Je hebt uiteraard een TV-toestel nodig (en elektriciteit natuurlijk).
Of moet ik er nog een abonnement / smartcard idee bij kopen?
Kan, hoeft niet.
- Welke zenders kan ik ontvangen?
Zonder smartcard: veel Duitse zenders, een aantal Italiaanse en Franse en in Nederland BVN,
ClearTV, Raceworld en BVN.
Op Astra 2D op 28 graden oost kan je BBC 1-2-3-4 zien, maar ik weet niet hoe groot de schotel van de Lidl is en of die dat trekt.
Astra 2D kan je goed ontvangen in de UK, en in het westelijke gedeelte van Nederland ook nog wel goed. Vooral in Duitsland en verder weg in Frankrijk is de ontvangst echt sterk minder. Zoek op Google naar Astra 2D footprint..
Op Eutelsat W2 kan je op dit moment Discovery Channel Eastern Europe en National Geographic bekijken, maar dat is tijdelijk. Weet ook hier niet of je Lidl dingetje dat kan.
RTL FM, FunX, L1mburg radio, NLR1, AM747, CAZ!, KINK FM, RNW1-2-3, Sky radio, Juize FM, 538, Concertzender, Radio10Gold en Veronica zijn zonder smartcard te ontvangen.
NLR2-3-4 zijn gecodeerd.
Wil je Nederland 1, 2, 3 en NLR2-3-4 ontvangen, dan kan je eenmalig voor €69 een smartcard van Canaldigitaal kopen. Dit ontvang je verder gratis.
Wil je RTL4, SBS6, TMF en nog wat zenders ontvangen, ben je 3,33 per maand kwijt. Zie verder canaldigitaal.nl.
Zo'n smartcard werkt zoals gezegd dus niet in de Lidl decoder.
- Is dit een beetje redelijke kwaliteit (voor op een camping?)
Ja, vast wel. De TV die je meeneemt is waarschijnlijk de bottleneck voor kwaliteit.
Ik neem aan dat de Lidl voor onderweg geen erg grote schotel weggeeft, dus reken erop dat je ontvangstmogelijkheden achteruit kunnen hollen zodra het goed gaat regenen, of nog erger, sneeuwen.
Laat je niet misleiden door de advertentie: wanneer je met je auto aan het rondrijden bent kan je geen TV kijken

.
Verder is het niet zo'n heel bijzondere aanbieding imho. op
http://www.srt-versand.de/ draai ik zo de volgende set in elkaar:
FTE maximal Marken-Sat-Spiegel 58cm, Stahl, anthrazit (OS 58) 12,90 EUR
SMART Titanium Edition Single LNB, echte 0,2dB Modell: TSX 6,90 EUR
F-Anschlusskabel 10,0m, schwarz 3,20 EUR
Satfinder SF-10 Original SatConn bis 2300mHz, digital und analog, inkl. 20 cm Kabel 4,50 EUR
Digital Sat-Receiver BW 5000 mit 4-stelligem Display 44,90 EUR
Totaal: 72,40 EUR. Komt nog een tientje verzendkosten bij en iets om de schotel aan op te hangen.
Op eg-sat.de kan ik ook zo'n set samenstellen voor €60 met 40cm schotel die waarschijnlijk dichter in de buurt van de kwaliteit van de Lidl komt.
Incl verzenden excl. receiver dus 37,50. Een receiver kan je denk ik beter in NL kopen als je CanalDigitaal toch wil zien. Een ondersteunde decoder kost zo'n €140 (Strong). Misschien kan je met goed zoeken nog een goedkopere op de kop tikken. SRT heeft voor €70 ook een receiver met CI-slot, daar kan een Canaldigitaal CAM (€60) in.
Die laptop van de vorige pagina heeft Alternate trouwens ook voor €649. Een tijdje terug was die volgens mij nog voor €599 ofzo in de aanbieding daar. Nu niet meer..
[
Voor 4% gewijzigd door
Mentalist op 23-04-2006 17:41
]