Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.809 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Glival schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:13:
[...]

Bedoel je dan ADSL bij Versatel en telefonie via ADSL bij een andere aanbieder op 1 lijn?
Dat gaat natuurlijk niet met 1 lijn ;)
Gewoon zoals ik heb met Kpn, begin met 1 jaar Versatel adsl en valt het tegen dan kun je zo naar een andere provider
Behalve een modem dat een beetje ziek is heb ik weinig te klagen trouwens; hoewel ik er vroeg bij was (in juli aangesloten) viel het best mee met de problemen en heb ik alleen in het begin even een wegvallende verbinding gehad.
Administratief klopt het inmiddels wel bij mij, de afrekeningen verlopen nu normaal, terwijl er eerst een hele tijd geen facturen kwamen (best vreemd als je al Versatel klant was met adsl family) :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:46
MSoft06 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:18:
De gebruiker hierboven, wilde een snelle internet verbinding en verlaging qua telefoonkosten.

XS4ALL komt nu ook al met ADSL2+ abonnementen, en daarmee blijft versatel niet de enige op de markt op dit moment, en dan nog maar niet te spreken over Wanadoo.

Kortom, neem versatel puur als je voetballen wilt zien, en als je kan wachten, kijk je lekker naar talpa ?

Tuurlijk is die prijs lokkend, maar ik zie alsmaar problemen ontstaan en de administratie is 1 grote chaos binnen versatel, als ik het mocht zeggen, neem het niet.
mischien ligt het wel aan de monteur die het installeert...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Devian schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 03:55:
[...]

Maak daar maar monteurs van :P
Bij mij lukte het niet om een rj45 stekkertje goed te knijpen, eerst draadjes verkeerd erin en bij de 2e poging trok ik de connector zo los, goed gereedschap is het halve werk 8)7
Vervolgens wilde het telefoondoosje niet echt makkelijk terug tegen de muur, vraagt ie of ik dat wil doen :X
Toen vroeg hij m'n emailadres om de decoder aan te melden, vult ie het hele adres in en werkte het uiteraard niet |:(
Monteur was al weer weg, toen heb ik zelf maar ff geprobeerd wat erin moest staan :/

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy-Andre op 24-12-2005 12:17 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
Devian schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 03:55:
[...]

Ik snap deze opmerking niet :S Misschien dat je deze kan toelichten
Speedy-Andre schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:15:
[...]

Maak daar maar monteurs van :P
Bij mij lukte het niet om een rj45 stekkertje goed te knijpen, eerst draadjes verkeerd erin en bij de 2e poging trok ik de connector zo los, goed gereedschap is het halve werk 8)7
Vervolgens wilde het telefoondoosje niet echt makkelijk terug tegen de muur, vraagt ie of ik dat wil doen :X
Toen vroeg hij m'n emailadres om de decoder aan te melden, vult ie het hele adres in en werkte het uiteraard niet |:(
Monteur was al weer weg, toen heb ik zelf maar ff geprobeerd wat erin moest staan :/
Zou je mij willen msg-en hierover wie dat was ? Mail me maar

[ Voor 60% gewijzigd door MSoft06 op 24-12-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ten eerste wil ik even zeggen dat ik nieuw modem heb gekregen.
Op het eerste gezicht zeg ik dat alles in orde is nu,maar ik wacht ff af.
Heb donderdag toen versatel kwam de geschiedenis eens weg gegooid omdat ik niet op dat moment thuis was.(me vader wel)
Dat had ik gedaan om te kijken wat hun zoal doen als ze de verbinding gaan testen.
Dus na aankomst thuis meteen gaan kijken en kom ik tot de conclusie dat ze gewoon naar speedtest gaan.Niet meer niet minder.
Ik vind dat als ze iets gaan testen dat ze op zijn minst eens een pingtest uitvoeren onder cmd.
Met daarbij een trace,want speedtest is niet .......uhm...ja je weet wel.
En ik vind als je als monteur ergens komt waar over een bepaald iets geklaagd word dat er dan ook naar gekeken word.Schijnbaar NIET dus.
Daarbij vind ik dat de monteurs eens wat rustiger met alles om moeten gaan wat niet van hun is :( .
Ik had namelijk de dvd met scart ingestoken in me tv....trekt hem er vervolgens uit en duwt die van de decoder erin...dit kan ik nog snappen dat de dvd er dan uit moet......MAAR ZEG DAT DAN OOK ERBIJ !!!!.
Nu weet IK dat....maar stel er zijn mensen die dat niet weten....die gaan zich afvragen waarom hun dvd speler het niet meer zou doen.
Ook zijn de monteurs erg ruw met datgene wat ze doen.Kijken niet uit....gooien de deuren overal tegen aan,zetten bepaalde materialen die weg gehaald moeten worden i.v.m het werk dat ze moeten doen gewoon tegen de muur aan waardoor er gewoon krassen in het stucwerk zijn gekomen.
Totaal GEEN uitleg gekregen hoe alles werkt....tis gewoon.....BEKIJK HET MAAR.

Ik vind dit NIET kunnen....maar das mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:17:
Zo ten eerste wil ik even zeggen dat ik nieuw modem heb gekregen.
Op het eerste gezicht zeg ik dat alles in orde is nu,maar ik wacht ff af.
Heb donderdag toen versatel kwam de geschiedenis eens weg gegooid omdat ik niet op dat moment thuis was.(me vader wel)
Dat had ik gedaan om te kijken wat hun zoal doen als ze de verbinding gaan testen.
Dus na aankomst thuis meteen gaan kijken en kom ik tot de conclusie dat ze gewoon naar speedtest gaan.Niet meer niet minder.
Ik vind dat als ze iets gaan testen dat ze op zijn minst eens een pingtest uitvoeren onder cmd.
Met daarbij een trace,want speedtest is niet .......uhm...ja je weet wel.
En ik vind als je als monteur ergens komt waar over een bepaald iets geklaagd word dat er dan ook naar gekeken word.Schijnbaar NIET dus.
Daarbij vind ik dat de monteurs eens wat rustiger met alles om moeten gaan wat niet van hun is :( .
Ik had namelijk de dvd met scart ingestoken in me tv....trekt hem er vervolgens uit en duwt die van de decoder erin...dit kan ik nog snappen dat de dvd er dan uit moet......MAAR ZEG DAT DAN OOK ERBIJ !!!!.
Nu weet IK dat....maar stel er zijn mensen die dat niet weten....die gaan zich afvragen waarom hun dvd speler het niet meer zou doen.
Ook zijn de monteurs erg ruw met datgene wat ze doen.Kijken niet uit....gooien de deuren overal tegen aan,zetten bepaalde materialen die weg gehaald moeten worden i.v.m het werk dat ze moeten doen gewoon tegen de muur aan waardoor er gewoon krassen in het stucwerk zijn gekomen.
Totaal GEEN uitleg gekregen hoe alles werkt....tis gewoon.....BEKIJK HET MAAR.

Ik vind dit NIET kunnen....maar das mijn mening.
Zonder capslock begrijpen we het ook wel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ziet er een beetje uit als een monteur die normaal in de bouw zit en nu dit soort klusjes tussendoor doet, dat leek bij mij ook wel zo.
Maar goed, Imtech is wel met de kwaliteit bezig, a.s. dinsdag komen ze kijken hoe de installatie een half jaar geleden bij mij is uitgevoerd en toevallig heb ik nu ook een gaar modem.
De instructie aan de klant laat idd te wensen over, ik moest de informatie uit hem trekken, maar hij bleef wel beleefd en ging niet zomaar kabels los trekken ;)
Het draadloze gedeelte werd geheel niet getest, kennelijk is 1 werkende vaste aansluiting voldoende.
Nu is het wel zo dat er een beperkte tijd staat voor de installatie en Versatel zou ook wel vooraf meer info kunnen geven zodat je direct aan de slag kunt.
Dit soort dingen heb ik ook ingevuld toen ik een kleine enquette van Versatel gemaild kreeg.
Inmiddels kun je veel info op de website van Versatel vinden, maar dan moet je verbinding wel werken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
MSoft06 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:52:
[...]

Ik snap deze opmerking niet :S Misschien dat je deze kan toelichten

[...]
ach, hou het er maar op dat ik ook dingen weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik zou ze toch graag willen weten als dat kan, desnoods stuur je me een mail erover oid als het niet wereldkundig gemaakt mag worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit weekend veel series, films, etc in de 'thuisbioscoop'. top.

maar: mijn 4mb abbo ziet wel de zender ned1,2,etc, maar kan ik niet selecteren.

Kunnen de 20mb abbo's dit weekend wél Discovery, etc kijken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Devian schreef op zondag 25 december 2005 @ 04:27:
[...]

ach, hou het er maar op dat ik ook dingen weet
lekker aardig weer, zo komen we niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:22:
dit weekend veel series, films, etc in de 'thuisbioscoop'. top.

maar: mijn 4mb abbo ziet wel de zender ned1,2,etc, maar kan ik niet selecteren.

Kunnen de 20mb abbo's dit weekend wél Discovery, etc kijken???
Ja, dat kan al tijden.
Alleen bij live wedstrijden heb je minder tvkanalen en veel voetbalkanalen.
Op dit moment heb ik gewoon Discovery en om de een of andere reden ook flodder O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 17:59:
[...]

Ik heb dit ook, alleen zijn die kosten 16,37 excl. BTW...

Mag dit maar zo????? Volgens mij heb ik een opzegtermijn van een maand heb gehad!
Nog meer mensen die op hun afrekening van de KPN (beeindiging KPN) een bedrag zien die te maken heeft met kosten t.a.v. opzegtermijn?

Ik ga komende week maar eens bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik ben sinds vorige week overgestapt van @home breedband naar versatel 20 mb live voetbal en telefonie. Monteur kwam vorige week netjes op tijd en heeft alles keurig geinstalleerd.
Tot nu toe geen enkele storing gehad. Alleen telefonie werkt nog niet volledig.
De tweede telefoonlijn werkt niet. Ik heb het tweede telefoonnummer wel al ontvangen van versatel. Wanneer ik echter een tweede toestel inplug op tel2 op het modem hoor ik geen kiestoon. Iemand hier misschien en oplossing voor? Bij versatel werd verteld dat het nummer bij kpn nog niet "geporteerd" ?is.
Verder dus zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:09:
Hallo,
ik ben sinds vorige week overgestapt van @home breedband naar versatel 20 mb live voetbal en telefonie. Monteur kwam vorige week netjes op tijd en heeft alles keurig geinstalleerd.
Tot nu toe geen enkele storing gehad. Alleen telefonie werkt nog niet volledig.
De tweede telefoonlijn werkt niet. Ik heb het tweede telefoonnummer wel al ontvangen van versatel. Wanneer ik echter een tweede toestel inplug op tel2 op het modem hoor ik geen kiestoon. Iemand hier misschien en oplossing voor? Bij versatel werd verteld dat het nummer bij kpn nog niet "geporteerd" ?is.
Verder dus zeer tevreden.
Aan het begin van de portering (overnemen van je kpn-nummer door versatel), zal TEL2 nog niet in gebruik zijn. Het 2e versatelnummer zal dan al wel werken op TEL1. Als de overzetting éénmaal gereed is, zal het versatelnummer doorschuiven naar TEL2, en is je KPN-nummer werkzaam op TEL1.
Al met al klopt het dus dat TEL2 op dit moment nog niet werkt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik zal rustig afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
Sinds vanmiddag heb ik ook Versatel 20Mb met voetbal en telefonie. De decoder deed in het begin nogal vaag (Javascript errors, zappen werkte niet, en TV was blokkerig en laggy), maar nu werkt 'ie perfect dus misschien dat de laatste update nog niet binnen was. Internet was ook niet echt snel (100mb.bin kwam binnen met snelheden tussen de 600 en 1000 KB/s), maar na het uitschakelen van de XP firewall (op aanraden van de helpdesk) heb ik een constante download van ~1400 KB/s (en dat komt geloof ik overeen met de speedcap?). Volgens de helpdesk waren de waarden van mijn modem prima, dus de lijn is wel in orde (ik woon minder dan 1KM bij de centrale vandaan). Telefoon incl. nummermelding werkt ook prima, al zoemt 'ie wel een beetje.

De monteur heeft de kabel van modem naar decoder via een paar deuren en een trap neergelegd, daar moest ik maar een nettere oplossing voor zoeken. Da's eigenlijk het enige waarvoor ik 'm nodig had, modem, telefoon en decoder aansluiten lukt me zelf ook nog wel :P

Al met al ben ik tot nu toe tevreden. Ik betaal, na aftrek van KPN-kosten, ongeveer 12 euro p/maand meer t.o.v. m'n oude abonnement, en voor die 12 euro heb ik 1200KB/s extra, een paar digitale TV-zenders waaronder eredivisie-voetbal en films in de "videotheek" (nog erg weinig trouwens), en een 2e telefoonlijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok nog even over de monteur,want ik lees hier verglijkbare ervaringen.
Ben eind september aangesloten(4 maanden na aanvraag),en nu werkt het al een lange tijd zonder problemen.Na 1,5 week geen voetbal gehad te hebben en vele uren telefoonplezier met de helpdesk is ook dit opgelost==>geen klachten verder.

De Monteur:
Was 7 uur aanwezig,en had dus nog 1 uur.En was van Cable one.Een blik op zijn gereedschapskoffer deed mij reeds het ergste vermoeden.Ben nog tijdje leermeester geweest in electro,en deze praxis gereedschapskoffer bevatte wel 1 schroevendraaier(afgekloven)/botte veel te grote kabelschaar.3 RJ45 connectors,niet gecertificeerd krimpgereedschap (lees plastic hema ding)veel cement en beton====>Bouwmonteur dus.
Meneer ving aan met zijn te kleine schroevendraaier de telefoonaansluiting te open,en zo snel mogelijk te bewegen snel snel,vlug vlug.Pleurt 20m snoer neer de trap omhoog.Trapt de kabels erin, na dit een tijdje gadegeslagen te hebben heb ik de moteur verzocht internet te laten zien op één PC.

De volgende dag een goede krimptang geregeld,voldoende connectors, en de hele installatie zelf opnieuw vanaf de hoofdaansluiting gelegd.Tevens ging de snelheid omhoog, niet vreemd als ik later zie dat geen enkele van de door de monteur aangesloten connectors goed is aangeknepen/trekontlasting e.d. draadlengte +/- 2,5cm(sluit makkelijk aan).

Lang verhaal,mijn conclusie:Als ik de keus zou hebben om het over nieuw te doen zou ik er nooit meer aan beginnen,ondanks dat ik nu tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Laatst online: 03-03 16:30
Ik zit er over te denken om versatel te nemen. Nu heb ik het vermoede (na lezen veel adsl2+ berichten) dat als ik versatel 20Mbit verbinding neem daar niet veel van overblijft (6-7Mb), zit namelijk op 3616 meter v/d centrale.
Klopt mijn vermoeden dan ook dat als er dan tv gekeken gaat worden dat ik dan helemaal niets tot weinig overhoudt? Ben alleen nog niet tegen gekomen hoeveel Mbits er afgaan bij gebruik telefoon (VIOP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

zie knopje home page @ pro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Ik begrijp dat het bijgeleverde modem
Het modem is + wireless accespoint+router...

is het mogelijk om het wireless gedeelte uit te zxetten en het modem/router in bridge mode te zetten zodat ik mijn eigen router kan gebruiken.??

Mogelijk dat eht al behandelt is maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

tuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Ybox schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:01:
Ik zit er over te denken om versatel te nemen. Nu heb ik het vermoede (na lezen veel adsl2+ berichten) dat als ik versatel 20Mbit verbinding neem daar niet veel van overblijft (6-7Mb), zit namelijk op 3616 meter v/d centrale.
Klopt mijn vermoeden dan ook dat als er dan tv gekeken gaat worden dat ik dan helemaal niets tot weinig overhoudt? Ben alleen nog niet tegen gekomen hoeveel Mbits er afgaan bij gebruik telefoon (VIOP).
Ja klopt, met die lengte kom je onder de min grens voor wat je nodig hebt.
(4Mb internet + 4,5Mb TV + 1Mb Tel = 9Mb en een beetje)

Als je dus je tante aan het bellen bent en ondertussen TV zit te kijken hou je te weinig over voor de minimale 4Mb NAT verbinding naar internet.

Ik heb ooit een klant aangesloten voor Versahel met een dikke 3 kilometer aan kabel. Zo uit mijn hoofd had hij maar 6Mb totaal. Hij moest van Versakwel wel even een jaar abonnement betalen zonder dat ze de dienst volledig kunnen leveren. Zuigers |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:48:
Ok nog even over de monteur,........
Heerlijk verhaal, heel herkenbaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trankilo schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:51:
[...]

Heerlijk verhaal, heel herkenbaar :9
En ook hier kwam in augustus een monteur langs.................... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
Ik zou zelf wachten met het nemen van versatel totdat er doe-het-zelf-pakketten geleverd worden. Dan heb je ook de mogelijkheid om, zodra je adsl2-signaal op de lijn staat, direct het nieuwe modem te installeren (mits je het pakket dan natuurlijk wel in huis hebt). Zo hoef je nooit meer dan een paar uur zonder interpret te zitten.

Wellicht dat het al eens behandel is, maar ik heb een vraag over VPN over versatel 20mb. Het wordt officieel niet ondersteund door de klantenservice. En in veel (zo niet alle) werkt het ook niet. Kan iemand mij uitleggen waarom dat is? VPN is toch gewoon een soort tunneltje over het internet zodat hij veiliger communiceren is met de tegenpartij. Dit heeft toch niets met zaken in de central te maken. Of zie ik dit verkeerd.

[edit]
Heb het vpn topic even doorgelezen, en zie nu dat het waarschijnlijk aan de firmwareupdate van het modem ligt. Dat zal dus gewoon afwachten tot de volgende update betekenen...

[ Voor 16% gewijzigd door Miek op 28-12-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Allemaal heel leuk om te lezen hoor, van die monteurs etc, maar ik vind ut nogal simpel om naar de monteur te wijzen.

Wijs voor de gein eens naar versatel, die geeft ons monteurs maar 2! uur de tijd voor een installatie, en dan moet je in die tijd boren > kabeltjes etc wegwerken ? Onmogelijk in sommige situaties, kortom, geen gezeur over die monteur, dat rijmt ook nog eens ... :P

Ik laat het de klant altijd zelf doen, aangezien dit later geen problemen geeft wanneer er foutief is geboord oid.

Wat betreft je vraag over VPN miek, geen idee, heb helaas zelf geen versatel lijn tot de beschikking, dus kan niks testen.

Ik zou graag willen weten, door wie jullie zijn aangesloten, om te zien of er inderdaad geknoei bij zit.

@ Ron555: Het modem kan je niet in bridge mode zetten, aangezien het modem "inbelt" en deze gegevens kan je niet achterhalen, wat je wel kan doen, is een accesspoint erachter neerzetten, manieren om dit te doen kan je vinden in het andere draadje: http://gathering.tweakers...message/24742306#24742306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan weet jij de voorwaarden niet van versatel.
Daar staat duidelijk in vermeld dat de monteur NIET boort.
Dan zou het in mijn ogen in een uurtje klaar moeten zijn.
Althans.....als ik de spullen pak...en ga ze vervolgens zelf aansluiten.
Ik vind (mijn mening) dat als er een monteur langs komt hij zeker een beetje uit zijn ogen kan en moet kijken.
Als wij b.v. dure spullen in huis hebben staan en de monteur gooit gewoon de deur open tegen die spullen aan dan vind ik dat niet kunnen.
Dan mag jij zo hoog en laag springen als je zelf wilt.
Daarbij komt dat we 2 honden hebben en meneer monteur laat gewoon de voordeur spannewijd open staan.
Vervolg 1 van de 2 honden sprint naar buiten(tis nog een kleine puppy).
Wat als er dan nu een auto aan kwam ?

Dat zijn bepaalde verantwoordelijke dingen waarmee je te maken krijgt als monteur.
Wat is er zo moeilijk aan om de deur even achter je dicht te doen.

• MSoft06
Ik praat ook niet alles! goed, ik let heus wel op dure dingen etc, maar leg dan eens uit waarom ik een boor bij mij moet hebben ? :)

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
MSoft06 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:07:
Allemaal heel leuk om te lezen hoor, van die monteurs etc, maar ik vind ut nogal simpel om naar de monteur te wijzen.

Wijs voor de gein eens naar versatel, die geeft ons monteurs maar 2! uur de tijd voor een installatie, en dan moet je in die tijd boren > kabeltjes etc wegwerken ? Onmogelijk in sommige situaties, kortom, geen gezeur over die monteur, dat rijmt ook nog eens ... :P
Ik bedoelde het niet negatief hoor, ik vind het alleen jammer dat 'ie het niet weg heeft gewerkt. Ik heb er geen probleem mee, dus ik heb gewoon getekend voor "klant gaat akkoord met bestaande bekabeling" o.i.d. Hij moest nog vanuit Overijssel naar ergens bij Amsterdam in de buurt rijden om 18:15. Hij was bij mij trouwens in 30-45 minuten klaar, niet echt problemen tegengekomen tijdens de installatie.

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Even over de honden (8>
No Offence, maar dan moet jij als klant zijnde, je honden bij je houden.
Er zijn nml ook monteurs die niks van honden moeten hebben.
vb, er wordt vaak opgedaan en dan komt er een hond op je afstormen (speels of niet, dat weet de monteur niet), vraagt de bewoner, ben je bang voor honden? 8)7 . Kom je lekker laat mee, zo'n vraag :r
ik vraag dan netjes, wil je die hond wegdoen? Zo niet, draai ik mij om, ben ik heel makkelijk in.
Als monteur zijnde voel ik mij aangesproken door sommige mensen hier, tuurlijk zittten er beunhazen tussen.
Alleen de toon hoe er hier over monteurs in het algemeen wordt gepraat staat mij niet aan, als degenen waar ik het over heb het echt zoveel beter weten, dan nemen ze bij de voordeur de MMM en STB aan van de monteur, tekenen voor een werkende installatie en doen ze het lekker zelf, dan ben je pas een vent.

installatie voorwaarden
btw, boren doen wij wel, vastzetten dmv spijkerclips, nietjes ook, kabeltrekken ook.
Zelfs als het flink tegenzit ben ik nog binnen 5 kwartier klaar en netjes.

[ Voor 41% gewijzigd door hdpaddy op 29-12-2005 01:22 ]

Just frame, wheels and engine

Verwijderd

macpaddy schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:13:
Even over de honden (8>
No Offence, maar dan moet jij als klant zijnde, je honden bij je houden.
Er zijn nml ook monteurs die niks van honden moeten hebben.
vb, er wordt vaak opgedaan en dan komt er een hond op je afstormen (speels of niet, dat weet de monteur niet), vraagt de bewoner, ben je bang voor honden? 8)7 . Kom je lekker laat mee, zo'n vraag :r
ik vraag dan netjes, wil je die hond wegdoen? Zo niet, draai ik mij om, ben ik heel makkelijk in.
Als monteur zijnde voel ik mij aangesproken door sommige mensen hier, tuurlijk zittten er beunhazen tussen.
Alleen de toon hoe er hier over monteurs in het algemeen wordt gepraat staat mij niet aan, als degenen waar ik het over heb het echt zoveel beter weten, dan nemen ze bij de voordeur de MMM en STB aan van de monteur, tekenen voor een werkende installatie en doen ze het lekker zelf, dan ben je pas een vent.

installatie voorwaarden
btw, boren doen wij wel, vastzetten dmv spijkerclips, nietjes ook, kabeltrekken ook.
Zelfs als het flink tegenzit ben ik nog binnen 5 kwartier klaar en netjes.
Ik weet dus dat VEEL problemen veroorzaakt worden door monteurs die echt de boel ruk aansluiten! JIJ mag een goede zijn maar dit geeft veel ellende voor klanten! maar ej dit is niet erg want het is immers niet voor iedereen begrijpelijk

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Ik probeer mijn werk goed te doen. eigenlijk ben ik heel slecht :? >:)
ff zonder dollen, hoevaak ik niet op storinkjes ben afgestuurd,waar notabene een monteur van een ander bedrijf was langs geweest, dat wil je niet weten.
Geloof mij maar, ik weet er alles van. je moest een weten wat voor rotzooi van een ander ik sosm zie, want dat is het, dan schaam ik mij gewoon tegenover die klanten dat Versatel (want die is eindverantwoordelijk) niet eens meer dezelfde monteur durft terug te sturen.
En dan is het zogenaamd een storing en als zodanig ingepland (ff tussendoor dus, 5 minuten werk), kom je daar, kan je de hele install gewoon overnieuw doen.

Just frame, wheels and engine

• Security

Security

it's just me

Hoe is het nu met moi:

Even voor de volledigheid ben per Oktober al bezig..

* Vele dagen verder veel communicatie via eigen website / Versatel intern en verscheidene monteurs.
  • Lijn valt nog steeds weg.
    • Internet is super instabiel
    • DTV valt weg
Wat gaat er nu gebeuren?

Poortmigratie in KPN centrale naar verwachting 10 Januari,

Wat is er al gedaan?

4 x monteur op bezoek gehad
2 x alles vervangen
1 x dtv decoder vervangen.
1 x herstel aansluiting.
KPN monteur had alles losgetrokken.

werkt het nu ?

Zie boven.

Verdere info volgt tzt.

[ Voor 21% gewijzigd door Security op 29-12-2005 08:29 ]

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 12:26
Ben zelf de 23e aangesloten en heb geen problemen, haal zo'n 13Mbit wat misschien ook nog komt door mijn langzame harde schijf die newsbin probeert bij te houden maar gok het er op dat ik wel een speedcap heb. Heb af en toe eens een piek naar de 20Mbit. Zit op zo'n 350 meter van de centrale.

De monteur was bij mijn in 20 minuten klaar. Hij hoefde geen kabels weg te werken dus dat scheelde weer wat werk. Hoorde van hem ook al dat er veel monteurs tussen lopen die de boel slecht aansluiten. Hij moest na mij naar een storinkje, zal wel zo'n geval zijn geweesd. Maakte hij er zelf van.

Bij mij is alles goed aangesloten en alles werkte meteen, heb geen telefonie dus dat kan ik niet testen. Kreeg netjes uitleg over de javascript foutmelding in de decoder en dat dat te maken had met een update die nog moest komen. Heb mijn linksys router gewoon aan mijn modem kunnen hangen in een dmz en de verbinding is nog niet offline geweesd.

Ik vind het persoonlijk met versatel wel meevallen. Zag nogal op tegen het hele gebeuren met alle verhalen hier maar ik ben 2,5 week eerder aangesloten dan bij mijn aanmelding op het contract stond en er zijn geen problemen.

• Security

Security

it's just me

ik zeg ook niet dat het bij iedereen misgaat.
bij mijzelf en enkele andere helaas wel
Maar ben blij dat het goed gegaan is, welke firma is er aan je deur geweest?
CableOne / Verdonk / ??

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 12:26
Geen van die twee, heb zo het werkrapport niet bij de hand dus dat kan ik niet nakijken. Ik dacht dat er maar 1 firma was voor ze.

• Security

Security

it's just me

je bedoelt imtech?Imtech ontvangt de opdracht en verstuurt deze naar de installateurs..
;)

[ Voor 68% gewijzigd door Security op 29-12-2005 11:26 ]

Verwijderd

Ondertussen al weer een maand aangesloten. De monteur die mij had aangesloten heeft volgens mij wel redelijk moeite gedaan het secuur aan te sluiten. Hij had voor de zekerheid ook de telefoon aansluiting doorgemeten van de meterkast naar aansluitpunt in woonkamer en nog wat draadjes opnieuw aangesloten.

Tot nu toe is mijn ervaring nog steeds positief. Nog niet echt problemen gehad. Nog maar 1x geen verbinding gehad voor ongeveer een kwartiertje. Nadeel is wel dat ook de telefoon via versatel het dan niet doet... maar ja altijd nog 06 beschikbaar toch.

Ik zat gisteren ook weer's te kijken op de decoder om te kijken of er al wat ipv big brother was gekomen. Wel grappig dat ze wat oude series nu ook gratis aanbieden. Ben wel benieuwd of dit allemaal nog word uitgebreid.

• Security

Security

it's just me

ja dat gaat gebeuren (blijkt uit bronnen)
hihi me vriendin is nu al verslaafd aan misses Marple.
in 2006 zal ook het zender aanbod pakket worden uitgebreid.

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Hallo,

Even een vraagje over Versatel Telefonie.
Ik heb al een tijdje Versatel Voetbal 20mbit abo en nu heb ik er Telefonie bijgenomen.
Die is vanmiddag zojuist 'geinstalleerd' en de kiestoon was er. Daarvoor moet ik de kabel uit de splitter doen in TEL. 1 van het modem.
Echter, via het normale KPN nummer kan ik nog steeds bellen en die zou binnen 2-5 dagen afgesloten worden. En daarna kan ik alleen nog maar via het modem bellen.

1) Nu is mijn vraag: de installateur noemde iets over het bellen via VOIP op dit moment, als wij dit nu zouden doen, dan zou het 20ct per gesprek gaan kosten ofzo (omdat KPN nog niet is afgesloten??). Heb ik dit nu goed begrepen?? Want ik heb wel mijn nieuwe telefoonnummer al en volgens mij werkt het prima, maar waarom kost het nu dan extra geld om een gesprek te starten via Versatel nummer??

2) Daarnaast wordt dus KPN over 2-5 dagen afgesloten en kan ik het KPN nummer (gewoon mijn oude telefoonnummer) gebruiken via TEL. 2-poort van het modem. Hoe zit het dan met de gemaakte telefoonkosten? Is dit nummer dan ook onbeperkt bellen voor een vast bedrag (ik heb gekozen voor 5 euro extra onbeperkt bellen de gehele week)? Of snap ik het nu niet?

Jammer genoeg kwamen deze vragen pas bij me op nadat de installateur was geweest met het bliksembezoek van 3 minuten..

Alvast bedankt voor de uitleg!!! _/-\o_

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Lachen.

Versatel wil me 12 maand laten betalen, omdat ik mijn contract moet uitzitten.
Ik ben niet eens aangesloten :D

Eikels daar :{

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

@Robinter

Je Kpn nummer wordt doorgeschakeld naar het Versatelnummer en dat kost een bedrag per gesprek dat je aan Kpn betaalt.
Zodra de portering is afgerond heb je 2 nummers (van Versatel en ex-Kpn) met het tarief van Versatel.

• Robinter79
Ok, dus als ik het goed begrijp kan ik nu al wel bellen met het nieuwe VERSATEL nummer via modem? En via de versatel tarieven (onbeperkt gratis bellen).. Maar nog niet met het (oude) KPN nummer via het versatel modem (wat van mij ook niet persé hoeft).

Klopt?

(ter info: als ik nu mijn telefoonlijn in Tel. 1 doe, heb ik een beltoon en als ik mijn eigen mobiel bel, zie ik het nieuwe versatel nummer op mijn schermpje staan)

[ Voor 25% gewijzigd door Robinter79 op 29-12-2005 14:06 ]

• Security

Security

it's just me

dat is correct,
zodra kpn de lijn gaat omzetten ontvang je hiervan bericht.
bij mij staat dit "On Hold"door eerdere problemen.

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Robinter79 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:04:
Ok, dus als ik het goed begrijp kan ik nu al wel bellen met het nieuwe VERSATEL nummer via modem? En via de versatel tarieven (onbeperkt gratis bellen).. Maar nog niet met het (oude) KPN nummer via het versatel modem (wat van mij ook niet persé hoeft).

Klopt?

(ter info: als ik nu mijn telefoonlijn in Tel. 1 doe, heb ik een beltoon en als ik mijn eigen mobiel bel, zie ik het nieuwe versatel nummer op mijn schermpje staan)
klopt als een bus... :) (wel zeker weten dat je telefoon op poort tel1 van je modem is aangesloten.

• Robinter79
hmm... maar nu snap ik het gedoe van 20ct per gesorek niet meer.. wat was dat dan? want via Tel. 2-port op modem hoor ik geen kiestoon.. dus kan niet via versatel met mijn ouwe kpn nummer bellen nu.... dus waar gaat dat 20ct per gesprek dan over???? 8)7

• Security

Security

it's just me

das bij een doorschakeling.

• Robinter79
Sjonge, effe alles op een rijtje hoor. Want heb begint me nu echt te duizelen... ;)

Zonet telefonie installatie afgerond.
Iets met KPN (nummerportering zal het wel zijn) duurt nog 2-5 dagen en dan kan ik niet meer bellen met het oude KPN nummer (met de kabel die dus in de splitter nog zit).

Maar een nieuw VERSATEL nummer heb ik al wel, via Tel. 1. Kan ik daar nu al wel gewoon gebruik van maken?

En: nieuwe Versatel nummer + oude overgezette nummer KPN >> bel je dan met beide telefoonnummers tegen de 'onbeperkt bellen gehele week' tarief van Versatel?? 8)7

Ik kan het echt ff nie bevatte.. Iemand in Jip en Janneke taal voor elk telefoonnummer een uitleg? Want nu gaat het mij duizelen |:(

• Security

Security

it's just me

Robinter79 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:13:
Sjonge, effe alles op een rijtje hoor. Want heb begint me nu echt te duizelen... ;)

Zonet telefonie installatie afgerond.
Iets met KPN (nummerportering zal het wel zijn) duurt nog 2-5 dagen en dan kan ik niet meer bellen met het oude KPN nummer (met de kabel die dus in de splitter nog zit).

Maar een nieuw VERSATEL nummer heb ik al wel, via Tel. 1. Kan ik daar nu al wel gewoon gebruik van maken?

En: nieuwe Versatel nummer + oude overgezette nummer KPN >> bel je dan met beide telefoonnummers tegen de 'onbeperkt bellen gehele week' tarief van Versatel?? 8)7

Ik kan het echt ff nie bevatte.. Iemand in Jip en Janneke taal voor elk telefoonnummer een uitleg? Want nu gaat het mij duizelen |:(
Okay komt ie...
TEL1 is gratis
TEL2 (kpn) kost geld. de monteur heeft nu alleen de TEL1 aangesloten toch?
U had ook kunnen kiezen voor een doorschakeling zodat uw oude kpn nr gekoppeld wordt aan het versatel nr, hieraan zitten die kosten verbonden.

Beide nr's hebben onbeperkt bellen na omzetting.

• Robinter79
Juist!!! Nu vat ik em denk ik :P

Dan gaak zo maar ff 's avonds lekker lang belle :P (helaas kwam ik er net achter dat mijn 'onbeperkt beleln voor 5 euro'-aanvraag niet goed is doorgekomen, dus daarvoor moet ik wachten tot midden januari ofzo helaas..).

Maar dan zet ik denk ik nu lekker mijn nieuwe versatel nummer aan :P lekker rustig want niemand heeft dat nummer :) Woehoe! (en 's avonds en int weekend onbeperkt belle dan nu toch?)

• Security

Security

it's just me

enjoy :7

[ Voor 75% gewijzigd door Security op 29-12-2005 15:28 ]

• Robinter79
Bedankt voor alle reacties/uitleg/info/geduld :P

• Security

Security

it's just me

daar is het tweakers forum voor.
je gaf duidelijk aan wat je wilde weten en wat je al wist.
Zodoende zitten we meteen op 1 lijn.

• xtr3me
  • Niet online
Security schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:40:
daar is het tweakers forum voor.
je gaf duidelijk aan wat je wilde weten en wat je al wist.
Zodoende zitten we meteen op 1 lijn.
Schijnbaar niet, want je legt het compleet verkeerd uit.
here comes:

voor / tijdens portering:
is/ra = werkt / kost geld (kpn rekening)
tel 1 = werkt / gratis naar vaste nummers
tel 2 = down

na portering
is/ra = down
tel 1 = werkt, oude kpn nr. (gratis naar vaste nummers)
tel 2 = werkt, nieuwe VT nr. (gratis naar vaste nummers)

(tipje, schakel je kpn lijn door met *21*1655<VT-NR># op deze manier is de doorschakeling gratis)

:7

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 23:40
Wij hebben sinds vandaag Versatel, maar ik heb nou een paar (waarschijnlijk n00b) vraagjes..
ik wil graag mn poorten voor eMule forwarden, moet dit nou bij Virtual Servers of bij Port Triggering?
En ik kan maar niet online komen bij MSN, moet ik hiervoor ook iets instellen of is MSN gewoon al lange tijd offline?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier geen probleem met Emule en Msn messenger, ik forward geen poorten ofzo :/
Misschien een (XP) firewal die in de weg zit omdat je een 'nieuwe' netwerkverbinding hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai,

Wanneer verloopt het voetbal op het 20mb abbo ?

Na een jaar ?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Koop je altijd iets zonder navraag? Ik weet niet precies hoe het zit, maar internet zit je altijd 1 jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 00:06:
Hai,

Wanneer verloopt het voetbal op het 20mb abbo ?

Na een jaar ?

bvd
Het contract met de eredivisie voetbal is voor 3 jaar vastgelegd.
Vandaar dat ze een ook een contract vor max 3 jaar "aanbieden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

xtr3me schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:40:
[...]

Schijnbaar niet, want je legt het compleet verkeerd uit.
here comes:

voor / tijdens portering:
is/ra = werkt / kost geld (kpn rekening)
tel 1 = werkt / gratis naar vaste nummers
tel 2 = down

na portering
is/ra = down
tel 1 = werkt, oude kpn nr. (gratis naar vaste nummers)
tel 2 = werkt, nieuwe VT nr. (gratis naar vaste nummers)

(tipje, schakel je kpn lijn door met *21*1655<VT-NR># op deze manier is de doorschakeling gratis)

:7
hmm zelfs ik maakt fouten..
thnx voor ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

CeeDeeS schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:40:
Wij hebben sinds vandaag Versatel, maar ik heb nou een paar (waarschijnlijk n00b) vraagjes..
ik wil graag mn poorten voor eMule forwarden, moet dit nou bij Virtual Servers of bij Port Triggering?
En ik kan maar niet online komen bij MSN, moet ik hiervoor ook iets instellen of is MSN gewoon al lange tijd offline?
Je moet het instellen bij Virtual Servers. Een nieuwe aanmaken met jouw lokale ip-adres en verzin een leuk naampje, dan daarin de juiste poorten openzetten en klaar.
Als je dat niet doet werkt Emule wel, maar heb je een low-id en dat is niet bevorderlijk.
MSN werkte direct bij mij, zonder port forwarding. Heb je wel de nieuwste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

is er iemand die de volgende problematiek herkent?

m.b.t. versatel 20mb pakket: heeelregelmatig moet ik m'n modem een snelle (1 druk op de knop) reset geven (misschien 3 keer per week) om internet weer aan de praat te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
assass schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:49:

m.b.t. versatel 20mb pakket: heeelregelmatig moet ik m'n modem een snelle (1 druk op de knop) reset geven (misschien 3 keer per week) om internet weer aan de praat te krijgen
Hier in ieder geval niet. In 3 maanden tijd nog niet hoeven te resetten.
Gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

assass schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:49:

Dat heb ik gehad, het leek wel of hij steeds trager werd en ook de decoder werkte dan niet meer.
Bij mij zat het probleem in de netwerkkabel naar m'n pc die de monteur had gemaakt.
Ik heb de rj45 stekkers eraf geknipt en zelf nieuwe erop gezet met een goede tang :/
Je kan beter alles zelf doen als je kwaliteit wilt 8)7
Wat mij opviel is dat er veel speling in de stekkertjes zat, mijn eigen stekkers zitten gewoon strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

Ik ben ook van plan om Versatel Compleet Voetbal te nemen. Op dit moment zijn we in het bezit van een UPC pakket (Standaard TV, Chello Classic en Analoge Telefonie). Juli 2004 is destijds deze verbinding opgeleverd. Nadat ik weet geldt voor ons dus nog een maandelijkse opzegtermijn.

Het punt is dat we dus geen KPN lijn hebben. (Wel een aansluiting). Moet ik nu eerst een KPN lijn aanvragen voordat ik Versatel kan bestellen? En weet een van jullie of een UPC nummer ook meegenomen kan worden naar Versatel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Speedy-Andre schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:36:
[...]

Dat heb ik gehad, het leek wel of hij steeds trager werd en ook de decoder werkte dan niet meer.
Bij mij zat het probleem in de netwerkkabel naar m'n pc die de monteur had gemaakt.
Ik heb de rj45 stekkers eraf geknipt en zelf nieuwe erop gezet met een goede tang :/
Je kan beter alles zelf doen als je kwaliteit wilt 8)7
Wat mij opviel is dat er veel speling in de stekkertjes zat, mijn eigen stekkers zitten gewoon strak.
symptomen komen overeen.. alleen: het betreft bij mij een wifi verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
B2 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 20:21:
Ik ben ook van plan om Versatel Compleet Voetbal te nemen. Op dit moment zijn we in het bezit van een UPC pakket (Standaard TV, Chello Classic en Analoge Telefonie). Juli 2004 is destijds deze verbinding opgeleverd. Nadat ik weet geldt voor ons dus nog een maandelijkse opzegtermijn.

Het punt is dat we dus geen KPN lijn hebben. (Wel een aansluiting). Moet ik nu eerst een KPN lijn aanvragen voordat ik Versatel kan bestellen? En weet een van jullie of een UPC nummer ook meegenomen kan worden naar Versatel?
B2, ik zou zeker eerst een analoge kpn lijn aanvragen, in principe zul je dan van kpn direct een opleverdatum horen. Hiermee kun je al bellen met versatel, en aangeven dat per 'datum' de lijn van kpn opgeleverd is dan vanaf dan kan versatel aan de slag met het technisch gereed maken.
Zonder zo'n lijn kun je niet eens adsl aanvragen, want dan kan het adsl signaal nergens 'op gezet' worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

assass schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 00:46:
[...]

symptomen komen overeen.. alleen: het betreft bij mij een wifi verbinding!
Dit had ik ook met m'n wifi verbinding, het hele modem werd traag.
Als ik mijn versie bekijk, dan kan het net zo goed de netwerkkabel naar de decoder zijn, haal die eens een tijdje los en kijk wat er gebeurt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Is er al wat meer bekend over het verwijderen van de speedcap? de consumentenbond link werkt niet.

Ik maak geen gebruik van de digitale televisie, zit fysiek 400 meter van de centrale en volgens kabelpuls 910 meter

ik kan dus met gemak de volledige 20 mbit halen

dat wil ik dus ook, anders had ik net zo goed kunnen wachten op wanadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik ook weer zo'n onzin.
De afstand,Wat heeft die in godsnaam ermee te maken?
Ja ik weet ook dat koper een weerstand heeft dat afhankelijk is van de lengte en de aderdoorsnede.
Waarom word er dan niet gewoon een versterker tussen gezet ?
Zoals het bij zoveel dingen gebeurd.
Volgens mij gewoon lariekoek die afstanden omdat ze het niet waar kunnen maken de snelheden zeggen ze maar het dat het afhankelijk is van de afstand.
Of er moet iemand met een hele goede en perfecte uitleg komen waaruit idd blijkt dat afstand wel degelijk ertoe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
op hierboven reageer ik niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei,verklaar mij dan eens waarom afstand er wel degelijk aan toe doet...
Er gaat een signaal over een koperkabel.Of het nu 100 meter ver is....of 20000 meter.
Er treden verliezen op door de soortelijke weerstand van de kabel.
Er kan vervuiling aanwezig zijn.
Maar rekening houdend met de weerstand gooi je er een sterker signaal door waardoor hij uiteindelijk verder komt.
Vervuiling kan toch volgens mij eruit gefilterd worden.
Pak nu een simpel versterkertje wat je aansluit in je huis omdat je meerdere tv's op je kabel aansluit.
Is toch bijna hetzelfde princiepe....

Of ben ik nu helemaal de gek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 03:53:
Zoals ik al zei,verklaar mij dan eens waarom afstand er wel degelijk aan toe doet...
Er gaat een signaal over een koperkabel.Of het nu 100 meter ver is....of 20000 meter.
Er treden verliezen op door de soortelijke weerstand van de kabel.
Er kan vervuiling aanwezig zijn.
Maar rekening houdend met de weerstand gooi je er een sterker signaal door waardoor hij uiteindelijk verder komt.
Vervuiling kan toch volgens mij eruit gefilterd worden.
Pak nu een simpel versterkertje wat je aansluit in je huis omdat je meerdere tv's op je kabel aansluit.
Is toch bijna hetzelfde princiepe....

Of ben ik nu helemaal de gek....
Versterker in je huis kan het verloren signaal niet meer herstellen. Ook kan je een signaal niet met oneindig veel vermogen door de kabel sturen aan de centrale kant. Een versterker halverwege zou de oplossing zijn, maarja.. Cat5e kabel zou ook een oplossing zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dan is mijn eerste post nog niet eens zo gek.
Met de huidige technieken moet het toch mogelijk zijn met wat jij zegt.
Dat er halverwege een versterker tussen geplaatst word.
Dan zijn denk ik ook veel andere problemen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik snap niet hoe jij het signaal wil versterken, vanuit de koper kabel ?

De techniek die KPN gaat uitvoeren, dus de VDSL techniek, die gaat wel in op jou verhaal, die zetten dan namelijk een "centrale" in de wijk neer, zodat het signaal sterk genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 05:55:
[...]

Versterker in je huis kan het verloren signaal niet meer herstellen. Ook kan je een signaal niet met oneindig veel vermogen door de kabel sturen aan de centrale kant. Een versterker halverwege zou de oplossing zijn, maarja.. Cat5e kabel zou ook een oplossing zijn
die zitten al in de kabel ... deze heten spoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 00:48:
[...]

die zitten al in de kabel ... deze heten spoelen
Alleen spoelen, geen trafo's :?
Lijkt me sterk dat een spoel versterkt, iets filteren kan ie wel ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSoft06 schreef op zondag 01 januari 2006 @ 19:50:
Ik snap niet hoe jij het signaal wil versterken, vanuit de koper kabel ?

De techniek die KPN gaat uitvoeren, dus de VDSL techniek, die gaat wel in op jou verhaal, die zetten dan namelijk een "centrale" in de wijk neer, zodat het signaal sterk genoeg is.
Waarom zou je een koperkabel niet kunnen versterken ?
Het is zeker mogelijk om te versterken.
Maar ik denk dat het meer in het plaatje valt als je zegt ''waar'' het versterkt moet worden.
Het moet dan ergens op het traject vanuit de centrale tot de gebruiker gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Je kan best versterken natuurlijk door er met meer vermogen signaal doorheen te duwen dan normaal voor ADSL. Alleen wat denkje dat er met de lijnen in dezelfde bundel gebeurt dan die ook ADSL hebben? Die druk je allemaal aan de kant dan ;)

En de versterkers (spoelen) die soms (vroeger) gebruikt worden op aansluitingen werden toegepast op lijnen >6000 meter. Deze versterkte ook alleen het telefonie (analoge POTS) signaal. De frequenties van ISDN en dus ook ADSL worden niet versterkt en juist tegengehouden hierdoor.

Om lijnen korter te maken en zo hogere snelheden te kunnen behalen zal je apparatuur dichterbij moeten plaatsen. Dus in plaats van versterkers zoals jij het stelt zal je de DSLAM die nu in de telefooncentrale staat naar de wijk moeten verplaatsen. Dit is KPN nu aan het doen in hun VDSL test project om zo met VDSL techniek en korte koperlijnen hogere snelheden te behalen.

Brengt natuurlijk enorm veel kosten met zich mee omdat je per wijk niet een mooi pand hebt met alle faciliteiten aanwezig om apparatuur te plaatsen etc. En denk ook niet dat Versatel voor jou lijn halverwege een 'versterker' of iets kan en gaat plaatsen om jou een beter signaal te voorzien. Zeker niet voor het bedrag dat ze nu een dienst voor aanbieden.

De dienst die je nu afneemt is gebaseerd op ADSL2+ techniek vanaf de telefooncentrale. Je hebt wellicht gewoon de pech dat je niet optimaal woont ten opzichte van de telefooncentrale daar in het netwerk.

[ Voor 82% gewijzigd door bjck op 02-01-2006 07:58 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Ik zit nu nog bij Tweakdsl en daar heb ik dyndns gegevens in mijn router kunnen inkloppen.

Zodat de gegevens/wijzigingen mbt ip adress automatisch worden doorgevoerd bij Dyndns.org

Kan dit ook bij het versatel modem/router?
(zoekfunctie op dyndns versatel leverde weinig info op)

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:04
Ron555 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:31:
Ik zit nu nog bij Tweakdsl en daar heb ik dyndns gegevens in mijn router kunnen inkloppen.

Zodat de gegevens/wijzigingen mbt ip adress automatisch worden doorgevoerd bij Dyndns.org

Kan dit ook bij het versatel modem/router?
(zoekfunctie op dyndns versatel leverde weinig info op)

BVD
Dat gaat niet bij het standaard versatel modem, maar ik heb nu sinds juni of juli m'n 20mbit abbo en mijn ip is nog nooit veranderd. Als het dan een keer verandert, wijzig ik hem wel met de hand even bij dyndns.org

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Quote:
Dat gaat niet bij het standaard versatel modem, maar ik heb nu sinds juni of juli m'n 20mbit abbo en mijn ip is nog nooit veranderd. Als het dan een keer verandert, wijzig ik hem wel met de hand even bij dyndns.org[/quote]

Hmm en er geen mogelijkheid om je eigen router te gebruiken.(?)

Is het wel mogelijk om een andere modem/router te bestellen/te gebruiken?
Zal wel een domme vraag zijn maar ik vindt het maar vreemd als je vast zit aan de router van
de ISP-er.

Ik heb bij een kennis al gezien dat er weinig instel mogelijkheden zijn.
Of is dat met admin rechten uitgebreider? (vooropgesteld dat je daar achter komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Ron555 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:27:
Quote:
Dat gaat niet bij het standaard versatel modem, maar ik heb nu sinds juni of juli m'n 20mbit abbo en mijn ip is nog nooit veranderd. Als het dan een keer verandert, wijzig ik hem wel met de hand even bij dyndns.org

Hmm en er geen mogelijkheid om je eigen router te gebruiken.(?)

Is het wel mogelijk om een andere modem/router te bestellen/te gebruiken?
Zal wel een domme vraag zijn maar ik vindt het maar vreemd als je vast zit aan de router van
de ISP-er.

Ik heb bij een kennis al gezien dat er weinig instel mogelijkheden zijn.
Of is dat met admin rechten uitgebreider? (vooropgesteld dat je daar achter komt)
Admin rechten krijg je niet. Het kan met een andere router, je moet dan wel even de instellingen zien te achterhalen. Zelf heb ik daar niet naar gekeken, maar volgens mij staat er wel info in eerdere delen van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Het is niet meer mogelijk om hier achter te komen, aangezien de admin user verandert is, doe geen moeite over het wachtwoord, dat is een DES password, en daar kom je nooit bij.

Maar inderdaad, je kan geen eigen router meer gebruiken, dit omdat de decoder op een dusdanige manier werkt, alleen met hun modem/router.

Kortom, niet zeuren, als je je router wilt hergebruiken zal je hem in bridge mode moeten zetten.

Dyndns.org mogelijkheid zal ik zo controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Dat ik mijn eigen router niet kan hergebruiken vind ik niet zo erg.
(ik heb er toch nog een 8 poort 1gb switch bij).

Maar het gaat mij vooral om de instellingen.
- dyndns
- poorten inz ftp/rdp/emule/vpn/....

Die poorten dat zal wel lukken, dyndns zou toch wel fijn zijn.

Als ik buiten de deur ben kan ik via een leuk proggie de boel overnemen op basis van ip adres of
op basis van dyndns account. (www.*****.mine.nu)

Als het ip adres verandert kom ik daar niet meer achter als ik niet thuis ben....
vandaar dus...

Als iemand daar een workaround voor heeft ben ik helemaal blij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
IP's wijzigen niet 1-2-3 zo snel bij versatel, kortom, registreer er 1, en klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 02 januari 2006 @ 07:53:
Je kan best versterken natuurlijk door er met meer vermogen signaal doorheen te duwen dan normaal voor ADSL. Alleen wat denkje dat er met de lijnen in dezelfde bundel gebeurt dan die ook ADSL hebben? Die druk je allemaal aan de kant dan ;)

En de versterkers (spoelen) die soms (vroeger) gebruikt worden op aansluitingen werden toegepast op lijnen >6000 meter. Deze versterkte ook alleen het telefonie (analoge POTS) signaal. De frequenties van ISDN en dus ook ADSL worden niet versterkt en juist tegengehouden hierdoor.

Om lijnen korter te maken en zo hogere snelheden te kunnen behalen zal je apparatuur dichterbij moeten plaatsen. Dus in plaats van versterkers zoals jij het stelt zal je de DSLAM die nu in de telefooncentrale staat naar de wijk moeten verplaatsen. Dit is KPN nu aan het doen in hun VDSL test project om zo met VDSL techniek en korte koperlijnen hogere snelheden te behalen.

Brengt natuurlijk enorm veel kosten met zich mee omdat je per wijk niet een mooi pand hebt met alle faciliteiten aanwezig om apparatuur te plaatsen etc. En denk ook niet dat Versatel voor jou lijn halverwege een 'versterker' of iets kan en gaat plaatsen om jou een beter signaal te voorzien. Zeker niet voor het bedrag dat ze nu een dienst voor aanbieden.

De dienst die je nu afneemt is gebaseerd op ADSL2+ techniek vanaf de telefooncentrale. Je hebt wellicht gewoon de pech dat je niet optimaal woont ten opzichte van de telefooncentrale daar in het netwerk.
Begrijp me niet verkeerd,het internet werkt perfect bij mij.
Ook de snelheden zijn goed(tot 1,5 Mb).
Maar ik vroeg me dat dus af,dus gewoon een hersenspinsel.
Maargoed aan zo'n antwoord heb ik iets,en niet aan mensen die zeggen'' op zoiets reageer ik nieteens''. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
fuckaduck...wrom is mijn snelheid gewoon INGEKAKT tot 600 Kb/sec :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Ron555 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:06:

Als iemand daar een workaround voor heeft ben ik helemaal blij _/-\o_
Er zijn gewoon tooltjes voor, die je ip updaten bij dyndns als ie verandert.

Lijst: http://www.dyndns.com/support/clients/third-party.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
ToMaSZ schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 10:31:
[...]

Er zijn gewoon tooltjes voor, die je ip updaten bij dyndns als ie verandert.

Lijst: http://www.dyndns.com/support/clients/third-party.html
Hmm ik heb altijd gedacht dat die niet werken omdat die kijken naar het ipadres van de pc
en die is natuurlijk niet gelijk aan die van de router...

Maar ik zal eens gaan kijken/testen
Thanx voor de link!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is iets goed fout, met me internet denk ik. Ik krijg de heletijd Network Cable Unplugged, en dan disconnect ik van internet. Na een paar minuutjes werkt alles weer, maar niet veel later Disconnect ik weer. Ik heb alle kabels nagekeken evn even eruit/in gedaan Router gereset, maar ik blijf het krijgen. Ik dacht eerst dat het door een bepaalde torrent kwam, maar ook nu me torrent programma uit is, en ik die torrent heb gedlete krijg ik het nog steeds.

Iemand mischien het zelfde probleem, of weet wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 19:55
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:30:
Er is iets goed fout, met me internet denk ik. Ik krijg de heletijd Network Cable Unplugged, en dan disconnect ik van internet. Na een paar minuutjes werkt alles weer, maar niet veel later Disconnect ik weer. Ik heb alle kabels nagekeken evn even eruit/in gedaan Router gereset, maar ik blijf het krijgen. Ik dacht eerst dat het door een bepaalde torrent kwam, maar ook nu me torrent programma uit is, en ik die torrent heb gedlete krijg ik het nog steeds.

Iemand mischien het zelfde probleem, of weet wat ik moet doen?
Controleer tijdens disconnect of op je modem alles er normaal uitziet. Kijk of je ongezien spyware of een virus op je pc hebt.... die kan er zelfs voor zorgen dat je deze melding krijgt bij een wireless connectie :P

Dus begin even te kijken of het wel een versatel pobleem is. Succes !

Paul

[ Voor 1% gewijzigd door BigBonanza op 03-01-2006 21:13 . Reden: /me heeft nog altijd een hoofdletter P, was een tyPo ]

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

BigBonanza schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:12:
[...]

Controleer tijdens disconnect of op je modem alles er normaal uitziet. Kijk of je ongezien spyware of een virus op je pc hebt.... die kan er zelfs voor zorgen dat je deze melding krijgt bij een wireless connectie :P

Dus begin even te kijken of het wel een versatel pobleem is. Succes !

Paul
Redelijke kans dat de netwerkkabel van modem naar pc gaar is of stekkertjes geknepen met een Gamma tang zoals bij mij :/
Zelf goede stekkertjes erop gezet met een mooie tang en voila, geen vastlopend modem meer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of het inmiddels al weer mogelijk is om WPA beveiliging in te schakelen met het draadloze modem van Versatel? In het begin hadden ze dit nog uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Is momenteel alleen mogelijk met een Radius-server, maar dat had je zelf ook kunnen zien in je modem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik weet nu zeker dat het komt door Torrents. Als ik Utorrent/bitcomet of wat dan ook voor torrent programma open, gaat me internet eraf. Het komt volgens mij niet door de kabels, want ze hebben het altijd gedaan en er is niet aangezeten. Als me inet op me Comp eraf valt, kan ik wel nog gewoon via me xbox360 op xbox Live wat ook raar is....

Iemand mischien een idee wat er aan de hand is? Ik had geprobeert ports te forwarden om connectable op torrent trackers te worden, maar dat lukte niet echt goed. Kan het mischien daar aan liggen?

Edit: Het lijkt erop dat het is gefixed..... hoop ik |:(
Ik heb alle ports die ik probeerde te forwarden removed, en heb de maximum peers wta verlaagt in utorrent...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:05

Zenix

BOE!

Ik heb nu demon 8/1 en ik zit er over te denken om naar Versatel over te stappen, van demon ben ik veel service gewend en het internet werkt ook altijd goed. Ik ben zelf ook wel een voetbal fan, dus daarom lijkt me dit abbonement interresanter dan van een andere provider. Ik wou graag weten of de service bij versatel wel goed is en hoelang het heeft geduurd voordat mensen hun verbinding opgeleverd krenge.

En ook is het nu nog mogelijk dat je de voetbal wedstrijden live kan zien? of ben ik nu te laat daarmee.

[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 05-01-2006 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

product info www.versatel.nl en zie eerste post in dit draadje.
Klachten en problemen zie mijn website.

[ Voor 5% gewijzigd door Security op 05-01-2006 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:27:
product info www.versatel.nl en zie eerste post in dit draadje.
Klachten en problemen zie mijn website.
lol je kunt trouwens ook op mijn website kijken :) O-)

Overigens heb ik goed nieuws, onze contactpersoon bij Versatel heeft de eerste problemen uit de wereld geholpen. Vandaag zijn ze bezig met het verwerken van de 10 cases die ik gisteren en vandaag heb doorgemaild :)

[ Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 05-01-2006 12:01 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.