gewoon een die al geupgrade was neem ik aan?
[ Voor 18% gewijzigd door vr6-only op 28-11-2005 20:23 ]
It ain't stupid if it works!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 18% gewijzigd door vr6-only op 28-11-2005 20:23 ]
Verwijderd
Dus n00bs je hebt gelijk...Geachte heer,
Er is uitvoerig getest met een aantal nieuwe centrales en ook in combinatie met verschillende modems. Er waren wat voor en tegenslagen. Nu is er voldoende kennis en is er besloten om alle family abonnementen in december over te zetten naar adsl2+. Garanties over de snelheid kunnen we nu nog niet geven.
Met vriendelijke groet,Wanadoo
Verwijderd
Leuk woord dat Wanadoo hier introduceert.. voorslagenVerwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:35:
[...]
Geachte heer,
Er is uitvoerig getest met een aantal nieuwe centrales en ook in combinatie met verschillende modems. Er waren wat voor en tegenslagen. Nu is er voldoende kennis en is er besloten om alle family abonnementen in december over te zetten naar adsl2+. Garanties over de snelheid kunnen we nu nog niet geven.
Met vriendelijke groet,Wanadoo
Dus n00bs je hebt gelijk...
Ik zie slechts voor staan, dus Wanadoo introduceert hier geen nieuw woord maar (een) onzin....Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:56:
[...]
Leuk woord dat Wanadoo hier introduceert.. voorslagen
Jammer dat het volgende maand wordt. Het zal de stabiliteit wel ten goede komen.
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Verwijderd
Je hebt gelijk. Ik dacht het streepje erbij. Zoals bij voor- en nadelen.BN schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:59:
[...]
Ik zie slechts voor staan, dus Wanadoo introduceert hier geen nieuw woord maar (een) onzin....
Verwijderd
Goede vraag. Eindhoven/Strijp postcode 5616KSVerwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:17:
[...]
En welke centrale zit u? En wanneer bent u ge-upgrade? Vraag me af bij welke letter we zitten..
Uit de faq (bovenaan) de lijst met geupdate centrales:Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:17:
[...]
En welke centrale zit u? En wanneer bent u ge-upgrade? Vraag me af bij welke letter we zitten..
Verwijderd
Ja had dat lijstje gezien, maar wordt er niet echt wijzer van , maar dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over dat lijstjeZettie schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:39:
[...]
Uit de faq (bovenaan) de lijst met geupdate centrales:
http://adsl.xandrios.net/...e&updown=&adsltype=adsl2p
Mijn vraag was heel simpel: Is het de moeite waard om veel moeite te doen om mijn waarden te verbeteren OF zijn ze al goed genoeg, en NIET hoe goed zullen ze zijn als ik die moeite doe, daar zit de denkfout bij zowel de vorige replyer als bij jou.wilko2 schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:20:
[...]
Verwacht je dan dat we ruiken of het jij het de moeite waard gaat vinden? De noise hangt ook 'nogal' af van je huidige bekabeling. De enige manier om er achter te komen is het uitproberen. Niet gaan huilen als je dat te horen krijgt op Gathering of Tweakers..
[...]
Het eerste wat in me opkwam, is de pagina (op de web admin) die de reboot triggert aanroepen met een cronjob en wget/curl, maar nu ik de source bekijk zie ik dat het via een POST-form gaat en dus niet zomaar aan te roepen is... Lekker is dat
offtopic:
(en waarom worden simpele HTML buttons in gódsnaam met JavaScript gemaakt)
Maar anyway, wat je dus nog wel zou kunnen proberen is om via bv. een scripttaal als Perl of PHP een paar telnetcommando's uit te voeren. Je zal dan wel wat moeten knoeien ermee.
(en allemaal theorie eh, ik heb zelf niks geprobeerd dus de kans bestaat dat het überhaupt niet gaat werken)
Nou valt wel mee hoor.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:43:
[...]
Ja had dat lijstje gezien, maar wordt er niet echt wijzer van , maar dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over dat lijstje
Verwijderd
Verwijderd
Iemand met het antwoord dan???? thnx!!Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:08:
mensen,
vast al eens gevraagd maar kan ut zo snel nie vinden![]()
ik wil mijn livebox draadloos maken en heb 1 pc en 1 laptop.
Moet ik nu bij Wanadoo 2 setjes (kaart/usb stick) gaan huren voor 2,95 per maand per stuk??
Verwijderd
Vooral het laatste bericht vind ik wel iets wat in de startpost gefixed moet worden, wat er nu staat klopt gewoon niet.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:13:
Verwijzing naar registry patch:
[rml]XXfrankieXX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Lizard, is dit iets voor de startpost? Net zoals het proberen van meerdere threads tijdens het download-testen? En het volgende:
[rml]Kryz in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Thanks. :-)
Is dit zo? Op die snelheidspagina zegt Wanadoo dat er helemaal geen garantie is. Op de helpdeskpagina's (kan je volgens mij niet naar linken vanwege dynamische links) staat dit:n00bs schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:51:
Nummer 1: Wanadoo garandeert 8Mbit. Alles wat hoger is tot aan de 20Mbit is dus een mooi extratje.
Via Overige Produkten op de website kom ik gewoon bij: http://www.wanadoo.nl/cable/ . Direct kan ik inderdaad zo snel niet terugvinden.bjck schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:28:
Wanadoo ADSL Direct (BBned) lijkt verdwenen.
Wanadoo Cable lijkt verdwenen.
Ik heb het hier in een eerder topic al over gehad: de kans is erg aanwezig dat niet specifiek de gebruikte hardware van belang is, maar de error correctie. Als Wanadoo voor een kwalitatief sterke errorcorrectie gekozen heeft, dan merk je dit in je latency (als je wil kan je het zo erg maken dat je je latency in minuten moet gaan metenKBDE schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:50:
Ik geef je overigens absoluut gelijk dat we niet mogen klagen met de pingtijden. Welke overigens rond de 30ms zijn na omschakeling op ADSL2 en niet 20ms welke ze eerst waren. Maar toch blijft het natuurlijk vreemd dat een nieuwere techniek slechtere pings heeft. Zelfs zodanig dat het merkbaar is bij browsen.
Gebruik wanadoo wellicht Cisco apparatuur? Deze staan er ondanks hun betrouwbaarheid en hoge prijs ook om bekend dat deze vergeleken met andere merken vrij hoge latencies veroorzaken. Heb dit overigens ook zelf ondervonden in verschillende testopstellingen.
Versatel gebruikt volgens mij UTStar DSLAM's (als ik Google mag geloven), en bbned gebruikt voor ADSL2+ Alcatel. bbned heeft ook nog Cisco's in het veld, maar voor zover ik weet wilden ze geen ADSL2+ kaarten voor Cisco's kopen. Ik vond het zelf ook enigszins apart dat Cisco hiermee kwam, gezien het feit dat ze gestopt zijn met het ontwikkelen van hun DSLAM's. Zullen ze wel gedaan hebben onder druk van gebruikers van hun DSLAM's, zoals Tiscali NL.Hoe zit het eigenlijk bij versatel? Of bij BBNED ADSL2+ klanten?
vr6-only schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:36:
nog 3 dagen wanadoo en dan ga ik wel klagen
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:25:
Kan bijna niet wachten totdat ik ook geupgrade ben, ben alleen wel bang dat tot in december bezig zullen zijn met de upgrades.
Het wordt wel krap he?n00bs schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:25:
Ik denk dat het weer even gaat duren. Ik denk dat ze eerst dat netwerkonderhoud gaan doen voordat men verder gaat met de migratie. En dus halen ze het niet voor eind november wat ik al de hele tijd zei
Ik heb geen mail gekregen hoe kom je daarbijvr6-only schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:46:
ach ja, weer een maand. maar wat voor soort onderhoud zou het zijn ?? ik moet eerlijk toegeven dat ik dat mailtje van nOObs niet echt betrouwbaar vindt. niet dat hij dat mailtje niet gekregen heeft maar de persoon die het beantwoord heeft
Verwijderd
nr1: is al vaak gepost en kan je vinden op de speedtouch site, de config tool gewoon dowloadenVerwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:01:
Hmzzz, ziet er niet naar uit dat ik binnenkort het modem heb dus, kan iemand me dan een link geven naar hoe ik me speedtouch 510 moet instellen om toch iig nog adsl te hebben?
En die ipod, krijg je daar een bevestigingsbrief van of niet?! Nog helemaal niets ontvangen van Wanadoo, op de welkomstbrief na dan terwijl het de 30e wordt opgeleverd....alvast bedankt voor de info!
Verwijderd
@nr1: staat er niet expliciet bij dat het ook voor de 510 / Wanadoo is, maar zal die proberen.n00bs schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:19:
[...]
nr1: is al vaak gepost en kan je vinden op de speedtouch site, de config tool gewoon dowloaden
nr2: is ook al vaak beantwoord. Eerst krijg je de LB en daarna een brief dat je 2 weken later de Ipod krijgt.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 23:26 ]
nr1: staat er zeer duidelijk bijVerwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:22:
[...]
@nr1: staat er niet expliciet bij dat het ook voor de 510 / Wanadoo is, maar zal die proberen.
@nr2: afwachten dus
Verwijderd
Als je nu op een beroerde of lange lijn (of door beroerde kunsten in het 'doe-het-zelf pakket' gedeelte) de 4Mbps niet haalt is er zelfs een kans dat je die een upgrade nog niet haalt natuurlijk. Maar nog geen enkele reactie van diemand die die 4Mbps niet haalt.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:54:
[...]
Is dit zo? Op die snelheidspagina zegt Wanadoo dat er helemaal geen garantie is. Op de helpdeskpagina's (kan je volgens mij niet naar linken vanwege dynamische links) staat dit:
"De downloadsnelheid van uw ADSL Family-verbinding zal na de snelheidsverhoging naar verwachting uitkomen tussen de 4Mbit/s en maximaal 20Mbit/s."
En dat duidt nog maar op een verwachting. Ik weet niet wat er gebeurt als je onder die 4 Mbit/sec komt, dat heb ik niet kunnen vinden.
Tiscali is alles aan het migreren naar UTStar ook. Cisco maakt helemaal geen ADSL2+ kaarten/apparatuur. Zijn compleet gestopt met DSLAMs.[...]
Versatel gebruikt volgens mij UTStar DSLAM's (als ik Google mag geloven), en bbned gebruikt voor ADSL2+ Alcatel. bbned heeft ook nog Cisco's in het veld, maar voor zover ik weet wilden ze geen ADSL2+ kaarten voor Cisco's kopen. Ik vond het zelf ook enigszins apart dat Cisco hiermee kwam, gezien het feit dat ze gestopt zijn met het ontwikkelen van hun DSLAM's. Zullen ze wel gedaan hebben onder druk van gebruikers van hun DSLAM's, zoals Tiscali NL.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Yub idd WTFvr6-only schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:48:
januari, WTF
Compensatie voor iets waar je niet eens extra voor gaat betalenn00bs schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:05:
[...]
Yub idd WTF
Is het niet mogelijk om een deel compensatie te krijgen aangezien de belofte dan niet wordt nagekomen? we kunnen natuurlijk op zijn minst proberen, maar eerst zal het 100% zeker moeten zijn wanneer je een upgrade krijgten daarnaast heb ik nog geen factuur gezien
dus ik hou misschien voorlopig gewoon mijn mond bij Wanadoo
Verwijderd
Nee tuurlijk, het ging mij erom dat ik niet weet wat voor procedure Wanadoo heeft als je die snelheid niet haalt, en of ze een ondergrens stellen (en wat voor alternatief dan natuurlijk).bjck schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:51:
Als je nu op een beroerde of lange lijn (of door beroerde kunsten in het 'doe-het-zelf pakket' gedeelte) de 4Mbps niet haalt is er zelfs een kans dat je die een upgrade nog niet haalt natuurlijk. Maar nog geen enkele reactie van diemand die die 4Mbps niet haalt.
I see. Dat van Cisco en ADSL2+ vond ik al een apart verhaal; hoorde het van iemand die het in principe kan weten, maar ook hij kan zich vergist hebben. Zonde, dat Cisco gezeur, dat heeft bbned en BabyXL/Tiscali een hoop centjes gekost en daar hebben ze niet echt lang mee kunnen doen.Tiscali is alles aan het migreren naar UTStar ook. Cisco maakt helemaal geen ADSL2+ kaarten/apparatuur. Zijn compleet gestopt met DSLAMs.
Idd. je koopt namelijk een product: genaamd ADSL2+ en je zit langer met ADSL1 opgescheept dan vooraf contractueel was afgesproken.keldon schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:13:
[...]
Compensatie voor iets waar je niet eens extra voor gaat betalen
Dan ben je toch ook wel op en top een hollander he?
Ok, ik heb verschillende aanpassingen gemaakt, de link gefixed. Met het KPN bel budget abbo laat ik zo nog staan, omdat je door Wanadoo verplicht wordt om KPN af te nemen ivm bereikbaarheid van 112, etc.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:54:
Lizard, ik heb een tijdje terug dit gepost:
[...]
Vooral het laatste bericht vind ik wel iets wat in de startpost gefixed moet worden, wat er nu staat klopt gewoon niet.
Dan denk ik ook dat het onderdeel "Acties" niet meer nieuw is, maar da's niet echt van belang natuurlijk.
Mja, dit begint te gek te worden, wacht eerst dat onderhoud af en zeg tot 1 december niets over de upgrades. Ik word er langzamerhand een beetje ziek van het gez**k van de upgrades. Of heb je liever dat het fout gaat en dat je 3 weken zonder internet zit?n00bs schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:21:
[...]
Idd. je koopt namelijk een product: genaamd ADSL2+ en je zit langer met ADSL1 opgescheept dan vooraf contractueel was afgesproken.
[ Voor 43% gewijzigd door vr6-only op 29-11-2005 00:55 ]
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Kanarie op 29-11-2005 02:44 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
[ Voor 7% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-11-2005 04:12 ]
Verwijderd
Verwijderd
Zuid ook
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 05:25 ]
Waarom denken mensen altijd gelijk dat het niet aan hun kant ligt? Als je LiveBox je nieuwe lijnsnelheid aangeeft kan je die snelheid ook halen als je alles op orde hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 05:10:
[...]
Zuid ook![]()
Download is super, alleen m'n upload lijkt niet veranderd te zijn, nog steeds hooguit 512kbps op speedtest.nl.(in de liveboxconfig zie ik wel 1024kbps staan
)
Daadwerkelijk 1Mbit upload had ik niet verwacht, maar de helft is wel érg karig. Hopelijk wordt dit nog beter.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Verwijderd
Verwijderd
ZyXEL 2602HW of een SpeedTouch 546 oid, zelf even kijken in de pricewatch xDmregeling2005 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 07:06:
Zevenaar is ook geupgrade.
Nu zit ik nog wel met een Speedtouch 510i en die gaat maar tot 8mbit.
Nu wil ik geen livebox, weet iemand alternatieven voor de Speedtouch ??
Die ook beetje redelijk geprijsd zijn ?
Verwijderd
Ziet er helemaal top uit.Lizard schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:22:
Ok, ik heb verschillende aanpassingen gemaakt, de link gefixed. Met het KPN bel budget abbo laat ik zo nog staan, omdat je door Wanadoo verplicht wordt om KPN af te nemen ivm bereikbaarheid van 112, etc.
Die regelgeving bestaat ook in Nederland, tot op bepaalde hoogte. Als je VoIP aanbiedt op zogenaamde "first-line" basis, dus voor de klant als primaire oplossing (wat betekent dat de klant er volgens de aanbieder geen extra lijn meer bij hoeft te hebben), dan moet je zowel het bellen naar 112 toe kunnen staan (wat voor "normale" telefonie leveranciers ook betekent aparte ISDN30's aanleveren die hier speciaal voor gebruikt worden - hoe dit in zijn werk gaat bij VoIP providers weet ik niet exact), als nummerherkenning aan kunnen bieden naar de 112 centrale (ook als de klant kiest om nummerherkenning uit te zetten). Er zullen nog wel wat specifieke regels zijn, maar die ken ik niet.In de VS weet ik dat voip aanbieders verplicht zijn om alarmnummers bereikbaar te maken. Weet iemand hoe dat hier in Nederland zit?
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 08:14 ]
......
Bij mij nog niks... terwijl ik ook in winschoten woon.IT-Pro schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 07:07:
Winschoten Centrum - Ws-C
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 11320 Kb
Afname Dichtbij : 33.0 (dB)
Ver weg : 12.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 4458
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 495
ES-teller van 1 dag 0
Het lijkt er idd op dat Wanadoo de eindsprint heeft ingezet. En dat onderhoud zal dan wel noodzakelijk zijn om de rest v.d. apparatuur Adsl2+ gereed te maken ofzo?
Verwijderd
[ Voor 95% gewijzigd door Lanfear28 op 29-11-2005 08:47 ]
Ik teken nergens meer voor
[ Voor 60% gewijzigd door markmart33 op 29-11-2005 10:30 ]
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Very funny scotty, now beam up my clothes!!!
Verwijderd
Verwijderd
Status ADSL-lijn VerbondenMstE schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 08:51:(Centrale is Maastricht-Pottenberg, afstand is ~1530 meter)
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 11:17 ]
Weet je dat zeker? Toen ik Family aanvroeg (nu nog ADSL lite) vroeg ik nog aan die vent aan de telefoon of mijn modem de nieuwe snelheid aan zou kunnen. Geen probleem zei hijLekkere Loempia schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:50:
[...]
Een Speedtouch 510 kan maximaal 8mbit downstream en 1mbit upstream aan. Denk dat het al genoeg zegt.
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 12:00 ]
Verwijderd
Verwijderd
Get me my beer!Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 08:05:
Dus, welke zeikerdjes die voor de einddatum aan het miepen geslagen zijn, gaan op de Dam hun schoen opvreten? Of wordt er gecompenseerd met bier, zoals Slakkie en Linux-Tux aangegeven hadden?
In art 7.6 van de Telecomwet staat:[...]
Die regelgeving bestaat ook in Nederland, tot op bepaalde hoogte. Als je VoIP aanbiedt op zogenaamde "first-line" basis, dus voor de klant als primaire oplossing (wat betekent dat de klant er volgens de aanbieder geen extra lijn meer bij hoeft te hebben), dan moet je zowel het bellen naar 112 toe kunnen staan (wat voor "normale" telefonie leveranciers ook betekent aparte ISDN30's aanleveren die hier speciaal voor gebruikt worden - hoe dit in zijn werk gaat bij VoIP providers weet ik niet exact), als nummerherkenning aan kunnen bieden naar de 112 centrale (ook als de klant kiest om nummerherkenning uit te zetten). Er zullen nog wel wat specifieke regels zijn, maar die ken ik niet.
Dit betekend imo dat een VOIP provider hier ook voor moet zorgdragen.Een aanbieder van een vast openbaar telefoonnetwerk, van een vaste openbare telefoondienst, alsmede een aanbieder van een openbare betaaltelefoon en een aanbieder van een mobiel openbaar telefoonnetwerk en van een mobiele openbare telefoondienst stellen het gebruik van oproepnummers voor hulpdiensten kosteloos en zonder toegangsbelemmeringen ter beschikking aan alle gebruikers van zijn dienst
Bron: Verzameling Nederlandse wetgeving 2003/2004 - Koninklijke Vermande - A53 - page 1006
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 11:13 ]
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 11:07 ]
Gewoon spullen
Verwijderd
Toch maar even je kabels nachecken idd. Vind je downstream echt laag in dit gevalVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:50:
Plus minus 750 meter centrum rotterdam centrale kornenaar straat
Verwijderd
Kreeg van 10 dagen geleden te horen dat de fout in de centrale zat, duurt alleen wel heel erg lang om het te reparerenVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:07:
[...]
Toch maar even je kabels nachecken idd. Vind je downstream echt laag in dit geval
Verwijderd
Verwijderd
Werkt dit ook voor de modems die je vroeger kreeg bij Planet? Dat zijn ook Speedtouch dingen, alleen weet ik niet meer zeker of het een 510 is of een andere 5xx serie.Config tool voor de Speedtouch modems voor het Wanadoo netwerk: http://www.speedtouch.nl/drivers.html#516
Het is echt simpel klikwerk. Ik heb mijn Speedtouch 510 ook een tijd gebruikt voor het Wanadoo netwerk. Echter werkt de Livebox toch betere (hogere doorvoersnelheid en lagere ping)
Verwijderd
Status ADSL-lijn Verbonden |
ADSL standaard G992_5_A |
Upstream 1020 Kb |
DownStream 18316 Kb |
Afname Dichtbij : 23.4 (dB) |
Ver weg : 6.7 (dB) |
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB) |
Ver weg : 12 (dB) |
HEC-teller 523 |
Firmware 0xe200314 |
ES-teller van 15 min 0 |
CRC-fouten 33 |
ES-teller van 1 dag 0 |
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
tussen de 950 - 1050 meter..Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:05:
Prometeus hoever zit je van de centrale. Ik zit ook in Roosendaal. Ik krijg het volgende week. Wordt vervolgd.
Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 17728 Kb 1020 Kb
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17728 Kb
Afname Dichtbij : 24.7 (dB)
Ver weg : 7.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 96
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 20
ES-teller van 1 dag 0
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Fijne tool inderdaad. Ik woon ook in Roosendaal, dus ben benieuwd als ik vanavond thuis komVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:25:
[...]
tussen de 950 - 1050 meter..
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe
Gebruik deze tool echt makkelijk om je snelheid te verbeteren ik haalde eerst maar 1080 KB/s en vond het tegenvallen daarna met deze tool zat ik rond de 2100 KB/s
Deze tool staat ook in de startpost.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 14:47 ]
thnxVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:53:
Even een update voor apple bezitters.
Apple heeft een broadband optimizer beschikbaar gesteld voor optimalisatie van je breedband verbinding. Dit kon natuurlijk al in de terminal, maar nu is er een fraai programmatje voor.
http://www.apple.com/support/downloads/broadbandtuner10.html
The system parameters are sysctl variables that are set as follows:
net.inet.tcp.sendspace: 131072
net.inet.tcp.recvspace: 358400
kern.ipc.maxsockbuf: 512000
[ Voor 29% gewijzigd door _avalanche_ op 29-11-2005 15:11 ]
Verwijderd
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1024 Kb DownStream 20468 Kb Afname Dichtbij : 7.0 (dB) Ver weg : 0.8 (dB) SNR-marge Dichtbij : 8 (dB) Ver weg : 14 (dB) HEC-teller 7 Firmware 0xe200314 ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 2 ES-teller van 1 dag 0 |
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 15:23 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq