bacterie schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:07:
Ik ben overtuigd van het bestaan van een paranormale wereld maar als er iemand van zichzelf loopt te beweren dat ie kan praten met overleden mensen dan denk ik dat het hier gaat om iemand die niet helemaal bij zijn gezonde verstand is. Ik heb Char nog nooit in actie gezien en ik wil haar ook nooit in actie zien, maar ik ga er vanuit dat het hier kan gaan om 2 dingen:
1) oplichting. Char en al die andere paranormale flierefluiters lopen te boel doelbewust te neppen omdat ze aandacht te kort komen of omdat ze geld krijgen voor het verkopen van lucht.
2) Char & co zijn gewoon gek. Ze zijn serieus overtuigd dat ze spoken zien en met doden kunnen chatten maar in werkelijkheid is dit niet het geval. Ze weten gewoon niet waar ze mee bezig zijn, net als die hele rtl-club die de hele zooi uitzendt. Als mensen niet kritisch genoeg tegenover zichzelf willen of kunnen zijn, dan kunnen ze allerlei vreemdsoortige ideeën gaan ontwikkelen.
Dus ik geloof in paranormale zaken maar niet in tante Char en ome Robbert.
Of optie 3, het gaat jouw inlevingsvermogen te buiten?
Ondanks dat Google deze foto bij zijn naam hangt, weet ik niet zeker of hij deze foto echt heeft gemaakt. Ik vind hem namelijk heel anders dan zijn meeste foto's. Zal eens aan mn vriendin vragen wat zij denkt.
Overigens kun je je vraagstelling ook omdraaien. In plaats van het vreemd te vinden dat hij zo erg op de "televisie-aliens" lijkt, is het misschien mogelijk dat "televisie-aliens" op echte verschijningen zijn gebasseerd?
Overigens hebben we het hier dus niet over een alien (als in buitenaards wezen) maar over de verschijning van een aardse geest. Volgens mij.
Omdat ik geloof in een eigen wil. Als ik nu besluit mijn arm af te hakken, denk ik niet dat die van te voren al bepaald was. Net zo min als dat ik besluit het niet te doen.
Ik zie niet in wat er niet consequent is aan mijn mening. Ik hang alleen ergens tussen het geloven in het paranormale, en het wetenschappelijke, en geef mijn eigen ideeën over bepaalde aspecten.
Hoe dan ook.. er zijn ook lui als char die beweren met de doden te kunnen praten.. waarom gaan die dan niet moordzaken oplossen?
Net als jomanda met d'r magische watertjes.. waarom heeft zij aids nog niet genezen?
Astrologen claimen toch overgens wel de toekomst te voorspellen? ik heb op 10 september 2001 nergens gelezen : "waterman, morgen zal er een vliegtuig in het WTC boren, zorg dat je daar niet bent" .. komop jongens.
Sowieso betwijfel ik dus de mogelijkheid op 'helder zien', omdat ik geloof in de vrije wil van de mens. Waarom alle leugens en oologen nog niet de wereld uit zijn geholpen door simpelweg de juiste antwoorden aan deze gidsen te vragen is ook een goed punt om er niet in te geloven.
Maar misschien is er een "goede" verklaring; slechte demomen die dat blokkeeren? Weet ik veel
Ik meen overigens dat er eens is bepaald dat op het moment van overlijden een mens een factie lichter (gewicht) wordt. Een theorie is dat het ziel dan het lichaam heeft verlaten. Andere theorieen zijn dat de longinhoud volomen leeg is en zo zijn er nog wel een paar wél wetenschappelijk te verklaren theoriën. Kent iemand dit verhaal en heeftie diegene toevallig een bron?