Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Even de poll hier naar toe gehaald, kan de discussie over de huidige keuze van virusscanners hier voortgezet worden:

Poll: Welke virusscanner is voor jou de beste?
AntiVir
ArcaVir
Avast
AVG
Avira
BitDefender
Dr.Web
E-Scan
E-Trust
F-Prot
F-Secure
Fortinet
Ikarus
Kaspersky
Live One-Care
Mc Afee
Nod32
Norman
Norton
Panda
Pc-Cillin
Quick Heal
Sophos
VirusBlokAda
Una
ClamAV
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=337605&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Stond ie hierboven niet bij? Check deze opties
Bullguard
Sunbelts Vipre
Endpoint
Symantec Corporate
Prevx (CSI)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=337651&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nod32, maar dan wel versie 2.50 build 30.
Ik ben nog een Windows XP gebruiker en deze versie is imho de meest lichte en stabiele.

Later dit jaar waarschijnlijk over naar Windows 7 en dan moet ik wel upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb 2 opties, betaald dan zou ik zeggen ga voor mc afee, als je een goede gratis combo wilt zou ik zeggen avg free in combinatie met spybot search and destroy. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 21:50
http://marketshare.hitslink.com/

Deze pagina, die ik trouw bezoek af en toe, wordt nu sinds kort geblokkeerd door AVira webguard, reden zou zijn dat het mailcious is oid(http://www.avira.com/en/support/fraud.html). Iemand die dit kan ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Snowwie schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:01:
Even de poll hier naar toe gehaald, kan de discussie over de huidige keuze van virusscanners hier voortgezet worden:
Je hebt een rijtje met consumentenscanners en daarna een met zakelijke? Ik mis Trend Micro en Kaspersky in het tweede rijtje.
Norton Internet Security geeft geen melding. Ook niet als ik de pagina zoek via Google. Krijg dan een groen ok-vinkje te zien.

[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 03-07-2009 07:29 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ja melding is nu weg, tx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:01
Mmm. Toch nog even een game-virusscanner gerelateerd vraagje. Ik game veel, gebruik nu Symantec Antivirus 9 (nope, niet Norton :D), helaas niet goed compatible met Windows 7.
Wie o wie heeft er goede en zeer licht alternatieven voor mij? Want google geeft helaas niet veel. :(

Edit: En eentje die in x64 en in x86 beschikbaar is. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Xanland op 19-07-2009 23:06 ]

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Xanland schreef op zondag 19 juli 2009 @ 23:03:
Mmm. Toch nog even een game-virusscanner gerelateerd vraagje. Ik game veel, gebruik nu Symantec Antivirus 9 (nope, niet Norton :D), helaas niet goed compatible met Windows 7.
Wie o wie heeft er goede en zeer licht alternatieven voor mij? Want google geeft helaas niet veel. :(

Eset antivirus. werkt bij mij prima op win7

je hebt ook internet security
maar ik ben daar niet zon fan van.
gebruik wel gewoon firewall van windows

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-09 13:19

Norton Gamers Edition??? hoort licht te zijn.

En anders gewoon Nod32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poefel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 21:19
Ik gebruik McAfee Virusscan Enterprise. Ik ben er tevreden mee, al vind ik het wel traag. Ik heb alleen geen uitgebreide ervaring met andere scanners. Ik heb alleen een vraagje

Geinstalleerd op Windows 7 lijkt alles goed te werken. Alleen Windows zelf klaagt dat er geen geschikte virusscanner geinstalleerd is. Hoe kan ik nu weten of McAfee goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik dacht ik laat dit even weten want het leven is al duur genoeg: had 2 jaar Avira Premium aangeschaft voor 1 pc a 32€, dat vond ik meevallen, voor 2 pc's ;) . Heb het nu op 2 pc's plus lappie van me pa installt, en hij pikt het gewoon. Toch handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emperor66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:27
Welke virusscanner is het beste in een 64 bits Windows omgeving?
Ik gebruikte altijd Eset Smart Security 4 op mijn 32bits Vista.
Daar was ik tevreden over.
Iemand ook ervaringen met een gratis 64 bits virusscanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:14

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

emperor66 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:10:
Welke virusscanner is het beste in een 64 bits Windows omgeving?
Ik gebruikte altijd Eset Smart Security 4 op mijn 32bits Vista.
Daar was ik tevreden over.
Iemand ook ervaringen met een gratis 64 bits virusscanner?
Ik gebruik zelf antivira free virusscanner op RC windows 7 x64 (Dit systeem gebruik ik 24/7, dus geen test systeem). Deze werkt hierop geweldig. Als win7 daadwerkelijk uit is, wil ik overstappen op het premium pakket. Maar het is geen native x64 app. Mijn broertje gebruikt de premium pakket op zijn windows vista home premium x64 en hij is heel erg tevreden over het pakket.

De false-positive meldingen zijn wel wat minder geworden, maar lees voor het geval de gehele melding door :P.

[ Voor 10% gewijzigd door XTREEMRaGE op 30-07-2009 13:20 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 11:40

Magic666

No one's neighbour!

Ik wil Armor Online ++ eens proberen.

Deze heeft de dubbele a-squared/Ikarus scan-engine die ook in a-squared Anti-Malware aanwezig is, iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat een on-demand scanner iets voor je is? Die is alleen actief tijdens het scannen van je PC en niet tijdens het spelen van games.

Ik gebruik zelf Hitman Pro 3.5 als on-demand scanner. Het combineert de volgende pakketten via cloud computing:
  • G Data AntiVirus 2010 (BitDefender en Avast!)
  • NOD32 Antivirus 4.0
  • Avira AntiVir
  • Prevx 3.0
  • a-squared Anti-Malware 4.5 (a-squared en Ikarus)
In tegenstelling tot voorgaande versies van Hitman Pro installeert versie 3.5 helemaal geen software meer op je PC maar werkt het via cloud computing. De EXE is slechts 4.5MB groot en een volledige scan duurt slechts 1 tot 3 minuten.

Hitman Pro 3.5 ondersteunt ook Windows 7 en er is een x86 en x64 versie.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 00:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
poefel schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:31:
Ik gebruik McAfee Virusscan Enterprise. Ik ben er tevreden mee, al vind ik het wel traag. Ik heb alleen geen uitgebreide ervaring met andere scanners.[...]
Dat is precies het probleem met McAfee (ja ook de enterprise dus), het vertraagt vaak onverklaarbaar je PC. Ik ben er daarom helemaal klaar mee en installeer eigenlijk overal Antivir. Ga nu zelf de betaalde maar aanschaffen nu mijn Nod32 licentie afloopt denk ik. Met Nod ben ik klaar omdat het gewoon teveel spyware doorlaat. Ik weet wel dat dit striktgenomen niet door een virusscanner gedekt wordt, maar kom op het is 2009, de ergste moeten toch wel gedekt worden (of althans niet volkomen genegeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Poll is vreemd.. AVG of Avast kan nooit beter zijn dan Kaspersky maar jah ik begrijp het wel omdat het gratis is.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Wildfire

Joy to the world!

Striptease schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:57:
Poll is vreemd.. AVG of Avast kan nooit beter zijn dan Kaspersky maar jah ik begrijp het wel omdat het gratis is.
Waarom zouden AVG en/of Avast niet beter kunnen zijn dan Kaspersky? Dat iets gratis is betekent niet per definitie dat het niet net zo goed of zelfs beter kan zijn dan een commerciëel pakket.

Avast is er trouwens ook gewoon in een commerciële variant hoor, AVG ook.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het volgende:
Wij zijn bezig met aanloop richting de verhuizing van ons kantoor, samen met hardware upgrades.

We hebben een groot aantal buitendienst mensen werken, die 1x per 14 dagen op kantoor is. Nu gebruiken wij trend micro als virusscanner, die via centrale server in ons netwerk zijn updates binnenkrijgt en zo kunnen wij makkelijk managen welke scanners er allemaal up to date zijn (of juist niet). Betekend dus dat de buitendienst mensen 13 dagen zonder updates zitten, gelukkig nu nog steeds niets fout voorgekomen, maar nu we toch gaan verhuizen heeft het ook punt van aandacht gekregen.

Iemand bekend met de bedrijfs-versies van de scanners, welke dus via centrale server (dus niet direct internet - proxy server) worden geupdate, maar dus ook als de mensen thuis aan het werk zijn? (citrix clients). Nod32 Business Edition ziet er interessant uit, maar ik kan daar weinig van vinden hoe de client wordt geupdate en of de gebruikers de scanner ook kunnen aanpassen. (trend micro kan de gebruiker dus niets wijzingen of veranderen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:19
Grappig om te zien dat NOD32 zo goed scoort. Krijg net een vreemd mailtje binnen en draai zelf geen virusscanner dus hops even naar een online checker en jahoor: virustotal
Voor de NOD gebruikers: het was een spam van UPS over een gemist pakketje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 00:06
Jazekerrrrr schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 18:42:
[...]

Ik weet niet waar je dat hebt gezien maar in de nieuwe av-comparatives staat toch echt few:
http://www.av-comparative...t/ondret/avc_report21.pdf
Hij heeft gelijk. Ik gebruik Sophos nu een jaar voor ongeveer 100 pc's, en het aantal false positives is enorm.
Gebruik altijd de laatste versie. Daarnaast wil ik zeggen dat het Administrator gedeelte van Sophos behoorlijk knudde is. Sta op het punt over te stappen naar NOD32.

[ Voor 3% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 07-08-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
latka schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:52:
Grappig om te zien dat NOD32 zo goed scoort. Krijg net een vreemd mailtje binnen en draai zelf geen virusscanner dus hops even naar een online checker en jahoor: virustotal
Voor de NOD gebruikers: het was een spam van UPS over een gemist pakketje ;-)
Heb jij ooit een AV gezien dat alle Virussen pakt ? Trouwens zie ik achter AVG (#2), Avast (#3) en Kaspersky (#4) ook niks staan

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Wildfire schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:01:
[...]

Waarom zouden AVG en/of Avast niet beter kunnen zijn dan Kaspersky? Dat iets gratis is betekent niet per definitie dat het niet net zo goed of zelfs beter kan zijn dan een commerciëel pakket.

Avast is er trouwens ook gewoon in een commerciële variant hoor, AVG ook.
Linux is toch ook gratis? ;)
En daar is echt niets mis mee!

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

smvs schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:30:
[...]

Dat is precies het probleem met McAfee (ja ook de enterprise dus), het vertraagt vaak onverklaarbaar je PC. Ik ben er daarom helemaal klaar mee en installeer eigenlijk overal Antivir. Ga nu zelf de betaalde maar aanschaffen nu mijn Nod32 licentie afloopt denk ik. Met Nod ben ik klaar omdat het gewoon teveel spyware doorlaat. Ik weet wel dat dit striktgenomen niet door een virusscanner gedekt wordt, maar kom op het is 2009, de ergste moeten toch wel gedekt worden (of althans niet volkomen genegeerd)
Ik ben nu ook over van Nod (versie 4) naar Antivir (Security suite). Man wat een wereld van verschil. Ik dacht dat Nod redelijk weinig vertragend werkte maar dat was vast in de v 2.x days. Ik vond het al zo raar dat mijn systeem niet zo lekker meer liep. Immers, met een C2D e4500/2GB/7200RPM systeem moet je toch wel lekker kunnen internetten onder XP SP3. Ik had gewoon zelfs last van dat karakters later op het scherm verschenen in Word enzo. Gewoon kleine irri vertraginkjes. Daarnaast veel onverklaarbare schijfactiviteit. Nu met Antivir lijkt alles opgelost. Kan weleens een blijvertje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

SinergyX schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:38:

Iemand bekend met de bedrijfs-versies van de scanners, welke dus via centrale server (dus niet direct internet - proxy server) worden geupdate, maar dus ook als de mensen thuis aan het werk zijn? (citrix clients). Nod32 Business Edition ziet er interessant uit, maar ik kan daar weinig van vinden hoe de client wordt geupdate en of de gebruikers de scanner ook kunnen aanpassen. (trend micro kan de gebruiker dus niets wijzingen of veranderen).
Zorg voor een policy dat alle gebruikers aan bepaalde voorwaarden moeten doen:
- virusscanner in werking
- alle updates (of in elk geval bepaalde)

Ook als gebruikers thuis op internet gaan, moeten ze dat via het bedrijfsnetwerk en zo kan de policy afgedwongen worden. SonicWALL doet dat met Enforced Client opties via de firewall of SSL-VPN. Het kan vast ook op andere manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ga binnenkort een "oude" laptop (Pentium M 1.6 GHz met 768 Mb RAM) gebruiken als server met Exchange. Nu gebruik ik nog een oude PIII-733 Mhz, en die heeft er echt moeite mee, en moet per Radmin worden bestuurd (geen scherm bij de hand), en dat is met een laptop minder een probleem ;) .

Nu staat er op die oude server McAfee Enterprise v8.5i, maar die is echt loodzwaar. Ik had hem ook op de laptop, en die was tijdens het updaten onbruikbaar. Sinds ik de gratis Avira gebruik, is die laptop gelijk een stuk prettiger in het gebruik geworden.

Nu gaat het hier om Windows 2000 Advanced Server (W2KAS), dwz een stokoud OS (met Exchange 2003). Ik kan ook 2003 inzetten, maar W2KAS is zo stabiel, al bijna 5 jaar niet gecrashed en alleen een reboot bij updates.

Nu is de vraag: welke virusscanner inzetten die op serveredities draait? Gratis zit er niet in, maar als ik dan moet betalen, dan licht qua resources en natuurlijk goed ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:38
gambieter schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:04:
Ik ga binnenkort een "oude" laptop (Pentium M 1.6 GHz met 768 Mb RAM) gebruiken als server met Exchange. Nu gebruik ik nog een oude PIII-733 Mhz, en die heeft er echt moeite mee, en moet per Radmin worden bestuurd (geen scherm bij de hand), en dat is met een laptop minder een probleem ;) .

Nu staat er op die oude server McAfee Enterprise v8.5i, maar die is echt loodzwaar. Ik had hem ook op de laptop, en die was tijdens het updaten onbruikbaar. Sinds ik de gratis Avira gebruik, is die laptop gelijk een stuk prettiger in het gebruik geworden.

Nu gaat het hier om Windows 2000 Advanced Server (W2KAS), dwz een stokoud OS (met Exchange 2003). Ik kan ook 2003 inzetten, maar W2KAS is zo stabiel, al bijna 5 jaar niet gecrashed en alleen een reboot bij updates.

Nu is de vraag: welke virusscanner inzetten die op serveredities draait? Gratis zit er niet in, maar als ik dan moet betalen, dan licht qua resources en natuurlijk goed ;)
ForeFront Client Security :?

http://www.microsoft.com/...curity/en/us/default.aspx

is van microsoft en als je een technet/msdn abbo hebt zit hij er bij en de client draait ook nog eens op windows 2000 sp4 :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:01
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:16:
[...]

Misschien dat een on-demand scanner iets voor je is? Die is alleen actief tijdens het scannen van je PC en niet tijdens het spelen van games.

Ik gebruik zelf Hitman Pro 3.5 als on-demand scanner. Het combineert de volgende pakketten via cloud computing:
  • G Data AntiVirus 2010 (BitDefender en Avast!)
  • NOD32 Antivirus 4.0
  • Avira AntiVir
  • Prevx 3.0
  • a-squared Anti-Malware 4.5 (a-squared en Ikarus)
In tegenstelling tot voorgaande versies van Hitman Pro installeert versie 3.5 helemaal geen software meer op je PC maar werkt het via cloud computing. De EXE is slechts 4.5MB groot en een volledige scan duurt slechts 1 tot 3 minuten.

Hitman Pro 3.5 ondersteunt ook Windows 7 en er is een x86 en x64 versie.
Juist jah, dit is dus het minst aangeraden programma ooit. Heb ook een tijdje deze versie gebruikt, maar vond het ronduit bagger. Voor de gein had ik na zo'n scan nog een anderre AV eroverheen gegooid, om te kijken of die nog wat doet.

Jahoor, vond gerust nog een virusje. En tevens is Hitman Pro én betaald én totaal bij mijn weten niet populair meer.
Andere naam is ook wel Shitman Pro - zal het imo altijd blijven ook.

Ben nu iig bezig met Norton AntiVirus 2009 Gaming Edition en die werkt ook perfect. Behalve dat ik er niet wil voor betalen. :+

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Nu online

Je kunt de opvolger van Symantec installeren; Endpoint Security. Deze werkt bij mij erg goed op Windows 7 moet ik zeggen. Merk bijna niet dat het programma is geinstalleerd. Ikzelf heb daarvoor ook altijd de Symantec Corporatie Edition gehad.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

gambieter schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:04:
[...]
Gewoon ook Avira maar dan een betaalde server variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Iemand hier ervaring met Microsoft Security Essentials ? Heb m nu draaien op mijn Aspire One met Windows 7 en hij voelt erg snel iig ;) (stuk sneller dan Kaspersky Internet Security 2010 met alles uit behalve de realtime scanner)

Instellingen heeft t ding nauwelijks, heb eigenlijk alleen de scheduled scan uitgeschakeld.

Wellicht ook iets voor:

(buiten dat ik geen x64 versie heb kunnen vinden..)

[ Voor 40% gewijzigd door Tomba op 07-09-2009 22:35 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLs90
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-03 21:50
ZoneAlarm Extreme Security ownt alles vind ik !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel AVG Anti Virus draaien, vindt het een erg fijn programma. Viste trojans en virussen eruit die Nod32 niet kon vinden.

Wat zijn jullie bevindingen met dir programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 20:57

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Sinds een paar dagen is Norton Internet Security 2010 uit. Draait hier weer super. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
verkeerde topic :(

[ Voor 90% gewijzigd door Sjah op 18-09-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -qp-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06-2016
Ik ben anders ook best wel tevreden van AVG zeker omdat het gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Alleen gratis is natuurlijk geen doorslaggevende reden. AVG presteert middelmatig als het gaat om snelheid en virus-detectie. En het is redelijk zwaar voor oudere systemen.

Persoonlijk ben ik meer fan van AVIRA. Eveneens gratis, lichter en sneller en veel betere virus-detectie. Enigste nadeel is wat meer false-positives alhoewel ik daar zelf geen last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:06:
Alleen gratis is natuurlijk geen doorslaggevende reden. AVG presteert middelmatig als het gaat om snelheid en virus-detectie. En het is redelijk zwaar voor oudere systemen.

Persoonlijk ben ik meer fan van AVIRA. Eveneens gratis, lichter en sneller en veel betere virus-detectie. Enigste nadeel is wat meer false-positives alhoewel ik daar zelf geen last van heb.
Denk dat ik die ook maar eens ga uitproberen.
Momenteel heb ik Avast (gratis versie) draaien. Maar in combinatie met Eraser werkt de rechtermuisknop niet goed. Tenminste, rechtermuisknop op een bestand betekent een vastloper van explorer.exe :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Even een vrij algemene vraag, waarvoor niet echt een nieuw topic geopend hoeft te worden:

Ik heb op mijn laptop van mijn werk McAfee enterprice 8.5.i staan net als 2 andere collega's. Op 3 andere pc's draait of geen virusscanner of een trail versie. Deze software bevalt prima, dus ik zou dit ook op de andere laptops willen installeren (uniformiteit).
Hoe en waar kan ik zien of wij een bedrijfslicentie hebben en zo ja hoe kom ik aan de installatie software van McAfee 8.5.i

ps1. ik ben geen clandestien tweakertje (wij hebben geen systeembeheerder, ik ben daartoe gebombardeerd).

ps2. er zullen intussen veel betere beveiligingssoftware op de markt zijn dan deze Mcafee uit 2007. Ik zal eens in dit topic kijken of er goede alternatieven zijn. Criteria: weinig geheugen vragend, eenvoudig, doelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 09:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

DopdeDouwer schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:18:
Hoe en waar kan ik zien of wij een bedrijfslicentie hebben en zo ja hoe kom ik aan de installatie software van McAfee 8.5.0.i

ps1. ik ben geen clandestien tweakertje (wij hebben geen systeembeheerder, ik ben daartoe gebombardeerd).
Lijkt me een makkelijke vraag: check de aanwezige licenties en / of neem contact op met de (re)seller?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:18:
Even een vrij algemene vraag, waarvoor niet echt een nieuw topic geopend hoeft te worden:

Ik heb op mijn laptop van mijn werk McAfee enterprice 8.5.0.i staan net als 2 andere collega's. Op 3 andere pc's draait of geen virusscanner of een trail versie. Deze software bevalt prima, dus ik zou dit ook op de andere laptops willen installeren (uniformiteit).
Hoe en waar kan ik zien of wij een bedrijfslicentie hebben en zo ja hoe kom ik aan de installatie software van McAfee 8.5.0.i

ps2. er zullen intussen veel betere beveiligingssoftware op de markt zijn dan deze Mcafee uit 2007. Ik zal eens in dit topic kijken of er goede alternatieven zijn. Criteria: weinig geheugen vragend, eenvoudig, doelmatig.
Als het om een licentie uit 2007 gaat zou ik gewoon even contact opnemen met de helpdesk van McAfee.
Ik heb wel een link gevonden: http://www.mcafee.com/uk/...virusscan_enterprise.html Daar staat bij Useful Links register software. Waarschijnlijk kan je dan wel zien wat voor licentie je hebt. Bij mij was die link helaas stuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Criteria: weinig geheugen vragend, eenvoudig, doelmatig.
Ga voor gratis alternatieven, zou ik zeggen. McAfee was bij mij behoorlijk zwaar, en na het tweaken van de settings vond hij nergens meer virii in. Ik ben niet zo'n voorstander van McAfee.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bor de Wollef schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:50:
[...]

Lijkt me een makkelijke vraag: check de aanwezige licenties en / of neem contact op met de (re)seller?
De oorspronkelijke installatie cd's of grant numbers kan ik niet vinden. De reseller heeft aangeven ook in zijn systeem niets te hebben staan. Nu ik weet dat de licentie's "grant numbers" worden genoemd zal ik hier nog eens specifiek naar vragen.
sajoku schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:51:
[...]

Als het om een licentie uit 2007 gaat zou ik gewoon even contact opnemen met de helpdesk van McAfee.
Ik heb wel een link gevonden: http://www.mcafee.com/uk/...virusscan_enterprise.html Daar staat bij Useful Links register software. Waarschijnlijk kan je dan wel zien wat voor licentie je hebt. Bij mij was die link helaas stuk..
Die link werkt bij mij ook niet optimaal (beveiligingscertificaat).
Je moet hier de serials en andere productgegevens invoeren. Dit zijn nu juist de gegevens die ik niet heb.

McAfee's helpdesk adviseerde nogmaals contact op te nemen met de leverancier. Zij houden waarschijnlijk ook wel bij aan wie ze welk grandnummer verkopen (zij hebben het daar ook geinstalleerd).

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Splinter Cell schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:27:
Sinds een paar dagen is Norton Internet Security 2010 uit. Draait hier weer super. :)
Ik heb hier 2009. Doet het ook in FF 3.5. Maar als er een update van FF uitkomt is er niet altijd meteen een update voor de add-ons van Norton. Met een paar dagen is dat doorgaans opgelost.

N.a.v. nieuws: Muizenfabrikant Razer verspreidde trojaanse paarden met drivers
"Leuk" dat er maar 7 van de 41 hem vinden: http://www.virustotal.com...ed9d3348660b97-1253486307

Gelukkig draaien we op het werk Trend Micro Officescan op de clients.

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:03
Beste tweakers,

Heb in dit forum even een half jaar terug gelezen en ook gezocht op internet maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden. Ik vraag mij het volgende af.Onderstaande 3 gratis virusscanners worden als goed beoordeeld. Echter voor een vriendin van mij vraag ik me af welke de beste is in haar geval. Ze heeft een al wat oudere laptop en draait AVG 8.5 dit legt echter behoorlijk beslag op de resources. Welke van de onderstaande pakketten legt het minste beslag op de resources?

AntiVir
Avast
AVG

Ik gebruik zelf ook AVG en heb hier totaal geen problemen mee maar werk dan ook met een quadcore dus dat verbaast me dan ook niet.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Naar mijn ervaring is Antivir heel licht. Beetje zoals NOD versie 2.x was. Ik draai het op mijn laptop (centrino 1.7 / 2GB / trage oude IDE 60GB 7200 RPM schijf) en op een Athlon 1800 / 1GB PC en draait beide prima.

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Is er hier ook iemand die viruscanners zakelijk gebruikt?
Dus een AV product in een Enterprise Environment? (XP,7,2003 en 2008)

Ik wil een implementatie plan schrijven voor een AV product, echter sommige producten hebben nadelen.

Product wat ik nu gebruik is Trend Micro CMS, hier kan je een MSI van maken zodat je deployment naar clients makkelijk kan maken. dit vind ik wel een voordeel.

Mcafee heb ik ook mee gewerkt in het verleden maar dan zit je ook weer een epo vast :( en dat is een beetje kak zal ik maar zeggen.

Wa imho een afrader is CA, wat een incompatible product is dat!

suggesties?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 13:11
* GigaDave56 gaat mee met smvs

Ik heb op twee identieke PC's (AMD 1.4 GHz, 256mb RAM, XP SP3) zowel Avira als Avast draaien, maar Avira is lichter, is sneller opgestart en ge-updated.

AVG heb ik niet meer gebruikt na versie 7.5 omdat ik van diverse collega's te horen kreeg dat 8.x traag en bloated was geworden. Als extraatje: Comodo Internet Security voelde net zo snel als Avast, maar de update was zo ontiegelijk traag (5 tot 20 min)

[ Voor 0% gewijzigd door GigaDave56 op 01-10-2009 17:49 . Reden: [windows versie toegevoegd] ]

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

mindcre8r schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:40:
Dus een AV product in een Enterprise Environment? (XP,7,2003 en 2008)

Ik wil een implementatie plan schrijven voor een AV product, echter sommige producten hebben nadelen.

Product wat ik nu gebruik is Trend Micro CMS, hier kan je een MSI van maken zodat je deployment naar clients makkelijk kan maken. dit vind ik wel een voordeel.

Mcafee heb ik ook mee gewerkt in het verleden maar dan zit je ook weer een epo vast :( en dat is een beetje kak zal ik maar zeggen.

Wa imho een afrader is CA, wat een incompatible product is dat!

suggesties?
Interessante vraag. Welke eisen stel je aan het product? Hoe belangrijk is bv reporting voor jou? Moet het product ook servers ondersteunen of zoek je echt alleen iets voor op de desktop?

Wat vond je het nadeel aan McAfee EPO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Laatst online: 09:03
thanks voor de hulp gigadave56 en svms :)

laptopje loopt weer soepel gelijk ook even wat geheugen erbij geprikt want dat was echt magertjes

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mindcre8r schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:40:
Wij hebben OfficeScan op alle clients en we zijn Trend Micro partner Ik weet niet hoe het met andere pakketten gaat, maar OfficeScan kan niet door gebruikers gewijzigd worden. Ik kan het wel killen, maar ik ben local admin. Misschien dat dat verschil maakt.
Product wat ik nu gebruik is Trend Micro CMS, [...]
Jij bedoelt CSMS? Client/Server Messaging Suite (for Exchange)?
http://emea.trendmicro.co...essaging-suite/index.html

Je kunt Trend Micro NeatSuite Advanced trouwens ook in een virtuele omgeving draaien met de Virtual Appliance versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Ik heb hier al even vluchtig meegelezen, en ben dus ook op zoek nar een nieuwe virusscanner.. Heb thuis mcafee 8.5 draaien, ook op een aantal virtual machines, en de grootste ergernis hierbij is dat deze nogal de neiging heeft om te gaan updaten.. Direct na het booten. Dan verschijnt er een process, mcupdate, dat even 100% cpu pakt.. Over het algemeen is dit maar een paar seconden zo, maar goed, als Windows update ook automatisch updates op gaat halen dan kan het even duren.
Valt op mijn pc en laptop wel mee, maar op een virtual machine is dit een paar minuten, en dat is echt killing als je even snel iets wilt testen.. Met instellingen spelen schiet ook niet echt op.
Nu zou dit probleem meermaals opgelost zijn met verschillende patches vanuit mcafee, maar echt verbetering merk ik niet.. En meer geheugen toewijzen aan de virtuele machines vind ik dan wat symptoombestrijding voor slecht programmeerwerk.
Dus.. Ik zoek een lichte virusscanner die ook z'n werk goed doet. Nod32 al eens eerder geprobeerd, een jaartje of anderhalf geleden, maar toen wist de snelheid en vooral de GUI van het pakket mij niet echt (lees; echt niet..) te overtuigen. Als de scanner redelijk snel/gemakkelijk in te stellen is zou het mij helemaal gelukkig maken.. Dus.. Wie durft een suggestie te doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

PcDealer schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:38:
[...]
Wij hebben OfficeScan op alle clients en we zijn Trend Micro partner Ik weet niet hoe het met andere pakketten gaat, maar OfficeScan kan niet door gebruikers gewijzigd worden. Ik kan het wel killen, maar ik ben local admin. Misschien dat dat verschil maakt.

[...]

Jij bedoelt CSMS? Client/Server Messaging Suite (for Exchange)?
http://emea.trendmicro.co...essaging-suite/index.html

Je kunt Trend Micro NeatSuite Advanced trouwens ook in een virtuele omgeving draaien met de Virtual Appliance versie.
Ja inderdaad CSMS, het jammere van TM vind ik dat de MSI die je kan maken met de tooling standaard een fout bevat :) de proxy wordt niet goed ingevuld waardoor de client niet kan updaten...een beetje msi kennis is hiervoor wel nodig, maar verder is het echt een prima product.

Waar ik het aan vindt ontbreken is soms de meldingen, TM is niet altijd even specifiek als het gaan om de rapportage (TM found a virus but could not delete it... zeg dan ook waarom en waar)

Verder heel tevreden, portal werkt goed om de clients te managen.
De Exchange suite die je erbij krijgt werkt niet of heeeel slecht met 2007, je geheugen loopt vol en Exchange hangt uiteindelijk (ik heb een 8 Core 12 GB Exchange sever, specs te over dus)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Klaus_1250 schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:06:

Ik heb gisteren AVG 9 voor Windows 7 geïnstalleerd omdat ik op zoek ben naar een nieuwe anti-virus, maar na een dag er al weer afgesmeten. Alles ging enorm traag van surfen tot simpel in explorer browsen. Mijn harde schijven waren constant bezig maar ik kon geen process vinden dat iets aan het doen was.
Na de uninstall was alles weer normaal. En mijn systeem is niet zo oud, Core 2 Duo 3Ghz en 4GB RAM.

Voorheen had ik Avira Antivir geinstalleerd en dit had geen negatieve invloed op mijn systeem, alleen vond ik die popup irriterend van de gratis versie. Misschien toch maar deze aanschaffen, tenzij iemand nog een andere tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg tevreden over Microsoft Security Essentials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
SlasZ schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:30:
[...]

Voorheen had ik Avira Antivir geinstalleerd en dit had geen negatieve invloed op mijn systeem, alleen vond ik die popup irriterend van de gratis versie. Misschien toch maar deze aanschaffen, tenzij iemand nog een andere tip heeft?
Nee, gewoon doen. Heb zelf de 2 jaars versie genomen, loopt nog een jaar, ga ik zeker verlengen. Niet in de laatste plaats omdat hij je toestaat om op 3 ipv 1 pc/notebook te installen (jaja, het mag niet, maar hij zeikt erniet over).
Ben benieuwd of ik tegen het eind van het 2e jaar een email met goede aanbieding krijg. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 09-10-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/3728/kopen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik ook, voelt net zo snel aan als Kaspersky en NOD32 vroeger waren :) (Licht ! Ideaal voor op netbooks en oudere PC's. Kaspersky Internet Security 2010 trek je gewoonweg niet met 1 core en een 4200 rpm schijf)

Heb gelijk ook maar mijn (legale) McAfee verwijderd en vervangen op een oudere PC (P4 1,7 met 1GB geheugen, 300 GB 7200 RPM disk en Windows XP SP3). Het lijkt net een andere computer :) Alles voelt sneller aan ! (Downloaden met Sabnzbd, Opera, MSN)

[ Voor 23% gewijzigd door Tomba op 13-10-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Tomba schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:38:
[...]

Ik ook, voelt net zo snel aan als Kaspersky en NOD32 vroeger waren :) (Licht ! Ideaal voor op netbooks en oudere PC's. Kaspersky Internet Security 2010 trek je gewoonweg niet met 1 core en een 4200 rpm schijf)
Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb nu Avast, AVG en Avira geprobeerd. Ik heb nu een aantal dagen MSE draaien en ben er erg tevreden over. Draait keurig op de achtergrond en geen last van popups (Avira).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tomba schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:38:
NOD32 weet ik niet, maar KIS kan je net zo licht maken als de good old 5.x als je de juiste opties instelt. Bij mij in ieder geval erg zuinig min of meer :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

nero355 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:08:
[...]

NOD32 weet ik niet, maar KIS kan je net zo licht maken als de good old 5.x als je de juiste opties instelt. Bij mij in ieder geval erg zuinig min of meer :)
Laat ik het zo zeggen; mijn Netbook (Aspire One) met KIS2010 (met alleen de realtime filescanner en banner killer aan) was echt enorm traag vergeleken met dezelfde netbook met MES. Zowel qua opstarten (KIS2010 kostte me 20 seconden extra voor het 'harddisklampje' uit is (en als de updater liep, nou dan kon ik 10-15 minuten wachten |:( ), terwijl MES niet eens 1 seconde extra boottijd toevoegt) als qua 'snelheids perceptie' (met KIS2010 was t af en toe niet vooruit te branden !) is er een wereld van verschil.

Begrijp me niet verkeerd; op mijn werkstation en mijn Notebook thuis draai ik gewoon KIS2010 (maar die zijn ook snel genoeg om dat aan te kunnen) en op mijn werk hebben we (op mijn expliciete verzoek) die meuk van :X TrendMicro :X buitengegooid voor Kaspersky, dus ik ben zeker wel fan _/-\o_ .
Ik ga echter niet met je mee dat het even snel te tunen is, want mijn ervaring is dat dat op tragere PC's gewoon niet het geval is.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 13-10-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat ik jammer aan NOD32 vind is dat de auto update volgens mij geen programma modules upgrade maar echt alleen de definitiebestanden. Ik heb nu al meerdere malen gezien dat er een nieuwere versie beschikbaar was maar dat deze (ook niet na lang wachten) niet automatisch geïnstalleerd werd. Je ontvangt zelfs geen notificatie van een minor versie. Gemiste kans wat mij betreft op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tomba schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:35:
en op mijn werk hebben we (op mijn expliciete verzoek) die meuk van :X TrendMicro :X buitengegooid voor Kaspersky, dus ik ben zeker wel fan _/-\o_ .
Op de clients kan je dat best doen, maar vergis je niet in de server versie : Die is best goed zo niet een van de beste ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdw
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-08 12:25
een goede vriend met 5 kids die allemaal internetten wil graag het volgende:

goede, betrouwbare virusscanner voor iedereen. hij wil vanaf 1 plek alle updates en meldingen in de gaten houden, net zoals je in een zakelijk omgeving ook kan.
makkelijk en zonder wachtwoord inloggen op de verschillende pc op afstand in geval van problemen en dergelijke, volgens mij is vnc het makkelijkste

ik heb me al wezenloos gezocht maar kan helaas niets vinden voor de particulier. iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ehhh... Windows Home server installen op een PC/server en daar bijv. Kaspersky op installen? Of McAfee?? Kaspersky is wel goed met het meeste.
Dan kan je ook bekijken wat anderen bijvoorbeeld met Word ofzo doen. Alles staat op de server, (bestanden, muziek, enz.) je maakt daar gebruikersaccounts aan, laat de PC's via een netwerk inloggen, voíla je kan meekijken... Jij beslist de updates. Software die jij installeert op de server wordt tijdens het starten van de andere pc's geinstalleert, klaar.

[ Voor 55% gewijzigd door F.West98 op 14-10-2009 20:24 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvkxtrm
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik gebruik Eset nod32 smart security, vind ik een helegoeie AV voor een op games gebaseerde computer. de AV geeft je nooit meldingen over virussen of aanvallen die hij tegen komt en update zonder vele gezeur.

Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses,you can sitll raed it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

nero355 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:44:
[...]

Op de clients kan je dat best doen, maar vergis je niet in de server versie : Die is best goed zo niet een van de beste ;)
Je bedoelt de fileserver versie die mijn fileserver BSODe ?
Of bedoel je de Exchange server versie die store.exe reproduceerbaar ophing ?
Die op mijn Hyper-V server de configfiles ging lopen locken waardoor de VM's na een reboot niet meer wilden starten ?
Dolletjes hoor dat TrendMicro ;)

Kaspersky is werkelijk waar een ver-a-deming vergelken bij TM. Qua software, maar nog meer qua support; ik schakel rechtstreeks met Kaspersky Nederland en heb (GELUKKIG) niets meer te maken met NoXS (de verplichte horde die ik steeds moest nemen om iets gedaan te krijgen)

Wat mij betreft is TrendMicro een grote FAIL op de SMTP SPAM Scanner na, alleen die heeft dan weer een dramatische configuratie interface en stopt soms spontaan met processen van mail :P

Zakelijk zou ik óf kiezen voor Kaspersky of als dat niet kan om de een of andere reden Symantec.
Prive zou ik betaald Kasperksy en gratis Microsoft Security Essentials adviseren.

Big no-no's:
Zakelijk TrendMicro en McAfee
Prive: Norton pre 2009 en McAfee

(Ja, TrendMicro zit me inderdaad hoog :P)

[ Voor 23% gewijzigd door Tomba op 15-10-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tomba schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:22:
(Ja, TrendMicro zit me inderdaad hoog :P)
Hoe moet ik weten dat het bij jou een ramp is :P Ik bedoelde puur de detectie van virussen. Daarnaast ken ik een Terminal Server en Navision Server die erg blij zijn met Trend Micro en er al jaren lang mee samenwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

nero355 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:32:
[...]

Hoe moet ik weten dat het bij jou een ramp is :P Ik bedoelde puur de detectie van virussen. Daarnaast ken ik een Terminal Server en Navision Server die erg blij zijn met Trend Micro en er al jaren lang mee samenwerken ;)
Lees jij niet eerst al mijn posts door ;) (Kidding !)
Nee had je niet kunnen weten inderdaad, maar voelde me wel geroepen om anderen te behoeden voor TM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Apart... zo'n 90% van onze Medium/Enterprise klanten heeft ofwel Trend Micro NeatSuite Advanced + Spam Prevention Solution of Client/Server Messaging Suite (ja, dus voor Exchange) en ik hoor er geen klachten over. Enige wat ik hoor van onze engineers is dat ze Worry-Free een *** product vinden, zonder verdere uitleg. Maar vele van de smallbusiness klanten heeft dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Tijdje terug NOD32 geïnstalleerd. Het is niet gratis, maar het werkt bij mij wel goed. Beter dan mijn trouwe AVG Free 8.5. Zo had ik bv. bij AVG dat een virus op USB-stick de kans zag om te runnen, voor dat AVG het tegenhield.

Bij NOD32 heb ik dat probleem niet meer, en ik heb ook het idee dat het wat meer spullen in het oog houdt (zoals Windows Updates) :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

PcDealer schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 02:19:
Apart... zo'n 90% van onze Medium/Enterprise klanten heeft ofwel Trend Micro NeatSuite Advanced + Spam Prevention Solution of Client/Server Messaging Suite (ja, dus voor Exchange) en ik hoor er geen klachten over. Enige wat ik hoor van onze engineers is dat ze Worry-Free een *** product vinden, zonder verdere uitleg. Maar vele van de smallbusiness klanten heeft dat wel.
Dit is precies wat onze leverancier ook zei :)
Helaas konden ze mijn problemen niet verhelpen, dus hebben we het zelf maar opgelost :) (Exit TM en Exit Leverancier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramm
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:22
novirusthanks is ook een zeer handige online virus scanner. (scant ook websites e.d.)

[ Voor 15% gewijzigd door Joramm op 03-11-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-08 20:33
Heb een kleine vraag. Ik ben op zoek naar een nieuwe virusscanner voor een nieuwe pc en een oudere.
Via surfspot kan ik goedkoop aan een licentie komen dus ik wel hem eigenlijk daar vandaan halen.

Ze bieden 3 all-in suites aan:

Kaspersky Internet Security 2010
MacAfee Internet Security 2010
Norton Internet Security 2010

Vanwege de toch wel negatieve verhalen hier :+ is MacAfee de laatste keuze.
Weet er iemand een goede site voor vergelijking hiervoor, en dan met name tussen Kaspersky en Norton?

Eigen ervaringen mogen ook wel, want ik kan zo snel geen echte vergelijkingen vinden.

Puur gevoelsmatig zou ik voor Norton kiezen omdat ik (heel vroeger) hier goede ervaringen mee heb gehad. Maar wat harder bewijs zou fijn zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pirate-Bozz schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:06:
Heb een kleine vraag. Ik ben op zoek naar een nieuwe virusscanner voor een nieuwe pc en een oudere.
Via surfspot kan ik goedkoop aan een licentie komen dus ik wel hem eigenlijk daar vandaan halen.
Voor de oudere computer zou ik geen van drie nemen, en gewoon voor een gratis Avira Antivir gaan, of die voor een klein bedrag upgraden naar Premium (heb ik ook gedaan, 3 computers voor 3 jaar voor 100 euro).

Voor een vergelijking van Norton, Kaspersky en McAfee lijkt het me sterk als je geen enkele vergelijking kunt vinden. Waar heb je zelf al gezocht?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
de gratis versie van Avira antivir heeft de laatste tijd veel problemen met updaten. ik kan al 3 weken niet updaten, en ik ben niet de enigste die dit probleem heeft. :(

[ Voor 17% gewijzigd door dragon9114 op 04-11-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Het viel mij inderdaad ook al een tijdje op dat Avira niet meer wil updaten. Heb weleens 10 minuten gewacht en uiteindelijk maar op abort gedrukt en het handmatig gedaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dragon9114 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:33:
de gratis versie van Avira antivir heeft de laatste tijd veel problemen met updaten. ik kan al 3 weken niet updaten, en ik ben niet de enigste die dit probleem heeft. :(
Dat is vreemd, ik kan nog gewoon updaten maar heb de upgrade naar Premium ~5 weken terug gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot nu toe alleen maar gratis anti-virus/spyware software gebruikt en ik heb een lijstje gemaakt van de pros en cons:

Avira: Dit vind ik een fijne virus scanners, vind bijna alles en kan dit prima verhelpen, zelfs voor een gratis programma, er zijn echter een paar minpunten: 1, na iedere update verschijnt er een pop-up waar in staat dat de betaalde versie zóóó veel beter is dan de gratis versie (dit is natuurlijk logisch aangezien het de gratis versie is die ik gebruik), 2, de interface vind ik er nou niet spectaculair uitzien, het ziet er allemaal uit alsof er weinig aandacht aan is besteed vooral de knoppen zijn erg standaard (ik hoop dat dit in de volgende versie veranderd is), 3, de scan is naar mijn mening een beetje langzaam, maar ik heb dan ook erg weinig geduld. 4. soms doet de update het gewoon helemaal niet, na een half uur nog geen download.

Ad-Aware: dit is hét perfecte anti-spyware programma in mijn ogen, alles ziet er erg gebruiksvriendelijk uit, je kunt zelf kiezen of je de standaard of de gevorderde interface wilt gebruiken (hierbij zijn er meer opties die je zelf kunt instellen), de scan is relatief snel en hij vindt in de zogeheten "slimme scan" erg veel problemen (als die er zijn). ook kan je zelf bepalen wat er met de besmette files gebeurt, in quarantaine plaatsen, verwijderen, negeren en blokkeren. Dit kan bij de meeste programma's ook maar hier is het perfect geplaatst, namelijk, aan het eind van elke scan krijg je een lijst met de gevaren en daarachter de optie die hij gaat toepassen, met een roll-out menu achter elk gevaar kan je kiezen welke optie ad-aware zal toepassen. het enige nadeel is dat je sommige opties (die er overigens wel tussen staan) niet kunt gebruiken omdat het de gratis versie is. (dit in tegenstelling van Avira waar de betaalde opties er gewoon niet tussen staan).

AVG: kort gezegd, vervelend. maakt mijn systeem traag en vindt vergeleken met andere programma's erg weinig (vooral als het over trojans gaat). Het uiterlijk is niet spectaculair en de scan is middelmatig en langzaam (dit schijnt echter verholpen te zijn in de nieuwe versie die ik nog niet heb getest). dit is dan ook de rede dat ik over dit programma geen recht van spreken heb.

Windows Live Onecare: Een mooi en erg aantrekkelijk uiterlijk hiermee is dan ook alles gezegd. Met de ingebouwde optimalisatie-optie kan je de defragmentatie net zo goed overslaan omdat hij meestal niet meer dan 4-6% defragmenteert. het verwijderen van overbodige bestanden (die ook onder deze optie valt) is ook nutteloos, wanneer je de overbodige bestanden handmatig verwijderd wordt er veel meer verwijderd dan met deze optie. En tenslotte de scan, deze is verschrikkelijk langzaam, je zou denken dat de scan beter en sneller zou zijn omdat het een Windows programma is, maar niets is minder waar.

Norton (niet gratis): een mooi en goed programma, snelle updates en een goede scan, loopt “smooth” en snel. Geweldig uiterlijk en doet precies wat er bedoeld wordt. Heel overzichtelijk en goede opties. Over de firewall heb ik ook niets te klagen, heeft mijn voorkeur boven de Windows Firewall. Kortom, als dit programma gratis zou zijn, zou ik het aan iedereen aanraden.

Lavasoft anti-virus Helix: Erg jammer, qua uiterlijk PRECIES hetzelfde als Avira, ook qua opties en dergelijke lijkt het verdacht veel op Avira. Het enige verschil met Avira is het kleur gebruik. Dus voor verdere beschrijving verwijs ik u naar mijn Avira omschrijving.

Over een tijdje zal ik weer wat software op een rijtje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Als Avira premium gratis zou zijn, zou ik het ook iedereen aanraden. Zelfs nu het niet gratis is raad ik het iedereen aan, omdat het niet duur is. Kortom neem allemaal Avira en sluit dit topic. ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Live One Care is er niet meer. Vervangen door Microsoft Security Essentials, dat weliswaar minder mogelijkheden heeft (geen defrag en zo) maar wel licht en snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:06:
Als Avira premium gratis zou zijn, zou ik het ook iedereen aanraden. Zelfs nu het niet gratis is raad ik het iedereen aan, omdat het niet duur is. Kortom neem allemaal Avira en sluit dit topic. ;) :+
vind ik nou niet echt een goede rede, maar je hebt wel gelijk. Het is, ondanks de simpele weergave, een goed programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:08:
Live One Care is er niet meer. Vervangen door Microsoft Security Essentials, dat weliswaar minder mogelijkheden heeft (geen defrag en zo) maar wel licht en snel is.
oh oké, hier was ik nog niet van op de hoogte, ga 'em zeker testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 20:16

MF

Take a Seat

Ik gebruik alleen nog maar Microsoft Security Essentials, wat mij betreft een perfecte scanner, snel, licht, update zonder problemen (met antivir ging het vaak mis de laatste tijd), geen popups en gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:40
Ik zag net op lifehacker.com iets over "Panda Cloud Antivirus" ... kreeg 1 hit op GoT met een gesloten topic. Iemand dit ooit geprobeerd? http://www.cloudantivirus.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:58:
Ik heb tot nu toe alleen maar gratis anti-virus/spyware software gebruikt en ik heb een lijstje gemaakt van de pros en cons:

Avira: Dit vind ik een fijne virus scanners,(...) 4. soms doet de update het gewoon helemaal niet, na een half uur nog geen download.
Ik moest volgens AVG mijn 8.5 versie vervangen door 9, moet dan toch verwijderen en herstarten, dus maar eens Avira geprobeerd. En inderdaad... updates? Dat schiet niet op. Zou het zo zijn dat gebruikers van de gratis versie "achter in de rij staan"?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het wel, Avira wilt vast de betalende gebruikers voor laten gaan zodat die waar krijgen voor hun geld, en de gratis gebruikers laten betalen voor de zelfde service... Er is alleen één maar voor Avira, wanneer ik niet tevreden ben met een gratis product, dan koop ik niet gelijk de betaalde versie, maar stap ik over, naar een ander gratis programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

catchingfire schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:10:
Ik zag net op lifehacker.com iets over "Panda Cloud Antivirus" ... kreeg 1 hit op GoT met een gesloten topic. Iemand dit ooit geprobeerd? http://www.cloudantivirus.com/en/
Is van http://www.pandasecurity.com/netherlands/default.htm

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 05-08 20:22
Laatst bij iemand even tijdelijk AVG versie 9 geïnstalleerd, omdat ik dacht dat Avira vetraging veroorzaakte. Ik kan niemand AVG aanbevelen. System proces in taakbeheer pakte continue tussen de 80-90MB terwijl die normaal maar ~250KB verbruikt.

Gebruik zelf al tijden Avira, ben er redelijk tevreden over. Snel, niet teveel toeters en bellen interface of bloatware net als met de Norton producten. Alleen het updaten op de gratis versie verloopt zoals eerder vermeldt niet altijd even vlot. Na een kale installatie kun je beter een aantal uurtjes wachten en dan update hij hem vanzelf toch wel een keer is mijn ervaring.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu antivir als virusscanner, en ik vroeg me af of ik deze onder het gamen gewoon aan kan laten staan, of verminderd de virusscanner de prestaties van m'n systeem? (of is het onveilig om zonder virusscanner te gamen? :P)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Virusscanner gebruikt vooral je harde schijf, dus meestal vertraagd het ook je systeem ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

avira is bijna onmerkbaar is mijn ervaring.
ook goed mee te gamen, en goede prestaties qua herkenning, alleen redelijk wat false positives.

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Avira wel ja, die gebruik ik ook op andere en iets oudere systemen, maar slaat toch nog wel eens wat over wat bv avg (dei weer vrij zwaar is) er toch nog uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Hoe is Avira AntiVir Premium m.b.t. spyware/trojans? Voor een goede virusbeveiliging heb ik nu de corporate van Mcafee draaien (enterprise 8.5i), maar irrtante dingen als Vundo.H vind ie niet, ondanks dat er ook een anti spyware module bij zit. Wil dus wel overstappen, maar goed, als het niet veel beter is dan Mcafee maakt het weinig uit...
Ik weet dat een Malwarebytes anti-malware bijvoorbeeld ook wel een hoop op pikt, maar het zou leuk zijn als een pakket alles in 1 aanbiedt, aangezien MBAM ook weer een betaalde versie heeft.. :/ Als je voor alles los zou moeten betalen schiet het ook niet echt op natuurlijk. Kan je onderhand beter weer Linux gaan draaien waar je geen last van virussen hebt in the first place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 08:55

KLK

Ik ben even op zoek naar wat tips in mijn situatie :

Ik beheer een Windows 2003 servertje, dat vrij weinig doet. Er zijn 10 mensen die gebruik maken van de server. Ze loggen in via VPN vanuit thuis, en kunnen vervolgens bij bestanden e.d. dat op de server staat. Gebruikers loggen eens per 2 maanden in. Ik heb nu ClamAV, maar ik wil liever een scanner met een realtime scanner, ipv achteraf scannen.

Zoals ik al vertel heeft de server vrij weinig te doen. Bij AVG (file server edition) moet ik 10 connecties kopen (+- 250 euro per 2 jaar, al kreeg ik wel 15% korting), bij avast en NOD32 zijn de prijzen vrijwel hetzelfde.

Het moet dus alleen een virusscanner zijn, geen linkscanner, e-mail scanner of andere onnodige zaken. Het is voor een vereniging (valt officieel niet onder de non-profit organisaties, maar eigenlijk zijn ze het wel).

Hebben jullie nog tips voor mij? Of kan ik veilig door het leven met Clamwin?

Edit :

Ik moet erbij zeggen dat we natuurlijk wel willen betalen voor een virusscanner, ik denk dat het budget tussen de 50 en 100 euro ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door KLK op 24-11-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-12-2022

Obscure

Twinkie??

ik heb een vraag ik heb momenteel "microsoft security essentials" als virus scanner.
dus hier me vraag:
is microsoft security essentails een goede gratis virus scanner, vergeleken met andere gratis virus scanners.
want ik wil hem op school en stage gebruiken waar dus veel bestande word gedeeld dus moet hij goed controleren of er een geinfecteerde bestande binnen komt

(wij hebben een hdd in een bracket die doen we dan in de pc op school, dus iedereen heeft zijn eigen spull / programma's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Heb overigens niet echt het idee dat hier veel vragen beantwoord worden.. :P

Anyways, ik draai nu een paar dagen met Avira, de Premium versie, nog steeds in trial mode, en ik ga 'm denk ik aanschaffen. Vooralsnog geen traagheid e.d., en voor de prijs van 20e per jaar (ik meen ergens gezien te hebben 20e per 2 jaar?) ook zeker niet duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

xxxneoxxx schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:36:
Heb overigens niet echt het idee dat hier veel vragen beantwoord worden.. :P

Anyways, ik draai nu een paar dagen met Avira, de Premium versie, nog steeds in trial mode, en ik ga 'm denk ik aanschaffen. Vooralsnog geen traagheid e.d., en voor de prijs van 20e per jaar (ik meen ergens gezien te hebben 20e per 2 jaar?) ook zeker niet duur..
Ik ben heel tevreden met Avira Premium, licht en tot nu toe geen problemen. Alleen doe ik geen vreemde of echt illegale dingen en kan dus niet echt zeggen hoe goed 'ie is.

Ik heb 3 licenties voor 3 jaar gekocht, voor £80 (ongeveer €95-100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Mja, ik heb dus laatst een cable modem hacking tool van usenet af gevist, gewoon eens om in rond te snuffelen. Verder niet echt meer naar gekeken. Sterker nog, helemaal vergeten dat ik het uberhaubt gedownload had.. :P Mcafee virusscan 8.5 scant mijn hdd's eens in de 2 weken volledig en vond niets. Kwam dus laatst de folder weer tegen waar de download in stond en Avira begint direct te piepen over een trojan.. Tsjah. Score +1 voor Avira dus maar lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Al een paar jaar gebruik ik nu avg free met spybot search and destroy, maar avg is echt een flink vertragend iets geworden voor een aantal systemen hier. En na wat zoeken overgestapt naar avast.

Heerlijk licht en snel programma, geen pop ups/aanbieding en andere meuk, geen vertragingen, gewoon goed e simpel. Aanrader!

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.