[MMORPG] Final Fantasy XI deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 19.681 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Gisteren wilde ik eens kijken of het me lukte als level 21 Drg/Whm in Buburimu Peninsula of Valkurm Dunes te gaan expen. Hier ben ik alleen niet aan toe gekomen.

Al gauw kwam er een LS-genoot langs die zich ontzettend verveelde en uiteindelijk zijn we de Pugil BCNM gaan doen in Horlais Peak (Ghelsba).
Nahja, ik betaalde de seals en hij maakte ze af als Smn met Ramuh.
Was wel ontzettend lachen en de noemenswaardige drops waren de Mannequin Head en de Thunder Elemental.
Vandaag maar eens kijken of de Elemental al verkocht is (heb em wel nodig nog voor Smn, maar eerst maar weer eens wat gil aangezien deze ongeveer 200k waard moet zijn) en dan ook maar eens kijken of ik die Head verkocht krijg.
Zou maximaal 800k waard moeten zijn.

Dan heb ik eindelijk eens wat gil. Misschien maar eens crafting skill gaan levellen. Vraag is alleen, aan welke heb je het meeste. Was al bezig met Cooking, maar ook met Goldsmithing.
Wil best gaan beginnen met een andere skill, maar ja. Welke kun je het beste nemen.

Daarnaast een LS-pearl erbij gekregen van Kweh waarin dus (kwam ik gisteren achter) nog wat vroegere LG-LS genoten zitten.

In iedergeval vanavond maar eens die Holy Phial gaan halen voor m'n Whm en dan ook maar eens kijken of ik verder kom met Smn. Deze wil ik heel graag op level 20 hebben (natuurlijk hoger), maar dan kan ik tenminste de solo Avatars halen.

Ah ja, nog iets wat ik meteen ga doen is het behalen van alle MH en Inv upgrades.
Dan is dat tenminste gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
Die shooting fish in Ghelsba heb ik ook al eens over zitten denken. Die schijnt vrij goed solo te kunnen.

Ik kan je niet vertellen welke craft goed is om te doen, uiteindelijk denk ik dat ze allemaal goed zijn. En dat is dan ook meteen mijn antwoord. Ik denk dat ik ze allemaal ga doen. Ben er nog maar net aan begonnen, maar wat je veel ziet is dat bijv. een goldsmith recept alchemy nodig heeft, of een alchemy recept smithing etc. etc.

Cooking is in ieder geval niet duur om te levelen. Goldsmithing levert zelfs aardig op op onze server tijdens het levelen (althans, tot 20), Clothcraft heeft me veel gekost om op level 10 te krijgen.
Ik sta aan de vooravond van Alchemy, ben benieuwd wat dat gaat brengen :)

enne, de solo gevechten met de avatars zijn geweldig!

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Als je firefox/mozilla browser gebruikt (meeste GoT-ers denk ik wel ^^):

http://ffxi.xenoveritas.org/tools/vanaclock/index.shtml

https://addons.mozilla.or...plication=firefox&id=1602

Je zult niet meer zonder kunnen uiteindelijk :D

[ Voor 3% gewijzigd door Xiliath op 31-01-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
wappie1980 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:34:

Ik heb deze op m'n active desktop staan.

http://ffxi.killvoid.com/vananavi2.swf

Werkt perfect voor me.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Geen zin om alles te vertalen, jullie doen het maar met engelse tekst. :P

---

Black Mage static getting near the end goal (level wise at least) of 75. Got some more XP in Sky on those damn Aura Statues, but the only reason we went to such a far off place is found below, one of the more irritating God Pop NM's, Ullikummi, with a pop-timer of 2-8 hours or so.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_013106_01.jpg

Very fun battle, and pretty doable for a decent manaburn party. Reason for this, is Ulli is not a very fast walker. We ate a total of 4 deaths though, mainly because this was the first time we did it. We just kept at it, and brought him down eventually. Some very nice XP with an XP ring as well. Took like 12 minutes total I think, and this was one of the most fun battles I had so far in the game.

Finally finished my White Mage as well, both XP wise and Magic Skill wise. Haven't been in an XP party on it since hitting 74 and a half basically, I just topped of the XP with Sky farming, ENM's and an odd XP scroll here and there. Only thing left to do basically, is get 300 weaponskill points so I can finish the Black Halo (club skill) quest. Probably not gonna do merits for White Mage, there isn't really anything I want from those specific merits.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_013106_02.jpg

My mannequin collection is slowly growing as well, currently at 2/8. Still need to get my bed back from a LS member though, so I am still sleeping on my comfy rug in front of the fireplace. Also need to make some time someday to finish the quest for the custom mannequin poses.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_013106_03.jpg

And finally, we did some KS-BCNM's again. That has been so long ago. Also had our first fail in it, mainly because of some stupid communication error. So today was a 10/11 record on them, still have enough seals on Kat to do 4 more runs, though the seals on the other static members have basically ran out I think. We also set the record for it, beating it by a good 14 seconds. Not to bad for a lvl71/72 party I think. Drops could have been better, only walked away with like 5-6m a piece, and I have yet to see a damn Venemous Claw to drop in this battle. Stupid Scorpions better start forking them over, they owe it to us. This fight is gonna go even faster when we all hit 73, so we can use Thundaga3 and our Weskits (finally got my 2nd, one for Kat, one for Megami).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_013106_04.jpg

---

Dat waren zo ongeveer de uitspattingen voor zover deze week. :9

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 11:43
SMN elementals zijn waardeloos, aangezien ze random zijn. Enkel af en toe handig om snel weg te raken (summont sneller dan een echte summon, dus kan je hem op een aggro gooien en naar de zone rennen) en heel af en toe wil de light elemental wel eens curagaIV op alliance pt's casten.
quote: Neelon
(heb alleen 2x Aquilo's Staff verkocht, maar Weskit is beter dan 1 enkele HQ staff).
Aquilo's is wel de tweede belangrijkste HQ staff denk ik, als ik me niet vergis had je ze allemaal, waarom niet terra's of neptune's verkocht dan?
(Geen kritiek, vroeg het me af. :))

Zelf heb ik niet zo veel gedaan, wat gilsellers pesten in Kuftal, wat ENM, wat craften, ben al meer dan gerecovered van die angel skin break, dus verder sparen voor spectacles waarschijnlijk. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Baha schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 01:40:
SMN elementals zijn waardeloos, aangezien ze random zijn. Enkel af en toe handig om snel weg te raken (summont sneller dan een echte summon, dus kan je hem op een aggro gooien en naar de zone rennen) en heel af en toe wil de light elemental wel eens curagaIV op alliance pt's casten.

[...]

Aquilo's is wel de tweede belangrijkste HQ staff denk ik, als ik me niet vergis had je ze allemaal, waarom niet terra's of neptune's verkocht dan?
(Geen kritiek, vroeg het me af. :))

Zelf heb ik niet zo veel gedaan, wat gilsellers pesten in Kuftal, wat ENM, wat craften, ben al meer dan gerecovered van die angel skin break, dus verder sparen voor spectacles waarschijnlijk. ^^
Nah, de Aquilo's waren de enige HQ Staffs die ik had. Ze komen wel een keer terug hoor, maar dan pas als die markt weer een beetje gesetteld is. Heb wel een dikke 5m winst gemaakt op die 2 Staffs, dus dat was wel lekker.

Als ik alle HQ Staffs had, dan was ik gewoon op een andere manier gaan sparen voor die 2e Weskit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:41
Gisteren weer triggers gedaan, ging zo z'n gangetje tot we Faust te pakken kregen.

Eerst gedoe met de gate bij de teleport waar we Faust heen wilden sleuren, stomme gate ging steeds weer dicht >.<
Toen eindelijk Faust in camp en heeeeeel rustig aan aan z'n hp zitten knabbelen terwijl onze Pld stug doortankte. Gelukkig had ik als Bst/Whm m'n mp-gear bij zodat ik niet steeds hoefde te resten (max 250 mp >.>) en dan maar cure II spammen ^^
Paar keer bijna dood gegaan tot ik diep in het rood wederom een knal kreeg ; ;
Snel raisen, resten en doorspammen met cure II ^^
Uiteindelijk ging 'm neer maar we hadden wel behoorlijk wat doden tijdens het gevecht :/

Moet wel zeggen dat triggers doen erg goed is voor het skillen van wapens ^^ (dagger en scythe bijna capped, dus ik mis niet continue ;P )

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Poekie McPurrr schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:42:
Gisteren weer triggers gedaan, ging zo z'n gangetje tot we Faust te pakken kregen.

Eerst gedoe met de gate bij de teleport waar we Faust heen wilden sleuren, stomme gate ging steeds weer dicht >.<
Toen eindelijk Faust in camp en heeeeeel rustig aan aan z'n hp zitten knabbelen terwijl onze Pld stug doortankte. Gelukkig had ik als Bst/Whm m'n mp-gear bij zodat ik niet steeds hoefde te resten (max 250 mp >.>) en dan maar cure II spammen ^^
Paar keer bijna dood gegaan tot ik diep in het rood wederom een knal kreeg ; ;
Snel raisen, resten en doorspammen met cure II ^^
Uiteindelijk ging 'm neer maar we hadden wel behoorlijk wat doden tijdens het gevecht :/

Moet wel zeggen dat triggers doen erg goed is voor het skillen van wapens ^^ (dagger en scythe bijna capped, dus ik mis niet continue ;P )
Faust is best goed te doen. Minimale waarmee wij het gedaan hebben is 7 man (PLD, RNG, BLM, 2x WHM en 2x RDM). Duurde even, maar eigenlijk nergens in de problemen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd helaas niet zoveel tijd gehad om te spelen (lees: ik heb drie weken al niet meer gespeeld). Ik baal hier behoorlijk van, Final Fantasy XI is een spel wat gewoon teveel tijd verg en met mijn stage en mijn normale werk is het niet meer te doen. Ik hoop dit weekend mijn Bard 72 te krijgen, ik heb al mijn sha’ ir equipement (behalve de body :'( ) klaar liggen en ik wil em echt dol graag dragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nog niet zo hoog, maar ik ken het gevoel een beetje, mijn char is BLM24 en WHM23, en ik heb op het moment mijn MH gevuld met spells en Seers uitrusting die ik ook dolgraag wil dragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Alchemy gisteren naar 5 gezet via beeswax. Erg langdradig... uiteindelijk 6 stacks gemaakt welke voor 60k per stack gaan. Als dat verkocht is kan ik eindelijk de Bone+1 set weer kopen en mijn ninja nog wat verder zetten (19 nu) gelukkig heb ik voo rmijn thief37 wel alle gear al.
Planning: ninja naar 25, dief naar 45 en dan farmen als een bezetene om te kunnen gaan craften.
(tussendoor nog wel 1 party gehad welke 12k exp. voor mijn whm opleverde)

Ik heb alleen nog steeds geen enkel idee welke craft ik op moet pakken. De meeste heb ik nog niet aangeraakt en verder heb ik Goldsmith14 alchemy5 cooking29 clothcraft10 fishing29
Kwam er gisteren trouwens achter dat de guild wel een erg beperkte voorraad silver ores heeft.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fishing :*) telt toch niet mee voor de 60+ regel en is een leuke bron van inkomsten.

cooking is leuk maar heeft als nadeel dat op hogere levels je mogelijkheden erg beperkt zijn imho. zijn maar een aantal recepten die in trek zijn en waarmee je wat kan verdienen. en aangezien cooking 1 van de makkelijkste crafts is om te levelen zijn er veel mensen die het doen en is de concurrentie vaak erg fel op die items.

woodworking heb ik in de tijd alleen gedaan om Lu Shang te kunen fixen toen het nog nodig was. nu met nieuwe vis systeem hoef je niet meer WW geleveld te hebben omdat je als je oplet vissen kan level tot 100 zonder 1x Lu Shang te breken. ben nu level 84 WW maar is niet echt het ding waar mijn geld vandaan komt.
als ik ook om mijn heen kijk begin ik mijn af te vragen of WW wel zo goed is als je het alleen voor het geld wilt doen.

andere crafts heb ik niet echt veel ervaring in (alles <25) dus kan ik weinig over zeggen.
denk dat het belangrijkste is dat je iets kiest wat je echt leuk lijkt. als je alleen iets kiest voor het geld wat het op zou (moeten) brengen aan het einde van de rit zou de weg daar naar wel eens te lang kunnen zijn en stop je ermee omdat je niet meer gemotiveerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Vissen wil ik een beetje mee laten lopen met een 'echte' craft.
Eerst dacht ik cooking ivm het aas
Toen dacht ik alchemy ivm wat hengels en black inkt
Ook woodworking is voorbijgekomen voor het repareren van de hengels en shihei (met black inkt)
Goldsmithing voor wat lures (Fly lure is al level 25 of zo)

Lu shang ben ik nog ver vandaan, ik zit op 50/10.000 en ik geloof niet dat dat ooit heel veel meer gaat worden zolang er tig andere dingen zijn die ik ook nog wil doen.

Ik wil enerzijds een nuttige craft, maar vooral een craft naar gelang hij hoger wordt ook een bron van inkomsten kan worden (bijv. level 20 goldsmithing met silver ingots levert al wat op, 30k of zo profit per stack)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
6K schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:11:
Alchemy gisteren naar 5 gezet via beeswax. Erg langdradig... uiteindelijk 6 stacks gemaakt welke voor 60k per stack gaan.
Beter om ninjutsu tools te maken voor Hyoton, stuk goedkoper, maarja, advies lomt te laat. :)

3 screentjes, even een uggalepih pendatn gescoord voor een van onze BLM's, duurde deze keer op de kop 7 minuten (getimed met mug ;p).
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/img_0834small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/img_0838small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/img_0836small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Moeten we ook nog een keer doen voor die pendant.

Kleine update, BLM's naar 73 geblazen (32K xp in een kleine 4 uur :9 ).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_020306_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_020306_02.jpg

En even snel de WHM AF1 mob ge-owned voor LS genoot.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_020306_03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
@Baha, ik kende dat recept wel (cap is ook 1 level hoger dan beeswax), maar ik had toevallig toch al 5 stacks beehive chips op zak en de crystallen. Distilled water zijn de kosten ook niet meer 144 gil per stack. Kwam er alleen iets te laat achter dat ik per stack beehive chips maar 4 wax maak, dus met wat early breaks kwam dat op 1 1/2 stack van de 6. Ben dus maar als een bezetene gaan farmen omdat ik toch de crystallen en alles al had... leuke is dat de dag er na wel 360k in mijn inbox zat ;)

Gisteren nog wat extra gefarmed heel even en heb nu 500k Dat zou voldoende moeten zijn om wat kleertjes te kopen voor mijn NIN 19 (katana's en ringen heb ik al) en wat nin tools. Ik wil nl. nog 5 a 6 levels omhoog met mijn NIN nu. Daarna zet ik mijn reeds aangeklede dief naar ten minste 40 (en snel daarna naar 45). 40 is nu even belangrijk omdat ik dan een nieuwe boomerang krijg zodat ik met farmen tenminste alles in 1 keer neergooi, dan gaat het wat sneller. 45 voor TH2 natuurlijk.
Ik hoorde alleen gisteren van een thf 45 die net een weekje TH2 had dat ie het verschil niet merkte :(

Als dat rond is heb ik TH2 en kan ik beter farmen. Dan zal ik eens een kapitaaltje gaan maken om te gaan craften ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Gisteren m'n mog maar eens opgeruimd van m'n main-char. Afgelopen weken geen tijd meer voor gehad maar met alle triggerruns etc toch behoorlijk wat spul bij elkaar gespaard.. na heel wat gemule is alles weer op orde nu, meteen ook voor 2miljoen op de AH geslingerd ^^; (visjes, silk etc)

Nu eindelijk weer plek voor meer rotzooi ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren eens geharvest in west sarutabaruta, ben niet ontevreden in 1,5 uur ongeveer 200K bij elkaar geplukt als alles verkocht is.
met name Red Moko Grass en Fresh Mugworth doen het goed

red moko grass= 80K p/stack
mugworth=230K p/stack, deze is alleen wat zeldzamer, had er gisteren maar 2 dus maar 40K.

totale onkosten: sickle x24= 6K waarvan er nog 15 over zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Hey now, dat wil ik ook proberen :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
wappie1980 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:34:

1e staat ook in de OP (die nog steeds verneukt is maar goed)

ik gebruik deze plugins: http://dewin.f2o.org/ffxi/xisearch.html dan krijg je geen extra bar maar staan ze gewooon tussen je search engines in firefox.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Harvesten moet ik ook eens gaan proberen.
Ga er vanuit dat daar geen levels voor zijn net als met Minen enzo.

Gisteren nog lichtelijk Smn gedaan, maar kan er maar niet aan wennen.
Misschien binnenkort nog een keer.
De Thunder elemental is wel verkocht voor 150k, maar die Mannequin head is niet vanaf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor harvesten zijn idd geen levels nodig, geen skills, enz.
Sickles kopen (windurst waters H-9-->312 gil p.stuk)
en dan spawnpoints opzoeken, in west sarutabaruta bijv. aan de linkerkant op de verhoging. zijn er 2(verhogingen dan he er zijn meerder spawnpoint als je op en neer loopt, gewoon stug op TAB blijven rammen) ééntje bij de ingang naar Giddeus en eentje evenredig daaraan.
giddeus,yhutunga en yhoatar kan ook geharvest worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
de worker gear, welke echt schijnt te helpen kost zo'n 400k per piece (3 stuks)
Harvesting is vooral interessant als je ook je clothcraft wil levelen.

Ik denk dat ik minen ga proberen, maar eerst maar eens een party zien te vinden voor mijn nin. Ben al 3 uur lfp nu ; ;

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_020506_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_020506_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_020506_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_020506_04.jpg

:) ;) :> :P :9 :*) :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week ben ik eindelijk Black Mage level 20 geworden. Had daarvoor al met White Mage gespeeld tot level 20, en kan nu eindelijk weer eens verder op stap gaan in Vana'diel! :) Denk dat ik vandaag eens richting Jueno ga lopen. Eens kijken of ik daar de Chocobo quest kan doen eventueel. Maar eerst maar eens mijn rommel eventjes te koop gaan zetten in het auction house. Heb namelijk weer heel wat prullaria bij elkaar gespaard...

Trouwens, ik heb nog wat rare items die ik blijkbaar niet kan verkopen. Wat is daar eigenlijk de bedoeling van? Met sommige dingen weet ik nbamelijk zelf niet echt wat ik er mee zou moeten (wapens voor een andere job), en sommige dingen zie ik op dit moment het nut gewoon nog niet van in.

Mijn broertje is trouwens helemaal gestopt met FFXI. Hij vond het niet echt zo leuk meer geloof ik. Te vaak risico's genomen tijdens het vechten, met als gevolg een level down. Lange reistijden en zo vond ie ook niet zo leuk, en nog wat kleine dingetjes. Daarbij heeft hij ook niet meer zo veel tijd voor FFXI aangezien hij in een pro Counter-Strike: Condition Zero clan speelt. Vond het wel jammer, want we hebben samen best een hoop lol gehad tijdens het spelen van FFXI.

Valt me net nog in dat ik ook nog die scroll of Warp moet zien te krijgen door eerst enkele quests te gaan doen in Bastok... Ach ja, er staat nog zo veel op mijn "to-do" lijstje... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:31
he peeps

ik wil ook FF 11 gaan doen :) maar ik zou graag willen weten welke server jullie zitten :) of is de char niet een bepaalde server afhankelijk? dat als ik em zeg maar BV in ifrit server aan maak (ik zeg maar wat) dat ik dan ook op de bahamut server kan met dezelfde char..
en wat als ik al die uitrbreidingen installeer zeg maar begin ik dan nog steeds met t "begin"verhaal?? of ga ik dan gelijk in die nieuwste uitbreiding aan de slag :P BVD

greets me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4nt0m schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:13:
he peeps

ik wil ook FF 11 gaan doen :) maar ik zou graag willen weten welke server jullie zitten :) of is de char niet een bepaalde server afhankelijk? dat als ik em zeg maar BV in ifrit server aan maak (ik zeg maar wat) dat ik dan ook op de bahamut server kan met dezelfde char..
en wat als ik al die uitrbreidingen installeer zeg maar begin ik dan nog steeds met t "begin"verhaal?? of ga ik dan gelijk in die nieuwste uitbreiding aan de slag :P BVD

greets me :)
je Char. is WEL Server gebonden dus als je eenmaal voor een server hebt gekozen kun je daarna alleen wisselen door je Character te delete.
als je uitbreidingen installeert start je gewoon als level 1 en kun je de normale missies doen, de missies en Quests van de expansion disks komen later aan bod als je wat hoger in de levels zit.
als je bijvoorbeeld vanaf level 20 wilt gaan levelen in Qufim(waar bijna iedereen levelt dus) dan zul je de exp. disks nodig hebben om Delkfutt Tower in te kunnen, zonder exp. disks kun je er simpelweg niet in.

als je een Server zoekt met veel Nederlanders en Belgen, dan kun je kiezen voor de Ragnarok Server en de Swords 'n Roses Linkshell hier zitten ongeveer 80 nederlanders en belgen in.
als je interresse hebt kun je jezelf voorstellen op de site en een aanvraag doen voor een Worldpass(let wel op is maar beperkt houdbaar)

http://forum.doetje.nl

daarnaast zitten er ook een aantal spelers van hier op Phoenix geloof ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je account is niet server gericht, maar je character wel.
Je kunt ook 2 characters of meer hebben, maar daar betaal je een zeer klein bedrag extra voor.
Ikzelf zit op Phoenix waar bij de Little-Gamers Linkshell redelijk wat NLers/Belgen zitten.
Niet zoveel als bij Swords&Roses.

Gisteren met een mede LSer even gaan levellen. Hij was bezig met z'n level 7 Nin en ik verveelde me even. Dus ben als Smn/Whm naar hem toe gegaan in Sandy en vandaar uit naar Ghelsba.
We hebben redelijk wat mobs geslacht, dus ging wel lekker. Denk dat we dit wel vaker gaan doen.
Ben nu dus level 8 Smn geworden.
Hopen dat ik het redelijk snel voor elkaar krijg om naar level 20 te gaan. Dan kan ik eens solo die BCNMS gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
k tnx voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf zit ik op de Bahamut server, eigenlijk nog géén enkele Nederlander tegen gekomen, wel twee Duiters en een Italiaan. ^^ Heb van het weekend eindelijk mn warrior naar lvl20 gebracht en heb nu als sub een THF genomen, welke nu op lvl10 zit, tijd om langzaam naar de Dunes te trekken dus. :+

Hoeveel mensen zijn er trouwens gemiddeld op de Phoenix en de Ragnarok server online? Bahamut schommelt in het weekend tussen de 2800 - 4200 spelers, door de weeks ('s avonds) is het ongeveer tussen de 1500 - 2800 mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:01:
Zelf zit ik op de Bahamut server, eigenlijk nog géén enkele Nederlander tegen gekomen, wel twee Duiters en een Italiaan. ^^ Heb van het weekend eindelijk mn warrior naar lvl20 gebracht en heb nu als sub een THF genomen, welke nu op lvl10 zit, tijd om langzaam naar de Dunes te trekken dus. :+

Hoeveel mensen zijn er trouwens gemiddeld op de Phoenix en de Ragnarok server online? Bahamut schommelt in het weekend tussen de 2800 - 4200 spelers, door de weeks ('s avonds) is het ongeveer tussen de 1500 - 2800 mensen.
geen idee, check ik niet...
ik check alleen wie er van de LS online zijn, en dat zijn er dagelijks toch minimaal wel een stuk of 20.
op sommige dagen kan het echter snel oplopen.
gisteren mijn eerste Garrison gedaan met een 10-tal LS leden helaas geen drop kunnen bemachtigen maar het zal vast niet de laatste Garrison zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:01:

Phoenix server

Door de weeks: 1500/3750 (op moment van schrijven 3716)
In het weekend: 3000/4500

De weekenden zijn echt lekker druk vind ik. Maar door de weeks kun je zeker wel goed vooruit, ook al is het dan een stuk minder druk. Erg leuke server, ben er echt veel vriendelijke mensen op tegen gekomen de afgelopen tijd! Heb eigenlijk geen ervaring met andere servers, want Phoenix is de enige waar ik tot nu toe op heb gespeeld. Zou misschien wel vet wezen als er servers gecombineerd werden in de toekomst :P

Heb trouwens afgelopen weken eens eventjes een andere MMORPG geprobeerd, namelijk: EVE Online. Moet zeggen dat de setting wel sjiek is, maar het wel een game is die alleen voor de echte hardcore genre fans is weggelegd. Daarbij bevat de game echt bakken aan opties en menu's, die toch wel wat aandacht vergen van je hersenkwabje. Het stak wel allemaal goed in elkaar vind ik persoonlijk, hoewel ik het vechten toch wel één van de mindere dingen vind bij EVE. De game gaat mij persoonlijk iets te ver. Ik hou meer van de fantasy stijl zoals die van FFXI. Dat vind ik toch wel wat leuker dan een beetje voor ruimtepiraat spelen :Y)

EVE Online heeft trouwens wel één grote server, waar echt tienduizenden mensen tegelijk op spelen. Het is wel zo dat de wereld bij EVE Online wel een stukje groter is als die van FFXI. Met 1000 mensen in de Valkurm Dunes rondhangen zie ik niet echt zitten... Massale slachtpartijen om een Snippertje, of een beetje rustiger aan met "maar" 5000 mensen op één servertje, het is maar wat je liever hebt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:47:
[...]

Phoenix server

Door de weeks: 1500/3000 (een heel enkele keer zelfs 3000+)
In het weekend: 3000/4500

De weekenden zijn echt lekker druk vind ik. Maar door de weeks kun je zeker wel goed vooruit, ook al is het dan een stuk minder druk. Erg leuke server, ben er echt veel vriendelijke mensen op tegen gekomen de afgelopen tijd! Heb eigenlijk geen ervaring met andere servers, want Phoenix is de enige waar ik tot nu toe op heb gespeeld. Zou misschien wel vet wezen als er servers gecombineerd werden in de toekomst :P

Heb trouwens afgelopen weken eens eventjes een andere MMORPG geprobeerd, namelijk: EVE Online. Moet zeggen dat de setting wel sjiek is, maar het wel een game is die alleen voor de echte hardcore genre fans is weggelegd. Daarbij bevat de game echt bakken aan opties en menu's, die toch wel wat aandacht vergen van je hersenkwabje. Het stak wel allemaal goed in elkaar vind ik persoonlijk, hoewel ik het vechten toch wel één van de mindere dingen vind bij EVE. De game gaat mij persoonlijk iets te ver. Ik hou meer van de fantasy stijl zoals die van FFXI. Dat vind ik toch wel wat leuker dan een beetje voor ruimtepiraat spelen :Y)

EVE Online heeft trouwens wel één grote server, waar echt tienduizenden mensen tegelijk op spelen. Het is wel zo dat de wereld bij EVE Online wel een stukje groter is als die van FFXI. Met 1000 mensen in de Valkurm Dunes rondhangen zie ik niet echt zitten... Massale slachtpartijen om een Snippertje, of een beetje rustiger aan met "maar" 5000 mensen op één servertje, het is maar wat je liever hebt B)
<< phoenix, ik zit met meerdere mensen van GoT in Rebirth Flames. Geen NL LS maar wel een aantal nederlanders.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de weeks heb ik in de Valkurn Dunes over het algemeen wel moeite om een pt te vinden, maar verder ook op de Bahamut allemaal vriendelijke mensen hoor.^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Cerberus stuk of 10 NL wat ik zo weet, erg gezellig en qua drukte niet erg veel spannender als de anderen.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
btw zo een World pass is een soort van trial die iemand kan doen? zo ja heeft iemand een world pass :P kwil t graag proberen.Ik weet dat ik t eigenlijk via dat doetje forum moest doen maar daar moet me account nog activated worden door de admin :S dus als iemand me er mee zou willen helpen :) zou ik op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4nt0m schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:25:
btw zo een World pass is een soort van trial die iemand kan doen? zo ja heeft iemand een world pass :P kwil t graag proberen.Ik weet dat ik t eigenlijk via dat doetje forum moest doen maar daar moet me account nog activated worden door de admin :S dus als iemand me er mee zou willen helpen :) zou ik op prijs stellen.
Nee, een world pass is geen trial voor de game zoals jij dat zegt. Een world pass is iets wat je als speler op jouw server kunt kopen voor een x aantal Gil (in-game geld naam) wanneer je er al op speelt. Deze zijn bestemd voor nieuwe spelers die ook op die server willen gaan spelen, of mensen die verhuizen van de ene naar de andere server. Dat laatste weet ik echter niet 100% zeker, want dat heb ik ook nog nooit geprobeerd. Weet niet of je characters kunt verhuizen... Maar goed, een trial voor deze game bestaat dus niet. Je koopt de game gewoon in de winkel. Wanneer je je volledige account hebt opgezet kun je je automatisch door Square Enix laten toewijzen aan een bepaalde server, of je kunt gebruik maken van zo een world pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:07:
[...]

Nee, een world pass is geen trial voor de game zoals jij dat zegt. Een world pass is iets wat je als speler op jouw server kunt kopen voor een x aantal Gil (in-game geld naam) wanneer je er al op speelt. Deze zijn bestemd voor nieuwe spelers die ook op die server willen gaan spelen, of mensen die verhuizen van de ene naar de andere server. Dat laatste weet ik echter niet 100% zeker, want dat heb ik ook nog nooit geprobeerd. Weet niet of je characters kunt verhuizen... Maar goed, een trial voor deze game bestaat dus niet. Je koopt de game gewoon in de winkel. Wanneer je je volledige account hebt opgezet kun je je automatisch door Square Enix laten toewijzen aan een bepaalde server, of je kunt gebruik maken van zo een world pass.
ah ok tnx for the fast reply ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren er op uit getrokken richting Ghelsba Outpost om mijn level 8 Smn job naar 10 te krijgen.
Na een aantal gevachten kwam er een andere Smn naast me staan en kreeg ik een /tell of ik met hem in een party wilde in La Theine. Natuurlijk ging ik hier op in en zijn we richting La Theine Plateau vertrokken.
Het was echt heel gezellig en al vrij snel werd ik level 9. Voor hem liep het minder goed af, en zo viel hij dus 2 keer neer.
Uiteindelijk ben ik nu dus bijna level 10 en hij geraakte (op het moment dat ik dus neer ging) level 9.
Ik meende me te herinneren dat ik mijn HomePoint bij de ingang van La Theine had gezet, maar dat was dus niet zo. Daarna ben ik dus uitgelogd en heb diegene toegevoegd aan mijn friendslist.
We hebben in iedergeval ontzettend gelachen.

Vanmiddag lukt het me misschien om level 10 te worden. Daarna maar eens kijken of ik een party kan vinden.
De experience rate was overigens gemiddeld 100, dus dat ging wel lekker. Afgezien van het feit dat we maar voor de zekerheid (na zijn 2e sterfte geval) na elke mob rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Als er 1 job is die ik op dat level met plezier nog een keer over zou doen dan is het wel summoner. Carby is da Bomb :)
Beetje jammer vind ik het dat het levelen van SMN in de dunes in veel gevallen gepaard gaat met main healer zijn :(

Ik heb, zoals gewoonlijk de laatste tijd, weer niets gedaan... ben een beetje futloos in de game, loop maar wat rond, beetje te praten overal :) tussendoor mep ik wel wat bees en crawlers, maar zelfs dat is door al het gechat niet noemenswaardig lol

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4nt0m schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:25:
World pass is een toegangs code voor een bepaalde server, als idd iemand die voor je koopt ben je er zeker van dat je op die betreffende server terecht komt.

Characters verhuizen gaat btw. niet met een world pass dit kan alleen als SE weer een keertje besluit om een server migration te houden om de bevolking weer een beetje te verdelen.

als je de game koopt en installeert krijg je zowiezo 1 maand gratis game tijd, bevalt het niet dan kun je gewoon stoppen, bevalt het wel(waar wij van uit gaan natuurlijk) dan gaat je account automatisch over op een betaalde account.
(13 dollar voor eerste character en 1 dollar voor iedere vervolg character)
de meest mensen spelen ondertussen wel met meerdere characters die worden gebruikt als zogenaamde "mules" oftewel opslagruimte en tevens makkelijk om iets te kopen in een stad en dit dan door kunnen sturen naar je main character bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
6K schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 09:38:
Als er 1 job is die ik op dat level met plezier nog een keer over zou doen dan is het wel summoner. Carby is da Bomb :)
Beetje jammer vind ik het dat het levelen van SMN in de dunes in veel gevallen gepaard gaat met main healer zijn :(

Ik heb, zoals gewoonlijk de laatste tijd, weer niets gedaan... ben een beetje futloos in de game, loop maar wat rond, beetje te praten overal :) tussendoor mep ik wel wat bees en crawlers, maar zelfs dat is door al het gechat niet noemenswaardig lol
Dat is niet alleen in the Dunes, ook daarna nog. In mijn ervaring, barst een SMN op lvl70 echt los. De lvl70 Bloodpacks zijn echt moorddadig, en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Ik heb Mountain Busters gezien (lvl 70 Bloodpack van Titan) van over de 1600 damage, op een VT/IT XP mob (Spartoi Warrior/Sorceror in King Ranperre's Tomb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo te horen moet ik gaan opschieten met mijn WHM op 30 te zetten en SMN te :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Ik ben erg enthousiast over jobs die een pet hebben (smn, bst, drg), vreemde is dat ik ze amper level (smn31, bst11, drg27) terwijl ik ze echt heel leuk vind.

Als mijn dief ooit nog 45 wordt ga ik denk ik bst doen.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ikzelf heb dat ook (alhoewel Drg echt goed gegaan is (solo tot level 19)).

Wilde al sinds het begin met Smn aan de slag, dus ook de eerste advanced job die ik vrij gespeeld heb. Daarna eigenlijk alleen maar tot level 7 gebracht en voor de rest niet echt meer mee gespeeld. Denk dat ik nog niet echt controle had over het character. Nu begin ik het redelijk te leren en zie ik ook in dat Attack command en release command niet naast elkaar moeten staan bij je macro's |:( .

Ik probeer in iedergeval Smn naar level 20 te krijgen op z'n minst en dan ga ik een kijken wat ik verder ga doen.
Moet nog steeds Blm levellen naar 37 zodat ik met Whm tot 75 kan gaan levellen.
Tot op heden nog geen Erase, maar dat komt wel goed.

Op het moment heb ik eigenlijk een aantal jobs waar ik mee bezig ben.
Whm, Blm, Drg en Smn.
Voor Drg heb ik op het moment nog Whm als sub staan, maar weet niet wat wijs is. Schijnt dat op hogere levels een Drg/Sam erg sterk is, maar dan in de trand van TP verkrijgen.

Maar eerst Smn, zodat ik die Avatars solo kan halen (geen idee hoe ik dat ooit voor elkaar kan krijgen, maar dat zien we dan wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
NielsOveres schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:11:

Nu begin ik het redelijk te leren en zie ik ook in dat Attack command en release command niet naast elkaar moeten staan bij je macro's |:( .
Hehe, je {sic} (pet-weaponskill) en {leave} (Bst-versie van release) macro's naast elkaar zetten is ook niet altijd even handig ;P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Drg/whm vond ik persoonlijk niet al te effectief, heb het een aantal keren geprobeerd, maar vond toch de drg/war versie interessanter vanwege attack powerrrrr en de special attacks van de wyvern.
Drg/sam op hoger level hoor ik idd ook vaak, maar heb ik geen ervaring mee.

De smn avatars vond ik tot nog toe de meest intensieve gevechten (de solo gevechten dan). Timing, food, items, spanning, flexibiliteit (als je systeem faalt) zijn erg belangrijk en deden mijn hart ieder gevecht wel wat slagen overslaan. Briljante periode, alleen wat aan de dure kant ;)

Erase schijnt bij ons tegenwoordig 1 mln te kosten, dus ik baal niet meer van mijn 750k :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
ik las in een paar posts terug dat ie 15 eurie was ^_^ maar dat jullie 123 geen link hadden ik zelf kan em niet voor die prijs vinden -_- dus als iemand me wil helpen :P

Edit : gevonden ^^

http://oas2000.proxis.be/...ink=A024691&p_mi=10842228

er staat taal: Frans dat is aannemelijk gewoon instelbaar tijdens installaties? (lijkt me wel ) anders is t namelijk vervelend spelen :P

[ Voor 42% gewijzigd door ph4nt0m op 08-02-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
meest intense solo gevecht wat ik heb gedaan is (uiteraard) rdm maat gevecht, dat is om je level cap te verhogen van 70 naar 75. Daarentegen is het meest intense gevecht in z'n algeheel wel divine might bcnm. Dan moet je met 18 man in een bcnm vechten tegen 5 'monsters' en elk van die monsters heeft een combinatie van 2 jobs. een war/nin met dus zowel mighty strikes als mijin gakura (waarvan hij niet doodgaat, de cheat). een bst/thf met een pet en kan die ook nog eens met dr 2h's een speler charmen (was katsuoy trouwens :p) een sam/drg met wyvern en meikyo shuisi (sp) een blm/drk met jawel, manafont en bloodweapon (en een teleport en een paralyze/petrify AoE attack van ~400 schade de man) en als laatste wel de irritantste: een pld/whm met invincible en benediction!!~

ohja, en dat moet je in 30minuten opknappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4nt0m schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:37:
ik las in een paar posts terug dat ie 15 eurie was ^_^ maar dat jullie 123 geen link hadden ik zelf kan em niet voor die prijs vinden -_- dus als iemand me wil helpen :P

Edit : gevonden ^^

http://oas2000.proxis.be/...ink=A024691&p_mi=10842228

er staat taal: Frans dat is aannemelijk gewoon instelbaar tijdens installaties? (lijkt me wel ) anders is t namelijk vervelend spelen :P
Hij was bij DimensionPlus te koop voor € 15,-, maar die prijs is nu weer omhoog gegooid. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:59:
[...]

Hij was bij DimensionPlus te koop voor € 15,-, maar die prijs is nu weer omhoog gegooid. :|
y ik zag t :P maar deze is wel 15 eurie :) dus doe ik die maar he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
ph4nt0m schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:00:
[...]

y ik zag t :P maar deze is wel 15 eurie :) dus doe ik die maar he ;)
Ik weet niet of hij in taal in te stellen is. Ik weet dat er localised versies zijn (frans, duits, spaans oa), maar of die ook een engelse versie in zich hebben durf ik niet te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whahaha! Daarnet moest ik me echt kapot lachen! Wat een ontiegelijke broeke poepers had ik in de party zeg!

Op Qufim Island stonden we voor die grote toren te vechten, net voor de ingang. Onze white mage doet per ongeluk een Dia speel op een andere enemy die vlak in de buurt stond. Zo zeg, toen was me er toch een partij paniek in de tent! Die white mage schreeuwde al gelijk "zone" en rent ie gewoon de toren naar binnen. Daarna volgt één party member hem gewoon, zonder iets te zeggen. Die enemy die hij er nog had bij gehaald per ongeluk ging even daarna gelukkig weer weg, maar die Pugil bleef gewoon door happen. Ik als black mage flink spells op hem aan het gooien, en de andere 3 party members bleven vechten. Als we allemaal waren blijven staan hadden we hem nog met gemak neer gehaald. Zelf had ik namelijk ook nog Cure en Cure2 bij de hand, en had nog meer dan genoeg MP.

Die gasten wat al binnen waren bleven maar "zone" schreeuwen, en twee ndere party members rende ook gewoon als kip zonder kop naar binnen. Ik met nog iemand anders bleven gewoon staan, want die Pugil was toch al bijna af. Ik hoefde nog maar twee spells te casten, en dan was die Pugil er geweest. De eerste lukte gewoon vrij aardig, zonder dat ik geraakt werd. Daarna werd ik één keer geraakt, en de andere party member gebruikte nog eens even Cure zodat ik die laatste speel ook kon doen. In plaats dat hij die Pugil afleid rent ie gewoon naar binnen!! Laat ie mij gewoon staan daar, helemaal alleen. Stond ik godverdomme nét voor de ingang, slapt die Pugil me in één klap een dikke 100+ HP weg. Afgelopen dus...

Daarna gelijk iedereen commentaar waarom ik niet naar binnen was gerend. "Your where 2 inches away from the zone!", "why didnt you just ran in?" Waarop ik antwoord met "at least i didnt had a brown substantion in my pants like you guys!". Nog geen 10 seconden later leaved er gewoon iemand uit de party, zonder iets te zeggen. Daarna word ik voor rotte appel uitgemaakt door enkele andere party members. Ik had een "bad attitude" volgens hun. Heb daarna met "lol" geantwoord, waarop de rest ook nog even iets te schelden had, en vervolgens uit de party stapte.

Eerste keer dat ik zoiets belachelijks mee maak in FFXI! Later heb ik nog met die gast gesproken wat als eerste weg ging. Hij vond dat ik een "verry offensive" opmerking richting hem had gemaakt door te zeggen dat hij een poepebroekje was. De uitdrukking "bruine substantie" is blijkbaar niet erg geliefd bij sommige spelers...

Tuurlijk was het mijn eigen schuld wel een beetje. Ik had daar natuurlijk niet hoeven blijven te staan. Maar wanneer mensen gewoon zien dat een enemy neer gehaald kan worden, en vervolgens weg rennen met een half volle levensbalk dan moet ik toch echt een keer heel diep zuchten! B)

Paar 100 XP kwijt, maar wel hard gelachen! :Y) Eentje voor in het fotoalbum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Waarschijnlijk als je dit op een andere manier zou verwoorden, dan zouden zij anders gereageerd hebben.
Je had ze kunnen zeggen dat je de mob met z'n allen makkelijk had kunnen omleggen aangezien jij het samen met die andere ook al bijna voor elkaar had.
Natuurlijk willen anderen hun vege lijf redden en smeren ze em om het minste geringste (vaag dat ik mezelf als Whm al vaak heb opgeofferd om anderen te redden, maar ok dat ter zijde), maar je hoeft ze daarom niet broekepoepers uit te maken.
Ooit zullen ze het wel leren, maar denk dat je op het moment het ongeluk hebt gehad bij een party te zitten van mensen die voor het eerst in dat gebied komen.

Gisteren level 10 Smn geworden en naar de Dunes getrokken.
Halverwege kwam ik iemand tegen die me uitnodigde voor een party.
Degene waarmee ik gisteren heb gelevelt (de andere Smn) was op dat moment bijna level 10, dus die hebben we ook uitgenodigd.
Hij kende nog iemand die mee wilde en daarnaast degene die mij uitnodigde (claimde dat hij niet wist hoe hij moest inviten, (vaag als hij mij wel daarvoor een invite gestuurd had) dus nam ik het leiderschap op mij) wist ook nog wel 2 personen.
Om één of andere reden duurde het toch redelijk om een party in elkaar te zetten en het kwam er op neer dat één van de twee een PL mee wilde nemen waarvoor we moesten betalen (no way dat ik ooit voor een PL zal betalen) anders ging hij ook niet mee. Dus je raadt het al. Bye, bye! Uiteindelijk zijn we (de andere Smn) maar uit de party gestapt omdat het echt niet in elkaar te zetten was. Stelletje noobs.

Denk dat ik maar weer met die andere Smn samen ga levellen in La Theine Plateau.
Dat ging toch een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
deTwisj schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:44:
meest intense solo gevecht wat ik heb gedaan is (uiteraard) rdm maat gevecht, dat is om je level cap te verhogen van 70 naar 75. Daarentegen is het meest intense gevecht in z'n algeheel wel divine might bcnm. Dan moet je met 18 man in een bcnm vechten tegen 5 'monsters' en elk van die monsters heeft een combinatie van 2 jobs. een war/nin met dus zowel mighty strikes als mijin gakura (waarvan hij niet doodgaat, de cheat). een bst/thf met een pet en kan die ook nog eens met dr 2h's een speler charmen (was katsuoy trouwens :p) een sam/drg met wyvern en meikyo shuisi (sp) een blm/drk met jawel, manafont en bloodweapon (en een teleport en een paralyze/petrify AoE attack van ~400 schade de man) en als laatste wel de irritantste: een pld/whm met invincible en benediction!!~

ohja, en dat moet je in 30minuten opknappen ;)
Wees blij dat er geen MNK/WAR (Hundred fists en Mighty Strikes!) of mss nog wel erger:
BLM/RDM (Manafont en Chainspell!) bij zit. Zou wel erg vet om te zien zijn })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:00:
Whahaha! Daarnet moest ik me echt kapot lachen! Wat een ontiegelijke broeke poepers had ik in de party zeg!

blablabla...

Paar 100 XP kwijt, maar wel hard gelachen! :Y) Eentje voor in het fotoalbum!
Persoonlijk had ik je als ik leader was geweest zelfs gekicked.
1: Er wordt een link gepulled. Blijf je staan, dan heb je een wipe. Zonen dus
2: Als 1 persoon zoned, zoned de rest ook. Geen uitzonderingen mogelijk.
3: Met beledegingen gaan staan gooien is werkelijk een laatste redmiddel en dient ten allen tijde voorkomen te worden.

Reputatie in FinalFantasy is erg belangrijk.
Naar mate je verder leveld zul je mensen gaan herkennen en zul je zelf herkent worden.
Als je een goeie reputatie hebt, dan heb je sneller (en vaak ook betere) invites.
Met een slechte reputatie zul je ongetwijfeld door parties geweigerd gaan worden, omdat 1 of meer members slechte ervaringen met je hebben.

Hoogst waarschijnlijk sta jij nu bij een aantal mensen op hun /blist. Gefeliciteerd. de weg naar lvl75 is zonet een stukje langer en moeilijker voor je geworden. |:(

Tip dus: hou je dus in en bouw een goeie rep. op. :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Xiliath op 09-02-2006 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
wappie1980 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:46:
[...]

Wees blij dat er geen MNK/WAR (Hundred fists en Mighty Strikes!) of mss nog wel erger:
BLM/RDM (Manafont en Chainspell!) bij zit. Zou wel erg vet om te zien zijn })
BLM/RDM zou idd wel erg zijn al hebben de meeste endgame monsters toch wel genoeg MP om geen manafont nodig te hebben, daarentegen valt MNK/WAR best wel mee. Als je bijvoorbeeld kijkt naar die 50cap ENM tegen die bugard (bugards in the clouds?) die kan dus invincible + mighty strikes + hundred fists tegelijk (en hij doet het zelfs 2x, eerste keer bij ~50% en tweede keer bij de hectische 10%) en het enigste wat je dan hoeft te doen is sleep/bind/shadowbind/lulleby waarvan het liefste shadowbind aangezien die niet geresist kan worden. Het nadeel is alleen dat shadowbind haast nooit ready is wanneer hij voor de 2de keer beserk gaat, dus moet je wel gokken op een unresisted bind/sleep/lulleby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
deTwisj schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:49:
[...]

BLM/RDM zou idd wel erg zijn al hebben de meeste endgame monsters toch wel genoeg MP om geen manafont nodig te hebben, daarentegen valt MNK/WAR best wel mee. Als je bijvoorbeeld kijkt naar die 50cap ENM tegen die bugard (bugards in the clouds?) die kan dus invincible + mighty strikes + hundred fists tegelijk (en hij doet het zelfs 2x, eerste keer bij ~50% en tweede keer bij de hectische 10%) en het enigste wat je dan hoeft te doen is sleep/bind/shadowbind/lulleby waarvan het liefste shadowbind aangezien die niet geresist kan worden. Het nadeel is alleen dat shadowbind haast nooit ready is wanneer hij voor de 2de keer beserk gaat, dus moet je wel gokken op een unresisted bind/sleep/lulleby.
Tuurlijk, als je ze kunt blokken is et prima. Maar stel je voor dat dat dus niet lukt en die mob staat op jou te casten/meppen. Ga je erg hard dood dunkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Als je een link pulled hoeft alleen de puller te zonen als het niet te ver lopen is. Na het zonen kan hij met het nieuwe systeem weer gewoon terugkomen zonder dat de rest agro krijgt.
Hierdoor zie je ook meer en meer parties bij zone's ontstaan waar voorheen niet gevochten werd omdat mensen daar zone-den

Een link hoeft sowieso niet fataal te zijn.

Als dus 1 persoon zoned hoeft niet iedereen dat te doen, maar je zult dat wel als party moeten communiceren. Ik roep meestal dat ze alleen de <bt> mogen pakken en dat ik de andere zone (of wie dat eventueel moet doen), als iedereen er vanaf blijft is er niets aan de hand.
Als WHM heb ik ook al verschillende keer gezoned nadat ik Benediction of Divine Seal --> Curaga III gedaan heb. Effe zonen en met neutrale haat meteen weer terugkomen voor de mob dood is. Door de dikke cure is er toch nog niemand in het rood. (wel meteen terugkomen natuurlijk).

Ik vind wel dat je moet afspreken hoe je met zonen omgaat en wie dat bepaald (in mijn beleving de tank bij voorkeur of een party leader).

Gaan schelden in meer of mindere mate vind ik ook uit den boze. Fouten maken is nog altijd menselijk, zeker op dat level nog. Dat van die reputatie ben ik het ook mee eens, hoewel ik me er nog steeds over verbaas dat ik nog altijd parties krijg met alleen maar onbekenden erin...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
wappie1980 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:57:
[...]

Tuurlijk, als je ze kunt blokken is et prima. Maar stel je voor dat dat dus niet lukt en die mob staat op jou te casten/meppen. Ga je erg hard dood dunkt me ;)
Zeer zeker :P

Volgens mij is er ook al een monster in het spel die ALLE jobs heeft (dus alle 2h's *kan* doen) en dan bedoel ik niemand minder dan Absolute Virtue, ik vraag me af; is er al ooit iemand geweest die hem heeft kunnen doden? Het enigste wat ik ervan heb gelezen is dat een NA ls (kupo) hem tot 98% heeft gekregen :p Maarja als je ineens een Mijin Gakure op je smoel krijgt van 4000 (per man) is het snel over :p

Bah, er zijn nog zoveel dingen/gevechten die ik wil doen maar waar ik nu al van weet dat ik die waarschijnlijk nooit zal kunnen doen. (CoP missions 4 en hoger, Jailors, dynamis, wyrms) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Waarom zou je die nooit kunnen doen?
Ik ben sinds vandaag in staat eindelijk deel te nemen aan dynamis ^^ maar doe het voorlopig nog niet, eerst ook maar eens aan CoP beginnen en een start maken met Zilart.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Op de CoP missies na zijn het allemaal 18 man+ verhalen (meestal 24 of meer) en aangezien ik maar met een select groepje mensen kan spelen omdat die ook rond nederlandse tijd thuis zijn (US). Ik kan geen dynamis/limbus doen omdat ik geen FR of JP kan verstaan en ik tijdens NA tijd slaap. Zelfs sky gaat amper, ik kan alleen maar meedoen met farmen en zodra ik naar bed ga gaan ze allemaal gods doen. Ook wel fijn, zit een beetje for spek en bonen mee te doen TENZIJ ik om 3-4 uur snachts naar bed ga. Aangezien ik nu stage aan het lopen ben moet ik om 7u m'n nest uit en ga ik niet meer tot 3-4 uur snachts wakker blijven.

CoP missies zou op zich nog wel kunnen doen, alleen de static ik waar ik dat (alles eigenlijk) mee doe is een beetje een jojo de ene keer doen we weer dit en de andere keer kom ik online verwachtend iets bepaalds te doen en dan doen we weer exact iets anders. Soms best wel frustrerend, mja tis dat of niets (voor ik kon staticen was ik minimaal 5 uur aan het LFP'en voor ik een party uberhaupt kon krijgen, gogo EU time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Dus als jij online bent is dat altijd tegelijk met 6 EU-ers en de rest spreekt alleen maar frans of japanese?

come on, dat kan niet waar zijn!

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Start je eigen HNM shell voor EU tijden. Zal je verbazen hoeveel EU spelers er al op endgame zijn.
Op Ragnarok is sinds kort Iratus HNM LS ontstaan. Daar zit nu 80 man actief in, waarvan toch zeker dik 70% in EU timezone. Al onze events beginnen tussen 19:00/21:00 GMT+1. Ideaal dus.

VB:
Triggers: 19:00 uur
Gods: 21:00
Dynamis: 21:00
En binnenkort doen we ook Divine Might ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
kijk! zo hoort het, dat is op Cerberus ook gedaan, zeer recent, maar zeker 40 man actief de eerste week (daarna heb ik ze niet meer bezocht, dus theoretisch 39 man, maar ik weet zeker dat er dat inmiddels ook 80 zijn)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik zo mijn eigen gedachtes over het hele avontuurtje van gisteren. Reputatie is voor mij daarbij niet echt belangrijk. Tenminste, niet bij dit voorval. Vind het gewoon ronduit belachelijk! Wat ik trouwens nog vergeten te vertellen was, was dat er zo nu en dan wel al wat bijdehandte en hatelijke opmerkingen werden gemaakt richting mij, en soms ook de white mage. Telkens wanneer ik ook maar even zat te rusten voor MP kreeg ik allerlei opmerkingen aar mijn hoofd gesmeten waarom ik wel niet zo lang op mijn gat zat... Tja, wat wil je doen met 0 tot 20 MP? Moeten ze maar niet een XP link proberen te maken van hier tot ginder!

Heb ook al eens iemand een party zien verlaten omdat iemand /poke op hem deed. Zo zeg, dat is me een potje erg! B) De mensen die ik gisteren ben tegen gekomen horen wat mij betreft ook in dat rijtje thuis! Als iemand tegen mij bijvoorbeeld zoiets als broekepoepert zegt, is de party verlaten echt het aller laatste waar ik aan zou denken om vervolgens te gaan doen. Iemand kicken uit een party die zoiets zegt vind ik ook belachelijk, maar dat even ter zijde.

Gelukkig is niet iedereen zo, zoals die mensen van gisteren. Anders had ik de game al lang gelaten voor wat het is! Morgen ga ik weer een fatsoenlijke party zoeken. Hopelijk deze keer met iets meer succes dan gisteren.

Edit: Goed nieuws!
RMT Countermeasures

Since the end of last year, item values have risen astronomically on all Worlds due to the manipulation of prices by a small percentage of the player base. The development team and the GMs carried out a detailed investigation of this problem, and discovered the existence of a group using illicit methods to produce large amounts of gil that are later sold in the real world (Real Money Trading). We would like to take this opportunity to outline the measures that have been taken to correct this issue.

Based on the results of this investigation, more than 700 accounts among those found to be involved in large-scale RMT operations have been terminated. We will continue to monitor accounts suspected of dealing in gil created or obtained in an unfair manner.

Thanks to these measures, more than 300 billion gil has been removed from circulation, and the overly inflated prices of items have begun to fall to more realistic levels.

Furthermore, emergency maintenance has already been performed on all worlds for the purpose of implementing RMT countermeasures. This maintenance took place over two stages, starting on January 17th.

As has been previously stated, acts of RMT will not be tolerated in FINAL FANTASY XI, and any violations of the user agreement will be dealt with severely. We would like to assure our players that all efforts are being made to ensure a fair playing experience.

We hope to have your continuing understanding and cooperation in creating a Vana'diel that everyone can enjoy.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
6K schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:30:
Dus als jij online bent is dat altijd tegelijk met 6 EU-ers en de rest spreekt alleen maar frans of japanese?

come on, dat kan niet waar zijn!
Nee, sterker nog van de '6' personen waar ik mee speel is de helft US (student dus smiddags thuis) alleen met 6 man kan je niet bar veel endgame. Daarnaast zijn zo'n beetje alle endgame shells _of_ franstalig _of_ actief om middernacht, het dichste bij wat ik kan komen is waar ik nu zit en dat betekend alleen farmen omdat ze van 3est - 9est spelen (ong.) en ik om 6est ga slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
wappie1980 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:00:
Start je eigen HNM shell voor EU tijden. Zal je verbazen hoeveel EU spelers er al op endgame zijn.
Op Ragnarok is sinds kort Iratus HNM LS ontstaan. Daar zit nu 80 man actief in, waarvan toch zeker dik 70% in EU timezone. Al onze events beginnen tussen 19:00/21:00 GMT+1. Ideaal dus.

VB:
Triggers: 19:00 uur
Gods: 21:00
Dynamis: 21:00
En binnenkort doen we ook Divine Might ^^
Cool, DM is een leuk gevecht (als je het op de conventionele manier doet iig :p). Op onze server zitten ook wel een redelijk aantal EU speler. Daarentegen is er al een all french LS op HNM niveau (en er zijn er ook die nog op sky niveau zitten) dus de grootste EU playerbase is al voorzien van mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
deTwisj schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:11:
[...]

Cool, DM is een leuk gevecht (als je het op de conventionele manier doet iig :p). Op onze server zitten ook wel een redelijk aantal EU speler. Daarentegen is er al een all french LS op HNM niveau (en er zijn er ook die nog op sky niveau zitten) dus de grootste EU playerbase is al voorzien van mogelijkheden.
Maar alleen voor frans sprekenden dus.
Er is een enorm gat op jou server. Ik zou zeggen, zoek een paar vrieden en maak die shell en advertise em als english EU HNM shell + dynamis. Geheid dat er ZAT mensen member willen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Op Ragnarok zijn er altijd wel mensen aan het spelen, er zijn ook meerdere EU-HNMLS'n actief dus is het voor mij (en Wappie gok ik) vrij lastig te begrijpen dat er maar 6 man zijn met wie je kan samenspelen..

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay nu voel ik me weer n00b en heb even geen zin om te zoeken... :Y)

WAT is HNMLS? LS -> Linkshell oké. HNM -> ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Highly Notorious Monster ^^

Afbeeldingslocatie: http://www.finalfantasyzone.com/pics/bubbly_bernie.jpg
Is er bijvoorbeeld zo een, zeer moeilijke NM. Onze HNMLS gaat deze campen zodra we goed geoefend hebben op de gods in /sky, Kirin-god inc 8)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
6K schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:35:
Drg/whm vond ik persoonlijk niet al te effectief, heb het een aantal keren geprobeerd, maar vond toch de drg/war versie interessanter vanwege attack powerrrrr en de special attacks van de wyvern.
Drg/sam op hoger level hoor ik idd ook vaak, maar heb ik geen ervaring mee.
DRG/WAR of DRG/THF. DRG/WHM is enkel solo, DRG/SAM out-tp'ed /WAR nauwelijks, maar mist wel berserk, DRG krijgt snel genoeg tp (tenzij je als een randdebiel full AF draagt ofc).

En Akira, als je pt zo wegloopt, loop ook gewoon ff weg, zucht daarna wat en laat het gewoon gaan. :)

HNMLS = Hyper/High Notorious Monster Linkshell

LS die de hoge level NM's afmaakt, vroeger was bijvoorbeeld Serket in Garlaige Citadel een HNM, maar is nu die naam nog maar amper waardig (level cap verhogingen).
http://theorderls.com/
Hier kan je wat HNM avonturen lezen als je wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
HNM is bijvoorbeeld Genbu (Sky God).

Gisteren maar weer eens gepest, zonder PLD/NIN/WAR tank. 8)

http://files.filefront.co.../;4739370;;/fileinfo.html

Tank is niet een keer doodgegaan trouwens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/SK.jpg
Hele week aan het campen bijna, eindelijk zien poppen met genoeg mensen, een keer gewiped, terug geoutpost en win.

Lol @ die video. Is ie trouwens versnelt ofzo? Lijkt me heel erg snel voor genbu zo zonder duidelijke SC's/MB's/Chi Blasts. :o (ben al moe dus ik zie prolly dingen over het hoofd ;p)
Jammer van die WHM in AF die ernaast staat though. ;p

[ Voor 9% gewijzigd door Baha op 10-02-2006 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Niet versneld, maar er zijn stukken gewoon overgeslagen. En tja, die WHM was gisteren geloof ik lvl 66, heeft al wel een Noble's klaarliggen. ^^

En grats met je nieuwe mes. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grats idd :)

Jij ook Neelon met de Ark Angels.

Heb afgelopen woensdag mijn eerste AF2 piece binnen gehaald :*) RDM legs in Dynamis Jeuno.

Even iets anders, weet iemand hoe je een moongate pass haalt? Ik moet er nog steeds 1tje hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ik weet het niet precies, het enigste dat ik weet is dat je die moonpass haalt voorbij de gate waar je die moonpass juist voor nodig hebt. Die gaat namelijk open wanneer het full moon is, dan kan je zonder moonpass daar ook naar binnen en _ergens_ kan je daar dan die moonpass halen. Of je er een quest(+item) voor nodig hebt weet ik niet. Mischien dat je iets kan vinden op alla of somepage (of mysterytour).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Yep, moongate pass zit ergens achter de moon gate. Is een ??? punt, klik je ff op en je krijgt pass, heb die kunnen pakken toen ik er aan het pullen was.

Is niet zo belangrijk, maar 1persoon in je pt moet er een hebben, en moon is toch maar een belachelijk gedeelte van ro'maeve waar de xp op zn best matig is. :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoihoi, ik heb een vraagje. Is er ook iemand hier die de FFXI beta voor de Xbox360 speelt?
Na 2 jaar FFXI (de US versie) op de PC te hebben gespeelt ben ik zo'n 1,5 geleden gestopt met spelen. Toen deze gratis beta voor de Xbox360 voorbij kwam heb ik mijn kans gegrepen en ben weer opnieuw begonnen. Na verschillende andere MMORPGs te hebben geprobeert is de klasse van FFXI toch wel gebleken, ondanks een taaie grind. ;) Helaas zijn er nog maar erg weinig LS te bekennen en veel mensen die absoluut niet weten wat ze doen... :?

Mochten er meer Nederlanders zijn (of zelfs al een LS) laat t me graag weten, mijn nick is Kingcactus.

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
volgens mij zijn er hier geen mensen die op hydra spelen (xbox360 server)

en ff lekker nitpicken :p XII staat voor 12, je bedoeld natuurlijk XI wat voor 11 staat en (zie topic) de final fantasy is die je speelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooops :+ Ik bedoel idd natuurlijk FFXI online 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Mogelijk dat ik FFXI naast Eve wil gaan spelen voor de afwisseling
(eve-online begon ff beetje te vervelen).

Is er ergens een beetje goede beginnersguide te vinden voor FF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Echte beginnersguides zijn er niet echt.
Wel kun je op gamefaqs.com kijken voor een redelijke startup guide.

Gisteren met een goede vriend uit de LS Drg/War en Drg/Whm gespeeld.
Hij was overigens de Drg/War.
Zelf nam ik Whm aangezien ik alleen deze job tot 40 heb en mijn War nog steeds op level 8 zit.
We gaan waarschijnlijk een soort static opzetten met z'n tweëen en heel misschien met z'n drieëen.
Ben benieuwd hoe dit gaat lopen.
Het is overigens ontzettend gaaf om als level 21 Drg in Valkurm dunes rond te wandelen met z'n tweëen en dan voor minimaal 100 exp de mobs om te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Gister weer een keer promy dem gedaan voor neelon's tweede char (megamichan). Meteen ff de ENM erbij gedaan en 1 ding is me toch zeker opgevallen. De promy ENM is echt 2x zo simpel als de promy CoP mission baas (promy dem iig). We hadden voor de ENM maar gewoon 'simpel' gehouden, 2x SMN met normale bloodpacts, 2x war/nin die gewoon normaal deden duo tanken, 1x rng/nin die normaal /ra met een barrage tussendoor deed en dan een whm om alles in leven te houden. Niks speciaals aan die ENM, de tweede keer dat de smn's hun bloodpact deden was hij al zo ongeveer dood.

Maar daarna die promy CoP mission boss, we dachten het eventjes op te ruimen door ff alle 2h's te gebruiken (dus 2x Astral Flow, 2x Mighty Strikes, 1x EES). Hadden wij het ff verkeerd, na de eerste Astral Flows en de EES zat hij ongeveer op 65% dus waar de ENM nu ongeveer dood zou zijn geweest waren we nu nog net niet op de helft. Uiteraard gaat ie meteen z'n offspring lopen poepen alsof het niets is. Na iets meer dan een minuut zat hij op 40% waarna we met de twee SMN's nog een Astral Flow bloodpact naar z'n hoofd slingerde (op firesday 2x Inferno = hoofdpijn). Hiermee kwam hij op ongeveer 5% en nu begon iedereen toch akelig op hun kop te krijgen dankzij die offspring krengen. Die laatste paar procent duurde lang!~ konstant die irritante drain attack van hem, snel maar even een terroanima gebruikt zodat hij rond gaat rennen als een kip zonder kop, jammer voor de war/nins maar de rng kon tenminste nog die laatste paar procent zonder drain eraf plukken :D

Dit soort dingen zijn wat mij nog zo'n beetje het spel in houden. Van al dat saaie farmen/levelen wordt je ook gaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
deTwisj schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:05:
Gister weer een keer promy dem gedaan voor neelon's tweede char (megamichan). Meteen ff de ENM erbij gedaan en 1 ding is me toch zeker opgevallen. De promy ENM is echt 2x zo simpel als de promy CoP mission baas (promy dem iig). We hadden voor de ENM maar gewoon 'simpel' gehouden, 2x SMN met normale bloodpacts, 2x war/nin die gewoon normaal deden duo tanken, 1x rng/nin die normaal /ra met een barrage tussendoor deed en dan een whm om alles in leven te houden. Niks speciaals aan die ENM, de tweede keer dat de smn's hun bloodpact deden was hij al zo ongeveer dood.

Maar daarna die promy CoP mission boss, we dachten het eventjes op te ruimen door ff alle 2h's te gebruiken (dus 2x Astral Flow, 2x Mighty Strikes, 1x EES). Hadden wij het ff verkeerd, na de eerste Astral Flows en de EES zat hij ongeveer op 65% dus waar de ENM nu ongeveer dood zou zijn geweest waren we nu nog net niet op de helft. Uiteraard gaat ie meteen z'n offspring lopen poepen alsof het niets is. Na iets meer dan een minuut zat hij op 40% waarna we met de twee SMN's nog een Astral Flow bloodpact naar z'n hoofd slingerde (op firesday 2x Inferno = hoofdpijn). Hiermee kwam hij op ongeveer 5% en nu begon iedereen toch akelig op hun kop te krijgen dankzij die offspring krengen. Die laatste paar procent duurde lang!~ konstant die irritante drain attack van hem, snel maar even een terroanima gebruikt zodat hij rond gaat rennen als een kip zonder kop, jammer voor de war/nins maar de rng kon tenminste nog die laatste paar procent zonder drain eraf plukken :D

Dit soort dingen zijn wat mij nog zo'n beetje het spel in houden. Van al dat saaie farmen/levelen wordt je ook gaar. :)
Farm gewoon alle animas en je haalt de promys ook zonder al die SMN BLM en RNG...

ps: Bloodpact gebruiken waar die boss weak tegen is, is effectiever dan de dag. Als je ze kunt combineren is top natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Xiliath op 14-02-2006 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subenu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07 14:35
Hallo, ik ben nieuw hier en heb net mijn exemplaar van Final Fantasy XI Online binnen gekregen :D.
Ik had alleen nog wel een paar vragen over een epassporte zon virtuele credit card namelijk:

Zijn er maandelijkse kosten aan verbonden ?

Zijn er kosten aan verbonden als je een overboeking maakt naar de epassporte vanaf een bankrekening?

Als ik geld stort op een epassporte op welke van de drie banken moet ik dit dan doen om final fantasy XI te spelen? ik kan kiezen uit:

Fortis Bank N.V., Netherlands (EUR)
ABN AMRO Bank N.V., London (GBP)
Northern Trust Intl Banking Corp New York (USD)

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen

Alvast bedankt,

Subenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
NielsOveres schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:45:
Gisteren met een goede vriend uit de LS Drg/War en Drg/Whm gespeeld.
Hij was overigens de Drg/War.
Zelf nam ik Whm aangezien ik alleen deze job tot 40 heb en mijn War nog steeds op level 8 zit.
We gaan waarschijnlijk een soort static opzetten met z'n tweëen en heel misschien met z'n drieëen.
Ben benieuwd hoe dit gaat lopen.
Het is overigens ontzettend gaaf om als level 21 Drg in Valkurm dunes rond te wandelen met z'n tweëen en dan voor minimaal 100 exp de mobs om te leggen.
Gaat goed als je niet vaak de tijd hebt om te spelen, maar ik zou persoonlijk dan toch maar voor een BST duo gaan als je niet wilt pt'en. DRG is veel minder geschikt hiervoor, buiten healing breath kan DRG niks om te solo'en, vast stukken sneller om DRG gewoon in pt's te levellen. (met/WAR ;))

Heb zelf XP gesolo'd en geduo'd op allerhande levels, en het is leuk voor even, maar het wordt even snel saai als xp'en, maar als de xp/level hoger en hoger wordt en je solo/duo blijft om 2k/hr steken...

Veel succes iig :)

[ Voor 6% gewijzigd door Baha op 14-02-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
subenu schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:03:
Hallo, ik ben nieuw hier en heb net mijn exemplaar van Final Fantasy XI Online binnen gekregen :D.
Ik had alleen nog wel een paar vragen over een epassporte zon virtuele credit card namelijk:

Zijn er maandelijkse kosten aan verbonden ?

Zijn er kosten aan verbonden als je een overboeking maakt naar de epassporte vanaf een bankrekening?

Als ik geld stort op een epassporte op welke van de drie banken moet ik dit dan doen om final fantasy XI te spelen? ik kan kiezen uit:

Fortis Bank N.V., Netherlands (EUR)
ABN AMRO Bank N.V., London (GBP)
Northern Trust Intl Banking Corp New York (USD)

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen

Alvast bedankt,

Subenu
He gast ik kan geen antwoord geven op ePasporte maar er zitten wel maandelijkse kosten aan verbonden maar je 1e 30 dagen zijn gratis :)
nog een vraag waar heb je jouw FF 11 besteld? ik bij proxis.nl maar nog niet gehad :( ik zit te wachten :P en ik kan niet meer wachten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subenu
Ik heb de mijne bestelt bij www.game247.nl maar het lijkt erop dat ik een americaanse versie heb gekregen is maar afwachten of ik het nu kan spelen :( je moet idd veel gedult hebben om deze game te spelen square-enix maakt het ons niet makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subenu
Ik wilde trouwens ook eerst die versie kopen die proxis had maar na contact met ze opgenomen te hebben bleek die versie alleen franstalig te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
subenu schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:23:
Ik heb de mijne bestelt bij www.game247.nl maar het lijkt erop dat ik een americaanse versie heb gekregen is maar afwachten of ik het nu kan spelen :( je moet idd veel gedult hebben om deze game te spelen square-enix maakt het ons niet makkelijk :P
Dat kan ik je garanderen, de ffxi clients die ik draai zijn ook US import.

Je moet als woonadres wel een adres in de states of canada opgeven, maar het betalingsadres dient je werkelijke adres te zijn.

Prommy Holla gedaan, zal ik niet omheen draaien, maar het ging zwaar bagger. Uiteindelijk op poging 5 of 6 ofzo gewonnen dankzij DOT... Maar ja, gewonnen is gewonnen zullen we maar zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_021506_02.jpg

Deze Boss was in een bijzonder pissige bui iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
subenu schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:25:
Ik wilde trouwens ook eerst die versie kopen die proxis had maar na contact met ze opgenomen te hebben bleek die versie alleen franstalig te zijn :(
Ze hebben ook een engelstalige versie (althans, op de website staat aangegeven dat het de engelstalige is).
zie ook
http://oas2000.proxis.be/gate/jabba.coreii.g_p?bi=4&sp=DETAILS&mi=4905931&si=79270978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren niet veel gedaan. Was weer lekker D/C tijd. |:(
Geen idee waar het aan ligt, maar waarschijnlijk mijn internet connectie.

Dus ben even wat anders gaan doen.

Heb besloten om de komende tijd Whm naar level 44 te brengen.
Dit omdat er toch vrij veel gezocht wordt naar Whm boven de level 40.
Daarnaast moet ik het net redden aangezien Blm level 21 is nog steeds.
Binnenkort hier ook maar eens mee verder.
Kan het nog niet opbrengen om Blm op te pakken en naar level 37 te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
breng anders smn naar 37, is ook wel een fijne sub voor whm (in sommige gevallen) en als je smn doet expen moet je toch meestal mini whm spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Gisteren weer eens triggers gedaan met de LS, was een goede avond :)

Wel op 1 punt doodgegaan door een stomme fout, vergeten /sneak te doen en toen agro door een tweetal Defenders.. pet op 1 defender en k op de andere.. mobs bijna dood.. en ja hoor, gaan ze extra mobs bijspawnen ^^;

Resultaat (na een tijdje zo dood te liggen (rest van LS zat achter een NM aan) popte MotherGlobe) :
Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/mg.jpg

Moest wel lachen om MG die rondfladderde met haar legertje globes erachteraan ^^
(MG ging trouwens wel neer toen de LS weer terug was van die andere NM ^^ )

Le Meow

• Biobakker
  • Niet online
eindelijk mijn dragoon weer eens geleveld (is nu 55 ^_^ ) en ik ben ook maar weer eens begonnen met de OP op te ruimen :P werd ook wel tijd. Post dit topic eens vol dan kan die nieuwe erin :)

Dat zeg ik....

• Arunia
Gisteren Whm gelevelt naar 41.
Vandaag eens kijken of ik de 42 kan halen.

Overigens was deze party een all melee party (op mij na dan).
Even later kwam er als vervanging voor iemand een Rdm welke lekker met
Refresh aan de gang ging. Dat ging echt super gewoon.

voor de rest niet veel gedaan.

• 6K
rustige week achter de rug, maar wel mijn thief naar 40 gezet en goldsmithing naar 29 gebracht...
Nog links en rechts een keer mijn whm tevoorschijn getoverd om wat mensen te helpen, maar dat was het wel zo'n beetje...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.