Gewoon de draadjes aan de draden van de originele stekker gesoldeerd
Anoniem: 196052
Ik heb vandaag ook m'n XFX 6600GT gekregen:D...maar dan:
ik zet mijn kaart erin, begint het rode lampje op m'n Asus P4B533 te branden, wat dus betekent dat de kaart niet compatible met mijn mobo is
....toch heb ik voordat ik de kaart bestelde op google gezocht naar P4b533 + 6600GT AGP, en als resultaat: mensen die blij waren met hun GeForce.
Waar kan het aan liggen?
(het is trouwens een demo-model geweest, en is van azerty afkomstig)
alvast dank, Tom
ik zet mijn kaart erin, begint het rode lampje op m'n Asus P4B533 te branden, wat dus betekent dat de kaart niet compatible met mijn mobo is
Waar kan het aan liggen?
alvast dank, Tom
AGP wel goed ingesteld, op 8X of 4X? Kun je instellen in je BIOS
www.google.nl
Ik heb dat ook eens gehad en dat kwam omdat die TI4200 agp 2x was en dus op 3.3V werkt ipv 1.5V waarmee agp 4x en 8x werken.
Zoek zelf eens naar foto's ve 1x/2x en 4x/8x kaart en vergelijk ze met jouw 6600.
Zoek zelf eens naar foto's ve 1x/2x en 4x/8x kaart en vergelijk ze met jouw 6600.
Anoniem: 196052
ik heb in de BIOS gekeken, hij stond op 4X (wat ook het max. is van m'n mobo)
dus als het goed is moet het toch werken
ik zal eens vergelijken;)
dus als het goed is moet het toch werken
ik zal eens vergelijken;)
Voor de duidelijkheid, je hebt de molexstekker wel aangesloten?
Ik heb hier een P4 @ 2,4GHz op een P4B533 met een MSI 6600GT op een 350W voeding draaien en dat zonder problemen. Je moet inderdaad wel de molex aansluiten. Dit mobo ondersteunt geen 8x AGP maar dat maakt in dit geval niets uit. Welke firmware voor je P4B533 heb je? Ik heb hier de nieuwste 1015 erop...Anoniem: 196052 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:30:
ik zet mijn kaart erin, begint het rode lampje op m'n Asus P4B533 te branden, wat dus betekent dat de kaart niet compatible met mijn mobo is....toch heb ik voordat ik de kaart bestelde op google gezocht naar P4b533 + 6600GT AGP, en als resultaat: mensen die blij waren met hun GeForce.
Waar kan het aan liggen?
Nog succes met je probleem gehad?
Sinds ik weer thuis ben van feestjes enz ben ik maar eens naar dit probleem gaan kijken. (het is mijn broertje namelijkAnoniem: 196052 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:30:
ik zet mijn kaart erin, begint het rode lampje op m'n Asus P4B533 te branden, wat dus betekent dat de kaart niet compatible met mijn mobo is....toch heb ik voordat ik de kaart bestelde op google gezocht naar P4b533 + 6600GT AGP, en als resultaat: mensen die blij waren met hun GeForce.
Waar kan het aan liggen?
alvast dank, Tom
Intel Pentium 4, 2,4Ghz standaard clocks.
Asus P4B533 Moederbord
Sapphire ATI 9600 XT 256MB >>> XFX Geforce 6600GT 128MB
1X 1GB Ram
1X 256 Ram
2X Maxtor Diamond Max 10 300GB schijfjes
LG DVD-Rom
LG DVD-RW/RAM
1 Diskette Drive
100 Mbit netwerk kaartje (van Via dacht ik) @ pci
1Gbit netwerk kaartje sweex @ pci
Dit alles op een 350Watt Chieftec voeding
Toen deze kaart binnen kwam van Azerty waar hij besteld was, heeft mijn broertje netjes de oude kaart verwijdert, en de nieuwe aangesloten. Ook de Molex stekker! Maar zodra hij weer stroom op de computer zette, ging het rode letje onder het AGP slot rood branden. De pc wil ook niet aan. Wat we geprobeert hebben:
Standaart clocks terug gezet:
We hebben de oude ATI der weer ingezet, en zijn eens de bios in gedoken. De CPU draait standaart 2,4Ghz, maar was over geclockt @ 2,7Ghz. Dit draaide altijd prima en stabiel, maar toch maar terug gezet. Pc weer netjes uit enz, kaart der weer in, en we hebben weer Rood licht.
Bios Update:
Der bleek nog een oude bios op te staan, deze hebben we geupdate naar 1015. Dit is de laatste versie van de Asus site, op de 1015.003 Beta na. Gewoon netjes via mijn Moederbord cd Free-Dos in gestapt, hierin het flash progje opgestart die op diskette stond, en de nieuwe bios van diskette geladen, en het moederbord toen succesvol geflasht. Pc weer netjes uit gezet, 6600GT der weer in, en nog steeds rood licht.
Kaart getest in een ander syteem:
Aangezien we thuis geen 2de Systeem met AGP meer hadden staan, ben ik met de kaart langs de buurvrouw geweest. Deze heeft nog een Pentium 4 1,6Ghz staan als desktop, en hierin heb ik de kaart eens in gebouwd. Netjes de oude Geforce 2 der uit, 6600GT der in, molex aangesloten, monitor der achter, stroom der weer op, en gaat met die banaan. Systeem starte keurig netjes op, al heb ik wel de veilige modus gepakt. De kaart is dus niet kapot, en werkt wel. Maar waar ligt het dan wel aan?
Veder gekeken naar:
Aansluiting is hetzelfde als de Oude ATI, AGP 4X. De kaart ondersteund volgens de XFX Site AGP 4X en 8X. Dus hij zou het hierom niet moeten laten afweten
Na even rond gekeken te hebben @ Tweakers FAQ, en de XFX site heeft de kaart 1,5Volt nodig, ook hier voldoet het moederbord aan. In de bios staat hij ook keurig netjes op 1.5, en heeft nooit hoger of lager gestaan.
Voeding: Ik heb even het Systeem van mijn ouders der naast gezet, de voeding (400Watt) der uitgehaalt (Coolermaster volgens mij). Hier achter heb ik het moederbord en de 6600GT achter gezet, en de hd's en optische drives achter de gewone voeding. Deze heb ik aangezet door middel van een paper clip in de welbekende groene plus een zwarte aansluiting. Maar ook met de voeding van mijn ouders pc blijft het lampje rood oplichten.
Moederbord Jumpers: Het moederbord was ooit voor de overclock ingesteld doormiddels van die Jumper bankjes. Deze:

Ik vat hem zelf niet meer. Ik heb, al zeg ik het zelf, aardig wat verstand van computers. Doe ICT opleiding enz. Ik heb naar alle punten wat ik me kan bedenken wat relefant is gekeken. En deze zouden in mijn ogen moeten kloppen. Dat de pc van de buurvrouw met deze kaart opstarte gaf al aan dat de kaart het wel zou moeten doen. En de pc zelf doet het ook altijd prima met die oude ATI...

Heeft der iemand een suggestie/tip/oplossing voor mij? Zodat mijn broertje toch nog zijn laatste upgrade aan de pc kan geven, voor hij ooit een andere haalt...
Tja, de kaart wordt duidelijk herkent als een agp kaart met 3.3V aansturing.
Je zou eens de agp aansluitcontacten moeten vergelijken met je Radeon of het weldegelijk dezelfde zijn.
Verder kan je ook eens de contacten op de Geforce visueel inspecteren om te zien of ze wel schoon zijn.
Je zou eens de agp aansluitcontacten moeten vergelijken met je Radeon of het weldegelijk dezelfde zijn.
Verder kan je ook eens de contacten op de Geforce visueel inspecteren om te zien of ze wel schoon zijn.
De aansluitingen zijn precies hetzelfde en zijn schoon. Ook als we in de FAQ kijken hier @ Tweakers, duid die aansluiting @ een 1,5Volt kaart en aansluiting, en geen 3,3Volt. Ook zowel de kaart als het moederbord zou het niet eens aankunnen. Zouden die JumperFree-Mode niet voor problemen kunnen zorgen?
Als het goed is niet nee, ik draai ook op de jumperfree mode. Er zijn misschien nog wel wat BIOS-zaken die iets kunnen beïnvloeden:
* Video Memory Cache Mode op USWC
* Primary VGA BIOS op AGP VGA Card
* Plug & Play O/S op Yes
* Interrupt Mode op APIC
Maar dan moet je al wel de BIOS in kunnen wat je misschien al niet lukt?
De foto die je hierboven post is trouwens van een A7V. Ziet alles er bij jou ook zo uit? Want dan heb je misschien geen P4B533? Mijn dipswitches zitten op een hele andere plek als op de foto.
Wat ook kan is dat je een P4B533E/G/V hebt met bijv. onboard video die de kaart in de weg zit?
* Plug & Play O/S op Yes
* Interrupt Mode op APIC
De foto die je hierboven post is trouwens van een A7V. Ziet alles er bij jou ook zo uit? Want dan heb je misschien geen P4B533? Mijn dipswitches zitten op een hele andere plek als op de foto.
Wat ook kan is dat je een P4B533E/G/V hebt met bijv. onboard video die de kaart in de weg zit?
De Bios kunnen we wel in doormiddel van de ATI. Deze start nog wel gewoon. Ik zal zo even na de instelling die jij gaf kijken. Veder is die afbeelding idd van een ander moederbord, aangezien ik gewoon een plaatje van die Dipswitches wou weergeven om een idee te geven, want ik had wel de verkeerde benaming. Het gaat dus wel om de P4B533.jfeelders schreef op zondag 15 april 2007 @ 14:51:
Als het goed is niet nee, ik draai ook op de jumperfree mode. Er zijn misschien nog wel wat BIOS-zaken die iets kunnen beïnvloeden:
* Plug & Play O/S op Yes
* Interrupt Mode op APIC

Hieronder nog ff een linkje van de video kaart. Zou toch moeten lukken?...
http://www.xfxforce.com/w...urationId=1084#openLarger
* Video Memory Cache Mode op USWC Stond verkeerd* Video Memory Cache Mode op USWC
* Plug & Play O/S op Yes
* Interrupt Mode op APIC
* Primary VGA BIOS op AGP VGA Card Stond goed
* Plug & Play O/S op Yes Stond verkeerd
* Interrupt Mode op APIC Stond goed
Alles nu zo ingesteld zoals jij aangaf, maar werkt ook niet. Nog steeds brand het rode letje, en de pc gaat dus niet eens aan. Met de ATI der in werkt hij nog wel, maar dat is dus niet de bedoeling eigenlijk...
Edit: Zou het niet zo kunnen zijn dat moederbord te weinig levert kwa stroom? Kwa amperes gezien ofzo?
[ Voor 8% gewijzigd door GoldenBatt op 15-04-2007 15:49 ]
Je moederbord kan an sich te weinig leveren maar daarom is de extra molex achterop de kaart. Dit lijkt een ander probleem...
Anoniem: 93166
Ik heb een Leadtek geforce 6600GT in een XP64 2800+ met 1,5GB geheugen en windows vista erop draaien, ik haal echter maar 10000 punten in 3Dmarkt 2001, is dat niet was weinig? Ik heb de nieuwste Nvidia Forcware geinstalleerd.
ik had altijd een tooltje runnen waar ik zo 1 2 3 de fan speed van mijn 6600GT en clockspeed kon aanpassen.
Het was een rood icoontje in de tray.. Ik weet niet meer hoe het heet maar ik mis het wel nu ik mijn computer geformateerd heb
Het was een rood icoontje in de tray.. Ik weet niet meer hoe het heet maar ik mis het wel nu ik mijn computer geformateerd heb
Deze is al een flinke tijd vol.
Overigens kun je fanspeeds ook regelen met RivaTuner en nog veel meer programma's.
Ga eens een beetje op zoek, want deze reacties zijn beide precies de 'simpele vraagjes' uit de waarschuwing
Overigens kun je fanspeeds ook regelen met RivaTuner en nog veel meer programma's.
Ga eens een beetje op zoek, want deze reacties zijn beide precies de 'simpele vraagjes' uit de waarschuwing
[ Voor 22% gewijzigd door Ultraman op 16-05-2007 11:02 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.
POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.
Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.
POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.
Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o