Voor mensen die het gevoel hebben dat ze de snelheid niet halen (moet theoretisch trainingspeed / 9.23 zijn), kunnen jullie ook even proberen meerdere threads tegelijkertijd te downloaden? Ik wil wel eens weten wat daar het resultaat van is.
Voor alle peepz die zich geen raad weten met de console, hier hebben jullie een soort van API. Ik probeer hem nog ietsjes op te frissen voordat ik weg ga, maar beloof niets!
*KLIK*
Nou niet meer komen met vragen over wat je allemaal in de console kan doen, hooguit vragen om onderbouwing als iets niet lukt om te activeren!
PS: Misschien leuk linkje voor in de SP
? ... kan het topic niet met rust laten
*KLIK*
Nou niet meer komen met vragen over wat je allemaal in de console kan doen, hooguit vragen om onderbouwing als iets niet lukt om te activeren!
PS: Misschien leuk linkje voor in de SP
Je waardes zitten toch wel op het limiet. Met een nog lagere SNR-marge kan je niet meer normaal internetten.onsgeluk schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:40:
[...]
Typisch is dan wel dat ik voorheen met m'n account bij Demon op de absolute max kon intrainen. Maar wellicht dat iemand van onderstaand kaas heeft gegeten...Ik hoor graag of mijn waardes afwijkend (als in slecht) zijn.
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 244 Kb
DownStream 4176 Kb
Afname Dichtbij : 56.8 (dB)
Ver weg : 50.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 648
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 111
ES-teller van 1 dag 0
Op wat voor snelheid trainde je modem voor de upgrade? Of ben je pas overgezet?
Help ik ben geupgrade.. en m'n snelheid is ingestort.
Ik heb de poll ingevuld, maar met name aan de download kant gaat hij niet laag genoeg voor mij: ik ben van 3 naar 2Mbps gegaan.
Upload is gelijk gebleven.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 13.8 (dB) --- was 5.0dB
Ver weg : 4.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 46
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 12
ES-teller van 1 dag 0
Begrijp ik dat 't ding als het goed is zelf nog gaat inleren - in reactie op de zelf geconstateerde fouten of zo? Of kan / moet ik daar iets voor doen?
Hoe kan het dat de "afname" waarden zo veranderd zijn, die horen toch de lengte en kwaliteit van de lijn weer te geven? Toch reageren ze kennelijk ook op het gebruikte protocol
M'n iPodje is wel vandaag binnen gekomen.
(Sorry als iets al gezegd is. Ik probeer, mede mbv de search relevante stukken uit deze topics te plukken, maar 6+ pagina's per dag houdt ik helaas niet bij.)
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 13.8 (dB) --- was 5.0dB
Ver weg : 4.7 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 46
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 12
ES-teller van 1 dag 0
Begrijp ik dat 't ding als het goed is zelf nog gaat inleren - in reactie op de zelf geconstateerde fouten of zo? Of kan / moet ik daar iets voor doen?
Hoe kan het dat de "afname" waarden zo veranderd zijn, die horen toch de lengte en kwaliteit van de lijn weer te geven? Toch reageren ze kennelijk ook op het gebruikte protocol
M'n iPodje is wel vandaag binnen gekomen.
(Sorry als iets al gezegd is. Ik probeer, mede mbv de search relevante stukken uit deze topics te plukken, maar 6+ pagina's per dag houdt ik helaas niet bij.)
@55
Mijn lijn is 14-11 opgeleverd, vandaag modem ontvangen en aangesloten. Ik heb dus geen oude waardes.
Mijn lijn is 14-11 opgeleverd, vandaag modem ontvangen en aangesloten. Ik heb dus geen oude waardes.
uff zo te zien, is het nog niet helemaal stabiel en dan vooral download snelheid...upload is wel goed trouwens...dat is eigenlijk belangrijker voor mij dan download....
edit: net Siemens A120 aangesloten omdat de nieuwe huistelefoon kaduk is maar hij weigert te werken als die op de livebox is aangesloten...je kan gebeld worden maar wil je bellen dan lukt dat niet. nee ik heb geen wanadoo telefonie maar gewoon kpn belbasis
Siemens A120 geeft dus problemen als die op de livebox is aangesloten
edit: net Siemens A120 aangesloten omdat de nieuwe huistelefoon kaduk is maar hij weigert te werken als die op de livebox is aangesloten...je kan gebeld worden maar wil je bellen dan lukt dat niet. nee ik heb geen wanadoo telefonie maar gewoon kpn belbasis
[ Voor 51% gewijzigd door vr6-only op 17-11-2005 21:55 ]
It ain't stupid if it works!
Dan haal ik net geen 1100 KB/s!Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:43:
Voor mensen die het gevoel hebben dat ze de snelheid niet halen (moet theoretisch trainingspeed / 9.23 zijn), kunnen jullie ook even proberen meerdere threads tegelijkertijd te downloaden? Ik wil wel eens weten wat daar het resultaat van is.
Ik begin nu toch echt problemen te krijgen met de LiveBox. Zodra ik de livebox via de webinterface benader, loopt ie binnen 15 seconden vast. Ik kan dan nog wel surfen met m'n pc maar telefonie werkt niet meer en ik kan de livebox ook niet opnieuw benaderen.
Resetten helpt niets; het enige resultaat is dat ik de livebox weer kan benaderen maar dan begint het geintje weer opnieuw (d.w.z. loopt vast).
Ik moet 'm toch goed kunnen instellen. Heeft iemand hier ook ervaringen mee en eventueel een oplossing?
Resetten helpt niets; het enige resultaat is dat ik de livebox weer kan benaderen maar dan begint het geintje weer opnieuw (d.w.z. loopt vast).
Ik moet 'm toch goed kunnen instellen. Heeft iemand hier ook ervaringen mee en eventueel een oplossing?
......
Ik heb mn Ipod ook al binnen
A B C D Enschede
is maar goed ook
A B C D Enschede
Met Aansluitfactor bedoel je het aantal telefoontoestellen wat je maximaal op een bepaalde lijn kan aansluiten ?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:42:
[...]
Als je maar rekening houd met je aansluitfactor.
De aansluitfactor voor een normale KPN-lijn is volgens mij 5.
De aansluitfacor voor de LB is 10.
Gebruik je een dect basisstation met losse handsets dan moet je de DECT-basis meetellen in je aansluitfactor, waarbij de losse handsets van dat betreffende basisstation niet meetellen.
hoi luitjes,
Eerst wil ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over de stabiliteit
en ook wel snelheid van wanadoo family.
Maar ik had eigenlijk een vraag over de mtu-waardes.
Ik heb de mtu waarde in windows (xp pro) veranderd en heb ook
gelijkt gecontroleerd wat ze in de livebox zijn.
Ze staan allemaal op 1500, behalve de loopback.
Ik ga der vanuit dat het de loopback is van de LB zelf.
Mijn vraag was of dat de andere interfaces in de LB beinvloed
(op een negatieve manier dan).
btw. dit is mijn eerste post
en we blijven dit draadje gewoon volgen
(we wachten geduldig tot wanadoo in maastricht aankomt
)
Eerst wil ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over de stabiliteit
en ook wel snelheid van wanadoo family.
Maar ik had eigenlijk een vraag over de mtu-waardes.
Ik heb de mtu waarde in windows (xp pro) veranderd en heb ook
gelijkt gecontroleerd wat ze in de livebox zijn.
Ze staan allemaal op 1500, behalve de loopback.
Ik ga der vanuit dat het de loopback is van de LB zelf.
Mijn vraag was of dat de andere interfaces in de LB beinvloed
(op een negatieve manier dan).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| mer0 flags=a843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,LINK1,MULTICAST> mtu 1500 inet 85.146.184.183 netmask 255.255.252.0 broadcast 85.146.187.255 ether 00:60:4c:cb:eb:c1 bth0 flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500 inet 192.168.4.1 netmask 255.255.255.0 broadcast 192.168.4.255 ether 00:03:c9:bb:46:56 usb0 flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500 inet 192.168.2.1 netmask 255.255.255.0 broadcast 192.168.2.255 ether 00:60:4c:cb:eb:c4 lo0 flags=a049<UP,LOOPBACK,RUNNING,LINK1,MULTICAST> mtu 16384 inet 127.0.0.1 netmask 255.0.0.0 broadcast |
btw. dit is mijn eerste post
en we blijven dit draadje gewoon volgen
(we wachten geduldig tot wanadoo in maastricht aankomt
Met Demon maximale snelheid via BBned of BaByXL netwerk? Je hebt 56.8dB demping op je lijn wat overeen komt met een onwijs beroerde of >5500 meter lange koperlijn. Weet je heel zeker dat je het juist hebt aangesloten? Of zit je enorm ver van de centrale af (wat je hier met redelijke schatting kan zien)?onsgeluk schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:40:
[...]
Typisch is dan wel dat ik voorheen met m'n account bij Demon op de absolute max kon intrainen. Maar wellicht dat iemand van onderstaand kaas heeft gegeten...Ik hoor graag of mijn waardes afwijkend (als in slecht) zijn.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 244 Kb
DownStream 4176 Kb
Afname Dichtbij : 56.8 (dB)
Ver weg : 50.4 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 648
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 111
ES-teller van 1 dag 0
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
ca 2 kilometer van de centrale af. Demon ging via BBned btw
zal morgenochtend eens in het tel.contactdoosje kijken of daar iets vreemds is te bespeuren.
zal morgenochtend eens in het tel.contactdoosje kijken of daar iets vreemds is te bespeuren.
[ Voor 49% gewijzigd door onsgeluk op 17-11-2005 22:33 ]
[quote]LinuX-TUX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:53:
[...]
Ding heeft vele potenties (LiveBox), alleen zit er een klote slechte bestuurder in
(firmware)
Zet er een team van goede programmeurs op en laat Wanadoo openheid van zaken geven, dan kan je er rustig een MP3 speler van maken ... of webserver (met USB stick erin tot wel 2 gig aan ruimte om te serveren
)
woot
Maar hoe gaat Wanadoo hierop reageren? Wij huren tenslotte het modem van hun
[...]
Ding heeft vele potenties (LiveBox), alleen zit er een klote slechte bestuurder in
Zet er een team van goede programmeurs op en laat Wanadoo openheid van zaken geven, dan kan je er rustig een MP3 speler van maken ... of webserver (met USB stick erin tot wel 2 gig aan ruimte om te serveren
Maar hoe gaat Wanadoo hierop reageren? Wij huren tenslotte het modem van hun
[ Voor 60% gewijzigd door MensionXL op 17-11-2005 22:36 ]
Dan kan het haast niet anders dan dat je nieuwe Livebox installatie vrij beroerd in elkaar zit. Ik zit ongeveer even ver van mn centrale en haal deze waardes:onsgeluk schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:32:
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 30.0 (dB)
Ver weg : 18.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 23 (dB)
Ver weg : 21 (dB)
HEC-teller 415
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 92
ES-teller van 1 dag 0
Zeker als je vorige ADSL installatie goed werkte wijst dat erop dat de lijn tot je huis prima is, maar dat bij je nieuwe Livebox installatie een draadje half los is gaan hangen bijvoorbeeld?
Ok, omdat jij het bent is die opgenomenLinuX-TUX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:45:
Voor alle peepz die zich geen raad weten met de console, hier hebben jullie een soort van API. Ik probeer hem nog ietsjes op te frissen voordat ik weg ga, maar beloof niets!
*KLIK*
PS: Misschien leuk linkje voor in de SP? ... kan het topic niet met rust laten
En die A120 staat wel op toon ingesteld? Puls gaat niet werken icm de livebox.vr6-only schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:54:
uff zo te zien, is het nog niet helemaal stabiel en dan vooral download snelheid...upload is wel goed trouwens...dat is eigenlijk belangrijker voor mij dan download....
[ Voor 36% gewijzigd door Lizard op 17-11-2005 22:44 ]
Denk dat de oorzaak hierin gezocht moet worden.dizzie schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:36:
[...]
Zeker als je vorige ADSL installatie goed werkte wijst dat erop dat de lijn tot je huis prima is, maar dat bij je nieuwe Livebox installatie een draadje half los is gaan hangen bijvoorbeeld?
Verwijderd
Dude... 2 Mbit? Of 20 Mbit? Maak je een geintje?Birdie schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:48:
Help ik ben geupgrade.. en m'n snelheid is ingestort.Ik heb de poll ingevuld, maar met name aan de download kant gaat hij niet laag genoeg voor mij: ik ben van 3 naar 2Mbps gegaan.
Upload is gelijk gebleven.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
[snip hele boel]
Ik acht de kans eerder groot dat het nog steeds op een Windows beperking aankomt. De registry patch om je netwerk config te verbeteren helpt wel, maar gaat nog niet 'all the way'; misschien valt hier nog wel meer aan te tweaken, maar met 1 thread zit Windows nog steeds op een piek, en met 2 gaat het al een stuk beter, heb ik gezien.Fraske schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:02:
Dan haal ik net geen 1100 KB/s!Het lag dus aan de speedtest die niet goed voorbereid is op de snelheidheden van ADSl2+?
Verwijderd
Ieder apparaat wat aangesloten kan worden op een telefoonlijn heeft een aansluitfactor,dizzie schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:14:
[...]
Met Aansluitfactor bedoel je het aantal telefoontoestellen wat je maximaal op een bepaalde lijn kan aansluiten ?
De waarde van de aansluitfactor is - als je geluk hebt - terug te vinden op de onderzijde van je telefoon of anders in de gebruiksaanwijzing.
Al deze waarden bij elkaar opgeteld mogen het totaal van de som niet te boven gaan.
Stel, je telefoon heeft een aansluitfactor 1, dan mag je niet meer dan 10 toestellen van dat betreffende type aansluiten op de LB en voor wat betreft KPN, zijn dat er 5.
het overschrijden van de aansluitfactor wil niet altijd zeggen dat je apparaten niet meer goed functioneren.
Verwijderd
ik leer hier elke dag meerVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:15:
[...]
Ieder apparaat wat aangesloten kan worden op een telefoonlijn heeft een aansluitfactor,
De waarde van de aansluitfactor is - als je geluk hebt - terug te vinden op de onderzijde van je telefoon of anders in de gebruiksaanwijzing.
Al deze waarden bij elkaar opgeteld mogen het totaal van de som niet te boven gaan.
Stel, je telefoon heeft een aansluitfactor 1, dan mag je niet meer dan 10 toestellen van dat betreffende type aansluiten op de LB en voor wat betreft KPN, zijn dat er 5.
het overschrijden van de aansluitfactor wil niet altijd zeggen dat je apparaten niet meer goed functioneren.
Yes ik ben ge-upgrade en zit nu op 19mbit 
Downloaden met 3mb/s is stoer
Leuk om te vermelden op welke centrale je zitmdj84nl schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:25:
me 2, 1 ding is zeker. ik ben niet geupgrade..eweka gaat niet sneller dan 430 KB/s zoals gewoonlijk...dus niets veranderd..
It ain't stupid if it works!
Lees het hele topic maar door. Er is een lijst gepost van de centrales die geupgrade zijn.
Jij wou zeggen dat die lijst nooit langer wordtfiftyfive schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:38:
Lees het hele topic maar door. Er is een lijst gepost van de centrales die geupgrade zijn.

Die lijst heb ik allang gezien en dat is maar een zeer klein % van alle centrales... ze zijn echt wel allang verder anders zijn ze in feb. 2006 nog bezig
Nee hoor ze zijn helemaal niet verder, geloof mij maar. En ze blijven ook niet bezig tot februari 2006.
Op hoeveel centrales in heel Nederland denk je dat Wanadoo Family beschikbaar is?
Blijkbaar kunnen ze in 1 nacht 37 centrales omzetten, en ze hebben nog 13 nachtjes tot het einde van de maand om de rest over te zetten.
Je wilt wel lekker bijdehand doen, maar dan moet je wel je feiten op een rijtje hebben natuurlijk.
Op hoeveel centrales in heel Nederland denk je dat Wanadoo Family beschikbaar is?
Blijkbaar kunnen ze in 1 nacht 37 centrales omzetten, en ze hebben nog 13 nachtjes tot het einde van de maand om de rest over te zetten.
Je wilt wel lekker bijdehand doen, maar dan moet je wel je feiten op een rijtje hebben natuurlijk.
[ Voor 62% gewijzigd door fiftyfive op 17-11-2005 23:59 ]
Verwijderd
Hoe kan jij nou met 3MB/S downloaden terwijl 20Mbit maximaal 2.5MB/S is?mdj84nl schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:25:

Verwijderd
Ik ben benieuwd na het lezen van al die upgrades.
Had het eigenlijk nog niet verwacht.
Zit zelf in centrale Rotterdam-... Dus zal nog wel een tijdje moeten wachten??
Had het eigenlijk nog niet verwacht.
Zit zelf in centrale Rotterdam-... Dus zal nog wel een tijdje moeten wachten??
58dB is wel een beetje heel veel danonsgeluk schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:32:
Ergens toch iets niet juist aangesloten, stuk kabel met veel demping. Stekkertje niet lekker ofzo.
Ik heb vandaag mij ipod 512mb shuffle ontvangen. Hulde Wanadoo \o/ 
En hij werkt ook nog!
En hij werkt ook nog!
enSayWhatAgain! schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:34:
[...]
Thnx voor je snelle reply. De bedoeling is namelijk om op 1 poort een switch te zetten, daar komen mn huisgenoten dan op. En op de andere poort komt mijn Linksys WRT54G, waar ik dan weer op zit.
Maar we hebben dan niet 1 groot gezamelijk netwerk begrijp ik?
Ik weet het, ik qoute mezelf. Maar m'n vraagjes staan al weer 4 paginaatjes terug (bij mij dan that is)SayWhatAgain! schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:03:
[...]
Begrijp ik hieruit dat het enkele dagen duurt voordat je weer internet hebt? Dus dat ik de 18e als ik overgezet ben, enkele dagen geen internet heb?

2 Mbit down en geen geintje, helaasVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:48:
[...]
Dude... 2 Mbit? Of 20 Mbit? Maak je een geintje?
Ik ben van 3300kbps effectief geupgrade naar 2100kbps effectief.
Ik heb eind oktober internet en telefonie via UPC opgezecht en meteen bij zowel KPN al Wanadoo abonnementen aangevraagd, dit ging totaal feillooz, echt een complimentje waard.
maar nu, ruim 2 weken in het bezit van wanadoo, komen de zorgen...
vanaf het moment dat ik de verbinding met Wanadoo hebben zijn dit mijn gegevens
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 512 Kb
DownStream 1024 Kb
Afname Dichtbij : 24.0 (dB)
Ver weg : 17.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 31 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0
Ik zou afgelopen 2 weken volgens mij op 4Mb downstream moeten zitten, maar oké, ik nam het voor lief en ging er vanuit dat bij de omzet naar adsl2+ alles wel goed zou komen... Iets te naief blijkbaar! ik zit nog steeds op 1Mb download en 0,5 upload.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? of moet ik mij door de helpdesk heen wringen?
maar nu, ruim 2 weken in het bezit van wanadoo, komen de zorgen...
vanaf het moment dat ik de verbinding met Wanadoo hebben zijn dit mijn gegevens
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 512 Kb
DownStream 1024 Kb
Afname Dichtbij : 24.0 (dB)
Ver weg : 17.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 31 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0
Ik zou afgelopen 2 weken volgens mij op 4Mb downstream moeten zitten, maar oké, ik nam het voor lief en ging er vanuit dat bij de omzet naar adsl2+ alles wel goed zou komen... Iets te naief blijkbaar! ik zit nog steeds op 1Mb download en 0,5 upload.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? of moet ik mij door de helpdesk heen wringen?
[ Voor 1% gewijzigd door jedego op 18-11-2005 03:06 . Reden: typefoutje ]
Baarn: Géén upgrade 
Jammer, had stiekem toch wel gehoopt dat ze elke nacht een aantal centrales deden.
Jammer, had stiekem toch wel gehoopt dat ze elke nacht een aantal centrales deden.
Jedego, het lijkt mij dat je Wanadoo Direct hebt en geen Family. 1024/512 hoort bij direct namelijk. Ik zou eens bellen met de helpdesk.
Het is Wanadoo ipv Wannadoo en kan de Livebox ook worden opgenomen? Of moeten alle Livebox mensen anders (-) niets invullen?fiftyfive schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:10:
Iedereen die overgezet is even de Afstand-Snelheidtest van Xandrios invullen aub.
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test
Ow ik bedoelde 2. Knoppen zit ook zo dicht bij elkaar als je moe bentVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:58:
[...]
Hoe kan jij nou met 3MB/S downloaden terwijl 20Mbit maximaal 2.5MB/S is?

Verwijderd
Nou, dan ben ik toch echt bang dat er iets in jouw intern netwerk fout zit, want je modem traint netjes op 20 Mbit.Birdie schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 01:35:
2 Mbit down en geen geintje, helaas
Ik ben van 3300kbps effectief geupgrade naar 2100kbps effectief.Ik ben diverse speedtests afgeweest en heb multithreaded downloaden geprobeerd. Alle resultaten lagen tussen 1900 en 2400kbps met 2100 als gemiddelde (ca. 2,05Mbps).
Verwijderd
Is er al meer bekent over de datum van updaten?
Of staan er geen datums vast, kijkt men of het allemaal blijft draaien/goed blijft draaien?
Of staan er geen datums vast, kijkt men of het allemaal blijft draaien/goed blijft draaien?
Verwijderd
En zijn er al meer mensen met een upgrade?
Hoop niet dat ze een paar dagen wachten tot de volgende upgrade en dat het dus echt gaat duren tot het eind van deze maand.
Hoop niet dat ze een paar dagen wachten tot de volgende upgrade en dat het dus echt gaat duren tot het eind van deze maand.
En welke centrales zijn er vandaag aan de beurt geweest? Geen idee om dit ergens bij te houden op een webpagina?fiftyfive schreef op donderdag 17 november 2005 @ 07:10:
Dit zijn dus de centrales die ge-upgrade zijn, als het goed is.
< lijst >
Zodra ik meer weet over nog een upgrade zal ik die hier posten.
Volgens de lijst paar pagina's terug, is baar overgeslagen. Ik snap het ook niet. Ik heb ook de hele lijst van de centrales nog niet gezien.BLADEZZ schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 07:23:
Baarn: Géén upgrade
[ Voor 36% gewijzigd door Bobje op 18-11-2005 09:59 ]
Afkorting van de centrale in Baarn is Brn. Het is niet overgeslagen, het komt nog.
Ik heb geen zin meer om dit topic te gaan volgen als het grootste gedeelte van de reacties bestaat uit gezeur dat hun verbinding niet is om gezet naar 20Mbit en wanneer ze aan de beurt zijn. Ik kijk een dag niet en er zijn 100 reacties bijgekomen. En daarvan vind ik te veel van hetzelfde. Dat je geen snelle verbinding hebt, terwijl je dicht bij een centrale woont hoeft niet vanzelf sprekend te zijn.. Kabels lopen bijna nooit rechtstreeks. En de kwaliteit van de kabels hoeft ook niet overal hetzelfde te zijn. We proberen wel 20 Mbit over een verbinding te sturen die eigenlijks is bedoelt om een spraak signaal van 3100 Hz breed te versturen.
Ik zit wel met een vraag die ik twee keer eerder heb gepost. Dus bij de derde keer ga ik van scheepsrecht uit.
Hoe bepaalt wanadoo wie welk IP krijgt. Ik gebruik namelijk niet de livebox. Maar een BBNED copperjet modem. Mijn modem en werkstation krijgen een IP van wanadoo. Maar mijn router krijgt geen IP. Dus heb ik het mac adres van mijn werkstation gecloned naar mijn router, en dan gaat het wel goed. Maar hoe weet Wanadoo dan het mac adres van mijn modem en mijn werkstation? En niet het mac adres van mijn router?
Ik zit wel met een vraag die ik twee keer eerder heb gepost. Dus bij de derde keer ga ik van scheepsrecht uit.
Hoe bepaalt wanadoo wie welk IP krijgt. Ik gebruik namelijk niet de livebox. Maar een BBNED copperjet modem. Mijn modem en werkstation krijgen een IP van wanadoo. Maar mijn router krijgt geen IP. Dus heb ik het mac adres van mijn werkstation gecloned naar mijn router, en dan gaat het wel goed. Maar hoe weet Wanadoo dan het mac adres van mijn modem en mijn werkstation? En niet het mac adres van mijn router?
'k heb vanochtend maar eindelijk toch de helpdesk gebeld en na wat overtuigingskracht gaan ze mij een nieuwe livebox opsturen.Mouse! schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:11:
Ik begin nu toch echt problemen te krijgen met de LiveBox. Zodra ik de livebox via de webinterface benader, loopt ie binnen 15 seconden vast. Ik kan dan nog wel surfen met m'n pc maar telefonie werkt niet meer en ik kan de livebox ook niet opnieuw benaderen.
[ Voor 3% gewijzigd door Mouse! op 18-11-2005 10:22 ]
......
Verwijderd
Ik heb ook die copperjet van bbned.4POX schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:12:
Ik heb geen zin meer om dit topic te gaan volgen als het grootste gedeelte van de reacties bestaat uit gezeur dat hun verbinding niet is om gezet naar 20Mbit en wanneer ze aan de beurt zijn. Ik kijk een dag niet en er zijn 100 reacties bijgekomen. En daarvan vind ik te veel van hetzelfde. Dat je geen snelle verbinding hebt, terwijl je dicht bij een centrale woont hoeft niet vanzelf sprekend te zijn.. Kabels lopen bijna nooit rechtstreeks. En de kwaliteit van de kabels hoeft ook niet overal hetzelfde te zijn. We proberen wel 20 Mbit over een verbinding te sturen die eigenlijks is bedoelt om een spraak signaal van 3100 Hz breed te versturen.
Normaal is de livebox je router en die heeft een vast macadres.
Als je een ander macadres wilt moet je hem een paar uur laten draaien op een ander macadres en dan veranderen ze hem vanuit wanadoo naar dat macadres. Om de zoveel uur heb je de gelegenheid om een ander macadres te gebruiken. Weet zo ook niet precies hoelang dat duurt.
Dus als je perse een ander macadres wilt ben je een paar uur offline.
offtopic: 6x macadress in een paar zinnen
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 10:30 ]
ik heb hetzelfde probleem misschien moet ik ook maar opbellen dan.Mouse! schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:21:
[...]
'k heb vanochtend maar eindelijk toch de helpdesk gebeld en na wat overtuigingskracht gaan ze mij een nieuwe livebox opsturen.
Inderdaad, er is een site (zie paar posts boven mijn vorige post) waar mensen hun snelheid kunnen invoeren. Als er een site zou zijn met de centrales die geupgrade zijn (of een lijst met de totale aantal centrales, dan kan iederen zien of hij/zij aan de beurt is zonder het topic vol te spammen. Ik wil wel een pagina bijhouden met de geupgrade centrales.4POX schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:12:
Verwijderd
maak hem aan zou ik zeggenBobje schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:39:
[...]
Inderdaad, er is een site (zie paar posts boven mijn vorige post) waar mensen hun snelheid kunnen invoeren. Als er een site zou zijn met de centrales die geupgrade zijn (of een lijst met de totale aantal centrales, dan kan iederen zien of hij/zij aan de beurt is zonder het topic vol te spammen. Ik wil wel een pagina bijhouden met de geupgrade centrales.
Ondanks dat sommige users gek worden van de vragen (
), ga ik het toch nog eens proberen.
Gisteren ben ik omgezet naar 20 mbit, maar ik ben eigenlijk nog niet boven de 10 uitgekomen, meestal blijft hij zelfs hangen rond de 500-600kb ps. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar het "waarom".
Situatieschets: Volgens de diverse metingen zit ik 455 meter van de centrale af.
Dit zijn de waarden die de livebox geeft:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 12.1 (dB)
Ver weg : 2.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0
De installatie is gedaan door een monteur, dus ik ga er vanuit dat het goed zit. Om er zeker van te zijn toch even 3 plaatjes:
(de draden die naar mn livebox gaan even met rood aangemerkt..)

Verder heb ik twee computers draadloos verbonden. 1 loopt via de USB 1 poort, dus daar verwacht ik niets van (via usb 2 krijg ik random vastlopers..).
Dande laptop. Die is met een 54mbit dlink kaart geloppeld en behaald volgens windows de volledige snelheid van 54mbit. MAAR ook deze komt niet boven de 500kb uit (meestal zelfs 300-400, de oude waardes).
De laptop heb ik voor de zekerheid ook evenmet een utp kabel (cross) gekoppeld aan de livebox. Hierbij kreeg ik dezelfde waarden. De snelheid van de laptop (het is een oud beestje) kan de bottleneck volgens mij niet zijn: hij heeft 4 jaar lang aan een 100mbit netwerk gehangen en haalde daar altijd wel 1.5 mb overdrachtssnelheid.
Heeft iemand een idee wat er mis is? Als ik maar weet wat er aan de hand is kan ik vrede hebben met de snelheid, maar niet weten waarom ik de snelheid niet haal stoort mij mateloos
Gisteren ben ik omgezet naar 20 mbit, maar ik ben eigenlijk nog niet boven de 10 uitgekomen, meestal blijft hij zelfs hangen rond de 500-600kb ps. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar het "waarom".
Situatieschets: Volgens de diverse metingen zit ik 455 meter van de centrale af.
Dit zijn de waarden die de livebox geeft:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 12.1 (dB)
Ver weg : 2.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0
De installatie is gedaan door een monteur, dus ik ga er vanuit dat het goed zit. Om er zeker van te zijn toch even 3 plaatjes:
(de draden die naar mn livebox gaan even met rood aangemerkt..)

Verder heb ik twee computers draadloos verbonden. 1 loopt via de USB 1 poort, dus daar verwacht ik niets van (via usb 2 krijg ik random vastlopers..).
Dande laptop. Die is met een 54mbit dlink kaart geloppeld en behaald volgens windows de volledige snelheid van 54mbit. MAAR ook deze komt niet boven de 500kb uit (meestal zelfs 300-400, de oude waardes).
De laptop heb ik voor de zekerheid ook evenmet een utp kabel (cross) gekoppeld aan de livebox. Hierbij kreeg ik dezelfde waarden. De snelheid van de laptop (het is een oud beestje) kan de bottleneck volgens mij niet zijn: hij heeft 4 jaar lang aan een 100mbit netwerk gehangen en haalde daar altijd wel 1.5 mb overdrachtssnelheid.
Heeft iemand een idee wat er mis is? Als ik maar weet wat er aan de hand is kan ik vrede hebben met de snelheid, maar niet weten waarom ik de snelheid niet haal stoort mij mateloos
Flickr PSN ID= cheironnl
Heb jij een lijst waar alle centrales op staan? Zou handig zijn
Zo.. knipcheiron schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:51:
Ondanks dat sommige users gek worden van de vragen (), ga ik het toch nog eens proberen.
.... blablabla ...met de snelheid, maar niet weten waarom ik de snelheid niet haal stoort mij mateloos
ik vind de kabel naar je livebox toch erg lang. Ik kan niet goed zien hoe het nou is aangesloten. Loopt er nou een draadje van dat punt (waar de telefonie binnenkomt) naar de Livebox en vanaf een andere poort van de Livebox weer terug naar dat punt?
Verwijderd
Volgens de status indicator word ik rond 18-11 (vandaag dus) omgezet van KPN Xs4all naar Wanadoo Family
Ben benieuwd \O/
Ben benieuwd \O/
Zou je eens willen testen met een 100Mbit kaartje en een normale UTP kabel? Je hebt immers problemen, je trained ENORM strak in (20000+) en je kan niet boven de 600 uitkomencheiron schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:51:
*KNIP<HEEL VERHAAL>KNIP*
Gewoon ff testen voor je eigen bestwil dus
edit:
HMMM, kzou het toch nog een keer testen met een paar andere bronnen (geeen speedtest!) en een laptop waarvan je weet dat ie met 2 vingers in z'n neus 10MB/s haalt.PS: Weet je dat je zelf OF een tikfout hebt gemaakt OF het antwoord al geeft? Oude laptop komt zo'n 18,5mb/s te kort
[ Voor 33% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-11-2005 11:53 ]

Ik wil ook een iPod, en ADSL 2

KPN heeft tegen mij gezegd dat mijn lijk woensdag 23 NOV opgeleverd gaat worden...
Wanneer kan ik op z'n vroegst wanadoo family aanvragen?
(3100mtr vanaf centrale)
(3100mtr vanaf centrale)
Damn it's good 2b a Tweaker!
Jouw lijk???spanx schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:10:
KPN heeft tegen mij gezegd dat mijn lijk woensdag 23 NOV opgeleverd gaat worden...
(3100mtr vanaf centrale)
Leuk tikfoutjespanx schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:10:
(3100mtr vanaf centrale)
Wat wil je hiermee bereiken? Denk je dat die mensen je op het hoofdkantoor jou gaan helpen?Bobje schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:00:
Het nummer van het hoofdbureau in Amsterdam is trouwens 020 - 535 59 90
Ik wil ook een iPod, en ADSL 2.
Een medewerker heeft gezegt dat ik dat nummer moest bellen. En Wanadoo komt gewoon die modelinge afspraak niet na. En daarvoor werd ik naar dat nummer doorverbonden.fiftyfive schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:19:
[...]
Wat wil je hiermee bereiken? Denk je dat die mensen je op het hoofdkantoor jou gaan helpen?
Wat wil je dan met je post bereiken. Nofi hoor, het topic is niet van jou...
[ Voor 12% gewijzigd door Bobje op 18-11-2005 12:29 ]
Die laptop heeft echt zeker 1,6 MB per seconde gehaald (er werd redelijk gebruik gemaakt van het netwerk op de hhsLinuX-TUX schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:46:
[...]
Zou je eens willen testen met een 100Mbit kaartje en een normale UTP kabel? Je hebt immers problemen, je trained ENORM strak in (20000+) en je kan niet boven de 600 uitkomen
Gewoon ff testen voor je eigen bestwil dus
edit:HMMM, kzou het toch nog een keer testen met een paar andere bronnen (geeen speedtest!) en een laptop waarvan je weet dat ie met 2 vingers in z'n neus 10MB/s haalt.
PS: Weet je dat je zelf OF een tikfout hebt gemaakt OF het antwoord al geeft? Oude laptop komt zo'n 18,5mb/s te kort
En ik heb op de laptop getest met een 10/100 mbit kaartje, en die begon heel hoopvol, maar zakte als een pudding in richting de 800.. Voor het testen van mn desktop met een utp kabel moet ik eerst een langere kabel halen
Overigens gebruik ik speedtest.bbned.nl en die 100mb file van versatel.
Even gekeken hoe het precies zit, het zit als volgt: vanuit isra punt een kabel naar de livebox. Van daar 1 kabel terug richting isra punt, maar hij gaat een kastje in. Vanuit dat kastje gaat hij naar de telefoon. Ik denk een connectortje ofzo...nitpicker schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:08:
[...]
Zo.. knip
ik vind de kabel naar je livebox toch erg lang. Ik kan niet goed zien hoe het nou is aangesloten. Loopt er nou een draadje van dat punt (waar de telefonie binnenkomt) naar de Livebox en vanaf een andere poort van de Livebox weer terug naar dat punt?
Flickr PSN ID= cheironnl
lijk = lijn voor degene die het nog NIET door hadden ...

Damn it's good 2b a Tweaker!
Dit is dus echt complete onzin en vrij wanhopig. Die mensen gaan jou sowieso niet helpen, want waarschijnlijk krijgen ze meer desperado's aan de lijn.Bobje schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:00:
. Ik krijg nu te horen dat de ADSL aanvraag (mirgatie), niet in het systeem van Wanadoo is gezet en ik dus geen iPod krijg. Ze kunnen ook niets voor mij betekenen, terwijl het een mondelinge overeenkomst was (zijn ook bindend). Ik heb elke helpdeskmedewerker aan de lijn gehad. Het nummer van het hoofdbureau in Amsterdam is trouwens 020 - 535 59 90
Ik wil ook een iPod, en ADSL 2.
Mijn verhaal is toch echt geen onzin. Als je me niet kan helpen, post dan niet. En een tweede bericht van een desperado dat dit onzin is, hoef ik ook niet.Lekkere Loempia schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:27:
[...]
Dit is dus echt complete onzin en vrij wanhopig. Die mensen gaan jou sowieso niet helpen, want waarschijnlijk krijgen ze meer desperado's aan de lijn.
Ik heb een mondelinge overeenkomst, en die zijn bindend. Door het toedoen van Wanadoo krijg ik geen ADSL en geen iPod (ook geen onzin). Enja, ik heb het nummer echt van een medewerker gekregen omdat diegene mij ook niet kon helpen.
Verwijderd
had al een tijdje terug een pdfje gepost met alle telnet commando's, gemist?LinuX-TUX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:45:
Nadat ik alles gereset heb (hij trained steeds in tussen de 15000 en 16000 dus dat is wel stabiel) heb ik een paar snelheidstestjes gedaan. Van de xs4all server haal ik met 1 thread 950 kB/s en met 2 threads 1580 kB/s. Van de bbned server haal ik met 1 thread al 1540 kB/s.Lightah schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:50:
Ook ik ben vandaag geupgrade (amf-c) en ik ben wel tevreden met de snelheid voor het geld, maar ik had stiekem wel iets meer verwacht
M'n stats zijn:
Upstream 1020 Kb
DownStream 15972 Kb
Afname Dichtbij : 24.7 (dB)
Ver weg : 7.4 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
Firmware 0xe200314
Zonder telefonie
1430 meter van de centrale
En daarmee haal ik een upload van 105-110 kb/s en een download van 900-1000 kb/s
Mijn vraag is of dat echt het maximum is voor mij (qua download uiteraard, upload is perfect)
Ik ben tevreden
The Unpredictable Striker!
Ik vind de kabel naar je Livebox vrij lang.. schat eens hoe lang die is??cheiron schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:25:
[...]
Even gekeken hoe het precies zit, het zit als volgt: vanuit isra punt een kabel naar de livebox. Van daar 1 kabel terug richting isra punt, maar hij gaat een kastje in. Vanuit dat kastje gaat hij naar de telefoon. Ik denk een connectortje ofzo...
Verwijderd
Het is allemaal vlekkeloos gegaanVerwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:28:
Volgens de status indicator word ik rond 18-11 (vandaag dus) omgezet van KPN Xs4all naar Wanadoo Family
Ben benieuwd \O/
Xs4all via netwerk KPN:
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,0 / 37,0
Wanadoo Family:
Afname Dichtbij : 31.5 (dB)
Waar zit 'm dat nou in? Als je dat rekensommetje toepast op de db waarden is de lijn in één klap 398meter korter geworden
Dikke kans dat het bij jou komt omdat de Wanadoo apparatuur gewoon nieuwer is en de bedrading ook, dus waarschijnlijk betere kwaliteit dan de lijntjes waar je tot nu toe op zat. Dat sommetje in de SP was ook maar een benadering.. als je het echt wilt weten.. laat dan een lijnmeting doen.. maarreh.. LB.. je hebt nu een snelle internet verbinding
Woei! Vanochtend geen verbinding meer. Livebox geinstalleerd et voila! Weer internet. Ook via de WRT54G aan de praat gekregen. Moet ik nog meer instellingen veranderen behalve password qua beveilinging? Staat niet echt veel in de handleiding daar over.
Dit zijn m'n waardes btw, nog wachten op de verhoging
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 10.5 (dB)
Ver weg : 8.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 25 (dB)
Ver weg : 23 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Is dat een beetje goed? Het aantal CRC fouten ligt ieg al een stuk lager dan bij ons oude ETech prul
Dit zijn m'n waardes btw, nog wachten op de verhoging
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 10.5 (dB)
Ver weg : 8.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 25 (dB)
Ver weg : 23 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Is dat een beetje goed? Het aantal CRC fouten ligt ieg al een stuk lager dan bij ons oude ETech prul
ja het is bij mij nog steeds fout met wanadoo 
ik zou op 1 november een opgeleverde lijn krijgen, ipv daarvan heb ik na diverse problemen nog steeds geen internet via wanadoo (alleen via de buren nu
)
Eerst was de lijn niet opgeleverd, daarna had ik 2 ipadressen?? (hoe verzinnen ze het he), daarna kwamen ze met dat er geen linesync was, die is er sinds gisteren, maar nu krijg ik nog steeds geen verbinding!!! argh!
ik zou op 1 november een opgeleverde lijn krijgen, ipv daarvan heb ik na diverse problemen nog steeds geen internet via wanadoo (alleen via de buren nu
Eerst was de lijn niet opgeleverd, daarna had ik 2 ipadressen?? (hoe verzinnen ze het he), daarna kwamen ze met dat er geen linesync was, die is er sinds gisteren, maar nu krijg ik nog steeds geen verbinding!!! argh!
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas
Scheisse ...Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:
[...]
had al een tijdje terug een pdfje gepost met alle telnet commando's, gemist?
Naja, avondje goed gevult met niets dus
Aan de andere kant, ligt het aan mij of staan daar VEEL meer commando's dan hier beschikbaar zijn, weet zelf bv dat er een paar dingen zijn weggehaalt met de nieuwe firmware, zoals "dirfs" in de http directory.
Is een leuk naslagwerk alleen NIET zo accuraat als de mijne
Jouwe is wel wat onderbouwder af en toe
Probeerde je toe te voegen, doe je wel aan MSN?
Don't worry, wil je alleen helpen met je lijntje
Ben geen horny bastard ... maar wel net zo gek, dan niet gekker dan jij

edit:
Ben komende 2 uur zelf weer niet bereikbaar, word geïnterviewed met m'n team [ Voor 39% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-11-2005 14:08 ]
"Orange (Wannadoo)" heb ik omgezet naar "Wanadoo (Orange)", en het modem "Wanadoo Livebox" is toegevoegdnitpicker schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 07:54:
[...]
Het is Wanadoo ipv Wannadoo en kan de Livebox ook worden opgenomen? Of moeten alle Livebox mensen anders (-) niets invullen?
Updaten van je entry kan door dezelfde entry nogmaals toe te voegen met een ander modem. Hij zal dan vanzelf herkennen dat het dezelfde lijn betreft, en vragen of de oude entry overschreven mag worden
Hedenmiddag met mn luie donder in de bekabeling gedoken en alles waar geen telefoon signaal op stond eraf gehakt et voilabjck schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 00:36:
[...]
58dB is wel een beetje heel veel dan
Ergens toch iets niet juist aangesloten, stuk kabel met veel demping. Stekkertje niet lekker ofzo.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 14280 Kb
Afname Dichtbij : 30.1 (dB)
Ver weg : 11.2 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 56
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 7
ES-teller van 1 dag 0
Snap nog steeds niets van de dB waardes, maar ik weet wel dat ik nu op 15Mb ingetraind ben. Kinderhand is snel gevuld
Sjeesus

[ Voor 14% gewijzigd door onsgeluk op 18-11-2005 15:50 ]
Er zit wat 'ruimte' in. Ook zie je dat een lijn op ADSL1 (G.DMT) andere waardes heeft dan met ADSL2+ op dezelfde koperlijn. Andere apparatuur aan één van beide kanten kan ook het al iets doen verschuiven.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:57:
[...]
Het is allemaal vlekkeloos gegaanADSL + telefonie werken beide prima. De demping op de lijn is bovendien 5,5 db lager, een behoorlijk verschil:
Xs4all via netwerk KPN:
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,0 / 37,0
Wanadoo Family:
Afname Dichtbij : 31.5 (dB)
Waar zit 'm dat nou in? Als je dat rekensommetje toepast op de db waarden is de lijn in één klap 398meter korter geworden
JIPPIE!
Net 15 meter utp crosscable gehaald, dat er tussen gedaan en hup 2100 kb per seconden downloaden
Nu alleen kijken of ik die kabel netjes weggewerkt krijg
Bedankt voor de hulp allemaal!
Net 15 meter utp crosscable gehaald, dat er tussen gedaan en hup 2100 kb per seconden downloaden
Nu alleen kijken of ik die kabel netjes weggewerkt krijg
Bedankt voor de hulp allemaal!
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Even een vraag. Ik heb het familyabonnement zonder telefonie. Als het goed is kan je anderen nu toch bellen als volgt? (Althans, wanneer ze wel voice in het modem hebben zitten, zoals de livebox) -->:
Bellen op IP adres
Elke modem/router heeft een WAN (Wide Area Network) en LAN (Local Area Network) zijde. Aan de WAN zijde zit een extern IP adres gekoppeld. Met een VoIP product van Draytek kunt u dit IP adres bellen.
Stel u heeft 131.131.131.0 als IP adres en een familielid in Amerika heeft 123.123.123.0 als IP adres. U kunt uw familielid dan op dit IP adres bellen.
Door op de telefoon, die aan het VoIP product is aangesloten, het volgende in te toetsen: #123*123*123*0# gaat bij uw familielid in Amerika het telefoontoestel over dat aan het VoIP product is aangesloten.
(De punt in het IP adres verandert in een * en een IP adres wordt voorafgegaan door een # en weer afgesloten met een #).
Vannacht de router maar een paar uur aan de verbinding houden. Ben wel blij met die copperjet.. Bij veel testen komt die als winnaar naar voren als het gaat om hoge snelheid intrainen. En ik heb geen last van eventuele QoS instellingen die de livebox schijnt te hebben. Nadeel is dat mijn copperjet wel last heeft van een sissend geluid. Maar dat schijnt met een kaarsvet truc op te lossen te zijn.Ik heb ook die copperjet van bbned.
Normaal is de livebox je router en die heeft een vast macadres.
Als je een ander macadres wilt moet je hem een paar uur laten draaien op een ander macadres en dan veranderen ze hem vanuit wanadoo naar dat macadres. Om de zoveel uur heb je de gelegenheid om een ander macadres te gebruiken. Weet zo ook niet precies hoelang dat duurt.
Dus als je perse een ander macadres wilt ben je een paar uur offline.
offtopic: 6x macadress in een paar zinnen
Ik heb zelf de copperket 816-2p. DIe heeft geen VoIP. Dus dat zal ook nooit werken. Plus ik heb geen telefonie bij Wanadoo. Ik doe alles via mobiele telefoon. Ik bel de mensen toch bijna alleen maar mobiel. De nieuwe uitvoeringen van de copperjet modems hebben wel het rekenvermogen voor VoIP. Ik weet neit of er al mensen zijn die de livebox firmware hebben doorgespit met een hex editor. Misschien kun je de wanadoo voip instellingen vinden en overnemen.@4POX:
Heb jij ook telefonie bij je wanadoo abbo en zoja werkt dat met de copperjet?
Verwijderd
Oke, maar als het goed is kun je wel IP <--> IP telefoneren. Daar hoef je toch geen instellingen voor aan te passen?4POX schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:50:
-- KNIP--
Ik weet neit of er al mensen zijn die de livebox firmware hebben doorgespit met een hex editor. Misschien kun je de wanadoo voip instellingen vinden en overnemen.
Edit: Iemand met een livebox die ik even op zijn IP kan bellen om het te testen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 17:14 ]
Ga je gang, neem aan dat je gewoon belt middels PC naar een bepaalde port?Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:54:
[...]
Oke, maar als het goed is kun je wel IP <--> IP telefoneren. Daar hoef je toch geen instellingen voor aan te passen?
Edit: Iemand met een livebox die ik even op zijn IP kan bellen om het te testen?
Zie m'n site (nslookup) van http://gidelux.homelinux.org
Zou natuurlijk zeer stoer zijn als je ook gewoon via skype ofzo iemand op z'n telefoon kan bellen en dat die nummermelder helemaal op tilt slaat ... of op "god" zetten
Snelheidstesten van mij middels FTP naar xs4all:
1 thread:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [17:39:23] [R] Opening data connection IP: 194.109.21.26 PORT: 1252 [17:39:23] [R] RETR 100mb.bin [17:39:23] [R] 150 Opening BINARY mode data connection for 100mb.bin (104857600 bytes) [17:40:53] [R] 226 Transfer complete. [17:40:53] Transferred: 100mb.bin 100.00 MB in 1 minutes 30 seconds (1,135.8 KB/s) [17:40:53] Transfer queue completed [17:40:53] Transferred 1 file totaling 100.00 MB in 1 minutes 31 seconds (1,135.8 KB/s) |
2 threads tegelijk:
Venster 1
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [17:36:12] [R] Opening data connection IP: 194.109.21.26 PORT: 3630 [17:36:12] [R] RETR 100mb.bin [17:36:12] [R] 150 Opening BINARY mode data connection for 100mb.bin (104857600 bytes) [17:37:50] [R] 226 Transfer complete. [17:37:50] Transferred: 100mb.bin 100.00 MB in 1 minutes 38 seconds (1,041.7 KB/s) [17:37:50] Transfer queue completed [17:37:50] Transferred 1 file totaling 100.00 MB in 1 minutes 39 seconds (1,041.7 KB/s) |
Venster 2
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [17:36:18] [R] Opening data connection IP: 194.109.21.26 PORT: 3662 [17:36:18] [R] RETR 100mb.nul [17:36:18] [R] 150 Opening BINARY mode data connection for 100mb.nul (104857600 bytes) [17:37:56] [R] 226 Transfer complete. [17:37:56] Transferred: 100mb.nul 100.00 MB in 1 minutes 38 seconds (1,043.2 KB/s) [17:37:56] Transfer queue completed [17:37:56] Transferred 1 file totaling 100.00 MB in 1 minutes 39 seconds (1,043.2 KB/s) |
Dat het 20Mbit effectief kan zijn, is wel duidelijk, maar waarom niet aan 1 lijntje
MTU:
PC,eth0,vif0,mer0 = 1500
edit:
Linux servertje zegt hetzelfde code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| root@gidelux:/home/gideon# wget ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin --17:41:36-- ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin => `100mb.bin' Resolving ftp.xs4all.nl... 194.109.21.26 Connecting to ftp.xs4all.nl|194.109.21.26|:21... connected. Logging in as anonymous ... Logged in! ==> SYST ... done. ==> PWD ... done. ==> TYPE I ... done. ==> CWD /pub/test ... done. ==> PASV ... done. ==> RETR 100mb.bin ... done. Length: 104,857,600 (100M) (unauthoritative) 100%[================================================================================================================>] 104,857,600 1.11M/s ETA 00:00 17:43:06 (1.11 MB/s) - `100mb.bin' saved [104857600] |
[ Voor 92% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-11-2005 19:01 ]
Verwijderd
hoe kan je je verbinding hoger intrainen? of kan dat niet..
Ik las wel iets een tijd terug (kan niet meer vinden
) met dat iemand in zijn Livebox hogere waardes aantrof dan hij eigenlijk downloadde.. iemand wees hem toen op een script om de communicatie tussen livebox<> pc te verbeteren oid en toen ging het ook inderdaad sneller..
weet iemand nog wat dit was? wil dit graag installeren op mijn pc zodra de livebox hangt (wachten nog steeds op een monteur voor hoofdaansluiting
)
Ik las wel iets een tijd terug (kan niet meer vinden
weet iemand nog wat dit was? wil dit graag installeren op mijn pc zodra de livebox hangt (wachten nog steeds op een monteur voor hoofdaansluiting
Meestal begint 't met de bel: is de aansluitfactor (fors) overschreden, dan zullen niet alle toestellen meer normaal rinkelen (of wat ze vandaag de dag maar doen).Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:15:
[...]
Apeldoorn.. geupgrade op 15e, 16e of 17e.n00bs schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:32:
[...]
Leuk om te vermelden op welke centrale je zitik wil wel weten bij welke LETTER van het alfabet wij nu zijn.
Verwijderd
Nee ik wil met mijn analoge telefoon bellen naar jouw IP. Wanneer ik dusLinuX-TUX schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:31:
[...]
Ga je gang, neem aan dat je gewoon belt middels PC naar een bepaalde port?
Zie m'n site (nslookup) van http://gidelux.homelinux.org
- KNIP-
doe, dan zou bij een normaal modem met een FXS poort (waar je de normale analoge telefoon op aansluit) jouw telefoon over moeten gaan.#85*147*44*80#
Of ik moet iets over het hoofd zien.
Helaas hoor ik bij jou geen telefoon overgaan.
Dat betekent automatisch dat die snelheid ook beschikbaar is? D.w.z. je kunt niet een te hoge snelheid hebben staan waardoor je alleen een bak fouten binnen krijgt? -- Ik kom van een Chello lijn die er regelmatig (goed aantoonbaar) uit lag tussen modem en verderop, waarbij de helpdesk ook telkens weer m'n pc overhoop wilde hebben. Vandaar de sterke behoefte dat "echt" uit te willen sluiten alvorens locaal verder te testen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 08:45:
[...]
Nou, dan ben ik toch echt bang dat er iets in jouw intern netwerk fout zit, want je modem traint netjes op 20 Mbit.
Mijn "interne netwerk" is één cross cable naar 't 10Mbps nicje in m'n computer. Met Chello (4/1 of 5/1) deed die het prima (als ik verbinding had haalde ik de snelheden ook) en daarnaast snap ik niet goed waarom het dan langzamer geworden zou zijn als de verbinding verderop juist sneller is geworden. Anderszins: toen ik het nicje op full duplex zette (Chello wilde altijd 10Mbps half) liep gelijk m'n LiveBox vast.. ze mogen elkaar niet echt dus.
Van die netwerk-logica snap ik dus geen zak. Je zou toch denken dat je met een 10Mbps kaart ook gewoon (bijna) 10Mbps data kunt verplaatsen?
Verwijderd
Op dit moment zijn mijn lijnspecificaties als volgt. Omdat ik dacht dat de snelheid wel hoger moet kunnen (zit circa 2 km van de centrale af in Breda) heb ik de helpdesk even gebeld. Deze heeft de lijn nagekeken en hij kon in zijn systeem zien dat er nog aan de lijn gewerkt wordt. En dat dit pas de eerste fase is van de verhogingen.
Dus er is hoop voor alle mensen die al omhoog zijn gegaan en nog klachten hebben over hun snelheid!
Dus er is hoop voor alle mensen die al omhoog zijn gegaan en nog klachten hebben over hun snelheid!
- Status ADSL-lijn Verbonden
- ADSL standaard G992_5_A
- Upstream 1020 Kb
- DownStream 10652 Kb
- Afname Dichtbij : 37.5 (dB)
- Ver weg : 16.0 (dB)
- SNR-marge Dichtbij : 2 (dB)
- Ver weg : 11 (dB)
- HEC-teller 39529
- Firmware 0xe200314
- ES-teller van 15 min 0
- CRC-fouten 8627
- ES-teller van 1 dag 0
Sorry hoor maar dan ben je goed genept door die helpdeskmedewerker. Er zijn geen fases in het doorvoeren van de snelheidsverhogingen. Je word gewoon simpel overgezet op een ander DSLAM profiel en dat is alles.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:43:
Op dit moment zijn mijn lijnspecificaties als volgt. Omdat ik dacht dat de snelheid wel hoger moet kunnen (zit circa 2 km van de centrale af in Breda) heb ik de helpdesk even gebeld. Deze heeft de lijn nagekeken en hij kon in zijn systeem zien dat er nog aan de lijn gewerkt wordt. En dat dit pas de eerste fase is van de verhogingen.
- Status ADSL-lijn Verbonden
- ADSL standaard G992_5_A
- Upstream 1020 Kb
- DownStream 10652 Kb
- Afname Dichtbij : 37.5 (dB)
- Ver weg : 16.0 (dB)
- SNR-marge Dichtbij : 2 (dB)
- Ver weg : 11 (dB)
- HEC-teller 39529
- Firmware 0xe200314
- ES-teller van 15 min 0
- CRC-fouten 8627
- ES-teller van 1 dag 0
Trouwens jou waardes vind ik normaal voor een afstand van 2km. Je kan proberen een korter kabeltje te gebruiken vanaf je ISRA naar je livebox.
OK, ik heb nu de livebox via een ethernetkabel aangesloten en het internet werkt ook (getuige dit bericht).
Nu is mijn vraag, aangezien ik een Asus a8n sli Premium heb, welke netwerk adapter is beter, de onboard Nvidia, of de Marvel yukon??? en zal dit iets uitmaken in snelheid of ping?
Nu is mijn vraag, aangezien ik een Asus a8n sli Premium heb, welke netwerk adapter is beter, de onboard Nvidia, of de Marvel yukon??? en zal dit iets uitmaken in snelheid of ping?
Een aanvulling voor de mensen zonder "telefony" van Wanadoo(zoals ik) die de Livebox niet bij de ISR point willen hebben of hoe kan je telefoon niet op de livebox aansluiten.
ISR punt---------kabel naar een gewone telefoon splitter(2.50 bij Formido) daarna een kabel naar Livebox en de 2de kabel naar een ADSL splitter (van je oude modem) en van de ADSL splitter in de telefoon.
Bij mij (750 m van de centrale) leidt tot GEEN snelheid verlies.
Een tevreden klant van Wanadoo
.
ISR punt---------kabel naar een gewone telefoon splitter(2.50 bij Formido) daarna een kabel naar Livebox en de 2de kabel naar een ADSL splitter (van je oude modem) en van de ADSL splitter in de telefoon.
Een tevreden klant van Wanadoo
orryn
Ik heb dat dus ook, maar alleen naar de ftp van xs4all. Naar andere ftp's haal ik wel met 1 draadje gewoon de snelheid die ik ongeveer kan halen.
Ik heb gewoon de kabel van de oude modem in de Livebox geprikt, met de oude adsl splitter er tussen. Maar dat moet dus eigenlijk anders? Laat je nu 1 aansluiting vanje oude adsl splitter leeg?orryn schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:56:
Een aanvulling voor de mensen zonder "telefony" van Wanadoo(zoals ik) die de Livebox niet bij de ISR point willen hebben of hoe kan je telefoon niet op de livebox aansluiten.
Een tevreden klant van Wanadoo.
@LinuX-TUX:
Je script om de firewall te configureren werkt volgens mij alleen als je via UTP aangesloten bent (ik zie allemaal verwijzingen naar 192.168.1.1). Ik heb geen draden in m'n huis liggen (ik heb de draadloze variant) en dan kom je automatisch in de range 192.168.3....
Kun je het script ook aanpassen zodat het instellen ook werkt vanaf een draadloze verbinding?
Je script om de firewall te configureren werkt volgens mij alleen als je via UTP aangesloten bent (ik zie allemaal verwijzingen naar 192.168.1.1). Ik heb geen draden in m'n huis liggen (ik heb de draadloze variant) en dan kom je automatisch in de range 192.168.3....
Kun je het script ook aanpassen zodat het instellen ook werkt vanaf een draadloze verbinding?
Just learnin' to tweak
Die splitter moet je helemaal weghalen, er zit al een splitter IN de livebox.SayWhatAgain! schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:29:
[...]
Ik heb gewoon de kabel van de oude modem in de Livebox geprikt, met de oude adsl splitter er tussen. Maar dat moet dus eigenlijk anders? Laat je nu 1 aansluiting vanje oude adsl splitter leeg?
Dus direct de telefoonkabel in de livebox prikken zonder splitter ertussen.
[ Voor 9% gewijzigd door elKnurrie op 18-11-2005 21:34 ]
En als je dat niet doet? Ik heb nooit anders gehad...jurjendt schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 21:34:
[...]
Die splitter moet je helemaal weghalen, er zit al een splitter IN de livebox.
Dus direct de telefoonkabel in de livebox prikken zonder splitter ertussen.

Gewoon weghalen die splitter. Je split de splitter..................MensionXL schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 21:38:
[...]
En als je dat niet doet? Ik heb nooit anders gehad...
Je kan vanaf een draadloze verbinding 192.168.3.x ook gewoon de 192.168.1.1 bereiken. Wired is het ook 192.168.5.x of 192.168.6.x oid. Omdat dat allemaal de livebox is.NeoXP schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 21:26:
@LinuX-TUX:
Maar op de splitter zit ook gewoon de huistelefoon, heb geen telefonie namenlijk van Wanadoo.MindedRaptor schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 21:48:
[...]
Gewoon weghalen die splitter. Je split de splitter..................
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 14660 Kb (14844)
Afname Dichtbij : 28.4 (dB) (28.3)
Ver weg : 9.9 (dB) (9.8)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB) (7)
Ver weg : 13 (dB) (12)
HEC-teller 1
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 760
ES-teller van 1 dag 0
Volgens de postcodecheck zit ik op 1461 meter van de centrale.
Testbestanden van BBNED (zowel 32MB als 100MB) haal ik binnen met gemiddeld 1340 KB/s.
De waarden die in bovenstaande ADSL-statistieken tussen haakjes staan zijn de waarden van de 2e test.
Mijn configuratie: vanuit ISRA standaard telefoonkabel naar aansluitdoos en van daaruit weer naar de LB, totale lengte van de kabel ongeveer 25 meter. Voor de 2e test ben ik vanuit de ISRA m.b.v. een (standaard)haspel met een lengte van 15 meter (ik heb niet korter) rechtstreeks naar de LB gegaan.
Nu weet ik wel dat je wordt geacht om de LB zo dicht mogelijk bij de ISRA te monteren, maar eigenwijs als ik ben ( en gemakzuchtig zodat ik geen gat in de vloer hoef te boren om de hemelsbrede afstand tussen ISRA en PC/LB van 3 meter te overbruggen ) heb ik dat dus niet gedaan. En het werkt ook nog zonder problemen.
En dan nu mijn vragen voor met name bjck en nitpicker:
wat betekenen die CRC-fouten ??
heb ik er voordeel bij als ik de LB bij de ISRA zou monteren en van daaruit met UTP-kabel naar mijn switch zou gaan ??
heb ik er voordeel bij als ik vanuit de ISRA rechtstreeks naar de LB zou gaan met bijv. shielded telefoonkabel ??
De hamvraag: theoretisch gezien doe ik alles fout en toch heb ik geen problemen, hoe kan dat ?
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 14660 Kb (14844)
Afname Dichtbij : 28.4 (dB) (28.3)
Ver weg : 9.9 (dB) (9.8)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB) (7)
Ver weg : 13 (dB) (12)
HEC-teller 1
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 760
ES-teller van 1 dag 0
Volgens de postcodecheck zit ik op 1461 meter van de centrale.
Testbestanden van BBNED (zowel 32MB als 100MB) haal ik binnen met gemiddeld 1340 KB/s.
De waarden die in bovenstaande ADSL-statistieken tussen haakjes staan zijn de waarden van de 2e test.
Mijn configuratie: vanuit ISRA standaard telefoonkabel naar aansluitdoos en van daaruit weer naar de LB, totale lengte van de kabel ongeveer 25 meter. Voor de 2e test ben ik vanuit de ISRA m.b.v. een (standaard)haspel met een lengte van 15 meter (ik heb niet korter) rechtstreeks naar de LB gegaan.
Nu weet ik wel dat je wordt geacht om de LB zo dicht mogelijk bij de ISRA te monteren, maar eigenwijs als ik ben ( en gemakzuchtig zodat ik geen gat in de vloer hoef te boren om de hemelsbrede afstand tussen ISRA en PC/LB van 3 meter te overbruggen ) heb ik dat dus niet gedaan. En het werkt ook nog zonder problemen.
En dan nu mijn vragen voor met name bjck en nitpicker:
wat betekenen die CRC-fouten ??
heb ik er voordeel bij als ik de LB bij de ISRA zou monteren en van daaruit met UTP-kabel naar mijn switch zou gaan ??
heb ik er voordeel bij als ik vanuit de ISRA rechtstreeks naar de LB zou gaan met bijv. shielded telefoonkabel ??
De hamvraag: theoretisch gezien doe ik alles fout en toch heb ik geen problemen, hoe kan dat ?
't gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit
Dit topic is gesloten.