truuk moeten doen? Deze kan ik nieuw voor ongeveer 130 euro kopen en is allicht een stuk goedkoper dan een verouderde radeon x700 voor 250 euro.
Als er mensen nog geinteresseerd zijn in de daadwerkelijke verbouwing hoor ik het wel.
Jazeker! Ben zelf ook van plan om via ebay een 8600m gt te halen. Ben erg benieuwd naar je ervaringen!NSU1200C schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:42:
De 8600M GT is vandaag vanuit Canada op de post gegaan. Een Mobility HD 3650 was ook een optie geweest maar om voor ongeveer 20% snelheidswinst ruim het dubbele te betalen gaat me een beetje te ver. Wel gelijk even afspraken gemaakt om problemen te voorkomen als deze kaart zichzelf gaat frituren net als bij een aantal Macs gebeurt is.
Als er mensen nog geinteresseerd zijn in de daadwerkelijke verbouwing hoor ik het wel.
Eergisteren kwam de kaart binnen en gisteravond gelijk de ombouw gedaan.o rey schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:09:
[...]
Jazeker! Ben zelf ook van plan om via ebay een 8600m gt te halen. Ben erg benieuwd naar je ervaringen!
Vooraf had ik eerst de laatste Nvidiadrivers en laptopvideo2go gehaald met het aangepaste .inf bestand zodat ik die gelijk kon installeren.
De nieuwe kaart is een beetje groter waardoor deze niet compleet onder de koelplaat past. Eerst even met de hand gepast waar er iets weggeslepen moet worden en dat op de koelplaat afgetekend. Koelplaat even vastgezet en met een kleine kopfrees de extra ruimte gemaakt (een Dremel werkt ook). Vervolgens een plaatje koper van 1x22x22 mm op maat gemaakt om tussen het koper van de heat pipe en de GPU te kunnen plaatsen. Dit werkt naar mijn idee veel beter dan een thermal pad.
De CPU/GPU en het koper van de koeling vervolgens allemaal met alcohol schoongemaakt en voorzien van goede koelpasta (voor zover ik weet heeft Coollaboratory Liquid Pro de beste waardes, misschien vervang ik deze nog voor Metal Pads als er nog een andere CPU in komt). De oude koelpads op de geheugenchips gezet en vastschroeven. Systeeem opstarten, foutmeldingen vanwege de nieuwe hardware, alle ATI-software verwijderen en vervolgens de nieuwe software installeren. Zoals beschreven wordt eerst de bestanden uitpakken zodat het aangepaste inf bestand in de installatiefolder gezet kan worden (of in het .exe bestand vervangen). Installeren en alles werkt zoals het hoort
Eergisteren heeft mijn grafische kaart het begeven, na 2,5 jaar. De laptop werd altijd al vrij warm, dus de kaart zal wel oververhit zijn geraakt. Aan dit topic te zien ben ik bepaald niet de enige met een kapotte grafische kaart. Ik vind het niet de moeite om 150 euro uit te geven aan een nieuwe kaart, om vervolgens ook nog te gaan frezen. Ik heb een nieuwe Dell besteld met vier jaar garantie.
Toch jammer dat zo´n dure laptop overlijdt door een stomme ontwerpfout (niet genoeg koeling voor een te zware grafische kaart). Na de geluidsproblemen die hier ook beschreven staan (een korte geluids-´freeze´ om de zoveel tijd), toch een tweede groot probleem met dit type laptop.
Samsung HM160HC voor 55 euro, kan deze HDD uberhaupt wel in een Amilo M1437G?
Is heel simpel te vervangen, heb ik zelf 1 jaar geleden gedaan. Alleen gaat die samsung niet werken, want (voor zover ik kon vinden) is dat een pata schijf en je hebt een sata schijf nodig. Ik heb zelf deze pricewatch: Seagate Momentus 7200.4 ST9320423AS erin gezet. Moest alleen wel even een jumpertje op de schijf zetten om hem sata-150 compatible te laten zijn.lazrambo schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:48:
Is de HDD van deze laptop makkelijk te vervangen? Dit van mij begint kuren te tonen met foutmelding en disk errors dus lijkt het me verstandig om deze te vervangen door een nieuwe exemplaar.
Samsung HM160HC voor 55 euro, kan deze HDD uberhaupt wel in een Amilo M1437G?
Bagger laptop trouwens. :-) Arrg. Heeft mij 1700 euro gekost . Lagging issue, display issues, touchpad issues, dvd-rom issues, hitteproblemen. Arrg.
Wel heb ik er een probleempje mee, maar dat komt niet daardoor.
Ik heb eens mijn voeding vervangen omdat ik de andere kwijt was. Nu heb ik volgens mij niet exact de originele voeding terug, waardoor mijn processor continue op 800MHz blijft draaien. Ook blijft ie op 800Mhz draaien als ik de voeding eruit heb. Dat dat is dan wel weer raar.
Misschien wilt iemand kijken of zijn orginele voeding deze waardes heeft:
[list]
• Input: 100-240V-,50/60Hz 1.5A
[/list]
[list]
• Output: 20V 4.5A
[/list]
Na minimaal een jaar weer de moeite genomen om uit te zoeken wat het is, blijkt dat het na het aanpassen van een bios setting mijn laptop weer op 1.73 Ghz loopt. \o/
[ Voor 10% gewijzigd door voil op 27-11-2009 10:38 ]
Ik heb dus het zelfde probleem, en heb met veel omwegen (zowel in XP als Win7)voil schreef op donderdag 26 november 2009 @ 23:32:
Na minimaal een jaar weer de moeite genomen om uit te zoeken wat het is, blijkt dat het na het aanpassen van een bios setting mijn laptop weer op 1.73 Ghz loopt. \o/
deze automatisch 'terug' laten klokken naar 1.73 GHz, i.p.v. de 800 waar hij nu dus standaard op loopt.
(Was een redelijk gepruts om zonder meldingen van deze clock-software langs UAC te komen
Toch duurt het opstarten hierdoor onnodig veel langer (omdat de laptop totdat hij op 1.73 GHz loopt
gebottlenecked wordt door de processor)
Ik heb daarentegen geen instelling in de BIOS kunnen vinden die deze terug zet op 1.73 GHz.
Zou jij nog weten wat hiervoor aangepast moet worden?
(Ik heb voil al even een mailtje gestuurd met deze vraag, want ik acht de kans wel heeel erg klein dat hij hier nog op reageerd.... Heb nog geen reactie gehad tot dusver, dus vandaar mijn kick in dit topic
[ Voor 17% gewijzigd door SmiGueL op 11-04-2010 23:45 ]
Heeft iemand het volgende al geprobeerd?
Artifacts? Doe het in de Oven! Bakken en braden met videokaarten
Uitleg hier
Ik zit er zwaar aan te denken om dit maar eens te proberen, maar misschien zijn er mensen die betere suggesties hebben ^^
Nu heb ik (in tegenstelling tot veel anderen hier) niet veel te zeuren tegen Fujitsu Siemens
Ik vond het daarentegen een zeer goede prijs/kwaliteit voor een laptop die het in mijn geval
ca. 4,7 jaar heeft uitgehouden
Uiteindelijk maar een nieuwe grafische kaart besteld, een 8600M. Na wat dremelwerk in de achtertuin (viel nog tegen) paste de heatsink over deze nieuwe graka. Wat dat betreft was dit type laptop een bof: je hebt binnen 5 minuten de videokaart eruit en een ander erin. Bij de meeste laptops zit dat allemaal muurvast gesoldeerd.
Ik heb al een halfjaar plezier van deze laptop. Alle gegevens van de vorige gebruiker stonden er nog op. Ik heb zelfs nog contact met meneer gezocht; of hij nog prijs stelde op zijn mailtjes e.d. Er is nooit reactie op gekomen. Jammer, ik was wel nieuwsgierig of hij het systeem bewust kapot had laten veilen of dat het systeem hem ontstolen was.
Vanmiddag heb ik even de hierboven beschreven graka-in-oven truc geprobeerd. Ik had de oude - kapotte - kaart bewaard voor future tinkering. 5 tot 7 minuten op 200 graden later gaf hij geen strepen meer.. hij gaf helemaal niets meer
5 minuten later op 250 graden vielen de chips er af bij het uit de oven halen

Laptop fungeert inmiddels weer prima op de 8600M. Wat ik wel jammer vind is dat ik InstantOn met geen mogelijkheid geïnstalleerd krijg: dat vereist een amilo gfx kaart bij installatie. Mja, die ligt nu na te smeulen in de prullenbak...