allemaal gekocht bij MM voor €1199 en garantie??
Ik wel idd... Garantie gewoon normaal. Zal heel eerlijk zeggen dat ik niet precies weet, omdat ik hem door een collega heb laten halen. Viel me wel op dat ik geen afstandsbediening kan vinden, ik was in de veronderstelling dat die er bij zou zitten. De doos was gewoon origineel verzegeld. Is die AB optioneel?
Afstandsbediening zit in het pcmcia slot voor aan de rechterkant. Zit een raar dingentje in. Die moet je erin drukken en dan komt de afstandsbediening eruit.
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Als je onderaan de laptop kijkt zie je een gele sticker, die duid erop dat je hem op een vlakke ondergrond moet zetten vanwege de koeling. Hier kan ik hem gewoon op me schoot houden. Hij word hier helemaal niet warm. Wellicht omdat ie op 800MHZ draait.UltraSub schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:56:
Yess!! Hij is binnen. Geen dode pixel te bekennen! Mooooi ding zeg!
However, een heel groot nadeel. Waarom zet men in godsnaam een ventilator aan de onderkant van een laptop, precies op de plaats waar je zo'n ding op je been zet
/edit:
Damn... Ding wordt écht fokking warm aan je benen (en handen) zeg!!!
Vind ik wel zeer irritant!
Ga nu eerst maar eens een slipstream pro maken met de benodigde sata drivers...
[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 20-12-2005 22:09 ]
Ach ja, dat staat altijd in de handleidingen heCoolmaster schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:09:
[...]
Als je onderaan de laptop kijkt zie je een gele sticker, die duid erop dat je hem op een vlakke ondergrond moet zetten vanwege de koeling.
Eeeeeh.. hoe ken dat dan? Hier draaide hij ook op 800... (700 nog wat). Vind hem maar vies warm, ook het gedeelte waar je rechterhand ligt. Is echt een factor 5 heter als mijn Tecra S1 die ik hier voor had, en dat was een 1.5Ghz.. Zal dan toch wel de videokaart zijn?Hier kan ik hem gewoon op me schoot houden. Hij word hier helemaal niet warm. Wellicht omdat ie op 800MHZ draait.
ik heb effe alle benodigde software geinstalleerd en ben er bijna klaar mee.
Ik heb even op de site van ati gekeken of er updates zijn van de ati catalyst drivers, ik heb een versie 5.25 gevonden voor de X700 maar op hun site staat dat deze niet geschikt is voor mijn laptop.
Wat hebben jullie geinstalleerd?
Je hebt van die easy knoppen, nou zit er ook helemaal rechts zo een knop met een ventilator tekentje erop, wat gebeurt er nou precies als ik die indruk?
Het enige wat mij opvalt is dat als je het indrukt dat dan het scherm een keertje flikkert maar de ventilator hoor ik steeds wel.
Ik heb even op de site van ati gekeken of er updates zijn van de ati catalyst drivers, ik heb een versie 5.25 gevonden voor de X700 maar op hun site staat dat deze niet geschikt is voor mijn laptop.
Wat hebben jullie geinstalleerd?
Je hebt van die easy knoppen, nou zit er ook helemaal rechts zo een knop met een ventilator tekentje erop, wat gebeurt er nou precies als ik die indruk?
Het enige wat mij opvalt is dat als je het indrukt dat dan het scherm een keertje flikkert maar de ventilator hoor ik steeds wel.
[ Voor 32% gewijzigd door lazrambo op 21-12-2005 01:29 ]
Dat knopje, betekent dat hij in de zuinigste stand gaat werken.
Dus met andere woorden de videokaart en processor gebruiken de meest zuinige stand die er is.
En als het goed is moet de ventilator ook zachter gaan draaien op dat moment?
Dus met andere woorden de videokaart en processor gebruiken de meest zuinige stand die er is.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Aha das handig, mijn accu gaat nou precies 2 uur mee icm internetten, mp3 luisteren en een half uur PES5 spelen.Dark Master schreef op woensdag 21 december 2005 @ 07:45:
Dus als ik die knop indruk en alleen maar ga internetten of tekstverwerken dan moet ie met gemak 3 uur kunnen halen neem ik aan.
Hoe zetten jullie de puntjes op de "e" dus "ë" (zit nu achter andere compu)? ALT-137 werkt bij mij niet op de M1437G.
[ Voor 12% gewijzigd door Compunologist op 21-12-2005 17:26 ]
shift+ " knop en dan e drukken
By the way hoe lang gaat jouw accu mee?
By the way hoe lang gaat jouw accu mee?
[ Voor 48% gewijzigd door lazrambo op 21-12-2005 17:32 ]
Ik heb serieus echt een redelijk op temperatuur notebook als die op 800mhz loopt.UltraSub schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:21:
[...]
Ach ja, dat staat altijd in de handleidingen he
[...]
Eeeeeh.. hoe ken dat dan? Hier draaide hij ook op 800... (700 nog wat). Vind hem maar vies warm, ook het gedeelte waar je rechterhand ligt. Is echt een factor 5 heter als mijn Tecra S1 die ik hier voor had, en dat was een 1.5Ghz.. Zal dan toch wel de videokaart zijn?
Vroeg me af hoe je hem op max snelheid kan laten draaien.
Hoe kan jij zien op hoeveel mhz hij draait?Coolmaster schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:50:
[...]
Ik heb serieus echt een redelijk op temperatuur notebook als die op 800mhz loopt.
Vroeg me af hoe je hem op max snelheid kan laten draaien.
Gewoon bij Systeem onder Configuratiescherm.
Daar wordt dan de huidige snelheid van de CPU weergegeven.
Daar wordt dan de huidige snelheid van de CPU weergegeven.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Weet iemand of die knopjes bovenaan de notebook speciale software nodig hebben om te werken.
Ik had die dingen nog niet gebruikt. Aangezien ik een beetje wel expermiteren wil ik daar achter komen.
Ik had die dingen nog niet gebruikt. Aangezien ik een beetje wel expermiteren wil ik daar achter komen.
Heb er hier niks voor geinstalleerd, en ze werken alle 4. 
Wat ik me wel afvroeg, die AB.... kan ik ook regelen dat die bv bsplayer bestuurt? Want hij doet tot nu toe alleen het volume (WMP nog niet geprobeerd).
Wat ik me wel afvroeg, die AB.... kan ik ook regelen dat die bv bsplayer bestuurt? Want hij doet tot nu toe alleen het volume (WMP nog niet geprobeerd).
Winamp en powerpoint werken er in ieder geval mee. Indien de AB in bsplayer niet automatisch werkt, moet je kijken of je de knoppen kan wijzigen voor bepaalde handelingen. Indien je dat wil moet je gewoon selecteren wat je wil veranderen en je drukt om de desbetreffende knop op je AB, je ziet dan een toetsenbord combinatie verschijnen (die dus de sneltoets van je AB is).UltraSub schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:36:
Heb er hier niks voor geinstalleerd, en ze werken alle 4.
Ehm. Ik zie geen TB combo verschijnen op mijn scherm als ik de AB gebruik 
Heb je software geinstalleerd voor die AB?
Heb je software geinstalleerd voor die AB?
Ik heb ook gemerkt dat het rechter fan ledje gaat branden van de notebook.Dark Master schreef op woensdag 21 december 2005 @ 07:45:
Werkt powercinema linux alleen maar onder linux? Want heb het wel geinstaleerd alleen werkt het niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Robin4 op 22-12-2005 14:44 ]
@ Ultrasub: wat bedoel je met TB? Nee ik heb geen extra software geïnstalleerd. De afstandsbediening is gewoon een toetsenbord waarvan knoppen gewoon een toetsenbord combinatie zijn. Dus indien je knoppen kan instellen, zoals onder winamp (hotkeys), kan je een toets van de AB toewijzen.
@ Coolmaster: op de site van FS kan je een 3 in 1 versie vinden. Dat is een nieuwere dan de standaard geleverde. verwijder de oude en installeer de nieuwe. Indien je lappie helemaal uistaat en je drukt op de media-hotkey zal dit de powerciname starten. Bij mij werkt het, gebruik het alleen niet, omdat je heel "minder fijn" bij bepaalde mappen kan komen.
Indien een soort propellortje oplicht draait je processor op 5x continu. Dat is lager dan de 6x die normaal gesproken het minimum is.
@ Coolmaster: op de site van FS kan je een 3 in 1 versie vinden. Dat is een nieuwere dan de standaard geleverde. verwijder de oude en installeer de nieuwe. Indien je lappie helemaal uistaat en je drukt op de media-hotkey zal dit de powerciname starten. Bij mij werkt het, gebruik het alleen niet, omdat je heel "minder fijn" bij bepaalde mappen kan komen.
Indien een soort propellortje oplicht draait je processor op 5x continu. Dat is lager dan de 6x die normaal gesproken het minimum is.
[ Voor 11% gewijzigd door svdvlist2 op 22-12-2005 19:06 ]
TB=toetsenbordsvdvlist2 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:05:
@ Ultrasub: wat bedoel je met TB? Nee ik heb geen extra software geïnstalleerd. De afstandsbediening is gewoon een toetsenbord waarvan knoppen gewoon een toetsenbord combinatie zijn. Dus indien je knoppen kan instellen, zoals onder winamp (hotkeys), kan je een toets van de AB toewijzen.
Ok, maar hoe kom ik er dan achter welke tb-combo de ab gebruikt, anders als de boel in winamp uit te zoeken? Staan ze nergens anders gelist? Naja, ik zoek wel ff....
Ik zie anders geen verschil. Blijft gewoon op 800Mhz draaien.Indien een soort propellortje oplicht draait je processor op 5x continu. Dat is lager dan de 6x die normaal gesproken het minimum is.
Ik heb nou al weer een probleempje. Bij mijn notebook zie je steeds geflikker als een streepje door me scherm wat me erg irriteerd. Verder doet de notebook het wel naar me wensen.
Waar zie je die verschijnen????svdvlist2 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 09:38:
[...] Indien je dat wil moet je gewoon selecteren wat je wil veranderen en je drukt om de desbetreffende knop op je AB, je ziet dan een toetsenbord combinatie verschijnen (die dus de sneltoets van je AB is).
Ik heb alles geprobeert denk ik maar ik kan alleen powercinema aansturen met die AB.
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Hebben mensen die deze notebook bezitten ook centrino Hardware Control geinstalleerd..
Deze software deed namelijk me notebook flippen. Daarom kreeg ik dat maffe beeld wat op artifacts lijkt.
Ik had het net weer geinstalleerd en had het weer. Dus ik ga nou even die centrino hardware control eraf donderstralen.
Deze software deed namelijk me notebook flippen. Daarom kreeg ik dat maffe beeld wat op artifacts lijkt.
Ik had het net weer geinstalleerd en had het weer. Dus ik ga nou even die centrino hardware control eraf donderstralen.
Niet geinstalleerd, wel gehad op mijn vorige Tecra S1, en ook daar na 5 dagen weer er af geflikkerd. Duurde halve minuut langer voor die S1 stopte met reutelen na een reboot en inloggen. Gezien het feit dat er bijna niks te halen viel met dat tool, heb ik het er vanaf gedonderd. Komt er voorlopig ook niet meer op
Hoelang gaat jullie accu mee als de laptop alleen maar in de zuinige stand werkt dus internetten de hele tijd.
Ook op dit punt was mijn Tecra beter. Niet echt geklokt nog, maar denk dat de M1437G ongeveer 2 uur en een beetje haalt. De Tecra 4 uur. Dát, de touchpad tov de erwt (de laatste is véééél sneller als je het gewend bent), en de warmteontwikkeling, vind ik de grootste tegenvallers tov van mijn vorige laptop.
Toch ben ik er blij mee:)
Zal binnenkort eens serieus de accutijd testen.
Toch ben ik er blij mee:)
Zal binnenkort eens serieus de accutijd testen.
[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 23-12-2005 20:47 ]
Kom net van MM Ede af en heb deze notebook ook gekocht. Prijs viel niets tegen: 1149 euri. Geen garantie bijgekocht. heb siemens gebeld en deze wisten te vertellen dat er 2 jaar "bring in" op zat. Maar aangezien dat eigenlijk niet bestond bij Siemens wordt het dus pick up en return middels TPG. Bij MM stonden ze te kijken of ze het in keulen hoorde donderen. Hadden ze nog nooit van gehoord.???
het enige wat ik niet voor elkaar krijg ik een wireless verbinding maken met mijn speedtouch 580. Hij ziet de modem wel, kan ook inloggen, maar op een of andere manier kan ie geen netwerkadres aanmaken. Heb op dit moment allle beveiligingen uitgezet. Iemand een idee??
het enige wat ik niet voor elkaar krijg ik een wireless verbinding maken met mijn speedtouch 580. Hij ziet de modem wel, kan ook inloggen, maar op een of andere manier kan ie geen netwerkadres aanmaken. Heb op dit moment allle beveiligingen uitgezet. Iemand een idee??
[ Voor 12% gewijzigd door supercop7373 op 23-12-2005 22:54 ]
Elke MM heeft een eigen servicecentre waar alle laptops gechecked en evt opgestuurd worden. Daarom weten ze niet hoe het er aan toe gaat als jij het direct met de fabrikant regelt.supercop7373 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:02:
heb siemens gebeld en deze wisten te vertellen dat er 2 jaar "bring in" op zat. Maar aangezien dat eigenlijk niet bestond bij Siemens wordt het dus pick up en return middels TPG. Bij MM stonden ze te kijken of ze het in keulen hoorde donderen. Hadden ze nog nooit van gehoord.???
Er zit idd 2 jaar garantie op alle lappies van Fujitsu-Siemens
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ik had die 3 jaar garantie er wel bij gekocht, maar je moest die formulier binnen 7 dagen opsturen. Maar dat is me helemaal niet gelukt aangzien ik heel erg druk was met me werk (2 banen).
En nou denk ik eigenlijk dat ik het niet meer opstuur ook. Want op het doosje staat dat bij twijvel je het niet hoeft te versturen. Dus hou ik die 195 euro wel liever in me zak aangezien de notebook binnen 2 jaar toch al wel weer verouderd is.
Ik deed met een accu iets meer dan 2 uur.
Ik heb er nou volledige versie van battery doubler erop staan. Maar volgens dat programma heb ik nog 96 % extra accu tijd verkregen.
Ik ga trouwens ook nog even een batterij test doen in real life
En nou denk ik eigenlijk dat ik het niet meer opstuur ook. Want op het doosje staat dat bij twijvel je het niet hoeft te versturen. Dus hou ik die 195 euro wel liever in me zak aangezien de notebook binnen 2 jaar toch al wel weer verouderd is.
Ik deed met een accu iets meer dan 2 uur.
Ik heb er nou volledige versie van battery doubler erop staan. Maar volgens dat programma heb ik nog 96 % extra accu tijd verkregen.
Ik ga trouwens ook nog even een batterij test doen in real life
[ Voor 25% gewijzigd door Robin4 op 24-12-2005 00:52 ]
Damn, vergeten te checken, maar gewoon aangenomen dat het er op zou zitten. Bluetooth 
Dus niet blijkbaar. Maarreeeeh, hoe krijg ik nou bestanden op mijn telefoon? Heb ff snel gekeken, maar die IR poort voor de AB slikt volgens mij geen ander verkeer...
Als dat zo is, damn, dat zuigt '(
Geen tijd om verder te zoeken nu, zoek vanavond wel
Dus niet blijkbaar. Maarreeeeh, hoe krijg ik nou bestanden op mijn telefoon? Heb ff snel gekeken, maar die IR poort voor de AB slikt volgens mij geen ander verkeer...
Als dat zo is, damn, dat zuigt '(
Geen tijd om verder te zoeken nu, zoek vanavond wel
2 mogelijkheden:
- Bluetooth USB stick kopen, 12 a 15 euro
- Datakabel van je telefoon gebruiken
Verwijderd
ik heb wel erg slechte ervaringen met fujitsu siemens.
dat werd alleen maar erger toen ik hem later open schroefde omdat hij de hele tijd uitviel en het scherm lam was enzo.
wat bleek: ik haal de cpu koeler er af, zit er een soort prut onder, niet normale koelpasta, aardig dikke laag...
ik goed spul onder gedaan en hij was gelijk weer stiller & sneller (maakt nog steeds een pokke herrie maar toch minder)
t lamme scherm kon ik niks aan doen, maar de backlight deed het ook spontaan weer.. toch handig.
ik hoop dat dit soort dingen toch beter zijn bij deze 2.2 ghz p4
dat werd alleen maar erger toen ik hem later open schroefde omdat hij de hele tijd uitviel en het scherm lam was enzo.
wat bleek: ik haal de cpu koeler er af, zit er een soort prut onder, niet normale koelpasta, aardig dikke laag...
ik goed spul onder gedaan en hij was gelijk weer stiller & sneller (maakt nog steeds een pokke herrie maar toch minder)
t lamme scherm kon ik niks aan doen, maar de backlight deed het ook spontaan weer.. toch handig.
ik hoop dat dit soort dingen toch beter zijn bij deze 2.2 ghz p4
Heb 'm sinds 2 dagen binnen en tot nu toe ben ik er hartstikke trots op!! Deze laptop is heel erg stil en de snelheid en stabiliteit is uitstekend.
Het enige nadeel dat ik heb ondervonden is dat ie op de plaats van de rechterhand inderdaad erg warm wordt. Op de schoot wordt 't zelfs een beetje heet.
Maar verder is het een top-systeem!
Het enige nadeel dat ik heb ondervonden is dat ie op de plaats van de rechterhand inderdaad erg warm wordt. Op de schoot wordt 't zelfs een beetje heet.
PSN ID = Jorco
Yah, I know...RAILGUNNER schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:53:
2 mogelijkheden:
Had ik idd al bedacht, maar had bij een lap van dit kaliber toch eigenlijk wel BT verwacht, of op zijn minst een IR poort
Alleen best irri dat die fan constant up en down spinnedDT-PiSanG schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:20:
Heb 'm sinds 2 dagen binnen en tot nu toe ben ik er hartstikke trots op!! Deze laptop is heel erg stil en de snelheid en stabiliteit is uitstekend.
Yup, hij wordt zelfs vies heet imo. Anyway, broodplank er onder doet wonderenHet enige nadeel dat ik heb ondervonden is dat ie op de plaats van de rechterhand inderdaad erg warm wordt. Op de schoot wordt 't zelfs een beetje heet.
Verwijderd
Denk dat ik deze ook ga halen. Toch nog een paar vraagjes :
1 : Als ik het goed zag zat er geen brandprogramma op, gebruiken jullie Nero ?
2 : Kun je op de laptop ook op een gewone TV aansluiten ?
3 : Ik neem aan dat de gemiddelde draadloze muis met de laptop overweg kan ?
4 : Ik snap het grantieverhaal nu nog niet helemaal. Is het nu sosieso 2 jaar pick up of 2 jaar bring in ? Lees namelijk beide versies. En bij MM kun je hem met 1 dode pixel binnen 2 weken omruilen ?
4 : Ik snap het grantieverhaal nu nog niet helemaal. Is het nu sosieso 2 jaar pick up of 2 jaar bring in ? Lees namelijk beide versies. En bij MM kun je hem met 1 dode pixel binnen 2 weken omruilen ?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 20:32 ]
1. Kan ik niet direcht beantwoorden, heb de laptop niet bij de hand.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:29:
2. Ja, er zit een TV-out op.
3. Ja, als die muis maar een USB-ontvanger heeft (en geen PS/2).
4. 2 jaar bring-in bij de MM, garantie van FS kan ik je niet zo 1-2-3 vertellen.
Om aan te vullen:
1. Ja, zat er op (Nero).
3. Er zit geen enkele ps/2 poort op de lap, dus idd, alleen usb, maar mijn usb kb en usb logitech mx700 werken gewoon (na installatie (automatisch)).
1. Ja, zat er op (Nero).
3. Er zit geen enkele ps/2 poort op de lap, dus idd, alleen usb, maar mijn usb kb en usb logitech mx700 werken gewoon (na installatie (automatisch)).
Garantie is 2 jaar bring in bij FS. Je belt dus met Siemens en daar maak je afspraken mee. Weet dat je op de site van Siemens je serienummer kunt ingeven en daar kun je je garantie vorm zien.
Echter heeft Siemens alleen in Woerden een servicecenter zitten.Mij werd verteld dat BRING IN eigenlijk niet bestaat in Nederland en dat het dus automatisch pick up en return werd.
Volgens de site heeft Nederland normaal maar 1 jaar pick up en return, maar bijna alle serienummers die ik opgeschreven heb bij de MM hadden 2 jaar bring in en daar kijkt Siemens naar. Ik ga er van uit dat ik een Duitse 1437g of zo heb want daar heb je wel 2 jaar bring in
Laat je niet gek maken door simpele verkopers van MM want die hebben er echt de ballen verstand van. Extra garantie koste 174,95 + 29,95 voor een notebook = €204,90 extra.
Wel is het zo dat die vorm meer dekt zoals volgens mij een bijt van de hond, koffie over je laptop, vallen etc...
Nou ik reis er niet meer en heb een goede tas als ik hem toch mee neem.
Echter heeft Siemens alleen in Woerden een servicecenter zitten.Mij werd verteld dat BRING IN eigenlijk niet bestaat in Nederland en dat het dus automatisch pick up en return werd.
Volgens de site heeft Nederland normaal maar 1 jaar pick up en return, maar bijna alle serienummers die ik opgeschreven heb bij de MM hadden 2 jaar bring in en daar kijkt Siemens naar. Ik ga er van uit dat ik een Duitse 1437g of zo heb want daar heb je wel 2 jaar bring in
Laat je niet gek maken door simpele verkopers van MM want die hebben er echt de ballen verstand van. Extra garantie koste 174,95 + 29,95 voor een notebook = €204,90 extra.
Wel is het zo dat die vorm meer dekt zoals volgens mij een bijt van de hond, koffie over je laptop, vallen etc...
Nou ik reis er niet meer en heb een goede tas als ik hem toch mee neem.
[ Voor 23% gewijzigd door supercop7373 op 27-12-2005 22:53 ]
Heeft iemand zijn Laptop al aangesloten op de TV met behulp van S-Video Output?
Hoe zit het met de kwaliteit en hoeveel kost zo'n kabel (volgens mij zit het er niet bij) ?
Hoe zit het met de kwaliteit en hoeveel kost zo'n kabel (volgens mij zit het er niet bij) ?
Coolmaster schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:09:
Het is een mooi prijsje, maar kwa standaard garantie heb je bijna niks, en extra garantie kost je 200 euro extra. Ik heb het wel genomen aangezien ik mobiel wil zijn.
Verder is het een uber vette laptop, je kan zelfs de touchpad uitschakelen met een knopje!.
Als ik dit zo iets zegt dat moet het meestal heel erg goed spul zijn.
Heeft ie een laptop met de nieuwste en ingewikkeldste technieken, is ie blij dat het touchpad uit te schakelen is met een knopje.

Ik denk ik download ff een bios flash, om de readme eens te lezen. Maar net zoals vorige week, de helft van de drivers zijn niet te downloaden. Alleen maar errors dat de pagina niet fatsoenlijk werkt, om welke reden dan ook. Mirrors? Nooit van gehoord bij FS. Alle sites verwijzen naar een duitse site.
Je moet hem niet op je schoot plaatsen aangezien je dan de lucht rooster dan blokkeerd en de notebook veelste warm word en dan kan de hitte er niet eruit.DT-PiSanG schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:20:
Ik hou hem even op me schoot, als ik merk dat hij erg warm is geworden plaats ik hem op het bed met een verhoging eronder zodat de warme lucht eronder vandaan kan komen.
1. Nero burning rom word er bij geleverdVerwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:29:
2. Zit ook een tv-out op
3. Ja kan ook.
4. Dat snap ik zelf ook niet helemaal. Maar mocht je fouten in je beeld hebben kwa pixels dan krijg je van de mediamarkt een soort van .... dat je hem binnen 14 dagen zo weer kan omruilen.
Heb ik uitgeprobeerd en de kwaliteit is perfect!! Het is makkelijk switchen en zo'n kabeltje kost rond de 10 euro (kabel van 5 meter kost 10 euro). Als je geen S-Video aansluiting hebt op je tv dan zul je ook nog een Scart-adapter moeten kopen van zo'n 10 euro.lazrambo schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 00:23:
Heeft iemand zijn Laptop al aangesloten op de TV met behulp van S-Video Output?
PSN ID = Jorco
Verwijderd
Ik denk er ook over na om deze laptop te kopen. Ik wilde hem eigenlijk morgen al gaan halen. Er is alleen 1 ding wat me nu nog een beetje tegenhoudt... ik heb een paar reacties gelezen dat de 1437 erg veel warmte ontwikkeld, vooral op plaatsen waar het niet echt handig is zoals bij je pols.
Zou iemand kunnen vertellen of deze laptop inderdaad warmer wordt dan anderen, en hoe hinderlijk dat dan precies is.
EDIT: ow ja... ik heb ook gelezen dat de laptop maximaal 1 gig ondersteund, klopt dit of kun je er toch gewoon 2 gig inzetten?
Zou iemand kunnen vertellen of deze laptop inderdaad warmer wordt dan anderen, en hoe hinderlijk dat dan precies is.
EDIT: ow ja... ik heb ook gelezen dat de laptop maximaal 1 gig ondersteund, klopt dit of kun je er toch gewoon 2 gig inzetten?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 22:21 ]
Er wordt gebruik gemaakt van de Intel 915 chipset, deze ondersteunt 2 GB aan RAM.
Je kunt dus evt later de 2x512 MB eruit halen en er 2x1024 MB in stoppen.
De warmte komt door de Samsung 5400 rpm schijf. Andere laptops hebben een 4200 rpm schijf die minder warm wordt. De snelheid van je hdd is echter vrij belangrijk voor de algehele performance van je systeem. Elk nadeel heb ze voordeel
.
De warmte komt door de Samsung 5400 rpm schijf. Andere laptops hebben een 4200 rpm schijf die minder warm wordt. De snelheid van je hdd is echter vrij belangrijk voor de algehele performance van je systeem. Elk nadeel heb ze voordeel
Volgens mij is het de grafische kaart die zo warm wordt, en niet de HD.RAILGUNNER schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:03:
De warmte komt door de Samsung 5400 rpm schijf. Andere laptops hebben een 4200 rpm schijf die minder warm wordt.
1. De HD zit links, en het wordt rechts zo ontzettend warm
2. GFX zit rechts, en het wordt in notime gruwelijk heet daar als er grafisch iets moet gebeuren...
Ook bij applicaties die niet veel grafische rekenkracht vereisen wordt ie erg warm hoor. En met gruwelijk heet wordt het een beetje overdreven. Na een kwartiertje moet je misschien 2 seconden je pols even van de laptop tillen omdat je dan merkt dat het warm wordt. Maar na die 2 seconden kun je er weer makkelijk een kwartiertje doorgaan. In deze koude dagen vind het ook niet hinderlijk.. houdt me een beetje warmUltraSub schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 10:49:
[...]
Volgens mij is het de grafische kaart die zo warm wordt, en niet de HD.
2. GFX zit rechts, en het wordt in notime gruwelijk heet daar als er grafisch iets moet gebeuren...
PSN ID = Jorco
Morgen heb ik hem twee weken. Ik ga hem vanavond mbv de recoverycd terug zetten, en netjes verpakken, en kijken of ik mijn geld terug kan krijgen bij de MM. Ik vind het een fijne snelle laptop, maar ik vind de touchpad maar irritant tov een erwt (erwt is véél sneller, ook omdat je handen niet van het tb hoeven, en als je de pad aanraakt verspringt de cursor, ook lullig). Daarnaast vind ik hem toch veel te warm worden voor een laptop. Allemaal mooi en aardig, maar wie plaatst er nou een blowhole precies op de plaats waar bij een normaal mens het been zit, indien hij/zij hem op schoot heeft. Das toch vragen om gedonder.
Nou ben ik benieuwd hoe de MM hier mee om gaat. Tis morgen dus twee weken geleden, ik pak hem straks netjes weer in, en als het goed is zou ik volgens de regels meteen zonder vragen mijn geld terug moeten krijgen?
Nou ben ik benieuwd hoe de MM hier mee om gaat. Tis morgen dus twee weken geleden, ik pak hem straks netjes weer in, en als het goed is zou ik volgens de regels meteen zonder vragen mijn geld terug moeten krijgen?
Bij sommige MM's hangt een bord:UltraSub schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:36:
Computers en notebooks worden niet geruild.
Mooi... Hijs terug. Ze deden helemaal niet moeilijk. Wel fijn 
Dat bord hing er dus in Heerlen niet
Dat bord hing er dus in Heerlen niet
Hoe komt het dat jij een samsung 5400 rpm schijf hebt en ik een seagate momentus 5400rpm SATA 8MB?RAILGUNNER schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:03:
Er wordt gebruik gemaakt van de Intel 915 chipset, deze ondersteunt 2 GB aan RAM.
De warmte komt door de Samsung 5400 rpm schijf. Andere laptops hebben een 4200 rpm schijf die minder warm wordt. De snelheid van je hdd is echter vrij belangrijk voor de algehele performance van je systeem. Elk nadeel heb ze voordeel.
Mijn ervaring momenteel.
De accu vind ik toch best wel redelijk snel leeg trekken, iets zwaars doen op de accu is niet te doen aangezien je dan zo door je accu heen bent.
Het stoort mij ook dat het scherm niet appart is uit te zetten, dit scheelt een hoop energie.
Het stoort mij ook eraan dat de notebook alleen op 1,73 Ghz werkt of 800Mhz, lager kan je hem niet klokken als je bijvoorbeeld alleen maar muziek luisterd.
De accu gaat gemiddeld 2uur mee, langer zal je net 2,5 uur halen maar dan echt heel zuinig mogelijk en echt lichte taken. Ook vind ik het touchpad nogal gevoelig, soms doet hij dingen die je niet wilt. Als je geen ruimte onder de ventilatie houd word de notebook heel erg heet.
Ik heb ook moeite met het typen op het toetsenbord zonder een andere toets te raken, of je moet echt met 1 vinger de toetsen in drukken. Accu vind ik een beetje tegenvallen. Ik weet dat deze notebook accu minder cellen heeft 6 ipv 8.
Ik had gedacht een energie zuinige notebook te hebben maar dit viel me een beetje tegen. Over 1 jaar ofzo koop ik me wellicht een AMD 64 notebook.
Pluspunten
Mooi scherm, DvD kijken is best wel zalig
Geluidskaart klinkt goed en is voor hoofdtelefoon hard zat.
AB is een leuke extra
Stevige en krasvaste behuizing
Zeer te vreden over de 1024mb geheugen en is ook genoeg.
Zeer te vreden over de 5400 rpm 80 SATA schijf.
DVD speler werkt naar tevreden heid.
Videokaart is redelijk maar wel genoeg.
Uiterlijk is perfect.
[ Voor 55% gewijzigd door Robin4 op 02-01-2006 23:13 ]
In mijne zit een Samsung SpinPoint M40, 80GB (5400rpm, SATA, 8MB).Coolmaster schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:00:
Hoe komt het dat jij een samsung 5400 rpm schijf hebt en ik een seagate momentus 5400rpm SATA 8MB?
Gebeurt wel vaker dat een fabrikant verschillende merken onderdelen gebruikt.
Als je een betere accuduur wilt, kijk dan eens in Centrino ondervolt topic!
Het scherm kun je toch apart uitzetten in je energiebeheer (config.scherm). Die van mij gaat zowel op stroom als accu na 3 minuten niet gebruiken uit. Is een instelling volgens mij
Verwijderd
ik wil de nieuwe driver erop zetten van de x700
maar hij kan me kaart niet vinden
welke zetten jullie erop
welke zetten jullie erop
Verwijderd
De HD zit idd aan de andere kant.UltraSub schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 10:49:
[...]
Volgens mij is het de grafische kaart die zo warm wordt, en niet de HD.
Als je de grote plaat links weghaalt zie je dat er een flink koelblok onderzit mit 3 heatpipes. Ik denk dat dat in een keer CPU + NB + GFX is......
Hoe is het WIFI gedeelte bij jullie met deze laptop.
Is het stabiel en snel?
Ik wil ook graag weten of jullie andere drivers hebben geinstalleerd voor de Intel Pro/Wireless 2200BG netwerkadapter, want hiervoor had iemand vermeld dat deze beter ging lopen dankzij een andere Intel Reference Driver die ik niet kan vinden!
Is het stabiel en snel?
Ik wil ook graag weten of jullie andere drivers hebben geinstalleerd voor de Intel Pro/Wireless 2200BG netwerkadapter, want hiervoor had iemand vermeld dat deze beter ging lopen dankzij een andere Intel Reference Driver die ik niet kan vinden!
ik had wat problemen met de wifi kaart die erin zat i.c.m. de speedtouch 580, maar dat werkt nu en is erg stabiel. Heb wel af toe last dat ik op een of andere manier geen verbinding heb, maar een reboot doet wonderen.
wat betreft die speedtouch 580 icm Intel Pro wireless zie ook:
http://forum.fok.nl/topic/788520/1/50#32926089
wat betreft die speedtouch 580 icm Intel Pro wireless zie ook:
http://forum.fok.nl/topic/788520/1/50#32926089
Hoezo kan je hem niet vinden?lazrambo schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 03:58:
Hoe is het WIFI gedeelte bij jullie met deze laptop.
Is het stabiel en snel?
Website Bedrijf > Knopje met download iets > naam produkt > naam os
Intel.com > download center > Wireless > Wireless LAN > Intel prowireless 2200BG> winXP home
Niet 's werelds meest complexe handeling om een driver te vinden toch
http://www.omegadrivers.net/ati.phpVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:04:
ik wil de nieuwe driver erop zetten van de x700
welke zetten jullie erop
[ Voor 19% gewijzigd door Sabbi op 05-01-2006 13:19 ]
@Intel Wireless 2200BG driver:Sabbi schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:18:
[...]
Hoezo kan je hem niet vinden?
Website Bedrijf > Knopje met download iets > naam produkt > naam os
Intel.com > download center > Wireless > Wireless LAN > Intel prowireless 2200BG> winXP home
Niet 's werelds meest complexe handeling om een driver te vinden toch
[...]
http://www.omegadrivers.net/ati.php
Zover was ik ook al maar er werd intel REFERENCE drivers genoemd die ik niet kon vinden!
Heb gewoon versie 9.0.3.0 gedownload en geinstalleerd en het loopt als een trein, ik denk dat hij dit bedoelde.
Moet het perse omegadrivers zijn of kan het ook gewoon met de officiele drivers die op de ATI site staan?
Het moet de omega (of een ander customized driver pack) zijn omdat de orig. ATI install tool gaat miemelen dat hij fujitsu siemens niet kent en er geen drivers voor wil installeren.
(met reference drivers bedoelt men overigens meestal de drivers die door de chip-bakker zelf gemaakt zijn ipv de door de eindfabrikant gecustomizede set.)
(met reference drivers bedoelt men overigens meestal de drivers die door de chip-bakker zelf gemaakt zijn ipv de door de eindfabrikant gecustomizede set.)
Heeft iemand de nieuwe Omega 5.13 drivers al uitgeprobeerd? zijn er merkbare verschillen.
Jongens ik heb de nieuwste intel wireless 2200BG drivers geinstalleerd en heb er sinds 2 dagen echt positieve ervaringen mee. Verbinding is nou veel stabieler en heb meer bereik.
Het gaat om versie 9.0.3.0
Verwijderd
en waar kan ik die vinden.lazrambo schreef op Saturday 07 January 2006 @ 08:32:
Jongens ik heb de nieuwste intel wireless 2200BG drivers geinstalleerd en heb er sinds 2 dagen echt positieve ervaringen mee. Verbinding is nou veel stabieler en heb meer bereik.
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Ik vind het geluid erg zacht bij het afspelen van een DVD. Ik gebruik POWERDVD die er bij geleverd is.
Is er misschien een beter DVD afspeel programma? Of moet ik wat anders doen om het geluid van de DVD harder af te spelen. Skyradio speelt hij wel harder af.
Is er misschien een beter DVD afspeel programma? Of moet ik wat anders doen om het geluid van de DVD harder af te spelen. Skyradio speelt hij wel harder af.
Verwijderd
Bij de mediamarkt in Eindhoven is hij maar 1111 euro 
Bel voor de zekerheid wel ff op om te vragen of het nog steeds zo is.
Bel voor de zekerheid wel ff op om te vragen of het nog steeds zo is.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 12:31 ]
kan dat bij deze laptop?Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:01:
Welke tool gebruiken jullie om cpu temperatuur enzo te monitoren?
Notebook Hardware ControlVerwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:01:
Welke tool gebruiken jullie om cpu temperatuur enzo te monitoren?
Verwijderd
Effe uitgetest en deed mijn 1437G zwaar crashen tijdens opstart.
uninstall in veilige modus werkte zelfs niet.
Eindelijk eraf gekregen en mijn lappie draait terug normaal.
Ik had de laatste stabiele ????? versie genomen en niet de beta versie.
Goede versie van .net gebruikt? Heb zelf een amilo 3438, welke de zelfde basis heeft als de 1437, en draai al sinds oktober de 1.9 (beta 3) versie icm .net 2.0 en werkt perfect. Dus vaag waarom die het bij jou niet doet omdat de 3438 en 1437 op precies dezelfde leest geschroeid zijn.Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:34:
[...]
Verwijderd
Ja hoor , voor versie 1.8 (niet beta) heb je .net 1.1 nodig.svdvlist2 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:23:
[...]
Goede versie van .net gebruikt? Heb zelf een amilo 3438, welke de zelfde basis heeft als de 1437, en draai al sinds oktober de 1.9 (beta 3) versie icm .net 2.0 en werkt perfect. Dus vaag waarom die het bij jou niet doet omdat de 3438 en 1437 op precies dezelfde leest geschroeid zijn.
Misschien probeer ik toch es de 1.9 als jij er wel succes mee hebt
Ik had ook problemen, kreeg steeds rare strepen door het beeldVerwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:34:
[...]

Heb het maar weer weggegooid
Ik gebruik 'm ook niet meer!! Dat is de laptop echt niet waard!Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:34:
[...]
Had na een uur proberen eindelijk dat ding weer aan de praat gekregen. De ene keer draait ie heel stabiel op 0.7 en de andere keer crasht ie hard.
Mijn advies: lekker achterwege totdat iemand echt hele stabiele waarden heeft gevonden.
PSN ID = Jorco
Klopt het dat er 2 versies zijn van de 1437?
1. Centrino 740, 1024 mb ram, 80gb, x700
2. Centrino 740, 2048 mb-ram, 100gb, x700
Welke versie hebben jullie? En is versie 1. de versie van 1111€ bij MediaMarkt?
Anders wip ik straks wel even langs de MM in Den Haag
1. Centrino 740, 1024 mb ram, 80gb, x700
2. Centrino 740, 2048 mb-ram, 100gb, x700
Welke versie hebben jullie? En is versie 1. de versie van 1111€ bij MediaMarkt?
Anders wip ik straks wel even langs de MM in Den Haag
www.google.nl
Die 2e versie heb ik nog nergens gezien, jij wel?
De 1e versie is idd de versie die bij MM verkocht wordt.
yupRAILGUNNER schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:40:
Die 2e versie heb ik nog nergens gezien, jij wel?
pricewatch: Fujitsu-Siemens Amilo M1437G (P-M 740; 2GB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home)
www.google.nl
Hmm vanmiddag in Den Haag bij de MM geweest, gewoon 1249€ voor de versie met Centrino 740, 1024 mb ram, 80gb, x700..
Welke mediamarkt hebben jullie hem voor 1111€ gezien dan
?
Edit, eindhoven dus
lekker endje reizen 
Ook even de 1437 in mijn handen gehad en persoonlijk vindt ik het volume wieletje links maar onhandig en ouderwets, maar dat is mijn mening
Kun je deze uitschakelen
?
Welke mediamarkt hebben jullie hem voor 1111€ gezien dan
Edit, eindhoven dus
Ook even de 1437 in mijn handen gehad en persoonlijk vindt ik het volume wieletje links maar onhandig en ouderwets, maar dat is mijn mening
[ Voor 42% gewijzigd door MisteRMeesteR op 27-01-2006 19:49 ]
www.google.nl
Voelt 'ie een beetje degelijk aan? Lijkt me jammer als je na een maand allemaal krassen enzo erop hebt.
Ik vind 'm wel degelijk ja. Ben al naar 2 lanparty's geweest en heb m een paar keer mee naar school genomen. Hij ziet er nog steeds goed uit
.
In Groningen is ie nu €1222,- btw.
Wel vreemd al die prijsverschillen. Voor kerst bij MM Ede heb ik 1149 betaald.
Nog geen krasje kunnen ontdekken. Je moet mijn inziens er wel erg ruw mee opgaan wil je hem beschadigen.
Nog geen krasje kunnen ontdekken. Je moet mijn inziens er wel erg ruw mee opgaan wil je hem beschadigen.
Je gaat naar lanparty's, dus er valt behoorlijk op te gamen?RAILGUNNER schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:56:
Ik vind 'm wel degelijk ja. Ben al naar 2 lanparty's geweest en heb m een paar keer mee naar school genomen. Hij ziet er nog steeds goed uit.
Er zijn trouwens weinig plaatjes te vinden van deze laptop, dat is jammer.
[ Voor 13% gewijzigd door popcorn op 28-01-2006 22:49 ]
Yup, spellen als DoD:Source, CS:Source, Call of Duty 2 en Battlefield 2 draaien er prima op (in 1280*800).
F.E.A.R. heb ik nog nooit gespeeld, die schijnt wat zwaarder te zijn.
Verwijderd
Ja 1111 euro in Eindhoven. Was een actie, ik zou even vantevoren bellen om te checken of het nog steeds zo is.
Ik twijfel nu tussen een Sony ( http://www.vaio-link.com/...ory=0&serie=VGN-FE&m=2150 ) en deze Siemens. De Sony heeft een GeForce 7400 (die schijnt niet zo goed te zijn), en is 200 euro duurder. Hij heeft echter wel een Dual Core processor.
Ik twijfel
Ik twijfel

Docking stations heb ik voor een laptop van FSC nog nooit gezien, daarvoor zou je eens op de website van FSC moeten kijken.
En gebruik de
-optie als je nog iets wilt toevoegen aan je bericht.
En gebruik de

OK sorryRAILGUNNER schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:35:
Docking stations heb ik voor een laptop van FSC nog nooit gezien, daarvoor zou je eens op de website van FSC moeten kijken.
En gebruik de [afbeelding]-optie als je nog iets wilt toevoegen aan je bericht.
Heb jij misschien nog wat plaatjes van je Siemens. Ik kan nl. maar weinig materiaal vinden van die 1437. Zou wel handig zijn te weten wat ik in huis haal
NFS:MW, FarCry, etc, etc. draaien allemaal geweldig op de op 1 na hoogste settings (alles op max. is net wat teveel gevraagd voor de videokaarten gaat zeker ten koste van de FPS.. de processor zelf heeft nergens moeite mee volgens mij!).RAILGUNNER schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 23:45:
Yup, spellen als DoD:Source, CS:Source, Call of Duty 2 en Battlefield 2 draaien er prima op (in 1280*800).
F.E.A.R. is alleen geschikt voor de duurdere videokaarten. Settings tussen normaal en hoog in is net voldoende voor een vloeiende speelbaarheid. En dan spreek ik dus over zo'n ongeveer 34 FPS.
PS: Als iemand de laadtijd van de games nogal traag vindt dan kan ik het aanraden om een externe HD aan te schaffen. De Lacie (250GB) is erg stil en 7200 rpm is toch net wat leuker
PSN ID = Jorco
Wordt die 7200 rpm niet teniet gedaan door de USB2.0 interface?
Theoretisch 480 MBit dus 60 Mb/sec, maar in de praktijk?
En ik weet niet meer precies waar mijn camera is, dus ik kan nu even geen foto's maken. Zal deze week eens kijken.
En ik weet niet meer precies waar mijn camera is, dus ik kan nu even geen foto's maken. Zal deze week eens kijken.
OK dank je.RAILGUNNER schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:51:
Wordt die 7200 rpm niet teniet gedaan door de USB2.0 interface?
Weet iemand wat voor een merk DVD brander erin zit en waar je evt een driver update kunt ophalen? Hij koekt mijn philips DVD RW+ namelijk op 2,4x terwijl dat toch op 4x zou moeten kunnen.
In het apparaatbeheer staat bij DVD/CDROM stations: HL-DT-ST DVD-RW GWA-4082N
Iemand een suggestie?
Iemand een suggestie?
Beetje vreemd, heb dezelfde schijfjes en deze worden toch echt op 4x gebrand. Mijn dvd-r's brandt ie ook gewoon op 8x.supercop7373 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:28:
Weet iemand wat voor een merk DVD brander erin zit en waar je evt een driver update kunt ophalen? Hij koekt mijn philips DVD RW+ namelijk op 2,4x terwijl dat toch op 4x zou moeten kunnen.
Iemand een suggestie?
PSN ID = Jorco