[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.745 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
bjck schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:40:
Verkijk je niet met pingen van www.wanadoo.nl natuurlijk. Die servers staat in spanje in het Wanadoo.es netwerk ;) Niet heel gek dat je dan 67ms latency hebt natuurlijk.

...

En ping van 22ms naar tweakers.net is ook niet heel raar of hoog. Misschien wel als je met KPN-DSL 10ms gewend was, maar voor een breedband verbinding is tot 25ms heel normaal/redelijk gewoon.
Als je pingt naar www.wanadoo.nl ping je naar Spanje. Als je ping naar wanadoo.nl (dus zonder www) ping je naar NL.

Bij mij is de ping 22 ms na de upgrade (naar servers in NL). Voor de upgrade was hij 19 ms, er is dus 3 ms bijgekomen. Het zou kunnen dat dit door het ADSL2+ protocol komt (is een stuk ingewikkelder dan gewoon ADSL), het kan ook zijn dat het door de Livebox komt die wat extra werk moet doen... wellicht dat dat 3 ms kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Ik zou er nog geen 3ms wakker van liggen vannacht :+

Game zelf nog wel eens op servers aan de USA oostkust met latency van 130ms met BF-DC en gaat ook vaak nog prima. Als het maar stabiel is en niet door steeds omklappende routes ergens op i-net anders wordt. En dan nog ligt dat vaak buiten de macht van m'n ISP natuurlijk. Die hosting toko's kunnen er soms ook wat van :?

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 27-11-2005 00:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Weet iemand misschien waarom er eigenlijk geen hogere uploadsnelheden voor ADSL/ADSL2+ zijn? Altijd maar max 1024kbit :?
Chello haalt al 2mbit up, ik geloof er geen bal van dat ADSL niet hoger kan, wat binnenkomt moet er toch ook weer uit kunnen? 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ADSL2+ kan tot 1280Kbps ongeveer maximaal. Maar hier zie je ook net als met ADSL1 dat niet iedereen dit zal halen. ADSL1 was het 1024Kbps maximaal, gemiddelde gehaald is 800Kbps.

Er is nog een andere ADSL2+ variant: annexM. Hier is de maximale upstream ongeveer 3Mbps. Maar wordt door niemand nog gebruikt/aangeboden momenteel in Nederland.

Vervolg zou VDSL zijn wat tot 13Mbps upstream kan hebben. Maar daar moeten de koperlijnen korter voor zijn. Zou je dat vanuit de huidige telefooncentrales gaan aanbieden kan het alleen aangeboden worden voor mensen met <1200m koperlijnen (dat is dus niet hetzelfde als <1200m hemelsbreed/afstand). KPN gaat testen daarmee in Zoetermeer, waarschijnlijk door apparatuur te plaatsen op een wijkkabelverdeelpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Adsl2 kan als het goed is sneller dan 1mbit uppen gezien er dan gebruik gemaakt kan worden van 2 lijntjes koper. Ik weet niet meer zeker hoeveel up adsl2 single en adsl2+ (extended adsl2) precies hadden... was wel meer dan 1024kbits iig...
kan zijn 1024+256, er is idd nog een andere vorm die men bijv in de scandinavische landen aanbied waarbij de upload hoger is. VDSL heeft niet een maximale upstream van 13mbits maar kan vdsl in 26mbit 'vsdsl' vorm staan, dit word dan ook meer aangeboden dan de 52/13mbit variant. Men is ook bezig met vdsl2 dacht ik waar het 100mbit updown zou moeten zijn. Vdsl zou best wel te implementeren zijn in nl.. kost wat maar..

Verder vroeg ik me af of het de moeite waard is kabels te lopen vervangen of livebox dichter bij isra punt te zetten NU:

Isra punt > 8 meter omhoog via platte kabel, 3 kleurkabeltjes aangesloten op isra punt zwart kabeltje steekt uit. Vervolgens plat zwart kabeltje via zon grote telefoonkop naar livebox.. ongeveer 2 meter lang, daarnaast nog 20cm plat naar DECT set. Ik heb de wireless versie.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 7.5 (dB)
Ver weg : 6.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 30 (dB)
Ver weg : 25 (dB)
HEC-teller 18
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 17% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 27-11-2005 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
De ADSL2+ standaarden die momenteel in gebruik zijn ondersteunen domweg niet meer dan 1 Mbit/s upstream, dit zit gewoon in de specificatie. Een bepaald frequentiegebied wordt gebruikt voor de upstream (de lagere frequenties) en een ander (groter) gebied wordt gebruikt voor de downstream (de hogere frequenties). Er is dus een bepaalde afweging gemaakt (als je een groter frequentiegebied voor upload zou reserveren dan wordt je max download weer lager).

De keuze voor een lage upstream t.o.v. downstream is om 2 redenen gemaakt:

1. De gemiddelde gebruiker download veel meer dan dat hij upload.
2. Het signaal van data die jij upload is het zwakste in de centrale (daar is de verzwakking het grootst). Omdat juist in die centrale de meeste storing (cross-talk) optreedt omdat daar alle draden bij elkaar komen, is de storing in de upload gemiddeld veel ernstiger dan die in de download (omdat het download-signaal juist het sterkste is in de centrale (en het zwakste bij jou thuis)). Daarom is de gemiddelde theoretisch haalbare upload lager dan de download bij ADSL en ligt de keuze om het asymmetrisch te maken voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
(jarig!)
Ik had gisteren nog mooi 16500 kbps in me intrain waarden en de upload was 1020 kbps

en nu wordt ik wakker in eenkeer boem internet doet niet. na paar restarts blijkt dat mijn snelheid nu in eenkeer 4 mbit is :| nu is het 4060 kbps :|

wat is hier aan de hand

.edit mijn kameraad woont paar straten verderop heeft ook gwn nog 14000 kbps. :? :?

[ Voor 16% gewijzigd door fusion.fake op 27-11-2005 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of het al bekend is maar mensen met wanadoo kunnen ook op news.euronet.nl komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:24:
ik weet niet of het al bekend is maar mensen met wanadoo kunnen ook op news.euronet.nl komen.
Volgens mij is het de server van news.wanadoo.nl maar dan onder een andere hostnaam?

[ Voor 23% gewijzigd door MensionXL op 27-11-2005 11:06 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
MensionXL schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:53:
[...]

Ik ga het gelijk proberen. :)

Volgens mij is het de server van news.wanadoo.nl maar dan onder een andere hostnaam?
Beide hostnamen komen op dezelfde server uit: 194.134.69.69. Dat verklaart denk ik dan een hoop. News.euronet.nl is bedoeld voor klanten van Euronet Internet (http://www.euronet.nl/). Euronet is een hele tijd geleden overgenomen door Wanadoo, maar opereert nog steeds onder eigen naam.

[ Voor 22% gewijzigd door Lekkere Loempia op 27-11-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdan :)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 22:04

XXfrankieXX

Who, me?

News.wanadoo.nl werd bij mij door newsleecher zelfs "ge-reversed-dnsed" naar iets van news1.euronet.nl. Je kan ook maar een beperkt aantal keer keer inloggen op deze server, en dan maakt het niets uit of je inlogd bij news.wanadoo.nl of news.euronet.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fusion.fake schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:24:
Ik had gisteren nog mooi 16500 kbps in me intrain waarden en de upload was 1020 kbps

en nu wordt ik wakker in eenkeer boem internet doet niet. na paar restarts blijkt dat mijn snelheid nu in eenkeer 4 mbit is :| nu is het 4060 kbps :|

wat is hier aan de hand

.edit mijn kameraad woont paar straten verderop heeft ook gwn nog 14000 kbps. :? :?
Gewoon nog een keer resetten en kijken wat hij dan doet. Nog niet terug op oude niveau je aansluitkunsten even nakijken en overdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:31

vr6-only

Blub Blub

nog 3 dagen wanadoo en dan ga ik wel klagen

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:36:
Ooooowh Oooooowh, wat zullen ze hem knijpen daar bij Wanadoo! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar vraagjes, ik heb hier het een en ander gelezen, maar deze dingen zijn nog niet helemaal duidelijk:

Die livebox was eerst crap, maar de laatste tijd lees ik er niet zoveel meer over, is hij verbeterd of is het nog steeds crap?
Zijn de nieuwsgroepen van wanadoo goed?
Ik zag in de begin post dat je 2x Ethernet hebt, kan je daar ook een accesspoint opaansluiten?
Hoezit het als je meer pc wilt aansluiten, dan moet je nog een router opaansluiten, heeft dat nadelen voor je verbinding (snelheid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
XXfrankieXX schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:18:
News.wanadoo.nl werd bij mij door newsleecher zelfs "ge-reversed-dnsed" naar iets van news1.euronet.nl. Je kan ook maar een beperkt aantal keer keer inloggen op deze server, en dan maakt het niets uit of je inlogd bij news.wanadoo.nl of news.euronet.nl.
Dat klopt inderdaad. Dus het heeft niet echt zin om news.euronet.nl in te stellen, daar gelden namelijk dezelfde restricties als op news.wanadoo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:20:
Ik heb een paar vraagjes, ik heb hier het een en ander gelezen, maar deze dingen zijn nog niet helemaal duidelijk:

Die livebox was eerst crap, maar de laatste tijd lees ik er niet zoveel meer over, is hij verbeterd of is het nog steeds crap?
Zijn de nieuwsgroepen van wanadoo goed?
Ik zag in de begin post dat je 2x Ethernet hebt, kan je daar ook een accesspoint opaansluiten?
Hoezit het als je meer pc wilt aansluiten, dan moet je nog een router opaansluiten, heeft dat nadelen voor je verbinding (snelheid)?
Met de nieuwste firmware is de Livebox wel goed te doen, maar het is nog steeds geen wereldapparaat. Als er niks aan het apparaat zelf mankeert voor wat betreft de hardware, dan draait het in principe goed en stabiel. Mocht het defect raken, dan vervangt Wanadoo hem gewoon zonder veel poespas. Voor de nieuwsgroepen hoef jij het niet te doen, zit een cap op. Je kan beter een payserver nemen, als je echt wilt leechen. Je kan een accesspoint erop aansluiten en het maakt niet echt uit welke ETH poort daarvoor gebruikt wordt. Het aansluiten van een router/accesspoint/switch moet geen echte invloed hebben op de snelheid (tenzij je echt een brakke el-cheapo router erop aansluit). Wel verstandig is om zo'n ding aan te sluiten, die op de WAN poort zo'n 20mbit aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt, dat is duidelijk.
Nog even over nadenken voordat ik het echt ga aanvragen maar het ziet er wel positief uit zoals ik de laatste berichten lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

vr6-only schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:36:
Wat bedoel je?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moeten alle centrales geupgrade zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02
Hmm na een tijdje heb ik gemerkt dat de Afname 'dichtbij & veraf' verbeterd zijn.
Zelfde met de SNR marge Dichtbij en Veraf allebei hoger geworden naar 10. (dB)

Lijkt me vreemd, als ik de LB reset zijn die waardes weer lager.
En train ik absoluut niet sneller in dan 7716kB. (toch wel netjes als je zowat 2.8km van de centrale afzit) Als ik het goed heb betekend dat hij hoger zou kunnen intrainen als de SNR marge niet lager dan 7dB word.
Heb nu wel na een paar dagen 27914 CRC fouten. (wel met 3 pc's erop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
(jarig!)
bjck schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:23:
[...]

Gewoon nog een keer resetten en kijken wat hij dan doet. Nog niet terug op oude niveau je aansluitkunsten even nakijken en overdenken.
ik heb de lb gereset train nu in op 3600 kbps :S

met aansluitspul zit het wel goed ik loop al paar maanden met deze setup en alles ging goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 18:42

parpes

I know things

Wie is er al geupgrade naar 20 Mbit en gebruikt NIET de livebox maar zijn eigen modem?
Welke modem heb je dan en hoe zijn de resultaten?
En belangrijker is nog welke instellingen heb je gebruikt om op wanadoo te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Laatst online: 18-09 15:12
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:18:
[...]
Dan moeten alle centrales geupgrade zijn ;)
is dat zo?

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

jep, ik heb hier een brief liggen waarin staat dat er eind oktober, begin november alles geupgrade moet wezen. later is dat veranderd op www.wanadoo.nl dat het in november is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaan ze echt niet redden in 3 dagen! :(

edit: mja het voegt nie veel toe aan het topic maar wou het ff kwijt :P

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:16:
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fusion.fake schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:47:
[...]

ik heb de lb gereset train nu in op 3600 kbps :S

met aansluitspul zit het wel goed ik loop al paar maanden met deze setup en alles ging goed..
Het ik heb niets veranderd dus ligt niet bij mij argument is vrij nietszeggend. Als een kabeltje net aan vast zit kan het weken prima werken opeens misgaan.

Als iemand een toestel in huis aansluit op een aansluitpunt dat voor je LiveBox is afgetakt (wat daar als niet eens had mogen zitten!) klapt je lijn steeds onderuit en snelheid wordt steeds lager.

Zijn tal van redenen waarom het daar heel goed in kan zitten. Zelfs huisdieren die ergens aan knagen. Iemand die met de stofzuiger hard tegen de kabel die langs de muur ligt heeft geramd. Iemand die een paraplu perongeluk achter de plu-bak heeft gezet met de punt op een snoertje gestuiterd etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu adsl en voip telefonie van solcon (1024/512) met een smc "barricade G voice adsl router smc 7908 VoWBRA. Mijn contract loopt nu ten einde en wil graag gebruik maken van Wanadoo Family + telefonie .
Mijn vragen zijn:

Is mijn router geschikt voor dit abbonement
zo ja kan ik gebruik maken van dit abbonement zonder livebox(ik ben zeer tevreden over mijn smc router)
kom ik veel problemen tegen met de overstap wat betreft de telefonie

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
In principe wel gezien dat ding de ITU G.992.5 spec ondersteund (adsl2+)

Verder vroeg ik me af of het de moeite waard is kabels te lopen vervangen of livebox dichter bij isra punt te zetten NU:

Isra punt > 8 meter omhoog via platte kabel, 3 kleurkabeltjes aangesloten op isra punt zwart kabeltje steekt uit. Vervolgens plat zwart kabeltje via zon grote telefoonkop naar livebox.. ongeveer 2 meter lang, daarnaast nog 20cm plat naar DECT set. Ik heb de wireless versie.

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 7.5 (dB)
Ver weg : 6.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 30 (dB)
Ver weg : 25 (dB)
HEC-teller 18
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
tflegend schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:03:
In principe wel gezien dat ding de ITU G.992.5 spec ondersteund (adsl2+)

Probeer het en kijk of je noise afneemt. Dan weet je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds niet bekend wanneer de volgende upgrades zullen volgen?
Voor 1 december??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Als ik iemand bel, waarom hoor ik dan geen toon dat de telefoon overgaat ?
Hoort dit zo, of is dit niet goed ?

Feedback graag aub..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ze hebben nog 3 dagen en ze hebben er al een tijd niets geupgrade dus ik denk en hoop dat ze voor 1 december alles wat over is upgraden naar 20 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijken weinig problemen te zijn met die upgrades. Tenminste, ik hoor de inmiddels geupgrade tweakerts niet massaal klagen :)

Mischien dat ze dan inderdaad gewoon pats-bang in 1 keer die hele upgrade er doorheen rammen op het laatst. Ze zullen het eventuele gezeur als ze het niet doen willen voorkomen zou je denken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
parpes schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:55:
Wie is er al geupgrade naar 20 Mbit en gebruikt NIET de livebox maar zijn eigen modem?
Welke modem heb je dan en hoe zijn de resultaten?
En belangrijker is nog welke instellingen heb je gebruikt om op wanadoo te komen?
Speedtouch 546 MultiPC modem.
Gewoon ff configgen met de configtool die op SpeedTouch.nl staat, of met een PPPoA template :)

Werkt prima, hij beent het qua download gewoon bij ('t varieert soms als hij gereboot word...). De upload zit op 980 kbit, waar ik overigens ook gewoon blij mee ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netvisions schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:07:
[...]

Speedtouch 546 MultiPC modem.
Gewoon ff configgen met de configtool die op SpeedTouch.nl staat, of met een PPPoA template :)

Werkt prima, hij beent het qua download gewoon bij ('t varieert soms als hij gereboot word...). De upload zit op 980 kbit, waar ik overigens ook gewoon blij mee ben
Ik heb ook Family en bij mij is de snelheidsverhoging al doorgevoerd. Ik heb gewoon nog m'n Speedtouch 510 (lampjes aan bovenkant) modem behouden. Alleen ga ik slechts 4642 kbps (580 kb/sec) en m'n upload is 680 kbps (85 kb/sec). Ik zit dan wel 2600 meter van de centrala vandaan maar dit moet toch sneller kunnen? Volgens mij kan de speedtouch dan wel niet sneller dan 8mbit maar dit haal ik nu nog niet eens. Ik heb ook de nieuwste firmwire geinstalleerd voor m'n speedtouch, maar dit mocht ook niet baten.

Ik vraag me nu dus af of ik over moet stappen op een LB? Hopelijk haal ik dan wel een wat aannemelijkere snelheid.. vele hier halen een zeer hoge snelheid volgens mij.. dat ver van mijn snelheid vandaan ligt.
Volgens mij heeft ook bijna iedereen hier een LB!!

Kan iemand mij misschien een goede raad geven?
Alvast erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Shortway>
Heb je al de performance tips uitgevoerd?

En zijn die waarden de exacte line sync snelheden uit het modem? zonee post deze anders eens met alle waarden (SNR etc)

[ Voor 57% gewijzigd door n00bs op 27-11-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:35:
Shortway>
Heb je al de performance tips uitgevoerd?

En zijn die waarden de exacte line sync snelheden uit het modem? zonee post deze anders eens met alle waarden (SNR etc)
waar kan ik die tips vinden dan:D?
ik heb dit ip adres 10.0.0.138 ingevuld in me adresbalk en kan ik daar dan de exacte line sync snelheden vinden?

dit heb ik wel gevonden:

Line Status Enabled

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 832 / 5600

Uptime 00:43:15

kBytes Tx/Rx 3216 / 35625

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:28:
[...]

Ik heb ook Family en bij mij is de snelheidsverhoging al doorgevoerd. Ik heb gewoon nog m'n Speedtouch 510 (lampjes aan bovenkant) modem behouden. Alleen ga ik slechts 4642 kbps (580 kb/sec) en m'n upload is 680 kbps (85 kb/sec). Ik zit dan wel 2600 meter van de centrala vandaan maar dit moet toch sneller kunnen? Volgens mij kan de speedtouch dan wel niet sneller dan 8mbit maar dit haal ik nu nog niet eens. Ik heb ook de nieuwste firmwire geinstalleerd voor m'n speedtouch, maar dit mocht ook niet baten.

Ik vraag me nu dus af of ik over moet stappen op een LB? Hopelijk haal ik dan wel een wat aannemelijkere snelheid.. vele hier halen een zeer hoge snelheid volgens mij.. dat ver van mijn snelheid vandaan ligt.
Volgens mij heeft ook bijna iedereen hier een LB!!

Kan iemand mij misschien een goede raad geven?
Alvast erg bedankt
Blijkbaar komt de ADSL1 standaard op die lijn (zal vast nog langer zijn dan 2600 meter in werkelijkheid, meestal + 25 a 50%) niet verder dan zo'n 5Mbps. ADSL2+ kan ietsjes verder komen en je hebt kans dat je rond de 8 a 10Mbps gaat uitkomen met een ADSL2+ modem of de LB.

ADSL2+ maakt optimaler gebruik van dezelfde frequenties als ADSL1 en hier komt waarschijnlijk de winst vandaan. In hoeverre je nog van de extra frequenties (hogere) gebruik kunt maken op die lijnlengte moet je afwachten of je >12Mbps gaat halen.

Het is dus niet zo dat als ADSL1 <8Mbps dan ADSL2+ ook <8Mbps perse.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 27-11-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raad je me dan aan om toch een livebox aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:04:
raad je me dan aan om toch een livebox aan te schaffen?
Dat probeert hij duidelijk te maken ja.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 17-09 20:25

duderuud

Sliden is koel

Ik heb een probleem met pingen. Ik krijg het niet voor elkaar dat ik van buitenaf te pingen ben.

Na veel zoekwerk kwam ik er achter wat je zou moeten doen om het werkend te krijgen. Je moet 2 regels in de ini-file toevoegen.
Helaas staan deze er al in...en werkt het dus nog niet:

code:
1
2
3
[ pfirewall.ini ]
rule create chain=sink index=3 prot=icmp icmptype=echo-reply action=accept
rule create chain=source index=3 prot=icmp icmptype=echo-request action=accept

Wat doe ik nou fout? Mis ik nog een rule?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al geprobeerd een telefoon centrale met 2 analoge inkomende lijnen te gebruiken met een extra ADSL splitter? Ik zit er zelf aan te denken om de Profoon CX-28 te gaan proberen zodat ik ook de KPN lijn hoor overgaan (en aankloppen) als ik aan het bellen ben via de LiveBox. Ik had al in Deel I of II van dit topic gelezen dat je gewoon nog een ADSL splitter na je ISRA punt kunt zetten en vanuit deze splitter naar de LiveBox en naar een andere telefoon kan opsplitsen. Op de CX-28 kan je ook instellen op welke lijn je naar buiten kan bellen.
Heeft er misschien iemand ervaring met een andere telefoon centrale of een andere oplossing?

-edit-
Ik zie net dat Tiptel ook een 2/8 centrale heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:21:
[...]

Dat probeert hij duidelijk te maken ja.
Ok.. dan ga ik denk ik binnekort maar even een LB aanvragen bij Wanadoo.
In iedergeval bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem hier behalve dat ik dat ik geen speedtouch modem ertussen heb hangen.
Vandaar die file toch? 8)7 Oke, ik probeer icmp te enablen maar lukt Als ik pes4 als een client online wil spelen krijg ik steeds icmp / 3 error destination unreachable errors. Iemand enige idee wat ik kan doen ? Software firewall staat uit dus dat is het niet. 8)7
Duderuud schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:41:
Ik heb een probleem met pingen. Ik krijg het niet voor elkaar dat ik van buitenaf te pingen ben.

Na veel zoekwerk kwam ik er achter wat je zou moeten doen om het werkend te krijgen. Je moet 2 regels in de ini-file toevoegen.
Helaas staan deze er al in...en werkt het dus nog niet:

code:
1
2
3
[ pfirewall.ini ]
rule create chain=sink index=3 prot=icmp icmptype=echo-reply action=accept
rule create chain=source index=3 prot=icmp icmptype=echo-request action=accept

Wat doe ik nou fout? Mis ik nog een rule?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En als je nou gewoon de firewall eens uit doet vanuit de webinterface van de LB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, morgen ben ik eindelijk aan de beurt en dan wordt ik aangesloten. Ik heb speciaal verlof genomen om de Livebox in ontvangst te nemen.
Alleen, was mijn broer was afgelopen vrijdag aan de beurt en hij moet de Livebox nog krijgen.
Dit voorspelt niet veel goeds. Hij had wel een wireless aangevraagd en ik niet.
Zijn er meer die langer hebben moeten wachten op hun Livebox dan de opleverdatum van de lijn??

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 09:15:
Nou, morgen ben ik eindelijk aan de beurt en dan wordt ik aangesloten. Ik heb speciaal verlof genomen om de Livebox in ontvangst te nemen.
Alleen, was mijn broer was afgelopen vrijdag aan de beurt en hij moet de Livebox nog krijgen.
Zijn er meer die langer hebben moeten wachten op hun Livebox dan de opleverdatum van de lijn??

Thanks.
Klopt ze hebben problemen met leveren van de livebox, veel aanmeldingen laatste tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 13:27
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:16:

edit: mja het voegt nie veel toe aan het topic maar wou het ff kwijt :P
Ik denk dat ze het dus wel halen :>
Gaan we het volgende doen;

Als het ze niet lukt ... stuur ik je wel een kaartje/biertje
Als het ze wel lukt, dan stuur jij het ;)

:+
@ hieronder
Is dat nou ook een stille aanmelding :7

[ Voor 8% gewijzigd door LinuX-TUX op 28-11-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan bijna niet wachten totdat ik ook geupgrade ben, ben alleen wel bang dat tot in december bezig zullen zijn met de upgrades.

Afname Dichtbij : 0.0 (dB)
Ver weg : 1.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 24 (dB)
Ver weg : 24 (dB)
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
je formule gaat niet meer op in mijn geval :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Afname Dichtbij : 14.5 (dB)
Ver weg : 10.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 31 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

Dan zou ik op iets meer dan een km zitten, dan zou er toch wel een leuke speed uit moeten komen zodra ze de boel hier ook eens gaan upgraden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
Hoi,

Ik heb een paar vraagjes over de newsservers. Ik heb weinig zin om een payserver te nemen dus ik doe zo goed of kwaad als het moet dan toch maar met Wanadoo.

Als jullie het hebben over de cap op de newsservers, waar hebben we het dan precies over? Met andere woorden, wat is jullie maximum download speed? En met hoeveel connections is dat?

Klopt het nog steeds dat je max 3 connections aan kunt zetten?

Maakt het verschil of je je aanmeldt met je loginnaam en wachtwoord, zodat Wanadoo ziet dat je het Family abonnement hebt ipv een “lichter” abonnement?

Kun je met je Wanadoo abo nog steeds op de server van Euronet? Zo ja, is die inderdaad nog steeds sneller?

Gaat na de speedupgrade van 4 mb (ongeveer) naar 20 mb (ongeveer) ook de speed van newsserver omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
kadoendra schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:40:
Hoi,

Ik heb een paar vraagjes over de newsservers. Ik heb weinig zin om een payserver te nemen dus ik doe zo goed of kwaad als het moet dan toch maar met Wanadoo.

Als jullie het hebben over de cap op de newsservers, waar hebben we het dan precies over? Met andere woorden, wat is jullie maximum download speed? En met hoeveel connections is dat?

Klopt het nog steeds dat je max 3 connections aan kunt zetten?

Maakt het verschil of je je aanmeldt met je loginnaam en wachtwoord, zodat Wanadoo ziet dat je het Family abonnement hebt ipv een “lichter” abonnement?

Kun je met je Wanadoo abo nog steeds op de server van Euronet? Zo ja, is die inderdaad nog steeds sneller?

Gaat na de speedupgrade van 4 mb (ongeveer) naar 20 mb (ongeveer) ook de speed van newsserver omhoog?
Er staat een behoorlijke topic ervoor open, mischien kan je daar alle antwoorden goed vinden: Wanadoo nieuwsserver beperkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks.
Ik zou ook 25 november omgezet worden van XS4ALL naar Wanadoo, en enkele dagen daarvoor de LB(draadloos) ontvangen.De omzetting is gebeurt, alleen de LB is nog niet binnen.Ik zit nu met mijn oude modem.Ik wacht geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:31:
[...]

Ik zou ook 25 november omgezet worden van XS4ALL naar Wanadoo, en enkele dagen daarvoor de LB(draadloos) ontvangen.De omzetting is gebeurt, alleen de LB is nog niet binnen.Ik zit nu met mijn oude modem.Ik wacht geduldig af.
Hartelijk dank voor je reactie. Het vervelende is dat Wanadoo een werkende adsl lijn stop zet en hun lijn aktiveert. Alleen zonder modem heb je er weinig aan. Zijn er nog mensen met een LB zonder wireless die de laatste dagen zijn aangesloten waar ze wel op tijd werden geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:25:

Afname Dichtbij : 0.0 (dB)
Ver weg : 1.0 (dB)

Ver weg : 24 (dB)
woon je IN de telefooncentrale? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woon je IN de telefooncentrale? 8)7
bijna wel ja :p

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 89 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:37:
[...]

Hartelijk dank voor je reactie. Het vervelende is dat Wanadoo een werkende adsl lijn stop zet en hun lijn aktiveert.
Ja is dat zo ? Ik beeindig namelijk op 27 december mijn adslcontract met Tiscali en ik lees net dat ik op 5 december wordt aangesloten door Wanadoo. Betekent dit dat als ik dan beschik over een Livebox dat ik ook gelijk effectief aangesloten ben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Hmm ik kon ook geen server draaien van UT, hoewel ik de firewall van de lifebox af had gezet, alles wijdopen had gezet op mijn eigen config (WinXP SP2 Firewall).. Maar goed werkte dus niet.. Wel vreemd opzich, maar wat je eens zou kunnen proberen is een andere port te nemen dan de standaard. Dit heb ik met BitTorrent ook gedaan en nu werkt het wel veel beter, connecten duurt ietsjes langer (sec. of 2) maar dan doet ie het perfect :)

Maar nog steeds zit ik met dezelfde vraag die niet beantwoord wordt :( 8)7 *zie post boven*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rleunk
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:31:
[...]

Ben op 25 november overgezet van Quicknet, maar tot op heden geen LB ontvangen, vanavond maar eens proberen m'n oude modem in te stellen, en afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 21:32
Is er iets bekend over een storing in de regio Nieuwegein? Vanochtend om 01:00 nl mijn modem gereset (om te kijken of de snelheid al verhoogd is) maar daarna geen ADSL meer (lampje brand wel) én geen telefoon meer (lampje telefoon uit). Hoop nl niet dat het mijn livebox is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:53:
[...]

Ja is dat zo ? Ik beeindig namelijk op 27 december mijn adslcontract met Tiscali en ik lees net dat ik op 5 december wordt aangesloten door Wanadoo. Betekent dit dat als ik dan beschik over een Livebox dat ik ook gelijk effectief aangesloten ben ?
Dat is helaas zo. Zonder modem kun je niets, tenzij je een modem hebt die geschikt is voor de lijn van Wanadoo.
Ik heb nog wel een oude Speedtouch liggen, maar deze is voor Isdn en ik geloof niet dat dit met een patch is om te zetten naar Analoog. Helaas, anders zou ik verbinding kunnen maken met dit modem totdat de Livebox komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rleunk schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:06:
[...]

Ben op 25 november overgezet van Quicknet, maar tot op heden geen LB ontvangen, vanavond maar eens proberen m'n oude modem in te stellen, en afwachten maar.
Zou je een wireless of gewone Livebox krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

iemand wacht nu al bijna een week op zn modem, dus denk dat wij nog iets langer mogen wachten. wel lekker onbeschoft om de klant niet op de hoogte te brengen dat ze leverings problemen hebben, nee je moet eerst 2 verschillende 0900 nummers bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rleunk
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:16:
[...]

Zou je een wireless of gewone Livebox krijgen?
Zou een gewone LB moeten ontvangen, geen draadloze versie genomen daar m'n Asus router al van draadloos is voorzien. LB zal wel ergens ingesneeuwd zijn, nog maar ff afwachten

[ Voor 11% gewijzigd door rleunk op 28-11-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bekende van me heeft in zijn statuschecker staan dat zijn aansluiting rond de 23ste zou worden opgeleverd, bijna een week geleden dus, maar zoals velen hier nog steeds geen livebox, danwel definitieve oplevering. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zettie schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:14:
Is er iets bekend over een storing in de regio Nieuwegein? Vanochtend om 01:00 nl mijn modem gereset (om te kijken of de snelheid al verhoogd is) maar daarna geen ADSL meer (lampje brand wel) én geen telefoon meer (lampje telefoon uit). Hoop nl niet dat het mijn livebox is....
Ik zit hier ook in Nieuwegein, hier gewoon verbinding, ook geen onderbrekingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:25:
iemand wacht nu al bijna een week op zn modem, dus denk dat wij nog iets langer mogen wachten. wel lekker onbeschoft om de klant niet op de hoogte te brengen dat ze leverings problemen hebben, nee je moet eerst 2 verschillende 0900 nummers bellen :(
Inderdaad, ik had wel een berichtje verwacht van de kant van Wanadoo, de levering kan natuurlijk altijd wat uitlopen, geeft niks, als je het maar weet.
Het werkt gelukkig goed met mijn oude modem, dus kan internetten, alleen bellen gaat niet, terwijl ik wel vanaf 25-11 betaal voor dit abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Elke keer dat gezeur met dingen die misgaan mbt levering etc en het dure 0900 nummer:
Ik heb al vaker gezegd je moet Wanadoo gewoon mailen, dit is gratis je wordt beter geholpen en er wordt niet 1000x gezegd dat je moet wachten en dan terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

n00bs schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:17:
Elke keer dat gezeur met dingen die misgaan mbt levering etc en het dure 0900 nummer:
Ik heb al vaker gezegd je moet Wanadoo gewoon mailen, dit is gratis je wordt beter geholpen en er wordt niet 1000x gezegd dat je moet wachten en dan terugbellen.
iemand heeft zn modem al :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

SYQ schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:31:
[...]

Bedoel je dat sarcastisch, of heeft die iemand echt zijn modem al ????

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

SYQ schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:31:
[...]
Uhhh, mijn modem was ook brak. Alles per mail afgehandeld en ook andere problemen. Zelfde voor een maat van mij die een maand geen internet had door verkeerde acties. Uiteindelijk gaf hij toe en deed hij wat ik zei: per mail afhandelen... de volgende dag was het gefixed :z (de x aantal telefoontjes hadden niets opgeleverd)

Verder is er altijd wel ergens waar je kan emailen oid.

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 28-11-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht ook nog steeds op LB. 2,5 week geleden telefonie besteld. Moet doorgaans na 7 dagen werken (aankoop via internet). Wacht nog steeds op LB...

Wanadoo vertelde vorige week dat ze leveringsproblemen hebben, maar dat de LB uiterlijk volgende (dus deze) week geleverd worden. Afwachten maar...?

Voordeel van Telefonie is dat het pas geactiveerd wordt zodra de LB geupdate is; dus nog geen kosten?

Correct me if I'm wrong :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:09:
Wacht ook nog steeds op LB. 2,5 week geleden telefonie besteld. Moet doorgaans na 7 dagen werken (aankoop via internet). Wacht nog steeds op LB...

Wanadoo vertelde vorige week dat ze leveringsproblemen hebben, maar dat de LB uiterlijk volgende (dus deze) week geleverd worden. Afwachten maar...?

Voordeel van Telefonie is dat het pas geactiveerd wordt zodra de LB geupdate is; dus nog geen kosten?

Correct me if I'm wrong :?
De facturatie start 5 dagen na versturing van de Livebox door Wanadoo (ff opgezocht).

[ Voor 23% gewijzigd door Lekkere Loempia op 28-11-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:16:
[...]

Dat klopt inderdaad. De Livebox haalt een bestand op met gegevens en pas dan wordt er gefactureerd.
Maar goed (slecht), je mist wel het gratis bellen. Dus ook voor mij geldt: KOM OP MET DIE LIVEBOX!!

Hieronder het bericht van Wanadoo:
Reactie (PvanE) 26-11-2005 12:17:31

Geachte heer Ritmeester,

Dat u met de geleende Livebox geen gebruik kan maken van Wanadoo telefonie klopt inderdaad. Tevens blijkt uit onze informatie dat telefonie nog niet geactiveerd is.

Aangezien het pas mogelijk is om Wanadoo telefonie te gebruiken als u de Livebox heeft zou ik u willen vragen de levering hiervan af te wachten. Deze is reeds besteld en zou binnen enkele werkdagen bij u afgeleverd moeten worden.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

TifKag schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:35:
[...]

Bedoel je dat sarcastisch, of heeft die iemand echt zijn modem al ????
sarcastisch natuurlijk :) paar reacties over leveringsproblemen en gelijk noobs die komt klagen, ja laten we het alleen maar hebben over de afstand tot de centrale met de bijbehorende livebox waardes

@noobs : no hard feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:16:
[...]

De facturatie start 5 dagen na versturing van de Livebox door Wanadoo (ff opgezocht).
Dat is alleen bij ADSL volgens mij. Telefonie wordt m.i. pas geactiveerd bij het update van de Livebox.

Nogmaals: correct me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb nog steeds geen factuur gehad anders :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
Nieuwegein Noord of Zuid?(Zelf zit ik op Noord)
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:09:
[...]
Ik zit hier ook in Nieuwegein, hier gewoon verbinding, ook geen onderbrekingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zettie schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:55:
Nieuwegein Noord of Zuid?(Zelf zit ik op Noord)

[...]
Hier ook Noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LinuX-TUX

Die script van jou voor de portforwarding. Werkt die ook met de nieuwe firmware laats??? B)

Rgds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
Hoi, Ik ben Linux-Tux niet, maar: bij mij werkt het ook met de nieuwe firmware
(volgens de faq:
Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van * LinuX-TUX even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - * LinuX-TUX )
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:05:
@LinuX-TUX

Die script van jou voor de portforwarding. Werkt die ook met de nieuwe firmware laats??? B)

Rgds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het dan EINDELIJK zo ver? Worden de resterende centrales geupgrade?

Wanadoo-melding: (http://www4.wanadoo.nl/meldingen/index.html#0)

In de nacht van 29 op 30 November en 30 November op 1 December zal er onderhoud plaatsvinden op ons ADSL Family netwerk.

Hierdoor is het mogelijk dat u tussen 0:00 en 07:00 uur maximaal een uur geen verbinding heeft met het internet, ook uw Wanadoo telefonie zal het dan niet doen.

Uiteraard kunt u wel gewoon gebruik blijven maken van uw KPN Telefonie verbinding.

Alvast onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zettie schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:23:
Hoi, Ik ben Linux-Tux niet, maar: bij mij werkt het ook met de nieuwe firmware
(volgens de faq:
Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van * LinuX-TUX even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - * LinuX-TUX )

[...]
Nou ben reeds geupgrade en heb de volle mep. 20Mbit. _/-\o_ Zal vanavond even de specs posten. Aleen heb ik mega props met de port forwarding. Heb namelijk een FreeBSD Server als web/ftp en ook mail en heb het nog niet voor elkaar gekregen om extern te verbinden met de server. Maar ik ga het zeker vanavond testen.

Bedankt voor de Info. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoXP
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 23:16

NeoXP

There are no dumb questions...

Volgens mij is het sinds de laatste firmware redelijk eenvoudig om poorten te forwarden, het is mij gelukt zonder het script.

Als je verbinding maakt met de LB kun je in het scherm waarin je terecht komt tegenwoordig al de instellingen voor de firewall doen. Klik je daarna op geavanceerd dan staan direct de policies obv nat goed.

Just learnin' to tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja met de firewall geactiveerd. Lijkt het allemaal niet moeilijk.

Hier mijn situatie.

FreeBSD: 192.168.5.12

Draaid op Apache2 Poort:80
SSH Poort: 22
FTP Poort: 21
TELNET Poort: 23
SMTP/POP Poort: 25 / 110

Als ik deze alle openzet dan zie ik als ik bij de firewall rules ga kijken idd dat ze open zijn maar als ik dan met b.v Shieldup ga controlleren is alles stealth..Dus vuurdicht 8)7

Ook als ik extern b.v ssh wil benaderen dan ook connection time out.

Zoals ook de mailserver. Lokaal perfect dus maar niets via Inet :/

Daarom wil ik toch eens kijken of dat script uitkomst bied ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 23 november wanadoo live + telefonie. Dit werkt goed tot zondag. De verbinding is nu al 2 dagen weg. Zondag gebeld en als reactie krijg je dan of je effe de kabels kan vernieuwen. Ik dacht laat ik maar niet zeuren en heb dit dus gedaan. Weer gebeld. En krijg de reactie dat het lijkt op een algemene storing of ik later weer kan bellen (11 uur). Ik bel rond 15:30 weer en krijg de reactie dat het geen algemene storing was en dat ze helaas niks konden en doen en dat ik morgen effe kon bellen. Vanochtend gebeld krijg je als reactie dat ze wat problemen hebben en dat het ongeveer 3 weken kan duren totdat ze dit kunnen oplossen. En of ik niet elke dag wou gaan bellen (was wel een goeie tip want dit kost erg veel geld ) Wat me ook opviel elke keer dat ik belden deed de verbinding effe (10 sec) terwijl dit uren niet deed. En als je dan vroeg of ze iets gedaan hadden kreeg je als antwoord. Nee meneer we kijken alleen je gegevens effe na

Hebben jullie hier ook ervaring mee dat je zo GOED geholpen wordt door de helpdesk 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
wilko2 schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:05:
[...]

Probeer het en kijk of je noise afneemt. Dan weet je het.
Ja lekker antwoord:P Ik vraag of het de moeite waard is en jij zegt doe de moeite eerst een oordeel dan zelf...*huil* naja ik laat t lekker zitten zie wel wat er gebeurt als de upgrade EINDELIJK plaatsvind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop alsof mijn livebox na een paar dagen of paar uur volloopt. Na een reset werkt het weer... Nu vroeg ik me af, kan ik iets maken dat de livebox elke nacht reset. Me server draait continu dus die zou het kunnen aanroepen. Iemand tips voor het maken van iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 11.0 (dB)
Ver weg : 8.5 (dB)
Ver weg : 22 (dB)

Wat denken jullie dat hieruit gaat komen? boven of onder de 15 mbit? Ik zit ongeveer 1050 meter van de centrale af. Ik zag net bij iemand anders hogere waardes met ook ongeveer 1 km afstand. Mijn Livebox is nu 20 meter van mijn isra punt af, raden jullie mij aan nav de waardes mijn boxje dichterbij te zetten? (De telefoonkabels naar de Livebox atm zijn ronde dure kabels van Alcatel)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
tflegend schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:49:
[...]

Ja lekker antwoord:P Ik vraag of het de moeite waard is en jij zegt doe de moeite eerst een oordeel dan zelf...*huil* naja ik laat t lekker zitten zie wel wat er gebeurt als de upgrade EINDELIJK plaatsvind...
Verwacht je dan dat we ruiken of het jij het de moeite waard gaat vinden? De noise hangt ook 'nogal' af van je huidige bekabeling. De enige manier om er achter te komen is het uitproberen. Niet gaan huilen als je dat te horen krijgt op Gathering of Tweakers..
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:18:
Het lijkt erop alsof mijn livebox na een paar dagen of paar uur volloopt. Na een reset werkt het weer... Nu vroeg ik me af, kan ik iets maken dat de livebox elke nacht reset. Me server draait continu dus die zou het kunnen aanroepen. Iemand tips voor het maken van iets dergelijks?
Het eerste wat in me opkwam, is de pagina (op de web admin) die de reboot triggert aanroepen met een cronjob en wget/curl, maar nu ik de source bekijk zie ik dat het via een POST-form gaat en dus niet zomaar aan te roepen is... Lekker is dat :(
offtopic:
(en waarom worden simpele HTML buttons in gódsnaam met JavaScript gemaakt :?)

Maar anyway, wat je dus nog wel zou kunnen proberen is om via bv. een scripttaal als Perl of PHP een paar telnetcommando's uit te voeren. Je zal dan wel wat moeten knoeien ermee.

(en allemaal theorie eh, ik heb zelf niks geprobeerd dus de kans bestaat dat het überhaupt niet gaat werken)

[ Voor 47% gewijzigd door Wortelsoep op 28-11-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:57:
[...]

Nou ben reeds geupgrade en heb de volle mep. 20Mbit. _/-\o_ Zal vanavond even de specs posten. Aleen heb ik mega props met de port forwarding. Heb namelijk een FreeBSD Server als web/ftp en ook mail en heb het nog niet voor elkaar gekregen om extern te verbinden met de server. Maar ik ga het zeker vanavond testen.

Bedankt voor de Info. :Y)
En welke centrale zit u? En wanneer bent u ge-upgrade? Vraag me af bij welke letter we zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 17:45

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

MensionXL schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:19:
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb

Wat denken jullie dat hieruit gaat komen? boven of onder de 15 mbit? Ik zit ongeveer 1050 meter van de centrale af. Ik zag net bij iemand anders hogere waardes met ook ongeveer 1 km afstand. Mijn Livebox is nu 20 meter van mijn isra punt af, raden jullie mij aan nav de waardes mijn boxje dichterbij te zetten? (De telefoonkabels naar de Livebox atm zijn ronde dure kabels van Alcatel)
Ik zit ook zo ver van de centrale en m'n LB trained boven 19000Kbps in. Afstand LS-isra is wel een stuk minder, 2 m. ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks.
Opleverdatum bekend

Uw ADSL-verbinding zal rond 25-11-2005 opgeleverd worden.
Rond deze datum zult u tevens het modempakket thuis ontvangen.

Nog niets ontvangen. Ik wacht deze week nog ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:19:
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb

Ronde kabels zijn sowieso al beter dan platte. Desalniettemin is een korter lijntje altijd beter.
In beide gevallen denk ik dat je iets boven de 15mbit uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier m'n specs

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 6.5 (dB)
Ver weg : 0.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 11 (dB)
Ver weg : 16 (dB)