Je doet er helaas vrij weinig aan. Ik heb precies zelfde gehad maar toen ik mailde dat ik betaal tot 20mbit en niet voor een gecapped 15mbit account kreeg ik geen antwoord meer terug. Vind prima hoor dat me verbinding niet volle 20mbit haalt maar daar wil ik dan zelf achter komen.
Verwijderd
De norm is bij versatel 6MBVerwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 09:28:
Ik heb een antwoord gekregen waarom ik 1.5 MB haal ondanks dat ik 130 van de centrale zit.
Volgens Versatel ligt miijn snelheid boven de norm. Welke norm dat is zeggen ze niet.
Als Versatel zijnde kun je natuurlijk je norm heeeeeel laag stellen, laten we zeggen 10 Mb. In zo'n geval haalt waarschijnlijk bijna iedereen de norm en is er natuurlijk geen enkel probleem.
Ze kwamen ook met andere argumenten zoals, wormen en virussen, en dat er misschien programmas op de achtergrond draaien die allemaal bandbreedt opeisen. In mijn geval is dat niet. Heb alleen een firewall (Kerio) en een viruskiller (AVG) draaien.
Ik vind het maar een zwakke excuus om niet te voldoen aan de maximum snelheid. Dit bevestigt mijn vermoedens dat er flink wordt geknepen.
Ik had nog een vraagje:
Welke nieuwsgroepen je hebt ligt toch aan de provider waar je internet van krijgt?
Heeft Versatel (goede) nieuwsgroepen?
Welke nieuwsgroepen je hebt ligt toch aan de provider waar je internet van krijgt?
Heb net mn pc gereinstalled en ik heb dat wachtwoord dus niet meer in mn Firefox onthoud geval..Het modem heeft 2 logins. De eerste is user/user, maar met deze login kun je slechts een beperkt aantal opties aanpassen. De andere login is niet bekend (officieel), en nadat ze in het vorige topic genoemd zijn, heeft Versatel ze gewijzigd. We zien ze dus liever niet meer hier.
user/user werkt niet.. Zijn er andere passwords bekend die wel legaal zijn en waarmee ik bijv poorten mee kan portmappen? alvast bedankt.
Versatel heeft wel nieuwsgroepen, maar die zijn niet erg best, of het moet inmiddels een stuk beter zijn geworden. Heb zelf Eweka en haal zo'n 1550 KB/s zonder de decoder aan.matsume schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:16:
Ik had nog een vraagje:
Ik heb nu @home, maar die werken niet eens (heb heel veel geprobeerd, met bv Grabit oid). Ik gebruik vooral nieuwsgroepen voor mijn xbox, is daarvoor een beetje te vinden?(ervaringen?)®Otto schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:57:
[...]
Versatel heeft wel nieuwsgroepen, maar die zijn niet erg best, of het moet inmiddels een stuk beter zijn geworden. Heb zelf Eweka en haal zo'n 1550 KB/s zonder de decoder aan.
Het moet! user/user zijn, zoniet, reset je modem, als dit niet werkt, reset het modem keihard, methodes zijn hier vaker gegeven.cls schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:50:
[...]
Heb net mn pc gereinstalled en ik heb dat wachtwoord dus niet meer in mn Firefox onthoud geval..
user/user werkt niet.. Zijn er andere passwords bekend die wel legaal zijn en waarmee ik bijv poorten mee kan portmappen? alvast bedankt.
Gemiddelde leek? Ik zit hier midden tussen tientallen hekkende studentjes... Een beetje sniffen en mac-spoofen kost ze misschien een minuut of vijf. Zeker gezien de grote hoeveelheid data die hier over het netwerk vliegt..WeAreLegion schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:07:
[...]
Ken je ook niet tijdenlijk even mac filter aanzetten plus wep 128bit? das toch al iets dan. Kan me wel voorstellen dat jehet goed dichtgetimmerd wil maar die 2 dingen das tegen de gemidelde leek al wel voldoende afweergeschutmaar goed just my 2 cents.
Nee, een nieuw accesspoint aanschaffen is voor mij de enige draadloze optie. Gelukkig ligt het hele pand inmiddels vol met UTP, maar ik blijf het een beetje lullig vinden.. Zeker omdat inmiddels alle bladen, consumentenprogramma's enz. zo hameren op het gebruiken van een functie die Versatel dichtgetimmerd heeft..
Jah ok dat weet ik natuurlijk ook nietscorpion303 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:33:
[...]
Gemiddelde leek? Ik zit hier midden tussen tientallen hekkende studentjes... Een beetje sniffen en mac-spoofen kost ze misschien een minuut of vijf. Zeker gezien de grote hoeveelheid data die hier over het netwerk vliegt..
Nee, een nieuw accesspoint aanschaffen is voor mij de enige draadloze optie. Gelukkig ligt het hele pand inmiddels vol met UTP, maar ik blijf het een beetje lullig vinden.. Zeker omdat inmiddels alle bladen, consumentenprogramma's enz. zo hameren op het gebruiken van een functie die Versatel dichtgetimmerd heeft..
Gebruik zelf Newsleecher in combinatie dus met Eweka. Heb net even gekeken en er is genoeg te vinden voor de Xbox.matsume schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:18:
[...]
Ik heb nu @home, maar die werken niet eens (heb heel veel geprobeerd, met bv Grabit oid). Ik gebruik vooral nieuwsgroepen voor mijn xbox, is daarvoor een beetje te vinden?(ervaringen?)
nee, dit is echt geweldig... wil ik vitesse - feyenoord live kijken, krijg ik de foutcode E1530... dat ik geen rechten heb om dit kanaal te kijken.. upgraden via tel. nr. etc. etc. ik heb al sinds augustus 20mbit+voetbal en sinds een week telefonie erbij.
En nu kan ik geen voetbal meer kijken.... grrrrrrr... daar gaat m'n wedstrijd..
nu zit ik al een kwartier de ks te bellen.... lekker bagger dit...
Iemand ook dit probleem gehad nadat ie telefonie erbij genomen heeft????
EdiT: na gesprek met KS blijkt dat ze 'vergeten' zijn de tv+voetbalsignalen ofzo ook door te zenden na mijn upgrade met telefonie erbij... daar gaan mijn voetbalwedstrijden..
Bezint eer gij begint met een upgrade... vaak meer rotzooi erdoor dan plezier heb ik gemerkt..
En nu kan ik geen voetbal meer kijken.... grrrrrrr... daar gaat m'n wedstrijd..

nu zit ik al een kwartier de ks te bellen.... lekker bagger dit...
Iemand ook dit probleem gehad nadat ie telefonie erbij genomen heeft????
EdiT: na gesprek met KS blijkt dat ze 'vergeten' zijn de tv+voetbalsignalen ofzo ook door te zenden na mijn upgrade met telefonie erbij... daar gaan mijn voetbalwedstrijden..
Bezint eer gij begint met een upgrade... vaak meer rotzooi erdoor dan plezier heb ik gemerkt..
[ Voor 23% gewijzigd door Robinter79 op 15-01-2006 13:31 ]
En waarom zou dat niet direct weer werkzaam gemaakt kunnen worden?
Is puur een vinkje neerzetten bij je abonnement, reset je modem en daar zijn je wedstrijden weer?
Is puur een vinkje neerzetten bij je abonnement, reset je modem en daar zijn je wedstrijden weer?
Maak jij dat de KS maar wijs... heb het geprobeerd.. maar moest en zou naar de desbetreffende instantie gaan.. en over 2 dagen is het opgelost... heb ik lekker veel aan... belachelijk toch??

ik probeer het zelfs nog maar ff via de site, maar zelfs dat lukt niet..
iemand een inlog code voor me over?? grrrrrrrrrrrrrr
EdiT: lukt nu ineens wel... vreemd.. maar goed, dan maar via de pc 2e helft kijken..
en waarom maken ze die streams op de site kwalitatief niet wat beter?? zijn streams van 100 kb/s zie ik op mijn downloadmetertje.. als je versatel hebt kun je toch wel minimaal streams van 250 kb/s maken??? Full screen is het net Blokkendoos kijken
iemand een inlog code voor me over?? grrrrrrrrrrrrrr
EdiT: lukt nu ineens wel... vreemd.. maar goed, dan maar via de pc 2e helft kijken..
en waarom maken ze die streams op de site kwalitatief niet wat beter?? zijn streams van 100 kb/s zie ik op mijn downloadmetertje.. als je versatel hebt kun je toch wel minimaal streams van 250 kb/s maken??? Full screen is het net Blokkendoos kijken
[ Voor 92% gewijzigd door Robinter79 op 15-01-2006 14:08 ]
Ik heb dat ook gehad, nou ja niet toen ik telefoon kreeg. Maar toen ik net versatel kreeg was Ajax Feyenoord als ik me niet vergis dus ik denk van huppa lekker voetbal kijken. Blijk dat me account nog niet geactiveerd was voor TV. Duurde ook 2 of 3 dagen. Maar goed je doet er niet zoveel aan.
Nou, bij mij is het net aangesloten, volgens mijn pa, die braaf heeft zitten wachten bij mij thuis, is alles prima in orde.
Echter, op de versatel-website wordt bij "Verbinding is technisch opgeleverd" een FOUT-melding gegeven, waarna de technische oplevering naar 26 januari is gegaan. Pa zegt dat alles het prima doet.
Gekke boel, later meer. Of iemand al een verklaring?
Echter, op de versatel-website wordt bij "Verbinding is technisch opgeleverd" een FOUT-melding gegeven, waarna de technische oplevering naar 26 januari is gegaan. Pa zegt dat alles het prima doet.
Gekke boel, later meer. Of iemand al een verklaring?
Is de telefonie ook succesvol aangesloten? zo niet, is dat de oorzaak, iets anders kan ik me neit voorstellen.
Nope, alles doet het.
Download 1,25 Mb/s, afstand 1500 meter...dat kan beter, toch?
Download 1,25 Mb/s, afstand 1500 meter...dat kan beter, toch?
Het kan iets beter, lang niet altijd super, ligt echt aan de telefoonlijnen in kwestie etc.
Staat er een firewall aan oid? probeer die uit te zetten, misschien dat je dan nog iets wint qua snelheid.
Verder is het een goeie score hoor
Staat er een firewall aan oid? probeer die uit te zetten, misschien dat je dan nog iets wint qua snelheid.
Verder is het een goeie score hoor
Verwijderd
Kent iemand het volgende probleem?
Bij normaal gebruik haal ik een snelheid van 0,8MB/sec. Na een reset van m'n modem gaat de snelheid naar 1,1MB, om vervolgens na een paar uur weer in zakken en uiteindelijk uit te komen op 0,8MB. Gezien de afstand (2,8km) is 1,1MB wel acceptabel vind ik, maar dat wegzakken is toch niet normaal?
Bij normaal gebruik haal ik een snelheid van 0,8MB/sec. Na een reset van m'n modem gaat de snelheid naar 1,1MB, om vervolgens na een paar uur weer in zakken en uiteindelijk uit te komen op 0,8MB. Gezien de afstand (2,8km) is 1,1MB wel acceptabel vind ik, maar dat wegzakken is toch niet normaal?
Lijkt mij onwaarschijnlijk, aangezien je linesync eenmaal is, en dat is tijdens het trainen van de verbinding.
Krijg op 19 April versatel 20Mbit...
1. Ze zeggen dat ik de order status op de website kan opvragen, maar waar haal ik inlog gegevens vandaan?
Heeft iemand een link naar de inlog site?
2. Ik zit 600 meter van de centrale (zou ik de volle snelheid moeten kunnen halen?)
3. Wat is de hoogst gehaalde snelheid door iemand?
4. Wat is de eigenlijke snelheid? (abbo heet 20mbit, maar d8 ergens gelezen te hebben dat het eigenlijk 24Mbit is)
Wat is nu de werkelijke spec?
1. Ze zeggen dat ik de order status op de website kan opvragen, maar waar haal ik inlog gegevens vandaan?
Heeft iemand een link naar de inlog site?
2. Ik zit 600 meter van de centrale (zou ik de volle snelheid moeten kunnen halen?)
3. Wat is de hoogst gehaalde snelheid door iemand?
4. Wat is de eigenlijke snelheid? (abbo heet 20mbit, maar d8 ergens gelezen te hebben dat het eigenlijk 24Mbit is)
Wat is nu de werkelijke spec?
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Juan schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:36:
Krijg op 19 April versatel 20Mbit...
Heeft iemand een link naar de inlog site? Username is gegeven, wachtwoord is versatel
2. Ik zit 600 meter van de centrale (zou ik de volle snelheid moeten kunnen halen?) Dan moet je inderdaad kunnen trainen op 15mbit
3. Wat is de hoogst gehaalde snelheid door iemand? situaties die ik heb gezien, net onder de 20mbit
Wat is nu de werkelijke spec?Origineel moet het 20mbit zijn, maar versatel capped op 15mbit
grmbl, ik heb last van een instabiele verbinding.
zit max op 4mbit en soms zelfs op 100kb/s (100mb.bin download) terwijl ik in het begin op 15 mbit zat (zit nou 500 meter van de centrale, dammit, was eerst 120
)
wat is eigenlijk de overboekingsfactor, 20:1? kan het nl. niet vinden
en hoeveel snaait de telefonie eigenlijk weg? 1mbit ofzo
en over die norm he? waar staat die dan, want ik kan hem niet vinden in de algemene voorwaarden
zit max op 4mbit en soms zelfs op 100kb/s (100mb.bin download) terwijl ik in het begin op 15 mbit zat (zit nou 500 meter van de centrale, dammit, was eerst 120
wat is eigenlijk de overboekingsfactor, 20:1? kan het nl. niet vinden
en hoeveel snaait de telefonie eigenlijk weg? 1mbit ofzo
en over die norm he? waar staat die dan, want ik kan hem niet vinden in de algemene voorwaarden
Compromises are for the weak
Versatel capped niet overal. Ik zit tussen de 1,5Mb/sec en 2,0Mb/sec....
officieel capped versatel op zijn lijnen, gezien het statement van hun op de website.
Dat wil niet zeggen dat het ook gebeurt
Ik ken inderdaad verbindingen die syncen op 20mbit
idd...ik ookMSoft06 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:08:
officieel capped versatel op zijn lijnen, gezien het statement van hun op de website.

Dit lijkt me toch een heel nette waarde hierbovenPORT IPADDRESS x.x.x.x
SLOT xx
PORT xx
ADMINSTATUS Unlocked
DSLSTATUS Up
PROFILE ADSL2PLUS
MAXDOWNSTREAM 19600 kbps
MAXUPSTREAM 1170.8 kbps
CURRENTDOWNSTREAM 19172 kbps
CURRENTUPSTREAM 1020 kbps
SIGNALNOISEMARGIN 6.5 dB
ATTENUATION 5 dB
PORTINFODEFECT No Defect
OUTPUTPOWER 20.3 dB
[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 17-01-2006 09:37 ]
Hoe kun je dat checken ?
Op mijn router-admin gedeelte kan ik dat iig niet zien.
EDIT:
EDIT:
A-ha !ADMINSTATUS Unlocked
[ Voor 26% gewijzigd door Ken. op 17-01-2006 09:59 ]
huh ?.KeN. schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:58:
Hoe kun je dat checken ?
EDIT:
[...]
A-ha !
sinds wanneer is dat dan?
Dat kun je niet checken....KeN. schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:58:
Hoe kun je dat checken ?
EDIT:
[...]
A-ha !
Niet

[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 17-01-2006 10:10 ]
hahaha nice, toen net mijn modem gebracht word kon ik nog zien waar hij op syncted dat was de 15232 limit maar goed
het werkt allemaal nog als een trein dus gewoon door gaan zo
heb verder niks te klagen.
Vraag me alleen af wanneer ze nu met dat TV gebeuren gaan beginnen en die series enzo. Want opzich werkt het best leuk. Ik heb nu die Silent Witness gekeken (leuke serie) maar wil er eigenlijk nog wle meer van zien
Vraag me alleen af wanneer ze nu met dat TV gebeuren gaan beginnen en die series enzo. Want opzich werkt het best leuk. Ik heb nu die Silent Witness gekeken (leuke serie) maar wil er eigenlijk nog wle meer van zien
Yo Ken, stuur mij even die mailtje met hoe en wat? xxx.KeN. schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:58:
Hoe kun je dat checken ?
EDIT:
[...]
A-ha !
Hé Steven !
Ehm, if I could I would..
Zag alleen dat TheVisionMaster zijn admin password dus had unlocked.
en daarmee had ik gelijk mijn eigen vraag beantwoord
Daar ging die quote over en helaas niet over mijn eigen modem.
Helaas
Helaas
.KeN. schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:32:
Hé Steven !
Helaas
Dit is door iemand op de helpdesk gedaan, aangezien ze praten over slot ( dit is de aansluiting in de centrale ), kennelijk heeft vriendjes maken heel veel nut
Is er iemand uit Rijen, die versatel heeft, en kan die mij de snelheden doorgeven? of zeggen of Versatel daar gecapped is?
Ik zit strax zo'n 500 meter van de centrale, dus moet ik toch die 20mbit kunnen halen?
En ik betaal dan toch voor 20mbit, dus moet ik dat dan toch krijgen (technisch mogelijk met 500 meter)
Of klopt dit niet?
Ik zit strax zo'n 500 meter van de centrale, dus moet ik toch die 20mbit kunnen halen?
En ik betaal dan toch voor 20mbit, dus moet ik dat dan toch krijgen (technisch mogelijk met 500 meter)
Of klopt dit niet?
Je hebt weinig kans dat je cap weg is, versatel doet dit alleen in grote steden voornamelijk, dit omdat de overboeking nodig is.
Waarom zeurt iedereen toch over die 15mbit cap, wees fucking blij dat je zo'n hoge snelheid haalt.
Als je de echte 20mbit wilt, neem lekker tweakdsl oid dan, die cap van versatel zal heus nog wel verdwijnen.
Waarom zeurt iedereen toch over die 15mbit cap, wees fucking blij dat je zo'n hoge snelheid haalt.
Als je de echte 20mbit wilt, neem lekker tweakdsl oid dan, die cap van versatel zal heus nog wel verdwijnen.
Leuk...
Order status
1. De bestelling is ontvangen door Versatel.
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel.
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel.
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 14 februari 2006
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel.
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.
Ik heb duidelijk gevraagd, de oplevering pas op 19 april 2006 te realiseren...
Is dit normaal?
Order status
1. De bestelling is ontvangen door Versatel.
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel.
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel.
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 14 februari 2006
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel.
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.
Ik heb duidelijk gevraagd, de oplevering pas op 19 april 2006 te realiseren...
Is dit normaal?
Wat bedoel je met oplevering? Lijn oplevering?
Want op het moment dat je vorige ADSL aanbieder van de lijn af is, dan pas gaat versatel op je lijn
Want op het moment dat je vorige ADSL aanbieder van de lijn af is, dan pas gaat versatel op je lijn
Hoi,
Het zit zo
- Ik verhuis op 14 april 2006 naar het Versatel adress
- Daar wonen nu mensen met een bestaand kpn abbo (met @home internet)
- 18 april 2006 gaat ons telefoonnr werken (nr waarop de Versatel aanvraag)
- 19 april zou versatel monteur moeten komen aansluiten...
maar er staat dus 14 februari.
Ik wil dus dat ik op 19 april kan internetten (als monteur is geweest)
Het zit zo
- Ik verhuis op 14 april 2006 naar het Versatel adress
- Daar wonen nu mensen met een bestaand kpn abbo (met @home internet)
- 18 april 2006 gaat ons telefoonnr werken (nr waarop de Versatel aanvraag)
- 19 april zou versatel monteur moeten komen aansluiten...
maar er staat dus 14 februari.
Ik wil dus dat ik op 19 april kan internetten (als monteur is geweest)
Ik zou gewoon even bellen naar de KS hoe het precies zit.
Kun je degene dan ook even vragen wanneer de speedcap er helemaal afgaat? En wanneer ze nou eens eindelijk met een volledig radio en tv aanbod komen? Dat laatste wordt al zolang aangekondigd, is eigenlijk een lachertje.TheVisionMaster schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:41:
[...]
mensen ik heb hem niet unlocked. Die info die ik daarboven gepost heb die komt rechtstreeks van iemand bij Versatel
en is overigens wel info afkomstig van mijn modem....
Wij hebben er nog niks over gehoord, en ik denk dat ik het dichtste bij de bron sta als monteur zijnde.
Verwijderd
Ik heb even een vraagje, Ik heb nu @home kabel, en geen kpn aansluiting. Als ik nu Versatel adsl wil, kan ik dan alleen een aansluitng door kpn laten doen, zonder verder een budgetabbonement af te sluiten bij kpn?
Verwijderd
Nee hoorMSoft06 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:47:
ik denk dat ik het dichtste bij de bron sta als monteur zijnde.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 01:34 ]
Da's de soort info die ik eerst op m'n nog niet dichtgetimmerde modem kon zienTheVisionMaster schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:35:
[...]
idd...ik ookdie van mij synced op ehh..ff gluren
[...]
Dit lijkt me toch een heel nette waarde hierboven

Wel leuk dat je een screenshot o.i.d. kreeg
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Volgens mij doen ze daar niet aan.Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:00:
Ik heb even een vraagje, Ik heb nu @home kabel, en geen kpn aansluiting. Als ik nu Versatel adsl wil, kan ik dan alleen een aansluitng door kpn laten doen, zonder verder een budgetabbonement af te sluiten bij kpn?
Versatel capped volgens mij niet alleen de downstream, maar ook de upstreamMSoft06 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:08:

Elke waarde die ik hier tegen kom, zijn 1020Kbits of lager. Waar DSL2+ toch richting de 1200Kbits kan gaan (mits goede lijn). Kan zijn dat het modem (de LiveBox) bij 1020Kbits aan z'n max zit of gewoon een cap van de Versatel kant ten goede van de stabiliteit.
Op zich kan ik dat vragen...®Otto schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:20:
[...]
Kun je degene dan ook even vragen wanneer de speedcap er helemaal afgaat? En wanneer ze nou eens eindelijk met een volledig radio en tv aanbod komen? Dat laatste wordt al zolang aangekondigd, is eigenlijk een lachertje.
De vraag over het radio en tv aanbod vind ik niet relevant. Op dit moment betalen we er niet voor, dus ik zie niet in wrom ik er na zou moeten vragen. ik wilde goede verstandhouding die we (als Versatel Klacht Groep) en ikzelf (als mezelf) hebben met Versatel niet onnodig onder druk zetten
Verwijderd
Er is toch niets mis mee als je gewoon netjes vraagt of er al iets bekend is over het radio en tv aanbod? Waarschijnlijk krijg je geen of een vaag antwoord maar ik zie niet goed hoe dat je relatie met Versatel onder druk kan zetten.TheVisionMaster schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:26:
De vraag over het radio en tv aanbod vind ik niet relevant. Op dit moment betalen we er niet voor, dus ik zie niet in wrom ik er na zou moeten vragen. ik wilde goede verstandhouding die we (als Versatel Klacht Groep) en ikzelf (als mezelf) hebben met Versatel niet onnodig onder druk zetten
Is eigenlijk wel een onderdeel van de VKG, omdat bezitters van een Versatel lijn zich afvragen hoe het met de gedane toezeggingen zit
hehe je hebt gelijk ookVerwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:34:
[...]
Er is toch niets mis mee als je gewoon netjes vraagt of er al iets bekend is over het radio en tv aanbod? Waarschijnlijk krijg je geen of een vaag antwoord maar ik zie niet goed hoe dat je relatie met Versatel onder druk kan zetten.
Is eigenlijk wel een onderdeel van de VKG, omdat bezitters van een Versatel lijn zich afvragen hoe het met de gedane toezeggingen zit
Mailtje gestuurd

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 18-01-2006 14:48 . Reden: Mail gestuurd ]
Nice
ben ook wel benieuwd naar dat TV gebeuren. Snap natuurlijk ook wel dat er betaald voor moet worden maar das niet erg (als het maar betaalbaar blijft offcourse).
Ik quote uit het antwoord van Versatel
:
Binnen nu en drie maanden zal er een concreet aanbod komen
[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 18-01-2006 15:09 ]
sluit outlook af. Doe een ipconfig /flushdns en start outlook nu opnieuw op.
Heeft bij mij het gewenste effect gehad.
Er is bij het interne netwerk van Versatel wat gewijzigd.
Vanaf werk kreeg ik een via een telnetsessie een welkom vanaf 10.170.1.177 en thuis was dat 10.170.1.188.
Heeft bij mij het gewenste effect gehad.
Er is bij het interne netwerk van Versatel wat gewijzigd.
Vanaf werk kreeg ik een via een telnetsessie een welkom vanaf 10.170.1.177 en thuis was dat 10.170.1.188.
Nou ok das nog te overzienTheVisionMaster schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:09:
Ik quote uit het antwoord van Versatel:
[...]
Idd..'k geloof dat het iets van 3 euro zou worden (per film) althans..dat heb ik een keer ergens gelezenWeAreLegion schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:28:
[...]
Nou ok das nog te overzienvraag me af hoeveel een film gaat kosten om te huren en hoeveel een serie. Als ze dat te hoog maken denk ik persoonlijk niet dat het hard gaat lopen. Maar goed afwachten maar

maar eh..als die TV nu gelijkwaardig is (qua kwaliteit) als TV Home (dat pakket van 90 zenders) en ze vragen er bv. 10 euro voor
Het gaat mij er niet om dat we er niet voor betalen, maar ik heb er een beetje moeite mee dat het al zolang wordt beloofd. Er staat bijvoorbeeld al ruim twee maanden bij de mediabrowser dat er 'binnenkort' begonnen zal worden met digitale radio.TheVisionMaster schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:26:
[...]
Maar in ieder geval bedankt voor het sturen van een mail naar Versatel, ben benieuwd.
Zijn jullie er nog steeds niet achter dan, dat versatel hun klanten gewoonweg aan ut lijntje houdt? 
Altijd leuk die mensen die alles willen als iets nieuw is, en dan kan het niet gerealiseerd worden, zijn we ineens boos
Altijd leuk die mensen die alles willen als iets nieuw is, en dan kan het niet gerealiseerd worden, zijn we ineens boos
Knoop doorgehakt en toch maar genomen. Ik woon op 3500meter afstand van de centrale volgens BBned. Ben benieuwd wat de snelheid wordt. Nu bel ik ze op en krijg ik te horen dat het binnen 4-6 weken na gereedheid van de lijn wordt opgeleverd. Vorige maand meldde hun site 2 februari. Vorige week was dat verschoven naar 8 februari. Vandaag keek ik en zag ik 15 februari. Dat betekent dus dat ik mogelijk op 1 april ergens pas weer internet heb. Goeie grap, alleen vind ik m niet zo leuk. Die telefonist bleef maar volhouden dat de teller op 2 februari inging. Nou ik ben benieuwd. Naar de oplevering en snelheid. 1,5 tot 2 maanden zonder internet..... Hahahaha ze worden gek thuis!
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
tjah het is algemeen bekend dat ze dat aan het testen zijn®Otto schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:01:
[...]
Het gaat mij er niet om dat we er niet voor betalen, maar ik heb er een beetje moeite mee dat het al zolang wordt beloofd. Er staat bijvoorbeeld al ruim twee maanden bij de mediabrowser dat er 'binnenkort' begonnen zal worden met digitale radio.
Maar in ieder geval bedankt voor het sturen van een mail naar Versatel, ben benieuwd.
Daar ben ik het inderdaad ook wel mee eens. Moet zeggen dat de kwaliteit best goed is. Me broertje heeft waar hij zit digitenne (hij zit anti kraak dus dat was makkelijkste) en dat beeld is erg goed maar dat van versatel (tv zenders dan sommige series zijn iets minder) ziet er precies net zo uit gewoon erg goeie kwaliteit.
Verwijderd
Hier een leuke melding vanuit "Hulp op afstand" uit MSN:
"Remote Assistance connection could not be established because the remote host name could not be resolved. Please try again."
Is DNS de oorzaak?
Zo ja, welke? (Bij DEMON werkte het goed)
Antwoord van KS: "Sorry, wij ondersteunen geen MSN en de DNS-server werken goed."
RARARA waar ligt het probleem?
Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft (gehad)?
"Remote Assistance connection could not be established because the remote host name could not be resolved. Please try again."
Is DNS de oorzaak?
Antwoord van KS: "Sorry, wij ondersteunen geen MSN en de DNS-server werken goed."
Verwijderd
Poort 3389 opengooien op de modemVerwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:31:
Hier een leuke melding vanuit "Hulp op afstand" uit MSN:
Is DNS de oorzaak?
Verwijderd
3389 is eerder remote desktop mstsc.exe dus
hou hier wel rekening mee. Zet een GOED wachtwoord op je admin login, zet remote desktop dus zeker niet zomaar open bij firewall OF indien je dit ook handig vind pas dit anders goed aan in je firewall
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 22:57 ]
Verwijderd
Beste mensen,
3389 staat open.
Met mstsc kan ik remote EN remote mij, overnemen (inloggen).
Dus dat is het probleem niet.
Het probleem zit ergens anders.
Maar waar?
De melding zoals eerder beschreven zegt ook niets over een connection error.
RDP werkt oke, strong-password, etc.
Hostname resolving vind volgens mij plaats op de DNS server.
Zijn er ook mensen die hetzelfde probleem hebben of hadden?
3389 staat open.
Maar waar?
Als je mijn posts goed had gelezen, dan had je moeten weten dat we over het algemeen erg tevreden zijnMSoft06 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:05:
Zijn jullie er nog steeds niet achter dan, dat versatel hun klanten gewoonweg aan ut lijntje houdt?
Verwijderd
reverse dns ? Dit doet versatel niet. Via je IP nummer werkt het wel ?Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:08:
Beste mensen,
3389 staat open.
Maar waar?
Verwijderd
Hahaha, ik heb het over MSN. Waar moet je daar in vredesnaam een IP invullen?Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 00:44:
[...]
reverse dns ? Dit doet versatel niet. Via je IP nummer werkt het wel ?
Maar ik ben nog steeds op zoek naar de oorzaak van mijn probleem, en het liefst een oplossing hiervoor.
S
Dit klopt niet. Hoe weet jij nou of die lijn echt 500 meter is? Hoevaak is hij gebroken geweest en weer gerepareerd? Zit er vocht in de kabel? etc etc etc etc etc.Juan schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:09:
Is er iemand uit Rijen, die versatel heeft, en kan die mij de snelheden doorgeven? of zeggen of Versatel daar gecapped is?
Of klopt dit niet?
Er zijn vele variabelen die je niet kan invullen. En de 500 is niet eens zeker.
[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 20-01-2006 08:11 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
als je die lijn testen doet dan is het meestal minimaal 500 meter of meer ligt er aan waar je woont (bedoel in zijn geval) maar toen nik nog op een helpdesk werkte waren er mensen die woonde er zeg maar 300meter van daan en die hadden nog niet max speed tis niet alleen je lijn er naar toe die meeteld . Het word eens tijd dat mensen dat beginnen te begrijpen je krijgt er helaas veel misversstanden mee.
Verwijderd
http://www.petri.co.il/what's_remote_assistanc.htmVerwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 08:01:
[...]
Hahaha, ik heb het over MSN. Waar moet je daar in vredesnaam een IP invullen?
Maar ik ben nog steeds op zoek naar de oorzaak van mijn probleem, en het liefst een oplossing hiervoor.
S
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 13:29 ]
Nou... precies 2 weken geleden Versatel besteld, afgelopen woensdag geleverd...
Ja, ik stond er verbaasd van hoe snel dat ging.
Snelheid getest en dus ook gecapped op 1,5 MB/s.
Net effe gebeld met de helpdesk... Aardige meid aan de foon die effe contact heeft opgenomen met de technische dienst en ze kon mij dus inderdaad bevestigen dat er een speedcap op de lijn zit, maar wanneer deze eraf ging kon ze me niet vertellen.
Afwachten en over 2 weken maar weer eens bellen......
Ja, ik stond er verbaasd van hoe snel dat ging.
Snelheid getest en dus ook gecapped op 1,5 MB/s.
Net effe gebeld met de helpdesk... Aardige meid aan de foon die effe contact heeft opgenomen met de technische dienst en ze kon mij dus inderdaad bevestigen dat er een speedcap op de lijn zit, maar wanneer deze eraf ging kon ze me niet vertellen.
Afwachten en over 2 weken maar weer eens bellen......
Doe alsjeblieft geen! moeite voor die speedcap, wanneer hij er vanaf gaat merk je dat vanzelf wel.
Verwijderd
ik heb versatel 20 mbit en voetbal . Met 'live' tv en voetbal werkt de decoder goed alleen als ik wedstijden wil terug zien of trailers of wat dan ook dan krijg ik een totaal verstoord beeld en geluid.
Dat werkt niet goed is. Heeft iemand dit ook gehad en weet een oplossing of is de decoder niet goed ofzo
Dat werkt niet goed is. Heeft iemand dit ook gehad en weet een oplossing of is de decoder niet goed ofzo
Doe aub een linecheck, als deze lager is dan 12mbit, foutief aangesloten of de ver van centrale
Verwijderd
denk dat m`n lijn wel goed is , ik haal zo`n 15 mbit download snelheid. Maar hoe test ik m`n lijn dan (stomme vraag misschien) ? Wat kan er dan fout aangesloten zijn? Is de utp kabel niet helemaal goed misschien.MSoft06 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 00:59:
Doe aub een linecheck, als deze lager is dan 12mbit, foutief aangesloten of de ver van centrale
Als een kabeltje slecht was, dan kon je ook geen live voetbal en tv kijken.
Hier (Gouda) kan ik prima trailers bekijken, misschien is er iets bij jou in de centrale niet goed
Mailtje of telefoontje naar de servicedesk zou ik zeggen
Hier (Gouda) kan ik prima trailers bekijken, misschien is er iets bij jou in de centrale niet goed
Mailtje of telefoontje naar de servicedesk zou ik zeggen

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Hier (Apeldoorn) geen telefoon. Gisteren ook al een uur zonder telefoon gezeten. Ik het inmiddels via het Versatel forum begrepen dat het om een landelijke storing gaat. Vreemd dat Versatel zulke storingen niet direct op de site vermeld. Daar snap ik echt geen bal van.
Laatste dagen behoorlijk wat storing op de tv-signalen (blokkerig beeld bij het voetbal). Downloaden gaat gewoon nog met 1500 Kb. Andere mensen daar ook last van?
Verwijderd
Hier ook geen telefoon en geen geluid via mijn TV-decoder, beetje saai voetbal kijken. Meer mensen hier last van? Anders ga ik even alle kabels nalopen.
edit: modemreset en telefoon doet het weer
edit2: ja geluid zat hier binnen verkeerd...
edit: modemreset en telefoon doet het weer
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 13:45 ]
WIe heeft er ook van dat haperige K@Tbeeld bij voetbal!!!!!!
Ik heb het modem en decoder al gereset!! Ik word er een beetje moe van !!!
Versatel
Ik heb het modem en decoder al gereset!! Ik word er een beetje moe van !!!
Versatel

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Ik heb nu al tweemaal gehad dat ik geen geluid had bij het inschakelen van de decoder. Op één of andere manier zet de decoder zichzelf spontaan zacht, terwijl ik echt nooit aan de volumeknopvan de afstandsbediening zitVerwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:28:
Hier ook geen telefoon en geen geluid via mijn TV-decoder, beetje saai voetbal kijken. Meer mensen hier last van? Anders ga ik even alle kabels nalopen.
Gaat prima hier, al heb ik niets met voetbal
Hier ( Gouda ) ook geen telefonie. Zag op een versatel forum dat heel veel mensen geen telefonie hebben en dat het een landelijke storing zou zijn... jammer dat het dan niet op de versatel site zelf gemeld wordt. Ik heb helemaal geen kiestoon.. dus telefonie is bij mij zo dood als wat..
En jullie?
En jullie?
Ik heb nog Kpn en zo te zien kan ik dat beter zo houden, of terug naar budget en dan Versatel erbij, dan kan ik nog steeds uitwijken (en dan doet m'n modem/fax het nog).
Verwijderd
En dit is nou precies het probleem van Versatel. Storing kan, liever helemaal niet natuurlijk, maar goed. Maar een storing vanaf vanochtend die nu nog niet opgelost is... Dat kan gewoon ECHT niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 16:34 ]
Kan iemand mij helpen.
Ik zit - als ik met de postcode check van de TS check - 2746 meter van de centrale af.
Als ik op de site van Versatel de postcode check doe zie ik dat ik het niet kan nemen.
Betekent dit dat ik het zeker niet kan nemen, of kan ik beter even bellen?
Of heeft iemand ook Versatel in groningen(stad) (ik woon in "de held")?
Bedankt
Ik zit - als ik met de postcode check van de TS check - 2746 meter van de centrale af.
Als ik op de site van Versatel de postcode check doe zie ik dat ik het niet kan nemen.
Betekent dit dat ik het zeker niet kan nemen, of kan ik beter even bellen?
Of heeft iemand ook Versatel in groningen(stad) (ik woon in "de held")?
Bedankt
Verwijderd
Hier in Lelystad ook storing gehad. Net 4 minuten geleden weer een kiestoon. Inderdaad jammer dat versatel geen melding op de site zet.Robinter79 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:05:
Hier ( Gouda ) ook geen telefonie. Zag op een versatel forum dat heel veel mensen geen telefonie hebben en dat het een landelijke storing zou zijn... jammer dat het dan niet op de versatel site zelf gemeld wordt. Ik heb helemaal geen kiestoon.. dus telefonie is bij mij zo dood als wat..
En jullie?
Verwijderd
Ik heb vandaag ook problemen gehad met mijn telefonie. Geen kiestoon. Dit begon om circa 13:30 en om 16:45 was het opgelost.
Het geluid van de decoder was ook slecht. Heeft iemand hier nog problemen mee gehad??
Het geluid van de decoder was ook slecht. Heeft iemand hier nog problemen mee gehad??
Verwijderd
Precies, dat was dus bij mij ook het geval. Gebruik die afstandsbediening daar nooit voor!Doctor Yes schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:29:
[...]
Ik heb nu al tweemaal gehad dat ik geen geluid had bij het inschakelen van de decoder. Op één of andere manier zet de decoder zichzelf spontaan zacht, terwijl ik echt nooit aan de volumeknopvan de afstandsbediening zit![]()
Ik gebruik de spdif uitgang voor audio, die reageert niet op de volumeregelaar, behalve als je hem op de laagste stand zet (of mute gebruikt) 
De kwaliteit van spdif is ook een stuk beter dan de analoge uitgang, maar je hebt wel een pc of receiver nodig die er iets mee kan.
De kwaliteit van spdif is ook een stuk beter dan de analoge uitgang, maar je hebt wel een pc of receiver nodig die er iets mee kan.
Ik gebruik ook de spdif uitgang, maar vind het jammer dat er geen 5.1 uitzendingen zijn, of kan dat technisch misschien helemaal niet? Stel dat je ooit echt video-on-demand krijgt en dus films kunt bestellen, dan zou het daarbij een must zijn 5.1 geluid erbij te hebben.Speedy-Andre schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:00:
Ik gebruik de spdif uitgang voor audio, die reageert niet op de volumeregelaar, behalve als je hem op de laagste stand zet (of mute gebruikt)
Ik ben uitermate tevreden. Internet, telefonie, voetbal, alles loopt zonder morren soepeltjes.
De OP klopt niet meer.
http://www.versatel.nl/start/3p/specificaties/voetbal/
We zitten er hier aan te denken om het Versatel Voetbal (niet compleet) pakket te nemen. Zonder telefoon dus. Op 't moment hebben we Wanadoo ADSL via KPN, en betalen ons scheel aan de koste van KPN. We gebruiken de huistelefoon amper(lees: nooit). Dus willen we geld besparen daarop.
't enige wat ik niet helemaal snap is of de KPN lijn nou compleet geschrapt word of dat ik nog een lullig budget abbotje nodig heb voor de ADSL.
Kan dus KPN + telefoon(nummer) compleet geschrapt worden, en kunnen we dan voor maar 39,95 per maand interneten en telefoon kijken?
in de op staat dat het statisch is.IP adressen 1 vast IP; Versatel behoudt het recht om dit IP adres te veranderen.
http://www.versatel.nl/start/3p/specificaties/voetbal/
We zitten er hier aan te denken om het Versatel Voetbal (niet compleet) pakket te nemen. Zonder telefoon dus. Op 't moment hebben we Wanadoo ADSL via KPN, en betalen ons scheel aan de koste van KPN. We gebruiken de huistelefoon amper(lees: nooit). Dus willen we geld besparen daarop.
't enige wat ik niet helemaal snap is of de KPN lijn nou compleet geschrapt word of dat ik nog een lullig budget abbotje nodig heb voor de ADSL.
Kan dus KPN + telefoon(nummer) compleet geschrapt worden, en kunnen we dan voor maar 39,95 per maand interneten en telefoon kijken?
Je blijft kpn betalen als je geen telefonie erbij neemt.
Terug naar budget is dan het simpelste om te doen, voor adsl aanvragen heb je een werkende kpn lijn met telnr nodig.
Als je telefonie via Versatel neemt, dan wordt kpn (na aansluiting adsl en telefoon) opgezegd, de lijn betaal je dan in feite via Versatel en je kan je kpn nummer meenemen.
Wat bedoel je met 'telefoon kijken'
Terug naar budget is dan het simpelste om te doen, voor adsl aanvragen heb je een werkende kpn lijn met telnr nodig.
Als je telefonie via Versatel neemt, dan wordt kpn (na aansluiting adsl en telefoon) opgezegd, de lijn betaal je dan in feite via Versatel en je kan je kpn nummer meenemen.
Wat bedoel je met 'telefoon kijken'
[ Voor 7% gewijzigd door Speedy-Andre op 23-01-2006 19:03 ]
Dit topic is gesloten.