Hallo,
Ik heb deze laptop sinds oktober vorig jaar, en heb wel degelijk last van lags! En dat terwijl ik er nooit een spel op gespeeld heb. Bij mij treedt het ongeacht wat ik doe op. Hoewel ik het niet heel erg hinderlijk vind, is het soms best vervelend. Alles blijft dan een aantal seconden hangen en het lijkt alsof hij dan op volle toeren draait.
Bij toeval stuitte ik enige weken geleden op dit lag-probleem op een forum toen ik iets anders zocht. Terwijl ik altijd dacht dat het er ws gewoon bij hoorde... ms teveel programma's openstaan oid, tsja, weet ik veel.
Voor de rest een prima laptop, ik kan hem iedereen aanraden. Alleen de accuduur, ik haal soms nog geen eens 2 uren en dat vind ik wel erg weinig. Ik had speciaal een centrino genomen omdat mij verteld was dat dat scheelde in accuduur.
Ik heb hem gekocht voor 1199 bij MM in Leeuwarden, incl. een 3 jarige verzekering. Betaalde daarvoor 9,95 aan, en daarna nog eens 165 achteraf ineens.
Mijn vriendin heeft een ACER 1692, koste een paar maanden voor mij aankoop 1300 nog wat meende ik, ook bij MM in Leeuwarden. Ik zou niet willen ruilen, ze heeft er geregeld wat mee. Hij blijft om de haverklap hangen, defragmenteren kost weet ik hoeveel tijd en hij is eerruugggg traag in alles, heowel hij vrijwel dezelfde specificaties heeft als de M1437G van mij.
verder vind ik dat de kast ontzettend snel beschadigd, al na een week had ik er krassen op, terwijl ik er zuinig mee omga. Ook het toetsenbord is erg aan slijtage onderhevig. Al na een paar weken voelde en zag je al dat er slijtage was op de meest gebruikte toetsen, terwijl dat bij de Acer van mn vriendin zelfs nu na meer dan een half jaar nog helemaal niks is. Goed, ik gebruik hem dan ook dagelijks vrij intensief, maar toch.
Reden waarom ik vandaag in dit topic verschijn is het volgende:
Instant on/power cinema bleek opeens niet meer te werken. Afijn, da's opgelost, middels het opnieuw installeren van de drivers op de bijgeleverde cd-rom. Maar klopt dat dat dat alleen maar de Linux-versie is? Ik heb het idee dat dat helemaal net lekker werkt, en volgens mij toen ik hem kreeg, zat er een andere versie op, had ik ook andere knoppen er bij volgens mij en kon ik meer dingen instellen. En onder start/programma's/handleidingen-->> zie ik naast de handleiding voor de linux-versie ook een handleiding voor de windows-versie. Anyway, ik heb verder niks op de cd-rom met drivers en utilities staan, en wat hier ergens in het topic ook stond, om de nieuwste instant on 3in1 van de site van FS te downen en installeren maakt ook niet uit, want dat is dezelfde versie als ik op die cd-rom heb staan.
Instant on werkt nu wel. En power cinema start dan op. Ik krijg bij deze versie onderin allemaal grijze blokken, zgn. toetsen (vooruit, achteruit, stoppen, enz..) maar die werken niet als ik de aanwijzer er op zet. Ziet er trouwens ook goed koop en lelijk uit, en ik herken dit ook niet van toen ik hem kocht. Toen ging ik middels mn afstandbediening mooi door het menu heen. Volgens mij hoort er een windows-versie van dit programma op mn laptop. Hoe zit dat bij jullie?
Daarbij... mijn afstandbediening blijkt het ook niet meer te doen

. En vind dat nog wel het ergste geloof ik. Is toch wel handig. Ik heb er vanmiddag een nieuwe batterij ingezet, de oude bleek na doormeting bij de electronicazaak toch wel aan de lege kant te zijn, dus ik vol goede moed naar huis en aan de slag. Nou mooi niet >:(.
Iemand hier enig idee hoe ik dat weer aan de praat krijg? Zag nml. ook ergens de vraag dat hij met powercinema wel werkte en met winamp e.d niet, en diegene had het over drivers, maar kreeg daar verder ook geen antwoord op, dus ik probeer het nu nogmaals ;-) Voorheen kon ik er ook gewoon Winamp mee bedienen, maar dat is ook gebeurd, hij doet het bij geen enkel programma meer.
Dus 2 vragen:
Klopt het dat er alleen een linux versie te installen is van Power Cinema?
Hoe krijg ik de afstandbediening weer werkende?
Voor andere gebruikers is het handig als er hier ook een antwoord verschijnt, maar je mag me uiteraard ook mailen op zoeteliefje@hotmail.com.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie aandacht en tips. Ik zal diegene eeuwig dankbaar zijn en altijd aan hem/haar denken als ik languit in bed een dvd-tje lig te kijken en niet overeind hoef voor het geluid e.d ;-)))
Troel