[Ervaringen] Fujitsu Siemens Amilio M 1437G

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 9.802 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:53
Waar kan ik een biosupdate halen voor de 1437G. Ik heb sinds ik de laptop gekocht heb nog nooit een update gedaan. Mijn bios dateert van 2004/2005. Heeft het zin om een update te doen en is dat zonder gevaar van crashen etc..

Ik heb nog nooit een update gedaan dus vandaar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 1437 nu bijna 2 jaar. Op 6 juni kreeg de laptop een probleem. Als je de laptop aanzette, kreeg je rare strepen op het beeldscherm en na een tijdje werd het scherm gewoon zwart. Windows startte overigens wel op want je hoort het introductie geluidje. Hij is voor reperatie teruggestuurd naar het service centre Telemos in Woerden. Er is van alles vervangen en toen ik hem terugkreeg werkte alles weer.

Maar op 7 sebtember 2007 ging de laptop weer kapot met hetzelfde probleem. Weer teruggestuurd naar Woerden. Onder andere het moederbord, het scherm en de VGA kaart zijn vervangen. Na terugkomst werkte alles weer.

Begin oktober is de laptop weer kapot gegaan. Weer kreeg ik die strepen en het zwarte scherm! Ik heb de helpdesk opgebeld en gezegd dat dit nu al de derde keer is dat de laptop kapot is en dat ik een ander laptop wil. Zij zeiden dat ik een brief moest sturen. Na een paar werkdagen kreeg ik een reactie dat ik geen nieuwe kreeg. Er werd een reperatie aangeboden en 6 maanden garantie verlenging. Ik zei tegen hun dat ik geen vertrouwen heb in de helpdesk omdat dit al de derde keer is! Daarnaast zei ik dat ik zeker wist dat ik de volgende maand weer hetzelfde probleem zou hebben. Maar goed... op 16 oktober heb ik toch maar weer een afspraak gemaakt voor reperatie en de volgende dag heb ik heb hem weer persoonlijk naar het service centre in Woerden teruggebracht.

Binnen een week kreeg ik de laptop terug. Ze zeiden dat er niets vervangen was omdat er geen probleem was geconstateerd. Dit vond ik heel erg vreemd omdat ik gedurende de tijd dat ik wachtte op antwoord van Fujitsu Siemens de laptop elke dag aan heb gezet om te kijken of ik mijn data kon redden. Dit is niet gelukt want elke keer had ik het probleem met het zwarte scherm. Ik vertrouw ze voor geen meter. Maar ja.. het werkte in ieder geval weer.

Afgelopen vrijdag (30 November) ging de laptop weer kapot!! Ik wordt hier zo ongelooflijk ziek van. Ik heb de helpdesk gevraagd om vervanging van de laptop. Er zou weer contact worden opgenomen met het escalatie team en er zou die dag nog een antwoord volgen. Maar ik kreeg geen antwoord. Dus heb ik ze vandaag om 14:00 nog maar een keer gebeld. Ze zeiden dat de laptop maar 2x gerepareerd was omdat er de derde keer geen probleem was geconstateerd. Daarom wilden ze dit keer een monteur langssturen die dan weer van alles zou vervangen (o.a. moederbord, processor, videokaart, koeling). Daarnaast zou er een e-mail worden gestuurd waarin staat dat als de laptop daarna weer kapot gaat, ik een nieuwe krijg. Maar die e-mail heb ik vreemd genoeg nog steeds niet gehad...

De service is ongelooflijk slecht. Ik raad het iedereen aan om nooit een Fujitsu Siemens te kopen. Ik ga vaak naar het buitenland toe en kan het me niet veroorloven telkens geen laptop te hebben.

Mijn vraag: Heeft iemand dit probleem vaker gehad? En wat raden jullie mij aan om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2023
Mijn 1437G is ook net terug van Telemos. Bijna 3 maanden onderweg geweest. Naar Woerden gebracht voor m.i. een simpele reparatie. De laptop laadde niet meer op. Tot mijn vreugde werd er na 2 weken aangebeld en stond TNT voor de deur. Uitgepakt bleek het de laptop van iemand anders te zijn!! Om een heel lang verhaal kort te maken. Mijn laptop kwam uiteindelijk terug maar bleek tot 3x weer andere gebreken te hebben (niet opstarten, oververhit). Ik had sterk de indruk dat er onderdelen van andere, ter reparatie aangeboden laptops gebruikt werden. Ook ik heb een half jaar garantie verlenging gekregen. Het inschakelen van het escalatie team -fantastische term- duurde bij mij 5 werkdagen. Slechte service dus waarbij FS wat mij betreft opzoek moet naar een ander reparatie bedrijf. Anders voor mij geen FS meer.
Overgens is de laptop 2 jaar lang zeer intensief probleemloos in gebruik geweest dus tot aan september was ik zeer tevreden. Dit na slechte ervaringen met een Lidl laptop. Mijn oude Thinkpad functioneert na 6 jaar nog super dus de volgende laptop zal wel een Thinkpad worden. Al zijn die met een knappe videokaart erin wel erg duur. Ik overweeg ook een Asus C90S omdat ik dan iets makkelijker onderdelen kan vervangen. Asus heeft volgens mij ook een goede naam wat betreft garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ferrariboy, er zijn meer mensen met dit specifieke probleem. Ik neem aan dat je deze strepen bedoelt?

http://support.fujitsu-si...rum/viewtopic.php?t=21501

Het schijnt een productiefout te zijn voor de hele serie te zijn. De betreffende user van dat topic heeft zijn geld teruggekregen nadat hij er een zaak van heeft gemaakt.

Je slechte service bij FSC kan ik overigens beamen. Ik heb de grotere broer van 1437, de 3438G en ik ben hem begin 2006 vijf (!) maanden kwijt geweest. Origineel voor de lagging issue, maar bij iedere reparatie kwamen er weer nieuwe problemen. Tot het moment dat hij compleet verbogen terugkwam. Mij is ook een half jaar garantieverlenging (is een standaard policy volgens mij) aangeboden destijds. Nou daar ging ik mooi niet mee akkoord aangezien ik nog steeds met een verbogen laptop zat. Na heel, heel veel getouwtrek en uiteindelijk druk van de winkel waar ik hem had gekocht, heb ik een nieuwe gekregen. Maar ik heb hem het grootste deel van mijn studiejaar niet kunnen gebruiken. Uiteindelijk pas in mei.. en het jaar was in juni al afgelopen. Lekker was dat....

De lagging issue is nooit opgelost. Ik heb er 7200RPM hds ingezet en het probleem is daardoor sterk verminderd. Echter, op de een of andere manier heb ik er nu weer veel last van sinds dat mijn hds voor 75% vol zitten. Ik moet nu noodgedwongen externe hds voor dv video capture (wat ik veel doe) gebruiken, omdat de capture bij zo'n lag stopt met een error.

Ook is mijn dvd-drive er een paar maanden geleden mee opgehouden. Het motortje van de laser is niet goed meer (heel vreemd dat dit zo snel gebeurd, want tot die tijd had ik er misschien 30dvds mee gelezen) Uiteindelijk heb ik hem een beetje gesmeerd en het loopt weer, maar voor hoe lang?

Sinds enige tijd werkt mijn touchpad ook niet meer goed. Waarschijnlijk een los contactje, want als ik druk uitoefen op het oppervlak doet hij het weer prima, voor een korte tijd

De kwaliteit van deze laptop serie is echt om te huilen en de service van FSC is ver onder de maat. Ook ik zeg, mijdt deze gasten.

Ferrariboy:

Mijn vraag: Heeft iemand dit probleem vaker gehad? En wat raden jullie mij aan om te doen?

Schakel de winkel in waar je hem hebt gekocht en laat ze druk uitoefenen. Als ze een goed contactpersoon bij Fujitsu hebben is er misschien iets mogelijk. (in mijn geval heeft het geholpen, want ik had letterlijk binnen 5 dagen een nieuwe in huis. Na 5 maanden gezeur met helpdesk en de mensen die daarachter zitten :( )

Schakel anders rechtsbijstand in. Want jouw termijn loopt inmiddels ook de spuigaten uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Paquito op 10-12-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaranthirM
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 21:54
hawk88 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 00:29:
hmm, ik heb weer een probleem. volgens mij ligt het aan mijn video kaart.
Ik kan namelijk geen extern scherm meer er op aan sluiten. tijdens het opstarten geeft hij wel beeld maar met een rode waas er over. En als hij in het window inlog scherm komt valt de externe monitor weer weg. dit heb ik ook als ik linux opstart als dan het inlog scherm op komt dan valt het externe scherm ook weg :(.

Heeft iemand van jullie ook zo iets dergelijks gehad?

Ja daar heb ik ook al aan gedacht, dus heb ik het ook met een dvi kabel geprobeerd, exact het zelfde probleem :( . ook heb ik het al met meerdere schermen geprobeerd.
Mag ik vragen hoe je dit probleem hebt op gelost? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.

[ Voor 37% gewijzigd door CaranthirM op 12-12-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakhead
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-01 14:25
Ik had ook last van die strepen.. 2 jaar lang geen problemen mee gehad totdat ik op een dag eraan zat te werken en m'n scherm paars/groene strepen begon te vertonen.. ik had snel al m'n data voor zover ik denk dat het gelukt is op de d schijf van m'n laptop geplaatst.. hierna m'n laptop grof uitgezet en weer aangezet waarna hij nog steeds die paars/groene strepen vertoonde en dit keer ook m'n hardeschijf niet meer kon vinden..
Erg mooi dacht ik', m'n moederbord is ermee gestopt..

dus ik mediamarkt opbellen (waar ik hem gekocht had), zij wisten mij te vertellen dat ik contact op moest nemen met fujitsu siemens zelf.. zo gezegd zo gedaan..
De standaard fabrieksgarantie die bij mijn laptop geleverd werd liep precies DIE week af.. alsof ze het geprogrammeerd hebben...

Een paar dagen later (10 november 2007) komt TNT langs om mijn laptop op te halen..
1 maand later was ik evengoed wel nieuwsgierig wat de status van de reparatie was dus ik bel op, ze wisten mij te vertellen dat de 1e reparatie mislukt was en dat ze nu op onderdelen zaten te wachten die ze besteld hadden..

Weer een paar weken later belde ik weer op.. dit keer wisten ze mij te vertellen dat de 2e reparatie ook mislukt was.. en dat ze weer op nieuwe onderdelen zaten te wachten..
Dus nu zijn ze bezig met de 3e reparatie.. we zijn nu 2,5 maand verder en nog geen resultaat...
Vorige maand moest ik naar het buitenland om onderzoek te doen, waar ik mijn laptop elke dag nodig zou hebben.. Dit had ik vermeld en ze hadden mijn verzoek zogenaamd naar het escalatieteam gestuurd die mijn verzoek in behandeling zouden nemen.. ze beloofden mij dat ik mijn laptop voordat ik naar het buitenland zou vertrekken in bezit zou hebben.. DUS NIET..

Ik bel vanmiddag weer op want dit begint nu echt m'n strot uit te komen, ik ben student hoger informatica dus ik heb m'n laptop gelukkig niet elke dag nodig :( !!

Ik las in topics van andere ontevreden fujitsu siemens klanten dat ze een rekening op hun deurmat kregen voor de reparatie van hun laptop... als dit bij mij gebeurd.. ik ga hem ecchtt niet betalen voor HUN fouten!! ik snap niet dat ze geen nieuwe laptop opsturen, kost voor hun minder dan 3x een reparatie uitvoeren op een laptop die allang voor hun afgeschreven is..

Belachelijke service van Fujitsu siemens.. een klasgenoot van me had een soortgelijk probleem, hij heeft een acer.. 3 dagen later had hij hem terug... gerepareerd en kostenloos..

Voor mij NOOITT MEERRR een fujitsu siemens..

[ Voor 6% gewijzigd door kakhead op 21-01-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
Ik heb mijn 1437G nu al weer bijna 2 weken terug vanTelemos. En zowaar hij doet het nog. Dit nadat de laptop half september er mee ophield. 5 Maanden onderweg. Zie eerdere post. Wat blijft hangen is de ongelovelijke slechte service. Waarom moet de gehele procedure zo eindeloos lang duren. Waarom is er niemand bij Fujitsu-Siemens aanspreekbaar ? Het customer care centre is alleen per fax te bereiken. Mailen of telefoneren is onmogelijk. Post van FS wordt niet ondertekend. Alles moet via de servicelijn. Die mogen dan niets beslissen en dus is dan weer wachten op het escalatie team. Welke briljante geest heeft dit in godsnaam bedacht ? Het leidt tot heel veel vertraging, maar ook tot misverstanden en slechte communicatie. Zo heeft TNT 2x bij mij voor de deur gestaan terwijl de laptop van mijn werk zou worden opgehaald.
Waarom zijn er bij Telemos geen onderdelen in voorraad ? Of is dit een smoes omdat ze het werk niet aankunnen ? Waarom gaat een gerepareerde laptop steeds opnieuw direct weer stuk ? Stoppen ze er soms gebruikte onderdelen in ?
Ik voel er veel voor om eens met enkele mede gedupeerden langs te gaan in Maarsen. Het customer care centre is daar gevestigd op het Kwadrant 1. Dan kunnen we ze eens persoonlijk uitleggen wat service ook al weer betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakhead
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-01 14:25
Ik vind het ook een hele vreemde situatie daar.
Zoals ik in mijn post had gemeld zou ik diezelfde middag nog bellen, dit heb ik gedaan..
ik kreeg zowaar een persoon aan de telefoon die eindelijk mijn situatie echt begreep, hij is gelijk naar zijn manager gelopen. Deze wist me te vertellen dat hij persoonlijk de reparatieafdeling zou bellen om te informeren of mijn laptop al gerepareerd was, zo niet dan zou ik waarschijnlijk een nieuwe opgestuurd krijgen. Morgen bel ik terug met de hoop op een positief antwoord, maar als ik al deze berichten lees in dit topic ga ik nergens vanuit.
Het zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 20:27
kakhead schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:46:
Ik vind het ook een hele vreemde situatie daar.
Zoals ik in mijn post had gemeld zou ik diezelfde middag nog bellen, dit heb ik gedaan..
ik kreeg zowaar een persoon aan de telefoon die eindelijk mijn situatie echt begreep, hij is gelijk naar zijn manager gelopen. Deze wist me te vertellen dat hij persoonlijk de reparatieafdeling zou bellen om te informeren of mijn laptop al gerepareerd was, zo niet dan zou ik waarschijnlijk een nieuwe opgestuurd krijgen. Morgen bel ik terug met de hoop op een positief antwoord, maar als ik al deze berichten lees in dit topic ga ik nergens vanuit.
Het zal mij benieuwen.
Succes. Het valt me echt op dat de service van fujitsu zo slecht is.... Ik heb zelf hiervoor een fujitsu siemens laptop gehad. Nooit problemen mee gehad gelukkig ook maar niet als ik de vehalen hier zo lees. :/

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Nog iemand met een M1437 met de zelfde problemen. Ik heb mij FS inmiddels net iets langer dan 2 jaar. Eind november vorig jaar, een week nadat de garantie verlopen was heb ik beeldscherm problemen gekregen met mijn laptop. Na gebeld te hebben met de Media Markt waar deze weg kwam vertelden ze mij dat de garantie van deze laptop maar 1 jaar zou zijn. Na verder geïnformeerd te hebben bij FS hebben ze mij verteld dat er 2 jaar garantie op zit maar dat mijn garantie helaas verlopen was. Na gesproken te hebben met 1 van de mede werkers op het service centrum heeft deze man voor mij garantie verlenging geregeld. Dit betekende dat ik op eigen kosten kon zorgen dat mijn laptop naar het reparatie centrum in Woerden kon worden gebracht.

Na dit gedaan te hebben kreeg een na een week het bericht dat de laptop gerepareerd was en onderweg naar huis weer was. Ze hadden het beeldscherm erin vervangen maar tot mijn spijt bij het terug keren van de laptop waren de strepen weg alleen had ik een erg klein resolutie beeld. Echter na een paar keer opstarten zodat de laptop wat warm was geworden was dit probleem opgelost alleen kwamen toen de strepen weer terug!!! Na vervolgens weer gebeld te hebben met FS vertelende ze mij dat ik mijn laptop wel weer op mocht sturen onder een ander workordernummer. Na mijn laptop weer te hebben opgestuurd heb ik 2 weken later maar weer eens gebeld om te vragen hoe het met mijn laptop was. Er werd mij toen verteld dat er een nieuw moederbord en video kaart in bestelling was en dat hier enige levertijd op zou zitten. Na een dikke maand te hebben gewacht werd op een zaterdag morgen mijn laptop weer thuis afgeleverd. Nadat ik thuis kwam uit mijn werk heb ik direct mijn laptop opgestart en heb er wel 10 minuten plezier van gehad. Mijn laptop geheel vast, er was niet meer mee te beginnen. Dus nadat ik hem hard had uitgezet heb ik geprobeerd mijn laptop op te starten. Deze poging mislukte echter want er zat geen leven meer in...

De volgende dag maar weer eens gebeld met FS, dit was op een zondag, na het vertellen van mijn verhaal aan de best begrijpende medewerken werd mij doodleuk verteld dat dit niet meer onder garantie viel, tot mijn stomme verbazing. Er werd mij het volgende verteld: "ja meneer, u laptop heeft verlengen op garantie gekregen voor de strepen op uw beeld, niet voor het feit dat de laptop helemaal niet meer doet". Na een lang gesprek te hebben gehad heeft deze man besloten om weer een garantie verlenging voor mij aan te vragen. 2 dagen later had ik hier bericht over en mocht ik voor de 3de keer mijn laptop opsturen. Omdat ik toch bijna 2 weken op vakantie ging heb ik besloten de laptop vervolgens maar weer richting Woerden te sturen. Na mijn vakantie die overigens geweldig was:P heb ik maar weer eens contact opgenomen met FS. Er werd mij verteld dat ze met het testen het 2de moederbord kapot was gegaan en er met spoed een nieuwe was besteld. Na 1,5 maand was mijn laptop weer gerepareerd en werd hij weer op een zaterdag thuis gebracht, het volgende was dit maal vervangen:

2 maal moederbord (inmiddels dus de 3de)
1 maal videokaart (inmiddels de 2de)
1 maal termomodule

Ik heb hem toen direct weer aangezet en de hele nacht laten branden. Na zondagmiddag de nog even er op gewerkt te hebben was ik bijna blij dat het probleem opgelost was. Tot dat het zondag avond werd en de strepen en vastlopers weer terug kwamen.

Afgelopen maandag morgen om 8 uur 's ochtends heb ik weer aan de telefoon gehangen en ben ik iets minder vriendelijk gebleven, het komt mij de strot uit!!! Tijdens het bellen het in meerdere malen geprobeerd om mensen aan de telefoon te krijgen die een hogere positie hebben. Echter dit was weer niet mogelijk, ik zou zo snel mogelijk terug worden gebeld die dag met een passende oplossing, ze hadden het over een monteur of iets dergelijks. Na 4 uur 's middags nog niks te hebben gehoord heb ik zelf de telefoon maar weer in de handen gepakt en hun 0900 nummer maar voor de zoveelste keer gebeld. Dit maal kreeg in een vrouw voor de telefoon die mijn klacht direct heeft door gespeeld naar het escalatie team. Nadat ik vandaag een mail had gekregen met de mededeling dat mijn garantie weer met 3 maand is verlengd en ik contact op nemen moest met de helpdesk.

Dit heb ik ongeveer een uur geleden gedaan en er werd mij vriendelijk verteld dat ik mijn laptop voor de zoveelste keer op mag sturen naar Woerden. Nou hier ben in dus niet mee ingestemd en heb geiest naar zijn meerdere om die via de telefoon te spreken. Naja je raad het al, die persoon was vandaag vrij. Er zou een notitie worden gemaakt ik mocht morgen terug bellen. Hier maar mee ingestemd want ik kwam toch niks verder met de helpdesk medewerker. Nadat ik de telefoon had neergelegd en weer een beetje was afgekoeld heb ik in google gezocht naar het escalatie team, ik denk misschien vind ik wel een nummer. Echter bij de eerste hit kwam ik op dit geweldige forum van tweakers en na het lezen van de berichten van meerdere gedupeerden heb ik direct de telefoon weer in handen gepakt.

Na het vertellen van het bestaan van dit forum aan de medewerken van FS bleef het even stil, de man begreep mijn woede en heeft met de hoogste prioriteit bij het escalatie team gevraagd na een vervangende laptop. Ik word vandaag nog terug gebeld dus houdt jullie op de hoogte!!!

Veel succes met jullie laptops, volgens mij begint dit een radar verhaal te worden....

Groeten,
Hans Nijboer

• fysiootje
Ook mijn vervolg dan maar. Ja, hij is weer stuk en dit maal heb ik de laptop maar niet meer naar Telemos gestuurd. Daar zou hij voor de 5e of 6e maal heen gaan. Ik ben de tel kwijt. Ook mijn laptop heeft het bijna 2 jaar probleemloos gedaan totdat hij voor een reparatie naar Telemos moest (zie voor het hele lange verhaal eerdere posts. Ik weet niet wat ze daar doen maar de laptop komt steeds weer terug om na enkele minuten of hooguit 3 weken weer kapot gegaan. Volgens de reparatie rapporten is telkens het moederbord, vga kaart , koeling vervangen. Zijn die onderdelen nu zo slecht of gebruiken ze de onderdelen van ene kapotte laptop om in een andere te zetten. Mijn rechtsbijstand is er nu mee bezig nadat FS ook niet op een aangetekende brief reageerde. Eén en ander is echt ontzettend frusterend en kost veel tijd en energie in telefoontjes, faxen en brieven. Als mijn rechtsbijstand er niet uit komt ga ik toch echt eens langs bij FS en Telemos om ze eens uit te leggen wat Customer Care ook al weer betekend.

Verwijderd

Even een kleine update!!

Ik heb vandaag afgewacht tot FS mij terug zou bellen, echter gebeurde dit niet dus heb ik zelf rond 18.00 uur gebeld. Na met iemand te hebben gesproken was er wel bericht gekomen van het escalatie team, namelijk dat ik mijn laptop op mag sturen naar Woerden. Ik werd hier nogal pissig over omdat ik van dit probleem af wil. Ik heb enkele malen moeten vragen om een supervisor van de afdeling en uiteindelijk zou zijn directe baas mij later terug bellen. Een half uurtje later was dit het geval, deze man heeft het probleem bekeken en het enige wat hij kon doen was een monteur langs sturen. Dit is een eis van het escalatie team om te kijken of de laptop echt kapot is, alleen was er 1 probleem. Deze monteurs moeten onderdelen mee hebben na de klant omdat ze anders toch niks kunnen doen, alleen deze magneger wist niet wat hij mee moest sturen omdat alles al bijna vervangen is. Hij heeft dit nu doorgespeeld aan het escalatie team en wordt morgen door hem terug gebeld.

Ik blijft ik volle spanning afwachten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drowsycreature
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-03 16:30
Heren,

Ik heb hetzelfde probleem, ik zette vannochtend mijn laptop aan en zag dat er allemaal rare strepen/blokjes door het beeld heen zaten. Gelijk boos naar huis gebeld om te vragen of ze niet toevallig de laptop hadden laten vallen gisteren. Dat was niet het geval, dus ik gaan googlen, kom ik dit topic tegen.
Ik ga ook maar eens bellen met FS om mijn beklaag te doen. Beetje jamemr dit, ik ga even flink boos worden.

Calimer0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg... Ik google ook op 'laptop strepen alsof videokaart kapot is' en kom hier uit,
De laptop van een klant is kapot dus ik ga denken aan een kapotte videokaart of iets dergelijks.
Hmm jammer om te lezen dat er zoveel problemen mee zijn met dezelfde aard...
En ook dat de service zo beroerd is maakt het helemaal klote...
Toch maar eens een belletje doen naar de klant...

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 15:00

joggie

Wie niet gek is, is saai

OMG, het is wel appart om bovenstaande over de "blokjes en streepjes" te lezen!

Afgelopen september vertoonde mijn laptop ook dit identieke probleem, en nu in april is mijn laptop ondertussen drie keer naar telemos gestuurd!

Tot nu toe doet hij het alweer een paar weken, en ik hoop ook dat het zo blijft..

Ze hebben drie keer de videokaart vervangen, 1 keer het moederbord, 1 keer iets voor de stroomtoevoer (voor de AC adapter), en 1 keer het moederbord. Bij de laatste keer hebben ze overigens ook het LCD voor een ander vervangen. Heb wel het idee dat het vervangen van de laptop een goedkopere oplossing was geweest maargoed.

Het vervangen van de LCD ben ik overigens niet zo blij mee, daarbij is het ook duidelijk zichtbaar dat dit niet een nieuwe is. Het kleurverloop is niet overal hetzelfde, waardoor je van een afstand en uit een grotere kijkhoek een soort golf effect ziet (gelukkig niet als je er recht voor zit).

Ik begin sterk het vermoeden te krijgen, ook gezien de hierbovenstaande posts, dat er gewoon met de te vervangen onderdelen gerouleerd word....wellicht dat de "wachttijd" op de te repareren onderdelen betekend, wachten tot er eenzelfde model binnenkomt die ook stuk is.......

Bij de laatste poging om een reperatie dan wel nieuwe laptop te krijgen, kreeg ik ruzie met de medewerker van het service center...ik had al een tweede garantie termijn gekregen, en had dus geen recht meer op een nieuwe. Uiteindelijk hing de beste man gewoon op, met als resultaat dat ik opeens doorverbonden werd naar een andere medewerker. Omdat ik erop aanstuurde dat ik het mooi genoeg vond, en gewoon een vervangende laptop wilde, moest er eerst een dag overheen en dan zou ik bericht krijgen. Nou zoals iedereen hierboven, werd dit dus gewoon een derde keer opsturen.

Op zich vond ik het opsturen zelf nog niet zo een probleem, maar wel het feit dat het iedere keer weer zo een 8 euro koste om hem in Woerden te kunnen krijgen!!

Nu ben ik blij dat hij weer werkt, maar gezien de ervaringen van de andere mensen hierboven heb ik toch sterk het vermoeden dat het probleem zich in de toekomst best wel weer eens kan laten zien. Benieuwd dat wel, maar liever niet!

@Hansnijboer Hoe is het afgelopen met jou laptop?

Joggie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb het zelfde probleem met de Fujitsu-Siemens Amilo M 1437G: blokjes en strepen, vanaf het BIOS scherm bij het opstarten al. Eenmaal in windows na opstarten blijft het scherm zwart. Opstarten in veilige-modus of VGA-modus geeft enige verbetering, kan ik tenminste back-ups maken. Nu wil ik zelf proberen een nieuwe GPU erin te zetten aangezien de garantie NET verlopen is.

Heeft iemand enig idee welke videokaarten er allemaal compatibel zijn? Het liefste wil ik een zelfde videokaart (ATI Radeon Mobility X700), maar die kan ik nergens vinden en nabestellen bij telemos kost 250,- euro(!)

Groeten,

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 15:00

joggie

Wie niet gek is, is saai

De garantie bij telemos is na twee jaar verlopen, en niet na 1 jaar zoals de laptop destijds in de winkel verkocht werd.

Zover ik weet zijn er maar 2 grafische kaarten geschikt voor dit model laptop, waaronder de ATI Radeon Mobility X700, en een nVidia kaartje.

Zelf vervangen zou niet eenvoudig zijn, je moet er maar eens op googlen, ik weet dat er op enkele Duitse fora over gesproken is en dat er een site bestaat welke stap voor stap uitlegd hoe je de huidige grafische kaart voor een nieuwe (nVidia) kunt vervangen. Volgens mij was deze ook in het Duits.

Het is volgens mij niet zeker of het genoemde probleem aan de videokaart ligt! Als je toch wil proberen onderdelen te switchen is het misschien nog het goedkoopst om op zoek te gaan naar iemand met hetzelfde model laptop en deze over te kopen...

Mocht je aan de slag gaan met het vervangen van je grafische kaart, hou ons dan op de hoogte!!

Joggie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weird-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 12:57
Ook ik heb een tijdje terug deze laptop gekocht bij de mediamarkt. Ongeveer een uur geleden is 'ie ook stukgegaan met de aangegeven problemen: de strepen en blokjes.
Hij is nog nooit eerder kapot gegaan, maar ik lees hier dat ik hem dus waarschijnlijk wel een tijdje kwijt ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:49
Gisteren na ruim 2,5 jaar vrijwel probleemloos gebruik (nooit lagging gehad, enkel een scherm dat twee maanden na aankoop vervangen moest worden en sinds die tijd goed werkt) begaf ook mijn grafische kaart het. Allerhande leuke kleurtjes en streepjes.
Tussen wat ik nog op het scherm kon zien zag ik dat catalyst controlcenter nog een mailtje naar ati/amd heeft gestuurd met crashgegevens. Ook werden allerlei instellingen aangepast waarvoor de laptop opnieuw opgestart moest worden. Uiteraard hielp dit verder niet en blijven de problemen bestaan.

Gelijk maar de grafische kaart uitgebouwd om te kijken of hier iets vreemds aan te zien is (stuk is ie al dus wat maakt het uit). Nee dus maar hij doet het toch echt niet meer.

Omdat ik de boel niet al te lang geleden een beetje geupdate heb (snellere processor, sneller en meer werkgeheugen en een 7200rpm 320gb schijf) wil ik er nu zelf een andere grafische kaart inzetten.
Wat denken jullie: zou een nieuwe nvidia 8600m GT met 512MB geheugen de truuk moeten doen? Deze kan ik nieuw voor ongeveer 130 euro kopen en is allicht een stuk goedkoper dan een verouderde radeon x700 voor 250 euro.

• NSU1200C
De 8600M GT is vandaag vanuit Canada op de post gegaan. Een Mobility HD 3650 was ook een optie geweest maar om voor ongeveer 20% snelheidswinst ruim het dubbele te betalen gaat me een beetje te ver. Wel gelijk even afspraken gemaakt om problemen te voorkomen als deze kaart zichzelf gaat frituren net als bij een aantal Macs gebeurt is.
Als er mensen nog geinteresseerd zijn in de daadwerkelijke verbouwing hoor ik het wel.

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
NSU1200C schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:42:
De 8600M GT is vandaag vanuit Canada op de post gegaan. Een Mobility HD 3650 was ook een optie geweest maar om voor ongeveer 20% snelheidswinst ruim het dubbele te betalen gaat me een beetje te ver. Wel gelijk even afspraken gemaakt om problemen te voorkomen als deze kaart zichzelf gaat frituren net als bij een aantal Macs gebeurt is.
Als er mensen nog geinteresseerd zijn in de daadwerkelijke verbouwing hoor ik het wel.
Jazeker! Ben zelf ook van plan om via ebay een 8600m gt te halen. Ben erg benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
o rey schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:09:
[...]

Jazeker! Ben zelf ook van plan om via ebay een 8600m gt te halen. Ben erg benieuwd naar je ervaringen!
Eergisteren kwam de kaart binnen en gisteravond gelijk de ombouw gedaan.
Vooraf had ik eerst de laatste Nvidiadrivers en laptopvideo2go gehaald met het aangepaste .inf bestand zodat ik die gelijk kon installeren.

De nieuwe kaart is een beetje groter waardoor deze niet compleet onder de koelplaat past. Eerst even met de hand gepast waar er iets weggeslepen moet worden en dat op de koelplaat afgetekend. Koelplaat even vastgezet en met een kleine kopfrees de extra ruimte gemaakt (een Dremel werkt ook). Vervolgens een plaatje koper van 1x22x22 mm op maat gemaakt om tussen het koper van de heat pipe en de GPU te kunnen plaatsen. Dit werkt naar mijn idee veel beter dan een thermal pad.
De CPU/GPU en het koper van de koeling vervolgens allemaal met alcohol schoongemaakt en voorzien van goede koelpasta (voor zover ik weet heeft Coollaboratory Liquid Pro de beste waardes, misschien vervang ik deze nog voor Metal Pads als er nog een andere CPU in komt). De oude koelpads op de geheugenchips gezet en vastschroeven. Systeeem opstarten, foutmeldingen vanwege de nieuwe hardware, alle ATI-software verwijderen en vervolgens de nieuwe software installeren. Zoals beschreven wordt eerst de bestanden uitpakken zodat het aangepaste inf bestand in de installatiefolder gezet kan worden (of in het .exe bestand vervangen). Installeren en alles werkt zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik besef dat dit een flinke kick is, maar m.i. is het wel een nuttige kick.

Eergisteren heeft mijn grafische kaart het begeven, na 2,5 jaar. De laptop werd altijd al vrij warm, dus de kaart zal wel oververhit zijn geraakt. Aan dit topic te zien ben ik bepaald niet de enige met een kapotte grafische kaart. Ik vind het niet de moeite om 150 euro uit te geven aan een nieuwe kaart, om vervolgens ook nog te gaan frezen. Ik heb een nieuwe Dell besteld met vier jaar garantie.

Toch jammer dat zo´n dure laptop overlijdt door een stomme ontwerpfout (niet genoeg koeling voor een te zware grafische kaart). Na de geluidsproblemen die hier ook beschreven staan (een korte geluids-´freeze´ om de zoveel tijd), toch een tweede groot probleem met dit type laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Is de HDD van deze laptop makkelijk te vervangen? Dit van mij begint kuren te tonen met foutmelding en disk errors dus lijkt het me verstandig om deze te vervangen door een nieuwe exemplaar.

Samsung HM160HC voor 55 euro, kan deze HDD uberhaupt wel in een Amilo M1437G?

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:31

ossy

Festina Lente

lazrambo schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:48:
Is de HDD van deze laptop makkelijk te vervangen? Dit van mij begint kuren te tonen met foutmelding en disk errors dus lijkt het me verstandig om deze te vervangen door een nieuwe exemplaar.

Samsung HM160HC voor 55 euro, kan deze HDD uberhaupt wel in een Amilo M1437G?
Is heel simpel te vervangen, heb ik zelf 1 jaar geleden gedaan. Alleen gaat die samsung niet werken, want (voor zover ik kon vinden) is dat een pata schijf en je hebt een sata schijf nodig. Ik heb zelf deze pricewatch: Seagate Momentus 7200.4 ST9320423AS erin gezet. Moest alleen wel even een jumpertje op de schijf zetten om hem sata-150 compatible te laten zijn.

Specs

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, is makkelijk te doen. Zoals Ossy zegt. Verwijder de schroeven aan de achterkant en je kan de hd er zo inklikken na het verwijderen van het koelplaatje. Als je nog sneller klaar wil zijn zet je hem in het 2e slot. (kleine klepje aan achterkant)

Bagger laptop trouwens. :-) Arrg. Heeft mij 1700 euro gekost . Lagging issue, display issues, touchpad issues, dvd-rom issues, hitteproblemen. Arrg.

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:31

ossy

Festina Lente

Heb je toch wel pech gehad, de mijne heb ik voor €1150,- gekocht, nooit lagging of andere problemen mee gehad en bleek laatst sterk genoeg voor mijn vriendinn om op te gaan staan :D en hij werkt nog steeds prima.

Specs

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Ja die laptop is behoorlijk stevig. Hij stond eens op mijn bureau met scherm uitgeklapt toen ik het snoer meetrok met opstaan en toen viel hij op de grond. Heeft er niets aan overgehouden. :)

Wel heb ik er een probleempje mee, maar dat komt niet daardoor. ;)

Ik heb eens mijn voeding vervangen omdat ik de andere kwijt was. Nu heb ik volgens mij niet exact de originele voeding terug, waardoor mijn processor continue op 800MHz blijft draaien. Ook blijft ie op 800Mhz draaien als ik de voeding eruit heb. Dat dat is dan wel weer raar.

Misschien wilt iemand kijken of zijn orginele voeding deze waardes heeft:

[list]
• Input: 100-240V-,50/60Hz 1.5A
[/list]
[list]
• Output: 20V 4.5A
[/list]

Na minimaal een jaar weer de moeite genomen om uit te zoeken wat het is, blijkt dat het na het aanpassen van een bios setting mijn laptop weer op 1.73 Ghz loopt. \o/

[ Voor 10% gewijzigd door voil op 27-11-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:40
voil schreef op donderdag 26 november 2009 @ 23:32:
Na minimaal een jaar weer de moeite genomen om uit te zoeken wat het is, blijkt dat het na het aanpassen van een bios setting mijn laptop weer op 1.73 Ghz loopt. \o/
Ik heb dus het zelfde probleem, en heb met veel omwegen (zowel in XP als Win7)
deze automatisch 'terug' laten klokken naar 1.73 GHz, i.p.v. de 800 waar hij nu dus standaard op loopt.
(Was een redelijk gepruts om zonder meldingen van deze clock-software langs UAC te komen :P)
Toch duurt het opstarten hierdoor onnodig veel langer (omdat de laptop totdat hij op 1.73 GHz loopt
gebottlenecked wordt door de processor)

Ik heb daarentegen geen instelling in de BIOS kunnen vinden die deze terug zet op 1.73 GHz.
Zou jij nog weten wat hiervoor aangepast moet worden?

(Ik heb voil al even een mailtje gestuurd met deze vraag, want ik acht de kans wel heeel erg klein dat hij hier nog op reageerd.... Heb nog geen reactie gehad tot dusver, dus vandaar mijn kick in dit topic :))

[ Voor 17% gewijzigd door SmiGueL op 11-04-2010 23:45 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:40
Enkele dagen geleden is mijn 1437G ook begonnen met het vertonen van de artifacts.
Heeft iemand het volgende al geprobeerd?

Artifacts? Doe het in de Oven! Bakken en braden met videokaarten
Uitleg hier

Ik zit er zwaar aan te denken om dit maar eens te proberen, maar misschien zijn er mensen die betere suggesties hebben ^^

Nu heb ik (in tegenstelling tot veel anderen hier) niet veel te zeuren tegen Fujitsu Siemens
Ik vond het daarentegen een zeer goede prijs/kwaliteit voor een laptop die het in mijn geval
ca. 4,7 jaar heeft uitgehouden :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Ik heb een halfjaar geleden een Amilo M1437G gekocht via een online veiling (BVA Auctions). In de auto naar huis bleek al dat er problemen waren: de hier veelbesproken strepen door het beeld... en de laptop schakelde zich na +/- 5 minuten uit. Natuurlijk al betaald en garantie tot de deur.. daar sta je met je enthousiasme.
Uiteindelijk maar een nieuwe grafische kaart besteld, een 8600M. Na wat dremelwerk in de achtertuin (viel nog tegen) paste de heatsink over deze nieuwe graka. Wat dat betreft was dit type laptop een bof: je hebt binnen 5 minuten de videokaart eruit en een ander erin. Bij de meeste laptops zit dat allemaal muurvast gesoldeerd.
Ik heb al een halfjaar plezier van deze laptop. Alle gegevens van de vorige gebruiker stonden er nog op. Ik heb zelfs nog contact met meneer gezocht; of hij nog prijs stelde op zijn mailtjes e.d. Er is nooit reactie op gekomen. Jammer, ik was wel nieuwsgierig of hij het systeem bewust kapot had laten veilen of dat het systeem hem ontstolen was.

Vanmiddag heb ik even de hierboven beschreven graka-in-oven truc geprobeerd. Ik had de oude - kapotte - kaart bewaard voor future tinkering. 5 tot 7 minuten op 200 graden later gaf hij geen strepen meer.. hij gaf helemaal niets meer :D De laptop startte wel op, maar zonder beeld.
5 minuten later op 250 graden vielen de chips er af bij het uit de oven halen _O- Dat was dus duidelijk te heet. Als je het doet, blijf dan bij 200 graden - maar verwacht er niet te veel van, bij mij hielp het in elk geval niet. Het was wel even spannend. Maar ik houd het bij pizza's, die werken beter in mijn oven.

Laptop fungeert inmiddels weer prima op de 8600M. Wat ik wel jammer vind is dat ik InstantOn met geen mogelijkheid geïnstalleerd krijg: dat vereist een amilo gfx kaart bij installatie. Mja, die ligt nu na te smeulen in de prullenbak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:53
iemand een videokaart Radeon X700 mobility liggen voor deze laptop. die van mij is overleden.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste