Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 11

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.480 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 16:33
Had zelf een topic geopend maar heb helaas nauwelijks reacties gehad (misschien door te onduidelijke topic titel).

Het probleem is dat mij opviel dat games met zeer lage fps draaien, en dat benchmarks hetzelfde doen (3dmark05 1100 punten en counter-strike source benchmark gemiddeld 15.5fps).

Ben toen gaan kijken of de kaart wel in "3d modus" schakeld als een spel start dit heb ik gedaan met Rivatuner. Rivatuner gaf aan de core speed netjes naar 500Mhz schakelde als een spel start, het vreemde is dat 3dmark05 en Everest beide een corespeed van 10Mhz aangeven.

Verdere info:
Windows XP sp2 (ongeveer 2 a 3 maanden terug geinstalleerd)
Nvidia driver 81.98 (had oudere drivers geinstalleerd staan toen probleem opdook, weer opnieuw installeren leek dus geen zin te hebben).
Core temp, idle 35 graden stressed rond 42 graden (waterkoeling in zeer koude kamer)
Memtest uitgevoerd (geen errors ontdekt).
HD speedtest uitgevoerd, welke gezonde resultaten gaf (zit in nforce drivers ingebouwd).
Geen zichtbare schade aan kaart (brandvlekjes e.d.)

In eerste instantie had ik geen flauw benul waar ik het probleem moest zoeken, maar toen ik deze info uitlas in 3dmark en Everest leek het mij duidelijk dat het de grafische kaart moet zijn.
Kan ik deze conclusie trekken, of kan dit probleem andere oorzaken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:29
Probeer eens ForceWare 77.77, die kan ik je aanraden voor deze kaart (heb dezelfde specs als jou en met 77.77 werkt mijn kaart het snelst en het stabielst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Anoniem: 139441 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:46:
Ik heb net een nieuwe Aopen 6600GT (agp) Nu heb ik hem geklokt op 550/1000 mhz en dan kan de temperatuur oplopen tot 70 graden.
Nu is het probleem dat ik nergens de fanspeed kan uitlezen. Niet met Speedfan, niet in de bios en ook niet met Everest.
Wie kan mij helpen hiermee?
Dit is ook niet mogelijk, aangezien het RPM niet wordt doorgegeven aan de kaart, dat kan de fan volgens mij niet aan. Maar hij blijft altijd op volle snelheid lopen, dus wat heeft het voor zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
@ The Virus,

Bedoel je dat ik beter 77.77 kan gebruiken, of iemand anders? Heb namelijk vanaf juni 2005 redelijk vaak geupdate, maar nooit echt drastisch verschil (lees: 4x sneller of 4x langzamer) gemerkt. Heb hiervoor 81.92 geinstalleerd gehad en daarmee liep alles goed tot een week geleden, daarom denk ik dat het geen driver kwestie is (Hoe kan een driver een maand goed werken en dan ineens 4x trager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152794

@ Erik070

Ik had ook die versie geinstalleerd maar ik ben ook terug de 77.77 versie gaan gebruiken (Stabieler)
Want vorige versie haalde ik (asus N6600GT-Top AGP) 570/1200MHz en
Nu met versie 77.77 Haal ik 590/1200MHz :) zonder beeldfouten (Groene artifacts) wel met een
Full load temp Van 85°C (Core) / 52°C (VMEM) maar dit zal te wijten zijn aan de std ASUS Koeling... ;(

Heb je met rivatuner al eens gekeken of je VMEM-Speed wel op 900MHz (of hoger) want soms kan
het zijn dat je al eens een terugval (beveiliging) hebt naar 450-550MHz (VMEM)

Ik heb dat al eens voorgehadt toen in mijn Vga Bios tweakte met nibitor 2.6;
'k had toen de 3D spanning veranderd van 1,40V -> 1.42V en kreeg na 10 Min in 3D een waarschuwingsbericht van : "Nvidia heeft te kleine Stroomvoorziening, kijk of de voedingskabel wel aangesloten is" en dit terwijl die voedingkabel zeker was aangesloten.
Mijn VMEM stond ineens op 550MHz (waarschijnlijk werd die 1.42V hardwarematig NIET ondersteund :(

@ hebin029 je kan wel met Rivatuner 2.0 RC 15.8 je fanspeed aanpassen zodat deze stiller gaan draaien bvb op 80 % voor 2D & 95% voor 3D (geeft wel een verschil in geluid zeg :*) )
Een RPM uitlezing krijg je NIET omdat er geen sensor voorzien is op de 6600(GT) en op de VGA-koeler ook niet zoals The__Virus al zei :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139441

@Knuffie8
Gisteren heb ik idd ergens wat gelezen over Rivatuner.
Een perfect progje, vind ik.
Het hem getest met Atitool met artifactstest.
Zodra ik de test start gaat de fan op 100% draaien. Sto ik de test, dan zal even later de fan ook minder gaan draaien.
Het scheelt in ieder geval erg veel herrie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Ik heb zojuist Forceware 77.77 geinstalleerd. In 3dmark05 en Everest worden nu wel de juiste Mhz's aangegeven voor de core, maar in games en benchmarks blijven de prestaties erg slecht. (counter strike source benchmark ging van 15.5fps naar 16.0fps).

Vrees toch helaas het ergste :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Erik070 op 19-01-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:42

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Een RPM uitlezing krijg je NIET omdat er geen sensor voorzien is op de 6600(GT) en op de VGA-koeler ook niet zoals The__Virus al zei :|
naja bij mijn XFX Geforce 6600GT (vandaag gehaald, net erin, post zo reslusts) zit het er standaard op hoor ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106722

Omdat ik vrij weinig, zeg maar geen, informatie heb kunnen vinden met betrekking tot het installeren van een VF700-(Al)Cu cooler op een AOpen Aeolus 6600GT-DV128 AGP 128MB post ik mijn how-to:

Producten:
AOpen Aeolus 6600GT AGP 128MB
Afbeeldingslocatie: http://aopen.jp/products/vga/images/6600GT-DV128%20AGP.jpg

Zalman ZM-VHS1
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/ZM_VHS1_c.jpg
Website: http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=162&code=013

Zalman VF700-AlCu
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/vf700_alcu_c.jpg
Website: http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=150&code=013

Klokfrequenties Settings (Forceware Coolbits 2.0):
GPU core speed: 525 MHz
Memory speed: 1 GHz

Stap 1:
Allereerst heb ik met redelijk wat moeite de stock cooler van AOpen verwijdert; 1 knopje achter de videokaart-plank wilde niet meewerken waardoor ik hem voorzichtig heb doorgesneden om hem smaller te krijgen.

Stap 2:
Vervolgens heb ik de ZM-VHS1 heatsink met koelpasta op de HSI chip gemonteerd. Dit ging zonder problemen. Het is min of meer een vereiste om de HSI chip te koelen!

Stap 3:
Nu is het verstandig, in tegenstelling tot de beschrijving, eerst de busjes met rubbertjes te monteren en de ijzeren Zalman strip aan de achterkant. Om vervolgens het koelelement erop te schroeven met koelpasta. Ook dit ging vlekkeloos.

Stap 4:
Omdat het koelelement te dicht op de geheugen chips zitten heb ik de geheugen chips later met een pincet gemonteerd. Het was echter mogelijk om alleen de 2 memory heatsinks aan de andere kant van de HSI chipset te monteren. De 2 die het dichts bij de molex stekker zitten heb ik laten zitten omdat het simpel weg niet ging. Let op dat de heatsinks geen andere onderdelen (bijna) raken.

Resultaat bij 18 - 19 graden kamertemperatuur:
AOpen Aeolus 6600GT AGP 128MB with stock cooler @ idle:
NVidia Forceware driver: 81.98
32 graden omgevings temp
39 graden gpu temp

AOpen Aeolus 6600GT AGP 128MB with Zalman VF700-AlCu cooler @ 2000 rpm @ idle:
NVidia Forceware driver: 81.98
26 graden omgevings temp
33 graden gpu temp

Netto resultaat is dus -6 graden in temperatuur en een geluidsreductie natuurlijk :-)
Tevens heb ik hem aangesloten op m'n Coolermaster Aerogate 3 waardoor de fan regelbaar is tot bijna 3000 rpm!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 106722 op 28-01-2006 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik wil een 6600 GT 256 mb kopen.....

Mijn vraag is wat nou beter is:

Silent pipe of gewone fan eropzetten, ik heb op internet al gezocht maar kon niet echt een review vinden over dat silent pipe van gigabyte!

Ik zag namelijk dat silent pipe versie goedkoper is, dus ik weet niet wat ik nou moet doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Weet je zeker dat die silent pipe dan wel de GT is en niet de normale?
naja bij mijn XFX Geforce 6600GT (vandaag gehaald, net erin, post zo reslusts) zit het er standaard op hoor ?
Vertel dan eens hoe je deze uitleest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:42

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

jah is zeker de GT versie

en ik lees het gewoon uit bij Nvidia Control Panel ? :9

[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-01-2006 15:39 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139441

@Climax69

Bedankt voor je post, ik heb dezelfde kaart en wil deze koeler ook aanschaffen >:) >:)

Kon jij je RPM wel uitlezen?
Ik gebruik nu Expertool om de fan te regelen. Als ik geen (3D)games speel, hoor ik de fan niet.

Misschien ook voor anderen een aanrader, die zich ook niet meer irriteren aan het geluid van de fan (die standaard 100% draait) al ze bijvoorbeel gewoon aan het internetten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106722

Anoniem: 139441 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:25:
@Climax69

Bedankt voor je post, ik heb dezelfde kaart en wil deze koeler ook aanschaffen >:) >:)

Kon jij je RPM wel uitlezen?
Ik gebruik nu Expertool om de fan te regelen. Als ik geen (3D)games speel, hoor ik de fan niet.

Misschien ook voor anderen een aanrader, die zich ook niet meer irriteren aan het geluid van de fan (die standaard 100% draait) al ze bijvoorbeel gewoon aan het internetten zijn
De RPM van de oude kaart heb ik nooit uitgelezen, de nieuwe zit aan m'n aerogate 3 die dat netjes meet :-P

Op zich is het wel goed te doen, je moet wel rekening houden dat je n extra PCI slot opoffert ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

r_a_s_robin schreef op zondag 15 januari 2006 @ 01:05:
Ik heb zo'n xfx 6600GT kaartje met 2 DVI uitgangen en een tv uitgang. Alles is mooi aangesloten en werkt ook. Ik kan alleen niet op alle 3 de schermen (beeldscherm1 beeldscherm2 en tv) tegelijk beeld krijgen. Is hier een stukje software voor om dit op te lossen?

Ik heb navraag gedaan bij funprice en die vertelden mij dat ik niet hardwarematig, met een splitter op een DVI uitgang en vervolgens een converter naar het tv-signaal, het derde beeld zichtbaar kan krijgen maar dat het misschien wel softwarematig kan.

Ik zou het ook niet erg vinden als als beeldscherm2 en de tv hetzelfde beeld weergeven.
Nog iemand met oplossingen?

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik heb nota bene het antwoord eronder gegeven! :|
The__Virus in "Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 11"

[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 20-01-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Ja, dat heb ik gezien. Maar misschien zijn er nog mensen met andere oplossingen. Overigens heb jij mijn bericht niet goed gelezen denk ik, want volgens de funprice verkoper die ik gesproken heb is het niet mogelijk om het signaal te splitten. Die verkoper kan het natuurlijk fout hebben...

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Blaise schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:59:
Ik wil dat mijn TV het beeld van de PC monitor kloont, maar helaas heb ik een probleem met de TV-out. Het beeld op mijn TV is zwart/wit. Maar totdat Windows (XP) is opgestart is het beeld wel in kleur. Dus pas als bepaalde drivers zijn geladen wordt het beeld zwart/wit.

Met Google heb ik andere mensen gevonden met dit probleem, maar geen van de oplossingen werkt. Ik heb al alle PAL/NTSC types geprobeerd, saturation knop veranderd, auto-settings uitgezet etc, maar dat werkt allemaal niet. Ik durf zelf niet aan mijn drivers te gaan peuteren: ik weet niet precies wat ze doen en ik wil niet dat het het beeld op mijn CRT beïnvloed door bepaalde drivers uit te zetten. De versie van mijn driver(s) is denk ik 8.1.9.8.

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?
Wat voor aansluiting gebruik je, zo'n S-Video of Composite?
Ik heb een soort gelijk probleem gehad, ik heb een S-Video (dat is die met pinnetjes d8 k), op één kanaal van de TV is die Zwart-Wit met heel licht kleur, en op weer een ander kanaal is hij echt met kleur, dus kijk even of je TV op een digitaal kanaal staat ofzo, eerst dacht ik dat het ook aan driver enz. lag, maar ik had hem gewoon op verkeerd kanaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_eissens
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-10-2023
@Erik070

Wat voor kaart heb jij eigenlijk? AGP mischien?
In dat geval weet ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat je kaart op pci draait.
Opnieuw installeren van je GART driver of je moederborddrivers zou het probleem moeten verhelpen.
Is makkelijk te checken in je nvidia controlpanel in het bovenste tab bij Bus:
Een vriend van mij haalde hierdoor ook maar 1000 punten in 3dmark tegenover 3500 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 29-05 21:44
Tijden dit topic niet meer gelezen maar heb toch een vraag. Mijn excuses dus als het al (meerdere malen) vermeld is.

De 6600GT serie kan helpen met decoden van wmv-hd etc.

Nu heb ik dus een 6600GT AGP en dan schijn je dat dus te kunnen activeren door pure video te installeren etc. Maar ook lees je soms op de frontpage over nieuwe drivers waar ook meer mee ondersteund wordt. Is het nou raadzaam te wachten op die drivers?

Wat ik mij dus eigenlijk af vraag: Heb je met die nieuwe drivers geen pure video nodig dus het kost je niks. Of komt er bij die nieuwe drivers alleen maar meer functionaliteit voor purevideo software dus heb je dat pakket nog steeds nodig?

Alvast bedankt :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

Voor DVD's heb je zowel de PureVideo Decoder, als recente ForceWare drivers nodig. Voor WMV-HD heb je alleen recente ForeWare drivers nodig en Windows Media Player 10 build 3923 of hoger.

Je had dit antwoord trouwens gewoon kunnen vinden op de Tweakers.net Frontpage, in dit topic en op de site van nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163386

Saturnus schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:54:
[...]

Wat voor aansluiting gebruik je, zo'n S-Video of Composite?
Ik heb een soort gelijk probleem gehad, ik heb een S-Video (dat is die met pinnetjes d8 k), op één kanaal van de TV is die Zwart-Wit met heel licht kleur, en op weer een ander kanaal is hij echt met kleur, dus kijk even of je TV op een digitaal kanaal staat ofzo, eerst dacht ik dat het ook aan driver enz. lag, maar ik had hem gewoon op verkeerd kanaal. :)
Hier heb ik ook last van gehad, ik los dit op een heel onverklaarbare manier op door mijn tv uit te drukken en dan weer aan te drukken en dan doet t weer! erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 29-05 21:44
Anoniem: 31180 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:05:
Voor DVD's heb je zowel de PureVideo Decoder, als recente ForceWare drivers nodig. Voor WMV-HD heb je alleen recente ForeWare drivers nodig en Windows Media Player 10 build 3923 of hoger.

Je had dit antwoord trouwens gewoon kunnen vinden op de Tweakers.net Frontpage, in dit topic en op de site van nVidia.
Thnx. Vanaf welke versie Forceware hebben we het dan? Want er staat mij wel bij vanaf 85.XX H264 ondersteund gaat worden. Maar WMV-HD kan dus nu al?

Vreemd dat ik het inderdaad gemist op de frontpage, maar nogmaals bedankt voor je info.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

Banjy schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:55:
[...]

Thnx. Vanaf welke versie Forceware hebben we het dan? Want er staat mij wel bij vanaf 85.XX H264 ondersteund gaat worden. Maar WMV-HD kan dus nu al?

Vreemd dat ik het inderdaad gemist op de frontpage, maar nogmaals bedankt voor je info.
WMV-HD vanaf release 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167410

lekker active hier,
morgen krijg ik me xfx 6600gt AGP binnen,
+ zalman vf700-cu.
ik zal hem eerst inbouwen zonder koeler, dan ocen, en dan oc + koeler ,
ik post me results hier, ik hoop op een top10 plek ^^

ik edit deze post naturlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 22:38
Heb vanaaf de laatste XTreme-G forceware drivers geinstalleerd om eens uit te proberen, maar volgens mij gaan de prestaties wat achteruit ... iemand ervaring met deze drivers en wat zijn eigenlijk op het moment de beste drivers voor de 6600GT (PCIe), ook krijg ik bij 590 mhz van de core artifacts terwijl ik eerder al eens 600mhz zonder probs gedraaid heb.

edit:
als ik rivatuner laat volgen zie ik af en toe m'n core terug naar 500mhz springen ...
fftjes benchmarks gedraaid, specs -> zie onderschrift

3Dmark03 - 9574
3Dmark05 - 4144
3Dmark06 - 1722

[ Voor 41% gewijzigd door pascaldv op 09-02-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo iedereen, vandaag eindelijk mijn xfx 6600gt AGP binnegekregen, ik had al 1 week eerder een zalman vf700-cu gekregen + 1 gig ram, nu wilde ik dus vandaag me zalman op me vga bouwen,
ik oude koeler eraf halen, moet ik schroefjes in mijn pcb van me vga draaien, voor me zalman koeler,
maar ik krijg ze er met geen mogelijkheid in, het zijn de "four bolt 'B' (4 x 4 mm)
maar ze passen net niet, ik heb veel gelezen in het forum hier, maar dit ben ik nog nooit tegengekomen, help me plz :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik heb nu een xfx pvt43 zoiets pci-express 128mb 6600Gt dus.
ik wil er nog een kaartje bijkopen om in sli te draaien, maakt het nu nog uit welke 6600Gt ik erbij doe of kan ik werkelijk van elk merk kopen?
hoe zit het dan met de biossen, ik kan me niet voorstellen dat je op kaarten van verschillend merk zelfde bios kan knallen?

opmerking over koop een 6800 serie of hoger hoef ik niet te horen, ik wil gewoon in sli draaien en ik heb al 1 kaartje..

[ Voor 20% gewijzigd door IRCfreAk op 09-02-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
Wat ik her en der gelezen heb maakt het tegenwoordig niet meer uit welke 6600GT je neemt. Je moet er wel rekening mee houden dat ze allebij op de snelheid van de langzaamste van de 2 gaan draaien, dus als je ze overclockt moet je wel eentje bij nemen die ook lekker overclockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier mijn maximum oc,

specs:
p4 3.0 ghz socket 478 HT
asus p4p800se
2 x 512 twinmos400mhz
xfx 6600gt AGP + zalman vf700-cu

Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/downloads/tweakers_6600gt.JPG
mijn maximum 3dmark2k5 = 3769 3dmarks,
is dit netjes?
zou het helpen als ik mijn processor nog 5% oc?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 167410 op 10-02-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Topicstarter
Anoniem: 167410 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:51:
hier mijn maximum oc,

specs:
p4 3.0 ghz socket 478 HT
asus p4p800se
2 x 512 twinmos400mhz

[afbeelding]
is dit netjes?
Er zijn mensen (onder wie ik) die makkelijk boven de 4000 punten gehaald hebben met een 6600GT

En natuurlijk, alle kleine beetjes helpen :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:59:
[...]

Er zijn mensen (onder wie ik) die makkelijk boven de 4000 punten gehaald hebben met een 6600GT

En natuurlijk, alle kleine beetjes helpen :)
hmm, ik krijg hem niet hoger dan 3800 3dmarks max,
ligt het aan me drivers? ik heb 81.98 dacht ik,
of ligt het aan me aloude maxtor 40 gig 5200rpm dingetje ;)
als ik ga bencmarken hoor ik hem soms enorm snerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:25
Ik heb laatst ook geprobeerd mn kaart een beetje over te clocken, dit ging erg goed :). Ik kon met gemak 600/1200 draaien :D
Kaart werd ongeveer 79 graden in 3Dmark05 en haalde een score van 3972 :).

Opzich is het te warm (weet ik ook wel) maar er is gewoon geen goede koeler voor in mn Shuttle, misschien ga ik de VF900 kopen als die uit komt maar ik ga denk ik een 7800GS halen in de zomer, na mn examens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb een Asus 6600GT agp in het onderstaande systeem.
Wanneer ik naar de eigenschappen van mijn kaartje ga en klik op 'debug settings' krijg ik het volgende te zien:

15:31:26 1/30/2006 Event-ID 117: Silent running: HW clock slowdown due to missing auxiliary power.

Ik concludeer hieruit dat de kaart denkt dat ik de extra voedingskabel niet heb aangesloten. Echter,
de molex zit er wel gewoon op. Ik heb ook al een andere molex geprobeerd maar de kaart blijft deze melding zo nu en dan weergeven gedurende de laatste 4 weken.

Is dit een bekend probleem? En hoe los ik het op?

Games als BF2 spelen wordt totaal onmogelijk wanneer de kaart over gaat op silent running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158451

@ 3ddie

beetje laag niet ??

ik haal op 590-1180 al 4k ?

en nu heb ik hem (met voltmod) 621-1170 lopen en ik haal 4250 ofzo !!
ik heb op 1,74v 645 - 1190 4350 gehaald in 05!!
in 06 haal ik 1911 op 621mhz ....

specks:

P4 3,2Ghz @ 3,95 (4 is net niet stable)
2x 512Mb Kinston value ram die 250Mhz 3-3-3-7 doet :D
XFX 6600GT @ 621-1180 1,65v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:25
Is hett egt zo laag ?
Als ik het vergelijk op dat Futuremark ORB valt het wel mee. Maarja mijn pc is ook best vaag, het geheugen wordt niet ondersteund door het mobo dus moet op 333mhz draaien, en mn processor wil geen 3000+ dus werkt ie op 2900+ :X (op deze manier draait ie wel stabiel)

Jij hebt ook je proc en geheugen ver geclockt dus daar zal het wel aan liggen. Ik ben dr iig blij mee :) want score zonder OC is rond de 3400, tog een aardige winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja, mijnes met alles stock licht rond de 3600..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 158451 op 11-02-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122793

Anoniem: 158451 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:06:
tja, mijnes met alles stock licht rond de 3600..
Dat krijg ik dus niet voor elkaar, bij mij is stock maar 3100 en oc´d op 580/1150 = 3700

p4 2,8 @ 3.5
p4c800 deluxe
leadtek 6600gt thd
1025 mb ddr dual channel @ 2,5 3 3 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb mijn 6600gt draaien op 534/1020.

en ik haal een score van 4009

standaard haal ik 3748

a8n-sli
amd 3800x2
4x 512mb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
Anoniem: 158451 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:53:
@ 3ddie

beetje laag niet ??

ik haal op 590-1180 al 4k ?

en nu heb ik hem (met voltmod) 621-1170 lopen en ik haal 4250 ofzo !!
ik heb op 1,74v 645 - 1190 4350 gehaald in 05!!
in 06 haal ik 1911 op 621mhz ....

specks:

P4 3,2Ghz @ 3,95 (4 is net niet stable)
2x 512Mb Kinston value ram die 250Mhz 3-3-3-7 doet :D
XFX 6600GT @ 621-1180 1,65v
euh, ik haalde al 4400 in 3dmark05 met 580/1250 ...

Draaide XTreme-G 83.20.v2 maar m'n kaard wordt veel warmer als normaal -> richting 70 graden met een Zalmann VF700Cu op 12v ...

In 3dmark had ik geen problemen maar in WoW kreeg ik artifacts, heb de kaard teruggezet naar 550/1150 en haal ik nog maar 3800 3dmark05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn systeem:
MSI K8N Neo Platinum
Corsair 1 GB TWINX CAS2 PC3200 DDR S > draaiend op 500 Mgz en latency 4-4-4-8
AMD Athlon 64 3000+ s754 > draaiend op 2,5 Ghz ( dus ongeveer 4200+)
Leadtek Winfast a6600 gt tdh 128 mb > draaiend op 560/1040
ATX - 450 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S
Western Digital 250 GB 8mb cache 7200 rpm
Western Digital 200 GB 8mb cache 7200 rpm
ASUS DVD-E616P2 dvd speler
2 led case fans
1 Zalman VF700-CU LED als videokaart koeler
1 Zalman CNPS7000B-Cu processorkoeler
Coolermaster Aerogate 3
Samsung Syncmaster 930BF

3dmark 2001 SE: 20500
3dmark 2003: 8780
3dmark 2005: 3817

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 163386 op 13-02-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pascaldv schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:22:
[...]

euh, ik haalde al 4400 in 3dmark05 met 580/1250 ...

Draaide XTreme-G 83.20.v2 maar m'n kaard wordt veel warmer als normaal -> richting 70 graden met een Zalmann VF700Cu op 12v ...

In 3dmark had ik geen problemen maar in WoW kreeg ik artifacts, heb de kaard teruggezet naar 550/1150 en haal ik nog maar 3800 3dmark05
hoe krijg jij dat voor elkaar dan ?? heb jij een 256mb kaart ? ik heb namelijk een 128mb kaart...

en mijnes word maar 54C max :?

offtopic:
en waar kan je die XTreme-G drivers vinden ? ik heb nu Z-tweaked

lama heb al ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 158451 op 13-02-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
Sorry, had verkeerd gekeken ... was 4144 8)7

Net ff de 83.60 beta geinstalleerd, hier het resultaat ten opzichte van de XTreme-G Drivers.
Heb alleen nog steeds last van Artifacts .. op 62graden ... |:(

CPU@ 9*235 ~ 2116Mhz

@ 83.60 Beta GPU@585/1250
3dMark03 = 9707 ... (artifacts @ 62C max load .. ?!)
3dMark05 = 4182
3dMark06 = 1733

@ XTreme-G 83.20.v2 GPU@582/1250
3dMark03 = 9574
3dMark05 = 4144
3dMark06 = 1684

[ Voor 37% gewijzigd door pascaldv op 13-02-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
Anoniem: 163386 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:17:
Mijn systeem:
MSI K8N Neo Platinum
Leadtek Winfast a6600 gt tdh 128 mb > draaiend op 560/1040
2 led case fans
Coolermaster Aerogate 3
Samsung Syncmaster 930BF

Waarom de latency van je ram zo hoog zetten, lijkt me juist negatief voor de prestaties ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166999

Hoi,

Ik ben van plan een 6600 GT AGP te kopen.
Maar ik wil graag weten welke het meest bij mijn systeem is.
En het best te overclocken is. Mijn system specs:
Asus P4P800 SE
INTEL PIV 2.8 @ 3.2 GHz
AOpen 350 WATT
Corsair DDR400 1024 MB (2x512 MB)
WD 80GB 7200 RPM

iig bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Man!ac, kijk eens naar de waarschuwing hieronder. Die geldt ook voor jou. Dat kun je zelf uitvinden op internet: wij zijn geen reviewers, we hebben er niet 20 liggen om ze allemaal te vergelijken.
pascaldv schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:40:
Sorry, had verkeerd gekeken ... was 4144 8)7

Net ff de 83.60 beta geinstalleerd, hier het resultaat ten opzichte van de XTreme-G Drivers.
Heb alleen nog steeds last van Artifacts .. op 62graden ... |:(

CPU@ 9*235 ~ 2116Mhz

@ 83.60 Beta GPU@585/1250
3dMark03 = 9707 ... (artifacts @ 62C max load .. ?!)
3dMark05 = 4182
3dMark06 = 1733

@ XTreme-G 83.20.v2 GPU@582/1250
3dMark03 = 9574
3dMark05 = 4144
3dMark06 = 1684
Je mag blij zijn dat je dan pas arties krijgt. Ik heb dan wel stockkoeling, maar krijg bij >540Mhz al arties. Hij wordt dan ook al 72C. Misschien maar eens een Zalman erop doen. En je mag ook blij zijn dat die drivers het doen, want die resulteren bij mij in een crash (scherm zwart, geen BSOD of niet te lezen, kan alleen resetten :X). Dat begint bij mij vanaf de 81.xx series, óf arties (zonder OC) óf crashes, terwijl er met 77.77 geen vuiltje aan de lucht is en er ook geen artifacts worden gevonden door AtiTool. Gelukkig is de performance ook het best met de 77.77 voor de 6600GT, dus ik mag niet klagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
ik haalde met mijn ouwe xfx 6600GT 610/1220
nu ik er nog eentje bij heb en samen in sli krijg ik artifacts bij 590/1180
iets lager en het is weg, temps 50 graden max ofzo.
Alleen 3dmark06 geeft core speed op 500mhz 8)7 iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pascaldv schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:28:
[...]

Waarom de latency van je ram zo hoog zetten, lijkt me juist negatief voor de prestaties ...
Nou dat is vrij logisch waarom mijn latency zo hoog staat, omdat mijn geheugen op 500 Mgz draait en de processor op 2,5 Ghz loopt(HT op 3x). Mijn latency is standaard 2-3-3-6, maar als je zo zwaar gaat overclocken dan moet je de latency hoger leggen(anders gaat je systeem onstabiel lopen). En het is ook niet zo dat mijn systeem trager gaat lopen daardoor, maar als je het zo instelt loopt je systeem juist veel sneller. Mischien moet je de topics uit tweaking forum nog is paar keer doorlezen, voor als je niet weet hoe je goed moet overclocken! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
The__Virus schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:14:
Man!ac, kijk eens naar de waarschuwing hieronder. Die geldt ook voor jou. Dat kun je zelf uitvinden op internet: wij zijn geen reviewers, we hebben er niet 20 liggen om ze allemaal te vergelijken.

[...]

Je mag blij zijn dat je dan pas arties krijgt. Ik heb dan wel stockkoeling, maar krijg bij >540Mhz al arties. Hij wordt dan ook al 72C. Misschien maar eens een Zalman erop doen. En je mag ook blij zijn dat die drivers het doen, want die resulteren bij mij in een crash (scherm zwart, geen BSOD of niet te lezen, kan alleen resetten :X). Dat begint bij mij vanaf de 81.xx series, óf arties (zonder OC) óf crashes, terwijl er met 77.77 geen vuiltje aan de lucht is en er ook geen artifacts worden gevonden door AtiTool. Gelukkig is de performance ook het best met de 77.77 voor de 6600GT, dus ik mag niet klagen :).
Ik heb ook snel artifacts met alle drivers boven 77.77. Doom 3, Quake 4, FEAR en HL2 doen het perfect, maar een spel als Fable vertoont al na 15 minuten artifacts, Battlefield 2 al vanaf het begin. Maar goed, de 77.77 drivers lossen veel problemen op. 77.77 _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:23

The_Scarabial

MTB for life!

Is de 6600LE net zoals de 6800LE te flashen naar een GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
The__Virus schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:14:

[...]

Zoals je in m'n sig kan lezen zit er een zalman VF700Cu op mijn kaard, met stock kon ik minder ver overclocken.
Ik heb een aangepaste versie van de 83.60 Beta, de 83.60.v2
-> http://www.tweaksrus.com/...download&gid=528&Itemid=1

probeer die eens zou ik zeggen.

@ feza, nee.

[ Voor 8% gewijzigd door pascaldv op 14-02-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Die heb ik ook geprobeerd, maar elke 8x.xx versie doet het niet, dat had ik moeten zeggen (alhoewel alleen nog de 81.xx officieel is, maar geen van allen werken, WHQL of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 13:47
Hoi allemaal,

Ik wil morgen een 6600GT bestellen, met een passive koeler. Voor zover ik kan vinden bied Asus en Gigabyte, beide er één. Hoe zijn deze te vergelijken?

Ik heb over het algemeen goede ervaringen met Asus kaarten, maar de Asus is waarschijnlijk niet op voorraad. De Gigabyte wel, maar die is een € 10,- duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
The__Virus schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:48:
Die heb ik ook geprobeerd, maar elke 8x.xx versie doet het niet, dat had ik moeten zeggen (alhoewel alleen nog de 81.xx officieel is, maar geen van allen werken, WHQL of niet).
misschien ergens een conflict, misschien ff een keer met drivercleaner alles weghalen en ook kijken of je mobo chipset drivers geupdate kunnen worden, zou niet weten waarom ze het dan niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92014

Na het een en ander door te hebben gelezen toch de hamvraag:

Is de 77.77 driver het BESTE voor de 6600GT AGP versie? (en werkt alles dan goed en wel. Voor mij zijn spellen als CS:S, Battlefield 2 het belangrijkst maar dat terzijde)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 92014 op 15-02-2006 19:18 ]

• IRCfreAk
Ik heb nu 2 x een 6600 Gt in sli, beide met een zalman vf 700- cu erop, de bovenste is 39 graden idle en de onderste 32, komt er zoveel warmte van mijn cpu ( met zalman 7700CU) af of is het iets anders?
2e vraag, met overclocken wordt alleen het geheugen overclockt en niet de core terwijl ik deze toch echt oop 600mhz zet, komt dit door sli en zoja hoe kan ik dan wel overclocken op beide cores?

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55
Ik heb zelf ook een 6600GT 128Mb
Wil zelf een andere koeler erop zetten, maar zit te overwegen wat ik nu moet doen ?
Zijn er al mensend ie ervaring hebben met de NV Silencer 6 ?
Een groot voordeel lijkt mij dat deze de warme lucht gelijk afvoerd naar buiten toe.
Heb de ruimte er voor, of zijn de performance resultaten toch beter met de zalman?

Anoniem: 92014

Anoniem: 92014 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:16:
Na het een en ander door te hebben gelezen toch de hamvraag:

Is de 77.77 driver het BESTE voor de 6600GT AGP versie? (en werkt alles dan goed en wel. Voor mij zijn spellen als CS:S, Battlefield 2 het belangrijkst maar dat terzijde)
iemand?

• The__Virus
Ja dat is ie :). Voor de PCI-e iig, dus dat zal voor AGP net zo hard gelden.
pascaldv schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:22:
[...]
misschien ergens een conflict, misschien ff een keer met drivercleaner alles weghalen en ook kijken of je mobo chipset drivers geupdate kunnen worden, zou niet weten waarom ze het dan niet doen.
Helaas, ook al tig keer geprobeerd, het zit hem echt in de drivers. Tis wel erg vreemd maar heb het op zowel x64 als 32bit Windows. Misschien is het toch de kaart, maar hij doet het verder prima. Bovendien zijn dit de snelste drivers tot nu toe en heb ik die nieuwe niet nodig, dus vind het wel prima zo :).

• pascaldv
IRCfreAk schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:38:
Ik heb nu 2 x een 6600 Gt in sli, beide met een zalman vf 700- cu erop, de bovenste is 39 graden idle en de onderste 32, komt er zoveel warmte van mijn cpu ( met zalman 7700CU) af of is het iets anders?
2e vraag, met overclocken wordt alleen het geheugen overclockt en niet de core terwijl ik deze toch echt oop 600mhz zet, komt dit door sli en zoja hoe kan ik dan wel overclocken op beide cores?
Alle kabeltjes mooi weggewerkt, je compu zit nu vrij vol denk ik en dat belemmerd de airflow -> warmte stijgt dus de onderste kaart verwarmt de bovenste een beetje extra.
Fire_Bird schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:44:
Ik heb zelf ook een 6600GT 128Mb
Wil zelf een andere koeler erop zetten, maar zit te overwegen wat ik nu moet doen ?
Zijn er al mensend ie ervaring hebben met de NV Silencer 6 ?
Een groot voordeel lijkt mij dat deze de warme lucht gelijk afvoerd naar buiten toe.
Heb de ruimte er voor, of zijn de performance resultaten toch beter met de zalman?
dacht dat de zalmann zowiezo beter koelde en gemakkelijker te monteren was.
Met een open zalmann heb je denk ik ook meteen extra airflow in je kast was mij juist weer positief werkt op de algehele temperatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55
Anoniem: 167410 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:51:
hier mijn maximum oc,

specs:
p4 3.0 ghz socket 478 HT
asus p4p800se
2 x 512 twinmos400mhz

[afbeelding]
is dit netjes?
Wat ik mij afvraag, hoe kan je deze opties kiezen? BIj mijn oude kaart (Ti4200) stond dit er gewoon bij, nu kan ik het nergens terugvinden onder eigenschappen/geavanceerd.
Heb de laatste forceware versie geinstalleerd...iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Ik krijg nog steeds rare strepen door m'n beeld met de 77.77 drivers. Dat lijkt me niet te kloppen :{. Effe garantie opeisen dan maar.

Als ik met AtiTool "scan for artifacts" vindt 'ie om de 10 seconden artifacts. Temperatuur is dan ongeveer 60°C.

[ Voor 42% gewijzigd door MarcoC op 18-02-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Hoi, ik heb net de club3d 6600GT AGP 128mb kaart binnen gekregen, welke driver is beter om te gebruiken, van de cd die erbij zit, of van nvidia zelf? welke versie, ik lees hier over de 77.77. ?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 13:41
styx1 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:47:
Hoi, ik heb net de club3d 6600GT AGP 128mb kaart binnen gekregen, welke driver is beter om te gebruiken, van de cd die erbij zit, of van nvidia zelf? welke versie, ik lees hier over de 77.77. ?
Hehe wat dacht je van de nieuwste versie? Gewoon halen op http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Groever op 20-02-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Groever schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:51:
[...]

Hehe wat dacht je van de nieuwste versie? Gewoon halen op http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp ;)
Hehe dankje, ik las over problemen enzo vandaar :) direct ff downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
Ik gebruik nu de 83.62 WHQL, werkt uitstekend :)

Sinds gister een werkende SLI setup met 2 merken 6600GT :)

kan jammergenoeg niet verder gaan als 550/1200 anders wordt de XFX te warm ...

3dmark03: 15548
3dmark05: 6931

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Fire_Bird schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:03:
[...]

Wat ik mij afvraag, hoe kan je deze opties kiezen? BIj mijn oude kaart (Ti4200) stond dit er gewoon bij, nu kan ik het nergens terugvinden onder eigenschappen/geavanceerd.
Heb de laatste forceware versie geinstalleerd...iemand??
Die waarschuwing hieronder geldt ook voor jou. Dit is enorm basic en kun je makkelijk zelf vinden, maar goed ik zal je even helpen: zoek op coolbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-05 20:15

link_mario

Ofwa?

Nou, ik heb nu zoon half jaar een 6600GT Extreme van leadtek, leuke kaart en presteerd naar behoren van wat ik verwachtte. Tot eergister..

Eergister GTA: SA gekocht en meteen geinstaleerd. Toen spel opgestart en ingesteld op 1280*1024*32, AA op 1(denk dat dat voor 2x staat), textures op High. Toen kreeg ik een fps van 23. Vervolgens textures op medium gezet, maakte geen moer uit. AA uitzetten had ook geen nut. Toen een resolutie(1024*768*32) omlaag gegaan, ook dit maakte NIKS uit!

Toen bedacht ik me dat ik wel eens CPU limited kon zijn, dus ik 3000+ @ 1800Mhz klein beetje overclockt naar 2000Mhz. Dit hielp! Op de instelling waar ik mee begon(1280, aa op 1, texture high) had ik nu ineens 35 fps.

Dit is toch raar, aangezien ik in games als bf2 en ut2k4, splintercell2, gta vice city en doom3(om er maar wat te noemen) niks merk van een snelheidsverbetering in fps bij het spelen met overclock.

Enige verklaring? Kan het zijn dat de 6600gt extreme gebottlenecked is als er een 3000+ bijhangt? Overigens bij het lichtelijk overclocken( 550 mhz core stock, naar 570 mhz core) merk ik in de genoemde games wel vooruitgang, behalve bij GTA: SA.

Specs:

leadtek 6600gt extreme
athlon64 3000+ "winnie"
2x512mb kingston value
asus a8nsli-deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Installeer 77.77 als driver (desnoods opnieuw). Eerst via software de huidige verwijderen, dan met driver cleaner eroverheen en dan 77.77 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

link_mario schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:29:
Nou, ik heb nu zoon half jaar een 6600GT Extreme van leadtek, leuke kaart en presteerd naar behoren van wat ik verwachtte. Tot eergister..

Eergister GTA: SA gekocht en meteen geinstaleerd. Toen spel opgestart en ingesteld op 1280*1024*32, AA op 1(denk dat dat voor 2x staat), textures op High. Toen kreeg ik een fps van 23. Vervolgens textures op medium gezet, maakte geen moer uit. AA uitzetten had ook geen nut. Toen een resolutie(1024*768*32) omlaag gegaan, ook dit maakte NIKS uit!

Toen bedacht ik me dat ik wel eens CPU limited kon zijn, dus ik 3000+ @ 1800Mhz klein beetje overclockt naar 2000Mhz. Dit hielp! Op de instelling waar ik mee begon(1280, aa op 1, texture high) had ik nu ineens 35 fps.

Dit is toch raar, aangezien ik in games als bf2 en ut2k4, splintercell2, gta vice city en doom3(om er maar wat te noemen) niks merk van een snelheidsverbetering in fps bij het spelen met overclock.

Enige verklaring? Kan het zijn dat de 6600gt extreme gebottlenecked is als er een 3000+ bijhangt? Overigens bij het lichtelijk overclocken( 550 mhz core stock, naar 570 mhz core) merk ik in de genoemde games wel vooruitgang, behalve bij GTA: SA.

Specs:

leadtek 6600gt extreme
athlon64 3000+ "winnie"
2x512mb kingston value
asus a8nsli-deluxe
GTA:SA is een geport spel vanaf de PS2 geloof ik, bij dit spel is je graf.kaart nie het belangrijkst, maar vooral een snelle cpu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
link_mario schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:29:

Specs:

leadtek 6600gt extreme
athlon64 3000+ "winnie"
2x512mb kingston value
asus a8nsli-deluxe
misschien ff zoeken naar de optie v-sync en die uitzetten (geen idee of dat er is in GTA)

--------------------------------
je mem van je 6600GT ook overclocked of alleen je core?

je cpu kan nog wel iets verder overclocked worden, zet in je bios de frequentie maar eens op 230/235 en de rest lekker met rust laten, zou gewoon stabiel moeten lopen (mocht je compu gaan bevriezen, zet 't weer terug naar 220/225. Mocht je nog verder willen moet je dat zelf gaan uitzoeken :)
--------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Aangezien de site van XFX nogal slecht gestructureerd is imo en ik in werkelijk geen enkele review een antwoord kan vinden op de volgende vraag stel ik 'm hier maar eens :)

Gaat de XFX GeForce 6600 256mb (dual dvi) twee schermen ondersteunen, waarvan de ene op 1920*1200 draait en de andere op 1280*1024?

Volgens het forum van XFX wel (en dat lijkt me ook logisch), maar volgens mij zijn dat geen antwoorden van een XFX representative zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Ik heb de nieuwste drivers van nividia gedownload, vind mijn 3dmark03 wel erg laag:
Afbeeldingslocatie: http://www.netzaf.com/~admin/3dmark03

Mijn systeem:
Asrock k7s41
amd sempron 2400+
512mem
club3d 6600gt AGP 128mem

counterstrike 1.6 gaat mijn fps ook niet hoger dan 60fps, alsof het geblokeerd is, terwijl het in mijn config fps_max 100 heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Vind het niet echt heel laag daar je processor niet echt één van de snelste is. Mijn broer haalt op z'n AMD XP 2800+ 7400 3D Marks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Juist. En hij heeft ook nog eens een AGP kaart. Ik haal met mijn Athloon 3000+ Venice ook net geen 8000 punten (met Norton uit wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Valt me tegen, ik haal 8200 met mijn P4 3,0ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik haal met mijn Leadtek 6600 gt agp, 8715 3d marks in 3d mark 2003!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Anoniem: 163386 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:11:
Ik haal met mijn Leadtek 6600 gt agp, 8715 3d marks in 3d mark 2003!
Wat zijn je specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Kan me niet voorstellen dat je dat haalt zonder een overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MSI K8N Neo Platinum
Leadtek Winfast a6600 gt tdh 128 mb AGP > draaiend op 560/1040
2 led case fans
Coolermaster Aerogate 3
Samsung Syncmaster 930BF (1280x1024)

Eventuele Benchmarks:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

iedereen kan hier wel heel leuk zijn 3dmark score neerplempen, maar zet er dan ook even bij welke driver versie je gebruikt, omdat je anders nog niet echt kunt vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
die 3dmark scores vallen eigenlijk best tegen die hier langs komen, ik heb uit m'n single 6600GT met zalman nog 9707 gehaald (585/1250)

83.60.v2 driver:
Main Test Results
3DMark Score 9707 3DMarks
CPU Score 1027 CPUMarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96647

Iepz,

Heb vraagje ivm vervangen van cooling op deze kaart:

Msi NX 6600 GT TD Pci-E 128 Mb Ddr3

ik zou hierop een Zalman ZM80D-HP Passive Cooler + Heatpipe Noiseless willen plaatsen.

De ene zegt dat dit wel gaat, de andere niet...

Grtz Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Scarabial schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:55:
iedereen kan hier wel heel leuk zijn 3dmark score neerplempen, maar zet er dan ook even bij welke driver versie je gebruikt, omdat je anders nog niet echt kunt vergelijken
Dan kan je wel gaan zeuren over elk onderdeel van de computer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pascaldv schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:57:
die 3dmark scores vallen eigenlijk best tegen die hier langs komen, ik heb uit m'n single 6600GT met zalman nog 9707 gehaald (585/1250)

83.60.v2 driver:
Main Test Results
3DMark Score 9707 3DMarks
CPU Score 1027 CPUMarks
ja idd...

10568 :+

XFX 6600GT @ 620/1195
Z-tweaked 82.xx
P4 @ 3,95Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Hoe zetten jullie de mhz van je videokaart omhoog? (is dit een domme vraag?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

styx1 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 02:56:
Hoe zetten jullie de mhz van je videokaart omhoog? (is dit een domme vraag?)
Ik doe het met rivatuner, maar dat verschilt per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Kom er net achter dat je de fan speed kan instellen van je kaart met RivaTuner. In 2D 'm maar ff op 50% gezet. Heerlijk stil is mijn PC nu :).

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Zojuist nieuwe Asus 6600GT kaart opgehaald, er in gezet, maar krijg de boel niet aan het booten.
Kan nog niet eens in de bios komen, ik heb 1 keer in de bios gezeten, maar na enkele seconden hing het beeld :'(, ook heb ik geprobeerd zonder de extra voedingskabel die in de kaart moet, te booten, het ging wel iets beter maar het hing na enkele seconden weer :S.

Heeft iemand enig idee wat ik nu kan proberen om het toch aan het werken te krijgen?

btw, het gaat om dit systeem:

Mobo: MSI KT4 Ultra -BSR (MS 6590)
CPU: Amd Athlon 2800 XP+
Ram: 2x 256 mb DDR RAM PC2700
Monitor: iiyama Vision Master Pro 413 17"
Tobo: BTC 9000A Multimedia - incl. polssteun
PSU: Antec Truepower 480 watt

• pascaldv
The_Scarabial schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:11:
Zojuist nieuwe Asus 6600GT kaart opgehaald, er in gezet, maar krijg de boel niet aan het booten.
Kan nog niet eens in de bios komen, ik heb 1 keer in de bios gezeten, maar na enkele seconden hing het beeld :'(, ook heb ik geprobeerd zonder de extra voedingskabel die in de kaart moet, te booten, het ging wel iets beter maar het hing na enkele seconden weer :S.

Heeft iemand enig idee wat ik nu kan proberen om het toch aan het werken te krijgen?

btw, het gaat om dit systeem:

Mobo: MSI KT4 Ultra -BSR (MS 6590)
CPU: Amd Athlon 2800 XP+
Ram: 2x 256 mb DDR RAM PC2700
Monitor: iiyama Vision Master Pro 413 17"
Tobo: BTC 9000A Multimedia - incl. polssteun
PSU: Antec Truepower 480 watt
gewoon alle beschikbare voedingskabels aansluiten, lijkt me dat je voeding ruim genoeg vermogen heeft. Als ie dan nog steeds niet wil is er misschien iets mis met de kaart.

Nogmaals de kaart eruit halen en netjes plaatsen, zorg dat ie goed in het slot zit.
(heb een compu staan met beschadigt agp slot, daar moest ik altijd druk naar links uitoefenen met het plaatsen anders kreeg ik geen beeld.

als het dan nog steeds niet lukt, terug naar de winkel en omruilen.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

pascaldv schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:05:
[...]

gewoon alle beschikbare voedingskabels aansluiten, lijkt me dat je voeding ruim genoeg vermogen heeft. Als ie dan nog steeds niet wil is er misschien iets mis met de kaart.

Nogmaals de kaart eruit halen en netjes plaatsen, zorg dat ie goed in het slot zit.
(heb een compu staan met beschadigt agp slot, daar moest ik altijd druk naar links uitoefenen met het plaatsen anders kreeg ik geen beeld.

als het dan nog steeds niet lukt, terug naar de winkel en omruilen.
Nou, kheb net nog even wat getest, ik heb mijn oude videokaart erin gedaan en de bios settings beter gezet, toen ben ik 1 keer totaan het laden van de desktop in windows gekomen, tijdens het laden stopte de harddrive gewoon. dus hing het systeem. En de keren daarna vele malen geprobeerd te starten, maar iedere keer wit beeld ;(

edit: oja, en als ik dat witte beeld krijg dan zegt mijn D-bracket ledjes het volgende: "Testing VGA BIO - This will start writing VGA sign-on message to the screen."

[ Voor 9% gewijzigd door The_Scarabial op 23-02-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
The_Scarabial schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:17:
[...]

Nou, kheb net nog even wat getest, ik heb mijn oude videokaart erin gedaan en de bios settings beter gezet, toen ben ik 1 keer totaan het laden van de desktop in windows gekomen, tijdens het laden stopte de harddrive gewoon. dus hing het systeem. En de keren daarna vele malen geprobeerd te starten, maar iedere keer wit beeld ;(

edit: oja, en als ik dat witte beeld krijg dan zegt mijn D-bracket ledjes het volgende: "Testing VGA BIO - This will start writing VGA sign-on message to the screen."
Zoals ik eerder zei, toch maar gaan opruilen, heb je recht op als je 't bij een winkel hebt gekocht, eventueel kunnen ze 'm zelfs ter plaatse in de winkel testen.

Maar met je oude kaart start je compu gewoon op neem ik aan, heb je iets overclocked in je bios, zet het ff op default. Misschien nog een keer netjes plaats, geen vuil in het slot of dat zoort ongein?
Verder zou ik het niet weten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ik heb gisteravond vanalles geprobeerd nog, alles schoonblazen, heel voorzichtig plaatsen en secuur, hielp nix kreeg niet eens meer beeld, toen mijn oude videokaart erin Geforce 4 ti4200 agp8x en het werkte meteen weer, en heb inmiddels al een RMA aangevraagd, breng hem morgen er naar toe en dan zal ik wel horen hoe het verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lool,

post mijn 10k score en je hoort niemand meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
Anoniem: 158451 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:22:
lool,

post mijn 10k score en je hoort niemand meer :P
Die core snelheden haal ik simpelweg niet, maar met m'n dual 6600GT laat ik je nu toch ver achter me :P haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaa doh :9 lochies ;)

maar warom pencil mod je ze niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163539

Mischien dom hoor maar heb je je drivers geunistald? ik had namelijk ook problemen met het vervangen van mijn FX5600 voor een 9800 pro natuurlijk is het hier ati nvidia maar ik kan me voorstellen dat je er een probleem mee hebt! Zo nee dan heb ik niks gezegd. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Anoniem: 163539 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:23:
Mischien dom hoor maar heb je je drivers geunistald? ik had namelijk ook problemen met het vervangen van mijn FX5600 voor een 9800 pro natuurlijk is het hier ati nvidia maar ik kan me voorstellen dat je er een probleem mee hebt! Zo nee dan heb ik niks gezegd. B)
uh, is dit in reactie op mijn probleem? zo ja, ik krijg mijn bios nog niet eens te zien, dus driver probleem is het nie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
Heel leuk allemaal die 2x6600GT in SLI, maar nu werkt de verrekte TV-out weer niet :(

edit: 8)7 Zo zie je maar weer ... het duurde even, maar deze dombo heeft gewoon het Nvidia schermpje gopend en SLI ff uitgezet, heb je toch niet nodig om film te kijken, tadaa, het werkt weer :)

[ Voor 54% gewijzigd door pascaldv op 26-02-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169592

Aantal reviews doorgenomen; als ik de beste game-experience, (beste grafische kaart), wil dan zou ik uit onderstaande 2:

- XFX Geforce 6600GT 256MB DDR3 AGP
- Asus Geforce N6600GT TOP 128MB DDR3 AGP

moeten opteren voor de Asus met specificaties:

Engine: 520 Mhz <--> tegenover 500 Mhz voor de XFX
Memory: 1.1 Ghz (550 Mhz DDR3) <--> tegenover 1000 Mhz voor de XFX.

De Asus is dus al een pakje sneller en door de TOP ook wrs beter te overclocken, maar is het niet zo dat voor de nieuwste spelletjes het belangrijker is dat je wat meer geheugen aan boord hebt (256 MB voor de XFX tegenover 128 MB voor de Asus), waardoor de keuze voor de XFX toch slimmer zou zijn (wat snelheid inboeten voor meer geheugen)?

PS: ik merk op dat er steeds meer en meer grafische kaarten met 512MB op de markt komen, daarom deze bovenstaande conclusie en vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 169592 op 27-02-2006 10:18 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.

POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.

Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o