[MMORPG] Final Fantasy XI deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 19.680 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16

NaWA

Hai, I Copy desu!

woei, ook ff geluk gehad:

Afbeeldingslocatie: http://gof-lan.mine.nu/flowerpotT.jpgClickable

potje is atm op onze server 200K waard.. maar ik ga hem maar voor mijn plantjes gebruiken ofzo

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand wel eens Guivre gepest?

Afbeeldingslocatie: http://www.ffxii.net/kajutsa/Screen6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ffxii.net/kajutsa/Screen9.jpg

Ik kan je vertellen, het is geen makkelijk draakje om de pijp uit te krijgen :+

Bijna lvl75 :P Nog 20K tnl ofzo... daarna lekker meritten en met WHM en SMN beginnen. Laatste weken wat Sky gefarmed met mijn nieuwe EU LS en wat Gods gepest. Woensdag mijn eerste Dynamis :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:43
Ook een EU HNM? Cool. :)
Is zalig hoe tijdens EU times Zipacna, Steam Cleaner en bijna elke andere pop NM in sky vrij rondlopen. Hebben we enkel nog het gedoe rond Ullikumi aan ons been, maar daar valt wel mee te leven.

Als je Dynamis doet, vind ik het het leukste met een man of 20-30. Je kan wel met 60 man gaan, maar dan ga je zo ongelofelijk hard zergen dat er geen hol meer aan is. (base cities bedoel ik dan, nog niet aan northlandss toe)
Hoop dat je goeie drops krijgt, en dat je geen 500 RDM's hebt om mee te competen voor relic. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Baha op 15-01-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_082805_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_082805_02.jpg

Guivre pesten, lang geleden dat ik dat gedaan heb.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baha schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:01:
Ook een EU HNM? Cool. :)
Is zalig hoe tijdens EU times Zipacna, Steam Cleaner en bijna elke andere pop NM in sky vrij rondlopen. Hebben we enkel nog het gedoe rond Ullikumi aan ons been, maar daar valt wel mee te leven.

Als je Dynamis doet, vind ik het het leukste met een man of 20-30. Je kan wel met 60 man gaan, maar dan ga je zo ongelofelijk hard zergen dat er geen hol meer aan is. (base cities bedoel ik dan, nog niet aan northlandss toe)
Hoop dat je goeie drops krijgt, en dat je geen 500 RDM's hebt om mee te competen voor relic. :)
Jep EU HNMLS. Er was op Shiva maar 1 EU HNMLS die ontzettend groot was, maar geen mensen meer toeliet. Doordat die leider op het eind zo lui werd, is die LS uit elkaar gevallen recentelijk en is deze nieuwe LS geboren. Dat bood voor heel veel EU mensen om zich een nieuwe eenheid te vormen met een paar die-hards uit die oude LS. Ik kan je zeggen... HNM, gods, Sky farmen en dynamis op GMT tijdstippen is echt heerlijk _/-\o_

We gaan met zo'n 30 man naar dynamis Sandy woensdag... ik heb der echt zin an 8) Met RDM concurrentie zit ik 'redelijk' goed... Ik schat dat er zo'n 5 RDMs mee gaan. Ach ik houd mezelf maar niet voor dat RDM AF2(dualist boots) dropt en als het al dropt, dat ik lot win. Het wordt gewoon {fun}.

Sky is idd vrij leeg op GMT +- 7PM gelegen tijden. Wij hadden best wel geluk met Ulli, toevallig was er op dat moment nog een Japanse LS bezig, maar de respawntime valt redelijk mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.ffxii.net/kajutsa/Screen0026.JPG

//Bah Neelon, jij had teminste nog een Skull drop :*) Wij moesten het doen met een zielige crystal :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Ullikkumi met allliance, hadden wij onze eerste keer ook gedaan. :D
Nu proberen we steeds als camp vrij is (wat amper gebeurt @_@) er een meripo pt te plaatsen, en als we sky farmen doen we hetzelfde, kunnen mensen nog wat merits krijgen enzo.
Is altijd rot als je daar zit te xp'en, search comment gezet, en een LS komt er Ulli campen, en maakt terwijl de placeholders af. -_-

Bij dynamis is het naar mijn (uiterst beperkte) ervaring zo dat als iets een keer dropt, het hoogswaarschijnlijk nog een tweede en zelfs derde keer dropt.
Maarja, bij RDM is het voornamelijk de relic hat die omgwtfbqsauce is, en die droprate zal wel wat minder zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan nu oppeens dynamis jeuno doen ipv sandy. Moet ik trouwens nog iets doen (cutscene oid) voordat ik aan dynamis kan deelnemen?
Is er zoveel competitie voor ulli? Viel bij ons reuze mee, misschien hadden we geluk :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Je moet rank 6 hebben, een cutscene zien in Xarcabard en dan ff het punt waar je samenkomt checken voordat je je hourglass kan traden. Dat is volgens mij alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, jullie zijn allemaal zoooo veel verder dan mij. Ik ben gister lvl 9 geworden met m'n blackmage en al helemaal trots dat ik rank 1 heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
bwah, waarschijnlijk spelen ze ook al iets langer ;)

BlackMage is fun in het begin, maar (ik krjig nu wat mensen over me heen waarschijnljik) ik vond het na 37 levels errrrug saai worden. Altijd maar meer van hetzelfde en iedereen vind het wel ok als je een beetje zit te rusten, zolang je de weapon skills in de gaten houdt is het al snel goed (en de meeste geven daar niet eens iets om), maar gelukkig is er voor iedereen een job die hij/zij wel leuk vind.

Ik vind white mage erg leuk, maar heb al heel veel mensen horen zeggen dat ze juist dat erg saai vinden.

Overigens, op level 9 ben je tegenwoordig al geschikt voor in Valkurm Dunes (oe, krijg ik toch weer wat mensen op mijn dak). Tegenwoordig begint men daar op level 10 zo'n beetje en een blm mag daar best een leveltje onder zitten, als je maar zorgt dat je niet te snel spells cast waardoor je haat krijgt.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:40:
Pfff, jullie zijn allemaal zoooo veel verder dan mij. Ik ben gister lvl 9 geworden met m'n blackmage en al helemaal trots dat ik rank 1 heb :/
denk ook wel dat de meeste hier er al wat meer tijd in heeft zitten ;)
ben zelf niet echt een die hard speler. ben nu 2 jaar aan het spelen en zit pas op 122 dagen gametime. ter verglijking met een aantal LS mates die op ruim 2x zoveel zitten valt het dus nog wel mee :)

dit weekend nog rank 10 windurst gehaald.
laatste BCNM gevecht was makkelijker dan ik had gedacht na al die verhalen die ik er over had gehoord. niet echt in de problemen geweest met een lvl 69-70 party.

heb nu rank 10 in windy en sandy. alleen bastok nog, maar die kunnen me nog niet echt interesseren tot op heden.

misschien binnekort maar eens HNMLS pearl opgraven uit MH (als ik die nog weet te vinden na 8 maanden ;) )om laatste twee stukjes PLD AF2 te halen.

en ook nog MNK geleveld van 22 naar 30, alleen maar om met mijn vaste vrienden te kunnen spelen :*) hoop dat het op hogere levels wat leuker word. tot nu toe is MNK echt super saai als je PLD of DRK gewend bent. CTRL+A en achterover hangen tot je genoeg TP hebt... kan zelf tussendoor even naar de WC, zo lang de mob niet bewoog hadden ze niet eens door dat ik er even niet was :/

best wel weer productief geweest van het weekend :D
Overigens, op level 9 ben je tegenwoordig al geschikt voor in Valkurm Dunes (oe, krijg ik toch weer wat mensen op mijn dak).
ik tel tot 10..... :P
mogelijk.. ja wel, maar kan plekken bedenken waar een lvl 9-11 party veel efficienter kan werken. en daarna door kan schijven naar een andere plek als je een lvl 12-15 party hebt en waarschijnlijk nog steeds efficienter bent dan in valkurm.
weet niet hoe het nu is maar een tijdje gelden was 180+ mensen in valkurm geen uitzondering. ben je niet echt efficient bezig als je elkaar moet aankijken voor een mob spawn. pullen was meer een soort NM hunten. wie het eerste de gespawnde exp mob kon claimen had geluk, maar exp chains waren zo goed als onmogelijk.

valkurm is niet slecht maar als er al zoveel pts zijn is het beter om om je heen te kijken naar andere mogelijkheden.
dit verschijnsel zie je ook nog steeds op hogere levels. pts midden tot hoog in de 60 willen allemaal naar bibiki. bibiki is zeker een goede area maar als er al 4+ pts zijn werkt het gewoon niet. en toch moet er volgens de pt leader naar bibiki worden gegaan omdat daar volgens de community de beste exp te halen is. wat ik ook al in een eerdre post zei, mensen moet is wat meer verkennen en niet krampachtig vast houden aan het voorgeschreven pad. bibiki vrij, tuurlijk geen probleem gaan we daar naar toe. zijn er al 4+ pts kijk dan om je heen in plaats van daar toch naar toe te gaan omdat het zo "moet". Den of Rancor bijvoorbeeld, op mijn server zie je er bijna nooit een exp party wat betekend dat je de hele zone voor je zelf hebt en dus veel efficienter kan werken dan dat je met zijn allen op een hoop gaat zitten in bibiki.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Ben het helemaal met je eens. Mensen houden erg krampachtig vast aan het geeikte pad, net als met job/subjob combinaties.
Zo party ik zelf graag in Korroloka Tunnel van 15 tot 19. Maar van mijn 7 jobs die ik boven de 20 heb is het me maar een keertje of 5 gelukt om daar een party te maken of de party daar naartoe te krijgen.
En ja, als je wil levelen geldt bij mij wel het principe: if you can't beat 'm, Join 'm ;)
Liever slow exp. dan helemaal geen.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn van het weekend echt teveel gespeeld, ben nu lvl 17 war, en ga denk ik voor een monk als sub. Daarna mayb nog een RDM of BLM beginnen. 8)

Het was in den beginnen even wennen (eigenlijk nogsteeds) als overstap van Guild Wars, maar ik vind FFXI nu veel leuker. Het sociale gehalte is gewoon veel hoger.

Voorbeeld:
Toen ik begon te spelen was ik een beetje aan het kutten, gewoon badies killen in South Gustaberg, maar had geen idee of ik op de juiste manier bezig was. Op een gegeven moment passeerde ik een groepje, waarvan er ééntje mij een tell gaf en hij vroeg of alles wou lukken en of ik een nieuwe speler was (vanwege het vraagtekentje naast mn bats). Ik een beetje terug babbelen en toen vertelde hij dat hij een mentor is. Vervolgens kwam hij mijn kant op gehobbeld met zn party, gaf me een linkpearl, tezamen met een nieuwe outfit en 50k aan gil. Daarna liet hij alles even zien en beantwoorde wat vragen die ik had waardoor ik al een stuk wijzer was.
Nu was ik gisteren aan het levellen in de Valkyre Dunes en stond ik even te wachten op een party voor de zone van Selbina, wie komt er plots voorbij gehobbeld, mn mentor :). Nog beter, in Valkyre Dunes kom ik nu eigenlijk alleen maar bekenden tegen omdat ik zoveel gepartied heb. Maar goed hij gaat me straks helpen met mn sub-job en al meerdere gasten van die linkshell hebben me ook al geholpen met missies e.d.

Wel balen dat de meeste mensen op de Bahamut server uit Amerika komen, 's ochtends even lekker FFXI spelen zit er in ieder geval niet in heb ik al gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Partyen in de Dunes terwijl je level 10 bent kan ik niet echt aanraden. Heb het zelf ook wel al eens geprobeerd, maar vanwege het hoge gehalte level 13/14/15 en hoger party's word je niet echt snel aangenomen in een party. Het leverd voor de rest van de groep namelijk niet genoeg XP op, en dat is nou juist waar de meesten voor komen. Hak jezelf daarom liever eerst een weg naar level 13 of iets dergelijks, om vervolgens pas richting de duinen te vertrekken. Dan zul je ook niet zo snel teleurgesteld worden vanwege het feit dat niemand je wilt hebben in de party.

Zelf gisteren eindelijk eens lekker lang gepartyd met een 10 tal mensen. In het begin moest ik even wennen, maar na ongeveer een half uurtje begon het toch al aardig goed te gaan. Heb namelijk nog niet echt veel gepartyd in deze game. Wel al eens een paar keer met zijn tweeën op pad gegaan en zo, maar nog niet iets echt groots. FFXI is daarbij echt veel ingewikkelder dan bijvoorbeeld Guild Wars. Daar heb je helemaal niets te maken met "hate", en andere bijwerkingen midden in een gevecht! Ik weet nog goed dat wanneer ik af en toe een Cure2 er tegenaan gooide de baddy's helemaal begonnen te flippen op me. Gelukkig hadden we een goede tank die er flink tegenaan hakte, anders was het toch erg snel afgelopen met me vrees ik :) Samen met mijn broertje en nog een paar andere party members hebben we nog tot in de vroege uurtjes doorgespeeld. Ach ja, het is toch vakantie, en iets beters heb ik eigenlijk niet te doen. Dus, lekker FFXI spelen dan maar!

Gisteren ook nog Arunia langs zien komen in de Dunes. Jammer dat hij al level 17 was, en ik pas level 14, anders waren we zeker weten samen eventjes op baddy-hunt gegaan!

Trouwens, gisteren had Bastok ineens de controle gekregen over het hele Ronfaure gebied, en de rest wat er allemaal om heen ligt. Het leek plots wel of de grote volksverhuizing aan de gang was!! :) Ik zag ineens overal characters rennen, zeker een stuk of 100 heb ik zien langs komen in een kwartier/half uurtje tijd. Was wel cool om te zien!

Dit weekend heb ik dus aardig wat ervaring opgedaan wat betreft het party gebeuren in FFXI. En ik moet zeggen, het bevalt me aardig goed! Zoiezo hangt in deze game al een heel ander en beter sfeertje dan in menig andere game. Vooral dat Counter-Strike: Source wat op het moment gespeeld word in onze clan, komt me echt regelrecht de neus uit! Bah, wat een kut game, em een kut sfeer. Altijd dat gescheld onder elkaar, teamkills, cheaters, noem maar op. Ik heb er echt helemaal genoeg van, voor zover dat ik het al eens speelde. Natuurlijk is dat wel een heel ander soort game, maar dan nog. Om nou op zo'n manier mijn dag te vullen, heb ik persoonlijk echt geen behoefte aan. Doe mij maar FFXI wat betreft het online gebeuren. De sfeer is goed, de game steekt goed in elkaar, en over het algemeen zijn er een hele hoop leuke mensen online waar je fijn mee samen kunt spelen, of eens een praatje maken of iets dergelijks. _/-\o_

Zo, en nu gaat ik eens even kijken of mijn spulletjes al zijn verkocht die ik te koop had gezet in het auction house! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Geweldig... en het mooie van het spel is dat ik nu een fix aantal maanden later nog steeds hetzelfde kan zeggen ^^

Echter, het stukje over naar de dunes gaan ben ik het niet mee eens. Level 13-15 mensen zijn al tegen de clippers aan het knokken :)
Op onze server is het sinds jaar en dag gebruikelijk dat level 9-12 mensen in de dunes lekker lizzies en gobbies hakken bij de Konschtat Highlands zone (L-10 favorit camp)
Hiermee zeg ik niet dat alles wat gebruikelijk is ook moet, eenieder is vrij om te doen wat hij/zij wil wat mij betreft, maar het is geen enkel probleem om met een level 10-ish party lekker te gaan feesten in de dunes ;)

Deze enige job waar ik werkelijk 13 mee geworden ben zonder te party-en was dief, maar dat had als reden dat ik zelf geen party wilde maken en geen invites kreeg, dus tijdens het wachten lekker xp-en in Konschtat.

Hetzelfde geldt wat mij betreft voor QuFim. Ga daar lekker wormen hakken als je 19 bent, why not? Gaat stukken sneller dan op 19 in de dunes blijven hangen. Als je 27 bent ga je toch ook naar Yhoator jungle? dan blijf je toch ook niet modderen in Yuhtunga?
Maar goed, das ook maar mijn visie

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Vroeger moest ik ook nog parties zoeken in de dunes. Nu doe ik alleen nog maar misbruik maken van mijn broer zijn account/character. D'r is eigenlijk ook geen kunst aan als je een rdm75 op je konto hebt hangen die je steeds kan healen. Ik zelf doe dus eigenlijk altijd op lowDef/lowHP monsters vechten of monsters die zichzelf opblazen.

Gustaberg (various tot 8) ->
Konstat (Worms tot 10/11) ->
Dangruf Wadi (Worms/Goblins tot 13/14) ->
Maze of Shakhrami (Worms/Goblins tot 16) ->
Korroloka Tunnel (Worms tot 20) ->
Qufim (solo Worms tot 24/25, duo Worms tot 22/23 + Crabs/Pugils(24+) tot 25)

Mja, daar heb je eigenlijk niets aan aangezien niet iedereen dus zichzelf kan powerlvlen. Mijn tip is als je wilt gaan levelen, om van te voren eerst even op ffxi.somepage.com te kijken naar monsters van een bepaalde level. Bijvoorbeeld, mijn favorite monster om tegen te vechten (in de eerste 20/30 lvls) zijn wormen. Wormen zijn erg makkelijk te blinktanken als je ze silenced, ze slaan niet al te hard, low HP low DEF, etc. Als je bij somepage gaat zoeken op Family=Worm krijg je een lijst met alle Worm type monsters die er zijn en tevens welke level,locatie,aggro-type (sight,sound,hp,magic,truesight). Nou zijn Land Worm's in Korroloka Tunnel lvl20-25, dit houd in dat een lvl20 speler precies 100 exp van een lvl20 worm zou krijgen. of 120exp van een lvl21; 140exp lvl22; 160exp lvl23; etc. Ik heb een tijd geleden eens een 'berekening' gezien van het aantal exp dat je krijgt van een monster met het aantal spelers in de party/level van de party. Hierin stond ook de 'berekening' voor exp chains uitgelegd. Ik zal eens kijken of ik die nog kan vinden.
Edit: Het lijkt hier een beetje op http://ffxi.somepage.com/links/exp_table.html
Als je dat in je achterhoofd houd kan je enigzins berekenen welke monsters jou party zou kunnen afmaken. Vervolgens hoef je alleen maar met /sea te kijken op welke locaties er wel of geen parties zitten en te kiezen uit de opties die er overblijven. Natuurlijk moet je ook rekening houden met de weg er naartoe en eventuele gevaarlijke monsters die in de weg zouden kunnen staan.

Bijvoorbeeld, wij hebben laatst met onze manaburn static (4x blm 1x smn 1x brd) geprobeerd om King Buffelo's aan te pakken. Deze monsters zijn lvl79-82 en wij kunnen die redelijk goed neer krijgen met onze lvl67-68 party. Dat is een verschil van 11-15 levels. Onze base exp lag zo rond de 185exp tot wel 280exp als hier dan nog exp chains overheen gaan kom je soms wel tot 350exp. Het grote nadeel dat we hier alleen hebben is dat de weg naar deze buffalo's toe extreem gevaarlijk is. ALLES aggroed, snachts zijn er ghost type monsters (HP aggro), er zijn Ahriman type {die vliegende oogballen} (Magic aggro) en het meeste irritante wat er zit zijn wel de Taurus type monsters die true sight zijn, kortom als ze naar je kijken zien ze je ongeacht of je invisible bent. Uiteraard betekend dit dat we vrij vaak doodgaan onderweg naar boven en als je zonder raiseII of raiseIII dood gaat op die level raak je al snel 1.5k exp per death kwijt. Daarnaast zit het probleem dat je daar maximaal 1 a 2 parties kwijt kan voor de buffelos op zijn. We zijn ondertussen al aan het kijken of we een betere plek kunnen vinden om te expen, hopelijk op lvl69 Aura Statues burnen met Firaga III, Raxa's zijn op onze server nu bijna 200k de stuk.

[ Voor 37% gewijzigd door deTwisj op 16-01-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde geldt wat mij betreft voor QuFim. Ga daar lekker wormen hakken als je 19 bent, why not? Gaat stukken sneller dan op 19 in de dunes blijven hangen. Als je 27 bent ga je toch ook naar Yhoator jungle? dan blijf je toch ook niet modderen in Yuhtunga?
Maar goed, das ook maar mijn visie
heel erg afhankelijk van je pt en hoeveel mensen er in die zone zijn op dat moment.
met een degelijke pt moet je zonder problemen lvl 20 kunnen halen in Valkurm (was met MNK zelfs lvl 21 toen ik naar Qufim ging omdat ik eerst een party member wilde laten levelen voordat ik weg ging) met een level 19 party chainen in Valkurm kan echt zeer veel exp/hour opleveren als iedereen maar bereid is om door die exp/kill heen te kijken.

en dat is een punt waar het vaak mis gaat imho. (te) veel mensen kijken alleen maar naar exp/kill en beginnen na 2 mobs te panieken dat ze maar 160exp per kill krijgen en geen 200+ en dat er absoluut naar een andere (hogere) area gegaan moet worden.
speel nu een goede 2 jaar en moet de eerste party nog tegenkomen die met IT++ mobs die 200+exp per kill geven meer exp/hour halen als een party die VT/IT+ voor ~160exp per kill achter elkaar chained. ik heb het meerdere malen geparsed en met VT/IT chainen waren er soms avonden dat de exp/hour 2x zo hoog lag als met IT++ killen... maar ja hoe maka je dat andere wijs die zich helemaal blind staren op exp/kill.

Yhoator jungle @ 27 kan maar is geen must. toen ik met MNK bezig was heb ik een avond gehad dat er echt geen pt te krijgen was in Yhoator jungle.
uiteindelijk heb ik samen met nog 3 MNKs die het afwachten ook zat waren en een WHM + RDM en party gemaakt. party was dus; 4x MNK 1x WHM en 1x RDM
met die setup zijn we Yuhtunga jungle ingetrokken en alles gechained wat er bewoog. ons ondertussen aardig populair gemaakt omdat we ook de gobs voor de lagere pt's aan het opruimen waren. aan het eind van de avond had iedereen zijn level 30 gehaald. dit ging zeker niet veel langzamer dan een gemiddelde party inYhoator jungle.

tuurlijk is de de ene situatie beter als de ander maar als je je eigen kan aanpassen en verder kijken dan je neus lang is kan je in bijna alle situaties er wel wat van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
kijk dat is precies die creatieve geest die ik bedoel! was iedereen maar zo creatief! (dan was er tenmiste meer plek op de geeikte paden voor mij: joking!)
Erg leuk om te horen.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn idd de leukere ervaringen.
alleen jammer dat je hiervoor wel de hulp van je LS of andere vrienden nodig hebt omdat je dit met een normale pickup party absoluut nooit voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Hehe, ja. Ik heb gisteren Akira nog gezien in de buurt van de Dunes. Ook ik vond het jammer dat we niet in elkaars range zaten anders hadden we een 2mans party kunnen maken.
Ikzelf wilde daar als Drg gaan levellen met een party, maar het duurde een tijd voordat ik een invite
kreeg. Uiteindelijk begon ik maar te levellen in mijn eentje.
Vrij snel daarop kreeg ik dus een invite en ben ik binnen 2 uurtjes van level 17 naar 19 gegaan.
Daarna ben ik maar weer terug gegaan naar Sandy.
De party was opzich vrij goed alleen de War provokte niet altijd, dus vaak nam ik het over van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Heb zo ook ooit een PT gemaakt in Yuhtunga. :) Beetje half roamend, was erg leuk.
Nou, gisteren Sacrarium gefarmd, subligar voor THF (NIN had ik al), en voor enkele mensen de missie, en voor enkele andere gelukkigen een Subligar. (ook ff op Rebirthflames gezeten ;) )
En alles maar ff ingeruild (NIN nog niet hoog genoeg, maar THF al wel), en hoppa, weer een sexy bodystuk erbij. :p

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/rappareesky.jpg

Vanavond alle gods weer twee keer neergelegd, schoonheidsfoutjes (vooral onderweg naar Byakko), maar wel degelijke drops. Koppel Aq. heads, Byakko's Haidate, Seiryu's Kote etc etc. :3

Heb weer wat leuke haxmods voor iedereen, betere ingame maps, (geupdate) nieuwe statusiconen en avatar remodels.
Voorbeeldje. :)
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/RamuhProofsmall.jpg

http://rapidshare.de/file...tarreskins_icons.rar.html
En de downloadlocatie, rar van wat remodels en de geupdate statusiconen, enjoy. ^^
http://www.livejournal.com/users/brandson/4683.html
Link voor de maps.

[ Voor 11% gewijzigd door Baha op 17-01-2006 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baha schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:47

Heb weer wat leuke haxmods voor iedereen, betere ingame maps, (geupdate) nieuwe statusiconen en avatar remodels.
Voorbeeldje. :)
[afbeelding]

http://rapidshare.de/file...tarreskins_icons.rar.html
En de downloadlocatie, rar van wat remodels en de geupdate statusiconen, enjoy. ^^
http://www.livejournal.com/users/brandson/4683.html
Link voor de maps.
Cool die gaat ik eens proberen vanavond, thanks. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vriend wou graag op Hades server spelen. Heeft iemand toevallig een worldpass hades teliggen,
indien nodig betaal ik wel terug, zodra ik wat centjes hebt verdient :)

btw wat is het verschil tussen worldpass en gold worldpass?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm, keb passie al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gister eerst lang zoeken naar een party, heb ik er eindelijk ééntje, alles gaat prima, ik wordt netjes lvl 17, we verplaatsen het kamp om iets zwaardere baddies te killen, gaat de tank ten eerste dood omdat hij per ongeluk ging voken vlak na mijn voke. Gaat vervolgens de goblin achter onze WHM aan, die probeerde weg te rennen, algehele chaos, iedereen door elkaar rennen, ik voke de gob van de WHM af, die waarschijnlijk nog aan het bij komen was achter zn computer, want enige ondersteuning kreeg ik niet, bam klap dood, level down.. :/ Toch wel vrij zuur dit soort acties |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:18:
Ik gister eerst lang zoeken naar een party, heb ik er eindelijk ééntje, alles gaat prima, ik wordt netjes lvl 17, we verplaatsen het kamp om iets zwaardere baddies te killen, gaat de tank ten eerste dood omdat hij per ongeluk ging voken vlak na mijn voke. Gaat vervolgens de goblin achter onze WHM aan, die probeerde weg te rennen, algehele chaos, iedereen door elkaar rennen, ik voke de gob van de WHM af, die waarschijnlijk nog aan het bij komen was achter zn computer, want enige ondersteuning kreeg ik niet, bam klap dood, level down.. :/ Toch wel vrij zuur dit soort acties |:(
wen er maar vast aan, heb als WHM ook wel eens hate gekregen waarna de tank en DD's er tussen uit knepen omdat de mob iets te sterk was.......dood, Down leveled, party disband.....en bedankt! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Das waar.
Daarentegen heb ik zelf weleens de hate als Whm overgenomen en daarna dood gegaan zodat de laatste Selbina nog kon halen.
Was wel leuk om te doen, maar dat zal ik niet vaak nog eens doen.

Eergisteren in een party gezeten met een aantal LS-members.
Wilde graag Drg doen, dus tijdens de /tell(s) werd er gevraagd om Blm.
Ik dacht dus Drg/Blm (Waarom ik dat dacht weet ik niet), dus vol goede moed
met mijn Drg/Blm naar Qufim (level 19), kom ik daar aan. Vragen ze waarom ik als Drg kom.
Ach ja, mocht blijven en de Exp ging toch best wel snel (2 Drg in de Party overigens).
Ben dus vrij snel level 21 Drg geworden.

Gisteren als Blm/Whm (level 20) in Qufim een party invite gekregen.
Deze is nu level 21. Als Blm heb ik nog niet veel geleerd, dus meestal is het maar
rusten en casten. Iemand nog ideëen wat ik zoal moet doen?

Vandaag ga ik denk ik weer als Whm vooruit om deze wat te levellen. Ben benieuwd hoe snel mijn favoriete job levelt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:53:
[...]

wen er maar vast aan, heb als WHM ook wel eens hate gekregen waarna de tank en DD's er tussen uit knepen omdat de mob iets te sterk was.......dood, Down leveled, party disband.....en bedankt! :X
Err dat geeft de beginneling moed |:(
Gelukkig nog niet meegemaakt, maar dat komt vast nog wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsOveres schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:08:
Gisteren als Blm/Whm (level 20) in Qufim een party invite gekregen.
Deze is nu level 21. Als Blm heb ik nog niet veel geleerd, dus meestal is het maar
rusten en casten. Iemand nog ideëen wat ik zoal moet doen?
Welke spells heb je? Voor zover ik weet is de taak van een blm veel explosies veroorzaken en hier en daar wat enfeeblen. Maar ja, ik ben nog vrij nieuw. Op gamefaqs staan wel een paar duidelijke guides voor blm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik als BLM speel probeer ik inderdaad veel te nuken, zonder al te veel hate van de tank af te trekken(ben een taru kan dus niet al te veel hate verdragen),
daarnaast idd enfeeblen en ik omdat als /WHM speel houd ik ook de HP van de PTY members in de gaten om zonodig bij te springen.

als WHM heb ik idd ook wel eens hate overgenomen(met blink op) en op die manier net een wipe kunnen vookomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BLM => soften mob (Bio, Poison, Choke enz. enz.) => nuke => MB => als het een beetje mee zit mob dood ;)
al zal er in valkurm/qufim nog niet echt gebruik worden gemaakt van MB, al aardig bijzonder als de pt er een SC weet uit te persen.
enfeeblen gebeurd ook op lagere levels ook door BLM's. al zullen op hogere levels de meeste enfeeble spells door RDM's gedaan worden als je die in je party hebt zitten.

heb die map pack wel gezien maar zijn eigelijk gewoon de ffxi atlas mappen met (nog) meer info. vind die ffxi atlas mappen al aardig vol, en deze zijn zelfs nog voller dat op sommige mappen het een beetje onduidelijk wordt.

valkurm/qufim is het nog niet zo heel erg belangrijk (verliest toch bijna geen exp) maar vanaf lvl 25+ is het belangrijk dat de tank de WHM in leven houd ook al kost dat zijn eigen leven. de WHM kan de tank raisen, de tank kan niet de WHM raisen. als de eigen whm van de pt dus kan raisen verkort dit de downtime aanzienlijk, je hoeft immers niet ergens een mage ergens vandaan te slepen om een raise te krijgen. vanaf lvl 50 krijgt PLD wel raise maar onderstussen heeft WHM dan al raise II. en is dan nog steeds beter om WHM in leven te houden.
in mijn 75 levels als PLD ben ik vele malen dood gegaan om de pt te redden. beter alleen ik dood en de WHM raised mij dan dat de WHM of de hele party er aan moet geloven. daarom zeg ik ook altijd; als je een probleem vind om dood te gaan moet je geen PLD kiezen. als het uit de hand loopt is de (goede) PLD de eerste die dood gaat en hopelijk genoeg tijd heeft gewonnnen voor de rest van de party om zich in veiligheid te brengen. persoonlijk ben ik altijd de laatste die zoned. ik zone pas als ik zeker weet dat de rest van mijn party veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:57:
BLM => soften mob (Bio, Poison, Choke enz. enz.) => nuke => MB => als het een beetje mee zit mob dood ;)
Ewww, geen Bio tenzij de tank erom vraagt bedankt.
Dia is tien keer beter dan bio in xp, tenzij de mob echt uitzonder hard slaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 14:43
Ik ben een grote FF fan speel het al jaren, alleen wat me tegen houd bij XI is dat automatische afschrijven van je rekening... of is dat inmiddels veranderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja op zich ook wel een logisch verhaal, waar ik alleen van baalde was dat de WHM mijn inziens genoeg tijd had om op mij even een cure te gooien en dat door zijn geren de helft v/d PT niet meer wist waar we zaten.

Maarja je hebt gelijk, zulke opofferingen moet je soms wel maken, op zich ook wel weer leuk dat je je PT red op die manier. :)
Hom3r schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 12:06:
Ik ben een grote FF fan speel het al jaren, alleen wat me tegen houd bij XI is dat automatische afschrijven van je rekening... of is dat inmiddels veranderd ?
Je hebt een creditcard nodig om te spelen. Als je deze niet hebt kan je dit ook via een e-pass systeem doen, soort van digitale creditcard waar je geld op stort. Dit gebruik ik op moment om het spel uit te proberen. Vervelende hieraan is wel dat je geld moet overboeken naar Engeland, waardoor je dus extra geld moet betalen, voor een keertje te doen, maar als ik nu nadat mn krediet op 0 staat FFXI nogsteeds leuk vindt, neem ik wel een creditcard :p

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baha schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 12:03:
[...]

Ewww, geen Bio tenzij de tank erom vraagt bedankt.
Dia is tien keer beter dan bio in xp, tenzij de mob echt uitzonder hard slaat. :)
noemde willekeurig een paar spells die BLM kan gebruiken om het gevecht mee te openen. en niet gelijk te beginnen met nuken.

Dia 10x beter dan Bio... persoonlijk een beetje kort door de bocht. wat beter is is totaal afhankelijk van de situatie. kan mijn situaties indenken dat door de speelstijl van de party samen met de locatie en mobs Bio beter tot zijn recht kan komen dan Dia

ps.
Dia is WHM/RDM only en had(den) het over openings spells voor BLM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:23
Vraagjes voor die al langer dan 1-1.5 jaar speelt

Bij de lunch van de game in de US heb ik het geimporteerd en enkele maanden gespeeld
Was ergens rond lvl 40 RDM and lvl 20 RNG

Anyway de vraagjes

Indien ik nu weer wil spelen op mijn oude account heb ik dan my char nog?

was eerst max 90 dagen en toen is er een tijd geweest waar je je char kom terug krijgen maar toen was ik nog niet geintreseerd

En als 2de

Is het spel veel veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ja het spel is vrij veel veranderd sinds de launch van de US, ten eerste heb je nu Chains of Promathia expansion die veel nieuwe areas erbij brengt. Rangers zijn niet meer overpowered endgame (zelf heb ik geen endgame ranger gehad dus ik weet niet in hoeverre ze overpowered waren). DRG's hebben een andere 2h en hun draakje is een job ability geworden. Als je een blink kwijt raakt verlies je nu wat hate (das best kut voor nin tanks). Ik weet niet of je het nog mee hebt gemaakt, maar ze hebben al een lange tijd de multi-hit WS gefixed, oftewel Penta Thrust geeft niet 7x een Polearm hit aan TP terug (70% ofzo?) en dus kan je geen Pentaspam meer doen. Meditate timer van een samuria is van 3m naar 5m gegaan dacht ik of net andersom. Het is nu mogelijk om op lvl75 te kiezen tussen Exp per kill of MeritExp per kill. Met die merit exp krijg je elke 10k een merit point. Met die merit points kan je skills permanent verhogen, zoals evasion of str etc. Daarnaast heeft elke job nog jobspecific merits, een thief kan bijvoorbeeld tripleatt+ meriten.
Verder is het spel nu helemaal INFESTED met gilsellers en zijn (op mijn server) gilsellers al zodanig ver dat ze proberen {Sky} (end content van ZM expansion) te domineren/monopolizen. Het is erg moeilijk om Ullukimi of Zipacna te claimen voort. De ground HNM's zijn gilseller monopolized, etc. Daarnaast is ook onze server (Gilgamesh) ten prooi gevallen aan de kerst sales van IGE, alle prijzen van high ticket items zijn verdubbeld/verdrievoudigd of meer.

Dat is het wel zo'n beetje, of je je character terug kan krijgen weet ik niet. SE heeft wel een keer een actie gedaan waar je terug in het spel kon komen met je oude character. Ik weet niet of dat nog geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 12:35:
[...]
Dia 10x beter dan Bio... persoonlijk een beetje kort door de bocht. wat beter is is totaal afhankelijk van de situatie. kan mijn situaties indenken dat door de speelstijl van de party samen met de locatie en mobs Bio beter tot zijn recht kan komen dan Dia
Tuurlijk zijn er situaties, als de tank voor 200 damage per hit geraped word (Goblin DRK's in allerlei plaatsen bijvoorbeeld). Maar Dia is gewoon in 90% van de gevallen beter, en veel BLM's smijten Bio maar wat rond omdat ze A)niet weten dat Dia/Bio niet stackt B)hun dark magic skill belangrijker vinden dan de xp van de groep.
Wilde gewoon wat waarschuwing geven rond het gebruik van bio, zodat je weet wanneer je het moet gebruiken, en belangrijker, wanneer je het niet moet gebruiken. :)
Dia is WHM/RDM only en had(den) het over openings spells voor BLM ;)
Invite jij BLM/SMN dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Invite jij BLM/SMN dan?
waarom niet :P :D (j/k)

ook op mijn server zijn high ticket items veel duurder geworden. vooral de geijkte items zoals haubergeon, sniper's ring en Scorpion harness zijn werkelijk omhoog geschoten. SH bijvoorbeeld, eerste week van december aardig stabiel rond de 9M nu laatste paar verkocht voor 22+M.
dit lijkt erger dan dat het is (voor mij dan) want andere items zijn ook minimaal 200% omhoog gegaan.
95% van mijn inkomsten komt van vissen en koken. en al die vissen/meals zijn ook veel omhoog gegaan.
Grimmonites 10K => 22K, Nebimonites 18K => 50K Bastore breams 20K => 45K
Squid sushi van 32K => 55K Taco's 40K => 95K (van bream en sole sushi weet ik de prijs niet uit mijn hoofd maar zijn zeker ook minimaal 200% omhoog gegaan)
dus ja als ik nu een haubergeon wil ben ik minimaal 2x zoveel kwijt als een maand geleden echter verdien ik met de zelfde hoeveel werkt ook minimaal 2x zoveel per dag dus per saldo maakt het (op dit moment) niet echt veel uit voor mij.
al kan ik mijn goed voorstellen dat het voor de mensen die minder lang spelen en nog geen craft(s) geleveld hebben een aardige domper is om te zien dat het gene waar ze al een tijd voor aan het sparen zijn binnnen een maand 2x zo veel kost en hun inkomsten niet 2x zo hoog zijn geworden.
wat ik heb begrepen van een aantal LS mates die die-hard farmers zijn (hoe houden ze het vol, vind farmen echt super erg en heb het ook nooit lang gedaan) zijn de items die farmers meestal verkopen niet 200-300% gestegen. volgens hun ligt het gemiddeld zo tussen de 125% en 175% dus als je alleen farmed voor je geld ben je er dus ook op achteruit gegaan (again, farm zelf niet, moet dus geheel uitgaan van de informatie die zij mij geven)

inflatie is iets dat vroeg of laat bij iedere speler gedreven economie MMORPG gebeurd. gebeurd alleen bij FFXI heel erg en heel snel op dit moment.
zou me ook wel voor kunnen stellen dat mensen die er over na zitten te denken om FFXI te spelen zich wel even gaan afvragen of dat nu wel zo leuk is met al die verhalen over inflatie die de ronden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:18:
Lol! En dat noem je een mislukking? :)

Gisteren de Curaga spell gekocht in het auction house van San d'Oria, samen met nog at andere nieuwe spells. Daarna meteen terug gegaan naar de Valkurm Dunes, om daar weer verder te levelen met een party. Nadat we samen wat Snippertjes hadden gekilled gingen we over op de Goblins. Toen die Goblin dus halverwege zijn health was goiide hij een bommetje op de party. En ik, als WHM zijnde dacht dus: "het, dat Curaga komt nu goed van pas!". Nou, niet dus!! _/-\o_

Ik kreeg in eens zo veel hate dat die Goblin gewoonweg niet meer te stoppen was. Pets, Marcson de WHM ging dood. De rest wist het ongedierte gelukkig nog af te slachten! >:)

Dus, ik dood, terug naar de outpost in Valkurm Dunes gespawned, en een level down van 18 naar 17. Kom ik godverdomme net an gelopen, komt er zo'n irritante kut Bogy aangevlogen. En ja hoor, hij moest mij hebben :'( Twee keer dood in 5 minuten of zo...

Gelukkig leer ik snel, en zo ook met deze domme fouten. Ben momenteel al over de helft van level 19, maar heb nog steeds niet een sub job gekozen. Moest geloof ik drie items hebben om aan zo'n kereltje te geven, waar ik er maar twee van heb. Momenteel moet ik alleen nog dat item hebben wat je krijgt door middel van het slachten van een Ghoul type monster. Die ga ik vandaag dan ook zeker proberen te bemachtigen :*)

Moet je die sub job trouwens apart levelen of hoe zit dat eigenlijk? Dus, als primary job instellen, dan levelen, en vervolgens weer naar iets anders switchen? Of gaat er gewoon een gedeelte van je Exp naar die sub job toe, en levelt dat gelijk aan mee met de primary job?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ja, je moet je subjob apart levelen. Als je dus alleen je whm tot lvl19 heb geleveled kan je nadat je subjob mogelijkheid hebt gekregen beginnen met het levelen van blm om te kunnen gebruiken als sub bij je whm. Je kan dan wel al vanaf blm lvl1 beginnen met whm subjob (die dan de helft van 1 is afgerond naar boven :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je die sub job trouwens apart levelen of hoe zit dat eigenlijk? Dus, als primary job instellen, dan levelen, en vervolgens weer naar iets anders switchen? Of gaat er gewoon een gedeelte van je Exp naar die sub job toe, en levelt dat gelijk aan mee met de primary job?
je leveld je subjob het zelfe als je main.
als je nu bijvoorbeeld warrior tot 18 heb geleveld en je wilt nu monk levelen om die te kunnen gebruiken als sub ga je naar je moghouse en verander je main job naar monk en subjob naar warrior (moet je wel quest complete hebben anders krijg je die keuzenmogelijkheid niet).

je krijgt alleen maar exp voor de job die op dat moment als main job staat ingesteld.
je sub job is altijd de helft van je main job level. dus bijvoorbeeld war20/mnk10 of whm75/blm37
je krijgt ook alle spells ter beschikking van je sub job (voor dat level dan), echter omdat je sub job altijd de helft is van je main job zijn de spells nooit op 100% kracht.

dit is het in het kort.
kan ook even in de OP kijken naar een link, daar staat ook een guide tussen met allemaal beginners weetjes als ik mijn goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:52:
[...]

Lol! En dat noem je een mislukking? :)

Gisteren de Curaga spell gekocht in het auction house van San d'Oria, samen met nog at andere nieuwe spells. Daarna meteen terug gegaan naar de Valkurm Dunes, om daar weer verder te levelen met een party. Nadat we samen wat Snippertjes hadden gekilled gingen we over op de Goblins. Toen die Goblin dus halverwege zijn health was goiide hij een bommetje op de party. En ik, als WHM zijnde dacht dus: "het, dat Curaga komt nu goed van pas!". Nou, niet dus!! _/-\o_

Ik kreeg in eens zo veel hate dat die Goblin gewoonweg niet meer te stoppen was. Pets, Marcson de WHM ging dood. De rest wist het ongedierte gelukkig nog af te slachten! >:)
Damn das ook zuur ja, komt me wel bekend voor. B)

Sub-Job items moet ik ook nog alleen die skull van, maarja, ik ben doordeweeks best lang bezig alvorens ik een party heb, hebben meerdere mensen daar last van? Het is niet dat de mensen met niet moeten ofzo, maar er zijn gewoon weinig mensen op de server, dus parties zijn schaars. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik, als WHM zijnde dacht dus: "het, dat Curaga komt nu goed van pas!". Nou, niet dus!!
Curaga op lagere levels staat bijna gelijk aan benediction gewoon weg omdat op die lage levels tanks niets hebben om daar iets tegen in te brengen. van 1 of 2 provoke(s) word een mob niet echt warm of koud als de WHM net 5 spelers tegelijk heeft gehealed.
op hogere levels kan curaga betrekkelijk veilig gebruikt worden zolang de WHM het niet gelijk aan het begin van het gevecht cast. in mijn static was het iig redelijk normaal dat de WHM curaga casten (alleen als gevecht over de helft was) nadat er een AoE was gebruikt door de mob zonder dat het problemen gaf. mocht de mob toch naar de WHM gaan (daarom belangrijk dat je afstand houd tussen melee en mages zodat je meer tijd hebt om in te grijpen) kon ik altijd nog 1 van mijn JA's gebruiken of gelijk Cover gebruiken op de WHM.
ik ben doordeweeks best lang bezig alvorens ik een party heb, hebben meerdere mensen daar last van?
Hmm... tijdje geleden dat ik die level range heb geleveld maar toen de tijd was het niet echt een probleem om een party te krijgen en of maken. meestal met 30-45 minuutjes wel met een party aan het vechten. als je geen invites krijgt kan je ook zelf proberen om de party te maken.
op hogere levels kan het soms lang duren voordat je een party invite krijgt of om zelf een party te maken. al ligt dit ook erg aan je job. WHM/BLM/RDM hebben de luxe dat ze gewoon een bepaalde party setup (of exp area) kunnnen eisen en anders joinen ze niet want ze weten dat ze binnen 10 minuten toch wel weer een party invite krijgen. dit terwijl de meeste DD'ers niet zo kieskeurig (kunnen) zijn en allang blij zijn dat er eindelijk een party is om te joinen of genoeg mensen zijn om een party te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:41
Sheep-Tank FTW ^^

Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/sheeptank.jpg

edit: Melodia is dus m'n pet-schaap die braaf haar baasje verdedigde ;P

[ Voor 30% gewijzigd door Poekie McPurrr op 18-01-2006 18:48 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, inflatie gaat momenteel erg hard op siren.
Nu al de 2e golf. Begin december ging de prijs van een sh van 5 -> 12 mill, en bstblood van 40k->100k
Gister zag ik dat bstblood nu voor 170k+ verkocht wordt

En iedereen doet vrolijk mee. Waarom zou je drastisch gaan undersellen?
Wordt wel erg zuur voor nieuwe spelers, vooral als dit doorslaat naar de low-level items.

De pest is dat er met elke inflatiegolf een boel farmers bij komen. Prijzen omhoog-->normale mobs worden bijna gecamped voor de drops --> meer items op de AH. Normaal zou je zeggen dat dit moet lijden tot lagere prijzen, echter niemand verkoopt lager dan de laatste paar sells. --> hogere prijzen worden standaard.

Dat is wel jammer aan een ingame economie, als iets niet verkoopt wacht je gewoon even. Je zal er geen boterham minder om eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt wel erg zuur voor nieuwe spelers, vooral als dit doorslaat naar de low-level items.
gedeeltelijk waar.
bedenk wel dat de nieuwe spelers al gelijk vanaf het begin meer gil kunnen verdienen dan bij de NA release. vissen bijvoorbeeld, rond de tijd van de NA release moest je minimaal mid level vissen zijn wilde je een beetje inkomsten gaan zien van het vissen. tot die tijd leverden het zo goed als niets op. nu kun je al vanaf level 0 vissen gelijk goed verdienen. en als je een beetje goede reflexen heb kan je je al gelijk wagen aan de mid level gil vissen waar menig ander veel hoger level visser zich ook mee bezig houd. (dat vind ik trouwens wel jammer van het nieuwe vissysteem het is nu reflexen > vis level)
zelfe geld voor farmen (ewwww) tijdens de NA release verkocht ik earth crystal stacks voor 300g/stack nu verkopen ze voor minimaal 3K/stack. zelfde geld voor silk spools, toen ik tijdens de NA release een paar stacks verkocht heb ik moeten undercutten naar 7800g/stack om ze verkocht te krijgen. nu verkopen ze voor 80+K/stack. (dit zijn slechts 2 willekeurige voorbeelden)
dus aan de ene kant komt er meer gil binnen maar aan de andere kant gaat er ook meer uit. inflatie... ja natuurlijk maar beginners zijn niet zo kansloos als dat het op het eerste gezicht lijkt.
tegenwoordig kan je al een 100K+ verdienen door gewoon een job te levelen van 1 naar 15. toen ik eindelijk de magische grens van 100K op de bank passeerde (eerste keer dat je meer dan 100K hebt blijft toch iets speciaals imho) was ik met mijn job al ergens midden in de 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100k gil ging voor mij vrij rap. Ik vond 1 mill echt een mijlpaal.
Lijkt er gewoon op dat ze de gulden voor de euro hebben ingeruild... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
1k voor een stackje insectpaste is ook al zoiets belachelijks, vruger was dat maar 300gil ofzo..

Niet dat ik zo'n probleem mee heb want m'n mule verkoopt ze goed (wormpies via guild en xtals heb ik gefarmed tijdens bst levellen). Snel gesynth en snel verkocht <3

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
100k gil kun je iedere avond hebben als je effe die orc in davoi omlegd die de archers knife dropped. Zeer goede droprate en tot nog toe snelle sale. Dat ding wordt praktisch nooit gecamped (die campers zitten op poisonhand te wachten) :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal ik nog eens een geheimpje verklappen ;)

lower jeuno, ga naar de tavern en koop distilled water voor ~11gil per stuk loop daarna naar buiten en doe 4 stappen naar rechts. mik vervolgens je stacks distilled water op de jeuno AH for 3K/stack. en zie daar worden nog snel verkocht ook voor 3K/stack 8)7
ok zijn geen super bedragen die je er mee verdient maar toont wel aan hoe makkelijk mensen zijn met betrekking tot blindelings alles van AH kopen. als je van verschilende items dit in de gaten houd kan je hier echt genoeg aan verdienen.
100k gil kun je iedere avond hebben als je effe die orc in davoi omlegd die de archers knife dropped
moet ik helemaal naar davoi... dat is veel te ver, ben ik te lui voor. :D

tegenwoordig is 200-400K per uur vissen in SSG ook geen uitzondering meer :o ik kan wel leven zonder die davoi NM :P

gisteravond 100% fullmoon

16x Grimmonite a 23K per stuk is 368K
3x Damp scroll a 70K per stuk is 210K
4 stacks Nebimonites a 50K per stack is 200K
2 stacks Bastore bream a 30K per stack is 60K

totaal dus 838K bij elkaar gevist in ongeveer 2 uur en 20 minuten.
vissen levelen duurt even maar dan heb je ook wat :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Met de gestegen gold beastcoins is het ook wel grappig. 650k voor een stack, op 2 tot 3 uurtjes heb ik een stack, en dat is dan nog idlend. Stealtje plaatsen, hide, ergens safe gaan zitten, wat studeren/PS2 spelen/surfen, 4 mins later is de cooldown weer om, en hoppa, weer zelfde procedure.

Met dat en mn cooking is het ontzettend simpel om op een vijf-zestal uur 1m of meer bijeen te sprokkelen.

Ik heb wel een voordeel als THF en als hoge crafter, maar ook met minen enzo kan je nu gek veel geld verdienen (zinc 1k+ lolz), alhoewel ik ook wel zie dat het voor farmers *ietsje* minder is omhoog gegaan.

Maar ehm, het is mijn inziens nog steeds even makkelijk/moeilijk om bv als 60 WAR een haubergeon bijeen te krijgen. Sommige mensen klagen net dat ietsje teveel over de inflatie, je kan er echt wel omheen werken. :/

Jammer dat je niet op Phoenix zit btw Ryugu, zou wel wat sushi kunnen craften met al die vis van je. :9
Behalve die grimmonite, op tavnazian salad en taco's levellen was genoeg, ik haat die dingen. ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:56:

tegenwoordig is 200-400K per uur vissen in SSG ook geen uitzondering meer :o ik kan wel leven zonder die davoi NM :P
Vergeet ook niet die mindgazer op de brug over het meertje heen, als je die tussen het vissen door ook nog even meemept kan je je inv leuk aanvullen met golden hect-eyes ;P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poekie McPurrr schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:45:
[...]

Vergeet ook niet die mindgazer op de brug over het meertje heen, als je die tussen het vissen door ook nog even meemept kan je je inv leuk aanvullen met golden hect-eyes ;P
kan
maar als ik ga vissen heb ik alleen apron, waders, Angler's hose, Angler's gloves, Lu Shang en 2 Shrimp lures bij me om zoveel mogelijk inventory slots vrij te houden voor grimmonites die niet stacken. en zonder armor+wapens valt het niet mee om een mindgazer te verslaan ;)
maar ook met minen enzo kan je nu gek veel geld verdienen (zinc 1k+ lolz)
dacht ik ook daarom vind ik het ook zo vreemd dat je de laatste tijd zo goed als geen miners meer ziet in Ifrit's Cauldron. ik ben niet thuis in het wereldje dat minen heet maar weet wel dat paar maanden geleden je altijd ongeacht het tijdstip wel minimaal 6-8 miners bezig zag in Ifrit's cauldron. misschien dat er iets is aangepast met de laatste patches?
toen we vorige week damp eye en coffer keys aan het farmen waren zijn we in 3 avonden (+/- 4-5 uur per avond) wel geteld een (1) miner tegen gekomen. de rest van de tijd waren wij de enige in die zone of andere spelers die op doortrek waren voor quests
Maar ehm, het is mijn inziens nog steeds even makkelijk/moeilijk om bv als 60 WAR een haubergeon bijeen te krijgen. Sommige mensen klagen net dat ietsje teveel over de inflatie, je kan er echt wel omheen werken
100% waar
als al die mensen nu eens die energie stoppen in hun farm/craft/NM routines aanpassen in plaats van op elk forum zeuren over de inflatie zouden ze het een stuk beter doen.
zoals ik al zei, natuurlijk kost het nu meer dan een tijdje geleden maar als je het goed aanpakt verdien je nu ook een stuk meer dan een tijdje geleden. als die twee tegen elkaar wegstreept hou je de "werkelijke" inflatie over en dan is het een stuk mider dramatisch dan dat het op het eerste gezicht lijkt.
Jammer dat je niet op Phoenix zit btw Ryugu, zou wel wat sushi kunnen craften met al die vis van je
lol :)
misschien een delivery service van server tot server :P
eigelijk alleen midgard gekozen omdat toen de tijd iedereen daar op ging.
als ik ook een beetje de forums doorlees was midgard in de piek tijd van FFXI ook een van de volste servers. terwijl midgard nu een van de leegste is. vrijdagavond prime time komt het regelmatig voor dat het aantal online spelers niet boven de 2400 uitkomt, dit was nog 5000+ 1¾ jaar geleden. op een normale door de weekse avond hangt het meestal "maar" rond de 1800/1900.

misschien ook wel de reden dat de supply van vis zo laag is op dit moment.
vroeger als ik voor gil ging vissen checkte ik altijd AH en besloot toen welke vis ik ging vangen. en dit verschilde meestal per dag.
de laatste tijd is de supply van nebs, breams en grims zo laag dat ik eigelijk altijd naar SSG ga.
als je nu geluk hebt vind je 4-12 grims op jeuno AH terwijl dit nog niet zo heel lang geleden regelmatig tegen de 100 aan zat en er flink werdt undercut om ze verkocht te krijgen. zelfde geld ook in mindere maten voor giant squid. vroeger zag je altijd ongeacht het tijdstip 130+ squids op de AH staan en nu zijn dit er nog geen 38, meestal minder.
demand is omhoog gegaan maar wordt ook minder gevist dan vroeger. vroeger bij full moon of new moon stond je met 6-9 andere te vissen in SSG. gisteren was het 100% full moon en al die tijd dat ik er geweest ben heb ik geen een andere visser gezien. dit geld ook voor alle andere dagen. ik sta nu 80% van de tijd alleen in SSG terwijl dit een tijdje geleden zelden tot nooit voorkwam.
vraag me toch af wat er met al die vissers is gebeurd, zijn ze gestopt met FFXI of hebben ze een andere (betere) inkomstenbron gevonden.

dus qua vissen zit ik wel goed op midgard :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:20:
[...]

kan
maar als ik ga vissen heb ik alleen apron, waders, Angler's hose, Angler's gloves, Lu Shang en 2 Shrimp lures bij me om zoveel mogelijk inventory slots vrij te houden voor grimmonites die niet stacken. en zonder armor+wapens valt het niet mee om een mindgazer te verslaan ;)
Ik heb ook zo min mogelijk bij, maar wel altijd m'n apollostaff, axe, een tatami shield en raven beret + een stackje CourierCarries plus dan nog vis-gear natuurlijk.
Als mindgazer popt dan snel die dikke crab charmen op de brug en mindgazer meppen. Pet tankt de hele tijd dus +def gear etc niet nodig :)

Bst <3

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een paar kleine vraagjes in verband met dat vissen...

Momenteel ben ik in Windurst, en wil graag een hengeltje kopen met wat aas er bij. Maar nu weet ik niet echt wat goed is en wat niet goed is. Heb eerder al eens een Bamboo vishengeltje gekocht, met wat wormen, maar dat wou niet echt lukken... Was met dat spul gaan vissen in Bastok op de markt, maar daar heb ik geloof ik maar 3 visjes gevangen, en de rest van de keren brak het lijntje iedere keer over :( Uiteraard brak daarna ook nog het hengeltje over... _/-\o_

Hoop centjes in de drekbak, en drie domme visjes gevangen van 10 Gil per stuk of zo. Heb wel wat centjes te besteden nu (75.000 Gil ongeveer) en wil graag eens iets fatsoenlijks kopen om mee te gaan vissen. Een leuk beginners hengeltje, met wat aas er bij. Wat raden jullie mij aan als ik vragen mag?

Heb wel in de gaten gekregen dat deze game veel meer tijd van je vraagt om hogerop te komen dan bijvoorbeeld Guild Wars (qua levelen). Maar ja, zo blijft er tenminste wel wat te doen! :) Guild Wars vind ik eigenlijk maar een beetje saai geworden op zijn zachts gezegd vergeleken met FFXI. De game is op zich wel leuk, maar FFXI is echt gewoon méér van alles! Echt bijna alles wat ik maar kan bedenken is beter uitgewerkt in FFXI als in GW. Behalve dan de interface op zich, die is in GW nog altijd wat makkelijker te hanteren. Ook het in- en uitloggen gaat wat makkelijker, maar dat komt gewoon door dat playOnline systeempje. Wat overigens zeker niet slecht in elkaar gezet is, hoewel veel mensen er over lijken te zeuren in sommige reply's op de game die ik op Internet gelezen heb!

Momenteel ren ik rond als level 9 BLM omdat ik mijn vorige job, WHM, tot level 20 had gebracht in de Valkurm Dunes. Heb een beetje van alles verkend en zo, beetje gevochten met wat enemy's, en vond het toch wel eens tijd worden om weer de boel te gaan verkennen. Vandaar dat ik nu rond ren op het andere continent :) Hierna ga ik eens dat vis gebeuren checken, en vervolgens ga ik weer verder met levelen, tot ik uiteindelijk naar Jueno kan gaan. En dan zien we wel weer verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
http://ffxi.allakhazam.co...11740020415258220&num=703
Fishing Guide, grote brok leesvoer, maar moet wel zowat al je vragen beantwoorden.

Verder : Windurst heeft Ronfaure op Phoenix (Bastok de rest van de wereld, maar who cares? ;p) en dit resulteerde dus in een enorme golf mensen die van windurst via holla naar die outpost renden.

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/ronfaureoutpost.jpg

Voor de rest nog niet veel te melden, Gil sparen voor Spectacles, en straks ga ik cursed gloves laten synthen, ik hoop op HQ. ^^b

Edit :
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/babai3m.jpg
Synth 1 NQ, Synth 2 Fail.
Angel skin = 2.850.000g :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Baha op 23-01-2006 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik mijn Final Fantasy XI account for een tijdje ga bevriezen. Heb nu al 3 weken niets meer gedaan... Niet dat het niet leuk is, maar ik heb gewoon nergens zin in (niet in gamen, niet in studeren na m'n werk, niet in ergens naartoe gaan ...) Ik zit zo'n beetje in een down periode >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik snap precies wat je bedoelt.
Ikzelf heb ook een tijdje zo'n periode gehad, maar dat komt allemaal wel goed.

Gisteren eindelijk de quest gekregen om mijn MH weer een stapje te vergroten.
Dus eindelijk dat dure bed maar weer op de AH gegooid.
Hoop dat deze vanavond verkocht is, dan ben ik tenminste niet meer zo arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baha schreef op maandag 23 januari 2006 @ 06:01:
http://ffxi.allakhazam.co...11740020415258220&num=703
Fishing Guide, grote brok leesvoer, maar moet wel zowat al je vragen beantwoorden.

Verder : Windurst heeft Ronfaure op Phoenix (Bastok de rest van de wereld, maar who cares? ;p) en dit resulteerde dus in een enorme golf mensen die van windurst via holla naar die outpost renden.

[afbeelding]

Voor de rest nog niet veel te melden, Gil sparen voor Spectacles, en straks ga ik cursed gloves laten synthen, ik hoop op HQ. ^^b

Edit :
[afbeelding]
Synth 1 NQ, Synth 2 Fail.
Angel skin = 2.850.000g :'(
Haha, die guide had ik natuurlijk zelf ook moeten vinden 8)7

Trouwens, die paar mensjes die jij daar op je screenie hebt staan is nog niet eens een tiende deel volgens mij van iedereen die er stond toen de resultaten bekend werden gemaakt! Ik was namelijk een beetje aan het hunten met mijn BLM in de bossen daar, en plots dook mijn FPS als een idioot naar beneden. Dus, ik dacht "het wat is hier aan de hand?". Stonden me daar zeker 100 characters te wachten op de resultaten bij de outpost :Y) Was inderdaad wel sjiek om te zien! Al die mensen uit Windurst helemaal blij natuurlijk. Gisteren trouwens het hoogste aantal mensen op de server wat ik persoonlijk heb meegemaakt: 4371. Zondag middag, kwart over drie.

Bastok mag dan momenteel wel oppermachtig zijn qua bezette landschap, de stad vind ik daarintegen toch de minste van ze allemaal. Hoewel ik Jueno nog niet gezien heb, maar die lijkt me ook wel vetter naar wat ik aan screenshots heb gezien. In, en rondom Bastok is het allemaal zo grijs. Een beetje erg veel grijs als je het mij vraagt... :/ Ook qua layout van de stad vind ik het niet echt geweldig. Die andere twee steden vind ik gewoon mooier qua omgeving, maar zeker ook qua layout. Vind Windurst eigenlijk nog wel het meest sfeervol van ze allemaal! Eigenlijk vind ik het wel een beetje kut op zijn plat gezegd dat ik voor Bastok heb gekozen als stad van herkomst. En, naar ik weet kun je dat niet meer veranderen toch? Hoewel ik wel zo'n kereltje ben tegen gekomen in Windurst boven in de boom die iets zei in de trand van "inschrijven als bewoner (citizenship) van Windurst". Maar helaas kon ik daar geen gebruik van maken aangezien ik een missie te voltooien had. Ach ja, je kan in ieder geval een huisje in een andere stad huren, dus das wel een toffe oplossing :)

Het kleuren gebruik vind ik in sommige gebieden soms wat grauw. Een beetje erg veel qua grijs, bruin, en groen gebruik. Hoewel je natuurlijk geen pimpelpaarse bloemetjes moet gaan verwachten in het gebied om Bastok heen. Das weer iets te ver gezocht natuurlijk. Daarintegen zie je ook heel veel mooie gebieden zoals de Valkurm Dunes. Vooral als daar de zon flink begint te schijnen dan licht het zand zo mooi wit op. Dat vind ik persoonlijk weer één van de mooiere dingen aan FFXI. En ik moet zeggen dat deze game er voor een game van inmiddels zo'n 3 jaar oud er nog steeds behoorlijk goed uit ziet op grafisch gebied! Het is natuurlijk geen flitsende FPS met flinke dikke graphics, maar dat kun je ook niet verwachten van een game met zo'n enorme omvang zoals deze.

Zoals gisteren het geval was, met die enorme grote groep mensen op één plek, gaat mijn PC toch wel een beetje zweten moet ik zeggen (10 FPS). En ik heb zeker niet de minste PC dacht ik zo :Y) Komt trouwens ook geregeld voor in de buurt van auction houses dat mijn FPS zo naar beneden duikeld. Ligt ook wel een beetje aan de engine zelf denk ik. Een PlayStation game naar de PC poorten lijkt mij ook niet erg makkelijk om eerlijk te zijn.

Trouwens, leuk om te zien dat FFXI nog altijd bovenaan in de lijst staat van MMORPG's op www.mmorpg.com _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
NInja beviel me niet echt, heb hem bijna tot 18. Heb Palladin unlocked en ben die nu aan het lvlen. Kijken hoe dat werkt in party situaties :)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Biobakker schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:34:
NInja beviel me niet echt, heb hem bijna tot 18. Heb Palladin unlocked en ben die nu aan het lvlen. Kijken hoe dat werkt in party situaties :)
NIN word pas echt leuk op 30+ (37 eigenlijk om precies te zijn), maar dit is met de meeste jobs wel zo imho. :)
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:07:
[...]
Bastok mag dan momenteel wel oppermachtig zijn qua bezette landschap, de stad vind ik daarintegen toch de minste van ze allemaal. Hoewel ik Jueno nog niet gezien heb, maar die lijkt me ook wel vetter naar wat ik aan screenshots heb gezien. In, en rondom Bastok is het allemaal zo grijs. Een beetje erg veel grijs als je het mij vraagt... :/ Ook qua layout van de stad vind ik het niet echt geweldig. Die andere twee steden vind ik gewoon mooier qua omgeving, maar zeker ook qua layout. Vind Windurst eigenlijk nog wel het meest sfeervol van ze allemaal! Eigenlijk vind ik het wel een beetje kut op zijn plat gezegd dat ik voor Bastok heb gekozen als stad van herkomst. En, naar ik weet kun je dat niet meer veranderen toch? Hoewel ik wel zo'n kereltje ben tegen gekomen in Windurst boven in de boom die iets zei in de trand van "inschrijven als bewoner (citizenship) van Windurst". Maar helaas kon ik daar geen gebruik van maken aangezien ik een missie te voltooien had. Ach ja, je kan in ieder geval een huisje in een andere stad huren, dus das wel een toffe oplossing :)
Bastok en omgeving zijn echt lelijk, maar ik vind de mijnen dan weer wel sfeervol. :) (Windurst is ook mijn favoriet hoor ;))
Je kan van alliantie veranderen, dat kost je een bepaalde hoeveelheid gil, afhangende van de positie van de twee steden waartussen je switcht. (eerste plaats = duur, lager = goedkoper, dus is voor jou niet zo slecht om te switchen)
Het kleuren gebruik vind ik in sommige gebieden soms wat grauw. Een beetje erg veel qua grijs, bruin, en groen gebruik. Hoewel je natuurlijk geen pimpelpaarse bloemetjes moet gaan verwachten in het gebied om Bastok heen. Das weer iets te ver gezocht natuurlijk. Daarintegen zie je ook heel veel mooie gebieden zoals de Valkurm Dunes. Vooral als daar de zon flink begint te schijnen dan licht het zand zo mooi wit op. Dat vind ik persoonlijk weer één van de mooiere dingen aan FFXI. En ik moet zeggen dat deze game er voor een game van inmiddels zo'n 3 jaar oud er nog steeds behoorlijk goed uit ziet op grafisch gebied!
Mee eens, maar er mogen hier en daar wel wat updates over, mobdiversiteit is nogal laag, idem met omgevingen. Maar idd, er zijn *echt* wel fucking mooie gebieden in FFXI. Kan in sky nog steeds rondhuppelen tussen de bloemetjes met een glimlach op mn gezicht. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.playonline.com/ff11us/server/imgs/status_04.gif

:/ :z

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.playonline.com/ff11us/server/imgs/left3_00.gif

_/-\o_

wel "leuk" trouwens dat ze die onderhoudswerkzaamheden tegenwoordig niet meer vooraf aangeven. heb vanmiddag nog even tijdens mijn pauze gekeken en toen stond er nog helemaal niks op de POL site. benieuwd hoeveel er vanavond op komen dagen voor Dynamis Jeuno 8)7
Even een paar kleine vraagjes in verband met dat vissen...
Wat raden jullie mij aan als ik vragen mag?
is idd een goede link die Baha geeft.

wat voor level ben je?
persoonlijk ben ik begonnen met bamboo +little worms in het riol/afvoer sloot van bastok markets. met die combinatie van je alleen cray fish. cray fish breekt bamboo niet en ook geen brekende lijnen.
met nieuwe vis systeem kan je ook gelijk met moat carps beginnen en die verkopen voor 15-20K per stack of beginnen met die carps sparen voor Lu Shang.
:(
waarom gebeurd dit nu nooit eens op midgard. zou echt super veel tijd schelen als je gewoon kon outpost warpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Fafnir gekilld. \o/

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/Faf.jpg

Hrotti, Aegis helm ding, Andvaranauts, E hands, Dragon Talon en nog wat kleine crap. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:05:
[afbeelding]

_/-\o_

wel "leuk" trouwens dat ze die onderhoudswerkzaamheden tegenwoordig niet meer vooraf aangeven. heb vanmiddag nog even tijdens mijn pauze gekeken en toen stond er nog helemaal niks op de POL site. benieuwd hoeveel er vanavond op komen dagen voor Dynamis Jeuno 8)7
Hmz, heb welgeteld drie ingame messages gekregen, én het stond hier ook op de PlayOnline site vermeld. Op de website heb ik het wel pas een uur van tevoren gezien of zo, dus weet niet echt of het er langer heeft op gestaan als een uur :)

Trouwens, bedankt voor de vis tips :Y)

Edit: 50.000 Gil voor die Halcyon Fishing Rod, das niet niks! Heb nu weer eens een Bamboo hengeltje gekocht, en die gebruik ik om nog wat mee te oefenen voorlopig. zodra die aan diggelen is, koop ik weer iets nieuws.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opstart kosten ;)
zou gewoon (een paar) goedkopen hengels halen en dan oefenen. op een gegeven moment leer je door middel van naar de bewegingen van de hengel te kijken en hoe snel de energie van de vis terug loopt herkenen wat je aan de haak hebt voordat je het daadwerkelijk heb gevangen. dan kan je "dure" hengels gaan gebruiken omdat je ze dan toch zo goed als nooit meer breekt als je dat niet wilt.
als je optimaal wilt vissen onder verschillende omstandigheden voordat je Lu Shang hebt zou je eigelijk 4 hengels moeten hebben. voordat ik Lu Shang had droeg ik altijd 4 hengels met mij mee, Yew, Carbon, Mithran en Composite. naar aanleiding van wat je wilt vangen kies je de beste hengel voor die zone/vis.

wat ik gehoord heb van LS members heeft het slecht 2 uur van tevoren op de POL site gestaan. gevolg; niet genoeg mensen online om een dynamis run te maken. :|
volgendekeer beter zullen we maar denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The upcoming version update is scheduled to take place in late February. A new form of Conflict, as well as an additional area in each of the regions of Dynamis, Temenos, and Apollyon will become accessible to the adventuring population. And don't forget the usual plethora of new quests and improvements to all aspects of the game.

The previously announced Treasures of Aht Urhgan expansion disc and the Xbox 360 Beta Test are both progressing on schedule. Keep an eye out for the latest developments!

FINAL FANTASY XI Development Team (01/24/2006)
Afbeeldingslocatie: http://www.playonline.com/ff11us/information/img/060124.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Fafnir weer omgelegd vanavond. :o
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/fafdrops.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/Hecacap.jpg

_/-\o_ Finale. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Full set? En grats. :)

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Bedankt, 3/5 nu. ^^
Moet de gloves nog (drop van Byakko, dus zal ik ten laatste binnen de maand wel hebben) en de legs (drop van Nidhogg, maar THF krijgt prio). Dus ik heb die laatste twee stukken wel een keertje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me nu ook steeds meer op begint te vallen, is dat wanneer mensen in de gaten krijgen dat de game niet in een maandje "master-baar" is, ze al snel roepen dat de hele game in zijn totaal zuigt, en het niet waard is om te spelen. FFXI staat daardoor onderaan hun lijstje van favoriete MMORPG's. Persoonlijk vind ik dit echt behoorlijke onzin.

Vandaag heb ik namelijk meerdere topics gelezen op de website van www.mmorpg.com. Naar ik gelezen heb zijn het meestal ook de zelfde typetjes die de game bagger vinden, en veelal ook om de zelfde redenen:
  • Levelen gaat té langzaam.
  • De game is niet goed "solo-baar".
  • Het gehele party gebeuren zuigt. En vooral het opzetten van een party lijkt érg moeilijk te zijn.
  • De graphics zijn niet goed genoeg.
  • Reizen in de game is slecht uitgewerkt.
  • Er is niks te doen buiten het vechten om.
  • De economie is naar de kloten vanwege de inflatie.
  • En bovenal, World of Warcraft is gewoon béter!
  • Enz, enz, enz!
Naar mijn mening moeten mensen gewoon eens leren inzien dat dit soort games ook helemaal niet zijn gemaakt om kort entertainment te bieden, maar zijn gemaakt om langer te bestaan dan een korte hype, en wat goede verkoopresultaten. Dat het levelen langzaam gaat vind ik op zich geen probleem. En daarbij kun je toch zeker niet gaan verwachten dat je na 50 uur spelen al aan je maximum level zit. Dit genre is niet voor dat soort mensen gemaakt, dit is voor een select publiek, en niet voor de massa. Hoewel het natuurlijk in het genre naam verwerkt is uiteraard. MMORPG's zijn gewoon niet gemaakt voor Pietje die ééns per maand een 5 á 10 uurtjes speelt. In principe zou dat wel kunnen, maar erg ver kwam Pietje dan toch niet in een dergelijke game. Om aan de top zien te geraken moet je gewoonweg veel tijd besteden aan de game, en dat lukt je gewoonweg niet met een paar uurtjes per maand. Daarbij zou ik als speler echt niet gaan betalen voor iets waar ik maar sporadisch gebruik van maak.

Games als deze zitten nu eenmaal ingewikkeld in elkaar, in de beginfase. Maar, heb je de interface en zo eenmaal onder controle, dan kan de pret ook daadwerkelijk beginnen! Een goed stel hersens, een portie inzicht, geduld, en doorzettingsvermogen zijn daarbij ook zeker welkom. Mensen die erg kortzichtig zijn en graag meteen alles NU willen laten het dan ook al snel afweten. Bij het lezen van negatieve reacties over de game van iemand die de game welgeteld 2 dagen heeft gespeeld, vraag ik mij dan ook zéér sterk af wat hij of zij nu eigenlijk precies van de game heeft gezien!

Nee, dit is inderdaad geen klasieke Final Fantasy game waarbij je in 50 uurtjes 80- tot 100% van de totale game hebt gezien en gemastered!

Ook word FFXI al snel op de hak genomen omdat er "maar" 500.000 actieve accounts aanwezig zijn. Er lopen "maar" 1.5 miljoen verschillende characters in de game rond. Zo zeg, das ff een potje weinig! World of Warcraft heeft er daarintegen een kleine 5.5 miljoen actieve accountjes, en ik denk het dubbele, of zelfs driedubbele aantal characters dat geregistreerd zijn. Persoonlijk vind ik die game een beetje té gehyped. Er word altijd net gedaan door de media of die game o zo meesterlijk in elkaar gezet is. Massa's publiciteit, en iedereen lijkt het er over te hebben. Als ik dan kijk naar een game als FFXI, of iedere willekeurige andere MMORPG, dan valt het allemaal nog wel mee om eerlijk te zijn. Kijk, daar hoor je dan weer niet massa's verhalen over bij jou in de buurt, de TV, of ieder willekeurig games blaadje. Power Unlimited doet zelfs hele specials over World of Warcraft! Maar waar blijft de rest? Andere MMORPG's worden afgedaan met een halve pagina. De eerlijkheid lijkt ver te zoeken...

Het gaat zich toch zeker niet alleen maar in dit soort games om tot het hoogste level te geraken, of zit ik hier nu totaal naast? Als dat zo was, dan had ik namelijk al snel mijn koffers gepakt en weer snel vertrokken uit Vana'diel! Mensen die beweren dat er niks te doen is in FXI, lullen wat mij betreft gewoon maar wat in de rondte. En ja, lopen duuurt inderdaad soms langer dan je denkt, maar alles beter dan een systeem ala Guild Wars waarbij je je mapje te vooschijn haalt, vervolgens even dubbelklikt op de andere kant van de wereld, en je 3 seconden later al in de geselecteerde stad beland. Waanzin! Makkelijk qua reizen, maar uiterst irritant omdat het 9 van de 10 keer misbruikt word om party's te disbanden, te etteren, en dwars te liggen.

Party's maken is inderdaad soms lastig te noemen in FFXI, maar onder het wachten door zijn er nog genoeg andere dingen te beleven. Als er niemand online is, ja, dan heb je inderdaad een beetje een probleem. De graphics zijn dus echt NIET kut, maar iets meer variatie qua kleurgebruik was wat mij betreft wel op zijn plaats geweest! en de economie is wat mij betreft NIET naar de kloten. Tenminste, ik merk er als nieuwkomer eigenlijk vrij weinig van moet ik zeggen. Sommige dingen zijn duur ja, maar, mits je een beetje skills bezit kun je deze echt wel in je bezit krijgen. Nu heb ik het wel niet over die spullekes wat enkele miljoenen kosten, en verdrievoudigd zijn qua prijs ;)

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat wanneer het niet jouw soort game is, het nog niet wil zeggen dat de game gewoon zuigt. World of Warcraft heb ik ook nog nooit gespeeld. De game spreekt me gewoonweg niet aan van wat ik er gezien van heb. Maar dat wil zeker niet zeggen dat ik luidkeels ga verkondigen dat de game een totale mislukking is. Tja, af en toe zeg ik voor de gein wel eens tegen mensen dat ze maar eens een echte game moeten gaan spelen, maar das wat anders :) Das uiteraard niet bedoeld als echt argument op de game ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/img57/7374/72655no.jpg
Found some more info related to this on another site.

Someone on BG posted this... said they saw in famitsu:

New job: Corsair
Looks like a pirate. Pics of Elvaan and Mithra wearing AF.
Hat is black, clothes are brown.
Weapon is gun with hexagonal barrel.
Support allies with bullets. It's a party support job, not attacker anyway.
Job abilities:
Gamble Technique
Disruption Web

New Area:
Aht Uhrgan Empire: looks like San d'Oria
It's the new Jeuno... includes AH, rental house, guards. They want to add chocobos too.
There's talk of monster invasions for this area too.
Divided into three areas: king's area, surrounding area and people's area

New monsters:
Kutourb: male mummy
Marlid: mammoth
Chigo: small parasite
Also found:

Re: untitled - 2006/01/25(Wed) 16:31 No.36947

Ogawa Interview
Q: To think that the new job would be "Corsair"...
A: We were thinking of adding a Gambler job, but being a gambler has a bad connotation overseas so we decided on the Corsair. Its appearance is that of a pirate, but at the core are gambler-like elements.
Q: The pistol is its main weapon?
A: It's a gun that can support and strengthen the party, not a high-damage weapon like the ones Rangers use.
Q: It's not an attacker?!
A: The job's concept is focused on support and buffing.
Q: Will the gambling techniques also be support-based?
A: That's also the case. It's a gamble, though, so depending on the user you might end up saying "That Corsair has terrible luck!"
Q: Are there any other new jobs?
A: I wonder... (laugh)
Q: Will there be any new areas included besides Aht Urhgan?
A: There will.
Q: Is the Far Eastern country Aht Urhgan is at war with Hingashi?
A: I'll leave that up to your imagination.
Q: The Imperial capital, Arzavi, looks large.
A: Aht Urhgan will resemble Jeuno. There will be an auction house, rent-a-rooms, and guards. We'd also like to add chocobos.
Q: Will monsters appear in the public sector?
A: Look forward to it.
Q: Can you board ships in the fringe sector's port?
A: You will be able to come and go through that port. As for where it leads, as a hint it will be somewhere you can go even without owning Zilart or Promathia.

The Imperial capital, Arzavi:
Imperial Sector -- Nobles and aristocrats reside here. There are a lot of Elvaan. At first, players will not be able to enter it.
Fringe Sector -- All kinds of races can be found here. Merchants and craftsmen flourish.
Public Sector -- There are a lot of Humes. Residents without citizenship and destitute members of the old empire live here. Exposed to the threat of the beastmen.

Q: Will there be a large version update to coincide with Aht Urhgan?
A: There will need to be a version update for items and such relating to the new jobs even for those without Aht Urhgan. The system changes that effect the entire game will take place on that day.
Q: How is the XBOX360 server?
A: There are already level 50's. The Japanese players were originally existing users who transferred over or re-instated their accounts. We're aiming for new users with the U.S. and particularly Europe.
Q: What will you do for the NA event in March?
A: It will last for two days. We will be distributing items you cannot normally obtain in-game. We are looking into a separate event aimed at Japanese users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ziet er leuk uit! Wat kost dit spel om te kopen en wat betaal je per maand? en is het de moeite waard om te gaan spelen, wat is bijv het max level? thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Mithra ziet er weer beste uit natuurlijk . :>
Nog een keer Fafnir gehad vandaag, popte op tweede pop, en de concurrentie was er nog (net) niet.
Toen we vijf minuten bezig waren stodnen er ineens twee andere LS's, dus wel even geluk gehad dat ie zo snel popte.
Practisch zelfde drops als gisteren, Anvaranauts, Aegishcj;kk;helm, Dragon Talon en heca head. ^^
VeeGee schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:05:
Ziet er leuk uit! Wat kost dit spel om te kopen en wat betaal je per maand? en is het de moeite waard om te gaan spelen, wat is bijv het max level? thnx
Spel is echt goedkoop om te kopen nu, weet niet zo meteen een adres voor NL, maar heb het al zien liggen voor 15 euro, inclusief de twee expansies. De kost/maand is vergelijkbaar met zowat elke andere mmorpg, een 12tal euro per maand dacht ik? Ik speel US versie, dus met de omrekening naar dollar kan het voor mij wat anders uitvallen misschien.

Je vraagt natuurlijk wel aan zowat de trouwe aanhangers van FFXI of het de moeite waard is, maar ik (de rest vast ook) vind het zeker de moeite van het spelen waard.
Max level is momenteel 75, maar erna kan je nog xp'en om merit points te behalen, waarmee je je stats nog *net* dat ietsje meer omhoog krijgt. De ene job is al wat sneller 75 dan de andere, maar het is nog steeds een lange tocht naar 75, aangezien je voor bijna 100% van parties afhankelijk bent.
Soms is dat wel irritant, als er even niemand je lijkt te willen inviten, maar met doorzettingsvermogen raak je zeker hogerop, en het gevoel van voldoening als je levelt is navenant ook wel meer dan de generische solo-grind MMORPG's. En nuja, je speelt toch een MMORPG om met andere mensen te spelen right? :)

Afsluitend : FFXI is zeker ergens wel goedkoop op de kop te tikken, en tijdens de gratis maand ontdek je meteen of het wat voor je is of niet, je valt er alvast geen buil aan lijkt me. :)

[ Voor 69% gewijzigd door Baha op 25-01-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke nieuwtjes! Ben erg benieuwd naar de nieuwe uitbreiding! Denk wel dat ik hem ga kopen zodra hij beschikbaar is.
VeeGee schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:05:
De game kost een kleine €15 (zonder verzendkosten) als je de weg goed weet op het Internet. Per maand betaal je normaal gesproken $12,95 per maand. het licht een beetje aan de wisselkoers en zo wat dat in Euro's gaat worden. Laten we zeggen een kleine €12,95 per maand op zijn hoogst :Y) En ja, het is zeker weten de moeite waard om te spelen. Mooie gebieden, veel jobs, enz. Het overgrote deel van deze game steekt gewoon erg goed in elkaar vind ik, maar net zoals iedere game heeft ook deze game zo zijn mindere dingen. Als je de game koop á €15 dan krijg je in ieder geval één maand gratis speeltijd waarmee je zelf kunt bepalen of je het een leuke game vind, ja of nee. Maximum level is 75, en om dat te behalen zul je toch wel eventjes zoet zijn denk ik. Ligt gewoon een beetje aan je speelstijl hoe snel je dat zult halen. Je doet er in ieder geval qua uren aantal behoorlijk lang over! ;)

Gewoon kopen zou ik zeggen. Mij leek het vroegah (paar jaartjes geleden) ook echt helemaal niks. Toch ben ik aangenaam verrast door deze game toen ik een tijdje geleden naar info begon te zoeken, de game kocht, en hem begon te spelen. :Y)

Edit: De geruchten zijn dus waarheid :)
The Treasures of Aht Urhgan website has been updated with all-new information, and the release date is April 18, 2006!

Learn about the exciting new Corsair job, and check out the additional entries for gruesome and dangerous monsters in the Adversaries section. You can also find information on the locations that will become the stage for your adventures in the Near East--the Empire of Aht Urhgan and the Imperial City of Al Zahbi.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rswar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 12:39
Heb een Vraag, Hoe goed kan je Solo spelen in FF11
Speel een paar gratis MMORPGS en speel ongeveer de Helfd van de Tijd Solo (Heb niet altijd veel tijd en ga geen party zoeken voor een klein half uurtje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
FF11 is niet echt een solo spel eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rswar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 12:39
Neelon schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:26:
FF11 is niet echt een solo spel eerlijk gezegd.
dat snap ik, maar wil graag weten of het te doen is, speel namelijk solo door de week en in het weekeinde Party

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFXI is niet bedoeld als solo spel.
enige job die een beetje degelijk solo kan spelen is BST
maar die moet je unlocken door een andere job tot lvl 30 te levelen wat dus spelen in pt's inhoud. ook wil je een geschikte subjob voor BST die ook nog eens voldoende hoog is wat nog meer pt'en betekend.

bijna alle quests en missies heb je minimaal een party en voor sommige zelfs een alliance nodig. ook hier dus niet veel solo mogelijkheden.

enige mogelijkheid die ik dan zie is om door de weeks te farmen (eww), craften of vissen en dan in het weekend te levelen.
je leveld al niet snel en alles kost erg veel tijd in FFXI als je dan ook nog eens alleen in het weekend leveld zal het nog langzamer gaan. ik zeg niet dat het niet kan maar zou me voor kunnen stellen dat het nu niet echt motiverend werkt om 2 1/2 maand overeen level up te doen.

mogelijk... ja maar vraag me af of je daar nu zo vrolijk van wordt.
als je alle quests/missies/levelen in een weekeinde moet proppen is een weekeinde helemaal niet zo lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rswar schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:33:
Heb een Vraag, Hoe goed kan je Solo spelen in FF11
Speel een paar gratis MMORPGS en speel ongeveer de Helfd van de Tijd Solo (Heb niet altijd veel tijd en ga geen party zoeken voor een klein half uurtje)
Neem maar van de vorige drie posters, én van mij aan dat je deze game niet wilt gaan spelen! Hoewel je het niet kunt zien, staat het woord party met flinke dikke letters onder de titel van deze game geschreven... Hou je niet van party's, speel het dan ook niet, maar zoek gewoon een andere leuke game die beter bij jouw eigen speelstijl past. Helaas kan ik je eigenlijk geen goed advies geven over welke game je dan wel kunt gaan spelen. Misschien is Guild Wars wel iets voor je... Maar das dus écht niet zo'n massive game als deze. Ook voornamelijk party based, maar je kunt wel de gehele game door met NPC's op stap gaan. Maar ook in die game kun je bijna niets alleen, of je moet al als warrior/monk (warrior/white mage) op pad gaan.

Neem eens een kijkje op www.mmorpg.com zou ik zeggen ;) Daar staat zeker weten een game tussen die jij wel erg leuk zult gaan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Iemand bij ons uit de LS heeft naar mijn weten al zijn jobs solo gedaan.
Dan moet je echt een hekel hebben aan partys.
Het is overigens wel te doen, maar dat betekent echt grinden en veel langer doen over een level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsOveres schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:38:
Iemand bij ons uit de LS heeft naar mijn weten al zijn jobs solo gedaan.
Dan moet je echt een hekel hebben aan partys.
Het is overigens wel te doen, maar dat betekent echt grinden en veel langer doen over een level.
welke jobs? wat voor level?

als die persoon echt zo'n hekel heeft aan pt's begin ik mijn toch af te vragen waarom die uberhaubt begonnen is aan een spel als FFXI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Geen idee, ik heb er niet echt naar gekeken. En of hij een hekel heeft aan partys, dat is ook nog maar de vraag.
Maar daar gaan de grapjes bij ons over in iedergeval.
Maar wie weet vind hij het wel leuk om gewoon solo te spelen.
Daarnaast zijn er vele dingen die je naast het levellen kunt doen.
Dus echt saai hoeft het niet te zijn.

Ikzelf zou in iedergeval wel vaak in partys zitten. Alhoewel ik mijn Dragoon tot level 19 solo heb gedaan. Nu op het moment nog eens een keer naar de Dunes toe om te kijken of ik de mobs met een redelijk experience kan killen. Zolang ze hooguit Tough zijn, dan moet het wel lukken.
Maar daar gaan de grapjes bij ons over in iedergeval.
Maar wie weet vind hij het wel leuk om gewoon solo te spelen.
Daarnaast zijn er vele dingen die je naast het levellen kunt doen.
Dus echt saai hoeft het niet te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 27-01-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
gisteren mijn dief van 36 naar 37 gesoloed. Als je het mij vraagt is er echt niets leuks aan om dit te doen.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Solo'n is in mijn optiek enkel leuk als je er ook wat leuke drops bij krijgt en je in een leuk tempo je mobs kan meppen zonder daarna een uur te moeten resten..

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Nu online
Mss beetje off-topic, mara als ik naar www.mmorpg.com ga krijg ik allemaal rare tekentjes te zien, bij de andere PC hier in huis is dat hetzelfde...kan ik hier iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Misschien een font-type dat je niet hebt of een taal die niet is geïnstalleerd.

Kun je eens een screenshot maken en die hier posten?

Ontopic:
Begin nu aardig m'n weg te vinden in /sky, maar heb toch liever de maps ingame als steeds /pos te doen om dan op de map op m'n noebook te kijken waar ik uithang :/

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Nu online
Offtopic: Over het www.mmorpg.com ''probleem''

Eerst krijg ik dit te zien:
http://img211.imageshack.us/img211/24/screen7pb.jpg

Daarna, als ik nog eens op enter druk:
http://img211.imageshack.us/img211/609/screen25hr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee wat dat is met die site. laatste keer dat ik het heb geprobeerd werkte het gewoon.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Misschien een plugin, zoals die van macromedia nodig?

Gisteren met de LS voor het eerst Byakko gemept, eerste drie keer met dooien en de laatste keer bleef geloof ik iedereen leven :)

Hoefde als Bst gelukkig niet hele gevecht buiten main alliance te zitten maar mocht ook meemeppen (niet dat ik 'm echt raakte ofzo maar goed ^^; ). Had als pet Carrie gepakt maar haar dmg was niet echt constant :/ Volgende keer tegen Carrie zeggen dat ze meer +acc gear mee moet nemen..

Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/byakko.jpg
Gezien ik weinig raakte maar gaan zitten curen terwijl Carrie haar ding deed...

Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/Tosi-sleeping.jpg
Vage actie van Tosi, ik vermoed dat hij in slaap is gevallen en toen de controller aangetikt heeft.. hele gevecht bleef ie rondjes lopen ^^;

Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/doetje-perv.jpg
Sommige leden van onze LS hebben vreemde gedachtes...

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Actie van Tosi is tot daar aan toe, maar die Doetje heeft echt hulp nodig ^^

Ben maar eens begonnen aan ninja, wat een dure job zeg :X

maar los daarvan, ik snap niet zo goed hoe mensen kunnen tanken als ninja met een cooldown van 30 seconde op Utsusemi. De meeste beesten slaan daar in 10 tot 15 seconden wel doorheen. Dus ik cast het meteen na de kill, bij aankomst provoke en na de 2de shadow cast ik het meteen weer, maar daarna krijg ik het bijna niet meer gecast.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Ninja kan gewoon amper solo tanken voor Utsusemi Ni (enkel als je stapels aan evasion gear hebt, tegen VT vecht, een goede pt hebt en veel geluk hebt).

Maar als je dan Ni krijgt kun je gewoon hele gevechten gaan zonder geraakt te worden, echt zalig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:09
Wacht maar tot je nin op 37 zit en je ni hebt, dan kun je nonstop blinktanken ;)

Tijdje geleden maar weer warrior op non actief gezet en bard opgepakt, zit nu op 36. Het "iets doen" en bijna instant invites krijgen doet mij goed, enige wat ik niet tof vind is dat ik whm moet gaan expen >;[ nja..

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Op Ragnarok is het Windurst gelukt om Ronfaure in te nemen ^^ Weer een leuke outpost-warp erbij ^^

Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/Windurst-ftw.jpg

_/-\o_

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poekie McPurrr schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:45:
Op Ragnarok is het Windurst gelukt om Ronfaure in te nemen ^^ Weer een leuke outpost-warp erbij ^^

*knip*

_/-\o_
:(
op midgard zitten we in een padstelling ofzow denk.
windy, sany en bastok wisselen wel van positie iedere zondag maar ze controleren nu al een tijdje zo goed als de zelfde areas, verschuift bijna niets.
wacht nog steeds op overname van ronfaure/gustaberg door windy.... hoop doet leven maar duurt wel erg lang :/
voor de rest eigelijk weinig gedaan. alleen mijn voorraad dark crystals die tijdens het questen bij elkaar heb geraapt maar eens opgemaakt met koken. toch weer 4 leveltjes erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren een invite gekregen om met een Windy Garrison mee te mogen doen.
Koste me 5k voor een chocobo (hoogste genoteerd volgens iemand van de LS),
waarna ik vrij snel in Saruta aan kwam. Daar aangekomen kwam het er al vrij snel op neer
(zag bij het binnenkomen al dat Sandy Saruta heeft overgenomen ^_^) dat er niemand
was uit Sandy met een quipus =X. dus al met al ben ik vrij vroeg gaan slapen.
Volgende keer beter.

Ik moet echt weer eens verder met het levellen van Blm en Drg.
Daarbij moet ik Whm ook nog eens naar 44 brengen (Blm is 21, dus dan redt ik 44 net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 8 maand gestopt te zijn met FFXI, heb ik vorige week alles opnieuw geactiveerd.
Wonder bij wonder was mijn character nog steeds niet van de server verwijderd 8)7! Heb voortdurend zitten vissen om weer geld in het laatje te krijgen en m'n equipment weer bij elkaar te krijgen.

Gisteren een Eldieme cofferkey run gedaan. Jeeez het heeft in totaal 5h geduurd |:(. We waren met 2 voor de key, een RDM53 en ikzelf (PLD52). Na 2h30 nonstop mobs linken&beaten krijgen we de 1ste key. Die ging naar de RDM. Nog een half uur later was er dan ook en key voor mij.........Maar......1 van de members was vergeten de key te passen, en de WHM castte al escape |:( :X. No key for me!
Uiteindelijk is een halve pty bij mij gebleven, en nog wat volk opgeroepen. Eerst nog een uurtje fun met NPC in Eldieme terwijl we wachtten op de rest. Met een alliance 4+2 deden we er uiteindelijk nog eens een uurtje over om de key te bemachtigen _/-\o_.
Het heeft ongelooflijk lang geduurd, vooral door die stomme zet >_>. Maar fun was het wel :).

Aaah it feels good to be back in FFXI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Van het weekend veel gecraft (in totaal 120 stacks NQ Melon Pie en rond de 40 stacks Melon Pie +1) op Katsuoy, bijna 3M winst, is wel lekker, heb ik weer wat centen. Moet nog een nieuwe pic maken van mn moghouse, staat nu een 2e mannequin (Elvaan F), alleen moet ik mn bed nog terug krijgen van Matttt, slaap nu al bijna 4 maanden ofzo (of korter, of misschien al langer), op een kleedje voor de haard. :/

Craften op Megamichan, cloth naar 22 gebracht (winst van bijna 400k als de linen cloth verkocht is), en bonecraft naar 17. Bonecraft gaat waarschijnlijk mijn main worden.

BLM's hangen nu rond de 72 (Kat net 72, Megami 4k tot 72), maar qua gear ben ik bijna klaar, op ringen na denk ik. Heb nu 1x Zenith Mitts voor Kat, heb nu 2x Igqira Weskit (heb alleen 2x Aquilo's Staff verkocht, maar Weskit is beter dan 1 enkele HQ staff).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Expen op ulli, grappig :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sp1709/deathwish/img_0082.png
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.