[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel V) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.627 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berichtje voor nitpicker:

zou je nog een keer kunnen kijken naar mijn status, het duurt een eeuwigheid voordat mijn probleem is opgelost, ik zit inmiddels 3 weken zonder internet.
Je gaf aan dat er een lijnmeting had plaatsgevonden en dat kpn nu aan de beurt was. Heeft kpn al gekeken? Dit duurt nu toch wel erg lang om een foutieve aansluiting te verhelpen, zeker als je daar in meeneemt dat ik nooit adsl heb gehad (kom van @Home) en het dus niet zo problematisch zou moeten zijn.....

w nummer: 1756662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 08:25:
[...]
Das morgennacht waarschijnlijk, hopen dat de Ddt-Ppd erbij zit :P
22 nov is vannacht, morgennacht is het de 23e.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Ik heb dit weekend drie keer achter elkaar problemen gehad met telefonie van Wandoo.

Ik was met een vriend aan het bellen en de eerste seconden kon die vriend mij normaal verstaan, maar daarna hoorde hij alleen maar: "Bhaw............eguh...............bluh..........ih........" etc. Alleen maar stotters dus. Daarentegen kon ik hem wel prima verstaan elke keer.

Dus ik hang de telefoon op en bel nog een keer maar dat had hetzelfde effect. Dit is me drie keer achter elkaar gebeurd, daarna ben ik maar met KPN gaan bellen.

Komen deze problemen vaker voor?

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:33:
[...]

22 nov is vannacht, morgennacht is het de 23e.
Kan ook morgenavond/nacht zijn :P

Maar Nitpicker heeft het al gedelete, dus gaat niet door denk ik???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ugh, Ik heb nu al spijt van Wanadoo. Woensdag ineens verbinding eruit, 2 uurtjes later nog steeds niks. Ik helpdesk gebeld. 20 minuten lopen troubleshooten met tier 2. Niks te vinden. Zou donderdag geregeld worden. Nu Maandag ochtend nog steeds niks. Zwakke service! Meer dan een halve week geen verbinding (geen duidelijk probleem), vanmiddag maar eens even boos de helpdesk bellen.

Bij XS4all en daarvoor Hcc!Net nooit problemen gehad, en als ze er waren werd het meteen opgelost.

Sorry ik moest gewoon even zeiken, ik wordt helemaal gek van die noobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:06:
[...]

Kan ook morgenavond/nacht zijn :P

Maar Nitpicker heeft het al gedelete, dus gaat niet door denk ik???
Misschien heeft het management van Wanadoo er lucht van gekregen en hij heeft hij het op last van hun moeten verwijderen?

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft het management van Wanadoo er lucht van gekregen en hij heeft hij het op last van hun moeten verwijderen?
Ok zou kunnen, maar ik wil het ook wel weghalen als hij anders problemen krijgt ;)
Al gedaan ook ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Styno schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:40:
Ik heb dit weekend drie keer achter elkaar problemen gehad met telefonie van Wandoo.

Ik was met een vriend aan het bellen en de eerste seconden kon die vriend mij normaal verstaan, maar daarna hoorde hij alleen maar: "Bhaw............eguh...............bluh..........ih........" etc. Alleen maar stotters dus. Daarentegen kon ik hem wel prima verstaan elke keer.

Dus ik hang de telefoon op en bel nog een keer maar dat had hetzelfde effect. Dit is me drie keer achter elkaar gebeurd, daarna ben ik maar met KPN gaan bellen.

Komen deze problemen vaker voor?
Ja die kennen we, kijk even naar je softwareinstellingen waarmee je aan het downloaden bent. Als je ergens bitlord, bittorrent oid hebt draaien en de applicatie toestaat de volledige UPSTREAM te alloceren (dus +- 63KB UP) dan krijg je dit. Als de dit een beetje "dichtdraaid" naar 40KB dan is dit probleem verholpen en werkt het vlekkenloos. Ik dacht ook dat de LB die 64kb zou alloceren, zo van "wat er ook gebeurd" maar dat is niet zo... Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:49:
Ja die kennen we, kijk even naar je softwareinstellingen waarmee je aan het downloaden bent. Als je ergens bitlord, bittorrent oid hebt draaien en de applicatie toestaat de volledige UPSTREAM te alloceren (dus +- 63KB UP) dan krijg je dit. Als de dit een beetje "dichtdraaid" naar 40KB dan is dit probleem verholpen en werkt het vlekkenloos. Ik dacht ook dat de LB die 64kb zou alloceren, zo van "wat er ook gebeurd" maar dat is niet zo... Suc6
Het gekke is dat ik dus GEEN P2P software had draaien, ik had alleen m'n laptop net aanstaan om de mail te checken en wellicht wat automatische software updates te doen (McAfee en Windows Update) verder niks. Geen zware belasting van de upstream dus.

[ Voor 3% gewijzigd door styno op 21-11-2005 11:52 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Styno schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:52:
[...]
Het gekke is dat ik dus GEEN P2P software had draaien, ik had alleen m'n laptop net aanstaan om de mail te checken en wellicht wat automatische software updates te doen (McAfee en Windows Update) verder niks. Geen zware belasting van de upstream dus.
Dat is vreemd... :? wat ook kan zijn (wel heel simpel) is dat de batterij van de andere kant bijna leeg was....dan heb je dit ook. Ik ken dit probleem alleen met "volledige claimen" van je upload kanaal. Verder zou ik het niet weten. Helemaal als het een wel / niet fout is. Als hij het altijd doet zit er waarschijnlijk een kabeltje los oid... hoe vervelend ook ...> Helpdesk dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een simpel vraagje hoop ik (ik kon hem zo snel niet vinden in het topic)

ik heb nu hccnet Lite tot juni 2006. Als ik nu wannadoo aanvraag per direct is het toch zo dat ik alleen het hccnet gedeelte maar betaal en het KPN gedeelte op kan zeggen per direct? (mijn abonnement stamt uit 2001)

Op die manier kan ik gebruik maken van de 22,50 aktie zonder aansluitkosten en met de 14,99 voor hcc zou ik dan uitkomen op 37,49 tegen 34,94 nu. met andere woorden 2,55 meer betalen voor 20Mbit tegen 3Mbit nu...

Daarnaast is de kans volgens mij groot dat HCC binnen 3 maanden de tarieven gaat verhogen omdat op de site expliciet word aangegeven dat de eerste drie maanden het abonnementstarief niet zal wijzigen na de overname door Xs4All (deze overname was 1/11) zodra ze het abonnementstarief wijzigen kan ik natuurlijk per direct van HCCnet af en verdien zo de extra kosten van 2,55 weer terug. zelfs als ik er niet eerder af kan is de kans groot dat ik de 2,55 snel terug verdien, omdat er naar mijn weten meestal geen acties rond juni (vakantie tijd) lopen...

gaarne jullie advies of liever nog ervaringen met bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:26:
Berichtje voor nitpicker:

zou je nog een keer kunnen kijken naar mijn status, het duurt een eeuwigheid voordat mijn probleem is opgelost, ik zit inmiddels 3 weken zonder internet.
Je gaf aan dat er een lijnmeting had plaatsgevonden en dat kpn nu aan de beurt was. Heeft kpn al gekeken? Dit duurt nu toch wel erg lang om een foutieve aansluiting te verhelpen, zeker als je daar in meeneemt dat ik nooit adsl heb gehad (kom van @Home) en het dus niet zo problematisch zou moeten zijn.....

w nummer: 1756662
Je begrijpt toch zeker wel dat als nitpicker idd bij wanadoo werkt je er op deze manier waarschijnlijk voor zorgt dat dat niet lang meer duurt... zo heeft niemand er meer wat aan :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:21:
[...]

Je begrijpt toch zeker wel dat als nitpicker idd bij wanadoo werkt je er op deze manier waarschijnlijk voor zorgt dat dat niet lang meer duurt... zo heeft niemand er meer wat aan :(
Wat is dat nou weer voor onzin??
Als Hij op deze manier klanten van wanadoo kan helpen is dit alleen maar positief.
Zowel voor de klanten als voor wanadoo.

Ontevreden klanten wil toch niemand.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:21:
[...]

Daar is toch helemaal niks mis mee! Als je zo lang zonder internet zit en er loopt hier iemand rond die je wat meer informatie kan geven dan zou ik dat ook zo doen!

Nitpicker moet zeker alleen op jouw problemen/vragen reageren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik weet het niet, als wanadoo zou ik niet blij zijn als mensen via een forum informatie gaan geven terwijl hij gewoon zijn werk moeten doen en mensen gewoon de helpdesk moeten bellen. Maar ok, we zullen zien. Voorlopig heb ik volgens mij gelijk aangezien hij flink heeft geedit in de afgelopen posts die hij heeft gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 09:06
weet er iemand of er al wat meer bekend is met vpn/gre en de livebox? of is hetgene in de startpost nog steeds het enige wat er bekend is? en zal ik dus echt met openvpn oid moeten gaan werken.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Het is bekend dat Wanadoo daar niet van gediend is. En een andere medewerker mocht hier ook niet mee doorgaan indertijd.
Maar als iedereen zijn vragen dan gewoon privé stelt dan lijkt het me dat er geen probleem moet zijn.
En natuurlijk snap ik Wanadoo's opinie hierover, als mensen de 0900 nummers niet bellen komt er via die zijde immers geen geld in het laadje, en dat is wel het minste wat je als bedrijf wilt.
Snappen jullie? :)

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk wat support. Mischien dat ze naar een IT-Pro wel luisteren :P

Maargoed, ontopic: weet iemand hoe dat nou precies met VOIP'en via de livebox zonder wanadoo telefonie? Kan dat nou wel of niet?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik zie hier een discussie die in de derde persoonsvorm wordt gevoerd over iemand die gewoon regelmatig dit forum leest :P

Nitpicker: als je het vervelend vindt om individuele vragen te beantwoorden zet dat hier even neer, anders heb je voor je het weet mischien een nieuw helpdesktopic aan je broek :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel fijn , krijg net een brief dat er vertraging is opgelopen met het opleveren van de adsl aansluiting wegens technische complicaties :(

ik wacht nu al een maand.. *zucht* en had het pakketje zelfs al 2 weken geleden ontvangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT-Pro schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:53:
Het is bekend dat Wanadoo daar niet van gediend is. En een andere medewerker mocht hier ook niet mee doorgaan indertijd.
Maar als iedereen zijn vragen dan gewoon privé stelt dan lijkt het me dat er geen probleem moet zijn.
En natuurlijk snap ik Wanadoo's opinie hierover, als mensen de 0900 nummers niet bellen komt er via die zijde immers geen geld in het laadje, en dat is wel het minste wat je als bedrijf wilt.
Snappen jullie? :)
Hebben we deze discussie niet al gehad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryptapix schreef op maandag 21 november 2005 @ 09:08:
ikdenk dat de startpost moet worden gewijzigd:
het gratis telefoon nr voor nieuwe abbonnees 0800-8048 komt uit bij visa services?
Net nog even geprobeerd maar ik kom gewoon bij wanadoo helpdesk. Dus hij werkt nog gewoon hoor :D

ff gezocht op google, niet perongeluk dit nummer gedraaid?? Visa Servicedesk 0800 - 8040 :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mn livebox (laatste firmware) gebruiken om een internet portmap te maken maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik wil dus dat de port gefoward wordt naar een ander internet IP, en niet naar een LAN ip. (dus bijv inkomende poort 12345 naar 123.456.789.234:21) Ik heb geprobeerd zowel inkomende als uitgaande interface op mer0 te zetten, maar het werkt niet :( Weet iemand of dit mogelijk is, en zoja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Man man man. Zeg je ruim van te voren planet op, vergeten zij bij KPN op te zeggen. "Ja betaal maar, dan krijg je het wel teruggestort". Uh huh, doe je werk goed en dan betaal ik gewoon niets meer. Hoe moeilijk kan het zijn :r . Maar Wanadoo Family werkt wel goed :*)

Edit: ik heb nog een vraagje. Op poort 2 zit een router, een WRT54G. En op poort 1 (de rode) een 5-poorts switch. Al mijn huisgenoten zitten op de switch en ik zit op de router aangesloten. Echter, ik kan nu niet op het "huis"netwerk. Nu las ik een paar posts terug dat je je subnet dan op 255.255.0.0 moet zetten. Maar waar moet ik dat allemaal doen? En in de LB en in de WRT? Kan iemand hier meer over vertellen?

[ Voor 45% gewijzigd door SayWhatAgain! op 21-11-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 09:58
SayWhatAgain! schreef op maandag 21 november 2005 @ 00:47:
[...]

Nou, het is lekker makkelijk. DHCP server op LB aan en ook op de WRT. Het werkt ieg. Ik las wel ergens dat de DHCP server van de LB niet je-van-het zou zijn, maar tot nu toe werkt het prima.
En die gele poort is idd 192.168.6.1, en de WRT krijgt 192.168.6.10 toegewezen. De rode poort heeft dan 192.168.5.1
Ik ga het morgen gelijk proberen als mijn verbinding wordt geactiveerd.
Thanx !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:09:
Man man man. Zeg je ruim van te voren planet op, vergeten zij bij KPN op te zeggen. "Ja betaal maar, dan krijg je het wel teruggestort". Uh huh, doe je werk goed en dan betaal ik gewoon niets meer. Hoe moeilijk kan het zijn :r . Maar Wanadoo Family werkt wel goed :*)
Bij mijn weten heb jij geen contract met kpn en kan je daar na een jaar zowiezo per maand vanaf.

Ps. kan iemand terugkomen op mijn post (stukje naar boven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:46:
Ps. kan iemand terugkomen op mijn post (stukje naar boven.)
Die gaat eigenlijk geheel over je HCC abonnement -> waarschijnlijk heb je meer kans dat iemand dat weet in een HCC draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:44:
Ik probeer net wat grote bestanden te dloaden, en halverwege dloaden blijft de progressmeter van firefox gewoon hangen... pc werkt verder prima, ik kan internetten, maar ik moet weer opnieuwe beginnen met dloaden.

gaat bijv. om deze file, en andere mensen die ik ken kunnen dit gewoon dloaden zonder problemen:

http://unfoundsoundrecord...und13/unfound13_256kb.zip

maar COD 2 demo kom ik ook niet verder als 180 mb.

ik heb deze problemen pas na de upgrade van wanadoo.

Ik heb genoeg ruimte op mijn c schijf..
situatie thuis is: isra>livebox>10mtr cat 5 kabel>linksys router>5 mtr cat 5 kabel. Waardes in livebox zijn goed, ping is ook ok... wat zou dit kunnen zijn?
na een dag kutten ben ik erachter gekomen, dat het probleem veroorzaakt wordt door de linksys router.. als ik de kabel vanuit de livebox op mijn laptop of pc gooi is mijn dload ineens ook 200kB/sec hoger... dan kom ik op 1500kB/sec...

Nu heb ik de tutorial gevolgd over de livebox icm router, maar dit lost mijn probleem niet op.. alle downloads boven de 40 mb grootte lopen vast... wat zou ik in kunnen stellen? of waar moet ik zoeken.

Ik dacht juist met een router als Linksys geen problemen te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:31:
Ugh, Ik heb nu al spijt van Wanadoo. Woensdag ineens verbinding eruit, 2 uurtjes later nog steeds niks.
Oh boy... Als de helpdesk niet reageerde met "oh, u bent er zo eentje", dan geef ik ze alle credits voor geduld en vriendelijkheid. Na 2 uur al gaan bellen? Ik dacht toch dat er redelijk duidelijk aangegeven werd dat een overstap sowieso een dag in beslag kon nemen. Zal wel aan mij liggen.
Ik helpdesk gebeld. 20 minuten lopen troubleshooten met tier 2. Niks te vinden. Zou donderdag geregeld worden. Nu Maandag ochtend nog steeds niks. Zwakke service! Meer dan een halve week geen verbinding (geen duidelijk probleem), vanmiddag maar eens even boos de helpdesk bellen.

Bij XS4all en daarvoor Hcc!Net nooit problemen gehad, en als ze er waren werd het meteen opgelost.

Sorry ik moest gewoon even zeiken, ik wordt helemaal gek van die noobs.
Na een halve week hier al komen klagen? Come on, get in line, er zijn mensen die 6 weken zonder verbinding zitten. Een halve week is de minimale tijd die erin gaat zitten om een KPN monteur naar de site te krijgen, en dan ga je nog van de meest optimale situatie uit (maw dat Wanadoo je storing binnen 1 dag bij KPN heeft liggen). Je denkt toch geen business support te krijgen op het goedkoopste internet abonnement per Mbit/sec van Nederland he?
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:46:
[...]

Bij mijn weten heb jij geen contract met kpn en kan je daar na een jaar zowiezo per maand vanaf.
Een Planet Internet klant met ADSL van KPN heeft wel degelijk ook een direct contract met KPN; dit geldt voor alle KPN ADSL abonnementen in Nederland, met alle ISP's. Alleen met KPN Direct ADSL heb je slechts met 1 partij te maken mbt contract, maar dan nog is het natuurlijk KPN. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:20
13 Oktober Wanadoo Family aangevraagd
31 Oktober Geplande oplever datum
3 November geen ADSL signaal meer van Quicknet en geen line sync met de LiveBox.

Eerst bleef m'n order hangen in het systeem van Wanadoo daarna zou het moeten werken maar kreeg ik nog steeds geen line sync. Toen bleek dat KPN de kruisdraden niet goed had getrokken, vandaag is dat gecorrigeerd en heb ik weer internet.

21 November Wanadoo ADSL online

Dus in totaal 17 dagen zonder internet gezeten, maar het lag dus niet alleen aan wanadoo.

Ik heb alleen nog niet de laatste firmware ook niet na een harde reset, mijn versie is nu 3202ULL_22023F. Enig idee hoe dat kan?

P.S. nitpicker bedankt voor de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:41:
Begint er op te lijken alsof het met de binnekomende conecties heeft te maken, ik heb het ezeltje op 400 conecties staan, maar bij mij gebeurd het ook nog.
Ik heb dit zelfde probleem gezien met goedkope routers, op een gegeven moment liep deze gewoon vast, kon de webinterface niet meer bereiken helemaal niks.
Terwijl mijn comp toch aangaf dat er verbinding was, ik hoop dat dit niet zo is, anders wordt het toch heel snel opzoek naar een andere modem.
Helaas moet ik hier weer op terug komen, heb nu inmiddels mijn binnenkomende conecties verlaagd naar 200 (ezeltje) en nog steeds valt mijn verbinding weg.
Ook heb ik het kabeltje tusen het isra contact doosje en mijn LB vervangen (resultaat is nog meer wegvallen van i-net verbinding)
Na een restart van de computer heb ik weer verbinding, nu heb ik in de logs van mijn computer na gekeken en heb ik geen errors of iets anders terug kunnen vinden.
Nu probeer ik om een log van de LB te bekijken maar ik weet niet welke of hoe, dan dat het via telnet moet.
Is er iemand die me verder kan helpen want dit wordt onderhand zeer verveelend als je, je computer 2 tot 3 keer per dag moet restarten om je i-net verbinding weer te laten werken.
Heeft het wel met de income conections te maken b.v ?
waar zou ik nog meer naar kunnen kijken, aangezien het simpel mijn computer is restarten inplaats van modem resetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:11

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Beetje stomme vraag, maar heeft hier iemand die webcam al gehad (je weet wel die van tussen de iPod akties). Ik zit er nl. met smart op te wachten (ahum, niet echt natuurlijk)

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:44:
[...]

Helaas moet ik hier weer op terug komen, heb nu inmiddels mijn binnenkomende conecties verlaagd naar 200 (ezeltje) en nog steeds valt mijn verbinding weg.
Als het aan de ezel ligt, heb ik inmiddels waarschijnlijk de oplossing gevonden. Ga naar voorkeuren=>uitgebreide instellingen=>TCP/IP connections en verhoog het aantal max. nieuwe verbindingen/5s naar minstens 30. Ik heb er vandaag mee lopen spelen en het werkt: ik heb mijn upload ingesteld op 46KB/s en mijn upload vertoont inmiddels een strakke lijn (vanaf vanmorgen 09.30u) zonder noemenswaardige terugval. Mijn max. verbindingen heb ik trouwens laten staan op 800.

Voor de geïnteresseerden mijn ADSL-waarden:

Afbeeldingslocatie: http://img494.imageshack.us/img494/3848/wanadoo6wp.png

[ Voor 3% gewijzigd door Compunologist op 21-11-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:09:
Edit: ik heb nog een vraagje. Op poort 2 zit een router, een WRT54G. En op poort 1 (de rode) een 5-poorts switch. Al mijn huisgenoten zitten op de switch en ik zit op de router aangesloten. Echter, ik kan nu niet op het "huis"netwerk. Nu las ik een paar posts terug dat je je subnet dan op 255.255.0.0 moet zetten. Maar waar moet ik dat allemaal doen? En in de LB en in de WRT? Kan iemand hier meer over vertellen?
Verander in geen geval het subnetmask!

Ik heb dit ooit eens een jaar of 15 geleden of zo meegemaakt ik kan er dus naast zitten: jouw pc zit achter een router als je dit beziet vanuit de andere gebruikers op die switch (ze zitten immers op een andere routerpoort). Het protocol wat Microsoft gebruikt is niet gemaakt met een router in gedachte. Het werkt met broadcasts om een host (share) te vinden. En een broadcast gaat normaalgesproken nooit door een router (gelukkig maar). Wil je dit aan de praat krijgen dan moet er ergens een server actief zijn die dit protocol door de router helpt. (ben even vergeten hoe die applicatie heet-wil je toch niet hebben-). Een oplossing is (staat mij bij) dat jij in je host tabel de sharenaam opgeeft en daarachter het IP adres.
Dus als de server (de pc die wat shared) heet "pc-van-jan" en die heeft IP adres 192.168.5.10 dan moet er in je file "lmhost" (GEEN file extensie) staan (gewoon met notepad maken)
pc-van-jan 192.168.5.10
Deze file helpt het protocol om de host te vinden. Normaal vindt hij dit door te broadcasten (maar dat blijft beperkt tot jouw segment en komt dus niet door de router heen).
Google even met "lmhost" en je weet denk ik alles.
Waar LMHOST moet staat moet je maar even googlen.
Internet is zo mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:49:
[...]

Sorry hoor maar dit is bullshit!
Heb zelf 24/7 al mijn upload volledig bezet en niks nie van de vage shit zoals styno.

edit: btw. die upgrade mag onderhand wel komen.. ik haat wachten :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:21:

[...]

Een Planet Internet klant met ADSL van KPN heeft wel degelijk ook een direct contract met KPN; dit geldt voor alle KPN ADSL abonnementen in Nederland, met alle ISP's. Alleen met KPN Direct ADSL heb je slechts met 1 partij te maken mbt contract, maar dan nog is het natuurlijk KPN. :)
klopt maar een kpn adsl contract kan je per maand vanaf (tenzij je direct adsl hebt) als je voorbij het jaar zit. dit kan niet bij een ISP die houd je netjes vast tot het einde van de looptijd. je moet dus max 1 maand extra aan kpn betalen
Birdie schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:04:
[...]

Die gaat eigenlijk geheel over je HCC abonnement -> waarschijnlijk heb je meer kans dat iemand dat weet in een HCC draadje.
Niet echt. het gaat er namelijk om of mensen hier ervaring mee hebben (adsl bij KPN weghalen, maar bij de ISP laten lopen) volgens mijzelf (zie hierboven) kan het namelijk wel, maar ik ken geen mensen die het ook gedaan hebben.
als je namelijk kijkt bij wannadoo zeggen ze op hun eigen site dat je van adsl kpn per maand afkan als je meer dan 12 maanden hebt uitgezeten en kan overstappen naar het wanadoo netwerk. maar dat geld daar bij wanadoo klanten en niet bij klanten van een andere provider, vandaar mijn vraag.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
DeWaanzin schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:13:
Beetje stomme vraag, maar heeft hier iemand die webcam al gehad (je weet wel die van tussen de iPod akties). Ik zit er nl. met smart op te wachten (ahum, niet echt natuurlijk)
Nee, ik ook nog niet en doe ook geen oog meer dicht :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:28:
[...]

Verander in geen geval het subnetmask!

Ik heb dit ooit eens een jaar of 15 geleden of zo meegemaakt ik kan er dus naast zitten: jouw pc zit achter een router als je dit beziet vanuit de andere gebruikers op die switch (ze zitten immers op een andere routerpoort). Het protocol wat Microsoft gebruikt is niet gemaakt met een router in gedachte. Het werkt met broadcasts om een host (share) te vinden. En een broadcast gaat normaalgesproken nooit door een router (gelukkig maar). Wil je dit aan de praat krijgen dan moet er ergens een server actief zijn die dit protocol door de router helpt. (ben even vergeten hoe die applicatie heet-wil je toch niet hebben-). Een oplossing is (staat mij bij) dat jij in je host tabel de sharenaam opgeeft en daarachter het IP adres.
Dus als de server (de pc die wat shared) heet "pc-van-jan" en die heeft IP adres 192.168.5.10 dan moet er in je file "lmhost" (GEEN file extensie) staan (gewoon met notepad maken)
pc-van-jan 192.168.5.10
Deze file helpt het protocol om de host te vinden. Normaal vindt hij dit door te broadcasten (maar dat blijft beperkt tot jouw segment en komt dus niet door de router heen).
Google even met "lmhost" en je weet denk ik alles.
Waar LMHOST moet staat moet je maar even googlen.
Internet is zo mooi...
Uhm, jij hebt het over DNS. Als de 2 netwerk door subnetting gescheiden zijn kun je zoveel rommelen met je HOSTS file als je wilt maar daardoor ga je IP adressen in een ander subnet echt niet kunnen bereiken hoor.

[Edit]
9-11 is mijn verbinding opgeleverd maar vooralsnog nog geen webcam mogen ontvangen

[ Voor 5% gewijzigd door BFS op 21-11-2005 19:59 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compunologist schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:21:
[...]

Als het aan de ezel ligt, heb ik inmiddels waarschijnlijk de oplossing gevonden. Ga naar voorkeuren=>uitgebreide instellingen=>TCP/IP
mijn adsl waarde
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 320 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 10.5 (dB)
Ver weg : 8.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Ik heb al gebeld over de upstream dat deze totaal niet klopt was volgens Wanadoo fout in centrale dus moest KPN wat aan doen.
Heb mijn upload in het ezeltje op 30Kb staan, en heb de aanpassing gedaan die jij adviseerde, ik hoop nou echt dat dit het oplost 8)7
Misschien andere mensen die misschien een advies hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BFS schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:58:
[...]

Uhm, jij hebt het over DNS. Als de 2 netwerk door subnetting gescheiden zijn kun je zoveel rommelen met je HOSTS file als je wilt maar daardoor ga je IP adressen in een ander subnet echt niet kunnen bereiken hoor.
Reageerde heel snel, moest even weg. Dom, dan maak je fouten.
Sorry, dat ik de term hostfile gebruikte naast de term LMHOST.

Want even de puntjes op de i (twee fouten).
De file moet heten: LMHOSTS
Die staat in de \Windows\system32\drivers\etc directory (bij mij).
Standaard heet hij LMHOSTS.SAM (ik type expres hoofdletters anders zie je de L niet goed).
Rename het bestand naar LMHOST (zonder extensie).
Open dat bestand, maak de inhoud schoon, ip adres (van de sharende pc) spatie sharenaam (van die pc) daarna opslaan.
Dus (puur voorbeeld):
192.168.5.10 pc-van-jan

En die applicatie/server (die je niet wilt hebben heet WINS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:36:
[...]

mijn adsl waarde
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 320 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 10.5 (dB)
Ver weg : 8.0 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Ik heb al gebeld over de upstream dat deze totaal niet klopt was volgens Wanadoo fout in centrale dus moest KPN wat aan doen.
Heb mijn upload in het ezeltje op 30Kb staan, en heb de aanpassing gedaan die jij adviseerde, ik hoop nou echt dat dit het oplost 8)7
Misschien andere mensen die misschien een advies hebben ?
Ah, die upstream van 320Kb is dus de helft van wat ie sowieso moet zijn. Niet leuk. Maar in dit geval belast je met een 30KB/s dus je beschikbare upload voor 75%. Probeer 'm eens tijdelijk te verlagen naar 24KB/s (zou al een hoop kunnen schelen) en ga anders eens naar voorkeuren=>uitgebreide instellingen=>verzendingssnelheid sensor=>zoek automatisch limiet voor beste verzendingssnelheid aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compunologist schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:51:
[...]

Ah, die upstream van 320Kb is dus de helft van wat ie sowieso moet zijn. Niet leuk. Maar in dit geval belast je met een 30KB/s dus je beschikbare upload voor 75%. Probeer 'm eens tijdelijk te verlagen naar 24KB/s (zou al een hoop kunnen schelen) en ga anders eens naar voorkeuren=>uitgebreide instellingen=>verzendingssnelheid sensor=>zoek automatisch limiet voor beste verzendingssnelheid aanvinken.
Upload aangepast naar 24 maar als ik voorkeuren=>uitgebreide instellingen=>verzendingssnelheid sensor=>zoek automatisch limiet voor beste verzendingssnelheid aanvinken, dan loopt ie totaal terug naar 0 dat is ook weer niet de bedoeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:43:
[...]

Standaard heet hij LMHOSTS.SAM (ik type expres hoofdletters anders zie je de L niet goed).
Open dat bestand, maak de inhoud schoon, ip adres (van de sharende pc) spatie sharenaam (van die pc) daarna opslaan.
Dus (puur voorbeeld):
192.168.5.10 pc-van-jan

Als nog klopt het niet....

WINS/DNS heeft in dit geval geen invloed. Met een subnet van 255.255.255.0 kun je max 255 hostadressen hebben (waar .0 en .255 dus al afgaan, effectief hoe je dus de range .1 t/m .254 over) . Als je in een 192.168.5.* reeks zit kun je dus geen 192.168.6.* adressen benaderen. Dit staat dus ECHT HELEMAAL los van DNS... Als je ipadressen al niet kunt benaderen (Ping/Tracert what ever) dan heb je aan je DNS of je WINS al helemaal niets.

Daarbij, WINS wordt veelal nog gebruikt in Win98 omgevingen... hoeveel Win98 clients heb jij achter je Livebox staan?

[ Voor 4% gewijzigd door BFS op 21-11-2005 21:14 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:43:
[...]

Dus (puur voorbeeld):
192.168.5.10 pc-van-jan

Eh okay, ben hier niet zo in thuis...
Maar ik moet die file dus aanpassen en voor een netwerk alle computers er in zetten?
En dan de extensie er weer achter? Kom nogal n00bish over, maar dat ben ik wat dit betreft ook :+
Alvast bedankt voor de tips in elk geval!

Edit: okay BFS, je hebt me gelost! :? :*)

[ Voor 3% gewijzigd door SayWhatAgain! op 21-11-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:44:
[...]
Mogelijke tip: nadat ik het ezeltje ook op KAD (options, connections, KaD aanvinken) liet grazen heb ik zelden meer een probleem met de router/firewall Draytek 2900 gehad (die achter mijn ADSL router hangt). En ook mijn vorige ADSL zyxel router/modem bleef netjes stabiel (stond weken tot maanden achterelkaar aan). En ik kan je garanderen dat het daarvoor binnen 12 uur hommeles was.
Door KaD worden je aantal connecties verlaagd werd mij verteld. PS: simultaan draait ook nog een torentje. Gemiddeld heb ik 12 connecties (te zien aan de grafiek, ezel zegt: 34). Limit staat op 800. Piek is 142 geweest na een aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Hetgeen dat Okude uitlegd gaat over DNS en WINS:

Uitleg geript:

Simpel gezegd: DNS (het domain name system) is het systeem dat ervoor zorgt dat namen worden omgezet in IP-adressen en IP-adressen weer in namen. Maar dat is iets te simpel. DNS doet nog veel meer dan dat. Over het algemeen gezegd worden er in DNS gegevens over domeinnamen opgeslagen. Dit kunnen IP-adressen zijn, maar ook namen van mailservers en zelfs vrije tekst.

Daar gaat het in dit geval niet om, aangezien je volgens mij nog altijd gescheiden wordt door het subnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:18:
[...]
Eh okay, ben hier niet zo in thuis...
Maar ik moet die file dus aanpassen en voor een netwerk alle computers er in zetten?
En dan de extensie er weer achter? Kom nogal n00bish over, maar dat ben ik wat dit betreft ook :+
Alvast bedankt voor de tips in elk geval!
Doe dit uit mijn hoofd, niet uitgeprobeerd.
Stel je wilt met jou pc een andere pc z'n share benaderen maar die ander zit "acher" een router.
Die pc van die ander heeft een directory die geshared is en die share heet "mijnfiles". De pc van die andere heet "pc-van-jan". Het ip-aders van die pc is 192.168.160.12.
Dan moet jij op jouw pc een LMHOSTS file maken waarin staat:
192.168.160.12 [hier staat één of meerdere spaties] pc-van-jan
Daarna ga je naar explorer (windows-E toets), Tools, map network drive, letter kiezen, bij folder intypen: \\pc-van-jan\mijnfiles.
Eventueel moet je op de link klikken (connect using a different username) en daar usernamen+password invoeren wat gebruikt wordt op de andere pc.
Reconnect at logon mag aan (heb je die mapping de volgende keer weer). Druk op finish.
Nou dit is grofweg het verhaal, eventueel even wat googlen mocht ik er klein beetje naastzitten. Hier zijn duizenden webpagina's aan gewijd.
Op de andere pc's hoef je niets te doen. Tenzij die jouw pc willen benaderen omdat daar ook een share op draait. Dan het hele verhaal opnieuw maar dan vanuit die andere pc geredeneerd.
De LMHOSTS file komt op die pc te staan waarbij de gebruiker een share van een ander wil benaderen die achter een router zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:50:
[...]

Doe dit uit mijn hoofd, niet uitgeprobeerd.
Stel je wilt met jou pc een andere pc z'n share benaderen maar die ander zit "acher" een router.
Die pc van die ander heeft een directory die geshared is en die share heet "mijnfiles". De pc van die andere heet "pc-van-jan". Het ip-aders van die pc is 192.168.160.12.
Dan moet jij op jouw pc een LMHOSTS file maken waarin staat:
192.168.160.12 [hier staat één of meerdere spaties] pc-van-jan
Daarna ga je naar explorer (windows-E toets), Tools, map network drive, letter kiezen, bij folder intypen: \\pc-van-jan\mijnfiles.
Eventueel moet je op de link klikken (connect using a different username) en daar usernamen+password invoeren wat gebruikt wordt op de andere pc.
Reconnect at logon mag aan (heb je die mapping de volgende keer weer). Druk op finish.
Nou dit is grofweg het verhaal, eventueel even wat googlen mocht ik er klein beetje naastzitten. Hier zijn duizenden webpagina's aan gewijd.
Op de andere pc's hoef je niets te doen. Tenzij die jouw pc willen benaderen omdat daar ook een share op draait. Dan het hele verhaal opnieuw maar dan vanuit die andere pc geredeneerd.
De LMHOSTS file komt op die pc te staan waarbij de gebruiker een share van een ander wil benaderen die achter een router zit.
Okude, heb jij uberhaupt wel naar mijn verhaal gekeken? Ben je bekend met subnetting?

@SWA: Even back 2 basic. Kun je een ipadres in het andere netwerk pingen? Kijk eerst eens waar het fout gaat voordat je -zinloos- je hosts file aan gaat passen.

[ Voor 8% gewijzigd door BFS op 21-11-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skidmarks schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:37:
Ik heb alleen nog niet de laatste firmware ook niet na een harde reset, mijn versie is nu 3202ULL_22023F. Enig idee hoe dat kan?
dit had ik ook, ze zullen bij wanadoo een ip oid hebben veranderd
waardoor het modem geen updates aangeboden krijgt/vind
wat je kan doen is het laaste firmware er zelf in gooien met een wanadoo toolje
op je wanadoo cd of hier staat een tooltje genaamd routerupgrade.exe
copieer dat bestandje naar een lege folder en download het laaste firmware hier
copieer het firmware ook naar de folder waar je routerupgrade.exe hebt staan
wanadoo heeft het tooltje gelocked op een firmware versie
d.m.v. een simpele rename los je dat natuurlijk zo op
hernoem 3202WNLM_220278.bin naar Sagem3202_22014F.bin
let op dat je windows de extentie (.bin) misschien verstopt
hernoem ze dan zonder de extentie op te geven :9
na hernoemen start je het tooltje op, vult 192.168.1.1, admin + admin pass in
doe dit wel via een netwerk kabel/usb, niet wireless ofzo :)
dit werkt hier uitstekend, heb het al een paar keer moeten doen
mede omdat ik aan het spelen was met wat franse firmwares O-)
suc7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik kan idd wel die computers pingen ja. Dat had ik voordat ik de LB had ook al. Alles werkte, behalve computers op het netwerk benaderen (middels explorer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BFS schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:55:
[...]
Okude, heb jij uberhaupt wel naar mijn verhaal gekeken? Ben je bekend met subnetting?
Nee, toen was ik aan het typen. Tweede vraag is: ja.
DNS heeft hier helemaal niets mee te maken (het was een typefoutje en moest lmhosts zijn).
DNS en WINS zijn elkaars "tegenhangers" (Internet / Microsoft) of niet? Met host file neem je toch de taak op je wat normaal DNS doet (of je vult hem aan) en met lmhosts ga je toch shares (netbios namen) resolven in een Microsoft omgeving of niet?
Probleem was toch dat hij door een router heen moet?
Ik ging er van uit dat hij op zijn minst even gepingt had (wellicht foute aanname) en als dat goed gaat dan denk ik: hee was het niet zo dat netbios/netbeui een niet routeerbaar protocol is en kunnen we dat niet een handje helpen met lmhosts? En ja, dat is uit de tijd voor Win98. Wellicht dat tegenwoordig (in XP) SMB van een ander protocol gebruik maakt wat wel routeerbaar is en dan is mijn verhaal niet van toepassing. Maar daar wist ik nog niets van (en daar zal ik dan niet van staan te kijken, ik leer iedere dag).
BF: ik zou zeggen praat ons even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Dan gaat mijn verhaal inderdaad niet op :Y)

Mijn excuses zijn wel op zijn plaats in deze :)

Waarschijnlijk routeert de LB tussen de beide netwerk. Als je via Start -> Uitvoeren/Run \\192.168.*.* invoert en dan op Ok klikt? Krijg je dan wel een overzicht van beschikbare shares op de betreffende machine?

Nog maar een kleine edit: DNS en WINS zijn zeker geen tegenhangers hoor. Het doel is het praktisch het zelfde.

WINS:
WINS wordt gebruikt voor het herleiden van NetBIOS-namen. De omzetting van namen is echter pas effectief wanneer clients in WINS in staat zijn de namen dynamisch toe te voegen, te verwijderen of bij te werken.

Beide kunnen trouwens in een intern netwerk gebruikt worden, DNS is echt een van de meest belangrijke zaken in een netwerk ingericht met AD en een domein structuur. Maar ik geloof dat we hier wat offtopic gaan...

[ Voor 59% gewijzigd door BFS op 21-11-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Martijno2000 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:59:
Ik zit in Apeldoorn en zit op de apeldoorn-zuid centrale. Heb dus sinds vanochtend ook een hogere snelheid naja 'hoger' . Volgens de livebox zit ik op 5884 Kb down 1020 Kb up. Edit:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 5884 Kb
Afname Dichtbij : 46.5 (dB)
Ver weg : 20.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 62484
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 54371
ES-teller van 1 dag 0
Ik zit op dezelfde centrale. Mijn gegevens:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 5540 Kb
Afname Dichtbij : 37.4 (dB)
Ver weg : 14.9 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 33950
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 8584
ES-teller van 1 dag 0

Ook veel CRC errors. Ik zit alleen op 1800 meter.. Nog meer mensen op Zuid die eenzelfde soort verstoring hebben?

Hendry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Nou, over dat pingen nog even. De ene computer in het netwerk kan ik wel pingen (192.168.5.12) en de andere niet (192.168.5.14). Beetje raar... die .14 kan mij ook niet pingen, maar wel mijn router. En als ik \\192.168.*.* run, komt er heel even een ms-dos venstertje voorbij flitsen...kan ik dat pauzeren?

Edit: hij kan mijn router toch NIET pingen. Man, ik ben echt een netwerkkoning of niet :p

[ Voor 14% gewijzigd door SayWhatAgain! op 21-11-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

SayWhatAgain! schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:33:
Nou, over dat pingen nog even. De ene computer in het netwerk kan ik wel pingen (192.168.5.12) en de andere niet (192.168.5.14). Beetje raar... die .14 kan mij ook niet pingen, maar wel mijn router. En als ik \\192.168.*.* run, komt er heel even een ms-dos venstertje voorbij flitsen...kan ik dat pauzeren?

Edit: hij kan mijn router toch NIET pingen. Man, ik ben echt een netwerkkoning of niet :p
Sorry dat ik niet duidelijk ben geweest maar in de plek van de sterretjes moet je het ipadres in voeren waar je wel naartoe kunt pingen :) In dit geval dus 192.168.5.12.

Dat je 192.168.5.14 niet kunt pingen is wel vreemd. Maar heeft de 5.14 wel dezelfde gateway als de 5.12? En je zegt 'Mijn router' bedoel je daar de linksys mee of de LB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:56:
Maargoed, ontopic: weet iemand hoe dat nou precies met VOIP'en via de livebox zonder wanadoo telefonie? Kan dat nou wel of niet?
Ik zou niet weten waarom dit niet kan. Je moet dan een ATA kopen (leuk foto overzicht).
Dat is een klein doosje met daarop vier aansluitingen:

1. naar je (analoge) telefoon (FXS aansluiting);
2. naar je telefoonlijn (dus naar de LB telefoonaansluiting) (FXO aansluiting);
3. naar de Ethernet aansluiting van het ADSL modem toe;
4. naar je LAN toe;
5. ok, een vijfde, de voeding.

Zo'n ATA zit tussen je PC (of je thuisnetwerk) en de Ethernetaansluiting van het ADSL modem. De ATA's werken o.a. met het SIP protocol. Zodra je gaat telefoneren wordt de uploadsnelheid van je LAN een beetje geknepen. De hoeveelheid is afhankelijk van de gebruikte codec (voice compressie) en dat is weer afhankelijk van de geluidskwaliteit die je accepteerd / wat jouw SIP provider accepteerd. Niet iedere ATA heeft twee Ethernetaansluitingen. In dat geval gaat jouw netwerkverkeer niet door de ATA en kan hij ook niet "knijpen". Je moet dan de ATA op je netwerk (of Livebox) aansluiten alsof het een pc is. Maar dan speelt het probleem: hoe zorg ik er voor dat in mijn netwerk/Livebox het VOIP verkeer met voorrang wordt behandeld? (ga ik nu even niet op in).

In principe kunnen twee van die kastje gratis naar elkaar bellen door het IP adres op je telefoon in te typen. Maar in de praktijk wil je toch naar iedereen kunnen bellen en heb je een SIP provider nodig (die o.a. een koppeling maakt naar het normale telefoonnet). Je blijft (normaalgesproken) gebeld worden via je oude nummer over je bestaande telefoonlijn (maar is over te zetten naar je SIP provider).

Ik moet je wel waarschuwen: er zijn nog heel wat haken en ogen. Ik gebruik (nog) geen ATA. Ik heb de afgelopen tijd er wel heel veel over gelezen. Ik krijg de stellige indruk dat VOIP / ATA kastjes net uit het embryonale stadium komen. De ergste problemen zijn opgelost. Het lijkt de Livebox wel. Een aantal vragen die je jezelf zou kunnen stellen:
  • Is de geluidskwaliteit vergelijkbaar met onze oude telefoon?
  • Kan ik werkelijk alle nummers bellen?
  • Zou het voor kunnen komen (en hoe vaak) dat ik wil bellen maar dat de SIP provider overbelast is?
  • Kan en wil ik een fax aansluiten op de ATA?
  • Kan ik bellen/gebeld worden als de SIP provider / spanning op ATA uitvalt?
  • Blijft mijn nummerherkenning werken (er schijnen meerdere technieken te bestaan)?
  • Wil ik ooit met twee of meer SIP providers werken (op basis van een telefoonnummer (reeks) kiest de ATA "SIP provider 2" omdat deze goedkoper naar 06 nummers belt, en ondersteund mijn ATA dat?
  • Wil ik meerdere telefoons parallel schakelen of ze individueel aansluiten op de ATA (meerdere FXS aansluitingen nodig)?
  • Wil ik dat ik naar mijn ATA kan bellen (analoog) en dat hij mij doorzet naar een VOIP gesprek (naar het buitenland)?
  • Voegt mijn ATA locale netnummer toe als ik het niet invoer?
  • Hoeveel snelkeuzenummers kent mijn ATA?
  • En zo kan je nog 50 vragen verzinnen.
Overigens zijn ook, om het eens uit te proberen, ook Softphone (VOIP-SIP op je pc) te downloaden.

Ik vermoed dat er nog een ander fundamenteel probleem is: de VOIP pakketjes die je via je ISP naar je SIP provider stuurt moeten met een speciale voorrang behandeld worden. Anders krijg je te maken met wissellende vertragingstijden tijdens je gesprek. Technisch is dat haalbaar (VOIP pakketjes zijn herkenbaar), maar goedkope ISP hebben dit (nog) niet in hun netwerk geïmplementeerd / bieden het jou niet aan met zo'n goedkoop abonnement. En bedenk: via welke ISP's gaat mijn VOIP gesprek voordat ik bij mijn SIP provider ben (geven die mijn VoIP pakketjes allemaal voorrang?) en hoeveel vertraging ontstaat er dan en is dat voor telefonie nog acceptabel (als je met DECT werkt geeft dat ook al een extra vertraging t.o.v. traditionele telelefoon)? Een oplossing is VOIP te nemen bij je eigen ISP. Die kan dan zijn netwerk zo inrichten dat op zijn netwerk zijn eigen VOIP pakketjes met voorrang verwerkt worden. Dit is mogelijk omdat die pakketjes niet gerouteerd hoeven te worden naar een andere ISP (men heeft een eigen koppeling naar het traditionele telefoonnet) waardoor men alles in eigen hand heeft. Aanbieders als Versaltel, Tiscali en Wanadoo *zouden* een goed werkend VOIP systeem kunnen aanbieden.

De cirkel is weer rond. Wanadoo biedt zo'n service aan. Alleen zijn ze (en dat geldt voor alle andere providers net zo weet ik van ervaringen van mijn kennisen bij Casema, Ticali en Veratel) net uit het embryonale stadium. Het werkt. Ik ben nog niet tevreden. Ik vindt de geluidskwaliteit slecht en de vertragingen zijn erg wisselend en vaak veel te groot waardoor een gesprek moeilijk verloopt. Maar het komt wel goed (zou je mogen verwachten). Maar geef ik ze genoeg tijd? Ik ben bang dat als ik overschakel van Wanadoo telefonie naar een andere VoIP oplossing dat het niet echt veel beter wordt. Heeft iemand ervaringen (zal wel niet gezien de naam van dit draadje: [Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen)?

Bekende ATA fabrikanten:
grandstream
sipura
Maar denk ook aan de traditionele ADSL/Router fabrikanten zoals Linksys, Draytek etc.

Een aantal Nederlandse SIP providers:
talkin2ya / budget phone
xeloq
Adaline
gratissip
voip planet

Aardige link
voxilla (vooral het forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Het valt mij op dat ik de laatste tijd veel spam krijg op mijn Wanadoo email adres |:(
Proberen ze met spam de kosten laag te houden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

GmR

SayWhatAgain! schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:19:
Ik kan idd wel die computers pingen ja. Dat had ik voordat ik de LB had ook al. Alles werkte, behalve computers op het netwerk benaderen (middels explorer).
ik heb 1 pc op de gele poort en 1 op de rode
shares op een andere pc benaderen werkt hier probleemloos met \\ip (en mappen is ook geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb de volgende situatie.

Heb een Livebox. Nu bel ik niet via wanadoo maar gewoon via KPN. Als ik een splitter voor de LB zet heb ik ruis op de lijn. Even de handleiding gelezen en die meld dat ik de ingebouwde splitter. Dus ik braaf de telefoon op de LB aan gesloten splitter voor de LB weg gehaald. Internet werkt perfect alleen heb ik geen kiestoon op de telefoon...

Wat moet ik aanpassen. Even voor de duidelijkheid ik heb Wanadoo Familie (zonder telefoon) heb de LB aangevraagd ivm met de snelheidverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lazrambo schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:59:
Het valt mij op dat ik de laatste tijd veel spam krijg op mijn Wanadoo email adres |:(
Proberen ze met spam de kosten laag te houden :(
Via de website van Wanadoo ga je naar Instellingen vervolgens E-mail en dan Anti-spam daar is het mogelijk om regels in te stellen voor het tegenhouden van spam, werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 06:25
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 00:07:
Oke ik heb de volgende situatie.

Heb een Livebox. Nu bel ik niet via wanadoo maar gewoon via KPN. Als ik een splitter voor de LB zet heb ik ruis op de lijn. Even de handleiding gelezen en die meld dat ik de ingebouwde splitter. Dus ik braaf de telefoon op de LB aan gesloten splitter voor de LB weg gehaald. Internet werkt perfect alleen heb ik geen kiestoon op de telefoon...

Wat moet ik aanpassen. Even voor de duidelijkheid ik heb Wanadoo Familie (zonder telefoon) heb de LB aangevraagd ivm met de snelheidverhoging.
Het kan zijn dat je een defecte splitter in de livebox hebt. Heb je ook ruis als je de livebox via je eigen splitter aansluit en de livebox uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

BFS schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:44:
[...]

Sorry dat ik niet duidelijk ben geweest maar in de plek van de sterretjes moet je het ipadres in voeren waar je wel naartoe kunt pingen :) In dit geval dus 192.168.5.12.

Dat je 192.168.5.14 niet kunt pingen is wel vreemd. Maar heeft de 5.14 wel dezelfde gateway als de 5.12? En je zegt 'Mijn router' bedoel je daar de linksys mee of de LB?
Okay, getalletjes bij de sterretjes invoeren had ik geprobeerd, maar dat deed niets. Die beide pc's zitten aan de zelfde switch op de gele poort, en krijgen ip etc. via DHCP. Dus ik neem aan dat die dezelfde gateway hebben. En met "mijn router" bedoel ik de Linksys, de livebox noem ik LB.
GrandmasteR schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 00:06:
[...]

ik heb 1 pc op de gele poort en 1 op de rode
shares op een andere pc benaderen werkt hier probleemloos met \\ip (en mappen is ook geen probleem)
Eh ja, maar in dit geval zit er nog een router (WRT54G) tussen de gele poort en mijn computer. En dat is waarschijnlijk het hele probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

22-10-2005, 2:30am, groningen 20mbit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Yep 2:30 regio heerlen ook ;) woei!
1.7meg/sec :) Thanks wanadoo

Die xs4all 100 mb komt met 1780k/sec binnen, terwijl leeche van andere snelle servers idd lijke te hangen op 1 mb/sec :)
/edit: niet slecht tiqo, ik heb dit:
Upstream rate 1020 Kb
Downstream rate 16480 Kb
Attenuation Near End : 28.2 (dB)
Far End : 9.1 (dB)
SNR margin Near End : 7 (dB)
Far End : 12 (dB)
En de crc error lopen al wat op .. heh dus schijnt maximum te zijn :)

[ Voor 92% gewijzigd door Unique op 22-11-2005 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same in Landgraaf..

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 10732 Kb
Afname Dichtbij : 35.4 (dB)
Ver weg : 13.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 1118
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 66
ES-teller van 1 dag 0

..en dat, terwijl ik 2,7 Km van de centrale zit..had deze snelheid niet verwacht ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
EUREKA!
Den Haag (zuid)

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 13712 Kb
Afname Dichtbij : 30.3 (dB)
Ver weg : 10.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 948
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 107
ES-teller van 1 dag 0

_/-\o_

=/\= System Status =/\=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WERIE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ME TOO

Den Haag Escamp !!

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 16.9 (dB)
Ver weg : 4.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 23
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Mischien een beetje overbodig aangezien het al geroepen is:

Afbeeldingslocatie: http://www.leijdeckers.nl/zooi/foto/onspeed.gif

Groningen ook :)
(300 meter van de centrale)

Edit:
Met download accelerator haal ik net over de 2 MB per seconde O+

[ Voor 21% gewijzigd door Pim. op 22-11-2005 06:57 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLADEZZ
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:17
Wees blij..

DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 960 / 7680

470 meter van centrale, ben dus lekker genaaid.. :(

edit: modem reboot werkt ook niet, nu nog lagere snelheden :?

[ Voor 19% gewijzigd door BLADEZZ op 22-11-2005 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Woei, ik mag bij de volgende batch :P
Landgraaf is zo te zien gedaan, ik zit in Leiden maar daar traint 'ie nog op oude snelheden.

We blijven geduldig O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Tiel:

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 4.5 (dB)
Ver weg : 4.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 27 (dB)
Ver weg : 24 (dB)
HEC-teller 10
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:32:
[...]

Mogelijke tip: nadat ik het ezeltje ook op KAD (options, connections, KaD aanvinken) liet grazen heb ik zelden meer een probleem met de router/firewall Draytek 2900 gehad (die achter mijn ADSL router hangt). En ook mijn vorige ADSL zyxel router/modem bleef netjes stabiel (stond weken tot maanden achterelkaar aan). En ik kan je garanderen dat het daarvoor binnen 12 uur hommeles was.
Door KaD worden je aantal connecties verlaagd werd mij verteld. PS: simultaan draait ook nog een torentje. Gemiddeld heb ik 12 connecties (te zien aan de grafiek, ezel zegt: 34). Limit staat op 800. Piek is 142 geweest na een aantal dagen.
Tuurlijk staat Kad bij mij aangevinkt ;)
Helaas het probleem is er nog steeds.

Vraag nu alleen af waar het inzit in mijn i-net verbinding of me LB, of is het gewoon windhoos die zeer irrie is ?
vanmiddag als ik me bedje uit ben maar is een andere ezel proberen
(graveyard shift gehad) :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:41
Was nieuwschierig na dat geedite bericht van gisteren dus vanochtend even snel voor het weggaan naar m'n werk ff met de PDA in het modem gekeken.. En JAA hoor :p

20 nogwat en 9 nogwat (apart, bij anderen zit de upload vol en de download lager :P)

Zit ongeveer 750 meter van de centrale af ofzo... Ben er wel blij mee.. Alleen nog hopen dat de upload iets om hoog gaat (al gaat de download dan íets omlaag... boeie, ik wil graag wat sneller uppen (wel zo handig als je thuis een testservertje draait enzo ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Den Haag - Centrale Gv-Sv (Scheveningen) ook naar 20mBit

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19772 Kb
Afname Dichtbij : 19.8 (dB)
Ver weg : 4.3 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Wanadoo family met LB en Wireless AP.

Ik krijg sinds 3 dagen geen IP adres meer toegewezen op op een van mijn wireless PC's?
Het ligt niet aan mijn AP of LB want mijn wireless laptop werkt goed.....

Mijn PC met XP profess. SP2 krijgt limited or no connection, hij ziet AccessPoint wel maar krijgt hier geen IP adres meer van, nou staat me bij dat hier een patch ofzo voor is, kan iemand mij op weg helpen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ruyter
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06-2018
Mijn waarden zijn, enigsinds teleurstellend
zit op ca. 2 km afstand van de centrale
Ga toch eens sleutelen aan de aansluiting

Upstream 1024 kb
DownStream 8868 kb
Dichtbij : 35.2 db
Ver weg 13.7 db
Dichtbij : 10 Db
Ver weg 12 Db

Ede Klaphek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het gepost van snelheden begint mij persoonlijk nogal te vervelen :O . Als eenmaal bekend is dat de centrale in Landgraaf geupdate is, zijn de centrales voor de L in het alfabet minder zinnige informatie.
Is daar misschien iets anders op te doen zodat je via een of ander form je gegevens doorgeeft en dat er in de startpost dan alleen de geupgrade centrale komt en de snelheid? want zo zitten we binnen 2 dagen aan deel VI zonder iets nieuws te horen.
Omdat die oplossing er nog niet is: Eindhoven woensel is ook geupgrade.
  • Afstand tot de centrale: 686 m
  • Upstream: 1020
  • DownStream 19416 Kb
Vooral de download is natuurlijk interessant, daar haal ik effectief als mijn laptop rechtstreeks op de livebox is aangesloten 1,6 mb/s mee met de 100mb.bin van bbned. misschien meer met meerdere connecties, maar dat weet ik niet.
Helaas zijn mijn laptop en pc normaal gesproken draadloos aangesloten via mijn linksys wrt54 en wordt er een (blijkbaar) te grote afstand overbrugd waardoor ik maar op de 700 kb/s kom. (al is de 1,05 Mb/s die ik haal als ik er recht voor sta ook niet heel denderend)

Dat moet eigenlijk toch sneller kunnen? Anders moet ik alsnog een draadje trekken en daar heb ik eigenlijk helemaaaal geen zin in. ik heb er al de hyperwrt firmware opgezet, (powerboost) en zo is de signaalsterkte wel beter, maar kwa snelheid merk ik weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaNe88521
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Mijn snelheid is ook vandaag vehoogd!

Dit zijn mn waarde:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 11784 Kb
Afname Dichtbij : 34.2 (dB)
Ver weg : 13.1 (dB)
HEC-teller 3466
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 367
ES-teller van 1 dag 0

Zit op 2 km van de centrale in Doetinchem, Gelderland

100 mb van http://speedtest.bbned.nl/ gaat met zo'n 1100kb/s

[ Voor 8% gewijzigd door ZaNe88521 op 22-11-2005 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitpicker had dus gelijk, Vannacht weer een batch omgezet naar 20Mb.
Thx m8 voor de info :P

Up:1020
Down:17384
Afname Dichtbij:20,5
Afname Verweg:5,7
SNR Dichtbij:7
SNR Verweg:12

CRC-fouten:98

Jammer dat speedtest er niet mee uit de voeten kan 700-800kb geeft die.
Cistron bin: 1,6MB/s :P

838Mtr van de centrale

Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrr

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Ik ben vanochtend ook overgegaan op 20 Mbit. Na het lezen van enkele berichten hier heb ik het idee dat mijn downloads niet zo snel gaan als zou kunnen. Het downloaden van het 100 MB bestaand op bbnet komt uit op ergens tussen de 800-900 KB/s, maar ik heb volgens mij redelijke goeie waarden in de livebox tabel staan:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 18.8 (dB)
Ver weg : 4.6 (dB)
HEC-teller 277
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 18
ES-teller van 1 dag 0

Klopt het dat ik meer mag verwachten dan de 800-900 KB/s, en zo ja, iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Thanks, gummbah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik ben ook omgezet en hiermee is Wanadoo alle afspraken die ze mij mij hebben gemaakt 100% nagekomen.

Ik had binnnen 3 weken ADSL en gelijk goed werkend.
De Livebox functioneerd na het uitzetten van de DHCP-server verder uitstekend
Ik heb mijn Ipod vorige week ontvangen en ook deze werkt uitstekend, en ik ben
vandaag (zoals beloofd in november) omgezet naar ADSL2 _/-\o_

Even voor de statistieken mijn waardes zijn op 1750 meter van de centrale:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 13704 Kb
Afname Dichtbij : 28.9 (dB)
Ver weg : 9.7 (dB)
HEC-teller 52
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 12
ES-teller van 1 dag 0

Ik heb enkel nog dat sommige sites waaronder bv download.com niet of nauwelijks openen.
Kan iemand eens checken of de site misschien down is? Oh wach ik zal de Livebox eens resetten.

edit: en dat voor € 27,50 ROFL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 08:42:
Even een vraagje. Ik ben vanochtend ook overgegaan op 20 Mbit. Na het lezen van enkele berichten hier heb ik het idee dat mijn downloads niet zo snel gaan als zou kunnen. Het downloaden van het 100 MB bestaand op bbnet komt uit op ergens tussen de 800-900 KB/s, maar ik heb volgens mij redelijke goeie waarden in de livebox tabel staan:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 18.8 (dB)
Ver weg : 4.6 (dB)
HEC-teller 277
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 18
ES-teller van 1 dag 0

Klopt het dat ik meer mag verwachten dan de 800-900 KB/s, en zo ja, iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Thanks, gummbah
Je SNR marge dichtbij en verweg zijn misschien wat aan de lage kant.
Dit kun je oplossen door een zo kort mogelijke verbinding tussen je isra en adsl router (livebox) te maken. (Ik bedoel dan rond de 30 cm)

Mensen kunnen jullie de stad of dorp waar jullie wonen erbij zetten als jullie over zijn op ADSL2+?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
wilko2 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 07:30:
Woei, ik mag bij de volgende batch :P
Landgraaf is zo te zien gedaan, ik zit in Leiden maar daar traint 'ie nog op oude snelheden.

We blijven geduldig O+
Landgraaf heeft alleen centrale naam: Heerlen-Nieuwenhagen (Hrl-Nwhn) en zit dus niet letterlijk vlak voor Leiden (Ledn-*) in het alfabet :+
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 08:57:
[...]

Je SNR marge dichtbij en verweg zijn misschien wat aan de lage kant.
Dit kun je oplossen door een zo kort mogelijke verbinding tussen je isra en adsl router (livebox) te maken. (Ik bedoel dan rond de 30 cm)
SNR van 6 a 9dB is minimum. De 20Mb lijnen van Wanadoo lopen allemaal maximaal wat mogelijk is per lijn dus iedereen zal iets tussen 6 & 9dB zien.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 22-11-2005 08:59 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oosterhout hier :)
Hoop dat het deze week nog gaat lukken.
Zou wel mooi zijn >:)
160 mtr van de centrale af
Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deleted

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier in Groningen noord ook omgezet, tegelijk een test gedaan bij bbnet 100mb file 386KB/s WAT!!!!! lager dan normaal heu,,,, toen maar de adls 2 patch die hier stond even gedaan laptop geboot en nu bij bbnet 1297KB/s _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, dan ook deleted. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:07:
Kijk dit is een handige om te kijken of je centrale al is geupdate 8)

http://www.adslcentrale.nl

P.S. het zou leuk zijn als mensen die hun lijn status posten ook even vermelden wat hun afstand tot de centrale is :)
Nee Nee Nee.. Dat is voor KPN-ADSL! :o

Aldus:
Is jouw internet aansluiting al sneller geworden? Op deze website kun je zien op welke plaatsen KPN de ADSL snelheidsverhoging heeft doorgevoerd en doorgeven dat jouw ADSL centrale al wel of nog niet geupdate is. Tevens hebben we op basis van gegevens van vorige verhogingen een voorspelling gemaakt wanneer welke ADSL centrale aan de beurt is. Let op, het gaat hier alleen over KPN aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Happy2000 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:14:
Hier in Groningen noord ook omgezet, tegelijk een test gedaan bij bbnet 100mb file 386KB/s WAT!!!!! lager dan normaal heu,,,, toen maar de adls 2 patch die hier stond even gedaan laptop geboot en nu bij bbnet 1297KB/s _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Welke patch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Pff, al dat gepost van snelheden... Iedereeen heeft hier 20 Mbit.. :)

Terzake, het draait hier nu goed, 11,5 Mbit down. Alleen de ping is veel hoger. Pingen naar een aantal hosts laat zien dat de ping nu rond de 33 ms ligt. Terwijl deze voor de upgrade altijd 21 ms was.

Meer mensen hier last van?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf deleten... :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
wimpie schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:22:

Terzake, het draait hier nu goed, 11,5 Mbit down. Alleen de ping is veel hoger. Pingen naar een aantal hosts laat zien dat de ping nu rond de 33 ms ligt. Terwijl deze voor de upgrade altijd 21 ms was.

Kan komen door niveau van errorcorrectie op ADSL2+ dat dit verschoven ligt inderdaad met de oude G.DMT standaard.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
wimpie schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:22:

Ja, 34 ms hier voorheen 24 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
ps Mijn eerder geposte (SNR)waardes kwamen van mij laptop (wifi) de waardes op mijn desktop (gedraad)zijn iets anders.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 13704 Kb
Afname Dichtbij : 28.9 (dB)
Ver weg : 9.7 (dB)
HEC-teller 1310
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 91
ES-teller van 1 dag 0

op 1750 mtr van de centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:30:
[...]

Kan komen door niveau van errorcorrectie op ADSL2+ dat dit verschoven ligt inderdaad met de oude G.DMT standaard.
Misschien dat dit hand in hand gaat met het niveau waarop de modem traint. In ieder geval jammer, want een ping van 33 ms is niet echt super.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Lanfear28 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:38:
ps Mijn eerder geposte (SNR)waardes kwamen van mij laptop (wifi) de waardes op mijn desktop (gedraad)zijn iets anders.
Onzin. Puur toeval. De waardes staan in de modem, de verbinding tussen een computer en de modem heeft hier geen enkele invloed op.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
wimpie schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:41:
[...]

Onzin. Puur toeval. De waardes staan in de modem, de verbinding tussen een computer en de modem heeft hier geen enkele invloed op.
Ik merk verder ook inderdaad geen enkel verschil tussen lap en desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
Ik ben nu ook overgezet, 13 mbit ongeveer en upload 1 mbit, maar als ik met 95 kb/s aan het uploaden bent terwijl de max ongeveer 110 is die ik kan halen dan gaan me downloadsnelheden wel zo naar beneden eerst haal ik ongeveer 1,2 MB/s en daarna zakt de snelheid naar 600 kb/s. Zelfs als ik m'n upload verlaag naar 75 dan gebeurt dat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
1300A schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:52:
Ik ben nu ook overgezet, 13 mbit ongeveer en upload 1 mbit, maar als ik met 95 kb/s aan het uploaden bent terwijl de max ongeveer 110 is die ik kan halen dan gaan me downloadsnelheden wel zo naar beneden eerst haal ik ongeveer 1,2 MB/s en daarna zakt de snelheid naar 600 kb/s. Zelfs als ik m'n upload verlaag naar 75 dan gebeurt dat 8)7
Dat klopt. Dat is dus het nadeel van ADSL, zodra je upload gaat je download (iets) omlaag. Naar mate je meer upload, gaat je download meer omhoog.. Toen we nog 4 mbit hadden - ja ik weet het, in een grijs verleden :p, als ik uploadde met 65 kb/s dan ging de download met minstens 100 kb/s omlaag... Erg zonde, maar ja.. Weinig aan te doen helaas
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.