Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.810 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
heeft iemand hier ervaring met verhuizen? ik ga wellicht verhuizen maar ik wil eigenlijk op het nieuwe adres niet eerst een kpn abbo aanvragen waar ik voor 1 jaar aan vast zit. is het mogelijk om je adsl lijn te verhuizen naar kaal koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
zoooper schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:35:
heeft iemand hier ervaring met verhuizen? ik ga wellicht verhuizen maar ik wil eigenlijk op het nieuwe adres niet eerst een kpn abbo aanvragen waar ik voor 1 jaar aan vast zit. is het mogelijk om je adsl lijn te verhuizen naar kaal koper?
Bij mijn weten is dit bij versatel niet mogelijk. Je dient eerste een kpn-aansluiting te hebben, die zou je daarna door het pakket met voip te nemen wel weer uit kunnen faseren. Hij moet er echter in eerste instantie wel liggen om het adsl signaal op te kunnen zetten. Kaal koper kan dus niet.

Ook verhuizen met voip is (nog) niet mogelijk, dus als je nu voip hebt zal je een hele nieuwe aanvraag moeten doen op je nieuwe adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag op de Versatelsite dat de aanbieding Compleet Voetbal voor 49,95 tot 1 jan 2006 loopt. Dus ik heb gebeld en dat nagevraagd. De telefoniste bleek nogal verrast en niemand daar wist er eigenlijk iets van. Dus ze ging er vanuit dat die prijzen gewoon ongewijzigd bleven.

Nou doorloop ik die bestel wizard op de site via het invullen van mijn postcode etc, kom ik ineens op een abo prijs van ruim 82 euro per maand uit. Weet iemand hier iets van? Blijft de prijs echt 49,95, wordt dit nog anders, of zijn er nog kosten waar ik geen rekening mee houdt (ik weet van de 49,95 aansluitkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

volgens mij had jij dat helemaal niet mogen zien en kunnen wij verwachten dat dat inderdaad de nieuwe prijs wordt voor totaalpakket.
pffffff, zeggen de mensen nu die een 3 jarig contract hebben getekend _/-\o_ of niet 8)7

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:21:
Ik zag op de Versatelsite dat de aanbieding Compleet Voetbal voor 49,95 tot 1 jan 2006 loopt. Dus ik heb gebeld en dat nagevraagd. De telefoniste bleek nogal verrast en niemand daar wist er eigenlijk iets van. Dus ze ging er vanuit dat die prijzen gewoon ongewijzigd bleven.

Nou doorloop ik die bestel wizard op de site via het invullen van mijn postcode etc, kom ik ineens op een abo prijs van ruim 82 euro per maand uit. Weet iemand hier iets van? Blijft de prijs echt 49,95, wordt dit nog anders, of zijn er nog kosten waar ik geen rekening mee houdt (ik weet van de 49,95 aansluitkosten)
Dan hebben ze het nu aangepast. Ik heb net de wizard doorlopen enneh...gewoon 49,95 hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 19:55
De VKG site ligt trouwens op zijn gat...

Warning: mysql_connect(): Too many connections in /home/helmer/domains/versatelklachtgroep.nl/public_html/forum/db/mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/helmer/domains/versatelklachtgroep.nl/public_html/forum/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/helmer/domains/versatelklachtgroep.nl/public_html/forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Ff naar kijken mannen !

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
Het is weer gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:05

Zenix

BOE!

TheVisionMaster schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:59:
[...]

lol je kunt trouwens ook op mijn website kijken :) O-)

Overigens heb ik goed nieuws, onze contactpersoon bij Versatel heeft de eerste problemen uit de wereld geholpen. Vandaag zijn ze bezig met het verwerken van de 10 cases die ik gisteren en vandaag heb doorgemaild :)
hey ik zie dat je een klachten website heb is versatel dan zo slecht? Want ik wil echt stabiele internet verbinding die 99% van de tijd werkt zoals ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zenix schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:07:
[...]

hey ik zie dat je een klachten website heb is versatel dan zo slecht? Want ik wil echt stabiele internet verbinding die 99% van de tijd werkt zoals ik nu heb.
Da's natuurlijk incidenteel, als er veel wordt aangesloten zal je vaker over problemen lezen.
Toch vind ik het best stabiel de laatste maanden, ik ben overgestapt van Versatel Family waarmee ik jarenlang geen problemen heb gehad.
Met 20Mbit heb ik in het begin (juli/augustus) wat uitval gehad maar da's inmiddels verholpen ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik zie steeds minder problemen voorbij komen, het lijkt alsof versatel alles ineens op de rails heeft, weinig uitval.

Maar waarom zou iemand overstappen van zijn ISP, als deze een prima product levert ...

Ik betaal nu ook dik 50 euro per maand, voor een superlijn die geen storingen heeft, en ik zit niet te wachten op alles via ADSL, als er 1 ADSL storing is, nooit meer bereikbaar, moet er niet aan denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVisionMaster schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:49:
[...]

Dan hebben ze het nu aangepast. Ik heb net de wizard doorlopen enneh...gewoon 49,95 hoor!
Heb de wizard nog eens doorlopen en nu kom ik wel op 49,95 inderdaad. Raar verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Ik zie anders nog dagelijks genoeg klachten.
Natuurlijk zijn er ook mensen die wel tevreden zijn maar die mensen hoor je bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

MSoft06 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:50:
Ik zie steeds minder problemen voorbij komen, het lijkt alsof versatel alles ineens op de rails heeft, weinig uitval.

Maar waarom zou iemand overstappen van zijn ISP, als deze een prima product levert ...

Ik betaal nu ook dik 50 euro per maand, voor een superlijn die geen storingen heeft, en ik zit niet te wachten op alles via ADSL, als er 1 ADSL storing is, nooit meer bereikbaar, moet er niet aan denken...
ik ga overstappen omdat ik atm 65 euro betaal p/m voor 8mbit en dat wordt straks bij demon 12mbit voor 59 euro. Maar ik wil dus iets goedkopers, en versatel heeft 20mbit voor goeie prijs en voetbal zit erbij wat ik ook leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Security schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:21:
Natuurlijk zijn er ook mensen die wel tevreden zijn maar die mensen hoor je bijna niet.
Mja, ik bedoelde het ook cynisch .. :P deze week bijna alleen maar klachten op moeten lossen, dus was een lekker weekje :(
Zenix schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:32:
[...]

ik ga overstappen omdat ik atm 65 euro betaal p/m voor 8mbit en dat wordt straks bij demon 12mbit voor 59 euro. Maar ik wil dus iets goedkopers, en versatel heeft 20mbit voor goeie prijs en voetbal zit erbij wat ik ook leuk vind.
Tja tja tja, ik weet hoe het kan zijn met versatel, en ik zou er nog niet voor over willen stappen, krijg betere gevoelens bij andere transits.

[ Voor 41% gewijzigd door MSoft06 op 05-01-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik vind het heel leuk enzo die versatel goedkoop en voetbal maar die klachten allemaal, ga je erg van twijfelen.En voor mij is een andere 20mbit adsl2+ provider geen optie want dat want van BBNED naar BBNED moet eerst men hele lijn leeg zijn en dat kan 3 weken of meer duren dus dat is geen optie voor mij. En wanadoo ADSL2 is ook niet leverbaar bij mij

Dusja weet niet meer echt wat ik moet. Want demon is te duur en als ik ander abbo van demon neem zit ik waarschijnlijk weer vast aan jaarcontract.

Zouden jullie gewoon versatel nemen en de gok wagen?

[ Voor 77% gewijzigd door Zenix op 06-01-2006 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Security schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:21:
Het is in het algemeen zo dat wanneer het goed gaat dat er niemand over spreekt. ;)

Nou bij mij gaat alles goed één keer probleem gehad met telefonie. Probleem lag bij KPN, glasvezel kappot |:( . Maar verder een stabiele verbinding van 1,53 Mb/s. (afstand tot centrale 1504 meter)
Geen problemen met de decoder, op de landelijke storingen na.

Ik heb de gok gewaagd en heb er geen spijt van. Dus voor de gene die twijvelen, het kan dus ook goed gaan. ;)

Zo ik dacht ook eens positief bericht op dit forum. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
BigBonanza schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:09:
De VKG site ligt trouwens op zijn gat...

Warning: mysql_connect(): Too many connections in /home/helmer/domains/versatelklachtgroep.nl/public_html/forum/db/mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/helmer/domains/versatelklachtgroep.nl/public_html/forum/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/helmer/domains/versatelklachtgroep.nl/public_html/forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Ff naar kijken mannen !
Ik had dit gisteren ook al een paar keer. heeeeel vreemd....
'k zal eens gaan bellen als het zich weer voordoet..zoveel connecties worden er niet gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Zenix schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:07:
[...]

Het is niet mijn site..het is niet de site van Security ;) maar het is onze site.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
zoooper schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:35:
Heb je op je huidige adres dan geen vast telefoonnummer?
Want dan kan je misschien je nummer meenemen naar het nieuwe adres.

Ik zit met een soortgelijke situatie. Ik ga volgende maand op mezelf wonen en daar ligt wel een telefoonlijn maar uiteraard geen telefoonnummer. Ik moet dus het goedkoopste abbo bij kpn aanvragen. Ik moet ervoor kiezen om 12 maanden in 1 keer te betalen (ongeveer 9.60 *12=+-120 euro) en dan heb ik mijn plicht bij kpn gedaan. Dan heb ik mijn jaarcontract voldaan.
Dan kan ik versatel contacten en mijn telefoonummer doorgeven. Deze neemt het dan over van kpn.

Let wel op dat je ervoor kiest bij kpn dat je een heel jaar in 1 keer betaal en niet per maand. Want Versatel mag de lijn pas overnemen als het jaarcontract betaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 08:37:
[...]

Het is in het algemeen zo dat wanneer het goed gaat dat er niemand over spreekt. ;)

Nou bij mij gaat alles goed één keer probleem gehad met telefonie. Probleem lag bij KPN, glasvezel kappot |:( . Maar verder een stabiele verbinding van 1,53 Mb/s. (afstand tot centrale 1504 meter)

Ik heb de gok gewaagd en heb er geen spijt van. Dus voor de gene die twijvelen, het kan dus ook goed gaan. ;)

Dat is mooi om te horen en hoe zit het met pings ? Want ik speel best veel games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Zenix schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:57:
[...]

Dat is mooi om te horen en hoe zit het met pings ? Want ik speel best veel games
Die zijn meestal gewoon goed. Ik game ook vrij veel online haal meestal een ping tussen de 20ms en de 35ms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

TheVisionMaster schreef op Friday 06 January 2006 @ 15:23:
[...]

Die zijn meestal gewoon goed. Ik game ook vrij veel online haal meestal een ping tussen de 20ms en de 35ms :)
Misschien een NooB vraag?? Maarre waar of hoe kan ik die ping tijden meten??? Een prog ofzo..

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start---->uitvoeren
Typ vervolgens CMD in en dan ''ok''
Typ vervolgens ping www.google.com -t ( je kunt ook een andere site kiezen)
Die -t wil zeggen dat hij door blijft pingen en geen gemiddelde pakt.
Je kunt dan onder ''tijd'' zien wat je pings zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 18:04:
Start---->uitvoeren
Typ vervolgens CMD in en dan ''ok''
Typ vervolgens ping www.google.com -t ( je kunt ook een andere site kiezen)
Die -t wil zeggen dat hij door blijft pingen en geen gemiddelde pakt.
Je kunt dan onder ''tijd'' zien wat je pings zijn.
Dank u _/-\o_ Weer wat geleerd. Net gestest op werk en doet het. 's avond ff thuis proberen. En wat is nou een goeie ping is er een grens waarbij je kan zeggen van goed, slecht of matig. Nogmaals bedankt.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 06:34
Verwijderd schreef op Friday 06 January 2006 @ 08:37:
[...]

Kan me hierbij aansluiten, ik heb nu twee maand Versatel Compleet met telefonie en ik ben zeer tevreden, hoewel ik ook op de bekende 1,55 MB/s blijf steken.

Verder heb ik ook één keer een storing gehad dat de telefoon er een paar uur uit lag. Ja en mijn nummerweergave doet het niet, zal een keer een andere telefoon moeten kopen.

+ Zeer constante snelheid en stabiele verbinding
+ Nieuwsgroepen werken super (Eweka: 1550 KB/s zonder decoder aan, met 1100 KB/s)
+ Telefonie werkt goed, heel soms hoor ik een galm, maar niet storend
+ Decoder werkt goed, beeld is erg strak, heb bijna nooit haperingen.
+ Kostenbesparend, ben nu ruim 10 euro per maand goekoper uit, maar veel meer snelheid en extra's

- Nummerweergave werkt niet meer
- Zappen via decoder gaat niet zo snel
- Speedcap

Voor mij was het ook best wel een gok, las er verschillende dingen over. Maar ben tot nu toe dus erg tevreden, vriendin van mij heeft het 4 MB pakket met bellen, zij haalt nog steeds 1,4 MB/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Is dit wanneer je het testbestand download van versatel ?

Of ook met andere downloads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Ik test meestal met dit bestand en ook met Eweka haal ik de volle snelheid, mits ik niet de decoder aan heb of andere dingen doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik doelde eigenlijk op de lijn van je vriendin, maar ik kom ze ook wel eens tegen inderdaad dat het downloaden op snelheid van 20 gaat.

Foutje noem ik dat altijd maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb ook het 4MB abonnement en mijn lijn is nog niet gecapped. Uit het 4MB-topic lees ik dat dat bij iedereen zo is. De monteur vertelde me ook dat die cap er nog een keer op gaat, maar niemand weet wanneer.
Nou ja, mij hoor je niet klagen. :P

Wie kan me de beste oplossing vertellen voor een server icm deze modem? Ik had voorheen DHCP en DSN draaien op mijn server, maar die conflicteerden met de modem, omdat ik ze daarop niet kan uitzetten.
Als ik mijn server nu een vast ip geef, buiten de range van mijn modem, wordt hij volgens mij niet herkend in de DNS.
Ik dacht zelf om gewoon mijn server een DHCP-adres te geven en de lease tijd gruwelijk hoog te zetten, dan heeft hij toch altijd hetzelfde ip-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
MSoft06 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 22:56:
Ik doelde eigenlijk op de lijn van je vriendin, maar ik kom ze ook wel eens tegen inderdaad dat het downloaden op snelheid van 20 gaat.

Foutje noem ik dat altijd maar ;)
Sorry, verkeerd begrepen. Test de verbinding van haar met hetzelfde bestand, vanaf het begin (oktober) behaald zij al deze snelheid, zij zit op ruim 1000 meter van de centrale (7553).

Maar goed, haar hoor je niet klagen hoor :)
En de rest werkt trouwens bij haar ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik kan nu al een week die decorder niet meer gebruiken :( Het Error lampje brand de heletijd rood, en als ik de stekker eruit trek, en hem opnieuw aandoe krijg ik gewoon weer die error.... Meer mensen last van? en hoe kan ik het fixen? Ik heb al gekeken of alle kabels goed zitten maar is allemaal gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:06:
Hmm ik kan nu al een week die decorder niet meer gebruiken :( Het Error lampje brand de heletijd rood, en als ik de stekker eruit trek, en hem opnieuw aandoe krijg ik gewoon weer die error.... Meer mensen last van? en hoe kan ik het fixen? Ik heb al gekeken of alle kabels goed zitten maar is allemaal gewoon goed.
Dan zit ie in de verkeerde poort van je modem, of de kabel naar het modem is kapot (of slecht gemaakt zoals wel vaker voor komt).
Als je een ander netwerkabeltje hebt zou ik die even proberen.
Bij mij geeft de decoder een error lampje zodra ik de kabel eruit trek en die is meteen uit als ik hem terug stop.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Ik heb aantal vraagjes:

1. met de site in de TS over hoever de central van mijn huis is, kom ik uit op 2746 meter, weet iemand ong. hoesnel mijn internet dan is met de 20Mbit verbinding?

2. Ik heb ook de postcode check op de site van versatel zelf gedaan, daar kwam ik uit dat ik het voetbal pakket niet kon nemen, dus kan ik het niet nemen? of klopt die postcode check niet echt?

3. Naar aanleiding van vraag 2 met als antwoord dat het niet kan: Als ik nou bv. via wanadoo een abbonoment neem, zou het dan wel "kunnen" lukken?

4. Ik heb nu @home breedband, dat is met 5Mbit hier betaal ik ook €47,95 voor, daarom wil ik graag overstappen naar 20Mbit, van ook ong €47,95, kent iemand nog andere behalve versatel en wannadoo?(of lukt het bij 1 niet, dan lukt het (voorlopig) nergens?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik ben er achter gekomen wat het is... Ik had pas een Static IP ingesteld voor me pc, zodat ik ports kan forwarden. En daarna werkte de decorder nietmeer en kon ik ook niet meer op XboxLive. Kan ik voor elk apparaat een eigen IP instellen ofzo? en hoe?

[Edit] het is me gelukt met alternative configurations :o

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Waar heb jij een static ip kunnen instellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Op zijn pc ? ;)

Je moet altijd in de DHCP range zitten, zoals gezegd paar posts terug, decoder krijgt een IP van het modem, zie je alleen niet gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ik kwam op het versatel forum een leuke aanbieding tegen die tijdelijk op de site zou hebben gestaan. 4mbit/1mbit incl onbeperkt bellen voor 30 euro p/m (en geen kpn kosten).

Mailtje gestuurd naar de klantenservice en ik kreeg vanmorgen een bericht dat mijn abo is omgezet (zit al bij versatel). Helaas pas in juli maar ik vermoed dat de centrale vol zit, als ik online mijn abo laat omzetten kan het ook pas vanaf juli :( (Hoorn Risdam)
Maar dat scheelt me dus ff 18 euro p/m voor 4x sneller internet (heb nu familie incl onbeperkt bellen voor ook 30 euro p.m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

MSoft06 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:29:
Op zijn pc ? ;)

Je moet altijd in de DHCP range zitten, zoals gezegd paar posts terug, decoder krijgt een IP van het modem, zie je alleen niet gebeuren
Ja ok, op de pc 8)7 maar als ik een vast ip inklop binnen de DHCP range van de Davolink, heb ik dan geen kans op ip-conflicten omdat die Davolink sch*t heeft aan mijn vast ingeklopte ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

®Otto schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:32:
Ja en mijn nummerweergave doet het niet, zal een keer een andere telefoon moeten kopen.
Welke telefoon heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:44:
[...]

Ja ok, op de pc 8)7 maar als ik een vast ip inklop binnen de DHCP range van de Davolink, heb ik dan geen kans op ip-conflicten omdat die Davolink sch*t heeft aan mijn vast ingeklopte ip?
Een DHCPserver is er voor om nummertjes uit te delen. Als jij een vast ip kiest die BINNEN de reeks van je DHCH valt, heb je inderdaad kans op conflicten. En inderdaad de Davolink (DHCP) houdt geen rekening met vaste nummers die jij gebruikt (is zijn taak ook niet).

Ik heb zelf de Davolink (DHCP) op een minimale reeks gezet voor de decoder (iets van 5 of 6 nummers).En een tweede DHCP van de fileserver gebruik ik voor de clients. Werkt perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Hmm, maar hoe voorkom ik dat mijn clients, eigenwijs als ze zijn, toch een ip halen uit die kleine range van de Davolink? Dat gebeurt namelijk bij mij. Ik weet niet hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn eigen server de baas is op DHCP-gebied.
Ik word gestoord van dat ding, want als DNS-server werkt hij ook niet op mijn LAN. Als ik een nslookup doe, krijg ik steeds foutmeldingen. Echt waardeloos dat we dat nog niet zelf uit kunnen zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door TheLemon op 10-01-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Ik volg dit topic al een hele tijd, alle delen :) . Vanaf 1 februari is het eindelijk beschikbaar bij ons in de buurt. Het is alleen vervelend dat ik op 3300 meter afstand zit volgens de BBNED site. Ik zit nu dan ook sterk te twijfelen. Als ik de gemiddelde opgaves van tweakers hiero bereken kom ik op een snelheid van ongeveer 7Mb voor € 55,- (ik neem het ook voor de telefoon). Het is nog altijd te doen vergeleken met de concurrentie. Maar procentueel voel ik me genaaid. "De rest" krijgt voor dat geld meestal tussen de 12-20Mb. Bovendien interesseert foosballll mij geen ene foooos. 20Mb voor 55, dat wil ik. Alleen krijg ik volgens mij en de grafiek ergens in het topic max maar 7Mb. Is er hier nog iemand die op zo een afstand zit?

[ Voor 4% gewijzigd door Die Bruine op 10-01-2006 13:02 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zit op ruim 3km volgens de bekende postcode check websites en routeplanners zeggen 4km.
Met mijn 12Mb/s ben ik wel een uitzondering denk ik, Versatel bepaalt met een lijnmeting of ze het kunnen aanbieden (minimaal 8Mb/s als je ook tv/voetbal afneemt).
Als je 4Mb/s bestelt dan betaal je nog minder en heb je het meeste waar voor je geld, intussen kun je wel zien hoe snel het is en later upgraden naar 20Mb/s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uomo
  • Laatst online: 18-02-2024
Goed, het is al weer eventjes geleden maar ik wil even een update geven.

Op 28 december is mijn order geplaatst en heb ik mijn @home abonnement opgezegd (deze wordt op 1 februari afgesloten).
Op 3 januari werd ik gebeld om een afspraak te maken voor 10 januari, tussen 8 en 13.
Vandaag, 10 januari is de installateur hier om ongeveer 11.30 over de vloer geweest. Het kostte de goede man welgeteld 45 minuten om alles te installeren en uit te leggen, tot ons beider genoegen. Nu is het aan mij om al die verdomde kabels netjes weg te werken, wat ongetwijfeld langer gaat duren... Maar dat komt vast wel goed. Het belangrijkste is nu:
Internet, digitale TV en het Versatel telefoonnummer zijn werkend. Nu alleen nog wachten totdat mijn oude telefoonnummer van KPN is omgezet naar Versatel. Schijnt 5 dagen te duren, ik ga ervanuit dat dat ook zo is.

Al met al ben ik tot nog toe goed te spreken over de gang van zaken. Het verliep allemaal zéér voorspoedig en netjes. Als ze dit nivo kunnen aanhouden in al hun services dan ga ik vol goede moed de toekomst tegemoet.

En dan de internet verbinding... Ik zit op 900 meter van de centrale. Ik behaal echter op 2 verschillende computers ook 2 verschillende resultaten als ik de 100mb bin file download.
Op de ene computer, een 1GHz pentium 3 laptop behaal ik 1,5 mb/s. Dat is 3x zo snel als met mijn oude kabelverbinding en dus een aardige vooruitgang, ook als is het niet de 20mb die je zou verwachten...

Op de andere computer, ook een laptop maar met celeron 650 MHz (die ook nog 'ns vrolijk op Windows ME draait :*) ) en een Conceptronic 10 / 100 mbps PCMCIA netwerk kaart kom ik niet verder dan 530 KBs.

Ik vraag me nog af of ik iets kan doen om die 2e computer wat snellere resultaten te krijgen? Zijn er intsellingen te wijzigen, of moet ik aan een andere netwerk kaart gaan denken? Of ben ik nu toch ècht toe aan een nieuwe internet computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
matsume schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:08:
Ik heb aantal vraagjes:

1. met de site in de TS over hoever de central van mijn huis is, kom ik uit op 2746 meter, weet iemand ong. hoesnel mijn internet dan is met de 20Mbit verbinding?

2. Ik heb ook de postcode check op de site van versatel zelf gedaan, daar kwam ik uit dat ik het voetbal pakket niet kon nemen, dus kan ik het niet nemen? of klopt die postcode check niet echt?

3. Naar aanleiding van vraag 2 met als antwoord dat het niet kan: Als ik nou bv. via wanadoo een abbonoment neem, zou het dan wel "kunnen" lukken?

4. Ik heb nu @home breedband, dat is met 5Mbit hier betaal ik ook €47,95 voor, daarom wil ik graag overstappen naar 20Mbit, van ook ong €47,95, kent iemand nog andere behalve versatel en wannadoo?(of lukt het bij 1 niet, dan lukt het (voorlopig) nergens?)
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Ik heb een Chicago 440S van KPN en dat is hetzelfde toestel als een Siemens Gigaset A200. Heb van alles geprobeert, maar het werkt niet terwijl andere Gigasets het wel doen, wat ik het begrepen. Volgens mij werkt mijn telefoon alleen met het DMTP signaal voor nummerweergave, het signaal wat KPN gebruikt. Heb ook een converter geprobeert die het FSK signaal omzet naar een DMTP signaal, maar dat mocht ook niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
OK hierbij een kleine update vanaf mijn kant dan maar:
TheLemon schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:44:
[...]

Het modem zal zien dat er iemand anders actief is met bijv 1.6 dus hij zal deze niet uitdelen, je kan de DHCP range verkorten naar 2/3 nummers, dit is voor de decoder.
matsume schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:08:
Ik heb aantal vraagjes:

1. met de site in de TS over hoever de central van mijn huis is, kom ik uit op 2746 meter, weet iemand ong. hoesnel mijn internet dan is met de 20Mbit verbinding? Heel verschillend maar denk maar in ieder geval aan een dikke 15mbit

2. Ik heb ook de postcode check op de site van versatel zelf gedaan, daar kwam ik uit dat ik het voetbal pakket niet kon nemen, dus kan ik het niet nemen? of klopt die postcode check niet echt? Vreemd, heb je op dit moment ISDN oid ? Zo niet, dan hebben ze ergens een fout gemaakt, bel naar de helpdesk om te vragen of het kan, zo niet, waarom dan niet

3. Naar aanleiding van vraag 2 met als antwoord dat het niet kan: Als ik nou bv. via wanadoo een abbonoment neem, zou het dan wel "kunnen" lukken? Ik acht de kans klein, alles komt uit dezelfde centrale, misschien dat ze betere hardware gebruiken, maar op dit punt zal het niet veel uit halen.

4. Ik heb nu @home breedband, dat is met 5Mbit hier betaal ik ook €47,95 voor, daarom wil ik graag overstappen naar 20Mbit, van ook ong €47,95, kent iemand nog andere behalve versatel en wannadoo?(of lukt het bij 1 niet, dan lukt het (voorlopig) nergens?) Lees hierboven
Biposto schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:16:
Ik volg dit topic al een hele tijd, alle delen :) . Vanaf 1 februari is het eindelijk beschikbaar bij ons in de buurt. Het is alleen vervelend dat ik op 3300 meter afstand zit volgens de BBNED site. Ik zit nu dan ook sterk te twijfelen. Als ik de gemiddelde opgaves van tweakers hiero bereken kom ik op een snelheid van ongeveer 7Mb voor € 55,- (ik neem het ook voor de telefoon). Het is nog altijd te doen vergeleken met de concurrentie. Maar procentueel voel ik me genaaid. "De rest" krijgt voor dat geld meestal tussen de 12-20Mb. Bovendien interesseert foosballll mij geen ene foooos. 20Mb voor 55, dat wil ik. Alleen krijg ik volgens mij en de grafiek ergens in het topic max maar 7Mb. Is er hier nog iemand die op zo een afstand zit?
Ik heb pas een klant gehad, op een kleine 4km van de centrale, en die kreeg geen hogere sync dan 6/7 mbit, kortom, spreek met de helpdesk af, mocht het niet werken, om het contract te ontbinden.
uomo schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:25:
Goed, het is al weer eventjes geleden maar ik wil even een update geven.
....
Heel apart, volgens mij werken mijn collega's veel sneller dan mij, ik doe gemiddeld een uur over de aansluiting :|

Lagen de kabels door de kamer heen ?

Om die 2e pc sneller te maken, je zal denk ik toch een snellere pc moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uomo
MSoft06 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:17:
Heel apart, volgens mij werken mijn collega's veel sneller dan mij, ik doe gemiddeld een uur over de aansluiting :|

Lagen de kabels door de kamer heen ?
Hij heeft er zeker niet met de pet naar gegooid :) De installateur had een beetje geluk, ik had voor mijn oude @home verbinding net een nieuwe netwerk kabel gelegd. Die kon dus mooi gebruikt worden voor de nieuwe modem, geen centje pijn. Ik moet alleen even de netwerk kabel ietsjes omleggen en de kabel voor de tv decoder netjes wegwerken. Hij bood het aan om dat te doen maar ik doe het liever zelf in alle rust, zodat het volledig naar mijn wens is.
Om die 2e pc sneller te maken, je zal denk ik toch een snellere pc moeten nemen.
Tja, ik was al bang dat er toch maar 'ns een snellere PC moest komen... ach, er zijn vervelendere dingen te bedenken. Goddank heb ik al een nette monitor, dus dat scheelt weer in de kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

uomo schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:11:
[...]

Tja, ik was al bang dat er toch maar 'ns een snellere PC moest komen... ach, er zijn vervelendere dingen te bedenken. Goddank heb ik al een nette monitor, dus dat scheelt weer in de kosten :)
Je kan ook eens kijken wat voor netwerkkaart erin zit en hoe deze is ingesteld.
Als ie 10Mbit is dan kan het downloaden wel eens tegenvallen, zeker als ie op half duplex is ingesteld.
De hardeschijf beent het wel bij als je met 1,5MB/s iets binnen haalt, dat lukt mijn Libretto laptopje (Pentium1 200MHz) ook met gemak (nou ja 1,2MB omdat adsl hier niet sneller gaat:P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren ook een 20 Mb lijn. Voorheen had ik een basic abo van XS4LL (6 Mb).

Ik zit nog geen 100 meter van de centrale en haal ook "maar" 1.5 Mb/s (downloaden bij Eweka).
Ik vraag me af of er uberhaupt iemand de volle 20 Mb haalt....... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Je weet toch wel dat je 1.5 MByte haalt, en dat de max 20 MBit is... (maximaal dus iets van 1.9 MByte/s)

En ja er zit nog een speedcap op...

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
Dit is het officiele statement van Versatel.
Statement over de ADSL2+ snelheid

De snelheid van een ADSL2+ verbinding is afhankelijk van een aantal zaken, waaronder de lengte en de kwaliteit van de koperlijn die loopt vanaf het huis van de klant naar ons netwerk. De ervaring leert dat een aantal klanten problemen ondervonden met de snelheid en stabiliteit van de verbinding. Om dit te ondervangen hebben wij voor een aantal klanten aanpassingen gedaan. De verbinding blijft voor deze klanten nu wel stabiel, dit heeft echter wel tot gevolg dat de download snelheid voor hen is gelimiteerd tot een maximum van 15.3 Mbit/s. Deze snelheid is wel meer dan voldoende om supersnel te kunnen internetten, voetbal te kunnen
kijken en tegelijkertijd te bellen.
De snelheid van 20 Mbit/s die bij ons product wordt genoemd kan bij optimale omstandigheden gehaald worden, wij geven daarom in de omschrijving van onze dienst aan dat het gaat om een snelheid tot 20 Mbit/s. De klant staat bij ons centraal en wij gaan daarom uiteraard door met het zoeken en testen van nieuwe profielen, om zo voor onze klant een nog betere balans te vinden tussen kwaliteit en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uomo
KnoppenSpook schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:00:
Je weet toch wel dat je 1.5 MByte haalt, en dat de max 20 MBit is... (maximaal dus iets van 1.9 MByte/s)

Inderdaad, ik herinnerde me gisteren plots dat Mbyte wat anders is dan Mbit... 1,5 Mbyte = +/- 12 Mbit. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmm zet het toch maar even hier wil er geen nieuw topic ofzo van maken. Maar ik krijg steeds een mail van versatel dat ik via mijn ip spam verstuur. Nou had ik idd een virus op me pc die heb ik verwijdered en alles gescanned. Heb ook maar even een firewall genomen en nou kreeg ik al 2 dagen smorgens een mail van versatel dat ik spam verstuur. Maar me pc is helemaal schoon. Nou heb ik alleen dat me firewall aan geeft dat een .\system gegevens probeert op te halen. Heeft iemand een idee of dit bij windows hoort of toch bij ee nvirus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:52:
Hmm zet het toch maar even hier wil er geen nieuw topic ofzo van maken. Maar ik krijg steeds een mail van versatel dat ik via mijn ip spam verstuur. Nou had ik idd een virus op me pc die heb ik verwijdered en alles gescanned. Heb ook maar even een firewall genomen en nou kreeg ik al 2 dagen smorgens een mail van versatel dat ik spam verstuur. Maar me pc is helemaal schoon. Nou heb ik alleen dat me firewall aan geeft dat een .\system gegevens probeert op te halen. Heeft iemand een idee of dit bij windows hoort of toch bij ee nvirus?
doe eens een online virus scanner check en download ook eens hitmanpro. Update ook verder je OS software. Verder zet eens een paar uurtjes je software uit en kijk in je firewall log file of er verdachte dingen worden verstuurd. Met een packet filter kan je ook zelfs zien wat er verstuurd wordt indien niet encrypted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb online virurscanner gedaan die vind ook niks meer. en ik heb adaware gebruikt die vind ook verder niks. Verder heb ik bitdefender 9. die heeft ook antispyware en hele scale aan anti blabla dingen. Maar niks vind wat daarvoor vind ik het zo vreemd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
.\system <---> Total sent: 0 Bytes. Total received: 0 Bytes.
Open ports...
0.0.0.0 : 445 <---> [TCP] Listening...
192.168.1.6 : 138 <---> [UDP] Listening...
192.168.1.6 : 139 <---> [TCP] Listening...
192.168.1.6 : 137 <---> [UDP] Listening...
0.0.0.0 : 445 <---> [UDP] Listening...

Dit is wat firewall aangeeft, hij staat nu op deny omdat ik het niet helemaal vertrouw. Maar goed na nog keer scannen vond geen 1 programma wat.

[ Voor 48% gewijzigd door WeAreLegion op 11-01-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KnoppenSpook schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:00:

Ja, ik weet dat ik 1.5 MB/s haal (anders type ik dat niet) en dat de limiet 20 Mb/s is.

Wat is je toegevoegde waarde van jouw "antwoord" op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miek schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:06:

[...]
Bedankt, hier kan ik tenminste iets mee................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

MSoft06 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:17:
[...]
Het modem zal zien dat er iemand anders actief is met bijv 1.6 dus hij zal deze niet uitdelen, je kan de DHCP range verkorten naar 2/3 nummers, dit is voor de decoder.
[...]
Hmm, ten eerste moet je sowieso minimaal 5 ip-adressen in de range instellen van de Davolink, anders accepteert ie het niet.
Maar dan nog krijg ik het niet voor elkaar om mijn eigen DHCP de baas te laten zijn. Ik wil ervoor zorgen dat al mijn clients altijd mijn eigen DHCP verkiezen boven die Davolink. Zolang die Davolink nog vrije ip-adressen heeft, pakt mijn pc toch af en toe die Davolink. Met als gevolg dat hij ook de DNS-servers daarvan overneemt, die dus niet goed werken binnen mijn LAN.

Nog een idee wat ik hiermee moet doen?

Als ik nu 5 servers zou hebben, zou ik alle vijf die adressen permanent kunnen bezetten met vaste ip-adressen, maar ik heb maar één server, hooguit nog twee virtuele daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:49:
Heb sinds gisteren ook een 20 Mb lijn. Voorheen had ik een basic abo van XS4LL (6 Mb).

Ik zit nog geen 100 meter van de centrale en haal ook "maar" 1.5 Mb/s (downloaden bij Eweka).
Ik vraag me af of er uberhaupt iemand de volle 20 Mb haalt....... :?

.
.
.
Ja, ik weet dat ik 1.5 MB/s haal (anders type ik dat niet) en dat de limiet 20 Mb/s is.

Je had het in je post over 1.5 Mb (kleine b!) wat dus 1.5 megabit betekend. Het leek hierdoor dat je maar 1.5 van de 20 zou halen. Ik wou even aangeven dat dit niet het geval was. Dat je rond de 15 Mbit/s zit.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:22:
[...]

Hmm..ik heb laatst die 100Mbit.bin's gedownload met 1,91 MB/sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KnoppenSpook schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:53:
[...]

Je had het in je post over 1.5 Mb (kleine b!) wat dus 1.5 megabit betekend. Het leek hierdoor dat je maar 1.5 van de 20 zou halen. Ik wou even aangeven dat dit niet het geval was. Dat je rond de 15 Mbit/s zit.
Typefoutje. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 10-09 00:07
Miek schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:06:

[...]
Heb even versatel gebeld met dit verhaal; in het begin haalde ik 1.6-1.8 MB/s. Nu nog maar 1.55MB/s speedcap waarschijnlijk dus aangezien de lijn de hogere snelheid wel aankan.

Versatel technisch medewerker had naar mijn lijn gekeken en beweerde dat hij 1.9MB/s haalde in een test naar mijn modem toe en dat de lijn NIET was gecapped. :(

Zal binnenkort even een ander modem installeren om te kijken of het aan dat versatel modem ligt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
@MSoft06:

Bedankt!. Ik heb hier verder geen ISDN, heb hier @home breedband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Pakjebakmeel schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:23:
[...]

Heb even versatel gebeld met dit verhaal; in het begin haalde ik 1.6-1.8 MB/s. Nu nog maar 1.55MB/s speedcap waarschijnlijk dus aangezien de lijn de hogere snelheid wel aankan.

Versatel technisch medewerker had naar mijn lijn gekeken en beweerde dat hij 1.9MB/s haalde in een test naar mijn modem toe en dat de lijn NIET was gecapped. :(

Zal binnenkort even een ander modem installeren om te kijken of het aan dat versatel modem ligt :D
Zelfde probleem heb ik ook gehad. Ik moet zeggen dat het een dag na mijn telefoontje met Versatel ineens was opgelost...'k haal nu weer 1.9MB/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb die servicedesk van ze gebeld. Uitgelegd dat ik volgens de BB site op 3500m afstand zat. Dit resulteert waarschijnlijk in een snelheid van 6-7Mb. Ik kan daar niet mee akkoord gaan en wil dit zwart-op-wit vastleggen. Maar dat gaat niet zegt ze dan. Ik kan wel de toezegging krijgen dat ik een 20Mb verbinding krijg. Toen vertelde ik haar dat het niet werd gegarandeerd en dat het ook zo op hun eigen site te lezen is. "Ja maar u moet er altijd rekening mee houden dat een ISP u niet de volle snelheid kan garanderen". Kan ik mee leven. Maar meer dan 50% daling vind ik teveel van het goede. Hoe dan ook, na een lang gesprek kon ik geen afspraak maken over annulering van het product mocht de snelheid zakken onder de 8Mb. Dikke snikkel in dat geval denk ik dan. Ze kon mij nieteens de afstand tot de centrale vertellen. Vriendelijk, dat zijn ze wel. Maar de medewerking met de klant vind ik absoluut minder. Ik wil best het product. Mocht blijken dat het niet werkt zoals ik wil, dan moet ik het ook kunnen annuleren. Al met al heb ik maar bedankt voor het Versatel product. Wordt afzien thuis zonder internet :(

Ik heb nu KPN basic en daar haal ik ook maar 440kb/s ipv 750kb/s die je zou verwachten. Ik zoek wel verder :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Biposto schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:59:
Heel verhaal

Ik heb nu KPN basic en daar haal ik ook maar 440kb/s ipv 750kb/s die je zou verwachten. Ik zoek wel verder :/ .
Tja, als hun het niet willen houd het op, ik kan alleen maar tips geven die ik hoor.

Over dat andere probleem, heb je toevallig een speedtouch modem ? Kan zijn dat die stuk is namelijk, ik heb er zelf nu ook last van, alleen KPN werkt niet echt mee, maar daar verzinnen we nog wel iets op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Hehehe, nee man. Ik heb nog een oldskool Alcatel. Ik kom overigens sinds vanmiddag tot 640kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
Biposto schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:59:
Ik heb die servicedesk van ze gebeld. Uitgelegd dat ik volgens de BB site op 3500m afstand zat.

*knip*

Ik krijg via de BBned postcode check http://pcdb.bbned.nl/ een afstand van 2170 m. Nu heb ik gisteren met de storingsdienst van kpn gebeld, en die geven aan dat mijn lijn 3040 m lang is. Dat is wel een verschil.
Om een lang verhaal kort te maken, bel even met 0800-0407, dan particulier, dan kiezen voor telefoon (niet voor adsl, dan word je weer uit dat menu geklooid). Wie weet geven die wel een heel andere afstand aan.
Wie spreekt de waarheid? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit klopt inderdaad. postcode check kan er naast zitten. ipv 1850 meter 3100 meter. KPN kan dit adhv je telefoonnummer meten. Bij mij is het 2150 meter . Lijncheck was iets van 2350 meter ... aardig ok dus die pc check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:08:
Ik heb online virurscanner gedaan die vind ook niks meer. en ik heb adaware gebruikt die vind ook verder niks. Verder heb ik bitdefender 9. die heeft ook antispyware en hele scale aan anti blabla dingen. Maar niks vind wat daarvoor vind ik het zo vreemd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
.\system <---> Total sent: 0 Bytes. Total received: 0 Bytes.
Open ports...
0.0.0.0 : 445 <---> [TCP] Listening...
192.168.1.6 : 138 <---> [UDP] Listening...
192.168.1.6 : 139 <---> [TCP] Listening...
192.168.1.6 : 137 <---> [UDP] Listening...
0.0.0.0 : 445 <---> [UDP] Listening...

Dit is wat firewall aangeeft, hij staat nu op deny omdat ik het niet helemaal vertrouw. Maar goed na nog keer scannen vond geen 1 programma wat.
op zich is er niks aan de hand met die listening netbios porten. Doet vrij weinig als je je windows up to date hebt en je niet file en printer sharing hebt aanstaan.

ik heb sygate firewall. Geeft ook het data verkeer weer als er iets aan de haak is. soort van DUmeter dus. dit is voor mij de beste firewall die veel kan weergeven op een makkelijk manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:52:
oh ja nog even dit. check ook of je die emails wel echt van versatel krijgt.

X-RelayHost: XXX.XXX.XXX.XXX staat er in je email. of stuur er eentje terug of ze meer informatie willen geven. Zet ook je firewall aan om op bepaalde programma packet logging op los te laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eweka komt volgens mij ook nie hoger dan de 1550kb als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ik had laatst ook een mailtje van Versatel Abusedesk <abuse@versatel.nl> :P
(en een week later een brief, ging gelukkig over hetzelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 01:52:
Eweka komt volgens mij ook nie hoger dan de 1550kb als het goed is
Ze adverteren dat je 20 Mb/s kunt halen.
Maar of ik nu een 100 MB file vanaf de Versatelserver haal of via Eweka download, bij beiden is de snelheid gelijk: +/- 1.5 MB/s.

Ik zal even de helpdesk contacteren en vragen of ze mijn lijn willen doormeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:58:
[...]

Ze adverteren dat je 20 Mb/s kunt halen.
Maar of ik nu een 100 MB file vanaf de Versatelserver haal of via Eweka download, bij beiden is de snelheid gelijk: +/- 1.5 MB/s.

Ik zal even de helpdesk contacteren en vragen of ze mijn lijn willen doormeten.
Ik geloof niet dat je veel te klagen hebt, ik veronderstel dat je toch aan je max zit (tenzij de telefooncentrale 1 straat verderop is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pannenkoekkie schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:07:
[...]

Ik geloof niet dat je veel te klagen hebt, ik veronderstel dat je toch aan je max zit (tenzij de telefooncentrale 1 straat verderop is)
De centrale staat om de hoek, 130 meter van waar ik woon.

Ik heb inderdaad niets te klagen, 1.5 MB/s is rap genoeg.
Maar ik lees op deze draad dat Versatel de lijnen knijpt en bij navraag van gebruikers soms de lijnen open worden gezet en opeens wel de volle mep wordt gehaald. Ik ga het dus gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
ok volgens mij is alles weer schoon bij me. Geen mails meer ontvangen vandaag. Heb een backup terug gezet en gelijk virusscanner geinstalleerd en de hele mikmak. Nou maar hopen dat het wegblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Vergeet vooral een firewall niet, kerio is een goede gratis firewall (stond ook in de mail van versatel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:48:
[...]

De centrale staat om de hoek, 130 meter van waar ik woon.

Ik heb inderdaad niets te klagen, 1.5 MB/s is rap genoeg.
Maar ik lees op deze draad dat Versatel de lijnen knijpt en bij navraag van gebruikers soms de lijnen open worden gezet en opeens wel de volle mep wordt gehaald. Ik ga het dus gewoon proberen.
Geen gek idee inderdaad.
Ik zit vaak ook echt precies op 1.55 MB/s en dan zie je dat ’ie eigenlijk nog sneller wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
aangezien ik de schijt krijg van dat klote modem van versatel, en geen password heb, of hem kan vervangen, had ik het volgende bedacht:

ik flikker een eigen bsd router er tussen (dus zo: WAN---modem---BSDbak---LAN)
en die BSDbak pleur ik de DMZ.

nou vroeg ik mij 2 dingen af:

A) blijft het ip (op de BSDbak) dan wel hetzelfde, aangezien er maar 1 dhcpclient zit in het netwerk en een "vast" ip makkelijker is bij het configgen
B) omzeil ik zo de firewall e.d?

waarom geven ze niet gewoon het wachtwoord, stelletje kloothommels.

bij demon kon je het zo krijgen, en ik had een bridged modem, stuk relaxter

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
hjs schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:29:
Vergeet vooral een firewall niet, kerio is een goede gratis firewall (stond ook in de mail van versatel)
Ik heb defender 9 internet security daar zit ook een firewal in en bevalt me allemaal prima tot zover, vind veel houd alles schoon. en veel updates op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_Butcha schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:43:
aangezien ik de schijt krijg van dat klote modem van versatel, en geen password heb, of hem kan vervangen, had ik het volgende bedacht:

ik flikker een eigen bsd router er tussen (dus zo: WAN---modem---BSDbak---LAN)
en die BSDbak pleur ik de DMZ.

nou vroeg ik mij 2 dingen af:

A) blijft het ip (op de BSDbak) dan wel hetzelfde, aangezien er maar 1 dhcpclient zit in het netwerk en een "vast" ip makkelijker is bij het configgen
B) omzeil ik zo de firewall e.d?

waarom geven ze niet gewoon het wachtwoord, stelletje kloothommels.

bij demon kon je het zo krijgen, en ik had een bridged modem, stuk relaxter
password is standaard user/user van de versatel modem suc6 ermee

Mvg Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik denk dat hij bedoelt dat ie wachtwoor dniet krijgt om de rest te veranderen. Maar goed dat is nou 1 maal zo en je kan helaas bij mij weten ook geen andere modem er aan hangen. Maar goed dat weet ik dus niet helemaal zeker :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Je kan er heus wel andere modems aan hangen hoor, je hebt alleen geen username + password voor inloggen ;)

Ik ben inderdaad van mening dat mensen gewoon zelf die beslissing moeten nemen, wel of geen eigen modem, aangezien dit echt niet handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Nou ja, ik geef ze nog wel even het voordeel vd twijfel. Ik kan me voorstellen dat ze de eerste periode problemen door foute instellingen van users willen voorkomen om hun aandacht meer te kunnen richten op problemen van Versatel zelf. Om dan later als zij alles op de rails hebben het misschien wel open te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
TheLemon schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:06:
Nou ja, ik geef ze nog wel even het voordeel vd twijfel. Ik kan me voorstellen dat ze de eerste periode problemen door foute instellingen van users willen voorkomen om hun aandacht meer te kunnen richten op problemen van Versatel zelf. Om dan later als zij alles op de rails hebben het misschien wel open te zetten.
Geef ik je best gelijk in, maar nu zijn de problemen voor een deel naar mij opgeschoven.. Ik durf dat draadloze netwerk nauwelijks aan te zetten doordat ik wpa niet kan gebruiken.

Ik zit hier midden in de stad en de enige draadloze netwerken die ik hier kan ontvangen (een stuk of zes) zijn compleet dichtgetimmerd.. en dat is bepaald niet zonder reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
scorpion303 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 01:53:
[...]

Geef ik je best gelijk in, maar nu zijn de problemen voor een deel naar mij opgeschoven.. Ik durf dat draadloze netwerk nauwelijks aan te zetten doordat ik wpa niet kan gebruiken.

Ik zit hier midden in de stad en de enige draadloze netwerken die ik hier kan ontvangen (een stuk of zes) zijn compleet dichtgetimmerd.. en dat is bepaald niet zonder reden...
Ken je ook niet tijdenlijk even mac filter aanzetten plus wep 128bit? das toch al iets dan. Kan me wel voorstellen dat jehet goed dichtgetimmerd wil maar die 2 dingen das tegen de gemidelde leek al wel voldoende afweergeschut :) maar goed just my 2 cents. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een vraag....

Overal zijn we al aan het proberen om nummerweergave in te schakelen, maar ik kan het echt NERGENS vinden. Ben ik nu zo scheel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:43:
Ik zit met een vraag....

Overal zijn we al aan het proberen om nummerweergave in te schakelen, maar ik kan het echt NERGENS vinden. Ben ik nu zo scheel ?
Dat ligt eraan of je toestel dat ondersteunt, Versatel maakt gebruik van een ander signaal (FSK) dan KPN (DMTP geloof ik). In mijn geval werkt de nummerweergave ook niet meer, ik heb een Chicago 440S van de KPN (Idem als de Siemens A200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

®Otto schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:54:
[...]

Dat ligt eraan of je toestel dat ondersteunt, Versatel maakt gebruik van een ander signaal (FSK) dan KPN (DMTP geloof ik). In mijn geval werkt de nummerweergave ook niet meer, ik heb een Chicago 440S van de KPN (Idem als de Siemens A200).
KPN maakt gebruik van de DTMF standaard idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een antwoord gekregen waarom ik 1.5 MB haal ondanks dat ik 130 van de centrale zit.

Volgens Versatel ligt miijn snelheid boven de norm. Welke norm dat is zeggen ze niet.
Als Versatel zijnde kun je natuurlijk je norm heeeeeel laag stellen, laten we zeggen 10 Mb. In zo'n geval haalt waarschijnlijk bijna iedereen de norm en is er natuurlijk geen enkel probleem.

Ze kwamen ook met andere argumenten zoals, wormen en virussen, en dat er misschien programmas op de achtergrond draaien die allemaal bandbreedt opeisen. In mijn geval is dat niet. Heb alleen een firewall (Kerio) en een viruskiller (AVG) draaien.

Ik vind het maar een zwakke excuus om niet te voldoen aan de maximum snelheid. Dit bevestigt mijn vermoedens dat er flink wordt geknepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Die 20Mbit is voor alle diensten samen genomen, oftewel TV, Telefonie en internet. Bij mijn 4Mbit abo hebben ze een vaste hoeveelheid gereserveerd voor TV en Telefonie, dat wordt in de modem geregeld. Zou het niet zo kunnen zijn dat bij het 20Mbit abo hetzelfde gebeurt.

Ze kunnen het op zich verkopen, want je hebt gewoon 20Mbit ADSL in totaal. Ik kan me voorstellen dat ze geen zin hebben in uitvallende TV of Telefonie bij klanten en dat ze daarom gewoon een veilige marge inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Als ze die 4mbit zeg maar ingebouwd hebben voor je decoder dan zou je als je tv kijkt niet langzamer moeten gaan downloaden 20 word dan 16 mb (of 15 in meeste gevallen) nou ok prima maar als ik nu tv ga kijken of een serie dan download ik met 11Mbit ongeveer dat gaat er dus gewoon van af. Ze reserveren dat dus niet. Ik weet gewoon 100% zeker dat me verbinding meer aan kan dan dat hij nu laat zien. Maar ook ik krijg standaard mailtje (had ik via consumentenbond gedaan) met 1 of ander zwak verhaal dat het TOT 20mbit is ja zo lust ik er nog wel meer. Maar goed ben verder tevreden hoor laat daar geen misverstand over zijn maar ze knijpen gewoon klaar.

[ Voor 20% gewijzigd door WeAreLegion op 14-01-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb een aantal vraagjes omdat er nogal wat problemen zijn(in dit topic), en wil daar graag een antwoord op voordat ik het aanvraag:

1. Wij hebben hier een netwerk met 4 computers, nu hebben wij gewoone een router die dat verdeeld, het is zo bij ons:

Router -> pc 1
Router -> pc 2
router -> hub -> pc 3
hub -> pc 4

Zou dit lukken als we versatel hebben, dus na de modem van versatel zelf gewoon deze opstelling weer nemen?

2. pc 1,2 gebruiken alleen internet exploren(alleen site's checken), pc 4 gebruikt limewire, kan iemand ong zeggen(als ik 15Mb haal) wat pc3 dan ong overhoud?

3. Verder is het toch gewoon dat als ik 15Mb haal, en ik kijk dan TV 11Mb ong overhoud?

4. Ik had ook nog een vraag over de decoder, ik zelf hou wel van voetbal, mijn vader, moeder, broer wat minder, daarom krijg ik de decoder op mijn kamer, dat is dus boven. Kan dit? of heb ik dan allerlei dingen nodig dat het bij mij pas werkt?

Bedankt(beetje veel vragen maar jullie helpen me er écht mee :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
matsume schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:00:
Ik heb een aantal vraagjes omdat er nogal wat problemen zijn(in dit topic), en wil daar graag een antwoord op voordat ik het aanvraag:

1. Wij hebben hier een netwerk met 4 computers, nu hebben wij gewoone een router die dat verdeeld, het is zo bij ons:

Router -> pc 1
Router -> pc 2
router -> hub -> pc 3
hub -> pc 4

Zou dit lukken als we versatel hebben, dus na de modem van versatel zelf gewoon deze opstelling weer nemen?

Je heb op het versatel modem 2 poorten die je kan gebruiken en daar kan je idd gewoon een router aan hangen. Dus neem aan dat jou opstelling dan gewoon ook werkt (het blijft dus eigenlijk gewoon het zelfde komt gewoon nieuwe modem voor met DHCP. Daar sluit je router op aan en die verdeelt het weer over de rest.

2. pc 1,2 gebruiken alleen internet exploren(alleen site's checken), pc 4 gebruikt limewire, kan iemand ong zeggen(als ik 15Mb haal) wat pc3 dan ong overhoud?

Dat ligt er maar net aan wat op dat moment die andere pc's doen he. Als die alleen maar surfen en limewire beetje upload (niet helemaal open zetten) en beetje download dan houd je voor pc3 de rest over. En dat werkt voor de rest natuurlijk ook zo.

3. Verder is het toch gewoon dat als ik 15Mb haal, en ik kijk dan TV 11Mb ong overhoud?

Jah de 4mbit die word van je huidge download snelheid afgehaald je houd dan mocht je 15mbit of hoger halen idd 11mbit over of meer.

4. Ik had ook nog een vraag over de decoder, ik zelf hou wel van voetbal, mijn vader, moeder, broer wat minder, daarom krijg ik de decoder op mijn kamer, dat is dus boven. Kan dit? of heb ik dan allerlei dingen nodig dat het bij mij pas werkt?

Voorzover ik weet is dat gewoon mogelijk als je modem benenden zet moet je gewoon UTP kabel naar decoder trekken en aansluiten (port 3 of 4 moet ie op). En dan heb je gewoon tv dat maakt verder niet zoveel uit. Monteur kan dit volgens mij wel voor je regelen.

Bedankt(beetje veel vragen maar jullie helpen me er écht mee :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels weer antwoord gekregen van Versatel.
Ze blijven er bij dat de verbinding binnen de norm en naar behoren werkt.
Ze weigeren ook steeds een meting uit te voeren.

Het heeft dus weining zin om in discussie te gaan ivm met het knijpen of het niet halen van de volle 20 Mb ook al woon je 130 m van de centrale af.

Ach ja, zoals Lordhades al zei, ik ben op zich wel tevreden en zal er maar mee moeten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:32:
[...]

KPN maakt gebruik van de DTMF standaard idd...
Ja dat kan best, maar ik zou nummerweergave ergens moeten instellen op internet. En dat kan ik juist niet vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Als je inlogt bij mijn Versatel, kun je bij Versatel Telefonie je Abonnement instellingen bekijken/wijzigen. Daar kun je ook je nummerweergave aan/uitzetten.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 09:28:
Ik heb een antwoord gekregen waarom ik 1.5 MB haal ondanks dat ik 130 van de centrale zit.

Volgens Versatel ligt miijn snelheid boven de norm. Welke norm dat is zeggen ze niet.
Als Versatel zijnde kun je natuurlijk je norm heeeeeel laag stellen, laten we zeggen 10 Mb. In zo'n geval haalt waarschijnlijk bijna iedereen de norm en is er natuurlijk geen enkel probleem.

Ze kwamen ook met andere argumenten zoals, wormen en virussen, en dat er misschien programmas op de achtergrond draaien die allemaal bandbreedt opeisen. In mijn geval is dat niet. Heb alleen een firewall (Kerio) en een viruskiller (AVG) draaien.

Ik vind het maar een zwakke excuus om niet te voldoen aan de maximum snelheid. Dit bevestigt mijn vermoedens dat er flink wordt geknepen.
Ik heb laatst ook gemaild met de vraag wanneer de speedcap zou worden verwijderd. Kreeg toen eerst een mail dat ik binnen de norm zat blabla. Daarop heb ik gereageerd dat dat niet mijn vraag was en kreeg hierop van die standaard mailtjes over bits en bytes, wormen en virussen, er zaten zelfs wat taal en spelfouten in. Toen ik daarna aandrong en liet merken dat ik met zo'n antwoord niet tevreden was, kreeg ik te horen dat het niet bekend was wanneer de speedcap eraf zou gaan.

Ik ben echt wel tevreden met Versatel, maar ik blijf het belachelijk vinden dat je een snelheid hebt tot 15,3 Mbit/s en niet tot 20 Mbit/s waar ze mee adverteren.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.