Nou, ik heb de laaste 3 weken last gehad van een flinke snelheids vertraging in mijn internet verbinding. Waar ik normaal zo'n +/- 570 kb/s haal kwam ik niet verder tot 320 kb/s. Heb regelmatig aan de foon gehangen bij @home om alles door te meten. Daar bleek dat alles prima in orde was. Firewall en antivirus uit en geen router .. Dus niets dat kan conflicten. Nu ben ik gisteren eens terug gaan denken en kwam ik tot de conclusie dat ik 3 weken eerder norton eraf had gehaalt om zonelabs internet security te proberen. Ik wilde weten of dat nu echt scheelde in resources vanwege vele klachten van mensen hier. Nu haalde ik gisteren zonelabs eraf en probleem was opgelost. Zelfs toen ik zonelabs had uitgezet kwam ik niet verder dan 320 kb/s. Ik heb toen even verder gekeken naar andere security suites en ben met de volgende resultaten gekomen kwa snelheid vermindering in mijn verbinding.
Norton internet security 2005/2006: 570 kb/s Dus geen noemenswaardig verlies in de verbinding als zonder.
Zonealarm internet security 2006: 320 kb/s Een groot snelheids verlies maar verder een vrij lichte en duidelijke interface.
Kaspersky inertnet security 2006: 430 kb/s Toch nog een groot verlies ten opzichte van norton. Verder vind ik de interface niet zo heel erg overzichtelijk.
Mcaffee internet suite 2006: 480 kb/s Toch een verlies ten opzichte van norton en ik vind hem erg onstabiel en brak aanvoelen. ( is persoonlijk )
Ik ben zelf vrij onpartijdig maar dat zijn dus mijn bevindingen van gisteren. Ik heb deze snelheden met dezelfde site gemeten en ook gemeten met andere poorten ( nieuwsgroepen).
Ik ben na deze bevindingen dus terug gegaan naar norton omdat ik dus geen verlies op mijn verbinding wil hebben.
Andere internet security software heb ik nog niet getest en losse software wil ik eigenlijk niet hebben want ik wil alles eigenlijk in 1 hebben.
Anders zou een combinatie sygate firewall en NOD32 wel voldoen. Toch vind ik deze bevindingen opmerkelijk omdat veel mensen hier behoorlijk negatief over norton zijn.
Nog meer mensen met verglijkbare bevinden?
Uitgangspunt is van mij dat ik een security suite wil die en licht draait en dus niet mijn verbinding beinvloed. ( tevens aardig compleet kwa security opties, antispam mailscan antivirus firewall en adwarescan)
Iemand nog een goede ervaring of tip ?