[Ervaringen] Fujitsu Siemens Amilio M 1437G

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 9.801 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:46:
Op het FSC forum hebben ze blijkbaar een oplossing gevonden. Verschillende mensen beweren dat het laggen stopt wanneer ze S.M.A.R.T. disablen. Er is ook een programma gepost dat je toelaat om dit te doen: http://support.fujitsu-si...0&postorder=asc&start=705 (post van perlsite) of rechtstreekse link naar het programma: http://jsxp.com/s.m.a.r.t/smart.rar

Ik zou het zelf testen maar ik heb tot dusver nog geen lagging problemen gehad. Is er hier iemand die last heeft van het laggen en dit eventueel eens kan testen? Zou leuk zijn als er een oplossing is indien ik het probleem ook nog ooit krijg :)
Het lagging probleem wordt er inderdaad door opgelost. Je krijgt er echter binnen 5 minuten een blauw scherm voor terug :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:49
Hier gaat hij NOG erger stotteren als ik SMART uitschakel :/

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
cyberd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:26:
Hier gaat hij NOG erger stotteren als ik SMART uitschakel :/
Je moet SMART uitschakelen en het programma sluiten. Dan staat SMART nog steeds uit en loopt je computer weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze laptop zojuist gekocht na ook al 2 Acer's omgeruild te hebben vanwege een scheurende behuizing, nou zet ik deze voor het eerst aan, de lampjes gaan aan, Oplaad lampje en het "aan" lampje, verder gebeurt er NIETS! Zwart scherm je hoort niets en ziet niets. Ik ben ten einde raad na al meerdere malen terug te zijn geweest :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
popcorn schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:40:
[...]

Je moet SMART uitschakelen en het programma sluiten. Dan staat SMART nog steeds uit en loopt je computer weer goed.
Toch krijg ik hetzelfde effect als bij jou, na 5 minuten een blauw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Bij mij draait PowerCinema nog steeds niet lekker :/
Het meest rare is nogwel het volgende:

- als ik PowerCinema opstart met adapter aangesloten en accu erin draait hij niet lekker.
- als ik hem opstart met adapter aangesloten zonder accu erin draait hij niet lekker.
- als ik hem opstart met alleen de accu erin loopt ie ineens wel vloeiend! :X :?

Ik heb verschillende versie's geprobeerd waaronder de orginele van de recovery cd en de allernieuwste (InstantOn 3in1) maar ik blijf dezelde kwaal houden. Iemand een idee wat er mis kan zijn?

/edit voor de zeikerd hieronder..of is het zijkerd? of zeikert? of zijkert :P

[ Voor 8% gewijzigd door dnieuwkamp op 28-03-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:53
Gast, leer eens Nederlands.
Het is niet draaid maar draait!

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
RAILGUNNER schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 03:50:
Gast, leer eens Nederlands.
Het is niet draaid maar draait!
:) niet iedereen is volmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
cyberd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:34:
[...]

Toch krijg ik hetzelfde effect als bij jou, na 5 minuten een blauw scherm.
Heb ik ook dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Ik heb de laptop nu dus ook, verder nog geen lag gehad met games ofzo. Maar ik vroeg me af hoe jullie het doen met powermanagement? Ik heb een Acer gehad en die had een zeer uitgebreide tool ervoor, processor snelheid, helderheid van het beeld enz enz? Die van Windows zelf kan je niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

NHC ;) Notebook Hardware Control om o.a. de CPU zo zuinig als mogelijk te zetten is een begin.

Ikzelf ben er redelijk makkelijk in, hij staat op "altijd aan" in power management. Het komt zelden voor dat ik na +/- 2 uur reizen geen stopcontact voor mezelf (=mijn laptop dus :P, voordat er flauwe opmerkingen gaan komen) heb gevonden ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

World of Warcraft draait volopen heel smooth, maar Most Wanted @ 1024x768 draait bagger? Is dit nou het LAG effect? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioHazard schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:27:
World of Warcraft draait volopen heel smooth, maar Most Wanted @ 1024x768 draait bagger? Is dit nou het LAG effect? :'(
Neen, het lag effect is dat de laptop om de paar minuten enkele seconden volledig freezed bij eender welke activiteit, niet enkel bij games. Zelfs een mp3 luisteren of een film kijken gaat niet zonder de lag's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

btw, NFS: MW draait hier perfect op 1024x768 :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 23:13
Heb ik ook maar eens zo'n laptop gekocht, is die de tweede dag alweer kapot.
niets bijzondersn mer gedaan ;(

Als ik hem aanzet gaat het power lampje aan hij checkt de cdrom, fan gaat draaien een paar piepjes en verder niets meer.
Het scherm blijft de hele tijd gewoon zwart, net als of het uitstaat ( dat staat hij waarschijnlijk ook ).

heb net gebeld naar FS en die komen hem woensdag op halen, ik hoop dat ik hem snel en gemaakt weer terug krijg anders is het het laaste wat ik ook van ze gekocht hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werk zelf op de TD van fujitsu siemens of althans wordt uitbesteed aan een ander bedrijf.
Maar we zien inderdaad dit model nog wel is terug.
Het is wel 1 van de betere modellen van fujitsu siemens er zijn ook modellen komen er bergen van terug de 78xx 83xx serie's meestal door schroeven die los gaan zitten na loop van tijd onder het mainbord :/

Voor de rest goeie notebooks, maar vind HP toch betere notebooks kwalitatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

hawk88 schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:25:

Als ik hem aanzet gaat het power lampje aan hij checkt de cdrom, fan gaat draaien een paar piepjes en verder niets meer.
Het scherm blijft de hele tijd gewoon zwart, net als of het uitstaat ( dat staat hij waarschijnlijk ook ).

heb net gebeld naar FS en die komen hem woensdag op halen, ik hoop dat ik hem snel en gemaakt weer terug krijg anders is het het laaste wat ik ook van ze gekocht hebt
is het elke keer als je hem aanzet? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
Jo-hannes schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:00:
[...]

is het elke keer als je hem aanzet? O-)
Bijna elke keer , het begon vrijdag avond en daarna heb ik hem met veel moeite( x keer rebooten ) wel geteld 2 keer aan de praat gekregen maar nu lukt het helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

hawk88 schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:37:
[...]

Bijna elke keer , het begon vrijdag avond en daarna heb ik hem met veel moeite( x keer rebooten ) wel geteld 2 keer aan de praat gekregen maar nu lukt het helemaal niet meer.
lijkt wel veel op dit:
[rml]Redneck in "[ Ervaringen] Fujitsu Siemens Amilio M 14..."[/rml]

hopen dat ze hem bij jou wel repareren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ati Catalyst 6.4 is uit maar ik kan hem niet installeren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Laatst online: 12:58
lazrambo schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 08:26:
Ati Catalyst 6.4 is uit maar ik kan hem niet installeren |:(
Whynot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hawk88 schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:25:

Ik denk dat het verstandiger had geweest als je naar de winkel terug had gegaan. Weet niet of FSC hem al heeft opgehaald, maar anders zou ik dat eerst proberen.

De service van het FSC service center is namelijk een drama.. en ik hoop voor je dat je je laptop heelhuids terugkrijgt. Reken er overigens maar op dat ie wel eens 2-3 weken weg kan zijn. (ALS er tussentijds niets gebeurd, want dan kan het plots wel eens 4 maanden duren 8)7 )

[ Voor 3% gewijzigd door Paquito op 03-05-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
tijdens het installeren geeft ie aan dat het niet voor mijn systeem is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Laatst online: 12:58
lazrambo schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:18:
[...]

tijdens het installeren geeft ie aan dat het niet voor mijn systeem is 8)7
maar je hebt wel de MobilityCatalyst (genaamd: 6-4_xp-2k_dd_ccc_wdm_enu_31959.exe) zelluf opgehaald en niet het bestand atimcatw64.exe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:09
Hij heeft vast dat ultility van ati gedownload, je moet het bestand zelf downloaden dan doet hij het prima ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
gelukt _/-\o_

Nog een tip: Zet je laptop uit, draai hem om en blaas keihard door de koeling heen (koperen gedeelte).
Er komt mie een stof uit de onderkant waar de fan is, nie normaal!!!!
Nou werkt de koeling weer optimaal bij mij want de laatste tijd hoorde ik hem vaak op volle toeren draaien omdat hij dus verstopt was.

[ Voor 92% gewijzigd door lazrambo op 10-05-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
nou nou
ik eindelijk mijn laptop terug, hij start weer op maar nu doet het toesen bord het niet meer ;(

edit:

Ik heb te vroeg gejuicht, hij heeft nu weer het zelfde probleem als de vorige keer.
De "reparatie" heeft mij dus alleen opgeleverd dat mijn toetsen bord het niet meer doet. :(
en dat er meer krassen op mijn behuizing zitten.

Voor mij noooooit meer een fujitsu siemens meer. (Of ze moeten die heel goed oplossen )

[ Voor 61% gewijzigd door hawk88 op 11-05-2006 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb deze laptop sinds oktober vorig jaar, en heb wel degelijk last van lags! En dat terwijl ik er nooit een spel op gespeeld heb. Bij mij treedt het ongeacht wat ik doe op. Hoewel ik het niet heel erg hinderlijk vind, is het soms best vervelend. Alles blijft dan een aantal seconden hangen en het lijkt alsof hij dan op volle toeren draait.

Bij toeval stuitte ik enige weken geleden op dit lag-probleem op een forum toen ik iets anders zocht. Terwijl ik altijd dacht dat het er ws gewoon bij hoorde... ms teveel programma's openstaan oid, tsja, weet ik veel.

Voor de rest een prima laptop, ik kan hem iedereen aanraden. Alleen de accuduur, ik haal soms nog geen eens 2 uren en dat vind ik wel erg weinig. Ik had speciaal een centrino genomen omdat mij verteld was dat dat scheelde in accuduur.

Ik heb hem gekocht voor 1199 bij MM in Leeuwarden, incl. een 3 jarige verzekering. Betaalde daarvoor 9,95 aan, en daarna nog eens 165 achteraf ineens.

Mijn vriendin heeft een ACER 1692, koste een paar maanden voor mij aankoop 1300 nog wat meende ik, ook bij MM in Leeuwarden. Ik zou niet willen ruilen, ze heeft er geregeld wat mee. Hij blijft om de haverklap hangen, defragmenteren kost weet ik hoeveel tijd en hij is eerruugggg traag in alles, heowel hij vrijwel dezelfde specificaties heeft als de M1437G van mij.

verder vind ik dat de kast ontzettend snel beschadigd, al na een week had ik er krassen op, terwijl ik er zuinig mee omga. Ook het toetsenbord is erg aan slijtage onderhevig. Al na een paar weken voelde en zag je al dat er slijtage was op de meest gebruikte toetsen, terwijl dat bij de Acer van mn vriendin zelfs nu na meer dan een half jaar nog helemaal niks is. Goed, ik gebruik hem dan ook dagelijks vrij intensief, maar toch.

Reden waarom ik vandaag in dit topic verschijn is het volgende:

Instant on/power cinema bleek opeens niet meer te werken. Afijn, da's opgelost, middels het opnieuw installeren van de drivers op de bijgeleverde cd-rom. Maar klopt dat dat dat alleen maar de Linux-versie is? Ik heb het idee dat dat helemaal net lekker werkt, en volgens mij toen ik hem kreeg, zat er een andere versie op, had ik ook andere knoppen er bij volgens mij en kon ik meer dingen instellen. En onder start/programma's/handleidingen-->> zie ik naast de handleiding voor de linux-versie ook een handleiding voor de windows-versie. Anyway, ik heb verder niks op de cd-rom met drivers en utilities staan, en wat hier ergens in het topic ook stond, om de nieuwste instant on 3in1 van de site van FS te downen en installeren maakt ook niet uit, want dat is dezelfde versie als ik op die cd-rom heb staan.

Instant on werkt nu wel. En power cinema start dan op. Ik krijg bij deze versie onderin allemaal grijze blokken, zgn. toetsen (vooruit, achteruit, stoppen, enz..) maar die werken niet als ik de aanwijzer er op zet. Ziet er trouwens ook goed koop en lelijk uit, en ik herken dit ook niet van toen ik hem kocht. Toen ging ik middels mn afstandbediening mooi door het menu heen. Volgens mij hoort er een windows-versie van dit programma op mn laptop. Hoe zit dat bij jullie?

Daarbij... mijn afstandbediening blijkt het ook niet meer te doen :(. En vind dat nog wel het ergste geloof ik. Is toch wel handig. Ik heb er vanmiddag een nieuwe batterij ingezet, de oude bleek na doormeting bij de electronicazaak toch wel aan de lege kant te zijn, dus ik vol goede moed naar huis en aan de slag. Nou mooi niet >:(.

Iemand hier enig idee hoe ik dat weer aan de praat krijg? Zag nml. ook ergens de vraag dat hij met powercinema wel werkte en met winamp e.d niet, en diegene had het over drivers, maar kreeg daar verder ook geen antwoord op, dus ik probeer het nu nogmaals ;-) Voorheen kon ik er ook gewoon Winamp mee bedienen, maar dat is ook gebeurd, hij doet het bij geen enkel programma meer.

Dus 2 vragen:
Klopt het dat er alleen een linux versie te installen is van Power Cinema?
Hoe krijg ik de afstandbediening weer werkende?

Voor andere gebruikers is het handig als er hier ook een antwoord verschijnt, maar je mag me uiteraard ook mailen op zoeteliefje@hotmail.com.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie aandacht en tips. Ik zal diegene eeuwig dankbaar zijn en altijd aan hem/haar denken als ik languit in bed een dvd-tje lig te kijken en niet overeind hoef voor het geluid e.d ;-)))

Troel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

zag de notebook bij de macro voor 1000 euro, is niet duur. als er nog iemand interesse in deze notebook heeft, doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:50:
Dus 2 vragen:
Klopt het dat er alleen een linux versie te installen is van Power Cinema?
Hoe krijg ik de afstandbediening weer werkende?
Power Cinema, dit moet je zien als een los besturingssysteem net als windows. Dus alleen linux, hier kan je Power Cinema downloaden --> 1437G --> select all (2x) --> go --> InstantOn 3in1. Het is een download van 90MB en deze moet je dus in windows installeren.

Afstandsbediening: om te kijken of je afstandsbediening echt werkt is het het handigst om de power cinema te installeren. Je moet je PC helemaal uitzetten en dan de linker rode knop indrukken. Je pc'tje moet dan opstarten. (omdat het infrarood is moet je richten, ontvanger zit links onder het toetsenbord naast je koptelefoonuitgang aan de voorkant) Voor de infrarood poort is geen driver nodig, want windows ziet geen infrarood poort.

Indien je de rechter rode knop indrukt (als je pc uitstaat) wordt power cinema geboot.

Je kan met winamp bij de global hotkeys instellen wat je met de knoppen wilt doen. De gewone functies werken sowieso indien je global hotkeys aanzet. Verder kan je ook je powerpoint slides bedienen.

PS: dit is het verhaal voor een 3438g, de grotere broer van de 1437g. Van de rest bestaan ze bijna uit dezelfde componenten.
Jo-hannes schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:57:
zag de notebook bij de macro voor 1000 euro, is niet duur. als er nog iemand interesse in deze notebook heeft, doe er je voordeel mee :)
Voor dit soort kansloze / inhoudsloze opmerkingen hebben we een andere topic waar dergelijke spullen worden aangeprezen. 1000 euro voor wat? componenten bepalen of iets duur is of niet (geen reactie gaarne)

[ Voor 15% gewijzigd door svdvlist2 op 20-05-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
hawk88 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:26:
nou nou
ik eindelijk mijn laptop terug, hij start weer op maar nu doet het toesen bord het niet meer ;(

edit:

Ik heb te vroeg gejuicht, hij heeft nu weer het zelfde probleem als de vorige keer.
De "reparatie" heeft mij dus alleen opgeleverd dat mijn toetsen bord het niet meer doet. :(
en dat er meer krassen op mijn behuizing zitten.

Voor mij noooooit meer een fujitsu siemens meer. (Of ze moeten die heel goed oplossen )
Succes. Heeft mij 4 maanden gekost.

Tip: licht de winkel in en speel het via hun. Als ze een contact bij FSC hebben kan het ineens veel sneller gaan... via het service center wordt je door slechte communicatie van het kastje naar de muur gestuurd.

[ Voor 17% gewijzigd door Paquito op 21-05-2006 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Svdvlis2: Bedankt voor je uitleg. Maar helaas ben ik nog even ver :(. Die download waar je me op wijst heb ik al eens geprobeerd en ik heb dezelfde versie op mn bijgeleverde cd-rom staan. Mn afstandbediening doet het nog steeds niet.

Ik vraag me zelfs af of hij niet gewoon kapot is, aangezien hij dus rechts bewaard wordt in het ExpressCard slot, en die kant dus altijd errruugg warm wordt ;-)

Ik zie het lampje ook niet oplichten zoals bij de afstandbediening van mn tv. Maar goed, daar zit dan ook een rood ledje in. Of licht jullie afstandbediening wél op als je een knopje indrukt?

Hoor graag nog van jullie!

Groeten Troel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Mijn afstandsbedieing gaf volgens mij geen licht :P

Hij staat hier al tijden uitgeschakeld in BIOS, gebruikte hem toch nooit :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, zou dat ms een oplossing voor mij zijn? Ms staat hij bij mij om één of andere vage reden uitgeschakeld in de bios?

Hoe controleer ik dat?

Alvast bedankt,

Troel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:39:
Hey, zou dat ms een oplossing voor mij zijn? Ms staat hij bij mij om één of andere vage reden uitgeschakeld in de bios?

Hoe controleer ik dat?

Alvast bedankt,

Troel
Zet je PC aan en druk op F2 wanneer je het FS logo ziet, dan kom je in de bios terecht en naar mijn weten moet je de tweede tab hebben. Anders ff alles aflopen, er zijn maar 5 tabs, met een paar schrale instellingen dus moeilijk kan het niet zijn. Op de eerste tab kan je gelijk zien welke bios versie je hebt. Zet dat even hier neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je aanwijzingen. Ik heb gedaan wat je zei, op F2 drukken en kom dan in de bios. Zie daar 5 tabs, te weten:

* Main
* Advanced
* Boot
* Security
* Power
* Exit

Bij Main vond ik de volgende info over de versie:
Bios version: 1.06 C
KBC Version: 1.04

Bij Advanced heb ik alleen de keuze uit: IDE Configuration
Druk op enter -->> Primary IDE Master: ATAPI CDrom
Weer enter -->>
Device: Atapi cdrom
Vendor: XXXX
LBA mode: XXXX
PIO mode: XXX
Async DMA: XXXX
Ultra DMA: XXXX

(met op de plaats van de XXXX een aantal waarden)

Verder nergens een optie om dingen in te stellen. Ik kan me anders heugen dat ik op mijn oude P3 ook eens in de bios heb gesnuffelt om iets op te lossen en dat ik daar toen heel veel dingen kon instellen e.d. Bij deze laptop ziet het er erg leeg uit :-/. Ik heb geen wachtwoorden ingesteld staan bij Security, dus volgens mij heb ik wel gewoon toegang tot alle zaken.

Afijn, wat kan ik nu doen? Hoe weet ik of die poort op enable staat zodat mn afstandsbediening werkt? (mocht dat het probleem zijn natuurlijk ;-))

Oh.. en bij optie Power staat de long life battery mode op disable. Zou ik als ik di eop enable zet langer met de accu kunnen? Ik haal nu vaak nog niet eens 2 uren :(

Alvast weer bedankt voor jullie hulp, ik kom er nog wel eens :D

En mochten julie meer gegevens nodig hebben, dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sneup nu ff in systeeminfo op mn laptop en als ik kijk bij infrarood, blijft het scherm leeg. Dan zit het er nu dus niet meer op. Of valt het afstandsgebeuren niet onder infrarood omdat het alleen maar werkt met bijgeleverde afstandbediening en bijv. niet met infrarood op je mobiel en andere toepassingen. Dus niet een echte infrarood poort zoals die wel op andere laptops zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm.... niemand die me kan helpen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
nee het is geen gewone IR poort en is alleen voor je afstand bedining te gebruiken

net nog even gebeld met de helpdesk, ik hoef hem voorlopig nog niet terug te verwachten en dat terwijl het deze keer sneller zou zijn omdat het de tweede keer is :( .

[ Voor 52% gewijzigd door hawk88 op 24-05-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

svdvlist2 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:02:

Voor dit soort kansloze / inhoudsloze opmerkingen hebben we een andere topic waar dergelijke spullen worden aangeprezen. 1000 euro voor wat? componenten bepalen of iets duur is of niet (geen reactie gaarne)
Sorry hoor, ik probeer alleen maar mensen te helpen met zon opmerking. en of dit duur is of niet kan ik zien omdat hij elders duurder is :) Sorry het moest er toch ff uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Bio op 31-05-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
hawk88 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:34:
nee het is geen gewone IR poort en is alleen voor je afstand bedining te gebruiken

net nog even gebeld met de helpdesk, ik hoef hem voorlopig nog niet terug te verwachten en dat terwijl het deze keer sneller zou zijn omdat het de tweede keer is :( .
Laptop al terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Er komen echt HeeeeeeeeLL snel krassen op, ik liet vandaag mijn pen erop vallen en je zag meteen kras 8)7

Zou het weggaan als ik de laptop ga polijsten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

lazrambo schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:49:
Er komen echt HeeeeeeeeLL snel krassen op, ik liet vandaag mijn pen erop vallen en je zag meteen kras 8)7

* MisteRMeesteR herkent het :'( En dan vervoer ik mijn laptop niet zonder een badstoffen doekje op de bovenkant te leggen voordat ik mijn tas dichtdoe, echt vervelend |:(

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
Ik heb hem net vandaag terug gehad...
Je gelooft het nooit, hij doet het gewoon weer niet :(
Ik snap die gasten echt niet daar hebben ze hem ongeveer 6 weken vervangen ze voor de tweede keer het moederbord de processor en de headsink. Krijgen ze het nog voor elkaar om de laptop niet te laten werken ;( .

En bij helpdesk kom je niet veel verder dan sorry :r .
Als je hoger op een klacht wilt indienen moet je een brief gaan sturen, als of er dan nog wat van komt....

kortom voor mij geen Fujitsu Siemens meer })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Schakel de winkel in waar je hem hebt gekocht. Als je persoonlijk met FSC bezig gaat zijn kom je echt geen steek verder. Ik heb zelf wel 5 brieven gestuurd en nooit een reactie gekregen. Pas toen de winkel aan het werk ging was ineens binnen een werkdag besloten (na bijna 4 maanden!) dat ik een nieuw exemplaar kon krijgen.

Regel het met je winkel en als die ook geen oplossing kan vinden, geld terugvragen. Je hebt nu al lang genoeg gewacht...

Yep.. ik vervoer zelf 3438g veel. Gebruik een crumpler tas. Laptop zit in sleeve, met slip tussen scherm en toetsenbord en nog een slip op de behuizing. Probeer alles stofvrij te houden, maar er komen steeds meer krassen bij.

[ Voor 9% gewijzigd door Paquito op 10-06-2006 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Hebben jullie het ook dat als je bijvoorbeeld gaat internetten of gamen en je krijgt een donker kamertje ofzo dat je dan onderin de lichtbalk zit?
Ik begin me er wel een beetje aan te irriteren want iedere keer als het iets te donker is dan valt het mij op dat je onderin en vooral rechtsonderin het licht ziet van de beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik overweeg om deze laptop komende week te kopen bij MM voor 1079,-. Dit als vervanging voor mijn oude dell laptop.
Alleen lees ik hier over het "lag-probleem". Heeft elke 1437 hier last van? En is er al een oplossing voor?
Heeft iemand nog andere alternatieve met vergelijkbare specificaties?
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

visie schreef op maandag 10 juli 2006 @ 00:01:
Ik overweeg om deze laptop komende week te kopen bij MM voor 1079,-. Dit als vervanging voor mijn oude dell laptop.
Alleen lees ik hier over het "lag-probleem". Heeft elke 1437 hier last van? En is er al een oplossing voor?
Heeft iemand nog andere alternatieve met vergelijkbare specificaties?
Tnx!
pakweg alle 1437 laptops hebben hier last van, wel diegene bij de MM. Ik zelf heb er nauwelijks last van, en als de muziek een keertje schokt boeit het me niet, ik heb het ook alleen tijdens muziek luisteren, niet tijdens gamen of filmpje kijken.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
Nou nu mijn laptop is al 3 keer terug geweest voor reparatie, en hij weer kapot was hebben ze daar bij de helpdesk eindelijk door dat het allemaal wel erg lang duurt en hebben ze een nieuwe laptop voor me geregeld ( ik hoefde zelfs geen brief te schrijven het kon nu opeens via de mail :D ). Ik heb hem nog niet binnen maar dat duur als het goed is niet lang meer :) .

Nou maar hopen dat die nieuwe laptop het wel gewoon blijft doen, want ik ben wel heel wat weekjes mee bezig geweest :X .

[ Voor 3% gewijzigd door hawk88 op 14-07-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Geweldig, heb je ook eindelijk na 3-4 maanden een werkende laptop. Hulde aan FSC. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
OMG

ik wou er een DVD in doen en druk op het knopje, komt dat hele DVD-RW unit eruit 8)7
ik druk hem er weer in en de Laptop begint opnieuw te starten |:(
Maar het probleem is hierbij niet opgelost want de DVD speler komt er weer uit dus ik moet hem terugbrengen naar MediaMarkt.

Hoe lang zal het duren voordat ik hem weer terug heb want dat ding is noodzakelijk ivm met mijn afstuderen nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
En jawel ik heb hem binnen mijn nieuwe laptop, eens een keer ongewoon snel voor het doen van fujistu siemens. En het mooiste is dat hij gewoon werkt. :D. Ik snap alleen niet waarom ze daar een paar maanden voor nodig hebben. Ik zo me nog wel een paar keer bedenken voor dat ik zo' n laptop zou kopen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:58:
Dank voor je aanwijzingen. Ik heb gedaan wat je zei, op F2 drukken en kom dan in de bios. Zie daar 5 tabs, te weten:

* Main
* Advanced
* Boot
* Security
* Power
* Exit

Bij Main vond ik de volgende info over de versie:
Bios version: 1.06 C
KBC Version: 1.04

Bij Advanced heb ik alleen de keuze uit: IDE Configuration
Druk op enter -->> Primary IDE Master: ATAPI CDrom
Weer enter -->>
Device: Atapi cdrom
Vendor: XXXX
LBA mode: XXXX
PIO mode: XXX
Async DMA: XXXX
Ultra DMA: XXXX

(met op de plaats van de XXXX een aantal waarden)

Verder nergens een optie om dingen in te stellen. Ik kan me anders heugen dat ik op mijn oude P3 ook eens in de bios heb gesnuffelt om iets op te lossen en dat ik daar toen heel veel dingen kon instellen e.d. Bij deze laptop ziet het er erg leeg uit :-/. Ik heb geen wachtwoorden ingesteld staan bij Security, dus volgens mij heb ik wel gewoon toegang tot alle zaken.

Afijn, wat kan ik nu doen? Hoe weet ik of die poort op enable staat zodat mn afstandsbediening werkt? (mocht dat het probleem zijn natuurlijk ;-))

Oh.. en bij optie Power staat de long life battery mode op disable. Zou ik als ik di eop enable zet langer met de accu kunnen? Ik haal nu vaak nog niet eens 2 uren :(

Alvast weer bedankt voor jullie hulp, ik kom er nog wel eens :D

En mochten julie meer gegevens nodig hebben, dan hoor ik het wel.
Hier ook, ik kom ook niet echt verder dan 1:50 a 2:00. Echt te vreden ben ik niet met de laptop.
Het fannetje draait amper en begint pas te koelen als de notebook harstikke warm is.
Je kan de afstandbediening gebruiken door gebruik te maken met de bij geleverde software. (powerdvd in iedergeval wel) Ik heb hekel aan het apparaat omdat ie sloom aan voelt/ slecht koelt / nogal snel de accu op is ( en dat voor een centrino :r )
Heb ook last van de stutter bug, maar heel super vervelend is het niet, maar wel beetje storend.
Voor mij ook geen FS meer voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 18-07-2006 23:00 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
lazrambo schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:07:
OMG

ik wou er een DVD in doen en druk op het knopje, komt dat hele DVD-RW unit eruit 8)7
ik druk hem er weer in en de Laptop begint opnieuw te starten |:(
Maar het probleem is hierbij niet opgelost want de DVD speler komt er weer uit dus ik moet hem terugbrengen naar MediaMarkt.

Hoe lang zal het duren voordat ik hem weer terug heb want dat ding is noodzakelijk ivm met mijn afstuderen nou.
Ik heb hem na precies 4 weken weer ontvangen waarbij ze een paar onderdelen hebben vervangen.
Het gaat hierbij om een nieuw DVD-unit, een nieuw scherm (ik had last van witte vlekken rechtsonderin en een ander harde schijf.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij zit de HDD aan de linkerkant van de touchpad waar het eerst erg warm werd. Nadat ze de HDD hebben vervangen kan ik merken dat hij niet meer zo warm wordt als eerst.

Het is me ook opgevallen dat ze iets aan de koeling hebben gedaan want hij maakt nu veel minder geluid omdat de fan niet de hele tijd op volle toeren draait. Het komt zelfs voor dat ie helemaal uitstaat en pas begint te draaien wanneer het warm word.

Dit wou ik effe delen met jullie en is het bij jullie ook zo dat de fan niet draait en pas als het warm wordt begint te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is spam en niet de bedoeling van GoT

[ Voor 82% gewijzigd door Turkish op 22-08-2006 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?

Ik begrijp niet helemaal hoe dit Spam is? Dit gaat over een 1437en het is een upgrade van een grafische kaart, hetgeen toch wel een redelijke tweak genoemd kan worden. Voorts leeft er duidelijk interesse op deze board aangaande dit onderwerp anders zou er geen topic over gepost worden waar overigens al meerdere malen naar MXM-Upgrade gelinkt wordt.

Ik heb 'm niet, hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:00:
?

Ik begrijp niet helemaal hoe dit Spam is? Dit gaat over een 1437en het is een upgrade van een grafische kaart, hetgeen toch wel een redelijke tweak genoemd kan worden. Voorts leeft er duidelijk interesse op deze board aangaande dit onderwerp anders zou er geen topic over gepost worden waar overigens al meerdere malen naar MXM-Upgrade gelinkt wordt.

Ik heb 'm niet, hoor...
misschien omdat je op je site ook meteen een winkeltje hebt en je zowel in je sig en elke post de url naar je eigen site post. Dat is gewoonweg spam in onze ogen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrepen. Zoals reeds in mail gezegd: no hard feelings. Om ervoor te zorgen dat deze thread ook mijn reactie bevat: het is moeilijk om niet naar mezelf te linken als je MXM info wil.

Hoe dan ook, als iemand info wil, ze weten me te vinden. Ik verwijder nu de link uit m'n sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier al iemand geprobeerd om Windows Vista te installeren op deze laptop?

Ik heb het getest met de Beta 2, maar heb problemen met de Ati X700. Ati heeft Vista drivers beschikbaar, maar toch herkent Vista de kaart niet, met als gevolg dat ik op een resolutie van 800x600 zit te klooien...

Ik ga volgende week nog eens proberen of de RC1 betere resultaten geeft. Iemand hier misschien de pre-RC1 al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om een tweede harde schijf in de laptop te bouwen, om wat extra
capaciteit te krijgen.
Hebben al meer mensen dit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:38:
Heeft er hier al iemand geprobeerd om Windows Vista te installeren op deze laptop?

Ik heb het getest met de Beta 2, maar heb problemen met de Ati X700. Ati heeft Vista drivers beschikbaar, maar toch herkent Vista de kaart niet, met als gevolg dat ik op een resolutie van 800x600 zit te klooien...

Ik ga volgende week nog eens proberen of de RC1 betere resultaten geeft. Iemand hier misschien de pre-RC1 al getest?
Heb Vista zelf ook al een hele tijd draaien (sinds Beta2 tot nu (Pre-RC1)). De Vista-drivers zullen inderdaad met geen mogelijkheid werken maar de XP-drivers werken gelukkig wel.

Dan kun je de resolutie weer gewoon op 1200x800 zetten. Er komt echter wel een blauw scherm als ik bijv. games wil gaan spelen en dit heb ik tot op heden ook nog niet kunnen oplossen.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DT-PiSanG schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:00:
[...]

Heb Vista zelf ook al een hele tijd draaien (sinds Beta2 tot nu (Pre-RC1)). De Vista-drivers zullen inderdaad met geen mogelijkheid werken maar de XP-drivers werken gelukkig wel.

Dan kun je de resolutie weer gewoon op 1200x800 zetten. Er komt echter wel een blauw scherm als ik bijv. games wil gaan spelen en dit heb ik tot op heden ook nog niet kunnen oplossen.
Ok, goed om te weten, dan ga ik bij de RC1 dadelijk de XP drivers gebruiken. Werkt de aero interface e.d. wel goed met de XP drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:54:
Ik zit er aan te denken om een tweede harde schijf in de laptop te bouwen, om wat extra
capaciteit te krijgen.
Hebben al meer mensen dit gedaan.
volgens mij is er geen mogenlijkheid om een tweede hd in te bouwen ik heb hem wel eens open gehad (gedeeltelijk) en was geen ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de gebruiksaanwijzing moet het kunnen, wat moet je anders met je raid controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:09
Het hoort te kunnen, maar ik heb er zelf ook nadrukkelijk naar gezocht.
Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat de x700 in de weg zit, want het boekje is namelijk niet alleen maar voor deze laptop en deze configuratie.
Hij is er namelijk ook wle in andere configuraties te krijgen neem ik dan aan.
Er is geen ruimte voor een 2e hardeschijf, wat ik zelf ook erg jammer vond, anders had ik wel leuk raid 0 gedraaid...
Maar en een 2e serial ata poort vinden is ook een hele klus, heb er namelijk geen een gevonden.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dragonballz77/DSCF0010thumb.jpg
Zo ziet ie er van binnen uit. (Klik voor grotere foto)

[ Voor 11% gewijzigd door Lieuwe15 op 22-09-2006 16:28 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

In de M3438 (de andere notebook in de manual) past wél een 2e hdd.. maar dat komt omdat deze laptop over een 17" scherm beschikt, en dus meer ruimte heeft. De 1437 heeft deze ruimte niet. Ik heb er ook al eens naar gezocht.

www.google.nl

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
Links naast de Intel Wlan kaart zit je tweede Sata aansluiting. Het is alleen niet in de vertrouwde vorm die wij kennen vanuit de pc. Het is een kabel, die later een verloopje krijgt en dan de orginele connector wordt ten behoeve van de sata hdd.

Verwijderd

De 3438 is gebaseerd op precies hetzelfde moederbord, daarom dat die RAID controller er op zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

ik had eerst ook het lagging probleem, merkte ik vooral in trackmania maar ongeveer na een maand was het spoorloos verdwenen, zonder ook maar iets te installeeren van andere drivers oid.

ik heb de samsung 80 gig s-ata

ben nu nog steeds een tevreden bezitter van de notebook..

helaas heeft mijn mam het bonnetje van de notebook weg gegooit :(
geen garantie meer dus.
hij is al 2 maal stuk geweest maar die kon ik toen nog op laten halen door fujitsu onder de garantie op het type nummer. (1e keer video kaart, 2e keer scherm)

nu maar hopen dat hij NOOOOIIIITTT stuk gaat :P

Coding 4 Fun!

• fleppuhstein
Vincenz0 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:45:
ik had eerst ook het lagging probleem, merkte ik vooral in trackmania maar ongeveer na een maand was het spoorloos verdwenen, zonder ook maar iets te installeeren van andere drivers oid.

ik heb de samsung 80 gig s-ata

ben nu nog steeds een tevreden bezitter van de notebook..

helaas heeft mijn mam het bonnetje van de notebook weg gegooit :(
geen garantie meer dus.
hij is al 2 maal stuk geweest maar die kon ik toen nog op laten halen door fujitsu onder de garantie op het type nummer. (1e keer video kaart, 2e keer scherm)

nu maar hopen dat hij NOOOOIIIITTT stuk gaat :P
Je hebt gewoon garantie op het serienummer. Wat gewoon hier: http://www.fujitsu-siemen...nty/product_warranty.html te checken is.

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

hier word vermeld (in het duits)

dat ik 2 jaar bring-in garantie heb, toch is hij al 2 maal met pickup-return garantie opgehaald

dus ik weet niet precies hoe het nu zit ;-)

heb net nieuwe ati driver installed,
moet zeggen dat het veel sneller in games gaat dan die 5.4 driver uit 2005

Coding 4 Fun!

• fleppuhstein
Vincenz0 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:06:
hier word vermeld (in het duits)

dat ik 2 jaar bring-in garantie heb, toch is hij al 2 maal met pickup-return garantie opgehaald

dus ik weet niet precies hoe het nu zit ;-)

heb net nieuwe ati driver installed,
moet zeggen dat het veel sneller in games gaat dan die 5.4 driver uit 2005
Hier in nederland doet Fujistu Siemens er niet moeilijk over en doet alles met pickup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Sjonge sjonge mijn laptop is weer stuk, hij valt de hele tijd uit!!! :(

Soms tijdens rebooten of na 15 min in windows, gaat hij of rebooten of helemaal uit.
Ik word er niet goed van want dit is de 2de keer dat ik er problemen mee heb en zal hem zeker 4 weken kwijtraken ik ga gewoon een nieuwe opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Na het gebruiken van de "search engine" en het lezen van verschillende topics loop ik steeds vast en heb ik maar een account aangemaakt om mijn probleem te posten.

Wel nu mijn probleem, het "S-ATA-kwaal". Ik ben in het bezit van FS 1437g, die gisteren heb terug gekregen van de service center. Ter reparatie hebben ze ee

n nieuwe harde schijf er in gedaan. Ik moest doormiddel van mijn Recovery-CD XP Home er opzetten(zat geen OS op bij ontvangst), dit gaat echter niet goed omdat de cd-rom beschadigd is. Dus maar een eigen XP Pro CD-rom gebruiken. Ik heb verschillende poging en varianten geprobeerd maar steeds lukt het mij niet om XP Pro te installeren.

Variant 1 was doormiddel van een nLite gemodificeerde CD-rom. Ik heb eerst de .zip file gedload bij FS-site, "VIA ComboRAID Software Package V4.40a". Met nLite heb ik de drivers van de volgende map "drvdisk" toegevoegd. Tijdens het installatieproces werd de hdd niet herkent.

Variant 2 bestond uit mijn orginele XP Pro en een usb floppy-drive. Heb de inhoud van de "drvdisk" map gekopieerd naar een floppy en een setup laten uitvoeren met een "F6" in het begin. Alles gaat goed, drive wordt herkent en de drivers worden geladen. Ik kom nu zelf tot het formatteren van de schijf. Maar helaas houdt 't daarna op.
Na het formatteren vraag de setup om een floppy waat de Via RaidCombo drivers opstaan, als ik een willekeurig floppy erin doe dan ziet hij de floppy-drive niet. De floppy-drive wordt nu opeens niet meer herkent.

Er zit niks anders op om de laptop te installeren met een nLite versie XP. Ik heb in andere post gelezen dat een paar eigenaren van een FS 1437g wel is gelukt. Graag hoor ik van deze personen welke drivers zij hebben gebruikt? In welke volgorde zij deze hebben toegevoegd? Op een of andere manier die ik iets telkens fout bij het streamen van de mijn drivers.

Bij voorbaat dank.

Frusti!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
@ Frusti:

Zo heb ik het gedaan:

De sata drivers heb ik van deze site:
http://www.fujitsu-siemen...cation.html?LNG=EN&ID=149

Ik denk wel dat ik een iets andere versie heb (deze die er nu op staat is
van 30-5-2006)
Versie nr op site: 5.1.2600.440a

Deze download je, en pak je uit (met winrar/winzip)

Daarna download je nLite,
Een (hele) goede manual voor dit programma staat hier:
http://www.nliteos.com/guide/part1.html

Je vinkt gewoon aan dat je een bootable ISO wil maken....
en voegt die driver-files er ff in.

Daarna brandt je de iso-file met Nero of Alcohol120%

Dan moet ie 't toch echt doen......

Als hij het nog niet doet, laat het me dan ff weten.
Misschien kan ik nog de driverfiles (de oudere dus)
die ik op mijn gemaakte XP-Pro cd heb staan terugvinden.
Dan mail ik die je wel toe.

Veel succes verder :P

Edit:

Jij zegt dat je de drivers uit het mapje drvdisk hebt toegevoegd met nLite.
Probeer die uit het mapje: VIARAID\driver\winxp eens? :P

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 18-10-2006 16:42 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
Iemand al ervaring met Windows Vista op de laptop?

Zitten deze drivers er standaard in?, of wordt dat weer
f nLite'en (voorzover dat werkt met Vista)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd om er Vista op te installeren, de Beta 2 en de RC 2, en geen van beide werkt goed. Eerst een vooral vindt hij bij de installatie de harde schijf niet, wat je wel kan oplossen door een cdtje met de juiste drivers te laden.

En na de installatie krijg ik mijn grafische kaart niet aan het werken. Ik heb al alle mogelijke XP en Vista drivers voor de ATI X700 mobility getest, en toch blijft ik met een 800x600 resolutie zitten... Als iemand hier een oplossing voor heeft zou ik die zeer graag horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
Ik ben van plan next weekend ff Vista erop te zetten.
en dan XP (ook clean install) ernaast @ de D schijf (andere partitie dus)
hoop dat ik dat video(kaart) probleem niet heb zeg maar:S:S

Maar, draait het een beetje (soepel) verder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik heb nu al een tijdje deze laptop gekocht ( 2e hands ) toen nog een hele tijd hem getest bij de persoon thuis, en hij werkte perfect. Werd niet te heet, en hij werkte gewoon snel. Toen heb ik hem nog 2 weken lang gedraait met de windows van de persoon waar ik hem van heb gekocht. Maar toen wilde ik toch wel een schone windows.

Dus heb ik een nieuwe windows erop gezet, maar toen kreeg ik problemen met m'n geluid, 1x in de 15 minuten krijg ik dat m'n geluid 1/2 seconden brr zegt ( zo noemen ze het op internet ), en mijn muis hapert dan ook. Met games heb ik er totaal geen last van, dus dat vind ik heel raar.

Ik heb nu al de standaart drivers geprobeert, maar die hebben er ook last van, en toen heb ik gewoon AC97 drivers geprobeert en die heeft het wel iets minder, maar dan werkt mijn volumeknopje niet meer. En nu ben ik erachter gekomen dat ik een Azalia chip heb, alleen die drivers ervan zijn niet te downloaden.

Iemand anders ook deze problemen ? Het geluid lagt gewoon om de zoveel tijd iedere keer, ook al doe ik niets.

• hawk88
Heb je de nieuwste via raid drivers al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmiGueL schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:54:
Ik ben van plan next weekend ff Vista erop te zetten.
en dan XP (ook clean install) ernaast @ de D schijf (andere partitie dus)
hoop dat ik dat video(kaart) probleem niet heb zeg maar:S:S

Maar, draait het een beetje (soepel) verder dan?
Laat me weten als het lukt :) Verder draait het allemaal goed vind ik, natuurlijk werkt aero niet omdat hij geen flauw idee heeft met welke videokaart hij te maken heeft.
Verder heb ik geen problemen gehad, vooral de ondersteuning voor netwerken en wireless lan is stukken beter dan bij een clean XP install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
Ik heb Vista nu dus 3 dagen lopen, en ik kan 1 ding zeggen....
SUPER! :D
Aero werkt goed, de reslulutie is gewoon 1280x800, en ik was zelfs geen drivers voor de wireless-lan nodig! 8)
Verder zijn de scores (alleen op de processor na) allemaal 4+
Dus dat valt me best wel mee :)
(De processor moet ik dus nog ff overclocken...om 't compleet te maken...iemand suggesties? (via bios wil d8 ik niet zo simpel))

Ik denk, ik meld het even :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hawk88 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:25:
Heb je de nieuwste via raid drivers al geinstalleerd?
Dat lijkt me toch niet nodig, aangezien ik maar 1 hd erin heb ;) en dus geen raid driver. Of zou het dan nog verschil maken ? :) Want ik heb gewoon die raid/sata drivers van de site af gehaald, die zijn van 2005 als ik me nie vergis. Ik heb er verder ook niet bij nagedacht dat het misschien een raid/sata probleempje is, aangezien ik d8 dat het gewoon die audio chip was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
http://tweakers.net/nieuws/44231/?highlight=amilo

En dat op dit tijdstip gevonden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 15:00

joggie

Wie niet gek is, is saai

Ik heb Windows Vista RC1 geinstalleerd op mijn Amilo M 1437G
Zoals (vele) voor mij heb ik ook problemen met mijn video kaart (ATI Radeon x700 mobility).

Als eerste kun je de drivers van ati niet installeren, en de driver die windows zelf installeerd werkt ook niet. Je blijft dan steken op een lage resolutie.

Nadat ik de oude windows xp drivers voor de x700 heb geinstalleerd, kan ik eindelijk wel op de "normale" 1280x800 resolutie werken. Nu krijg ik alleen aero niet aan het lopen....
SmiGueL schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:35:
Ik heb Vista nu dus 3 dagen lopen, en ik kan 1 ding zeggen....
SUPER! :D
Aero werkt goed, de reslulutie is gewoon 1280x800, en ik was zelfs geen drivers voor de wireless-lan nodig! 8)
Verder zijn de scores (alleen op de processor na) allemaal 4+
Dus dat valt me best wel mee :)
(De processor moet ik dus nog ff overclocken...om 't compleet te maken...iemand suggesties? (via bios wil d8 ik niet zo simpel))

Ik denk, ik meld het even :+
Hoe heb jij het gedaan???

Joggie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 15:00

joggie

Wie niet gek is, is saai

Even een update...

Ik heb Windows Vista RC2 geinstallerd, en deze lost het probleem op!

Als je updates tijdens het installeren aanzet, word de windows ati driver (wddm) geinstalleerd. Deze werkt in Windows Vista RC2 schijnbaar correct voor de amilo m 1437G.

Aero werkt nu ook. De rest moet ik nog uitproberen.

Joggie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
hmm, ik heb weer een probleem. volgens mij ligt het aan mijn video kaart.
Ik kan namelijk geen extern scherm meer er op aan sluiten. tijdens het opstarten geeft hij wel beeld maar met een rode waas er over. En als hij in het window inlog scherm komt valt de externe monitor weer weg. dit heb ik ook als ik linux opstart als dan het inlog scherm op komt dan valt het externe scherm ook weg :(.

Heeft iemand van jullie ook zo iets dergelijks gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Met een rode waas erover? Is de gebruikte kabel (en/of DVI -> VGA converter) wel helemaal 100%? Aangezien er nog steeds RGB kleuren over de kabel gestuurd worden.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
Ja daar heb ik ook al aan gedacht, dus heb ik het ook met een dvi kabel geprobeerd, exact het zelfde probleem :( . ook heb ik het al met meerdere schermen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
Heeft iemand ook problemen met het geluid de laatste dagen?
Bij mij doet het geluid het opeens niet meer.

Dit krijg ik te zien in mijn taakbalk:
Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/8634/65075326rq7.jpg

En Windows Media Player geeft dit:
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/4461/24424821me1.jpg

Hoe krijg ik de standaard drivers weer terug? :/

[ Voor 38% gewijzigd door SmiGueL op 11-02-2007 19:11 ]

• lazrambo
Mijn laptop valt steeds uit tijdens het rebooten, het is geen hitte probleem want hij doet het ook na een koude start. Dit gebeurt nu ook net nadat mijn garantie is afgelopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Even een kickje, ik heb bij alle OS'en die ik heb gehad op deze laptop last gehad van het volgende: Langzame USB poorten. Ze gaan gewoon niet harder 300kb/s met USB2.0 sticks en/of Externe HD's.
Ik vind dit behoorlijk irritant, en vraag me af of ik de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Meteen maar even de oplossing voor het archief. Even de nieuwste bios erin flashen en het is gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
BioHazard schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:17:
....en vraag me af of ik de enige ben.
Ik haal (zonder bios flashen f zow dus) als ik vanaf mijn extene hdd lees met m'n usbpoort (gemeten met Sisoft Sandra) 40MB/s.
Dit zelfde geldt trouwens ook voor Firewire
(De bottleneck ligt dus waarschijnlijk wel bij de hdd zelf, maar die is ook al een aantal jaar oud 8) )

[ Voor 13% gewijzigd door SmiGueL op 02-03-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Ik haalde dus nog geen megabyte per sec ;) Nu wel overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
Weet je zeker dat het niet gewoon aan geen/verkeerde drivers lag?
(Want zonder drivers, kom je ook niet ver :P )

[ Voor 25% gewijzigd door SmiGueL op 03-03-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik vroeg me af of er nog gebruikers op dit forum zitten die deze notebook nog hebben.
Ik wil een grotere hardeschijf gaan plaatsen, kan er nog een 160GB schijf erin?

En mensen die er vista erop hebben draaien, word het systeem er niet te traag mee?
En welke drivers gebruiken jullie / werkt het al perfect. Wat kan je wel ermee en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Robin4 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 23:20:
Ik vroeg me af of er nog gebruikers op dit forum zitten die deze notebook nog hebben.
Ik wil een grotere hardeschijf gaan plaatsen, kan er nog een 160GB schijf erin?
Lijkt mij wel, SATA is SATA en de chipset kan echt wel schijven van dat formaat aan.
Heb er zelf ook wel eens naar zitten kijken, maar een snelle grote 2.5" schijf is echt duur. Dan heb ik er zelf liever een grote USB-disk aan hangen (voor mobiele gebruikers is dit uiteraard geen optie).

Heb trouwens mijn notebook verneukt ben ik bang. Wilde er 2x 1 GB in zetten (nu 35,- per stuk :)) maar heb blijkbaar iets kapot gemaakt. Hij gaat niet aan, ook niet met het oude geheugen er in... En dat terwijl ik al tientallen keren notebookgeheugen heb geplaatst/verwijderd :(.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Als er nog meer mensen zijn met ervaringen, dan hoor ik dit graag. Ook betrekking tot windows vista.

@railgunner
Notebook hardeschijven zijn momenteel even duur als een desktop schijf, dus de prijs valt wel mee.
voor 79 euro heb je een goede 160GB SATA harddisk 2,5 inch. Voor mij is dat een verdubbeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
RAILGUNNER schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:29:
Heb trouwens mijn notebook verneukt ben ik bang. Wilde er 2x 1 GB in zetten (nu 35,- per stuk :)) maar heb blijkbaar iets kapot gemaakt. Hij gaat niet aan, ook niet met het oude geheugen er in... En dat terwijl ik al tientallen keren notebookgeheugen heb geplaatst/verwijderd :(.
Hij werkt toch wel :+ ; kwestie van accu eruit, aan/uit knop 30 sec ingedrukt houden, accu erin en gaan :D. Helaas telt 'ie nu maar 1024 MB, terwijl ik er 2x 1024 MB in heb.

De chipset van deze notebook moet zo'n hoeveelheid toch wel aankunnen? De M3438 serie had modellen met 2GB en die heeft volgens mij dezelfde chipset...

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste