[MMORPG] Final Fantasy XI deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 19.683 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Met die virtuele creditcard moet je gewoon geld overmaken op de Fortis bank in nederland. Lekker makkelijk dus. :) Zodra je dit hebt gedaan en het geld bij hun is ontvangen wordt je "creditcard" geactiveerd en krijg je de gegevens van de creditcard die je nodig hebt om FFXI te registreren.

Werkt goed hoor. _/-\o_

Verwijderd

Ik heb gister een rumblepad gekocht en tot mijn verbazing zat hier een 30 dagen trial voor FFXI in. Erg blij want eerder kon ik al geen trials vinden, en een mmorpg wil je natuurlijk eerst even testen voordat je een maand verpest hebt. Ik wist niet dat deze maar 15 euro koste, anders had ik het wel gedaan.

Maar nu ben ik na het downloaden van de setup (5 uurtjes) bezig met een update dat totaal 8 uur duurt, en zelf kan ik geen update patches vinden zodat dit wat sneller gaat. Bestaan deze wel? of weet iemand een ietswat geupdate versie te downloaden van het spel. Anders duurt het wachten zo lang, en met alt-tab crasht de hele boel.

Ook heb ik problemen met denk ik de schermresolutie van playonline. een stuk van het rechterbeeld staat nu links :/ Terwijl de schermresolutie gewoon goed staat. Maar dit zal wel door het vinkje windowed komen?

Dus heeft iemand een oplossing voor een van de 2 probleempjes, ik wil wel lekker :Y) natuurlijk

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:30:
Ik heb gister een rumblepad gekocht en tot mijn verbazing zat hier een 30 dagen trial voor FFXI in. Erg blij want eerder kon ik al geen trials vinden, en een mmorpg wil je natuurlijk eerst even testen voordat je een maand verpest hebt. Ik wist niet dat deze maar 15 euro koste, anders had ik het wel gedaan.

Maar nu ben ik na het downloaden van de setup (5 uurtjes) bezig met een update dat totaal 8 uur duurt, en zelf kan ik geen update patches vinden zodat dit wat sneller gaat. Bestaan deze wel? of weet iemand een ietswat geupdate versie te downloaden van het spel. Anders duurt het wachten zo lang, en met alt-tab crasht de hele boel.

Ook heb ik problemen met denk ik de schermresolutie van playonline. een stuk van het rechterbeeld staat nu links :/ Terwijl de schermresolutie gewoon goed staat. Maar dit zal wel door het vinkje windowed komen?

Dus heeft iemand een oplossing voor een van de 2 probleempjes, ik wil wel lekker :Y) natuurlijk
Dat probleem van playonline kan ik je helaas niet helpen, kijk anders Hier even.

Het updaten kan alleen via playonline helaas ;( dit duurt ook altijd verschrikkelijk lang, dit is met name gedaan om te zorgen dat men niet buiten playonline om updates kan instaleren die het spelen op een private server mogelijk maken.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb hem eindelijk binnen, dus kan eens gaan kijken hoe dit spel speelt.

De graphics error krijg ik als anti-aliassing aanstaat. Deze staat aan via de driver (nvidia) maar zorgt ervoor dat me hele scherm begint te flippen. Is hier nog een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:05
Ja, dat is op te lossen door AA in de Nvidia driver gewoon uit te laten staan.
Dit is net zoals bij ATI een rottige manier van AA.
Dit zorgt er ook voor dat je spel onnodig langzamer draait.
Zet dan liever je resolutie omhoog.

In mijn ogen, als het niet in het spel zelf ingeschakeld kan worden,
dan brengt het alleen onnodig problemen met zich mee.
Dus AA uit en resolutie omhoog, levert meer performance en
door de hoge resolutie is AA haast niet nodig.
Kan me niet herinneren of er een AA optie in FFXI zit.
Wel via een register tweak.
AF zit er wel in.

[ Voor 43% gewijzigd door Arunia op 17-02-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_021706_07.jpg

Crag Prommies finished. Mea 1/1. Ging dus een stuk beter dan Holla. Ben alleen wel een 3 kwartier bezig geweest om meds en gear te mulen hierna.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, ik moet ok nog steeds maar es de prommy's afronden. heb alleen nog mea gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Nu online
Wederom te lam en te laat om te vertalen, dus gewoon een copy-paste van m'n livejournal.

---

Not much to do this weekend. Made a lot of food to sell, but for some odd reason it wasn't selling at all, where normally it just flies off the AH. So just made about half the batch I originally intended, and decided to finally bite the bullet and level cooking on Sweet Rice Cakes. Now, this is some hefty loss synth, as the final product sells for about 1/5th of the ingredient cost, due to Fresh Mugworth being hella expensive. But, the static is gonna level our 64 jobs again, and for me that is Red Mage (finally). Sweet Rice Cakes is one of my favorite foods for Red Mage, so I could level cooking to 99, and have lots of Cakes to munch down, so the loss on the synth is more bearable. Turned out at finish I had about 50-55 stacks, so I am probably going to develop an indigestion on them, lol.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_022106_01.jpg

Look, I even made a HQ when leveling, long time since I've done that. So for that one, I got 12 Cakes instead of 9, weeee. My AH profit stuff finally sold as well, so next weekend Kat is probably going on a cooking spree. Just one more level of cooking to go, gonna have to decide what synth to do it on now. Either Dragon Steak (very expensive and big loss), or Cursed Soup (need to farm ex ingredients of the stingy Crawler's Nest Bees). Choices, choices.

Update also went terrifyingly smooth, not a single POL error, just flew through on both machines in about 20 minutes each. Also long time since that has happened. Will have to wait till tomorrow before I can play though, updates are ALWAYS in my evening hours. Oh well, can't be helped, so I just went to a friend's place instead. XP is gonna be burning again tomorrow, close to 65 so I can use my newly bought Enfeebling Torque. (^_^)-b

---

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Wat is het nou? burnen met de blm's of "gewoon" expen met onze lvl64/65 jobs? (Al is mijn rng ook aan het burnen, gil aan het burnen). Ik hoop de blm's, ik wil ook wel eens blizzard4 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Nu online
Zoals ik had begrepen de 64-ers, maar dat zien we vanavond wel denk ik. :P

Als zou burnen ook niet verkeerd zijn, zo dicht bij het eindpunt. Kan ook beide zijn deze week. We zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Wordt weer lekker druk, als dat idee van donderdag/vrijdag CoP doorgaat hebben we alleen nog maar de maandag en dinsdag voor ENM's / BCNM's / expen of elk andere dingetje (fenrir bijvoorbeeld) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Nu online
BCNM zal niet lang meer duren, want veel seals hebben we denk ik niet meer (ik heb op Kat nog 2 orbs aan seals denk ik).

En ja, hebben we weer wat te doen. Kan ook zijn dat we 1 dag CoP doen, 1 dag ENM's, 1 dag Sky en 2 dagen XP, of misschien wel anders, zien we vanavond wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:44
Mijn critical hit rate gecapt, zit nu op totaal van een 35tal vergaarde merits, en ik blijf nog wel even doorgaan. :)

Verder hebben we Totentanz (ENM uncapped) kunnen winnen, geen Blau Dolchs of Maneaters, wel een Corse Cape (maar 2m waard dusja :/). Doen we vrijdag opnieuw, dan heb ik hopelijk meer geluk.

De nieuwe items en quests in de update zijn wat teleurstellend, nieuwe avatar primes veel te veel werk/te moeilijk voor beperkte rewards. (Ifrit's bow is deftig als crit+ merkbaar is, shiva's shotel is een 'leuk' alternatief voor seiryu's voor sommige classes, en garuda's sickle is een goeie scythe voor de BLM die in zijn vrije tijd meleet met scythe)

De nieuwe earrings lijken me meer waard
Static Earring
MND+2 "Magic Def. Bonus"+2 Bonus damage added to magic burst
BLM onry duidelijk.
Magnetic Earring
MP+20 "Conserve MP"+5 Spell interruption rate down 8% MP recovered while healing +1
Goed voor WHM, maar vnl. voor SMN (WHM kan loquacious+Magician's gebruiken voor meer MP), maakt astral earring wel vrij belachelijk.
Hollow Earring
DEX+2 Accuracy+3 Ranged Accuracy+3 Sword enhancement spell damage +3
Eerst en vooral : lol RDM melee. Een soortement Minuet earring+1 voor melee, vnl zeer goed voor THF, andere classes zijn beter af met een combo van Assault earring met een attack earring denk ik.
Ethereal Earring
Attack+5 HP+15 Evasion+5 Converts 3% of damage taken to MP
Deze is situationeel goed voor PLD denk ik, en altijd goed voor NIN.

Ook geen wereldschokkende items, maar tenminste niet zo'n waardeloze troep als de SMN items. :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subenu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07 14:35
Ik had een vraag over een world pass. ik heb gehoord dat je hiermee kan kiezen op welke server je wil spelen alleen hoe werkt dit dan ?
ik wil graag op een server zitten waar veel nederlanders zijn zoals de server titan hoe pak ik dit aan
Ik hoop dat iemand deze n00b verder kan helpen :P

Greetz,

Subenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:16

NaWA

Hai, I Copy desu!

dan moet iemand van de server waar je op wilt gaan spelen op die server een worldpass kopen en die aan jou doorgeven.. en met die worldpass kun je ALLEEN naar de server gaan van waar die worldpass vandaan komt...

dus iemand koopt voor jou een worldpass op Titan en met die worldpass kun je alleen naar Titan.

Btw als je wilt kan ik je wel een Titan Worldpass regelen, ik zit zelf op die server.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subenu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07 14:35
Ok, ik snap het als je aan een world pass kan komen voor titan heel graag :) moet ik dan mijn oude character deleten en een nieuwe aanmaken ?
alvast bedankt

Greetz,

Subenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

als je oude char niet op Titan zit dan zul je of een 2de char moeten aanmaken of je oude moeten deleten ja.

Ik zal je wel ff een worldpass regelen nu dan.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

worldpass:
spoiler:
8249799634

kies als server: Titan

Mijn ingame nick is Nawa dus message me maar als je interesse hebt in een Linkshell.

*hmz.. dit had een edit moeten zijn.. o well*

[ Voor 14% gewijzigd door NaWA op 26-02-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Ik weet niet hoeveel er op op Titan zitten, maar op Ragnarok hebben we denk ik de grootste NL community tot nu toe. Ik weet zeker dat er 200+ NL/BE zijn waarvan er ongeveer 80 in de NL/BE-linkshell Swords 'n Roses zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Heh, op gilgamesh zijn er naar mijn weten maar 3 nederlanders die nog spelen :P (eentje is zo goed als gestopt, alleen gebruik ik z'n char nog dus als hij wil kan hij nog spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wappie1980 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:19:
Ik weet niet hoeveel er op op Titan zitten, maar op Ragnarok hebben we denk ik de grootste NL community tot nu toe. Ik weet zeker dat er 200+ NL/BE zijn waarvan er ongeveer 80 in de NL/BE-linkshell Swords 'n Roses zitten.
en nog steeds komen er regelmatig nieuwe spelers bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Siren weet ik dat er 4 nl-ers rondlopen. We zitten in een duits-oostenrijks-nl linkshell
Wel zo makkelijk, allemaal in dezelfde timezone.

Was wel goed weekend trouwens, prommy mea gedaan, dem helaas gefaald. Verder voor het eerst wezen minen in gusgen. Was er toch voor m'n hume rse.
levert nog aardig wat duiten op! Volgende keer ook maar een setje thfs tools meenemen, want die chestkey dropt echt weinig!

Ook nog paar keer wings of fury bncm gedaan in ghelsba. 2x astral drop! ** wooot! **
Heb nu eindelijk een monster signa gelkocht voor m'n bst. dat charmed toch wat makkelijker. Volgende keer een emp hairpin kopen, die schijnen ook nogal handig te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De afgelopen tijd vrij weinig in FFXI gedaan.
Gisteren een tijdje met flag op gelopen, maar uiteindelijk gewisselt van
character (Tebanaba) en besloten om terug te gaan naar Windurst om
Mnk te gaan levellen.
Tebanaba is een level 10 War en stond al een tijdje in Selbina,
dus meteen de Barge gepakt (wat is dat ding traag!) en richting
Mhaura gegaan.
Daarna gestopt aangezien ik op tijd wilde gaan slapen.
Vandaag maar eens kijken of ik in Windurst heelhuids aan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Gister weer 2x ENM gedaan en (uiteraard) weer 2x crap drops. Ik weet niet wat dat is maar je leest alleen maar dat mensen vet goeie drops krijgen bij ENM x of BCNM y waarna je, als je het zelf doet, 90% crap krijgt. Voor de tijd/moeite/bseals/kseals die erin zijn gestopt vind ik dat de output belachelijk laag is. Ik heb denk ik nog nooit Erase of Utsusemi Ni zien droppen in de ~10 a 15 keer dat ik bc40 heb gedaan (verschillende). Verder ben ik nog steeds 0/~30 op die V.Claw die je (schijnbaar) van de scorp ksnm kan krijgen. Bij ENM's is het nog leuker, ben je ongeveer 2 a 3 uur bezig voor alle requirements om vervolgens een dragon bone of een raise 3 te krijgen (met dan dat beetje exp wat je toch al kwijt was geraakt door dood te gaan tijdens de requirements). Sommige (meeste) aspecten van dit spel beginnen me toch langzaam m'n strot uit te komen. Met name de "luck" in het spel, zij het craften,drops,claims,guild items,etc.

~BAH!

Pff.. dat lucht op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Dat komt omdat mensen die de beste drops daar krijgen er fantastische verhalen over vertellen en de mensen die crap krijgen (veel grotere groep) er hun mond verder over houden.

En wat lees jij nu? Juist.. al die verhalen van mensen met de mooiste drops. Daarom lijkt het alsof het haast niet mis kan gaan. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
je moet je niet te veel aantrekken van de succesverhalen van anderen :) die zijn vaak toch wel een tikkie overdreven, of ze vertellen alleen de successen en wat minder vaak mislukte runs. En soms hebben mensen nu eenmaal geluk.

Ik hoor mensen zeggen dat ze de jijutsu gi al verschillende keren hebben gekregen van Poisonhand, terwijl op onze server iemand hem graag wil waardoor er al veel mensen vaak een claim op hem hebben gelegd, maar echt nog nooit die gi hebben gekregen.
Maar het blijft wel leuk om hem te campen ^^

Ikzelf heb het vaak met de HQ versies van synths. Zelfs met tier 3 (31 levels boven de cap) krijg ik amper HQ's (en al helemaal niet die 30% waar men het over heeft). Ook niet op de juiste dag en juiste richting en zelfs de juiste maanstand.
Maar waarom zou ik me daarover frustreren?
Het is een spelletje en ik heb er plezier in :) dan maar geen of minder HQ's, drops of wat dan ook.

Ikzelf heb (je leest het al) wat meer proberen te craften. Verbazingwekkend hoe weinig dit eigenlijk kost als je bereid bent wat tijd te investeren. Het enige probleem wat ik hem is dat sommige items echt niet lijken te verkopen (terwijl dat bij vooronderzoek wel zo was). Ik denk dat ik de guildpoint items beter had moeten checken.
En aangezien ik dus nu 28 items op de AH heb staan wordt het weer eens tijd om een low level iets te gaan oppakken, ik weet nog niet wat, misschien BST(11) of BRD(10) en hoewel ik een behoorlijke hekel aan RNG(10) heb (om te spelen), zou het ook niet verkeerd zijn om die wat hoger te zetten.

Verder wat O-hat runs gedaan (15), allemaal een succes. Wat WSNM's verslagen (waarvan degene in Den of Rancor echt de zwaarste was), mijn NPC-buddy maar eens aan het levelen ben geslagen (2 levels deze week)
Door al die niet verkochte items zit ik nu helemaal platzak (op mijn main) en ga ik rustig door met bovengenoemde zaken voor ik weer wat ga craften. :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Over dat craften; zover ik weet is tier0 1-10, tier1 11-30, tier2 31-50 en tier3 51+ over de cap. Heb laatst ook even wat lopen craften, goldsmithing 0-17 en smithing 0-23. Door een 'foutje' aan mijn kant heeft goldsmithing lvl3 naar 4 me ong 100k gekost, namelijk door brass ingots (cap9) te maken op lvl3 zonder imagery. Zinc ores zijn 3k op de server en ik heb er zeker een goeie 30 doorheen gejast. Verder heb ik maar niet gekeken naar de uitgaven/inkomsten van het craften anders denk ik dat ik flink verlies heb gemaakt. Ik heb zeker flinke kosten gemaakt op smithing (iron ingots) en heb nog iets van 4 stacks aan iron sheets en 2 stacks aan iron scales over. Volgens mij is dat iets van 4x60k 2x40k waard. Ik heb ze maar gemuled aangezien ik de sheets ooit nog kan gebruiken voor smithing (iron scales capped op 26) en de scales kan gebruiken om ninja tools te maken. Nu maar weer verder gaan met goldsmithing denk ik. Ik zit nu op silver ingots, das best prijzig al en dan moet je nog mythril -> gold -> platinum (een stack aan gold ingots is iets van 1.5m, platinum dacht ik 2.2m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, je leest vaak enkel de verhalen van de goeie drops.
Eerste keer dat ik wings of fury deed... hoppla, astral. 2e keer niks, 3e keer weer een astral.
De 6x daarna (2x dood en 4x crap vertel ik meestal niet. (1e run en een ring ** Wooot **)

Het enige waar ik echt mazzel mee heb gehad is de leaping boots. Lizzy popte recht voor me neus en ik kreeg de drop.
Maar na een week de emperor campen in Dunes en nog steeds geen drop heb ik dat ook maar opgegeven. Laat staan het weekend dat ik kwijt was de staff voor m'n BST.

Wel weer leuk is dat ik tijdens het levelen van fishing zag dat de golden bat spawnde en hij dropte zowaar een cape.

Daarentegen brak ik in gusgen mijn hengel toen ik bij het minen dacht "heee.... water.... 60k halcyon rod weg.

Al met al... soms zit het mee, soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
precies. Lizzy recht voor me als whm en met dia had al snel een aantal rangers met gespannen boog over de flos...was leuk
Emp. Hairpin had ik op dezelfde manier, nadat ik ongeveer 30+ uur daar aan gespendeerd had :)

goldsmithing is nu level 47 en heeft me dus nagenoeg niets gekost, maar over clothcraft wil ik het dan weer even niet hebben, dat is level 23 en heeft me wel enkele 100k's gekost... ook door te powerlevelen, wilde het eens proberen, maar dat was geen succes :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Ein-de-lijk Divine Might gewonnen, loop dus rond met een Suppanomimi, erg leuk. :)

NPC levellen is echt een zalige manier om je tijd te besteden vind ik, kan je als melee wat gaan farmen met een healertje erbij, kan je makkelijk EP na EP afmaken, gil en limit points verdienen, en je NPC krijgt er nog levels van. Vanaf dat je de tactic's pearl kan krijgen gaat het echt hard, mijn NPC is heel snel van 39 (toen ik tactic's pearl kreef) naar 55 (huidig level) gegaan.

http://wiki.ffxiclopedia..../Adventuring_Fellow_Guide Een sloot aan NPC info.

Craft tiers, als ik het me nog goed herinner :
+11 over cap : 10~ish % HQ
+31 over cap : 30~ish % HQ
+51 over cap : 50~ish % HQ

Die eerste twee zijn me echt te vaag, en liggen in de praktijk lager, maar voor 51 over cap wil ik met vertrouwen mijn hand in het vuur steken.
Maarja, soms is FFXI echt superfrustrerend random, soms in je voordeel, vaak in je nadeel. :p

[ Voor 7% gewijzigd door Baha op 02-03-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren Tebanaba weer eens uit de kast gehaald.
Terug gerend van Mhaura naar Windurst, weer lekker als vanouds spannend.
In windurst omgekleed naar Mnk en de recente equipment gepakt.
Naar buiten en op Hares, Mandies en Bees ingehakt.
Experience was goed en de snelheid was echt super binnen notime level 5.

Binnenkort ga ik echt weer verder met Arunia, aangezien ik nog steeds
geen level 41 Whm ben. Echt weer zo'n tijd van het jaar dat er niemand zoekt
naar een Whm. Gelukkig heb ik dan nog een backup plan.
Overigens blijf ik met Tebanaba gewoon melee jobs doen.
Denk dat ik in iedergeval Nin als main job wil hebben.

Met Arunia heb ik toch al alle jobs unlocked, dus daar zal ik ook wel eens in de
zoveel tijd een andere job willen levellen.
Wie weet, misschien versla ik Maat wel met alle jobs. >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Baha, gefeliciteerd met de divine-might en bedankt voor de NPC link, daar ga ik zeker wat mee doen.

Ik denk dat ik qua Whm echt geluk heb of zo, ik hoef echt nooit te wachten op een party, maar de hoeveelheid exp. die ik moet halen de duur van een gemiddelde party op wat hoger level weerhouden me meestal van mijn /anon uit te zetten :)
Daarentegen lukt het me maar niet om parties te krijgen met mijn thf, maar aan de andere kant zoek ik ook niet echt meer.

Ik ga denk ik maar weer eens een beetje ga spelen met bst(12).
Gisteren 2-3 gedaan als smn... ook nog een mnk, pld, bst en whm.... geloof dat we een beetje overkill hadden hahaha.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik moet ook maar weer eens me cooking uit de kast halen en me hocho goed gaan gebruiken ;).
Niet veel gedaan ben bezig nin naar de 75 te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Iemand bij mij uit de LS is honcho nu aan het campen, momenteel is hij 0/31 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
deTwisj schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:37:
Iemand bij mij uit de LS is honcho nu aan het campen, momenteel is hij 0/31 dacht ik.
Ik heb hem niet gecampt maar gekocht voor 10m. Droprate schijnt even slecht als thief's knife te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Nu online
0/32 al. Dat ding heb ik nog maar in 1 bazaar gezien (Kingscross, mule van de Dagobert van Gilgamesh), laatste prijs die ik gezen heb was iets van 16.6m (final price).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
ik heb er al zo'n 5 gezien op midgard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanavond hoop ik m'n nin te levelen. Ben 31 nu. Kan niet wachten tot ie eindelijk 37, dan kan ik hem voor heel lang diep in de kast opbergen.
Ik houdt maar geen hate, en m'n door utsusemi slaan die mobs ook al veel te snel heen.
wat dat betreft is pld een stuk relaxter om mee te tanken.

Gister ook maar een emperor pin gekocht. 2.5mil op siren. Maar genoeg jobs die ik nog verder wil levelen hebben er baat bij. (nin32->37, war32->37, thf55->75)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Nin wordt pas een goede solo tank op lvl37+ vanwege utsusemi Ni, daarentegen is en blijft nin gewoon een erg dure job omdat je genoodzaakt bent om al je tools te gebruiken (vooral wanneer je enmity gear nogal laag is) van wat ik heb gelezen krijgt een nin pas goede tank gear (enmity) bij de arhat's gear (als ik het goed heb) dat is gear met veel +enmity erop.

edit: foutje met de gear, rasetsu is +counter gear, yasha en arhat's zijn +enmity

[ Voor 12% gewijzigd door deTwisj op 02-03-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
deTwisj schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:32:
Nin wordt pas een goede solo tank op lvl37+ vanwege utsusemi Ni, daarentegen is en blijft nin gewoon een erg dure job omdat je genoodzaakt bent om al je tools te gebruiken (vooral wanneer je enmity gear nogal laag is) van wat ik heb gelezen krijgt een nin pas goede tank gear (enmity) bij de arhat's gear (als ik het goed heb) dat is gear met veel +enmity erop.

edit: foutje met de gear, rasetsu is +counter gear, yasha en arhat's zijn +enmity
Niet helemaal waar. Ik heb het voordeel dat ik sommige events nog mee heb gekregen maar voor enmity heb ik nu op lvl52 +7 geloof ik waarvan +4 al vanaf lvl1.

Dash Sash +2 enmity LV.1
Cache Nez +2 enmity LV.1
Mermaid's Ring +2 enmity LV.43
Nemesis earring +1 enmity LV .39

Deze troep macro ik allemaal in bij provoke en elemental Ni spells om extra hate spikes te creeren. Tevens moet je op de eerdere levels(30++) proberen zoveel mogelijk in combinatie met een thf + melee/war voor provoke te expen voor sata opzet.

Ik gebruik ook 2 setups om te tanken de een gebruik ik bij T/VT pulls en de ander bij IT++

T/VT meer atk power gebaseerd:
Main+sub: Sais
Ranged: Rogetsurin
Hoofd: Empress Hairpin
Neck: Peacock charm
Body: Luisant Haubert
Ring1+2: Ligt aan de hits maar hier wissel ik puissance ringen en snipers ringen met elkaar uit afhankelijk van hoe goed ik raak
Earring1+2: Dodge earring of Nemesis.
Legs: Ninja Hakama
Feet: Fuma Kyahan
Handen: O.Kote en Enkelados's Brc voor blade:chi (str gebaseerde ws)
waist: Ocean Belt / Life belt

IT+ en IT++
evasion based
Main+sub: Sais
Ranged: Rogetsurin
Hoofd: Empress Hairpin
Neck: Spirit Torque
Body:Shinobi gi+1
Ring1+2: Sniper's ringen + mermaid's ring
Earring1+2: Dodge earring of Nemesis.
Legs: Ninja Hakama
Feet: Fuma Kyahan
Handen: O.Kote en Enkelados's Brc voor blade:chi (str gebaseerde ws)
waist: Ocean Belt / Life belt / Dash sash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen maand ben ik er mee gestopt, geen FFXI meer voor mij.

Aangezien de game veel, heel veel, tijd kost om dingen gedaan te krijgen ben ik er mee gestopt. Heb namelijk op school te horen gekregen dat ik, mits ik mijn huidige niveau vast kan houden en voort kan zetten, volgend schooljaar een niveau hoger geplaatst word. En dat laat ik mij zeker weten geen twee keer zeggen! Heb er vroeger namelijk ook al een potje van gemaakt op school, en ik hoop dat me dat geen tweede keer meer gaat gebeuren. FFXI zit daarbij eerlijk gezegd een beetje in de weg.

Het is en blijft een vette game, daar niet van. Helaas is het zo dat ik gewoon geen tijd meer over heb voor FFXI op dit moment, en ik denk ook niet in de nabije toekomst. De uren die ik nog over heb om te gamen spendeer ik graag aan een game die mij niet zo veel tijd en inspanning kost.

Misschien dat ik Guild Wars weer eens ga oppakken eerdaags. Er is namelijk een uitbreiding in aantocht, en die lijkt me wel erg leuk te worden. Bij Guild Wars hoef ik tenminste niet mega veel uren te spenderen om ergens te geraken enz. Daarnaast zal ik natuurlijk nog wel wat andere games gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes met je school!
spelen kan immers altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het ga je goed.
School is immers erg belangrijk!

Wat ik gisteren had, daar viel mijn bek van open.
Ik logde in en kreeg het scherm dat ik geen content IDs had.
Ik moest ze opnieuw activeren (gelukkig mijn chars nog) waarbij
POL liet zien dat ik ze op 28 februari had afgemeld.
Ik kan me niet herinneren dat ik dat heb gedaan, maar ok.
Gelukkig werkt het weer, maar vind het wel vaag.

Misschien dat ik POL eens een mail moet sturen hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Mischien een probleempje met je creditcard (limiet bereikt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsOveres schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:51:
Het ga je goed.

ik heb inderdaad een keertje hetzelfde gehad, limiet bereikt op CC.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Nu online
NielsOveres schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:51:
Het ga je goed.

Komt wel eens meer voor bij de registratie server maintainances.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vroeger zou ik zeggen dat het wel aan het limiet lag, maar 2500euro waar alleen FFXI wordt afgeschreven en braaf meteen weer terug betaald, dat kan niet aan het limiet liggen.

Denk dat Neelon gelijk heeft. Nahja, ik hoop dat dat het is in iedergeval :D

Ik ga zo maar weer eens verder spelen. Ninja is toch wel erg leuk.

/toevoeging:

Gisteren Mnk gelevelt naar 7.
Jammergenoeg is er op level 7 geen equipment voor een Mnk.
Vanmiddag/Vanavond maar richting level 8 om te kijken of ik een beetje kan gaan upgraden.
Mnk is tot op heden nog lekker doorheen te komen.
100 fists is trouwens ook erg leuk }) .

Morgen is mijn vriendin weg, dus dan pak ik vanaf dat ik thuis kom van mijn werk Arunia weer op om dan Whm te gaan levellen. Deze moet toch ook eindelijk eens een keer wat hoger komen.

[ Voor 43% gewijzigd door Arunia op 06-03-2006 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Awwww man, Gisteren was ik mijn goldsmithing nog even aan het levelen voor het slapen gaan. Kom ik toen ik klaar was en mijn spullen aan het verkopen ging erachter dat bijna heel jeuno AH aan silver bullets opgekocht was. Ik had toen net lopen skillen op dat recept (nu lvl22 goldsmith en lvl52 alchemist, cap van het recept is lvl24 goldsmith en lvl52 alchemy) dus ik had 14 stacks aan silver bullets die letterlijk als warme broodjes over de toonbank gingen. Ik had er al 3 verkocht voor ik weer in m'n moghouse was om uit te loggen aangezien het 0:00 was en ik vandaag dus moest werken. Vanochtend nog even gekeken, alles van mij verkocht en ondertussen weer 26 nieuwe stacks aan silver bullets plus de prijs is gezakt van 35k per stack naar 31k per stack. Nou ga ik waarschijnlijk vanavond voor de static begint nog proberen een paar stacks aan silver ingots te maken dmv silver earrings te desynthen. Heb dat gisteren ook even geprobeerd, mijn resultaat was ongeveer als volgt; 30 silver earrings + 48 lightning crystals = 29 silver ingots (2 stacks en 5 singles)
1 silver earring = 1.250 gil (vendor)
12 lightning crystals ~= 8k (ah) of gratis (farmen in sky)
12 silver ingots ~= 50k (ah)

Het is mischien geen vetpot maar het is in ieder geval winst, vooral als ik die silver ingots gebruik om silver bullets te maken op de huidige prijs, al vermoed ik dat als meer mensen de huidige prijs zien dat de prijs zal zakken naar ~25k mischien zelfs ~20k. Een stack aan silver ingots kan je met wat geluk maken voor 25k en de firesand die je voor dat recept nodig hebt kan je volgens mij maken voor ~10k; dat is dus ~35k voor ingredienten (excl. crystals).

Verder heb ik gemerkt dat desynthen raar werkt. Je breekt iets van 40-50% van de desynths maar je HQ of HQ2 de helft van overige success desynths ondanks dat je niet veel levels boven de cap zit (zoals bij normale synths). Ik kreeg vrij vaak 2 silver ingots van 1 earring, daarom kom ik nog op zoveel ingots. Ik moet eens een keer een logboek bijhouden met craft resultaten al vermoed ik dat er toch een 'runny streak' achtige lijn in zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Hehe, netjes Niels. Heeft iemand anders ook altijd een inventory probleem? Zoveel jobs tegelijk levelen :P Ik heb maar 2 jobs die ik level en ik heb niet eens genoeg plek (1 job, m'n thf, heb ik helemaal weg gemuled/storaged). Kat heeft zelfs iets van 5 mannequins om al z'n AF en andere zooi te storagen :P Jammer dat die quest zo duur is om te starten (iets van 200k per stuk van mannequin nu). En het is ook jammer dat die mannequins zo veel 'elemental energy' uitstralen. Dat maakt het moeilijk om een bepaalde element in je moghouse te creeeren (zoals moghancement:desynth oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Waar ik nu Mnk/War op speel is Tebanaba.
Mijn main character is Arunia.
Maar ja, je hebt wel gelijk. Bij Arunia is de MH standaard vol en loop ik nog rond met items die ik niet in mijn MH kwijt kan.
Bij arunia level ik standaard Whm, maar daarnaast heb ik ook gear voor Blm, Smn en Drg.
Ook komen daar nog items bij die niet geheel een stack vormen, maar die ik wel wil verkopen. Dit zijn Silk threads, Honey Pots en Beehive Chips.
Overigens heb ik met Arunia bijna elke job op level 8, behalve Mnk en Rng welke op level 1 zitten en Rdm welke nog op level 7 zit.

Voor Tebanaba wil ik gewoon War, Mnk en Nin gaan levellen waarbij Nin mijn main character wordt.
Alleen weet ik nog steeds niet wat ik het beste als Sub voor Nin kan pakken.
Waarschijnlijk ga ik op het laatst als ik zin heb alle melee jobs doen voor dit character, maar dat weet ik absoluut nog niet. wie weet lukt het me wel om met Arunia alles op level 75 te krijgen, waarna ik met Tebanaba dit ook zal doen. (denk het niet :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Ik ben van silver ingots overgegaan op silverhairpins. En deze weer desynthen...
Dus nooit silver bullets gemaakt. Ik ben nu level 47 goldsmithing en ik probeer met regelmaat Mythril Earrings (4k vendor) te desynthen voor 1 of 2 Mythril ingots (10k a piece)...

Ongetwijfeld dat er ook voor desynthen een regel is, maar ik kom er maar niet achter. Ik heb echt bij alle maanstanden en dagen geprobeerd, maar het lijkt echt regelrecht random te zijn. De synth is capped op 42, maar het gaat net zo goed als slecht als 30 levels geleden.
Wel heb ik zitten spelen met silver hairpins+1 en de gewone desynthen. De +1 maken lukte wel, maar het desynthen blijft een ramp.

Desynthen bij Clothcraft ging gevoelsmatig beter?
ach, ben er maar mee opgehouden om erover na te denken.

Gisteren Uggalepih offering effe snel gesoloed. 1ste keer moest ik paniek-warpen, tweede keer durfde ik het aan om er voor te gaan.
Decent Tonberries zijn erg sterk :)

@niels: nin/war lijkt me echt wel het beste. Je zult vaak moeten tanken en dan is voor nin toch wel prettig om provoke te hebben.
Ik heb 3 mules volzitten met spullen van het farmen en craften. Naast dat ik zowat alle jobs probeer te levelen probeer ik ook alle crafts langzaam maar zeker een beetje op te pakken :)
Ik heb 3 jobs of zo op 10, de rest allemaal hoger :D
En ik heb dus ook altijd alles vol zitten. Het zal helpen als ik 5 levels verder ben met mijn thief, dan kan al zijn gear weg met uitzondering van de boomerang en 1 dagger (nu 2 - subjob nin), maar ik bewaar de marauder's knife wel (AF1)

[ Voor 25% gewijzigd door 6K op 06-03-2006 10:06 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar vraagjes

Mijn man O+ wil ook graag ffxi spelen, maar moet ik daar opnieuw het spel voor kopen :? ? of kan ik ergens een registratie kopen?

En kunnen we dan met z'n tweetjes tergelijk spelen? niet dat het playonline gelocked is met ip adres ofzoiets (we spelen uiteraad wel via een router/gateway)

En was het zo dat je na registratie niet kon kiezen welke server je wilt? Het is een tijdje geleden voor mij (registratie) en zou graag willen dat hij samen met mij op Phoenix kwam.......anders moet ik een worldpass regelen....(nog nooit gedaan) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Owja, als ik m'n mules me tel heb ik ook nog wel het een en ander. Here goes:

Socute (taru :p so cuuuute) blm30,40,50 brd20,30,40,50, rdm30, whm30
Girrr (galka hehe) rng30,40,50 thf30 (al heb ik die thf30 gear verkocht, maar die koop ik wel een keertje) ammo rng30,40,50 (30bolts/arrows,40arrows,50bolt/bullets) en ammo ingredients
Pakezeltje nin30 + nin tools en tool ingredients

owja, en crystals is ook een ramp soms
Socute water/ice/light/dark
Girrr wind
Pakezeltje fire/lightning
Asano earth (en crafting materials)

Asano is trouwens de mule van m'n broer z'n char (ryosuke de rdm/brd/smn, rithridan is thf/rng/blm en later nin).

edit: en dan heb ik op rithridan dus de gear voor blm74 en rng66 (zonder o.bow *snik*) en ryosuke heeft rdm75, brd75, smn30/40/50/60/66. Tis een warboel :P

[ Voor 15% gewijzigd door deTwisj op 06-03-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:20:
Ik heb een paar vraagjes

Mijn man O+ wil ook graag ffxi spelen, maar moet ik daar opnieuw het spel voor kopen :? ? of kan ik ergens een registratie kopen?

En kunnen we dan met z'n tweetjes tergelijk spelen? niet dat het playonline gelocked is met ip adres ofzoiets (we spelen uiteraad wel via een router/gateway)

En was het zo dat je na registratie niet kon kiezen welke server je wilt? Het is een tijdje geleden voor mij (registratie) en zou graag willen dat hij samen met mij op Phoenix kwam.......anders moet ik een worldpass regelen....(nog nooit gedaan) :?
Als jullie tegelijkertijd willen spelen dan heb je nog een versie van het spel nodig en moet je dus een extra 12 euro betalen voor een account (tov 1 euro voor een extra character op dezelfde account) en de prijs van een nieuwe cd, omdat alleen bij een cd een account nummer zit. Althans zo ver ik weet!`.

Als je hem tijdens de creatie van zijn eerste char meteen op phoenix wil laten krijgen dan moet je bij een worldpass vendor eerst een worldpas kopen (ik weet alleen die in port bastok te zitten, bij de 3 tentjes) en daar betaal je dan ingame geld voor, meestal 3-5k per worldpass (heeft 5 charges, dacht ik). Dan moet je mannetje tijdens de creatie van zijn character een worldpass opgeven en komt hij op phoenix terecht.

Gelukkig doet SE niet aan i.p. locking want anders had ik nooit kunnen spelen met mijn broer (woonden toen allebei nog thuis). Nee, als je allebei een eigen account hebben en dus allebei netjes 12 euro in de maand betalen dan kan het gerust. De enigste manier die ik kan verzinnen waar je geen nieuwe CD hoeft te kopen is als je de account (en CD key) van iemand anders kan krijgen/kopen. Ik kan namelijk wel met mijn CD's installeren en vervolgens heb ik 3 accounts, mijn account, die van mijn broer en die van katsuoy(neelon) Ik kan op hun accounts geen nieuwe characters aanmaken want daar heb je de activation key voor nodig die bij een CD zit en ik heb alleen hun account gegevens (login+pass).

Man o man, wat een slechte uitleg :P Ik hoop dat je het een beetje kan begrijpen.

Edit: Ik vraag me af of ik mijn activation key (van mijn CD) kan gebruiken om een character aan te maken op mijn broer zijn account of dat ik daar zijn activation key voor moet gebruiken. Toch eens een keertje proberen. Moet ik alleen wel even mijn automatische overschrijving naar mijn broer omhoog schroeven (ik gebruik zijn CC). Owja, that reminds me; Ik heb Pakezeltje recentelijk gemaakt toch maar eens die euro extra p.m overschrijven + 2 euro van de maanden dat ik pakezeltje al heb (heb em dacht ik sinds half feb dit jaar) :P })

[ Voor 13% gewijzigd door deTwisj op 06-03-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het...thx!!!!

Dat ik die 12 dollar moest gaan betalen dat is logisch en die dollar per character wist ik ook (ik heb er 4!!!!)

Mijn man is nu namelijk gestopt met StarWars Galaxies en Ultima online en hij wou wat doen wat we saampje kunnen doen.

Oke, nou moet ik dus ergens dat spel zien te kopen......maakt het uit of ik een Amerikaanse versie koop? ( das de enigste die ik kan kopen in een winkel en die ik dan direct in handen heb)

Bedankt voor de snelle info!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Het maakt niet uit of je een amerikaanse of europese versie koopt *ALLEEN* moet je wel rekening houden dat je niet een europese expansion kan gebruiken bij de amerikaanse versie en vice versa. Kortom alles moet van hetzelfde continent komen.

Tja, Ik zit een beetje in een creatieve dip; toch maar even verder werken aan mn classdiagram. Ugh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
@deTwisj: vanwege cash flow problemen heb ik altijd alle gear verkocht (en spijt dat ik daarvan heb!)

Misschien dat ik op level 45 de opbrengst van de gear van mijn thf maar eens de nodige gear moet gaan aanschaffen. Want ik koop nu per event wat ik doe nieuwe gear en die verkoop ik weer, dat schiet ook niet echt op.
Wel heb ik de RSE gear nog compleet, welke voor veel jobs leuk is, maar voor <30 events kan ik die niet aan.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ja ik heb mijn thf gear ook eens verkocht door wat $$ problemen. Ik probeer altijd zvm gears in incrementen van 10 te behouden waarvan lvl30,40,60,75 het belangrijkste zijn. 30 ivm promy/enm30, 40 ivm bcnm40/enm40 en nog meer CoP (yay voor lvl caps :/) 50 zou alleen voor cop zijn want de meeste lvl50 bc's zijn toch niet zo super, 60 ivm bcnm60 en 75 voor de rest (ksnm,enm,sky,farmen,noem het maar op)

...Werken kreng, werken!~ *haalt nog een koffie*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
heeft trouwens iemand hier al een carbuncle mitts run gedaan zonder prelate key?
Ik vraag me af hoe goed die deur op basis van agro open te krijgen is.

Wat is een goede samenstelling (of verschillende) om dit gevecht te doen? ik hoor en lees zoveel verschillende 'eisen' :( iemand enig idee/ervaring?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ik heb hem alleen met key gedaan, een prelate key is toch niet zo moeilijk om te krijgen? Drops van een tonberry, weet alleen niet meer welke soort. Qua party lay-out, een standaard 6man party krijgt hem wel neer. Wij hebben hem gedaan op lvl75 dacht ik met een pld,rng,drk,thf,rdm,whm setup. Het is een gewone smn type tonberry met 2h's, houd wel rekening mee dat hij ook met een elemental al uit en slapend alsnog een 2de elemental eruit kan krijgen die de 2h's uitvoerd (astral flow met carbuncle, searing light dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Die tonberries zijn niet zo spannend om om te leggen, maar de drop schijnt nogal belabbert te zijn. Bovendien vind ik het wel leuk als ik mobs kan misleiden waardoor ze deuren voor me opendoen lol

level 75 party zit er niet in, ik ben nl gaan 75 ^^
vraag me eigenlijk gewoon af wat de minimum opzet is van zo'n party. Ik hoorde dat die SL voor 800 damage kon doen, dus level 65 is wel het minimale.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hmmm... na 2 jaar geen FFXI gespeeld te hebben (ofzo), begint het toch weer te kriebelen...

Ben nu weer aan het installeren, maar op welke servers hangen de meeste nederlanders uit??? (of is dit echt verspreid over alle servers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Nu online
Gilgagimp heeft er 3 of zo. Dramarokk heeft een B/NL Linkshell dacht ik of niet Poekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Op Ragnarok hebben we inderdaan een NL/BE shell genaamd Swords 'n Roses.
Is de grootste van alle servers denk ik wel met zon 80+ mensen. Er komen er op dit moment wel een paar per week bij zelfs ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

klinkt gezellig... iemand die daar toevallig een worldpass voor me kan regelen?? ;)

(of heeft het voor mij geen zin om daarheen te komen, aangezien ik dus nog moet beginnen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
RonnieB82 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:04:
klinkt gezellig... iemand die daar toevallig een worldpass voor me kan regelen?? ;)

(of heeft het voor mij geen zin om daarheen te komen, aangezien ik dus nog moet beginnen?)
Wordt voor je geregeld.
Tuurlijk moet je juist wel komen, omdat er veel "newbies" bij ons zijn en het is juist leuk om met elkaar op te trekken als nederlanders/belgen onder elkaar.

Forum van onze linkshell:
http://forum.doetje.nl/

Ook hier kun je je even registreren en een worldpass aanvragen. mss nog wel sneller ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

wappie1980 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:40:
[...]

Wordt voor je geregeld.
Tuurlijk moet je juist wel komen, omdat er veel "newbies" bij ons zijn en het is juist leuk om met elkaar op te trekken als nederlanders/belgen onder elkaar.

Forum van onze linkshell:
http://forum.doetje.nl/

Ook hier kun je je even registreren en een worldpass aanvragen. mss nog wel sneller ook
thnx!

ik moet vanavond eerst nog even updaten, en daarna kan ik mn char aanmaken!

zal me vanmiddag of vanavond gelijk even reggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:06
Op dit moment is er nog een geldige Dramarok worldpass in omloop op onze site, dus als je je even regged op SnR forum dan kun je die daar zo vanaf plukken gok ik. Wel even jezelf voorstellen natuurlijk ;P

Laatst Kirin gedaan met de LS (Iratus), als cadeautje hadden ze een Amigo-Sabotender pet voor me geregeld (moeillijk aan te komen/best prijzig) en dan hoop je uiteraard op maar 1 ding..
Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/1000needles.jpg
..en yes! 1000Needles! ^^
Helaas dat een tweede 1000Needles er niet inzat, net genoeg hp en toen verdween ie ; ;

Spijtige aan Amigo is wel dat deze maar een beperkte tijd meegaat, veel korter ivm andere jugpets.
De dmg die 'm doet is wel iets lager bij normale hits, maar echt vaak missen deed ie niet (itt Carrie).
Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/sabodmg.jpg

Ook leuk:
Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/Bearskinrofl.jpg
:D

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Mensen..

Ik speel al heel lang het spel FFXI maar nooit zonder problemen..
Ik heb op dit moment een BLM 44, BST 20, SMN 15 en de rest is low lvl rond lvl 7

Ik doe zelf niet veel aan craften, cooking is lvl 12 of 13 dachtk..
Maar ik vind SMN super vooral met die Elemental Spirits heb ze al bijna allemaal, en ik wil de Light Spirit!!
En smitting heb ik op lvl 3, maar daar verdien ik het meeste geld mee, in Jeuno... Gaat zo snel maar ik verklap niet wat ik doe:P sommige weten het misschien al:P

Maar ok ff to the point..

Ik kan sinds 1 Maart na die Damn update Niet meer spelen..
Omdat: mijn moeder geen credit card meer heeft.. Ze had die van ehm.. in Holland ofzo?
dat was 2jaar gratis, maar ze gebruikte die nooit alleen ik.. maar nu die 2jaar voorbij zijn heeft ze die weg gedaan..
En ik.. zit hier met gebakken ehm wat was het...? peren? appels? lol

oja wat ik bedoel met nooit zonder problemen is: Ik deed het eerst met Epassporte en mijn geld kwam dan wel of weer niet aan:s.. ik speel ook al 2jaar FFXI maar nog geen lvl 75 job zoals je ziet..
echt jammer.. khad er al meerdere kunnen hebben denk ik,. aangezien ik heel veel en lang speel op een dag..

Ma ok, ff Back to the point..: ik ben dus weer trug bij Epassporte en nu zie ik dat ze de accounts hebben veranderd.. ik bedoel hun rekening nr is veranderd waar je het geld heen zou moeten sturen..
Ik ben nog naar de bank geweest ( rabo en volgens hun bestaat die rekening nr niet.. die begint met 24 en dan nog wat..
ma goed, hij bestaat dus niet volgens hun, en mn geld via rabo bankieren word ook steeds afgekeurd..
Daarna heb ik geprobeerd om geld over te maken naar hun bank in Engeland.. allemaal aangekomen maar nooit bij epassporte toegevoegd.. ongeveer 60 verknoeid.. heb ze mailtjes gestuurd, maar ze helpen niet echt..

Soo.. the point is.. Kan iemand mij misschien AUB helpen met zijn of haar Credit Card..? ik maak geld naar je over om het voor mij te doen..
Kijk ik snap best dat je me niet zo 1 2 3 vertrouwt, daarom zeg ik ook niet dat ik jou CC gegevens wil hebben.. Ik kan je mijn pol ID geven en dat jij het zelf doet.. of wat misschien ook wel kan is dat is dat als ik je mijn Epassporte account geef, daar staat toch niks op en geld over maken van CC naar Epassporte gaat wel meteen.

Of heeft er iemand nog een andere/betere voorstel..? ik ben het zat om geld te verspillen...
Ik kan dat geld beter naar iemand sturen die het voor me zou willen doen..
Ik zou het erg jammer vinden als ik nooit meer FFXI zou kunnen spelen..
Zou graag een lvl 75 job wille hebben ^^

Wil je er met mij over praten, heb je een oplossing, idee of wat dan ook dat me kan helpen,
AUB vertel het me:

Dit is mijn msn e-mail adres. joao_zau@hotmail.com

Mensen sorry voor deze te lange Post
Maar ik wilde mijn verhaal zo goed mogelijk uitleggen, ik heb het gevoel dat ik nog wat dingen vergeten ben eigenlijk, maar als je me toevoegt en nog meer info nodig hebt dan kan je het altijd vragen

Alvast bedankt aan de mensen die zouden wille helpen _/-\o_

Vriendelijke groetjes

Joao _/-\o_

Ps ik speel op de server Caitsith

en zit op de Linkshell LunarBlades allemaal eh,.. niet zo'n leuke mensen noemk het maar
maar hier is hun site http://www.gdiclan.org/index.html/homepage.htm
heb nu ook andere LS Imperial Dragons, maar die hebben Nog geen site,..
Hier nog mensen van Caitsith/? ben nog nooit NL'ers tegen gekomen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk eerlijk gezegd dat je beter een bekende of famillie of zo zou kunnen vragen,

is niet lullig bedoeld maar het zijn inderdaad gegevens die je niet moet uitwisselen, je CC gegevens en natuurlijk ook je ContentID en WW niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Het enige advies wat ik je kan geven is om zelf een creditcard aan te vragen bij je rabobank..

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ehm..

Bij de rabobank moet je minimaal iets van 1500 euro inkomen hebben

en ik ben nog 18, dus ik studeer nog..
het is onmogelijk om een CC te krijgen voor mij, tenminste bij de Rabo..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je moet overal een inkomen hebben om een CC te krijgen.
Ik weet niet wat je leeftijd is, maar vanaf 16 of 18 jaar kun je er eentje aanvragen.
Daarnaast zou ik toch eens met je moeder praten om te kijken of je niet een goedkope CC aan kan vragen waarvan jij de kosten draagt.
Dus elk jaar de kosten van de CC en maandelijks optijd je bedrag overschrijven naar de CC.
Bij de INGcard (welke ik zelf heb), kun je het overboeken via electronisch bankieren naar hun rekening ovv je CCnr.

Ik ben zelf niet van plan om iemand anders aan mijn CC te laten zitten (op welke manier dan ook). zelfs mijn verloofde komt hier niet aan.

Overigens ben jij de enige waarvan ik ooit over problemen met Epassport gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Bij een CC kan je als student je studiefinanciering opgeven als inkomsten (voor zover ik weet). Verder zie je steeds meer dat bij de studentenrekeningen je een CC erbij kan krijgen, dit geldt dacht ik alleen voor HBO of WO studenten/afstudeerders. Al geloof ik dat dit zo snel geen mogelijkheid zal zijn aangezien je met 18j op z'n hoogst 1ste jaars WO'er of 2de jaars HBO'er kan zijn.

Smithing 3 als inkomsten bron zal hoogstwaarschijnlijk dan wel bronze ingots zijn, 3x copper 1x tin (beide te verkrijgen bij de guild in mhaura of bastok metalworks) ingredienten 12 fire crystals + 12*3 copper ore + 12 tin ore = ~6k + 12*3*9 + 12*~50(?) = 6924 gil (zonder fails) voor 12 bronze ingots met een AH waarde van ~20k.

Am I close? :P

Zelf ben ik gisteren nog even doorgegaan met goldsmithing, hiriashin recept gedaan (cap 31) waarmee ik nu op goldsmithing 28 of 29 zit. Vanavond nog even silver earrings desynthen voor meer silver ingots en dan eens kijken of ik de lvl31 ermee kan halen. Mits ik hiervoor tijd heb vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Heb me voor de lol ook maar eens op guns and roses forum geregistreerd :P dus als je een rare naam (rithridan) in de lijst tegen komt dan ben ik dat :P Ben trouwens niet van plan om te verhuizen naar ragnarok, mischien een keertje een char daar aanmaken maar meer als dat zal het niet worden :P (kost me dan wel nog eens een hele euro in de maand! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm, a little bit close yes..

Maar niet helemaal

Maarre ik kan dus bij de rabobank mijn studefinanciering als inkomsten bron gebruiken..?
Maar dat is lang geen 1500.. ik krijg iets van 640... per maand

ik weet dat je bij ING wel een CC kan krijgen als student maar die rabo fags hebben dat toch niet?
ofja hebben ze wel maar je moet dan 1500 per maand krijgen.. thats way too much

enja wisselen van bank is ook zoiets van eh... voor een game? ik heb er veel voor over maar dit.. hmmz

ochja of het word waarschijnlijk toch stoppen

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deTwisj schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:02:
Heb me voor de lol ook maar eens op guns and roses forum geregistreerd :P dus als je een rare naam (rithridan) in de lijst tegen komt dan ben ik dat :P Ben trouwens niet van plan om te verhuizen naar ragnarok, mischien een keertje een char daar aanmaken maar meer als dat zal het niet worden :P (kost me dan wel nog eens een hele euro in de maand! :P)
doe je dan ok ff voorstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsOveres schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:47:
Je moet overal een inkomen hebben om een CC te krijgen.
Ik weet niet wat je leeftijd is, maar vanaf 16 of 18 jaar kun je er eentje aanvragen.
Daarnaast zou ik toch eens met je moeder praten om te kijken of je niet een goedkope CC aan kan vragen waarvan jij de kosten draagt.
Dus elk jaar de kosten van de CC en maandelijks optijd je bedrag overschrijven naar de CC.
Bij de INGcard (welke ik zelf heb), kun je het overboeken via electronisch bankieren naar hun rekening ovv je CCnr.

Ik ben zelf niet van plan om iemand anders aan mijn CC te laten zitten (op welke manier dan ook). zelfs mijn verloofde komt hier niet aan.

Overigens ben jij de enige waarvan ik ooit over problemen met Epassport gehoord heb.
je kijk he,.. Epassporte heeft sinds dit jaar een nieuwe rekening waar je het geld moet opstorten..
en het is ook nog eens van de Fortis bank in NL.. ik dacht eerst ook dat zal dan sneller en makkelijker gaan..

Maar nee, het nr bestaat niet.. ik zal het nr eens opzoeken

For transfers in Euros (EUR) :
Intermediary Bank:
Fortis Bank N.V.,
Netherlands
SWIFT: FTSBNL2R
Beneficiary:
Fortis Bank
(Curaçao) N.V.
Account Number:
24.21.22.302 (Use BGC
SWIFT circuit)
IBAN: NL24 FTSB 0242
1223 02
Further credit to:
ePassporte N.V.
Account Number:
489001596
Reference: EPBILLR

zoals je ziet is het rekening nummer: 24.21.22.302 toch? of hebk het fout?
Maar als je daar geld opzet via inetbankieren.. dan word ie afgekeurd kheb het zo'n paar keer geprobeerd.. en Later kreeg ik zelfs een telefoontje van de bank die zeiden dat het nummer niet bestaat, hoe gek is dat..?? ze bellen mij om te zeggen dat dat rekening nummer niet bestaat..

Ik vond het wel goed van hun, anders zat ik nu nog steeds wanhopig te proberen |:(
lol maar iig het werkt dus niet meer.. eerst was het nog makkelijker, geld opsturen naar een bank in Engeland en na paar dagen 2-3 hadden ze het binnen.

Iemand enig idee? of gebruikt hier iemand ook Epassporte?
vertel me hoe het moet!

Thank You

Joao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je hoeft niet bij de ING te zitten om daar een CC aan te vragen.

Het volgende staat op de website:
U kunt een ING Card aanvragen als u:

18 jaar of ouder bent.
een lopende rekening bij een Nederlandse bank heeft.
geen betaalachterstanden bij Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel geregistreerd heeft staan.
Voor welke ING Card(s) u in aanmerking komt, hangt tevens af van uw bruto maandinkomen.
De onderste regel kun je misschien nog wel wat mee.
Ik raad je aan om gewoon te proberen voor de simpelste met weinig limiet (deze kost 10 euro per jaar).
Je kunt online invullen en je weet vanzelf wanneer je geaccepteerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:26:
[...]

doe je dan ok ff voorstellen :P
Kheb et gedaan hoor stefke :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsOveres schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:53:
Je hoeft niet bij de ING te zitten om daar een CC aan te vragen.

Het volgende staat op de website:

[...]

De onderste regel kun je misschien nog wel wat mee.
Ik raad je aan om gewoon te proberen voor de simpelste met weinig limiet (deze kost 10 euro per jaar).
Je kunt online invullen en je weet vanzelf wanneer je geaccepteerd bent.
Je kunt alleen een creditcard voor Studenten aanvragen
wanneer je een Postbank Studentenrekening hebt.

dat staat er als je je wilt aanmelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren redelijk wat tijd gehad om te partyen. Probleem natuurlijk dan is dat er niemand is die je uitnodigt (zelf party maken zat er ook niet in, niemand in m'n range).
Uiteindelijk een party gevonden waarna we Crawler's Nest ingekropen zijn.
De Secret Room was onze locatie, waar we zonder problemen heen gingen.
Uiteindelijk heeft het nog een hele tijd geduurt voordat ik mijn level had, maar ben dan toch nu level 42 met een kleine 1,5k aan buffer exp.
Misschien vandaag nog kijken of ik aan level 43 kan komen. Daarna is het mogelijk om nog 1 level te halen en dan ben ik gimped.
Ik denk dat ik dan probeer om Blm naar level 37 te halen, maar hoe en wat, dat weet ik nog niet.
Heb namelijk geen idee wat voor gear Blm nodig heeft. Dacht zelf aan Int, maar op het moment voor Whm heb ik ook veel MP+ gear, dus dat zal ik voor Blm ook wel kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Nu online
NielsOveres schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:51:
Gisteren redelijk wat tijd gehad om te partyen. Probleem natuurlijk dan is dat er niemand is die je uitnodigt (zelf party maken zat er ook niet in, niemand in m'n range).
Uiteindelijk een party gevonden waarna we Crawler's Nest ingekropen zijn.
De Secret Room was onze locatie, waar we zonder problemen heen gingen.
Uiteindelijk heeft het nog een hele tijd geduurt voordat ik mijn level had, maar ben dan toch nu level 42 met een kleine 1,5k aan buffer exp.
Misschien vandaag nog kijken of ik aan level 43 kan komen. Daarna is het mogelijk om nog 1 level te halen en dan ben ik gimped.
Ik denk dat ik dan probeer om Blm naar level 37 te halen, maar hoe en wat, dat weet ik nog niet.
Heb namelijk geen idee wat voor gear Blm nodig heeft. Dacht zelf aan Int, maar op het moment voor Whm heb ik ook veel MP+ gear, dus dat zal ik voor Blm ook wel kunnen gebruiken.
Vergeet +MP voor BLM, als het mogelijk is ga voor +INT. Je hebt niks aan bakken MP als je spells geresist worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren de hele avond bezig geweest met weather elements verzamelen voor de SMN quest ik sta nu op 6/7 moet alleen fire element nog halen , denk dat ik daarvoor maar even bij de dunes ga campen, was gisteravond niet echt warm daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Gisteren clothcraft van 23 naar 26.5 gezet en omdat ik fly lures maakte en netjes gezorg had dat mijn bonecrafting op 4 stond, heb ik er 4 levels bonecraft bij kado gekregen. Ben dus recruite bonecrafter zonder te craften :D

Nog wat mensen geholpen en uiteindelijk nog 1 uurtje ge-exp'd. Had vooraf aangegeven dat ik niet meer had, maar het kwam voor die party perfect uit omdat ze ongeveer na een uur hun eigen LS-whm terugkregen. Dus nog effe rappie 7k exp meegepikt, nog maar 8k exp te gaan (had al 15k)

Ergens deze week eindelijk de carby mitts gaan halen (vandaag uiterlijk morgen) en zondag doen we Zilart missie 5.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:30:
[...]

je kijk he,.. Epassporte heeft sinds dit jaar een nieuwe rekening waar je het geld moet opstorten..
en het is ook nog eens van de Fortis bank in NL.. ik dacht eerst ook dat zal dan sneller en makkelijker gaan..

Maar nee, het nr bestaat niet.. ik zal het nr eens opzoeken

For transfers in Euros (EUR) :
Intermediary Bank:
Fortis Bank N.V.,
Netherlands
SWIFT: FTSBNL2R
Beneficiary:
Fortis Bank
(Curaçao) N.V.
Account Number:
24.21.22.302 (Use BGC
SWIFT circuit)
IBAN: NL24 FTSB 0242
1223 02
Further credit to:
ePassporte N.V.
Account Number:
489001596
Reference: EPBILLR

zoals je ziet is het rekening nummer: 24.21.22.302 toch? of hebk het fout?
Maar als je daar geld opzet via inetbankieren.. dan word ie afgekeurd kheb het zo'n paar keer geprobeerd.. en Later kreeg ik zelfs een telefoontje van de bank die zeiden dat het nummer niet bestaat, hoe gek is dat..?? ze bellen mij om te zeggen dat dat rekening nummer niet bestaat..

Ik vond het wel goed van hun, anders zat ik nu nog steeds wanhopig te proberen |:(
lol maar iig het werkt dus niet meer.. eerst was het nog makkelijker, geld opsturen naar een bank in Engeland en na paar dagen 2-3 hadden ze het binnen.

Iemand enig idee? of gebruikt hier iemand ook Epassporte?
vertel me hoe het moet!

Thank You

Joao
Toen ik geld overmaakte naar hen was de referentie nog een bank in Engeland. Nu loopt het bij mij ook niet helemaal vlekkeloos. Ik heb wel geld op mijn "CC" rekening staan, maar niet om de één of andere reden wordt er geen geld afgeschreven door FFXI, en het vage is dat ik nogsteeds kan spelen. :/
Ik heb al meerdere malen met hen heen en weer gemaild, nu hebben ze alle benodigde gegevens dus ik ben benieuwd wanneer ze het oplossen, want ik wil geen gezeik met betalingen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Goldsmithing30, nog steeds met hiriashin recept.

Mijn dag ziet er echt altijd hetzelfde uit, 7u wakker worden en ff snel nog wat silver earrings desynthen tot 7.30, vervolgens naar het werk tot 6u dan nog een uurtje silver earrings desynthen + goldsmithing levelen (met welk recept dan ook in m'n lijstje voorkomt), daarna na het eten is het static tijd tot 12u en dan slapen. Rince and repeat tot het weekend :P Het enigste wat wel eens anders is, is wat we met de static doen (lvl66 jobs expen, sky op woensdag, enm's, bcnm's, overige)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Is het desynthing van die earrings zo profitable? of heb je die nog over van het skillen tot 27?

Ik desynth namelijk wel eens mythril earrings, maar echt dikke vetpot is dat niet. Ik snap niet dat mensen dat een goudmijn kunnen noemen en ik zit nog wel 5 levels boven de cap. (terwijl men OP de cap al zegt dat het een goudmijn is)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 09:37:
[...]

Toen ik geld overmaakte naar hen was de referentie nog een bank in Engeland. Nu loopt het bij mij ook niet helemaal vlekkeloos. Ik heb wel geld op mijn "CC" rekening staan, maar niet om de één of andere reden wordt er geen geld afgeschreven door FFXI, en het vage is dat ik nogsteeds kan spelen. :/
Ik heb al meerdere malen met hen heen en weer gemaild, nu hebben ze alle benodigde gegevens dus ik ben benieuwd wanneer ze het oplossen, want ik wil geen gezeik met betalingen. :(
mja, ik vind het betaal systeem ook een beetje vaag in elkaar zitten...
ik heb gister ook mijn 2 jaar oude account weer aangeslingerd, en een content ID aangemaakt.
Ik hoefde alleen geen CC gegevens in te voeren, dit hebben ze blijkbaar opgeslagen met mn account ofzo??? Maar dan volgt er vanzelf een probleem, want ik heb al 1 jaar een ander CC nummer, de oude pas waar ik FFXI mee gespeeld heb, is ondertussen al verlopen...

Maar volgens mij doen ze de betalingen de 1e van de maand oid, dus ik zal er binnenkort wel achter komen wat ik moet wijzigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
dat wijst zichzelf, ik heb nl ook ergens vorig jaar een andere CC nr. gekregen en heb gewoon even mijn persoonlijke gegevens aan moeten passen, meen me te herinneren dat het snel in orde was.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Je NAW (en CC) gegevens zijn gewoon opgeslagen op de centrale server van SE/POL. Zou ook vreemd zijn als dat niet zo zou zijn want dan zou je ingelogd moeten in het geval ze de rekeningen gaan innen ;P
In je gegevens in POL gewoon even je CC aanpassen en je bent klaar :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
6K schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:37:
Is het desynthing van die earrings zo profitable? of heb je die nog over van het skillen tot 27?

Ik desynth namelijk wel eens mythril earrings, maar echt dikke vetpot is dat niet. Ik snap niet dat mensen dat een goudmijn kunnen noemen en ik zit nog wel 5 levels boven de cap. (terwijl men OP de cap al zegt dat het een goudmijn is)
Het kan geen goudmijntje zijn omdat het zilver (of mythril) is :P
Naar mijn weten is het desynthen van de earrings de goedkoopste manier om ingots te krijgen. In het geval van silver ores is het bij de guild heel variabel, soms kosten ze 500g per stuk, soms 1.2k per stuk. Op de AH zijn de ores meestal 1k-1.5k, de silver beastcoins gaan voor 20k per stack (iets meer dan 1.4k per stuk). Een silver earring kost 1.25k per ingot dat is geregeld 1/4de van een 'conventionele' methode. Alleen wanneer de guild goedkoop is krijg je 1/2de van de 'winst'. Nu heb je alleen dat je bij desynthing veel fails krijgt, daarentegen met de earrings heft zich dat weer aardig op omdat je ook veel keren 2 ingots krijgt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 51+ desynth moghancement heb (iets van 26 taru stools) dus heb ik vaak dat als ik een fail heb dat ik niet de earring kwijt raak.

Maar het is idd zo dat je niet insta-rijk wordt van die desynth. Anders zouden meer mensen het doen en zou de markt instorten (veel aanbod, weinig vraag). Daarnaast is het fijn dat je niet meteen een miljoen moet gebruiken om er 3 a 4 miljoen uit te halen wat het geval is bij sommige crafts (voornamelijk highlvl). De enigste desynth die ik ken die er hard op hakt is de subligar desynth, daarvoor moet je best wel oppassen want als je die breekt ben je 8miljoen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
*takes note: taru stools plaatsen!*

Ok, dank je voor de uitleg. De berekening van de goedkoopste ingots had ik idd ook gemaakt, vandaar dat ik de earrings ook desynth voor mythril ore (daar ik sheets nodig heb).
Buiten de extreem dure high level synths zie ik nog steeds niet het grote nut van craften in (buiten dat ik het leuk ben gaan vinden om te levelen).
Echte winstpakkers ben ik nog niet tegengekomen (wat me best tegenvalt bijv. van goldsmithing).

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
De economie blijft een vraag en aanbod spelletje dus zodoende als niet veel mensen het hebben/doen dan kan je er een flinke duit aan verdienen. Hoeveel mensen hebben er wel niet <60 goldsmithing per server? VEEL, kortom als daar iets veel opleverd zal de winst die daar te verdienen is omlaag gaan omdat mensen elkaar gaan undercutten. Pas wanneer er een 'bug' is waarbij je spullen kunt verkopen aan de NPC (vendor) voor winst is er een 'probleem'. Zoals voor de 'rusty cap' patch je met fishing en smithing rusty caps kon opvissen en 'repareren' naar padded caps. Deze padded caps kon je verkopen voor 2.5k bij de vendor. Mensen hebben toen massaal lopen fishbotten naar rusty caps (of niet botten in geval van sommige) en deze gerepareerd en verkocht aan de npc. Er ontstond een ontzettende grote instroom van geld in de economie wat ervoor zorgt dat alles duurder wordt omdat de valuta minder waard is geworden. Wat ik dus wil zeggen is dat als er veel vraag naar is en niet veel aanbod dan kan je daar winst op pakken anders is het niet zo makkelijk om met craften winst te maken. Ttegenwoordig kom je echte harde winst alleen nog maar tegen bij tier0 of tier1 HQ van endgame equipment (denk Genie Weskit, Dragon Harnass+1, Cursed gear-1, etc.) maar dat komt omdat het aanbod van die items zeer laag is en er niet honderden mensen zijn die ze kunnen maken (meestal craft lvl100 nodig met subcraft lvl60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
mjah, maar jij verwoord dus eigenlijk heel mooi wat ik eigenlijk al zei: ik zie het nut van craften niet echt in tenzij je idd naar 100 gaat.
Lijkt me dus toch dat op lange termijn, de consumables het beste / meest stabiele inkomen geven.

Opzich vind ik daar niet echt veel mis mee hoor, maar sommige producten zijn zo duur naarmate je boven de 60 komt (denk aan vermillion cloak of nobles tunic of zo) dat het amper haalbaar is om dat te kunnen bekostigen. Dus ik zoek toch naar een leuke bron van inkomsten.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ik heb zelf cooking op 41 ofzo en woodworking op 71.
Cooking ben ik ooit eens begonnen om zelf insect paste en drankjes te kunnen maken (en ander simpel voer), Woodworking omdat je toen nog met alle gemak je LuShang hengel kon breken wat nu practisch niet meer voorkomt.
Fishing is waar ik nu m'n gil mee verdien, lvl 61 nu en ik vis vooral in SSG op Grimmonites (20k per stuk), Nebinomites (20-21k per stack) en Bastore Bream (60-67k per stack). Af en toe ook een Coral fragment maar meest toch Grimmies en Nebbies.
Tevens zit daar Mindgazer die een gouden hakketak oog dropt wat natuurlijk lekker meeteld op je winst (~200k ofzo, ik verkoop ze binnen de LS)

Het fijne aan vissen als Bst75 in SSg is dat daar op de brug een decent-crab rondhuppelt die ideaal is als pet om opgeviste mobs mee neer te meppen (200-300dmg/hit op het gros van de opgeviste mobs ^^ )

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Ik heb dat meer gehoord poekie, en ik zit er aan te denken om alchemy te levelen zodat ik die nebimonites om kan zetten in blank inkt (en eventueel woodworking voor shihei)
(vissen29, woodworking0, alchemy5 momenteel)

Maar als ik nu ga kijken naar de opbrengst per uur, is nog steeds farmen het gemakkelijkst om geld te verdien en dan tel ik de NM's in de buurt van de mogelijke farmspots niet eens mee. Wat brengt het vissen jou per uur op?
En merk je veel van het vissen bij volle maan (was gisteren toevallig, LS maatje was stevig aan het vissen want dat ging zoveel beter zei hij).

Als ik voor de desynth ga op de juiste dag van mythril earrings haal ik ongeveer 130k per uur winst, vergelijken met farmen is dat niet zo bijster veel. en dan heb ik nog niet eens TH2.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Farmen is ook nog niet zo'n slechte manier van geld verdienen. Het is alleen zo frustrerend als mensen op dezelfde plek farmen als jij en het een gevecht van claims wordt. Ligt natuurlijk ook aan de plek waar je gaat farmen maar om maar een voorbeeld te geven van alle keren dat ik heb gefarmed is er _altijd_ iemand gekomen die op dezelfde plek ging farmen waardoor het 'ritme' er helemaal uit was (en je vaak op pops moet gaan wachten).

Voorbeelden:
- Passhow marshlands bij het meertje links bovenin de kaart (waar die leech nm zit)
- Sanctuary of Zitah bij beide goobbue camps kunnen er maar hoogstens 2 mensen terecht.
- Boyahda tree bij de rechter ingang waar alleen spiders zitten kan je 'bijna' de hele gang tot beneden leeg farmen voor de bovenste weer popped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Er is een enorm verschil tussen consumables and durables.
Directe, simpele, pure, makkelijk te vinden winst zit in consumables (vnl cooking, woodworking en alchemy). Als je in een craft als goldsmithing zit (vnl durables, dus is de 'markt' ook sneller vol op de winst synths) moet je wat creatiever zijn. GS is goed gediend met desynthen, en is bvb een heel mooie craft als je mined (movalpolos bvb, kan je gold ingots desynthen van armours).

Vanaf level 60-ish cooking kon ik in de buurt komen van mijn farmen als ik puur craftte, en nu farm ik enkel nog als ik craften beu ben of uit verveling, als al mijn AH slots vol zijn (21 slots in jeuno, not likely).

Probleem met mn cooking is alleen dat je zo verrekte veel synths moet doen om geld te verdienen. Als ik twee dagen doorcook en paar mil verdien, dan heb ik daarna gewoon pijn aan mn polsen van die honderden synths (en ben ik het rondlopen voor ingreds + craften zelf ook altijd even kotsbeu. ;p).

Afwisseling houd het interessant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke nu is mn account geblokkeerd omdat er dus geen geld van mn online CC kon worden gehaald. :(
Fuckzooi, wacht al 7 dagen op een mailtje van die gasten bij Epassporte.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.