[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.748 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:13:
Is de centrale in Oss al gepimped? Oh ja...22-11 oplevering..nog steeds geen pakket/modem binnen. Zijn er problemen met de levering o.i.d? Wanadoo helldesk kan me niks vertellen.. :X
Pagina of 2 terugbladeren in deze topic en dan heb jij het antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

20mbit ook opgeleverd op centrale lombardijen

Upstream 1020 Kb
DownStream 19132 Kb
Afname Dichtbij : 20.4 (dB)
Ver weg : 5.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 12 (dB)

1km van de centrale af, en 25 meter tel kabels :) _/-\o_

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rotterdam hier, en ook al ge-upgrade, livebox traint netjes in op 20468 downstream, maar haal echter maar 4 Mbit.... :'( Wat doe ik verkeerd?? Heb trouwens het 100mb bestand van bbned speedtest gedownload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:53:
Rotterdam hier, en ook al ge-upgrade, livebox traint netjes in op 20468 downstream, maar haal echter maar 4 Mbit.... :'( Wat doe ik verkeerd?? Heb trouwens het 100mb bestand van bbned speedtest gedownload...
Zie startpost (is pas gelukkig 1000x gemeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet je toevallig net als ik draadloos?

Als ik draadloos internet kom ik niet boven de 300 kB/s uit
Eenmaal ingeplugd in de livebox download ik bestanden met 1.6 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En ook handig om NA de upgrade je Modem te rebooten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
n00bs schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:01:
Ik heb het niet gedaan, haal ongeveer 1000/1100 kb/s. Moet ik het alsnog doen dan?

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem heb ik al ge-reboot, heb ook die registry patch van XXfrankieXX al geprobeerd... Mijn laptop zit gewoon met een UTP kabel vast aan de livebox, niet draadloos dus. Weird? :?

Hoe kan ik zien wat mijn netwerkkaart doet, of hij verkeerd is ingesteld? (Fast Ethernet Card SIS 900)

@noobs, beetje rare reactie van je... heb je liever dat ik voor 5000000ste maal mijn adsl statistieken plaats ofzo...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Startpost is er toch niet voor Jan met de korte achternaam? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

el presidente>

Nee niet raar, maar constant worden dezelfde dingen gevraagd en gezegd en het valt gewoon op dat dit altijd de nieuwelingen op GOT zijn. Als je rustig alles in de startpost doorleest kan je precies volgen wat je hier aan kan doen om je performance wel goed te krijgen. Als dit dan nog niet lukt: dan vraag je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:10:
Modem heb ik al ge-reboot, heb ook die registry patch van XXfrankieXX al geprobeerd... Mijn laptop zit gewoon met een UTP kabel vast aan de livebox, niet draadloos dus. Weird? :?

Hoe kan ik zien wat mijn netwerkkaart doet, of hij verkeerd is ingesteld? (Fast Ethernet Card SIS 900)

@noobs, beetje rare reactie van je... heb je liever dat ik voor 5000000ste maal mijn adsl statistieken plaats ofzo...
Komt je downloadsnelheid op diverse sites niet boven de 4 mbit uit?
Heb je al geprobeerd een bestand te downloaden van de server van Multikabel?
Deze staat wijd open en daar haal ik heel andere resultaten dan bijvoorbeeld op speedtest.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:10:

N00bs lijkt nogal last te hebben van winterdepressies omdat ie altijd naar de zomer uitkijkt :Y)
Heb je exact dezelfde snelheid als voorheen?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:16:
el presidente>

Nee niet raar, maar constant worden dezelfde dingen gevraagd en gezegd en het valt gewoon op dat dit altijd de nieuwelingen op GOT zijn. Als je rustig alles in de startpost doorleest kan je precies volgen wat je hier aan kan doen om je performance wel goed te krijgen. Als dit dan nog niet lukt: dan vraag je het.
Nou lijk je net mijn vriendin als ik weer eens iets niet in de koelkast kan vinden.... :P

"IK ZIE HET ECHT NIET HOOR!!!", en dan komt ze en heeft dat mokkel het zo weer gevonden....

anyways, ben niet echt nieuw op GoT, maar post gewoon niet regelmatig.... Ik volg dit topic ook al vanaf deel 3 dus dat kan het ook niet zijn.... De startpost heb ik nu al 3 keer gelezen.... of ik ben echt lomp of jullie hebben dit net als mijn vriendin weer net goed verstopt...

Dus hierbij vraag ik het dan voor de 1001ste maal.... kun je het please nog eenmaal vertellen dan? O-)

Edit: aan de sites ligt het niet, speedtest.bbned en UT twente

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:01:
....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

Dan kun je makkelijk en eenvoudig je snelheid pimpen.
Ik ging van 1050KB/s naar 2000 KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat wil je hiermee zeggen :?

On topic: tooltjes als TCPoptimizer zijn wel leuk.... maar als mijn modem netjes intrant op 20Mbit, zou de snelheid toch wel hoger moeten liggen dan 4mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:23:
[...]

Nou lijk je net mijn vriendin als ik weer eens iets niet in de koelkast kan vinden.... :P

"IK ZIE HET ECHT NIET HOOR!!!", en dan komt ze en heeft dat mokkel het zo weer gevonden....

anyways, ben niet echt nieuw op GoT, maar post gewoon niet regelmatig.... Ik volg dit topic ook al vanaf deel 3 dus dat kan het ook niet zijn.... De startpost heb ik nu al 3 keer gelezen.... of ik ben echt lomp of jullie hebben dit net als mijn vriendin weer net goed verstopt...

Dus hierbij vraag ik het dan voor de 1001ste maal.... kun je het please nog eenmaal vertellen dan? O-)

Edit: aan de sites ligt het niet, speedtest.bbned en UT twente
Wat voor type netwerkkaart gebruik je?
En is deze geschikt voor snelheden hoger dan 20 mbit?
En kijk ook eens of je netwerkkaart bij verbindingssnelheid / duplexmode op Auto staat.

Alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:33:
[...]

En wat wil je hiermee zeggen :?

On topic: tooltjes als TCPoptimizer zijn wel leuk.... maar als mijn modem netjes intrant op 20Mbit, zou de snelheid toch wel hoger moeten liggen dan 4mbit?
Ja, het zou sowieso hoger moeten liggen als 4 Mbit. Dit is sowieso een streven van Wanadoo dus dat je dit door een tool kan verhelpen lijkt mij iig zeer zeer sterk.
Je modem rebooten en als dat niet helpt contact opnemen met Wanadoo lijkt me het beste. Iets anders zou ik ook even niet weten zo.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:18:
Krijg het niet voor mekaar m'n ftp server public te maken.

Situatie is LB->router-lan
Heb de "howto" gevolgd: http://gathering.tweakers...message/24509237#24509237
Heb intern het lan achter de router en dus via de router ipnr's in de 192.168.160.xx toegewezen.
Router zelf krijgt 192.168.6.10 (static ingesteld op de router).
Probleem waar ik de howto niet kan uitvoeren is het uitzetten van DHCP op de Livebox.
Zou voor de rode of gele poort wel kunnen maar niet voor beide.
Alle poorten opengezet en met emule krijg ik dan ook een hoge ID.
Via poort 21 kom ik terecht op de Livebox ADI galaxy ftp server.
Iemand die hetzelfde probleem heeft opgelost?
Wil je proberen te helpen (ik heb zelf geen ftpserver draaien).
Even iets duidelijker voor mij:

LB 192.168.6.10 - router WANzijde 192.168.6.11 (bijv.) router LANzijde 192.168.160.1 - switch/hub met daaraan je ftpserver (met bijv. 192.168.160.51).

Op de LB moet je via webinterface (192.168.1.1) bij Firewall: ADD naam, activated Yes, prptocol FTP, portfrom: 21 portto 21, local IP address: 192.168.6.10, interface mer0.
Ook op de LB heb je port 4662 (TCP) en 4672 (UDP) geforward naar 192.168.6.10.
Dan worden port 21 pakketjes vanaf het internet naar je router (achter je LB) geforward.

Dan op je router ook port 21 (TCP!) forwarden naar 192.168.160.51 (in dit voorbeeld) het adres van je FTP server. Je hebt neem ik aan ook port 4662 (TCP) en 4672 (UDP) geforward naar 192.168.160.2 (je emule pc als voorbeeld).

Ik zou je router achter de LB ook zonder DHCP laten werken omdat je een FTP server hebt.
Als je dat niet wil, dan moet je in die router de DHCP range beperken tot bijv. 192.168.160.1 t/m .50 en dan zet je FTP server bijv. op 192.168.160.51.

Je zegt dat je niet DHCP kan uitzetten voor beide poorten.
Bedoel je: ik wil het niet of ik weet niet hoe het moet?
Je zegt: "Via poort 21 kom ik terecht op de Livebox ADI galaxy ftp server" dat begrijp ik niet goed. is dat de FTP server in de LB? Hoe benader je dan (vanaf het internet) je FTP server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT-Pro schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:35:
[...]

Ja, het zou sowieso hoger moeten liggen als 4 Mbit. Dit is sowieso een streven van Wanadoo dus dat je dit door een tool kan verhelpen lijkt mij iig zeer zeer sterk.
Je modem rebooten en als dat niet helpt contact opnemen met Wanadoo lijkt me het beste. Iets anders zou ik ook even niet weten zo.
Dat bedoel ik!

En jah.... n00bs schijnt een antwoord te hebben dat al 1000 keer gegeven is en zelfs in de startpost staat.... ik wacht er nog op... ;)

@Cynos: Netwerkkaart is een Fast Ethernet SiS 900 in mijn Asus A2500H laptop.
Waar kan ik die netwerkkaart instellingen vinden? Edit: staat op auto inderdaad...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:14:
We hebben 3 weken geleden ADSL Family aangevraagd. Volgens de statuschecker van Wanadoo zou alles 25-11 opgeleverd moeten zijn. Op 23-11 had ik contact met de helpdesk over iets totaal anders en dacht toch maar even vragen hoe het met mijn aanvraag staat. De medewerker wist te vertellen dat alles volgens plan liep. KPN zou het ADSL signaal "geactiveerd"hebben en TPG zou het installatiepakket gaan uitleveren op 24-11.

Helaas niets gehoord of ontvangen tot nu toe.

Zojuist wist een andere medewerker te vertellen dat het waarschijnlijk niet mogelijk gaat zijn om op ons adres ADSL Family te verkrijgen, en dat TPG al helemaal geen actie kan/mag ondernemen mbt het installatiepakket. Ik confronteerde de medewerker met de eerder gedane uitspraken van zijn collega en de reactie was dat de eerder gedane uitspraken nergens op gebasseerd zijn.

Weet iemand te vertellen op welke wijze je bij KPN je ADSL aanvraag kunt nagaan (als het uberhaupt al mogelijk is)?
De oorzaak is inmiddels duidelijk. :( :( :( Wanadoo kan geen Liveboxen meer uitleveren. Het kan nog wel een dag of 10 duren. Daar ben je mooi mee. De opleverdatum staat nog steeds op 25-11-2005. Al met al een goed begin van de samenwerking met Wanadoo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Hoe je het ook wendt of keert OP = gewoon OP
Dus ze zullen wel eerst nieuwe moeten bestellen. Dat is dan wel jammer voor jou maarja daar kan Wanadoo ook niet heel veel aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net thuis, en ook Nieuwegein Noord is omhoog met de snelheid.
Ik heb de LB nog niet binnen, maar dit geeft mijn modem aan: DSL Speed 896/6848kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 13:27
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:25:
Nou hier komt mijn big probleem en hoop dat iemand me kan helpen want snap nu er echt niets meer van... 8)7

Ik neem even als voorbeeld m'n SSH FreeBSD servertje die ik prima lokaal kan benaderen ip: 192.168.5.12

Standaard Firewall instellingen zijn als volgt

[afbeelding]

Zoals je kan zien heb ik daar netjes poort 22 open staan op IPNummer 192.168.5.12

De volgende foto laat zien dat ik daadwerkelijk poort 22 toelaat 8)

[afbeelding]

Nou ik kom via de buitenkant dus echt niet op poort 22 terecht met ssh.. :?

Shieldsup heb ik het volgende laten testen...

Volgende foto laat zien wat er open is als de firewall UIT staat

[afbeelding]

Zoals je kan zien is poort 22 Stealth :( en dat zonder firewall |:(

En de volgende foto laat zien wat er open is als de firewall AAN staat

[afbeelding]

Wat doe ik in godsnaam nu verkeerd. Heb zelf diverse routers gehad ook de vigor 2600 etc. Nooit props en met de livebox krijg ik het dus na een aantal nachten echt niet aan de gang |:(

Iemand een idee ?

Alvast bedankt
Er lijken 2 dingen aan de hand te zijn:
1) Je livebox staat nog op oude instellingen. Telkens als hij een lange tijd eruit is geweest, gaat hij controleren op nieuwe firmware. (ook al heb je die) En dan laat hij telnet een tijd aanstaan en z'n FTP ook. ( met default wachtwoordjes :( )
Zou zeggen, probeer eens te telnetten vanaf een externe bak naar de livebox en kijk of je kan inloggen. If so, gewoon even stroom 30 seconden eraf en er weer op en hopen dat hij niet weer begint. Waarom dit is, geen idee, zelf ook gehad, snapte er niets van. Van de ene op de andere dag stond het ook weer dicht.

2) SSH :|
Hoe werkte internet bij je vorige ISP? Kreeg je BSD bak dan netjes een echt IP toegewezen of was dat ook in een C klasse netwerk? Als het middels bridge ging, kan ik me voorstellen dat je SSH server nog steeds staat te luisteren naar mensen die connecten naar je oude IP adres, maar die heb je niet meer, dus gaat dat feestje niet meer door. Dit vermoed ik, omdat je 85 forward WEL netjes werkt.

PS: Ook bij geen bridge mode bij je oude ISP, controleer die SSH server. Al zo vaak voorgekomen bij mensen met FTP servers ed. "opeens doet ie het niet meer, vage livebox/wanadoo" terwijl het een kwestie van settings/ip veranderen was :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door LinuX-TUX op 29-11-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT-Pro schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:42:
Dus ze zullen wel eerst nieuwe moeten bestellen. Dat is dan wel jammer voor jou maarja daar kan Wanadoo ook niet heel veel aan doen.
Dan moeten ze zorgen dat ze voldoende voorraad hebben. Ze hebben toch plannen om alle abonnees de mogelijkheid te bieden over te gaan op ADSL2+?

Ook moeten ze op 24-11 niet zeggen dat het pakket de volgende dag uitgeleverd wordt en op 28-11 zeggen dat KPN het ADSL signaal nog niet geactiveerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:38:
[...]

Dat bedoel ik!

En jah.... n00bs schijnt een antwoord te hebben dat al 1000 keer gegeven is en zelfs in de startpost staat.... ik wacht er nog op... ;)
Dan blijft jij lekker wachten... ik ga niet voorlezen wat er in de startpost staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik weet niet hoor.. maar je doet nu net of wanadoo er niets aan kan doen dat de modems op zijn? Hallow.. nee ik kan er iets aan doen? Er is veel lof over Wanadoo en dat is ook best terecht maar ik zou het ook op de 25ste krijgen.. en heb ook nog niets. Ik zit al een tijdje zonder en je zou er zelf ook niet blij mee zijn als het dan nog langer gaat duren dan ze je vertellen.

Het is dat ik dit topic al heel lang volg en weet hoe het zit,... maar anders had ik zelf ook kunnen bellen naar die gasten voor 20ct/min. Wat ik overgens erg veel geld vind om er achter te komen dat zij de LB niet kunnen leveren?! Meld het dan gewoon even met een brief of een mailtje.. dan is het weer helemaal goed. Maar nee mensen die dit forum niet lezen weten van niets en rennen voor elk bezoekje van de postbode naar de deur.. en weer pech.. too bad.

Nogal makkelijk praten zou ik zeggen als alles lekker optjid is. Maar wel zeuren als je hoord dat je nog even moet wachten voor je geupgrade bent.. kinderachtig hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LinuX-TUX

Ik kan idd wel telnetten naar de LB.. Dat van die 30 sec wist ik niet :P
Ik heb wel de standaard wachtwoorden aangepast.

SSH. Ik heb de BSD open staan op IP nummer 192.168.5.12. Dus als iemand aanklopt op 22 met SSH (b.v.) via internet Dan moet deze dus geforward worden naar 192.168.5.12 Poort:22

Zo heeft het altijd gewerkt en heb uiteraar de freebsd aangepast op het nieuwe netwerk.

Dat 85 werkt is idd zo...Daarom ook mijn onbegrip in dit geheel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:47:
[...]

Dan moeten ze zorgen dat ze voldoende voorraad hebben. Ze hebben toch plannen om alle abonnees de mogelijkheid te bieden over te gaan op ADSL2+?

Ook moeten ze op 24-11 niet zeggen dat het pakket de volgende dag uitgeleverd wordt en op 28-11 zeggen dat KPN het ADSL signaal nog niet geactiveerd heeft.
moet jij 10 dagen wachten omdat jouw lijn nog niet geactiveerd is voor ADSL?? of omdat de modems gewoon op zijn bij wanadoo. dus kort gezegd kunnen we nog een week wachten?? :(

ach ja, even wat films inhamsteren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Upgrade & Ipod binnen vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ noobs: wat ben jij een triest figuur zeg.... Het enige wat in destartpost staat is:

"Hiep hoi ik ben geupgrade maar ik haal de hogere snelheid nog niet?
quote:
n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:22:
Ik zou niet klakkeloos je MTU op 1500 zetten dat is dus niet voor iedereen de beste oplossing mijn advies voor optimalisatie:
http://www.telenet.be/nl/...windows/snelheid/mtu.page

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157
XXfrankieXX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:38:
quote:
Kryz schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:03: [...] Zorg dat je alles knipt na deze entry:
code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces]
"MTU"=dword:000005dc

Er zitten nog wat andere veranderingen in dat scriptje die niets met je netwerk verbinding te maken hebben, dus die heb ik ook weggelaten.
Of, voor de hele luie tweakers (nauwjah ) download dit bestand.

Verder is het handig om je netwerk kaart instellingen te controleren of die misschien niet op 10 mbit staat ingesteld.

Tenslotte kan ook de server waarvan je download de beperkende factor zijn. In dat geval zou een download accelerator een uitkomst kunnen bieden. Zodat je met meerdere threads kan downloaden."

Dit heb ik dus gedaan (afgezien van de netwerkkaart instellingen controleren, als iemand dan weet waar dit zou moeten...) en verder staat er dus NIETS in de startpost over het niet behalen van de snelheid waarop je wel in traint... maar goed, zeg jij maar lekker niks, graag hoor ik het dan van een ander die er wel kijk op heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:54:
[...]

moet jij 10 dagen wachten omdat jouw lijn nog niet geactiveerd is voor ADSL?? of omdat de modems gewoon op zijn bij wanadoo. dus kort gezegd kunnen we nog een week wachten?? :(

ach ja, even wat films inhamsteren :Y)
Ik heb het gevoel dat de helpdeskmedewerker gisteren de schuld op KPN wilde schuiven. De medewerker vandaag kon mij vertellen dat ik een goed signaal heb, en dat Wanadoo geen Liveboxen meer heeft. Eerlijk duurt het langst...

En ik ben het Guevara eens. Als ze een brief of een mailtje sturen had het een heel andere zaak geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

el presidente>

Dus je hebt TCPoptimizer gedownload? volgens mij niet. En nee ik ben geen triest figuur. Wat triest is, zijn al die nieuwelingen die denken dat GOT een helpdesk is en elke vraag 1000x stellen zonder maar ook een klein beetje moeite te doen om even een startpost of een FAQ door te lezen.

Het moge duidelijk zijn dat wanneer jij een bepaalde line sync hebt en deze snelheid niet haalt dat het probleem intern is en dus kan liggen aan de bekabeling in je netwerk, je OS, je instellingen, drivers etc etc etc

[ Voor 28% gewijzigd door n00bs op 29-11-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 10:39

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Die LiveBox blijft hier maar crashen.

Ik plug hem in het stopcontact, doe telefoonlijn erin. Ding synct (8500/1024, niet echt geweldig dus), deelt IP adressen uit.
Vervolgens wil ik de webinterface op, en dan op willekeurige plekken stopt het ding opeens.
Dan knipperen alle lampjes op de bovenkant, en kan hij niet verder tot ik het ding reset of de stekker er uit trekt.

Erg irritant.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, mijn snelheid lijkt weer teruggezet te zijn naar 4mbit. :/
Modem even gereset maar helpt niet, traint gewoon op 4mbit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:22

BoAC

Memento mori

THW Arie schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:04:
Die LiveBox blijft hier maar crashen.

Ik plug hem in het stopcontact, doe telefoonlijn erin. Ding synct (8500/1024, niet echt geweldig dus), deelt IP adressen uit.
Vervolgens wil ik de webinterface op, en dan op willekeurige plekken stopt het ding opeens.
Dan knipperen alle lampjes op de bovenkant, en kan hij niet verder tot ik het ding reset of de stekker er uit trekt.

Erg irritant.
Als je de handleiding leest zul je misschien merken dat hij aan et updaten is (alle lampjes knipperen dan). Dit kan rond de 20 minuten duren.
Doordat jij de stekker eruit trekt breek je dus gewoon de update af ;)

En ja tijdens de update kun je geen gebruik maken van de LiveBox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 10:39

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

BoAC schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:07:
[...]

Als je de handleiding leest zul je misschien merken dat hij aan et updaten is (alle lampjes knipperen dan). Dit kan rond de 20 minuten duren.
Doordat jij de stekker eruit trekt breek je dus gewoon de update af ;)

En ja tijdens de update kun je geen gebruik maken van de LiveBox ;)
Hmm, de vorige keer dat ie een update kreeg duurde het knipperen minder lang. Maar ik zal hem eens even een tijd laten staan.
Bedankt voor de tip :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:02:
el presidente>

Dus je hebt TCPoptimizer gedownload? volgens mij niet. En nee ik ben geen triest figuur. Wat triest is, zijn al die nieuwelingen die denken dat GOT een helpdesk is en elke vraag 1000x stellen zonder maar ook een klein beetje moeite te doen om even een startpost of een FAQ door te lezen.

Het moge duidelijk zijn dat wanneer jij een bepaalde line sync hebt en deze snelheid niet haalt dat het probleem intern is en dus kan liggen aan de bekabeling in je netwerk, je OS, je instellingen, drivers etc etc etc
Nogmaals: Wanadoo biedt mij deze snelheidsverhoging aan, en ik ben geen totale noob en weet mijn weg meestal wel te vinden, maar vind jij het niet raar dat ik tooltjes als TCPoptimizer moet downloaden om hoger als 4mbit te kunnen downloaden?? Ik denk dan ook dat dit zeer zeker moet kunnen, aangezien het gros van de mensen hier geen tooltjes nodig heeft gehad. Verder heb ik de registry patch al wel geprobeerd, en dit heeft ook niet geholpen. En wat mijn windows instellingen betreft, deze zijn gewoon standaard en heb ik nooit wat aan veranderd.

Niet iedereen met Wanadoo Family is een tweaker, en daarom mag verwacht worden dat de snelheidsverhoging normaal gesproken met modem reboot wel te behalen moet zijn.

Wat dat trieste betreft, ik vind dat je niet echt respectvol overkomt in je posts maar goed, dat moeten anderen dan maar beoordelen. Wat wel duidelijk is, is dat jouw zogenaamde "oplossing" dat al 1000x gegeven is dus NIET de oplossing is. (in ieder geval niet voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder een berichtje van NU.nl mbt Intetnet TV

AMSTERDAM - Internetaanbieder Wanadoo breidt zijn dienstenpakket uit met mobiele telefonie. Voor 5 euro per maand kunnen ADSL-klanten een abonnement afsluiten, zo kondigde de onderneming dinsdag aan. Het telefoonverkeer wordt afgewikkeld via het netwerk van Orange, net als Wanadoo een dochterbedrijf van France Télécom.

Wanadoo bood sinds begin dit jaar al vaste telefonie aan in combinatie met snel internet. Volgend jaar volgt de introductie van internettelevisie. "We hebben dan een echt multiplay-aanbod", zei een woordvoerster.

Wanadoo heeft in Nederland 619.000 klanten. Ongeveer 400.000 daarvan hebben een breedbandaansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:52:
[...]

Get me my beer!

[...]

Come and get your beer :P

edit: Gaat nie helemaal goed volgens mij :S

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:05:
Lol, mijn snelheid lijkt weer teruggezet te zijn naar 4mbit. :/
Modem even gereset maar helpt niet, traint gewoon op 4mbit. :X
Livebox aanhouden dus..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:32
el presidente

Maybe moe je ff kijken naar de instellingen van je netwerkkaart.
Hoe die precies is ingesteld. En hoe staat die snelheid ingesteld op je livebox? Wel hoger dan 4mbit? Anders kun je 't natuurlijk zowieso wel vergeten :P
En tcpoptimizer is wel handig om het maximum uit je verbinding te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:12:
[...]

Nogmaals: Wanadoo biedt mij deze snelheidsverhoging aan, en ik ben geen totale noob en weet mijn weg meestal wel te vinden, maar vind jij het niet raar dat ik tooltjes als TCPoptimizer moet downloaden om hoger als 4mbit te kunnen downloaden?? Ik denk dan ook dat dit zeer zeker moet kunnen, aangezien het gros van de mensen hier geen tooltjes nodig heeft gehad. Verder heb ik de registry patch al wel geprobeerd, en dit heeft ook niet geholpen. En wat mijn windows instellingen betreft, deze zijn gewoon standaard en heb ik nooit wat aan veranderd.

Niet iedereen met Wanadoo Family is een tweaker, en daarom mag verwacht worden dat de snelheidsverhoging normaal gesproken met modem reboot wel te behalen moet zijn.

Wat dat trieste betreft, ik vind dat je niet echt respectvol overkomt in je posts maar goed, dat moeten anderen dan maar beoordelen. Wat wel duidelijk is, is dat jouw zogenaamde "oplossing" dat al 1000x gegeven is dus NIET de oplossing is. (in ieder geval niet voor mij)
@El

Windows is ooit ontworpen om bepaalde snelheden te halen.
Die snelheden die we nu hebben konden ze toen alleen maar van dromen.
Vandaar dat er tooltjes zijn en complete websites waar staat hoe je het maximale uit je verbinding kan halen.

Maar als jij denkt dat alles voor je gedaan word door windows vergis je je echt.
Dus ik adviseer je om toch ook maar eens die tool te proberen.

Verder krijg ik ook de indruk dat je netwerkkaart misschien op 10mbit staat dit is natuurlijk ook een limiterende factor als je 20mbit hebt.
Ga naar start -> settings -> network connection -> local area connection
Selecteer properties en op tabblad General zie je met welke adapter je aan je router vastzit.
Selecteer Configure, Ga naar Tabblad Advanced en ga naar property
Speed/Duplex Settings en kijk of waar die opstaat.
Waarschijnlijk staat die property op Full autonegotiation,
zet em dan eens op Force 100 Full Duplex.
Als er alleen maar 10 staat dan moet je een nieuwe Netwerk kaart kopen.

Volgens mij moet je hierna opnieuw opstarten en kijk of je dan nog steeds verbinding kan maken met je router. Als dat niet zo is dan is waarschijnlijk je bekabeling het probleem.
Kijk eens dan naar je connectoren en check of 568B bedraad zijn (google maar even)

Ik hoop dat dit je een beetje in de goede richting wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK iedereen lijkt geupgrade, Hoera!

Ik ben van 4096 naar 5512 "geupgraded" ;(

Volgens mij win ik de "minste snelheidswinst na Upgrade" Award ;)

Of heeft iemand het nog beter getroffen? Het betreft centrale GvMx op +/- 2Km afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:59:
[...]

@El

Windows is ooit ontworpen om bepaalde snelheden te halen.
Die snelheden die we nu hebben konden ze toen alleen maar van dromen.
Vandaar dat er tooltjes zijn en complete websites waar staat hoe je het maximale uit je verbinding kan halen.

Maar als jij denkt dat alles voor je gedaan word door windows vergis je je echt.
Dus ik adviseer je om toch ook maar eens die tool te proberen.
Bedankt voor je heldere post. Wat ik bedoelde was dat Wanadoo wel wat aanvullende informatie had gegeven als het noodzakelijk was geweest om van de snelheidsverhoging te profiteren. In mijn geval ben ik dus wel geupgrade, maar haal ik nog steeds maar 4Mbit. Ik heb geprobeerd wat je zei: netwerkkaart op 100 Full duplex gezet =) geen verchil, ook de tool heb ik inmiddels geprobeert.

Rest mij waarschijnlijk de helpdesk van Wanadoo :'( , tenzij een ander nog wat weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik aangehouden, ik heb 'm pas gereset nadat ik bemerkte dat ik weer ben teruggezet van 20mbit naar 4mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 13:27
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:54:
@LinuX-TUX

Ik kan idd wel telnetten naar de LB.. Dat van die 30 sec wist ik niet :P
Ik heb wel de standaard wachtwoorden aangepast.

SSH. Ik heb de BSD open staan op IP nummer 192.168.5.12. Dus als iemand aanklopt op 22 met SSH (b.v.) via internet Dan moet deze dus geforward worden naar 192.168.5.12 Poort:22

Zo heeft het altijd gewerkt en heb uiteraar de freebsd aangepast op het nieuwe netwerk.

Dat 85 werkt is idd zo...Daarom ook mijn onbegrip in dit geheel.
Maar port 21? Wordt die gekaapt door de livebox of gaat die ook goed?

Anders gewoon een nieuwe SSH certificering aanmaken en instellen.

/me LinuX-TUX heeft nergens last van :/
ook nooit gehad ten tijde van de telnet server die naar buiten open stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Had bij mij geen effect:-(

Haal maximaal 800-1100kB/s zowel wired als wireless van alle betrouwbare testsites, als ik meerdere downloads doe bijv met newsserver haal ik weer wel wired 2000-2200 maar wireless nogsteeds maar zo'n 1000-1400kB/s:-( (modem/pc staan minder dan een meter uit elkaar.. heb gewoon geen UTP slot nmeer over:P tenzij ik mijn xbox in de livebox kan prikken... maar dan zit ik niet in zelfde subnet als pc... valt dit handmatig og wel te flikken? zo ja dan ga ik eens esxperimenteren etc zo niet ja jammer dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:09
Is er nog iemand die geen update heeft gehad?

Het leek er even op dat mijn wireles router er wat moeite mee had, viel steeds weg.
Zou de omzetting effect kunnen hebben op mijn 11Mb routertje dat achter de lb staat?

knowuse

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tflegend schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:21:
Had bij mij geen effect:-(

Haal maximaal 800-1100kB/s zowel wired als wireless van alle betrouwbare testsites, als ik meerdere downloads doe bijv met newsserver haal ik weer wel wired 2000-2200 maar wireless nogsteeds maar zo'n 1000-1400kB/s:-( (modem/pc staan minder dan een meter uit elkaar.. heb gewoon geen UTP slot nmeer over:P tenzij ik mijn xbox in de livebox kan prikken... maar dan zit ik niet in zelfde subnet als pc... valt dit handmatig og wel te flikken? zo ja dan ga ik eens esxperimenteren etc zo niet ja jammer dan..
Gewoon een extra switch erbij hangen? Als wireless en wired zoveel met elkaar scheelt zou ik dat er wel voor overhebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even de helpdesk gebeld met de vraag waarom ik teruggezet schijn te zijn naar de oude snelheid. Het antwoord is dat er in een aantal centrales flinke packetloss is geconstateerd, en dat daarom een aantal mensen weer teruggezet is.
Wanneer dit probleem is opgelost kon de hd medewerker niets zinnigs over zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat bovenstaande ook de reden is dat ik ook nog maar met 4mbit kan downloaden.... Weet mij namelijk te herrineren dat toen ADSL Direct van Wanadoo zou worden verhoogd van 512 naar 1024kb downstream, mijn livebox ook al lang van tevoren 1024 aangaf maar de snelheid nog een maand lang maar 512 bleef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je terug gezet bent, trained je lijn ook op 4 Mbit, dus dat kan je simpel genoeg zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ruyter
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06-2018
Ook een vriend van me zit sinds 1 November te wachten op een modem.
De laatste brief van Wanadoo was dat het om technische reden nogwel 3 weken kan duren. }) :(
Als ik dat zo lees zou de oplossing voor hem zijn dat ik eens zal proberen of het oude modem van Versatel of een oud modem van KPN het signaal kan oppakken.
Zijn er ergens instel gegevens te vinden voor een getweikt Alcatel Home modem.
Ook voor het multipc modem van versatel.
Dat werd door versatel ook vanaf de centrale geupdate en heb nooit een gebruikers naam hoeven in te voeren dus geef ik dat de meeste kans dat het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Iedereen die aan het zeuren is over problemen,
maak je geen zorgen het komt allemaal wel goed.

Zo gauw je aangesloten bent, en je gaat testen met reguliere snelheden van +1MB/s, en bij velen zelfs nog sneller, dan vergeet, en vergeef je alles.

Verbinding is echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Gulio
  • Laatst online: 01-09 08:49
Hier Utrecht Zuid: Aan't downloaden op giganews, snelheid gaat van 200kbps tot 1.5 ... niks stabiel hier. Sinds vandaag een giganews account. Za'l't aan Wanadoo liggen of is dit normaal bij Giganews?

Groet,
Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

Ik leg net de telefoon neer met de helpdesk, en daar wisten ze mij te vertellen dat er mailtjes of brieven onderweg waren naar de mensen die na oplevering nog steeds geen LiveBox hebben ontvangen, waarin de leverdatum zou moeten staan (ik weet dus niet of dit en l*lverhaal is).

Edit:Ik hoop het niet, omdat ik net heb gelezen dat mijn verbinding rond 08-12 opgeleverd zal worden, en ik natuurlijk wel hoop dat de LB op tijd is.

Weet er misschien iemand of de centrale Ht-slg al geupdate is. (Den Bosch)

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Iblies schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:32:
Iedereen die aan het zeuren is over problemen,
maak je geen zorgen het komt allemaal wel goed.

Zo gauw je aangesloten bent, en je gaat testen met reguliere snelheden van +1MB/s, en bij velen zelfs nog sneller, dan vergeet, en vergeef je alles.

Verbinding is echt super.
Jup, hetzelfde hier, sinds vandaag 16/17mbit naar mn modempje geleidt, werkt perfect, alleen als ik wat download van xs4all bv, dan merk ik dat ie af en toe een halve seconde stilstaat. Dit is op alle pc's zo 8)7 Maar aan het einde zie ik wel completed @ 1800kB/sec +/- :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436

TifKag436

Yeah......Right !!

Don_Gulio schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:36:
Hier Utrecht Zuid: Aan't downloaden op giganews, snelheid gaat van 200kbps tot 1.5 ... niks stabiel hier. Sinds vandaag een giganews account. Za'l't aan Wanadoo liggen of is dit normaal bij Giganews?

Groet,
Don
Gebruik je wel de Europese cluster, want die staat in amsterdam !!

[ Voor 22% gewijzigd door TifKag436 op 29-11-2005 19:51 ]

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bramvd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:02:
Ik ben van 4096 naar 5512 "geupgraded"
Even een ander onderwerp tussendoor:
Mijn complimenten (serieus).
Een van de eerste die het (haast) goed schrijft (in deze draad).
De trema er op en het is 100%.

Ik upgrade de Livebox nu.
Ik upgradede de Livebox gisteren.
De Livebox is vannacht geüpgraded.
De geüpgradede Livebox is nu voorzien van de laatste firmware.

Ik geef toe het is even wennen maar zo moet het al sinds 1995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:42:
[...]

Even een ander onderwerp tussendoor:
Mijn complimenten (serieus).
Een van de eerste die het (haast) goed schrijft (in deze draad).
De trema er op en het is 100%.

Ik upgrade de Livebox nu.
Ik upgradede de Livebox gisteren.
De Livebox is vannacht geüpgraded.
De geüpgradede Livebox is nu voorzien van de laatste firmware.

Hebben jullie ook bij ftp.xs4all.nl dat als je 1 thread download het niet sneller dan 8mbit gaat? als ik er 2 tegelijk download dan kom ik op 1,8MB/sec uit.

Nederlands leer ik wel op school, daar heb ik immers mijn boeken voor :7

[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 29-11-2005 19:45 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Gulio
@ TifKag : Ja ik gebruik de europese server. Marreh die behoort dus stabiel te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436

TifKag436

Yeah......Right !!

Don_Gulio schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:46:
@ TifKag : Ja ik gebruik de europese server. Marreh die behoort dus stabiel te zijn?
Nou, zo rond deze tijd kan dat wel wisselen
Ik dacht zelfs dat je als je via de DNS namen inlogd, je altijd op de Europese Cluster uitkomt, en dat je alleen via IP op de US Cluster kunt komen.

GN US Cluster = 216.196.97.131
GN European Cluster = 216.196.109.144

[ Voor 33% gewijzigd door TifKag436 op 29-11-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Ik zie een verschil tussen mensen die schrijven: "Ik haal XXX" en "Ik heb XXXX".

Snelheid altijd uit je modem halen en die snelheid moet je kunnen halen (delen door 10 voor KByte/s) anders intern zieken naar het probleem. Alleen als je modem stipt 4096/640 staat kan het niet geupgrade zijn.

Ook zie je het aan:

ADSL standaard G992_1_A --> ADSL1 (G.DMT)
ADSL standaard G992_5_A --> ADSL2+

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT-Pro schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:42:
Ze komen met die hele I-pod / webcam actie.
Je zou zeggen dat ze wat beter voorbereid zouden zijn.
Kan gebeuren dat ze opzijn. Slechte logistiek maar ok, het kan gebeuren.

Ik vind het opzich niet erg als het iets langer duurt.
Maar dan kunnen ze dat ff in me ADSL Statuschecker vermelden.

Zoiets als:
Sorry voor het ongemak het duurt een weekje langer vanwege leveringsproblemen.
Uw spullen worden geleverd rond 1 dec.

En niet zeggen dat ik rond de 25ste nov me spullen krijg. Zoals er nu nog staat vermeld.

Daar gaat het om. Communiceren en informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, de oorzaak van mijn probleem (livebox geeft nieuwe waardes aan: 20468 downstream, echter kan slechts met 4mbit downloaden) is waarschijnlijk duidelijk:

Zojuist wist een helpdesk medewerker me te vertellen dat in de centrale (Rt-Pdt, Rotterdam Pendrecht) intern de settings nog op maximaal 4Mbit staan. Dus er is al wel het een en ander omgezet, vandaar ook de waardes in mijn livebox config, maar de grote knop moet nog omgezet worden in de centrale.

Wellicht dat meerdere mensen dit probleem ook habben of krijgen..

Bedankt in ieder geval al diegenen die constructief naar een oplossing hebben gezocht, in plaats van verwijten te maken! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ongelovelijk, gister gemaild met de vraag om een indicatie mbt livebox krijg ik het volgende.
Geachte heer xxxxxx,

Uw ADSL Family aanvraag heeft een vertraging opgelopen. Ik heb zojuist een verzoek aan de Wanadoo-administratie verstuurd om daar iets aan te doen.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
dat ie vertraagd was kon ik zelf ook wel raden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:05:
Ok, de oorzaak van mijn probleem (livebox geeft nieuwe waardes aan: 20468 downstream, echter kan slechts met 4mbit downloaden) is waarschijnlijk duidelijk:

Zojuist wist een helpdesk medewerker me te vertellen dat in de centrale (Rt-Pdt, Rotterdam Pendrecht) intern de settings nog op maximaal 4Mbit staan. Dus er is al wel het een en ander omgezet, vandaar ook de waardes in mijn livebox config, maar de grote knop moet nog omgezet worden in de centrale.

Wellicht dat meerdere mensen dit probleem ook habben of krijgen..
Toevallig zit ik ook op die centrale, en had afgelopen nacht/ochtend gewoon een werkende 18Mbit (alleen de upload was slechts 60Kb/s, ondanks dat de livebox config wel 1024kbps aangaf).
Dat de settings nu weer terug staan op 4mbit bij mij heeft volgens een helpdeskmedewerker ermee te maken dat er packetloss geconstateerd was, zoals ik een aantal berichtjes terug al opmerkte.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

Ace

Happy Happy Joy Joy

MensionXL schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:44:
[...]

Hebben jullie ook bij ftp.xs4all.nl dat als je 1 thread download het niet sneller dan 8mbit gaat? als ik er 2 tegelijk download dan kom ik op 1,8MB/sec uit.

Nederlands leer ik wel op school, daar heb ik immers mijn boeken voor :7
Ja dat heb ik ook, met 1 thread kom ik niet veel verder dan 1000-ish, zet ik er twee tegelijk aan dan krijg je dit :P

Transferred: 100mb.nul 100,00 MB in 1 minute 40 seconds (1.016,2 KB/s)
Transferred: 100mb.bin 100,00 MB in 1 minute 40 seconds (1.018,0 KB/s)

Rotterdam Centrum

DSL line status Operational
ADSL standard G992_5_A
Upstream rate 1020 Kb
Downstream rate 20412 Kb
Attenuation Near End : 13.8 (dB)
Far End : 3.8 (dB)
SNR margin Near End : 7 (dB)
Far End : 12 (dB)
HEC count 528
Firmware 0xe200314
15 min ES counter 0
CRC errors 19
1 day ES counter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:42:

offtopic
Mja volgens mij is dat totale onzin. Het is een Engels woord en dat zou je dan op zijn Nederlands moeten vervoegen? Kan nooit goed zijn, ook al zegt een site van wel :P

Volgens mij moet het gewoon 'upgrade' zijn, zonder dat rare Nederlands ervoor :)

Dus dan wordt het:

Eindelijk is de upgrade van mij centrale ook een feit ( Tiel )!! Ik haal een snelheid van 1,7 mb/s max zo'n beetje _/-\o_ Afstand is ongeveer 550 meter van de centrale

Andere zinsopbouw dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat het standaard wachtwoord is als je de livebox instellingen wilt wijzigen?
En hoe krijg ik zo'n overzicht met snelheidwaardes ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:23:
[...]

Toevallig zit ik ook op die centrale, en had afgelopen nacht/ochtend gewoon een werkende 18Mbit (alleen de upload was slechts 60Kb/s, ondanks dat de livebox config wel 1024kbps aangaf).
Dat de settings nu weer terug staan op 4mbit bij mij heeft volgens een helpdeskmedewerker ermee te maken dat er packetloss geconstateerd was, zoals ik een aantal berichtjes terug al opmerkte.
Hey toevallig dan! Maar wel vreemd dat jouw livebox nu wel weer 4Mbit aangeeft in de config, maar de mijne nog steeds 20 Mbit aangeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:56:
Weet iemand wat het standaard wachtwoord is als je de livebox instellingen wilt wijzigen?
En hoe krijg ik zo'n overzicht met snelheidwaardes ed?
user = admin
pass = admin

Klik op geavanceerd rechtsbovenin. Voer de bovenstaande gegevens in en klik op Statistieken -> ADSL Statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18172 Kb
Afname Dichtbij : 23.9 (dB)
Ver weg : 7.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 5 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 10663
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 519
ES-teller van 1 dag 0

netjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Statistieken vanuit Waalwijk:
Afstand tot centrale ca 2200 mtr

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 10660 Kb
Afname Dichtbij : 34.1 (dB)
Ver weg : 13.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
HEC-teller 22478
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3799
ES-teller van 1 dag 0

Iemand nog suggestie voor verbeteringen? CRC Fouten is wel hoog of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou is mijn lijn vandaag opgeleverd, maar ik moet nog 2 weken wachten op de modem....
Ik heb nog wel een oudere Speedtouch home modem liggen.
Kan deze ook werken voor Wanadoo?

Ik heb de startpost bekeken en het met die waardes geprobeerd, maar dat lukt tot op heden niet.

Ik heb staan :

phonebook : name / lan vpi / 8 vci / 35 type / bridge usage / configured
bridge : bridge port / lan encap / llc FCS / NO state / forwarding

verder heb ik niets aangepast. Moet het hiermee werken of zie ik iets over het hoofd.

Alvast heel erg bedankt. Anders zit ik nog 2 weken zonder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:20:
[...]
Maar port 21? Wordt die gekaapt door de livebox of gaat die ook goed?

Anders gewoon een nieuwe SSH certificering aanmaken en instellen.

/me LinuX-TUX heeft nergens last van :/
ook nooit gehad ten tijde van de telnet server die naar buiten open stond
Wordt idd gekaapt door de LB zoals ook 85 :'(

Ik weet het even niet meer. Kan totaal geen connectie krijgen met de freebsd server at all 8)7
via een externe weg dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rleunk
  • Laatst online: 13-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:41:
Nou is mijn lijn vandaag opgeleverd, maar ik moet nog 2 weken wachten op de modem....

Ik heb de startpost bekeken en het met die waardes geprobeerd, maar dat lukt tot op heden niet.

Ik heb staan :

verder heb ik niets aangepast. Moet het hiermee werken of zie ik iets over het hoofd.

Vandaag ook een navraag gedaan bij Wanadoo, lijn was de 25e opgeleverd, heb inmiddels m'n oude copperjet 810 modem aan de praat gekregen.

De Adsl Family is al opgeleverd er is alleen een probleem met het leveren van de Livebox,
er is sprake van enige vertraging in het verzenden van de Livebox. Wanadoo probeert dit zo
spoedig mogelijk te verhelpen. U kunt proberen uw oude modem met de volgende instellingen
werkende te krijgen:

Wanadoo ADSL Family:

VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Dus nog maar ff wachten op de livebox dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26

Ik heb staan :

Wat moet ik doen als ik mijn modem niet via de cd-rom kan instellen voor ADSL Family?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 9.2 (dB)
Ver weg : 1.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Update sinds vanochtend.
Afstand tot centrale 600 meter--> Leiderdorp, Lijnbaan

En geen crc errors :D

Met Download Accelerator haal ik rond de 2000 en soms 2100KB/s

Netjes toch?

Mijn LB staat 3 meter van het ISRA punt vandaan, verbonden dmv cat5 (2x2)kabel.
Tevens heb ik ook Telefonie, wat opzich een goed geluid geeft met af en toe een wat hardere (geen hinderlijke) ruis.

[ Voor 17% gewijzigd door zipper646 op 29-11-2005 22:20 ]

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd netjes. Ikzelf heb dezelfde resultaat.

Nice he..

Moet je eens van een newsserver gaan downloaden. _/-\o_ :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Ik heb staan :

http://www.xs4all.nl/cist...hapter140135,138,139.html

Deze exact volgen, maar dan met VPI/VCI 8/35 inderdaad voor Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het erg dat ik zo veel fouten heb :(

Afbeeldingslocatie: http://img173.imageshack.us/img173/8735/untitled7mw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Gulio
Ho,

Utrecht Zuid hier weer...zit met een instabiele verbinding. In de LB lijkt het allemaal fantastisch, maar de bbned speedtest schommelt tussen de 400 en de 800. Eerder vanochtend continu op 1.5 / 1.6 Mbit.

Downloads op payserver ook bagger...nu nog maar 200-300kbps ipv 1.5 mb/s.

Andere ervaringen in UT-Z? Wa's wijsheid...afwachten of gaan rellen bij wanadoo?

Grt,
Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Don_Gulio schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:20:
Ho,

Utrecht Zuid hier weer...zit met een instabiele verbinding. In de LB lijkt het allemaal fantastisch, maar de bbned speedtest schommelt tussen de 400 en de 800. Eerder vanochtend continu op 1.5 / 1.6 Mbit.

Andere ervaringen in UT-Z? Wa's wijsheid...afwachten of gaan rellen bij wanadoo?

Grt,
Don
Ik vind de BBned speedtest niet zo goed eigenlijk.
Hij zegt dat ik maar 1800 Kbps aan banbreedte heb. Als ik dan een 100 mb file pak dan download ik gewoon met 1000/100 kb/s. Rara hoe kan dat? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat liggen die demping (afname) waardes ver van elkaar af. Kan komen door ergens een minder optimale aansluiting voor je LB.
Ho,

Als je nou even in je modem kijkt in plaats van afgaan op een 'behaalde snelheid' heb je al veel meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09-2024
stomme is met kabel haal ik 1800 - 1900 kb en via de usb dongle slechts 200-400 kb 8)7 .....

iemand enig idee, als dit zo blijft dan ga ik tekst en uitleg vragen aan wanadoo (doe het denk ik meteen ff :D ) heb tcp optimizer al erover heen gegooid maar zonder resultaat. bereik is ook super (pal naast de lb) schiet mij maar lek .

ps upload ook maar 50 kb :(
gegevens uit LB

Upstream 1020 Kb
DownStream 19788 Kb

[ Voor 9% gewijzigd door theHankyPanky op 29-11-2005 23:34 ]

Very funny scotty, now beam up my clothes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:11

Speedmaster

Make my day...

thehankypanky schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:32:
stomme is met kabel haal ik 1800 - 1900 kb en via de usb dongle slechts 200-400 kb 8)7 .....

iemand enig idee, als dit zo blijft dan ga ik tekst en uitleg vragen aan wanadoo (doe het denk ik meteen ff :D ) heb tcp optimizer al erover heen gegooid maar zonder resultaat. bereik is ook super (pal naast de lb) schiet mij maar lek .

ps upload ook maar 50 kb :(
gegevens uit LB

Upstream 1020 Kb
DownStream 19788 Kb
Wat verwacht je dan van een USb dongle? Vaste verbinding tussen LB en PC is echt het beste >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar dingetjes: welkom op GoT, je hoeft niet te groeten, dat kost alleen maar ruimte - wij groeten elkaar stilletjes per definitie. :)

Dan: rellen bij Wanadoo heeft sowieso geen zin. ;) Maar ook je probleem aanmelden wordt erg lastig - de kans is groter dat het probleem bij jou of bij de genoemde sites zit dan bij Wanadoo zelf. Waarom? Er zijn grofweg vier delen van je internet verbinding te onderscheiden:

1) Jouw netwerk - fysiek en logisch. Als je bekabeling rot is werkt het natuurlijk minder, maar ook als je machines het druk hebben met andere zaken, je configuraties niet goed zijn, en meer van zulke leuke onderwerpen.
2) Het stukje tussen jou en Wanadoo dat speciaal voor jou gereserveerd is - jouw telefoonlijn, jouw splitter, DSLAM poort, en nog wat kabel- en connectorzooi. Voor de bekabeling geldt meestal dat als die rot is, dat je dat constant merkt (net zoals in je eigen netwerk overigens), en als de DSLAM kaart rot is, dat je dan een uitzonderingssituatie te pakken hebt (zeker als hij het soms wel, soms niet doet, dan kan je je borst nat maken; dit is hoogst uitzonderlijk, overigens).
3) Het stukje tussen de DSLAM en het punt waar Wanadoo koppelt met andere ISP's - waarschijnlijk grotendeels een fiber-gebaseerd netwerk met prachtige router- en switchdingen ertussen, fantastisch (wel jammer dat ze veel te weinig lampjes op die dingen maken, maar da's een andere discussie). De kans dat hier iets mis is, is vrijwel nihil; dan was je hier al helemaal overspoeld met klachten, want hier wordt alles op een grote hoop afgehandeld, en problemen op dit stuk merkt iedereen (of op zijn minst een hele colocatie, als het tussen DSLAM en interconnect niet goed gaat).
4) Het hele grote stukje waar jij en Wanadoo weinig controle over hebben: het Wereldwijde Computernetwerk genaamd Internet. Hier geldt het recht van de zwakste schakel (hmm, ging die uitspraak niet anders...). Van veel grote sites weet je dat daar een goede connectie mee opgebouwd moet worden, maar zeker weten doe je het bijna nooit, omdat er bijna altijd wel stappen in de verbinding zijn die je niet kunt controleren (behalve als toevallig 1 hop wel erg veel problemen veroorzaakt, dan zie je dat redelijk snel).

Punt is dat het makkelijk in deel 4 kan zitten, dat lijkt me duidelijk. Deel 3 is erg onwaarschijnlijk. Deel 2 is mogelijk, maar daarvoor zou ik eerst eens kijken naar de snelheid waarop je verbinding trained is, want daarmee kan je bepalen of het fysiek is. Gaat dat goed, dan blijft de DSLAM poort nog over, waar ik al van zei dat het onwaarschijnlijk is dat daar iets mis mee is. Dan hou je nog 1 over, en gezien je verhaal ben ik nog niet echt overtuigd van het feit dat het niet mis gaat in het deel waar jij de volledige controle over hebt.

Veel succes met het onderzoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wireless op >10Mbps moet je sowieso al niet verwachten eigenlijk. Wireless is een netwerk toevoeging, niet een netwerk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
Tuut-Tuut schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:37:
[...]

Wat verwacht je dan van een USb dongle? Vaste verbinding tussen LB en PC is echt het beste >:)
dat begrijp ik ook wel ,maar het is toch een 54 mbps verbinding. dat daar nog een marge in zit ok, maar zoveel :? ik had wel verwacht dat ik ok zo'n 1,5mb zou kunnen downloaden. maar ja dat wordt nog maar een paar metertjes utp halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 11320 Kb
Afname Dichtbij : 33.0 (dB)
Ver weg : 12.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 4 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 34144
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3778
ES-teller van 1 dag 0

Mijn waardes... Als ik zo kijk is het niet echt al te best. Suggesties voor eventuele verbetering?
Livebox overigens niet restart na upgrade, alsnog doen?

[ Voor 7% gewijzigd door IT-Pro op 29-11-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
IT-Pro schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:44:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 11320 Kb
Afname Dichtbij : 33.0 (dB)
Ver weg : 12.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 4 (dB)
HEC-teller 34144
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3778
ES-teller van 1 dag 0

Mijn waardes... Als ik zo kijk is het niet echt al te best. Suggesties voor eventuele verbetering?
Livebox overigens niet restart na upgrade, alsnog doen?
wat is je afstand tot de centrale, isra, kabel etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
en tuurllijk ff resetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
thehankypanky schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:47:
[...]

wat is je afstand tot de centrale, isra, kabel etc ?
Afstand centrale is om en na bij de 2,4/2,5 km.
ISRA naar wandcontactdoos (kan niet anders) is denk ik cmtje of 50...
UTPkabel vanaf wandcontactdoos naar boven is circa 20 meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Laatst online: 18-09 15:12
hulde wanadoo,
1 dagje te vroeg })

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20328 Kb
Afname Dichtbij : 12.8 (dB)
Ver weg : 2.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
HEC-teller 730
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 47
ES-teller van 1 dag 0

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
Afstand centrale is om en na bij de 2,4/2,5 km.
ISRA naar wandcontactdoos (kan niet anders) is denk ik cmtje of 50...
UTPkabel vanaf wandcontactdoos naar boven is circa 20 meter...
2,5 km van de centrale !!! dan mag je niet klagen over 10mb down, aan de rest zal het niet liggen denk ik. en wat betreft die fouten .........dont ask me :*)

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 29-11-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Gulio
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:39:
[...]

Paar dingetjes: welkom op GoT, je hoeft niet te groeten, dat kost alleen maar ruimte - wij groeten elkaar stilletjes per definitie. :)

Dan: rellen bij Wanadoo heeft sowieso geen zin. ;) Maar ook je probleem aanmelden wordt erg lastig - de kans is groter dat het probleem bij jou of bij de genoemde sites zit dan bij Wanadoo zelf. Waarom? Er zijn grofweg vier delen van je internet verbinding te onderscheiden:
.
.
.
Veel succes met het onderzoek!
Ok dan, hier het ónderzoek dan...

Upstream 1020 Kb
DownStream 16400 Kb
Afname Dichtbij : 24.4 (dB)
Ver weg : 7.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
HEC-teller 786
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 84
ES-teller van 1 dag 0

Vanochten upgrade gehad, vaak dl getest op bbned zat telkens op 1.5 mbps.
Lijkt me dus niet dat mijn kabels er iets mee te maken kunnen hebben...want dat is hoe dan ook een onveranderde factor sinds vanochtend. Afstand centrale trouwens 1280m.
Ny idea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
thehankypanky schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:53:

2,5 km van de centrale !!! dan mag je niet klagen over 10mb down, aan de rest zal het niet liggen denk ik. en wat betreft die fouten .........dont ask me :*)
Nee nee, don't get me wrong. Die snelheid ben ik tevreden mee.
Alleen de overige waardes zijn een beetje minder... Vooral de CRC-fouten.
Ik was even nieuwsgierig hoe ik dat wat beter kon krijgen...

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 30-11-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
CRC fouten: Heb je altijd met een wide-open verbinding zoals deze. Als het er te-veel zijn per minuut gaat modem vanzelf de lijn opnieuw opbouwen op iets lagere snelheid.

Toen iedereen nog op 4096 stond liep elke lijn ruim onder wat maximaal mogelijk was dus geen fout te bekennen.

@Don_Gulio

Die 24dB geeft al aan dat je lijnlengte in werkelijkheid ietsjes langer is dan die 1200m die je denkt dat het is.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.