[MMORPG] Final Fantasy XI deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 19.673 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Gisteren eindelijk in Aht Urhgan aangekomen.
Had me er al bij neergelegd om de beginners items te gaan halen. Dit omdat ik dat gewoon solo kan doen.
Uiteindelijk vlak voordat ik wilde vertrekken kwam er iemand in de LS die toevallig ook de quest wilde gaan doen alleen dan de "moeilijkste" (alhoewel voor een level 72 THF valt dat wel mee).
Uiteindelijk hebben we (lees "heeft hij") 2 mobs moeten omleggen om de testimonies te krijgen.
De meeste tijd ging hem zitten in het wachten.
Items afgeven en Vanadiel dag wachten, daarna zonen (waren we vergeten).
Inleveren en toen richting Mhaura voor de Barge.
Daar nog wel gelachen en grapjes uitgehaald.
Uiteindelijk kwam de Barge en kregen we een net zo lange rit als richting Selbina.
Halverwege moet je goed op het water letten. Er zwemmen dus beesten in ^_^, zo gaaf!
In Aht Urhgan meteen alle area maps gekocht en daarna uitgelogd. Werd namelijk al een beetje laat.
Binnenkort eens kijken of ik de jobs kan unlocken. Ze schijnen met sneak e.d. redelijk te doen te zijn, maar dat is nog even afwachten. Ik ben ook benieuwd naar de raids.
Het ziet er in iedergeval goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Way of the Devout, Aht Urhgan Whitegate
NPC Iruki-Waraki
Start @
Summary If you want to learn how to become a puppetmaster, you must bring an automaton to Iruki-Waraki.
Walkthrough
1. You speak with Shamarhaan (F-9) of Bastok Markets.
2. You speak with Iruki-Waraki (K-9) of Aht Urhgan Whitegate.
3. You speak with Ghatsad (I-7) which is necessary for Aht Urhgan Whitegate.
4. You fetch œantique automaton from Arrapago Reef.
5. You examine ??? (H-10) of Arrapago Reef.
6. You get œantique automaton.
7. You hand Ghatsad antique automaton.
8. You speak with Ghatsad after crossing 0:00 at the time of Vana'diel.
9. You get a doll.
10. You speak with Iruki-Waraki.
11. Quest's completion.
@
Reward Puppetmaster / œœAnimator
Title Proud Automaton Owner
Next Quest -
@ @

puppet master flag Quest!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dan al ik Corsair en Blue Mage maar even aanvullen:

Corsair:
Client: Ratihb (Shararat Teahouse, Aht Urhgan Whitegate)
Summary:
Ratihb wants you to check on his son Wasuhd, who has gone
in search of his older brother.

CS 2 -
NPC, Mafwahb in the way of the devout area of aht urhgan whitegate, along the East wall.

CS 3 -Take the northern port ship to nashmau. Exit the north exit of nashmau and head to caedarva mire then to arrapago reef (aggro sneak + invis @ 75) where there is a ??? on a old ship. This is the 2nd ??? in the area, the first is for PUP. You will need a lamia fang key to get to this ??? which drops off of lamia and bones in the area.
(key also obtainable through the following method:
There's no need to farm the key. There's a ??? in Caedarva Mire near the entrance to the reef that gives the key, at the back of a pool containing a Doomed and a few slimes. You can easily reach it from the upper ledge.)

CS-4 Take the west exit from nashmau to cae mire and into talacca cove where u will find one more ???. After this ??? find the rock slab in a cave behind it fr the last CS. You are now a Corsair.

Er werd ook aangeraden om meteen de Forgotten Hexagun te halen:

1. You speak with Rathihb (J-12) which is necessary for Aht Urhgan Whitegate.
2. You speak with Mafwahb (L-9) which is necessary for Aht Urhgan Whitegate.
3. You get ●●Lamian Fang Key in ??? of Caedarva Mire.
4. You go to Iron Gate (H-9) of Arrapago Reef.
5. You open out in ●●Lamian Fang Key and you go to the back.
6. You examine ??? (H-10) of Arrapago Reef.
7. You examine ??? in the northwest of Talacca Cove.
8. You get ●forgotten hexagun.
9. You examine Rock Slab in the back.
10. End

This is from MysterTour. There has also been talk that getting the key item "forgotten hexagun" allows you to speak to the boy a second time, whereby he makes the key item into a usable item. The lvl was either 5 or 6, which makes me doubt the validity of the claim (if someone knew they would also know the level...)

Blue Mage

First go collect 3 items from the normal areas.

Valkurm Sunsand, Dangruf stone, and Siren's Tear.

Sunsand appears on the boat in the dunes during earth weather.

Dangruf stone is from a ??? in the north part of Dangruf Wadi.

And Siren's Tear is from a quest in bastok, the quest starter starts with a W and is outside the bastok mines AH. Then go to port bastok, out the gate, and to the creek nearby, get naked, and click the ??? for the tear. Then head to al zhabi.

Find Waould, hes in the boxlike affair of squares in the lower west portion of whitegate. He'll ask you a series of questions.

If you answer them all correctly instead of charging you 1000 gil, he will ask you for a specific item, but wont give you details. At this point you have to wait a RL hour, and possibly zone and return to him.

He'll then ask for one of the 3 items above. when you trade it to him, he'll say he really meant for it for someone else and that you need to bring it to them in adeewa subterenne underneath bhaflau thickets.

To get here, head west through whitegate and zone to the common area
head north out the gate to bhaflau thickets, and then north toward the lighthouse marked on the map. Theres a cave at the small jutting part of the map. Enter the cave and youre in the adeewa subterenne. From here head down to the first large room and fall, into a room with diremites. theres a large ramp on the wall there that leads down to a spot with leeches, and a large pool in the center that looks like a teleporter. stepping in the center of that will summon the immortals.

answer yes twice to his questions, and you become a blu mage.

Ik ga ze in iedergeval binnenkort proberen te halen.
Waarschijnlijk wordt dit pas zondagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 11:26
Kreeg gisteren een email van dvdboxoffice en ze zeggen dat ze niet verwacht hadden zoveel orders te krijgen dus dat ze een tekort hebben. Ze leveren nu uit op volgorde van order (eerste krijgt 'm als eerste etc). Gelukkig konden ze ook zeggen dat mijn copy reeds onderweg is en dat er een levertijd is van 3 tot 21 dagen, waarbij ze opmerkte dat Nederland in de 3-7 dagen categorie zit :)
Even wachten dus nog maar dat vind ik wel best 8)

*en nu tijd voor een stevig ontbijt _/-\o_

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren maar begonnen aan de Corsair flag quest.
Was onderweg met de boot richting nashmau, was er iemand aan het shouten of er mensen nog meer de Corsair quest gingen doen. Ik meteen contact gelegd omdat het wel eng is in je eentje.
Achteraf gezien had ik het beter in m'n eentje kunnen doen aangezien ik meer bezig was met hen te helpen dan eigenlijk zelf door te gaan. Denk dat het me zelf had gelukt in 45 minuten ofzo, maar was nu al dik 1,5 uur bezig.
Uiteindelijk lag iedereen dood in het eerste gedeelte en ben ik door gegaan om in iedergeval de sleutel te halen voor de poort. Dood gingen ze overigens door die kleine insect dingetjes. Wazig aangezien ik absoluut geen last van ze heb gehad. Bij de eerste raise wel dat er eentje ineens uit de bosjes kwam en de geraiste persoon meteen omlegde (mij keek hij niet aan, maar had meteen toch al invisible gecast). Volgens hen werden ze met zowel Invis als Sneak op aangevallen.
Daarna meteen warp omdat ik zeker wilde weten dat ik niet dood ging.
Vanuit Nasmau weer opnieuw die kant op en daarna de grot in (wat moet je veel omlopen zeg!).
Daar een hele tijd gewacht en kreeg in eens een whisper die absoluut niet door mij gelezen mocht worden. Ze klaagten dus over mij aangezien ik verder was gegaan en niet op hen gewacht.
Dus ik maar meteen mededeling terug gemaakt dat ik absoluut niet meer terug kon omdat ik anders aangevallen werd. Uiteindelijk waren ze ook in de grot en heb ze tot aan de eerste poort uitleg gegeven. Met tientallen keren heen en weer geloop.
De eerste die al bij de poort waren waren dus schijnbaar al doorgelopen aangezien ik ze niet meer gezien heb. Lekker lullig en dan nog over mij wat te zeuren hebben.
De andere wist absoluut niet wat die aan het doen was, dus daar ben ik bijgebleven en heb hem verder geholpen.
Uiteindelijk kwamen we na de gate bij de verkeerde ??? uit, dus moest weer alle kanten.
Kwam er op neer dat ik dus meteen links had moeten gaan na de poort, maar ja.
Na de CS eindelijk weer op weg terug. Dit duurde ook een tijd omdat die andere dus geen warp had. Onderweg nog mensen gevraagd of ze WarpII konden casten, maar kreeg geen antwoord.
Uiteindelijk zonder problemen terug in de stad en die persoon meteen uitgelegd hoe hij de rest van de quest kon afronden. Je snapt al dat ik meteen uitgelogd ben en gaan slapen.
Vanavond misschien (na concert Ricky Martin met m'n meisje) nog even het laatste stuk afronden en daarna kijken welke andere quest ik ga doen. Ik weet in iedergeval zeker dat ik de rest wel solo ga doen. De reconmissies gaan me toch wel erg goed af.

Overigens ben ik in al die tijd absoluut niet aangekeken door welk monster dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Zijn die kleine beestjes (vlooien?) niet blood-aggro? En wat ik ervan gelezen heb rennen er tegenwoordig ook ws-aggro beestjes rond ofzo?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb geen idee wat ze aggroen.
Het rare is, dat ik er absoluut geen last van had. Het enige dat ik op had was Invis en Sneak.
Zij hadden hetzelfde (alhoewel ik dat niet heb gecontroleerd), maar werden wel degelijk aangevallen.
Chigoe is volgens mij de naam van deze mob en je kunt ze ook niet targetten, behalve wanneer ze jou aanvallen.
De imps hebben True sight, maar gelukkig werden deze al meestal door parties weggekaapt.

Overigens wordt er maar bar weinig gezegd over de verschillende mobs.
Bovenstaande weet ik in iedergeval wel, maar de rest van de mobs hebben me met de gewone dingen nog niet aangevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Nu die expansion uit is heb ik gemerkt dat je niet moet proberen een lvl1-10 job te expen in gustaberg. Er waren gewoon 80+ mensen aan het levelen, het was net alsof normale monsters allemaal NM's waren :P het was jammer dat ik geen dia oid had om te claimen. Hoe vaak dat iemand met een /ma /ra of /ja claimde voor mn neus was gewoon te erg voor woorden. Wel leuk m'n broer kunnen pesten met 'loldrg' :P vooral toen zijn allereerste wyvern in 3 klappen neer ging :D

Zo, laatst nog Fuma Kyahan gekocht. Nu alleen nog die kote en mijn nin is ready tot zo'n lvl50 aan gear (excl wapens). Dan nog daadwerkelijk gaan expen (doei leven */goodbye*). Owja, heb gister ook nog die drg job unlock 'bcnm' gedaan. Tis dat ik niet al mijn int gear aan had op blm anders hadden megamichan en ik (2x blm75) dat gevecht onder de 30s gehaald :P Nu hadden we 32s omdat ie na 2 thunder4's nog een streepje aan hp over had. Ook hadden we geen rdm sub voor fastcast :P 25 of mischien zelfs 20 seconden moet haalbaar kunnen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Hmm. Het was een pickup pt he? Dikke kans dat bij een van hun invis/sneak allang geweared was zonder dat ze iets zeggen/doen/zelf de moeite doen pots te gebruiken ;P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Waarschijnlijk was dat ook wel de reden.
Echt snugger leken ze me nou niet echt.
Maar ja, ik weet wat dat betreft goed hoe je invis en sneak moet gebruiken. Bij mij is het echt heel erg snel gecast.
Op het moment dat ik zie dat sneak gaat wearen, dan cancel ik deze op een veilige plek en recast meteen weer.
Invis cast ik gewoon meteen op een veilige plek.
Sommige mensen snappen dit waarschijnlijk niet.

Maar ja, heb er wel van geleerd dat ik dus lekker solo de rest van die jobs ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
Puppetmaster is cool! ik ga nu de upgrade voor de nieuwe puppet (Melee) proberen te halen (kan vanaf level 10), maar door de geldwolven onder ons is kopen van de onderdelen geen optie (1.5+ mln gil) dat wordt dus farmen en craften.

De spinnen daar agro-en niet (althans, in het eerste gedeelte niet) en de lesser colibri's pikken je food.
Verder heb ik zo'n beetje tegen alles gevochten wat ik tegengekomen ben, maar de meeste namen weet ik niet. Dit vechten heb ik gedaan omdat ik met sanction op (signet van die regio) Imperial Stands (CP van die regio) krijg.
Ik moet namelijk 3 imperial silver pieces hebben en die maakt een npc daar van 100 IS's.
Elke 10exp. die je haalt krijg je 1 IS, maar gelukkig begin je met 150 IS's nadat je de eerste supply quest (missie2) gedaan hebt. Ik zit nu op missie 3 en ga denk ik deze week proberen assault te doen, dan stromen de IS's wel binnen.

Dat stukje waar je doorheen moet voor Pup en Cor had ik geen map van, erg lastig, dus die heb ik gisterenavond nog effe gequest, leuke en relatief simpele NM pop (vogeltje ook).

2 minpunten van de expansie....
1) ik val van CS in CS, echt ongelooflijk
2) de reistijden op en neer zijn absurd, snel uitvogelen hoe ik die nieuwe teleport kan halen

ow ja, gisteren middag op onze server (Cerberus) zag ik een 37 Corsair en 36 Bluemage

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
"Oh het is zo fijn~~ om een whm te zijn~~" :*) (tenzij er magic aggro bij zit :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Vogels die je food jatten? huh? (vet ^^ )

En op Allak was al een ss van een lvl 60 Pup en Blu te zien. Achja, als je maar genoeg tijd hebt he ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die het interessant vinden: versie 3.22 van Windower is uit, gisteren geinstalleerd en hij doet het bij mij perfect in elk geval. Nog geen glitches tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
PS3 release FFxi trashed? Op allak dit interview gevonden:

The Final Fantasy XI development team is working on a new MMORPG for the PlayStation 3 and Windows Vista.

The Japanese news site Impress is reporting that the Final Fantasy XI development team leaders, whilst discussing the game's latest expansion, have let slip some information on future projects. Final Fantasy XI producer Hiromichi Tanaka said that the team is now working on a new MMORPG for the PlayStation 3 and Windows Vista, but further information was not forthcoming.

Tanaka also discussed how development on the PlayStation 3 and Xbox 360 differed. He noted that the Xbox 360 Operating System shares many similarities with Windows, making a port of the existing Windows version of Final Fantasy XI to the Xbox 360 a fairly quick task. The same isn't true of the PlayStation 3. According to Tanaka, development of a PlayStation 3 version of FFXI would take two or three years, with the game having to be redeveloped from scratch.

With such a large effort required to bring FFXI to the PlayStation 3, Tanaka feels that his team's resources will be better spent developing a new game from the ground up to take advantage of next-gen hardware. Tanaka was also asked about a version of FFXI for the PSP. He admitted that a fully playable version of the game is most likely not possible on the handheld, but thinks features such as auctions and chat would be possible. However, his team has not been working on a PSP version of the game and looks unlikely to do so in the future.
Source: GameSpot

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Poekie McPurrr schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 01:14:
PS3 release FFxi trashed? Op allak dit interview gevonden:

The Final Fantasy XI development team is working on a new MMORPG for the PlayStation 3 and Windows Vista.

The Japanese news site Impress is reporting that the Final Fantasy XI development team leaders, whilst discussing the game's latest expansion, have let slip some information on future projects. Final Fantasy XI producer Hiromichi Tanaka said that the team is now working on a new MMORPG for the PlayStation 3 and Windows Vista, but further information was not forthcoming.

Tanaka also discussed how development on the PlayStation 3 and Xbox 360 differed. He noted that the Xbox 360 Operating System shares many similarities with Windows, making a port of the existing Windows version of Final Fantasy XI to the Xbox 360 a fairly quick task. The same isn't true of the PlayStation 3. According to Tanaka, development of a PlayStation 3 version of FFXI would take two or three years, with the game having to be redeveloped from scratch.

With such a large effort required to bring FFXI to the PlayStation 3, Tanaka feels that his team's resources will be better spent developing a new game from the ground up to take advantage of next-gen hardware. Tanaka was also asked about a version of FFXI for the PSP. He admitted that a fully playable version of the game is most likely not possible on the handheld, but thinks features such as auctions and chat would be possible. However, his team has not been working on a PSP version of the game and looks unlikely to do so in the future.
Source: GameSpot
ga toch lekker slapen man :O :X

Ik vraag me ook af hoe lang de rek er nog inzit met FFXI, niet dat ik denk dat het binnen afzienbare periode afgelopen is. Ik maak me meer druk om de verouderende grapichs. Die spreken mensen op een 360, PS3 en revo toch minder aan. Ik zou ook mijn geld in een next gen spel steken. :/

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of ie al eens voorbij is gekomen, maar dit is de leukste FFXI video die ik tot nu toe heb gezien :D :+ :D :) :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

http://www.youtube.com/wa...TPwvGC0rY&search=tarutaru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Gister _weer_ maintenance, en het einde van die maintenances is nog niet in zicht. Vooral niet omdat er nog wat balance issues in zitten ( /blu's cocoon geeft 50% def? pld's met 999 def, lol)

Achja, tenminste nog wel iets kunnen doen na de maintenance. Voor kat een nieuw paar schoenen gefarmed, bounding boots om precies te zijn. Zoiets is altijd makkelijker om met een paar mensen te doen als alleen. Ik heb ooit zelf geprobeerd die te claimen maar het is me nooit gelukt. Vaak omdat ik aan de andere kant van de spawn area zit, net als deze keer trouwens maar nu zat kat tenminste dicht bij. Nu zijn we weer met een nieuw stel jobs begonnen, dit keer is het drg, sam en brd. Zal een beetje de 'exp route' moeten aanpassen omdat we nu met 3 man zijn ipv 2 en dus minimaal VT+ moeten aanpakken voor fatsoenlijke exp.

Vanavond weer maintenance, of niet... spanning en sensatie!~~ (not :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
En toch zou ik graag FFxi op de ps3 zien verschijnen ^^ (heb ik tenminste een goede onzin-reden om een ps3 aan te schaffen ;P )

Vanavond poging om CoP 3.5 te doen, ik hoop dat het allemaal lukt ^^ (maar we hebben iets gepland dus zal er wel maint zijn -_-;; )

edit:

Besef me net dat ik dat pre-spul nog moet doen van CoP-3.5 (chip inleveren en cs's)
Hoelang duurt dat ongeveer?

[ Voor 20% gewijzigd door Poekie McPurrr op 25-04-2006 12:37 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
Niet al te lang als ik me goed herinner. Je hebt de chips al enzo?

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Als je nog niet die twee onderdelen hebt gedaan (sandy en windy respec.) dan duurt dat toch wel een paar uurtjes. Het is namelijk erg veel lopen en veel cutscenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
chip moet ik dus nog :/

sandy en windy gedeelte? 3-5 heeft geen windy/sandy deel hoor,dat was 3-3 geloof ik

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Yep, je hebt gelijk. Ik bedoelde 3.3 met die twee onderdelen. Begrijpelijk foutje aangezien dat precies tussen 2 bcnm's zit (mammet en diabolos) :P

3.5 bestaat volgens runtimerepairs alleen uit het halen van die chip(s) (je hebt er maar 1 nodig, maakt niet uit welke) en het verslaan van diabolos. Zoveel tijd zal dat niet kosten, die chip farm je gewoon in het uncapped gedeelte. meestal de EP-DC diremites en lizards droppen wel een chip (ruwweg 25% zonder th, 50% met th)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Vaag, ik had die Pso'xja pass al 8)7

Gisteravond helaas niets doorgegaan, toen ik thuis kwam kwam ik erachter dat onze poolse bouwvakkertjes weer eens bezig waren en 's avonds besloten hadden met het electriciteitsdeel aan de slag te gaan (dat ze dat overdag doen als er niemand last van heeft :( ) dus geen FFxi

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Gisteren corsair unlocked tijdens het guild campen voor die cocoon...
echt absurd, tegen 6 uur smorgens (gametime) staan daar gewoon 50 mensen die cocoon te campen.
Kreng kost 800 gil, maar gaat op AH tussen de 200k en 450k en 40(!) te koop. Mensen moeten dat gewoon boycotten en lekker keer op keer tax laten betalen... bah!
Ik heb nu alle items voor mijn muppet upgrade, behalve die lousy cocoon....

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Die cocoon is ook een drop van normale exp monsters in het nieuwe continent. Die 40 die op de AH staan zijn niet alleen uit de guild, als je dat bedoelde in ieder geval. Hetzelfde geldt (in mindere mate) voor bronze ingots in de smithy guild. De paar keer dat ik daar heb geprobeerd die ingots te halen was het gewoon zo dat 5 (gametime) minuten voor de guild open ging er ineens iemand was ingelogd, precies op het dat je kan kopen heeft hij alles gekocht en doet uitloggen (terwijl die aan het kopen is). Het zou me niets verbazen als dat een bot is die op exacte tijdstippen inlogd, de npc selecteerd, item X koopt en weer uitlogt om niet 'verdacht' te raken (ivm gm calls enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Die cocoon is naar zeggen een redelijke rare drop.
Ach, ik hoop gewoone en keer geluk te hebben dat er niemand is, of dat het er wat rustiger wordt ;) genoeg te doen voorlopig ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren eindelijk het laatste gedeelte van de Corsair flag quest gedaan. Lekker simpel om te doen dat stuk.
Alleen die imp voor de ingang was nou niet echt prettig, maar kon er uiteindelijk gemakkelijk omheen.

Als volgende komt waarschijnlijk Blue Mage, maar kan ook Puppet Master activeren als ik toch naar het vasteland moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Puppet en Corsair zijn ideaal om tegelijk te doen. Die twee ??? in de reefe zitten dicht bij elkaar.

het tweede gedeelte van Corsair hebben we 3 imps verslagen voor 29 exp per stuk, al met al heb ik nu 6 silver pieces (2 van mission 7 aht urgan, 2 uit 10 bronze pieces van missie 6, 2 van Imperial Stands 200+). Ik heb er 3 nodig voor mijn puppet upgrade, dus dat is geregeld.
Ik kan alleen geen Assault doen, omdat ik missie 8 actief heb (met actieve missies kun je geen assault doen) en ik weet niet wat je voor 8 moet doen.
En ik ben de quest gestart om een teleport-ring naar het nieuwe deel te krijgen, simpele quest.

Die imp's zijn trouwens true sight, net als dat watervolk wat snachts popped. best wel risky op sommige plekken. En bij het eerste deel van corsair stond er een spiegel NM, maar omdat we maar met 2-en waren hebben we die maar met rust gelaten en veilig escape gedaan ^^
We hadden beide nl een gevoel dat die heel sterk ging zijn lol

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Voor zover ik weet zijn die watervolk mobs geen True-sight.
Imps is zeker, bij die andere heb ik er gewoon naast gestaan, een pirouette gedraaid en weer doorgegaan. Geen aggro gehad.

Toen ik Corsair aan het doen was, kwam ik er ook achter dat Pup best wel meteen gedaan had kunnen worden. Nou ja, niets aan te doen. Ik activeer hem wel binnenkort, daarna is het toch niet zo'n probleem om nog even terug te lopen. Sommige mensen schijnen het nogal moeilijk te vinden om ergens doorheen te gaan met invis/sneak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
yea :) ben lvl 10 warrior geworden :P

Maaruh hoe komt iedereen aan zo f*cking veel gil om dingen te kopen?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Definieer veel, want dat is een uiterst relatief begrip.

Op het moment heb ik iets van 2.8m aan cash beschikbaar, maar dat is nodig om 2 characters te onderhouden met een verscheidenheid aan jobs. Ook ben ik nog volop bezig met CoP en jobs levelen, en ik kan je al vertellen dat die 2.8m niet veel is voor wat ik nodig heb cq. wil hebben. Als ik alles wat ik heb aan items op dit moment ga optellen, dan kan ik denk ik aan 60-100m komen.

Hoe ik er aan kom? Ik speel nu bijna 2 en een half jaar, en in die tijd heb ik veel tijd en moeite gestoken in craften om in mijn onderhoud te kunnen voorzien, en dat resulteert in level 91 fishing en 99 cooking.

Andere mensen doen farmen (relatief lage level beestjes jagen en drops verkopen), maar persoonlijk het ik een gruwelijke hekel aan farmen, en dan verwoord ik het nog voorzichtig.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
farmen, craften, BCNM's en dan nog de economie goed monitoren...

sommigen doen quests voor items van een job die ze nooit gaan levelen. Bijvoorbeeld teleport-scrolls van de whm's.
Daarnaast is het zo, dat wanneer je eenmaal een job wat hoger hebt, volgende jobs wat gemakkelijker zijn

en tot slot zijn er altijd nog winstgevende ideeen die mensen niet snel prijsgeven, zo heb ik deze week eindelijk iets gevonden wat me geld op gaat leveren. Legaal, maar nog erg onbekend, dus ik ga ff een tijdje profiteren zonder dat ik iemand benadeel ^^ (eindelijk!)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_T schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:31:
yea :) ben lvl 10 warrior geworden :P

Maaruh hoe komt iedereen aan zo f*cking veel gil om dingen te kopen?
Crafting en met name zeldzame items. Oh met crafting kun je in de hogere levels ook items maken die veel geld opbrengen, net zoals dat sommige quests leuke items opleveren.

Ik had ook nooit veel geld (20-30K maximaal dat ik verdiende met hout hakken), maar ik heb een keertje een drop gehad van de NM (Notorious Monster) "Spook"...dat is een low-level monster, en spawned drie keer per gamedag, en de drop (Traveler's Mantle) leverde me in 1 klap 200k op! Daar heb ik top-notch gear voor m'n WHM voor gekocht :)

Een makkelijke quest om te doen voor Sandy bewoners is "Undying Flames", die je met redelijke low fame al kan doen (ik kon het al na 10 andere quests) en waar je een Friar's Rope voor krijgt, die heb ik verkocht voor 90k met een lvl6 karakter...toch leuk.

Ik snap nu in elk geval wel waarom NM's zoveel gecamped worden...1 van de makkelijkste (Jaggedy-Eared Jack) dropt een Rabbit Charm, die tussen de 2 en 4 miljoen gil opbrengt. Alleen jammer dat z'n droprate HEEL slecht is...je krijgt het item bijna nooit :(

[edit]
Zeg 6K, ik zit toch op een andere server....mail me dat idee es even ;) >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
hehehe tja daar kon ik op wachten :)
daarom had ik erbij gezet: niet snel prijsgeven... ik heb er nl nog niets over kunnen vinden en dat wil ik zo houden voorlopig, zou zonde zijn als ik mijn nieuwe goudmijn snel kwijtraak ;)

overigens, het probleem van bijv. Jaggedy Eared Jack is niet alleen dat de droprate slecht is, zijn spawn area is erg groot, erg random en er lopen altijd mensen rond, dus campen is ook haast niet te doen zonder /rng of /bst... ik heb hem al best vaak gezocht, alle 17 jobs (jaja ik moet blu nog) daar geleveled waarvan de laatste 10 echt met het idee hem minimaal te zien)... die beetle die daar ook popt (NM) wil nog wel eens tevoorschijn komen, maar maar jaggedy.... how maar.... :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Wat ook goed werkt is kopen bij npc en verkopen via AH. Nog steeds zijn er hele hordes spelers die voor alles wat ze nodig hebben de AH induiken ipv even te kijken hoe je er anders aan zou komen.
Wat leuk geld opleverde (misschien nu nog) is in Jeuno-garden die bloemetjes te kopen die nodig zijn voor quiveren van pijlen en dan met een leuke winst weer verkopen in de stad die op dat moment het circus heeft.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
O, laatst ben ik JEJ (Jaggedy Eared Jack) tegen gekomen in Ronfaure toen ik op de chocobo naar Sandoria ging om voor Asano (Ryosuke's mule) de dragoon job te unlocken. Uiteraard was die al geclaimed door een BLU die aan het expen was :P anders had ik mischien een keer geluk kunnen hebben (yeah right).

Persoonlijk heb ik zulk slechte ervaring met NM campen dat ik het zoveel mogelijk doe vermijden. Het is zeer zeker een van de meest profitable manieren om aan geld te komen. Alleen je moet een flinke portie geluk en ook zeker wel heel wat claim skill hebben om aan de bak te komen.

BCNM's kan je doen door middel van die beastman seals te verzamelen (toen ik begon dropte ik ze wel eens omdat ik ze niet kon verkopen, lol) en deze bij een npc in te leveren voor een 'orb'. Die orb kan je gebruiken op een 6 tal plekken om een gevecht te starten tegen een bepaald monster(s). De meeste van deze gevechten kun je met 3 of 6 man doen, de gevechten zijn ingedeeld in de volgende niveaus : lvl20 cap, lvl30 cap, lvl40 cap, lvl50 cap, lvl60 cap en uncapped (lvl75). Hou er dus rekening mee dat je gear hebt die op of onder de lvl cap zit, anders speel je in je nakie ;)
BCNM's zijn vaak uitdagend alleen heb je er dus geen last van dat je geen claim kan winnen. Daarentegen heb je bij BCNM's vaak de kans op crap drops omdat de loot tables erg groot zijn met vaak een aantal waardeloze items erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
een snelle manier low level om aan geld te komen is gewoon alle 6 je jobs naar 10 te zetten en met signet op erop uit trekken, uiteraard slechts bewapend met een wapen en geen gear.
tegen de tijd dat je ze alle 6 op 10 hebt staan (en tussendoor alle items verkocht hebt) heb je voldoende geld om, laten we zeggen tot 35, te levelen zonder cash problemen.

Een andere manier is farmen, bepaalde items als beehive chips, silk thread, rabbit hides, lizard skins etc. etc. leveren leuk gil op. Alleen heb je wel last van competitie en wordt het na verloop van tijd best saai (vind ik)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ik heb zelf op ragnarok met naiji ongeveer 250k aan equipment terwijl mijn job list 18MNK 11WAR 11THF is. Dit heb ik voor elkaar door niets anders dan te expen op vompy hill in s.gustaberg (net buiten bastok). Daar heb je worms (zinc ores), bees (beehive chips + honey), goblin thugs (wild onions), sheep (2x sheep skin -> sheep wool) en goblin weavers (grass thread)

Simpul :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:50:
hehehe tja daar kon ik op wachten :)
daarom had ik erbij gezet: niet snel prijsgeven... ik heb er nl nog niets over kunnen vinden en dat wil ik zo houden voorlopig, zou zonde zijn als ik mijn nieuwe goudmijn snel kwijtraak ;)

overigens, het probleem van bijv. Jaggedy Eared Jack is niet alleen dat de droprate slecht is, zijn spawn area is erg groot, erg random en er lopen altijd mensen rond, dus campen is ook haast niet te doen zonder /rng of /bst... ik heb hem al best vaak gezocht, alle 17 jobs (jaja ik moet blu nog) daar geleveled waarvan de laatste 10 echt met het idee hem minimaal te zien)... die beetle die daar ook popt (NM) wil nog wel eens tevoorschijn komen, maar maar jaggedy.... how maar.... :(
lol :) ik heb het net andersom, ik kom JEJ bijna altijd wel een keer tegen als ik daar een uurtje rondloop terwijl ik die fokking beetle nog nooit heb gezien (die heeft nog een grotere spawn area trouwens). Spook is wat dat betreft heel makkelijk, alleen staan daar gemiddeld een mannetje of 10 bij om te claimen.

De tweede 'makkelijke' quest is trouwens Intermediate Teamwork...je hebt er aardig wat fame voor nodig, maar voor bijna geen moeite krijg je wel een Mage Ballad, 150k waard op de Fairy server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Bleh, Mage Ballad is 350-400k op Gilgagimp. Ik heb er alleen niet de cash voor, omdat ik dat hard voor CoP nodig heb. Zal dus moeten questen ben ik bang. Moet die zooi eens opzoeken, weet alleen dat je er 5 anderen bij nodig hebt. Mijn Bard is nu 21 (bijna 22), dus dat kan niet al te lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
voordeeltje wat je hebt is dat je mage balled niet nodig hebt zolang we geen mages gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren met LS members eerste Promy run gedaan, Promy-Dem.
binnen gegaan met alliance waar, aangekomen in de spire eerst een ENM run is gedaan door de mensen die de promy al hadden gedaan, vervolgens waren wij aan de beurt voor de Promy boss.
setup: WAR,NIN,PLD,MNK,WHM,BLM ,ging goed ,geen {Death}'s gehad en in 1 keer gehaald.
volgende week komt Holla aan de beurt. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
dit topic is weer bijna vol :) ik zal eens kijken of ik een nieuw topic kan openen. Ik ga morgen op vakantie dus dan duurt het of lang of iemand anders moet het doen.

Dus tot ziens in deel 5!

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren begonnen aan zowel de Blu als de Pup flag quest.
De vragen voor de Blu quest had ik in 1 keer goed. Moest de Tears halen.
Daarna praten met de starter voor Pup quest aangezien ik toch in Bastok was.
Daarna meteen gewarped terug naar Whitegate om Blu quest verder te doen. Daarna uitgang gezocht en ben toen gestopt.
Vanavond eens kijken of ik zowel Blu als Pup af kan ronden.
Daarna maar eens kijken of ik nog eens Gil kan halen om mijn MH uit te breiden.
Heb natuurlijk weer te weinig op voorraad.
Ben benieuwd naar de andere jobs, maar geen zin om mijn gear voor de huidige te verkopen.
Moet eens kijken naar de oplossingen (naast mules dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Deze kan dicht (Topic report verstuurd dit keer :Y) )

hier verder: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25657588

Dat zeg ik....

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.