[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.750 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
offtopic:
Om de een of andere vage reden kon ik niet editten :|

Ik train opeens een stuk lager: DownStream 9396 Kb

Gevolgje van de CRC-fouten bjck?

[ Voor 14% gewijzigd door IT-Pro op 30-11-2005 00:05 ]

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roosendaal Centrum

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19496 Kb
Afname Dichtbij : 22.3 (dB)
Ver weg : 6.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 8808
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 379
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alkmaar-daalmeer

upgrade sinds 17-11

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 12148 Kb
Afname Dichtbij : 21.7 (dB)
Ver weg : 6.5 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 845
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 66
ES-teller van 1 dag 0

Zit ongeveer 1km v/d centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:42:
[...]
offtopic
Mja volgens mij is dat totale onzin. Het is een Engels woord en dat zou je dan op zijn Nederlands moeten vervoegen? Kan nooit goed zijn, ook al zegt een site van wel :P
Volgens mij moet het gewoon 'upgrade' zijn, zonder dat rare Nederlands ervoor :)
Dus dan wordt het:

Eindelijk is de upgrade van mij centrale ook een feit ( Tiel )!! Ik haal een snelheid van 1,7 mb/s max zo'n beetje _/-\o_ Afstand is ongeveer 550 meter van de centrale
Andere zinsopbouw dus :)
Dié zin is op zich goed.
Overigens moet ik je teleurstellen. Niet "een website", maar...
In 1995 1996 is overeengekomen in het Nederlands taalgebied (detijds BE en NL) dat alle Engelse werkwoorden die je in het Nederlands gebruikt worden vervoegd volgens de volgende regel. En ik ben daar blij mee. Ik ben geen ster in taal. Ik hou van consequente regels. Nu je het weet zal het je o.a. in kranten, internet nog één en andere artikelen hier op tweakers gaan opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
IT-Pro schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:04:
offtopic:
Om de een of andere vage reden kon ik niet editten :|
Omdat ik je quote heb gefixed in je bericht. Je quote een bericht dat een foutieve quote had en wordt zo onwijs onduidelijk anders.
Ik train opeens een stuk lager: DownStream 9396 Kb

Gevolgje van de CRC-fouten bjck?
Kan, maar meest logische is een verstoring op je telefoonlijn. Meestal (90%) van de gevallen zit er iets aangesloten op de telefoonlijn tussen ISRA (hoofdaansluiting) en je LiveBoX.

Of een hele lange kabel gebruikt van de platte telefoonsnoer wat als antenne werkt en verstoring op pikt van iets dat in de buurt van de lijn staat.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

IK heb nog steeds het probleem dat als ik een extra poort probeer open te zetten ik een error krijg, namelijk: "insufficient memory". Het lijkt ook niet met het script van linux-tux. Heeft iemand anders ook dit probleem, en mogelijk een oplossing?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaaaa, ben net als waarschijnlijk iedereen geupgrade :Y) Jammer ik maar 1,5 minuut van de nieuwe snelheid kon genieten, zowel internet als telefonie liggen er volledig uit....... :( Tijdens de speedtest van BBNed bleef het hangen. Helpdesk gebeld en de medewerker vond het maar raar, er lijkt namelijk wel beperkt verkeer te zijn. Harde reset en via de livebox pagina geven geen oplossing, alleen het @ lampje brandt echter geen internet (en dus geen telefonie) mogelijk. Op advies van de helpdesk medewerker gewacht: het zou wel eens een tijdelijk probleem kunnen zijn. Helaas vanochtend geen verandering....
Zijn er anderen die een dergelijk probleem hebben of me mogelijk verder kunnen helpen???

Thanx,
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Martijn J: Ze zijn vannacht bezig geweest met werkzaamheden aan het Family netwerk, waarschijnlijk is dat de aard van je probleem ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (noordwijk) Werkt het nog niet helemaal lekker. Althans bij mij :(

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 7872 Kb
Afname Dichtbij : 6.0 (dB)
Ver weg : 4.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
HEC-teller 72
Firmware 0x170f060f
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 22
ES-teller van 1 dag 0

Nog gewoon ADSL signaal dus? Dat klopt niet echt lijkt me. Maar weer is ff bellen ;)

edit: o ik vind het laag omdat ik zowat IN de centrale woon, vandaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een bedankje voor de reactie op mijn vraag voor de Speedtouch home. Het lukt me alleen nog niet. Wat ik me afvraag is of dit kan komen omdat mijn centrale al over is naar Adsl2?
Kan de speedtouch home hier wel mee overweg?
Soms blijft mijn line sync lampje contstant branden, maar er gebeurd niets. De volgende keer blijft deze weer knipperen.

Wat ook zou kunnen is dat de speedtouch eerst nog een nieuwere firmware moet krijgen? Zijn er mensen met ervaring hier mee?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een kennis die zo'n 4 km van de centrale woont is ADSL sneller dan ADSL2+ 8)7 De ADSL2+ verbinding kwam uit op 4.5 mbit en ADSL G.DMT op 4.8 mbit, met vergelijkbare snr-waarden. Wat me opviel was dat de ADSL2+ lijn erg veel CRC fouten te verduren kreeg terwijl de ADSL-lijn praktisch foutloos was.

@Mental_M is gewoon ADSL inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik zat ook is te kijken naar dit abbo, want nu betaal ik 50 euro en daar heb ik dan binnekort 800 kb/s down voor ( wanadoo premium ), maar helaas .. het is ( nog ) niet leverbaar op mijn centrale, dus ik denk dat mijn centrale nog niet ADLS2 ready is :(

Leek me leuke aanbieding toch wel :P

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:22:
@ Martijn J: Ze zijn vannacht bezig geweest met werkzaamheden aan het Family netwerk, waarschijnlijk is dat de aard van je probleem ;)
Ik hoop het, vanochtend echter nog steeds geen inet en telefonie. Vanavond maar weer eens kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
SYQ schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:14:
ongelovelijk, gister gemaild met de vraag om een indicatie mbt livebox krijg ik het volgende.

[...]

dat ie vertraagd was kon ik zelf ook wel raden |:(
Mag ik vragen naar welk adres jij een mail gestuurd heb? Want ik heb even op de site zitten kijken en wilde er ook wat over gaan zeggen omdat ik ook sins de 25ste wacht.. even vragen over hoe of wat. Terwijl ik eigenlijk al weet dat het om leverings problemen van de LB gaat. Maar bellen voor 20ct per minuut vind ik ook geen optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:29:
Hier (noordwijk) Werkt het nog niet helemaal lekker. Althans bij mij :(

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 7872 Kb
Afname Dichtbij : 6.0 (dB)
Ver weg : 4.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
HEC-teller 72
Firmware 0x170f060f
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 22
ES-teller van 1 dag 0

Nog gewoon ADSL signaal dus? Dat klopt niet echt lijkt me. Maar weer is ff bellen ;)

edit: o ik vind het laag omdat ik zowat IN de centrale woon, vandaar.
Er zit ook mogelijk een mechanisme in de LiveBox dat als ADSL2+ niet stabiel wil verbinden hij zelf terug schakelt naar G.DMT (G992_1_A/ADSL1). Het hoeft dus niet zo te zijn dat Wanadoo dit ingesteld heeft en je een ADSL1 8/1 profiel heeft gegeven. Kan prima nog een 20/1 ADSL2+ profiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Nu ben ik ook overgezet (wie niet :)) maar ik train in op 14Mbits ongeveer.
Niet dat ik ontevreden ben, maar ik zit op 270 meter afstand van de centrale en denk dat het beter kan.
Nu weet ik dat hoe korter de telefoonlijn is hoe beter, maar hij is nu +/- 8 meter lang.. Is dat al een lengte waar er verlies kan optreden?
De reden dat ik deze vraag stel is omdat ik extra moet gaan boren om een netwerk kabel te krijgen bij mijn computer en dat doe ik liever alleen als ik weet dat het inderdaad komt door die meters telefoonkabel.

Statistieken zijn:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 14276 Kb
Afname Dichtbij : 9.1 (dB)
Ver weg : 0.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 4
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een paar vragen:
1) hoe maak je je internet ietsjes sneller? las keer hier iemand die had script uitgevoerd
zodat de communicatie tussen zijn livebox en pc beter was en het internet wat sneller was geworden
2) zijn er mensen uit groningen die mij wat kunnen vertellen over hun snelheid?
ik heb het sinds gister en schommelt heeeel erg tussen de 2 en de 7 mbit/s.. hoe kan het dat het
zo schommelt? Kan het ook zijn dat het in groningen ook in fases word gedaan want volgens de
wanadoo site moeten wij uiteindelijk 12-15 gaan halen
3) verlies je veel snelheid doordat je een platte ipv ronde telefoon kabel gebruikt en het aansluitpunt
een verdieping lager zit? (ja het zit hier zo ongelukkig :( en als ik box bij aansluitpunt zet krijg ik
op de bovenste verdieping GEEN contact :/)
4) is het waar dat als je tussen aansluit punt <> livebox utp CAT5E kabel gebruikt ipv gewone
telefoonkabel je ook minder verlies in kwaliteit hebt>

dit zijn de waarden in de livebox kom ik net achter.. kijk naar die downstream? en we halen maar
max 7? Hoe kan dit?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn     Verbonden
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1020 Kb
DownStream  17124 Kb
Afname  Dichtbij : 21.1 (dB)
Ver weg : 6.1 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 7 (dB)
HEC-teller  1474
Firmware    0xe200314
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  152
ES-teller van 1 dag     0

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

_Guevara_ schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:55:
[...]

Mag ik vragen naar welk adres jij een mail gestuurd heb? Want ik heb even op de site zitten kijken en wilde er ook wat over gaan zeggen omdat ik ook sins de 25ste wacht.. even vragen over hoe of wat. Terwijl ik eigenlijk al weet dat het om leverings problemen van de LB gaat. Maar bellen voor 20ct per minuut vind ik ook geen optie. :)
http://wasp.wanadoo.nl/ws...tparams=tab%3dmyq_ilp.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaapje schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:34:
Nu ben ik ook overgezet (wie niet :)) maar ik train in op 14Mbits ongeveer.
Niet dat ik ontevreden ben, maar ik zit op 270 meter afstand van de centrale en denk dat het beter kan.
Nu weet ik dat hoe korter de telefoonlijn is hoe beter, maar hij is nu +/- 8 meter lang.. Is dat al een lengte waar er verlies kan optreden?
De reden dat ik deze vraag stel is omdat ik extra moet gaan boren om een netwerk kabel te krijgen bij mijn computer en dat doe ik liever alleen als ik weet dat het inderdaad komt door die meters telefoonkabel.

Statistieken zijn:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 14276 Kb
Afname Dichtbij : 9.1 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 4
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0
Vergelijk jouw waarden maar eens met deze van mijn broer's verbinding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn  Verbonden  
ADSL standaard  G992_5_A  
Upstream  1020 Kb  
DownStream  20468 Kb  
Afname  Dichtbij : 10.1 (dB)  
SNR-marge  Dichtbij : 7 (dB)  
HEC-teller 0  
Firmware  0xe200314  
ES-teller van 15 min  0  
CRC-fouten  0  
ES-teller van 1 dag  0

Min of meer dezelfde statistieken wat betreft afname. Zoals je ziet is 20 mbit haalbaar. Een kortere kabel is het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, nu krijg ik "Mijn vragen" en ik heb nooit wat gevraagd ;) Maw, een mooie leeg scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Guevara_
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:11:
[...]

Leuk, nu krijg ik "Mijn vragen" en ik heb nooit wat gevraagd ;) Maw, een mooie leeg scherm.
Ja idd leuk maar wat heb ik daaraan? of snap ik het nu gewoon niet? Ik vraag om een mail adres en kom bij mijn vragen uit.. waar dus niets staat.. want voor ik internet heb heb ik niet echt vragen .. behalve hoe het zit met mijn aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Guevara_
Sorry je kan ook kiezen voor Stel een vraag.. als je zoekt op contact..

bedankt iig en mijn vraag is belegt.. eens kijken wanneer ik antwoord ga krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar halen jullie die statistieken vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen,

eerste post hier op GOT.

heb ook eens even een vraag gestuurd mbt levering van de LB
hopelijk hebben ze hem snel weer in voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een vraag. Ik ben geinteresseerd in Wanadoo family alleen zit met het volgende 'probleem'. Ik woon in een studentenhuis met twee andere bewoners. Er is hier een telefoonlijn welke niet gebruikt wordt. Zowel voor adsl niet als voor bellen met kpn etc.

Als ik nu Wanadoo family aanvraag zal ik deze hier gewoon op aan kunnen sluiten of zal de telefoonlijn/adsllijn op de één of andere manier eerst geactiveerd moeten worden ?

Tevens zit er geloof ik op de livebox maar 1 aansluiting, dit gaat dus niet lukken met drie personen. Het is zoals ik al in dit topic heb gelezen een andere adsl2+ router te gebruiken. Maar mijn vraag is of wanadoo hier enige problemen mee heeft om een andere router ipv livebox te gebruiken.

Alvast bedankt!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:28
Zo ik heb wat aan mijn bedrading verbeterd, niet dat het slecht was maar uiteindelijk na een paar keer opnieuw de livebox opgestart te hebben heeft het mij zo een 800KB opgeleverd.
Maar tevreden ben ik nog niet over mijn waardes, ik zit namelijk 1380 meter van de centrale en dan moet ik toch betere waardes kunnen halen als wat ik nu heb.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 11420 Kb
Afname Dichtbij : 34.8 (dB)
Ver weg : 13.5 (dB)
HEC-teller 1337
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 190
ES-teller van 1 dag 0

Een kennis van mij, ook woonachtig in Uithoorn, woont ook ongeveer dezelfde afstand van de centrale op een ander punt dan in Uithoorn, en zij heeft ook tegenvallende waardes.
Ik heb Wanadoo al een email er over gestuurd gisteren maar nog geen reactie op gekregen.

Even misschien een tip ten aanzien van de bekabeling:
Ik heb mijn livebox rechtstreeks op het ISRA punt aangesloten, met een ronde kabel met harde koperen kern van ca 30 cm lang waar ik zelf een stekker heb aangezet.
Ik had eerst dat koppeldoosje wat bij de livebox wordt geleverd tussen ISRA punt en livebox zitten en vervolgens de zwarte kabel die er eveneens bij geleverd word, maar dit geeft dus iets verminderde waardes.
Moet wel bekennen wat ruis verhoudingen ben ik er niet veel mee opgeschoten, maar alle beetje helpen toch niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:05

Lightah

Strikes Again

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:36:
Ik zit met een vraag. Ik ben geinteresseerd in Wanadoo family alleen zit met het volgende 'probleem'. Ik woon in een studentenhuis met twee andere bewoners. Er is hier een telefoonlijn welke niet gebruikt wordt. Zowel voor adsl niet als voor bellen met kpn etc.

Als ik nu Wanadoo family aanvraag zal ik deze hier gewoon op aan kunnen sluiten of zal de telefoonlijn/adsllijn op de één of andere manier eerst geactiveerd moeten worden ?

Tevens zit er geloof ik op de livebox maar 1 aansluiting, dit gaat dus niet lukken met drie personen. Het is zoals ik al in dit topic heb gelezen een andere adsl2+ router te gebruiken. Maar mijn vraag is of wanadoo hier enige problemen mee heeft om een andere router ipv livebox te gebruiken.

Alvast bedankt!
:)
Volgens mij moet wel actieve kpn aansluiting hebben op de lijn, bijvoorbeeld belbudget.

De livebox heeft 2 utp ethernet aansluitingen, je hoeft ook geen extra router aan te schaffen, een goedkoop switchje van 15 euro ofzo is genoeg. Anders krijg je twee routers achter elkaar en moet je gaan bridgen enzo wat me niet echt handig lijkt voor jou.

Je mag overigens wel zelf kiezen wat voor apparaat je gebruikt voor de aansluiting maar ze bieden alleen support voor de livebox. Niet dat dat wat zegt maar ik zeg het maar. Met de livebox kan je bijvoorbeeld ook van digitale telefonie gebruik maken.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:36:

Je lijn moet je eerst activeren (je moet nl. een telefoonnummer hebben voor de aanvraag, dit is het telefoonnummer waarop adsl geactiveerd wordt). Dit kost je iets van 50 oiro.

Een router/switch etc. is geen probleem, als dit wel een probleem zou zijn zou niemand behoefte hebben aan Wanadoo zijn product. Er zit zelfs een routerfunctie in de LB dus enkel een switch is genoeg.

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:20:
[...]

Er zit ook mogelijk een mechanisme in de LiveBox dat als ADSL2+ niet stabiel wil verbinden hij zelf terug schakelt naar G.DMT (G992_1_A/ADSL1). Het hoeft dus niet zo te zijn dat Wanadoo dit ingesteld heeft en je een ADSL1 8/1 profiel heeft gegeven. Kan prima nog een 20/1 ADSL2+ profiel zijn.
Aha ok. Zijn er manieren om te checken of het hier in huis misgaat met het signaal?

EDIT:
haha vaag dit. Oude firmware erop gezet (van wanadoo cd) en nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn GEACTIVEERD 
ADSL standaard G992_5_A 
Upstream 1024 Kb 
Downstream 18400 Kb 
Afname Dichtbij: 0.0 (dB) 
Ver weg: 1.7 (dB) 
SNR-marge Dichtbij: 10 (dB) 
Ver weg: 14 (dB) 
HEC-teller 19 
Firmware 0x170f060f 
ES-teller van 15 min 0 
CRC-fouten 3 
ES-teller van 1 dag 0

*snapt het niet meer :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:13:
Is de centrale in Oss al gepimped? Oh ja...22-11 oplevering..nog steeds geen pakket/modem binnen. Zijn er problemen met de levering o.i.d? Wanadoo helldesk kan me niks vertellen.. :X
Oss is al geupgrade, haal wel maar 11Mb/sec over 1400m afstand,, moet ff kijken of ik iets beter kan halen.. Centrale Os-C, Postcode 5348EC

Moet maar ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:48:
[...]
EDIT:
haha vaag dit. Oude firmware erop gezet (van wanadoo cd)
Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de installatie cd staat een tooltje in de rescue map. Routerupgrade.exe. Die runnen met de juiste gevens.
Dus ip en pass goed invullen en dan zet ie er een oudere versie op. Let wel, hierna gaat ie bij mij niet meer naar een nieuwere firmware zoeken. Je zal dan dus ook weer eventueel opnieuw zelf moeten upgraden. Dat werd ergens in het vorige topic uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:35:
2) zijn er mensen uit groningen die mij wat kunnen vertellen over hun snelheid?
ik heb het sinds gister en schommelt heeeel erg tussen de 2 en de 7 mbit/s.. hoe kan het dat het
zo schommelt? Kan het ook zijn dat het in groningen ook in fases word gedaan want volgens de
wanadoo site moeten wij uiteindelijk 12-15 gaan halen
hier in groningen-zuid/haren, livebox 10mbit/1024, linksys 15mbit/800
minder upload met linksys maar wel 5mbit meer download, 1.6km v/d centrale
DSL Status : Up / ADSL2+
Down/Up stream Rates : 15761 Kbps / 836 Kbps
Down/Up stream Margin : 8 db / 9 db
Down/Up stream Line Attenuation : 20 / 11
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:34:
Op de installatie cd staat een tooltje in de rescue map. Routerupgrade.exe. Die runnen met de juiste gevens.
Dus ip en pass goed invullen en dan zet ie er een oudere versie op. Let wel, hierna gaat ie bij mij niet meer naar een nieuwere firmware zoeken. Je zal dan dus ook weer eventueel opnieuw zelf moeten upgraden. Dat werd ergens in het vorige topic uitgelegd.
ja, het firmware v/d cd kan geen servers van wandoo meer vinden
ip's zullen wel ergens veranderd zijn
heb eerder gepost hoe je met de routerupgrade tool
het laaste firmware erin kan zetten, en ook waar je die download
zie ook hier voor mijn andere post

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnq stimey! ik denk dat het bij ons intern ligt watn volgens de livebox zou ik richting de 17 mbit moeten kunnen halen..

daarom nogmaals de vraag (sorry maar MOET het vandaag weten.. ):
Kan ik ipv telefoonkabel ook utp kabel tussen hoofdaansluiting<>livebox gooien?
En maakt het dan uit of ik CAT5e of CAT6 gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:32:
Even een bedankje voor de reactie op mijn vraag voor de Speedtouch home. Het lukt me alleen nog niet. Wat ik me afvraag is of dit kan komen omdat mijn centrale al over is naar Adsl2?
Kan de speedtouch home hier wel mee overweg?
Soms blijft mijn line sync lampje contstant branden, maar er gebeurd niets. De volgende keer blijft deze weer knipperen.

Wat ook zou kunnen is dat de speedtouch eerst nog een nieuwere firmware moet krijgen? Zijn er mensen met ervaring hier mee?

Thanks.
Ligt aan het type SpeedTouch. Info hierover op de site van SpeedTouch.
De SpeedTouch 510 kan goed overweg met ADSl 2+, alleen de snelheden zijn beperkt: downloadsnelheid maximaal 8000.
De SpeedTouch 516 of 546 werken prima met ADSL 2+, je hebt dan natuurlijk geen telefonie van Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:00:
Beste Mensen,

IK heb nog steeds het probleem dat als ik een extra poort probeer open te zetten ik een error krijg, namelijk: "insufficient memory". Het lijkt ook niet met het script van linux-tux. Heeft iemand anders ook dit probleem, en mogelijk een oplossing?

Bedankt!
Iemand hier al een antwoordje op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:16

n00bs

Het is weer Zomer!

gummbah>

Blijkbaar niet anders had er iemand al geantwoord ;) en kicken binnen 24 uur mag niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09-2024
thehankypanky schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:32:
stomme is met kabel haal ik 1800 - 1900 kb en via de usb dongle slechts 200-400 kb 8)7 .....

iemand enig idee, als dit zo blijft dan ga ik tekst en uitleg vragen aan wanadoo (doe het denk ik meteen ff :D ) heb tcp optimizer al erover heen gegooid maar zonder resultaat. bereik is ook super (pal naast de lb) schiet mij maar lek .

ps upload ook maar 50 kb :(
gegevens uit LB

Upstream 1020 Kb
DownStream 19788 Kb
denk dat ik weet waarom ik niet sneller kan, heb na wat speurwerk uitgevonden dat de laptop een usb 1.1 heeft. dat zal dus niet echt helpen. de laptop is ( was :D ) van mijn vriendin. dus vandaar dat ik het niet wist 8)7

Heb op mijn compu ook een wireless connectie en daarmee haal ik wel een betere snelheid , max 12 mb (nog geen max zoals met utp kabel maar ja). dus voor mensen met hetzelfde probleem, check ff je usb device

Very funny scotty, now beam up my clothes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:55:
gummbah>

Blijkbaar niet anders had er iemand al geantwoord ;) en kicken binnen 24 uur mag niet :)
Sorry. Ben een beetje bang dat mijn vraag ondergesneeuwd raakt tussen alle upgrade posts :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:34:
Hmm, bij mij haalt ie de nieuwste firmware meteen weer op :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar.
Probeer het eens met deze firmware:

http://www.xbw.nl/~martijn/Sagem3202_22014F.bin

lijkt me sterk dat ie verschilt met degene op jou cd maar je weet het nooit, ff routerupgrade.exe in dezelfde directory zetten en draaien maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:28:
[...]

Sorry. Ben een beetje bang dat mijn vraag ondergesneeuwd raakt tussen alle upgrade posts :(
ken het gevoel :D, maar ik heb het ook gehad. je kunt in elk geval max 8 poorten forwarden wil je meer dan moet je linux-tux zijn script gebruiken. en een harde reset hielp mij ook (niet dat ik er meer poorten mee open kreeg ) had het idee dat sommige dingen (settings) ondanks dat ze verwijders waren toch nog geheugen in gebruik namen. had namelijk nog geen 8 poorten geopend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ook ik heb mijn upgrade. :) 685m van de centrale. Modem (Linksys) traint op 14982/816.
Stiekem had ik meer verwacht, maar dit is ook al niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem dat als ik download met newsleecher vanaf EWEKA ik niet boven de 600-700kb/s uitkom.
Moet je voor nieuwsgroepen nog extra poorten openzetten ofzo?
Normaal met BBNet bin-file haal ik 1700-1800kb/s.

Wel moet ik zeggen dat ik 2 verbindingen gebruik ipv 4 ivm sharen van EWEKA :P
Gebruik ik ze alle 4, dan kom ik tegen 800-900kb/s

Morphy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:55:
Ik heb het probleem dat als ik download met newsleecher vanaf EWEKA ik niet boven de 600-700kb/s uitkom.
Moet je voor nieuwsgroepen nog extra poorten openzetten ofzo?
Normaal met BBNet bin-file haal ik 1700-1800kb/s.

Wel moet ik zeggen dat ik 2 verbindingen gebruik ipv 4 ivm sharen van EWEKA :P
Gebruik ik ze alle 4, dan kom ik tegen 800-900kb/s

Morphy
is eweka niet gelimiteerd op 10mb , ik las dat ze de laatste dagen wel (na een update)wide-open uploaden maar misschien is dit teruggezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

800-900 is nog een 10Mb, en ik las ook dat er mensen zijn die met 1800-1900 lopen te knallen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik :Y) :o

Ligt misschien aan de server binnen eweka waar je op zit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:06:
800-900 is nog een 10Mb, en ik las ook dat er mensen zijn die met 1800-1900 lopen te knallen :9
nee 800-900 is nog geen 10mb maar wel bijna ;) , en aangezien je met een 20 mb vervinding 1800 max haalt (of haal je meer) dan is 10 mb dus zo'n 900 kbps. en zoals ik al zei over eweka, misschien hebben ze de limiet weer op 10 mb gezet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muse schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:47:
Ook ik heb mijn upgrade. :) 685m van de centrale. Modem (Linksys) traint op 14982/816.
Stiekem had ik meer verwacht, maar dit is ook al niet verkeerd.
meer upload zou je zeker moeten halen
mijn linksys (wag354g) wil ook niet boven de 8xx intrainen
je moet net als mij effe support.nl@linksys.com mailen
je moet namelijk 1024 upload kunnen halen, zeker op nog geen km v/d centrale
ze hadden mij een test firmware gestuurd maar dat hielp niets
ook al hun tips helpen niets, het zit vast in het firmware zelf.. bugje ergens ofzo
hopelijk gaan ze wat sneller aan de slag als er meer mensen emailen/bellen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
misschien een beetje dom van me, want je moet die 10 mb natuurlijk wel kunnen halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thehankypanky schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:33:
[...]

ken het gevoel :D, maar ik heb het ook gehad. je kunt in elk geval max 8 poorten forwarden wil je meer dan moet je linux-tux zijn script gebruiken. en een harde reset hielp mij ook (niet dat ik er meer poorten mee open kreeg ) had het idee dat sommige dingen (settings) ondanks dat ze verwijders waren toch nog geheugen in gebruik namen. had namelijk nog geen 8 poorten geopend.....
Ik heb op een andere website gelezen dat dit probleem alleen schijnt voor te komen bij de combinatie livebox + USB + WiFi (kan iemand dat bevestigen??). Verder is er heel weinig informatie over te vinden, tenminste niet in het Nederlands, wel meer in het Frans geloof ik, maar daar begrijp ik niet zo veel van. Google maar eens op "insufficient memory livebox". Het is inderdaad zo dat het niets te maken heeft met de max van 8 poorten. Het komt gewoon ook voor wanneer ik nog geen 8 poorten heb open staan, maar 6 of 7. En het gaat dus ook mis wanneer ik linux zijn script gebruik. Het zou geweldig zijn als we hier een oplossing voor weten te vinden...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:08:
Ja ik :Y) :o

Ligt misschien aan de server binnen eweka waar je op zit ofzo?
Dat zou kunnen, ik heb meerdere servers gehad bij EWEKA en er zit idd wel eens verschil in.
Zelfs de groep waaruit je download wil de snelheid nog wel een beinvloeden.

Ja hankypanky ik zag het :P
10Mb moet ik zowiezo kunnen halen dan he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
heeft trouwens iemand een idee, hoe ik met mijn Nokia 6630 via bluetooth op internet kan komen. of anders gezegd.... kan het ????? als het met een pda zou kunnen hoe dan en wat voor apps heb ik hier voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thehankypanky schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:42:
heeft trouwens iemand een idee, hoe ik met mijn Nokia 6630 via bluetooth op internet kan komen. of anders gezegd.... kan het ????? als het met een pda zou kunnen hoe dan en wat voor apps heb ik hier voor nodig
Ja dat vraag ik me ook af, ik ben wel eens met mijn D500 bezig geweest, en het is me toen niet gelukt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 15860 Kb
Afname Dichtbij : 28.6 (dB)
Ver weg : 10.3 (dB)
HEC-teller 424
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 49
ES-teller van 1 dag 0

Locatie Veenendaal. Afstand tot centrale ongeveerl 1600mtr
Downloadsnelheid: 1667kb/sec

Ging eigenlijk allemaal prima. Nu nog ff kijken hoe ik 'm aan mijn Linksys kan knopen voor wireless.Trouwens...haalt een wireless 54Mbps wel de overdrachtssnelheid die ADSL2+ mij nu biedt?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:21:
[...]

Ik heb op een andere website gelezen dat dit probleem alleen schijnt voor te komen bij de combinatie livebox + USB + WiFi (kan iemand dat bevestigen??). Verder is er heel weinig informatie over te vinden, tenminste niet in het Nederlands, wel meer in het Frans geloof ik, maar daar begrijp ik niet zo veel van. Google maar eens op "insufficient memory livebox". Het is inderdaad zo dat het niets te maken heeft met de max van 8 poorten. Het komt gewoon ook voor wanneer ik nog geen 8 poorten heb open staan, maar 6 of 7. En het gaat dus ook mis wanneer ik linux zijn script gebruik. Het zou geweldig zijn als we hier een oplossing voor weten te vinden...
Ik heb die foutmelding ook soms. En ook ik heb wifi in gebruik. USB dus niet aleen Lan/Wan/Wifi
Maar na die melding is de wijziging/toevoegng er wel bij gezet 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
Tai-Pan schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:52:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 15860 Kb
Afname Dichtbij : 28.6 (dB)
Ver weg : 10.3 (dB)
HEC-teller 424
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 49
ES-teller van 1 dag 0

Locatie Veenendaal. Afstand tot centrale ongeveerl 1600mtr
Downloadsnelheid: 1667kb/sec

Ging eigenlijk allemaal prima. Nu nog ff kijken hoe ik 'm aan mijn Linksys kan knopen voor wireless.Trouwens...haalt een wireless 54Mbps wel de overdrachtssnelheid die ADSL2+ mij nu biedt?
bij mij dus niet, haal op mijn gewone compu ongeveer 10mb ipv 20 via de kabel, en op men laptop maar 4 mb (zie paar posts hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik word nu al gek van die hele livebox..

ik krijg Limewire niet goed aan de praat, het programma BLIJFT aangeven dat hij achter een firewall zit? :
-Ik heb de windows firewall al lang uit gezet
-heb BEIDE poorten die je ziet bij Geadvanceerd>> Firewall Instellingen van Limewire door laten sturen in de Livebox via:
"Firewall >> geopende poorten"

NAT lukt me niet want ik snap dat publieke adres niet, hij zegt namelijk dat NAT niet geactiveerd is en weet ook niet hoe/lukt me niet..

iemand enig idee? want me limewire gaat hier zooo traag terwijl het sneller kan zodra die aangeeft
dat er geen firewall is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:14:
ik word nu al gek van die hele livebox..

ik krijg Limewire niet goed aan de praat, het programma BLIJFT aangeven dat hij achter een firewall zit? :
-Ik heb de windows firewall al lang uit gezet
-heb BEIDE poorten die je ziet bij Geadvanceerd>> Firewall Instellingen van Limewire door laten sturen in de Livebox via:

NAT lukt me niet want ik snap dat publieke adres niet, hij zegt namelijk dat NAT niet geactiveerd is en weet ook niet hoe/lukt me niet..

iemand enig idee? want me limewire gaat hier zooo traag terwijl het sneller kan zodra die aangeeft
dat er geen firewall is
Aaarrrghhhh. Dat komt niet door de Livebox, maar meer aan de beunhaas die meteen zit te zeiken op het ding als er iets niet werkt. |:( |:(

Je moet poorten doormappen, en dat kan weer heel makkelijk met een script van Linux-Tux die je in de startpost kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

wilko2 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:19:
[...]

Aaarrrghhhh. Dat komt niet door de Livebox, maar meer aan de beunhaas die meteen zit te zeiken op het ding als er iets niet werkt. |:( |:(

Je moet poorten doormappen, en dat kan weer heel makkelijk met een script van Linux-Tux die je in de startpost kan vinden.
Naab?

Spawnkamikaze schrijft:
"-heb BEIDE poorten die je ziet bij Geadvanceerd>> Firewall Instellingen van Limewire door laten sturen in de Livebox via:

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowMeDown
  • Laatst online: 24-01-2023
Toevallig heb ik ook een Linksys (WRT54g). Ik kom vanaf mijn laptop (Inspiron 9300 met ingebouwde 54g adapter) tot net iets boven de 1500kb/s.

Dat is dus minder dan mijn maximale downloadsnelheid, want die zal ergens rond de 2000kb/s liggen schat ik. De modem traint in ieder geval op 20456.

In dit topic staat ergens een link naar het tooltje TcpOptimizer. Zorg ervoor dat je dat draait, want op mijn laptop ging de download omhoog van 1000kb/s naar 1500kb/s. Nogal een verschil dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

SlowMeDown schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:30:
[...]

Toevallig heb ik ook een Linksys (WRT54g). Ik kom vanaf mijn laptop (Inspiron 9300 met ingebouwde 54g adapter) tot net iets boven de 1500kb/s.

Dat is dus minder dan mijn maximale downloadsnelheid, want die zal ergens rond de 2000kb/s liggen schat ik. De modem traint in ieder geval op 20456.

In dit topic staat ergens een link naar het tooltje TcpOptimizer. Zorg ervoor dat je dat draait, want op mijn laptop ging de download omhoog van 1000kb/s naar 1500kb/s. Nogal een verschil dus.
Wat doet dat programma'tje precies? Volgens mij is het gewoon een register verwijzing naar IE met als gevolg dat als je wat download het van meerdere mirrors tegelijk gaat.

(Heb het zelf nog niet geprobeert)

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 30-11-2005 16:34 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:10:
[...]

meer upload zou je zeker moeten halen
mijn linksys (wag354g) wil ook niet boven de 8xx intrainen
je moet net als mij effe support.nl@linksys.com mailen
je moet namelijk 1024 upload kunnen halen, zeker op nog geen km v/d centrale
ze hadden mij een test firmware gestuurd maar dat hielp niets
ook al hun tips helpen niets, het zit vast in het firmware zelf.. bugje ergens ofzo
hopelijk gaan ze wat sneller aan de slag als er meer mensen emailen/bellen
Met de livebox:
code:
1
2
Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 18568 Kb 1024 Kb

Dus ik ga zeker even mailen naar Linksys :)

edit:
Mail is verstuurd, hopelijk komen ze snel met een betere firmware ofzo, want ik wil die livebox eigenlijk liever niet gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Muse op 30-11-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb die kleine tutorial gevolgd en op die manier doorgemapped.. en gaat ietsjes sneller lijkt het.. maar alsnog geeft die aan dat er firewall aanwezig is en me hele pc gaat gewoon traag lopen (alsof Limewire niet helemaal snapt wat er gebeurt :P)

wel omslachtig zeg.. hoop dat wanadoo met simpelere manieren komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Met de LiveBox heb ik verder niet zoveel problemen qua download. Die TCP-Optimizer al gedraaid en daarmee haalde ik dus die 1667KB/sec down.
Via de wireless haal ik 1528kb/sec

Ik zit alleen nog met Azureus...ik heb de DHCP server van de LB uitgezet, want die van mijn Linksys staat al aan. Ik heb verder nog even geen NAT of wat dan ook aangepast op de LB, maar toch failed de 6881 poort op Azureus ivm een NAT error. Moet ik dan alleen deze poort forwarden of iets anders mee doen?

edit:

Hoe krijg ik n Ipaq 2210 een connectie met BlueTooth op de LB? Volgens mij moet ik kiezen voor Internet verbinding via een apparaat dat altijd aanstaat, dus de LB. Als code had ik op de LB gewoon even 0000 gebruikt om te testen, maar als ik die code ook gebruik op de Ipaq wil ie toch geen verbinding maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Tallguy op 30-11-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tai-Pan schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:46:
Met de LiveBox heb ik verder niet zoveel problemen qua download. Die TCP-Optimizer al gedraaid en daarmee haalde ik dus die 1667KB/sec down.

Ik zit alleen nog met Azureus...ik heb de DHCP server van de LB uitgezet, want die van mijn Linksys staat al aan. Ik heb verder nog even geen NAT of wat dan ook aangepast op de LB, maar toch failed de 6881 poort op Azureus ivm een NAT error. Moet ik dan alleen deze poort forwarden of iets anders mee doen?
TCP en UDP en dan werkt het bij mij.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Laatst online: 19:50
Tai-Pan schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:46:

edit:

Hoe krijg ik n Ipaq 2210 een connectie met BlueTooth op de LB? Volgens mij moet ik kiezen voor Internet verbinding via een apparaat dat altijd aanstaat, dus de LB. Als code had ik op de LB gewoon even 0000 gebruikt om te testen, maar als ik die code ook gebruik op de Ipaq wil ie toch geen verbinding maken.
Poort 6881 liever niet gebruiken, ik heb alleen TCP op 16881 open staan en dat gaat prima.....

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowMeDown
  • Laatst online: 24-01-2023
MensionXL schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:34:
[...]

Wat doet dat programma'tje precies? Volgens mij is het gewoon een register verwijzing naar IE met als gevolg dat als je wat download het van meerdere mirrors tegelijk gaat.

(Heb het zelf nog niet geprobeert)
Dat zal vast een onderdeel zijn van de optimalisatie, maar er worden volgens mij ook vele andere settings gewijzigd die allen te samen moeten zorgen voor een optimalere verbinding.

Ik ben zelf bezig met de ontwikkeling van een NZB download applicatie en die heb ik dan ook als test genomen. Zat eerst op 1000kb/s en ging na het draaien van het tooltje (en effe rebooten) naar ruim 1500kb/s. Een flink verschil dus en niet alleen van toepassing op IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal hier maar een download speed van 410kb/s

Zit hier 2300 meter van de centrale af.
Met een E-Tech router.

Router geeft 7,5 MBit down aan.
Heb dus niet bepaald veel aan die upgrade aangezien ik eerst ook al ongeveer 400kb/s haalde.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Soepie schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:10:
[...]

Poort 6881 liever niet gebruiken, ik heb alleen TCP op 16881 open staan en dat gaat prima.....
Yup, dat werkt idd. Thx.

{offtopic} Nu alleen nog weten hoe ik via BT op mijn iPAQ op Inet kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Muse schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:38:
[...]

Met de livebox:
code:
1
2
Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 18568 Kb 1024 Kb

Dus ik ga zeker even mailen naar Linksys :)

edit:
Mail is verstuurd, hopelijk komen ze snel met een betere firmware ofzo, want ik wil die livebox eigenlijk liever niet gebruiken.
Nieuwere firmware voor de Wag54g gevonden, 1.01.22 ipv 1.00.19, kleine verbetering, maar nog niet zo goed als de livebox.
code:
1
2
Downstream Rate:     16792 Kbps          
Upstream Rate:     859 Kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:32:
Raar.
Probeer het eens met deze firmware:

http://www.xbw.nl/~martijn/Sagem3202_22014F.bin

lijkt me sterk dat ie verschilt met degene op jou cd maar je weet het nooit, ff routerupgrade.exe in dezelfde directory zetten en draaien maar.
Bedankt voor het uploaden. Ik probeer het nog een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40
Ook ff pimpen:

Roosendaal-centrum
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 20.9 (dB)
Ver weg : 5.9 (dB)
HEC-teller 1105
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 115
ES-teller van 1 dag 0

zit op 800m van de centrale, volgens mij zelfs meer. Respect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:04:
[...]

Ik heb die foutmelding ook soms. En ook ik heb wifi in gebruik. USB dus niet aleen Lan/Wan/Wifi
Maar na die melding is de wijziging/toevoegng er wel bij gezet 8)7
Volgens mij werkt het dan dus niet. De poort komt namelijk wel bij je firewall te staan, maar niet bij je Firewall - NAT policies (kun je vinden onder gevanceerd), en dan wordt de poort dus ook niet geopend. Probeer maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muse schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:38:
[...]
code:
1
Upstream Rate:     859 Kbps
ik denk dat het een bug is in de nieuwe linksysjes met adsl2
ik zag op andere fora soortgelijke probemen
nu nog maar hopen dat linksys zich op het hoofd gaat krabben en een oplossing zoekt
want ze blijven nu maar zeggen dat het aan mij ligt en dat schiet natuurlijk niet op
ze emailen je ook standaard terug dat je maar moet bellen met hun helpdesk (10c/pm)
wat ik natuurlijk niet ga doen, ik heb ze al betaald toen ik het modem kocht.
lekkere handel dat wel :P
eerst flink betalen voor het modem, dan nog meer betalen om het goed werkend te krijgen
zodra openwrt ethoa support gooi ik dat mooi op mijn linksys
als je niet vies bent van linux zou ik openwrt zeker eens gaan bekijken/proberen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

TafkaT schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:50:
Ook ff pimpen:

Roosendaal-centrum
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
HEC-teller 1105
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 115
ES-teller van 1 dag 0

*Pimp, pimp!* (Maar niet heus :/ )

Bij mij traint ie op 19mbit in, terwijl ik maar een snelheid heb van 16mbit, dus je moet ff sjecken volgende keer ;) Intrain waardes zeggen niet erg veel, vanmorgen trainde ik op 17mbit in, en exact dezelfde speed als bij m'n 20mbit.

(1km van de centrale)

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 30-11-2005 19:16 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waar ik deze firmware kan vinden?

Alcatel SpeedTouch Home (versie 3.7 - 3.8)

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TafkaT schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:50:
Ook ff pimpen:

Roosendaal-centrum
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
HEC-teller 1105
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 115
ES-teller van 1 dag 0

RCD centrum 1050 meter van Centrale

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18124 Kb
Afname Dichtbij : 23.5 (dB)
Ver weg : 6.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Gewoon je connectors goed aandrukken op je isra (als je connectors hebt) en je livebox scheelde bij mij 2000 kbit op intrain waardes. Die connectors hadden een oplawaai gekregen omdat de livebox was gevallen en aan een connector blijven hangen. (tja vrouwen willen alles schoonmaken ook de meterkast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlowMeDown schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:30:
[...]

Ik heb een D-Link D624 en een Linksys WAP54G en ik merk duidelijke verschillen tussen die twee.
Die D624 heeft eigenlijk nooit goed gefunctioneerd (zie andere fora op internet) en haalt een snelheid van max 1500kb/s.
De WAP54G daarentegen haalt met gemak 1900kb/s met pieken naar 2024kb/s.
Uiterraard heb ik TcpOptimizer gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:16:
Haal hier maar een download speed van 410kb/s

Zit hier 2300 meter van de centrale af.
Met een E-Tech router.

Router geeft 7,5 MBit down aan.
Heb dus niet bepaald veel aan die upgrade aangezien ik eerst ook al ongeveer 400kb/s haalde.
hier ongeveer hetzelfde: 7,6Mb, ook op zo'n 2300 meter.
ik haal echter zo'n 530 kBps, dus je kan denk ik nog wat verbeteren in de instellingen. probeer eens de TCPOptimizer. werkte voor mij prima om de snelheid nog wat op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:05:
Zojuist wist een helpdesk medewerker me te vertellen dat in de centrale (Rt-Pdt, Rotterdam Pendrecht) intern de settings nog op maximaal 4Mbit staan. Dus er is al wel het een en ander omgezet, vandaar ook de waardes in mijn livebox config, maar de grote knop moet nog omgezet worden in de centrale.
Werkt ADSL2 bij jou al?

Beetje frustrerend dat ik 2 dagen geleden even voor een paar uur ge-upgrade was, maar tot op heden weer op 4mbit zit. Helpdesk praat nu over "ergens in december, bla bla packetloss, kan nog 2 weken duren, bla bla.

Morgen is het 1 December, de brief was dus een loze belofte. :( Spijt dat ik 2 maanden geleden niet gewoon voor Versatel ben gegaan. :|

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:17:
Elke keer dat gezeur met dingen die misgaan mbt levering etc en het dure 0900 nummer:
Ik heb al vaker gezegd je moet Wanadoo gewoon mailen, dit is gratis je wordt beter geholpen en er wordt niet 1000x gezegd dat je moet wachten en dan terugbellen.
Ik heb maandag gemaild, en onderstaande reaktie ontvangen.
Ik wacht geduldig af.

Geachte meneer, mevrouw,

Op dit moment zie ik dat er een vertraging is opgetreden en heb hier perdirect actie op ondernomen. zodra dit opgelost is word er contact met u opgenomen.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Laatst online: 23-06 06:25
Ik heb net mijn livebox binnengekregen, en heb als router een linksys wrt54gx, nu wil ik alles draadloos houden in huis en dus mijn router alles laten bepalen. Nu werkt de forwarding niet meer omdat de livebox ook als router werkt.

Hoe hebben mensen dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Klopt het dat op dit moment de smtp server van wanadoo plat ligt :( ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:56:
[...]

Werkt ADSL2 bij jou al?

Beetje frustrerend dat ik 2 dagen geleden even voor een paar uur ge-upgrade was, maar tot op heden weer op 4mbit zit. Helpdesk praat nu over "ergens in december, bla bla packetloss, kan nog 2 weken duren, bla bla.

Morgen is het 1 December, de brief was dus een loze belofte. :( Spijt dat ik 2 maanden geleden niet gewoon voor Versatel ben gegaan. :|
Eigenlijk moet je blij zijn dat ze je niet upgraden als ze problemen zijn tegen gekomen of hebben voorzien. Anders had je een onbruikbare 20Mbps verbinding gehad tijdens het onderzoek van dat probleem!

Nu heb je gewoon een bruikbare verbinding en even wat meer geduld over. Anders misschien wel 2 weken een storing. Als engineers het vanmiddag hadden kunnen oplossen hadden ze dat echt wel gedaan.

Rustig aan gewoon, beter voor je bloeddruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 23:31

vr6-only

Blub Blub

nee, bij mij niet in ieder geval

edit: smtp geval

[ Voor 24% gewijzigd door vr6-only op 30-11-2005 21:20 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

vr6-only schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:18:
nee, bij mij niet in ieder geval

edit: smtp geval
Hmm

Zowel ik, als een kennis van me krijgt deze foutmelding:

The message could not be sent because the server rejected the sender's e-mail address. The sender's e-mail address was 'mijnemailadres@wanadoo.nl'. Subject 'test', Account: 'pop3.wanadoo.nl', Server: 'smtp.wanadoo.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '452 Insufficient system storage', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 452, Error Number: 0x800CCC78

Lekker vaag probleem:
Ik kan wel mailen naar m'n speedlinq emailadres, maar niet naar een wanadoo of hotmail adres. Dit doet ik allemaal via smtp server van wanadoo met als afzender mijn eigen wanadoo adres.

edit: en nu werkt alles weer :?

[ Voor 29% gewijzigd door Tutti-frutti op 30-11-2005 21:33 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het werkt eindelijk met de Speedtouch Home. Bedankt voor de tips hier.
Wel nog een vraag. De download bij usenet komt niet boven de 350 Kb.
Komt dit omdat het modem niet adsl 2 aankan en hij dus niet hoger gaat?
Volgens mij is mijn centrale wel geupgraded namelijk. (Voorburg)

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Komt waarschijnlijk omdat de ST HOME een beetje oud is. Zijn ook gevallen bekend dat hij niet boven de ~3Mbps komt op de apparatuur van Tiscali. Mogelijk dat ook de moderne apparatuur van Wanadoo problemen geeft voor dit modem om de lijn redelijk op te bouwen.

Je zou immers tot 4096Kbps moeten komen of zelfs hoger (tot maximaal 8064 met een ADSL1 modem) als je centrale al geupgrade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:56:
[...]

Werkt ADSL2 bij jou al?

Haha, ik wilde eigenlijk hetzelfde aan jou vragen.... Nee, ook ik heb nog steeds 4Mbit, maar wel vreemd dat mijn modem wel intraint op 20Mbit...

Ach, gewoon effe 2 weken wachten, ik verwacht eigenlijk wel veel eerder omdat er voor de rest weinig problemen schijnen te zijn met de migratie... Die paar centrales die het niet goed doen zullen dan ook wel snel aan de beurt komen... Hoop ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaring 20 Mbit: "Ver, ver, ver boven verwachting"

Nu nog 1 vraagje:
Sinds ik ben geupgrade zijn de bestanden op de een of andere manier niet meer te delen.
Als ik naar 'Mijn netwerklocaties' ga zie ik helaas niet meer de andere pc's uit het netwerk thuis.

Aan de instelling heb ik nooit wat gedaan. Dus iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elKnurrie
  • Laatst online: 14-09 18:17
Ik heb iets wat ik zelf een beetje vreemd vin:
Mijn livebox traint in op 19990 en 1020 (en dan haal ik op eweka zo'n 2000kB/s)
.
Nu wou ik mijn linksys wag54g v2 aansluiten, en die traint in op 13500 en 880. Dit vind ik zeer vreemd met dezelfde kabels behalve de tussenkomst van een splitter.

Het geheel zou nog wel dichter naar het isra punt kunnnen, maar dan nog snap ik dit verschil niet. Zou dit door de splitter komen of dat misschien de livebox werkelijk het maximaal haalbare uit de lijn perst (met een paar crc fouten tot gevolg)?
Iemand anders hier ervaringen mee?

Edit: Splitter is van mijn oude 4mbit speedlinq abbo. type: YCL CPF126F

[ Voor 10% gewijzigd door elKnurrie op 30-11-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elKnurrie
  • Laatst online: 14-09 18:17
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:31:
Ervaring 20 Mbit: "Ver, ver, ver boven verwachting"

Nu nog 1 vraagje:
Sinds ik ben geupgrade zijn de bestanden op de een of andere manier niet meer te delen.
Als ik naar 'Mijn netwerklocaties' ga zie ik helaas niet meer de andere pc's uit het netwerk thuis.

Aan de instelling heb ik nooit wat gedaan. Dus iemand een idee??
heb je de computers wel op dezelfde ethernet poort op je LB aangesloten? Anders zit je volgens mij in een ander subnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Laatst online: 23-06 06:25
Zie ook mijn vorige post,

ik kan me niet voorstellen dat er geen mensen zijn met een draadloze router na de livebox? Ik zoek hulp hoe ik poorten kan forwarden? dus met een draadloze router achter de livebox dan.

Heb meerdere dingen geprobeerd, dichts bij succes kwam ik met de kabel van de livebox in de router lan poort ipv de wan. Maar dat was nog niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

even een vraagje... weet iemand of de livebox een snmp-service heeft? zodat ik deze can graphen en zo?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Laatst online: 09:22
Ik begin de laatste paar dagen een beetje droeving te worden over me livebox, ik heb nou al een paar keer gehad dat me draadloze verbinding er steeds na 10 minuten uitknalde, moest ik wachten of repairen en dan kon ik weer 10 minuten.
Is dit op een of andere manier te verhelpen ?
Ik ga zowiezo dit weekend maar een UTP kabeltje trekken om te kijken of dat stabieler (en sneller is)
Me LB geeft 18 mbit aan, maar met speedtesten kom ik niet boven de 400 kb uit ...

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Everdij schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:04:
Zie ook mijn vorige post,

ik kan me niet voorstellen dat er geen mensen zijn met een draadloze router na de livebox? Ik zoek hulp hoe ik poorten kan forwarden? dus met een draadloze router achter de livebox dan.

Heb meerdere dingen geprobeerd, dichts bij succes kwam ik met de kabel van de livebox in de router lan poort ipv de wan. Maar dat was nog niet alles.
Als je een pc direct aan de livebox kan hangen, dan moet je met die pc even het portforward-script doen wat in de startpost staat. Wat je dan doet is ; Je forward een grote reeks (zeg 1-60000) en volgt de stappen. Deze forward je naar het ip 192.168.5.10.

Nadat je je pc hebt afgekoppeld kan je weer de router aan de livebox koppelen. Deze krijgt hoogst waarschijnlijk het ip-adres 192.168.5.10 via dhcp. Nu zijn "alle" porten geforward naar je router, en kan je vanuit daar weer naar je eigen pc forwarden.

Ik heb het zelf op deze manier gedaan.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Everdij schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:24:
Ik heb net mijn livebox binnengekregen, en heb als router een linksys wrt54gx, nu wil ik alles draadloos houden in huis en dus mijn router alles laten bepalen. Nu werkt de forwarding niet meer omdat de livebox ook als router werkt.

Hoe hebben mensen dit opgelost?
Ik forward een reeks poorten van de Livebox naar de Linksys (WRT54GC). Vandaaruit map ik weer door naar betreffende PC.

Het is daarbij handig de DHCP server van de Livebox en die van de Linksys zo in te stellen dat er bepaalde apparaten altijd hetzelfde IP adres krijgen op basis van hun MAC adres.
De Livebox moet de Linksys altijd hetzelfde IP geven en de Linksys altijd hetzelfde IP aan de computers die je wilt mappen. De Livebox stel je in via telnet (althans, deze functie). De Linksys via z'n webinterface. Dit is allemaal overbodig als je PC's en Linksys gewoon een vast IP geeft. Maar dat kreeg ik niet zo werkend als ik zou willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 15576 Kb
Afname Dichtbij : 30.0 (dB)
Ver weg : 10.4 (dB)
HEC-teller 669893
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 50468
ES-teller van 1 dag 0

Ik woon op 2.8km van de centrale
Download haal ik dus 1.3mb per seconde
Upload is rond de 95 a 100
Ping 30ms

Het valt mij op dat ik teveel CRC fouten heb :? Is dit erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Ook die vraag is al vaak gesteld. Mensen lees elkaars postings en lees de startpost eens, anders staat het forum sneller vol met onzin dan nodig is. En het maakt het alleen maar onoverzichtelijk

Verder zijn mijn ervaringen van de upgrade zeer positief. Mijn lijn is stabiel, merk niets van packetloss. Sites gaan nog even snel open als daarvoor. Ook mijn ping is nog ongeveer hetzelfde en ik kan nu gewoon met newsleecher een film binnenhalen terwijl ik gewoon online game met een ping <100ms :)

Uploadsnelheid is ook stabiel via FTP op 106KB/sec. De downloadsnelheid lijkt echter te schommelen, maar dit kan vele oorzaken hebben bij dit soort snelheden. Via tweaknews haal ik nu het maximale eruit (1200KB/sec). Binnenkort maar naar Eweka aangezien je daar wel gewoon met 20Mbit kan downen.

Het enige nadeel wat ik nu kan vinden dat het downloaden zo snel gaat dat ik op een dag zo 20GB binnentrek :X

[ Voor 9% gewijzigd door n00bs op 01-12-2005 01:36 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.