[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel V) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.626 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Even een paar observaties en uitleg aan de hand van mijn eigen waarden en wat ik voorbij zie komen. Correct me if I'm wrong:
  • Het lijkt erop dat de Afname Dichtbij bij ADSL2+ erger is geworden (hogere afname), terwijl de Afname Ver weg juist is afgenomen. Mogelijk is dit een eigenschap van ADSL2+? Wie weet wat Dichtbij en Ver weg in deze context betekent?
    Je zou hieruit kunnen afleiden dat als je afname dichtbij al slecht was dat je situatie in dat geval dus kan verslechteren bij ADSL2+ t.o.v. gewone ADSL...
  • De SNR-marge (Signal to Noise Ratio) is afhankelijk van je snelheid: hoe hoger je snelheid wordt ingetraind, hoe lager de marge die je over houdt (hoe hoger de marge hoe beter uiteraard).
  • Het lijkt erop dat de Livebox de marge minimaal 6 dB probeert te houden, waarschijnlijk is dit ook zinvol, want als je marge lager is zal je steeds meer CRC-fouten krijgen. (Een CRC-error betekent dat er een 1 als een 0 wordt gezien of andersom door ruis op je lijn, als dit voorkomt moet een heel pakket opnieuw worden opgehaald, als dit te vaak gebeurt gaat je effectieve snelheid dus erg omlaag).
  • Voor de geinteresseerden: ES-teller staat voor Errored Seconds teller: deze houdt bij hoeveel seconden de laatste 15 minuten en de laatste dag je ADSL-signaal een bepaald aantal fouten in die seconde bevatte (verkeerd overgekomen bitjes).
Intrainen op een hogere snelheid is niet altijd beter: als namelijk het aantal CRC-fouten daardoor sterk toeneemt kan je er effectief op achteruit gaan. Er is altijd een bepaald optimum, waarschijnlijk ongeveer in het gebied waar je nauwelijks CRC-errors krijgt, maar wel af en toe eentje.

Edit: iets anders: de Speedtest.nl test is (momenteel/nog?) niet betrouwbaar voor de hogere snelheden.
Ook ftp.xs4all.nl lijkt op zo'n 10 mbit/s gecapped te zijn: downloaden met meerdere threads helpt hier. Betrouwbaarder lijkt ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin.

[ Voor 9% gewijzigd door Soze op 19-11-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orryn
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
MensionXL schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:35:
[...]

Maar op de splitter zit ook gewoon de huistelefoon, heb geen telefonie namenlijk van Wanadoo.
De bedoeling is om de telefoon en de livebox op "2 lijnen" te hebben, nogmaals....ISR point, splitter ( zo ziet het eruit).
http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=64670
Op een kabel sluit je de Livebox aan, als je je telefoon direct op de aandere kabel aansluit heb je last van ruis en daroom gebruik je een ADSL splitter ( http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL)
Ingang op Line en uitgang op phone(op de phone uitgang sluit je je telefoon aan). Bij mij werkt het.
Succes ermee :)

orryn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:00

Amiet01

Master_A

Ik gebruik momenteel de oude splitter van ADSL voor internet (heb family zonder telefonie). Als onze wijkcentrale geüpgrade is, moet ik dan een nieuwe splitter speciaal voor ADSL2+ aanschaffen? Zo ja, waar kan ik dit dan kopen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Amiet01 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 00:13:
Ik gebruik momenteel de oude splitter van ADSL voor internet (heb family zonder telefonie). Als onze wijkcentrale geüpgrade is, moet ik dan een nieuwe splitter speciaal voor ADSL2+ aanschaffen? Zo ja, waar kan ik dit dan kopen?
Wie zie je dat zeggen? 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook over (apeldoorn)!!
Dit zijn de waarden:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17288 Kb
Afname Dichtbij : 18.2 (dB)
Ver weg : 4.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 2418
Firmware 0xa040b19
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 180
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Soze schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:57:
Even een paar observaties en uitleg aan de hand van mijn eigen waarden en wat ik voorbij zie komen. Correct me if I'm wrong:
  • De SNR-marge (Signal to Noise Ratio) is afhankelijk van je snelheid: hoe hoger je snelheid wordt ingetraind, hoe lager de marge die je over houdt (hoe hoger de marge hoe beter uiteraard).
Weet iemand tovallig tussen welke waarden die SNR varieert? En als het hoe hoger, hoe beter is zit ik wel goed met 25.0dB 8) Nu nog wachten tot Delft geupgrade wordt.
En de 2e (de oude dus) ADSL splitter er uit halen. Ik zag dat wel in de handleiding staan, maar ik dacht dat dat alleen van toepassing was als je Wanadoo Telefonie er bij had. Maar je kan je gewone telefoonlijn ook via de LB doen dus... En misschien worden die dB waarden dan nog wat beter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elKnurrie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 18:17
MensionXL schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:35:
[...]

Maar op de splitter zit ook gewoon de huistelefoon, heb geen telefonie namenlijk van Wanadoo.
Probeer het nou maar, je zult zien dat het werkt ook al heb je geen telefonie van wanadoo. Heb ik ook niet, en zo hoor je het gewoon aan te sluiten. (telefoon in livebox dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yay net mn livebox gereboot en nu heb ik weer nieuwe firmware. Lijkt erop dat firmware nu eindelijk fatsoenlijk werkt... nieuwe interface ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 00:34:
[...]

Weet iemand tovallig tussen welke waarden die SNR varieert? En als het hoe hoger, hoe beter is zit ik wel goed met 25.0dB 8) Nu nog wachten tot Delft geupgrade wordt.
En de 2e (de oude dus) ADSL splitter er uit halen. Ik zag dat wel in de handleiding staan, maar ik dacht dat dat alleen van toepassing was als je Wanadoo Telefonie er bij had. Maar je kan je gewone telefoonlijn ook via de LB doen dus... En misschien worden die dB waarden dan nog wat beter :9
Ik weet niet tussen welke waarden het varieert, maar ik had eerst ook 25 (voor de upgrade) en nu tussen de 6 en 8 afhankelijk van de snelheid waarop hij intraint (varieert grofweg tussen 19.7 en 20.2 Mb/s).

Mijn huidige waarden:

Upstream 1020 Kb
DownStream 19764 Kb
Afname Dichtbij : 7.5 (dB)
Ver weg : 0.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5
ES-teller van 1 dag 0

Ik haal met testen van 100mb.bin bestand steeds tussen de 16 en 17 Mbit/s download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Hmm, ja. Hij was nu nog op 4096 ingetraind natuurlijk... Kijken wat ie doet na de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
Hoe dan ook, 25.0 is heel netjes. Ik had geloof ik ook wel 24 i.p.v. 25 en ik zit op een paar honderd meter van de centrale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
Soze schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:57:
*KNIP*
Ook ftp.xs4all.nl lijkt op zo'n 10 mbit/s gecapped te zijn: downloaden met meerdere threads helpt hier. Betrouwbaarder lijkt ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin.
Nou, stabiel is wat anders, maar meer dan 10mb/s haalt hij wel. Bij de backbone begon hij heel enthousiast met 7MB/s en zakte uiteindelijk in tot 3MB/s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
(root@svi|/dev/pts/1) /nobackup2/gideon# wget ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
--02:14:22--  ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
           => `100mb.bin'
Resolving ftp.xs4all.nl... done.
Connecting to ftp.xs4all.nl[194.109.21.26]:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done.    ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done.  ==> CWD /pub/test ... done.
==> PORT ... done.    ==> RETR 100mb.bin ... done.
Length: 104,857,600 (unauthoritative)

100%[=================================================================================================================>] 104,857,600    3.07M/s    ETA 00:00

02:14:55 (3.07 MB/s) - `100mb.bin' saved [104857600]

(root@svi|/dev/pts/1) /nobackup2/gideon#
Of het deels ook door de proxy was waardoor hij zo enthousiast begon .... denk het niet, dan zou hij de hele rit zo vol moeten houden.

Beetje twijfelgeval dus :Y)
Een slechte link naar die xs4all server kan ook een bottleneck wezen waardoor het 10mbit wordt :Y) ... maarja, als je dan 2 downloads tegelijk opent, red je toch weer 2MB/s totaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:53

vr6-only

Blub Blub

of je download hier 1, 10 en 100 MB bestanden

http://speedtest.quicknet.nl/index2.html

op school haal ik vroeg in de ochtend 9.4 MB dus dat zit wel goed :D

[ Voor 30% gewijzigd door vr6-only op 19-11-2005 02:53 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ik woon in Wijk bij Duurstede en dat is wel erg W in de upgrade plannen zeg maar. :/

Mijn waarden: (dus ik verwacht niet al te veel problemen na upgrade)

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 11.0 (dB)
Ver weg : 8.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 23 (dB)
Ver weg : 23 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Wat ik gisteren wel voor het eerst had met Wanadoo VoIP bellen is dat er stukken "wegvallen" na wat checks bleken mijn waardes op Bitlord iets te maximaal te staan... met name de upload stond op Unlimited en dat zorgt voor "storing". Ik had gedacht dat de livebox die 64bit wel zo "claimen" zo van "wat er ook gebeurd".

M'n ouders gaan maandag over op Wanadoo.... die zit echt 150 meter van de centrale...en de speedtest van Wanadoo geeft maar 1 waarde -> 20MB full speed, zo van tussen 18-20.. Ze wonen in Alphen aan de Rijn en dat is weer erg A zeg maar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
iemand in enschede al geupgrade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
root@Aotearoa:/var/www$wget ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin
--10:47:41--  ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin
           => `100mb.bin'
Resolving ftp.tweakdsl.nl... 217.19.16.135
Connecting to ftp.tweakdsl.nl|217.19.16.135|:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done.    ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done.  ==> CWD /test ... done.
==> PASV ... done.    ==> RETR 100mb.bin ... done.
Length: 104,857,600 (100M) (unauthoritative)

100%[============================>] 104,857,600    4.72M/s    ETA 00:00

10:48:03 (4.52 MB/s) - `100mb.bin' saved [104857600]

Woeiiiii !!!!! :P :P

Even een geintje tussendoor, dit is van mijn colocated server, aangezien ik in Groningen woon is het nog steeds wachten

Doen ze die upgrades eens per week of zow ?? en zo jah, weer iemand exact hoeveel er nog moeten :?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Wellicht een domme vraag, maar ik heb meerdere mensen horen zeggen multiple connects ervoor zorgen dat je wel de max uit je verbinding haalt. Heeft het dan echt zoveel zin om een dergelijk stuk software te gebruiken.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elKnurrie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 18:17
Om 12.55 stuurde ik een mailtje naar de helpdesk van wanadoo, om 14.36 had ik al antwoord. Het ging hier over mijn ipod shuffle. 29-10 verbinding opgeleverd en nu nog geen ipod dus. Terwijl in de brief staat dat het 2 weken na aansluiting word toegestuurd.

Dit was het antwoord:
Geachte heer dt,

als u zich via internet heeft aangemeld heeft u inderdaad recht op een Ipod. Er is helaas vertraging opgetreden bij de levering. U kunt het pakket uiterlijk 23 november tegemoet zien.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
Vind ik toch wel netjes zo'n snel antwoord! Nu maar hopen dat ze het nog nakomen ook!
(en die upgrade naar 20mb in groningen ff snel doorvoeren :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01-2023
LinuX-TUX schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:47:
[...]
Probeerde je toe te voegen, doe je wel aan MSN?

Don't worry, wil je alleen helpen met je lijntje :Y)
Ben geen horny bastard ... maar wel net zo gek, dan niet gekker dan jij 8)7 ;)

edit:
Ben komende 2 uur zelf weer niet bereikbaar, word geïnterviewed met m'n team :p
heb je net toegevoegd @ msn :)

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurjendt schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:16:
Om 12.55 stuurde ik een mailtje naar de helpdesk van wanadoo, om 14.36 had ik al antwoord. Het ging hier over mijn ipod shuffle. 29-10 verbinding opgeleverd en nu nog geen ipod dus. Terwijl in de brief staat dat het 2 weken na aansluiting word toegestuurd.

Dit was het antwoord:

Vind ik toch wel netjes zo'n snel antwoord! Nu maar hopen dat ze het nog nakomen ook!
(en die upgrade naar 20mb in groningen ff snel doorvoeren :D )
Mijn verbinding is 13 oktober opgeleverd geweest geworden, en ze hebben mijn iPod afgelopen donderdag proberen af te leveren (ik was niet thuis). Als je in ieder geval een bevestigingsbrief gehad hebt dat je hem gaat krijgen, dan denk ik dat het wel goed komt, maar verwacht geen snelle levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de perikelen van alle Wanadoo gebruikers met zeer veel interesse gelezen en ondanks de negatieve verhalen ben ik overgestapt van Demon naar Wanadoo. Tot voor kort was ik een typische lurker maar sinds de omzetting wil ik hier toch mijn waardes posten.:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9980 Kb
Afname Dichtbij : 22.5 (dB)
Ver weg : 7.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Van 4 Mbit naar 10 Mbit is niet slecht voor 22,- EUR per maand. Ik had gehoopt op meer, maar ja niet iedereen haalt de volle 20 Mbit.

Edit:
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 787 meter.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:27:
Ik heb de perikelen van alle Wanadoo gebruikers met zeer veel interesse gelezen en ondanks de negatieve verhalen ben ik overgestapt van Demon naar Wanadoo. Tot voor kort was ik een typische lurker maar sinds de omzetting wil ik hier toch mijn waardes posten.:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9980 Kb
Afname Dichtbij : 22.5 (dB)
Ver weg : 7.1 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Van 4 Mbit naar 10 Mbit is niet slecht voor 22,- EUR per maand. Ik had gehoopt op meer, maar ja niet iedereen haalt de volle 20 Mbit.
Ik zou er voor tekenen hoor, maar op wat voor afstand tot de centrale zit je? Ik heb ook Wanadoo aangevraagd en heb nu nog @Home BB. Even afwachten nog, maar ook al krijg ik maar 3mbit dan kan het voor mij al uit, meer dan 1x zo goedkoop. En elk bedrijf heeft ontevreden gebruikers en die melden zich ook vaker dan tevreden gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Ik zie steeds maar die intraindingesen gepost worden maar kan iemand eens uitleggen wat wat is en wat goed is en ik wil stiekem ook wel weten wat ik straks kan verwachten. Ik zit overigens ongeveer 8 meter van het isra 1 punt. (Mijn kamer) Gaat naar isra punt verhuizen mij veel goeds doen? (Zou het wel gewoon proberen ff maar dan moet ik die draadjes los gaan halen etc...

Status ADSL-lijn Verbonden <> Er is verbinding
ADSL standaard G992_1_A <> Dat wil zeggen family?
Upstream 640 Kb <> Intrainwaarde upload
DownStream 4096 Kb <> Intrainwaarde download
Afname Dichtbij : 7.5 (dB) <> Wat wil afname zeggen? laag is goed, dat weet ik maar hoe moet de
Ver weg : 6.5 (dB) <> ratio tussen dichtbij en ver weg zijn wil het goed verlopen?
SNR-marge Dichtbij : 30 (dB) <> Des te hoger is des te minder gevoelig voor ruis? Wat gaat dit voor effect hebben op de snelheden van abbonees?
Ver weg : 24 (dB) <> en weer de vraag over ratio tussen de 2 en echte betekenis bij dsl
HEC-teller 0 <> wtf?
Firmware 0xe200314 <> Firmware Versie
ES-teller van 15 min 0 <> Had iets met fouten te maken
CRC-fouten 0 <> Idem
ES-teller van 1 dag 0 <idem>

Als jullie dit nou mooi duidelijk maken dan kan het netjes in de startpost:-) (En wat zijn ATM waardes?)

---------------------------------------------------------------------------

Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.

ps. heeft kpn of bbned iets met de adsl2+ upgrade te maken of zijn allen daar onafhankelijk in ook al zitten ze in de zelfde gebouwen etc (bij kpn stond mijn centrale op een of andere site op XX december)

en dan als laatste: merk ik het zelf als ik geupgrade wordt, ligt het internet er ook ff uit (hoe lang ongeveer?) moet ik zelf nog resetten of gaat alles automatisch en zit ik ineens op adsl2+?

[ Voor 64% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 19-11-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over telefonie:

Ik heb sinds 4 weken een Wanadoo family abbo met telefonie, en alles werkt perfect.
Internet is iets trager dan mijn vorige ISP speedlinq (420kb tov 460kb), maar dat komt misschien door het telefonie gedeelte?
Is hier een bepaalde bandbreedte voor gereserveerd?
Nou vind ik dat niet zo heel erg hoor.
Maar ik heb nu 2x in die 4 weken met telefonie iets raars gehad.
Spontaan geen beltoon, en als ik dan gewoon een nr draai, krijg ik ingesprek terwijl dit niet zo is.
Livebox resetten en alles werkt weer......
Komt dit meer voor? En kan ik iets doen met instellingen ofzo?

Misschien dat een van de "insiders" iets weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:49:
Ik heb een vraagje over telefonie:

Ik heb sinds 4 weken een Wanadoo family abbo met telefonie, en alles werkt perfect.
Internet is iets trager dan mijn vorige ISP speedlinq (420kb tov 460kb), maar dat komt misschien door het telefonie gedeelte?
Is hier een bepaalde bandbreedte voor gereserveerd?
Nou vind ik dat niet zo heel erg hoor.
Maar ik heb nu 2x in die 4 weken met telefonie iets raars gehad.
Spontaan geen beltoon, en als ik dan gewoon een nr draai, krijg ik ingesprek terwijl dit niet zo is.
Livebox resetten en alles werkt weer......
Komt dit meer voor? En kan ik iets doen met instellingen ofzo?

Misschien dat een van de "insiders" iets weet?
Dat heb ik dus ook gehad, bij mij was het kabeltje naar mijn IRS punt niet goed/niet goed aangesloten. Probeer een ander kabeltje (dat zwarte kabeltje) tussen de livebox-lijn en de "KPN"-kabel-aansluitpunt. Er wordt 64K gebruikt voor het bellen, zorg er ook voor dat je niet software
die aan het downloaden is niet de volle 100% van je UPLOAD pakt, dan krijg je problemen, valt de verbinding soms geheel of gedeeltelijk weg. Ik dacht ook dat de LiveBox dit volledig voor zijn rekening nam om die 64K te claimen als je gaat bellen. Dat werkt dus niet helemaal zo....
Suc6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 15.0 (dB)
Ver weg : 9.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 29 (dB)
Ver weg : 22 (dB)

Helaas is Roosendaal nog niet geupgrade.

Volgens de berekening zit ik op iets meer dan een kilometer van de centrale.
En volgens de TU delft site en bbned zit ik op 906 meter.

De SNR marge kun je zelf heel goed verhogen door een zo kort mogelijk kabel tussen je ISRA en Line in van je Wanadoo Live kastje te maken. (nu een 30cm kabeltje) Tenzij er echt een brakke kabel van de stoep je huis in loopt daar kun je niks tegendoen helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, nou dan zal ik die livebox toch wat dichter bij het isra punt moeten hangen.
Er ligt nu een kabeltje door de kruipruimte naar de woonkamer waar de livebox staat.
Dus dat zou volgens jou het probleem kunnen zijn?

Upload gebruik ik nauwelijks dus daar heb ik geen last van.
Ik download met nieuwsgroepen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Splitter woes..
De ingebouwde splitter van de LiveBox werkt klaarblijkelijk alleen als een normale ADSL splitter als de LiveBox uit staat. Positief punt: bij stroomuitval is er dus wel degelijk nog gewoon KPN telefonie. :) Maar als de LiveBox aan staat zijn er voor de mensen zonder Wanadoo telefonie, zoals ik, een aantal onverwachte nadelen waar Wanadoo niet of nauwelijks wat over zegt, laat staan tevoren. :(:
- Sommige op normale modemcommunicatie gebaseerde diensten werken niet meer goed, zoals Postbanks telebankieren
- Puls-telefoons werken niet meer
- Er is een extra vertraging bij het opbellen; ik heb nog steeds het gevoel dat er iets niet werkt en dan.. komt eindelijk de overgangstoon.

Ik vind dit zeer kwalijk. Wanadoo moet gewoon van m'n telefoon afblijven! Gaat Wanadoo als nog een fatsoenlijke splitter leveren die werkt met de LiveBox? Ik heb het ze net gevraagd, maar ben bang van niet. :(
Amiet01 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 00:13:
Ik gebruik momenteel de oude splitter van ADSL voor internet (heb family zonder telefonie). Als onze wijkcentrale geüpgrade is, moet ik dan een nieuwe splitter speciaal voor ADSL2+ aanschaffen?
Ik las diverse mensen, inclusief info van Wanadoo zelf, zeggen dat de LiveBox met veel types externe splitters niet goed werkt. :| Ook ik vraag me nu af wat voor splitter ik moet hebben en waar ik die kan kopen.

Deze post trok mijn aandacht:
orryn schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 00:08:
[...]

De bedoeling is om de telefoon en de livebox op "2 lijnen" te hebben, nogmaals....ISR point, splitter ( zo ziet het eruit).
http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=64670
Op een kabel sluit je de Livebox aan, als je je telefoon direct op de aandere kabel aansluit heb je last van ruis en daroom gebruik je een ADSL splitter ( http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL)
Ingang op Line en uitgang op phone(op de phone uitgang sluit je je telefoon aan). Bij mij werkt het.
Succes ermee :)
Ik vroeg me af of dit echt uit zou maken ten opzicht van de LiveBox aansluiten op de modem uitgang van de splitter, dus ik heb geporbeerd uit te vinden wat zo'n splitter nu eigenlijk doet. Ik vond o.a. deze link met schema's: http://www.wintach.com/pr...itter/adsl%20splitter.htm . Hier blijkt dat de modem gewoon rechtstreeks op de lijn is aangesloten en dat alleen telefonie wordt gefilterd. Is dit bij ADSL2 ook zo? -- Ik vind verdacht weinig over een "ADSL2 splitter" bij Google, dus ik krijg het sterke vermoeden dan er geen speciale splitters voor 2 (nodig) zijn.

Maar:
- dan maakt het aansluiten zoals noline deed niet uit t.o.v. aansluiten op de splitter zelf, en
- snap ik niet goed waarom de LiveBox met sommige splitters niet wil werken. Of moet de LiveBox door datzelfde filter ook afgeschermd worden voor iets wat de telefoons anders op de lijn zetten? Dat kan ik me toch moeilijk voorstellen..
Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe alleen de rode of in mijn geval de gele aansluiting helemaal open te zetten?
Heb er een router op aangesloten en zou graag willen dat ie al het inkomende verkeer op de gele poort doorgeeft.
Moet dat met portforwards of kan er op een lager niveau een setting aangepast worden?
Is uitzetten van de firewall op bijv. vif1 mogelijk?

Het lijkt erop dat dat voor de rode poort (vif0) wél mogelijk is. (Firewall policies)
Maar bij Firewall -> NAT -> NAT-interfaces is alleen "mer0" geactiveerd.
Dat schiet dus niet op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tflegend schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:44:
Ik zie steeds maar die intraindingesen gepost worden maar kan iemand eens uitleggen wat wat is en wat goed is en ik wil stiekem ook wel weten wat ik straks kan verwachten. Ik zit overigens ongeveer 8 meter van het isra 1 punt. (Mijn kamer) Gaat naar isra punt verhuizen mij veel goeds doen? (Zou het wel gewoon proberen ff maar dan moet ik die draadjes los gaan halen etc...

ADSL standaard G992_1_A <> Dat wil zeggen family? Nee, is de ADSL standaard
Afname Dichtbij : 7.5 (dB) <> Wat wil afname zeggen? laag is goed, dat weet ik maar hoe moet de
Ver weg : 6.5 (dB) <> ratio tussen dichtbij en ver weg zijn wil het goed verlopen?
Het signaal wordt met een bepaalde sterkte vanuit de centrale verstuurd, hoeveel dB dat precies is weet ik niet. De afname dichtbij geeft aan hoeveel dB het signaal verzwakt is als het bij je modem aankomt, en de Afname ver weg geeft aan hoeveel het (vanuit je modem verstuurde) signaal verzwakt is als het bij de centrale aankomt. De ratio tussen beide waarden heeft volgens mij geen invloed op het goed functioneren van de lijn (correct me if i'm wrong).
Op de koperlijn doven de hoogste frequenties het eerst. Naar mate de koperlijn langer wordt (en de Afname dus hoger), wordt de bandbreedte door het doven van de hogere frequenties steeds kleiner. Het gevolg is dus een lagere intrain-waarde. De afname Ver weg is vaak lager omdat deze signalen op lagere frequenties verstuurd worden, ze kunnen dus makkelijker grotere afstanden overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb al een mand Wanadoo ADSL Family+telefonie en ik probeer al een tijdje port 80 forwarden naar de webserver Linux bak naar de ip adres 192.168.5.13. Ik heb de uitleg van [rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml] gevolgd maar het lukt mij niet. Ik
heb ook printscreens gemaakt:

Dit is de gedelte van Gevanceerd > Firewall > Policies

En dit is de gedeelte Gevanceerd > Firewall > NAT > Op policies gebasserde NAT

Ik wil weten of ik heb juist geconfigureerd? Zo wel, moet ik nog iets anders configureren in de livebox? Hier kunnen jullie zien welke gegevens had ik gekozen tijdens het Toevoegen. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? _/-\o_

Alvast bedankt,

Azerix

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na van de week met die 37 centrales niemand meer geupgrade???
Iemand enig idee wanneer de volgende upgrades zullen volgen?

Hoor het graag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 09:58
Ik hoop ook dat het een beetje vlot gaat met die upgrade's.
Iedere nacht 37 stuks ofzo... ;)

Dinsdag as wordt ik aangesloten op Wanadoo.
Centrale is Nieuw Vennep (Nve) en zit 1403 meter van de centrale af.

Nou, laat die dinsdag maar komen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik had ergens begrepen dat je achter de LB een andere Router kon plaatsen. Wat moet je dan in de LB en de (Linksys) Router instellen?

Een vriend van mijn broer wilt deze situatie creeeren maar ik weet niet hoe dat gaat. DHCP van LB uit, en dan een statisch IP op de Router instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik heb de WRT54G er werkend achter, op de gele ethernetpoort. Ik kan je maandag vertellen hoe ik het ingesteld heb, ik ben nu ergens anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop nog eens door te krijgen hoe ik alle poortjes open kan zetten naar een router die op de livebox is aangesloten.
Router aansluiten en werkend internet is geen probleem maar de info mbt bovenstaande wens is te versnipperd en te "vreemd" op got voor me om d'r vat op te krijgen.
Beetje door de bomen en het bos verhaal :D
Beetje verwend met m'n Draytek vrees ik.

Zeker zolang d'r geen handige backup optie voor de settings is is het handiger de gele of rode poort gewoon lomp open te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Trouwens, als ik op m'n router zit, die dus op de gele poort zit, kan ik dan wel op 1 netwerk zitten met computers op de rode poort (mbv een switc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobje schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:36:
Ik had ergens begrepen dat je achter de LB een andere Router kon plaatsen. Wat moet je dan in de LB en de (Linksys) Router instellen?

Een vriend van mijn broer wilt deze situatie creeeren maar ik weet niet hoe dat gaat. DHCP van LB uit, en dan een statisch IP op de Router instellen?
Zijn meer wegen die naar rome leiden.

Hier vraagt (momenteel) mijn router dmv dhcp een ip van de Livebox.
Aangezien er verders geen pc's op die LB uitgang zit aangesloten krijgt ie altijd hetzelfde ipnr toegewezen.

Normaal gesproken zou iedere router met standaard instellingen zo wel werken dunkt me.
Punt is dat dan geen enkele van de forward regeltjes die in je losse router staan nut hebben...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:07:
Trouwens, als ik op m'n router zit, die dus op de gele poort zit, kan ik dan wel op 1 netwerk zitten met computers op de rode poort (mbv een switc)?
Kun je het subnet voor aanpassen naar 255.255.0.0 ipv 255.255.255.0
Vraag me zo 123 niet waar

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand in Leeuwarden al geupgrade... Eergister ff de livebox neer geknalt wekt perfect (na een aantal updates)

Laat die 20 mbit maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/1647/2077kb5as.jpg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn        Verbonden  
ADSL standaard        G992_5_A  
Upstream                  1020 Kb  
DownStream             19148 Kb  
Afname  Dichtbij :      25.3 (dB)  
Ver weg :                  8.2 (dB)  
SNR-marge  Dichtbij : 7 (dB)  
Ver weg :                  12 (dB)  
HEC-teller                 3190  
Firmware                  0xe200314  
ES-teller van 15 min  0  
CRC-fouten              376  
ES-teller van 1 dag    0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 09:58
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:49:
Ik heb de WRT54G er werkend achter, op de gele ethernetpoort. Ik kan je maandag vertellen hoe ik het ingesteld heb, ik ben nu ergens anders :)
Als je dat zou willen doen.... graag !! :)

Dinsdag wordt mijn Wanadoo aangesloten en ik heb zelf ook de WRT54G voor draadloos naar mijn Laptop en bedraad naar mijn pc. Dus als je de instellingen wilt vertellen super !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 4.0 (dB)
Ver weg : 5.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 24 (dB)
Ver weg : 24 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Ben vanaf dag 1 tevreden over wanadoo, laat de upgrade maar komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

MuTTLeYs schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:02:
[...]

Dinsdag wordt mijn Wanadoo aangesloten en ik heb zelf ook de WRT54G voor draadloos naar mijn Laptop en bedraad naar mijn pc. Dus als je de instellingen wilt vertellen super !
Gaarne niet per PM, denk dat je er aardig wat mensen gelukkig mee maakt.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

jezus, jullie zitten allemaal bovenop de centrales ;( ...wil ik ook...kom ik eraan met me 2 km :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:18
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 78 meter.

Maar toch nog niets van een snelheidsverhoging, Tilburg.................beetje jammer.

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Iemand enig idee hoe ik hier achterkom?

De situatie: ik wil een draadloos accesspoint op mijn livebox gooien, gaat om een linksys wireless-B accesspoint die in de bovenste ethernet port gaat (vif1?). Nu wil ik deze gaan configureren maar ik heb geen idee welk ip-adress dit ding krijgt toegewezen, en de install cd vind hem ook niet echt.

Via de livebox kan ik wel zien dat er wat verstuurd/ontvangen is naar vif1 (60/1) maar voor de rest vind ik niet echt de info die ik wil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Zijn de wanadoo centrales dezelfde als de KPN centrales etc? zitten ze in hetzelfde gebouw (zoals de helpdesk mij vertelde) of zitten ze gewoon in een ander gebouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ja ze zitten allemaal in het zelfde gebouw maar wel met verschillende apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
vr6-only schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:08:
jezus, jullie zitten allemaal bovenop de centrales ;( ...wil ik ook...kom ik eraan met me 2 km :X
Tsja, één troost, je bent niet de enige, ik zit ook op dik 2,4/2,5 km :X

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

onsgeluk schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:07:
[...]

Gaarne niet per PM, denk dat je er aardig wat mensen gelukkig mee maakt.
Hey, het komt gewoon hier hoor. Ik draag graag mijn steentje bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Koetjeboe schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:31:
Iemand enig idee hoe ik hier achterkom?

De situatie: ik wil een draadloos accesspoint op mijn livebox gooien, gaat om een linksys wireless-B accesspoint die in de bovenste ethernet port gaat (vif1?). Nu wil ik deze gaan configureren maar ik heb geen idee welk ip-adress dit ding krijgt toegewezen, en de install cd vind hem ook niet echt.

Via de livebox kan ik wel zien dat er wat verstuurd/ontvangen is naar vif1 (60/1) maar voor de rest vind ik niet echt de info die ik wil....
De gele (bovenste) poort heeft IP 192.168.6.1 en je AP krijgt waarschijnlijk 192.168.6.10, als ik het me goed herinner. Het staat wel ergens in de handleiding. Of ik heb het hier gelezen...

Ah: lees dit maar door, ik heb de DHCP server nog wel aan staan. Maar dat werkt wel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door SayWhatAgain! op 19-11-2005 20:03 . Reden: Link gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

SayWhatAgain! schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:49:
[...]

De gele (bovenste) poort heeft IP 192.168.6.1 en je AP krijgt waarschijnlijk 192.168.6.10, als ik het me goed herinner. Het staat wel ergens in de handleiding. Of ik heb het hier gelezen...

Ah: lees [/url]dit[/url] maar door, ik heb de DHCP server nog wel aan staan. Maar dat werkt wel goed.
Hmm, die 192.168.6.1 geeft wel antwoord als je pinged maar via \\192.168.6.1 kom ik er nog niet echt bij, firewall enzo heb ik ook even uitgezet dus dat zou het niet moeten zijn...die andere doet niks

Nouja, even verder prutsen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
vr6-only schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:38:
ja ze zitten allemaal in het zelfde gebouw maar wel met verschillende apparatuur
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Daar heb je een overzicht van 'alle' centrales, er staat geen wanadoo tussen alleen bbned babyxl kpn en versatel, is dit gewoon heel outdated of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
zwaar verouderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Nog een keer dat blokje helemaal doorlezen over hoe je te werk moet gaan in de StartPost. Staat ook een linkje voor mensen die begrijpend lezen en invullen wat er staat niet echt opvallen :Y)

Directe link naar het script dan maar: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/livebox.html

Succes

PS: Voor alle andere mensen die wel in het verleden begrepen hoe je eigenhandig die forwards erin moet zetten, tegenwoordig is een gemodde eigen pagina niet meer nodig. Sinds de nieuwe firmware kan je EINDELIJK WEL zelf mer0 selecteren onder "Firewall -> Policies".
Einde note :Y)
Telefonie
Nog iets, een tijdje terug was er iemand die Telefonie ervan verdacht via Frankrijk te lopen. Geen concrete aanwijzingen of wat dan ook.

Nu was ik ook erg kritisch en kon het mezelf NAUWELIJKS voorstellen, maar toch krijg ik uit m'n logs het volgende IP adres:
193.253.66.78 (port en alle details bespaar ik jullie ... eventjes maar hoor :+ )

Even herleiden via RIPE en we zijn erachter dat het een VoIP services platform is ...
Is dit een database die aan de livebox vertelt welke centrale in nederland die moet aanschieten om dat nummer te bereiken? Of wat anders?

Dan gaan we maar doorschakelen naar port-nummers om uitsluitsel te krijgen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Nov 19 12:51:21 192.168.5.1 error[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:51:21" fw=ADI pri=5 RRQ Generated to [193.253.66.78:1719]
Nov 19 12:51:21 192.168.5.1 error[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:51:21" fw=ADI pri=5 List of AliaseAddresses trying to register:
Nov 19 12:51:21 192.168.5.1 error[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:51:21" fw=ADI pri=5 RCF Received from [193.253.66.78:1719]
Nov 19 12:54:12 192.168.5.1 error[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:54:12" fw=ADI pri=5 RRQ Generated to [193.253.66.78:1719]
Nov 19 12:54:12 192.168.5.1 error[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:54:12" fw=ADI pri=5 List of AliaseAddresses trying to register:
Nov 19 12:54:12 192.168.5.1 error[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:54:12" fw=ADI pri=5 RCF Received from [193.253.66.78:1719]
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 error[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5 ARQ Generated to [193.253.66.78:1719]
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 error[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5 CallingParty Alias Addresse(s):
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 error[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5 E.164 Address { (PRIVE) }
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 error[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5 CalledParty Alias Addresse(s):
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 error[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5 E.164 Address { (PRIVE) }
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 error[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5 ACF Received from [193.253.66.78:1719]
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 error[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5 CallingParty Alias Addresse(s):
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 notice[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5  E.164 Address  { (PRIVE) }
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 notice[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5  H.323 ID       {  }
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 error[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5 CalledParty Alias Addresse(s):
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 notice[2206799264l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5  E.164 Address  { (PRIVE) }
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 warning[2206756224l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5  SrcAddr  : E.164 Address  { (PRIVE) }
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 warning[2206756224l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5           : H.323 ID  {  }
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 warning[2206756224l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5  DestAddr : E.164 Address  { (PRIVE) }
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 warning[2206756224l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5 CallProceeding recvd from 193.253.66.78:1720
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 warning[2206756224l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5  CallingPartyNumber  : E.164 Address  { (PRIVE) }
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 warning[2206756224l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5                      : H.323 ID  {  }
Nov 19 12:55:22 192.168.5.1 warning[2206756224l]: id=firewall time="2005-11-19 12:55:22" fw=ADI pri=5  CalledPartyNumber   : E.164 Address  { (PRIVE) }
Overal waar (PRIVE) staat ... dat is ook echt privé en geen sex-lijn ofzo :+
HMMM, even een opsomming:
• 1719
• 1720
• Nog een paar nummers, maar die zijn zo Random bij elk gesprek, dat ze niet de moeite waard zijn!

Linux O+ console:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
root@gidelux:/var/log/syslog-ng/2005.11.19/192.168.5.1# nmap -sU 193.253.66.78 -p1710-1730 -v -v -P0

Starting nmap 3.93 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2005-11-19 21:14 CET
Initiating UDP Scan against 193.253.66.78 [21 ports] at 21:14
Discovered open port 1719/udp on 193.253.66.78
The UDP Scan took 3.60s to scan 21 total ports.
Host 193.253.66.78 appears to be up ... good.
Interesting ports on 193.253.66.78:
(The 20 ports scanned but not shown below are in state: open|filtered)
PORT     STATE SERVICE
1719/udp open  unknown

Nmap finished: 1 IP address (1 host up) scanned in 3.657 seconds
               Raw packets sent: 41 (1148B) | Rcvd: 2 (92B)
root@gidelux:/var/log/syslog-ng/2005.11.19/192.168.5.1# nmap -sT 193.253.66.78 -p1710-1730 -v -v -P0

Starting nmap 3.93 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2005-11-19 21:14 CET
Initiating Connect() Scan against 193.253.66.78 [21 ports] at 21:14
Discovered open port 1720/tcp on 193.253.66.78
Discovered open port 1719/tcp on 193.253.66.78
The Connect() Scan took 0.11s to scan 21 total ports.
Host 193.253.66.78 appears to be up ... good.
Interesting ports on 193.253.66.78:
(The 19 ports scanned but not shown below are in state: closed)
PORT     STATE SERVICE
1719/tcp open  unknown
1720/tcp open  H.323/Q.931

Nmap finished: 1 IP address (1 host up) scanned in 0.158 seconds
root@gidelux:/var/log/syslog-ng/2005.11.19/192.168.5.1#
Zou de informatie dan toch via Frankrijk lopen of hoe zit dat :?

Iemand die dit kan ophelderen???
_/-\o_
Koetjeboe schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:55:
[...]
Hmm, die 192.168.6.1 geeft wel antwoord als je pinged maar via \\192.168.6.1 kom ik er nog niet echt bij ...
Sinds wanneer is de livebox een samba server :/ ???
http://192.168.6.1 dan maar :Y)
http://192.168.1.1 moet gewoon overal werken. Zo niet, dan is de LB vastgelopen OF staan er settings verkeerd OF je hebt een eigen router ertussen zitten die ook een 192.168.1.0 netwerk heeft :Y)
@ hieronder
Ik snap echt nog steeds het probleem niet, waarom zou je IPv6 aan de praat moeten krijgen voordat je een tunnel op kan zetten :/

Even aanvullen met een edit graag :Y)
Ben niet de domste, maar ik snap er echt geen $)#*#) van

[ Voor 100% gewijzigd door LinuX-TUX op 19-11-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand IPV6 nog een keer aan de praat krijgt met de Livebox. Ik wil m'n VERBINDING met Newszilla terug !!! :9 ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanadoo is overal
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
epia ~ # host wanadoo.nl
wanadoo.nl has address 194.134.35.183
epia ~ # host www.wanadoo.nl
www.wanadoo.nl is an alias for wanadoonl.wanadoo.es.
wanadoonl.wanadoo.es is an alias for www-org.wanadoo.es.
www-org.wanadoo.es has address 62.37.237.15
www-org.wanadoo.es has address 62.37.237.16
epia ~ # whois 194.134.35.183
inetnum:      194.134.35.128 - 194.134.35.255
netname:      MDS-WANADOO-SERVERS
country:      NL
epia ~ # whois 62.37.237.15
inetnum:        62.37.237.0 - 62.37.237.255
netname:        UNI2-IBU-NET
country:        ES

@ipv6, mijn tunnel werkt perfect (met mijn linksys wag354g :P)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

@linux-tux:
Gaaf die syslog !
Gokje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password:
[root @ home]$logger
[root @ home]$loggerdest add syslog <ip-nummer syslog server>
[root @ home]$logger add local7 info  1
[root @ home]$home
[root @ home]$save

Ik zie namelijk niks verschijnen, maar dat kan ook komen omdat ik niks gebeurt 8)

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
kameraad van mij heeft met online gamen zoals CoD2 een enorm hoge ping van 200.

zijn stats:

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 17.0 (dB)
Ver weg : 11.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

iemand hier iets bekend van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Laatst online: 07-09 17:02
Weet iemand als je lager intraint je maximale download snelheid in de praktijk ook lager word?
In hoeverre maken die CRC-fouten eigenlijk uit? Had er wel een paar duizend op 7k ingetrainde snelheid. >:)
Heb zelf de LB gereset en nu is hij ingetraint op 6508kb/s

Upstream 1020 Kb
DownStream 6508 Kb
Afname Dichtbij : 40.0 (dB)
Ver weg : 16.4 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 124
Firmware 0xe200314
..
CRC-fouten 18

Hievoor was hij op 7000kb/s en een beetje ingetraint en haalde hiermee 5496kb/s op speedtest.bbned.nl
Nu haal ik maar 5056kb/s...
Het is niet eerlijk dat anderen 14mb/s halen voor hetzelfde geld.. :'(
Maargoed ik haalde met Chello classic 480kB/s dus ik mag niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
zijn er al mensen omgezet naar het 20mbit abbo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
jorisw86 schreef op zondag 20 november 2005 @ 00:33:
zijn er al mensen omgezet naar het 20mbit abbo???
Anders lees je misschien de laatste paar pagina's eens ofzo... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
LinuX-TUX schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:31:

Dat het 20Mbit effectief kan zijn, is wel duidelijk, maar waarom niet aan 1 lijntje :?
Kan door drukte op de FTP-server of omdat ze per thread limiteren op snelheid. Kan ook nog aan jezelf liggen door instellingen op netwerk kaart of iets anders op PC of LAN.
Edje Raketje schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:22:

Upstream 1024 Kb
DownStream 14660 Kb (14844)
Afname Dichtbij : 28.4 (dB) (28.3)
Ver weg : 9.9 (dB) (9.8)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB) (7)
Ver weg : 13 (dB) (12)

En dan nu mijn vragen voor met name bjck en nitpicker:

wat betekenen die CRC-fouten ??
Niet te corrigeren foute blokjes data op je DSL verbinding. CRC errors zijn er altijd wel op een wide-open verbinding (DSL verbinding die maximaal loopt omdat hij niet ingesteld is op bijvoorbeeld 2Mbit terwijl hij 10Mbit kan halen).
heb ik er voordeel bij als ik de LB bij de ISRA zou monteren en van daaruit met UTP-kabel naar mijn switch zou gaan ??
Altijd veel beter, mits je het netjes/optimaal aansluit tussen ISRA & LB natuurlijk.
heb ik er voordeel bij als ik vanuit de ISRA rechtstreeks naar de LB zou gaan met bijv. shielded telefoonkabel ??
En goed stuk UTP kabel doet de truuk ook al. Of een goede telefoonkabel met 4 aders waar:

• De koperdraden masief zijn. Dus je buigt ze en blijven zo staan.
• De koperdraden om elkaar gedraaid zitten in de kabel (twisted). Gebruik je UTP pak dan blauw & blauw-wit als combinatie. Bij telefoonkabel blauw & rood.
De hamvraag: theoretisch gezien doe ik alles fout en toch heb ik geen problemen, hoe kan dat ?
Kan prima werken gewoon als het netjes zit en je kabel niet veel rommel opvangt als antenne. Plat snoer heeft de eigenschap om als antenne te gaan werken omdat deze niet twisted is. Tevens is het dun koperwerk met nylon vezeltjes ertussen wat ook niet optimaal is.

Wat je eignelijk wilt is een twisted aderpaar met massieve koperen kern draad gebruiken. Tevens zo min mogelijk koppelstukken en alles uit één stuk of met RJ11 aan beide eindpunten.

Resultaat kan zijn dat je demping gaat zakken (lager is beter) en je snelheid mogelijk beter wordt op je lijn. Of je ziet het niet aan de snelheid in je modem maar aantal errors dat je hebt per dag is aanzienlijk minder. Effectief dus een betere lijn en mogelijk ook een storingsoorzaak voor de toekomst weggenomen. 't Kan ook op later tijdstip gewoon alsnog problemen gaan vormen.

Enorm veel CRC fouten kan ook een reden zijn dat je bijvoorbeeld op een langere lijn zeg ~7000Kbps als verbindings snelheid hebt maar effectief daar maar 60% van hebt als je iets download. Soms kan gewoon aansluiten zoals het in de handleiding staat direct op ISRA kort echt een hele verbetering zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 20-11-2005 01:31 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Birdie schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:02:
[...]

Dat betekent automatisch dat die snelheid ook beschikbaar is? [..]

Mijn "interne netwerk" is één cross cable naar 't 10Mbps nicje in m'n computer. [..]

Van die netwerk-logica snap ik dus geen zak. Je zou toch denken dat je met een 10Mbps kaart ook gewoon (bijna) 10Mbps data kunt verplaatsen? :? Zijn hier dan optimalisatieprogrammatjes voor (en voor nodig)? Of kan ik die livebox lager instellen zodat er geen "opstoppingen" in dat ding ontstaan? Gaat een willekeurige 100Mbps nic van een paar euro wel voldoende werken, of kan het dan ook nog weer mis zijn?
Een stukje van m'n vorige post hierover voor context en nog open vragen: optimalisatie / insteltips nl. nog steeds van harte welkom. Het is me (getest met andere pc) inmiddels duidelijk dat (het grootste deel) van het snelheidsprobleem inderdaad binnenshuis zit: de LiveBox kan kennelijk niet met mijn nic overweg. :( Nu wil ik hier graag wat jaar mee voort dus een andere nic moet kunnen, al zou ik happyer zijn tevoren te weten dat 't met die nieuwe nic wel gaat werken. Ik heb besloten de 3COM 100Mbit nic uit de server op 't bedrijf te halen hopend dat zo'n gerenommeerde wel goed 'moet' gaan. (Daar komt dan een gigabit nic in; ik twijfelde toch al over upgraden. ;) )

De testresultaten (met die andere PC): met meerdere threads gaat 't allemaal heel rap; ver richting de 20/1 down/up. Eén thread down haalt ca. 10Mbps, ook heel fijn. :) Eén thread up komt evenwel nimmer door de 500kbps en dat vind ik toch vervelend. Ik ben zo iemand die upload ook echt gebruikt (bijhouden webserver elders, backups over internet), was 1Mbps van Chello gewend en heb dit abonnement specifiek genomen vanwege de 1024 up. Die maxima per draadje verbazen me toch: zou het kunnen dat er caps geplaatst zijn op 10Mbps down en 0,5Mbps up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een vreemd probleem

Elke ochtend rond 8.00 wordt mijn i-net verbinding verbroken, na een restart van mijn computer werkt mijn i-net weer.
Nu heb ik gister nog mijn computer geformateerd, en toen ik vanochtend wakker werd was weer mijn internet verbroken.
Ook is mijn lijn getraint op downstream 4096 upstream 384, hierover heb ik gebeld naar de helpdesk, en werd mij verteld dat er wat fout zat in de centrale.
Zou het zo kunnen zijn dat daarom mijn internet verbinding telkens verbreekt.
Al vindt ik dit vreemd aangezien ik niet mijn LB hoef te reseten.

Weet iemand waar ik naar zou moeten kijken om dit te kunnen oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:36:
[...]
Ik snap echt nog steeds het probleem niet, waarom zou je IPv6 aan de praat moeten krijgen voordat je een tunnel op kan zetten :/

Even aanvullen met een edit graag :Y)
Ben niet de domste, maar ik snap er echt geen $)#*#) van
Hoe het precies werkt weet ik helaas niet. Bij xs4all kan je een IPV6 tunnel instellen en activeren, dit had ik werkend met mijn St510 en St516. Bij de livebox schijnt IPV6 niet te werken (iets met een protocol dat niet ondersteunt wordt oid). Doordat ik ook telefonie heb kan ik niet zomaar even een ander modem neerplanten. Iedereen die naar Newszilla (over ipv6) connect krijgt de volle bandbreedte die normale klanten ook krijgen, voor niks. Op dit moment is dat zo'n 6 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 09:16:

Elke ochtend rond 8.00 wordt mijn i-net verbinding verbroken, na een restart van mijn computer werkt mijn i-net weer.
Nu heb ik gister nog mijn computer geformateerd, en toen ik vanochtend wakker werd was weer mijn internet verbroken.
Ook is mijn lijn getraint op downstream 4096 upstream 384, hierover heb ik gebeld naar de helpdesk, en werd mij verteld dat er wat fout zat in de centrale.

Ik had hetzelfde, maar dan tussen 14.00 en 16.00 uur....was het toeval, we zullen het nooit weten omdat het bij mij het (zwarte-) kabeltje was tussen de LiveBox-line en de "KPN" aansluiting. Deze was niet goed/niet goed verbonden. Dit betekende geen verbinding meer met internet en dus ook telefonie down.. Nadat ik het opnieuw had aangesloten en de fysieke verbinding van de KPN doos even was nagelopen was het probleem weg en werkt al een aantal weken foutloos. Ook de goede Db waarden gaan omhoog (die zo hoog mogelijk moeten zijn en de vervelende waarden dalen, die zo laag mogelijk moeten zijn 8)7 .Misschien werkt het ook bij jou. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:56:
[...]

Ik had hetzelfde, maar dan tussen 14.00 en 16.00 uur....was het toeval, we zullen het nooit weten omdat het bij mij het (zwarte-) kabeltje was tussen de LiveBox-line en de "KPN" aansluiting. Deze
knip

LoL ik heb het korte witte kabeltje vervangen door een langer kabbeltje en nu zijn mijn DB waardes flink veranderd zo is mijn afname dichtbij veranderd van 15,5 naar 10, helaas is alleen mijn upstream nog niet veranderd, misschien als ik hem reset tot het dan er beter uitziet :)

Nu maar afwachten wat ie morgen doet, ik hoop dat het goed werkt aangezien ik geen zin heb om naar de helpdesk te bellen, en het antwoord te krijgen dat ik me LB maar moet resetten.
Thx voor de replay

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 09:16:

Als het op zo'n gezette tijd niet meer werkt steeds heb je dan niet toevallig een alarmsysteem thuis dat zich meldt bij een meldkamer via de telefoonlijn?

Komt vaker voor dat die dan is aangesloten op de KPN lijn voor een ADSL splitter of je LiveBox. Telefoonlijn wordt vaak eerst door het alarm gevoerd en daarna pas naar de andere apparatuur. Heb je ADSL dan is dit niet de bedoeling en fataal. Elke keer als hij contact maakt ben je DSL kwijt en het kan ook constant hoogst instabiel zijn of een verlaagde snelheid als gevolg hebben.

Omdat je ADSL splitter in je LB zit zal je bij een alarmsysteem een losse splitter moeten kopen en die gebruiken om je alarmsysteem op de phone uitgang aan te sluiten. Lijn kan dan ook niet meer door je alarm heen gaan verder.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 20-11-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:47

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb nog steeds het vermoeden (omdat je niemand hoort die na de "B" komen qua centrale) dat de migratie niet voor eind november klaar gaat zijn. Ze waren zover ik weet begin november echt begonnen en zijn nu pas bij de "B" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:16:
Ik heb nog steeds het vermoeden (omdat je niemand hoort die na de "B" komen qua centrale) dat de migratie niet voor eind november klaar gaat zijn. Ze waren zover ik weet begin november echt begonnen en zijn nu pas bij de "B" :?
Dude, heb je de boel nou gevolgd of niet? Ze hebben 1 "batch" gedaan (i.e. ze zijn 1 nacht bezig geweest met upgrades). In die ene nacht zijn er blijkbaar 37 centrales gedaan, blijkens "fiftyfive"'s post. Er zijn nog 10 nachtjes te gaan. Laten we even aannemen dat er 37 op een nacht gedaan kunnen worden (ik verwacht dat ze vast wel meer kunnen doen, maar daar kan ik niet vanuit gaan). Dat betekent dat ze tussen nu en 30 november nog 370 centrales kunnen upgraden. Als ik het me goed herinner werd hier gezegd dat Wanadoo ongeveer 200 centrales actief heeft. Do the math.

We kunnen natuurlijk ook wederom miepen over het eventueel niet halen van de planning voordat de einddatum bereikt is, als zijnde constructief onderdeel van deze discussie. Lijkt me boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:16
Punt blijft natuurlijk wel dat in de aanmeldbrief geschreven is dat ze uiterlijk eind november een 20 mbit(*) verbinding zullen opleveren.

*

dit uiteraard afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses als de vraag eerder behandeld is, deze 5 topics zijn nét iets te groot om allemaal door te lezen :)

Destijds heb ik ADSL fam+tel aangeschaft met 4Mbit up / 1Mbit down. Ik zie nu overal reclames met 20 MBit up. Houdt dat in dat ik automatisch geupgrade word? Ik kan niet in mijn mail komen dus het nieuws hierover heb ik gemist (als het er uberhaupt was). Moet ik de LB resetten, en zoja, hoe? Stekker eruit-erin of anderszinds. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Niets doen, gewoon wachten en komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
20 Mb up krijg je sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Beste Stimey,

ligt het aan mij, of heb je de expects niet goed staan :? Het duurt hier een eeeeeeuwigheid voordat ie klaar is. Even zitten knutselen en expect "$" veranderd in expect "$ " en het probleem was opgelost. Misschien dat het ligt aan de telnet software die ik draai hoor, kan ook.
Bij mij flitst die nu letterlijk over je scherm heen en met 11 sec. is die geconfigureerd :Y)

Voor de rest blijft het een waanzinnig script gewoon :Y)
Zit er bijna aan te denken om een PHP config scriptje omheen te schrijven zodat er meer mensen van kunnen genieten.
En ik die \r niet meer vergeet bij elk commando die ik erbij gooi |:(

PS: Een waarschuwing voor alle thuis knutsel liefhebbers. Als je telefonie hebt en je denkt bij jezelf "ik zal die timezone eens rechtzetten, zit immers niet in Engeland", NIET DOEN!!!

Ik heb me blind gezocht waarom m'n telefonie het de afgelopen 2 uur het niet meer deed, log functies zitten wegstrippen totdat ik bijna terug bij af was en toen dacht ik "Het zal toch niet ... :/" ... dat was dus "Het zal toch wel 8)7".
Mocht je hem veranderd hebben en je denkt bij jezelf "Wat is het verdacht stil vandaag", default value is: 39

HTTP interface
Wat me ook opvalt is dat de livebox minder vaak vastloopt als je met InternetExplorer dingen wijzigt ipv FireFox. Zijn er meer die dit kunnen bevestigen?

jvhaarst schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:23:
@linux-tux:
Gaaf die syslog !
Gokje:
code:
1
...

Ik zie namelijk niks verschijnen, maar dat kan ook komen omdat ik niks gebeurt 8)
Geloof het of niet, kheb even zitten prutsen met dat script van Stimey en ben HELEMAAL vergeten welke logs ik had geactiveerd :| ... werkt nu ook (even) bij mij niet meer.
Uit mijn hoofd had ik: ras, h245, h323, q931, firewall, user aan staan. Loggerdest ook nog gespecificeerd met port 514, saven en klaar.

Het is overigens wel zo dat je pas wat gaat merken na een tijdje en niet direct, wat het nog irritanter maakt :D

edit:
Update:
Er komt weer wat zinnigs uit met de volgende instellingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
[root @ logger]$ logger list

Facility  Severity  Syslog DestId File DestId Console DestId Admin Alert DestId
--------  --------  ------------- ----------- ------------- -------------------
user      debug           1               -               -               -
firewall  debug           1               -               -               -
ras       info            1               -               -               -
q931      info            1               -               -               -
h245      info            1               -               -               -
h323      info            1               -               -               -
[root @ logger]$ loggerdest list 1

Id   Server Addr    Server Port
--   -----------    -----------
 1    192.168.5.3  514
[root @ logger]$

[ Voor 76% gewijzigd door LinuX-TUX op 20-11-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
LinuX-TUX schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:39:
...knip..

Wat me ook opvalt is dat de livebox minder vaak vastloopt als je met InternetExplorer dingen wijzigt ipv FireFox. Zijn er meer die dit kunnen bevestigen?
Ik doe voor de zekerheid alles met Internet Explorer...
Ga geen risico lopen op eventuele vastlopers ofzo :|

Ik heb trouwens nog nooit mijn lijnwaardes gepost, toch maar eens doen nu:

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 25.0 (dB)
Ver weg : 16.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 17 (dB)
Ver weg : 19 (dB)

[ Voor 33% gewijzigd door IT-Pro op 20-11-2005 15:43 ]

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer net wat grote bestanden te dloaden, en halverwege dloaden blijft de progressmeter van firefox gewoon hangen... pc werkt verder prima, ik kan internetten, maar ik moet weer opnieuwe beginnen met dloaden.

gaat bijv. om deze file, en andere mensen die ik ken kunnen dit gewoon dloaden zonder problemen:

http://unfoundsoundrecord...und13/unfound13_256kb.zip

maar COD 2 demo kom ik ook niet verder als 180 mb.

ik heb deze problemen pas na de upgrade van wanadoo.

Ik heb genoeg ruimte op mijn c schijf..
situatie thuis is: isra>livebox>10mtr cat 5 kabel>linksys router>5 mtr cat 5 kabel. Waardes in livebox zijn goed, ping is ook ok... wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:41
Hmm, internet heeft er hier (in Baarn) ongeveer een uur (iets langer) uitgelegen.
Je had gewoon verbinding 4096/640 maar hij had problemen met IP Connectivity. De DNS servers waren niet te bereiken.

Had iemand daar toevallig ook last van? Heb een paar keer m'n modem gereset, cold reset en hot reset maar geen van beide leverde een werkende verbinding op..

Mijn lijnwaardes:

DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 640 / 4096
Output Power (dBm) up/down = 12.5 / 11.5
Attenuation (dB) up/down = 5.0 / 13.5
Noise Margin (dB) up/down = 19.0 / 8.0

Hmm vroeger, met de 510 enzo, kon je "sachem get_data far_line" enzo doen.. de 516/546 kent dit hele commando niet... Iemand die toevallig een alternatief weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:43:
[...]

Als het op zo'n gezette tijd niet meer werkt steeds heb je dan niet toevallig een alarmsysteem thuis dat zich meldt bij een meldkamer via de telefoonlijn?
Nope ik heb geen alarm dat zich per telefoon meldt en nu is het vandaag al 3 keer gebeurd, heb net een restart van de computer achter de rug.
Vtaagje weet iemand heo het gesteld is met de router in de LB, hoe gaat deze met binnenkomende conecties, ben nogal bezig met een ezeltje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLADEZZ
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:17
netvisions schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:53:
Hmm, internet heeft er hier (in Baarn) ongeveer een uur (iets langer) uitgelegen.
Je had gewoon verbinding 4096/640 maar hij had problemen met IP Connectivity. De DNS servers waren niet te bereiken.

Had iemand daar toevallig ook last van? Heb een paar keer m'n modem gereset, cold reset en hot reset maar geen van beide leverde een werkende verbinding op..
Ik natuurlijk, ook Baarn. Maar zeker geen uur, hooguit tien minuten (heb modem gereset). Lijkt erop dat het gewoon aan de wijkcentrale ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:09:
[...]

Vtaagje weet iemand heo het gesteld is met de router in de LB, hoe gaat deze met binnenkomende conecties, ben nogal bezig met een ezeltje :o
Nou... ik ben inmiddels in het bezit van de LB, en ik heb ook zo'n ezeltje aan het werk, heb m'n connections limits op 800 staan en m'n max upload op 46KB/s staan. Over een gehele dag genomen haal ik zo een gemid. upload van 41KB/s. Het gekke is echter dat af en toe m'n hele upload in elkaar dondert naar zo'n 2KB/s (en dat duurt dan zo'n 10-15 minuten). Wijzigen van van m'n connection limits heeft dan geen effect. Wat is hier aan de hand? Oh ja, uiteraard TCP/UDP poorten in de Livebox geopend voor High ID/ Kad Network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begint er op te lijken alsof het met de binnekomende conecties heeft te maken, ik heb het ezeltje op 400 conecties staan, maar bij mij gebeurd het ook nog.
Ik heb dit zelfde probleem gezien met goedkope routers, op een gegeven moment liep deze gewoon vast, kon de webinterface niet meer bereiken helemaal niks.
Terwijl mijn comp toch aangaf dat er verbinding was, ik hoop dat dit niet zo is, anders wordt het toch heel snel opzoek naar een andere modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Laatst online: 24-06-2024
Vraagje, als ik de postcodecheck doe bij het 20Mbit abonnement krijg ik de melding dat Wanadoo niet beschikbaar is op mijn adres. Is het bekend wanneer ongeveer heel Nederland voorzien is? ik wil overstappen van een bbned provider naar wanadoo, maar mijn oude provider moet opgezegd worden voor ~half december, dus ik wil graag wanadoo bestellen voordat het zover is. Ik hoef echter pas in februari overgezet te worden. Kan ik evengoed vast aanmelden ookal is het nog niet beschikbaar hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:53
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:36:
Ik belde net wanadoo om te vragen of ik alsnog kon inschrijven ook al had ik nog geen kpn.
Helaas niet, maar het goede nieuws is dat er meteen op donderdag 17 november een nieuwe
actie komt. Ze weten nog niet wat, want dat krijgen ze zelf ook pas de donderdag te horen.
Misschien een psp of een ipod nano :-) (joke)
zal wel een headset worden om te skypen :)

wat hebben we al gehad:
webcam
ipod
.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:39:
ligt het aan mij, of heb je de expects niet goed staan :? Het duurt hier een eeeeeeuwigheid voordat ie klaar is. Even zitten knutselen en expect "$" veranderd in expect "$ " en het probleem was opgelost. Misschien dat het ligt aan de telnet software die ik draai hoor, kan ook.
Bij mij flitst die nu letterlijk over je scherm heen en met 11 sec. is die geconfigureerd :Y)
ah cool, ik had al in de comments gezet dat het soms supersloom gaat
afhankelijk van welke linux distro ik hier gebruik
slackware gaat de mist in als er geen spatie achter de $ staat
onder gentoo werkt het prima..
ze zullen wel met hun eigen versies/patches van expect en telnet komen

ben zelf aan het stoeien geweest met openwrt op mijn nieuwe linksys wag354g
werkt allemaal perfect alleen krijg ik het modem niet online
openwrt ondersteund alleen pppoa/pppoe en geen rfc1483 :?
misschien iemand hier die zijn openwrt router al wel met wanadoo family aan de praat heeft,
en de netwerk config file wil delen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluecupra schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:19:
Punt blijft natuurlijk wel dat in de aanmeldbrief geschreven is dat ze uiterlijk eind november een 20 mbit(*) verbinding zullen opleveren.

*

dit uiteraard afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale
En mijn punt blijft dat het nutteloos is om discussies te voeren en je druk te gaan maken over het al dan niet halen van die planning alvorens de eind datum van die planning verstreken is. Ik heb al eerder gezegd: kunnen we deze discussie on hold zetten tot 01-12-2005 00:00:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
BartXP schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:44:
Vraagje, als ik de postcodecheck doe bij het 20Mbit abonnement krijg ik de melding dat Wanadoo niet beschikbaar is op mijn adres. Is het bekend wanneer ongeveer heel Nederland voorzien is? ik wil overstappen van een bbned provider naar wanadoo, maar mijn oude provider moet opgezegd worden voor ~half december, dus ik wil graag wanadoo bestellen voordat het zover is. Ik hoef echter pas in februari overgezet te worden. Kan ik evengoed vast aanmelden ookal is het nog niet beschikbaar hier?
Dat gaat niet lukken, je komt niet voorbij de aanvraag als je niet binnen het dekkingsgebied valt. Wat je zou kunnen doen is je huidige provider opzeggen, en er op gokken dat er voor februari wel duidelijkheid is zodat je alsnog een telco migratie kunt doen. Anders heb je downtime (ivm een nieuwe aansluiting) of je moet een andere provider kiezen zodat je alsnog een telco migratie kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 20:06:
[...]

ah cool, ik had al in de comments gezet dat het soms supersloom gaat
afhankelijk van welke linux distro ik hier gebruik
slackware gaat de mist in als er geen spatie achter de $ staat
onder gentoo werkt het prima..
ze zullen wel met hun eigen versies/patches van expect en telnet komen

ben zelf aan het stoeien geweest met openwrt op mijn nieuwe linksys wag354g
werkt allemaal perfect alleen krijg ik het modem niet online
openwrt ondersteund alleen pppoa/pppoe en geen rfc1483 :?
misschien iemand hier die zijn openwrt router al wel met wanadoo family aan de praat heeft,
en de netwerk config file wil delen? :9
OK, en als je hem escaped onder slack? Nog steeds hetzelfde probleem? expect "$\ "

Anyway, denk dat je voor die wrt router toch op zoek moet gaan naar een firmware versie die het wel ondersteund, heb zelf geen vergelijkbare apparatuur om mee te vlooien helaas :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

MuTTLeYs schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:02:
[...]

Nou, het is lekker makkelijk. DHCP server op LB aan en ook op de WRT. Het werkt ieg. Ik las wel ergens dat de DHCP server van de LB niet je-van-het zou zijn, maar tot nu toe werkt het prima.
En die gele poort is idd 192.168.6.1, en de WRT krijgt 192.168.6.10 toegewezen. De rode poort heeft dan 192.168.5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt het volgende iemand bekent voor??

Ik heb een probleem met mijn lifebox, Internet en telefoon werken normaal. Maar zodra ik de configuratie van mijn lifebox in ga doet zich het volgende voor:
Het menu verschijnt pas na 2 tot5 keer op refresh te drukken, zodra ik dan een menu wil kiezen (b.v. firewall) of naar geavanceerd wil gaan dan loopt het menu vast. Als ik dit scherm dan afsluit en de browser opnieuw opstart kan ik wel internet op komen maar kom dan niet meer de lifebox in. Als ik de stekker vande lifebox er dan enige tijd uithaal dan kan ik er wel weer inkomen maar dan begint het bovenstaande weer opnieuw. HEt is dus niet mogelijk om de configuratie van de lifebox aan te passen. Ook krijg ik met geen mogelijkheid het bluetooth gedeelte aan de gang.
De lifebox is precies volgens uw gegevens aangesloten.
HEt volgende heb ik al geprobeerd:
Firewall en virusscanner van de pc uitgeschakeld.
Software van de lifebox verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Volledige nieuwe installatie van de pc en de lifebox.
Via de resetknop van de lifebox gereset.
Kabels vervangen voor nieuwe.

Maar krijg het dus niet voor elkaar om in de configuratie te komen of blue tooth aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 04:30:
Komt het volgende iemand bekent voor??

Ik heb een probleem met mijn lifebox, Internet en telefoon werken normaal. Maar zodra ik de configuratie van mijn lifebox in ga doet zich het volgende voor:
Het menu verschijnt pas na 2 tot5 keer op refresh te drukken, zodra ik dan een menu wil kiezen (b.v. firewall) of naar geavanceerd wil gaan dan loopt het menu vast. Als ik dit scherm dan afsluit en de browser opnieuw opstart kan ik wel internet op komen maar kom dan niet meer de lifebox in. Als ik de stekker vande lifebox er dan enige tijd uithaal dan kan ik er wel weer inkomen maar dan begint het bovenstaande weer opnieuw. HEt is dus niet mogelijk om de configuratie van de lifebox aan te passen. Ook krijg ik met geen mogelijkheid het bluetooth gedeelte aan de gang.
De lifebox is precies volgens uw gegevens aangesloten.
HEt volgende heb ik al geprobeerd:
Firewall en virusscanner van de pc uitgeschakeld.
Software van de lifebox verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Volledige nieuwe installatie van de pc en de lifebox.
Via de resetknop van de lifebox gereset.
Kabels vervangen voor nieuwe.

Maar krijg het dus niet voor elkaar om in de configuratie te komen of blue tooth aan de gang te krijgen.
'k heb exact hetzelfde; blijkbaar weet hier niemand het antwoord want ik heb deze vraag ook al eerder gepost. Ik heb afgelopen vrijdag maar met Wanadoo gebeld en na wat overtuigingskracht (dat het écht niet aan mijn computer ligt, dat mijn kabels toch écht wel goed zijn, dat ik de livebox toch écht wel 10x heb gereset etc.) is er besloten dat ik een nieuwe livebox opgestuurd krijg.

Ik wacht daar nu met spanning op, zodat ik m'n dataverkeer tenminste goed kan routeren! Zodra ik de nieuwe heb, zal ik 'm testen en kijken of die ook niet crashed. Uiteraard zal ik het hier laten weten.

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse! schreef op maandag 21 november 2005 @ 06:29:
[...]

'k heb exact hetzelfde; blijkbaar weet hier niemand het antwoord want ik heb deze vraag ook al eerder gepost. Ik heb afgelopen vrijdag maar met Wanadoo gebeld en na wat overtuigingskracht (dat het écht niet aan mijn computer ligt, dat mijn kabels toch écht wel goed zijn, dat ik de livebox toch écht wel 10x heb gereset etc.) is er besloten dat ik een nieuwe livebox opgestuurd krijg.

Ik wacht daar nu met spanning op, zodat ik m'n dataverkeer tenminste goed kan routeren! Zodra ik de nieuwe heb, zal ik 'm testen en kijken of die ook niet crashed. Uiteraard zal ik het hier laten weten.
Hierover heb ik in deel 3 ook al veel gepost en veel contact met wanadoo gehad. Uiteindelijk zelfs een nieuwe livebox gekregen en ik heb het gevoel dat het nu minder is maar helemaal weg is het niet.

Dit was een bekend probleem bij wanadoo en ze zeiden dat het kwam door een foutieve update. Op de cd staat een mapje rescue en daar staat het bestand "RouterUpdate.exe". voer hier je ip in en dan wordt je firmware opnieuw geupdatet. Bij mij werkte het niet maar misschien bij iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:27:
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 787 meter.
Is jouw bekabeling wel helemaal lekker??? Je moet ruim over de 10 Mbit komen bij die afstand...

[ Voor 9% gewijzigd door nitpicker op 21-11-2005 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:25
ikdenk dat de startpost moet worden gewijzigd:
het gratis telefoon nr voor nieuwe abbonnees 0800-8048 komt uit bij visa services?

op de wanadoo website staat voor nieuwe abbonnees het volgende nr: 0900-1480 (€ 0,10/min)
daar ku je direct een 1 toetsen voor nieuwe klant, en direct weer een 1 voor particulier (2 voor zakelijk)

duurt momenteewl wel voor ik iemand aan lijn heb

edit:
valt mee, was minuutje of 4 wachten

[ Voor 6% gewijzigd door cryptapix op 21-11-2005 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

edit: