[Ervaringen] Fujitsu Siemens Amilio M 1437G

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 9.799 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Aangezien ik er nog niet tot een notebook koop kan komen en toch al wat overwegingen hebt gemaakt wil ik eigenlijk zo snel mogelijk toch de knop door hakken

Wat ik wil?

Minstens een x700 videokaart
15,4 inch maximaal (moet draagbaar blijven en energie zuinig)
Voorkeur gaat dit keer toch uit naar een pentium M aangezien er maar weinig turions 64 te vinden zijn met een goede videokaart en daarnaast zuinig. Turion mag uiteraard ook
Lang met de accu mee kunnen gaan
Goed geluid
langer dan 2 a 2,5 uur met accu

Ik wil waarschijnlijk geen acer door de slechtere support en garantie afhandelingen ect.
Asus A6VA valt of omdat hij maar maximaal maar 1,5 uur op accu kan halen ermee.

Kansmakers zijn

MSI M635
Fujitsu-siemens 1437G

Van het laatste zou ik graag willen weten hoe lang men met een accu doet aangezien dat belangrijk voor me is.

Ik zit eigen ook te denken om de fujitsu-siemens 3438G te nemen, mooi ding had hem bij de mediamarkt gezien alleen jammer dat het niet geheel zuinig is lijkt me en zie een 17inch maar is makkelijk mee te nemen.
Andere keuze zou een asus a7D kunnen worden, alleen ook weer 17 inch.
Kwa specs weet ik wat ik wil, maar weet alleen niet welke notebook ik het beste kan nemen.

En als de accu dan toch het probleem blijkt te zijn en dan toch een extra accu erbij moet kopen dan koop ik hoogswaarschijnlijk de Asus A7D vanwege de pixel garantie en goede service.

Ik wil graag morgen of overmorgen eruit willen zijn, aangezien deze topics te lang dradig beginnen te worden zonder een eind doel. Ik zou daarom dit keer wel de einddoel willen bereiken en eindelijk een keuze willen maken. Is het verder bekend wanneer er notebooks komen met een x1600?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2023
Mijn FS 1437G bevalt goed. Goede prijs/ kwaliteits verhouding. Nu 2 maanden in bezit.Geen problemen. Accu is net zo zwak als de Asus. Hooguit 1,5 uur mee te gamen of dvd kijken. Tekstverwerken iets langer. Speelt alle games acceptabel. Niet alles op hoogste resolutie maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
O ja, Op http://www.mobilityguru.c...ti_mobility_radeon_x1600/ staat al een test van een Asus met x1600 kaart. Is wel een 4 kilo zware 17 inch met alles erop en eraan. Vast geen koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Oke dan is de FS 1437G ook geen goed idee.

Die x1600 review had ik al gelezen. Die kaart zit in de asus A7G.
Maar zal die dan echt veel energie zuiniger zijn dan een A7V met een x700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 10:17
Ik heb ook de FS en met de accu kan je ongeveer 2 tot 2.5 uur als je niet gamed enz. (beetje internetten ;)) helaas is ie vanmiddag kapot gegaan (allemaal strepen in ut beeld dus dat zal iets met de graka te maken hebben) dus ik wacht met spanning tot ie weer terug is ....

Ik kwam trouwens net nog een leuke samsung tegen alleen kan ik hem niet vinden in een nederlandse shop helaas maar de spec's zijn wel leuk :9~ (net als de prijs :P)

[ Voor 40% gewijzigd door 3p0x op 08-12-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de Fujitsu-siemens 1437G gekocht, dus ik zal mijn ervaringen hier binnenkort posten.
Net 2 uur NFS Most Wanted op de hoogste instellingen gespeeld en dat ging perfect.
FarCry draait ook goed met alles op het hoogst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
1,5 uur op een volle accu? Is dat met gamen of internetten op de A6Va? Want ik haal met gemak 2,5 uur met internet etc., en dat is nog met de backlight van het scherm volledig en met wifi en BT aan. Met gamen is een ander verhaal natuurlijk. :)

Is 2 a 2,5 uur een eis voor jou tijdens het gamen of gewoon internetten ?

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 09-12-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Wil gewoon zeker 2 uur 15 minuten halen met een game. Aangezien met trein reis 2 uur duurt. Is dat wel zo handig. Daarna kan die gewoon weer aan de lader. Maar het liefste ben ik 2.5 uur zeker heel te vreden. Hoger hoeft eigenlijk niet perse maar is wel leuk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:31:
Ik heb gisteren de Fujitsu-siemens 1437G gekocht, dus ik zal mijn ervaringen hier binnenkort posten.
Net 2 uur NFS Most Wanted op de hoogste instellingen gespeeld en dat ging perfect.
FarCry draait ook goed met alles op het hoogst.
Zou heel erg netjes zijn als je dat zou willen doen, maar ik ben wel bang dat het per accu wel kan verschillen kwa tijd.

Ik vind de Fujitsu-siemens eigenlijk wel een heel mooi en praktische notebook. Aangezien de 15 inch en het mooie platte uiterlijk + betere behuizing dan een Acer. En je hebt ook nog azalia audio wat beter is dan de AC97 van acer. Hoge instelling speel ik toch niet. Meestal op medium / maxium en 1024x 768 resolutie

[ Voor 6% gewijzigd door Robin4 op 09-12-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Nokko schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:47:

Is 2 a 2,5 uur een eis voor jou tijdens het gamen of gewoon internetten ?
Eis om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hmm ok, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal met de A6Va. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen 2 accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amd_at_primus schreef op donderdag 08 december 2005 @ 22:52:
Ik heb ook de FS en met de accu kan je ongeveer 2 tot 2.5 uur als je niet gamed enz. (beetje internetten ;)) helaas is ie vanmiddag kapot gegaan (allemaal strepen in ut beeld dus dat zal iets met de graka te maken hebben) dus ik wacht met spanning tot ie weer terug is ....

Ik kwam trouwens net nog een leuke samsung tegen alleen kan ik hem niet vinden in een nederlandse shop helaas maar de spec's zijn wel leuk :9~ (net als de prijs :P)
Wat voor Samsung was dat dan en wat zijn de specs?
De link is weggehaald :|

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga vanmiddag even testen hoe lang hij mee gaat, zal even farcry spelen tot hij leeg is.
Maar ik denk niet dan hij de 2 uur gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ten eerst is dat duur en ten 2de is dat onhandig. Plus het feit dat bij nieuwere modellen veel moeilijker aan een 2e accu te komen. Kijk eens in de pricewatch. Je zal zien dat niet ieder notebook accu daarin staan en daarnaast is er bijna geen winkel te vinden die die moeilijk vindbare accu`s ze wel heeft.
Als ik een 2e accu zou nemen zou de keuze om de notebook veel makkelijker zijn. Dan zou ik de asus A7G of A7D of A7V nemen. Nadeel is dan wel het gewicht en de grote van het scherm. Maar je hebt er wel een dikke notebook er voor terug. En een notebook waar een 2e accu in kan is ook geen optie aangezien ik wel de DVD speler wil blijven gebruiken.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 11:50:
Ik ga vanmiddag even testen hoe lang hij mee gaat, zal even farcry spelen tot hij leeg is.
Maar ik denk niet dan hij de 2 uur gaat halen.
Mooi laat het even weten als je meer weet.

[ Voor 17% gewijzigd door Robin4 op 10-12-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik blijf me toch afvragen of er een laptop is die langer dan 2 uur kan gamen op de accu. Ik ben benieuwd Wicked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Acer 1692 en 1694 bijvoorbeeld komen goed uit de verf. Alleen de behuizing is goedkoop, geluid is prut.
Word veelste warm, veel andere problemen, slechte service doen mij over halen om geen Acer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:58:
[...]

Wat voor Samsung was dat dan en wat zijn de specs?
De link is weggehaald :|
Het was een 1.87 ghz centrino, 1 gb ram, x700, 100 gb hd en een accu die 4.5 uur mee gaat :9~ (en hij kost 1300 euro..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Weet iemand misschien ook welk model het was van samsung?

Volgens de site van samsung gaan die notebooks gewoon dik 6 uur mee. Dit zal uiteraard wel in de zuinigste stand zijn, maar dan haal je met gemak 3 uur.
Hoe zit het met de toetsenborden van die notebooks? Zijn dat allemaal duitse qwertz toetsenborden of worden ze daar toch gewoon met qwerty geleverd? Wellicht dan intressant om in duitsland een notebook te zoeken. Snap niet waarom ze daar wel worden verkocht en in dit saaie kikkerlandje niet. :+ :D

[ Voor 81% gewijzigd door Robin4 op 10-12-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Coolmaster schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 22:23:
Weet iemand misschien ook welk model het was van samsung?

Volgens de site van samsung gaan die notebooks gewoon dik 6 uur mee. Dit zal uiteraard wel in de zuinigste stand zijn, maar dan haal je met gemak 3 uur.
Hoe zit het met de toetsenborden van die notebooks? Zijn dat allemaal duitse qwertz toetsenborden of worden ze daar toch gewoon met qwerty geleverd? Wellicht dan intressant om in duitsland een notebook te zoeken. Snap niet waarom ze daar wel worden verkocht en in dit saaie kikkerlandje niet. :+ :D
Het preciese type nummer staat nog wel in de geschiedenis van me laptop...die nu bij Fujisu ligt :P
Het is iig een Samsung R50 WVM 1730 of 1860.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
@ wicked-Bosaap.

Heb je die testen al gedaan en wat heb je ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep heb al even getest, duurde even omdat ik eerst nog even moest formateren. :P

FarCry met alles op high settings 60-80 min.
NFS most wanted met alles op het hoogst 80-90 min.
Internetten muziek luisteren en wat textverwerken, ong 2.5 tot 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Bedankt voor het uittesten. Dat is idd niet erg lang met die zware games. Dus dan zou ik hoogstes age of empires II kunnen spelen wil ik zuinig zijn met een game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
Logisch, de Pentium M en de X700 verbruiken nou eenmaal veel energie tijdens zware 3D games.
En waar zou je lang zonder netstroom willen gamen? In de trein?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Nou je zou echter toch wel verwachten dat een huidige pentium M toch echt wel even minder stroom verbruikt dan de wat oudere versies. En daarnaast komt er bij dat de x700 helemaal niet eens zo zware videokaart is. Probleem ligt volgens mij toch echt aan de kwaliteit van de geleverde accu. De samsung notebooks gaan ook lang mee en de acer 1692 volgens vele ook.

[ Voor 27% gewijzigd door Robin4 op 12-12-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Coolmaster schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:38:
Nou je zou echter toch wel verwachten dat een huidige pentium M toch echt wel even minder stroom verbruikt dan de wat oudere versies. En daarnaast komt er bij dat de x700 helemaal niet eens zo zware videokaart is. Probleem ligt volgens mij toch echt aan de kwaliteit van de geleverde accu. De samsung notebooks gaan ook lang mee en de acer 1692 volgens vele ook.
Nee, maar pak eens een desktop-PC met vergelijkbare specs en kijk es wat voor een voeding die nodig heeft :P 2 a 2,5 uur gamen ga je never nooit niet halen met een laptop die ook nog fatsoenlijke prestaties levert, simpel. :)
Dat een Pentium M zo zuinig is komt doordat deze regelmatig naar 600 MHz schakelt, maar dat doetie echt niet tijdens een game. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik vroeg me ook al af of zo'n laptop echt zou bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

TS, je eisen zijn gewoon te hoog, ik zou voor een 2e accu gaan als ik jou was, maar dat is persoonlijk...

en idd, zet er eens een vergelijkbare desktop pc naast en ga daar maar eens 60 tot 80 minuten mee gamen :P dan zul je zien dat de laptop toch wel zuiniger is... :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Kan ik dat niet beter een asus nemen met een 6200 videokaart ofzo? Zou dit dan schelen in de accu duur? En als ik een andere notebook ga kopen waar haal ik bij een nieuwere model een accu vandaan? Want voor de Asus A7D valt nog geen een accu te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:19
Coolmaster schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:37:
Kan ik dat niet beter een asus nemen met een 6200 videokaart ofzo? Zou dit dan schelen in de accu duur? En als ik een andere notebook ga kopen waar haal ik bij een nieuwere model een accu vandaan? Want voor de Asus A7D valt nog geen een accu te vinden.
6200 videokaart nemen scheelt zeker maar dan verschil zie je dan ook wel terug in de prestaties. De x700 is echt vele malen beter dan een 6200.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Waarmee is de 6200 vergeleken? En trouwens misschien kan ik er beter niet al te zware games erop spelen. En anders een 2e accu erbij kopen
maar dan zit ik met een probleem. Waar haal ik bij de nieuwere notebooks een 2de accu vandaan aangezien die niet te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
Kijkend naar de benchmarks en snelheid is er toch wel een merkbaar verschil. De prijzen ontlopen elkaar weinig dus mijn voorkeur gaat dan uit naar de x700.

2e accu komt meestal in de plaats van de dvd-speler/brander en dit willen de meesten ook niet missen. Je zal dus (jammer genoeg) moeten kiezen wat voor jou belangrijker is. Een 2e accu (die je eigenlijk alleen maar gebruikt als je onderweg bent), of een dvd-station.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

is het niet mogelijk om een 2e losse accu erbij te nemen dan...
stuur F-S/asus een mailtje zou ik zeggen :)

Alleen dan kun je langer dan 2,5 uur gamen op een behoorlijk niveau... alleen moet je tussendoor wel even hibernaten/rebooten, maargoed.. jij kan gamen in de trein :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik zit zo te lezen, maar volgens mij is een pentium M toch echt wel wat beter dan een AMD turion. Aangezien ik wel liever spullen hebt van AMD.

http://nl.notebookcheck.com/Testrapporten.103.0.html

Alle pentium M notebooks zijn een stuk minder warm dan de turion 64 notebooks. Ook is de accuduur gewoon wat langer van de pentium M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Zouden meerder mensen die ervaring heeft met de fujitsu-siemens Amilo M1437 ook hun ervaring willen posten. Ik heb wat op het internet zitten zoeken. En deze notebook is eigenlijk de slechtste nog niet.

Wat ik er van vind:

Pluspunten:

Mooi design
Accu heb ik bij 1 bedrijf gevonden voor 118 euro wat niet echt duur is(sommige merken zijn 130 euro of duurder)
Pentium M + zuinige Centrino platform (lijkt me zuiniger dan de zuinigste AMD turion met stroomvretende ATI chipset
Zeer goede videokaart waar ik eigenlijk wel genoeg aan heb
Een 5400RPM schijf 80GB
Azalia audio (als het niet bevalt kan ik altijd nog een een audigy 2 zs halen.) Van de Acer AC97 weet ik gewoon dat het een crap soundkaart is die veelste zacht is volgens vele gebruikers.
De notebook heeft een vet mooi scherm. wat wil je nog meer
-Prijs zit heel erg in me budget
Als ze hem bij de mm hebben kan ik hem zo halen mits op voorraad uiteraard.

Minder
- Wat ik jammer vind is dat hij op 1 punt heet schijnt te worden
- Geen 64-bit (wanneer zal het ooit verschijnen? En ik denk dat het toch niet meteen alles 64-bit is 1 keer aangezien alles geleidelijk zal verlopen. En kan hem altijd nog weer verkopen)

[ Voor 6% gewijzigd door Robin4 op 13-12-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
Zoals al eerder gemeld bevalt de FS 1437 G ons goed. We hebben de laptop nu 2 maanden zeer intensief gebruikt en geen problemen ondervonden. De bouw kwaliteit is in ieder geval goed genoeg om mijn zeer driftig gamende 6 jarige zoontje te weerstaan. Onze vorige Lidl laptop was elke 2 weken stuk.
Het scherm, de harde schijf en de videokaart zijn verder sterke punten. Accu dus wat minder. De laptop wordt aangenaam warm m.n. rechts onder het toetsenbord. Echter veel minder heet dan ik bij sommige andere laptops heb ondervonden. Positief is verder dat hij uitermate stil is. Uitbreiding met een 2e harde schijf in RAID is ook mogelijk.
Ik twijfelde bij aankoop nog tussen deze en een Asus A6Va/c. De laatste is duurder maar wel Bluetooth, camera, tas en muis. Dit was toch het prijsverschil niet waard en voor de FS gekozen. Keurig geholpen in MM. Nog in de winkel scherm op foute pixels gecontroleerd.

Weet iemand of de X700 tzt te vervangen is door snellere kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij heb je op de FS 1437G ook nog 2 jaar garantie ipv. 1. ( zal ik voor de zekerheid even nakijken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij niet, volgens mij is het maar 1 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Ik ben ook erg tevreden met de M1437G. Ik gebruik hem voor standaard zaken als IE, mail, MSN maar ook voor 3d games als Day of Defeat: Source en Call of Duty 2. Alles draait er supergoed op.
Voor games is de 1,73 GHz CPU met 2MB cache en 533 MHz FSB in combinatie met de Radeon X700 erg rap. Ik was vorige maand op een lanparty en ik was vaak als een van de eerste spelers ingame (kortere laadtijd dus). Erg blij met de prestaties dus.

- Het scherm is super, je bent in 1 dag gewend aan de reflectie.
- Alle laptops met een Intel CPU hebben nog geen 64-bits CPU, de volgende generatie zit ook nog op 32-bit dus dat duurt nog minimaal 1 jaar. 64-bit is momenteel ook nog geen groot voordeel.
- Over die garantie; de standaard garantie van FS is 1 jaar, maar sommige winkels hebben aparte afspraken gemaakt over verlengde garantie. Zo geven sommige MM vestigingen 2 jaar garantie.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:47
Dat er nog geen 64 bits cpu is, heeft dat in de toekomst gevolgen voor windows vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Nee, Windows Vista kan ook op 32-bit CPU's lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Heb de 1437G nu voor 4 maanden.
Accu gaat +/- 2 uur mee.
Op deze website meer info over de FSC Amilo laptops.

Als je langere accuduur wil hebben moet je in duitsland kijken.
Daar wordt een accu verkocht die 4,5 uur mee gaat. Hij is alleen iets groter dan een normale accu en steekt iets uit.
Zie de volgende plaatjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.amilo-forum.de/files/dsc00453_387.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.amilo-forum.de/files/dsc00452_192.jpg

Hier een stuk over die accu is wel in de duitse taal.

Accu kost 139 Euro in Duitsland

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
Ik ben overtuigd! Heb het geld bijna bij elkaar (jammer dat ie nu iets duurder is dan een paar weken geleden bij de MediaMarkt) dus zal hem tussen kerst en nieuwjaar gaan halen. >:)

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Dat die wat uitsteekt maak niks uit, daarmee kan ik wel mee leven.
Denk dat ik hem morgen avond of vrijdag hem ga halen mits hij op voorraad is.
Oh is die notebook nou weer duurder?

[ Voor 12% gewijzigd door Robin4 op 14-12-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Volgens mij nog steeds €1199,- hoor. In Groningen althans.

• miles
Zou hem gisteravond gaan bestellen maar kan geen winkel vinden waar 'ie leverbaar is.
Waar gaan jullie hem halen (omgeving Amsterdam of thuisbezorgen)

Verwijderd

In de Mediamarkt in Eindhoven staat een hele pallet vol. (-2 min dan 8) )

Prijs 1249,- en je hoeft niet te vragen om korting, want daar begint de mediamarkt niet aan :O

• ktart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07-2023
Hm, ziet er wel interessant uit die Fujitsu Siemens Amilio M 1437G, ik ga denk ik toch morgen nog even naar de MediaMarkt om hem te bekijken. Ik zit nu wel een beetje te twijfelen tussen deze en de Acer Aspire 1692WLMi.

Verwijderd

Het is en t blijft k*t die raid schijf. Hij installeert um met geen mogelijkheid!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:17:
Het is en t blijft k*t die raid schijf. Hij installeert um met geen mogelijkheid!
misschien wil je je reacties wat meer vorm geven door daadwerkelijk iets toe te voegen
als ik zeg dat ik iemand ken die er eentje heeft, dan voegt dat net zoveel toe als jouw reactie

wil je hulp, zeg dat dan, of open je eigen topic en geef voldoende info

PSN: djmurcielago

• miles
ktart schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:43:
Hm, ziet er wel interessant uit die Fujitsu Siemens Amilio M 1437G, ik ga denk ik toch morgen nog even naar de MediaMarkt om hem te bekijken. Ik zit nu wel een beetje te twijfelen tussen deze en de Acer Aspire 1692WLMi.
Waarover twijfel je? (Ik nl. nu ook)
De Acer heeft een grotere hdd, maar die is wel wat trager, maar ook weer 512 extra geheugen.
De Siemens heeft een dvi aansluiting en de acer niet.

• Robin4
Haha Ik heb vandaag deze fujitsu-siemens AMILO M1437G gekocht. Was wel wat prijzig maar heb er toch maar extra garantie bij gekocht aangezien ik het niet aandurfde voor zo mooi ding.

Wat kan ik er over vertellen. Dit ding is echt fantastisch!. En is het kopen echt waard. Ik heb er zelf nog niet veel mee gedaan. Aangezien ik hem 2 uurtjes pas heb.
Beeldscherm is mooi en grafisch is het echt heel erg scherp. Enigste nadeel wat ik wel ondervonden heb is dat je hem op de hoogste resolutie moet draaien wil je een mooi scherp beeld hebben.
De notebook is bij normaal gebruik gewoon niet te horen. Ik ben ook blij dat er een 80GB 5400RPM SATA schijf in zit en 1024MB aan geheugen. Het geluid klinkt verder gewoon netjes / fantastisch

Ik vind deze notebook beter dan de vele acers. Acer heeft wel een ietsie pietsie groter scherm. Maar dit is voor normaal gebruikt echt voldoende. Verder ziet de notebook er zeer vet eruit.

De processor is een 1,73GHZ. Maar kwa prestaties merk je het niet echt het verschil tussen de 2GHz

Verder infomatie volgt nog. Ben hem nou aan het herinstalleren.

• Frietsaus
  • Niet online
Klinkt goed Coolmaster, heb veel goede verhalen gehoord over FSC. :)

• Robin4
Klinkt goed? Hij is gewoon super ! Alleen jammer dat ie geen 64-bit ondersteunt. Hoe lang zal dat nog duren? Ik gebruik hem nou gewoon en later zie ik wel wat ik dan doe.

Ik heb alleen 1 klein probleempje. Ik wil windows xp pro erop knallen. Maar nou dat ik de cd laad ziet hij de harddisk niet omdat het een SATA disk is. Hier heb ik totaal nog geen ervaring mee. Ik las ergens dat je dan sata drivers ofzo moest laden. Ik kon SCSI driver laden die standaard op de cd-rom staat.

Nou staat er: Setup could not determine the type of one or mass stoerage devices installed in your system, or you have chosen to manually specify an adapter.
Currently, setup will load support for the following mass storage devices : < NONE>

[ Voor 63% gewijzigd door Robin4 op 15-12-2005 22:52 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Je zal met nLite de SATA drivers van VIA moeten slipstreamen in de Windows CD. ;)

• ktart
  • Laatst online: 13-07-2023
miles schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:08:
[...]

Waarover twijfel je? (Ik nl. nu ook)
De Acer heeft een grotere hdd, maar die is wel wat trager, maar ook weer 512 extra geheugen.
De Siemens heeft een dvi aansluiting en de acer niet.
Beetje hetzelfde. Ik heb verder gelezen dat de service van Acer niet helemaal goed is en de behuizing ook niet, maar ik ben daarnet naar MediaMarkt geweest en ik heb ze beide gezien. En de behuizing ziet er gewoon goed uit (van de 1692).

Verder over de service, je kan natuurlijk gewoon extra garantie nemen en dan komt het wel goed, ook al is de service dan niet helemaal optimaal. Ik vind de grotere HDD en extra geheugen toch wel erg fijn. En ik denk dat ik de 1692 toch ga halen. Ze zagen er trouwens allebei erg goed uit.

• Robin4
Nokko schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:06:
Je zal met nLite de SATA drivers van VIA moeten slipstreamen in de Windows CD. ;)
Hoe gaat dit in ze werk? Heb er totaal nog geen ervaring mee. Want een floppy drive heb ik dus niet.

• Compunologist
  • Niet online
Ze hebben het forum van Siemens net verplaatst dus ik moest even zoeken maar hier kun je de oplossing vinden (heeft voor mijn M1437G ook gewerkt ;) )

Mooi dingetje hè? Ben ook erg te spreken over het beeldscherm en over hoe stil ie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Zou je misschien even simpel kunnen uitleggen wat ik moet doen? Want ik wil hem vandaag nog alles geinstalleerd hebben aangezien ik haast heb en nou weer tegen dit probleem aan loop.
Dus kan je in Jip en janneke taal uitleggen wat ik moet doen wil het installeren wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
- Je download nLite (Google)
- Je download de goede VIA SATA drivers (Van FSC of VIAarena.com)
- Je kopieert je Windows CD naar de HDD van je PC
- Open de zojuist gekopieerde map met nLite en vink Integreren van Drivers (oid) aan
- Vink ook Maak opstartbaar ISO aan
- Ga verder, en zo maak je een nieuwe ISO inclusief drivers en die brand je op een nieuwe cd.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Het is gelukt, bedankt Nokko!.

Ik zal even vertellen hoe ik het heb gedaan voor als iemand dit probleem ook heeft.
Je download Nlite en installeren natuurlijk op een computer. (Maakt niet uit welke computer)
Dan download je de nieuwste drivers voor de sata controller en zit die onder een mapje
Dan kopier je windowscd naar een mapje.
Dan start je nlite hij zal vragen om je windows bestanden van de cd, en daarna kies je de optie om de bestanden toe te voegen en om een opstart iso te maken.
Na dat je de iso hebt gemaakt brand je een cd en je bent klaar.

Ik heb nou wel het probleem van de fatal Error.

An error has been encountered that prevents Setup From continuing.
One of the components that windows needs te continue setup could not be installed.
The system cannot find the file specified.
Press ok to view the setup log file.

Wat is hier nou weer aan de hand?

Waarschijnlijk is het toch nog gelukt.

Ik kan de cd-rom die ik gemaakt hebt wel gebruiken om op te starten, maar met installeren geeft hij die error, installeren moet ik dan met de normale cd-rom doen. Waarschijnlijk stond er nog geen microsoft framework erop dat dit misschien het probleem gaf.

[ Voor 15% gewijzigd door Robin4 op 16-12-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik ben ook van plan om deze laptop te halen, de Fujitsu Siemens Amilio M 1437G.
Ik heb bij de mediamarkt gekeken en daar is ie te koop voor 1199 euro.
Is dit een mooi prijsje of zeggen jullie wacht nog effe, met kerst zijn er allerlei acties enz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Het is een mooi prijsje, maar kwa standaard garantie heb je bijna niks, en extra garantie kost je 200 euro extra. Ik heb het wel genomen aangezien ik mobiel wil zijn.
Verder is het een uber vette laptop, je kan zelfs de touchpad uitschakelen met een knopje!.

Als ik dit zo iets zegt dat moet het meestal heel erg goed spul zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
ja klopt extra garantie kost 195 euro, het is hardstikke veel man |:(
maar dan heb je wel 3 jaar lang garantie en 3 jaar lang verzekering tegen valschade, waterschade, ongelukken enz.

Dus het is verstandig om dit erbij te nemen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Als je vaak thuis zit en je zet hem op een tafel, en je drink nooit in de buurt van je laptop en je bent er verder voorzichtig mee, en je neemt het risico dat hij die 3 jaar gewoon zal doen dan zou ik geen extra verzekering nemen. Neem je hem veel mee of is het riscovol dat er wat kan gebeuren zou ik dat wel doen. Mocht die gejat worden dan krijg je wel dat aankoop bedrag in een bon en mag je een nieuwe uitzoeken. Plus de extra dekking die je hebt. Ik heb het zelf wel gedaan.

Over de pixel garantie hoef je niet moeilijk te doen, mediamarkt geeft je 14 dagen retour garantie. Komt je een dode pixel tegen kan je hem zo weer omruilen.

[ Voor 15% gewijzigd door Robin4 op 16-12-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
DT-PiSanG schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:04:
Ik ben overtuigd! Heb het geld bijna bij elkaar (jammer dat ie nu iets duurder is dan een paar weken geleden bij de MediaMarkt) dus zal hem tussen kerst en nieuwjaar gaan halen. >:)
Hoeveel was hij toen? was ie goedkoper dan 1199...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Coolmaster schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:21:
Als je vaak thuis zit en je zet hem op een tafel, en je drink nooit in de buurt van je laptop en je bent er verder voorzichtig mee, en je neemt het risico dat hij die 3 jaar gewoon zal doen dan zou ik geen extra verzekering nemen. Neem je hem veel mee of is het riscovol dat er wat kan gebeuren zou ik dat wel doen. Mocht die gejat worden dan krijg je wel dat aankoop bedrag in een bon en mag je een nieuwe uitzoeken. Plus de extra dekking die je hebt. Ik heb het zelf wel gedaan.

Over de pixel garantie hoef je niet moeilijk te doen, mediamarkt geeft je 14 dagen retour garantie. Komt je een dode pixel tegen kan je hem zo weer omruilen.
Het is toch 195 euro inclusief 3 jaar garantie+3 jaar verzekering en niet alleen 3 jaar garantie voor 195?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Coolmaster schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:09:
Verder is het een uber vette laptop, je kan zelfs de touchpad uitschakelen met een knopje!.
Zeker mooi, maar de A6VA heeft dat ook. :) Komt op steeds meer notebooks te zitten, zeer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik heb ook nog een probleem met me card reader 4 in 1. Het probleem is dat ik me SD card van me foto toestel er niet erin krijg. Want zou dit nou weer kunnen zijn. Voor de rest wil ik de mensen bedanken die mij zeer goed geholpen hebben. Ben nou bijna eindelijk klaar met de notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
lazrambo schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:04:
Ik ben ook van plan om deze laptop te halen, de Fujitsu Siemens Amilio M 1437G.
Ik heb bij de mediamarkt gekeken en daar is ie te koop voor 1199 euro.
Is dit een mooi prijsje of zeggen jullie wacht nog effe, met kerst zijn er allerlei acties enz ;)
Goedkoper dan 1199 wordt ie niet, dat is al een topprijs gezien de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Als je aan het Tekstverwerken/internetten ben, hoor je de 1437 dan? de ventilator bedoel ik dan... en hoe is het geluidsniveau tijdens het spelen van spelletjes?

Geluidsproductie weegt zeer zwaar bij mij, als ik tijdens een hoorcollege aan het werk ben moet het ding nl. gewoon stil zijn.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 08:37:
Als je aan het Tekstverwerken/internetten ben, hoor je de 1437 dan? de ventilator bedoel ik dan... en hoe is het geluidsniveau tijdens het spelen van spelletjes?

Geluidsproductie weegt zeer zwaar bij mij, als ik tijdens een hoorcollege aan het werk ben moet het ding nl. gewoon stil zijn.
En ook als je de laptop 's nachts aan laat staan of een film erop afspeelt wil je er geen last van hebben. ;)

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er evt. over te denken deze te kopen, is volgens mij een van de goedkoopste laptops met een DVI aansluiting.

Ik wil 'm gebruiken om HD films op een LCD scherm te spelen, is dan een DVI aansluiting wenselijk of zijn er met een ouderwetse monitor aansluiting en de juiste instellingen qua resolutie ook behoorlijke resultaten te halen?

En zit op op de 1437 ook een digitale geluidsuitgang voor de Dolby Surround set, anders heb je wel mooi beeld maar brak geluid, dat schiet ook niet op........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
met dvi haal je volgens mij betere resultaten, het ziet er bij mijn 32" lcdtv heel mooi uit.
En natuurlijk zit er ook een digitale uitgang op dat is gedeeld met de headphones uitgang, de meeste laptops hebben wel een digitale uitgang maar dat wordt niet duidelijk gezegd er staat gewoon spdif.

geluidsproductie is zeer laag als je geen zware dingen op de laptop draait om de zoveel minuten hoor je wel de fan 1 sec. draaien.

Kun je de afstandsbediening ook met andere programma's laten werken? Zou wel handig zijn als die knopjes ook te veranderen zijn bijv. voor andere mediaplayers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@RalphK
Er zit naar mijn weten een DVI uitgang en een SPDIF uitgang op. Maar dit kan je allemaal vinden op de site van FS.

@Mr.C4
Je kan de afstandsbediening o.a. met winamp en powerpoint slides laten werken. Leuk als je een presentatie moet geven, dan kan je gewoon ff een slide verder zonder naar je notebook te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Laatst online: 14-09 09:19
Ik zit ook te denken aan deze laptop. Heb wel wat vragen waarop ik hoop dat een van jullie antwoorden heeft:

1. Is de 80 gb/1024mb versie alleen te koop bij MM? Ik zie de 1437g nergens anders namelijk.
2. Hoe lang is de standaard garantie? 1 jaar of twee jaar?
Ik heb wat serienummers genoteerd bij MM Ede toen ik daar begin december was en als ik een van die nummers op de site van Siemens bij support ingeef krijg ik het volgende te zien:
Identnumber: YSNW048759
Product: AMILO M1437G /BU M1437/CPU P M740/
Garantielooptijd: 2 Jahre Bring-In Service, lbh

Ze zeggen echter bij MM dat het 1 jaar is.

3.Waarom is die extra garantie zo belachelijk duur bij MM :(
4.Wat is de laagste prijs? €1199 was het bij MM in Ede, begin December wel te verstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 08:37:

Je hoort er helemaal niks van, als je want zwaarders doet springt de fan even aan en daarna meteen weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
supercop7373 schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:02:
Ik zit ook te denken aan deze laptop. Heb wel wat vragen waarop ik hoop dat een van jullie antwoorden heeft:

1. Is de 80 gb/1024mb versie alleen te koop bij MM? Ik zie de 1437g nergens anders namelijk.
2. Hoe lang is de standaard garantie? 1 jaar of twee jaar?
Ik heb wat serienummers genoteerd bij MM Ede toen ik daar begin december was en als ik een van die nummers op de site van Siemens bij support ingeef krijg ik het volgende te zien:
Identnumber: YSNW048759
Product: AMILO M1437G /BU M1437/CPU P M740/
Garantielooptijd: 2 Jahre Bring-In Service, lbh

Ze zeggen echter bij MM dat het 1 jaar is.

3.Waarom is die extra garantie zo belachelijk duur bij MM :(
4.Wat is de laagste prijs? €1199 was het bij MM in Ede, begin December wel te verstaan
1. Maakt het want uit dat hij alleen daar te koop is? Als je pixel fouten in je scherm hebt kan je hem wel binnen 14 dagen gewoon ruilen voor een nieuwe

2. Standaard garantie is maar 1 jaar. En in dat jaar krijg je geloof ik de hdd, de accu en en scherm dacht ik niet vergoed dacht ik, is alleen als je die extra garantie hebt genomen, desnoods vraag je het even na bij de mediamarkt.

3. Weet ik veel, je krijgt dat veel meer extra`s dan als je notebook maar 1 jaar garantie heeft.
4. Ik weet alleen dat ie bij de mm 1199 euro is. Je betaald die 195 euro niet meteen. Je betaald dan die 1199 + 9,95 ofzo aan de kassa. Als je die garantie formulieren moet je dan binnen 7 dagen opsturen en dan incasseren ze dat bedrag van je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Wel vreemd die 1 jaar garantie. Hoe kan dan de siemens site 2 jaar aangeven?? Puntje om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
Garantie is volgens mij 2 jaar (bringin , oftewel brengen naar de winkel) of 1 jaar pickup en return (thuis ophalen). Moet na aankoop worden aangegeven. Wanneer je niets meldt is het 1 jaar. Dit alles volgens verkoper MM Amsterdam en helpdesk Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
supercop7373 schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:14:
Wel vreemd die 1 jaar garantie. Hoe kan dan de siemens site 2 jaar aangeven?? Puntje om rekening mee te houden.
Ik had me daar helemaal nog niet bij stil gestaan eigenlijk, maar het boeit me verder ook niet.
Heb nou een notebook waar ik trots op ben. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik heb een klein probleemje met deze notebook

Ik weet dat je met FN + F7 en F8 het scherm helderder en donkerder kan maken. Hoe krijg ik dit terug naar de standaard instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Coolmaster schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:06:
Ik heb een klein probleemje met deze notebook

Ik weet dat je met FN + F7 en F8 het scherm helderder en donkerder kan maken. Hoe krijg ik dit terug naar de standaard instelling?
Reset knop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
waar is trouwens die afstandsbediening voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Zie quote van eerder vandaag:
svdvlist2 schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:25:
Je kan de afstandsbediening o.a. met winamp en powerpoint slides laten werken. Leuk als je een presentatie moet geven, dan kan je gewoon ff een slide verder zonder naar je notebook te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Ik ga straks ook effe naar de mediamarkt om deze laptop te kopen. Zaterdag had ik geen tijd dus ik HOOP dat hij nog 1199 euro is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Coolmaster, kun je misschien wat 3d benchmarks draaien zoals 3d mark 2k1, 2k3, en 2k5? :P ben benieuwd hoe de x700 scoort. icm de overige onderdelen.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Nou, vooruit dan :P

3DMark03: Score: 4798
3DMark05: Score: 2273

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
lazrambo schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:23:
Ik ga straks ook effe naar de mediamarkt om deze laptop te kopen. Zaterdag had ik geen tijd dus ik HOOP dat hij nog 1199 euro is O-)
Ik hoor graag van je inzake prijs en garantie etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Compunologist schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:43:
Nou, vooruit dan :P

3DMark03: Score: 4798
3DMark05: Score: 2273
Net ook ff gedraaid, ik haal 4810 en 2227 met XP Home en alle standaard Fuj-Sie apps er nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
MisteRMeesteR schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:39:
Coolmaster, kun je misschien wat 3d benchmarks draaien zoals 3d mark 2k1, 2k3, en 2k5? :P ben benieuwd hoe de x700 scoort. icm de overige onderdelen.
Ik heb er nog geen 3dmark software erop staan, maar ben wel bereid om het eventueel nog zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen.

Ik adviseerd ook mensen op battery doubler te installeren, die houd je accu volgens mij lang vol.
Tripje van 2 uur had ik nog 75% batterij duur over. Waarvan ik dus 1 uur en 50 minuten achter me notebook heb gezeten. Volgens dat programma had ik zeker 2 uur en 35 minuten batterij tijd in ze totalie tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Robin4 op 19-12-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
supercop7373 schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:51:
[...]

Ik hoor graag van je inzake prijs en garantie etc...
Ik ben vandaag weer langsgegaan en hij was nog steeds 1199 euro, ik heb er ook een 3 jaar garantie&verzekeringspakket van 195 euro bij genomen.

Ik wou in 36 termijnen betalen en heb alle formulieren ingevuld, half uur later een fax van BKR te Tiel.
HET IS NIET GOEDGEKEURD |:( en geen reden erbij.

Ik denk dat het komt doordat ik een student ben, morgen ga ik met mn vader en doe ik het met zijn gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
lazrambo schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:58:
Ik wou in 36 termijnen betalen en heb alle formulieren ingevuld, half uur later een fax van BKR te Tiel.
HET IS NIET GOEDGEKEURD |:( en geen reden erbij.

Ik denk dat het komt doordat ik een student ben, morgen ga ik met mn vader en doe ik het met zijn gegevens.
Klopt, bij studenten lukt het bijna nooit, ja kan evt morgen met het BKR bellen waarom het niet is doorgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
@Lazrambo.

Goede keuze gemaakt kwa notebook, alleen weer klote dat je dat laatste nou weer moet overkomen.
Ik wens je in iedergeval veel plezier met deze notebook. Hij is echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16

Sabbi

je denkt aan mij.

De laptop bevalt mij(n vriendin) ook erg goed.
Wel een paar dingen die ik gemerkt heb qua drivers:

1) Wifi stabiliteit verbetert enorm als je de Intel reference drivers installeert. Netwerken waar je eerst niet of nauwelijks mee kon verbinden zijn opeens top beschikbaar. Ook is de intel tool een fijnere client dan de meegeleverde Odessey wifi client.

2) De standaard touchpad drivers ook vervangen door de synaptics reference driver, valt veel meer aan te passen naar persoonlijke stijl (drukgevoeligheid ed) Ik vond eerst de touchpad nogal ongevoelig en crappy, met de nieuwe drivers is het fijn toeven.

3) Omega drivers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Gisteren overleed de HD van de laptop van de baas (Tecra S1), waar ik ook ontiegelijk veel privé mee deed. Aangezien ik op de bank lig, herstellende van een operatie, baalde ik ontzettend. Vandaag is een collega van me deze laptop voor me gaan halen bij de MM. Kreeg net al een mailtje; "Heb hem, tot straks"..... Kan bijna niet wachten :)
En weet je wat nog het mooiste is, ik kan legaal lekker de hele dag op de bank liggen spelen met het nieuwe speelgoed, zonder dat er iemand om me heen is :P
Tuurlijk, had liever gaan werken, want dat zou hebben betekend dat ik niet geopereerd was, maar dit doet een hoop leed vergeten denk ik zo :)

* UltraSub crosses fingers for no dead (sub)pixels :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Het is vandaag gelukt, ik heb hem ook al binnen :Y)

Er zit nou Windows XP SP2 Home edition op, Coolmaster had er Windows XP SP2 Professional op gezet. Kan iemand mij uitleggen waarom het beter is om professional erop te zetten, wat zijn nou de voordelen oftewel is het de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Kijk hier maar eens:

http://www.microsoft.com/...e/howtobuy/choosing2.mspx

Daar staan de verschillen tussen XP Home en Pro opgesomd.
Ik ben van mening dat een normale thuisgebruiker zonder bijzondere situatie aan XP Home genoeg heeft. Op een laptop heb je ook niks aan een aantal features van XP Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Wat een vette laptop, ben er echt blij mee.

Het is mijn eerste laptop en ben er super blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Yess!! Hij is binnen. Geen dode pixel te bekennen! Mooooi ding zeg!
However, een heel groot nadeel. Waarom zet men in godsnaam een ventilator aan de onderkant van een laptop, precies op de plaats waar je zo'n ding op je been zet :(
/edit:
Damn... Ding wordt écht fokking warm aan je benen (en handen) zeg!!!
Vind ik wel zeer irritant!

Ga nu eerst maar eens een slipstream pro maken met de benodigde sata drivers...

[ Voor 16% gewijzigd door UltraSub op 20-12-2005 21:14 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste