Hangt af van het gehele systeem. Durf ik zo niet te zeggen, ik ken de specs van de motor niet

Heb hem ook niet in mijn handen gehad om het te beoordelen. Wie weet kan je ergens anders ook nog wel vermogen winnen. Als de ontsteking geregeld wordt door contactpunten dan heb je daar veel meer aan om te vervangen dan aan een andere uitlaat. Ik zie dat de gewone uitlaat niet mooi ontworpen is met oog op vermogen. Wat is overigens de ontstekingsvolgorde van dat ding? 1342 of 1243?
Een voorbeeld: een ZX-9R C-model had standaard 128pk op het wiel. Wij monteren een simpele demper. Deze is van het open type (standaard is een reflectiedemper) maar de grootste beperking zijn de kleine buisjes welke het spruitstuk vormen. Die demper is gemaakt door een simpel bedriijfje en kostte 225 euro, we hadden wel een winst van 7pk!. Hadden we een full systeem gekocht van een gerenomeerd merk (muzzy in dit geval met een systeem welke 1800 euro kost) dan hadden we meer winst gemaakt dan die 7pk. Ik denk dat we dan zelfs nog eens 5pk extra hadden gewonnen. Maar 135pk is genoeg op een tweewieler.
offtopic:
Ik moet wel zeggen dat ik op het gebied van orgelsystemen nog flink te kort schiet. Ik kan wel in een mate beoordelen of het goed is of niet maar ik kan het niet wetenschappelijk onderbouwen. Ik ben daar nog onderzoek aan het doen maar helaas is daar heel weinig literatuur over te vinden alsook de tijd is mijn vijand
Zijn zoveel dingen waarmee je vermogen kan winnen maar er is altijd iets wat problematisch is.
Een vriend van mij kan zijn krukas 2mm laten stroken maar ik ben er geen liefhebber van. Zei je nu een gestroked billet krukas, daar heb ik vertrouwen in maar een standaard krukas stroken. Ik weet het niet. 1mm zou ik nog durven maar 2mm is linke boel in mijn ogen. Maargoed, sommige stroken hun krukas tot 7mm (welliswaar billet) zonder enig probleem.
Hehehe.... ach, met een gezonde dosis kritiek is er ook genoeg te leren. Zolang je bereid bent om het nader uit te leggen (in redelijk begrijpelijke taal, al kom ik hier wel een heel eind mee) zie ik het probleem niet

Dit is nog simpel, het gaat pas intressant worden wanneer we het over iets compleet banaals hebben als compressie verhouding. Iets wat zo fucking simpel lijkt te zijn en welke je aan iedere simpele ziel kan uitleggen vormt ongelofelijk veel problemen dan je op eerste zicht kan beseffen.
offtopic:
Zelfs de meeste beroemde tuners doen het nog wel eens fout op dat gebied. Ik ken iemand welke zijn motor heeft laten tunen door een heel bekende tuner maar die heeft het een beetje verkloot bij het flowen met vermogensverlies tot gevolg. Met orgeltechnieken kan je makkelijk 20pk winnen als je weet hoe en wat. Geloof me vrij dat er weinig mensen op deze aardkloot rondlopen welke weten dat die doen. Neem nu die open filter, zijn er mensen welke er echt denken tientallen pk's te winnen? Ze monteren bij de F1 en MotoGP echt wel die luchtfilterbak met reden

In dit geval om natuurlijke pulsdrukvulling te creëren welke gewoon op het principe van orgelsystemen rust
[
Voor 47% gewijzigd door
Chevy454 op 21-01-2006 18:51
]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.