Bijna dood ervaringen zijn ook niet zo simpel als puur ff wat weinig zuurstof. Het is voor diegene een positie waarin hij denkt dat deze situatie onherroepelijk tot zijn dood leid of lijd
De ziel(zoals ik dat graag noem) geeft op en gaat uit t lichaam, soms als blijkt dat t lichaam nog wel door kan gaan met leven wil de ziel terug, maar soms is een ander ziel eerder in dat lichaam. Sommige mensen met een bijna dood ervaring hebben een andere stem (soms een tik erbij) en totaal andere eigenschappen.
Zoiets kan ik niet makkelijk terugleiden naar zuurstofgebrek
Maar in de centrifuges van de luchtmacht vinden dat soort dingen ook vaak plaats(idd zuurstof gebrek want dat zit in je voeten dan). Maar die ruimte is ook leeg met 1 draaiend ding erin. Verbeelden is dan niet moeilijk.
Toch weten sommige mensen precies hoe hun 5 uur durende operatie eruit zag... dat is dan toch wel vreemd.
Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan: 99% van de indrukken tijdens een bijna-dood-ervaring (tunnel met licht, 'levensfilm', etc.) zijn te herleiden naar zuurstof-gebrek in de hersennen. Of dat nu komt door een acute, medische oorzaak, of door hyperventilatie veroorzaakt door angst maakt dan niet uit.
Ook de restverschijnselen (andere stem bijv.) kunnen door een kortdurend zuurstofgebrek in de hersenen veroorzaakt worden. Iemand die bijv. een herseninfarct / CVA heeft gehad, kan soms moeite hebben met / anders praten, stemmingswisselingen hebben, etc.
Het ligt er maar net aan welk deel van de hersennen is getroffen door het zuurstoftekort.
Voor wat betreft de operaties: er bestaat zoiets als 'awareness'. Een narcose bestaat uit een aantal delen: een slaapmiddel, een spierverslapper en een pijnstiller. Er zijn zat verhalen bekend van mensen die, tijdens een operatie, wakker worden om dat het slaapmiddel al is uitgewerkt. Vaak is dan ook de pijnstiller al uitgewerkt, waardoor zij volledig voelen wat er gebeurd. Als de spierverslapper dan wel nog werkt, is dat niet echt prettig, aangezien ze niet aan kunnen geven wat er aan de hand is. Een anesthesie-medewerker zou zoiets wellicht kunnen merken aan een verhoogde hartslag / bloeddruk (lichamelijk reactie op de pijn), maar de patiënt zelf kan het dus absoluut niet aangeven.
Als je je zo'n situatie voorsteld waarbij de pijnstiller wél nog werkt, en dus iemand wakker is maar niet kan bewegen en niets voelt, kun je je idd later herinneren wat er allemaal gezegd / gebeurd is tijdens je operatie: je bent namelijk gewoon wakker. Niemand merkt hier iets van, want je kunt bijvoorbeeld niet even je ogen open doen of iets zeggen (want: spierverslappers).
Over die foto's met orbs erop, ik heb een foto van een training waar ook veel van die dingen op staan terwijl t totaal niet de bedoeling was dat te fotograferen, en dr waren ook heel wat mensen bij toen die foto's genomen waren. Als iemand mij kan vertellen hoe ik een foto kan posten hier wil ik dat best doen als daar interesse voor is.
Om je foto te posten:
code:
1
| [img]urlvanjeplaatje[/img] |
Ik bárst van de foto's met vage lichtvlekken e.d., maar ik geef al vanaf het begin de schuld aan een brak toestel / brakke opname. 99% van de foto's die dit hebben zijn namelijk met flits genomen, neem ik een foto zonder flits dan heb ik nergens last van.
Mijn vriendin heeft een paar maanden geleden een cursus reiki gedaan. Wat ik van reikie moet denken weet ik niet, maar vind het allemaal erg onwaarschijnlijk. Het helpt haar echter bij het leven met haar hoofdpijnen, en slaapt beter.Of dat nou tussen dr oren zit of niet, ik ben al lang blij
Reiki, en aanverwante dingen die Roy Martina naar Nederland heeft gehaald, for that matter, heeft imho weinig met 'paranormaliteit' te maken. Ik heb Roy Martina, in het kader van een radioprogramma dat ik een hele tijd heb gemaakt, een aantal keer vrij uitgebreid gesproken, en hij geeft het ook zelf al aan.
De meeste van dit soort 'geneeswijzen' berusten op een bepaalde samenwerking tussen lichaam en geest, lichaam en natuur, etc. Ook iets dat (nog) niet bewezen is, maar wat wel al veel breder geaccepteerd is dan de praktijken van Char en consorten.
Hoeveel mensen maken er al niet gebruik van accupunctuur, homeopathie, magnetiseurs, etc.?
Heeft werkelijk niets met 'paranormaliteit' te maken.
[
Voor 14% gewijzigd door
ralpje op 12-12-2005 11:03
]