Weten insiders misschien wanneer de volgende centrales, dus in mijn geval met de S in het alfabet geupgrade worden? Nipticker misschien
Verwijderd
Volgens mij is tie al vrij kort, maar ik ga het vanavond meteen even checken. ISRA is toch het punt waar de lijn het huis binnenkomt, of niet?Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 08:57:
[...]
Je SNR marge dichtbij en verweg zijn misschien wat aan de lage kant.
Dit kun je oplossen door een zo kort mogelijke verbinding tussen je isra en adsl router (livebox) te maken. (Ik bedoel dan rond de 30 cm)
Mensen kunnen jullie de stad of dorp waar jullie wonen erbij zetten als jullie over zijn op ADSL2+?
Ik woon trouwens in Eindhoven.
Ik neem aan dat jullie de 100MB file downen en even kijken hoe lang ie er over doet? Wat dat snelheidsmetertje is echt naadje. Ik haal hem in 60s binnen, dus 1,67 MB/s. Best netjes voor 1000m van de centrale 
Edit: zou die regfile van Kryz nog wat helpen? Ik bedoel: heeft het altijd nut om die uit te voeren?
Edit: zou die regfile van Kryz nog wat helpen? Ik bedoel: heeft het altijd nut om die uit te voeren?
[ Voor 20% gewijzigd door SayWhatAgain! op 22-11-2005 10:11 ]
Verwijderd
als me el cheapo switch er tussen zit kom ik niet boven de 400 kb, wel raar opzich bestanden uitwisselen tussen mijn pc's gaat wel snel
???
zonder mijn switch er tussen ben ik nu lekker aan het downloaden met 1,7 mb / sec.
niet verwacht van eweka maargoed
zonder mijn switch er tussen ben ik nu lekker aan het downloaden met 1,7 mb / sec.
niet verwacht van eweka maargoed
Verwijderd
Haarlem ook gedaan..het gaat nu snel.
Geen nader bericht over gehad, maar dat boeit niet.
Geen nader bericht over gehad, maar dat boeit niet.
Verwijderd
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19936 Kb
Afname Dichtbij : 12.0 (dB)
Ver weg : 2.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag
BBspeedtest 100MB file constant 1.8MB/s
Zit in landgraaf Wanadoo houdt zich idd aan hun beloftes,zowel lijnoplevering,levering I-pod en nu de snelheidsverhoging allemaal netjes op tijd.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19936 Kb
Afname Dichtbij : 12.0 (dB)
Ver weg : 2.1 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag
BBspeedtest 100MB file constant 1.8MB/s
Zit in landgraaf Wanadoo houdt zich idd aan hun beloftes,zowel lijnoplevering,levering I-pod en nu de snelheidsverhoging allemaal netjes op tijd.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 10:29 ]
Hoe lang duurt het voordat je je pakket in huis hebt?
Ik wil graag voor de kerst vakantie helemaal klaar zijn...
23 nov. (morgen) word mijn kpn telefoon lijn opgeleverd.
Weet iemand misschien of / wanneer er nieuwe acties komen (zoals de Ipod iod)
Damn it's good 2b a Tweaker!
Interne meter werkt wel goed, [CTRL+ALT+DEL], tabblad Network, en even een kolom toevoegen met bytes send per interval, of natuurlijk received.SayWhatAgain! schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:08:
Ik neem aan dat jullie de 100MB file downen en even kijken hoe lang ie er over doet? Wat dat snelheidsmetertje is echt naadje. Ik haal hem in 60s binnen, dus 1,67 MB/s. Best netjes voor 1000m van de centrale
Divide and conquer.
Schijnt dat er donderdag bekend word gemaakt welke nieuwe actie er komtspanx schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:24:
Hoe lang duurt het voordat je je pakket in huis hebt?
* duderuud zit in Ede, ben heel benieuwd of die centrale ook is omgezet, vanavond eens testen
Is geen nadeel van ADSL maar van TCP/IP. Je hebt controle pakketen en die worden vertraagd als je upstream of downstream helemaal vol zit (of bijna vol zit).1300A schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:52:
Ik ben nu ook overgezet, 13 mbit ongeveer en upload 1 mbit, maar als ik met 95 kb/s aan het uploaden bent terwijl de max ongeveer 110 is die ik kan halen dan gaan me downloadsnelheden wel zo naar beneden eerst haal ik ongeveer 1,2 MB/s en daarna zakt de snelheid naar 600 kb/s. Zelfs als ik m'n upload verlaag naar 75 dan gebeurt dat
Je ziet ook dat bij 800KByte/s downloaden je al ~22KByte/s upstream verkeer hebt door enkel de controle pakketten.
[ Voor 46% gewijzigd door bjck op 22-11-2005 10:29 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:45:
... Voorlopig heb ik volgens mij gelijk aangezien hij flink heeft geedit in de afgelopen posts die hij heeft gedaan.

what's in a name..Pim. schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:56:
Ik zie hier een discussie die in de derde persoonsvorm wordt gevoerd over iemand die gewoon regelmatig dit forum leest
nitpicker: als je het vervelend vindt om individuele vragen te beantwoorden zet dat hier even neer, anders heb je voor je het weet mischien een nieuw helpdesktopic aan je broek
btw. ik vond het niet vervelend, justed wanted to help.
Die is al wel beter, maar gaat ook steeds op en neer tussen 1200 en 2000 KB/s. Maar goed, ik neem aan dat als je MB deelt door tijd dat je wel op een representatieve waarde komt.wimpie schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:25:
[...]
Interne meter werkt wel goed, [CTRL+ALT+DEL], tabblad Network, en even een kolom toevoegen met bytes send per interval, of natuurlijk received.
Edit: en als Eweka weer ff gaat meewerken kan ik dat ook meteen ff testen.
[ Voor 8% gewijzigd door SayWhatAgain! op 22-11-2005 10:38 ]
Zeker. Door te delen krijg je een gemiddelde waarde, de wisselende snelheid zoals jij beschrijft zal een realtime snelheid zijn. Probeer eens wat verschillende hosts, er zullen vast wel een paar zijn die steady een flinke snelheid kunnen doorpompen.SayWhatAgain! schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:36:
[...]
Die is al wel beter, maar gaat ook steeds op en neer tussen 1200 en 2000 KB/s. Maar goed, ik neem aan dat als je MB deelt door tijd dat je wel op een representatieve waarde komt.
Edit: en als Eweka weer ff gaat meewerken kan ik dat ook meteen ff testen.
ftp.xs4all.nl/pub/test haalde ik met 1 thread ~750KB/s, met twee threads al 1,25 MB/s.
Divide and conquer.
Eh, hoe/waar stel ik het aantal threads in?
Verwijderd
Hoogeveen is vanacht ook omgezet
Ik zit op zo'n 2500 meter van de centrale en haal toch nog zo'n 950kb/s. Valt me erg mee, ik had op minder gerekend op zo'n afstand... Hier m'n waardes:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9880 Kb
Afname Dichtbij : 39.6 (dB)
Ver weg : 15.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 619
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 55
ES-teller van 1 dag 0
Ik zit op zo'n 2500 meter van de centrale en haal toch nog zo'n 950kb/s. Valt me erg mee, ik had op minder gerekend op zo'n afstand... Hier m'n waardes:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9880 Kb
Afname Dichtbij : 39.6 (dB)
Ver weg : 15.9 (dB)
HEC-teller 619
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 55
ES-teller van 1 dag 0
Met ''thread'' wordt bedoeld het aantal gelijktijdige downloads. Door twee files tegelijk te downloaden vanaf en bepaalde server, download je met twee ''threads''.SayWhatAgain! schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:03:
Eh, hoe/waar stel ik het aantal threads in?
Duszzz, het is nog vroeg he...Chutney schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:11:
[...]
Met ''thread'' wordt bedoeld het aantal gelijktijdige downloads. Door twee files tegelijk te downloaden vanaf en bepaalde server, download je met twee ''threads''.

Okay, met 2 threads haal ik 1900KB/s als meest terugkerende maximum (waar ie ook even rond blijft hangen) Niets meer aan doen dus
[ Voor 24% gewijzigd door SayWhatAgain! op 22-11-2005 11:17 ]
Inderdaad, zo bedoelde ik het. Wat je ook kunt doen is een downloadmanager gebruiken zoals Getright. Deze start dan wel meerdere threads voor één bestand. Dan download hij verschillende delen van een file van verschillende, of dezelfde locatie(s).Chutney schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:11:
[...]
Met ''thread'' wordt bedoeld het aantal gelijktijdige downloads. Door twee files tegelijk te downloaden vanaf en bepaalde server, download je met twee ''threads''.
Divide and conquer.
boehoe...wanneer zijn ze nou is bij N
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
Ook snelheidsverhoging gehad. Maar ik heb alleen maar problemen? Haalde normaal altijd zonder problemen de 400k/s. Heb wel eens wat gelezen dat als de snelheid hoger word de bekabeling ook belangrijk is maar ik haal nu nog niet eens 200k/s meer? Heb de modem een paar keer gereset maar dat helpt niet. Het enige wat ik kan zien is dat de crc fouten heel hard oplopen. Als iemand weet wat te doen dan hoor ik het graag. Hieronder even de waardes van de livebox.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 16384 Kb
Afname Dichtbij : 23.2 (dB)
Ver weg : 8.1 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 40230
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5823
ES-teller van 1 dag 0
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 16384 Kb
Afname Dichtbij : 23.2 (dB)
Ver weg : 8.1 (dB)
HEC-teller 40230
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5823
ES-teller van 1 dag 0
Verwijderd
Nu met Wanadoo aan de lijn. Gezellig! Al 20 mins bezig, maar ze zeggen dat het voor de jaarwisseling zal zijn. Maw: Ze weten het daar ook niet concreet, want hoe het nu gaat, al bij H, dan zal het wel eerder zijn.vr6-only schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:35:
boehoe...wanneer zijn ze nou is bij N
Ik wil mijn Ipod!
Verwijderd
Hoofddorp heeft ook verhoging gekregen! 
Download alleen 'maar' met 700kb's
Hoe komen jullie aan dat hele rijdje met geluid enzo?
edit. kijk net in me Livebox config. ADSL verbinding.
download 7946 upload 1024.
Zijn ze dan nog bezig ofzo?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 11:50 ]
Hehe dan ga ik toch gelijk krijgen dat ze pas ergens begin feb 2006 klaar zijnVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:40:
[...]
Nu met Wanadoo aan de lijn. Gezellig! Al 20 mins bezig, maar ze zeggen dat het voor de jaarwisseling zal zijn. Maw: Ze weten het daar ook niet concreet, want hoe het nu gaat, al bij H, dan zal het wel eerder zijn.
Ik wil mijn Ipod!
geavanceerd, statistieken, adsl statistieken.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:48:
Maarja.. die rijtjes hoeven van mijn part alleen genoemd te worden wanneer er problemen zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-11-2005 11:50 ]
Inloggen op LB, Geavanceerd, Statistieken, ADSL Statistieken.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:48:
De mijne:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19596 Kb
Afname Dichtbij : 20.1 (dB)
Ver weg : 5.1 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 58818
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1869
ES-teller van 1 dag 0
Valt me op dat er ineens weer CRC fouten zijn. Was voor de upgrade niet.
Verwijderd
Vaag ik heb dan dit: (let op de 7964 download, zijn ze dan nog bezig ofzo? Hebben meerdere dit?)
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7964 Kb
Afname Dichtbij : 41.3 (dB)
Ver weg : 17.7 (dB)
HEC-teller 14859
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2462
ES-teller van 1 dag 0
Afstand van centrale: 2683 meter.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7964 Kb
HEC-teller 14859
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2462
ES-teller van 1 dag 0
De lijn is nu ''wide-open'', dus het maximale waarde die te halen zijn via ADSL2+. Waardoor er meer CRC errors op de lijn krijgt.SayWhatAgain! schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:52:
[...]
Valt me op dat er ineens weer CRC fouten zijn. Was voor de upgrade niet.
Zou je cappen op 10Mbit (bijv), dan zal je zien dat je een stuk minder/geen CRC"s tegen komt.
Waarschijnlijk is dit de maximale snelheid die te behalen is op jou lijn, gezien de hoge DB waardes (afname dichtbij) en de afstand. Kijk even naar de bekabeling? Korte telefoonlijn tussen ISRA->splitter en van splitter naar modem?Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:54:
Vaag ik heb dan dit: (let op de 7964 download, zijn ze dan nog bezig ofzo? Hebben meerdere dit?)
Upstream 1020 Kb
DownStream 7964 Kb
[ Voor 47% gewijzigd door Chutney op 22-11-2005 11:59 ]
Volgens heb ik van al die snelheidsverhogingen de minste gekregen
Mijn 4mb lijn is om gezet naar 6 mb lijn
volgens de postcode check zit ik zo een 2 km van de centrale
Zou ik iets aan me bedrading moeten doen of heb ik gewoon pech?
Kan iemand mij ook vertellen waarom die afname dichtbij ineens na de verhoging van 24.5 naar 32.5 is gesprongen?
Mijn 4mb lijn is om gezet naar 6 mb lijn

Status ADSL-lijn Verbonden |
ADSL standaard G992_5_A |
Upstream 1020 Kb |
DownStream 5828 Kb |
Afname Dichtbij : 32.5 (dB) |
Ver weg : 12.6 (dB) |
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB) |
Ver weg : 11 (dB) |
HEC-teller 3 |
Firmware 0xe200314 |
ES-teller van 15 min 0 |
CRC-fouten 6 |
ES-teller van 1 dag 0 |
volgens de postcode check zit ik zo een 2 km van de centrale
Zou ik iets aan me bedrading moeten doen of heb ik gewoon pech?
Kan iemand mij ook vertellen waarom die afname dichtbij ineens na de verhoging van 24.5 naar 32.5 is gesprongen?
Verwijderd
Vandaag aangesloten (overstap van Tiscali naar Wanadoo). Zonder noemenswaardige uitval (ca. 20 min). De livebox eerst op ca. 5 meter van het irsa punt gezet met de volgende waarden:
Status ADSL-lijn GEACTIVEERD
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 18920 Kb
Afname Dichtbij: 17.4 (dB)
Ver weg: 4.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 8 (dB)
Ver weg: 14 (dB)
HEC-teller 5096
Firmware 0xa040b19
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 392
ES-teller van 1 dag 0
Daarna met het bijgeleverde kabeltje dicht bij het isra punt. Waarden:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 19384 Kb
Afname Dichtbij : 16.6 (dB)
Ver weg : 4.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Na een uurtje of twee en een reset werkt ook de voip telefonie
Van Giganews haal ik een downloadsnelheid van ca.1600 KB/s
Aantal connecties verhoogd naar 10 en kom nu op 1785 KB/s Tevens een SMC (wireless) router er tussen gehangen.
Afstand centrale 697m (Asd-c)
Kortom: een zeer tevreden Wanadoo klant.
Status ADSL-lijn GEACTIVEERD
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 18920 Kb
Afname Dichtbij: 17.4 (dB)
Ver weg: 4.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 8 (dB)
Ver weg: 14 (dB)
HEC-teller 5096
Firmware 0xa040b19
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 392
ES-teller van 1 dag 0
Daarna met het bijgeleverde kabeltje dicht bij het isra punt. Waarden:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 19384 Kb
Afname Dichtbij : 16.6 (dB)
Ver weg : 4.2 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Na een uurtje of twee en een reset werkt ook de voip telefonie
Van Giganews haal ik een downloadsnelheid van ca.1600 KB/s
Aantal connecties verhoogd naar 10 en kom nu op 1785 KB/s Tevens een SMC (wireless) router er tussen gehangen.
Afstand centrale 697m (Asd-c)
Kortom: een zeer tevreden Wanadoo klant.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 12:34 ]
Even samenvatten (ook voor mezelf):
Datum aanvraag: 21 oktober 2005
Toch nog even een opmerking. Wanadoo schreef het volgende "Uw huidige provider wordt automatisch geïnformeerd over de overname van uw ADSL-verbinding door Wanadoo." Nou, toen ik dat opwierp bij mijn telefoontje naar Versatel werd ik nog net niet uitgelachen. Ga er dus maar rustig van uit dat dat niet klopt. Maar Wanadoo schrijft ook "Wij raden u aan zelf ook uw abonnement op te zeggen binnnen de geldende opzegtermijn." Dat laatste moeten degene die willen overstappen naar Wanadoo maar goed in hun oren knopen. Verder geen klachten over de administratieve afwikkeling, werd via hun website en briefpost prima op de hoogte gehouden van mijn aanvraag. Livebox kreeg ik ongeveer na een week.
Omzetting ADSL: 8 november 2005
10.53 mijn versatel-verbinding eruit.
Na half uur 2 telefoons aangesloten op livebox. LB aangezet, laten updaten. Daarna één PC via netwerkkabel aangesloten. Alles werkte meteen.
12.10 weer online met Wanadoo
Dat "gratis" bellen is zeker handig maar ik vind de kwaliteit nog wat matigjes. Voordeel is dat ik gewoon met mijn DECT telefoon op de bank kan gaan liggen, verbinding lekker onbeperkt open, nummerherkenning werkt ook maar het het gesprekssignaal zelf is wat blikkerig. Vertraging zit beneden mijn irritatiedrempel. Dat moet gezegd. Skype bv. geeft veel betere kwaliteit geluid maar daar is toch nog wel wat latency merkbaar.
Dan nog even wat ADSL-statistieken:
Voor de upgrade:

Na de upgrade (afgelopen nacht, ik zit bij de D van Delfs blauw):

Voorlopig ben ik een happy camper met deze prijs/kwaliteit-deal.
De webcam wordt me binnen veertien dagen na oplevering toegestuurd. Dat ultimatum verloopt vandaag.
Toch nog even een opmerking. Wanadoo schreef het volgende "Uw huidige provider wordt automatisch geïnformeerd over de overname van uw ADSL-verbinding door Wanadoo." Nou, toen ik dat opwierp bij mijn telefoontje naar Versatel werd ik nog net niet uitgelachen. Ga er dus maar rustig van uit dat dat niet klopt. Maar Wanadoo schrijft ook "Wij raden u aan zelf ook uw abonnement op te zeggen binnnen de geldende opzegtermijn." Dat laatste moeten degene die willen overstappen naar Wanadoo maar goed in hun oren knopen. Verder geen klachten over de administratieve afwikkeling, werd via hun website en briefpost prima op de hoogte gehouden van mijn aanvraag. Livebox kreeg ik ongeveer na een week.
Omzetting ADSL: 8 november 2005
10.53 mijn versatel-verbinding eruit.
Na half uur 2 telefoons aangesloten op livebox. LB aangezet, laten updaten. Daarna één PC via netwerkkabel aangesloten. Alles werkte meteen.
12.10 weer online met Wanadoo
Dat "gratis" bellen is zeker handig maar ik vind de kwaliteit nog wat matigjes. Voordeel is dat ik gewoon met mijn DECT telefoon op de bank kan gaan liggen, verbinding lekker onbeperkt open, nummerherkenning werkt ook maar het het gesprekssignaal zelf is wat blikkerig. Vertraging zit beneden mijn irritatiedrempel. Dat moet gezegd. Skype bv. geeft veel betere kwaliteit geluid maar daar is toch nog wel wat latency merkbaar.
Dan nog even wat ADSL-statistieken:
Voor de upgrade:

Na de upgrade (afgelopen nacht, ik zit bij de D van Delfs blauw):

Voorlopig ben ik een happy camper met deze prijs/kwaliteit-deal.
De webcam wordt me binnen veertien dagen na oplevering toegestuurd. Dat ultimatum verloopt vandaag.
Ja welke patch? Ksnap er niets van!Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:18:
[...]Welke patch??
Zit ook in groningen maar ik haal maar 600k bij bbned??
EDIT: Ow... misschien moest ik mn modem even resetten,
zit nu op 1450kb
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17816 Kb
Afname Dichtbij : 27.1 (dB)
Ver weg : 9.4 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
[ Voor 19% gewijzigd door RealBase op 22-11-2005 12:15 ]
Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......
Denk dat ze die .reg file bedoelen die eerder genoemd is in dit topic
Heeft niemand dit keer netjes een lijstje met de centrale namen zoals vorige keer welke in deze 'batch' zaten vanaf Bnv-C?
@Nitpicker
Kan jij, indien dat nog kan/mag
eens kijken wat jij terug kan vinden van reactie 051017-000156? (ik weet mijn W nummer niet
)
Mijn aanvraag is nl vertraagd doordat de KPN pas op 3-11 de lijn 'schoon' had. Daarna hoorde ik niets en bleek bij navraag dat ik eeen verkeerd netnummer ingevuld zou hebben (lijkt me sterk, maar goed...).
Kan jij, indien dat nog kan/mag
Mijn aanvraag is nl vertraagd doordat de KPN pas op 3-11 de lijn 'schoon' had. Daarna hoorde ik niets en bleek bij navraag dat ik eeen verkeerd netnummer ingevuld zou hebben (lijkt me sterk, maar goed...).
Verwijderd
@Tai-Pan: 0900-9515
En ik raak ook altijd die brieven kwijt met mijn klantnummer en geef gewoon altijd lekker eigenwijs mijn postcode + huisnummer
En in het menuutje geldt natuurlijk de truuk van klantnummer 0000000.
Probeer anders via de online helpdesk en dan via die "stel een vraag" optie. Kan ook weleens andere/extra info opleveren.
En ik raak ook altijd die brieven kwijt met mijn klantnummer en geef gewoon altijd lekker eigenwijs mijn postcode + huisnummer
Probeer anders via de online helpdesk en dan via die "stel een vraag" optie. Kan ook weleens andere/extra info opleveren.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 12:41 ]
Ik kan je alleen vertellen dat Delft-C is geupgrade...bjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:28:
Heeft niemand dit keer netjes een lijstje met de centrale namen zoals vorige keer welke in deze 'batch' zaten vanaf Bnv-C?
NA reset ook geen resultaat nog steeds de ouwe waarden. Of bedoelde je harde reset?EDIT: Ow... misschien moest ik mn modem even resetten,
zit nu op 1450kb
Zo ja hoe moet dat ook alweer precies gebeuren?
Verwijderd
Daar wordt door providers kennelijk verschillend mee omgegaan. Ik kreeg na mijn aanmelding bij Wanadoo een brief van Tiscali dat men het overstapverzoek van Wanadoo had ontvangen maar dat dat mij niet van de verplichting ontheft Tiscali op te zeggen. Toen ik vervolgens Tiscali telefonisch opzegde deelde men mij mee dat de opzegging al was verwerkt.Compunologist schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:06:
Even samenvatten (ook voor mezelf):
.
Hengelo dus ookbjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:28:
Wel slechts 2mbit in me geval ma dat terzijde
Verwijderd
Wat wordt je tegenprestatie als je geen gelijk blijkt te hebben?n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:49:
Hehe dan ga ik toch gelijk krijgen dat ze pas ergens begin feb 2006 klaar zijn
Niemand heeft hem willen posten, zo te zien.bjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:28:
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 12:55 ]
Verwijderd
Beer at the local pubVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:49:
[...]
Wat word je tegenprestatie als je geen gelijk blijkt te hebben?
Verwijderd
Ede is omgezetDuderuud schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:28:
* duderuud zit in Ede, ben heel benieuwd of die centrale ook is omgezet, vanavond eens testen
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 12108 Kb
Afname Dichtbij : 30.8 (dB)
Ver weg : 11.2 (dB)
HEC-teller 651
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 74
ES-teller van 1 dag 0
Afstand ~1600 meter en ik haal 1250 KB/s...niets te klagen dus over de afstand/snelheid
Owja, nadat ik de livebox gereset had haalde ik 200 KB/s meer...
Verwijderd
Grmblgrml,....... zucht, ...)deleted again
Today is realy not my day
Today is realy not my day
[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 13:17 ]
Verwijderd
Mijn dorp Woerden staat er niet tussen. Heb ook Family.
edit
oh wacht verkeerd gelezen
edit
oh wacht verkeerd gelezen
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 13:12 ]
Verwijderd
Dude... dit zijn weer exact dezelfde centrales als die waar KPN ADSL geupgrade is... Als je goed telt zijn dit al meer centrales dan waar Wanadoo uberhaupt levert, en hier zit helemaal niets van een alfabetische logica in... Dus ik ben bang dat je weer wat moet deleten.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:10:
[knip ljist]
Ik d8t dat dit de actueele lijst was
Verwijderd
Klopt niet volgens mij gaat dat over KPN....Ede is ook geupgrade en die staat er niet tussen
Eindhoven-Stratum is ook geupgrade, ik ben weer verder leechen
Nope, Utereg komp nogVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:29:
Mensen uit Utrecht al de upgrade mogen ontvangen?
"Grandma was slow, but she was old....!!"
OK, misschien weet @55 of @nitpicker toch ook iets te kunnen achterhalen in the meantime?Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:36:
@Tai-Pan: 0900-9515
En ik raak ook altijd die brieven kwijt met mijn klantnummer en geef gewoon altijd lekker eigenwijs mijn postcode + huisnummerEn in het menuutje geldt natuurlijk de truuk van klantnummer 0000000.
Ah thanks! Zit ook op Klaphek...Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:58:
[...]
Ede is omgezet(klaphek iig)
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 12108 Kb
Afname Dichtbij : 30.8 (dB)
Ver weg : 11.2 (dB)
HEC-teller 651
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 74
ES-teller van 1 dag 0
Afstand ~1600 meter en ik haal 1250 KB/s...niets te klagen dus over de afstand/snelheid![]()
Ik hoorde het modem om een uur of 22.00 ofzo een paar keer klikken, was wellicht een voorbode.
Ben heel beneiuwd welke snelheid ik haal! Zit rond de 1500m van de centrale af geloof ik.
Verwijderd
vind het modem trainen wel vaag gaan hier
op dezelfde locatie met 30cm kabel vanaf het isra punt
traind mijn livebox in op 10mbit/1024 en mijn linksys 15mbit/840
rara hoe kan dat ?
edit: hou lekker mijn linksys eraan, 15mbit vs. 10mbit met de livebox
rara hoe kan dat ?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 14:07 ]
ik heb me al sinds het begin van deel IV niet echt meer gemeld
omdat ik gewoon zinloos vond worden om iedere keer gal te spuwen over wanadoo en mensen op de problemen te wijzen
ze luisteren toch niet en doen toch wat ze zelf willen
en de risico's die daar aan verbonden zijn nemen ze voor lief
maar ik wil jullie toch ff laten weten dat sinds vandaag(waarschijnlijk vanochtend) bij nu ook adsl2+ is
niet dat ik er blij van moet worden want alleen als ik niks anders op de computer heb draaien buiten bijv internet explorer en niks anders doe ik af en toe 800 kbps haal als ik wel de pc gebruik blijf ik uitschieters hebben naar 100kbps en soms wel 30 kbps
maar hier in heerhugowaard is de wijkcentrale dus omgezet
omdat ik gewoon zinloos vond worden om iedere keer gal te spuwen over wanadoo en mensen op de problemen te wijzen
ze luisteren toch niet en doen toch wat ze zelf willen
en de risico's die daar aan verbonden zijn nemen ze voor lief
maar ik wil jullie toch ff laten weten dat sinds vandaag(waarschijnlijk vanochtend) bij nu ook adsl2+ is
niet dat ik er blij van moet worden want alleen als ik niks anders op de computer heb draaien buiten bijv internet explorer en niks anders doe ik af en toe 800 kbps haal als ik wel de pc gebruik blijf ik uitschieters hebben naar 100kbps en soms wel 30 kbps
maar hier in heerhugowaard is de wijkcentrale dus omgezet
Hmm, ergens in dit verhaal heb je me zo ver gekregen dat ik het vermoeden krijg dat het niet zozeer bij Wanadoo ligt.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
En sindsdien heb je leestekens etc. ook maar afgeschaft? Leest wat makkelijker met...
@BFS; GMTA
[ Voor 5% gewijzigd door SayWhatAgain! op 22-11-2005 13:51 ]
Beoordelen beide de lijn net ietjes anders blijkbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:43:
vind het modem trainen wel vaag gaan hier
rara hoe kan dat ?
[ Voor 67% gewijzigd door bjck op 22-11-2005 14:23 ]
Verwijderd
Que?bjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:00:
Beoordelen beide de lijn net ietjes anders blijkbaar.
Ik denk dat BJCK de verkeerde post gequoted heeft en het een antwoord is op de vraag waarom 2 verschillende routers anders intrainen.
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
Verwijderd
Sow, dat vind ik heel knap van jou gezien!BFS schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:14:
Ik denk dat BJCK de verkeerde post gequoted heeft en het een antwoord is op de vraag waarom 2 verschillende routers anders intrainen.
Stukje Ying/Yang, onderbuik en dat gedoe met fingerspitsen enzo....Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:16:
[...]
Sow, dat vind ik heel knap van jou gezien!
Het is maar een wild guess hoor maar daar lijkt het in ieder geval wel op...
Verwijderd
Als ik deze url gebruik kom ik in een franstalig menutje van de livebox
http://192.168.1.1/welcome.html
Klopt, is altijd met directe links, zie m'n laatste link van m'n script maar. Op de mainpagina wordt gedefinieerd welke taal er gebruikt moet worden in javascript. Dat wordt dus niet gedefinieerd in zo'n subpagina en dan valt hij terug op z'n defaultVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:36:
Als ik deze url gebruik kom ik in een franstalig menutje van de livebox
Hoe krijg ik zelf zo'n tabelletje? Zie dat neit staan in startpost
Staat dus in de modem zelf. Ik heb een Speedtouch 500 series, multi-user modem. De waardes zijn belachelijk laag terwijl ik maar 1500 meter van de centrale af zit. En de bekabeling is kort.
Staat dus in de modem zelf. Ik heb een Speedtouch 500 series, multi-user modem. De waardes zijn belachelijk laag terwijl ik maar 1500 meter van de centrale af zit. En de bekabeling is kort.
[ Voor 61% gewijzigd door CRAM op 22-11-2005 14:45 ]
Verwijderd
haal dus met de linksys ietsje minder uploadbjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:00:
[...]
Beoordelen beide de lijn net ietjes anders blijkbaar.
maar wel 5mbit meer download, vind ik toch wel aanzienlijk
tevens maakt afstand tot het isra punt in mijn huis geen fluit uit
heb nu livebox en linksys in de hobbykamer met een 25m telefoon snoer/haspel
plus nog de ong. 20m vanaf mijn huiskamer tot de hobby kamer
bijna 50 meter telefoon kabels allemaal van het el-cheapo merk
en het maakt voor mijn db en intrain waarden allemaal nix uit
Sinds vandaag Wanadoo.
Welliswaar nog op 4 MB/s maar goed, de N van Nieuw Vennep komt nog wel voorbij...
Alles werkt hier tot nu toe perfect, alleen kan ik de Livebox zelf niet benaderen.
Als ik op de snelkoppeling op mijn bureaublad klik wordt de browser netjes geopend en zie ik wel een aantal opties van het Livebox scherm, maar daarna loopt hij vast.
Virus en firewall uitzetten hielp niets, resetten van de LB hielp ook niets.
Meer mensen hier last van, of een oplossing ?
Welliswaar nog op 4 MB/s maar goed, de N van Nieuw Vennep komt nog wel voorbij...
Alles werkt hier tot nu toe perfect, alleen kan ik de Livebox zelf niet benaderen.
Als ik op de snelkoppeling op mijn bureaublad klik wordt de browser netjes geopend en zie ik wel een aantal opties van het Livebox scherm, maar daarna loopt hij vast.
Virus en firewall uitzetten hielp niets, resetten van de LB hielp ook niets.
Meer mensen hier last van, of een oplossing ?
Huh? Dan moet ik iets anders gaan verzinnen. Mijn modem traint dus in op maar 7 a 8 mbit max, ik haal de 700 KB/s. Ik dacht dat dit kwam omdat er tussen isra en splitter zo'n 20 meter kabel zit?Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:41:
[...]
haal dus met de linksys ietsje minder upload
maar wel 5mbit meer download, vind ik toch wel aanzienlijk
tevens maakt afstand tot het isra punt in mijn huis geen fluit uit
heb nu livebox en linksys in de hobbykamer met een 25m telefoon snoer/haspel
plus nog de ong. 20m vanaf mijn huiskamer tot de hobby kamer
bijna 50 meter telefoon kabels allemaal van het el-cheapo merk
en het maakt voor mijn db en intrain waarden allemaal nix uit
KPN is kinderachtig in zijn behandeling van klanten die willen overstappen naar bijvoorbeeld Wanadoo.
Het blijkt dat als je bij een provider zit waar KPN het ADSL deel voor berekend, zoals Hcc!Net, Planet Internet, XS4ALL, Hetnet enz. ze de knop direct omdraaien op het moment dat de opdracht van de telco binnenkomt.
Voorbeeld: Wanadoo geeft een opdracht om een telco-telco overstap te realiseren KPN gooit ogenblikkelijk de ADSL van de lijn af zonder de huidige Provider of de klant te verwittigen.
Op 16 November heeft Wanadoo een opdracht aan KPN gegeven dus was ik de ADSL verbinding kwijt.
Bellen met Planet (wat na 12x bellen eindelijk lukte en totaal 180 minuten á 0,10 cent koste) deze vertelde me doodleuk dat de lijn nog intact was en ze geen sloop opdracht hadden verstrekt hoewel ik vertelde dat vermoedelijk de KPN de lijn reeds gesloopt had.
Uiteindelijk doorgeschakeld naar een hogere persoon die een opdracht heeft aangemaakt voor KPN om de lijn te testen.
Resultaat vanmorgen een bevestiging van KPN in de post dat ze op 16-11 van een telco opdracht hebben gekregen om de verbinding te slopen, welke telco staat er niet bij.
Wanadoo gebeld, welke enkel kon verklaren dat de aanvraag 16-11 naar KPN was gegaan en dat ze nog geen terugmelding hadden, de medewerker verontschuldigde zich voor het ongemak en probeerd de wacht tijd te beperken. (aanvrage was door wanadoo op 1-11 bevestigd)
Conclusie KPN is een slechte verliezer en probeerd de nieuwe provider bij voorbaat in een slecht daglicht te stellen.
Bij een vriend van me welke overstapte van Versatel naar Wanadoo was het zo dat op de ene computer nog met ADSL van Versatel gewerkt kon worden en op de andere computer reeds het ADSL signaal van Wanadoo actief was.
Deze vriend heeft vorig jaar precies hetzelfde meegemaakt toen hij van Hcc!Net naar Versatel overstapte en heeft toen 6 weken zonder gezeten omdat KPN zo fijn meewerkte.
Het blijkt dat als je bij een provider zit waar KPN het ADSL deel voor berekend, zoals Hcc!Net, Planet Internet, XS4ALL, Hetnet enz. ze de knop direct omdraaien op het moment dat de opdracht van de telco binnenkomt.
Voorbeeld: Wanadoo geeft een opdracht om een telco-telco overstap te realiseren KPN gooit ogenblikkelijk de ADSL van de lijn af zonder de huidige Provider of de klant te verwittigen.
Op 16 November heeft Wanadoo een opdracht aan KPN gegeven dus was ik de ADSL verbinding kwijt.
Bellen met Planet (wat na 12x bellen eindelijk lukte en totaal 180 minuten á 0,10 cent koste) deze vertelde me doodleuk dat de lijn nog intact was en ze geen sloop opdracht hadden verstrekt hoewel ik vertelde dat vermoedelijk de KPN de lijn reeds gesloopt had.
Uiteindelijk doorgeschakeld naar een hogere persoon die een opdracht heeft aangemaakt voor KPN om de lijn te testen.
Resultaat vanmorgen een bevestiging van KPN in de post dat ze op 16-11 van een telco opdracht hebben gekregen om de verbinding te slopen, welke telco staat er niet bij.
Wanadoo gebeld, welke enkel kon verklaren dat de aanvraag 16-11 naar KPN was gegaan en dat ze nog geen terugmelding hadden, de medewerker verontschuldigde zich voor het ongemak en probeerd de wacht tijd te beperken. (aanvrage was door wanadoo op 1-11 bevestigd)
Conclusie KPN is een slechte verliezer en probeerd de nieuwe provider bij voorbaat in een slecht daglicht te stellen.
Bij een vriend van me welke overstapte van Versatel naar Wanadoo was het zo dat op de ene computer nog met ADSL van Versatel gewerkt kon worden en op de andere computer reeds het ADSL signaal van Wanadoo actief was.
Deze vriend heeft vorig jaar precies hetzelfde meegemaakt toen hij van Hcc!Net naar Versatel overstapte en heeft toen 6 weken zonder gezeten omdat KPN zo fijn meewerkte.
Hiha, Eweka werkt weer @ 1900KB/s
Nu is m'n cpu'tje de hele tijd aan het decoden...
Verwijderd
Oh, wat een ellendeSayWhatAgain! schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:47:Nu is m'n cpu'tje de hele tijd aan het decoden...
Verwijderd
2 adsl signalen op 1 lijn, dat vind ik knapDe Ruyter schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:46:
voor mijn situatie hier maakt de lengte dus niets uitVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:53:
[...]
Zelfde verhaal en haal ook 700kb's
Was net van plan om alles in te korten.
kan best zijn dat het voor anderen wel wat uitmaakt
je zou dat zelf moeten testen
als je een ander adsl2 modem hebt gooi die er ook effe aan
bij mij zit er veel verschil tussen livebox en mijn linksys intrain waarden
livebox haalt maximaal 11mbit down en de linksys 15mbit
ik heb het hier getest met beide modems in de stoppenkast bij isra punt
met maximaal 30cm kabels tussen isra punt en modems
elk modem minimaal 3x gereset en met laptop waarden gechecked
toen alles verhuisd naar de oude locatie
met ongeveer 50m telefoon kabel tussen isra punt en modems
ik haal dezelfde waarden op beide locaties, kan aan mijn huis liggen
zit overigens op 1600 meter v/d centrale.. zou zo zeggen ga testen
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 15:36 ]
Verwijderd
Zelfde verhaal en haal ook 700kb'sBLADEZZ schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:45:
[...]
Huh? Dan moet ik iets anders gaan verzinnen. Mijn modem traint dus in op maar 7 a 8 mbit max, ik haal de 700 KB/s. Ik dacht dat dit kwam omdat er tussen isra en splitter zo'n 20 meter kabel zit?
Ik wacht nog even wat suggesties af voordat ik de schaar in mijn kabels zetVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:53:
[...]
Edit:
Downstream Upstream
Margin [dB] : 8.0 11.0
Attenuation [dB] : 12.5 4.0
OutputPower [dBm] : 9.5 12.5
Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 18716 7936
Upstream : 2188 928
[ Voor 45% gewijzigd door BLADEZZ op 22-11-2005 14:55 ]
Verwijderd
ik heb 10 meter ronde tellijn liggen en daarna 10 meter platte tellijn. dan komt pas mn liveboxBLADEZZ schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:54:
[...]
Ik wacht nog even wat suggesties af voordat ik de schaar in mijn kabels zet
Edit:
Downstream Upstream
en ik down gewoon stabiel met 1,5 mbs dus nix aan t handje
Verwijderd
Net heb ik even mijn kabels opgeruimt en toen ik dat gedaan had kreeg ik weer hele andere waardes:Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:58:
[...]
Upstream 1024 Kb
DownStream 12108 Kb
Afstand ~1600 meter en ik haal 1250 KB/s...niets te klagen dus over de afstand/snelheid![]()
Upstream 1020 Kb
DownStream 13420 Kb
Downloaden doe ik nu met1375KB/s 1400KB/s netjes voor 1600 meter lijkt me
Edit: Centrale Ede Klaphek
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 16:07 ]
''vaak'' is het zo hoe korter, des te minder ruis/signaal verlies. Dit leidt dan weer tot een betere snelheid/sync van de modemVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:57:
[...]
ik heb 10 meter ronde tellijn liggen en daarna 10 meter platte tellijn. dan komt pas mn livebox
en ik down gewoon stabiel met 1,5 mbs dus nix aan t handje
Controleer je kabels zowiezo maar.BLADEZZ schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:54:
[...]
Ik wacht nog even wat suggesties af voordat ik de schaar in mijn kabels zet
Edit:
Downstream Upstream
Daarnaast kan het natuurlijk ook liggen aan de kwaliteit van de KPN-kabels.
Eventueel kijken of andere firmware dat oplost of een verse config inladen.
Verwijderd
Mensen al enig idee wanneer de volgende upgrade is?
Zit in centrale Rotterdam-Holy
Afstand 900 meter. Dus ben benieuwd!!!
Zit in centrale Rotterdam-Holy
Afstand 900 meter. Dus ben benieuwd!!!
Als jij jouw config zo ff stuurt, dan edit ik die naar mijn inloggegevens en probeer ik het dan. Vanavond eens ff kijken waar ik dat modem laat, en hoe het allemaal precies moet. (hint, kom eens langs en onlinenetvisions schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:59:
[...]
Controleer je kabels zowiezo maar.
Daarnaast kan het natuurlijk ook liggen aan de kwaliteit van de KPN-kabels.
Eventueel kijken of andere firmware dat oplost of een verse config inladen.
Bij mij ging de overstap wel goed vanaf Planet. Moet ik zeggen dat ik zelf ruim op tijd heb opgezegd en het abo loopt nog door tot 01-12. Maar wel Wanadoo vanaf 18-11, super makkelijke installatie.
Alleen nu meent KPN toch het abo geld te moeten door rekenen. Planet had niet gemeld dat het ophield... (Planet is dochteronderneming KPN? Main business communicatie...gaat lekker dan)
Dan ga je ze bellen en als je ze aan de lijn krijgt: "ja betaal eerst maar vooruit, krijg je het teruggestort".
Ja dat kennen we, hoe moeilijk kan het zijn. Hopeloos die lui. En dan ook nog 55E per maand betalen.
Maar nu niet meer: Wanadoo voor 22,50E
Mijn config komt uit die Alcatel ModemConfig tool..BLADEZZ schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:02:
[...]
Als jij jouw config zo ff stuurt, dan edit ik die naar mijn inloggegevens en probeer ik het dan. Vanavond eens ff kijken waar ik dat modem laat, en hoe het allemaal precies moet. (hint, kom eens langs en online)
Nergens staan logingegevens, het enige wat ik in mijn config heb aangepast is 255.0.0.0 ipv 255.255.255.0...
Tooltje staat gewoon op http://www.speedtouch.nl
hint.... ik ben aan het werk
netvisions schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:05:
[...]
Mijn config komt uit die Alcatel ModemConfig tool..
Nergens staan logingegevens, het enige wat ik in mijn config heb aangepast is 255.0.0.0 ipv 255.255.255.0...
Tooltje staat gewoon op http://www.speedtouch.nl
hint.... ik ben aan het werkpas "laat" thuis, misschien half uurtje eerder...
steady
DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 980 / 18865
Ik zie een configtool en een config file.. Heb je er een verse config ingezet?BLADEZZ schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:14:
[...]
[afbeelding]
steadywtf? Ineens traint ie in op:
DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 980 / 18865
Je zit iets lager met download & gelijk met upload... vaag
Ik hoor net van een neef van mij dat Leiden Centrum ook geupgrade zou moeten zijn
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 16804 Kb
Afname Dichtbij : 26.9 (dB)
Ver weg : 8.7 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 83917
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2820
ES-teller van 1 dag 0
Ik haal hier dus ook 686kb/sec constant.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:53:
[...]
afstand tot centrale is niet helemaal zeker, via ene site 2km, via ander 1km.
Volgens wanadoo speedtester zouden we 13-15mbit moeten halen.
Kortom we doen iets fout, ik snap dat verhaal van die kabels btw ook niet helemaal

Status ADSL-lijn Verbondenfusion.fake schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:36:
geupgrade :D:D
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 16804 Kb
Afname Dichtbij : 26.9 (dB)
Ver weg : 8.7 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 83917
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2820
ES-teller van 1 dag 0
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 18740 Kb
Afname Dichtbij : 15.6 (dB)
Ver weg : 3.5 (dB)
HEC-teller 1225
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 123
ES-teller van 1 dag 0
Dit zijn mijn gegevens. Maar houd dit nu in dat ik met 18000kbps kan downloaden?
Centrale: Eo-C Emmeloord-Centrum Goudenregenstraat 8
[ Voor 4% gewijzigd door FicoF op 22-11-2005 15:54 ]
Verwijderd
Wat?! Utrecht ook? Weet je dat zeker en zo ja, hoe weet je dat?jorisw86 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:32:
ijsselstein/utrecht is ook geupgrade
Vooral Utrecht wil ik dan graag weten...
Lijkt me inderdaad een goed advies, wellicht dat dit ook in de TS gemeld kan worden?Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:38:
Graag als je ge-upgrade bent aub centrale/plaats vermelden.
18740 delen door 8 = 2342,5 -> in theorieFicoF schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:40:
[...]
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 18740 Kb
Afname Dichtbij : 15.6 (dB)
Ver weg : 3.5 (dB)
HEC-teller 1225
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 123
ES-teller van 1 dag 0
Dit zijn mijn gegevens. Maar houd dit nu in dat ik met 18000kbps kan downloaden?
maar in de praktijk:
18740 delen door 10 (eigenlijk 9.3 ofzo) = 1874 kilobyte per seconde...
Zal er ergens tussen zitten. Maar uiteraard ligt het ook aan de server waar het vandaan komt
Ik hoor net van een neef van mij dat Leiden Centrum ook geupgrade zou moeten zijn
Wie durft nu nog te beweren dat Wanadoo het niet gaat redden? Volgens mij lopen ze aardig op schema...ijsselstein/utrecht is ook geupgrade
[ Voor 12% gewijzigd door IT-Pro op 22-11-2005 15:46 ]
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
woon in enschede haalde net 2,1 mB/s ofzo voor paar seconden gemiddeld 1.65 mB/s op een 100 mb file
De eerste paar seconden zijn altijd gecachedfusion.fake schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:48:
woon in enschede haalde net 2,1 mB/s ofzo voor paar seconden gemiddeld 1.65 mB/s op een 100 mb file
Verwijderd
Hilversum-centrum is ook vannacht omgezet 
Oude waarden livebox :
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 31.0 (dB)
Ver weg : 19.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 18 (dB)
Ver weg : 19 (dB)
HEC-teller 216