jfeelders schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:08:
Ik heb zelf vorige week een Zalman VF700Cu op mijn 6600GT (AGP) gezet en ben daar erg tevreden over. Icm Speedfan is mijn systeem stil als ik 'gewoon' bezig ben en als ik ga gamen heb ik de extra koelcapaciteit volledig ter beschikking.
Je leest overal dat het niet aangeraden word om de ZM80D-HP te gebruiken wegens te grote hitte-ontwikkeling, maar Google leert me dat het al een aantal maal is uitgevoerd. Er staat zelfs een
survey op tweakers.net. Grote vraag blijft: heb je je 6600GT ge-overclocked? Die extra ontwikkelde hitte kan misschien net de druppel voor een stil, maar te heet systeem worden...
Daar heb ik ook al gekeken, jammer dat niemand daar een fatsoenlijke gehele product survey heeft. Het gaat niet alleen om de koeler, en welk merk kaart. Het gaat ook om de rest van het systeem, wat zijn de temps, op wat voor voltage draait hij, hoeveel RPM draait hij. Dat zijn allemaal dingen die niemand maar ook niemand in de survey neer zet en wat eigenlijk gewoon het belangrijkste is!
Ik heb dan wel de Pci-e Asus Geforce 6600GT Xtreme (500/1000Mhz).
Ik ben aan het twijfelen tussen de VF700-CU LED en de VF900-CU LED.
De VF900-CU LED blijkt beter te zijn, maar is ook een stuk duurder.
Overclocken ga ik niet, ik hoef de ZM80-D niet meer, waarschijnlijk de VF900-CU LED, en dan ga ik eens kijken hoeveel plaats er nog is voor heatsinks, waarschijnlijk koop ik iets grotere, en dan zie ik wel.
-Edit-
Crap dit is toch wel erg klote!
Ik merkte het vanmiddag al, een raar luchtje in de kamer. IK dacht dat het van buiten kwam
Ik heb 4 uur lang CS Source gespeeld, en de pc staat al de hele dag aan. Kom ik er net achter dat de koeler van de CPU gewoon stil stond, zit er een kabel tussen
Hoop niet dat ie kapot is, anders kan ik fluiten naar m'n VF900
[
Voor 10% gewijzigd door
Anoniem: 146790 op 17-08-2006 01:05
]