Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.804 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Security schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:04:
[...]

Denk dat ie dat allang geprobeerd heeft...
Dat heeft ie hier niet gezegd volgens mij :/
De decoder kan ook nog naar z'n grootje zijn natuurlijk |:(

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 18:22
Gisteren heb ik m'n nieuwe 2e hands Homevox met de mogelijkheid tot het aansluiten van 2 buitenlijnen hier thuis geïnstalleerd en beide Versatel-lijnen hier op aangesloten.

Alles werkt prima op deze manier! Beide lijnen werken prima langs mekaar via deze centrale :).
We bellen nu via het 2e Versatel-nummer zodat we op het (oude) KPN-nummer nog gewoon bereikbaar zijn, of via het KPN-nummer gewoon kunnen bellen als de andere lijn wordt gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Wouter! op 29-11-2005 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Speedy-Andre schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:01:
[...]

Dat heeft ie hier niet gezegd volgens mij :/
De decoder kan ook nog naar z'n grootje zijn natuurlijk |:(
Voordat ik uberhaupt verbinding had had ik gewoon connectie. Nu brand er aan de decoderkant geen 'link' lampje, maar op de modem kant wel.

Kabel heb ik ook al geprobeert, lost niets op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42
Even een update voor de FAQ: Het telefoonnummer van het installatiebureau is niet meer in gebruik. Voor het maken van een installatieafspraak moet je nu bellen met de Versatel klantenservice op het 0900-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Security schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:57:
mjah ik gaat morgen bellen met R de K
Zie hier mijn ellende...
Zo gaat het nu dus iedere keer..

[...]
Toevallig telco-telco migratie aangevraagd? Bij mij hadden ze dat verkeerd ingevoerd en annuleerden ze mijn order iedere keer omdat er al dsl op mijn lijn zat. Nadat dit er definitief afwas ging de order wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

hoop dat iemant me dit kan vertellen

de verbinding komt hier nooit boven de 1100kb/sec uit, ook niet met eweka of de downloadbestanden in de ts. (start wel op 1,54mb maar zakt in enkele sec af naar 1.03mb/sec)
Heeft het zin om met versatel te bellen hier over? of word je beetje afgescheept.?

volgens de meter zit ik 2300m van de centrale, niet het dichtste bij dus maar moet toch hoger zijn, die 1,5mb waar iedereen al over klaagt zou ik al door het plafond springen...

hoop dat iemand goed advies heeft.

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 06-09 20:38
even een vreeagje wat betreft de decoder.

Ik heb reeds een LCD tv aangeschaft en moet zeggen dat de qualiteit van de "versatel uitzendingen" belaberd is, zou dit niet digitaal dus mooier moeten zijn, Iig volgend monteur zou het beeld veel moier zijn als ik een LCD had, ipv van mijn voormalige CRT waar het er indd degelijk op uitzag. Zo zie ik een hoop decoding / artifacts op mijn LCD.

Of zie ik nu een instelling over het hoofd waarmee de bitrate o.i.d me ekan worden aangepast?

offtopic:
Verder nog geen problemen gehad met verstatel, zowel niet op kamers (Tilburg) als in het oudelijk huis (Goes) Maand in bezit.

[ Voor 16% gewijzigd door BlowFish op 29-11-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BlowFish schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:11:
even een vreeagje wat betreft de decoder.

Ik heb reeds een LCD tv aangeschaft en moet zeggen dat de qualiteit van de "versatel uitzendingen" belaberd is, zou dit niet digitaal dus mooier moeten zijn, Iig volgend monteur zou het beeld veel moier zijn als ik een LCD had, ipv van mijn voormalige CRT waar het er indd degelijk op uitzag. Zo zie ik een hoop decoding / artifacts op mijn LCD.

Of zie ik nu een instelling over het hoofd waarmee de bitrate o.i.d me ekan worden aangepast?

offtopic:
Verder nog geen problemen gehad met verstatel, zowel niet op kamers (Tilburg) als in het oudelijk huis (Goes) Maand in bezit.
Zal wel een instelling van je televisie zijn, zet alle digitale 'hulpmiddelen' uit.
De Versatel televisie beelden zijn beter dan mijn digitale kabelverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rol-Co schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:57:

de verbinding komt hier nooit boven de 1100kb/sec uit, ook niet met eweka of de downloadbestanden in de ts. (start wel op 1,54mb maar zakt in enkele sec af naar 1.03mb/sec)
Heeft het zin om met versatel te bellen hier over? of word je beetje afgescheept.?

volgens de meter zit ik 2300m van de centrale, niet het dichtste bij dus maar moet toch hoger zijn, die 1,5mb waar iedereen al over klaagt zou ik al door het plafond springen...

.
poe nou 2300 met haal je met een GOED kabel +- 12 MBIT op. Dat je 1100 kb/s haald is niet slecht!
Dat deze uitschiet zegt weinig over de werkelijke snelheid die je continue zal halen. Ik haal ook wel bijna 48 MBit/s op een DSL 8 MBIT lijn voor 1 seconden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

.
Ik haal uit de nieuwsgroepen (bij Tweakers) rond de 1200Kb/sec enneh...bij die downloadbestanden haal ik tot 1,8Mb/sec :) maar ik zit dan ook op 570 meter vanaf de centrale.... })

2300 meter is wel veel...weet niet wat de haalbare snelheid daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 11:47

.
Ik zit dus 2600 meter van de centrale af, toen ik net aan was gesloten haalden ik niet meer dan 500 kbps. Dus blijven bellen met versatel, 2 weken geleden haalden ik zon'n 800 kbps, natuurlijk n og steeds niet tevreden, blijven bellen. en sinds vandaah haal ik tot 1300 kbps. begin eindelijk een beetje blij te worden met verstatel ( snelheid). dus BLIJVEN BELLEN en erover beginnen, wie weet kan het bij jou ook nog sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

ok thanks guy's
we gaan ff bellen dus niet geschoten is altijd mis

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
Toch frappant om al deze problemen te zien, zo te zien gaat het merendeel toch over de bepaalde snelheid die niet kan worden gewaarborgd.

Ik vind het tevens erg gemakkelijk om monteurs op hun slechte aansluitwerk aan te spreken.
Versatel heeft meerdere installatiebureau's ingehuurd voor deze enorme klus, dus spreek niet over de monteurs in het algemeen.

Ik was werkzaam voor versatel, en geloof me, dit zijn niet de enige klachten die ik gehoord op als ik bij klanten kwam.
Inmiddels zijn er een hele hoop klanten weggewerkt van de lijst af, dus de aansluitingen die nu de deur uitgaan kan je rekenen op een kleine 3 weken als het niet minder is.

Er zijn ook bepaalde regio's die totaal klote waren als het gaat om goeie lijnen, signaal weg, of dat de lijn zo nu en dan reboot etc etc.

Wat betreft die helpdesk, zet je telefoon maar op de luidspreker, want ik heb zelf ook een keer 1,5 uur gehangen.

Mensen met problemen qua apparatuur, stel ze gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou daar komt ie dan:
Hoe kan ik de DHCP server uit zetten.....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Zoals je kan lezen in het scherm, kan dat niet ivm de DD ( digitale Decoder ), maar ik zit nu met een modem te vogelen, maar ik moet eerst nog zien of ik achter het admin password kom.

Afbeeldingslocatie: http://80.60.91.119/DHCPD.JPG

Dit is dus de eerste firmware versie, zodra ik hiermee klaar ben, en snap hoe het geheel in elkaar zit, dan zal de huidige firmware er aan moeten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

MSoft06 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:12:
Toch frappant om al deze problemen te zien, zo te zien gaat het merendeel toch over de bepaalde snelheid die niet kan worden gewaarborgd.

Ik vind het tevens erg gemakkelijk om monteurs op hun slechte aansluitwerk aan te spreken.
Versatel heeft meerdere installatiebureau's ingehuurd voor deze enorme klus, dus spreek niet over de monteurs in het algemeen.

Ik was werkzaam voor versatel, en geloof me, dit zijn niet de enige klachten die ik gehoord op als ik bij klanten kwam.
Inmiddels zijn er een hele hoop klanten weggewerkt van de lijst af, dus de aansluitingen die nu de deur uitgaan kan je rekenen op een kleine 3 weken als het niet minder is.

Er zijn ook bepaalde regio's die totaal klote waren als het gaat om goeie lijnen, signaal weg, of dat de lijn zo nu en dan reboot etc etc.

Wat betreft die helpdesk, zet je telefoon maar op de luidspreker, want ik heb zelf ook een keer 1,5 uur gehangen.

Mensen met problemen qua apparatuur, stel ze gerust!
toch even op reageren
ik vind het ook niet gek dat meeste mensen niet tevreden zijn met de snelheid, aangezien je een 20mbit lijntje besteld (niet erg duur overigens) en die snelheid dan niet haalt....
nou moet ik wel zeggen dat ik aardig rond gekeken heb voordat ik het bestelde, en ging er al vanuit dat die 20mbit niet ging halen net als iedereen, maar wat schetst mijn verbazing, met pijn en moeite ,en een tcp optimizer programma kom ik maar net aan een 8mbit lijn snelheid.

kijk , en daar heb ik het niet voor aangeschaft he, dat is minder dan de helft, en dat vind ik echt onder niveau.
over de monteur niets dan lof, het zit er netjes in in deze betonnen blokkendoos, wel beetje geholpen omdat alleen niet makkelijk is.
maar kan me voorstellen dat sommige het af rafelen omdat er waarschijnlijk een bepaalde tijd voor staat. als je dan 2x 20m moet trekken bijv (max wat je mag hebben) is dat een aardige dobber.....

het zou versatel sieren als ze de verbinding testen op snelheid met hun eigen bin bestand, en als dan blijkt dat ie onder de maat is er gelijk melding van maakt en er iets aan doen. bijv die controleur die de verbinding later komt checken.
Dat zal een hoop gezeur schelen denk ik op de lange termijn, nu laten ze de mensen aan klooien en heeft de helpdesk het zo druk dat je die niet eens fatsoenlijk kan bereiken.
of zie ik dit nu helemaal verkeerd.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Helemaal gelijk in tuurlijk, alleen zit er volgens mij nadruk bij dat je maximaal 20mbit kan halen!

Het is eigenlijk een beetje het ADSL 8mbit verhaal geweest, zodra je op een bepaalde afstand woonde, kon je het niet krijgen(werkend zien).

Daarom gaven bepaalde ISP's ook geen garanties af over de snelheid, en volgens mij doet versatel precies hetzelfde op dat gebied.

Er is inderdaad een tijdslimiet aan een installatie, maximaal 2 uur per klant.

Over jou eigen snelheid kan ik maar 1 ding zeggen, de monteur heeft niet zijn werk gedaan .!

Zodra de snelheid lager ligt dan het abonnement aangeeft dus de 20mbit, moet hij melding maken hiervan en dan checked versatel ten 1e de lijnlengte en daarna gaan ze het verder onderzoeken.

--
Edit: http://versatelservice.he...?NaZoeken=1&NodeID=111021
Daar staat het statement van versatel wat betreft de snelheid.
--

[ Voor 12% gewijzigd door MSoft06 op 29-11-2005 16:43 . Reden: Link gezet naar Statement van Versatel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

nou ik zal morgen even proberen te bellen, kijken of er iets mee gedaan word
kijk maar dit is max speed eweka bijv

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~frate064/rob/lolkl.JPG

afstand is 2300m volgens de ts site
.

[ Voor 8% gewijzigd door Rol-Co op 29-11-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik vraag me alleen af wat je afstand naar de centrale is, want ik heb meer van dit soort speeds gezien op bijna 1,5 km afstand, dus zo gek vind ik deze snelheden niet.

Edit: Ik gok dat je niet echt mag klagen met zo'n snelheid als die ik bij jou zie.
Ik ken ergere gevallen dan dit, dus die lijntest hoef je ook niet uit te laten voeren.

Het klinkt inderdaad erg mooi he, 20mbit, alleen dat het niet werkt boven een bepaalde lengte zeggen we er 1-2-3 niet zo makkelijk bij.

[ Voor 49% gewijzigd door MSoft06 op 29-11-2005 16:58 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSoft06 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:26:
Zoals je kan lezen in het scherm, kan dat niet ivm de DD ( digitale Decoder ), maar ik zit nu met een modem te vogelen, maar ik moet eerst nog zien of ik achter het admin password kom.

[afbeelding]

Dit is dus de eerste firmware versie, zodra ik hiermee klaar ben, en snap hoe het geheel in elkaar zit, dan zal de huidige firmware er aan moeten geloven.
Heh... Wat voor een menuutje heb jij? Ik heb al die DSL dingen enzow niet.. heb daar maar 3 dingen staan:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Tja, ik heb nog een 1e modem, dus ik heb al die opties nog tot mijn beschikking.
Geen nieuwe firmware etc erop, dus ik kan nog goed mijn gang gaan.
[url= Versatel 20MB modem tips & tricks]Overige bevindingen kan je hier vinden[/url]

Edit: Tevens wil ik deze link melden:

http://forum.versatel.nl/viewtopic.php?t=11610

[ Voor 15% gewijzigd door MSoft06 op 29-11-2005 17:20 . Reden: Linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

MSoft06 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:52:
Ik vraag me alleen af wat je afstand naar de centrale is, want ik heb meer van dit soort speeds gezien op bijna 1,5 km afstand, dus zo gek vind ik deze snelheden niet.

Edit: Ik gok dat je niet echt mag klagen met zo'n snelheid als die ik bij jou zie.
Ik ken ergere gevallen dan dit, dus die lijntest hoef je ook niet uit te laten voeren.

Het klinkt inderdaad erg mooi he, 20mbit, alleen dat het niet werkt boven een bepaalde lengte zeggen we er 1-2-3 niet zo makkelijk bij.
1500 kan ik mee leven maar 1000kb vind ik toch echt te laag, dan draaien ze hem maar een beetje op in die centrale, we gaan toch bellen......

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update storing wegvallende gesprekken

Geachte klant,

Uit controles op ons netwerk is gebleken dat het in sommige situaties kan gebeuren dat er woorden of zinnen wegvallen tijdens een telefoongesprek. Onze technische afdeling heeft een wijziging doorgevoerd waardoor dit probleem nu is opgelost.

Wij bieden onze excuses aan voor het eventuele ongemak en wensen u alsnog ongestoord belplezier!

Met vriendelijke groet,

Versatel Nederland B.V.
Esther Kool
Manager Customer Care & Billing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 19:55
Yeps,

Had ik op het Versatel forum ook al gepost. Ik heb vanavond al een aantal telefoongesprekken gevoerd *zonder* wegvallende spraak. Zou het dan toch goed komen? Want het klinkt verder aan twee zijden ook perfect!

Groet,

BigDaddy
(BigBonanza omdat die andere al in gebruik was :P )

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren Versatel Voetbal (ADSL + Voetbal) via de telefoon aangevraagd. Als het goed is ben ik rond 27 december aangesloten (verwacht wel een tijdje later dan kan het tenminste nooit tegen vallen). Het huis waar ik wordt aangesloten is op maximaal 100 meter afstand hemelsbreed van de centrale af.

Heb nog een vraagje, ik heb een gebruikersnaam gekregen van de beste man aan de telefoon maar om in te loggen op mijn versatel heb je natuurlijk ook een password nodig. Krijg ik die via de post of moet ik ergens een password aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
MSoft06 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:26:

[afbeelding]

wat ik zowieso al niet snap zijn de instellingen die jij hebt. Onder 'Advanced Setup' heb ik alleen LAN en NAT... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
TheVisionMaster schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:35:
[...]

wat ik zowieso al niet snap zijn de instellingen die jij hebt. Onder 'Advanced Setup' heb ik alleen LAN en NAT... :(
Zoals ik in de andere thread heb vermeld, ook hier gezegd, ik heb de allereerste firmware er nog opstaan dus ik heb toegang tot alle opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:32:
Ik heb gisteren Versatel Voetbal (ADSL + Voetbal) via de telefoon aangevraagd. Als het goed is ben ik rond 27 december aangesloten (verwacht wel een tijdje later dan kan het tenminste nooit tegen vallen). Het huis waar ik wordt aangesloten is op maximaal 100 meter afstand hemelsbreed van de centrale af.

Heb nog een vraagje, ik heb een gebruikersnaam gekregen van de beste man aan de telefoon maar om in te loggen op mijn versatel heb je natuurlijk ook een password nodig. Krijg ik die via de post of moet ik ergens een password aanvragen?
Wachtwoord zal wel versatel zijn ;) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

is het mogelijk om meerdere DHCP adressen aan een geopende poort toe te voegen. Bijvoorbeeld:

192.168.1.6 en 192.128.1.9 poort 4661 TCP/UDP open (voor emule) waar .9 een draadloze verbinding is.

Hoe geef je dit aan in de router want als je ze beide afzonderlijk opent werkt het iig niet. Dan doet alleen het ip die je als eerst hebt ingevoerd het.

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik kan ze wel aanmaken, maar ik kan ze niet testen, aangezien ik geen ADSL heb van versatel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

zandpaddo schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:29:
[...]

Toevallig telco-telco migratie aangevraagd? Bij mij hadden ze dat verkeerd ingevoerd en annuleerden ze mijn order iedere keer omdat er al dsl op mijn lijn zat. Nadat dit er definitief afwas ging de order wel goed.
Nee had @sloom hiervoor..
Bedankt voor je reactie.

Oki nog een update.

STB > Digitaal gaat hangen na zappen langs de verschillende kanalen
VOIP > Lijn niet geporteerd (is dit wel mogelijk)
INET > zeer slechte verb uitval snelheid met dalen en pieken.

[ Voor 22% gewijzigd door Security op 30-11-2005 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

ik heb nu sinds 2 maanden versatel!

in het begin super goed, snelheiden rond 1mbps

sind afgelopen vrijdag is het opeens allemaal traag, bij alle computers in huis.. heel raar,.. ook al regelmatig de modem reset enz. maar helpt allemaal nix, hangt nu rond de 50kbps..

heeft iemand hier ervaring mee?

de e-mail klantenservice van versatel wil me niet helpen en de telefonische klantenservice is mn tijd en geld te kostbaar voor .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16

ZieMaar!

Moderator General Chat
assass schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:53:
ik heb nu sinds 2 maanden versatel!

in het begin super goed, snelheiden rond 1mbps

sind afgelopen vrijdag is het opeens allemaal traag, bij alle computers in huis.. heel raar,.. ook al regelmatig de modem reset enz. maar helpt allemaal nix, hangt nu rond de 50kbps..

heeft iemand hier ervaring mee?

de e-mail klantenservice van versatel wil me niet helpen en de telefonische klantenservice is mn tijd en geld te kostbaar voor .. :(
Standaard dingetjes uitsluiten. Ook dingen die het zeer ws niet zijn, toch even zeker van zijn dat dat het niet is. Rechtstreeks op ISRA, spy/adware scannen, modem reset (heb je al gedaan zo te zien) en dan toch bellen. Ik zou de bovenstaande stappen wel nemen, dan hoef je maar één keer te bellen, omdat je alles gedaan hebt. En zoals je waarschijnlijk wel weet, heeft elke helpdesk schijt aan 'het heeft altijd gewerkt', dus toch even testen.

Met dit soort dingen moet je echt even bellen, en ik heb ook wat problemen gehad, maar 3 van de 4 keer kreeg ik direct iemand aan de lijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Het Kan zijn dat er een storing is op het netwerk, je kan inderdaad de modem direct aansluiten op het isra punt, dit is de 1e uitsluiting die je kan geven.

Als dat niet werkt, dan bel je pas naar de helpdesk, alleen wens ik je wel succes want die wordt plat gebeld op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 08:29
Is er eigenlijk al iemand erin geslaagd om de tv-uitzendingen op je computer te bekijken ZONDER gebruik te hoeven maken van een tv-tuner? Dit zou imho met de juiste software mogelijk moeten zijn...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
bah het hoge word is er uit er is dus een speedcap :

Statement over de ADSL2+ snelheid OPMERKING OF SUGGESTIE

Oplossing

De snelheid van een ADSL2+ verbinding is afhankelijk van een aantal zaken, waaronder de lengte en de kwaliteit van de koperlijn die loopt vanaf het huis van de klant naar ons netwerk. De ervaring leert dat een aantal klanten problemen ondervonden met de snelheid en stabiliteit van de verbinding. Om dit te ondervangen hebben wij voor een aantal klanten aanpassingen gedaan. De verbinding blijft voor deze klanten nu wel stabiel, dit heeft echter wel tot gevolg dat de download snelheid voor hen is gelimiteerd tot een maximum van 15.3 Mbit/s. Deze snelheid is wel meer dan voldoende om supersnel te kunnen internetten, voetbal te kunnen
kijken en tegelijkertijd te bellen.
De snelheid van 20 Mbit/s die bij ons product wordt genoemd kan bij optimale omstandigheden gehaald worden, wij geven daarom in de omschrijving van onze dienst aan dat het gaat om een snelheid tot 20 Mbit/s. De klant staat bij ons centraal en wij gaan daarom uiteraard door met het zoeken en testen van nieuwe profielen, om zo voor onze klant een nog betere balans te vinden tussen kwaliteit en snelheid.

hier te vinden :
http://versatelservice.he...?NaZoeken=1&NodeID=111021

nou wat nu te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Zoals ik eerder vermeldde, bericht sturen naar de consumenten bond, die handelen het verder af met versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer dan 2,5 maand geleden Versatel aangevraagd. Sindsdien een opsomming van problemen.

Twee weken geleden was het dan zover, er zou een monteur komen. Aardige man, alles was zo gepiept. Ik kon het haast niet geloven maar het werkte. Een kwartier later ging Versatel weer over tot de orde van de dag en was het einde stabiel internet. Ik heb nu de volgende problemen die de klantenservice niet kan oplossen.

- Telefoon valt zomaar vaak weg
- Als ik streaming aanzet op de decoder loopt hij vast na 2 minuten en valt tevens het bekabelde netwerk uit, draadloos internet blijft wel doorwerken. Als ik alleen in het menu van de decoder zit houdt hij het +-30 minuten vol.
- Als ik via het bekabelde netwerk snel download (+800kb) dan nokt hij ook bijna gelijk, draadloos blijft werken. Internet ik gewoon, dan werkt het een paar uur.
- Draadloos netwerk valt soms uit

Lijnen zijn nagekeken, alle computers zijn apart gekoppeld etc, alles is gereset en Versatel heeft de klachten voor de zoveelste keer doorgestuurd naar de TD waar je uiteraad niks van hoort.

Het valt mij op dat als er veel van de lijn gevraagd wordt (snel downloaden, live streaming) hij er mee op houdt. Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
rjn27 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:01:
bah het hoge word is er uit er is dus een speedcap :

Statement over de ADSL2+ snelheid OPMERKING OF SUGGESTIE

Oplossing

De snelheid van een ADSL2+ verbinding is afhankelijk van een aantal zaken, waaronder de lengte en de kwaliteit van de koperlijn die loopt vanaf het huis van de klant naar ons netwerk. De ervaring leert dat een aantal klanten problemen ondervonden met de snelheid en stabiliteit van de verbinding. Om dit te ondervangen hebben wij voor een aantal klanten aanpassingen gedaan. De verbinding blijft voor deze klanten nu wel stabiel, dit heeft echter wel tot gevolg dat de download snelheid voor hen is gelimiteerd tot een maximum van 15.3 Mbit/s. Deze snelheid is wel meer dan voldoende om supersnel te kunnen internetten, voetbal te kunnen
kijken en tegelijkertijd te bellen.
De snelheid van 20 Mbit/s die bij ons product wordt genoemd kan bij optimale omstandigheden gehaald worden, wij geven daarom in de omschrijving van onze dienst aan dat het gaat om een snelheid tot 20 Mbit/s. De klant staat bij ons centraal en wij gaan daarom uiteraard door met het zoeken en testen van nieuwe profielen, om zo voor onze klant een nog betere balans te vinden tussen kwaliteit en snelheid.

hier te vinden :
http://versatelservice.he...?NaZoeken=1&NodeID=111021

nou wat nu te doen
Ok dit klinkt allemaal logisch maar dan iets stoms als ze die cap er afhalen dan meot je toch nog steeds halen wat je nu haalt of meer? of zie ik dat verkeerd. Lijkt mij dat wat ik nu haal zoiezo haal baar is of die cap er op zit of niet. En ik heb gewoon een gevoel dat me verbinding meer aan kan. Maar goed we wachten af en we zien wel wat er gebeurd ben verder een tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal nog nie eens 10 mbit en ik zit 1500 meter van de centrale af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 18:10
Sinds 29 november voetbal en 20mbit. Benut de volledige snelheid, netwerk is behoorlijk stabiel.

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1009 meter. Woonplaats Arnhem.

Met betrekkening tot het tv gedeelte: de automatische update voor de decoder wil maar niet binnen komen. Iemand enig idee. Zit nu op versie 01-10 en volgende de monteur zou dat 02-?? moet worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Jeurizz op 01-12-2005 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The FLow schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:39:
is het mogelijk om meerdere DHCP adressen aan een geopende poort toe te voegen. Bijvoorbeeld:

192.168.1.6 en 192.128.1.9 poort 4661 TCP/UDP open (voor emule) waar .9 een draadloze verbinding is.

Hoe geef je dit aan in de router want als je ze beide afzonderlijk opent werkt het iig niet. Dan doet alleen het ip die je als eerst hebt ingevoerd het.
Dat is logisch dat 1 poort werkt op 4661. Waarom kies je voor de draadloze emule-poort niet voor een ander portnummer? In emule_draadloos kan je dan de listening port aanpassen aan die van de geopende poort .9 in je modem/router. Zouden ze beide moeten werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:53:
Meer dan 2,5 maand geleden Versatel aangevraagd. Sindsdien een opsomming van problemen.

Twee weken geleden was het dan zover, er zou een monteur komen. Aardige man, alles was zo gepiept. Ik kon het haast niet geloven maar het werkte. Een kwartier later ging Versatel weer over tot de orde van de dag en was het einde stabiel internet. Ik heb nu de volgende problemen die de klantenservice niet kan oplossen.

- Telefoon valt zomaar vaak weg
- Als ik streaming aanzet op de decoder loopt hij vast na 2 minuten en valt tevens het bekabelde netwerk uit, draadloos internet blijft wel doorwerken. Als ik alleen in het menu van de decoder zit houdt hij het +-30 minuten vol.
- Als ik via het bekabelde netwerk snel download (+800kb) dan nokt hij ook bijna gelijk, draadloos blijft werken. Internet ik gewoon, dan werkt het een paar uur.
- Draadloos netwerk valt soms uit

Lijnen zijn nagekeken, alle computers zijn apart gekoppeld etc, alles is gereset en Versatel heeft de klachten voor de zoveelste keer doorgestuurd naar de TD waar je uiteraad niks van hoort.

Het valt mij op dat als er veel van de lijn gevraagd wordt (snel downloaden, live streaming) hij er mee op houdt. Iemand enig idee??
Hoe lang is de afstand naar je centrale? Als je het modem direct aansluit op het isra punt, wat gebeurt er dan ?
WeAreLegion schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:56:
[...]

Ok dit klinkt allemaal logisch maar dan iets stoms als ze die cap er afhalen dan meot je toch nog steeds halen wat je nu haalt of meer? of zie ik dat verkeerd. Lijkt mij dat wat ik nu haal zoiezo haal baar is of die cap er op zit of niet. En ik heb gewoon een gevoel dat me verbinding meer aan kan. Maar goed we wachten af en we zien wel wat er gebeurd ben verder een tevreden klant.
Vul het formulier in van de consumentenbond, dan regelen hun alles verder af wat betreft de cap.
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 01:19:
Ik haal nog nie eens 10 mbit en ik zit 1500 meter van de centrale af
Sluit je modem aan op het isra punt, hou de afstand tussen isra en modem echt zo kort mogelijk.
UTP kabels is het probleem niet, want anders had je zoiezo geen verbinding.
Jeurizz schreef op donderdag 01 december 2005 @ 08:59:
Sinds 29 november voetbal en 20mbit. Benut de volledige snelheid, netwerk is behoorlijk stabiel.

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1009 meter. Woonplaats Arnhem.

Met betrekkening tot het tv gedeelte: de automatische update voor de decoder wil maar niet binnen komen. Iemand enig idee. Zit nu op versie 01-10 en volgende de monteur zou dat 02-?? moet worden.
Staat al eerder vermeld in het topic, haal de stekker eruit, na 30 seconden doe je de stekker er terug in, gaat het standby lampje knipperen, dan gaat ie updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
MSoft06 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:45:
[...]

Staat al eerder vermeld in het topic, haal de stekker eruit, na 30 seconden doe je de stekker er terug in, gaat het standby lampje knipperen, dan gaat ie updaten.
Ehh..als hij na een paar uur nog knippert dan is je decoder volgens mij defect. Dit is bij mij het geval, dan ff de klantenservice bellen en dan komen ze hem (bij mij tenminste) omruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
TheVisionMaster schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:50:
[...]

Ehh..als hij na een paar uur nog knippert dan is je decoder volgens mij defect. Dit is bij mij het geval, dan ff de klantenservice bellen en dan komen ze hem (bij mij tenminste) omruilen...
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, er bestaat nog een andere reset voor die kut decoder maar die vertel ik niet, omdat het schijnt dat het de decoder ook kan fucken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSoft06 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:02:
[...]

Dat heb ik nog nooit meegemaakt, er bestaat nog een andere reset voor die kut decoder maar die vertel ik niet, omdat het schijnt dat het de decoder ook kan fucken :P
380V erop? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
MSoft06 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:02:
[...]

Hm...hij wordt al omgeruild..dus als jij me nu ff mailt ;) vmaster@thevmaster.com ik vertel het niet door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Hey V leuk je gisteren gesproken te hebben.
Dit weekeinde raw launch.
Komende week gesprekje met een aantal andere gebruikers via msn.
Ik neem aan dat je deelneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Wat zijn jullie taken precies security en thevisionmaster?

Ik zal het nog een keer navragen over die reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:23:
Hey V leuk je gisteren gesproken te hebben.
Dit weekeinde raw launch.
Komende week gesprekje met een aantal andere gebruikers via msn.
Ik neem aan dat je deelneemt?
Ja...ik moest zeggen dat ik op dat moment jou niet meer verwachtte ;) hahaha maar goed..ik neem zeker mee.

Misschien om via teamspeak te overleggen (kunnen we ook praten)....

Alles is best zolang het maar niet in het weekend is :p dan heb me vriendin (en me XBOX360) 100% quality aandacht ;)
MSoft06 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:38:
Wat zijn jullie taken precies security en thevisionmaster?

Ik zal het nog een keer navragen over die reboot.
Taken..? Hmm..Security en ik werken bij dezelfde werkgever (toevallig) en hebben allebei troubles met Versatel (nu doet mijn internet het wel, maar me decoder niet enzo)....

Thnx m.b.t. die reboot :) Ik hoor het graag, als het dan werkt heb ik iig wat leuks te doen dit weekend :p

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 01-12-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

V & Sec zitten samen in een gebruikersgroep die met de dag groeit.
Hierover hopen wij volgende week jullie verder te informeren.

Sorry voor de onduidelijkheid....

Sec zit met problemen met dtv / voip / inet.
Wat vast al uit voorgaande topics duidelijk is. :9

[ Voor 36% gewijzigd door Security op 01-12-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online

.....

Vul het formulier in van de consumentenbond, dan regelen hun alles verder af wat betreft de cap.

......
Hmmm heb op site gekeken maar kan nergens formulier vinden of moet je daar lid van worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoe lang is de afstand naar je centrale? Als je het modem direct aansluit op het isra punt, wat gebeurt er dan ?
De afstand is 1500 nog wat meter. Ik heb het al zonder splitter geprobeerd maar zonder resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
WeAreLegion schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:11:
[...]

Hmmm heb op site gekeken maar kan nergens formulier vinden of moet je daar lid van worden?
Nog 1maal het linkje dan maar:
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:17:
[...]

De afstand is 1500 nog wat meter. Ik heb het al zonder splitter geprobeerd maar zonder resultaat!
Is er een firewall actief, heb je die snelheden eerder wel gehaald ? Als dit allemaal niet helpt, vraag dan om een reset van je complete lijn!
Dus niet alleen het modem resetten, maar complete reset.

[ Voor 41% gewijzigd door MSoft06 op 01-12-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok bedankt voor linkje bent het niet tegen gekomen eerder vandaar :) maar goed heb alles ingevuld en ben benieuwd ik houd de boel wel ff op de hoogte maar moet zeggen dat verbinding verder prima werkt. Hij ken alleen sneller heb ik zo gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSoft06 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:04:
[...]

Nog 1maal het linkje dan maar:

[...]

Is er een firewall actief, heb je die snelheden eerder wel gehaald ? Als dit allemaal niet helpt, vraag dan om een reset van je complete lijn!
Dus niet alleen het modem resetten, maar complete reset.
Wat voor een snelheid haal jij op die afstand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb sinds de laatste modemupgrade last van een rood inet lampje zodra m'n pc gestart is :/
Of de decoder verbonden is maakt niet uit, hij gaat op rood en ik moet het modem dagelijks rebooten (stekker eruit) om hem weer normaal te krijgen |:(
Ik vraag me af waar dit door komt, struikelt ie over de netwerkactiviteit als m'n pc online gaat, of is het iets anders :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou mij misschien iemand kunnen helpen.
Bij mij werkt tot nu toe alles perfect.
Behalve dat ik op fora's niet altijd kan posten en me msn doet het gewoon niet met de versatel verbinding.
Als ik echter de @home verbinding aansluit dan heb ik geen enkel probleem meer.
Alle firewalls staan uit.
Heb vanuit het modem van versatel wel nog een router ertussen zitten...maar dat had ik met @home ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word er gek van.
Heb zelfs de pc geformatteerd hiervoor en het werkt nog steeds niet.
Als ik me wil aanmelden met msn dan krijg ik het volgende scherm.

http://members.home.nl/frohn/vers1.JPG

Maar als ik onder de verbindingsopties ga kijken in msn dan zie ik dit.

http://members.home.nl/frohn/vers2.JPG

Iemand ene verklaring hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 20:43:
Ik word er gek van.
Heb zelfs de pc geformatteerd hiervoor en het werkt nog steeds niet.
Als ik me wil aanmelden met msn dan krijg ik het volgende scherm.

http://members.home.nl/frohn/vers1.JPG

Maar als ik onder de verbindingsopties ga kijken in msn dan zie ik dit.

http://members.home.nl/frohn/vers2.JPG

Iemand ene verklaring hiervoor ?
MSN Netwerk probleem momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat weet ik,de status kun je altijd controleren.
Maar die meldingen kreeg ik dus toen alles nog goed liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Als ik het zo zie, is er een probleem na de Modem, oftewel met MSN.
Heb je het ook al zonder splitter geprobeerd, en zonder router er tussen?
Lijkt me raar, ik heb genoeg mensen op msn gezien met versatel.

Als dat zelfs niet werkt, dan mag je gaan bellen naar versatel, modem defect geraakt door iets, alleen door onverklaarbare reden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 20:08:
Heb vanuit het modem van versatel wel nog een router ertussen zitten...maar dat had ik met @home ook.
Jah... maar je @home modem was alleen maar modem (doorgeefluik) en nu is je modem ook meteen router... dus je hebt 2 routers achter elkaar zitten... je kan ook gewoon een switch aan de davolink hangen dan kan je ook meerdere pc's kwijt.

Heb je al geprobeerd de pc rechtstreeks op het Versatel modem aan te sluiten?

En bij mij werkt MSn inmiddels weer.

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm zonder router werkt het idd.
Maar dat moet dan toch te verhelpen zijn met portforwarding neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:11:
Hmm zonder router werkt het idd.
Maar dat moet dan toch te verhelpen zijn met portforwarding neem ik aan.
Jah.. zeker wel als je je eigen router als DMZ opgeeft in de Davolink /Versatel.... let wel op je firewall dan, alle verkeer naar je eigen router wordt doorgelaten.

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Laatst online: 11-09 04:22
Hallo,

Ik wil jullie even updaten over mijn Versahel ellende:

Ik ben sinds gisteren eindelijk technisch gezien niet meer afhankelijk van Versatel. Sinds gisteren ben ik aangesloten op het 20 Mbit ADSL2+ netwerk van Wanadoo.... EEN VERADEMING!

Gewoon kunnen beschikken over een verbinding die al 24 uur lang niet is uitgevallen... ik weet niet wat ik mee maak! Aangezien mijn Wanadoo Livebox modem/router nog niet geleverd was heb ik even gebeld met de helpdesk. Zonder morren kreeg ik de verbindingsgegevens om met een eigen ADSL-router de verbinding op te zetten. Huh?! Ja echt!

Na vele telefoontjes en (aangetekende) brieven met Versatel verder te zijn heb ik de moed opgegeven en mijn overeenkomst ontbonden wegens wanprestatie. Uiteraard weigert Versatel deze ontbinding te accepteren dus dit ligt bij mijn rechtsbijstandverzekering. Nu ik over een werkende verbinding beschik via een andere provider vechten zij het maar verder onderling uit.

Ik ben nog nooit zo'n hopeloze club als Wanadoo tegengekomen en dat zegt genoeg als je van @Home afkomt.

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Laatst online: 11-09 04:22
[b][message=24723220,noline]jvdleur schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:18Ik ben nog nooit zo'n hopeloze club als Wanadoo tegengekomen en dat zegt genoeg als je van @Home afkomt.
Ik bedoel natuurlijk Versatel! ;-)

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Voor de mensen die bijv een router er achter willen hangen, ik noem een WRT54G ;)

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24717236

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion
  • Laatst online: 10-09 18:19

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

Ik heb net problemen gehad met Verstatel,
kwam thuis na voetbaltrainen rond een uurtje of 22
teste ff de telefoon omdat de poortering net afgerond is....
geen signaal dus ik denk reboot router/modem ff
daarna wel WAN ip raar genoeg maar wel een continu rode inet lampje.
paar keer modem gereset maar dat hielp niets........ ook 5 minuten modem uitgehad

nu doet hij het weer en ook telefonie..

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
_DPC_Scorpion schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:38:
Ik heb net problemen gehad met Verstatel,
kwam thuis na voetbaltrainen rond een uurtje of 22
teste ff de telefoon omdat de poortering net afgerond is....
geen signaal dus ik denk reboot router/modem ff
daarna wel WAN ip raar genoeg maar wel een continu rode inet lampje.
paar keer modem gereset maar dat hielp niets........ ook 5 minuten modem uitgehad

nu doet hij het weer en ook telefonie..
Heeft er hier (Apeldoorn) ook een paar uur uitgelegen. Nu doet alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Hmm.....heb sinds een week een werkende verbinding, krijg ik een factuur voor de periode 1 nov t/m 2 dec :)

Dat dacht ik dus niet.....Meneer R. de K. zou het regelen, zo maar weer eens even bellen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bendedit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 10:19
http://10.62.1.76/

Komen jullie via dit ip ook in je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Ik kom er niet in, en besides, ik denk niet dat het relevant is voor dit topic.

Misschien is dit een modem van een andere gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb ik al meerdere keren gebeld over mijn lage verbinding die ik steeds heb ongeveer 9 mbit
Ze hebben een grote reset gedaan en de resultaat is er nie beter op geworden eigenlijk alleen maar triester want ik heb nu steeds tegen 7 uur in de avond een snelheid van nog geen 2mbit en dat duurt gewoon tot 1 uur in de nacht en dat is het weer weg en heb ik gewoon weer een 9 mbit verbinding
Weet nie of iemand anders dit al heeft meegemaakt ik zit 1500 meter van de centrale af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Onderstaand bericht heb ik op het Versatel forum geplaatst, graag hoor ik van mijn mede-tweakers wat zij hiervan vinden:

Oké, hier een stuk uit de algemene voorwaarden:

1. Versatel is gerechtigd zonder voorafgaande bekendmaking het netwerk (tijdelijk) buiten gebruik te stellen of het gebruik ervan te beperken voor zover dit noodzakelijk is voor onderhoud of te verrichten aanpassingen of verbeteringen van het netwerk, zonder dat dit een recht op schadevergoeding van de klant jegens Versatel met zich meebrengt. Versatel spant zich in dit tot een minimum te beperken en indien mogelijk Klant tijdig te informeren.
2. Storingen worden zo spoedig mogelijk onderzocht en zo spoedig mogelijk naar beste kunnen opgelost.

Uit de aanvullende voorwaarden:

1. Versatel is niet aansprakelijk voor de schade die is ontstaan als het gevolg van het niet of het niet goed functioneren van de voorzieningen van haar Dienst of Apparatuur, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld van Versatel.

En nog eentje:

33. Beheer van de systemen van Versatel
1. Versatel is gerechtigd zonder voorafgaande bekendmaking haar systemen (tijdelijk) buiten gebruik te stellen en/of het gebruik er van te beperken voor zover dit noodzakelijk is voor het benodigde onderhoud van de systemen, dan wel wegens verbeteringen of vernieuwingen aan die systemen.
2. Versatel is gerechtigd wijzigingen aan te brengen in de log-in procedure van de Diensten.
3. Versatel is niet aansprakelijk voor schade van de Contractant als gevolg van het onder de voorgaande leden gestelde.

Goed, hieruit maak ik het volgende op:

Artikel 1: Versatel heeft nagelaten de klant tijdig te informeren van het beperken van haar netwerk (ik heb namelijk hiervan pas een week of twee geleden wat op hun site kunnen vinden). Bovendien zou ik graag willen weten welke inspanningen Versatel verricht om haar netwerk weer maximaal te laten functioneren (en dus de speedcap eraf te halen).

2e artikel 1: Je zou de snelheidsbeperking (speedcap) kunnen zien als het niet goed functioneren van de apparatuur van Versatel (de apparatuur zou namelijk met een snelheid TOT 20 mbit/sec moeten werken en doet dit niet) Hierdoor lijdt de klant (ik) een schade doordat de maximaal behaalbare snelheid niet op 20 mbit/sec ligt, maar slechts op 15,3 (verschil van ongeveer 24%) dit heeft Versatel klaarblijkelijk met opzet gedaan (een speedcap komt niet 'plotseling' in het systeem). Dus hier kunnen de klanten aanspraak op maken.

Artikel 33: Ik vraag mij af welke onderhoudswerkzaamheden/verbeteringen/vernieuwingen Versatel momenteel aan haar netwerk is aan het uitvoeren. Deze 'werkzaamheden' zouden dan nu al, in mijn geval, sinds juni bezig zijn.

Ik weet dat dit bericht enigszins in de zeikmodus geschreven is, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat Versatel haar klanten niet serieus neemt. Persoonlijk zou ik namelijk geen probleem gehad hebben met de speedcap indien:

- Versatel dit van te voren gemeld zou hebben
- Versatel aan zou geven waarom dit noodzakelijk is in mijn geval
- Versatel mij zou melden wanneer deze speedcap niet meer noodzakelijk zou zijn

Aangezien ze, mijns inziens, geen van deze drie punten gedaan hebben ben ik hier pissig over!

Doe met deze info wat je wilt, mocht ik dingen verkeerd hebben weergegeven, dan hoor ik dit uiteraard graag!

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik heb zojuist de afrekening van KPN gekregen nadat Versatel het nummer heeft geporteerd. Nu zie ik op de factuur van KPN 12,20 euro aan kosten staat t.a.v. opzegtermijn....??

heeft iemand dit ook ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreffende het blad Voetbal, wat je 3 maanden gratis van Versatel mag ontvangen...

Ik heb het gekke vermoeden, dat wanneer je het blad niet opzegt je een langere tijd aan vastzit.
Vraag voor de mensen, die als 1 van de eersten zijn aangesloten: Is dat zo?!?

verneem wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik krijg dus ook nog een rekening van kpn van 54 eurocent
en ook met vermeld met kosten opzeggen
maar ja we zijn er nu vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:32:
Betreffende het blad Voetbal, wat je 3 maanden gratis van Versatel mag ontvangen...

Ik heb het gekke vermoeden, dat wanneer je het blad niet opzegt je een langere tijd aan vastzit.

verneem wel...
Je vermoeden is niet juist denk ik, ik heb het 3e nummer binnen en daar zit een giro bij voor nog eens een half jaar met korting (voor €15,- i.p.v. €19,75).
Voor vragen over bezorging abonvm@bcm.nl of 0900-2022708 (geen prijs/min vermeld).
Het bedrijf is Bcm publishing BV te Eindhoven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

verneem wel...
Nee, dat is niet zo heb gisteren weer een binnen gehad en er zat een brief en accept giro bij. Als ik het blad Voetbal nog wou ontvangen ik het accept giro moest betalen een half jaar met korting (voor €15,- i.p.v. €19,75). en als ik het niet wilde gewoon niks moest doen.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

het lijkt net of me decoder een pdate heeft gehad....

opeens kan ik gewoon zappen naar verschillende zenders (ned3 - voetbal live - eredivisie - bigbrother 1 t/m4)

kanaal code E1530 er wordt aangegeven dat
wij hier niet op geabonneerd zijn, als ik een voetbal wedstrijd wil gaan kijken.

meer mensen die er problemen mee hebben?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

DancePlaza schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:59:
het lijkt net of me decoder een pdate heeft gehad....

opeens kan ik gewoon zappen naar verschillende zenders (ned3 - voetbal live - eredivisie - bigbrother 1 t/m4)

kanaal code E1530 er wordt aangegeven dat
wij hier niet op geabonneerd zijn, als ik een voetbal wedstrijd wil gaan kijken.

meer mensen die er problemen mee hebben?
had vanmiddag ook veel problemen met de decoder.. Mijn internet was al een tijdje langzaam en het beeld van de decoder was ronduit slecht. Na een reset van de decoder van 10 seconden begon hij iets te updaten, maar toen had ik zelfs helemaal geen beeld meer.
Daarna ff de stroom van de modem af en er weer op en toen ging het weer gewoon goed... Toch nog ff het laatste kwartier van ajax kunnen zien 8)

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

TheVisionMaster schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:44:
Hmm.....heb sinds een week een werkende verbinding, krijg ik een factuur voor de periode 1 nov t/m 2 dec :)

Dat dacht ik dus niet.....Meneer R. de K. zou het regelen, zo maar weer eens even bellen.. |:(
hey ! dat ga ik ook doen :-)
Zou vrijdag status update krijgen.
Niets vernomen dus vandaag maar weer eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op maandag 05 december 2005 @ 09:19:
[...]

hey ! dat ga ik ook doen :-)
Zou vrijdag status update krijgen.
Niets vernomen dus vandaag maar weer eens bellen...
Heb jij misschien het e-mailadres van dhr. R. de K? ;) Ik krijg hem op z'n mobiel en via de centrale niet te pakken :(

Overigens heb ik de factuur gestorneerd, omdat ik 3/4 van de maand november geen werkende aansluiting heb gehad. Ook heb ik een mail gestuurd naar rekening@versatel.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verneem wel...
Je hebt ook een brief gehad bij het eerste exemplaar, waarin stond dat je bent geabonneerd voor 3 maanden en dan het daarna automatsich stopt....jij hebt wel heel weinig vertrouwen in Versatel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

TheVisionMaster schreef op maandag 05 december 2005 @ 09:35:
[...]

Heb jij misschien het e-mailadres van dhr. R. de K? ;) Ik krijg hem op z'n mobiel en via de centrale niet te pakken :(

Overigens heb ik de factuur gestorneerd, omdat ik 3/4 van de maand november geen werkende aansluiting heb gehad. Ook heb ik een mail gestuurd naar rekening@versatel.nl :)
Vast wel ;-)
Belletje doen vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op maandag 05 december 2005 @ 09:44:
[...]

Vast wel ;-)
Belletje doen vanavond?
hehe oke, maar niet weer zo laat bellen :p

Overigens krijg ik mailtje met vraag of we een helpsite in het leven kunnen roepen, moet ik alvst een domeinnaam vastleggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

lijkt me strak plan.
zal je vanavond ook mijn nr geven.
domein vkg (volledig) .nl / eu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

heb RDK gesproken.
geeft aan dat dit nog geregeld gaat worden (heeft elkaar gekruist)

RDK gaf aan dat er dit weekeinde telefonie storingen geweest zijn.
Modempie resetten zou voldoende moeten zijn dit om de KS/HD niet te overbelasten.

RDK heeft je voicemailtje beluisterd een neemt dit mee vision.
Verder zal ik vandaag nog terugkoppeling krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:17:
lijkt me strak plan.
zal je vanavond ook mijn nr geven.
domein vkg (volledig) .nl / eu?
Ehh...vkg.nl of versatelklachtgroep (of klachtengroep).nl (.eu wordt niet wat ;) )
Security schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:30:
heb RDK gesproken.
geeft aan dat dit nog geregeld gaat worden (heeft elkaar gekruist)

RDK gaf aan dat er dit weekeinde telefonie storingen geweest zijn.
Modempie resetten zou voldoende moeten zijn dit om de KS/HD niet te overbelasten.

RDK heeft je voicemailtje beluisterd een neemt dit mee vision.
Verder zal ik vandaag nog terugkoppeling krijgen.
OMG jij wel weer ;)

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 05-12-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

doe maar versatelklachtgroep.nl dan ;-)
spreek je daarover vanavond wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:46:
doe maar versatelklachtgroep.nl dan ;-)
spreek je daarover vanavond wel.
Ik registreer hem vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

prima, :-)
Dan nemen we vanavond de details verder door :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:52:
prima, :-)
Dan nemen we vanavond de details verder door :-)
Done! www.versatelklachtgroep.nl is geregistreerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

great great :-)
Krijg der echt zin in zo.
Anyways zal je op de hoogte houden!
Zit neem ik aan ook een maillist bij? Of zelf gehost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Goed werk! Samen staan we sterk _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:59:
great great :-)
Krijg der echt zin in zo.
Anyways zal je op de hoogte houden!
Zit neem ik aan ook een maillist bij? Of zelf gehost?
Ik host hem wel ffies zelf (is het goedkoopst) enneh..mailinglijst is aanwezig (eigen mailserver) met subscribe en unsubscribe mogelijkheden :)

Maar dat leg ik je nog wel uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Nu moeten we nog een Grafisch wonder hebben :) Scripting kan ik wel op me nemen (ASP) iemand anders die nog ervaring heeft met scripting etc...etc..?
Domein: versatelklachtgroep.nl
Status: register-ok
Bron: SIDN

Uitleg over deze status:
De registratie is voltooid. Het domein wordt bij de volgende update van het register actief. Zie de veelgestelde vragen op onze website voor de verwerkingstijd.

[ Voor 50% gewijzigd door TheVMaster op 05-12-2005 11:17 . Reden: Domeinnaam is geregistreerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

yay wie o wie ;-)
ff wervingsactie doen @ forums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Security schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:17:
yay wie o wie ;-)
ff wervingsactie doen @ forums?
:) ach..als het maar bekenden zijn en ze zijn 'te vertrouwen'... :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.