[MMORPG] Final Fantasy XI deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 19.678 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat maakt hij ook zelf met Photoshop.
Dus een screenshot van het textscherm en andere benodigde screenshots.
Dan in Photoshop dit combineren tot de layout die hij nu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha oké ... ziet er wel strak uit, zou niet mistaan als layout. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:41
[copy-paste actie van LJ]

Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/DMdone.jpg

DM *finally* finished ^^

Was a fun evening, went in three times, first run was a complete disaster as our timing was a bit off. Second and third run went succesfully. Also tried something new, Wamoo had the idea of getting TP from the TT-BC. So in we went. Fun tactic, run in, hit the taru and run away again. Ofcourse this can only go good for a certain time so yeah, I died ^^;
Reminded me tho of the early-Bst days, not knowing how to fight a mob so just try stuff out =D

My original job was to drag the pet of the Mithra away and kill it. But in all three fights she didn't have a pet so I just pitted Carrie on her instead making her life miserable. Once again I was surprised at how though Carrie really is, she took a real pounding at some point and her HP-bar barely gor dented.. Only had to use a few cookies to keep her on her uhm, scissors.
All in all a great evening, and now I got my earring ^^ As I always use an axe and barely ever sub nin I picked the +5 axeskill one.
(Osode ain't mine btw, I borrowed it from a friend (thankyouthankyouthankyou)and I now consider it as my lucky charm as I used it in the two fights we won ;P)

[/copy-paste actie van LJ]

Staat me best goed die Kirins' Osode ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Grats poek, DM is en blijft een super leuk gevecht :D *Krijgt zin om dat soort gevechten meer te doen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:36:
Aha oké ... ziet er wel strak uit, zou niet mistaan als layout. :+
Daar zijn wel mogelijkheden voor hoor.
ffassist bv. is een tool waarmee je veel kunt doen met je scherm. /l chat /p chat apart scherm bv.
Apart scherm voor timers mini map etc etc.
Ik gebruik em weinig omdat het een JP tool is die vaak geupdate wordt en lastig te pakken is.
Mijne is al weer een paar maand oud en werkt dus niet meer.

ps: ffassist is puur screeninfo geven. er kan op geen enkele manier mee gebot worden.
uitgebreide variant van de alombekende windower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ik heb in m'n target-macro de rest van de regeltjes opgevuld met timers, gezien ik als Bst nogal vaak die target knop gebruik komt dan mooi de status van call pet, sic, reward etc voorbijrollen

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
Poekie McPurrr schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:36:
Ik heb in m'n target-macro de rest van de regeltjes opgevuld met timers, gezien ik als Bst nogal vaak die target knop gebruik komt dan mooi de status van call pet, sic, reward etc voorbijrollen
Ja, recast enzo is zeer makkelijk. Ik heb alleen te weinig regels ter beschikking in de FF macro's zelf... Zeer iri als Red Mage als je al 1 regel kwijt bent voor de spell, 1 voor recast, en dan nog maar 4 voor equip swaps. Zelfs voor Black Mage kom ik al regels tekort.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Als Bst heb ik gelukkig niet dat probleem van items swappen voor meer magic-gedoe.
Heb als gear swaps 1 voor apollo-staf, een voor dark staff, een voor axe + tatamishield en dan twee voor gearswaps voor charm en fight gear en twee voor swappen van ringen. Heb de ringen speciaal uit de gear-macro gelaten voor het geval ik bv twee keer een astral equipped heb en ik moet snel charm gear of fight gear aandoen, geen zin om dan ook ineens 50mp kwijt te zijn ^^

Al met al natuurlijk wel een berg gear aan het meezeulen, kan dan ook niet begrijpen hoe ik ooit met die 30-slots inventory heb kunnen leven ^^;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ik heb nu mijn Ifrits cauldron coffer key, nu alleen de koffer nog vinden :'( wat een rotplek om mijn Artifact Armor te verstoppen zeg >_<

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Neelon schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:02:
[...]

Ja, recast enzo is zeer makkelijk. Ik heb alleen te weinig regels ter beschikking in de FF macro's zelf... Zeer iri als Red Mage als je al 1 regel kwijt bent voor de spell, 1 voor recast, en dan nog maar 4 voor equip swaps. Zelfs voor Black Mage kom ik al regels tekort.
ffassist laat je dus ook zien hoeveel sec de refresh op een bepaald persoon nog duurt en de recasttimer van de spell zelf. Ook timers van nukes e.d. kun je ermee zien. Mogelijkheden zijn eindeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Dat de interface van ffxi limitaties heeft is inderdaad jammer. Daarentegen maak ik geen gebruik van de extra functionaliteit die de windower bied. Ik gebruik hem alleen om dingen te kunnen opzoeken op het internet, filmpje te kijken tijdens het wachten of om te trio- of quatro-boxen (voor duo heb ik een laptop). Voor mij is de volgende macro genoeg :

/recast "Spell"
/ma "Spell" <t> / <stpc> / <me> (monster / party / self) of /ja "Ability" <t> / <me> (monster / self)
en in geval van de meeste magic : /equip main "Staff"

vervolgens heb ik ong. 3 macros alleen voor specifieke gear switches, zoals:

enfeebling
/echo +++++ Enfeebling Gear +++++
/equip head "Head"
/equip body "Body"
/equip waist "Waist"
/equip legs "Legs"

Zo ook voor Elemental, MAB en Dark (in geval van mijn blackmage dus)

Als laatste heb ik een rust macro:

/echo +++++ Resting +++++
/equip main "Staff"
/equip body "Body"
/equip waist "Waist"
/item "Wizard Cookie" <me>
/heal

Nou heb ik dan uiteraard niet plek voor AL mijn spells maar de meeste spells gebruik je toch haast nooit. Ik heb als ik mijn equip macros heb gedaan nog altijd 15 plekken op mijn desktop en 7 plekken op mijn laptop (numpad zit over de 7, 8, 9 en 0 heen). Voor BLM heb ik meestal niet meer nodig dan 2 attack spells, sleep2, sleepga, drain, aspir, stun en gravity. Eventueel als het geen manaburn is kan ik nog bio2, poison2 en 2 elemental debuffs erin stoppen. Dan heb ik nog 3 macro slots over waar ik stoneskin, blink en cure3 in kan stoppen. Meestal voor mijn laptop doe ik self buffs op de 'moeilijkere' hot keys (FN+CTRL 7-0 of FN+ALT 7-0).

Mocht ik ooit genoeg gil hebben om fatsoenlijke redmage gear te kopen (dus 2x int ring 2x mnd ring) dan kan ik in mijn magic macros nog altijd een /equip ring1 en /equip ring2 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
wappie1980 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 08:22:
[...]

ffassist laat je dus ook zien hoeveel sec de refresh op een bepaald persoon nog duurt en de recasttimer van de spell zelf. Ook timers van nukes e.d. kun je ermee zien. Mogelijkheden zijn eindeloos.
Raak je dan niet het overzicht kwijt? Wat ik altijd zo fijn vond aan FFXI is dat de interface zo rustig is. Je hebt een chat area, een party scherm, een command menu en een rij icoontjes voor status effects. Als ik dat ga vergelijken met WoW daar heb je een rij icoontjes wat je macros voor moet stellen, een party scherm, een chat area, een kaart, een macro balk aan de rechter kant van het scherm (in mijn geval) en volgens mij nog meer. Vele malen drukker dan in ffxi waar je de grootste deel van de tijd de omgeving ziet ipv 1000 messages die het beeld door flitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:43
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/th_rajas.jpg
Dit weekend op een LAN missies afgemaakt, maandag gaan halen, woot. ^^
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/th_deadomega.jpg
Dinsdag, ik krijg pants (onderling afgesproken) maar door laatste 2 CoP missies een half dozijn keer gestorven te zijn was ik gedeleveld, en kon ze dus neit meteen aandoen. ._.
Een LS PLD heeft de Homam Manopolas gekregen trouwens.
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/th_img_1296.jpg
Vlak na het intraden van de omegaitems zagen we via mule dat deze up was, ff afgemaakt en een Daylight Dagger meegepikt.
En dan nog met LS mensen gaan pt'en en op 4-5 uren 22k+ gehaald, 75 en mijn pants aan.
Dan nog geswitcht naar merits, laatste 4k voor 3/3 voor laatste dagger upgrade. Dagger, triple attack en crit rate capped nu. :)

Denk dat ik nu al over de 12 uur aan het spelen ben geweest ofzo, maar het was het waard.
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/th_homampants.jpg
Ontzettend drukke dagen die vakanties. :p

Over die interfacelimitaties ben ik het gewoon eens, FFXI op PC is een logge, ongebruiksvriendelijke interface. Wat bedoel je geen fucking minimap? Omdat PS2 idioten op hun belachelijke resolutie spelen ofzo? x_x;

FFXI op PC spelen zonder windower is gewoon stom, het brengt zoveel extra functionaliteit mee dat je niet zonder kan. Gewoon al dingen opzoeken (essentiel in FFXI) en muziek veranderen op winamp (evenzeer essentiel, crappy FFXI muziek word je snel beu ;p)
Er zijn *enorm* veel andere extra progseltjes, zoals bijvoorbeeld FFassist die het leven veel makkelijker maken, sommigen ervan zijn te handig om niet te gebruiken, maar anderen gaan dan weer net dat ietsje te ver voor me, en die laat ik links liggen. :3

[ Voor 7% gewijzigd door Baha op 12-04-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
In het begin miste ik de minimap wel zoals je die in andere games hebt, maar tegenwoordig gebruik ik amper nog maps omdat ik de weg toch wel weet.
Dingen opzoeken -> notebook ^^
Andere muziek, mwah, vind de deuntjes in FFxi wel leuk eigenlijk
Interface: als ik een rotzooi op m'n scherm wil ga ik wel WoW spelen ;P In hectische gevechten kan het inderdaad wel makkelijk zijn maar ik heb liever een rustig scherm als een die ramvol met icoontjes en timers staat ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
In de meeste area's weet ik mijn weg ook wel, maar als ik in Sea zit of in een of ander onbekend (voor mij) CoP gebied word ik er wel nerveus van van steeds <pos> => FFXI atlas te doen ofzo, dan komt een minimap op hetzelfde 'oneerlijke voordeel neer', gewoon minder moeite voor de speler.

Notebook gebruik ik ook, ik vind het gewoon irri als je van die mensen hebt die alles in /linkshell vragen, maar dan voor een of andere vage reden geen windower willen hebben, maar andere mensen met mogen wel voor hen werken natuurlijk. Vandaar mijn frustratie. ;p

Muziek is smaak, en die timers enzo, dat hangt van je job af. :)
Met mn BRD en WHM heb ik er 0,0 boodschap aan, maar met THF zeker wel.

Ofwel ram je om de drie seconden op je recast macro, waardoor je je chatlog helemaal upfuckt met die 6 abilities die erin moeten, ofwel heb je een klein venstertje ergens in een hoek met SA, TA, hide, utsu ichi/ni en steal timers in. Kan me voorstellen dat het voor NIN of iets dergelijks nog irritanter moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
hey... eens even een vraagje.. is er ergens een filmpje ofzo hoe dit spel op de xbox360 eruit komt te zien? Zit er over te twijfelen namelijk ;)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Baha schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:33:
In de meeste area's weet ik mijn weg ook wel, maar als ik in Sea zit of in een of ander onbekend (voor mij) CoP gebied word ik er wel nerveus van van steeds <pos> => FFXI atlas te doen ofzo, dan komt een minimap op hetzelfde 'oneerlijke voordeel neer', gewoon minder moeite voor de speler.
Daarom probeer ik ook zo rap mogelijk van areas de map te pakken te krijgen, even snel de map naar voren halen tijdens het lopen is dan niet zo lastig. Atlas moet ik nog steeds eens installeren, maar tot nog toe overleef ik het alweer een jaar of wat met deze werkwijze :)
Windower heb ik eigenlijk alleen geïnstalleerd voor de graphics, die komen dan net iets mooier uit plus je kan eenvoudig de drawdistance vergroten.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Op mijn thief had ik altijd het altijd zo geregeld dat ik met mijn macro Sneak attack eerst doe uitvoeren en als ik vervolgens de tijd wil weten druk ik op CTRL+J en selecteer ik de Sneak attack job :P Die is ook nog betrouwbaarder dan /recast "Sneak Attack".. Zelfde doe ik met utsusemi, selecteer de spell utsusemi met CTRL+M en als ik de tijd wil weten druk ik op CTRL+M. Dat werkt alleen maar wanneer je maar 1 spell hebt of de spells dicht bij elkaar zitten. Ik zou dat niet willen proberen op bard met alle songs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
deTwisj schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:52:
Op mijn thief had ik altijd het altijd zo geregeld dat ik met mijn macro Sneak attack eerst doe uitvoeren en als ik vervolgens de tijd wil weten druk ik op CTRL+J en selecteer ik de Sneak attack job :P Die is ook nog betrouwbaarder dan /recast "Sneak Attack".. Zelfde doe ik met utsusemi, selecteer de spell utsusemi met CTRL+M en als ik de tijd wil weten druk ik op CTRL+M. Dat werkt alleen maar wanneer je maar 1 spell hebt of de spells dicht bij elkaar zitten. Ik zou dat niet willen proberen op bard met alle songs :P
Doe ik ook nog steeds, hangt er gewoon van af of ik zin heb om iets op te starten. ;p
Werk ook nog met 2 gewone macro's voor mijn sets, ipv windower macro's, ben er nu al zo aan gewend dus najah.

C:\Program Files\PlayOnline\SquareEnix\FINAL FANTASY XI\sound\win\se\se000
17 <call>
18 <call1>
etc

Vervang ff die bagger call 1-5 door 21 ofzo, of maak ze ff stiller.
Nu dat is onmisbaar, nooit meer doof door een <call1> als je met je koptelefoon op wat probeert te spelen. Ik ben er vrij zeker dat er hier nog mensen die calls ontzettend veel te luid vinden, ik hoop dat het helpt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ik begrijp wat je bedoeld, ik zat onlangs een keer in een party met een whm die in zijn cure macros het volgende had staan (echt waar):

/p (Casting Spell) (Cure) III ---> <t> <call20>
WHM starts casting cure III on <t>
/wait 3 (of 4)
/p (Cure) III (Ready) <call21>

Dan wordt je na een gevecht of 10 helemaaaal kierewiet, ik beloof het je. Wat jullie ook allemaal herkennen zijn de paar mensen die in macros een /sh of een /say hebben staan... Sta je ergens te expen zie je van de party naast je constant berichten komen, blegh!. Persoonlijk heb ik zo min mogelijk /p macros, alleen gebruik ik een TP check, een SATA melding en een WS melding.

/p {Thief} TP <tp>
/p {Sneak Attack} : O
/p {Sneak Attack} : X
/p {Thief} WS {Shark Bite}

en als ze veel SC's missen dan zet ik meestal een <call> achter mijn WS macro, daarentegen is het lang geleden dat ik met mijn thief in een pickup party heb lopen levelen :P

edit: beetje slecht voorbeeld, als thief zit je meestal aan het eind van de SC maar het gaat om het idee! :P

[ Voor 14% gewijzigd door deTwisj op 12-04-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
deTwisj schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:35:
[...]

Raak je dan niet het overzicht kwijt? Wat ik altijd zo fijn vond aan FFXI is dat de interface zo rustig is. Je hebt een chat area, een party scherm, een command menu en een rij icoontjes voor status effects. Als ik dat ga vergelijken met WoW daar heb je een rij icoontjes wat je macros voor moet stellen, een party scherm, een chat area, een kaart, een macro balk aan de rechter kant van het scherm (in mijn geval) en volgens mij nog meer. Vele malen drukker dan in ffxi waar je de grootste deel van de tijd de omgeving ziet ipv 1000 messages die het beeld door flitsen.
Je kan zelf kiezen welke schemen je open zet en wat niet.
En wat heb je aan een mooi leeg scherm als je toch alleen maar naar een chatscherm zit te turen?
Met alliance vliegt die chat met een noodtempo door je scherm (ook met filters) en je mist toevallig dat Suzaku z'n 2hour doet en je bent toevallig de rdm/drk die dat ding moet blokken.
Dan is een alarmscherm waarin een klein deuntje wordt gespeeld en die laat zien welke special move er wordt uitgevoerd toch een stuk makkelijker.

Zelf ben ik een MNK75 en heb dus niet veel last van dat getuur, tenzij ik moet stunnen of iets dergelijks, maar mocht ik ooit een mage of tank job naar 75 lvlen dan ga ik denk ik wel /ffassist gebruiken. Je party zal et geweldig vinden altijd die refresh 100% up te hebben of dat die paralyze al gecured is voor je het zelf in de gaten hebt.
SE moet dit soort functionaliteit zelf inbouwen vind ik. Je hele scherm moet gewoon customizable zijn als et aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
hehe, de volgende stap is dat hij ipv een geluidje doet afspelen wanneer de tank silenced is, een macro doet uitvoeren. Dan hoef je helemaal niets meer te doen behalve binnen range blijven :P

Het is inderdaad jammer dat SE er zelf niets aan doet / kan doen. Meest gebruikte excuus is omdat de PS2 het niet aan kan. Dat is dan ook een van de weinige minpunten van het spel, ze kunnen bepaalde dingen gewoonweg niet implementeren omdat ze met een stuk verouderde technologische apperatuur rekening moeten houden. Dat is trouwens ook de reden waarom je niet meer mogspace/inventory space kan krijgen... omdat de PS2 het niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Nog een THF? Had ik geen idee van, hebben echt een lijstje nodig met wie wat allemaal net weer is, ik dacht dat je RDM was ofzo. :)
Voor pt macro's heb ik er maar 2
/p [Invite to join party] <t>
en
[cat] [Thief] <tp>
Voor alliance fights maak ik in mijn vrije 'joker' slot wel de benodigde SC open/close macro met /p message aan., vind een message in xp beetje overbodig, enkel opener moet dat hebben, en in xp close je toch steeds als THF.

Trouwens sinds deze zomer ofzo ook niet meer serieus lfp gestaan op THF, LS pt's joinen/starten, desnoods met pickup members ownt. ;p
Ook een beetje de reden dat ik zo ver zit met merits, iemand vraagt om een xp pt om buffer bij teh alen op een belachelijk uur, ik ga mee en scoor weer wat merits. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Als Bst/whm in alliance ben ik meestal met een paar zaken druk bezig, enerzijds m'n pet in de gaten houden (valt ie het juiste doel aan, sictimer,rewardtimer,health en tp) dan zit ik zelf vaak ook nog te meppen op het doel en ik probeer m'n mp-pool zo nuttig mogelijk te gebruiken met erase te casten of te helpen curen, barfire etc * )

*Vooral als Wappie meespeelt, geen idee hoe hij het doet maar alle negatieve statuseffects die je kan krijgen weet hij ook daadwerkelijk te krijgen ;P

(RostrumPumps-NM, waarom is iedereen zo aangetrokken tot die plant die poison doet? :D Sta bij zo'n gevecht steeds poisona te casten O+ )

Tis wel lastig inderdaad om het dan allemaal bij te houden (wat ook geregeld de mist in gaat hehe), maar aangezien ik "maar" de backup ben focus ik eerst op m'n eigen pt, en dan op tanks van de alliance. Gaat redelijk goed af dacht ik zo. wel irritant is het als je eerst wel een rdm of brd in je pt hebt voor mp en dan besluiten ze die af te pakken. Sta ik daar met m'n max-mp van 250 ofzo die in no time op is ^^;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
deTwisj schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:57:
hehe, de volgende stap is dat hij ipv een geluidje doet afspelen wanneer de tank silenced is, een macro doet uitvoeren. Dan hoef je helemaal niets meer te doen behalve binnen range blijven :P
.
Dat kan gelukkig niet met ffassist ^^
Poekie McPurrr schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:25:
*Vooral als Wappie meespeelt, geen idee hoe hij het doet maar alle negatieve statuseffects die je kan krijgen weet hij ook daadwerkelijk te krijgen ;P

(RostrumPumps-NM, waarom is iedereen zo aangetrokken tot die plant die poison doet? :D Sta bij zo'n gevecht steeds poisona te casten O+ )
8) Krijg je he als beestje mij blijkbaar aardig vindt

Wat die rostrumNM betrefd: O-) ik weet van niets :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Baha schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:23:
Nog een THF? Had ik geen idee van, hebben echt een lijstje nodig met wie wat allemaal net weer is, ik dacht dat je RDM was ofzo. :)
Er zal heus wel ergens een lijstje in deze topic staan, met mijn eigen character (rithridan) ben ik THF75 (retired zeg maar :P) BLM75 en RNG66. Daarnaast gebruik ik mijn broer zijn account en hij is RDM75 BRD73 en SMN66.

volledige job list op (rith, ryo) is
war 37, 18
mnk 37, 10
thf 75, 1
rdm 32, 75
whm 40, 37
blm 75, 32

pld 0, 0 (ja, niet eens unlocked :P)
drk 37, 37
bst 37, 1
brd 1, 73
rng 66, 5
drg 1, 1
sam 37, 0
nin 37, 37
smn 2, 66 (haalde een lvl op rith tijdens bubbly bernie event :P)

Moet met rith alleen rdm nog naar 37 brengen en dan heb ik zo'n beetje alle subjobs die ik wil gehad. Op ryo heb ik eigenlijk nog veel subjobs te levelen, maar ik weet nog niet in hoe verre ik dat ga doen. Kheb op ryo de belangrijkste non mage subs toch al wel gedaan (nin37 drk37) voor rdm en evt brd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze week mijn BLM uit de jungle gehaald(32) en gisteren met hulp van een MNK en PLD uit de LS Rank4 gehaald voor mijzelf en nog een LS member.
nu wordt het weer tijd om mijn WHM omhoog te gaan halen, deze staat op 27 en kan ik voorlopig nog wel levellen met BLM als sub, tussendoor SMN naar de 20 halen om Avatar fights te doen, kan ik die ook mooi subben straks.
en moet toch ook echt de andere jobs nog gaan unlocken zoals NIN(hmmm ook WAR weer levellen dus )
druk,druk,druk..........
ohw ja Rank 5 halen voor m'n airship pass moet daar ook nog ergens tussen natuurlijk :)
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren gewacht op een party voor Blm, maar dit mocht jammergenoeg niet baten.
Ben maar Blazen Spikes gaan halen en Thunder. Nu alleen nog Drain in San d'Oria en dan kan ik er helemaal voor gaan aangezien ik dan alle spells bezit op mijn level behalve Ice Spikes, maar heb geen zin om BCNM te gaan doen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsOveres schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:08:
Gisteren gewacht op een party voor Blm, maar dit mocht jammergenoeg niet baten.
Ben maar Blazen Spikes gaan halen en Thunder. Nu alleen nog Drain in San d'Oria en dan kan ik er helemaal voor gaan aangezien ik dan alle spells bezit op mijn level behalve Ice Spikes, maar heb geen zin om BCNM te gaan doen hiervoor.
Ice Spikes en Shock Spikes heb ik gewoon gekocht voor mijn BLM.
volgens mij had ik Ice Spikes gekocht in Selbina(kan Shock spikes zijn geweest hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ice spikes droppen regelmatig op de ferry, gewoon zorgen dat je als eerste op dek bent en dan die phantom meppen :)

Dropped from Mobs:
Phantom (Ferry Between Mhaura & Selbina) (Level: 22-25)
Taxim (Gustav Tunnel) (Level: 78-79)
Enagakure (Ferry Between Mhaura & Selbina) (Level: Unknown)

Obtained from the following BCNMs:
Royal Jelly - Waughroon Shrine (Level 40, 15 minutes, 3 members)
Steamed Sprouts - Balga's Dais (Level 40, 30 minutes, 6 members)
Tails of Woe - Horlais Peak (Level 40, 30 minutes, 6 members)
The Worm's Turn - Waughroon Shrine (Level 40, 30 minutes, 6 members)
Under Observation - Horlais Peak (Level 40, 15 minutes, 3 members)
Undying Promise - Qu'Bia Arena (Level 40, 15 minutes, 3 members)

Of je haalt 'm in de AH, kost niet zo veel dacht ik

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Gisteren een paar uurtjes lopen levelen in garlic citahell met mijn rdm32. Ongeveer 2 levels kunnen halen voor ik er genoeg van had (was ook 11:30 al toen) Ging best goed, zelfs zonder exp ring haalden we geregeld de 250exp. Party setup was dit : sam/war, sam/drk, drk/war (later blm/whm), rdm/nin(ik), whm/blm en smn/rdm. Het is dat ik altijd ryo mee neem op rdm75 want anders was die party niet ver gekomen, maar met de damage output zat het wel goed!. Het is alleen wel jammer dat ik met mijn rdm/nin niet meer de 'echte DDs' kan bijhouden wat me in qufim,yuhtunga en yhoator jungle nog wel eens lukte. Daarentegen ben ik ook te cheap om sushi te halen dus mis ik 25-35% van mijn attacks. Ach, als ik 35 ben dan raak ik ze wel wat meer :P

Vanavond eens kijken of ik de job kan afronden (dus rdm37 kan halen). Dan kan ik eindelijk die gear mulen, kzit nu al 60/60(inv), 80/80(mog), 33/34(storage) en dan ben ik tenminste helemaal klaar met subjobs levelen op rith.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
Gisteren 7-1 en 7-2 san'doria gedaan (7-1 had ik al, maar effe wat anderen geholpen). Dus rank 8 nu.
Eergisteren Dynamis Jeuno gedaan, 3 minuten voor het einde total wipe, dus helaas niet gered, maar wel AF2 trousers een staff en een schild gekregen (staff en schild heb ik niets aan, maar goed).

En een strakke (NOT) actie met mijn npc, stoneskin casten engagen (scorpion in west altepa) en koffie gaan halen. Beetje dom om te denken dat die tulsar niet te snel door mijn stoneskin heen kan slaan. Kwam terug en ik was dood...
Heb wel nog steeds een buffer, maar ga toch maar een beetje extra exp-en (wel fijn whm 72, kan nu met level 75 parties mee, dus parties zoeken is niet zo'n probleem)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_041206_01.jpg

Foto-momentje... :/

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
wappie1980 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:44:
[...]

Dat kan gelukkig niet met ffassist ^^

[...]
met FFtool kan het wel btw :/ maar FFassist is ook gewoon handig hoor, ik wil gewoon mijn party chat lekker apart hebben zodat je rustig kan kijken naar je chat zonder allemaal filters in te moeten stellen. de recast timers zijn voor een dragoon niet zo bijzonder en voor een palladin weet ik ze wel uit mijn hoofd :Y) 30 seconden cooldown aanvoelen is iig geen probleem meer :P

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje, is het alleen bij de US versie dat je de damage ziet boven de <t>
ik zie hem alleen in de chatlog namelijk.
of is het een plug-in of zo?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:06:
even een vraagje, is het alleen bij de US versie dat je de damage ziet boven de <t>
ik zie hem alleen in de chatlog namelijk.
of is het een plug-in of zo?????
dat kan je instellen in het config menu van FFXI

2 keer op je menu knop
dan Config selecteren
en dan staat het onder misc geloof ik

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biobakker schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:41:
[...]

dat kan je instellen in het config menu van FFXI

2 keer op je menu knop
dan Config selecteren
en dan staat het onder misc geloof ik
thnx,

ik zal eens kijken als ik weer thuis ben.
eerst nog een dagje werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Gisteren nog een levetje kunnen maken op m'n rdm. Ik ben nu rdm35 (@1 of 2k ofzo) bijna klaar met die subjob. Heb ook nog 2x puissence ring gekocht (lvl36 Hq ring) die was maar 80k per stuk, ik dacht dat die rond de 300-400k lagen

Jammergenoeg is de lvl54 Hq ring (victory) wel 800k-1m, maarja duurt nog wel even voor ik bij die level ben op een melee job. En wie weet heb ik tegen die tijd een Rajas, als het een beetje meezit kunnen we op een redelijk tempo door CoP heen nu. Alleen voor de 'moeilijkere' BCNM's moeten we wachten tot iedereen kan spelen (een van de 2 amerikanen is niet beschikbaar voor 6pm CST of EST doordeweeks. In het weekend is het waarschijnlijk wel mogelijk om met iedereen te spelen. De cutscenes kunnen we meestal wel in onze eigen tijd doen. Owja, ben nu met neelon(katsuoy) ook de sleepga2 quest tussen de bedrijven door aan het doen. Wat een irri quest zeg, mucho rare/ex items farmen + mucho wachten op nieuwe dag(en) en op het eind nog een NM waarvan ik niet weet of die sleepable/lullebyable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:23:
[...]

thnx,

ik zal eens kijken als ik weer thuis ben.
eerst nog een dagje werken
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e330/Zycban/FFXI/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e330/Zycban/FFXI/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e330/Zycban/FFXI/3.jpg

:Y)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yinchie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 13:30
Het is al ~2 jaar geleden dat ik FFXI gespeeld heb, me FFXI character is er nog - lvl 61/30 war/nin.
Ben alles vergeten, de controls endergelijke na andere mmorpgs gespeeld te hebben.

Zal ik de character helemaal deleten en opnieuw beginnen? kan gelijk een ander server kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
WOOHOO.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_041506_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_041506_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_041506_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_041506_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_041506_05.jpg

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Was wel een vette event.. 10 uur savonds beginnen en verwachten dat het tot 2 of 3 uur snachts door gaat. Blijkt een andere LS er al te zijn (voor hun eerste keer) en doen ze gigantisch wipen. Nouja, kan gebeuren. Melee Zerg + Feeler Antlion = 2 a 3 Executionar Antlions extra :P

Enfin, na hun wipe hebben we met hun 6 runs om en om gedaan (hun 3 en wij 3) en waar we elkaar bij de adds hielpen (executionars en tracker). Waar we vervolgens nog 3 pops 'solo' hebben gedaan. Kijk maar in katsuoy z'n journal voor een play-by-play :P

* deTwisj cuddles his new boots :x

[edit] het eindigde dus om 5 uur sochtends! :( nou.. half 5, maar het duurde even voor ik eenmaal in bed lag :P

[ Voor 12% gewijzigd door deTwisj op 16-04-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yinchie schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:27:
Het is al ~2 jaar geleden dat ik FFXI gespeeld heb, me FFXI character is er nog - lvl 61/30 war/nin.
Ben alles vergeten, de controls endergelijke na andere mmorpgs gespeeld te hebben.

Zal ik de character helemaal deleten en opnieuw beginnen? kan gelijk een ander server kiezen :)
Ik zou opnieuw beginnen...heb ik ook gedaan, bevalt goed. Je hebt nog wel wat kennis van vorige keer waardoor de eerste levels lekker hard gaan. Je bent trouwens welkom op Fairy mocht je willen :) daar zitten te weinig GoT mensen op...nu speel ik sowieso nauwelijks met landgenoten, heb ik ook niet nodig, met Engels, Spaans en Japans kom ik een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yinchie schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:27:

als je wel met nederlanders en belgen wilt spelen kun je ook een char. aanmaken op Ragnarok
zoals vele anderen :P
zie ook:swordsnroses LS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yinchie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 13:30
Thanks MrRudi en stefke113,
Zal er over nadenken tussen welke server :)

en...
Happy Easter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Well here it is, the first Tales from Vana’diel movie. I hope the first of many to come.

Anyway just right click on the link below and choose save as.

http://files.filefront.co.../;5003529;;/fileinfo.html
:)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
deTwisj schreef op zondag 16 april 2006 @ 20:20:
Was wel een vette event.. 10 uur savonds beginnen en verwachten dat het tot 2 of 3 uur snachts door gaat. Blijkt een andere LS er al te zijn (voor hun eerste keer) en doen ze gigantisch wipen. Nouja, kan gebeuren. Melee Zerg + Feeler Antlion = 2 a 3 Executionar Antlions extra :P

Enfin, na hun wipe hebben we met hun 6 runs om en om gedaan (hun 3 en wij 3) en waar we elkaar bij de adds hielpen (executionars en tracker). Waar we vervolgens nog 3 pops 'solo' hebben gedaan. Kijk maar in katsuoy z'n journal voor een play-by-play :P

* deTwisj cuddles his new boots :x

[edit] het eindigde dus om 5 uur sochtends! :( nou.. half 5, maar het duurde even voor ik eenmaal in bed lag :P
De spot van deze nm schreeuwt gewoon om bst mee te nemen voor de adds ^^
Gewoon alle adds bezighouden en steeds pet wisselen >:)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Mot je wel een BST beschikbaar hebben op dat moment. En die hebben we al niet zoveel (eentje maar 70+), en die was er niet, hehe.

Ben trouwens vast aan het updaten voor morgen, is dat vast gedaan voor de eventuele grote file op de servers. (2x 1078 files downloaden, woohoo).

[ Voor 37% gewijzigd door Neelon op 18-04-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Bij dit soort fights probeer ik als bst ook aanwezig te zijn. We zijn al niet zo supernuttig bij andere fights dus dit type fights met adds is mooi om te doen.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh man, updaten.... :/
Well here it is, the first Tales from Vana’diel movie. I hope the first of many to come.

Anyway just right click on the link below and choose save as.

http://files.filefront.co.../;5003529;;/fileinfo.html

:)
Dit is trouwens mijn eigen gemaakte filmpje wat ik even snel binnen een halve dag in elkaar heb gegooid. Vind em wel geslaagd.....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Poekie McPurrr schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 01:55:
Bij dit soort fights probeer ik als bst ook aanwezig te zijn. We zijn al niet zo supernuttig bij andere fights dus dit type fights met adds is mooi om te doen.
We hadden wel een 3 stel brds waarvan er 2 virelai hadden (mini charm :P) maar dat was meer een doorn in het oog dan dat het een hulpmiddel was. Hoe vaak dat ik niet op 50% killshot thunderIV geinterrupted werd omdat die @$^@$% antlion gecharmed werd. Op een gegeven moment waren er mensen die schreeuwden om ermee op te houden :P Dat was trouwens ook meteen de "YOU SHALL NOT PASS" run, jammer dat ik van die opmerking geen screenshot had gemaakt :P

Hmmmm, ik heb die update nog niet aan de gang gezet bij mij thuis, vinden paps en mams niet zo tof als ik mijn pc (en laptop) aan zou laten staan om een spelletje te updaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Poekie McPurrr schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 00:56:
[...]

De spot van deze nm schreeuwt gewoon om bst mee te nemen voor de adds ^^
Gewoon alle adds bezighouden en steeds pet wisselen >:)
BST + MNK kunnen samen alle adds aan.
Of niet dan Poeks? ;) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neelon schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 01:13:

Ben trouwens vast aan het updaten voor morgen, is dat vast gedaan voor de eventuele grote file op de servers. (2x 1078 files downloaden, woohoo).
idd een goed idee

/em logt in op PC thuis vanaf het werk en start updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW version update brakes windower

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damn, ik had geen zin om te wachten tot na de maintenance dus ben maar Oblivion gaan spelen.
Daarna eigenlijk geen aandacht meer aan geschonken.
Donderdag eindelijk de uitbreiding uit! O+
Dus zal m'n vriendin voorlopig weer kou moeten lijden. :+

Niet echt tijd gehad aangezien ik nog steeds bezig ben met het nieuwe huis. Begint al op te schieten, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:04:
BTW version update brakes windower
Is al een fix voor de windower zelf denk ik, alleen de plugins zijn met de huidige ff11 client versie een beetje el-brakko. Moet ik vanavond eens testen.

Enige plugins die ik echt wil hebben zijn distance, drawdistance (geen pre maar alles ziet er zoveel beter uit) en clock (verschillende tijdzones in beeld is handig.

Als het zonder plugins moet vindt ik best, maar ik heb die windower nodig voor mn macro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
wappie1980 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 08:40:
[...]

BST + MNK kunnen samen alle adds aan.
Of niet dan Poeks? ;) :Y)
Gevalletje Last men standing he ^^
Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/Brilliant.jpg

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
THF/NIN is generft. WAR/NIN en NIN/WAR (met nadruk op die laatste) waren iets overpowered, jammer dat ze THF er ook moeten bijlappen, TP maakte zo ongeveer de lagere damage goed.

Oh well, ik ga hier neit voor stoppen, THF is mijn eerste liefde, en blijft het ook.
Wil wel windower terug, FFXI is fucking onspeelbaar zo. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
waar hebben jullie de (EU) expansie besteld?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:23:
Niet, ik speel de US versie :D
Maar ik moet CoP ook nog steeds kopen :/

WHM is inmiddels level 18 trouwens, dus ik kan gaan subjobben. Ik heb ook goeie gear, de hele opbrengst van een traveler's Mantle is eraan gegaan voor mijn WHM gear. Kan me niet herinneren dat ik ooit zulke dure gear heb gekocht voor een low level char :) Wel grappig dat er in de Dunes wel mensen complimenten over maakten. Gisteren voor de maintenance nog snel even BLM geleveled die ik als SJ wil gaan gebruiken, aangezien ik daarna toch 16 uur niet kon spelen, met Empress Band. Dat gaat echt teringsnel op de eerste levels! Zat zo op level 6, in een half uurtje tijd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:23:
ik heb hem besteld bij: http://proxis.be

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem nog niet besteld, maar waarschijnlijk ga ik hem on the fly halen als ik pauze heb op donderdag. Misschien Futurezone, anders bij de plaatselijke games zaak bij ons in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Baha schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:09:
THF/NIN is generft. WAR/NIN en NIN/WAR (met nadruk op die laatste) waren iets overpowered, jammer dat ze THF er ook moeten bijlappen, TP maakte zo ongeveer de lagere damage goed.

Oh well, ik ga hier neit voor stoppen, THF is mijn eerste liefde, en blijft het ook.
Wil wel windower terug, FFXI is fucking onspeelbaar zo. :/
Wat ik ervan heb gelezen is hebben ze de cap van de low end delay omlaag gedrukt, zo kreeg je eerst 5% TP bij alles wat lager dan 180 delay zat. Nu hebben ze die cap omlaag gedrukt dus kan je minder dan 5% TP krijgen als je onder de 180 delay zit. Deze delay is dus inclusief die van dual wield, voornamelijk haalt een thf en nin hun voordeel uit hun dual wield skill en delay reduction. in geval van een 75thf/nin met suppanomi krijgt deze een .75(of .65) modifier op hun delay (wapen1+wapen2*.75). Nu heeft een dief al een lage delay, dus heb je veel kans dat je totale delay onder de 180 grens komt. Een 75nin met 227 delay katana's komt met hun DW3 uit op ongeveer 148 delay, kortom ze krijgen iets van 4.x% TP per hit. Double Attack (en triple) hebben hier geen invloed op. Haste (en slow) ook niet. Het grappige is dat ze proberen om war/nin van axe/sword axe/axe af te halen terwijl je (vooral) met axe/axe en met axe/sword op een delay komt die boven de 180 zit. Dus is het nauwelijks merkbaar als war/nin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
He Kat, kheb in de lunch pauze nog ff gekeken wat de kosten zouden kunnen zijn van een ele-wheel nin :P

bij 50-80dmg per ninjutsu, 300-480dmg per wheel
bij 70-120dmg per ninjutsu, 420-720dmg per wheel
bij 100-150dmg per ninjutsu, 600-900dmg per wheel

bij 1 wheel/kill kan je 99 mobs per stack (uitersten) 100xp - 250xp = 9.900xp - 24.570xp
bij 2 wheel/kill kan je 49.5 mobs per stack (uitersten) 100xp - 250xp = 4.950xp - 12.375xp
bij 3 wheel/kill kan je 33 mobs per stack (uitersten) 100xp - 250xp = 3.300xp - 8.250xp

per 12 stacks is dit:
1 wheel/kill: 118.800xp - 297.000xp
2 wheel/kill: 59.400xp - 148.500xp
3 wheel/kill: 39.600xp - 99.000xp

kosten per stack ninjutsu:
laag 2.000g - 6.000g (x12: 24.000g - 72.000g)
middel 6.000g - 15.000g (x12: 72.000g - 180.000g)
hoog 15.000g - 25.000g (x12: 180.000g - 300.000g)

raiton, middel (72.000g - 180.000g)
suiton, middel (72.000g - 180.000g)
doton, middel (72.000g - 180.000g)
huton, middel - laag (24.000g - 180.000g)
hyoton, laag (24.000g - 72.000g)
katon, hoog - middel (72.000g - 300.000g)
totaal, extreem ; ; (336.000g - 1.092.000g)

worst case scen. (hoogste kosten / laagste exp van 3 wheel/kill)
best case scen. (laagste kosten / laagste exp van 1 wheel/kill)
most likely scen. (((hoogste - laagste / 2) + laagste kosten) / gemiddeld 150 exp van 2 wheel/kill)

wsc = 1.092.000g / 39.600xp = 27.5g/xp
bsc = 336.000g / 118.800xp = 2.8g/xp
mls = 714.000g / 89.100xp = 8.0g/xp

dit is ongeveer de kosten per persoon B) gok ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren eindelijk de tijd gehad om Blm te levellen.
Nou ja, meer bijgepraat dan party gevonden maar ok.
Wil ik uiteindelijk uitloggen omdat er geen invite kwam,
zegt er iemand uit de LS: "Je staat op Anon!".
Stoooommmm!!! Dat zal dus de reden zijn geweest dat ik
vorige keer ook al geen invite kreeg. 8)7
Vanavond beter en morgenavond op naar de uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Vanavond eindelijk weer eens verder gaan met CoP als het goed is :D We zitten nog steeds halverwege CoP 5.3 en doen hopelijk de 2de helft van Tenzen's path (NM in delkfut's tower + Pso'Xja cap60 dungeon).

Verder ben ik bezig om langzaam m'n nin37 te gearen, alleen heb ik constant het 'geluk' dat ik o.kote overpriced zou moeten kopen. AH zegt 3.5m - 3.7m en uiteraard kan ik hem niet kopen voor 3.75m (van de 4m die ik hebt zou ik graag ook nog wat buffer willen houden). En dan per slot van rekening is er iemand uit mijn linkshell die er 2(!) voor 3.5m koopt in hetzelfde tijdsbestek (alleen dan waarschijnlijk wanneer ik slaap/werk). Das nog altijd iets wat ik een keer wil doen, ninja spelen met goeie gear (niet budget nin wat ik vroeger heb gedaan van 1 t/m 37). Ik heb de meeste spullen klaar liggen: jujitsu gi, 2x kodetsu+1, 2x puissence ring, emp pin, l.boots (of rse), survival belt, 2x dodge earrings, nomad's mantle, spiked neck. (of spirit torque). Ik mis alleen nog m'n o.kote (en p.charm maar dat is nog een stap verder :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG een PLD uit S&R is gisteravond even in Aht-Urghan wezen kijken, hij had de uitbreiding gisterenmiddag binnen :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Is het dan al bekend hoe je daar moet komen? Om in kazham te kunnen komen (RoZ content) moest je ook eerst een quest doen (de kazham keys), hetzelfde geld voor lufaise meadows (CoP content) en ik verwacht hetzelfde voor het nieuwe continent in ToAU.

Ik heb al wel wat gelezen over bepaalde tickets uit elke stad wat naar schijnt een super irritant/lange quest is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:37:
OMG een PLD uit S&R is gisteravond even in Aht-Urghan wezen kijken, hij had de uitbreiding gisterenmiddag binnen :9~ :9~
Geheel in stijl had hij eigenlijk bijna dood moeten gaan.. (tenminste, volgens mij was het Prae die destijds samen met mij onze eerste stapjes in Sky deden (incl het blij rondrennen over de oplichtende vloer) en prompt aggro kregen van die dolls in hun blauwe erkers ^^; )

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij moet je een quest doen en dan via Mhaura met het schip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat is bekend... maar weet iemand ook hoe die quest gaat? of wat je moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mog Locker :?
Besiegement :? (check Region Info)

What the hell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:37:
ja dat is bekend... maar weet iemand ook hoe die quest gaat? of wat je moet doen?
Quests

Meer info: http://ffxi.somepage.com/news/264

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Oh, blijkbaar is het dus een hele simpele quest. Ongeveer hetzelfde als die van kazham maar dan voor een iets hogere level speler. Alles is in ieder geval beter dan het doen van 3 super irritante level capped areas met als toetje 3 super irritante level capped bcnm's :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:26:
Mog Locker :?
Besiegement :? (check Region Info)

What the hell!
Mog locker is een nieuwe vorm van storage waar je voor moet betalen om er gebruik van te kunnen maken (betalen in gil dus he). Besieged is hetgene waar iedereen zoooooooooo naar op zit uit te kijken, dus zal het waarschijnlijk tegenvallen :P

Besieged houdt in dat de stad waar je in ToAU terecht komt, aangevallen kan worden door beastmen. Je moet dan ineens de stad verdedigen terwijl er hordes met beastmen binnen vallen. Men zegt dat het dynamis esque vechten wordt maar tegen zwakkere tegenstanders. Dat is wat ik ervan heb begrepen, ik vraag me alleen af wat er gebeurd wanneer er (uiteraard) 70% van de mensen lvl75 is en 30% van de mensen < lvl40 zijn. Dan ben je wel het haasje mocht je als lvl40 aggro krijgen van die monsters :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou onze LS gaat met de nieuwe uitbreiding ook de ban doorbreken van het FFXI spelen zoals iedereen zegt dat het moet, dat is wel leuk. Dus niet standaard lvl10 = valkurm, lvl20 = Qufim enzovoort, maar een roaming party van level 10 characters, of zelfs een roaming alliance. Een erg leuk initiatief vind ik, gewoon een experiment om te kijken hoe leuk het is om eens wat anders te doen. Mensen die zich aanmelden moeten zelf een karakter in een bepaalde job naar level 10 krijgen waarna er 1 of 2 keer in de week een EXP dag wordt bepaald waarop we op niet standaard plekken met een hele groep gaan expen, geen {Camp} meer, maar roam free...adventure!

Heb er nu al zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Jaridah Peti
DEF:42 HP-25 Accuracy+5 Attack+5
Ranged Accuracy+5
Lvl. 55 WAR, RDM, THF, PLD, DRK, BST, BRD, RNG, SAM, NIN, DRG, JOB16, JOB17

Akinji Peti
DEF:43 HP-25 Accuracy+6 Attack+6
Ranged Accuracy+6
Lvl. 55 WAR, RDM, THF, PLD, DRK, BST, BRD, RNG, SAM, NIN, DRG, JOB16, JOB17
Nieuwe Scorp Harness :Y)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Tenzij je dat met PL's doet heb ik al medelijden met je mages :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Als die lvl50 was geweest was het wel waard, maar ik denk dat SH toch beter is, je kan dan namelijk in een ander slot geen +acc item doen maar iets meer +att of +str (oid) doen. Was hij wel lvl50 geweest was het perfect voor elke cap50 gevecht. Zo zie ik dat item iig, ik vind dat ze in de nieuwe content zoveel cookie cutter items doen, die overal voor kunnen worden gebruikt (zie die nieuwe mage item, is in feite errant+weskit+manteel) maar ze stoppen geen items erbij die BETER zijn dan wat er nu is. Is er al een melee body item die beter is dan cursed(+1) of osode? de enigste die in de buurt komt is homam corazza, maar dat is ook het enigste. (en komt uit CoP note bene) hetzelfde geld voor zo'n beetje alles. De enigste items van de lijsten die ik tot nu toe heb gezien zijn een +matk feet en head item voor blm's. De rest is weer, van alles een beetje :/

Ik vind dat ze meer voor specialisatie moeten zorgen, laat de spelers maar uit zoeken wat ze dragen maar geef zo tenminste een goede optie tussen verschillende items en niet alles ong. hetzelfde.

[ Voor 10% gewijzigd door deTwisj op 19-04-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:05:
Nou onze LS gaat met de nieuwe uitbreiding ook de ban doorbreken van het FFXI spelen zoals iedereen zegt dat het moet, dat is wel leuk. Dus niet standaard lvl10 = valkurm, lvl20 = Qufim enzovoort, maar een roaming party van level 10 characters, of zelfs een roaming alliance. Een erg leuk initiatief vind ik, gewoon een experiment om te kijken hoe leuk het is om eens wat anders te doen. Mensen die zich aanmelden moeten zelf een karakter in een bepaalde job naar level 10 krijgen waarna er 1 of 2 keer in de week een EXP dag wordt bepaald waarop we op niet standaard plekken met een hele groep gaan expen, geen {Camp} meer, maar roam free...adventure!

Heb er nu al zin in :)
Is zeer zeker leuk, als je Bst gespeeld hebt dan weet je al dat je op deze manier op plekjes komt waar je anders nooit zou komen omdat het van de vaste routes afligt.
Als start zou ik zeker Maze of Shakrami aanraden, snelle exp en relatief veilig :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
deTwisj schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:23:
[...]

Als die lvl50 was geweest was het wel waard, maar ik denk dat SH toch beter is, je kan dan namelijk in een ander slot geen +acc item doen maar iets meer +att of +str (oid) doen. Was hij wel lvl50 geweest was het perfect voor elke cap50 gevecht. Zo zie ik dat item iig, ik vind dat ze in de nieuwe content zoveel cookie cutter items doen, die overal voor kunnen worden gebruikt (zie die nieuwe mage item, is in feite errant+weskit+manteel) maar ze stoppen geen items erbij die BETER zijn dan wat er nu is. Is er al een melee body item die beter is dan cursed(+1) of osode? de enigste die in de buurt komt is homam corazza, maar dat is ook het enigste. (en komt uit CoP note bene) hetzelfde geld voor zo'n beetje alles. De enigste items van de lijsten die ik tot nu toe heb gezien zijn een +matk feet en head item voor blm's. De rest is weer, van alles een beetje :/

Ik vind dat ze meer voor specialisatie moeten zorgen, laat de spelers maar uit zoeken wat ze dragen maar geef zo tenminste een goede optie tussen verschillende items en niet alles ong. hetzelfde.
misschien dat SH wel beter is maar als dragoon zou ik toch voor deze set gaan. Life belt mermaid gorget rings en sushi, dan wil ik wil 5 acc opgeven voor str+.
Sowieso ook wel fijn dat er een alternatief is voor SH. Zo loopt niet iedereen met hetzelfde rond.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
hey mensen... even paar vragen over ffxi voor de xbox360...

1) ziet het er mooier uit? Vind namelijk de graphics maar matig.. heb WoW gespeeld op de pc en dit ziet er op dat trailertje bij playonline maar matig uit :|
2) Moet je dat dan met toetsenbord / muis spelen? Of is het mogelijk/ prettig met controller?
3) Is het nog aan te raden om uberhaupt te beginnen als iedereen al lvl 50 en hoger is?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_T schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:37:

1) ziet het er mooier uit? Vind namelijk de graphics maar matig.. heb WoW gespeeld op de pc en dit ziet er op dat trailertje bij playonline maar matig uit :|
2) Moet je dat dan met toetsenbord / muis spelen? Of is het mogelijk/ prettig met controller?
3) Is het nog aan te raden om uberhaupt te beginnen als iedereen al lvl 50 en hoger is?
1) Het spel is al vier jaar oud, dus die graphics kun je verwachten. WoW is een stuk jonger, en heeft natuurlijk uberhaupt al een compleet andere stijl.
2) geen idee eigenlijk
3) Jazeker, je kan dit spel elk moment beginnen, ik kom bijna elke dag wel weer tig spelers tegen die in de eerste levels zitten, dus er zijn nog genoeg nieuwelingen. Het is zelfs een voordeel, het is nu een stuk makkelijker om hulp te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan met de controller spelen, maar chat gebeurd sowiso via keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:01:
[...]

Je kan met de controller spelen, maar chat gebeurd sowiso via keyboard.
geen live channel ofzo? waarover gechat kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Lord_T schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:04:
[...]

geen live channel ofzo? waarover gechat kan worden?
Nee FFXI is daarin nogal matig. De enige manier is via de console, gelukkig kan je met de windower (die het na de update weer even offline is :Y) ) een workaround gebruiken. Maar hoe het voor de Xbox360 zit heb ik geen idee.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

1) Op de pc `ziet het er stukken beter uit als in de ingame-promofilmpjes, dit omdat je via wat eenvoudig gepruts in het register de graphics mooier kan maken. Daarnaast kan je via Windower en een plugin de drawdistance dusdanig vergroten zonder echt fps verlies dat je je echt in een enorme wereld begeeft (heel in de verte bergen, torens etc). Voor ingame non-promo spul op de xbox zou je misschien even kunnen vragen in main forum op ffxi.allakhazam.com, daar zitten veel amerikanen en hoewel ze het gros van de tijd weinig nuttigs te zeggen hebben kunnen ze je denk ik wel aan screens helpen.
2) ps2 controller is te gebruiken, het spel is ook oorspronkelijk voor de ps2 gemaakt dus spelen met controller zit wel snor. Hou daarnaast een toetsenbordje bij de hand voor het chatwerk en je bent klaar. Een ingame voicechat hebben ze niet, en ergens is dat maar goed ook denk ik.. (ik zit er althans niet op te wachten om ook nog eens in 5.1 surround de shouts van Jeuno te moeten aanhoren ;P ). Uiteraard zijn er wel ventrilo etc servertjes die de linkshells (guilds) gebruiken.
3) Dat is het mooie aan FFxi, er komen constant nieuwe mensen bij maar ook de gevestigde orde is terug te vinden op de lage levels omdat ze andere jobs levellen om hun main-job mee te versterken. het is dus niet zo als in WoW dat je enkel 1 job kunt spelen met je char, je kan iedere job spelen die je wilt zonder dat je je level van je vorige job verliest. Het wisselen van jobs is secondenwerk in je huisje. Daarbij kan je 1 andere job subben aan je main-job waardoor die een deel van de skills erbijkrijgt. Ook financieel gezien is het goed toeven als nieuwe speler, uiteraard schrik je je rot als je de prijzen van items voor de eerste keer ziet terwijl je daar een beetje sneu staat te zijn met je 50gil "startgeld" maar al snel zal je merken hoe je snel aan gil kunt komen (en dan bedoel ik niet kopen..) en kan ook jij die leuke dingetjes kopen.

Al met al is deze game nog lang niet dood en zal dus nog wel even voortbestaan op de drie (! uniek volgens mij dat je in een mmo crossplatform kan spelen op dezelfde server) spelsystemen.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Kan er niet iemand die de beta op de xbox gespeeld heeft iets vertellen over de grafische weergave? Want op de 360 kan je niet met je register kloten neem ik zomaar aan. En als het heel erg tegenvalt is het wel zonde om daar geld aan uit te geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Eerder een zoethoudertje voor THF en DRG op sushi tot ze assault jerkin halen. Rest heeft allemaal betere items rond die level. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Lord_T schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:50:
Kan er niet iemand die de beta op de xbox gespeeld heeft iets vertellen over de grafische weergave? Want op de 360 kan je niet met je register kloten neem ik zomaar aan. En als het heel erg tegenvalt is het wel zonde om daar geld aan uit te geven....
Denk niet dat veel mensen hier je er aan kunnen helpen. Het gros speelt dit spel al geruime tijd, dan wel op PC, dan wel op de PS2. Misschien dat je hier iets kan vinden (traag forum, dat wel):

http://ffxi.killvoid.com/forums.php?m=topics&s=78

En weer een stapje dichter bij Sea. Woohoo.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_041906_02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Achteraf gezien konden we bij die bcnm veel handiger winnen als we gewoon meteen hiepster bugbby hadden laten solo'en en vervolgens astral flow op de 4 moblins hadden gepleurd. Dat had hendig genoeg ~50% HP van elke moblin af gehaald. Als je daarna geluk had had je met een sharpshot+barrage een moblin af kunnen maken (1x sharpshot barrage ~750 dmg als je niet een arrow mist) en als je met die barrage niet een killshot maakt laat je gewoon de blm een -ga2 casten.. Aangezien we nin rng rng smn whm blm setup hadden, hadden we makkelijk binnen 30 seconden 2 moblins dood kunnen hebben en 2 moblins op ~30% hp.

In plaats daarvan hadden we 1 moblin dood (de blm) voordat bugbby carbuncle af slachtte met mighty strikes (op 100% hp? blijkbaar) en vervolgens ryosuke tot pulp begon te slaan omdat die amper 10 stappen voorbij bugbby was gekomen. Toen ging het hard, het viel me nog mee dat we de (willekeurig gekozen) thf moblin nog dood hadden gekregen en de whm mob ongeveer op de helft hadden gekregen voor dat bugbby ons af had geslacht.

Vandaag shikaree x3 (mithra trackers) bcnm doen. 2x smn(lil,ryo) astral flow + 2x blm(yuber,mega) -ga2 = bcnm klaar. Kat erbij op whm en hiepster op nin (mocht om een of andere vage reden er eentje het overleven) en we zullen ons best moeten doen om het te verliezen :P. Dan zal ik meteen met rith (op blm/whm) kijken of er iemand in pso'xja cap50 is zodat ik mischien kan leechen tot de binnenste cirkel zodat ik kan tractor/raisen. Dat scheelt dan weer een hoop tijd, mocht dat lukken iig. Dan hoeven we tenminste alleen nog maar snoll tzar in te halen voor hiep en yuber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Lord_T schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:50:
Als je het alleen voor de grafische weergave doet: ga dan maar weer WoW spelen.
En mocht je de pixels wel mooi vinden: 90% van de tijd tuur ik in mn chat vensters.

Je kan inderdaad alleen door middel van ingame chat met elkaar communiceren.
Op de pc versie kan je gebruik maken van Ventrilo of Teamspeak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mensen in mijn Link Shell zijn echt fokking snel :

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/53/131740943_399cc17ad4.jpg

o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb eindelijk de uitbreiding kunnen vinden. Kwam hem toevallig tegen bij de MediaMarkt.
Nu eens kijken hoe je die nieuwe jobs nu unlocked.
Hopelijk kan ik al naar die wereld. Hoogste level is namelijk nog steeds 42 whm.

Ben benieuwd hoe het er allemaal daar uit zal zien. Maar denk dat er eerst nog wel een grote update zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poekie McPurrr schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:41:
[...]

1) Op de pc `ziet het er stukken beter uit als in de ingame-promofilmpjes, dit omdat je via wat eenvoudig gepruts in het register de graphics mooier kan maken. Daarnaast kan je via Windower en een plugin de drawdistance dusdanig vergroten zonder echt fps verlies dat je je echt in een enorme wereld begeeft (heel in de verte bergen, torens etc).
Heeft iemand ergens wat uitleg staan hoe je dit voor elkaar moet krijgen dan, met die draw distance? Kon in de TS er niks over vinden in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Je moet in ieder geval de laatste versie van Windower hebben (even googlen op archbell windower).
Op diezelfde site (officiële windower site) staan ook plugins, een daarvan is de drawdistance plugin.
Deze plugin zet je in de plugin map van Windower.
Je start FFxi op via Windower, en als je eenmaal in de game zit doe je ~ intypen (in elk geval de toets die je gebruikt voor console windower oproepen) en typt dan het volgende in:

load drawdistance [Enter]
.drawdistance set 3 [Enter] (let op het puntje voor drawdistance, en 3 is een mooie waarde die goed werkt)

Wil je het weer terugzetten dan doe je hetzelfde maar voer je een 0 in ipv 3.

Reg-edits staan hier al ergens in dit deel op GoT, ik heb ze zelf een keer gepost dus even zoeken in post-historie zou je snel resultaat moeten bieden.
Die reg-edits zijn aan te passen naar EU en US en JP versie door ze even te openen in kladblok en dan de regio-versie even goed te zetten.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Klopt helemaal, alleen de windower versie 3.21 (de nieuwste) is sinds de laatste update een beetje borken. Aan een fix wordt gewerkt. 3.20 is de meest recente versie die werkt, alleen geen een plugin werkt daarmee. Ben al druk aan het wachten op een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
wat is de registratie site? Via de xbox werkt die niet :(

Server busy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is momenteel maintenance aan de registration servers, je zal even moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
even een ander vraagje... op welke server moet ik beginnen? Die link met GoT players in de sp is dood

servers zouden nu moeten werken.. kan me alleen nog steeds niet registreren. Hij zegt nog steeds server busy of netwerk problem. Maar gewoon xbox live doet het prima!

Vreemd dus

ok ff update:

1) server bleef het niet doen
2) chat gestart met support
3) 2 uur moeten wachten voor er iemand kwam
4) geen oplossing van hen gekregen, zou aan mijn router liggen
5) loop te kloten in het menu, kies voor bestaande playonline members en voer wat dingen in, kies register en het werkt :?

Hopelijk werkt de rest nu ook... en kan ik die playonline gegevens zoals wachtwoord aanpassen want die is nu wel erg makkelijk :P

edit:
slecht nieuws.. die account die ik dacht te hebben gebruikt heeft er alleen voor gezorgd dat alles geinstalleerd is... gister kreeg ik continu die pol 1363 error voor het proberen te registreren, vanochtend kwam ik iets verder.. krijg nu pol-1361 als ik leeftijd heb ingevuld. En die error zegt "some problems occured on the specified page, cannot display page"
Kortom kan me nog steeds niet registreren bij playonline

[ Voor 115% gewijzigd door Lord_T op 21-04-2006 08:43 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.