[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 10.661 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

inderdaad, hier kom ik ook niet onder de 30ms. en dat komt door de dns servers van wanadoo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:49

vr6-only

Blub Blub

ach je merkt het wel maar ik vind het niet zo storend

[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 11-12-2005 01:46 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
SYQ schreef op zondag 11 december 2005 @ 01:34:
inderdaad, hier kom ik ook niet onder de 30ms. en dat komt door de dns servers van wanadoo??
Nee.

Heeft deels met de ADSL2+ standaard te maken en de settings die ze daarvoor gebruiken voor je lijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:49

vr6-only

Blub Blub

hoe komt het dan dat kpn lekker pingtijden zo rond de 10 ms had met adsl1 en wanadoo rond de 22 ms ?

bbned had toch ook hoge pingtijden met cisco dslams...dus gebruikte apparatuur heeft er ook mee te maken.

[ Voor 49% gewijzigd door vr6-only op 11-12-2005 02:09 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

objectief2 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:12:
Daarnaast vroeg ik me af of het al iemand gelukt is een PCMIA-Wificard in de livebox te krijgen en vervolgens het draadloze signaal bijvoorbeeld naar de zolder te verzenden?

Bvd :P
2 antwoorden.
1:Heb 'r ook 'n wificard bij besteld want de kaart is niet vrij verkrijgbaar en ook soortgelijke kaarten blijken niet te werken. Da's erg jammer.
of
2:metalen schuifje ff openen en kaartje er in doen.
mitalp schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:58:

Vragen:
A ) Ik heb de installatie CD niet gerbuikt, is het verstandig om dat alsnog te doen, mis ik anders iets?
B ) Heeft het voordelen om de firmware te upgraden, of doet de LB dat zelf?
C ) Die 2 meter kabel van wanadoo voor de aansluiting van het modem op de tel. verbinding lijkt me nogal ' brakjes', zijn er mensen die snelheidswinst hebben geboekt door deze te vervangen?
A ) Je mist niets
B ) Doet ie dacht ik zelf
Amiet01 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:31:
Weten jullie of Wanadoo binnenkort ook ziets als ip-tv gaat doen ofzo? Het komt toch eigenlijk op hetzelfde neer als digitale tv via de kabel alleen dan via je adsl verbinding ofzo? Want time-shifting kon je volgens mij ook met digitale tv van casema doen mits je een decoder hebt die dat ondersteund.
Nog niets over gelezen wanneer ze tv gaan aanbieden maar ben wel zeer geinteresseerd. Wordt hier en daar al wel getest. Hopelijk gaan ze dat volgend jaar implementeren. Kwaliteit moet wel van "schotel" niveau zijn anders ben ik wat minder geinteresseerd.
Kpn is zelfs al bezig met vdsl aan 't testen. Ik dacht in Zoetermeer. tv kwaliteit is dan top maar is nog wel ff wachten want ze moeten hier voor de deur nog ff glasvezel poten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:35
[quote]mowa schreef op zondag 11 december 2005 @ 09:51:
[...]

2 antwoorden.
1:Heb 'r ook 'n wificard bij besteld want de kaart is niet vrij verkrijgbaar en ook soortgelijke kaarten blijken niet te werken. Da's erg jammer.
of
2:metalen schuifje ff openen en kaartje er in doen.

Bedankt _/-\o_ . Dat worden draden trekken hier dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161862

Anoniem: 161862 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:21:
zoo,

eindelijk livebox binnen
installatie was een makkie

maar vlgens mij is de interne bekabeling niet best..

wie kan eens wat zeggen over mijn stats?

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 10700 Kb
Afname Dichtbij : 36.8 (dB)
Ver weg : 15.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 13122
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1800
ES-teller van 1 dag 0
hoofdaansluitpunt contact doos opnieuw bekabeld en kortere kabel ertussen... iets beter lijkt me

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 11588 Kb
Afname Dichtbij : 36.7 (dB)
Ver weg : 15.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 662
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 65
ES-teller van 1 dag 0

Ik ben tevreden tot nu toe.. alleen nog geen telefonie geactiveerd.
Weet iemand of dit nog even duurt voordat het geactiveerd word of moet ik even wanadoo bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41636

Anoniem: 162691 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:58:
[...]

al meerdere keren aangegeven download eens wat van gamershell, pak daar een server van multikabel (1Gbit) en start een download van bv quake4 demo.
je zal zien dat speedtest geen goede indicatie geeft.

daarnaast moet je natuurlijk wel even de startpost doorlezen ;)
Heb ik gedaan en ik haal nog steeds maar 420-430kb/s.. Volgens de grafiek in de startpost zou ik 15Mbit moeten halen (1235mtr tot centrale). Ik heb overigens geen telefoon, direct de modem in het contact aangesloten, en ook geen meerdere pc´s. Zou er wat mis kunnen zijn in mijn instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8160

Don_Gulio schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 01:24:
Kan iemand de rest van de instellingen ff posten zodat ik weer alles origineel kan maken? Misschien dat't dan weer gaat opschieten.
Je kan het proberen met hetvolgende:
code:
1
netsh int ip reset $LocationOfLogfile

How to reset Internet Protocol (TCP/IP) in Windows XP
netsh @ support.ms.com

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 8160 op 11-12-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je lagere pingtijden wilt, kan je beter de MTU size kleiner maken met die TCPoptimizer en de rest van de settings wel optimaliseren. Maar je kan niet een zo snel mogelijk doorvoersnelheid hebben en een zo laag mogelijke latency.

Zie het net als met voertuigen: snelle acceleratie-> lagere max snelheid, trage acceleratie->hogere max snelheid.

Dus net wat je wilt, maar de routering is bij Wanadoo ook minder optimaal dan binnen het KPN netwerk waardoor je over meer hops gaat en waarschijnlijk ook over goedkopere routes wordt gerouteerd waardoor je ping hoger is.

Maar wat wil je dan??? voor 22.50 per maand een 20Mbit/s down en 1Mbit/Up verbinding + gratis Ipod van 100 Euro en nog eens een ultieme ping zoals binnen het dure KPN netwerk??? :r (echt ik word echt moe van dit gezeik... altijd maar weer voor een dubbeltje op de eerste rij zitten :r echt een zeer slechte eigenschap van veel Nederlanders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

n00bs schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:25:
...

Maar wat wil je dan??? voor 22.50 per maand een 20Mbit/s down en 1Mbit/Up verbinding + gratis Ipod van 100 Euro en nog eens een ultieme ping zoals binnen het dure KPN netwerk??? :r (echt ik word echt moe van dit gezeik... altijd maar weer voor een dubbeltje op de eerste rij zitten :r echt een zeer slechte eigenschap van veel Nederlanders)
Lekker overdreven, dat gekots. Het is gewoon opvallend dat de ping binnen het Wanadoo-DSL netwerk standaard zo'n 15 ms hoger is dan binnen KPN-DSL of BabyXL/Tiscali.
Zeker voor een product met deze snelheden, aangezien ik deze pings had bij het KPN-DSL netwerk toen ik nog 384/128 snelheden had.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

n00bs schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:25:
kun jij niks anders als klagen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elKnurrie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 09:36
THW Arie schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:05:
[...]

Lekker overdreven, dat gekots. Het is gewoon opvallend dat de ping binnen het Wanadoo-DSL netwerk standaard zo'n 15 ms hoger is dan binnen KPN-DSL of BabyXL/Tiscali.
Zeker voor een product met deze snelheden, aangezien ik deze pings had bij het KPN-DSL netwerk toen ik nog 384/128 snelheden had.
Snelheden hebben nix met de latency te maken. En latency is hier gelijk aan mijn oude babyxl verbinding (zo rond de 30).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
We gaan verder in het volgende deel :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.