[Ervaringen] Fujitsu Siemens Amilio M 1437G

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 9.811 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:16
supercop7373 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:28:
Weet iemand wat voor een merk DVD brander erin zit en waar je evt een driver update kunt ophalen? Hij koekt mijn philips DVD RW+ namelijk op 2,4x terwijl dat toch op 4x zou moeten kunnen.

In het apparaatbeheer staat bij DVD/CDROM stations: HL-DT-ST DVD-RW GWA-4082N

Iemand een suggestie?
De DVD-brander is van LG, dus misschien dat zij een firmware-update voor je hebben?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:29
Ben aan het zoeken op de site van LG maar daar staan wel drivers op maar niet die van mijn/ons type.

Welk stuurprogramma draaien jullie. Ik meen dat die van mij 5.1.2535.0 is.

De firmware is meen ik: FW CW02

[ Voor 10% gewijzigd door supercop7373 op 30-01-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf kocht ik er een voor 1299 Euro met 1024 Mb ram en 120 GB HD in belgie / makro.

Heeft er nog iemand het probleem dat de achtergrondverlichting tijdens het werken
ineens veel begint te dimmen? een druk op de Fn toets herstelt dan de verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:32:
Zelf kocht ik er een voor 1299 Euro met 1024 Mb ram en 120 GB HD in belgie / makro.
Dan zou ik de 2gb versie hebben genomen voor 1400. Maar ja, dat is persoonlijk :)

Heb jij misschien wat plaatjes van je laptop?

[ Voor 12% gewijzigd door popcorn op 30-01-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Ik had 'm gisteren besteld bij Salland Automatisering, van tevoren gemaild of 'ie op voorraad was: ja, meneer. Krijg ik net een mailtje dat 't een week langer duurt. Bestelling meteen geannuleerd en besteld bij Computer Pirates. Die hebben 'm volgens de website op voorraad en hopelijk spreken zij de waarheid wel.

Met een beetje geluk heb ik 'm maandag of dinsdag.

[ Voor 13% gewijzigd door popcorn op 01-02-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:46

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Geduld is een schone zaak hoor.. Bovendien is Salland Automatisering een prima winkel.. Beetje fatsoen mag ook wel hoor.. Ok, het is misschien niet netjes van Salland, maar fouten maken is menselijk, om dan gelijk je order te annuleren :r

Nee, ik bezit geen aandelen :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
MisteRMeesteR schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:35:
Geduld is een schone zaak hoor.. Bovendien is Salland Automatisering een prima winkel.. Beetje fatsoen mag ook wel hoor.. Ok, het is misschien niet netjes van Salland, maar fouten maken is menselijk, om dan gelijk je order te annuleren :r

Nee, ik bezit geen aandelen :P
Tuurlijk is vergissen menselijk maar ik had juist gemaild zodat ik zeker wist dat het niet lang zou duren. Maar je hebt wel een beetje gelijk, heel netjes van me is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
popcorn schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:44:
[...]

Je gaat naar lanparty's, dus er valt behoorlijk op te gamen?

Er zijn trouwens weinig plaatjes te vinden van deze laptop, dat is jammer.
Gewoon even bij Fujitsu Siemens rondkijken en zoeken naar de media pictures. Dat zijn High res foto's
Verder kan ik je ook wel vertellen hoe alles van binnen in elkaar zit. Ik repareer deze machines namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
supercop7373 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:44:
Ben aan het zoeken op de site van LG maar daar staan wel drivers op maar niet die van mijn/ons type.

Welk stuurprogramma draaien jullie. Ik meen dat die van mij 5.1.2535.0 is.

De firmware is meen ik: FW CW02
Mocht er een nieuwe FW zijn staat deze altijd op: http://www.fujitsu-siemens.com/support/downloads.html

LG zal jou geen firmware vergeven, aangezien een notebook type 9 van de 10 keer in opdracht wordt gemaakt. Volgens LG bestaat het type niet eens bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
op die site staat wel ouwe meuk aan drivers(vraag me af hoe vaak die geupdate worden)...ik heb inmiddels al de nieuwste drivers geinstalleerd voor de videokaart en audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

fleppuhstein schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:22:
[...]

Gewoon even bij Fujitsu Siemens rondkijken en zoeken naar de media pictures. Dat zijn High res foto's
Verder kan ik je ook wel vertellen hoe alles van binnen in elkaar zit. Ik repareer deze machines namelijk. :)
Kun je niet eens wat foto's maken ;) lijkt me leuk om te zien :)

Even een allemans vraag; Hoe duur is deze laptop bij MM Eindhoven op dit moment.. Als hij nog 1149€ is wil ik wel een reisje maken vanuit Den Haag :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
MisteRMeesteR schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:25:
[...]

Kun je niet eens wat foto's maken ;) lijkt me leuk om te zien :)
Ik kan wel eens kijken, moet toch nog een manuel schrijven hoe deze uit elkaar gaat.
Een aantal overzichts foto's kan ik wel geven, echter geen volledige manual. Druist tegen mijn principes in, en kost mij en mijn werkgever werk. Als die info op het internet rondslingerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25
fleppuhstein schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:54:
[...]

Ik kan wel eens kijken, moet toch nog een manuel schrijven hoe deze uit elkaar gaat.
Een aantal overzichts foto's kan ik wel geven, echter geen volledige manual. Druist tegen mijn principes in, en kost mij en mijn werkgever werk. Als die info op het internet rondslingerd >:)
Dan weet je vast wel of het mogelijk is om het tobo te veranderen? Ik heb hem namelijk een maand of 4 geleden in duitsland gekocht maar achteraf is het voor me ouders toch soms makkelijk dat er een qwerty tobo is zit. Weet je evt. ook wat een tobo kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
amd_at_primus schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:18:
[...]

Dan weet je vast wel of het mogelijk is om het tobo te veranderen? Ik heb hem namelijk een maand of 4 geleden in duitsland gekocht maar achteraf is het voor me ouders toch soms makkelijk dat er een qwerty tobo is zit. Weet je evt. ook wat een tobo kost?
Geen idee, ben een technicus, geen sales persoon. Wat je kan proberen is 1 van de 2 bedrijven te mailen. Beide bedrijven doen spare-parts verkoop. Dan vraag je om een offerte van het door jou gewenste artikel. Zo veel mogelijk gegevens van je machine (Type en SN is ruim voldoende). En dan zal je het vlug weten. Het vervangen van een KB op een 1437 moet ik even nadenken, ik meen 1 schroef aan de onderkant, daar staat bij KB (OPLETTEN !! is een lange schroef, plaats je deze verkeerd terug dan schroef je door je systemboard heen.) En dan zit het KB nog met weer haakje vast langs de bovenrand, deze kan je met een stanley mes omhoog drukken zodat het kb vrij komt om op te tillen met een platte schroevendraaier onder 1 van de bovenste rij toetsen. (LET OP !! Alles is op eigen risico, breken = betalen bij een repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Post gewoon dat document man :P Ben je nou Tweaker of niet ;)

BTW, iemand nog gekeken bij de lokale MM? Ik ben van plan deze laptop binnekort te gaan kopen :) enigste vraag is nog waar :)

Ik zie trouwens op de MM site dat er verschijnende Notebook-aanbiedingen zijn, weet iemand toevallig ook of dit monster in de aanbieding is? (Ben te laat om te bellen :P en morgen wordt ook lastig :+)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt gewoon bellen naar de MM in Eindhoven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft iedereen die graag deze laptop wil kopen het volgende gelezen

http://support.fujitsu-si...rum/viewtopic.php?t=13089
http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=121724
http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=121602

Nogal riskant om zo'n laptop te kopen als je hem normaal wil gebruiken. Zit zelf ook met de gebakken peren.

[ Voor 34% gewijzigd door Paquito op 04-02-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Dat zou vrij kut zijn :{

Ik ben benieuwd, als de mijne dit probleem heeft gaat 'ie dus direct terug :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2023
Lezen van de threads leert dat het probleem zich niet of weinig voor doet bij de M1437G maar vooral bij de 3438. Deze heeft een ander moederbord en grafische kaart. Mijn 1437 heeft het stotter of freeze probleem in ieder geval niet. Speelt alles al 4 maanden vloeiend. Wel heeeel vervelend voor de 3438 bezitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Ik speel sinds kort Call Of Duty 2 en en het lijkt dat ie er wel last van heeft. Ik zoek eigenlijk iets of een link waar ik de zaak kan testen. Bij die filmpjes van die gozer BORKAr valt het mij niet echt goed op.

Ik heb de threads nog niet allemaal gelezen maar lees ik begrijp ik het goed dat ie er bij het afspelen van MP3 ook last van heeft?

EDIT: Bij Call Of Duty2 heeft ie er toch wel goed last en zeer hinderlijk last van. Heb gespeeld op 800x600 en 1024x860

[ Voor 15% gewijzigd door supercop7373 op 04-02-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
supercop7373 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:56:
Ik speel sinds kort Call Of Duty 2 en en het lijkt dat ie er wel last van heeft. Ik zoek eigenlijk iets of een link waar ik de zaak kan testen. Bij die filmpjes van die gozer BORKAr valt het mij niet echt goed op.

Ik heb de threads nog niet allemaal gelezen maar lees ik begrijp ik het goed dat ie er bij het afspelen van MP3 ook last van heeft?
Ja, elke paar seconden stottert 'ie bij hem. Hopelijk heb ik hier geen last van :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Bij mijn 3438g is het zo dat ie om de 5 a 30min minimaal 1 keer blijft hangen in alle vormen van activiteit. Zelfs als ik met 'word' bezig ben merk ik het. De laptop is nu in reparatie bij FSC, maar niet voor dit probleem. Ik had hem in eerste instantie laten ophalen voor het lag probleem. Hij was na 3 weken teruggekomen met het bericht dat het moederbord is vervangen, maar dat ze het probleem niet kunnen verhelpen. Echter toen ik hem weer terughad was de behuizing zwaar beschadigt... vervolgens hebben ze hem afgelopen week weer opgehaald.

Als ik dit van tevoren had geweten had ik de laptop nooit gekocht. Er zijn users die al sinds september last hebben van dit probleem hebben en nog steeds is er geen oplossing :S Zelf heb ik de laptop onder andere gekocht voor dv capture en editing, maar dat kan ik nu simpelweg gewoon niet doen.

Overigens zijn er op de forums ook users die melden dat ze het probleem wel degelijk ondervinden met de M 1437G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Kan je hem niet meer retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Wanneer ik de laptop terug heb ga ik dat idd eens overleggen met de winkel waar ik hem heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Ik ga morgen of maandag F.E.A.R installen. Ik zal eens kijken of die ook vertraagd. COD 2 vertraagd om de haverklap. Maar of dat nu aan dat freeze probleem ligt weet ik niet zo snel.Ik heb zo goed als geen andere zaken draaien. Jullie horen nog van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf sinds half juli een 3438G en heb helemaal nergens last van. Ik heb in de zomervakantie een lading svhs bandjes omgezet naar dvd. Sommige video's waren ruim één uur en me lappie heeft ze helemaal perfect gecaptured en gecodeerd naar dvd-size (toch intensief klusje).

Verder heb ik met gamen ook helemaal nergens last van. PC blijft gewoon gaan als een tierelier. Misschien omdat het komt dat ik één van de eerste versies heb?

EDIT @ fleppuhstein, sorry was ik ff vergeten te melden. Zowel de 3438g als 1437g zijn op dezelfde leest geschroeid. Basis als mainboard is helemaal hetelfde. Alleen iets groter scherm en andere GPU.

[ Voor 20% gewijzigd door svdvlist2 op 05-02-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
fysiootje schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:52:
Lezen van de threads leert dat het probleem zich niet of weinig voor doet bij de M1437G maar vooral bij de 3438. Deze heeft een ander moederbord en grafische kaart. Mijn 1437 heeft het stotter of freeze probleem in ieder geval niet. Speelt alles al 4 maanden vloeiend. Wel heeeel vervelend voor de 3438 bezitters.
Alleen een andere grafische kaart, en een ander display. Mainboard is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
fleppuhstein schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:45:
[...]

Alleen een andere grafische kaart, en een ander display. Mainboard is hetzelfde.
Wanneer je bijvoorbeeld Futuremark loslaat op de laptops dan wordt aangegeven dat de 1437 een P50 EA0 moederbord heeft, en de 3438 een P71 EN0. De borden schijnen er wel hetzelfde uit te zien maar zijn anders gelabeld (ingesteld? ivm grafische kaart ?)
Nogmaals; de problemen komen veel meer voor bij de 3438 dan bij de 1437. Het stotteren bij COD2 is eerder beschreven in 1 van de topics hier op gathering en betrof een ander probleem. Zal kijken of ik de oplossing terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
Gevonden. COD2 is grafisch blijkbaar nogal "zwaar". Bij opties op DX7 instellen zou goed moeten helpen. Normaal staat deze optie op auto (matisch) en dan wordt DX9 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Bedankt, ga het gelijk ffe proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
fysiootje schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:14:
[...]

Wanneer je bijvoorbeeld Futuremark loslaat op de laptops dan wordt aangegeven dat de 1437 een P50 EA0 moederbord heeft, en de 3438 een P71 EN0. De borden schijnen er wel hetzelfde uit te zien maar zijn anders gelabeld (ingesteld? ivm grafische kaart ?)
Nogmaals; de problemen komen veel meer voor bij de 3438 dan bij de 1437. Het stotteren bij COD2 is eerder beschreven in 1 van de topics hier op gathering en betrof een ander probleem. Zal kijken of ik de oplossing terug kan vinden.
fleppuhstein schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:22:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
Ik twijfel niet aan je technische kunde Flebbuhstein. Ik geef alleen door wat er her en der over het stotter probleem gezegd wordt en ik denk dat het meer in het 3438 topic thuis hoort.
Ander onderwerp; Is het inderdaad makkelijk om een 2e harde schijf in te bouwen en is de Videokaart te vervangen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
fysiootje schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:43:
Ik twijfel niet aan je technische kunde Flebbuhstein. Ik geef alleen door wat er her en der over het stotter probleem gezegd wordt en ik denk dat het meer in het 3438 topic thuis hoort.
Ander onderwerp; Is het inderdaad makkelijk om een 2e harde schijf in te bouwen en is de Videokaart te vervangen ??
Heel simpel gezegd onmogelijk. Andere video kaart betekent andere koeling, als je al een andere VGA kaart kan krijgen. XMX is nog hartstikke nieuw en staat in de kinderschoenen (XMX is een standaard VGA poort intern)

2de harde schijf aansluiting is er wel bij een Amilo M1437, het is immers hetzelfde systemboard, maar de ruimte is er intern niet voor aanwezig. Amilo M3438 is breeder en heeft die ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Correctie, het is MXM van NVIDIA en Axiom voor ATI. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
fysiootje schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:30:
Gevonden. COD2 is grafisch blijkbaar nogal "zwaar". Bij opties op DX7 instellen zou goed moeten helpen. Normaal staat deze optie op auto (matisch) en dan wordt DX9 gebruikt.
Ik ben me suf aan het zoeken maar waar kan ik dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
supercop7373 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:04:
Ingame menu, video en dan kun je ergens je DX hardwareniveau instellen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
supercop7373 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:04:
[...]

Sorry, Heb COD2 zelf niet. Staat in Thread hier op GOT onder "brakke performance" laptop. Misschien bij installeren instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

En supercop7373? al wat kunnen ervaren wat op bovenstaand probleem lijkt? Ik wil deze notebook binnen 2 weken aan gaan schaffen, maar als er nu posts komen dat ook het merendeel van de 1437 familie last heeft van het lag probleem, kijk ik liever even verder :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Ook met FEAR heb ik last van een freeze probleem als ik aan het lopen ben ik de game. Of het nou ook het probleem is wat eerder aangegeven is of een te hoge instelling ben ik nog niet helemaal achter. Ik heb al diverse resoluties gespeeld en hij blijft het doen. Dus ik vrees met groze vrezen.

Wat betreft COD2 krijg ik het nog steeds niet voor elkaar om die DX 7 in te stellen ook niet in de game zelf(ik begin me af te vragen of ik er niet overheen kijk)

Waar/hoe kan ik zie wat voor moederbord ik heb? Want ik lees dat er wel gebonden schijnt te zijn aan een type moederbord te weten: mainboard P71EN0

EDIT: heb de videokaart middels ATI tray Tools overgeclockt en nu lijkt FEAR soepel te lopen op 1024x768 en bijna alles op medium.

[ Voor 10% gewijzigd door supercop7373 op 06-02-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
supercop7373 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:08:
Wat betreft COD2 krijg ik het nog steeds niet voor elkaar om die DX 7 in te stellen ook niet in de game zelf(ik begin me af te vragen of ik er niet overheen kijk)
Ik heb t ff gecheckt voor je en je kan het DX-niveau alleen in de multiplayer-variant instellen.

Daar heet de optie: Rendering Method Preference.

In singleplayer bestaat deze optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Even vandaag huiswerk gedaan:

MM Den haag: €1249
MM Zoetermeer: €1199
MM Alphen a/d rijn: €1111 :)

Zo zie je maar weer, een beetje research loont direct :)

//EDIT

Iemand de InstantOn functie al gebruikt? Hoelang kun je een DVD kijken dmv InstantOn?

[ Voor 24% gewijzigd door MisteRMeesteR op 06-02-2006 19:30 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
MisteRMeesteR schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:37:

//EDIT

Iemand de InstantOn functie al gebruikt? Hoelang kun je een DVD kijken dmv InstantOn?
Doordta slechts een beperkt deel van de hardware wordt aangestuurd en daardoor dus minder stroom verbruikt, kan je in ieder geval 1 DVD kijken, verder heb ik eigenliijk nooit getest. Heb inmiddels denk ik wel het record Con Air kijken, met zon 5.000 keer !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

:) 5000 keer :P?

5000x1,5uur (Gemiddelde lengte) = 7500 uur/24=312,5 dagen :P Zonde van je tijd man ;)

[/rofl]

Morgen wordt deze prachtlaptop van mij :) Kan haast niet wachten ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Zo vandaag deze machine opgehaald bij MM Aplhen a/d Rijn, de prijs stond vandaag op €1299 :/ Na wat gepingel toch nog meegekregen voor €1111 :)

Zaken die mij opvallen:

+
*Erg mooie snelle laptop!
*PERFECTE Prijs/prestatie/kwaliteit verhouding!
*Mooi scherm met erg grote inkijkhoek, echt een uitkomst!
*Niet te zwaar en zéér stil (Fan gaat af en toe 1 seconde aan bij normaal gebruik)

-
*Acculader wordt erg heet, denk wel 70/80 graden.
*Rechts naast het touchpad wordt warm, dit wist ik en vindt ik geen probleem, maar wel een minpunt :)
*De wireless knop rechts aan de voorkant werkt niet, het ledje gaat wel branden maar ik zie geen netwerkactiviteit of iets wat hierop lijkt. (Wellicht een driver vergeten???)
*Afstandsbediening werkt nog niet met winamp, wellicht ook een driver vergeten, morgen even naar kijken ;)
*irritante stikkertjes op de laptop :( je kent het wel, ATI, Intel Centrino en Windows stikkertjes aan de binnenkant van de laptop...

//edit

Nog iets, als ik de laptop op de batterij laat lopen krijg ik alleen de procentuele waarde van de batterij te zien, en geen tijdsschatting, iemand enig idee hoe ik dit wél tevoorschijn kan laten komen :)?

Benchmarks:

PiFast: 65.80
SuperPI 1M: 42.805
3D Mark 2k1: 15800
3D Mark 2k3: 4801

Heerlijke machine dus :)

[ Voor 15% gewijzigd door MisteRMeesteR op 07-02-2006 23:03 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:36:
Zo vandaag deze machine opgehaald bij MM Aplhen a/d Rijn, de prijs stond vandaag op €1299 :/ Na wat gepingel toch nog meegekregen voor €1111 :)

Zaken die mij opvallen:

+
*Niet te zwaar en zéér stil (Fan gaat af en toe 1 seconde aan bij normaal gebruik)

-
*Rechts naast het touchpad wordt warm, dit wist ik en vindt ik geen probleem, maar wel een minpunt :)
*De wireless knop rechts aan de voorkant werkt niet, het ledje gaat wel branden maar ik zie geen netwerkactiviteit of iets wat hierop lijkt. (Wellicht een driver vergeten???)
*Afstandsbediening werkt nog niet met winamp, wellicht ook een driver vergeten, morgen even naar kijken ;)
*irritante stikkertjes op de laptop :( je kent het wel, ATI, Intel Centrino en Windows stikkertjes aan de binnenkant van de laptop...

//edit

Nog iets, als ik de laptop op de batterij laat lopen krijg ik alleen de procentuele waarde van de batterij te zien, en geen tijdsschatting, iemand enig idee hoe ik dit wél tevoorschijn kan laten komen :)?

Benchmarks:

Installeer de nieuwste drivers van de Intel site voor de intel wireless controller BG2200 ofzo.
Betere stabiliteit en bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

ik heb versie 9.0.3.0 al geinstalleerd staan :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
[b][message=25166626,noline]Nog iets, als ik de laptop op de batterij laat lopen krijg ik alleen de procentuele waarde van de batterij te zien, en geen tijdsschatting, iemand enig idee hoe ik dit wél tevoorschijn kan laten komen :)?
Dir is niet mogelijk bij Fujitsu. Alleen een procentuele schatting is een optie. Ligt aan de chip die de accu regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

fleppuhstein schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:47:
[...]

Dir is niet mogelijk bij Fujitsu. Alleen een procentuele schatting is een optie. Ligt aan de chip die de accu regelt.
aha, jammer dan :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:14
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:36:

Zaken die mij opvallen:

+

-

//edit

Benchmarks:

heb dezelfde laptop:

toen ik m gekocht had zaten de drivers voor de afstandsbediening er op, en het werkte gewoon
(na een format werkte alles na het installeren van de drivers (van dvd 33) ook gwoon....)

en over de kill switch: bij mij werkt dat gewoon...
als je m op ON zet gaat er (vlak onder het scherm) 1 van de lampjes branden, als je m terugschuift, dan gaat ie uit :z )

(heeft lijkt mij ook met de drivers op de dvd te maken

hier een handige link voor drivers: http://www.fujitsu-siemen...cation.html?LNG=EN&ID=149

dat je de 3d mark scores post, vin ik ook wel handig, (ik zocht er een paar dagen geleden nog naar)
ik kwam (op 100 puntjes na f zow) op dezelfde score uit 8) :*)

over de resterende tijd van de batterij kan ik je niet helpen (heb er ook al is naar gezocht)
maar na een tijdje gebruik kun je dat zelf ook wel een beetje inschatten....

ik ben er iig (ook) zeer tevreden over :D

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

:)

De WiFi knop aan de voorkant werkt hier ook alweer naar behoren. Na een kleine overclock kwam mijn 3d mark score 2003 op 4975 :)

Gelukkig heb ik geen last van het bekende lag probleem. NFS MW, CoD2, UT2k4, alles draait perfect :)

Voor de afstandsbediening ben ik er nog niet achter welke drivers ik moet pakken :)

Heb je misschien msn? de mijne staat in mijn profiel.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theshatter
  • Laatst online: 04-10 22:02
Ik heb dit al een keer eerder gepost:
Kijk eens naar het programma "notebook hardware control", hiermee kun je dus wel de resterende accutijd zien. Verder kun je erg veel instellen zoals: voltages, overclock videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xienix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04-2022
Wou ik net deze laptop in huis halen, begin ik me wel zorgen te maken over deze "lag" problemen.
Enkele melden dat ze hier geen last van hebben... en anderen waarschuwen deze laptop niet te halen.

Is het lag probleem verholpen in "nieuwere" versies? en hoe zou je deze kunnen herkennen?
Kopen? of doorzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:37:

//EDIT

Ik heb mijn huiswerk ook ff gedaan ;) excl. btw!!
Fujitsu Siemens Amilo M1437G - AKTIE 1:
15.4Inch TFT WXGA, Intel Pentium M 740 (1.73GHz), 128MB ATI Mobility Radeon X700, 2x1024MB, 100 GB SATA, DVD+-RW+-R dl, XP Home, InstantOn from CyberLink (Fast booting multimedia functions for: Movie Playback (CD, DVD, HDD, USB) / Music Playback (CD, MP3, USB, HDD) / Photo (CD, DVD, HDD, USB) € 1,169.00

Fujitsu Siemens Amilo M1437G - AKTIE 2:
15.4Inch TFT WXGA, Intel Pentium M 740 (1.73GHz), 128MB ATI Mobility Radeon X700, 1024MB, 80 GB SATA, DVD+-RW+-R dl, XP Home, InstantOn from CyberLink (Fast booting multimedia functions for: Movie Playback (CD, DVD, HDD, USB) / Music Playback (CD, MP3, USB, HDD) / Photo (CD, DVD, HDD, USB) € 1,019.00 :9~
(verzendkosten 5 euro )
http://www.computerpirates.com/catalog58_0.html

[ Voor 7% gewijzigd door willy1986 op 24-02-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Ja hartstikke leuk voor je, maar:
Unit Price is het subtotaal excl BTW (bedrag incl BTW = bedrag excl BTW x 1,19)
Ga nu nog maar eens goed je huiswerk doen ;)

De link btw is van een sony, niet van toepassing in dit topic :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Het begint erop te lijken dat het "lagging" problem zich ook op de 1437g heeft gestort...zie pagina 14 van eerder genoemd topic.!!

http://support.fujitsu-si...s=0&postorder=asc&start=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Ik heb de mijne binnen en hij is geweldig :D

Als ik meer tijd heb zal ik een reviewtje plaatsen. Gelukkig heb ik tot nu toe nog niets van het lagging probleleem gemerkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xienix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04-2022
Welke tweaker heeft last van dit lag probleem? Vallen de laptops uit nederland (MM) of belgie buiten de lag groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Ik heb met de mijne nog geen problemengehad tot nog toe met:

Need for speed Most Wanted
Unreal tournament 2004
Call of duty 2 Multiplayer
GTA San Andreas
Tactical Ops

Ik heb de mijne gekocht bij de MM in Alphen ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Alle 1437G laptops hebben last van dit probleem. Het ligt ook aan de harddisk in hoeverre je het merkt of niet.

INFO
Uniwill manufacture a mainboard, a large one (ref: P71EN0) and a smaller one (ref: P50EN0) both have an integrated RAID Controller (Ref: VIA VT6421) which has a manufacturer's defect. This has become known as the 'lagging issue', and is actually a communication problem between the Hard Disc Drive and the RAID controller, regardless of the RAID being set to 0 or 1, or the number of Hard Disc Drives.

These defective mainboards are installed in a great many PC notebooks/laptop computers manufacturered by Fujitsu-Siemens and sold worldwide.

Unfortunately there is no solution to this hardware problem as yet, although in some countries, Fujitsu-Siemens notebooks/laptops have been withdrawn from sale, and in others the prices have been greatly reduced.

The affected models of the Fujitsu-Siemens notebooks /laptops have a pattern 'Amilo M (variable) Four Three (variable) G.

So the following models have the problem mainboard installed:
Amilo M1437G
Amilo M1439G
Amilo M3438G
Amilo M4438G

Fujitsu-Siemens have known about the lagging issue since November 2005, and have confirmed (to "karl_s" of West Sussex, Uk) that the problem is caused by the RAID controller communicating with the Hard Disc drive.

As such there are variations in the lag strength and noticeability depending on the notebook/ laptop set up:

The faster the hard drive rpm, the weaker the lag.

Fujitsu-Siemens Amilo M x43x notebooks/laptops with a slow Samsung Hard Drive have the worst lag.
Fujitsu-Siemens Amilo M x43x notebooks/laptops with Fujitsu Hard Drives are next best,
and Fujitsu-Siemens Amilo M x43x notebooks/laptops with really fast (7200 rpm) Seagate Hard drives have the least noticeable lag.

Thanks to "Borkar" (obviously)!

Maybe people posting here can help Fujitsu-Siemens & Uniwill find a solution by always remembering to state (a) the Amilo model reference (b) the hard drive make and speed and if possible the mainboard reference.
--cheers!
Ik zou deze laptop niet aanschaffen. geen van alle fsc laptops met deze 2 moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
PLEASE SIGN. The url will be sent to FSC and if we don´t get an a solution in a very short time we can sent the URL to all PC maganizes and hardware testing sites, to show all how FSC dealt with this problem !

http://www.petitiononline.com/MX43XLAG/petition.html

Please sign and post the link on every place where this problem is being talked about, to help gather a large number of signatures Very Happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Raven- schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:58:
Alle 1437G laptops hebben last van dit probleem. Het ligt ook aan de harddisk in hoeverre je het merkt of niet.

INFO

[...]

Ik zou deze laptop niet aanschaffen. geen van alle fsc laptops met deze 2 moederborden.
Ik heb de 'probleem'-Samsung-drive (Samsung HM080JI 5400RPM), en ik heb tot nu toe nog geen problemen. Maar ik heb nog niet echt veel intensieve spellen gespeeld (alleen Football Manager 2006 en 5 minuutjes Splinter Cell 2). Het probleem kan dus nog altijd de kop opsteken.

We zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
[quote]Raven- schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:58:

Weet iemand nu echt zeker dat dit lag probleem zich voor doet bij 1437. Nogmaals in alle fora gaat het vooral over de 3438. Mijn 1437 doet het al maanden probleemloos. Ik speel alle "zware" spellen als FEAR, Halflife Coast en nu ook COD2 "lagloos". COD2 gaf bij de 1437 wel problemen maar dat doet het bij veel computers en lijkt mij dus geen bewijs. Het is met DX7 op een hoge resolutie te spelen.
Er zijn de afgelopen maanden waarschijnlijk duizenden van deze laptops verkocht. Er zouden dan toch veel meer klachten moeten zijn. Wie heeft er een 1437 die echt lags vertoont ? Raven heeft een 3438 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
[quote]fysiootje schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:10:
Raven- schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:58:

Weet iemand nu echt zeker dat dit lag probleem zich voor doet bij 1437. Nogmaals in alle fora gaat het vooral over de 3438. Mijn 1437 doet het al maanden probleemloos. Ik speel alle "zware" spellen als FEAR, Halflife Coast en nu ook COD2 "lagloos". COD2 gaf bij de 1437 wel problemen maar dat doet het bij veel computers en lijkt mij dus geen bewijs. Het is met DX7 op een hoge resolutie te spelen.
Er zijn de afgelopen maanden waarschijnlijk duizenden van deze laptops verkocht. Er zouden dan toch veel meer klachten moeten zijn. Wie heeft er een 1437 die echt lags vertoont ? Raven heeft een 3438 denk ik.
Nogmaals, de M1437, M3438, M4438 hebben hetzelfde mainboard. Bij Fujitsu is de technische documentatie gericht op de MX43X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
Ja, Flebbuhstein. Ik weet nu wel dat die moederborden hetzelfde zouden zijn. Maar verklaar nou toch eens waarom ik en volgens mij vele anderen geen freezing of lag probleem hebben en in ieder geval een aantal 3438 bezitters wel.
Je repareert deze dingen toch ? Hoeveel heb je er terug gehad met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Ik wil m'n videodrivers updaten, maar de Ati-site zegt dat de nieuwe X700 Mobility drivers niet voor mijn laptop zijn geschikt. Kan het kwaad als ik de 'gewone' X700 drivers neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
fysiootje schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 22:40:
Ja, Flebbuhstein. Ik weet nu wel dat die moederborden hetzelfde zouden zijn. Maar verklaar nou toch eens waarom ik en volgens mij vele anderen geen freezing of lag probleem hebben en in ieder geval een aantal 3438 bezitters wel.
Je repareert deze dingen toch ? Hoeveel heb je er terug gehad met dit probleem ?
Zoals hier boven beschreven staat gaat het systeem laggen met een langzame schijf. Ik heb slecht 1 notebook met dit probleem tegen gekomen, daarbij wist ik niet dat het dit probleem was. Het systeem had er geen last van bij retour sturen (Systemboard vervangen).

Ik had gisteren middag een leuke, deze had transport schade. Ben er 4,5 uur mee bezig geweest om te repareren, en dan er achter komen dat je de kabel van het touchpad bent vergeten, :'( :'( :'( .

Heb wel twee mooie foto's moet deze nog even online zetten zal dat van de week even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Toch baal ik er nog van dat ik geen Remaining Time kan zien als ik op de Accu werk :( Procentueel werkt echt minder fijn :P

Ook met Speedswitch XP krijg ik geen tijd te zien, jammer dan maar :(

:P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
fleppuhstein schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:11:
[...]

Zoals hier boven beschreven staat gaat het systeem laggen met een langzame schijf. Ik heb slecht 1 notebook met dit probleem tegen gekomen, daarbij wist ik niet dat het dit probleem was. Het systeem had er geen last van bij retour sturen (Systemboard vervangen).

Ik had gisteren middag een leuke, deze had transport schade. Ben er 4,5 uur mee bezig geweest om te repareren, en dan er achter komen dat je de kabel van het touchpad bent vergeten, :'( :'( :'( .

Heb wel twee mooie foto's moet deze nog even online zetten zal dat van de week even doen.
Toch niet toevallig een 3438g in een eivorm? (http://malaguena.fiberworld.nl/lap/IMG_1341.JPG) Dan kan het de mijne zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Raven- schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:39:
[...]

Toch niet toevallig een 3438g in een eivorm? (http://malaguena.fiberworld.nl/lap/IMG_1341.JPG) Dan kan het de mijne zijn. ;)
Nee zoiets ben ik nog niet tegen gekomen. Ik vraag mij wel altijd af hoe een gebruiker zoiets voor elkaar krijgt. Bij deze was de onderhoek bij powerin/modem hellemaal los. De andere kant met USB lag ook in de soep. Div plastics krom. Maar vertel eens gewoon hoe krijg je het voor elkaar ? Te kleine tas en allemaal papieren en toebehoren erbij fromellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
uhh. ik denk dat je vraag anders gesteld moet worden :) :

Hoe krijgt fsc het voor elkaar om mijn laptop na een 'reparatie' voor de lag bug (moederbord vervangen en achteraf nog steeds lags) in deze staat naar mij terug te sturen.

Misschien moeten ze hem de volgende keer niet op een verwarming laten liggen...
Wat betreft je opmerking over verfrommelde boekentas.. voordat de laptop naar fsc ging zat er nog geen krasje op.

quote ander topic:
Hiep hoi, laptop vandaag terug. Moederbord vervangen.. nou maar eens ff testen. Niet dus, laptop gaat weer terug naar FSC. Wat ze er mee gedaan hebben weet ik niet:

De laptop is zo scheef als een hoepel, net of er een blok beton op heeft gelegen.
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/IMG_1341.JPG

Daardoor raken de pootjes aan de linker- en rechterzijkant de grond niet meer en is hij onstabiel
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/IMG_1331.JPG

Ook nog veel krassen aan de buiten en binnenkant van de behuizing.
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/IMG_1323.JPG

En om het verhaal compleet te maken, beide muisknoppen werken erg stroef en eentje zit zelfs los.

Lekker weer.. meteen FSC gebeld. Systeem lag plat, dus ze konden vandaag niets doen. Maandag moet ik terug bellen en ze willen van tevoren eerst foto's zien alvorens ze een beslissing maken. Ik ga er van uit dat er iets uit komt dat in nieuwstaat verkeerd.
Dus ja. Ondertussen heb ik al bijna 1,5 maand geen laptop meer. Straks is ie eindelijk terug en heb ik wellicht nog steeds last van lags...

[edit]
Mijn laptop is weer terug. :) Met een compleet nieuwe behuizing. Ziet er weer netjes uit.
Helaas is de inhoud niet vervangen en die is dus ook kromgetrokken. Hierdoor is het tft scherm nog steeds krom. (zoals op de foto)
Zucht.. of ik nu weer met fsc moet gaan bellen. Ik weet het niet. Zou betekenen dat de laptop weer ~2 weken weg is.

De lags zijn overigens nog steeds aanwezig. Wel minder frequent. Heb er met 2 uur werken, maar 2 kunnen spotten. Normaliter had ik er al 8 tot 10 gehad ofzo.

[ Voor 54% gewijzigd door Paquito op 11-02-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Waar blijven je foto's fleppuhstein? Ben wel benieuwd naar de ingewanden van deze laptop :) En wil hem zelf nog niet open gaan schroeven, alhoewel ik al wel de HDD in mijn handen heb gehad :P

Subtiel kickje :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
MisteRMeesteR schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:36:
Waar blijven je foto's fleppuhstein? Ben wel benieuwd naar de ingewanden van deze laptop :) En wil hem zelf nog niet open gaan schroeven, alhoewel ik al wel de HDD in mijn handen heb gehad :P

Subtiel kickje :P
Klopt ja, doordat het druk is ben ik dat hellemaal vergeten. Ik ga even kijken. Morgen werk ik weer en zal kijken of ik ze kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

fleppuhstein schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:15:
[...]

Klopt ja, doordat het druk is ben ik dat hellemaal vergeten. Ik ga even kijken. Morgen werk ik weer en zal kijken of ik ze kan posten.
ok :) ben benieuwd :D Vooral naar het koelsysteem, lijkt me erg interresant om te zien :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:59:
[...]

ok :) ben benieuwd :D Vooral naar het koelsysteem, lijkt me erg interresant om te zien :)
Koeling is niet veel aan, Als je de notebook op zn kop legt, zie je een grote klep. Daar zit 1 fan die tegen een heatsink blaast, die met twee heatpipes verbonden zit, naar CPU, en GPU en GPU MEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/6194/dsc038566ig.th.jpg
Een naakte laptop zonder onderkap en systemboard, en er missen ook nog wat subboards

Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/9802/dsc038571uj.th.jpg
En een plaatje van een notebook zonder onderkap. De koeler zit er ook nog niet op. En er hangen nog wat kabels los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

fleppuhstein schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:07:
[afbeelding]
Een naakte laptop zonder onderkap en systemboard, en er missen ook nog wat subboards

[afbeelding]
En een plaatje van een notebook zonder onderkap. De koeler zit er ook nog niet op. En er hangen nog wat kabels los.
Mooie foto's.
Maar off topic vraagje.
Als ik het goed zie zit er op dit moederbord geen processor in de voet.
Kun jij mij vertellen of het mogelijk is om de processor te upgraden.
Ik heb nu de standaard 1.7 maar zou in de toekomst misscien naar de 2.0 willen upgraden.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• fleppuhstein
JEV schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:29:
[...]

Mooie foto's.
Maar off topic vraagje.
Als ik het goed zie zit er op dit moederbord geen processor in de voet.
Kun jij mij vertellen of het mogelijk is om de processor te upgraden.
Ik heb nu de standaard 1.7 maar zou in de toekomst misscien naar de 2.0 willen upgraden.
Bij mij weten zijn er ook notebooks met deze cpu in de configuratie dus zal vast wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Ik heb af en toe last van het freezeprobleem in Media Player. In games merk ik vooralsnog niks :). Als het erger wordt stuur ik m ff terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken ook een Amilo M1437G en tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Zoals eerder opgemerkt in deze thread, klagen ze in de andere forums vooral over de M3438G en M4438G, slechts een enkeling over de M1437G.

Zodra ik op tweakers.net las over het lagging issue (een uur na de aankoop |:() ben ik beginnen testen met de toepassingen die problemen zouden veroorzaken (Gamen, films en muziek afspelen, ...). Tot dusver nog geen enkele keer last gehad van lagging, laten we hopen dat dit zo blijft :)

Ik ben trouwens zeer tevreden over deze laptop en indien het lagging issue er niet was zou ik hem aan iedereen aanraden. Het enige nadeel is de levensduur van de batterij, 2 uur internetten is toch echt wel het maximum dat ik eruit geperst krijg...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
Kan me aansluiten bij bovenstaand bericht. Heb al 5 maanden een M1437G en geen enkel probleem met wat voor software of spellen dan ook. Dit is m'n 3e laptop en ik heb nog niet zo'n goede gehad. De problemen die in de fora door 1437 bezitters worden beschreven zijn meestal te wijten aan verkeerde instellingen van energieverbruik, een te hoge resolutie of een andere probleem en betreffen bij nader inzien dan niet het lag probleem.
Ik volg de fora over het lagging probleem nauwgezet. Alle 32 bladzijden bij het Fujitsu Siemens forum gelezen en ik betwijfel ten zeerste over het lag probleem zich bij de 1437 voordoet. De fanatiekste klagers zijn 3438 bezitters die terecht proberen zoveel mogelijk mensen hun petitie te laten tekenen. Fujitsu -Siemens zou hun echt tegemoet moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:07:
Ik heb sinds 2 weken ook een Amilo M1437G en tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Zoals eerder opgemerkt in deze thread, klagen ze in de andere forums vooral over de M3438G en M4438G, slechts een enkeling over de M1437G.

Zodra ik op tweakers.net las over het lagging issue (een uur na de aankoop |:() ben ik beginnen testen met de toepassingen die problemen zouden veroorzaken (Gamen, films en muziek afspelen, ...). Tot dusver nog geen enkele keer last gehad van lagging, laten we hopen dat dit zo blijft :)

Ik ben trouwens zeer tevreden over deze laptop en indien het lagging issue er niet was zou ik hem aan iedereen aanraden. Het enige nadeel is de levensduur van de batterij, 2 uur internetten is toch echt wel het maximum dat ik eruit geperst krijg...
Moet je toch eens het gebruik van de Eco knop ontdekken. Ik kijk daar 3 maal een DVD van 1 uur 15 minuten mee. Op 1 volle accu, en zonder adapter natuurlijk. Wel wireless lan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Zó!

Na een overclock van de videokaart heb ik een nieuwe 3dmark 2k3 score :P 6018 :)

Compare URL

Core clock: 410 ipv 350
Memory clock: 397 ipv 300

subtiel kickje voor deze mooie laptop

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 07-03-2006 18:01 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de reactie van FSC gelezen op pagina 35 van http://support.fujitsu-si...0&postorder=asc&start=510 ?

Daarin beweren ze dat het een hardware probleem is dat niet enkel voorkomt bij FSC notebooks, en dat er geen oplossing voor is. Ze geven wel een link naar een ander forum voor "work arounds".

Nu hoop ik dus echt wel dat ik er later geen problemen mee ga krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Yup. Ze gooien de problemen op 1 hoop en wijten het aan het freeze probleem dat optreedt wanneer je van resolutie veranderd. Juist dat probleem, wat losstaat van het freeze probleem waar iedereen over praat, is al vanaf het begin buiten beschouwing gelaten. Het echte probleem is dat de laptop onregelmatig hangt (zonder dat een resolutieverandering aan de orde is) en dit ervaar je als 'brrr' wanneer je media afspeelt. Maar als je goed oplet zijn er ook hangers wanneer je bv in een programma als word aan het werk bent.

Ik had deze reactie van FSC niet verwacht, maar het is nu duidelijk dat het niet verholpen gaat worden. Laptop terug naar de winkel proberen te brengen is het devies.

[edit]
heb mijn fujitsu siemens horror experience maar eens op 'papier' gezet in de product survey.

http://tweakers.net/productsurvey/survey/2110

lees en huiver. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Paquito op 11-03-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde (freezes om de 10 minuten) met een asus laptop. Dat kwam bij mij door een wireless kaartje op de pcmcia bus. Kan het niet iets zijn met die bus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het FSC forum hebben ze blijkbaar een oplossing gevonden. Verschillende mensen beweren dat het laggen stopt wanneer ze S.M.A.R.T. disablen. Er is ook een programma gepost dat je toelaat om dit te doen: http://support.fujitsu-si...0&postorder=asc&start=705 (post van perlsite) of rechtstreekse link naar het programma: http://jsxp.com/s.m.a.r.t/smart.rar

Ik zou het zelf testen maar ik heb tot dusver nog geen lagging problemen gehad. Is er hier iemand die last heeft van het laggen en dit eventueel eens kan testen? Zou leuk zijn als er een oplossing is indien ik het probleem ook nog ooit krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Ik merk het zelf wel af en toe (bij Dungeon Siege II, Star Wars Empire at War en muziek). Wat is dat S.M.A.R.T.? Ik zal het in ieder geval eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Inderdaad wat is SMART en wat doet dat RAR bestand precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Ik heb mn accu nooit in de laptop als ik thuis zit, hij zit dan meestal aan het netsnoer.
Maar soms moet ik de laptop verplaatsen is het dan erg om dan de accu erin te zetten terwijl de laptop aan staat?

Ik vind het namelijk irritant als ik de laptop eerst moet uitzetten, accu plaatsen en dan weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Ten eerste: waarom zou jeje batterij uit de laptop halen als je thuis bent?

Ten tweede: ik heb nooit iets vernomen van mijn laptop als ik de accu er in deed terwijl hij op het netsnoer aanstond. Dus het kan wel imho. Ook met oude laptop geen probleem hiermee.

/edit: iets met typen en naar bed moeten gaan :X

[ Voor 11% gewijzigd door MisteRMeesteR op 16-03-2006 23:40 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supercop7373 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:37:
Inderdaad wat is SMART en wat doet dat RAR bestand precies?
S.M.A.R.T (Self-Monitoring, Analysis and Reporting Technology) - a standard that automatically monitors a disk drive's health and report potential problems.

In dat rar bestand zit een programma dat de S.M.A.R.T. feature van je HD gaat gebruiken, en je ook toelaat om dit uit te zetten. Blijkbaar komen de lags voor bij bijna iedereen op de FSC forums op het moment dat dat programma S.M.A.R.T. uitleest van de HD (ook bij de mensen die er eerst geen last van hadden). Daarom denken ze dat het daar iets mee te maken heeft.

Sommige gebruikers op dat forum hebben datzelfde programma ook getest op een Dell laptop en dan gaat er helemaal niets mis. Werkt gewoon zoals het hoort. Dus er is duidelijk iets mis met de S.M.A.R.T. feature van de FSC laptops.

Ook beweren ze dat de lags niet meer voorkomen wanneer ze S.M.A.R.T. disablen met dat programma...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
MisteRMeesteR schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:40:
Ten eerste: waarom zou jeje batterij uit de laptop halen als je thuis bent?

Ten tweede: ik heb nooit iets vernomen van mijn laptop als ik de accu er in deed terwijl hij op het netsnoer aanstond. Dus het kan wel imho. Ook met oude laptop geen probleem hiermee.

/edit: iets met typen en naar bed moeten gaan :X
Het voorkomen van een luie accu, want dan zit hij constant aan het netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

lazrambo schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 18:55:
[...]

Het voorkomen van een luie accu, want dan zit hij constant aan het netstroom.
mjah, maar volgens mij speelt dat pas op langere termijn, als jeje bijvoorbeeld alleen maar op netstroom werkt zou ik hem ook eruit halen. Maargoed, dat moet ieder voor zich weten.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 09:02
Hey ik heb nu 2 weekjes deze laptop en k ben er zeer tevreden over mn enigste puntjes zijn;

* Als ik Need For Speed Most Wanted speelde met de adapter aangesloten stotterde hij heel erg,
terwijl hij het op accu normaal deed (even voor de duidelijkheid, dit staat niet verkeerd om, ik weet
dat het niet logisch is maar het was echt zo) ...Ik heb dit opgelost door het programma Notebook
Hardware Control te downloaden en deze op max preformance in te stellen, maar dit moet toch
normaal niet nodig zijn?

* Het programma Notebook Hardware Control geeft ook aan dat er een fout is met de harde schijf, ik
kom er zelf geen wijs uit maar misschien dat er iemand anders iets uit kan halen, ik heb hieronder
een screenschot van NHC en de VIA RAID Tool geplaatst:

NHC:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jmnieuwkamp1/GoT/hderror_klein.jpg
VIA RAID
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jmnieuwkamp1/GoT/VIA_RAID_Tool_klein.jpg

* Het programma PowerCinema Linux (wat je zonder windows kunt opstarten via de
afstandsbediening om dvd etc. te bekijken) schokt heel erg bij mij en ik snap niet waarom want ik
heb het gewoon goed geinstalleerd. Of zou ik hiervoor een aparte
partitie moeten aanmaken? (Ik heb de nieuwste versie van de FS site gedownload).

* Hoe kan ik mijn beeldscherm het beste schoonmaken/onderhouden?

[ Voor 4% gewijzigd door dnieuwkamp op 25-03-2006 11:03 ]

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
(Cyberd, je screenshots zijn password-protected. Ik krijg deze meldingen:

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/702/wachtwoord29ze.th.png

en

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/661/wachtwoord3ea.th.png )

Edit: Bovenstaande is inmiddels gecorrigeerd :)

Van de Notebook Hardware Control zou ik geen wonderen verwachten en het zou inderdaad ook niet nodig moeten zijn. Verder hoop ik niet voor je dat je op dit lagging issue gestuit bent.

M'n scherm maak ik gewoon schoon met een vochtig doekje en af en toe gebruik ik de stofzuiger voor het keyboard.

[ Voor 7% gewijzigd door Compunologist op 25-03-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 09:02
Ik heb t aangepast sorry O-)
Ik had de link naar mn homedrive erin gezet... :z

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:34:
[...]

Effe uitgetest en deed mijn 1437G zwaar crashen tijdens opstart.
uninstall in veilige modus werkte zelfs niet.
Eindelijk eraf gekregen en mijn lappie draait terug normaal.
Ik had de laatste stabiele ????? versie genomen en niet de beta versie.
Die zooi moet je er niet erop zetten, want heel het beeld gaat raar doen. Mocht dat zo zijn.
Dan de hdd eruit halen en aansluiten op je dekstop (mits een sata uitsluiting) En dan handmatig deze software verwijderen, en dan de hdd weer in de notebook en dan werkt alles weer.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Aangeraden is om een aangepaste setup te draaien, en dan alleen de 1ste software installeren (dus alleen de wireless netwerk drivers. Als je dat wireless pro gaat installeren dan word het programma weer afgesloten en dan krijg je niks geinstalleerd. Denk zou het maar even vertellen voor de mensen die ook dit probleem kunnen krijgen. De driver zijn veel beter en nou wel een maximale stabiele verbinding.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste