Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.807 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:44

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ron!n schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:03:
Ik heb trouwens al sinds het begin last ervan dat ik om de zoveel dagen het modem moet resetten (ik trek gewoon ff de stroom eruit) om weer verbinding te krijgen, hebben anderen dit ook? Maakt me niet heel veel uit als ik achter mijn pc zit en het gebeurd, maar soms staat hij als ik 2 dagen weg ben lekker te downloaden, en dan is het irritant als het ook gebeurd.
Ik heb dat al na 1 dag, op de een of andere manier is het modem standaard traag als ik hem 's ochtends ga gebruiken en ik heb regelmatig een rood/groen inet lampje als m'n pc is opgestart :|
De helldesk heb ik hierover gemaild en die willen dat ik ze ga bellen, alsof ik graag een uur aan de lijn wil gaan hangen in de hoop dat ik een keer aan de beurt kom |:(
Nu ga ik eens proberen of dit ook gebeurt als ik alleen draadloos verbind, ben benieuwd :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb sinds vandaag ook versatel, maar nu vallen de snelheden mij toch wel wat tegen, ik haal nu :

download 950 kb/s MAX
upload 94 kb/s MAX (dit is wel ok)

Ik woon 2400 meter van de centrale, en zoals ik bij andere mensen lees moet het dan wel sneller kunnen, wat is jullie advies, ff bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:29:
Hey,

Ik heb sinds vandaag ook versatel, maar nu vallen de snelheden mij toch wel wat tegen, ik haal nu :

download 950 kb/s MAX

Ik woon 2400 meter van de centrale, en zoals ik bij andere mensen lees moet het dan wel sneller kunnen, wat is jullie advies, ff bellen?
Je bedoelt KiloBytes...download is vrij normaal op 2,5 km van de centrale, denk.
Wellicht hebben andere mensen met dezelfde afstand tot de centrale betere resultaten...
Upload is OK, ik heb 105 KB/s en ik zit op 1300 meter vd centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik haal 1,1MB/s down en 105KB/s upload op minimaal 4km afstand :Y)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 00:22:
bijna onmogelijk maar dan heb je geluk... anyway 2.1 KM haalt 11-12 MBIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondag PSV-Feyenoord gekeken, probleemloos!
Ik denk dat Versatel het streaming video nu onder de knie heeft.
Een paar weken geleden was er weleens een beeldhapering, maar afgelopen zondag de hele wedstrijd niet, helemaal strak.
Hebben jullie andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

heel ander ervaringen ;-)
Momenteel zelfs helemaal geen diensten meer.
A.s Donderdag komt zowel KPN als VERSATEL monteur langs.
Zag dat je je geregistreerd had @ versatelklachtgroep.nl?

*hoopt Donderdag weer internet en tv te hebben*
** Telefonie is een verhaal appart **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Vanmorgen alweer probleem met traagheid en rood inet lampje, terwijl ik nu alleen een wifi verbinding heb :|
Er zit echt iets niet goed in m'n modem en het heeft m.i. niet met (storing op) de netwerkpoortjes te maken.
Misschien doet de decoder rare dingen, maar als ie uit staat lijkt me dat ook niet echt mogelijk, dat wordt straks toch nog de helldesk bellen :(
De vraag is of dit iets met m'n pc te maken heeft, deze zet een hele reeks verbindingen op als hij opstart, waarna het modem de brui eraan geeft :/
Met m'n usb shitmodem en m'n D-link ding had ik dit allemaal niet, maar dat was met het family abo en dus adsl 1 .... zucht |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 13-12-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Voor iedereen met een draytek 2900. met de v2.5.6 firmware haal ik plots wel de 1.6 Mb/s zoals zonder de router ertussen.

Het versatel modem staat nu:

Lan: 10.0.0.138
Virtual Server: 10.0.0.150

Draytek Wan: 10.0.0.150
Draytek Lan: 192.168.10.1
Draytek Wan gateway: 10.0.0.138

Het NAT-ten gaat nu nog niet goed. het lijkt of de route niet goed gaat. Moet de gateway anders staan ?

Ik heb wel internet en ik kan wel naar huis VPN-en.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

Hey,

download 950 kb/s MAX

trek het netwerk stekkertje van je decoder eens uit je router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

lange schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:12:
[...]

trek het netwerk stekkertje van je decoder eens uit je router..
Als de decoder op standby staat snoept hij geen bandbreedte af hoor, ook niet als je met de menu's bezig bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een Versatel 20mbit + voetbal + telefonie abonnemen aangevraagd.
21 december komt de monteur langs.
Heb momenteel nog een @Home Breedband.Paar dagen terug een mailtje verstuurd om het op te zeggen en kreeg de volgende mail terug
Kan iemand me vertellen wat ze me hier duidelijk willen maken??????????

Dit is een automatisch gegenereerd bericht.
Reacties op dit bericht worden niet in behandeling genomen!

Geachte @Home abonnee,

Wij hebben uw bericht "Opzeggen Breedband abonnement per direct" in
behandeling genomen.

Het is van belang dat u uw bericht over het opzeggen van het abonnement,
vanaf uw @Home e-mail verstuurt. Indien u een ander e-mail adres
gebruikt, kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen.

Mocht u om wat voor reden dan ook geen gebruik kunnen maken van uw @Home
internetverbinding, dan kunt u ook met een andere internetverbinding (en
computer) via https://webmail.home.nl/ een mail sturen.

Meer informatie over opzeggen vindt u op http://help.home.nl/opzeggen

U kunt niet op dit bericht reageren. Indien u wilt opzeggen, mailt u
naar opzegging@home.nl.

Met vriendelijke groet,

A.J. Smid
Manager Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Als je een virtual server gebruikt moet de NAT tabel leeg zijn ! De NAT tabel heeft namelijk voorrang op de Vritual Server.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 18:19:
[...]

Dit bericht heb ik dus even niet gezien ;)

Ik was net enigzins opgewekt dat ik o.a. lekker voetbal kon gaan kijken komend weekend maar nu is de euforie toch weer iets minder. Ik ga morgen zelf maar even de monteur bellen om een tijd af te spreken. Let's hope for the best dan maar.....
Ik heb gisteren gebeld en de monteur komt 21 december tussen 12:00 en 18:00 langs om de boel te installeren. Nadat eerder mij 15 december was verteld is 21 december natuurlijk wel weer bijna een week later maar alsnog ben ik met die datum zeer tevreden. Waarschijnlijk binnen een maand aangesloten zijn vind ik netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:39:
Heb momenteel nog een @Home Breedband.Paar dagen terug een mailtje verstuurd om het op te zeggen en kreeg de volgende mail terug

Reacties op dit bericht worden niet in behandeling genomen!

Geachte @Home abonnee,

Wij hebben uw bericht "Opzeggen Breedband abonnement per direct" in
behandeling genomen.

Het is van belang dat u uw bericht over het opzeggen van het abonnement,
vanaf uw @Home e-mail verstuurt. Indien u een ander e-mail adres
gebruikt, kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen.

Mocht u om wat voor reden dan ook geen gebruik kunnen maken van uw @Home
internetverbinding, dan kunt u ook met een andere internetverbinding (en
computer) via https://webmail.home.nl/ een mail sturen.

Meer informatie over opzeggen vindt u op http://help.home.nl/opzeggen

naar opzegging@home.nl.

Met vriendelijke groet,

A.J. Smid
Manager Klantenservice
En daarna starten de problemen..
Ik ben dus ook van @home nog steeds aan het overgaan naar Versatel al sinds Oktober!!!
Maarja, het hoeft niet bij iedereen zo te zijn.
Voor meer informatie zie mijn website. en lees dit draadje op je gemak eens door. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
Hey,

download 950 kb/s MAX

Je moet meer kunnen halen, tot een maximum van ongeveer 14mbit, is je pc helemaal schoon van spyware etc?

Heb je het modem al een keer gereset?
Speedy-Andre schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 00:22:
Klinkt mij zeer onwaarschijnlijk, zelfs al pak je de standaard van ADSL2+ erbij
Speedy-Andre schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:11:
Vanmorgen alweer probleem met traagheid en rood inet lampje, terwijl ik nu alleen een wifi verbinding heb :|
Er zit echt iets niet goed in m'n modem en het heeft m.i. niet met (storing op) de netwerkpoortjes te maken.
Misschien doet de decoder rare dingen, maar als ie uit staat lijkt me dat ook niet echt mogelijk, dat wordt straks toch nog de helldesk bellen :(
De vraag is of dit iets met m'n pc te maken heeft, deze zet een hele reeks verbindingen op als hij opstart, waarna het modem de brui eraan geeft :/
Met m'n usb shitmodem en m'n D-link ding had ik dit allemaal niet, maar dat was met het family abo en dus adsl 1 .... zucht |:(
Als jou pc zoveel verbindingen maakt bij het opstarten, volgens mij klopt er dan iets niet, of je moet bijv bittorrent direct starten.

Check het eens met een clean pc, desnoods reset je het modem dmv het knopje op de achterkant. Reset het modem desnoods naar factory defaults om te kijken of daar problemen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:39:

naar opzegging@home.nl.

Met vriendelijke groet,

A.J. Smid
Manager Klantenservice
Je moet je eerder verstuurde e-mail sturen naar opzegging@home.nl middels je @home-email-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

ikke verkeerd gelezen.
Maar goed, je ontvangt een bevestiging van afmelding....
en een wettelijke opzegtermijn van 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Security schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:25:
Yep, ik heb mij ook geregistreerd...mijn 1e reactie was dit keer niet de juiste! ;)
Blijf het volgen...ook al is mijn enige klachte die van de speedcap...

Het is serieus dus bij jou? Nou, nou, KPN en Versatel-monteur! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Security schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:25:

*hoopt Donderdag weer internet en tv te hebben*
** Telefonie is een verhaal appart **
Dat is goed mis gegaan dan :/

Ben alleen benieuwd wat die monteur van KPN komt doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:25:
[...]

Je moet je eerder verstuurde e-mail sturen naar opzegging@home.nl middels je @home-email-account.
Dat is m juist,ik weet zeker dat ik mijn opzeg-mailtje heb verstuurd met mn @home adres
Zijn ze daar nou zo dom of ligt het aan mij??????? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Security schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:31:
ikke verkeerd gelezen.
Maar goed, je ontvangt een bevestiging van afmelding....
en een wettelijke opzegtermijn van 1 maand.
Ja hoop dat ik het krijg want als ik hun antw lees dan zit er iets niet goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:32:
[...]

Yep, ik heb mij ook geregistreerd...mijn 1e reactie was dit keer niet de juiste! ;)
Blijf het volgen...ook al is mijn enige klachte die van de speedcap...

Het is serieus dus bij jou? Nou, nou, KPN en Versatel-monteur! Succes!
Ik heb vanmorgen idd een officieële bevestiging van Versatel gehad dat de speedcap erop zit en dat ze hem er niet individueel af kunnen/willen halen...

Nog maar even een e-mail terugbouwen vanmiddag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 12:26
Heb zelf ook @home en heb de e-mail voor de opzegging verstuurd vanaf mijn @home account, kreeg dezelfde mail als hierboven en als het goed is krijg je een doos thuisgestuurd om het modem in op te sturen als je een proef abbo hebt. Heb nog geen bericht terug gehad van @home dus ik ga ze zo maar eens bellen. Heb je een normaal abbo dan mag je het modem houden staat op de site van @home.

Mijn orderstatus is ook verdwenen van de website. Net gebelt naat de klantenservice van versatel, menu overige vragen anders krijg je zo'n computer verhaaltje. Werd allemaal netjes voor me nagekeken. Ze konden niet zeggen waarom als het van de site af was maar wel wanneer mijn lijn technisch wordt opgeleverd, is 15 december, en ze verbonden me direct door naar het installatie bedrijf. Heb nu dus meteen de afspraak kunnen maken en 23 december komt de monteur. Als alles dan goed gaat heb ik 2 weken eerder versatel dan bij mijn aanvraag vermeld werd want die stond op 5 januari.

Beetje slordig dat dat systeem plat ligt voor de site maar het is wel allemaal netjes opgelost. Nu hopen dat de verbinding ook goed gaat werken :)

Net even met @home gebelt en dat mailtje is standaard ook al stuur je hem van je @home e-mail adres. De bevestiging komt met 10 dagen, zal wel werkdagen zijn dus binnen 2 weken.

[ Voor 8% gewijzigd door s_schimmel op 13-12-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dank je..ben ik nu even opgelucht zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
Het lukt me niet echt iemand van Versatel aan de lijn te krijgen.. mischien dat iemand hier het antwoord weet:

Op het moment heb ik nog ADSL bij Quicknet. Mijn abonnement loopt af op 31 december. Volgens Quicknet is 2 weken hierna de lijn "vrij". Versatel heb ik een paar weken geleden al aangevraagd, en ik zou vanaf 16 december aangesloten kunnen worden. Voor wanneer kan ik nu een afspraak maken met de monteur? Kan ik in de centrale na 16 december al omgezet worden naar Versatel (neem aan dat dat nodig is?), of moet ik wachten tot de 3e week van januari omdat Quicknet dan "van de lijn" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:48
je had beter een migratie aan kunnen vragen. nu ligt het aan KPN wanneer de lijn gesloopt is en dan kan Versatel pas aan de gang.
Zelf ben ik van Demon naar Versatel gegaan. Heb zelf wat overlap in de abbonementsperiode gehouden waardoor op de juiste datum de lijn was overgezet naar versatel en een drie tal dagen later kwam de monteur. De afspraak had ik ruim van te voren al gemaakt. dus niet pas op 't moment dat je lijn overgezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
PROnline schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:14:
je had beter een migratie aan kunnen vragen. nu ligt het aan KPN wanneer de lijn gesloopt is en dan kan Versatel pas aan de gang.
Zelf ben ik van Demon naar Versatel gegaan. Heb zelf wat overlap in de abbonementsperiode gehouden waardoor op de juiste datum de lijn was overgezet naar versatel en een drie tal dagen later kwam de monteur. De afspraak had ik ruim van te voren al gemaakt. dus niet pas op 't moment dat je lijn overgezet is.
Bedankt voor je reactie :)

Dus voor halverwege januari kan het in ieder geval niet? Dan kan ik denk ik het beste nu een afspraak maken voor 16 januari ofzo. Ik heb bij het aanvragen gezegd dat ik nu ADSL bij Quicknet heb, toen hebben ze even op een lijstje gekeken (lijst met providers waarvandaan ze kunnen migreren ofzo?), maar daar konden ze niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:48
't gaat niet om de privider, maar om 't netwerk (BBnet, versatel, kpn, babyXL) waar vervolgens de ISP hun internetdienst op aanbieden. Quicknet stond waarschijnlijk niet in het lijstje omdat die niet zoveel bekendheid heeft.
Je kan het in iedergeval proberen half januari. Maar als het slopen van je lijn langer duurt, dan kan Versatel nog niet op de lijn totdat deze is vrijgegeven. In het ergste geval zou je een tweede afspraak moeten maken met versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook overgestapt van Quicknet naar Versatel. Gewoon de standaard brieven die Versatel op zijn website heeft staan opsturen naar Quicknet (=bbned) dan moet het goed gaan. Ik heb zelf ook een overlap periode van 2 weken aangehouden. Ik heb maar een dagje zonder Internet gezeten.

Overigens tot nu toe nog steeds erg tevreden met Versatel. Alles doet het zoals het moet doen! Het kan dus wel ;) Alleen de speedcap maar daar kan ik wel mee leven als het de stabiliteit ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
In m'n brief aan Quicknet heb ik wel aangegeven dat ik opzeg in verband met het overstappen naar een andere provider. Ik zal ze zo eens bellen om te vragen hoe dat nou precies zit; dan moet ik dus zeggen dat ik een migratie wil? Hoe werkt dat dan, blijft m'n Quicket-ADSL in januari werken totdat Versatel ermee bezig gaat, of kan Versatel dan al eerder op de lijn terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwt krijg dinsdag de monteur langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
Volgens Quicknet had ik moeten aangeven dat het om een migratie ging ("overstap naar andere provider" stond in m'n brief..), Versatel is niet echt bereikbaar, en volgens het installatiebedrijf van Versatel wordt 16 december mijn lijn omgezet naar Versatel (en werkt Quicknet niet meer), en kan ik vanaf dan Versatel gebruiken. Heb een afspraak staan voor 2 januari, ben benieuwd of het allemaal gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Het is nu te hopen dat ze je lijn niet gaan slopen maar netjes om gaan zetten naar versatel toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glival schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:21:
Volgens Quicknet had ik moeten aangeven dat het om een migratie ging ("overstap naar andere provider" stond in m'n brief..), Versatel is niet echt bereikbaar, en volgens het installatiebedrijf van Versatel wordt 16 december mijn lijn omgezet naar Versatel (en werkt Quicknet niet meer), en kan ik vanaf dan Versatel gebruiken. Heb een afspraak staan voor 2 januari, ben benieuwd of het allemaal gaat werken...
Volgens mij kunnen er geen 2 adsl signalen op 1 telefoon lijn dus als ik het zo hoor heb je vanaf 16 december geen internet meer. Wel apart dat je afspraak op 2 januari is geplanned. Bij mij was de afspraak een dag na de technische realisatie. Hoop voor je dat het bij jou toch ook zo is. Zo vervelend om zonder internet te zitten :)

Dit was overigens de brief die ik had opgestuurd. Volgens mij kan je die voor elke migratie gebruiken:

Geachte QuickNet klantenservice,

Bij deze wil ik u informeren over het feit dat ik Versatel de opdracht heb gegeven om mijn ADSL-verbinding over te nemen.

Om deze reden wil ik tevens mijn QuickNet ADSL-abonnement beëindigen, met in acht name van mijn contractuele opzegtermijn. De waarschijnlijke technische oplevering van Versatel is 23 november 2005. Ik zou daarom mijn QuickNet abonnement per 1 december willen laten verlopen indien mogelijk.

Ik wil nogmaals benadrukken dat het hier om een zogenaamde ‘Telco-telco migratie’ gaat en dat u dus rekening dient te houden met het feit dat mijn ADSL behouden moet blijven voor overname door Versatel.

Mijn abonnementsgegevens zijn:
...

Graag ontvang ik van u een schriftelijke bevestiging van de beëindiging van de overeenkomst.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Natuurlijk even je eigen huidige adsl provider en datums invullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:26:
Hallo, ik heb sinds 17 oktober versatel compleet en ik moet zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad. Het internet loopt als een trein ( alleen wel speedcap 1,5mb download) en tv kijken en dus ook voetbal loopt perfect. Wij hebben ook telefonie, en dat was in het begin nog ff een probleempje met dat we welleens in gesprek waren maar dat is nu ook allemaal opgelost en loopt ook super. Ik kan dus zeggen dat zeeeeeer tevreden ben over Versatel alleen zou ik graag die speedcap niet willen hebben maar ja misschien komt die tijd nog! :*)

oja ik woon in Sneek (friesland)
versatel bevalt hier ook nog steeds perfekt, moest in het begin nog wel een keer de modem aan en uit zetten maar sinds ik hem laast een keer helemaal gereset heb is het goed

bevalt het bellen met versatel nog goed, zit er ook ruis op de lijn ?
groeten van mede sneeker :)

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

mooi er zijn ook wel tevreden gebruikers.
ik hoop dat ik dat nog ooit te mogen worden :P

[ Voor 4% gewijzigd door Security op 14-12-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:11:
ik hoop dat ik nog ooit te mogen worden :P
Ach totop heden ben ik ook best tevreden ;) op een paar kleine dingetjes na dan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

bij mij zijn er geen ''kleine' probleempjes meer....
Ik ben benieuwd naar morgen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:47:
[...]

Volgens mij kunnen er geen 2 adsl signalen op 1 telefoon lijn dus als ik het zo hoor heb je vanaf 16 december geen internet meer. Wel apart dat je afspraak op 2 januari is geplanned. Bij mij was de afspraak een dag na de technische realisatie. Hoop voor je dat het bij jou toch ook zo is. Zo vervelend om zonder internet te zitten :)

Dit was overigens de brief die ik had opgestuurd. Volgens mij kan je die voor elke migratie gebruiken:

knip

Natuurlijk even je eigen huidige adsl provider en datums invullen...
Dank je :)

Ik heb al even contact gehad met Quicknet (daar nemen ze gewoon op als je ze belt), iemand van de klantenservice gaf aan dat een migratie waarschijnlijk niet meer gaat lukken omdat er al een procedure in werking is gesteld, maar ze ging kijken wat ze kon doen en heeft een mailtje naar hun provider (BBNed?) gestuurd, en daar hoor ik nog meer van.

Als het nu zo is dat ik vanaf 16 december geen Quicknet meer heb, en dan vanaf 2 januari Versatel, vind ik het nog niet zo'n probleem, maar ik ben eigenlijk bang dat KPN begin januari ziet "oh, die lijn moet nog gesloopt worden, laten we dat nu ff doen", waarna Versatel ook niet meer werkt. Als ik een soortgelijke brief als jij had geschreven was het waarschijnlijk allemaal wat soepeler gegaan.. maargoed, ik wacht af :)
Security schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:11:
ik hoop dat ik dat nog ooit te mogen worden :P
Inderdaad, maar de klagers hoor je natuurlijk het meest, er is vast een heel grote groep tevreden gebruikers die hier niet post ;)
Zijn er nou nog bepaalde regio's waarin meer problemen voorkomen? Af en toe als ik de helpdesk probeer te bellen wordt er eerst een bandje afgespeeld met een aantal regio's waarin storingen voor kunnen komen, vaak is dat in de buurt van Amsterdam of Haarlem oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

zie eens mijn website ;-) (onder mijn profiel)
ehmm woon zelf in Limburg, momenteel werkt er helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:55:
zie eens mijn website ;-) (onder mijn profiel)
ehmm woon zelf in Limburg, momenteel werkt er helemaal niets.
Hmm...jou website? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

"onze" :P
maar hij staat in mijn profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben verder een tevreden gebruiker heb nergens last van wil alleen dat ze me speedcap weg halen. Vriend van me heeft wannado en die woont op zelfde postcode (naast me zowat) en heeft zelfde afstand tot wijkcentrale en die haalt 1800kb/s dus het is wel mogelijk. Maar goed zou binnen 5 dagen wat van ze horen (via consumentenbond) maar heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd. Versatel ADSL is verder prima maar die helpdesk dat is niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:29:
[...]

"onze" :P
maar hij staat in mijn profiel
:p ik zag het ;) whehehe....je homepage ;) lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

TheVisionMaster schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:30:
[...]

:p ik zag het ;) whehehe....je homepage ;) lol
mjah wilde geen reclame maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
WeAreLegion schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:30:Versatel ADSL is verder prima maar die helpdesk dat is niet veel soeps.
Don't fock with the helpdesk hey! :P
Die doen ook maar wat die boze manager wil hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
MSoft06 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:44:
[...]

Don't fock with the helpdesk hey! :P
Die doen ook maar wat die boze manager wil hoor :D
En nu moeten we nog zorgen dat die boze manager doet wat wij hem vragen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had vorgie week een mail gestuurd naar de consumentenbond.
Kreeg vandaag netjes telefoon voor een bevestiging van de problemen die ik heb.
Daarbij kreeg ik te horen dat ze er over een tijdje iets tegen zullen doen om de snelheid omhoog te krijgen.(omdat ik begonnen was over de 1,5 mb).
En nu komt er dus een monteur langs om mijn modem te vervangen.
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Welke problemen heb jij gehad CNG ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook over na te denken om over te stappen naar versatel, alleen vroeg ik me af hoe ik erachter kom hoe ver ik van de centrale af zit.
Ook ben ik wel benieuwd naar andere mensen die zijn overgestapt van @home breedband naar versatel 20Mbit, is het de moeite echt waard? ik heb nu vaak een slechte verbinding (vooral upload) het is bijna nooit hetzelfde en dus erg instabiel. Hoe zit dit bij Veratel, is het erg geschikt voor on-line gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

misschien de andere versatel draadjes eens lezen?
8)
ben overgestapt van @home naar Versatel...
Lees dit draadje maar eens op je gemak door ;-)

[ Voor 47% gewijzigd door Security op 14-12-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik krijg het idee dat de problemen juist weer meer worden op dit moment, snap eigenlijk niet waarom, krijgen ze nu niet juist in de gaten waar de problemen zitten en hoe ze die op kunnen lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
MSoft06 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:44:
Ik krijg het idee dat de problemen juist weer meer worden op dit moment, snap eigenlijk niet waarom, krijgen ze nu niet juist in de gaten waar de problemen zitten en hoe ze die op kunnen lossen ?
Ja maar gelukkig begint de VKG nu wat body te krijgen nu ook RdeK (van Versatel) zich heeft aangemeld op het forum :)

Verwijderd

MSoft06 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:31:
Welke problemen heb jij gehad CNG ?
Ik kom NIET hoger dan de zogenaamde speed cap,dus 1,5 mb.
Daarbij zijn mijn pings stabiel 34 a 35 alleen met enorm veel timeouts.
Na een dag internetten kan ik savonds geen enkele site meer openen,terwijl ik met usenet server gewoon de volledige snelheid haal tot die 1,5 dan.
Als ik dan stekker uit modem trek en steek hem in dan kan ik wel weer site's openen,soms ook niet.
Msn kan ik gewoon NIET aanmelden ook niet zonder router.
Steek ik nu me @home abbo in zijn alle problemen opgelost en heb ik nergens last van....
Dus het moet dan wel aan hun c.q. modem liggen.

Begrijp me niet verkeerd,de tijd dat het werkt ben ik natuurlijk dik tevreden met de snelheid.
Het voetbal werkt perfect...telefonie werkt ook alleen zit er een hinderlijke ruis in(niet altijd)
En ik ben ook overgestapt van @home.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 00:16 ]

Verwijderd

hmmm ik zat vandaag even te kijken of ik van mijn zonnet>versatel abonnementje naar cheap ADSL2 kon overstappen. Versatel was de enige op mijn postcode.

maareh......... VOOR GEEN GOUD, na het lezen van deze topics :D.
ik wacht wel lekker tot wanadoo, BBned of KPN me een betere aansluiting kan geven.

Voor jullie die het al hebben, geniet maar van de snelheid, maar ik vind het de hoofdpijn niet waard. Dan maar een wat legere portemonnee

Versatel is in mijn ogen echt een smerig bedrijf dat alleen maar meer leden wil werven en vervolgens de genen die hun contract getekent hebben (met bloed }) ) laten stikken. Trouwe klanten die honderden/duizenden euro's aan hun gegeven hebben worden als laatste geholpen en worden af en toe niet eens meegenomen in upgrades en dergelijke, DAAR MOETEN ZIJ EXPLICIET OM VRAGEN gvd, dat is toch geen stijl?
En dan ook nog al die ongijn die ik in kranten enzo lees zoals:
Versatel misbruikt de postcodecheck om klanten te werven. Via de Versatelsite kan worden gecontroleerd of er bij jouw thuis Versatel ADSL ontvangen kan worden door de postcode en het huisnummer in te vullen.

Als de eventuele klant eenmaal weet of er wel of geen ADSL ontvangen kan worden, maar verder niet op de aanbieding ingaat, is de kans groot dat Versatel toch de volgende dag opbelt om je over te halen.
Dit gebeurt zelfs zonder dat er een telefoonnummer is ingevuld.
Een niet te vertrouwen bedrijf dat ik nu ik er zo over nadenk, bij de eerste de beste gelegenheid zal verlaten

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 01:42 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
nvm :) geen zin om discussie aante gaan maar goed have fun met jullie gemiep :D

[ Voor 131% gewijzigd door WeAreLegion op 15-12-2005 01:49 ]

Verwijderd

WeAreLegion schreef op donderdag 15 december 2005 @ 01:45:
nvm :) geen zin om discussie aante gaan maar goed have fun met jullie gemiep :D
idd blijf dan weg bij versatel neem iets anders ofzo! gezeik heb je altijd en ja bij de ene werkt het wel bij de andere minder.

• Security

Security

it's just me

offtopic:
hoopt vandaag op een werkende verbinding

Over de snelheid kan dan later gepraat worden...
Ik mis al me diensten...
Vanmiddag tussen 14u en 16u gaat het gebeuren. (hoop ik)

Verwijderd

@BasNation: als dat je beredenering is, kan je beter nergens ADSL nemen!
Voor elke provider is zo'n forum als deze te vinden!

Sterkte ermee! ;)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op donderdag 15 december 2005 @ 08:37:
offtopic:
hoopt vandaag op een werkende verbinding

Over de snelheid kan dan later gepraat worden...
Ik mis al me diensten...
Vanmiddag tussen 14u en 16u gaat het gebeuren. (hoop ik)
Natuurlijk gaat hij werken....anders hang je toch gelijk bij RdK of JB aan de lijn O-) O-)

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

crissis..

vandaag heeft de monteur een kaartje in de bus gegooid

er waren 2 mensen thuis..

tevens was hij niet nodig maar het lukt me nit om de klantenservice te bereiken

ik ga echt geen 40 euro betalen

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Tetsuo55 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:55:
crissis..

vandaag heeft de monteur een kaartje in de bus gegooid

er waren 2 mensen thuis..

tevens was hij niet nodig maar het lukt me nit om de klantenservice te bereiken

ik ga echt geen 40 euro betalen
Heeeeeel vaag en fout... :(

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 09:02

Beamer

Return of the legend

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:32:
@BasNation: als dat je beredenering is, kan je beter nergens ADSL nemen!
Voor elke provider is zo'n forum als deze te vinden!

Sterkte ermee! ;)
Onzin. Je moet wel kijken naar de hoeveelheid klachten die er zijn in relatie tot het aantal gebruikers. EN bij versatel is dat waanzinnig HOOG. Ik heb zelf 4 maanden mogen lijden dankzij versatel geen internet. Heb me contract kunnen ontbinden nadat ik ook kassa had ingeseind etc. Schandalig dat ze dan pas je onder je contract vandaan laten komen terwijl versatel zich zelf niets van haar eigen contracten aantrekt, "service internet huh wat is dat?" En ik krijg nog altijd €79,95 van ze heb het installatiepakket netjes terug gestuurd etc. Maar me geld terug storten doen ze niet.

ALs je kijkt naar een KPN hoeveel gebruikers die hebben en hoeveel klachten daar over zijn in relatie tot versatel is dat een waanzinnig verschil! Ik kan dan ook beamen wat basnation zegt en een ieder afraden versatel te nemen.

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Verwijderd

ja sorry voor mijn reactie van gisteren, maar ik ben zelden in mijn leven zo ontevreden geweest over een bedrijf als versatel, thats all

Verwijderd

Beamer schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:45:
[...]

Onzin. Je moet wel kijken naar de hoeveelheid klachten die er zijn in relatie tot het aantal gebruikers. EN bij versatel is dat waanzinnig HOOG. Ik heb zelf 4 maanden mogen lijden dankzij versatel geen internet. Heb me contract kunnen ontbinden nadat ik ook kassa had ingeseind etc. Schandalig dat ze dan pas je onder je contract vandaan laten komen terwijl versatel zich zelf niets van haar eigen contracten aantrekt, "service internet huh wat is dat?" En ik krijg nog altijd €79,95 van ze heb het installatiepakket netjes terug gestuurd etc. Maar me geld terug storten doen ze niet.

ALs je kijkt naar een KPN hoeveel gebruikers die hebben en hoeveel klachten daar over zijn in relatie tot versatel is dat een waanzinnig verschil! Ik kan dan ook beamen wat basnation zegt en een ieder afraden versatel te nemen.
heb je ook cijfers en statistieken of leef je in je eigen droomwereld? Ik wil niet zeggen dat Versatel helemaal probleemloos werkt maar een HEEL groot vershil met andere ISP's is er niet. Ik wil btw wel eens weten wat er met KPN gaat gebeuren als ze die ADSL2+ echt bij iedereen hebben werken. Dan gaat het ook klachten regenen(begin 2006 ongeveer). Versatel is de EERST die ADSL2+ op de markt heeft gezet dus ook de meeste aandacht en dus storingen al heeft gehad. Logisch dat je dan gaat denken dat het allemaal slecht gaat ivm met een andere ISP. Echter de andere ISP's hadden en hebben nog nauwelijks ADSL2+.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:07:
[...]

heb je ook cijfers en statistieken of leef je in je eigen droomwereld? Ik wil niet zeggen dat Versatel helemaal probleemloos werkt maar een HEEL groot vershil met andere ISP's is er niet. Ik wil btw wel eens weten wat er met KPN gaat gebeuren als ze die ADSL2+ echt bij iedereen hebben werken. Dan gaat het ook klachten regenen(begin 2006 ongeveer). Versatel is de EERST die ADSL2+ op de markt heeft gezet dus ook de meeste aandacht en dus storingen al heeft gehad. Logisch dat je dan gaat denken dat het allemaal slecht gaat ivm met een andere ISP. Echter de andere ISP's hadden en hebben nog nauwelijks ADSL2+.
Ben het volkomen met je eens, ik heb nu 4 verschillende Versatel adsl2+ opleveringen meegemaakt en die zijn probleemloos gegaan.
Ook mijn eigen verbinding werkt prima, overstap van een bbned provider ging goed.
Ach ja 'het gras is altijd groener bij de buren'

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kreeg vandaag een telefoontje van Imtech, ze willen kijken hoe bij mij de installatie is verlopen, de snelheid meten en evt. dingen herstellen die niet goed zitten.
Een probleem heb ik wel voor ze en dat is m'n modem dat bij opstarten van m'n pc een rood inetlampje geeft, via wifi of met cat5 maakt niet uit.
Het gekke is dat het modem nog wel een IP heeft, maar hij blijft rood en ik moet de spanning eraf halen om hem uit z'n lijden te verlossen |:(
's Ochtends is ie zo traag als het maar kan, terwijl er 's nachts geen verbinding is geweest 8)7
Heel wazig allemaal, ik heb dit gedoe sinds de laatste update toen het wep menu toegankelijk werd gemaakt :/
Ik juich deze kwaliteitscontrole uiteraard toe, dat ik dit probleem bij de helpdesk heb gemeld zal wel bijgedragen hebben aan deze actie (27 dec komen ze langs) ;)

• Sr Juan
  • Laatst online: 10-09 02:46

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Zo net even een monteur afgezegd.

Ik had telefonie aangevraagd en kreeg te horen dat er een monteur langs zou komen om een stekkertje te gaan steken en nummer portering in werking te stellen. van de week uit nieuwschierigheid een telefoon aangesloten op de modem en voila kiestoon, dus ik had geen monteur meer nodig. toch maar even gebeld met de helpdesk (via hun eigen lijn >:) ) om te melden dat ik al een werkende lijn had (op mijn versatel staat nog steeds niet opgeleverd). volgens haar was er dan maar 1 mogelijkheid dat ik zelf maar even de nummer portering in werking ging zetten en voila.... :9

offtopic:
nummerportering in werking stellen gaat als volgt

bel of draai *21* je versatelnummer #
ophangen
bel of draai #31#
ophangen
bel of draai 0800 0645

en voila

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:30
Nog maar een klaagzang:

Verhuizing aangevraagd voor 6 december jl., Na telefoontje op 7 december bleek dat je sowieso nog 5 dagen moet wachten en er zou iemand voor langs moeten komen. 12 december nog niemand gezien, nu weer meermaals aan de telefoon gehangen met de helpdesk en die snappen er ook niets meer van. Er zou de 12e een monteur langsgekomen zijn (niets gezien en waarom niet weten ze niet). Wanneer dan wel, weten ze ook niet. En of we maar 24/7 bij de telefoon willen zitten zodat de monteur op kan bellen / langskomen.

Ondertussen heb ik op het forum van de Versatelklachtgroep al een paar telefoonnummers gevonden van de monteurs en van het HK, dus die zal ik morgen nog wel eens proberen, maar het is toch godsgeklaagd dat het zo lastig is om je aansluiting verhuisd te krijgen.

Verwijderd

threedrules schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:59:
[...]

versatel bevalt hier ook nog steeds perfekt, moest in het begin nog wel een keer de modem aan en uit zetten maar sinds ik hem laast een keer helemaal gereset heb is het goed

bevalt het bellen met versatel nog goed, zit er ook ruis op de lijn ?
groeten van mede sneeker :)
Ja het bellen gaat ook super en zonder ruis :*) wat is jou afstand tot de centrale en welke snelheid haal jij? ;)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:38
Ik heb sinds gisteren de 4 mbit verbindig (met telefonie en beperkt tv) en ik haal gewoon dik 1.6 MB per seconde (met de 100MB file)
Ik had al wel gelezen dat de snelheid vaak boven de 4 kwam, maar dat het gewoon de volledige adsl2 is gaat toch wel mijn verwachtingen te boven.

Ik denk alleen dat het flink tegen gaat vallen als ze later toch de cap op 4 mbit zetten....
Heeft iemand enig idee wanneer dit zou kunnen gaan gebeuren voor de 4 mbit abbo's?

Strava

• MSoft06
Mildpower schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:07:
offtopic:
nummerportering in werking stellen gaat als volgt

bel of draai *21* je versatelnummer #
ophangen
bel of draai #31#
ophangen
bel of draai 0800 0645

en voila
En nu niet gaan schreeuwen dat ik ut beter weet, ik ben werkzaam geweest voor versatel dus ik denk dat ik wel weet waar ik over praat ;)

Mag ik even melden dat het absoluut niet zo werkt!

De enige manier die je kan doen:

1. Sluit je telefoon aan op het modem, TEL1 port
2. Bel dan naar het telefoonnummer: 0800-0645
3. Als het nummer succesvol is herkend etc, haal je telefoon van de modem, en zet hem terug in de splitter op het kpn poortje
4. *21*versatelnummer#
5. Haal je telefoon weer uit de splitter, en dan zet je hem weer op TEL1 op je modem

LET OP DIT IS DE ENIGE OFFICIELE MANIER!

[ Voor 25% gewijzigd door MSoft06 op 15-12-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:17:
[...]

Ja het bellen gaat ook super en zonder ruis :*) wat is jou afstand tot de centrale en welke snelheid haal jij? ;)
afstand is 1900 meter en snelheid is 1400-1474KB/sec

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Nog even een algemene opmerking over de snelheden.
Vergeet niet dat de snelheid van je lijntje (of het gebrek daaraan) aan meer kan liggen dan alleen de afstand van de koperlijn tussen je eigen woning en de centrale.
Het is van meer factoren afhankelijk, zoals de kwaliteit van de gebruikte koperaders (sommige liggen er al heel wat jaren), ook de grondsoort en zelfs het weer schijnen van invloed te wezen (daardoor kunnen de koperparen meer of minder weerstand opbouwen, precies weet ik niet hoe dit werkt).

Hieronder nog even het grafiekje (is vast al vaker langsgekomen, maar in dit topic nog niet gezien).

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Zoals je ziet op het plaatje, gaat de maximaal te behalen snelheid voor ADSL2 vanaf 1200 meter lengte van de koperaders hard naar beneden. Door deze en de andere (hierboven beschreven) factoren zul je dan dus nimmer en nooit aan de snelheid van 15, laat staan 20 mbit kunnen komen als je bijvoorbeeld op 2 km van de centrale woont.

@threedrules kan dus zeer tevreden zijn, zo lijkt mij iig.

@MSoft06: Het kan volgens mij een stapje korter:

1. Zet de telefoon op de splitter.
2. toets *21*versatelnummer# (hiermee wordt dus je eerste kpn (hoofdnummer) doorgeschakeld naar het tweede versatelnummer. De lokale kosten hiervoor zijn op je tel.rek. van KPN terug te vinden.
3. Sluit je telefoon aan op het modem, TEL1 port
4. Bel dan naar het telefoonnummer: 0800-0645. Nu zal je nummer overgezet worden van KPN naar Versatel, waarbij je toch kunt blijven bellen en gebeld worden gedurende die tijd (omdat je je kpnnummer hebt doorgeschakeld naar het versatelnummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ten 1e: dat kaartje klopt niet 100%

Probeer voor de gein deze eens: http://home.tiscali.nl/ko...ernode-adsl2-distance.jpg Deze snelheden zijn gemiddeld!

Ten 2e: Ik ben Monteur van versatel, het nummer moet pas geporteerd worden op het moment dat de versatel lijn HERKEND wordt.

Als je er pas achter komt dat na het doorschakelen, moet je weer de doorschakeling uit zetten etc. kost weer een handeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
Ik moet toegeven, jouw kaartje is mooier. Ook 'stort' hij minder snel in qua snelheid vanaf 1200 meter. Met dit kaartje vallen de feitelijk gehaalde snelheden inderdaad iets beter te verklaren.

Verder geef je aan een monteur van versatel te zijn, ik dacht dat je in de vorige posts aangaf een ex-werknemer te wezen. Hoe dan ook, ik dacht dat versatel zelf geen installateurs in dienst had, maar alles uitbesteedt aan Imtech (die dan weer lokale installateurs contracteert).

Als laatste heb je natuurlijk gelijk dat eerst de technische oplevering van de lijn gereed dient te zijn, voordat de nummeromzetting gestart kan worden. Maar als jij een monteur langskrijgt, die speciaal komt om je VOIP-gedeelte in orde te maken, terwijl je al wel internet kunt gebruiken, kun je daar wel vanuit gaan lijkt me. Alhoewel het dan natuurlijk altijd verstandig is even met de Klantenservice contact op te nemen. (lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

MSoft06 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:37:

Probeer voor de gein deze eens: http://home.tiscali.nl/ko...ernode-adsl2-distance.jpg Deze snelheden zijn gemiddeld!
Wat vreemd dat ik er buiten val met 1,11MB/s op 4km afstand, heb ik dan echt zoveel geluk :?

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/speedy-andre/10embee.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
Probeer deze test eens, die is iets betrouwbaarder omdat het bestand groter is.

http://www2.versatel.nl/100mb.bin

Verder lijkt me 4 km bijna de maximale lengte. Weet je zeker dat dit de lengte van de kabel is? (
Kijk het hier nog eens na anders.

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb de afstand van die link en ook diverse routeplanners geven dat aan.
Als ik de route naar de centrale volg met m'n auto kom ik ook aan 4km.
(met het 100MB bestand kom ik ook aan deze waarde, de snelheid is erg stabiel)

[ Voor 24% gewijzigd door Speedy-Andre op 17-12-2005 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
MSoft06 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:37:

Ten 2e: Ik ben Monteur van versatel, het nummer moet pas geporteerd worden op het moment dat de versatel lijn HERKEND wordt.

Als je er pas achter komt dat na het doorschakelen, moet je weer de doorschakeling uit zetten etc. kost weer een handeling.
@MSoft06 Mijn telefoonnummer is in oktober geproteerd. Eerst kon ik zo'n 5 dagen via het Versatelnummer bellen. Na de portering kreeg ik mijn normale nummer weer terug. Dat werkt dus goed. Het vreemde is dat mijn Versatelnummer toen niet naar poort 2 is verhuisd. Die lijn is dood en dat is nu nog zo. Als ik via poort 1 met mijn normale nummer het 0800 nummer bel om de lijn te testen wordt mijn telefoonnummer niet herkend. Erg vreemd allemaal. Er is al een monteur geweest en die heeft een ander modem geprobeerd. Maar het euvel blijft bestaan. Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
Speedy-Andre schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:10:
Ik heb de afstand van die link en ook diverse routeplanners geven dat aan.
Als ik de route naar de centrale volg met m'n auto kom ik ook aan 4km.
(met het 100MB bestand kom ik ook aan deze waarde, de snelheid is erg stabiel)
In een ander topic op deze site zag ik deze link http://pcdb.bbned.nl/
Deze zou een iets betrouwbaarder beeld moeten geven qua afstand tot de centrale. Geeft hij daar bij jou ook 4 km aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Miek schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:18:
[...]

In een ander topic op deze site zag ik deze link http://pcdb.bbned.nl/
Deze zou een iets betrouwbaarder beeld moeten geven qua afstand tot de centrale. Geeft hij daar bij jou ook 4 km aan?
Die geeft 3800m aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
Zo, dat biedt nog wel perspectief dan. Je zit denk ik wel zowat aan het plafond, maar desalniettemin een mooie snelheid.
Ikzelf zit tussen de 2800 en 2100 meter van de centrale af. Zou ik gewoon KPN kunnen bellen voor een lijnmeting zodat ik het exact weet? Of gaat me dit geld kosten c.q. doen ze dit alleen als je een nieuw/ander adsl abonnement afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Een lijnmeting wordt gewoonlijk door een (andere) provider aangevraagd en die betaalt hier uiteraard voor.
Of deze provider de gegevens (gratis) aan derden verstrekt is de vraag, als klant ben je wel belanghebbende natuurlijk en in feite initieer je de meting als je adsl aanvraagt.
Toen het modem nog toegankelijk was zag ik een lijndemping van 42dB, waar je weer een vuistregel op los kunt laten om de afstand tot de centrale te herleiden.
Op 27 dec komt Imtech bij mij de boel nakijken, wellicht kan ik dan nog wat meetwaardes en andere informatie lospeuteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
Ik denk dat je met lijndemping attenuation bedoelt? Dit heb ik nu met mijn speedtouchje (adsl1) modem.
Attenuation (dB) up/down = 17 / 33
Ik las eerder dat je als vuistregel iets van 1000 meter per 10 dB mocht nemen? Dan zou dit betekenen dat ik nu iets van 3300 meter van de centrale zit? Of werkt dit zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Miek schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:48:
Ik denk dat je met lijndemping attenuation bedoelt? Dit heb ik nu met mijn speedtouchje (adsl1) modem.

[...]

Ik las eerder dat je als vuistregel iets van 1000 meter per 10 dB mocht nemen? Dan zou dit betekenen dat ik nu iets van 3300 meter van de centrale zit? Of werkt dit zo niet.
Met 1000m zit je iig safe, het kan alleen maar beter worden.
Aan de attenuation te zien kan je een hogere snelheid halen dan ik, dus het lijkt me wel de moeite waard.
Overigens had ik wel verschillende attenuation waardes met een adsl-1 modem, maar dat gaat om slechts enkele dB's :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Niet online
Doctor Yes schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:11:
[...]

@MSoft06 Mijn telefoonnummer is in oktober geproteerd. Eerst kon ik zo'n 5 dagen via het Versatelnummer bellen. Na de portering kreeg ik mijn normale nummer weer terug. Dat werkt dus goed. Het vreemde is dat mijn Versatelnummer toen niet naar poort 2 is verhuisd. Die lijn is dood en dat is nu nog zo. Als ik via poort 1 met mijn normale nummer het 0800 nummer bel om de lijn te testen wordt mijn telefoonnummer niet herkend. Erg vreemd allemaal. Er is al een monteur geweest en die heeft een ander modem geprobeerd. Maar het euvel blijft bestaan. Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
/edit: tis opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door xtr3me op 18-12-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
xtr3me schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:17:
[...]

wat is je username bij VT?
a.h.haan is m'n user id. Niet om m'n wachtwoord vragen he :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Doctor Yes schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:10:
[...]

is het misschien 'versatel'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
Ben al een tijdje niet meer geweest in dit topic, maar was 1 van de eerste die het had.

In de begintijd had ik dus 2,33 Mb/s en na een landelijke storing de welbekende Speedcap van 1,55 Mb/s die ze toen trouwens ontkende.

Iemand al wat meer info omtrent de speedcap en wanneer die weg gaat???

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Miek schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:38:
Zo, dat biedt nog wel perspectief dan. Je zit denk ik wel zowat aan het plafond, maar desalniettemin een mooie snelheid.
Ikzelf zit tussen de 2800 en 2100 meter van de centrale af. Zou ik gewoon KPN kunnen bellen voor een lijnmeting zodat ik het exact weet? Of gaat me dit geld kosten c.q. doen ze dit alleen als je een nieuw/ander adsl abonnement afsluit.
Volgens mij kun je gewoon met de kpn-storingsdienst bellen. Dan zeg je dat je modem op hoge waarden intraint en dat je vermoedt dat je modem niet meer correct werkt. Of ze ff de lijn door kunnen meten om dit te bevestigen.

Dit heb ik ook laten doen bij mijn kpn xs4all abbo, ze vroegen totaal niet naar gegevens, en voor zover ik weet kost het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Niet online
Doctor Yes schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:10:
[...]

Opgelost,... maandag zal ik het definitief oplossen voor je... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
xtr3me schreef op zondag 18 december 2005 @ 00:00:
[...]

Opgelost,... maandag zal ik het definitief oplossen voor je... :)
Dat zou heel mooi zijn. Je maakt me wel nieuwsgierig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Niet online
Doctor Yes schreef op zondag 18 december 2005 @ 11:35:
[...]

Dat zou heel mooi zijn. Je maakt me wel nieuwsgierig ;)
Heb je nu kiestoon op je 2e lijn?

geheim van de VOIP smid :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door xtr3me op 18-12-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
xtr3me schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:23:
[...]

Heb je nu kiestoon op je 2e lijn?

geheim van de VOIP smid :Y)
Nee, de lijn is nog steeds dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Niet online
Doctor Yes schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:50:
[...]

Nee, de lijn is nog steeds dood.
Ik heb em weer goed gezet, (had je je router gereboot?) en het zou nu moeten werken.
Maandag zal ik het even definitief voor je wijzigen in de config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
xtr3me schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:16:
[...]

Ik heb em weer goed gezet, (had je je router gereboot?) en het zou nu moeten werken.
Maandag zal ik het even definitief voor je wijzigen in de config
Yesssssssss, hij doet het!! Hoe je dat geflikt hebt weet ik niet maar in ieder geval 1000 X dank
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ grote klasse :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Niet online
Doctor Yes schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:30:
[...]

Yesssssssss, hij doet het!! Hoe je dat geflikt hebt weet ik niet maar in ieder geval 1000 X dank
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ grote klasse :) :)
Haha geen dank,... nu moet ik et alleen nog even wijzigen in je config op de zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, mijn decoder werkt niet meer.. Als ik hem aanstaat zegt hij Connecting Server en verder komt ie niet.

Hoe kan ik de decoder resetten?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.