Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 11

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.482 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Topicstarter
Anoniem: 136640 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:15:
Leuk, iedereen doet er weer een schepje bovenop.. Ik heb ontdekt dat ie na een koude start wel hoger wil.
logisch, dan is het zaakje kouder als wanneer je het na een uptime van 2 uur doet ;) Hoe koeler hoe beter overclockbaar. Maar dit wist je waarschijnlijk al.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172310

Ik heb hem tot 580/1050 gekregen, daarna geeft hij op resoluties als 1280*1024 artifacts 1024*768 doet het dan echter nog wel artifacts vrij... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 15:00
Ik heb hier een 6600 GT van PNY..Indien er animo voor is kan ik wel foto's maken, om in de startpost te plaatsen ofzo...
Heeft iemand anders deze kaart ook? Ik wil namelijk weten tot hoever je kan gaan.. heb hem nu op 539/1121 zonder artifacts, maar kan ie dan nog hoger, met een voltmod ofzo? Heb namelijk niet zo'n zin om mn kaart te mollen O-)

[ Voor 4% gewijzigd door endness op 18-06-2006 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139446

Ik heb een leadtek 6600 gt thd extreme en die draait standaard op 550 1120, en ik heb em al op 590 1180 gehad maar dan werd hij 85 graden in een burn test, nu is zo'n burn test waarschijnlijk zwaarder dan een normale game (hij werd rond de 70 graden in prince of persia warrior within at 1600 high)
Maar zou ik nog verder kunnen? of moet ik toch maar eens de koeling vervangen voor wat beters (vf900)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 139446 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:17:
Ik heb een leadtek 6600 gt thd extreme en die draait standaard op 550 1120, en ik heb em al op 590 1180 gehad maar dan werd hij 85 graden in een burn test, nu is zo'n burn test waarschijnlijk zwaarder dan een normale game (hij werd rond de 70 graden in prince of persia warrior within at 1600 high)
Maar zou ik nog verder kunnen? of moet ik toch maar eens de koeling vervangen voor wat beters (vf900)
als je verder wilt zou ik inderdaad andere koeling er op monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 12:04
Hij zou het op 100 graden nog steeds goed moeten doen, de core limit is 145 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Aubergine schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:48:
Hij zou het op 100 graden nog steeds goed moeten doen, de core limit is 145 graden.
Maar dan kun je binnen een maand een andere kaart halen :X

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
welke zalman coolers passen er nou op de 6600GT AGP versie? Want op de zalmansite staat dat ze niet passen, maar uit ervaringen blijkt dan weer wel, en bij andere weer niet.. :S
Iemand ervaring? Foto's...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
endness schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:26:
welke zalman coolers passen er nou op de 6600GT AGP versie? Want op de zalmansite staat dat ze niet passen, maar uit ervaringen blijkt dan weer wel, en bij andere weer niet.. :S
Iemand ervaring? Foto's...?
De zalman 700-cu (en dus ook de alcu) paste zonder problemen op mijn Club3d 6600GT AGP. Enige wat niet meer kon waren de bijgeleverde memsinkjes. Deze moet je vijlen wil je ze passend krijgen.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

Ik ben eigenlijk opzoek naar de voltmod voor de agp versie. Ik heb nou watercooling op de kaart en heb altijd al gezecht dat ik pas ga voltmodden zodra het onder het water ligt. Maar waar staat die mod ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
De zalman 700-cu (en dus ook de alcu) paste zonder problemen op mijn Club3d 6600GT AGP. Enige wat niet meer kon waren de bijgeleverde memsinkjes. Deze moet je vijlen wil je ze passend krijgen.
Ok.
Dit klinkt misschien een beetje achterdochtig.. maar koelt ie wel goed? omdat er maar aan een kant dat koper zit..

Het lijkt mij dat de 900 beter koelt.. maar die past dan weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
endness schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:54:

Ok.
Dit klinkt misschien een beetje achterdochtig.. maar koelt ie wel goed? omdat er maar aan een kant dat koper zit..

Het lijkt mij dat de 900 beter koelt.. maar die past dan weer niet..
Hij koelde prima ;) ~45 graden max.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
ok bedankt :) ik zal eens gaan kijken of ik nog geld overheb na mn voeding.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144650

Ik heb misschien toevallig pech met een slecht exemplaar, maar mijn Club 3D 6600 GT PCI-Express gaf vanaf 't begin al regelmatig artifacts en lock-ups. Het gebeurt alleen maar bij bepaalde DirectX 9.0c spellen zoals Counter-Strike:Source en Need for Speed Underground 2. In OpenGL-spellen als DOOM 3, Quake IV en het oudere CS 1.6 werkt de kaart perfect. Toevallig is CS:Source het spel dat ik voornamelijk speel en juist daar werkt 'ie niet meer, gelijk een lock-up. Ook getest bij anderen in hun PC met CS:Source en Far Cry en de kaart doet dan precies 't zelfde. Eveneens dezelfde resultaten in een totaal nieuwe XP-installatie met nieuwe drivers op een andere partitie. Het vervelende is dat de kaart wel gewoon al die zware OpenGL-spellen draait en het dus zonde is om er geen gebruik meer van te maken. Ik heb al een Asus 7900 GT besteld + zeer capabele voeding ter vervanging.

10 maanden plezier voor 160 euro vind ik toch wel tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179727

Hallo mensen!

Heeft iemand ook een xfx 6600 gt 256Mb in combinatie met een arctic nv silencer 6 (rev2)?
Ik heb al van alles afgezocht maar kan dit nergens vinden.....

De vraag is: Past deze goed op de xfx 6600 gt 256Mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

wat is het verschil tussen de 256 en de 128mb kaart dan? Ik dacht dat de 256 gewoon 4 chipjes van 64mb had en de 128 had er 4 van 32mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172310

Die van mij wordt op 500/1000 60 graden stressed en op 580/1050 77graden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179727

Anoniem: 136640 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:13:
wat is het verschil tussen de 256 en de 128mb kaart dan? Ik dacht dat de 256 gewoon 4 chipjes van 64mb had en de 128 had er 4 van 32mb
ja volgens mij is dat ook zo,

maar vraag was of iemand weet of die arctic silencer 6 (rev.2) ook goed op de xfx 6600gt past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Laatst online: 19:27
vraagje:

Ik heb een Club 3D 6600GT met een zalman vf700cu en me temps zijn nu ongeveer 42 graden idle en 50 stressed. Ik probeer nu de core over te clocken maar in rivatuner blijft bij het monitoren de core steken op 501.nog iets.. terwijl bij de clock settings gewoon 520 staat :S. Is die core gelocked ofzo bij sommige kaarten?

screenie:

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/4681/vreemd9zr.gif

[ Voor 11% gewijzigd door Chefbierrr op 20-06-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 11:05
Ik heb hier tot morgen nog een TV staan. Ik heb zelf een 6600GT kaart. Ik zou deze wel is willen verbinden met de TV, weet iemand hoe ik dit doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:09
Hmm, ik gebruik altijd RivaTuner om de fastwrites uit te zetten, maar kan ik niet de BIOS van de 6600GT gewoon aanpassen om fastwrites daarin uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-05 14:42
Anoniem: 176386 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:55:
Ik moet een keuze maken tussen oftewel deze kaart(
nVidia GeForce 6 Serie / MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), NX6600GT-VTD128)
Of: ATi Radeon X Serie / Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (AGP, DVI, ViVo)

Ik heb benchmarks zitten kijken. De meeste malen wint de ATI het(met een paar frames per sec). Een enkele keer is het Nvidia die wint.

De ATI is wel een tientje duurder : )

Nou, zeg het eens jongens.
Waar zullen we voor gaan?
Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag, maar vandaag de dag kan je beide kaarten voor ongeveer 105 euro krijgen. Is er een reden waarom ik voor de 6600GT zou moeten gaan, ook al heeft hij 'slechts' 128 mb geheugen?

Ik heb zelf ook wat onderzoek gedaan, en kwam op ongeveer dezelfde conclusies als de bovenstaande quote, maar ik had het idee dat sommige benchmarks niet echt accuraat waren, mede omdat ik geen idee had of ze wel de DDR3 versie etc hadden getest.

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Llurch
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06-2012

Lord Llurch

graftakke

Roncom schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:15:
Ik heb hier tot morgen nog een TV staan. Ik heb zelf een 6600GT kaart. Ik zou deze wel is willen verbinden met de TV, weet iemand hoe ik dit doe?
De TV zal nu wel weer weg zijn, dus nu wil ik het wel verklappen:

pak het snoertje, plug hem in de TV-out van de videokaart, en de andere kant in de TV, en klaar!

bizar, is het niet?

oja, en denk hier ff aan:
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.

POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.

There is one more thing: It's been emotional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:11
Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag, maar vandaag de dag kan je beide kaarten voor ongeveer 105 euro krijgen. Is er een reden waarom ik voor de 6600GT zou moeten gaan, ook al heeft hij 'slechts' 128 mb geheugen?
De 6600 gt heeft als voordeel dat ie icm nvidia purevideo hardwarematig HDTV films probleemloos kan draaien. Ben benieuwd of de ati dat ook aan kan.

Qua spellen en fps:
http://www.tomshardware.c...1=295&model2=318&chart=93

[ Voor 22% gewijzigd door bruutone op 23-06-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Laatst online: 28-05 19:55
Ik heb een probleem:

Ik heb een Asus EN6600 pci-e, met een herriemakende stock-cooler. Dus ik heb vandaag een Zalman vf700 gekocht en erop gezet. Nu krijg ik alleen bij het starten van windows (XP) een bsod: machine_check_exeption (foutcode 0x0000009c). Gegoogled, GoT-search, maar niets specifieks gevonden. Bsod-topic gevolgd, KB van microsoft bekeken, en zo'n machine_check_exeption wordt (in dit geval dan) veroorzaakt, omdat er mogelijk een fan niet goed draait, of iets anders te heet wordt. Maar alle fans draaien, ook van de zalman-cooler. Wel zit de zalmancooler een beetje in de weg van het zalman-passieve-nordbrigde-koelblokje (op een A8N-E). Die raken elkaar een beetje aan. Ook viel me op dat de zalmancooler een heel klein beetje speling heeft (in het horizontale vlak dan, je kan hem een heel klein graadje ronddraaien). Ik heb even getest wat er zou gebeuren als ik de stock-cooler er wel in laat zitten en er gewoon naast hang (omdat de zalman via mn powersupply voeding krijgt. 12v of 5v, maakt overigens geen verschil, beide leveren een bsod op), omdat mn kaart mogelijk checkt of de fan wel draait ofzo. Echter, nog steeds die bsod. Na het terugplaatsen van de stock-cooler werkt alles weer als een zonnetje, met als enige probleem de herrie, en de nu wel erg dure vga-ram-headsinkjes... Ben ik iets vergeten te doen? Moet ik ergens iets instellen, of heb ik mn cooler verkeerd aangesloten?

Edit: Opgelost: de cooler drukte toch te hard tegen t koelblokje aan, zodat die los kwam van de chipset. Paar vinnetjes omgebogen van mn cooler en t probleem is opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door H004 op 29-06-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151067

hey allemaal,

Ik heb zojuist een nieuwe pc aangeschaft met een geforce 6600gt natuurlijk :9~
Alleen heb ik heel vaak bij games dat opeens alles bevriest. Het hele systeem hangt dan en moet rebooten :/ .

Nu verdenk ik me videokaart ervan...

Deze is unstressed al rond de 70 graden...

Kan het echt daar aan liggen?

edit* eventjes een screen gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/2763/temp9sh.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 151067 op 03-07-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Je Hardisk ligt op het randje van sterven (50 graden meestal)... je mobo zit ook niet echt gezond... en voor een AMD is je CPU erg hoog door idle temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151067

pc inmiddels terug.. 3 dagen verder :) de videokaart was kapot..

Heb hem nu weer teruggekregen maar met een andere videokaart erin..

een geforce 7600GS ipv een geforce 6600GT

Zit hier veel verschil in:?

temparatuur is in iedergeval een stuk gezonder.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 151067 op 06-07-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorticon
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:48
Ik heb een vreemd probleem met 3D spellen op mijn ASUS EN6600GT PCI-e

Alles werkte perfect tot opeens tot mijn grote verbazing in 3d spellen alles vaag begon te flikkeren met rare rechthoekjes voor het beeld. Direct3D is kapot denk ik dus, want spellen die alleen DirectDraw gebruikten werkten gewoon goed. Ik nieuwe NVIDIA drivers installeren en DirectX updaten etc. etc.. niets werkte.
Mijn HD zat toch al bijna vol te raken dus ik dacht, koop ff een nieuwe en alles reinstallen. Wat denk je dan: probleem opgelost... maar nee. Het flikkeren is nog steeds bezig na een verse os reinstall en driver update. Ik verdenk mijn grafische kaart er dus van kapoet te zijn :( :(
Weet iemand misschien wat het kan zijn? Hier heb ik een screenie van het vage geflikker in dxdiag genomen bij de 3d test: Afbeeldingslocatie: http://img486.imageshack.us/img486/8135/fuckedupshit2gk.jpg

mijn pc specs:
windows xp x64 draaiend op:
AMD Athlon 3500+ 64 bit
ASUS a8n SLI deluxe
1024 mb ddr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Weet iemand toevallig hoeveel NS mem op een Sparkle of een XFX 6600GT PCI-E zit op dit moment ?

Ik zoek namelijk een kaartje met 1.6ns mem om lekker mee te spelen :P

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Vorticon jouw kaart is gewoon stuk, terugbrengen naar de winkel moet je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorticon
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:48
corpseflayer schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:30:
Vorticon jouw kaart is gewoon stuk, terugbrengen naar de winkel moet je doen.
Jep daar ben ik helaas ook achter gekomen ondertussen :( :(
Ik heb die kaart sinds vorig jaar mei ongeveer en nu al kapot...
De winkel waar ik hem gekocht heb zal em terugsturen naar Asus (ik heb nog garantie), maar aangezien ze die kaarten niet meer maken krijg ik geen nieuwe ofzo maar wel de dagwaarde terug...
Maar eventjes een 7600GT bestellen dan :\

edit: ik denk dat ie misschien met het warme weer van de afgelopen dagen het begeven heeft omdat ie te heet is geworden ofzo...

[ Voor 11% gewijzigd door Vorticon op 08-07-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181762

hey

ik heb een vraagje

ik heb een AGP8X MSI geforce 6600-gt 128 mb DDR3
nu is men vraag, is dit wel een goed kaartje, want de clock speeds zijn
500/900
en tot hoever zou ik deze kunnen clocken
welke settings is het best voor bij bf2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:23
Ik heb die kaart ook, ook uiteraard met 500/900. Je kan in de driver gewoon automatisch laten checken tot hoe ver je kaart wil gaan qua overclocken. Hier kom ik tot ongeveer 555/1020Mhz. Kaart blijft dan gewoon stabiel lopen. Kijk ook hier eens naar!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:47

Rubman

Retarded or just overjoyed!

ik heb net een 2e hands kaartje gekocht XFX Geforce 6600GT 256MB DDR3 , verkoper vertelde eerlijk dat hij hem wel wat heeft overgeclockt en weer teruggedraaid en dat hij een andere bios erop heeft gezet zodat hij hem herkent als 128 MB wat in zijn systeem een prestatieverbetering opleverde aangezien de kaart maar 128 bits is.

nu is mijn vraag kan dit kloppen en zo ja doe ik er verstandig aan om hem weer een keer terug te flashen om te kijken hoe het bij mij werkt

Laagvliegerke
Ik snap jouw verhaal niet.
Een 6600GT heeft voor zover ik weet altijd een 128-bits geheugenbus. Dit kan je dus niet zomaar even "fixen" met een BIOS-update?!? Het is wel mogelijk er de BIOS van een 128mb-versie in te flashen. Maar of dat een prestatiewinst oplevert? Van 256 Mb GDDR3 naar 128 Mb? Ik vrees van niet want de heflt van het geheugen wordt dan niet gebruikt? Ik zie maar één reden waarom ik de BIOS van 128 Mb kaartje zou flashen in een 256Mb kaartje. En dat is omdat om een of andere reden de helft die gebruikt wordt, brak is. Tenzij je ons wat meer info kan geven?
Na deze post in het ovrige topic heb ik het eerst maar even laten zitten zoals het was, totdat ik laatst onderop mijn kaart de originele sticker van nvida ontdekte, waarop stond dat het wel degelijk een 256MB kaart was.
Hierna ben ik dus maar weer even verder gaan kijken of ik mijn bios toch echt niet terug kon flashen naar een 256MB versie.
en dat is dus gelukt met toch wel degelijk wat prestatiewinst.
was gewoon even trots op mezelf en wou dat melden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181762

Brad Pitt schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:54:
Ik heb die kaart ook, ook uiteraard met 500/900. Je kan in de driver gewoon automatisch laten checken tot hoe ver je kaart wil gaan qua overclocken. Hier kom ik tot ongeveer 555/1020Mhz. Kaart blijft dan gewoon stabiel lopen. Kijk ook hier eens naar!
en dat met een standaard cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:34

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb hier ook een vraagje over. Hoe werkt het overclock-gebeuren vanuit de ForceWare-drivers (91.31WHQL)?

• Hoe komt de driver tot een 'optimale frequentie'? En wat houdt de gevonden waarde in? Ik haal met mijn nieuwe MSI 6600GT AGP (500/900MHz) + Zalman VF700Cu nu 554/1010MHz met de 'optimale frequentie detectie'. Zijn er ervaringen hier hoe optimaal die gevonden frequentie nou eigenlijk wel is?

• En hoe wordt automatisch omgeschakeld van Standaard (2D) naar Prestatie (3D)? Aan de hand van OpenGL/DirectX-detectie? Betekent dat dan ook dat bij de 'optimale frequentie detectie' tijdelijk overgeschakeld wordt naar 3D-modus? En waarom verandert alleen de klokfrequentie van de kern tussen 2D en 3D? Hoeft de geheugenklok ook niet omlaag voor een zuiniger gebruik in 2D?

@Ubernerd: was je nog aan de slag gegaan met underclocken voor zuiniger gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 20:29
jfeelders schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:12:
Ik heb hier ook een vraagje over. Hoe werkt het overclock-gebeuren vanuit de ForceWare-drivers (91.31WHQL)?
Zoek eens op google naar coolbits, een registerkey die ervoor zorgt dat het overclockmenu tevoorschijn komt.
• Hoe komt de driver tot een 'optimale frequentie'? En wat houdt de gevonden waarde in? Ik haal met mijn nieuwe MSI 6600GT AGP (500/900MHz) + Zalman VF700Cu nu 554/1010MHz met de 'optimale frequentie detectie'. Zijn er ervaringen hier hoe optimaal die gevonden frequentie nou eigenlijk wel is?
Je moet altijd iets lager gaan zitten, want de kaart komt niet op zijn toppunt qua temperatuur, iets wat in games wel gebeurt. Daardoor kan je kaart alsnog artifacts gaan vertonen. Ga er zo'n 6MHz onderzitten, dan zit je wel goed :).
• En hoe wordt automatisch omgeschakeld van Standaard (2D) naar Prestatie (3D)? Aan de hand van OpenGL/DirectX-detectie? Betekent dat dan ook dat bij de 'optimale frequentie detectie' tijdelijk overgeschakeld wordt naar 3D-modus? En waarom verandert alleen de klokfrequentie van de kern tussen 2D en 3D? Hoeft de geheugenklok ook niet omlaag voor een zuiniger gebruik in 2D?
Geheugen gebruikt niet zoveel energie en produceert weinig warmte, dus is het overbodig dat ook omlaag te klokken. Bovendien kan het zo zijn dat er problemen optreden, zoals crashes. Hoe dat echter kan weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door The__Virus op 15-08-2006 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Coolbits gebruiken en handmatig overclocken (in het algemeen) doe ik al een jaar of 10. Ik was juist benieuwd naar de technische achtergrond van de 'Optimale frequentie detectie'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

Ik heb een Pci-e asus geforce 6600GT Extreme en ik wil er andere koeling op zetten.
Ik weet alleen nog niet zeker welke. Een
Zalman VF700-Cu Koper
Of een
Zalman ZM80D-HP in combinatie met een Zalman ZM-OP1 80mm Fan.

Ik heb plaats zat, ik heb namelijk een SLI moederbord en kan hem eventueel in het onderste Pci-e slot zetten.
Uit ervaring weet ik dat het 2e setje op een FX5700 perfect heeft gewerkt.
Nu weet ik alleen niet hoe het op een 6600GT zal werken.
Ik heb een beetje gegoogled enz. maar kan niet echt wat vinden!

Is er iemand met een 6600GT die misschien een Zalman ZM80D-HP erop heeft zitten?
Kwa geluid maakt het ook niet uit welke van de 2 ik neem, de Zalman VF700-CU heb ik namelijk ook op mijn processor zitten (Processor variant dan) en die hoor je niet boven de rest uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
MarcoC schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:20:
Hmm, ik gebruik altijd RivaTuner om de fastwrites uit te zetten, maar kan ik niet de BIOS van de 6600GT gewoon aanpassen om fastwrites daarin uit te zetten?
Ik zou fastwrites aan laten.
Men zegt altijd wel dat uit beter is maar voor de performance is dit niet zo.
Met fastwrites kunnen vertices rechtstreeks van de cpu naar de videokaart doorgestuurd worden terwijl dit zonder fastwrites eerst in het hoofdgeheugen dient weggeschreven te worden waarna het doorgestuurd wordt naar naar de videokaart.
Hierdoor heb je met fast writes een betere performance als er met hoge aantallen vertices gewerkt wordt, met name in nieuwere games en uiteraard ook 3d bewerking ala 3dsmax.
Enkel als je problemen hebt die je niet hebt met fw uit dien je het uit te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Anoniem: 146790 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:11:
Ik heb een Pci-e asus geforce 6600GT Extreme en ik wil er andere koeling op zetten.
Ik weet alleen nog niet zeker welke. Een
Zalman VF700-Cu Koper
Of een
Zalman ZM80D-HP in combinatie met een Zalman ZM-OP1 80mm Fan.

Ik heb plaats zat, ik heb namelijk een SLI moederbord en kan hem eventueel in het onderste Pci-e slot zetten.
Uit ervaring weet ik dat het 2e setje op een FX5700 perfect heeft gewerkt.
Nu weet ik alleen niet hoe het op een 6600GT zal werken.
Ik heb een beetje gegoogled enz. maar kan niet echt wat vinden!

Is er iemand met een 6600GT die misschien een Zalman ZM80D-HP erop heeft zitten?
Kwa geluid maakt het ook niet uit welke van de 2 ik neem, de Zalman VF700-CU heb ik namelijk ook op mijn processor zitten (Processor variant dan) en die hoor je niet boven de rest uit komen.
Als je hem in de onderste zet, heb je in het gunstigste geval slechts PCI-e 8x beschikbaar, of als het wat slechter gaat PCI-e 1x of in het slechtste geval, het werkt helemaal niet :X. Verder wordt een FX5700 LANG niet zo heet als een 6600GT, die produceert veel meer warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The__Virus schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 07:53:
[...]

Als je hem in de onderste zet, heb je in het gunstigste geval slechts PCI-e 8x beschikbaar, of als het wat slechter gaat PCI-e 1x of in het slechtste geval, het werkt helemaal niet :X. Verder wordt een FX5700 LANG niet zo heet als een 6600GT, die produceert veel meer warmte.
Nope, gewoon pci-e 16X , net alsof mijn kaart die 16X helemaal benut. :)
En ja duh, ik snap ook wel dat een FX5700 lang niet zo heet word als een 6600GT. 8)7
Ik vraag naar iemand met enige ervaring of die ergens een grafiekje heeft gezien met 'benchmarks' van verschillende soorten koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik heb zelf vorige week een Zalman VF700Cu op mijn 6600GT (AGP) gezet en ben daar erg tevreden over. Icm Speedfan is mijn systeem stil als ik 'gewoon' bezig ben en als ik ga gamen heb ik de extra koelcapaciteit volledig ter beschikking.
Je leest overal dat het niet aangeraden word om de ZM80D-HP te gebruiken wegens te grote hitte-ontwikkeling, maar Google leert me dat het al een aantal maal is uitgevoerd. Er staat zelfs een survey op tweakers.net. Grote vraag blijft: heb je je 6600GT ge-overclocked? Die extra ontwikkelde hitte kan misschien net de druppel voor een stil, maar te heet systeem worden...

[ Voor 11% gewijzigd door jfeelders op 16-08-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jfeelders schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:08:
Ik heb zelf vorige week een Zalman VF700Cu op mijn 6600GT (AGP) gezet en ben daar erg tevreden over. Icm Speedfan is mijn systeem stil als ik 'gewoon' bezig ben en als ik ga gamen heb ik de extra koelcapaciteit volledig ter beschikking.
Je leest overal dat het niet aangeraden word om de ZM80D-HP te gebruiken wegens te grote hitte-ontwikkeling, maar Google leert me dat het al een aantal maal is uitgevoerd. Er staat zelfs een survey op tweakers.net. Grote vraag blijft: heb je je 6600GT ge-overclocked? Die extra ontwikkelde hitte kan misschien net de druppel voor een stil, maar te heet systeem worden...
Daar heb ik ook al gekeken, jammer dat niemand daar een fatsoenlijke gehele product survey heeft. Het gaat niet alleen om de koeler, en welk merk kaart. Het gaat ook om de rest van het systeem, wat zijn de temps, op wat voor voltage draait hij, hoeveel RPM draait hij. Dat zijn allemaal dingen die niemand maar ook niemand in de survey neer zet en wat eigenlijk gewoon het belangrijkste is!
Ik heb dan wel de Pci-e Asus Geforce 6600GT Xtreme (500/1000Mhz).
Ik ben aan het twijfelen tussen de VF700-CU LED en de VF900-CU LED.
De VF900-CU LED blijkt beter te zijn, maar is ook een stuk duurder.
Overclocken ga ik niet, ik hoef de ZM80-D niet meer, waarschijnlijk de VF900-CU LED, en dan ga ik eens kijken hoeveel plaats er nog is voor heatsinks, waarschijnlijk koop ik iets grotere, en dan zie ik wel.

-Edit-

Crap dit is toch wel erg klote!
Ik merkte het vanmiddag al, een raar luchtje in de kamer. IK dacht dat het van buiten kwam
Ik heb 4 uur lang CS Source gespeeld, en de pc staat al de hele dag aan. Kom ik er net achter dat de koeler van de CPU gewoon stil stond, zit er een kabel tussen 8)7
Hoop niet dat ie kapot is, anders kan ik fluiten naar m'n VF900 :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 146790 op 17-08-2006 01:05 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52
Sinds gisteren heb ik een AOpen Aeolus GeForce 6600GT 128 MB DDR3 RAM AGP

Nu heb ik deze vervangen voor mijn GeForce Ti4200 64 MB RAM. Ik heb van alles geprobeerd. En haal ik standaard 6422 3D Marks (2K3), en als ik de kaart overclock 7809 3D Marks met artifacts.

Systeem Specs:

Asus A7V266 VIA KT266 DDR, AMD Athlon XP 2000+, 768 MB DDR PC2100 266 Mhz, Creative Sound Blaster Audigy Platinum, 4 HDD´s, 1 DVD-ROM, 1 DVD+RW en een 300 Watt A-merk voeding.

Dat mijn systeem nu de botttleneck is dat geloof ik ook wel.

Nu vroeg ik me af, of dit normaal is voor dit systeem, en of me voeding niet te ligt is, dit lees ik ook veel (maar dan dat 300 Watt te ligt is voor zwaarde processoren). Als ik standaard draai dan draait de Core op 300 MHz en het geheugen op 900 MHz (450 x2). Ze ik in het Nvidia menu alles op 3D prestaties, dan zet de software de kaart op 450 MHz/900 MHz. Maar ik heb de kaart nog nooit op 500 Mhz/900MHz zien draaien (ook niet met alle secundaire hardware losgekoppeld van de voeding). Moet ik die 500 Mhz handmatig instellen. Want volgens mij staat de kaart standaard out of the box met de software op 300 MHz/900 MHz.

BTW: De voedingsconnector heb ik aangesloten, het systeem doet niets vaags en werkt nog net zo als daarvoor.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
De AGP variant heeft een coresnelheid van 450Mhz. Zet je hem op 500, dan klok je hem dus 50Mhz over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163386

Je score is denk ik wel normaal aangezien je er slecht en traag geheugen in heb zitten. Daarnaast is je processor ook aan de langzame/verouderde kant. Dus de rest van je systeem is zoals je al zelf zegt de bottleneck voor je videokaart ;) .
Daarnaast zet je erbij een 300 watt-voeding, dan is mijn vraag welk merk en hoeveel ampere op de 12 volt lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
The__Virus schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:39:
De AGP variant heeft een coresnelheid van 450Mhz. Zet je hem op 500, dan klok je hem dus 50Mhz over.
Dus een AGP variant van de GeForce 6600GT loopt altijd op 450 Mhz (core), out of the box?

Op de doos die bij mijn kaart zit staat core 500 MHz, maar dit kan komen omdat er voor de rest stickers op zitten dat het de AGP versie betreft met 128 MB.

Op Google kan ik weinig vinden dat de AGP core op 450 MHz loopt, iedereen heeft het over 500 MHz.

Naar mijn weten is er wel verschil in het geheugen (PCI-E 500 MHz en AGP 450 MHz standaard).

Kunnen meer mensen bevestigen dat de AGP core op 450 MHz loopt standaard?

Dit vind ik nu:

The GeForce 6600GT AGP runs at the same core clock speed as the PCI Express version (500MHz) but has a slightly lower memory clock (900MHz vs. 1GHz on the PCI Express version).

Bron: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2277

[ Voor 26% gewijzigd door Jumpman op 25-09-2006 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Aah mijn fout, ik dacht dat het de core was die 50Mhz langzamer liep. Wat dat betreft zou je kunnen proberen hem handmatig op 500Mhz te zetten m.b.v. Coolbits in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
The__Virus schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:29:
Aah mijn fout, ik dacht dat het de core was die 50Mhz langzamer liep. Wat dat betreft zou je kunnen proberen hem handmatig op 500Mhz te zetten m.b.v. Coolbits in de instellingen.
Vanavond ben ik weer thuis. En ga dan het volgende eens checken:
  • Welk merk 300 watt voeding heb ik, hoevel ampere levert deze
  • Kan ik met RivaTuner de core op 500 MHz zetten
  • Draait de core op 500 MHz als ik alleen het mobo, de videokaart en de boot HD alleen op de voeding aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

WTF? :( zojuist nieuw drivers gedownload. Waarom zijn die krengen tegenwoordig 40mb?! (60mb internationale versie). Belachelijk.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Moet je eens naar de beta's kijken. Geloof dat er versies tussenzaten van rond de 80MB :X. Tis erg wisselend, de grootte. Ik blijf lekker bij 78.01, die is voor mij de enige de voldoet aan mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Die dingen worden steeds groter totdat ze weer een rits kaarten van de Supported List afgooien. Vergeet niet dat zo'n driverpackage drivers bevat voor een groot aantal verschillende kaarten ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Sinds een paar dagen heb ik een AOpen Aeolus GeForce 6600GT 128 MB DDR3 RAM AGP

Systeem Specs:

Asus A7V266 VIA KT266 DDR, AMD Athlon XP 2000+, 768 MB DDR PC2100 266 Mhz, Creative Sound Blaster Audigy Platinum, 4 HDD´s, 1 DVD-ROM, 1 DVD+RW en een Seasonic 300 Watts voeding .

Dat mijn systeem nu de botttleneck is dat weet ik zelf.
Nu vroeg ik me het volgende af.

In de Standaard 2D mode staat de videokaart in de drivers op 300 MHz/900 MHz (core/memory). En gaat de core op 450 MHz als ik een applicatie 3D of zware applicatie start. In de Prestatie 3D mode staat de videokaart in de drivers op 450 MHz/900 MHz. En verhoogt de core niet als ik een 3D of zware applicatie start.

Nu krijg ik standaard nooit de core op 500 MHz aan het werk wat deze standaard moet ondersteunen. Alleen als ik dit in de Nvidia drivers of in RivaTuner aanpas. Hij blijft dan ook gewoon netjes zo draaien tijde 3D of zware applicaties.

Ik heb dit geprobeerd met alle apparaten op de voeding aangesloten en ook met alleen het mobo, de boot HD en de GeForce 6600GT aangesloten. Dus mijn voeding lijkt geen bottlenec te zijn.
Weet iemand waarom mijn GeForce 6600GT core niet standaard uit de doos op 500 MHz gaat draaien bij 3D en zware applicaties , maar dat ik dit eerst zelf handmatig moet aanpassen in de drivers of in RivaTuner. Ik gebruik versie 77.77 van de Nvidia drivers omdat dit het beste schijnen te zijn voor een GeForce 6600GT.

BTW: De voedingsconnector heb ik aangesloten, het systeem doet niets vaags en werkt nog net zo als daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
cybersteef schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:14:
Die dingen worden steeds groter totdat ze weer een rits kaarten van de Supported List afgooien. Vergeet niet dat zo'n driverpackage drivers bevat voor een groot aantal verschillende kaarten ;)
Mwah, dat wordt meestal groots van te voren aangekondigd. Zoals toen alles t/m Geforce werd verwijderd. Vanaf Geforce2 wordt alles nog steeds ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

The__Virus schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:55:
[...]
Mwah, dat wordt meestal groots van te voren aangekondigd. Zoals toen alles t/m Geforce werd verwijderd. Vanaf Geforce2 wordt alles nog steeds ondersteund.
Gelukkig wel, als ze zomaar plotseling kaarten er uit zouden mikken zullen er veel mensen niet blij zijn.
Hoewel dat van de GeForce2 niet helemaal waar is, ze ondersteunen enkel nog een paar vieze MX setjes. De 'echte' GeForce2's zoals de GeForce2 GTS, GeForce2 Pro, GeForce2 Ti, GeForce2 Ultra vallen buiten de boot. Maar goed dat is nu totaal niet belangrijk...
Ik wilde dan ook alleen zeggen dat er een reden is dat die driver pakketen steeds wat groter worden en pas weer kleiner zodra de supported producten afnemen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Aah zo. Ik keek namelijk net even in de meuktracker en dan moet je eens kijken wat er voor verschillen in groottes zitten tussen de drivers, ook al scheelt het versie nummer bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-04 10:07
Even een kwestie voorleggen

Vorige week een 6600GT gekocht (aanbieding). Koeler maakte veel lawaai dus een Zalman koeler gekocht. Deze volgens het boekje op de kaart geplaatst (voor het eerst in mijn leven). Kaart met koeler op het moederbord gezet (en Zalman op voeding aangesloten). Computer opgestart, en daar begint het probleem. Zo gauw ik in Windows kom is het beeld weg, doet ie niets meer. (de koeler draait wel zijn rondjes btw). Videokaart stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Plankton schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:22:
Even een kwestie voorleggen

Vorige week een 6600GT gekocht (aanbieding). Koeler maakte veel lawaai dus een Zalman koeler gekocht. Deze volgens het boekje op de kaart geplaatst (voor het eerst in mijn leven). Kaart met koeler op het moederbord gezet (en Zalman op voeding aangesloten). Computer opgestart, en daar begint het probleem. Zo gauw ik in Windows kom is het beeld weg, doet ie niets meer. (de koeler draait wel zijn rondjes btw). Videokaart stuk?
  • Koelpasta tussen de core en de fan (Ik denk het wel)?
  • Oude drivers gedeinstalleerd voordat je de oude kaart er hebt uitgetrokken?
  • Voeding wel sterk genoeg?
Ik denk niet dat de videokaart kapot is, anders geeft deze vaak helemaal geen beeld of een vertekend beeld.

• Jumpman
Jumpman schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:26:
Sinds een paar dagen heb ik een AOpen Aeolus GeForce 6600GT 128 MB DDR3 RAM AGP

Systeem Specs:

Asus A7V266 VIA KT266 DDR, AMD Athlon XP 2000+, 768 MB DDR PC2100 266 Mhz, Creative Sound Blaster Audigy Platinum, 4 HDD´s, 1 DVD-ROM, 1 DVD+RW en een Seasonic 300 Watts voeding .

Dat mijn systeem nu de botttleneck is dat weet ik zelf.
Nu vroeg ik me het volgende af.

In de Standaard 2D mode staat de videokaart in de drivers op 300 MHz/900 MHz (core/memory). En gaat de core op 450 MHz als ik een applicatie 3D of zware applicatie start. In de Prestatie 3D mode staat de videokaart in de drivers op 450 MHz/900 MHz. En verhoogt de core niet als ik een 3D of zware applicatie start.

Nu krijg ik standaard nooit de core op 500 MHz aan het werk wat deze standaard moet ondersteunen. Alleen als ik dit in de Nvidia drivers of in RivaTuner aanpas. Hij blijft dan ook gewoon netjes zo draaien tijde 3D of zware applicaties.

Ik heb dit geprobeerd met alle apparaten op de voeding aangesloten en ook met alleen het mobo, de boot HD en de GeForce 6600GT aangesloten. Dus mijn voeding lijkt geen bottlenec te zijn.
Weet iemand waarom mijn GeForce 6600GT core niet standaard uit de doos op 500 MHz gaat draaien bij 3D en zware applicaties , maar dat ik dit eerst zelf handmatig moet aanpassen in de drivers of in RivaTuner. Ik gebruik versie 77.77 van de Nvidia drivers omdat dit het beste schijnen te zijn voor een GeForce 6600GT.

Schopje. :)

• The__Virus
Tja ook volgens de site van AOpen hoort ie gewoon op 500Mhz te lopen. Probeer hem eens in een ander systeem en kijk of dat de zaak verandert. Zo niet, terug ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 19:22
Zijn 2 6600 GT's in SLI
sneller dan een MSI 1950Pro

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Davidshadow13 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:58:
Zijn 2 6600 GT's in SLI
sneller dan een MSI 1950Pro
Nee.

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 16:45

Arnold-D

Nad - Feel The Power

zo ik schrok me net rot, had ff rivatuner geinstalleerd, nou geen probleem, en dan zet ik mijn AOpen op 3d prestaties, vliegt mijn Core naar de 900MHZ en me geheugen naar de 1,8GHZ,
ik heb me pc meteen uitgezet, opnieuwe opgestart en weer op 900 en 1800mhz.. en dat op een 6600gt

weet iemand hoe het kan dat deze ineens op de 900 en 1.8 ghz schiet?

hij loopt orgineel 450/900 mhz, dus ik vind het een beetje raar... :/
ben wel geschroken :'(

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

• The__Virus
Hij past het toch pas toe als je in 3D modus gaat? Die snelheid zal ie nooit halen en ik denk niet zozeer dat je je hardware beschadigt, maar gewoon een harde reset krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:05
Ik heb al even gezocht met google en hier op 't forum, maar heb geen antwoord gevonden. Ik heb 2x de Leadtek 6600GT in SLi mode. Nu werkt mijn TV-Out niet als ik de kaarten in SLi mode heb (als ik dat dus in het nVidia controlpanel aanzet). Hij ziet de tv wel, maar als ik 'beeldscherm uitbreiden naar deze monitor' kies dan gebeurd er dus niets. Haal ik de kaarten uit Sli mode, dan werkt het wel.
Is dit een bekend probleem?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

rimave schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:49:
Ik heb al even gezocht met google en hier op 't forum, maar heb geen antwoord gevonden. Ik heb 2x de Leadtek 6600GT in SLi mode. Nu werkt mijn TV-Out niet als ik de kaarten in SLi mode heb (als ik dat dus in het nVidia controlpanel aanzet). Hij ziet de tv wel, maar als ik 'beeldscherm uitbreiden naar deze monitor' kies dan gebeurd er dus niets. Haal ik de kaarten uit Sli mode, dan werkt het wel.
Is dit een bekend probleem?
Weet je zeker dat je goed gezocht hebt ? Zoek een op "Tv-Out" hier in de topic ;)

SLI moet uitgezet worden als je TV-out wil, das volgens mij geen probleem maar zo moet het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arnold-D schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:55:
zo ik schrok me net rot, had ff rivatuner geinstalleerd, nou geen probleem, en dan zet ik mijn AOpen op 3d prestaties, vliegt mijn Core naar de 900MHZ en me geheugen naar de 1,8GHZ,
ik heb me pc meteen uitgezet, opnieuwe opgestart en weer op 900 en 1800mhz.. en dat op een 6600gt

weet iemand hoe het kan dat deze ineens op de 900 en 1.8 ghz schiet?

hij loopt orgineel 450/900 mhz, dus ik vind het een beetje raar... :/
ben wel geschroken :'(
Het lijkt erop dat de driver of het programma alles verdubbeld.
Mijn Asus 6600GT AGP had namelijk 450Mhz / 900Mhz. Doe dat keer 2 en je hebt de snelheden die jij opnoemt.

Ik heb nu een Asus 6600GT Xtreme met een Zalman koeler erop.
Als ik "Auto detect best clock settings" aanklik, komt hij op 650/1570 te staan _/-\o_
Omdat ik er niks van geloof heb ik hem 'maar' op 600/1200 tegenover de originele 500/1000.
Hij loopt zeer stabiel en ik merk een duidelijk verschil in het gamen. Alleen is het jammer dat ik nu bijvoorbeeld bij NFS:Carbon lag heb, en dan weer niet. Eerst had ik namelijk continu lag van 25Fps, nu springt het van 40 naar 25 dat is wel vervelend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 14:58

woutur

Klauwtjes uit!

Wat zijn de laatst bekende werkende drivers voor de 6600gt? Ik heb laatst wat drivers geprobeerd maar deze lieten bij video mijn cpu telkens naar 100% staan. Duurde een 5 minuten voordat ik dan de mediaspeler (mpc, en windows media player) weer gesloten had. Ik heb nu 67.22 draaien en de volgende reeds geprobeerd:
- 67.66
- 77.50
- 77.72
- 92.91
- 96.89
- z-tweaked 91.47

Met wat nieuwere drivers hoop ik dat nieuwere spellen wat beter ondersteund worden (minder wegvallende textures e.d.).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artikel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05-2023
Ik heb ook een 6600gt passief gekoeld. ik heb alle delen van dit topic doorgezocht maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden. Mijn videokaart wordt tot 90 *C bij een tijdje gamen, 65 *c idle. dit is dus te heet. Ik heb nu al een paar weken mijn kast open staan (idle +/-59 *C) en ik zet de ventilator die er naast staat aan tijdens het gamen. Dit wil ik opgelost hebben want het slaat natuurlijk nergens op.

kan ik mijn te hete kaart afkoelen door 1 of 2 extra ventilators in de kast te zetten voor betere airflow, of moet ik een ventilator op de kaart zelf bouwen? (geen idee of dit kan of hoe het moet). Ik heb een ASUS GeForce 6600 GT Sil. PCI-E

Acer Aspire 5930G-734G32MN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik zou een goede Zalman koeler monteren. Ik heb zelf de MSI 6600GT (AGP, 128Mb DDR3 @ 563/1060MHz) en de Zalman VF700-Cu aangesloten op mijn moederbord kan ik de fanspeed regelen via Speedfan. Tijdens normaal gebruik dus fluisterstil en tijdens games goede koeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Laatst online: 03-04 10:33

Crp

woutur schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:44:
Wat zijn de laatst bekende werkende drivers voor de 6600gt? Ik heb laatst wat drivers geprobeerd maar deze lieten bij video mijn cpu telkens naar 100% staan. Duurde een 5 minuten voordat ik dan de mediaspeler (mpc, en windows media player) weer gesloten had. Ik heb nu 67.22 draaien en de volgende reeds geprobeerd:
- 67.66
- 77.50
- 77.72
- 92.91
- 96.89
- z-tweaked 91.47

Met wat nieuwere drivers hoop ik dat nieuwere spellen wat beter ondersteund worden (minder wegvallende textures e.d.).
Ik had dat probleem ook altijd.. met mijn AGP versie je moet de AGP drivers van je moederbord installeren nadat je de nieuwste nvidia drivers hebt geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik zou zeggen blijf bij 78.01, te vinden in het archief. Levert de beste performance en de minste problemen op. Nieuwere drivers gaven bij de 6600GT van mij vaak artifacts, crashes of slechte performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:26

Snuffel

Vroem!

Toevallig ook in WoW?
Daar heb ik enorm veel last van artefacts .......
Helemaal als de resolutie over de 1280x1024 gaat.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Ik heb gewoon de nieuwste drivers voor mij 6600GT op AGP, werkt vlekkeloos. I smell overclock?

[ Voor 11% gewijzigd door Aubergine op 26-12-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat spel heb ik niet, maar heb het met vrijwel elk spel wel gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door The__Virus op 26-12-2006 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artikel
Dan ga ik deze week maar op zoek naar een zalman cooler...
en nee, ik heb niks overgeclokt, sterker nog, ik heb de pc laten bouwen door een pcspeciaalzaak ;)

Maar hoe moet ik zo'n cooler monteren? over het originele passieve gedeelte heen, of moet dat er eerst af?

trouwens, ik heb vandaag de temperatuur nog met 7 *c omlaag gekregen door dat passieve gedeelte te kantelen en een oudere driver te installeren :)

EDIT: toevoeging

[ Voor 46% gewijzigd door Artikel op 26-12-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 16:33
Mijn ASUS N6600GT haalt de 90graden load, en is idle ongeveer 56. Dit met een normale koeler.
Deze koeler heb ik schoongemaakt, maar het maakt niets uit in temperatuur. (Geen arti's trouwens)

Dus óf deze koeler is onvoldoende, of de koelpasta is door de heren van ASUS niet goed aangebracht, óf de sensor deugt gewoon niet..

Denk dat ik morgen even andere koelpasta erop doe.. Ben toch vrij

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artikel
of ASUS vindt dat soort temps gewoon normaal:

http://nl.asus.com/999/images/products/591/gpu.gif

op dit plaatje van de asus site vinden zij het "cool" als je kaart boven de 70 *C komt...
Maar kan ik een eventuele extra cooler nou óp het passieve blok plaatsen of moet die eraf?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik heb even een testje gedaan met mijn MSI (OC'ed) + Zalman en The Popular Demo. Op high-res full quality kwam de temperatuur tot 85°C maar na afloop was de temperatuur ook binnen 3 seconden weer terug naar 50°C...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Artikel schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:09:
of ASUS vindt dat soort temps gewoon normaal:

http://nl.asus.com/999/images/products/591/gpu.gif

op dit plaatje van de asus site vinden zij het "cool" als je kaart boven de 70 *C komt...
Maar kan ik een eventuele extra cooler nou óp het passieve blok plaatsen of moet die eraf?:P
Ja maar... Dat is met een silencer. Ik heb gewoon zo'n ding met koperen koelblok, en witte fan erin. Daarom vind ik het wat verontrustender.
Misschien helpt Coolermaster koelpasta ook wel een stuk, heb namelijk gehoord dat ASUS veel te veel koelpasta gebruikt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Artic Silver V ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dat heb ik hier niet liggen. Alleen Coolermaster Premium thermal compound. Dat had de temp (idle) van mijn processor ook al 6graden laten zakken 43 naar 37. (stock cooler en P4 Northwood). Dus ik vermoed dat het ook wel goed werkt op mn graka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
GAIAjohan schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:41:
[...]

Dat heb ik hier niet liggen. Alleen Coolermaster Premium thermal compound. Dat had de temp (idle) van mijn processor ook al 6graden laten zakken 43 naar 37. (stock cooler en P4 Northwood). Dus ik vermoed dat het ook wel goed werkt op mn graka
klopt, zelfs XFX gooit er een berg prut op waar je U tegen zegt! :X

als je de koelpasta verwijderd en er een flinterdun laagje op doet, dan heb je hoogst waarschijnlijk stressed een max temp van 65C, of je aiflow moet wel heel brak zijn.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artikel
ik heb net zo'n Zalman VF700-Cu op m'n kaart gezet: 42 *C idle vs. 65-70 eerder, en ik hoor 'em nauwelijks! echt een aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Artikel schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:51:
ik heb net zo'n Zalman VF700-Cu op m'n kaart gezet: 42 *C idle vs. 65-70 eerder, en ik hoor 'em nauwelijks! echt een aanrader dus.
mijn XFX was met stock out of the box 52 idle met zalman werd hij 39 idle..

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
MexxT schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:59:
[...]

mijn XFX was met stock out of the box 52 idle met zalman werd hij 39 idle..
Nu stressed 71graden. Maar koelpasta moet nog ff settlen. Toch een winst van 20graden... :)
idle 51graden eerst was ie idle 58

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 27-12-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
GAIAjohan schreef op woensdag 27 december 2006 @ 01:57:
Mijn ASUS N6600GT haalt de 90graden load, en is idle ongeveer 56. Dit met een normale koeler.
Deze koeler heb ik schoongemaakt, maar het maakt niets uit in temperatuur. (Geen arti's trouwens)

Dus óf deze koeler is onvoldoende, of de koelpasta is door de heren van ASUS niet goed aangebracht, óf de sensor deugt gewoon niet..

Denk dat ik morgen even andere koelpasta erop doe.. Ben toch vrij
Ik heb ook de koeler van mijn Asus N6600GT verwijderd en er zat een berg koelpasta onder. Niet moeilijk dat hij zo warm wordt (100°C was geen uitzondering).
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/admiralfreebee/stock.jpg

Helaas nog eventjes wachten op alternatieve koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Admiral Freebee schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:28:
[...]

Ik heb ook de koeler van mijn Asus N6600GT verwijderd en er zat een berg koelpasta onder. Niet moeilijk dat hij zo warm wordt (100°C was geen uitzondering).
[afbeelding]

Helaas nog eventjes wachten op alternatieve koeling.
Dat ziet er anders uit dan bij mij..
Dat kleine koperen blokje zat zo'n sticker onder, zoals ook bij jou?

En de grote zat witte koelpasta, overal heengeslingerd, en er zat niks op t koperen blok :s ...
Dus nu maar eigen coolermaster prut. En dat werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb de heatsink van de HSI bridge niet verwijderd aangezien ik deze gewoon laat zitten. Bij mij hangt er nog maar een beetje aan de core zelf maar de koelpasta is zeer taai en dik aangebracht en op deze manier isoleert het eerder dan dat het de warmteoverdracht bevordert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Admiral Freebee schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:39:
Ik heb de heatsink van de HSI bridge niet verwijderd aangezien ik deze gewoon laat zitten. Bij mij hangt er nog maar een beetje aan de core zelf maar de koelpasta is zeer taai en dik aangebracht en op deze manier isoleert het eerder dan dat het de warmteoverdracht bevordert.
Mijn koelpasta (van ASUS) had de dikte van uierzalf... :s Dus iets totaal anders vreemd genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-05 09:40

Vincenz0

Coder

ik kan het nergens vinden, een applicatie om mijn 6600GT te overclocken onder vista... riva tuner ondersteunt het niet, ATI tool (is ook voor nvidia!!) herkent hem niet goed...

weet iemand nog een tool die wel onder vista werkt om dit beestje weer op zijn max te krijgen? :)

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Vincenz0 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:44:
ik kan het nergens vinden, een applicatie om mijn 6600GT te overclocken onder vista... riva tuner ondersteunt het niet, ATI tool (is ook voor nvidia!!) herkent hem niet goed...

weet iemand nog een tool die wel onder vista werkt om dit beestje weer op zijn max te krijgen? :)
werkt coolbit niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
anders powerstrip proberen.

Audi S3

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-05 09:40

Vincenz0

Coder

beide tools werken helaas niet :( (ze werken via het register en vista ondersteunt die register settings niet)

dan is het maar wachten tot juiste vista drivers en goede tools :(

Coding 4 Fun!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ondertussen een Zalman VF700 Cu (LED) geïnstalleerd en de idle temperatuur is naar 33°C gedaald. Een flinke verbetering dus :) De temperatuur onder load heb ik nog niet getest aangezien ik hem maar heel even in een computer heb gestoken. Ik moet nog een oplossing vinden voor het gebrek aan stroomkabels in mijn computer ;)

Ik zou wel graag de koeler op de aansluiting van mijn videokaart steken maar ik ben niet 100% zeker of de stroomaansluiting zoveel vermogen kan leveren. Heeft iemand hier ervaring mee?

Het gaat over deze kaart:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.ru/images/lab/2005/04/12/03.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Admiral Freebee op 28-12-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb de gok maar gewaagd en de fan op m'n videokaart aangesloten. Ik heb op voorhand wel eerst gemeten hoeveel ampere beide fans trekken bij 12V en de Zalman heeft maar 20mA meer nodig.

Het draait dan ook als een zonnetje. De fan gaat nu automatisch wat langzamer draaien in 2D modus waardoor hij helemaal niet meer hoorbaar is. In 3D modus hoor ik hem wel maar het is bijlange niet zo storend als de stock koeler.

De temperatuur onder load is ook van 97~100°C naar ongeveer 51°C gedaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Admiral Freebee schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:39:
Ik heb de gok maar gewaagd en de fan op m'n videokaart aangesloten. Ik heb op voorhand wel eerst gemeten hoeveel ampere beide fans trekken bij 12V en de Zalman heeft maar 20mA meer nodig.

Het draait dan ook als een zonnetje. De fan gaat nu automatisch wat langzamer draaien in 2D modus waardoor hij helemaal niet meer hoorbaar is. In 3D modus hoor ik hem wel maar het is bijlange niet zo storend als de stock koeler.

De temperatuur onder load is ook van 97~100°C naar ongeveer 51°C gedaald :)
Hoe heb je hem erin gekregen? Tsijn niet dezelfde slots hoor :X
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.

POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.

Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o