Ik heb sinds een tijdje dat ik gewoon niet meer kan inloggen op Live Messenger, iedere keer krijg ik een fout en sluit MSN af. Waardeloos gewoon dus ik MSN gemaild, en dit was hun antwoord:
Bedankt dat je contact opneemt met Windows Live Messenger.
Mijn naam is Pascal en ik begrijp dat je problemen ondervindt met het aanmelden bij Windows Live Messenger. Ik begrijp hoe vervelend dit voor je is en ik bied je mijn verontschuldigingen aan voor enige ongemakken.
Zodra je je probeert aan te melden bij Windows Live Messenger, krijg je de vogende foutmelding:
“Sorry, maar we konden je op dit moment niet aanmelden bij Windows Live Messenger. Probeer het later opnieuw. 80004005”.
OORZAAK
Dit is een veel voorkomende foutmelding voor problemen met de Verbinding met Windows Live Messenger.
OPLOSSING
1. Verwijder de huidige versie van Windows Live Messenger als volgt:
a. Als je Messenger open hebt staan, sluit deze dan.
b. Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren. Typ CONTROL APPWIZ.CPL
en klik op Enter.
c. In “Programma’s toevoegen/verwijderen” kies je MSN Messenger en klik vervolgens op Verwijderen.
2. Verwijder software van andere fabrikanten, zoals Messenger Plus en Smiley Central.
3. Verwijder de Messenger Registry Keys als volgt.
Opmerking: De volgende stappen vertellen je hoe je aanpassingen moet maken in je register. Zorg ervoor dat je een back-up maakt voordat je deze aanpassingen uitvoert en dat je weet hoe je het register weer kunt resetten als er een probleem is. Voor meer informatie over hoe je een back-up maakt, je register reset en aanpast, ga naar de volgende website van Microsoft:
256986 Description of the Microsoft Windows registry
a. Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren. Typ REGEDIT en klik op Enter.
b. Als alle gebruikers van de computer zich niet kunnen aanmelden bij Windows Live Messenger, klik dan op HKEY_CURRENT_USER , SOFTWARE, MICROSOFT, MSN Messenger.
c. Als slechts een gebruiker van de computer zich niet kan aanmelden bij Windows Live Messenger, klik dan op HKEY_CURRENT_USER , SOFTWARE, MICROSOFT, MSNMessenger, PerPassportSettings , 1345887035
d. Klik op Bewerken en Verwijderen om alle gegevens te verwijderen die zijn gekoppeld aan je Aanmeldingsnaam/ID.
e. Ga naar de bovenkant van de Registerlijst, klik op Mijn Computer.
f. Klik op HKEY_LOCAL_MACHINE, SOFTWARE, MICROSOFT, MSNMessenger.
g. Klik op Bewerken en Verwijderen om alle gegevens te verwijderen die zijn gekoppeld aan de installatie van Windows Live Messenger.)
1. Verwijder de lijst cache.dat bestand voor alle accounts die zich aanmelden bij Windows Live Messenger op de computer.
a. Als je Windows 2000 of XP gebruikt, klik dan op Start, Uitvoeren en typ CMD. Klik dan op Enter en ga naar de prompt.
b. Als je Windows 98 of ME gebruikt, klik dan op Start, Uitvoeren en typ COMMAND. Klik dan op Enter en ga naar de prompt.
c. Bij de prompt, type CD\ en druk op Enter.
d. Type vervolgens CD %appdata%\Microsoft en druk op Enter.
e. Type vervolgens CD “MSN Messenger” en druk op Enter.
f. Type tot slot DEL/s ListCache.dat en druk op Enter.
2. Als je Windows Live Messenger gebruikt, doe dan het volgende:
a. Verwijder alle bestanden die problemen op zouden kunnen leveren, klik op Start, Uitvoeren en typ CMD. Klik dan op Enter en ga naar de prompt.
b. Type de volgende commando’s en druk op Enter na ieder commando.
c. cd %allusersprofile%\application data\microsoft\identitycrl\*.*
d. del *.dll
e. Opmerking: als er bestanden staan in deze map, word je gevraagd om het verwijderen van de bestanden te bevestigen. Druk op Y om te bevestigen of negeer het indien dit niet het geval is.
f. cd %appdata%\microsoft\identitycrl\*.*
g. del *.dll
h. Opmerking: als er bestanden staan in deze map, word je gevraagd om het verwijderen van de bestanden te bevestigen. Druk op Y om te bevestigen of negeer het indien dit niet het geval is.
i. Verwijder specifieke gebruikers informatie als volgt:
j. Klik op Start, Uitvoeren en type REGEDIT en druk op Enter om de RegEditor te openen.
k. Je zult de “keys” van iedere gebruiker van Windows Live Messenger te zien krijgen.
l. Selecteer de gebruiker die problemen ondervindt en klik vervolgens op Bewerken en Verwijderen om de “key” te verwijderen.
m. Sluit de RegEditor.
3. Installeer de nieuwste versie van Windows Live Messenger.
4. Probeer je nu opnieuw aan te melden bij Windows Live Messenger.
Bedankt dat je Windows Live Messenger gebruikt. Ik hoop dat je probleem hiermee is opgelost, maar mocht je verder nog problemen ondervinden, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.
Met vriendelijke groeten,
Pascal
Windows Live Messenger Support
Ik zal het wel niet helemaal goed gedaan hebben, want ik kan nog steeds niet inloggen. Zijn er meer mensen die dit probleem gehad hebben? Of mensen die ergens een regcleaner hebben die dit kan verhelpen?