Ik gebruik naar aanleiding van dit topic al bijna driekwart jaar MMEX, met name vanwege zijn handige mobiele app. Waar ik echter tegen aan loop zijn mijn periodieke uitgaven. Denk aan zorgverzekering die ik voor het hele jaar vooruit betaal, MRB die je elke drie maanden hebt, water voor een half jaar....
Door dat soort uitgaven heb ik elke maand een vertekend beeld van wat ik nu gemiddeld aan inkomsten en uitgaven heb.
In mijn maandelijks overzicht wil ik juist ook de fictieve bedragen, dus de zorgverzekering, zien. Zo'n progrtamma moet dan door hebben dat het bedrag van laten we zeggen 1000 euro verdeeld moet worden over 12 termijnen.
Dat kan MMEX nog niet zo heel goed. Ik heb wel een budget functie gezien maar ik loop te knoeien met de verschillende categorieën en subcategorieën, wat niet echt lekker loopt.
Ik zit ook even naar YNAB te kijken (kan dit topic niet beter YNAB heten, wat een boel berichten daar over hahah) maar dat trekt me niet zo, althans die filosofie erachter in eerste instantie niet. Ik wil eigenlijk gewoon een simpel programma hebben met vooral een mobiele app waarop ik elk bonnetje kan invoeren en waarbij ik elke maand een overzichtje krijg met de periodieke en maandelijkse uitgaven gemixt door elkaar heen.
Alhoewel ik dit op hun site lees:
YNAB is built to let you easily set aside funds for larger, infrequent bills. $600 car insurance premium due in six months? Budget $100 each month into your 'Car insurance' category and watch the balance grow. When the bill is due, you pay it and everything feels the same. That is, what used to send you into financial "crisis mode" now doesn't even make you blink.
Dus wie weet kan iemand mij toch overtuigen
Heeft iemand een suggestie voor zoiets?
Ik kan natuurlijk in Excel iets moois maken of ik moet zelf een web-app maken maar ik ga niet het wiel opnieuw uitvinden als er al iets bestaat
[
Voor 15% gewijzigd door
maarud op 05-05-2015 16:10
]