[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.751 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
jurjendt schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:00:
Ik heb iets wat ik zelf een beetje vreemd vin:
Mijn livebox traint in op 19990 en 1020 (en dan haal ik op eweka zo'n 2000kB/s)
.
Nu wou ik mijn linksys wag54g v2 aansluiten, en die traint in op 13500 en 880. Dit vind ik zeer vreemd met dezelfde kabels behalve de tussenkomst van een splitter.

Het geheel zou nog wel dichter naar het isra punt kunnnen, maar dan nog snap ik dit verschil niet. Zou dit door de splitter komen of dat misschien de livebox werkelijk het maximaal haalbare uit de lijn perst (met een paar crc fouten tot gevolg)?
Iemand anders hier ervaringen mee?

Edit: Splitter is van mijn oude 4mbit speedlinq abbo. type: YCL CPF126F
Slechte software/code van Linksys in combinatie met de apparatuur van Wanadoo. Wanadoo heeft mogelijk samen met de fabrikanten van de LiveBox onderdelen de boel compleet geoptimaliseerd voor hun apparatuur in de centrale die ze gebruiken en Linksys is wat algemener ingesteld wellicht.

Vergeet niet dat het een standaard is ADSL2+, maar er verschillende fabrikanten zijn en iedereen bouwt het toch net even iets anders soms.

Als je zeker wilt weten (of meer zeker) of de Linksys echt 'telaag' zit zou je nog meer ADSL2+ modems moeten proberen. Je splitter is het niet en je zou ook kunnen testen zonder splitter eventjes natuurlijk (kan je even niet bellen).
lazrambo schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:50:

CRC-fouten 50468

Ik woon op 2.8km van de centrale
Download haal ik dus 1.3mb per seconde
Upload is rond de 95 a 100
Ping 30ms

Het valt mij op dat ik teveel CRC fouten heb :? Is dit erg
Je stelt "teveel", maar dat is niet zo natuurlijk. En wat zijn er veel? Hoelang stond de LB aan op dit moment al en heb je veel gedownload? Dan kan het best aardig oplopen inderdaad, maar problemen geeft het niet zolang je lijn stabiel verbonden blijft.

Misschien hadden ze dat tellertje gewoon niet zichtbaar moeten maken net als Versatel doet. Scheelt een hoop vragen inderdaad :+

Een wide-open DSL verbinding loopt op z'n 'randje' en is natuurlijk dat er dan enige fouten optreden op de lijn.

[ Voor 55% gewijzigd door bjck op 01-12-2005 00:33 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is er hier nog iemand die ook op Ledn-Csl zit? Ik word zo jaloers van al die mensen die al 20 Mbit hebben :P
(ben nog niet geupgraded dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:10
n00bs schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:00:
[i]Binnenkort maar naar Eweka aangezien je daar wel gewoon met 20Mbit kan downen.
Wil de pret niet drukken maar Eweka haalt (officieel) maximaal 10 mbit. Ikzelf haal ook maar uiterlijk 1300 kb/s. Meestal ligt het echter rond de 700 of 800... Erg zonde..

Kan ook zijn omdat ik maar 2 lijntjes gebruik (heb ik mijn redenen voor :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

n00bs schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:00:
<snip>

Het enige nadeel wat ik nu kan vinden dat het downloaden zo snel gaat dat ik op een dag zo 20GB binnentrek :X
Hehe, dat had ik al aan zien komen en heb er een 300Gb HDD bij gezet :)

[ontopic]
Welke service biedt de LB aan BT services? (zie mijn eerdere vraag). Ik krijg mijn iPaq niet aan de praat via de LB om te internetten. Ik voer netjes de authenticationcode in, maar toch lijkt ie dat niet te accepteren :?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Tai-Pan schreef op donderdag 01 december 2005 @ 08:54:
[...]

Welke service biedt de LB aan BT services? (zie mijn eerdere vraag). Ik krijg mijn iPaq niet aan de praat via de LB om te internetten. Ik voer netjes de authenticationcode in, maar toch lijkt ie dat niet te accepteren :?
REG knoppie onder LB indrukken alvorens te pairen....?

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

BN schreef op donderdag 01 december 2005 @ 08:58:
[...]

DOH O-) dat had ik ergens gelezen, maar compleet vergeten 8)7 ff proberen vanavond.
Misschien een idee om dat in de startopic te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netvisions schreef op donderdag 01 december 2005 @ 08:34:
[...]

Wil de pret niet drukken maar Eweka haalt (officieel) maximaal 10 mbit. Ikzelf haal ook maar uiterlijk 1300 kb/s. Meestal ligt het echter rond de 700 of 800... Erg zonde..

Hier precies hetzelfde ;)
Het ligt dus niet aan mij :o

Ik gebruik ook 2 lijntjes ;) en zit inderdaad tegen de 800 max.
Als ik ze alle 4 openzet krijg ik 1400kb
"Normale download" gaat met 1700-1800.

Al met al ben ik gewoon tevreden, ik haal toch niet meer dan gem 2 film per nacht binnen. :+
Dus dat haalt ie wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:16:
Jaaaaa, ben net als waarschijnlijk iedereen geupgrade :Y) Jammer ik maar 1,5 minuut van de nieuwe snelheid kon genieten, zowel internet als telefonie liggen er volledig uit....... :( Tijdens de speedtest van BBNed bleef het hangen. Helpdesk gebeld en de medewerker vond het maar raar, er lijkt namelijk wel beperkt verkeer te zijn. Harde reset en via de livebox pagina geven geen oplossing, alleen het @ lampje brandt echter geen internet (en dus geen telefonie) mogelijk. Op advies van de helpdesk medewerker gewacht: het zou wel eens een tijdelijk probleem kunnen zijn. Helaas vanochtend geen verandering....
Zijn er anderen die een dergelijk probleem hebben of me mogelijk verder kunnen helpen???

Thanx,
Martijn
Schop....
Helemaal niemand die ongeveer hetzelfde ervaart? nu al drie dagen geen enekele verbinding op inet en telefonie. Helpdesk snapt het niet en vraagt me telkens weer dezelfde dingen te doen. Harde reset, reset vanuit de Livebox instellingen pagina, opnieuw installeren, etc.. Wat me het meest bevreemd is dat telefonie het niet doet als de pc niet aanstaat. Het lijkt me dat dit moet werken en dat daardoor het probleem dus niet bij mij kan liggen.
Iemand? Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:16

n00bs

Het is weer Zomer!

[...]

Dan ben je toch 1 van de weinigen...de meesten die ik ken halen gewoon de volle bandbreedte. Wat haal je bij andere tests?
Tai-Pan schreef op donderdag 01 december 2005 @ 08:54:
[...]

Hehe, dat had ik al aan zien komen en heb er een 300Gb HDD bij gezet :)
Ik heb toevallig vorige week een Seagate 7200.8 300GB erin gehangen ;) (omdat mijn 200GB SMART errors gaf precies voor de upgrade)

[ Voor 26% gewijzigd door n00bs op 01-12-2005 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon ook in Uithoorn, maar heb een superverbinding. Ik zit zelf 425 meter van de centrale af..
markmart33 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:45:
Zo ik heb wat aan mijn bedrading verbeterd, niet dat het slecht was maar uiteindelijk na een paar keer opnieuw de livebox opgestart te hebben heeft het mij zo een 800KB opgeleverd.
Maar tevreden ben ik nog niet over mijn waardes, ik zit namelijk 1380 meter van de centrale en dan moet ik toch betere waardes kunnen halen als wat ik nu heb.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 11420 Kb
Afname Dichtbij : 34.8 (dB)
Ver weg : 13.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 1337
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 190
ES-teller van 1 dag 0

Een kennis van mij, ook woonachtig in Uithoorn, woont ook ongeveer dezelfde afstand van de centrale op een ander punt dan in Uithoorn, en zij heeft ook tegenvallende waardes.
Ik heb Wanadoo al een email er over gestuurd gisteren maar nog geen reactie op gekregen.

Even misschien een tip ten aanzien van de bekabeling:
Ik heb mijn livebox rechtstreeks op het ISRA punt aangesloten, met een ronde kabel met harde koperen kern van ca 30 cm lang waar ik zelf een stekker heb aangezet.
Ik had eerst dat koppeldoosje wat bij de livebox wordt geleverd tussen ISRA punt en livebox zitten en vervolgens de zwarte kabel die er eveneens bij geleverd word, maar dit geeft dus iets verminderde waardes.
Moet wel bekennen wat ruis verhoudingen ben ik er niet veel mee opgeschoten, maar alle beetje helpen toch niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:07:
Haha, ik wilde eigenlijk hetzelfde aan jou vragen.... Nee, ook ik heb nog steeds 4Mbit, maar wel vreemd dat mijn modem wel intraint op 20Mbit...
Ik vind dit een vreemd verhaal. Om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat je een DSL profiel zou hebben van 20 Mbit met daarop een ATM profiel van 4 Mbit; dit zou dan betekenen dat ze twee dingen op elkaar stapelen die normaal gesproken niet voor elkaar bedoeld waren. Het kan technisch wel, maar dan vraag ik me af waarom ze je niet gewoon laten trainen op 4 Mbit. Weet je 100% zeker dat je niet boven de 4 Mbit uit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:03:
[...]

Ik vind dit een vreemd verhaal. Om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat je een DSL profiel zou hebben van 20 Mbit met daarop een ATM profiel van 4 Mbit; dit zou dan betekenen dat ze twee dingen op elkaar stapelen die normaal gesproken niet voor elkaar bedoeld waren. Het kan technisch wel, maar dan vraag ik me af waarom ze je niet gewoon laten trainen op 4 Mbit. Weet je 100% zeker dat je niet boven de 4 Mbit uit kan komen?
Dat is gewoon natuurlijk onzin ;) misschien als hij zijn modem reboot dat hij op een andere snelheid synced. En anders ligt het probleem gewoon intern en niet in het Wanadoo domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders dan alle snelheids berichten:)
Ik heb in de LB de firewall aanstaan en ik heb ook nog zonealarm lopen. En als ik naar deze pagina ga
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
dan staat alles op stealth maar krijg alleen deze melding:
Ping Reply: RECEIVED (FAILED) — Your system REPLIED to our Ping (ICMP Echo) requests, making it visible on the Internet. Most personal firewalls can be configured to block, drop, and ignore such ping requests in order to better hide systems from hackers. This is highly recommended since "Ping" is among the oldest and most common methods used to locate systems prior to further exploitation.
Hoe is het mogelijk om ook daar geen response op te geven? Ik heb het geprobeerd uit te zetten in me zonealarm maar dat lukt dus niet? Weet ook niet hoe erg het is ? Maar het lijkt me gewoon netjes als alles dicht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
jurjendt schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:00:
Ik heb iets wat ik zelf een beetje vreemd vin:
Mijn livebox traint in op 19990 en 1020 (en dan haal ik op eweka zo'n 2000kB/s)
.
Nu wou ik mijn linksys wag54g v2 aansluiten, en die traint in op 13500 en 880. Dit vind ik zeer vreemd met dezelfde kabels behalve de tussenkomst van een splitter.

Het geheel zou nog wel dichter naar het isra punt kunnnen, maar dan nog snap ik dit verschil niet. Zou dit door de splitter komen of dat misschien de livebox werkelijk het maximaal haalbare uit de lijn perst (met een paar crc fouten tot gevolg)?
Iemand anders hier ervaringen mee?

Edit: Splitter is van mijn oude 4mbit speedlinq abbo. type: YCL CPF126F
Stuur even een mailtje naar support.nl@linksys.com
Ik kreeg een nieuwe beta firmware die het al iets beter doet. De Livebox is nog steeds sneller, maar het verschil is wel kleiner. Misschien dat ze eens een nieuwe firmware in elkaar knutselen als ze genoeg klachten krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:41

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

[...]

Ik haal meestal gewoon rond de 1800KB/s, soms 1400 oid. Maar ja, ik betaal voor 10MBit, dus als ze cappen op 10 dan is dat niet meer dan normaal. En over die 2 lijntjes...ik denk dat ik weet wat je bedoelt en volgens mij mag dat gewoon.
Gisteren reboote m'n LB trouwens en trainde in op 13000Kb, ik schrok me rot 8) . Maar na reboot gewoon weer op 19500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het zelfde probleem, na de snelheidsverhoging van afgelopen maandag geen internet en telefonie meer. Heb al een aantal x de helpdesk gebeld maar moet w8 tot ik door de 2e lijns helpdesk wordt terug gebeld. Het probleem is volgens mij dat ik geen Ip adres krijg toegewezen.
Zit aangesloten op centrale Utr-n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:08:
Even iets anders dan alle snelheids berichten:)
Ik heb in de LB de firewall aanstaan en ik heb ook nog zonealarm lopen. En als ik naar deze pagina ga
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
dan staat alles op stealth maar krijg alleen deze melding:
Ping Reply: RECEIVED (FAILED) — Your system REPLIED to our Ping (ICMP Echo) requests, making it visible on the Internet. Most personal firewalls can be configured to block, drop, and ignore such ping requests in order to better hide systems from hackers. This is highly recommended since "Ping" is among the oldest and most common methods used to locate systems prior to further exploitation.
Hoe is het mogelijk om ook daar geen response op te geven? Ik heb het geprobeerd uit te zetten in me zonealarm maar dat lukt dus niet? Weet ook niet hoe erg het is ? Maar het lijkt me gewoon netjes als alles dicht zit.
Waar maak je je druk om? lekker boeiend dat je LB op een ping reageert. Beetje overtrokken reactie van GRC en jou om je daar druk over te maken :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:18:
Heb het zelfde probleem, na de snelheidsverhoging van afgelopen maandag geen internet en telefonie meer. Heb al een aantal x de helpdesk gebeld maar moet w8 tot ik door de 2e lijns helpdesk wordt terug gebeld. Het probleem is volgens mij dat ik geen Ip adres krijg toegewezen.
Zit aangesloten op centrale Utr-n
Ik was al bang dat ik de enige was. Ik neem aan dat jij ook op Utr-No zit:

Ut-No Utrecht-Noordoost Van Esveldstraat 31 3572KK UTRECHT 3005 030 Utrecht Ut

Het lijkt er bij ook op dat ik geen IP krijg, in ieder geval zijn ziowel inet als telefonie op de startpagina van de Livebox ´Niet geactiveerd`. Krijg jij de livebox pagina ook geopend? Was bij jou ook direct na de upgrade alles offline?
Bijzonder, de helpdesk gaf aan dat ik de enige zou zijn met een dergelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ze gaan de site aanpassen naar 20mbit.
Want hun reseller qfast bied dit al aan en ik had vragen hierover gesteld op ftd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

prometeus>

Tegen dezelfde kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:39:
[...]

Ik was al bang dat ik de enige was. Ik neem aan dat jij ook op Utr-No zit:

Ut-No Utrecht-Noordoost Van Esveldstraat 31 3572KK UTRECHT 3005 030 Utrecht Ut

Het lijkt er bij ook op dat ik geen IP krijg, in ieder geval zijn ziowel inet als telefonie op de startpagina van de Livebox ´Niet geactiveerd`. Krijg jij de livebox pagina ook geopend? Was bij jou ook direct na de upgrade alles offline?
Bijzonder, de helpdesk gaf aan dat ik de enige zou zijn met een dergelijk probleem.
Als de helpdesk dat soort bullshit verkondigd moet je gewoon wat usernames verzamelen en het probleem emailen zodat het ook gelogged staat! (telefonisch gebeurt dit niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit inderdaad op de zelfde centrale Utrecht Noord Oost. Vanaf dindag morgen heb ik geen verbinding meer. Het rara is dat als ik in het configuratie schem van de LB kijk ik wel zie dat ik aangesloten ben met 170200kb, en mijn adsl lampje op de LB brand gewoon. Echter ik kan geen verbinding maken met internet. Ze hebben bij de helpdesk een "case"aaangemaakt en w8 nu op hun telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepie!

Vandaag 2 weken wel line-sync maar geen IP.

Net Wanadoo maar even gebeld en het probleem is op "spoed" gezet. Vanmiddag maar even bellen met de administratie om contract ontbinding te eisen. Stelletje amateurs daar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik de oevrzichten zie inderdaad ook up- en downstream gegevens, maar in het welkom scherm staat zowel bij internet als telefonie Niet Geactiveerd. Activeren op product Family geeft ´This Page cannot be displayed´.
ben benieuwd wat ze jou gaan vertellen. Wellicht dat je mij ook kunt noemen als hetzlefde probleem op dezelfde centrale (goeie tip n00b!) Username: martijn_jansen@wanadoo.nl. Ik ga vanavond weer bellen en ze uitleggen dat ik niet de enige ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09-2024
BN schreef op donderdag 01 december 2005 @ 08:58:
[...]

werkt dit ook met een Nokia 6630, zo ja hoe kom ik dan ermee op het internet???(ik zal het in elk geval ff proberen vanavond)

Very funny scotty, now beam up my clothes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilko2 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 08:23:
Is er hier nog iemand die ook op Ledn-Csl zit? Ik word zo jaloers van al die mensen die al 20 Mbit hebben :P
(ben nog niet geupgraded dus)
Ik heb hier hetzelfde probleem (ook Ledn-Csl), vol verwachting klopte mijn hartje, maar nog steeds niet geüpgraded...

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 19.0 (dB)
Ver weg : 14.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 21 (dB)
Ver weg : 21 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:48:
prometeus>

Tegen dezelfde kosten?
hun reseller bied dat wel aan, dus ik mag aannemen van wel.
Maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen dia de iPod shuffle al hebben... Er is een update voor het ding. 37 MB bug fixes.

http://www.apple.com/supp.../ipodupdater20051117.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar halen jullie die statistieken nu vandaan, inclusief Firmware enzo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:26:
Voor degenen dia de iPod shuffle al hebben... Er is een update voor het ding. 37 MB bug fixes.

http://www.apple.com/supp.../ipodupdater20051117.html
Ik ga hem even proberen. Hier is de directe link zodat je niet hoeft in te loggen http://appldnld.m7z.net/c...51128.PDWnw/iPodSetup.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:28:
Waar halen jullie die statistieken nu vandaan, inclusief Firmware enzo???
in je lb webinterface (http://192.168.1.1) ga je naar geavanceerd, (gebruikers naam een w8woord beide admin) dan naar statistieken en dan adsl nog wat, kind kan de was doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
zit nu ff op school, en kon het toch niet laten , ff naar bbned speedtest doen........ 95 mb connectie _/-\o_

damn dan wordt je toch weer jaloers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thank Hankypanky,

Ik haal dit eruit:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9120 Kb
Afname Dichtbij : 16.3 (dB)
Ver weg : 3.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 529
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 399
ES-teller van 1 dag 0

Maar als ik een speedtest doe via http://speedtest.cistron.nl/ haal ik 4284.9 kbps. Een groot verschil dus.

Is er iets dat ik moet doen om de Livebox te activeren o.i.d.?

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:12:
Ik de oevrzichten zie inderdaad ook up- en downstream gegevens, maar in het welkom scherm staat zowel bij internet als telefonie Niet Geactiveerd. Activeren op product Family geeft ´This Page cannot be displayed´.
ben benieuwd wat ze jou gaan vertellen. Wellicht dat je mij ook kunt noemen als hetzlefde probleem op dezelfde centrale (goeie tip n00b!) Username: martijn_jansen@wanadoo.nl. Ik ga vanavond weer bellen en ze uitleggen dat ik niet de enige ben!
Heb ik ook. Internet werkt goed/normaal, maar mijn telefonie is niet geactiveerd. Als ik dan op die button klik kom ik op hun webpage terecht om zaken zoals blokkades en voicemail in te stellen.
Helpdesk mailde terug dat ze dat niet per mail kunnen/mogen aanpassen en dat ik daarvoor zou moeten bellen. Wel zou het zo kunnen zijn dat het nog in opbouw is, want...ik kreeg zonder bericht gisteren dus opeens een LB thuisbezorgd zonder dat ik wist dattie zou komen?!?!
Gaat niet helemaal jofel met mijn abonnement, maar ik kan iig Internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb de upgrade ook gehad, Winschoten-Centrum 8)
+/- 1800m van de centrale.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17692 Kb
Afname Dichtbij : 23.2 (dB)
Ver weg : 6.7 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:00:
Thank Hankypanky,

Ik haal dit eruit:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9120 Kb
Afname Dichtbij : 16.3 (dB)
Ver weg : 3.8 (dB)
HEC-teller 529
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 399
ES-teller van 1 dag 0

Maar als ik een speedtest doe via http://speedtest.cistron.nl/ haal ik 4284.9 kbps. Een groot verschil dus.

Is er iets dat ik moet doen om de Livebox te activeren o.i.d.?

Thanks in advance!
uhm , hoe ver zit je van de centrale af, en heb je die tcp optimizer al geprobeerd, en ben je met utp aangesloten of wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hankypanky,
Ik ben niet wireless.

En hoe weet ik hoe ver ik af zit van de centrale dan?
Enne...eh...wat is de tcp optimizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
hehe kijk ff op de eerste pagina van deze topic, kijk daar maar voor het checken van je afstand etc

Altijd eerst ff lezen he, dan denken dan blaffen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:03:
[...]

Toch is dit echt zo.... heb alles al geprobeerd, inclusief alle tooltjes en patches die hier allemaal voorbij zijn gekomen. Snelheid is echt gewoon 4Mbit terwijl modem toch intraint op 20 Mbit... Helpdesk medewerker vertelde me dat er in de centrale (Rotterdam-Pendrecht) nog werkzaamheden uitgevoerd worden, en dat deze centrale dan ook nog gewoon op maximaal 4 Mbit zit.
n00bs schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:06:
[...]

Dat is gewoon natuurlijk onzin ;) misschien als hij zijn modem reboot dat hij op een andere snelheid synced. En anders ligt het probleem gewoon intern en niet in het Wanadoo domein.
Daar ga je weer met je conclusies. Modem reboot, helemaal niet aan gedacht!! :O
Heb de modem wel 5 keer gereboot, ook harde reboot met reset knop en alles. Intern ligt het probleem ook niet. En Apple, een andere gebruiker hier op het forum zit op dezelfde centrale aangesloten en haalt ook maximaal 4Mbit. Het enige verschil met mij is dat zijn modem wel intraint op 4Mbit en niet zoals de mijne op 20. Maar het lijkt me sterk dat verschillende gebruikers van dezelfde centrale afzonderlijk geupgrade worden.

Om het kort te houden, ik weet bijna zeker dat het probleem niet intern ligt, ook een andere laptop aangesloten op de livebox en weer maximaal 4Mbit. En dan ben ik het natuurlijk wel met jullie eens dat het vreemd is dat de livebox op 20Mbit in traint.... Maar ik weet er voor de rest niet zoveel af als jullie o te weten hoe het in die centrales er aan toe gaat. Anders was ik zelf wel even polshoogte gaan nemen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:25:
Hankypanky,
Ik ben niet wireless.

En hoe weet ik hoe ver ik af zit van de centrale dan?
Enne...eh...wat is de tcp optimizer?
Je waarde Dichtbij delen door 13.81
In jouw geval dus 16.3 / 13.81 = 1.180, is dus ongeveer 1200 meter.

Staat je LB dicht bij je ISRA. of zit er nog een lange telefoonkabel tussen ???

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er hier mensen die de verbinding op 2 december opgeleverd moeten krijgen die al een livebox hebben ontvangen?
weet iemand anders iets over de levering van de LB?

bedankt

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat je LB dicht bij je ISRA. of zit er nog een lange telefoonkabel tussen ???

Dichtbij. En er zit een kabel van ong. 4 meter tussen. Is dat te lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, sinds een week heb ik ook Wanadoo family, dit werkt wel goed alleen een probleem met mijn Wanadoo telefoon nummer. Ik kan niet echt een oplossing op het forum vinden en de Wanadoo heldesk is ook niet echt behulpzaam. Het probleem is dat mijn Wanadoo telefoon nummer niet van buitenaf te bereiken is. Als ik via een externe locatie of mobiel naar mijn Wanadoo nummer bel krijg ik een melding dat het nummer onjuist is. Nu kan ik wel naar mijn Wanadoo voicemail bellen en bellen vanaf mijn Wanadoo nummer. Met mijn KPN nummer is niets mis, dat werkt wel.

Wanadoo geeft aan dat ik de draadjes goed moet aansluiten op de livebox etc? Is dit zo? De Livebox doet het voor de rest prima, zit wel veel kabel tussen ISRA en livebox maar dat moet toch niet uitmaken dat mijn nummer dan niet in gebruik is. Wie kan er wat meer vertellen of heeft dit probleem ook (gehad)? Alle tips zijn welkom.

Groetjes,

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

el presidente>

Ja het kan eventueel een probleem met de centrale zijn (ik wist niet dat er nog 1 gebruiker op exact dezelfde centrale hetzelfde probleem had). zoals je weet zijn een aantal mensen teruggezet qua snelheid. Het enige wat je dan hoeft te doen is Wanadoo een Email sturen met de vraag of jouw centrale is gedowngrade ivm problemen.

Het feit dat je LB verkeerde sync aangeeft is vreemd. Misschien resetten? en anders lijkt mij toch dat die LB ook niet helemaal meer goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:45:
el presidente>

Ja het kan eventueel een probleem met de centrale zijn (ik wist niet dat er nog 1 gebruiker op exact dezelfde centrale hetzelfde probleem had). zoals je weet zijn een aantal mensen teruggezet qua snelheid. Het enige wat je dan hoeft te doen is Wanadoo een Email sturen met de vraag of jouw centrale is gedowngrade ivm problemen.
Als een helpdeskmedewerker hem dit al verteld heeft, waarom zou hij dat dan nog gaan doen?
Het feit dat je LB verkeerde sync aangeeft is vreemd. Misschien resetten? en anders lijkt mij toch dat die LB ook niet helemaal meer goed is ;)
Resetten, rebooten, schudden, geesten verdrijven... Tsja.

Als hij de verbinding niet sneller kan krijgen dan 4 Mbit, dan moet hij maar vertrouwen op het antwoord van de helpdesker, en hopen dat dit snel opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar vragen:

Kan je de livebox en wanadoo ook gebruiken in combinatie met een hardware firewall (www.smoothwall.org), bij kabel gaat dit prima.
Wonen er ook nog mensen in groningen en wat zijn de behaalde speeds.
Ik zit zelf 2.7 km van de centrale af en ik hoor dat iemand in hoogeveen ook zover er vanaf zit en 1.3 mbps haalt met een testfile.
Ook nog een vraag, moet je de livebox gebruiken om mee te bellen.

Grtn Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tai-Pan schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:11:
[...]

Heb ik ook. Internet werkt goed/normaal, maar mijn telefonie is niet geactiveerd. Als ik dan op die button klik kom ik op hun webpage terecht om zaken zoals blokkades en voicemail in te stellen.
Helpdesk mailde terug dat ze dat niet per mail kunnen/mogen aanpassen en dat ik daarvoor zou moeten bellen. Wel zou het zo kunnen zijn dat het nog in opbouw is, want...ik kreeg zonder bericht gisteren dus opeens een LB thuisbezorgd zonder dat ik wist dattie zou komen?!?!
Gaat niet helemaal jofel met mijn abonnement, maar ik kan iig Internetten.
@ Tai-pan
Ik denk niet dat we hetzelfde probleem hebben. Bij jou doet internet het nog, bij mij helemaal niets meer. Ik kom alleen nog maar op de LiveBox pagina. Als ik op de button telefonie click, krijg ik (omdat internet het ook niet doet) the page cannot be displayed. Bij mij gaat het dus totaal niet jofel, kan niet bellen via Wanadoo en heb geen internet meer na de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01-2023
1 maand later....
en ik heb nog steeds geen internet...
de 28e kwamen ze erachter dat ik geen goeie versie van de firmware had, dus besloten ze een nieuwe LB te sturen. 's Avonds meteen de firmware ge-upgrade, maar helaas, nog steeds geen verbinding. Ook niet met een andere router btw, dat hebben we ook al geprobeerd.

Gisteren is er wel naar mijn huis gebeld door iemand van wanadoo. Helaas was alleen mijn schoonvader thuis, en die kon niet zoveel navertellen (hij had ook aangegeven dat hij er nix van wist, maar toch wilden ze hun verhaal afsteken?). Iets over lijn doormeten, bekabeling en of we in een flat woonde????? ik weet het ook niet.

Vanmiddag wel weer gebeld op mn mobiel (dat nummer had ik ook opgegeven bij de laatst aangemaakte case) door wanadoo, waarbij degene aan de lijn vertelde dat de case was opgelost maar dat wilde hij even verifieren. Waarop ik moest constateren dat hij het nog steeds niet deed, en hij weer een nieuwe case aan moest maken....

Inmiddels begin ik er echt onder te lijden, tis niet nix om een maand zonder internet te moeten leven. Zit nu bij mn schoonouders thuis die er allebei niet zijn, om ff te internetten.....

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
1 december, helaas nog geen upgrade..
Even klantenservice gebeld deze wisten me te vertellen dat ik (Spijkenisse) op een probleemlijn zat.
Mijn verbinding wordt medio december geupgrade, alvolgens de medewerker.
Ik heb nieuwsgierigheidshalve gevraagd wat ik onder medio kan verstaan in zijn beleving.
"dat loopt van 20 december tot 10 januari".

Hou nou toch op zeg...
Buitengewoon ziek van, dat is al de 2de ervaring met Wanadoo waar mijn broek van afzakt.
Hou mijn hart vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

niemand die weet (via de helpdesk ofzo) wanneer wanadoo weer begint met leveren van de livebox . dit is me laatste dag dat ik internet heb via @home grr, en ik had het nog wel zo goed ingepland

[ Voor 12% gewijzigd door SYQ op 01-12-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:46

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 11.6 (dB)
Ver weg : 2.0 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 2567
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 181
ES-teller van 1 dag 0

Ik zit op 380 meter vd centrale (Middelburg that is)

Pffffffffffff Eweka gaat wel belachelijk hard nu, ik word er bijna zenuwachtig van. Aardig gek om 4.7 gig in 41 minuten naar binnen te trekken.

En ff wat anders: Heeft iemand die webcam al ontvangen??? Ik dus nog steeds niet, en wil hem zachtjes aan toch wel eens hebben om als kado weg te geven.
Belde gister met de helpdesk en die wisten me te vertellen dat hij toch echt binnenkort moet komen. Op 1 of andere manier geloof ik het niet, maar ik wacht af.

Voor de rest heb ik absoluut geen spijt van mn overstap van Planet naar Wanadoo, ben erg tevreden

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:27:
niemand die weet (via de helpdesk ofzo) wanneer wanadoo weer begint met leveren van de livebox . dit is me laatste dag dat ik internet heb via @home grr, en ik had het nog wel zo goed ingepland
helpdesk wist te melden dat er maandag een grote party liveboxen werd geleverd, dus ben eens benieuwd, mijn lijn zou morgen moeten worden opegeleverd en men zei dat ik midden volgende week het pakket zou kunnen verwacht..

ben benieuwd.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 12:28
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20368 Kb
Afname Dichtbij : 19.8 (dB)
Ver weg : 5.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 4 (dB)
HEC-teller 30214
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 15408
ES-teller van 1 dag 0
En ik zit op een dikke kilometer van de centrale.

* DonDaaf denkt zonder weemoed terug aan zijn eerste 1200/75 baud modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Tai-Pan schreef op donderdag 01 december 2005 @ 08:59:
[...]

DOH O-) dat had ik ergens gelezen, maar compleet vergeten 8)7 ff proberen vanavond.
Misschien een idee om dat in de startopic te zetten?
ahum...ding is connected na de tip die ik kreeg, echter....ik krijg in de LB lijst bij de Veiligheid van BT niet mijn PDA te zien en kan nog steeds niet internetten via mijn PDA.

Ik had op mijn PDA gekozen voor " Connect to the Internet" en daarna dus de LB gekozen. Pairen ging (na de truc met het REG knopje) goed.

Wat is er fout? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

SYQ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:27:
Als het waar is.............krijgen ze maandag weer 5000 LB binnen .
Ik hoop het maar, want mijn lijn wordt rond 8-12 opgeleverd

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Vreemd, bij mij werd gisteren de lijn gemigreerd en heb uit 'armoede' het QuickNet modem maar voor Wanadoo ingesteld, maar de LiveBox werd vandaag door de postmeneer afgeleverd. Zouden ze die van mij ergens in een stoffig kamertje hebben gevonden ofzo :?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:32:
Raar.
Probeer het eens met deze firmware:

http://www.xbw.nl/~martijn/Sagem3202_22014F.bin

lijkt me sterk dat ie verschilt met degene op jou cd maar je weet het nooit, ff routerupgrade.exe in dezelfde directory zetten en draaien maar.
Heb het weer geprobeerd maar de Livebox blijft steeds de nieuwste firmware ophalen nadat ik het modem opnieuw gestart heb. Er zal vast wel een commando zijn waarmee je de auto-update functie uit kunt zetten, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen help

Ik woon 1600 meter van de centrale en dit is de resultaat.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 6764 Kb
Afname Dichtbij : 31.5 (dB)
Ver weg : 10.9 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 534
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 199
ES-teller van 1 dag 0

Aansluiting ligt bij de israpunt in de woonkamer. ik heb een laptop die via linksys wireless router verbind en een pc met een netwerk kabel van 15 meter naar mijn kamer.

ik haal niet hoger als 700 / 800 kb terwijl andere mensen op hogere snelheden zitten. waar moet ik opletten. crc fouten is die niet een beetje teveel?

Edit: ik heb gewoon de livebox van wanadoo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

athlonkmf schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:04:
even een vraagje... weet iemand of de livebox een snmp-service heeft? zodat ik deze can graphen en zo?
Staat in deel IV :
[rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IV)[/rml]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 8576 Kb
Afname Dichtbij : 21.2 (dB)
Ver weg : 4.7 (dB)
HEC-teller 18
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 50
ES-teller van 1 dag 0

Zit op ongeveer 1500 mtr van de wijkcentrale. Woon in Den Haag. Blijft het hierbij of zal mijn snelheid nog beter gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TifKag schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:22:
[...]

Misschien zijn er een aantal achter de hand gehouden voor overstappers. Lijkt me niet minder dan logisch/handig dat ze dat doen en je niet in de kou laten staan als ze wel je lijn migreren.
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:29:
Mensen help

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 6764 Kb
HEC-teller 534
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 199
ES-teller van 1 dag 0

Aansluiting ligt bij de israpunt in de woonkamer. ik heb een laptop die via linksys wireless router verbind en een pc met een netwerk kabel van 15 meter naar mijn kamer.

ik haal niet hoger als 700 / 800 kb terwijl andere mensen op hogere snelheden zitten. waar moet ik opletten. crc fouten is die niet een beetje teveel?

Aansluitpunten in de wand komen vaak voor, maar zijn ook 'tricky'. Maak hem even open en kijk of er niet nog een aftakking is bijgezet/bijgeschroeft naar een ander aansluitpunt. Die moet je losgooien.

En kijk ook gelijk of er geen kort (meestal blauw) draadje zit tussen punt B & EB. Deze kan ook web en kan alleen maar verstoring veroorzaken (was vroeger voor de oude draai telefoons).
bluecupra schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:39:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 8576 Kb
Afname Dichtbij : 21.2 (dB)
Ver weg : 4.7 (dB)
HEC-teller 18
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 50
ES-teller van 1 dag 0

Zit op ongeveer 1500 mtr van de wijkcentrale. Woon in Den Haag. Blijft het hierbij of zal mijn snelheid nog beter gaan worden?
Of je hebt het beroerd aangesloten, of je treft het niet met de telefoonlijn tussen centrale en je huis. Beter wordt het niet als je het optimaal hebt aangesloten intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:29:
Mensen help

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 6764 Kb
HEC-teller 534
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 199
ES-teller van 1 dag 0

Kijk je connectors eens na, druk ze goed aan zodat ze goed in je isra en livebox zitten.
Probeer eens die platte telefoon kabel te vervangen door een ethernet kabel 568A met daar op aangesloten rj11 stekkertjes (gebruik bijv het blauwe paar)
Dat is eigenlijk het enige wat je kan doen om betere waarden te krijgen.
Je waarden zijn erg laag dus ik verwacht wel verbetering.

je hoeft je niet druk te maken om je crc fouten die vallen best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:22:
[...]

Mijn abonnement zou 25-11 opgeleverd worden. Vandaag kon de helpdeskmedewerker nog neit zeggen wanneer ze weer binnen kwamen. De verwachting was toch nog wel 1~2 weken wachten. Vandaag is mijn @Home abonnement beeindigd en zat ik dus zonder internet...
Daarom maar even een Speedtouch 546 modem en splitter gekocht bij een lokale PC boer. Voor 25 euro was ik de man. Met de wizzard van Speedtouch voor Wanadoo bleek het nog te werken ook. Snelheid 18Mbit/1Mbit. Als de LB binnen is raak ik de Speedtouch wel weer kwijt via Marktplaats ofzo.

2e hands worden de speedtouch modems genoeg aangeboden via Marktplaats. Misschien een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 07:28
Over de mensen met lagere waardes wil ik toch wel wat tegen zeggen:
Zorg in eerste instanstie dat je zelf je bekabeling helemaal op orde heb, daar valt zeker een winst uit te halen, maar als het dan nog niet goed is neem gerust contact op met de helpdesk en meld wat je er zelf al aan heb gedaan om het probleem te verhelpen.
Ik heb zelf ook alles er aan gedaan om mijn waardes hoger te krijgen, heb nu een kabeltje van nog geen 30 cm lang rechtstreeks naar mijn livebox lopen en ondanks dat ik maar 1380 meter van de centrale woon kom in niet hoger uit dan onderstaande waardes.
Heb vanmiddag contact gezocht met helpdesk en heb de persoon alles uitgelegd en hij erkende dat deze waardes te laag zijn en vind het zeker de moeite om daarvoor iemand naar de centrale toe te sturen.
Moet wel zeggen, in mijn geval sta ik iets sterker, omdat ik een kennis heb wonen in mijn woonplaats op bijna de zelfde afstand van de centrale als ik, en zij heeft ook zulke lage waardes.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 10860 Kb
Afname Dichtbij : 34.7 (dB)
Ver weg : 13.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 5 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 11642
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1570
ES-teller van 1 dag 0

1380 meter van centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eweka usenet download problemen.

Mensen hebben jullie ook last van trage downloads bij Eweka??? bij mij gaat ie in het begin als een speer om vervolgens af te zakken naar 0kbs. ;-(((
Op het forum van Eweka is te lezen dat wanadoo port 119 knijpt naar Eweka.............
jullie mening??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souderkeamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

Ik heb het nog nergens gelezen, maar hoe betrouwbaar is de snelheids test van wanadoo self?? Deze Hier....

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51

vr6-only

Blub Blub

klopt wel aardig.

bij mij geeft ie aan 8-15 en ik haal 13.5 maar het uiteindelijke resultaat kan aan allerlei dingen liggen

[ Voor 35% gewijzigd door vr6-only op 01-12-2005 20:16 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 13:20
Ik heb sinds gister 20 mbit, en het werkt nog ook :)
Netjes op tijd van Wanadoo dus alsnog, in Utrecht althans wat zo te lezen hier niet iedereen.

Ik download met 1,90-2,01 MB/s vanaf de bbned speedtest servers, dus das best acceptabel. Toch al minimaal 7,5% meer 'echte MB/s' per opgegeven Mb/s dan bij Demon (daar haalde ik 700 kB/s met een 8Mb/s lijn).
(Voor mensen die het graag willen weten, om te kijken wat ze zelf kunnen halen: ik zit op 380 meter van de centrale en train op volle snelheid).

Maar...
Ik kan nu ineens niet meer met de TU Delft newsservers connecten, sterker nog hij vind ze niet eens meer (via ping/tracert krijg ik een timeout).
Als ik de VPN client van de TUD activeer kan het wel weer allemaal, maar dan doet de wanadoo newsserver weer niets & gaat ook al mn internet- & msnverkeer via de TUD (heb ik liever niet).
Andere mensen die ik ken, ook met recente wanadoo upgrade, hebben dit probleem niet.

Ik gebruik newsleecher 3.0 & heb uiteraard een serviceaccount van de TUD waarmee ik voorheen gewoon kon inloggen/downloaden zonder het VPN te activeren, zelfde geldt voor die andere lui maar zij hoeven dus niet de VPN aan te zetten.

Iemand een tip over hoe ik dit kan oplossen? 'tis Niet vreselijk, maar wel irritant.
Ik had overigens al gezien dat afgelopen dinsdag de IP adressen van news.tudelft.nl zijn veranderd, maar toen deed hij het nog wel & mn DNS server linkt naar de goeie IP.

Alvast bedankt

[ Voor 2% gewijzigd door Pozo op 01-12-2005 20:20 . Reden: typo ]

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Tai-Pan schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:21:
[...]

ahum...ding is connected na de tip die ik kreeg, echter....ik krijg in de LB lijst bij de Veiligheid van BT niet mijn PDA te zien en kan nog steeds niet internetten via mijn PDA.

Ik had op mijn PDA gekozen voor " Connect to the Internet" en daarna dus de LB gekozen. Pairen ging (na de truc met het REG knopje) goed.

Wat is er fout? :?
some-one plz??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
markmart33 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:59:

Ik heb zelf ook alles er aan gedaan om mijn waardes hoger te krijgen, heb nu een kabeltje van nog geen 30 cm lang rechtstreeks naar mijn livebox lopen en ondanks dat ik maar 1380 meter van de centrale woon kom in niet hoger uit dan onderstaande waardes.

Afname Dichtbij : 34.7 (dB)

1380 meter van centrale
Misschien 1380 meter van de centrale af, maar kabels in de grond lopen dan beetje om waarschijnlijk want dit lijkt meer op 2500 meter met die demping op de lijn. Vermoed dat je kabels naar je huis gewoon niet helemaal rechtstreeks gaan en eerst naar een verdeelpunt wat een beetje 'ongunstig' ligt.

Niets aan te doen overigens voordat je dat gaat vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 01-12-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Tutti-frutti schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:23:
[...]

Hmm

Zowel ik, als een kennis van me krijgt deze foutmelding:

The message could not be sent because the server rejected the sender's e-mail address. The sender's e-mail address was 'mijnemailadres@wanadoo.nl'. Subject 'test', Account: 'pop3.wanadoo.nl', Server: 'smtp.wanadoo.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '452 Insufficient system storage', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 452, Error Number: 0x800CCC78

Lekker vaag probleem:
Ik kan wel mailen naar m'n speedlinq emailadres, maar niet naar een wanadoo of hotmail adres. Dit doet ik allemaal via smtp server van wanadoo met als afzender mijn eigen wanadoo adres.

edit: en nu werkt alles weer :?
Zelfde probleem hier. Als ik als smtp server smtp.wanadoo.nl gebruik krijg ik een "Insufficient system storage" foutmelding. Gebruik ik een smtp server van m'n eigen servers (dus ergens anders op de wereld, niet in m'n lokale netwerk) kan hij geen verbinding met de server maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn  Verbonden  
ADSL standaard  G992_5_A  
Upstream  1024 Kb  
DownStream  17432 Kb  
Afname  Dichtbij : 10.0 (dB)  
Ver weg : 1.3 (dB)  
SNR-marge  Dichtbij : 8 (dB)  
Ver weg : 14 (dB)  
HEC-teller 0  
Firmware  0xe200314  
ES-teller van 15 min  0  
CRC-fouten  0  
ES-teller van 1 dag  0

Ik haal op zich een goede snelheid, maar heb een vraag over de verbinding zelf. Soms valt ie spontaan weg, dan komt ie weer terug en is ie weer weg. Geen pijl op te trekken. Zeer lastig als ik me mail van me server wil checken of bestanden nodig heb. Waar zou dit aan kunnen liggen? Bekabeling intern of buitenshuis / Wanadoo. Ik heb hiervoor Tiscali asdl gehad @ babyxl en dat liep goed, nooit problemen gehad qua geen connectie naar me thuis pc toe. Kan iemand me tips geven over wat ik het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmart33 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:59:
Heb vanmiddag contact gezocht met helpdesk en heb de persoon alles uitgelegd en hij erkende dat deze waardes te laag zijn en vind het zeker de moeite om daarvoor iemand naar de centrale toe te sturen.
Moet wel zeggen, in mijn geval sta ik iets sterker, omdat ik een kennis heb wonen in mijn woonplaats op bijna de zelfde afstand van de centrale als ik, en zij heeft ook zulke lage waardes.
Dat klinkt wel aardig, maar zo simpel is het niet natuurlijk. Sterker nog, het kan wel eens zo zijn dat er naar die gegevens gekeken wordt, en dat men besluit om toch niet naar de centrale te gaan. Waarom? Ten eerste haal je duidelijk een hogere snelheid dan de 4 Mbit (ik bedoel, 11 Mbit voor 22,50, half Nederland is stikjaloers op je) en je verbinding ziet er stabiel uit voor zover dit de lezen valt uit je statistieken. Vervolgens moet je niet vergeten dat er echt wel belangrijkere problemen zijn voor Wanadoo om naar te kijken - wat dacht je van mensen die al een maand geen internet hebben, en mensen die gedowngrade moesten worden vanwege packetloss problemen (er vanuit gaande dat wat hier gepost wordt ook inderdaad klopt). Vervolgens zal het "probleem" zich echt niet in het Wanadoo domein bevinden; het kan een slechte kabel tussen DSLAM en koppelapparatuur met KPN zijn, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Dus, dan moet het wel ergens bij KPN zitten.

Nou moet je je voorstellen: de bekabeling die in de grond is gelegd, is bedoeld voor analoge telefonie. En dat moet KPN ook kunnen garanderen: iedereen moet analoge telefonie kunnen afnemen. ISDN is al een luxeproduct; als je lijn echt te slecht is om dat te halen, hoeft KPN dat niet op te lossen als de oplossing aan de dure kant wordt (wat vooral gebeurt als "ondergronds" eraan te pas moet komen). Dus als jij 11 Mbit/sec haalt, dan kan je wel 300 PSTN lijnen tegelijkertijd over die lijn laten gaan - daar gaat KPN dus echt niet voor graven he. En over het feit dat iemand die even ver van de centrale zit dezelfde waarden haalt: dat betekent dat de bekabeling in die wijk over het algemeen misschien wat minder is. En dat is dus precies een teken dat de kans dat dit middels een dergelijke storing opgelost wordt, uiterst miniem is. Point is: don't get your hopes up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 07:28
Ik ben inderdaad realitisch genoeg dat ze niet voor mij een kabel gaan vervangen, maar gezien het feit dat die kennis van mij die in een andere gedeelte van mijn woonplaats woont ook lagere waardes heeft, zou wel kunnen betekenen dat er in de centrale iets misschien niet echt goed zit.
Wat je argument betreft dat ik blij moet zijn met 11 mb voor 22 eur, dat soort argumenten lees ik vaker hier en vind ik grote onzin.
Dus als ik iets kan kopen wat voor een lagere prijs is dan normaal moet ik maar eventueel genoegen nemen met het feit dat het misschien beschadigd is of dat er onderdelen missen?dat is wat je eigenlijk bedoeld volgens mij?
Iedereen heeft heeft recht op de best mogelijk kwaliteit voor het zelfde geld, en via de Wanadoo snelheids meter zou ik toch een ca 4 mb snellere verbinding moeten kunnen krijgen.
Ja ja ik snap dat het gewoon een java script of iets dergelijks is en niks daadwerkelijk meet.
Dus ik zou het zeer op prijs stellen als Wanadoo toch nog eens gaat kijken in de centrale of er iets wellicht niet helemaal goed ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
markmart33 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:30:
Ik ben inderdaad realitisch genoeg dat ze niet voor mij een kabel gaan vervangen, maar gezien het feit dat die kennis van mij die in een andere gedeelte van mijn woonplaats woont ook lagere waardes heeft, zou wel kunnen betekenen dat er in de centrale iets misschien niet echt goed zit.
Wat je argument betreft dat ik blij moet zijn met 11 mb voor 22 eur, dat soort argumenten lees ik vaker hier en vind ik grote onzin.
Wanadoo geeft aan dat ze een 4 tot 20Mbps verbinding leveren.
Dus als ik iets kan kopen wat voor een lagere prijs is dan normaal moet ik maar eventueel genoegen nemen met het feit dat het misschien beschadigd is of dat er onderdelen missen?dat is wat je eigenlijk bedoeld volgens mij?
Je zal het nooit weten. Als Wanadoo jou over twee weken meldt dat ze gezocht, gemeten en preventief vervangen hebben en het niets uit maakt. Neem je het dan wel aan?
Iedereen heeft heeft recht op de best mogelijk kwaliteit voor het zelfde geld, en via de Wanadoo snelheids meter zou ik toch een ca 4 mb snellere verbinding moeten kunnen krijgen.
Indicatie meting op basis van ADSL2+ en afstanden. Geen enkele rechten kunnen ontleend worden aan zo'n indicatie. En op basis van gemiddelden zitten er ook altijd mensen onder helaas. Tevens is de lijnlengte al een indicatie die gebruikt wordt. Straten hebben dezelfde postcode, maar kunnen ook al 2km lang zijn en zelfs door twee verschillende centrales bediend worden. Per postcode staat er vaak één afstand genoteerd.

Wanadoo levert iedereen een zo snel mogelijke verbinding op basis van van de liggende koperlijn toelaat naar dat adres/pand/aansluiting.
Ja ja ik snap dat het gewoon een java script of iets dergelijks is en niks daadwerkelijk meet.
Dus ik zou het zeer op prijs stellen als Wanadoo toch nog eens gaat kijken in de centrale of er iets wellicht niet helemaal goed ingesteld staat.
Ingesteld kan niet fout zijn als je linesync lager is. Zeker als het geen afgeronde waardes zijn. En ze hebben geen tussenproducten dus alleen maar 2 profielen, dus het is of 4Mbps of 20Mbps ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmart33 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:30:
Nee, dat betekent, zoals ik net al zei, eerder dat er iets in de wijk niet goed is, namelijk minder goede bekabeling in de wijk zelf. Denk aan wat ouder koper, dat misschien aan vervanging toe is, of denk, zoals bjck al zei, aan bijvoorbeeld "omwegen"; als er ergens water tussen jou en de wijkcentrale zit, kan het maar zo zijn dat de kabels een lekkere omweg nemen.
Absoluut incorrect. Jouw verbinding is helemaal niet beschadigd, en daarom zette ik ook "probleem" tussen aanhalingstekens. De specificatie van wat jij moet krijgen is tot 20 Mbit/sec, en hoewel de ondergrens hierbij niet hard gedefinieerd is door Wanadoo (of niet voor zover ik kon vinden), durf ik met enige zekerheid te zeggen dat jij daar ver boven zit.
Die snelheidsmeting doet een snelheidsschatting op basis van een afstandsschatting. Je ziet het al: dat is twee onzekerheden bovenop elkaar gestapeld. De kans dat die het dus mis heeft is redelijk aanwezig - over het algemeen, als je naar gemiddelden gaat kijken, zal hij nog best wel kloppen, maar op individuele basis is de kans natuurlijk best groot dat hij afwijkt. Vandaar ook alle voorbehouden die bij het ding vermeld staan.

bbned deed het in het verleden (en waarschijnlijk nog steeds) bij hun 8 Mbit/sec produkt als volgt: je kan een snelheid halen tussen de 2 en de 8 Mbit/sec. Haal je minder, dan wordt er storingsonderzoek uitgevoerd. Konden ze het probleem niet vinden of oplossen, dan mocht je je verbinding gratis downgraden naar een snelheid die je wel kon behalen.

Nou heeft Wanadoo ten eerste die ondergrens dus niet duidelijk vastgesteld, en ten tweede is er geen lager produkt om naar te downgraden - dat maakt hun "fallback procedure" wel iets complexer, aangezien ze je geen alternatief kunnen bieden. Maar, je had 4 Mbit/sec, en je bent "geupgrade", dus hoger dan dat mag je toch verwachten dat je haalt (overigens vraag ik me nog steeds af wat er dan gebeurt met klanten die voor de upgrade de 4 Mbit al niet haalden, maar da's een andere discussie). Jij haalt ook echt veel hoger dan de eerdere snelheid, dus je bent overduidelijk geupgrade.

Ik noemde eerder al de prioriteiten van Wanadoo. Andere problemen stijgen qua prioriteit natuurlijk ver boven jouw "probleem" uit, dat zal je met me eens zijn. Maar dan moet je ook nog even het financiele plaatje bekijken. Ik weet uit het verleden dat een van de goedkoopste monteurspartijen die ADSL storingsonderzoek uitvoerden ongeveer €75,- per storingsonderzoek in rekening bracht - en die monteurspartij is failliet gegaan. Jij brengt 22,50 per maand in het laadje. Daarvoor betaalt Wanadoo een ADSL poort, KPN lijnhuur, een stukje colocatie in de centrale, een stukje DSLAM chassis plus bouw, een stukje fibernetwerk en colocatie ergens in de buurt van de AMS-IX, een stukje netwerk- en systeemsupport, een stukje produktontwikkeling, een stukje marketingcampagnes, een stukje modembezorging, brieven, en noem het allemaal maar op. Nou weet ik bij god niet wat hun kosten zijn, dus ook over de marges op het produkt kan ik onmogelijk iets nuttigs zeggen, maar iets vertelt me dat ze als ze 1x een monteur voor jou langs sturen, dat je dan de eerstkomende tig jaar een probleemloze klant moet zijn, anders lever je helemaal niets op. Dus ze zullen hun storingsonderzoeken vast wel erg goed uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 20:12:

Mensen hebben jullie ook last van trage downloads bij Eweka??? bij mij gaat ie in het begin als een speer om vervolgens af te zakken naar 0kbs. ;-(((
Op het forum van Eweka is te lezen dat wanadoo port 119 knijpt naar Eweka.............
jullie mening??????
niemand ditzelfde probleem dan??????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 20:12:

jullie mening??????
Nou dat is niet gebleken in de test die ik heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:07:
[...]
Nou dat is niet gebleken in de test die ik heb gedaan.
Hier ook niet, gewoon ~1800kB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Laatst online: 18-09 15:12
Flydesign.nl schreef op donderdag 01 december 2005 @ 20:43:
[...]

Zelfde probleem hier. Als ik als smtp server smtp.wanadoo.nl gebruik krijg ik een "Insufficient system storage" foutmelding. Gebruik ik een smtp server van m'n eigen servers (dus ergens anders op de wereld, niet in m'n lokale netwerk) kan hij geen verbinding met de server maken.
heeft iemand een oplossing of oorzaak kunnen vinden voor dit probleem, ineens heb ik er ook last van!

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
"and then the smtp server (smtp.wanadoo.nl) said:
452 insufficient system storage"
Wat moet ik hier nu mee?

Probleempje bij wanadoo?

[ Voor 7% gewijzigd door Koriel op 01-12-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Koriel schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:01:
[...]

Wat moet ik hier nu mee?

Probleempje bij wanadoo?
Best wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Laatst online: 18-09 15:12
een ipconfig /release & ipconfig /renew heeft in mijn geval een oplossing geboden................snap er niets van |:(

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:56
Vaag, dit staat er in het menu van mijn Livebox
-------------------------------------------------

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 14132 Kb
Afname Dichtbij : 32.0 (dB)
Ver weg : 12.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 130952
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 15346
ES-teller van 1 dag 0

-------------------------------------

Downstream is toch geen 20 Mbit??? Als ik speedtest.nl gebruik, gaat het nu ongeveer 1,5 keer zo hard als voorheen. Wat opviel is dat vandaag FTD en Newsleacher niet meer werkte........ toeval of Wanadoo is deze aan het "knijpen" om geen performance problemen te krijgen.

Denken jullie dat Tilburg nog in een test fase zit bij Wanadoo, omdat er zo'n vreemde snelheid in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fazer013 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:11:
Downstream is toch geen 20 Mbit??? Als ik speedtest.nl gebruik, gaat het nu ongeveer 1,5 keer zo hard als voorheen. Wat opviel is dat vandaag FTD en Newsleacher niet meer werkte........ toeval of Wanadoo is deze aan het "knijpen" om geen performance problemen te krijgen.

Denken jullie dat Tilburg nog in een test fase zit bij Wanadoo, omdat er zo'n vreemde snelheid in staat?
Duh? No offense, maar onder welke steen kom jij vandaan? Als ik je goed begrijp denk je dat iedereen volledig 20 Mbit haalt? Heb je je ooit al eens verdiept in hoe ADSL precies werkt?

En voor de laatste keer hoop ik: nee, Wanadoo is niet aan het "testen"!!! Ze gaan toch niet een beetje rondspelen op een produkt dat commercieel gelanceerd is en waarvoor overal reclame gemaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
idd , niet iedereen haalt 20 mb |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:56
Je mag naar mijn idee wel iets normaler reageren. Vind het vreemd dat er in menu van de Livebox DownStream 14132 Kb staat, terwijl ik in andere posts iets van 20xxx Kb zie staan.

Net even een aantal 100 Mb bin bestanden gedownload en daar zit ik rond de 1,4 MB/s. Ben niet zo goed in rekenen, maar volgens mij loopt ie tegen zijn max van 14132 Kb die in de Livebox staat ingesteld!! Dus hoezoo niet aan het testen / gefaseerd aan het invoeren .........................

ps. zit ongeveer 1800 meter van de centrale, dB waardes staan in vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 05:39
Hmm..sinds de upgrade van 30 november nog geen problemen gehad. Tot vanavond.. deze avond is mijn verbinding al 3x plots offline gegaan en na mn livebox opnieuw op te starten was hij gewoon weer offline. Even kijken of dit zo blijft en anders eventjes mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Niet iedereen leest wat hij/zij koopt (helaas) en de *-etjes zijn soms moeilijk. Ze hadden het ook "Wanadoo ultra lightning mega super fast adsl family" kunnen noemen. Had je er altijd tussen gehad die komen melden: "dit is niet ultra lightning mega super fast adsl".
Fazer013 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:54:
Je mag naar mijn idee wel iets normaler reageren. Vind het vreemd dat er in menu van de Livebox DownStream 14132 Kb staat, terwijl ik in andere posts iets van 20xxx Kb zie staan.

Net even een aantal 100 Mb bin bestanden gedownload en daar zit ik rond de 1,4 MB/s. Ben niet zo goed in rekenen, maar volgens mij loopt ie tegen zijn max van 14132 Kb die in de Livebox staat ingesteld!! Dus hoezoo niet aan het testen / gefaseerd aan het invoeren .........................

Deze snelheid staat niet ingesteld, zo werkt ADSL niet als het gaat om snelle lijnen.

Wanadoo stelt aan hun kant 20/1 in als maximale snelheid. En je modem gaat bij het opbouwen van de lijn in overleg met de andere kant en bekijkt de lijnkwaliteit en wat ze er overheen kunnen krijgen qua snelheid. Op die telefoonlijn komt dat dus uit op 14/1.

Overigens als uit postcode check 1800m komt kan het kloppen, maar kan ook zo 25% langer zijn. En kwaliteit is niet meegenomen nog natuurlijk. 14Mbps halen op die lengte is heel netjes/behoorlijk gewoon.

Andere met een zelfde lengte indicatie van de lijn kunnen iets meer of een heel stuk minder halen natuurlijk. Maar 't gaat ook om een lengte indicatie van de lijn en kwaliteit/verstoring is per lijn anders.

[ Voor 82% gewijzigd door bjck op 01-12-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Fazer013 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:54:

Waarom zou hij normaal moeten reageren? als jij nou gewoon de startpost had gelezen en de postings van iedereen dan had je gezien dat je onzin aan het blaten was.

En persoonlijk word ik ook erg moe van die mensen die maar blijven zeuren zonder enige moeite te doen om maar iets te lezen.

Verder is jouw line sync hardstikke goed over een afstand van tegen de 2KM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Iemand hoeft niet gelijk afgebrand te worden natuurlijk. Maar eerst lezen en eigenlijk gewoon goed weten wat je nu eigenlijk voor dienst afneemt/koopt is wel erg handig :+

Niet vergeten dat sommige nieuw zijn om zoveel technische dingen over DSL techniek te lezen en te moeten begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 09:28:
Iemand hoeft niet gelijk afgebrand te worden natuurlijk. Maar eerst lezen en eigenlijk gewoon goed weten wat je nu eigenlijk voor dienst afneemt/koopt is wel erg handig :+

Niet vergeten dat sommige nieuw zijn om zoveel technische dingen over DSL techniek te lezen en te moeten begrijpen.
Idd. Helaas wordt in dit forum soms raar gereageerd op bepaalde postjes terwijl dit forum juist bedoeld is om ervaringen te delen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat je status op de adsl status checker veranderd zo gauw de LB is verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rleunk
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:11:
Klopt het dat je status op de adsl status checker veranderd zo gauw de LB is verstuurd?
In mijn geval niet, lijn 25-11 opgeleverd, LB 30-11 ontvangen, ADSL status checker staat sinds 16-11 op de 3e optie dat leverdatum verbinding bekend is, kan misschien ook te maken hebben bij met hetgeen dat telefonie nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:05:
Ik zit inderdaad op de zelfde centrale Utrecht Noord Oost. Vanaf dindag morgen heb ik geen verbinding meer. Het rara is dat als ik in het configuratie schem van de LB kijk ik wel zie dat ik aangesloten ben met 170200kb, en mijn adsl lampje op de LB brand gewoon. Echter ik kan geen verbinding maken met internet. Ze hebben bij de helpdesk een "case"aaangemaakt en w8 nu op hun telefoontje.
Na 3 calls hebben ze mijn probleem ook doorgestuurd baar de technische helpdesk. Toch jammer dat ze 3 calls voor nodig hebben met nagenoeg dezelfde analyse om te bepalen dat het niet aan mij ligt maar een technisch probleem is, IP wordt niet toegewezen. Begreep van de helpdeskmedewerker dat ik in principe na 5 dagen teruggebeld zou worden, maar dat dit ook wel eens 2 weken kon duren. ;( Het wordt als het goed is in ieder geval in mindering gebracht op de factuur. Heb jij al iets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t, na gisteren pis neidig Wanadoo te hebben gebeld en gedreigt met contract ontbinding scheten ze in hun broek en mijn verbinding werkt vandaag weer als een tierelier.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 13312 Kb
Afname Dichtbij : 32.2 (dB)
Ver weg : 11.8 (dB)
HEC-teller 8081
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 868
ES-teller van 1 dag 0

13 mbit is redelijk neem ik aan voor ca 1500 meter van de centrale?

Xeper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog niets gehoord, heb vandaag wel als nog een mailtje gestuurd naar de helpdesk. Hoop niet dat het twee weken gaat worden, want daar zal ik niet accoord mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Is er hier toevallig bekend hoe het nou zit met de Ipod shuffle actie?..

Na veel gezeik met casema gooi ik dat stelletje ^%@**& per 1 feb de deur uit, en ik moet dus een andere provider zoeken. Uiteindelijk kom ik bij wanadoo uit, goedkoop en veel waar voor je geld. Alleen dan lees ik over een ipod shuffle actie, ik bel enthousiast met wanadoo en daar wordt mij verteld dat deze actie net afgelopen is... :(
Maar ze stellen zelf voor dat ik naar de dixons moet gaan omdat deze de actie nog wel hebben. Ik kijk op de site van de dixons, er staat daar ook een afbeelding van de actie, maar deze is niet klikbaar. Ik bel de dichtsbijzijnde dixons op, na veel onderling overleg hoor ik eerst dat de shuffle door wanadoo opgestuurd gaat worden (waar ik niet in geloof aangezien wanadoo de actie zelf niet meer heeft), daarna checken ze de actie folders en blijkt de aanbieding niet meer geldig...

Iemand enig idee hoe dit nou zit? Toch wel een extratje dat ik heel erg goed kan gebruiken ivm het hebben van een erg matig mp3spelertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat anders, als ik verkeerd zit moeten jullie 'm maar verplaatsen. Ik krijg binnenkort Wanadoo 20mb met telefonie opgeleverd. Ik ben echter ook toe aan een nieuwe telefoon. Nu heb ik een mooie zien staan bij Dixons, een Philips DECT 5152 voor een mooi prijsje. Ik vraag me af of deze goed presteert ism mijn nieuwe telefonieaanbieder. Op de website van Wanadoo staan wel wat telefoons, maar die zijn volgens mij allemaal niet meer te krijgen. Ook in de FAQ van Wanadoo+telefonie wordt ik niet veel wijzer. Moet het trouwens een echte VOIP telefoon zijn ?

Wie heeft hier wat informatie over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 08:55
Een vraagje, ik wil straks me router achter de livebox gaan hangen. (Linksys WRT54G) Maar kan ik doormiddel van DMZ of iets vergelijkbaars alle poorten en dan ook alles doorlussen naar me Router? Aangezien ik die livebox allen als een modem wil gebruiken.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.