[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.752 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:47:
w00t, na gisteren pis neidig Wanadoo te hebben gebeld en gedreigt met contract ontbinding scheten ze in hun broek en mijn verbinding werkt vandaag weer als een tierelier.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 13312 Kb
Afname Dichtbij : 32.2 (dB)
Ver weg : 11.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 8081
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 868
ES-teller van 1 dag 0

13 mbit is redelijk neem ik aan voor ca 1500 meter van de centrale?

Xeper
Goed geregeld ;)
Ik zit zelf iets van 1600 meter en haal ruim 17Mbit. Het kan nog best zijn dat je bekabeling intern naar de Livebox toe niet geweldig is ;) (je hebt namelijk behoorlijk wat demping op je lijn als het werkelijk waar is dat je 1500m van de centrale zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

w00t, na gisteren pis neidig Wanadoo te hebben gebeld en gedreigt met contract ontbinding scheten ze in hun broek en mijn verbinding werkt vandaag weer als een tierelier.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 13312 Kb
Afname Dichtbij : 32.2 (dB)
Ver weg : 11.8 (dB)
HEC-teller 8081
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 868
ES-teller van 1 dag 0

13 mbit is redelijk neem ik aan voor ca 1500 meter van de centrale?

Xeper
Lees nou eerst eens de startpost !!!!!!!!!!!!!!!!
Hoe kom jij aan 1300 Meter
32.2 / 13.81 = 2.331 oftewel ongeveer 2330 Meter

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
beste mensen ilk heb een downstream van 6124 in groningen, dat is toch niet normaal? ik zou volgens de speedtest tussen 12 en 15 in moeten zitten.

Mijn telefoonkabel in huis is minimaal, speciaal ingekort voor de modem. Bellen met wanadoo? of kan het zo zijn dat hier nog geen upgrade is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:52:
Ik heb ook nog niets gehoord, heb vandaag wel als nog een mailtje gestuurd naar de helpdesk. Hoop niet dat het twee weken gaat worden, want daar zal ik niet accoord mee gaan.
En als je daar niet accoord mee gaat? Wat moeten ze dan doen het niet verhelpen en je lijn maar opzeggen en contract ontbinden? Alstijd leuk als klanten gaan bepalen wanneer een storings traject afgerond moet zijn en de oplossing geboden.
Everdij schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:27:
beste mensen ilk heb een downstream van 6124 in groningen, dat is toch niet normaal? ik zou volgens de speedtest tussen 12 en 15 in moeten zitten.

Mijn telefoonkabel in huis is minimaal, speciaal ingekort voor de modem. Bellen met wanadoo? of kan het zo zijn dat hier nog geen upgrade is geweest?
Eerst lezen, dan schrijven.

Upgrade is geweest, anders had je wel 4096Kbps gehad natuurlijk. En het is geen speedtest maar een mogelijke snelheids indicatie op basis van geschatte lijnlengte voor een postcode.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 02-12-2005 12:29 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
sorry even vergetenl, met een demping van 53 DB !! nogal veel vergeleken met de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Everdij schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:28:
sorry even vergetenl, met een demping van 53 DB !! nogal veel vergeleken met de rest
53dB zou aangeven dat je een lijnlengte van ~4000m zou hebben. Dan is 6Mbps helemaal niet raar natuurlijk :+

Of je telefoonlijn is wel van een beroerde kwaliteit dat er zoveel demping op zit. Kijk intern het nog eens na en vervang ook kabeltje tussen ISRA en de LB eens preventief. Kijk ook of er echt geen aftakkingen zitten nog vanaf je ISRA ergens anders heen naar een aansluitpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436

TifKag436

Yeah......Right !!

Schieten of schijten ??????

En wat zullen ze onder de indruk zijn van jouw contract-ontbinding.

Voor jou 10 anderen, is eerder wat ze zullen denken !!

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
bjck schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:30:
[...]

53dB zou aangeven dat je een lijnlengte van ~4000m zou hebben. Dan is 6Mbps helemaal niet raar natuurlijk :+

Of je telefoonlijn is wel van een beroerde kwaliteit dat er zoveel demping op zit. Kijk intern het nog eens na en vervang ook kabeltje tussen ISRA en de LB eens preventief. Kijk ook of er echt geen aftakkingen zitten nog vanaf je ISRA ergens anders heen naar een aansluitpunt.
vanwege alle bekende demping storingen heb ik juist de telefoonkabel (minder dan 2 meter lang in huis) rechtstreeks aangesloten op de modem, daar kan het dus niet aan liggen.

Volgens de bekende sites om te kijken hoe ver de kast van telefonie op straat staat zou deze op 2000 m moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Die dempingwaarden zeggen niet altijd direct hoe ver je van de centrale zit en volgens mij ging die berekening alleen goed op met ADSL1 (toch:?)

In ieder geval als mensen zoveel demping (afname) hebben van het signaal, wordt het toch tijd om de bekabeling na te kijken en vervangen. (Wordt ook tijd dat dit in de startpost wordt gezet, aangezien het te vaak voorkomt).

Het kan echt geen kwaad om na een X aantal jaar de bekabeling te vervangen. En koop dan altijd een ronde telefoonkabel of gebruik een CAT5e kabel. Dan weet je in ieder geval dat de oorzaak niet daar ligt.

Controleer of de lijn niet al eerder vertakt en controleer eventueel of jouw ISRA punt nog goed is, controleer alle verbindingspunten binnen jouw netwerk tot aan de LB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rleunk
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:11:
Klopt het dat je status op de adsl status checker veranderd zo gauw de LB is verstuurd?
rleunk schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:22:
[...]

In mijn geval niet, lijn 25-11 opgeleverd, LB 30-11 ontvangen, ADSL status checker staat sinds 16-11 op de 3e optie dat leverdatum verbinding bekend is, kan misschien ook te maken hebben bij met hetgeen dat telefonie nog niet werkt.
Telefonie werkt sinds halverwege deze morgen ook, ADSL checker zal dus binnenkort ook wel aangepast worden.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 980 Kb
DownStream 6876 Kb
Afname Dichtbij : 47.3 (dB)
Ver weg : 21.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 447
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 111
ES-teller van 1 dag 0

ongeveer 3,4 km van de centrale

Niet echt onttevreden zal ik maar zeggen, oftewel gewoon tevreden, nu de bekabeling nog wat fatsoeneren

[ Voor 12% gewijzigd door rleunk op 02-12-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinoPK schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:01:
Is er hier toevallig bekend hoe het nou zit met de Ipod shuffle actie?..
Toch wel een extratje dat ik heel erg goed kan gebruiken ivm het hebben van een erg matig mp3spelertje.
De actie's met de i-pod shuffle zijn afgelopen.
Hij is er nu 2x geweest.

Dus je bent gewoon te laat helaas, pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Ja ik weet het inmiddels, meestal zijn dat soort acties wat langer dan 2 weken... Jammer. Geen werknemers hier die weten wat de volgende actie wordt ;)? Kan nog een weekje of 2 wachten met de aanvraag, kom van kabel af dus mag iets overlappen.
Kom maar op met die gratis 360 :D hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:25:
[...]

Lees nou eerst eens de startpost !!!!!!!!!!!!!!!!
Hoe kom jij aan 1300 Meter
32.2 / 13.81 = 2.331 oftewel ongeveer 2330 Meter
Via een site ook in de SP vermeld die de afstand naar centrales bevat...
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1131 meter.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag over datalimiet.
Dit kan ik vinden op de site van Wanadoo
Datalimiet

Met Wanadoo ADSL heb je als abonnee geen datalimiet. Dat betekent dat je onbeperkt kunt downloaden, zoveel je maar wilt. Wel hanteert Wanadoo een fair use policy: de datalimiet is deels bepaald door wat een gemiddelde abonnee aan data ontvangt en verstuurt. Hierdoor zijn de grenzen van de datalimiet dus zeer groot. De fair use policy geldt voor de abonnementen ADSL Go, Lite, Basic en Plus. Voor ADSL Direct geldt helemaal geen limiet.
geen datalimiet
vast bedrag per maand
altijd telefonisch bereikbaar
internet snelheid naar keuze
Waar staat Family?

Weet iemand of Adsl Family, fair use policy is of echt "geen" datalimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436

TifKag436

Yeah......Right !!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:28:
[...]

Via een site ook in de SP vermeld die de afstand naar centrales bevat...

[...]
Dit zijn hemelsbrede waardes, in werkelijkheid zal de kabel meer bochten maken !!!
In de SP staat...... deel de waarde "Dichtbij" door 13.81.

DAN heb je ongeveer de werkelijke afstand. (is natuurlijk ook nog afhankelijk van de kwaliteit van de grondkabels, en kabels en connectoren IN huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436

TifKag436

Yeah......Right !!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:36:

Waar staat Family?

Weet iemand of Adsl Family, fair use policy is of echt "geen" datalimiet.
Fair Use Policy (heb ik nagevraagd bij aanmelding)
Het antwoord van de helpdesk was, dat deze in de praktijk echter zelden gehaald werd !!!!!!

TIP: Maak kopietjes van de voorwaarden ten tijde van aanmelding, want daar staat inderdaad niks over Family.
Dan sta je misschien iets sterker als ze erover zeuren !!!

[ Voor 22% gewijzigd door TifKag436 op 02-12-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 18:05

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Mijn lijn is vandaag opgeleverd maar het wachten is dus nog op de Livebox...

Ondertussen heb ik eens naar mijn ISRA-punt gekeken en nou vraag ik me af of ik een aftakking moet weghalen. Dit is de situatie: ISRA-punt in een (zware, originele) gipswand van de woonkamer van een flatappartement. Uit het punt komt langs de muur een kabeltje met alle draadjes deze lijkt dood te lopen. Hij is doorgeknipt op 4 meter afstand in de gang, maar ik kan niet zien of dat kabeltje niet misschien stiekem de aanvoerkabelvoor het isra is vanuit de "hoofdmuur", met een extra afgeknipte aftakking. Dit ook omdat ik aan de binnenkant van het israpunt geen aanvoer zie, ook niet aan de achterkant van die wand.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gklammers/isravoor.jpg
ISRA-punt
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gklammers/israclose.jpg
close-up ISRA
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gklammers/einde.jpg
einde kabel

Mijn vraag is of je dat ISRA punt eruit kunt halen zonder schade om te kijken of er nog een aanvoer uit die wand komt? Of denken jullie dat dat ene kabeltje er sowieso af moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:46:
[...]

Fair Use Policy (heb ik nagevraagd bij aanmelding)
Het antwoord van de helpdesk was, dat deze in de praktijk echter zelden gehaald werd !!!!!!

TIP: Maak kopietjes van de voorwaarden ten tijde van aanmelding, want daar staat inderdaad niks over Family.
Dan sta je misschien iets sterker als ze erover zeuren !!!
Doe ik!
Maar ik denk dat als er voor ADSL1 meestal een fair use policy werd aangehouden van rond de 500 GB en dat een paar maanden achter elkaar dat je met ADSL2 misschien wel richting de TB gaat?
Niet dat ik zoveel download ik haal de 500 GB misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:15

Speedmaster

Make my day...

Bij mij in de flat zit er achter het aansluitpunt op de foto direct de blauwe kabel van KPN, je kan dus kijken door hem voorzichtig los te halen wat er achter zit. Als je een blauwe kabel aantref is het OK anders heb je wellicht een probleem :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Tuut-Tuut schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:50:
[...]

Bij mij in de flat zit er achter het aansluitpunt op de foto direct de blauwe kabel van KPN, je kan dus kijken door hem voorzichtig los te halen wat er achter zit. Als je een blauwe kabel aantref is het OK anders heb je wellicht een probleem :|
ik kan wel telefoneren, maar ik zal eens kijken of er nog iets achter zit dan.

edit: dit zit er dus achter, gelukkig nog een kabel:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gklammers/israbin.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gklammers/israuit.jpg

alleen rood en blauw van de aftakking zitten angesloten. Van de hoofdkabel is alles aangesloten, maar oranje en wit op een loos doosje, want in het onderste gat van de stekkerdoos zit/zat.

[ Voor 29% gewijzigd door Initial G op 02-12-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een snelle vraag: zit net online via Family... 1 probleem: ik kan opeens niet meer verbinden met mijn smtp mailserver (smtp.gmx.net).. ik kan deze wel pingen, maar'ie neemt geen mail aan. Kan het zijn dat dit aan Wanadoo ligt? Verkeer loopt over poort 25... mag dat bij Wanadoo alleen naar de eigen SMTP server ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:36:
Ff een snelle vraag: zit net online via Family... 1 probleem: ik kan opeens niet meer verbinden met mijn smtp mailserver (smtp.gmx.net).. ik kan deze wel pingen, maar'ie neemt geen mail aan. Kan het zijn dat dit aan Wanadoo ligt? Verkeer loopt over poort 25... mag dat bij Wanadoo alleen naar de eigen SMTP server ofzow?
Jep, smtp.wanadoo.nl is enige oplossing.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 16:45

knakworst

Get more sats!

Is wanadoo nog een beetje centrales aan het uitbreiden? Hier in Den Haag Benoordenhout is Family nog altijd niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
Xiqum schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:16:
Een vraagje, ik wil straks me router achter de livebox gaan hangen. (Linksys WRT54G) Maar kan ik doormiddel van DMZ of iets vergelijkbaars alle poorten en dan ook alles doorlussen naar me Router? Aangezien ik die livebox allen als een modem wil gebruiken.
Ik had t zelfde probleem, ik kon zogauw niet een DMZ functie vinden in de LB, maar heb dit als volgt op gelost:

Situatie: LB -> Router Sitecom DC-202 v5 -> Asus WL-530g (AP mode)
LB via Linux-Tux scriptmethode (zie startpost) port 1 t/m 65535 UDP & TCP laten forwarden naar 192.168.5.10
(192.168.5.x is de range van de rode poort op de LB)
Sitecom Fixed IP gegeven aan de WAN port nmlk:
IP 192.168.5.10, gateway 192.168.5.1 en de DNS servers 194.134.5.55 en 194.134.5.5
zorg ervoor dat de range van je router boven de 192.168.10.x komt (dus hoger dan 10 zodat ie niet conflicteerd met de ranges van de LB)
Nu kan je je router verder instellen alsof ie aan een modem zonder router hangt!
(zoals ik eerst had bij @Home met een SB5100 kabelmodem)

Ik heb het zo ingesteld en alles werkt naar behoren, FTP (standaard port) en allerlei andere dingen zoals webservers enzo ook perfect, suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:47:
[...]

De actie's met de i-pod shuffle zijn afgelopen.
Hij is er nu 2x geweest.

Dus je bent gewoon te laat helaas, pindakaas.
Als je Wanadoo Family aanvraagt bij Dixons krijg je nog steeds een IPOD Shuffle kado, net ff naar een filiaal gebeld en deze actie is nog steeds geldig aldus een medewerker.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@BJCK of n00b

Weten jullie hoe ik het probleem kan oplossen met mijn iPAQ? Is via BT gepaired met de LB en heb gekozen in de iPaq voor Internet via ander BT device.
Daarna gepaired en dat ging goed.

Echter als ik wil internetten via mijn Ipaq krijg ik wel even te zien dat ie probeert te zoeken, maar daarna dattie de host niet kan vinden.

Vreemd vind ik ook dat ik in de Advanced settings van de LB mijn iPAQ niet zie. Dat zou ie toch wel moeten aangeven gezien het feit dat ik mag/kan pairen en dat ook voor elkaar krijg.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tai-Pan schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 17:45:
Weten jullie hoe ik het probleem kan oplossen met mijn iPAQ? Is via BT gepaired met de LB en heb gekozen in de iPaq voor Internet via ander BT device.
Echter als ik wil internetten via mijn Ipaq krijg ik wel even te zien dat ie probeert te zoeken, maar daarna dattie de host niet kan vinden.
Vreemd vind ik ook dat ik in de Advanced settings van de LB mijn iPAQ niet zie.
BT pairen wil bij mij alleen via telnet, knopje op livebox deed voor mij niets
telnet naar je livebox en zet in het bt menu pairing aan
dit doe je d.m.v. pair -o 1 o.i.d. (gebruik zelf geen livebox meer :P)
nadat je pairing in je livebox hebt aangezet moet het werken
check ook je BT page op je livebox webinterface, je ipaq moet in de lijst staan
als je via je ipaq wel kan pingen met ip's op het internet/lan
dan is je dns setup in je ipaq misschien verkeerd; geen of verkeerde dns servers

ps: je kan via telnet pairing weer uit zetten als je klaar bent met pairen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
Heb nu Wanadoo Family draaien op mn speedtouch510.. maar heb niet het idee dat NAPT werkt...
Is dit logisch? Krijg binnenkort overigens een Livebox.. dus zowiezo w88 we daar op :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vandaag kom ik erachter dat mijn uitgaande telefoongesprekken niet werken. Na de kiestoon, als er opgenomen wordt, valt de lijn 'dood'. ADSL doet het gewoon wel, dus interne lijnfout zal het niet zijn. Heeft iemand dit probleem ook? Ik zal eens een mail naar wanadoo sturen/bellen, misschien zit er bij hen iets fout.

Ps: Daarvoor deed telefonie het wel gewoon.

edit:
Problem solved: ik had de livebox al eens gereset, zonder resultaat. Nu nog eens, maar wél met resultaat. Hij doetet weer, Par_Martinos weer blij :)

[ Voor 29% gewijzigd door Par_Martinos op 02-12-2005 19:11 ]

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
Ik zal wel een enorme noob zijn, maar ik snap iets niet.

dit zijn mijn livebox waarden

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20376 Kb
Afname Dichtbij : 13.3 (dB)
Ver weg : 2.7 (dB)
HEC-teller 1149
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 82
ES-teller van 1 dag 0

Dat zijn uitstekende waarden toch?

Als ik echter de download speed ga checken bij speedtest dan krijg ik dit
Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 678.0 KByte/sec (=5424 kbps )

Dat is dan toch veel te weinig? Enig idee hoe dit te verklaren is? Of zie ik iets over het hoofd.

Ik zit overigens 474 meter van de centrale.

[ Voor 3% gewijzigd door kadoendra op 02-12-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Xiqum schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:16:
Een vraagje, ik wil straks me router achter de livebox gaan hangen. (Linksys WRT54G) Maar kan ik doormiddel van DMZ of iets vergelijkbaars alle poorten en dan ook alles doorlussen naar me Router? Aangezien ik die livebox allen als een modem wil gebruiken.
Niet moeilijk doen.

In de config van de LB 1 t/m 65nogwat UDP en TCP doorlussen naar je router's ip. Dat is standaard 192.168.5.10

That's all !!

Je kunt natuurlijk een script oid gebruiken, maar ik zie het voordeel daar niet van in. Op deze manier hoef je maar 2 rules aan te maken, en dat gaat simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Initial G schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:16:
[...]

ik kan wel telefoneren, maar ik zal eens kijken of er nog iets achter zit dan.

edit: dit zit er dus achter, gelukkig nog een kabel:
[afbeelding]
[afbeelding]

alleen rood en blauw van de aftakking zitten angesloten. Van de hoofdkabel is alles aangesloten, maar oranje en wit op een loos doosje, want in het onderste gat van de stekkerdoos zit/zat.
Aftakking losgooien (is toch ook ongebruikt, afgeknipt aan einde?) zeker. Gaat de hele boel verstoren.

Netjes rood & blauw van hoofdkabel aan A & B laten zitten zoals nu. Oranje & wit zitten op extra blokje gezet omdat die ongebruikt zijn verder. Zit allemaal precies zoals het hoort, behalve dan die aftakking.

Laat je de foto's online staan verder? Kunnen andere nog heel veel informatie uit halen en van leren! Zet ze dan straks wel even op je wanadoo homepage en even linkjes aanpassen in je posts :+
Tai-Pan schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 17:45:
@BJCK of n00b

Vreemd vind ik ook dat ik in de Advanced settings van de LB mijn iPAQ niet zie. Dat zou ie toch wel moeten aangeven gezien het feit dat ik mag/kan pairen en dat ook voor elkaar krijg.
Geen idee. Heb zelf geen LB (geen Wanadoo) en geen BT verder ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 02-12-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kadoendra schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:35:
Dat is dan toch veel te weinig? Enig idee hoe dit te verklaren is? Of zie ik iets over het hoofd.
Je ziet ongeveer dit halve topic over het hoofd. Speedtest geeft geen betrouwbare resultaten bij zulke snelle verbindingen. Je kan beter de 100 MB file van BBned downloaden. Je mag even in dit topic zoeken om die file te vinden, ik weet het niet uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:49
kadoendra schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:35:
Ik zal wel een enorme noob zijn, maar ik snap iets niet.

dit zijn mijn livebox waarden

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20376 Kb
Afname Dichtbij : 13.3 (dB)
Ver weg : 2.7 (dB)
HEC-teller 1149
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 82
ES-teller van 1 dag 0

Dat zijn uitstekende waarden toch?

Als ik echter de download speed ga checken bij speedtest dan krijg ik dit
Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 678.0 KByte/sec (=5424 kbps )

Ik zit overigens 474 meter van de centrale.
als je het topic even had doorgelezen had je kunnen lezen dat speedtest.nl niet goed werkt, je moet gewoon een bestand van 100mb pakken en dan downloaden zoek maar eens op google naar 100mb.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
1300A schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:42:
[...]

als je het topic even had doorgelezen had je kunnen lezen dat speedtest.nl niet goed werkt, je moet gewoon een bestand van 100mb pakken en dan downloaden zoek maar eens op google naar 100mb.bin
Ok gedaan. Dat gaat met 1,52 mb per seconde. Nog steeds niet de 20 mb die mijn livebox me aangeeft.

De normale speedtest van BBned geeft dit: your current bandwidth reading is: 6.39 Mbps which means you can download at 818.24 KB/sec. from our servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Toch niet via wireless aan het testen geslagen ofzo :?

http://test.leaseweb.nl/100mb.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
bjck schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:57:
Toch niet via wireless aan het testen geslagen ofzo :?

http://test.leaseweb.nl/100mb.bin
Nope, en voor de upgrade haalde ik ongeveer 3000 kbps. Snap er niks van. Als het aan mijn eigen bekabeling zou liggen, dan zou de livebox toch zulke waarden niet moeten geven? Die zouden dan toch slechter moeten zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door kadoendra op 02-12-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadoendra schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:59:
Nope, en voor de upgrade haalde ik ongeveer 3000 kbps. Snap er niks van. Als het aan mijn eigen bekabeling zou liggen, dan zou de livebox toch zulke waarden niet moeten geven? Die zouden dan toch slechter moeten zijn?
En de registry patch die al vaker genoemd is heb je al geprobeerd? En simultane threads?

Misschien ook leuk om je vragen te beantwoorden: als je bekabeling (en dan hebben we het over bekabeling tussen IS/RA en LiveBox) slecht zou zijn, zou je die waarden niet halen. Dat is dus allemaal dik in orde.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
heb even de verbindingen nagelopen en e.e.a. aangepast bij het invoerpunt. Zit nu op:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19204 Kb
Afname Dichtbij : 15.5 (dB)
Ver weg : 3.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 1629
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 34
ES-teller van 1 dag 0

Downloaden van usenet gaat nu tussen de 1.8 en 1.9 MB/s :) 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 18:19:
[...]

BT pairen wil bij mij alleen via telnet, knopje op livebox deed voor mij niets
telnet naar je livebox en zet in het bt menu pairing aan
dit doe je d.m.v. pair -o 1 o.i.d. (gebruik zelf geen livebox meer :P)
nadat je pairing in je livebox hebt aangezet moet het werken
check ook je BT page op je livebox webinterface, je ipaq moet in de lijst staan
als je via je ipaq wel kan pingen met ip's op het internet/lan
dan is je dns setup in je ipaq misschien verkeerd; geen of verkeerde dns servers

ps: je kan via telnet pairing weer uit zetten als je klaar bent met pairen
Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet. Pairen gaat nog steeds goed, maar Internet via de LB niet :'(

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:21

HellBeast

Oh My GoT!

Ik zit een beetje in dubio. Ik heb nu een XS4all fast abonnement (heb ik al 3,5 jaar), maar ik vind de maandlasten van 80(!) euro te gek worden. De enige provider die 20mbit in Nieuwerkerk aan den IJssel kan leveren ten tijde van dit bericht is Wanadoo. (inclusief telefonie)

Ik heb zelf een buitendienst functie en heb mijn ADSL dus nodig om in te kunnen bellen bij mijn werk om mijn agenda en mail te kunnen bekijken. 2 weken geen internet is dus voor mij absoluut geen optie!

Verder speel ik ook counterstrike source en wil ik dus wel een goede ping blijven behouden.
Ik zit 106 meter van de centrale vandaan, dus dat zal dan wel niet zo'n probleem zijn denk ik?
Verder ben ik een fanatieke Usenet downloader, dus een strikte fair-use policy is ook niet wat voor mij. Bij XS4all download ik ongeveer 200GB per maand. Als ik een 20mbit lijn heb zal dit ook wel wat toenemen.

Met een telco telco migratie zou ik dus wel zonder (al te veel) downtime kunnen overstappen. Mijn vrouw is wel bang dat er veel telefoonstoringen zullen zijn en ze vind het belangrijk dat we wel bereikbaar zijn...

Zal ik overstappen of niet? :S

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadoendra schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:43:
[...]
Ok gedaan. Dat gaat met 1,52 mb per seconde. Nog steeds niet de 20 mb die mijn livebox me aangeeft.
je haalt bits en bytes door elkaar, je verbinding is maximaal 20mbit (2 megabyte/s)
jij haalt 1.5megabyte/s wat op ongeveer 15mbit neerkomt
helemaal niet verkeerd dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

HellBeast schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:55:
Ik zit een beetje in dubio. Ik heb nu een XS4all fast abonnement (heb ik al 3,5 jaar), maar ik vind de maandlasten van 80(!) euro te gek worden. De enige provider die 20mbit in Nieuwerkerk aan den IJssel kan leveren ten tijde van dit bericht is Wanadoo. (inclusief telefonie)

Ik heb zelf een buitendienst functie en heb mijn ADSL dus nodig om in te kunnen bellen bij mijn werk om mijn agenda en mail te kunnen bekijken. 2 weken geen internet is dus voor mijn absoluut geen optie!

Verder speel ik ook counterstrike source en wil ik dus wel een goede ping blijven behouden.
Ik zit 106 meter van de centrale vandaan, dus dat zal dan wel niet zo'n probleem zijn denk ik?
Verder ben ik een fanatieke Usenet downloader, dus een strikte fair-use policy is ook niet wat voor mij. Bij XS4all download ik ongeveer 200GB per maand. Als ik een 20mbit lijn heb zal dit ook wel wat toenemen.

Met een telco telco migratie zou ik dus wel zonder (al te veel) downtime kunnen overstappen. Mijn vrouw is wel bang dat er veel telefoonstoringen zullen zijn en ze vind het belangrijk dat we wel bereikbaar zijn...

Neem dan Wanadoo Family, zonder Wanadoo Telefonie. Een telco-telco migratie verloopt meestal binnen een uur.
Bij mij was het met 15 minuten downtime geregeld (Speedlinq op Tiscali netwerk -> Wanado Family op Wanadoo netwerk).

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Ik heb zelf een buitendienst functie en heb mijn ADSL dus nodig om in te kunnen bellen bij mijn werk om mijn agenda en mail te kunnen bekijken. 2 weken geen internet is dus voor mijn absoluut geen optie!

Nee.

Product net nieuw (kinderziektes). Wanadoo heel druk (langere oplostijd).

Als je het half zakelijk gebruikt niet doen, je hebt immers geen enkele garantie op uptime en die zit bij XS4all (mag ook wel voor dat geld) behoorlijk goed via KPN-DSL momenteel. Ook al heb je bij XS4all ook geen enkele garantie, maar gaat blijkbaar goed in jou geval.

Je kan ook iets met een buur afspreken ofzo? Dat als het mis gaat dat je op hun wireless lan kan bijvoorbeeld en via hun breedband aansluiting kan internetten mocht het nodig zijn. Dan zou het weer wel kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 02-12-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:53:
[...]

Jep, smtp.wanadoo.nl is enige oplossing.
Gelukkkig bieden er mailproviders ook nog smtps op andere poorten aan.

Wel erg lam van Wanadoo btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, je zou over kunnen stappen en er een inbelaccountje van xs4all bij kunnen nemen.
Ben je toch nog wat goedkoper uit en je verbinding is zowat gegarandeerd.
Maar ja, daarvoor zou je zowat ieder inbel accountje voor kunnen gebruiken dus ook een "gratis" inbelaccount waarbij je alleen de belminuten hoeft te betalen.
Met een pci modem hoef je 't om de kosten niet te laten tot je het heel vaak nodig blijkt te hebben maar dan is ook een lite adsl abbo nog een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dogmatix schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 17:17:
[...]

Ik had t zelfde probleem, ik kon zogauw niet een DMZ functie vinden in de LB, maar heb dit als volgt op gelost:

LB via Linux-Tux scriptmethode (zie startpost) port 1 t/m 65535 UDP & TCP laten forwarden naar 192.168.5.10
IP 192.168.5.10, gateway 192.168.5.1 en de DNS servers 194.134.5.55 en 194.134.5.5
zorg ervoor dat de range van je router boven de 192.168.10.x komt (dus hoger dan 10 zodat ie niet conflicteerd met de ranges van de LB)
Nu kan je je router verder instellen alsof ie aan een modem zonder router hangt!

Ik heb het zo ingesteld en alles werkt naar behoren, FTP (standaard port) en allerlei andere dingen zoals webservers enzo ook perfect, suc6!
Tsja, loop hier al een maandje mee te klooien maar krijg het hier nog steeds niet aan de gang.
Zal m'n Vigor d'r eens tussen hangen, wellicht dat er toch een freakfoutje in de Xincom twin wan zit.
Deed het dus blijkbaar wel goed, werkte alleen niet hier met mijn FZS met ssl.
Tsja, zal d'r wel uit komen uiteindelijk :X

Heb de poortrange nu via de basic interface en dan "firewall" d'rin gezet:

tcp Ja TCP 1 65535 192.168.6.10 mer0
udp Ja UDP 1 65535 192.168.6.10 mer0

Kan dat zo ook of moet dat via "geavanceerd" ?

Zou het kunnen dat het niet werkt omdat de router op de .6.10 poort zit aangesloten? (ben de kleur ff vergeten).
Lijkt me niet maar je weet maar nooit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 21:32
Hi HellBeast,
Ik heb (bijna) in een zelfde situatie gezeten. Ik zat nl ook bij xs4all (bijna 4 jaar) en de kosten vond ik ook te hoog (€ 90/mnd incl. telefoon). Ook ik werk regelmatig dagen van huis uit en moet dus een betrouwbare lijn hebben. Toch de gok genomen, en ik moet zeggen: uiterst tevreden! Ik heb sinds eind oktober Wanadoo ADSL family mét telefoon. De omzetting verliep probleemloos. Ik heb destijds 1 uur zonder internet gezeten.Verder heb ik niet echt problemen gehad. (een keer, de dag voor de snelheidsverhoging, maar dit had waarschijnlijk met voorwerk hiervoor te maken). Al met al zéér tevreden!
Verder kan ik je niets over de pings vertellen (ben geen gamer). Wel schijnt usenet gecapped te zijn, maar bittorrent werkt ook goed! En je kunt natuurlijk altijd nog een payserver nemen met het geld wat je uitspaart!

Ik heb zelf een buitendienst functie en heb mijn ADSL dus nodig om in te kunnen bellen bij mijn werk om mijn agenda en mail te kunnen bekijken. 2 weken geen internet is dus voor mij absoluut geen optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom niet verder dan 8 mbit.
Ik snap dit niet precies. Ik zou niet verder dan 1200 of 1300 meter van de centrale zitten.

De volgende gegevens geeft de Livebox:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7992 Kb
Afname Dichtbij : 39.8 (dB)
Ver weg : 16.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 5 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 121
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 4446
ES-teller van 1 dag 0

tatus ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7928 Kb
Afname Dichtbij : 39.7 (dB)
HEC-teller 40
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 13
ES-teller van 1 dag 0

Ik heb de livebox ook al gereset. Dit heeft geen resultaat opgeleverd.
Hoger dan 870 kb/s kom ik niet !!
Wie heeft voor mij de oplossing. Ik wil niet meteen naar het hoofdkantoor van wanadoo gaan bellen !!

Groetjes

Cybercop

Ps. ik heb het telefoondraad tussen de isra en de modem ook al vernieuwd, circa 1 meter lang !!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 21:46:
[...]

Tsja, loop hier al een maandje mee te klooien maar krijg het hier nog steeds niet aan de gang.
Zal m'n Vigor d'r eens tussen hangen, wellicht dat er toch een freakfoutje in de Xincom twin wan zit.
Deed het dus blijkbaar wel goed, werkte alleen niet hier met mijn FZS met ssl.
Tsja, zal d'r wel uit komen uiteindelijk :X

Heb de poortrange nu via de basic interface en dan "firewall" d'rin gezet:

tcp Ja TCP 1 65535 192.168.6.10 mer0
udp Ja UDP 1 65535 192.168.6.10 mer0

Kan dat zo ook of moet dat via "geavanceerd" ?

Zou het kunnen dat het niet werkt omdat de router op de .6.10 poort zit aangesloten? (ben de kleur ff vergeten).
Lijkt me niet maar je weet maar nooit.
Ik heb het dus via de scriptmethode gedaan, en dan gaat het automagisch via het geavanceerde systeem, heb het eerst met de hand geprobeerd in het basic gedeelte, maar dit werkte niet goed!
Na een harde reset, alles nog een keer gedaan via de scriptmethode en nu werkt alles keurig.
En rood=192.168.5.x geel=192.168.6.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeYote
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 05:43
Ik zit een beetje in dubio. Ik heb nu een XS4all fast abonnement (heb ik al 3,5 jaar), [...]

Je hebt nu een netwerk ping van rond de 13ms met XS?
Wanadoo zit bij mij nu op 37ms op hun eigen netwerk, dat merk je wel in source. Ik kom van @home en zat rond 14ms op hun netwek. Voor de upgrade naar 20mb zat ik bij wanadoo op 24ms, dat ging opzich wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 19:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 22:24:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7992 Kb
SNR-marge Dichtbij : 5 (dB)
HEC-teller 121
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 4446
ES-teller van 1 dag 0
De afname van je downstream (Dichtbij) is enorm hoog, terwijl je afname van je upstream (Ver weg) prima in orde is.
Kun je misschien in schema zetten hoe jouw verbinding geregeld is?
PeYote schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 22:47:
[...]

Je hebt nu een netwerk ping van rond de 13ms met XS?
Wanadoo zit bij mij nu op 37ms op hun eigen netwerk, dat merk je wel in source. Ik kom van @home en zat rond 14ms op hun netwek. Voor de upgrade naar 20mb zat ik bij wanadoo op 24ms, dat ging opzich wel redelijk.
Ik ping met Wanadoo vrij consequent op 24ms naar diverse Nederlandse (game)servers.
Tweakers.net: 24ms
Nu.nl: 24ms
1stGame.nl: 24ms
i3d.nl: 26ms

Hoe kom jij aan 37ms? Gebruik je gewoon de Livebox? Wat zijn je trainingswaarden? (ADSL Statistieken).

[ Voor 36% gewijzigd door Kanarie op 02-12-2005 23:11 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
Bouwvakker,
Heb jij ook telefonie van wanadoo?
Dogmatix schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 17:17:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
....en nog een Family-member erbij :P Vandaag overgestapt (volgens m'n contract een dag te vroeg...) van Lite naar Family. Volgens de overdreven vriendelijke medewerker zou het abonnement met +/- 3 weken actief zijn. Of 4. :X

Wait and see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
Ik ga de boel maar eens vervangen, zit nog steeds tegen 53 DB demping aan te hikken voor dichtbij,

maar heb een vraagje, kan het zo zijn dat de kleuren verkeerd aangesloten zijn van de telefoonkabel. Dus dat het wel werkt maar met heel veel storing?

Heeft iemand misschien een linkje of schema hoe en welke kabels aangesloten moeten zijn. Er ligt nog een oude kabel met oranje rood blauw en wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
Zettie schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:16:
Bouwvakker,
Heb jij ook telefonie van wanadoo?

[...]
Ja, en dat werkt prima met de instellingen uit mijn bovenstaande post.
Voor de liefhebbers nog even wat screenshots van de LB
Firewall Policies
Policies Gebaseerde NAT
Port 4270 staat standaard open, zou dat voor VoIP zijn :?
Een simpele google zegt er niet zoveel over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ongeveer 1 meter platte telefoonkabel tussen het isra punt (meterkast) en de modem.
Vanaf de modem gaat er een UTP kabel (1 meter) naar een D-link switch, van daar uit gaat er rechtstreeks een UTP kabel naar mijn pc (ongeveer 10 meter).

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 8052 Kb
Ver weg : 16.4 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Beter dan 870 kb/s is nog niet gelukt :(
Inmiddels 3 platte telefoonkabels geprobeerd !!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dogmatix schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 22:30:
[...]

Ik heb het dus via de scriptmethode gedaan, en dan gaat het automagisch via het geavanceerde systeem, heb het eerst met de hand geprobeerd in het basic gedeelte, maar dit werkte niet goed!
Na een harde reset, alles nog een keer gedaan via de scriptmethode en nu werkt alles keurig.
En rood=192.168.5.x geel=192.168.6.x
Zou toch graag willen weten of er iemand dit ook via de gele poort werkend heeft gekregen.

Kan op dit moment niet in de advanced webgui, vraag me niet waarom.
Heb gezocht of dat via telnet gaat maar niet kunnen vinden, volgens mij hebben ze die optie d'r in telnet uitgesloopt of ik kijk eroverheen.
Maar anders lukt mne dat dit weekend nog wel via de adv. webgui.

Over het toekennen van een static ip op de wan poort van de router,
in de router kan ik dat eenvoudig vastzetten ja maar kan ik die setting of het macadres van de router ook in de livebox kwijt?
Als ik mijn router een vast ipnr geef dan houd ie z'n verbinding blijkbaar toch niet goed vast, kan een paar dagen goed gaan maar voor het einde van de lease vervalt de livebox-router verbinding al.
Hoe hebben jullie dat gedaan, ingesteld dat de livebox een fixedipnr aan de router toekent of alleen maar fixed op de router en dhcp op de livebox?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 09:22
Nou, net me wireless van me LB op een andere channel gezet en het lijkt (afgelopen half uur) goed te gaan, ipv elke 5 a 10 minuten opnieuw moeten connecten met de LB.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Everdij schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:30:
Ik ga de boel maar eens vervangen, zit nog steeds tegen 53 DB demping aan te hikken voor dichtbij,

maar heb een vraagje, kan het zo zijn dat de kleuren verkeerd aangesloten zijn van de telefoonkabel. Dus dat het wel werkt maar met heel veel storing?

Heeft iemand misschien een linkje of schema hoe en welke kabels aangesloten moeten zijn. Er ligt nog een oude kabel met oranje rood blauw en wit
Er komen 2 kabels (aderpaar) binnen waar telefonie/ADSL op zit. Die moeten gewoon zo optimaal mogelijk je LB in.

Geen overbodige connecties maken met meerdere kabels koppelen met stekkers etc (ook geen kroonsteentjes). Geen aftakkingen ook al zijn ze ongebruikt (zie foto's eerder vandaag als voorbeeld). Niet de lijn eerst door een alarm centrale heen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphine schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 18:54:
Heb nu Wanadoo Family draaien op mn speedtouch510.. maar heb niet het idee dat NAPT werkt...
Is dit logisch? Krijg binnenkort overigens een Livebox.. dus zowiezo w88 we daar op :))
Heb je hiervoor nog iets extra's moeten instellen?
Zit namelijk ook tewachten op mijn LiveBox maar heb nog een Speedtouch liggen maar
het nog niet werkende gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 00:28:
Ik heb een ongeveer 1 meter platte telefoonkabel tussen het isra punt (meterkast) en de modem.
Vanaf de modem gaat er een UTP kabel (1 meter) naar een D-link switch, van daar uit gaat er rechtstreeks een UTP kabel naar mijn pc (ongeveer 10 meter).

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 8052 Kb
Ver weg : 16.4 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Beter dan 870 kb/s is nog niet gelukt :(
Inmiddels 3 platte telefoonkabels geprobeerd !!!
Probeer een ronde kabel (of bevestig een paar rj-11 stekkers aan een utp kabel). De snelheid die je nu haalt is voor die demping normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33

Ik zeg ook nee en schaar mij achter de argumenten van bjck. Dat jij ADSL Family zakelijk gaat gebruiken, is voor Wanadoo geen reden meer te doen voor jou als klant. Het is een particulier contract en helemaal niks zakelijks aan qua voorwaarden. Daardoor kan jij niks afdwingen en zullen zij ook geen gehoor geven aan jou 'noodkreet', mocht dat eens voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Lekkere Loempia op 03-12-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:07:
Even wat anders, als ik verkeerd zit moeten jullie 'm maar verplaatsen. Ik krijg binnenkort Wanadoo 20mb met telefonie opgeleverd. Ik ben echter ook toe aan een nieuwe telefoon. Nu heb ik een mooie zien staan bij Dixons, een Philips DECT 5152 voor een mooi prijsje. Ik vraag me af of deze goed presteert ism mijn nieuwe telefonieaanbieder. Op de website van Wanadoo staan wel wat telefoons, maar die zijn volgens mij allemaal niet meer te krijgen. Ook in de FAQ van Wanadoo+telefonie wordt ik niet veel wijzer. Moet het trouwens een echte VOIP telefoon zijn ?

Wie heeft hier wat informatie over ?
Niemand ? Lijkt me toch een heel belangrijk item als je voor internet met telefonie kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:51:
[...]

Niemand ? Lijkt me toch een heel belangrijk item als je voor internet met telefonie kiest.
De telefoons die in de lijst vermeld staan, geeft enigzins garantie dat deze echt werken. Het hoeft absoluut geen VOIP telefoon te zijn. De meeste nieuwe DECT telefoons werken goed met Wanadoo Telefonie, wat ik dan heb mogen vernemen. Ze kunnen geen garantie geven of het inderdaad echt goed werkt. Wat mij handig lijkt:

Mensen waarbij Wanadoo Telefonie goed werkt, welke telefoontoestellen gebruiken jullie (merk. type)? Dus telefoneren,nummermelding, voicemail en dat soort dingen ook erbij inbegrepen. Misschien kan er op deze manier geïnventariseerd worden, zodat gebruikers een betere beslissing kunnen nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkere Loempia op 03-12-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Lekkere Loempia schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:51:
[...]

Ik zeg ook nee en schaar mij achter de argumenten van bjck. Dat jij ADSL Family zakelijk gaat gebruiken, is voor Wanadoo geen reden meer te doen voor jou als klant. Het is een particulier contract en helemaal niks zakelijks aan qua voorwaarden. Daardoor kan jij niks afdwingen en zullen zij ook geen gehoor geven aan jou 'noodkreet', mocht dat eens voorkomen.
XS4all Fast is ook geen zakelijk product! Het gaat er ook niet om dat ik dagen lang thuis moet werken. Ik moet alleen mijn agenda (in Lotus Notes) kunnen bekijken waar ik heen moet. Een inbel analoog lijntje zou dus ook wel kunnen als het moet.

Als ik een ping rond de 25 heb zou dat al voldoende zijn voor CS:S. Aangezien ik ook nog eens op steenworp afstand woon van de centrale zou dat ook wel lekker moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat ik me eigenlijk nog afvroeg (waarschijnlijk geheel overbodig): is het noodzakelijk om je KPN DSL abonnement (dus de 19,95 die bij een ADSL-abonnement via het KPN-netwerk betaald) zelf op te zeggen? Of geschiedt dit automatisch bij overstap naar Wanadoo Family? Natuurlijk ben ik niet zo stom geweest om op het verleningsaanbod van KPN in te gaan enkele maanden geleden.

Edit: |:( niet goed gezocht:
Vijf dagen nadat uw ADSL Family-verbinding is opgeleverd, start Wanadoo de facturatie van uw ADSL Family-abonnement. Als de verbinding in het midden van een maand wordt opgeleverd en u hebt voor uw huidige KPN-abonnement een maand vooruit betaald, dan wordt het KPN-abonnement gedeeltelijk (vanaf het moment dat uw ADSL Family-abonnement actief wordt) gecrediteerd op uw eerstvolgende KPN telefoonfactuur. Het gecrediteerde bedrag wordt automatisch verrekend met de eerstvolgende betaling. Bron: Wanadoo.nl

[ Voor 43% gewijzigd door LoneGunman op 03-12-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
er zijn nu 6 topic en het kan zijn dat ik een discussie er over gemist het maar ik heb een vraagje
op welk channel zitten jullie en weet iemand hoeveel dat kan uitmaken
want ik zie ook af en toe de verbindingen van de buren en die zitten allemaal op channel 11 en ik zit op 10
dus ik wil eigenlijk wel weten of dat uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Nou, ik heb m'n LB aangesloten:

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 10.0 (dB)
Ver weg : 8.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 30 (dB)
Ver weg : 23 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

De telefoon schijnt tot nu toe ook goed te werken op beide nummers \o/

Alleen jammer dat ie nog steeds op G992_1_A staat :/ Ik hang aan Arnhem-Centrum trouwens.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:07:
[...]

Heb het weer geprobeerd maar de Livebox blijft steeds de nieuwste firmware ophalen nadat ik het modem opnieuw gestart heb. Er zal vast wel een commando zijn waarmee je de auto-update functie uit kunt zetten
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 03:24:
[...]

Zit namelijk ook tewachten op mijn LiveBox maar heb nog een Speedtouch liggen maar
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#516

http://eresponse.wanadoo.nl/...

ff een beetje door het topic bladeren of op de site van wanadoo en het is te vinden.
Ik heb nu ff de moeite voor je genoemen ze te pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig om te weten voor de Family-abonnees met telefonie van Wanadoo, is dat KPN sinds 1 december ongeacht piek/dal/weekend goedkoper is bij het bellen van vast naar mobiel (ook bij belbudget) dan Wanadoo, het scheelt maximaal zo'n kleine 3 cent per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Laatst online: 01:07
Hmmm de levering van Liveboxen is dan niet zo heel erg lekker, maar de iPods hebben ze blijkbaar nog wel.
Net mijn iPod binnen gekregen, straks maar eens uitpakken :)

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soepie schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:00:
Hmmm de levering van Liveboxen is dan niet zo heel erg lekker, maar de iPods hebben ze blijkbaar nog wel.
Net mijn iPod binnen gekregen, straks maar eens uitpakken :)
Gewoon door de brievenbus ?
wel netjes dat ze die op een zaterdag leveren.
Liever me LB eerst en dan me I-pod.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

bjck schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:37:
[...]

Aftakking losgooien (is toch ook ongebruikt, afgeknipt aan einde?) zeker. Gaat de hele boel verstoren.

Netjes rood & blauw van hoofdkabel aan A & B laten zitten zoals nu. Oranje & wit zitten op extra blokje gezet omdat die ongebruikt zijn verder. Zit allemaal precies zoals het hoort, behalve dan die aftakking.

Laat je de foto's online staan verder? Kunnen andere nog heel veel informatie uit halen en van leren! Zet ze dan straks wel even op je wanadoo homepage en even linkjes aanpassen in je posts :+

[...]
Inmiddels heb ik dat ook al gedaan en heb bovendien het blauwe "tussenkabeltje" er ook afgehaald. Verder heb ik de contacten aangedraaid en wat contactspray (kontakt 60) gebruikt. Ik heb nog steeds een kiestoon ;)

Maar nog 1 ding: de aardedraad, moet ik die aangesloten laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Initial G schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:25:
[...]

Inmiddels heb ik dat ook al gedaan en heb bovendien het blauwe "tussenkabeltje" er ook afgehaald. Verder heb ik de contacten aangedraaid en wat contactspray (kontakt 60) gebruikt. Ik heb nog steeds een kiestoon ;)

Maar nog 1 ding: de aardedraad, moet ik die aangesloten laten?
Alles kan (en liefst moet) los behalve 2 aders. De twee aders die binnenkomen gewoon zo netjes, zo optimaal en zo kort mogelijk (of 1 stuk goede kabel) je LB in.

Als je een ISRA hebt met RJ11 stekkertje is binnenin ook alleen pin 2 & 3 verbonden.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 03-12-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Laatst online: 19-09 08:59

iop

Apie! schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:51:
Nou, ik heb m'n LB aangesloten:

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 10.0 (dB)
Ver weg : 8.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 30 (dB)
Ver weg : 23 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

De telefoon schijnt tot nu toe ook goed te werken op beide nummers \o/

Alleen jammer dat ie nog steeds op G992_1_A staat :/ Ik hang aan Arnhem-Centrum trouwens.
Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 9248 Kb 1152 Kb

ook in arnhem centrum :7

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

iop tha man schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 15:05:
[...]

Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 9248 Kb 1152 Kb

ook in arnhem centrum :7
Hmmm, wazig...moet ook wel zeggen dat ik m'n LB niet naast 't isra punt heb aangesloten...maar twee verdiepingen hoger. Ik heb geen zin om nu een UTP kabel van beneden naar boven te trekken :/

Edit: waarin in 't centurm woon jij? Ik naast de Eusebius kerk.

[ Voor 9% gewijzigd door Apie! op 03-12-2005 15:24 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Laatst online: 17-09 20:49

bdu

Je krijgt een contract van een jaar, hoe zit het met opzeggen na dit jaar? Wat ik heb begrepen is dat het jaar met een jaar wordt verlengd?
Artikel 5 Duur van de Overeenkomst en Beëindiging
(5.1) De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van minimaal een jaar eindigend op de laatste dag van de maand waarin een jaar is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders bij de Overeenkomst wordt bepaald. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege voor een periode van telkens een jaar verlengd, tenzij de Overeenkomst door de Klant met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de looptijd telefonisch of schriftelijk is opgezegd. Na verlenging is de Klant gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand telefonisch of schriftelijk op te zeggen tegen het einde van de verlengde termijn.
Heb ik het mis, lees is het verkeerd of klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Ik wil aan de volgende mensen vragen hoe hun ervaring met Wanadoo Family is.
Dit, omdat deze mensen ook in Roosendaal wonen:

ifwesayso
Hvan
Noghri
prometeus
Groundhog

Ik zit op 1-1,2km van centrale RSD-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
HellBeast schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:04:
[...]

XS4all Fast is ook geen zakelijk product! Het gaat er ook niet om dat ik dagen lang thuis moet werken. Ik moet alleen mijn agenda (in Lotus Notes) kunnen bekijken waar ik heen moet. Een inbel analoog lijntje zou dus ook wel kunnen als het moet.

Als ik een ping rond de 25 heb zou dat al voldoende zijn voor CS:S. Aangezien ik ook nog eens op steenworp afstand woon van de centrale zou dat ook wel lekker moeten gaan.
XS4all heeft wel betere service en biedt vaak snel een oplossing. Daarbij komt dat het product vele malen minder wordt afgenomen dan ADSL Family. Kijk maar naar de schaarste van de Livebox op het moment, door de grote drukte. Het mag dan wel niet zakelijk zijn qua contract, maar het wordt wel beter behandeld qua service bij XSall. Daar kan je bij Wanadoo allerminst vanuit gaan. Het is eigenlijk heel simpel:

Wil je voor lief nemen dat het eventueel mis kan gaan voor een lange tijd, dan is het een optie. Ben je echt strikt qua uptime, dan kan je het voorlopig beter links laten liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lekkere Loempia op 03-12-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Ik heb vandaag Wanadoo ADSL Family (al 20Mb) aangesloten bij een kennis.
Werkt allemaal best goed.
En zit er aan te denken om er misschien op over te stappen.
Echter wat vraagjes.

1. werkt Wanadoo Family ook goed zonder die Kerstverlichting modem? (sorry maar vind het een beetje een toeters en bellen modem ;) )
2. Heeft iemand ervaring met Family icm E-Tech ADRT04? (snelheid etc.)
3. Kan je Family ook bestellen EXCL. livebox?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
ah, verdere verklaring gevonden voor 53db demping. Ik woon op de gorechtkade in groningen (oosterparkwijk) de centrale zit in het centrum, alleen de kabel loopt er via een omweg heen wat de kabel lengte ineens 3.5 km maakt ipv 1.5. Weet iemand ofdat wanneer er nieuwe omgebouwde centrales bijkomen, het verkeer dan via andere centrales lopen. Of is het eenmaal aangesloten aan een centrale altijd aangesloten aan die centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Laatst online: 09-09 19:45
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 03:24:
[...]

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510

Config wizard downloaden.. en Wanadoo netwerk kiezen.. en klaar :) (niet meer inloggen dus.. gaat vanzelf)

enig idee hoe ik de firewall overigens uitzet op mn 510? Want NAPT werkt nu niet meer :(

[ Voor 17% gewijzigd door Morphine op 03-12-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 14:50
is dit goed of kan er nog wat verbetert worden m.b.v. tweaks? Ik heb gewoon de standaard spulletjes gebruikt die werden meegeleverd met de livebox en ik zit 1058 meter van de centrale.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19732 Kb
Afname Dichtbij : 19.1 (dB)
Ver weg : 3.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 3
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 6
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
Lekkere Loempia,
Zeg eens eerlijk: hoeveel keer heb jij contact gehad met de helpdesk van Xs4all?
Ik nog nooit, totdat ik ivm de overgang naar Wanadoo de migratie door moest geven. 3 x contact gehad voordat ik de juiste link naar de webpagina van xs4all...
Het kan zijn dat er een kwaliteitsverschil met de helpdesk is, maar (voor dat geld) mag het ook wel. En 4 jaar geleden was het ook bij xs4all niet zaligmakend toen ADSL net mainstream begon te worden en er ook nog zo'n fijne dubbele inlogprocedure was waarbij als de verbinding hing ook door KPN en XS4all naar elkaar gewezen werd. Destijds nieuwe techniek en pionieren, en nu weer een beetje. Maar wel voor een veel kleiner bedrag. En nog een flink aantal megabits hoger! Het aantal hororverhalen is de laatste tijd flink verminderd en beperkt zich grotendeels tot latere levering van de livebox en latere oplevering van de lijnen. Hiervoor is men afhankelijk van 2 externe leveranciers nl Sagem (livebox) en andere providers (KPN) voor het mogelijkzijn van lijnomzetting. Dus extra afhankelijkheid daarbij. Tel daar de migratie bij op, en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van zoveel veranderingen in zeer korte tijd met weinig echte problemen.
Kijk vervolgens naar KPN en hun ADSL met Telefonie pakket wat xs4all ook zal gaan leveren (wanneer?) en de bijbehorende prijs/uitvoering en beschikbaarheid en ik ben blij dat ik voor dit budgetproduct (Family + VOIP) heb gekozen!
Lekkere Loempia schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:32:
[...]
XS4all heeft wel betere service en biedt vaak snel een oplossing. Daarbij komt dat het product vele malen minder wordt afgenomen dan ADSL Family. Kijk maar naar de schaarste van de Livebox op het moment, door de grote drukte. Het mag dan wel niet zakelijk zijn qua contract, maar het wordt wel beter behandeld qua service bij XSall. Daar kan je bij Wanadoo allerminst vanuit gaan. Het is eigenlijk heel simpel:

Wil je voor lief nemen dat het eventueel mis kan gaan voor een lange tijd, dan is het een optie. Ben je echt strikt qua uptime, dan kan je het voorlopig beter links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie-Jan schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 17:27:
werkt Wanadoo Family ook goed zonder die Kerstverlichting modem? (sorry maar vind het een beetje een toeters en bellen modem ;) )
Die verlichting kun je uitzetten aan de onderkant van de livebox.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Nog 1 vraagje voordat ik een besluit ga nemen. Heeft Wanadoo zelf in de centrale in Nieuwerkerk aan den IJssel ADSL2+ geschikte apparatuur zitten? Terwijl van het KPN netwerk er nog geen ADSL2+ beschikbaar is? Volgens de site van Wanadoo kan ik 20mbit aanvragen, maar ik vraag me af of dat echt wel zo is. Misschien is het zo dat je maar 8mbit krijgt, totdat de centrale is geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
HellBeast schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:27:
Nog 1 vraagje voordat ik een besluit ga nemen. Heeft Wanadoo zelf in de centrale in Nieuwerkerk aan den IJssel ADSL2+ geschikte apparatuur zitten? Terwijl van het KPN netwerk er nog geen ADSL2+ beschikbaar is? Volgens de site van Wanadoo kan ik 20mbit aanvragen, maar ik vraag me af of dat echt wel zo is. Misschien is het zo dat je maar 8mbit krijgt, totdat de centrale is geupdate?
Tuurlijk. De apparatuur van Wanadoo is onafhankelijk van die van KPN. Wat betreft ADSL Family dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe ik Wanadoo Family weer aan de gang krijg op een Etech ADSL annex a router?
Na 30nov werkt niets meer, ook niet met de Speedtouch usb die je volgens Wanadoo moet kunnen blijven gebruiken...ledjes blijven knipperen........geen goed adsl signaal? Maar werkte voorheen gewoon goed...

Heb de router ingesteld op bridged mode LLC, VCI/VPI 8/35,....
Op welke manier identificeert de router zich nu eigenlijk bij Wanadoo als er geen PPP gebruikersnaam/wachtwoord meer van toepassing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 12:48
HellBeast schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:27:
Ben ik ook benieuwd naar, zal van de week eens bellen naar wanadoo, de snelheidsmeter geeft keurig 20 mb aan, dus je zou zeggen dat het moest werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PnD,

ik zit ook in Roosendaal, vlak buiten het centrum. Heb het Family abonnement 16-11 aangevraagd. Op 25-11 had ik signaal, alleen nog geen Livebox. Nu gebruik ik zolang een Speedtouch 546 en haal 18Mbit download.
PnD schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:27:
Ik wil aan de volgende mensen vragen hoe hun ervaring met Wanadoo Family is.
Dit, omdat deze mensen ook in Roosendaal wonen:

ifwesayso
Hvan
Noghri
prometeus
Groundhog

Ik zit op 1-1,2km van centrale RSD-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Zettie schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 17:54:
Lekkere Loempia,
Zeg eens eerlijk: hoeveel keer heb jij contact gehad met de helpdesk van Xs4all?
Ik nog nooit, totdat ik ivm de overgang naar Wanadoo de migratie door moest geven. 3 x contact gehad vorrdat ik de juiste link naar de webpagina van xs4all...
Het kan zijn dat er een kwaliteitsverschil met de helpdesk is, maar (voor dat geld) mag het ook wel. En 4 jaar geleden was het ook bij xs4all niet zaligmakend toen ADSL net mainstream begon te worden en er ook nog zo'n fijne dubbele inlogprocedure was waarbij als de verbinding hing ook door KPN en XS4all naar elkaar gewezen werd. Destijds nieuwe techniek en pionieren en nu weer een beetje. Maar wel voor een veel kleiner bedrag. En nog een flink aantal megabits hoger! Het aantal hororverhalen is de laatste tijd flink verminderd en beperkt zich grotendeels tot latere levering van de livebox en latere oplevering van de lijnen. Hiervoor is men aghankelijk van 2 externe leveranciers nl Sagem (livebox) en andere providers (KPN) voor het mogelijkzijn van lijnomzetting. Dus extra afhankelijkheid daarbij. Tel daar de migratie bij op, en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van zoveel veranderingen in zeer korte tijd met weinig echte problemen.
Kijk vervolgens naar KPN en hun ADSL met Telefonie pakket wat xs4all ook zal gaan leveren (wanneer?) en de bijbehorende prijs/uitvoering en beschikbaarheid en ik ben blij dat ik voor dit budgetproduct (Family + VOIP) heb gekozen!

[...]
Ik heb enkele keren contact moeten opnemen met de XS4ALL helpdesk en ook die van Wanadoo. Bij Wanadoo zijn het alsmaar noobs, die ik aan de lijn kreeg en altijd hetzelfde troepverhaal. Opzich werkt Wanadoo prima, maar ze kunnen de haren uit je kop trekken als niet. Dan moet je dus wel de helpdesk hebben. In ieder geval laat ik mijn mening hierbij, want anders wordt de discussie te langdradig. Ik denk dat Hellbeast nu wel een duidelijk beeld heeft, waar hij aan toe is qua keuze. In ieder geval succes ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 18:17
ThinkAboutIt schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:35:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar, zal van de week eens bellen naar wanadoo, de snelheidsmeter geeft keurig 20 mb aan, dus je zou zeggen dat het moest werken.
KPN en Wanadoo hebben verschillende apparatuur staan in de centrales. Wat KPN aanbied en wat Wanadoo aanbied kan dus verschillen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:27:

Heb de router ingesteld op bridged mode LLC, VCI/VPI 8/35,....
Zou goed moeten zijn inderdaad. Maar als ADSL blijft knipperen moet je eerst dat oplossen.
Op welke manier identificeert de router zich nu eigenlijk bij Wanadoo als er geen PPP gebruikersnaam/wachtwoord meer van toepassing zijn?
Ze zien toch met welke poort je communiceert? Elke lijn is op een afzonderlijke poort gekoppeld en als je jou modem bij de buurman aansluit op zijn telefoonlijn werkt het niet immers. Waarom zou je iets met PPP doen of login/wachtwoord dingen eigenlijk. KPN doet dit, maar is nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Heeft iemand enig idee (nitpicker?) wanneer Ledn-Csl geupgraded wordt? Ik wil nu ook weleens een wide-open lijntje, heb lang genoeg gewacht inmiddels :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Hoe kan je trouwens zien of je LiveBox automatisch terugschakelt naar G992_1_A als hij te veel fouten constateert?

Edit: ik heb die pdf met telnet commando's doorgescanned, maar kon niks vinden...

[ Voor 28% gewijzigd door Apie! op 04-12-2005 11:32 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Apie! schreef op zondag 04 december 2005 @ 11:12:
Hoe kan je trouwens zien of je LiveBox automatisch terugschakelt naar G992_1_A als hij te veel fouten constateert?

Edit: ik heb die pdf met telnet commando's doorgescanned, maar kon niks vinden...
Volgens mij schakelt de LiveBox nooit automatisch terug naar G992_1_A omdat ADSL2+ juist bij alle lijnafstanden/dempingen sneller hoort te zijn dan gewone ADSL, wat ook te zien is in het grafiekje in de startpost, dus terugschakelen is zinloos en waarschijnlijk ondersteunt de centrale dat ook niet. Als je nog op G992_1_A draait ligt dat waarschijnlijk aan de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik via wanadoo op mijn newsserver bij tweaknews download valt het mij op dat de verbinding regelmatig in elkaar zakt en dan weer een tijd goed gaat en dan weer inzakt (om de paar minuten).
Hebben meer mensen hier last van? Ik download op 11 mb en zak dan terug naar 2 mb (om de paar minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:57
Nou ik heb vrijdag wanadoo aangevraagd nadat ik het bij 3 collega`s en m`n schoonvader had aangesloten.
Ik heb nog wel een abbo lopen bij HCCnet maar dan kom ik nog € 34,50 goedkoper uit dan ik het niet zou doen. + kan nog € 8,00 extra bezuinigen op de kpn door het abbo te verlagen..

Ik weet voor de nieuwsgroepen moet je wanadoo niet hebben maar daar heb ik een payserver voor.
Ik ben alleen benieuwd of ik mijn wireless router erop kan aansluiten..
Want ik vindt € 2,95 p/mnd zonde als ik hier een wireless router heb staan.
Heeft iemand in rotterdam al snelheids vehoging.
En omstreken b.v. Hellevoet brielle spijkenisse.

Wordt vervolgd.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.