De XFX heeft 256 MB geheugen wat ook DDR3 is, het is dus zeker aan te raden om voor die XFX te gaan omdat meer DDR3 geheugen vaak een vooruitgang is.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 10:16:
Aantal reviews doorgenomen; als ik de beste game-experience, (beste grafische kaart), wil dan zou ik uit onderstaande 2:
- XFX Geforce 6600GT 256MB DDR3 AGP
- Asus Geforce N6600GT TOP 128MB DDR3 AGP
moeten opteren voor de Asus met specificaties:
Engine: 520 Mhz <--> tegenover 500 Mhz voor de XFX
Memory: 1.1 Ghz (550 Mhz DDR3) <--> tegenover 1000 Mhz voor de XFX.
De Asus is dus al een pakje sneller en door de TOP ook wrs beter te overclocken, maar is het niet zo dat voor de nieuwste spelletjes het belangrijker is dat je wat meer geheugen aan boord hebt (256 MB voor de XFX tegenover 128 MB voor de Asus), waardoor de keuze voor de XFX toch slimmer zou zijn (wat snelheid inboeten voor meer geheugen)?
PS: ik merk op dat er steeds meer en meer grafische kaarten met 512MB op de markt komen, daarom deze bovenstaande conclusie en vraag.
(Vroeger werden kaarten nogal eens slomer van meer geheugen maar omdat DDR3 zeer snel is in omgang levert het toch vaker een winst op).
Die kleine beetjes hogere kloksnelheid van de ASUS versie stellen niks voor en zou je zelf ook nog eens kunnen realiseren door de kaart over te clocken.
Ik zou dus zeker voor de XFX versie gaan.
Let alleen wel... de 6600 serie is een 128 bits serie en die kaarten hebben gewoon een veel kortere levensduur dan de 256 bit kaarten zoals de 6800 en 7800 series.
Ik bedoel dan ook niet dat deze kaarten eerder kapot gaan, maar in de game wereld zal een 256 bits kaart je veel langer mee gaan.
(Kijk maar naar hoeveel mensen wel niet 4 jaar of langer met een 9800 hebben gedaan).
[ Voor 38% gewijzigd door Da_maniaC op 27-02-2006 11:58 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!