Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 16:36
Ik heb nu bitdefender, omdat norman was afgelopen :)

Vind het een goed programma. Het doet wat het moet doen en niet teveel onnodige toeters en bellen alleen zou ik graag willen weten hoe ik die register notifications kan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:27:
[...]

Umm... je kunt toch bestanden "excluden" dus ik begrijp je probleem niet zo zeer....
Tijdje het topic niet meer gelezen, dus beetje late reply. Maar excluden is toch nutteloos? Ik neem aan dat je wel mappen kan excluden, anders is het erg irritant om alle bestanden apart te excluden (ik heb zelfs verschillende download-mappen, dus dan moet je al die mappen gaan excluden). Maar het zijn downloads, dus juist de bestanden waar een virus in kan zitten, dus ik wil wel dat ze gescand worden, maar niet dat ie het bestand 50x uitpakt. Op zich is het ook geen onoverkoombaar probleem, je kan tenslotte alles zelf uitpakken en het ingepakte bestand weggooien, maar het moet toch best kunnen om een ingepakt bestand te scannen zonder hem uit te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 20:26

MeNTaL_TO

The future is not set

Hebben meer mensen met Panda AV het probleem dat outlook steeds om je wachtwoord blijft vragen? Het is iedere keer een ander account en het gebeurt ook niet iedere keer, maar irritant is het wel. Heb de vraag ook al aan Panda zelf gesteld, maar hoopte dat iemand hier misschien ook het antwoord weet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 12:39
Op mijn pctje is AVG geïnstalleerd en ik ben daar best wel tevreden over. Ook heb ik ms-antispyware draaien, om de beestjes toch iets minder kans te geven.
Regelmatig draai ik hitmanpro om redelijk clean te blijven, en als ik dit draai, dan doe ik dat in veilige modus...
Gisteren dus weer gedaan, en daarna voor de lol eens de full service scan van microsoft live laten lopen. 14 virussen heeft dat ding nog gevonden en 40 verdachte bestanden !!!

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met dit systeem. (ok, is wel een beta, maar toch... )

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Ok, omdat ik al bijna 2 jaar uit de "Windows scene" wegben, even een vraagje. Situatie:
Mijn pa heeft een PC. Deze PC is 7,5 jaar oud, en bevat een Pentium 2 processor van 300MHz en 96MB SD-Ram (PC66). Hierop geinstalleerd staat Windows 98, niet SE. Al sinds deze pc bestaat is hier McAfee Virusscan op te vinden. Eerst 3, nu 5. McAfee zelf doet het hier prima. De PC is nog re-de-lijk bruikbaar, en virussen hebben we geen last van.
Sinds broederlief met nieuwe MP3 speler kwam, is er het een en ander gebeurt op deze pc. Resultaat: multimediatoepassingen werken niet of slecht, oorzaak compleet onbekend. Dus na 7,5 jaar is een reinstall (dus wederom Windows 98, niet SE) onvermijdelijk :(.
Nu heb ik hier een cd-rom liggen met McAfee Virusscan 3. De installer van McAfee 5 ben ik echter kwijt (heb ik op een wonderbaarlijke manier van de site van NAI gedownload toendertijd, zijnde een update voor 3 8)7 ). Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe virusscanner voor deze pc. Eisen: licht en snel dus, behoorlijke detectie (uiteraard), en zo goedkoop mogelijk :+. Wie helpt mij uit de brand?

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

seven of nine, kijk een naar:

Norman (http://www.norman.com/)

of naar

NOD32 (http://www.eset.com/home/home.htm)

ik geef zelf de voorkeur aan NOD32, deze is lekker licht. bescherming is goed, iedere dag updates enzo..

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

woest85 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:39:
seven of nine, kijk een naar:

Norman (http://www.norman.com/)

of naar

NOD32 (http://www.eset.com/home/home.htm)

ik geef zelf de voorkeur aan NOD32, deze is lekker licht. bescherming is goed, iedere dag updates enzo..
Norman ken ik nog wel... niet zoveel goede ervaringen mee... eigenlijk helemaal geen ervaring, dat ding meldde nogal weinig virussen (da's wel al 4 jaar terug). NOD is ook goedkoper, dus die staat vooralsnog bovenaan m'n lijstje dan :).

Maar de Hollander in mij moet het even vragen. AVG (free) is best wel een lompe logge scanner (van wat ik heb gezien iig :p). Klopt dat?

[ Voor 4% gewijzigd door RSpliet op 08-01-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Seven of Nine schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:48:
[...]

Norman ken ik nog wel... niet zoveel goede ervaringen mee... eigenlijk helemaal geen ervaring, dat ding meldde nogal weinig virussen (da's wel al 4 jaar terug). NOD is ook goedkoper, dus die staat vooralsnog bovenaan m'n lijstje dan :).

Maar de Hollander in mij moet het even vragen. AVG (free) is best wel een lompe logge scanner (van wat ik heb gezien iig :p). Klopt dat?
Norman gebruiken ze bij mij op school (Deltion Zwolle) ook als virusscanner en het halfjaar dat ik die gebruikt heb heb ik niks te klagen gehad.

AVG draait op de pc van mijn zusje, maar ik ben er helemaal niet blij mee, die p2 400mhz met 512mb geheugen is traag met het laden van dat ding als ik hem tevoorschijn wil halen om dingen te configureren.

en tjah ik ben al sinds ruim 1,5 jaar zeer tevreden NOD32 gebruiker :P

//edit

Mijn mening is toch wel dat je het beste zelf trials kunt downloaden van een aantal scanners en deze op je gemak proberen. Kom je er vanzelf uit wat je zelf het fijnste vind...

[ Voor 10% gewijzigd door woest85 op 08-01-2006 19:38 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 19:24
Seven of Nine schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:48:
[...]

Nee dat klopt niet. AVG is 1 van de vlotste die ik ken. Maar download gewoon de free versie en test het zelf ipv te vragen of iets klopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 19:33
Ik heb nu ongeveer een jaar lang een 'trial' van McAfee gebruikt en wat mij hieraan zo bevalt is de security center.

Dus dat dit alles combineert, firewall + virus scanner. En als je wilt nog meer maar dat heb ik nog niet. Ook krijg je een raportcijfer etc. Maar je kan dus alles doen vanuit 1 programma. Dit bevalt mij er goed, vandaar dat ik ook best bereid ben hiervoor te betalen. Echter zijn er misschien betere programma's. Kav word heel veel gebruikt maar heeft die ook zo een security center?

Of raden jullie mij aan maar gewoon bij McAfee te blijven?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

ParaNoiMia schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:50:
[...]

Nee dat klopt niet. AVG is 1 van de vlotste die ik ken. Maar download gewoon de free versie en test het zelf ipv te vragen of iets klopt ?
De PC in kwestie ligt dusdanig in puin dat ik weinig meer durf te doen voor er backups zijn gemaakt en een herinstallatie is gedaan. Word en OE starten nog wel, en dat wil ik zo houden zolang ik niet aan een reinstall begin. Tevens is een test met deze installatie niet representatief, aangezien Winamp ook voor een volle minuut hangt zodra hij begint. Zo weet ik dus niet zeker dat een langzame virusscanner te wijten is aan een slechte installatie of verouderde hardware.
Een virusscanner testen op mijn eigen PC heeft ook weinig zin, aangezien ik betwijfel of Wine een virusscanner draait. Ja, ik draai Linux dus :+ . Vandaar dat ik het hier vraag.

Van AVG weet ik dat ik de GUI echt lelijk en lomp vind, en dat die mij niet een gevoel van veiligheid inboezemd. Hoe snel dit ding is weet ik natuurlijk niet echt, maar op mijn buur's WinXP doos werkte het niet heel soepeltjes allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Laatst online: 16-05 22:23

Ale-Gu

'Eel Goe'

Ik ben opzoek naar een goeie (liefst gratis) virusscanner voor de laptop van m'n zus. Is niet zo technisch, dus liefst simpel.
En weinig geheugen verbruik
En liefst ook alleen antivirus, en geen firewall enzo erbij.

Zelf ben ik alleen bekend met AntiVir, Norton Antivirus 2002, Norton Internet Security 2005, die me eigenlijk geen van allen bevallen
Ben dit topic een beetje aan het lezen, maar sommige dingen worden een beetje tegengesproken.

Welke me wel wat lijken:

Avast
BitDefender
AVG? Nogal verschillende meningen

En betaald
NOD32

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Laatst online: 13-05 17:47
in AV-land veranderd nu heel wat.

-providers met AV 'gratis' zoals xs4all
-windows OneCare beta(nu nog enkel voor engelse XP)
-Google Pack bevat AV

mijn idee is dat binnen 3 maand je een AV (NL) van MS kunt uitproberen...
Beta zoals hun [uitstekende] AntiSpyware progje.

Dit zijn dan proefversies die later imo in Vista draaien.
een Vista die je remote bij Ms kunt laten onderhouden á €x per jaar..

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 10:07
Ik zoek ook een lichte AV (puur AV) eigenlijk hoeft ie alleen een scan-on-demand, realtime scan mail scan hebben. Verder zijn updates natuurlijk belangrijk. Het belangrijkste voor mij is nog wel dat ie weinig resouces in beslag neemt.

Monteel draai ik TrendMicro Office Scan (zowel server als client) op één machine. De client is heerlijk licht, geen poespas interface zoals Norton. De client draait zelfs heerlijk op een oude p2 266 met 128Mb.

Alleen de server doet nogal wat, Apache2 is nodig voor de webinterface, daarnaast nog een database, en de nodige achtergrond proccessen die met de client communiceren en updates binnen halen ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03-2024
Op het moment ben ik druk Dr. Web aan het testen. En tot nu toe bevalt dat prima. Het is een erg lichte scanner, en er verschijnen meerdere updates per dag (6 of meer). Ook de update servers zijn zeer snel, en hebben geen langzame bereiktijd, zoals je dat bij andere programma's wel eens ziet.
Ook de prijs van Dr. Web is heel erg schappelijk. Op het moment gebruik ik nog BitDefender.

Engine nadeel is, dat de interface niet echt gemakkelijk (voor minder geavenceerde) gebruikers in elkaar zit. Maar alles valt te leren natuurlijk }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135208

Kickje :P

Ik haal om de vier maanden mijn computer leeg en installeer hem daarna weer (doe dat wegens nieuwe hardware of problemen). Ik installeer dus eerst Windows en daarna Mcafee, enz. Maar krijg ik als ik Mcafee opnieuw installeer ook weer alle updates ? Het lijkt mij namelijk raar dat als je abonnement is verlopen, je gewoon de zooi opnieuw installeert en vervolgens weer een jaartje mee kan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 15-05 19:33
Anoniem: 135208 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:23:
Kickje :P

Ik haal om de vier maanden mijn computer leeg en installeer hem daarna weer (doe dat wegens nieuwe hardware of problemen). Ik installeer dus eerst Windows en daarna Mcafee, enz. Maar krijg ik als ik Mcafee opnieuw installeer ook weer alle updates ? Het lijkt mij namelijk raar dat als je abonnement is verlopen, je gewoon de zooi opnieuw installeert en vervolgens weer een jaartje mee kan :9
Ik doe hier vaak het zelfde. Maar je moet registreren bij Mcafee met een account. Dus als jij dan weer inlogt dan weet hij hoe lang je nog hebt. Echter de eerste keer dat ik dat deed met een kuch kuch niet helemaal legale scanner (je moet toch even kunnen testen) kreeg ik gewoon een jaar.

Het einde begint nu te eindigen en ik ben zo tevreden dat ik heel erg aan het overwegen ben deze aan te schaffen. Maar ik vind de Nederlandse site te duur en op de Amerikaanse werken de rebate acties niet voor mij. Ik weet dus nu niet wat ik moet doen. Want voor $40 het hele pakket leek mij wel wat. Ik kan trouwens ook niet achterhalen of hij inmiddels uit zichzelf de nieuwste versie virusscanneer geinstalleerd heeft (v10 ipv v9 meen ik) wie weet waar ik dat kan vinden?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Sinds ik mijn Dell pc heb (nu zo'n twee jaar) gebruik ik Norton Systemworks aangezien deze er gratis werd bijgeleverd.

Nu ben ik zelf wel tevreden over Norton, alleen hoor ik steeds vaker dat mensen toch liever kiezen voor andere software. Daarom ben ik dit topic maar eens door gaan bladeren en zoals verwacht zijn ook hier de meningen verdeeld. Toch zijn er twee paketten die er voor mij uitspringen, namelijk NOD32 en Kaspersky. Ik kan alleen moeilijk een keuze maken tussen deze twee.

Ik kan overigens ook niet echt iets vinden over real-time protectie en bescherming tegen wormen en trojans. Deze had Norton namelijk beide wel (al vraag ik me af hoe nauwkeurig ze waren). Dus weet iemand hoe dat zit met NOD32 en Kaspersky? (In ieder geval bedankt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Topicstarter
Hoe het zit met NOD32 weet ik zo niet, met dat pakket heb ik nooit gewerkt, maar Kaspersky heeft een behoorlijke real-time-protectie. Dit icm de updates ieder uur waren de redenen dat ik voor KAV koos.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 25063
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06-2021
Hey. misschien heb ik er overheen gekeken ofzo, maar kan het nietvinden.

Ik ben bezig met een aantal opdrachten voor mijn stage, maar nu zit ik bij ene vraag waar ik informatie moet zoeken op het gebied van nieuwe ontwikkelingen in de Virusbestrijding....

Iemand enig idee waar ik dit kan vinden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-05 17:57
Ikzelf gebruik al tijden de gratis versie van AntiVir.
Ik had vroeger Norton, die gooide ik er af, AntiVir er op.
En hij vond 25 virussen _/-\o_.
Bij een vriend vond ie 30 virussen.
En bij m'n tante 20 virussen.

Norton is bat.
AntiVir is gooed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

TomGiethoorn schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:29:
Ikzelf gebruik al tijden de gratis versie van AntiVir.
Ik had vroeger Norton, die gooide ik er af, AntiVir er op.
En hij vond 25 virussen _/-\o_.
Bij een vriend vond ie 30 virussen.
En bij m'n tante 20 virussen.

Norton is bat.
AntiVir is gooed ;).
En die virussen waren? Leuk dat AV software tegenwordig ook cookies labelen als virus, zo kom je beter over.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161430

ik gebruik momenteel norman echt een super virusscanner, maakt je pc niet traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-04 15:43
ikzelf vind toch nod32 het beste want ik heb laatst een nieuwe instal op mijn andere hardeschijf gedaan met hitmanpro en nod32 de nieuwe. (2.50) En die vond raar maar waar een virus toen hitmanpro aan het draaien was die virus vond ie toen het programma spysweeper aan het draaien was.Dus er zat een virus in het programma spysweeper dus ik op mijn eigen hardeschijf bitdefender eraf gegooit en nod32 erop gezet weer hitmanpro laten draaien en jahoor weer dezelfde virus.nou is mijn vraag of jullie dat ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:01
Ik heb gisteren ook bij een kennis ff een systeem bekeken. AVG Free eraf en Nod32-trial erop en jawel hoor...toch weer een trojan gevonden. Mijn persoonlijke ervaring is zelf ook zo dat zowel Norton als die AVG Free virussen doorlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 15-05 10:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb een (misschien) wel domme vraag. Ik heb sinds een paar dagen mcafee 2006, en ben daar best tevreden over.

Enige probleem wat ik heb is dat de processor 50% belast wordt tijdens het branden van cd/dvd's. Het lijkt wel of mcafee alles scanned wat ik brand :D
Is dit op een of andere manier uit te schakelen?

(draai overigens xp prof, amd 4200x2 (vandaar dat hij maar 50% processor gebruik heeft ;) ).

edit: mcafee 2006 bedoelde ik :+

[ Voor 7% gewijzigd door Tortelli op 21-01-2006 23:10 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen welke virusscanner beter is, nod32 of avg-free?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
BlackJack schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:02:
Kan iemand mij vertellen welke virusscanner beter is, nod32 of avg-free?
NOD32, maar daar moet je voor betalen.
Als je wat testresults wilt zien, zou ik hier eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 18:37
Tortelli schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:28:
Ik heb een (misschien) wel domme vraag. Ik heb sinds een paar dagen norton 2006, en ben daar best tevreden over.

Enige probleem wat ik heb is dat de processor 50% belast wordt tijdens het branden van cd/dvd's. Het lijkt wel of mcafee alles scanned wat ik brand :D
Is dit op een of andere manier uit te schakelen?

(draai overigens xp prof, amd 4200x2 (vandaar dat hij maar 50% processor gebruik heeft ;) ).
Is het nou McAfee òf Norton 2006? Ik denk aan jouw probleem te zien dat het wel Norton 2006 zal zijn :P

Je bent niet de enige die hierover klaagt en dat is voor mij de reden geweest te switchen naar NOD32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 15-05 10:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

mcafee 2006, norton laatst geprobeerd maar die is veeeeel te sloom.....

nieuwe kaspersky vond ik ook erg sloom trouwens

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148409

Ik snap daar iets niet van. Ik heb al een langen tijd Norton Internet Security 2004. Mijn pc is niet traag of wat dan ook. Hoe kan je dan zien of hij veel vraagt van je pc? Ik gebruik naast windows taakbeheer ook proces explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik heb even een vraagje over antivirus icm irc en invision (dat script geval).

Mijn norton antivirus geeft namelijk constant meldingen van wormen en trojans die dan binnen komen zodra ik irc met invision opstart. Nu vraag ik me af of NOD32 dit ook doet en zo niet beschermt dit programma mij daar dan wel tegen?

(of is irc sowieso onveilig :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Topicstarter
Wat voor wormen en trojans meldingen krijg je? Ook bij bepaalde bestanden? Als je het namelijk bij bepaalde bestanden krijgt kan je namelijk op Jotti's online malware scan kijken of het bestand ook door NOD32 als malware wordt herkend. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
pasta schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:22:
Wat voor wormen en trojans meldingen krijg je? Ook bij bepaalde bestanden? Als je het namelijk bij bepaalde bestanden krijgt kan je namelijk op Jotti's online malware scan kijken of het bestand ook door NOD32 als malware wordt herkend. ;)
Nou het is eigenlijk zo dat zodra ik mirc opstart meteen de eerste melding krijg. En dit blijft maar doorgaan tot dat ik mirc afsluit of norton.

Overigens is het programma dan onbruikbaar, want je kan neit verder met mirc zolang die melding open staat en aangezien je meteen een nieuwe krijgt zodra je de anders sluit. Naja you get the point ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Topicstarter
Lees nou eens goed wat ik vroeg, ik vroeg om welke meldingen je krijgt. Malware-namen, welke files, en die files kan je vervolgens hier scannen. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
pasta schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:50:
Lees nou eens goed wat ik vroeg, ik vroeg om welke meldingen je krijgt. Malware-namen, welke files, en die files kan je vervolgens hier scannen. ;)
Sorry :) (ben ff paar dingen door elkaar aan het doen). Norton ligt er ondertussen al vanaf en NOD32 staat er al op. Maar ik wil er gewoon even zeker van zijn dat ik niet een shitload aan troep over m'n pc gooi als ik irc en invision install.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronwiel op 23-01-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 10:07
Ik was zelf altijd goed te spreken over TrendMicro Office Scan (zie ook mijn post hier boven) alleen de server die je er naast moet draaien...

Ovrigens heb ik ook een keer een sales praatje gehad van Norman. De verkoper ging helemaal prat op het feit dat Norman 'sandbox technology' aanboord heeft (Alladin trouwens ook 5 jaar geleden) en Norman zou de beste zijn in het herkennen van nog niet eerdere ontdekte virussen, zonder signature dus. Ook zij de verkoper dat Trend daarintegen dat helemaal niet kan en het vooral moet hebben van de sugintures (welke soms meerdere malen per dag geupdate worden).

Mijn eigen mening over Trend:
Erg fijn als je een flink netwerk hebt waar je de server dedicated kan draaien alle controle heb je als beheerder via een web interface. Jij bepaald welk werkstation waneer gescanned wordt. Jij bepaalde welke werkstation waneer een update krijgt. En dat alles centraal geregeld. Het fijne van de web interface is dat je als beheerder elk willekeurig werkstation kan pakken. Maar niet geschikt om thuis te draaien, de server doet gewoon te veel aan recources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 06:27
Ik heb een scanner nodig die alleen on-demand files scant en verder alleen het internet verkeer scant (gedownloade files via newsreader). Ik dacht zelf aan NOD of Antivir, ondersteune die dit?

Verder moet hij zo weinig mogelijk de pc vertragen.

Uit de diverse testen kom ik niet echt wijs, want daar hebbe ze alle functies aan staan terwijl ik die niet nodig heb.

[ Voor 4% gewijzigd door _sepulnation_ op 27-01-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mijn ervaringen met Norman zijn erg slecht. Slechte detectie, matig stabiele software. Daarover heb ik in de vorige delen al iets verteld. Ik zou Norman niet eens gebruiken als het gratis was.

[ Voor 41% gewijzigd door Bor op 27-01-2006 13:42 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148409 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 00:05:
Ik snap daar iets niet van. Ik heb al een langen tijd Norton Internet Security 2004. Mijn pc is niet traag of wat dan ook. Hoe kan je dan zien of hij veel vraagt van je pc? Ik gebruik naast windows taakbeheer ook proces explorer.
Weet iemand t antwoord op mijn vraag? want k lees best vaak dat norton n resource beest is, maar hoe kan je dat precies checken?

adioz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 148409 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:26:
[...]

Weet iemand t antwoord op mijn vraag? want k lees best vaak dat norton n resource beest is, maar hoe kan je dat precies checken?

adioz
Gewoon via Taakbeheer (ctrl-shift-escape) en dan de processen tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Wie van jullie hebben Titanium 2006 Antivirus + Antispyware. Ik had het gisteren geinstalleerd op mijn computer en het verbaaste mij dat het 180mb van mij ram geheugen verbruikt.
Tenminste voordat ik het had geinstalleerd verbruikte ik nog ongeveer 220 Mb aan ram als ik mijn windows net opgestart heb, en na het installeren verbruikte ik ineens 400 Mb ram na opstarten van windows. Ik gebruik Windows XP MCE 2005.

Dus lig het aan mij. Of hoort het zo?

edit:

zojuist weer uninstalled, en ik ben weer terug op 220 Mb ramverbruik..... Blijkbaar is deze Panda gewoon zwaar :| .

[ Voor 13% gewijzigd door Iavak op 28-01-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou, dan heb k blijkbaar n norton die weinig verbruikt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pcfreakske2000
  • Laatst online: 04-04 12:08
Ik blijf zweren bij Panda Platinum Internet Security. Ervoor had ik Panda Antivirus Titanium geprobeerd en dat werkte ook heel goed. Maar aangezien er meer en meer internet bedreigingen zijn , opteerde ik voor een volledig beveiligingspakket.

Ik heb ook ooit een Norton en Mcafee gehad , maar daar was ik niet zo content van. Dus vandaar dat ik Panda goed vind.

Panda belast je systeem minimaal en toch vindt hij veel virussen. De ingebouwde TruPrevent Technologies vormen ook een dubbele beveiligingslaag bovenop de antivirus.

En dit werkt , want ik heb het aan den lijve mogen ondervinden. Ik kreeg een mailtje binnen met een attachment. En prompt werd er door TruPrevent Technologies ingegrepen en werd de bijlage onderschept. Het ging om de Bagle.FU worm.

Groetjes , Pcfreakske2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Weet iemand bij welke virusscan ik programma's uit kan schakelen in de virusscan ? Mijn OfficeNet Extra Pakket van de ABN-Amro wordt er vreselijk traag van en maakt hierdoor volgens mij ook soms fouten tijdens het verzenden.... om ziek van te worden echt !

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 30-01-2006 00:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 22:54
Balen dit... vanmiddag 16u virus binnen gekregen op een mailgateway die ik beheer: Trojan.Brepibot.P
Clamav ontdekte dit toen nog niet en liet 'm door. Vanavond werd ie wel herkend maar toch erg jammer dat hij vanmiddag 'm nog doorliet.

[ Voor 11% gewijzigd door Arnout op 30-01-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:03

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

AntiVir is weer op een nieuwe versie aanbeland;
AntiVir 7.0

Deze versie heeft een complete make-over gekregen en de hele interface is nu eindelijk eens gelijk getrokken, waardoor alles er een stuk professioneler (en helderder) uitziet.

De installatie ging voorspoedig, op het updaten na, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het grote aantal mensen dat tegelijkertijd updates aan t binnenhalen is.

Nu een uurtje later gaan de updates weer als vanouds.

Echt nieuwe functies heb ik niet kunnen ontdekken, miss de Scheduler, waar je je scantijden en automatische update tijden kunt instellen. (geen idee eigenlijk of dat ook in de vorige zat, ik dacht van niet namelijk).

Maargoed die scheduler heeft zijn eigen proces genaamd; sched.exe
(nog niet opgenomen in de proceslijsten die op google rondzwerven)

Als laatste dan het geheugengebruik;

avgnt.exe : 5.4 mb
avguard.exe : 16.2 mb
sched.exe : 3.6 mb (kan ook uitgezet worden, wanneer er niet gebruik van wordt gemaakt)
avcenter.exe : 2 mb (het hoofdprogramma > is standaard niet geladen en wordt pas actief bij t openen ervan)

Al met al niet veel wijzigingen tegenover de oude versie, ook niet qua geheugen, de grootste wijziging is in mijn ogen de interface zelf, die nu veel weg heeft van de mcafee versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Topicstarter
Reactie van lenny_z toch even afgesplitst naar Wel of niet een virusscanner gebruiken? :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Sinds een paar weken ben ik nu een tevreden NOD 32 gebruiker. Alleen mis ik wel iets sinds ik van Norton Systemworks ben afgestapt.

Deze had namelijk de "one button clean up" functie. Hij schoonde dan wat broken shortcuts, registry
dingetjes enz. op. De vraag is natuurlijk hoe goed deze functie in werkelijkheid is, maar das wat anders. Ik ben nu alleen wel opzoek naar een soort gelijk iets, die gewoon want dingetjes op me pc opruimt die ik niet nodig heb (bijv. dingen in het registry, en kapotte snelkoppelingen).

Ik zelf kwam crapcleaner al tegen, nu vraag ik me alleen af: is dit een programma dat ongeveer hetzelfde doet? En is het wel zinvol om dit te gebruiken (en veilig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 149075 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:24:
Weet iemand bij welke virusscan ik programma's uit kan schakelen in de virusscan ? Mijn OfficeNet Extra Pakket van de ABN-Amro wordt er vreselijk traag van en maakt hierdoor volgens mij ook soms fouten tijdens het verzenden.... om ziek van te worden echt !
Avast kan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:26
ronwiel schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:03:
Sinds een paar weken ben ik nu een tevreden NOD 32 gebruiker. Alleen mis ik wel iets sinds ik van Norton Systemworks ben afgestapt.

Deze had namelijk de "one button clean up" functie. Hij schoonde dan wat broken shortcuts, registry
dingetjes enz. op. De vraag is natuurlijk hoe goed deze functie in werkelijkheid is, maar das wat anders. Ik ben nu alleen wel opzoek naar een soort gelijk iets, die gewoon want dingetjes op me pc opruimt die ik niet nodig heb (bijv. dingen in het registry, en kapotte snelkoppelingen).

Ik zelf kwam crapcleaner al tegen, nu vraag ik me alleen af: is dit een programma dat ongeveer hetzelfde doet? En is het wel zinvol om dit te gebruiken (en veilig)?
Daarvoor gebruik ik EasyCleaner...Deze schoont het register, temp files, kappote links, dubbele files. Ben er wel over te spreken, erg licht programma en erg gebruikersvriendelijk een makkelijkere bediening is er gewoon niet. Het programma is overigens freeware dacht is, dus is gewoon gratis te downloaden.

Gebruik als AV Eset NOD32. Erg complete scanner, vergt weinig van je systeem maar houd toch alle foute dingen tegen. Ik vind het een aanradertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Card Nox schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:16:
Daarvoor gebruik ik EasyCleaner...Deze schoont het register, temp files, kappote links, dubbele files. Ben er wel over te spreken, erg licht programma en erg gebruikersvriendelijk een makkelijkere bediening is er gewoon niet. Het programma is overigens freeware dacht is, dus is gewoon gratis te downloaden.
Heeft dit ongeveer dezelfde functies als crapcleaner? Of is dit juist simpeler/uitgebreider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166356

Mede dankzij alle positieve reacties in dit topic heb ik thuis op mn 2003 servertje de NOD32 virusscanner geinstalleerd. Het staat er pas een paar dagen op, maar het volgende valt me al meteen op:

Na een paar dagen nonstop aanstaan van mn systeem thuis hapt het slechts 2500k geheugen weg, niet slecht tegenover de 30000 die ik hier op mn werk XP machine door McAfee in gebruik zie. Dan moet ik wel daarbij zeggen dat ik de mail/office scanners van NOD uitgeschakeld hebt.

Het is jammer dat we hier al een volledige McAfee oplossing hebben, want ik word persoonlijk helemaal misselijk van de anti-functionaliteit van de mcafee ePolicy Orchestrator....

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 166356 op 09-02-2006 11:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-05 22:25
Ik heb laatst wat problemen gehad met me pc, waardoor ik windows opnieuw moest installeren.

Voor de grap Panda Platinum Internet Suite 2006 geprobeerd. Nou, nooit meer dus. Geheugen gebruik is echt gigantisch...... Standaard neemt windows 150 mb bij opstarten, maar met Panda tot 400 |:( !!! Mb.

Pc liep traag, zelfs internet werd er wat langzamer door.

Meteen dus weer terug gegaan naar Norton Internet Security 2006. Deze gebruikt bij opstarten 220 (- 150 = ong 70) mb. Veel netter dus, en pc loopt ook veel beter (voelt sneller aan).

Blijkbaar is iedereen hier tegen Norton 2006, maargoed mij bevalt het prima. Scant lekker snel, lekkere interface en maakt het systeem ook niet traag.

Als je de keuze hebt tussen Panda en Norton dan zou ik het wel weten.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 23:25
Gisteren ging het wel even fataal mis met NOD32.

Op m'n (zwaardere) vaste pc gebruik ik Kaspersky AV (waar ik zeer tevreden van ben) en op m'n laptop vangt NOD32 al een jaartje de virussen. (lekker licht).
Dus gisteren tijdens het werken op de laptop, update NOD32 automatisch. Het viel me op dat het icoontje in de taakbalk volledig zwart was geworden. Nouja je bent aan het werk dus je maakt je er niet erg druk om... Vandaag boot ik m'n laptop en na login in windows krijg ik een BSOD. Lang geleden dat ik dat gezien had :)
Ik dacht direct aan het NOD32 icoontje dat een beetje raar was gisteren. Na de uninstall van NOD32 in safe mode, loopt ie weer perfect. Gelukkig dat ik dat icoontje gezien had, anders was het waarschijnlijk lang zoeken of formatteren geweest.
Misschien toch maar Kaspersky ook op m'n laptop plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-05 15:50
InfinityG35 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:56:

Als je de keuze hebt tussen Panda en Norton dan zou ik het wel weten.
ja Kaspersky :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Doet het niet samen met Active Sync 4.1, dus voor mij geen optie.

Anoniem: 161430

GregoryBE schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:09:
Omdat er een nieuw topic geopend werd, post ik mijn vraag even opnieuw :)

Ze hadden mij gevraagd een nieuwe virus scanner te kiezen,
De scanners moesten via centraal beheer gemanaged kunnen worden,
de scanner zou wel niet teveel geheugen en proc kracht mogen opvreten.
Prijs maakt niet uit

op dit momment viel mijn keuze op F-secure, kaspersky of norton.
Bedrijfservaringen?

-Budget: Ongelimiteerd
-aantal: +-100pc's
-Platform: Win XP SP2 (gemiddelde pc 2.4 Ghz, 256 mb ram)
-Managability: Updates auto van server installeren, per client informatie kunnen ophalen...of via managent kunnen instellen

-Servers: voor server niet nodig,
-Ondersteuning: Antivirus en liefst Spyware scanner
-Kennisniveau: Bijleren kan altijd,
-Reporting: Als er een virusgevonden wordt op client, Welke gebruiker en welke PC
neem norman, die is goed, vreet geen geheugen en/of cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140895

Norman heeft mijn school, en ook Windesheim in Zwolle. Dus ik denk dat het wel een goede bedrijfsoplossing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb nu ook Nod32 maar eens geïnstalleerd na de positieve verhalen hier. Moet zeggen dat hij tot nu toe niet tegenvalt. Merk niet dat hij draait iig. Hiervoor draaide ik Symantec corporate 10, en ondanks dat ik DACHT dat dit wel een fijn pakket was, start mijn PC sinds dit er af is opeens stukken sneller op. Ongelovelijk hoe Symantec producten je systeem kunnen verkloten.

Klein minpuntje van Nod32 vind ik wel dat als je quit doet, hij ook echt sluit en de beveiliging uitschakelt. Dit kan problemen geven als je dit bij iemand installeert die weinig van computers weet. Hij waarschuwt wel, maar mensen houden nu eenmaal van waarschuwingen negeren. Ook kun je dit password protecten maar om nou een password op andermans computer te zetten gaat ook weer ver. Dit hadden ze wat mij betreft iets anders mogen implementeren. Ook vind ik hem niet geheel fool proof als je een viruswarning krijgt. Je kunt dan kiezen voor sluiten/negeren, ook weer met een waarschuwing. Leuk voor geavanceerde gebruikers maar te gevaarlijk voor onwetenden IMO. Hij is wel messcherp, als je bij www.eicar.org de testfile download pikt hij hem er uit nog voor je een downloaddialoog krijgt, ook de gezipte.

[ Voor 21% gewijzigd door smvs op 17-02-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al een lange tijd norton internet security 2004. Ik merk niet dat hij langzaam opstart. Alleen als hij een groot bestand scanned wil t systeem iets trager worden.

Van de week heb ik een trial geprobeerd van kaspersky av. Hij vond 1 ding, 1 bestand wat in de quarantine map stond van norton.
Vandaag illegaal bitfender 9 professional plus laten scannen. Vond ook niks.
Voor de rest heb ik ook een aantal online scans gedaan. Geen van de scanners vond iets.

Ik snap dan ook niet waarom veel mensen zo afgeven op norton. Blijkbaar is mijn systeem toch goed beschermd.

-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

Waar ik werk hebben we een goede relatie met Symantec. Omdat wij wereldwijd opereren zitten we eerste rang wat nieuwe virussen betreft. Virusupdates worden dan ook door Symantec zelf geimplementeerd in onze deployment servers, zodat deze zsm. gepushed worden naar alle clients. Dat is natuurlijk niet reëel voor een thuissituatie of een kleiner bedrijf. Ikzelf gebruik McAfee en ben er tevreden over. Nog geen virus te pakken met twee actieve internetters hier. Grote voordeel voor mij persoonlijk was dat het gratis aangeboden wordt door XS4all :) Vind het wel fijn werken, weinig geheugen verbruik, scant snel en updates komen vlot binnen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik naast norton ook ad aware, spybot en spysweeper. Ik denk dat dat ook veel helpt in het voorkomen van inbraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Ik had Norton maar was daar niet tevreden over en ben overgestapt naar MCafee. Tot nu toe gaat het prima en heb ik geen klachten. MCafee en NOD32 zijn leuk te combineren met het antispyware aanstuur programma/script Hitman Pro http://www.hitmanpro.nl/
Van de AV proggies moet ik Avast, BitDefender, AVG & NOD32 nog een keer uitproberen. Interface van MCafee "sucks". Maar goed het gaat om het virusvangen.

Goede programma's uit mijn ervaring en tevens als Toolz in de AV, ASpy & Maleware bestrijding:

Schijfopruiming: Cleanup! (Freeware) http://www.stevengould.org/software/cleanup/
Lopende processen: Process Explorer (Freeware) van Mark Russinovich (Man met de meeste kennis over windows die niet bij Microsoft werkt) http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html
Verwijderen niet gewenste lopende processen HijackThis (Freeware) http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html
"Unlocke'' van files die door ander mogelijk ASpy programma bezet worden gehouden: Unlocker http://ccollomb.free.fr/unlocker/
Als Unlocker nog niet voldoende dan Killbox (Freeware): http://www.bleepingcomputer.com/files/killbox.php
Uninstaller: Your Uninstaller 2006 http://www.ursoftware.com/

AntiSpy/Malware
Spywaredoctor http://www.topsecretsoftware.com/spywaredoctor.html
Ewido (Freeware) http://www.ewido.net/en/
ScanSpyware http://www.scanspyware.net/
Spybot - Search & Destroy (Freeware) http://www.safer-networking.org/
Spywareblaster http://www.javacoolsoftware.com/
Webroot Spy Sweeper http://www.webroot.com/co...9d98822139bd935e34b105b5e
Lavasofts Ad-Aware (Freeware) http://www.lavasoftusa.com/support/download/
etc....

[ Voor 59% gewijzigd door Youri Carma op 19-02-2006 20:25 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140895

Ikzelf gebruik Norton AV 2004, samen met Ad-Aware. Hitman Pro ook gepropeerd, maar dat beviel me niet zo. NAV 2004 wordt vervangen door NOD 32 als abonnement is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Ik had Panda Titanium Antivirus 2005, maar deze slurpt als het ware de performance van mijn computer op. Nu zijn er natuurlijk mensen die zeggen dat dat met mijn systeem (AMD Ahtlon XP 2800+ met 1024mb geheugen) wel mee zal vallen, maar ik merk het erg goed en dat is op zich zonde. Ik ben afgezien van het snelheid probleem overigens zeer tevreden over deze scanner. Ik heb al meer mensen gelezen die vinden dat deze Panda scanner teveel performance eist, maar er zijn ook weer anderen die trots vertellen: "Panda belast je systeem minimaal en toch vindt hij veel virussen."

Daarom ben ik op zoek naar een virusscanner die wel redelijk volledig is, maar niet ten koste gaat van de performance van mijn computer. Nu ben ik dus uitgekomen bij NOD32 en dat sluit een stuk beter aan bij mijn wensen.

Nu mijn vraag: Geeft NOD32 ism Windows SP2 firewall en af en toe Hitman Pro 2 genoeg bescherming? Wat is jullie advies?

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Wou T schreef op maandag 20 februari 2006 @ 08:50: Nu mijn vraag: Geeft NOD32 ism Windows SP2 firewall en af en toe Hitman Pro 2 genoeg bescherming? Wat is jullie advies?
Een viruscanner een firewall en een programma's tegen Spyware, ik denk dat je aardig op weg bent nu.

Er bestaat niet zoiets als een 100% garantie in viruswereld want steeds nieuwe dingen worden verzonnen en zelfs nieuwe maleware die rekening houd met bepaalde programma's die ze moeten bestrijden. Maar ja je kan bezig blijven met Aspyware...ik weet het.

Gebruik zelf naast het door jouw genoemde rijtje Ewido alhoewel ik denk dat Spyware Doctor uit het rijtje van Hitmanpro net zo goed is.

Ik denk dat je zo goed zit. Gebruik ook Cleanup! om regelmatig zeker de IE Temp te legen dat is toch het begin van een hoop rotzooi.

Gebruik Hijackthis om te controleren of er geen ongewilde programma's mee draaien en that's it.

Happy Virushunt!

Tip: In Hitmanpro zit een optie om de computer af te sluiten na de scan....handig voor het slapen gaan. NOD32 & MaCafee hebben een aankruis optie in Hitmanpro zodat een van deze twee ook meedoet (Wel veel langere scantijd).

[ Voor 16% gewijzigd door Youri Carma op 21-02-2006 12:42 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Laatst online: 17-01 09:14
Heb gedurende een lange periode Norton Internet Security 2005 gehad,
maar ik voelde dat m'n pc vrij sloom werd. Ik had ook een vermoeden dat ik last van virussen had.
Daarom had ik NIS2005 erafgesmeten en de beta van Kaspersky Internet Security 6 eropgezet.
Deze vond verschillende virussen en spyware, dus tot zover heel tevreden.
Nu het probleem met KIS06 is dat deze met momenten 100% cpu vraagt voor een vrij korte tijd, meestal bij het openen van firefox voor de eerste keer nadat de pc is opgestart of bij het openen of downloaden van bestanden.
Met als gevolg dat de pc soms lagt, en dat is vrij irritant.
Dus enerzijds hebben we NIS die de pc over de hele lijn een stukje vertraagd (vooral opstarten en afsluiten) en langs de andere kant hebben we KIS die in pieken 100% cpu vraagt.
Is er een alles in één pakket dat niet zoveel resources gebruikt? Ook een losse AV is goed, want dan kan ik Outpost erbij gebruiken?
Heb al F-secure gebruikt, maar dat was gewoon brak.
Enige tips? Iemand ervaring met Sophos? Heb gehoord dat ze enorm goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55140

Hou er rekening mee dat kis6 nog in betafase is, bijna dagelijks komt er een nieuwe build.
(Op het moment zitten we tegen RC status aan).

Als je alleen AV wil gebruiken kun je natuurlijk kav6 installeren ipv. kis6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Laatst online: 17-01 09:14
Anoniem: 55140 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:28:
Hou er rekening mee dat kis6 nog in betafase is, bijna dagelijks komt er een nieuwe build.
(Op het moment zitten we tegen RC status aan).

Als je alleen AV wil gebruiken kun je natuurlijk kav6 installeren ipv. kis6. :)
Ja ik weet het dat het nog een beta is, maar heb bijna altijd de laatste versie gebruikt. Ook denk ik dat een alles in één pakket minder resources gebruikt dan 2 aparte programma's. Ik ben heel tevreden over KIS, dat niet maar ik vind persoonlijk dat het soms teveel cpu eist. Geheugen gebruikt KIS bijna niet, dus daar ligt het probleem niet.

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 16-05 14:56
Ik heb een vraagje:

Ik zit te twijfelen tussen avast! home edition (en dan icm windows firewall), BitDefender pro(dus virusscanner + firewall) of AVG free edition (icm windows firewall). Welke raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
matsume schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:02:
Ik heb een vraagje:

Ik zit te twijfelen tussen avast! home edition (en dan icm windows firewall), BitDefender pro(dus virusscanner + firewall) of AVG free edition (icm windows firewall). Welke raden jullie me aan?
Van deze combinaties duidelijk de BitDefender Pro. Als je gratis wilt, zou je een combinatie van avast! Home en ZoneAlarm Free kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08
Uit de laatste test van november blijkt duidelijk dat NOD32 de nr1 is, Bitdefender 2 en KAV 3.. de rest is op een afstand eronder...
Nu heb ik al een poosje KAV, maar NOD32 zou veel lichter zijn en meer vinden... weet iemand of ze nog iets gaan doen aan de gebruikersinterface van NOD32?
Ik heb KAV vooral omdat het zo ontzettend duidelijk is en makkelijk werkt.

AMON IMON en DMON zegt toch niemand wat? begrijp niet hoe ze zo'n interface kunnen maken..
ik kom er wel uit hoor, maar het gaat erom dat anderen op deze pc ook in 1 oogopslag moeten kunnen zien hoe de AV werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Jazco2nd op 25-02-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Jazco2nd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:53:
Uit de laatste test van november blijkt duidelijk dat NOD32 de nr1 is, Bitdefender 2 en KAV 3.. de rest is op een afstand eronder...
Nu heb ik al een poosje KAV, maar NOD32 zou veel lichter zijn en meer vinden... weet iemand of ze nog iets gaan doen aan de gebruikersinterface van NOD32?
Ik heb KAV vooral omdat het zo ontzettend duidelijk is en makkelijk werkt.

AMON IMON en DMON zegt toch niemand wat? begrijp niet hoe ze zo'n interface kunnen maken..
ik kom er wel uit hoor, maar het gaat erom dat anderen op deze pc ook in 1 oogopslag moeten kunnen zien hoe de AV werkt.
Om eerlijk te zijn, ze moeten daar ook vanaf blijven (andere users), maar I staat voor internet, d voor document, e voor email, de a voor anti-virus. zo lastig is dat toch niet te bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08
nee voor mij niet, maar voor een moeder of zus die het totaal niet boeit wel...
dan moet er gewoon staan dat "realtime bescherming is aan", "virusscanner is up to date", en een optie "mijn pc scannen".
veel meer niet... dat verpest het overzicht...
dat mis ik bij de meeste AV's... ik snap ook niet dat het zoo lastig is om een UI te bedenken die elke noob snapt.. gewoon zoals bovenstaande..

dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik KAV gebruik... zelfs al zou het veel meer resources gebruiken en de pc wat meer vertragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
De nieuwe AV-Comparatives is uit: http://www.av-comparatives.org/

Zijn heel wat veranderingen, de meest opvallende:
- Norton scoort met 100% een Advanced+ Score
- BitDefender 9 daalt met een score van 79% naar Advanced
- De andere Advanced+ scanners: NOD32, AntiVir, AntiVirusKit, F-Secure, Kaspersky, McAfee en TrustPort

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Rostvertol-Mil schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:52:
De nieuwe AV-Comparatives is uit: http://www.av-comparatives.org/

Zijn heel wat veranderingen, de meest opvallende:
- Norton scoort met 100% een Advanced+ Score
- BitDefender 9 daalt met een score van 79% naar Advanced
- De andere Advanced+ scanners: NOD32, AntiVir, AntiVirusKit, F-Secure, Kaspersky, McAfee en TrustPort
Norton scoort helemaal geen 100%, dit doet het alleen bij polymorfische malware. Norton behaalt 97,61% wat ook behoorlijk netjes is.

Ps. voordat iedereen vragen stelt over deze test, raad ik iedereen aan om eerst het bij behorende rapport te lezen. Hierin staat precies vermeld hoe er getest is!!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 01-03-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-05 23:26

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

iedereen heeft z'n eigen voorkeur etc.
Ik had vroeger altijd McAfee.
Toen ben ik overgestapt naar norton, omdat ik het als cadeau had gekregen :)
Maar had de laatste tijd KAV ff uitgeprobeerd, was wel sneller dan norton, maar het opstarten van programma's waren heel erg sloom geworden.
Probeer nu ff NOD32 uit en het bevalt me tot nu toe goed ;).
Merk er niet veel van :)
Als het me de gehele periode van de trail bevalt dan schaf ik hem aan :D

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
Gebruik nog steeds Norton 2002, licht en geen ongein erin als netwerkscan etc. Gewoon files scannen, klaar, de laatste goeie/lichte Norton die er is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Laatst online: 08:41
Ik heb laatst een vrij geinfecteerde PC onder handen gekregen en probeer hem sindsdien schoon te krijgen, maar dat valt behoorlijk tegen. Er stond NAV2004 op, maar die heeft een hoop zooi doorgelaten. Daarna is er Avast op gekomen, maar ook die wist met een hoop zaken geen raad. NOD32 vond hem Advanced Heuristics vrij veel, BitDefender slechts een deel wat NOD32 ook vond, maar de enigste die zo'n beetje alles lijkt te vinden is Kaspersky. Er jammer dat van de laatste nog niet de nieuwe versie uit is.

Wat hebben mensen trouwens tegen de UI van NOD32? Ik vind hem echt heerlijk :-) Wat me bij Avast opvalt is dat ie zo lang doet om op starten en het geskinde virus control panel en alle menu's/opties zijn enorm onoverzichtelijk. (nog maar niet te spreken over de scansnelheid met alle opties aan).

[ Voor 17% gewijzigd door Klaus_1250 op 05-03-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 21:43

AJM

Ik gebruik sinds een tijdje NOD32 thuis en deze lijkt prima te bevallen. Neemt weinig geheugen in beslag en update regelmatig (bijna dagelijks).

Op mijn werk (afstudeerbedrijf) gebruiken ze Sophos, maar als deze een update aan het binnen halen is (gaat automatisch) dan is de computer (PIII 800Mhz) zo traag als wat, hij update meestal meerdere malen per dag. Pc is ook niet supersnel, misschien ligt het daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10911

ben PC-Cillin van Micro trend aan het proberen. Tot op heden best wel tevreden. Heeft firewall en ook privacy bescherming, alhoewel ik nog moet uitzoeken hoe en wat ik er in moet vullen.
Verder wel wat meer mogelijkheden en een moderne interface.
NOD32 geprobeerd en draaide wel heel licht. Ook het opstarten met NOD32 gaat veel sneller.
Wel niet veel mogelijkheden zoals bij PC-cillin dacht ik.
En een , mijn persoonlijke mening, niet moderne interface. Ziet er niet uit.Maar ja, het gaat om de werking, hè. Verders draait NOD32 gewoon echt lekker en is makkelijk, niets speciaals in te stellen, terwijl PC-cillin nog al eens met een melding komt bv over bv je netwerk, althans bij mij.
De virusscanner online Housecall van PC-cillin is wel erg goed. Vond bij mij toch het een en ander.
Iemand die de + en - kan aangeven ivm deze 2?
Ik denk dat mijn keuze gaat zijn tussen deze 2.
Bij de NOD32 moet ik wel apart een firewall nemen bv Zonealarm.
Kan ook nog de Zonealarm anti-virus kompl. nemen!? Beter?
Ik schrok me laatst rot. Had een virus backdoorW32.pcclient.nj op m'n pc. Ik kon praktisch niet meer werken. Ondanks dat ik altijd een virusprogje heb gehad op de pc.
Op dat moment draaide wel Escan. Ik snap niet hoe het virus erop is gekomen. Maar housecall gedraaid. ook allerlei andere progjes, anti-spyware ed en de pc draait weer goed.
Maar ik wil dus echt een goed progje. Of alles ineen of dan toch maar separaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 08:18
Ik gebruik nu Norton Internet Security 2006. Ben er best tevreden over, al vind ik Kaspersky toch beter qua system resources. Norton bemoeit zich veel te veel met vanalles en geeft vaak irritante pop-ups van het 'protection center'. De Firewall is wel stukken beter dan in eerdere versies van NIS (in de zin van minder vaak vragen stellen over programmas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb vroeger Norton gehad en nooit meer. Ook de NIS. Blauw scherm en verschrikkelijke problemen.
Toendertijd was de service van Norton heel slecht en moeilijk bereikbaar. Ik geloof zelfs dat je moest betalen per geval.!? Maar goed, dus nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145189

Ik heb ook al verschillende anti-virus programma's gebruikt, het begon met Norton, maar toen ik zag dat toch wel een beetje bloated werkte op mijn toch-al-niet-zo-snel systeem, keek ik naar Bitdefender. Daarna ging ik naar Avast, maar dan concludeerde ik dat Bitdefender me beter beschermde, dus stapte ik terug over naar BD, en nu ben ik tevreden gebruiken van NOD32.
Goede bescherming, weinig geheugen gebruik, update regelmatig etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en Secretus, welke firewall gebruik je?
Maakt trouwens de extra bescherming Pc-cillin ivm privacy gegevens etc heel veel uit tov NOD32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156171

Gebruik nu AVG Free. Hiervoor Norton Antivirus. Maar heb eigenlijk nog nooit echt een virus gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148051

Nou, ik heb de laaste 3 weken last gehad van een flinke snelheids vertraging in mijn internet verbinding. Waar ik normaal zo'n +/- 570 kb/s haal kwam ik niet verder tot 320 kb/s. Heb regelmatig aan de foon gehangen bij @home om alles door te meten. Daar bleek dat alles prima in orde was. Firewall en antivirus uit en geen router .. Dus niets dat kan conflicten. Nu ben ik gisteren eens terug gaan denken en kwam ik tot de conclusie dat ik 3 weken eerder norton eraf had gehaalt om zonelabs internet security te proberen. Ik wilde weten of dat nu echt scheelde in resources vanwege vele klachten van mensen hier. Nu haalde ik gisteren zonelabs eraf en probleem was opgelost. Zelfs toen ik zonelabs had uitgezet kwam ik niet verder dan 320 kb/s. Ik heb toen even verder gekeken naar andere security suites en ben met de volgende resultaten gekomen kwa snelheid vermindering in mijn verbinding.

Norton internet security 2005/2006: 570 kb/s Dus geen noemenswaardig verlies in de verbinding als zonder.
Zonealarm internet security 2006: 320 kb/s Een groot snelheids verlies maar verder een vrij lichte en duidelijke interface.
Kaspersky inertnet security 2006: 430 kb/s Toch nog een groot verlies ten opzichte van norton. Verder vind ik de interface niet zo heel erg overzichtelijk.
Mcaffee internet suite 2006: 480 kb/s Toch een verlies ten opzichte van norton en ik vind hem erg onstabiel en brak aanvoelen. ( is persoonlijk )

Ik ben zelf vrij onpartijdig maar dat zijn dus mijn bevindingen van gisteren. Ik heb deze snelheden met dezelfde site gemeten en ook gemeten met andere poorten ( nieuwsgroepen).
Ik ben na deze bevindingen dus terug gegaan naar norton omdat ik dus geen verlies op mijn verbinding wil hebben.
Andere internet security software heb ik nog niet getest en losse software wil ik eigenlijk niet hebben want ik wil alles eigenlijk in 1 hebben.
Anders zou een combinatie sygate firewall en NOD32 wel voldoen. Toch vind ik deze bevindingen opmerkelijk omdat veel mensen hier behoorlijk negatief over norton zijn.

Nog meer mensen met verglijkbare bevinden?

Uitgangspunt is van mij dat ik een security suite wil die en licht draait en dus niet mijn verbinding beinvloed. ( tevens aardig compleet kwa security opties, antispam mailscan antivirus firewall en adwarescan)

Iemand nog een goede ervaring of tip ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 148051 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:37:
Toch vind ik deze bevindingen opmerkelijk omdat veel mensen hier behoorlijk negatief over norton zijn.
Veel mensen zijn behoorlijk negatief over Norton omdat de detectiegraad van Norton in veel gevallen vele malen lager ligt dan die van een ander product. Je zou je zelfs kunnen afvragen of Norton uberhaubt wel iets scanned als er geen enkele performance decrease kan worden waargenomen.

Snel betekend niet direct dat er ook echt goed gescanned word.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 15-03-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Norton zou juist 1 van de beste detectiegraden moeten hebben, in de laatste paar tests van virusscanners stonden ze bovenaan. Maar in de praktijk is het een heel ander verhaal :?

@kermit44: Ik moet de eerste goede Personal Firewall nog tegenkomen. Sygate komt/kwam aardig in de buurt, maar verschikkelijke UI, Kerio/Sunbelt Kerio bevat te veel bugs en houdt te veel tegen (waarom kan in ICMP rate-limiting niet instellen?), Look 'n' Stop bevat ook teveel bugs (BSOD on install) en een hoop vertragen je verbinding. Wat wel eens wil helpen om je snelheid te verhogen is webfiltering uitzetten (tegen pop-ups, web-bugs, cookies, etc), maar dan verlies je wel een deel van je bescherming.

[ Voor 123% gewijzigd door Klaus_1250 op 15-03-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Mijn ervaring leert dat de detectie van Bitdefender en Kasperky veel hoger ligt dan die van Norton. Veel tests worden overigens fout uitgevoerd, zijn gesponsored etc. In een eerder deel heeft Schouw daar al iets over gepost wat je met een beetje zoekwerk terug zou moeten vinden. Daarnaast hebben veel mensen toch last van problemen met Norton, met de GoT search zul je echt gigantisch veel topics vinden.

Heb je overigens een link naar de tests waar je het over hebt?

Wat betreft personal firewall zou je naar Outpost Pro kunnen kijken. Welke bugs vind jij in Kerio Sunbelt trouwens?

[ Voor 38% gewijzigd door Bor op 15-03-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
BitDefender en Kaspersky zijn idd het beste. Ik installeer bij mensen altijd BitDefender Free als back-up scanner en scan waneer ik een PC moet schoonmaken ook altijd met de Kaspersky On-line scanner.

Test die ik bedoel staan op http://www.av-comparatives.org/ . Denk dat ze niet overeen komen in het echt omdat er samples worden gescaned en de infecties niet op een echt live systeem staan.

Bugs van Kerio stonden op hun forum, maar dat kan ik niet meer terugvinden (Huidige Sunbelt versie is alleen nog een rebrand van de laatste Kerio). Meeste bugs zaten hem in het UI gedeelte, kreeg nogal eens dubbele icoontjes waneer heel het UI deel crashte. Error-logs stonden er helemaal vol mee altijd. Verder waren de ingebouwde IDS-rules soms te strict of niet correct, kon je ICMP rate-limiting niet aanpassen en nog wat meer echte bugs, maar die kan ik verder niet meer terugvinden.

Mbt. Outpost: IMHO Bloatware maar de laatste keer dat ik hem probeerde (nadat ik Kerio echt beu was) kwam ik erachter dat het configureren ook niet echt makkelijk/handig is.

[ Voor 47% gewijzigd door Klaus_1250 op 15-03-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Als je alleen daar al tests leest scoort Norton 100% in de test van februari. Dat lijkt mij een erg onbetrouwbare uitkomst eigenlijk. Vooral omdat het de enige scanner is die dit resultaat neer weet te zetten. 100% detectie is totaal niet reeel.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 15-03-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
100%??? Dat staat er niet in hoor, 99,90%, maar Kaspersky doet het niet heel veel slechter.

Die 100% gaat over een beperkt (geloof 16) aantal polymorphische virussen en is te verklaren aan het feit dat er twee mensen die binnen de industrie een grote/de grootste naam hebben in dienst zijn van Symantec. Is ergens op hun forums te vinden. In het volledige document staat ook meer uitleg.

Maar zoals ik al zei, het is niet op een live systeem. Dat maakt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145189

Anoniem: 10911 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:01:
en Secretus, welke firewall gebruik je?
Maakt trouwens de extra bescherming Pc-cillin ivm privacy gegevens etc heel veel uit tov NOD32?
ZoneAlarm gebruik ik als firewall. En op die Pc-cillin vraag kan ik niet echt een antwoord geven omdat ik het programma nog nooit gebruikt heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Privacy gegevens is nogal vaag... Wat versta je eronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148051

@kermit44: Ik moet de eerste goede Personal Firewall nog tegenkomen. Sygate komt/kwam aardig in de buurt, maar verschikkelijke UI, Kerio/Sunbelt Kerio bevat te veel bugs en houdt te veel tegen (waarom kan in ICMP rate-limiting niet instellen?), Look 'n' Stop bevat ook teveel bugs (BSOD on install) en een hoop vertragen je verbinding. Wat wel eens wil helpen om je snelheid te verhogen is webfiltering uitzetten (tegen pop-ups, web-bugs, cookies, etc), maar dan verlies je wel een deel van je bescherming.

Dat is inderdaad wel een optie waarbij de meeste weerstand word opgeheven. Maar ik heb de volgende opstelling.

Modem - router ( draytek ) - Switch - 2 Pc's en een server

De softwarematige firewall wil ik dus vooral gebruiken voor webfiltering en antivirus en spyware evt. Dus dat is geen oplossing voor mij. Wat ik zeker niet wil is 250 kb/s inleveren met download snelheid.

Wat mij alleen opvalt is dat de meeste grote namen van internet security suites in mijn optiek teveel invloed hebben op je verbinding. Mensen prijzen hier kaspersky heel hoog aan maar als ik dan bij mij kijk hoeveel weerstand hij op mijn verbinding geeft ( ongeacht de kwaliteit van detectie ) dan vraag ik mij af of ik de enigste ben met zulke ervaringen of dat er meer zijn die dat ervaren.

Ik zit net even te zoeken op internet voor wat meer internet security suites . Iemand ervaring met panda Platinum 2006 Internet Security ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Kaspersky zou ik nooit als Internet Security Suite aanbevelen, wel puur als anti-virus. (weet trouwens niet hoe het met de 2006 editie zit). Eigenlijk zou ik bijna geen enkele Internet Security Suite aanbevelen, omdat er altijd wel 1 of 2 onderdelen inzitten die zwak zijn

Een firewall is echte anti-virus of anti-spyware oplossing. De meeste virusscanners controleren al netwerkverkeer, dus daar heb je hem niet voor nodig. In jouw situatie zou ik zeggen dat je alleen de firewall nodig hebt voor applicaties (die niet worden herkend door een virusscanner) die ongewenst verbinding naar het internet proberen te maken en zoals je zelf aangeeft, voor webfiltering. Maar webfiltering is iets wat de meerderheid van de Personal Firewalls niet echt snel kan / goed doet.

[ Voor 76% gewijzigd door Klaus_1250 op 15-03-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118270

Anoniem: 148051 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:37:
Ik zit net even te zoeken op internet voor wat meer internet security suites . Iemand ervaring met panda Platinum 2006 Internet Security ?
Ik draai ongeveer een half jaar de 2005 versie. Heb de demo van 2006 ook een paar dagen gedraaid en over 2005 kan ik het volgende zeggen:
  • Dagelijks worden er automatisch updates gedownload, soms meerdere keren per dag.
  • Interface van 2006 ziet er naar mijn mening aardig gelikt uit.
  • Er zit een spyware scanner ingebouwd die oa. schadelijke cookies verwijderd (krijg je een melding van). Aangezien er dus zo'n spyware scanner is ingebouwd, vermoed ik dat de vele updates ook definities van spyware inhouden.
  • De software scant ook vóór het inloggen van Windows, bijv. op keyloggers. Je ziet dan een kop van een pandabeer (= logo) rechts onderin je scherm. Zorgt voor een vertraging van bijna een halve minuut voordat je kunt inloggen. Klassiek inloggen zorgt er overigens ook voor dat eventuele keyloggers worden uitgeschakeld.
  • Een volledige scan neemt ongeveer een uur in beslag (bij 80 GB HD).
  • Tijdens het automatisch updaten wordt de pc wel een beetje traag; je merkt dus dat er wordt geüpdate.
  • De firewall mogelijkheden zijn, in vergelijking met Norton IS, aardig beperkt en onverzichtelijk (is wel mijn mening).
  • Firewall werkt niet naar behoren. Bijvoorbeeld: elke keer als ik Call of Duty online wil spelen, vraagt het programma of de verbinding is toegestaan. Klikken op "altijd toestaan" helpt niet, want de volgende keer vraagt ie het weer. Dit is in ieder geval bij 2005, misschien dat het in 2006 is opgelost. Dit probleem is bij veel programma's die niet in de standaard lijst van het pakket zijn opgenomen (WS_FTP accepteert ie wel gewoon iedere keer).
  • Hier en daar kom je brakke vertalingen tegen (Spaans van origine).
  • De ondersteuning op de website is naar mijn mening wel erg goed.
  • Last but not least: het pakket vreet net zoals Norton aardig wat geheugen. Hierdoor neemt het opstarten van je pc erg veel tijd in beslag. Soms krijg ik het gevoel dat Norton iets sneller is.
De grote voordelen die ik dus kan geven, zijn de vele updates en het scannen naar spyware. De grote nadelen zijn het grote geheugenverbruik en de firewall die steeds miept.

Ik heb Panda Platinum IS 2005 gekocht, omdat deze destijds als beste uit een Duitse test naar voren kwam (link staat wel ergens in dit topic). Helaas vind ik 'm niet goed werken en ben intussen opzoek naar een andere (eveneens een volledige security suite). Hopelijk heb je wat aan de info.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 118270 op 15-03-2006 18:22 ]

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.