Toon posts:

Het grote BMW topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 31 Laatste
Acties:
  • 19.596 views sinds 30-01-2008

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:18
Sorcerer8472 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:15:
[...]

Heeft verbruik bij automaten vaak niet meer te maken doordat de bak om een of andere reden minder efficiënt is? Ik snap niet precies hoe het zit, maar veel automaten (bijv. Volvo) schakelen beter dan de meeste bestuurders terwijl ze toch minder zuinig zijn, dus kan me moeilijk voorstellen dat het daardoor komt...
veel oude automaten hadden inderdaad vaak een versnelling minder dan de handbakken. verder kan natuurlijk ook de verhoudingen in de automatische bak minder gunstig zijn omdat de techniek toen nog niet zo best was.

tegenwoordig zjin automaten echter vaak zuiniger dan handbakken
bolleh: wees maar blij dat je geen smalle weg had op dat punt waar je reed, of had je toch wel verwacht dat hij uit zou breken? ;)
het was een tweebaans weg maar ik had in feite maar 1 baan aangezien er een auto naast me iets achter me zat op de andere baan.

had het niet verwacht nee, reed denk ik net in een plas op het moment dat mn koppelingspedaal omhoog kwam maargoed ik schrik er niet zo snel van om heel eerlijk te zijn :)

Verwijderd

bolleh schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:10:
[...]

soort tiptronic neem ik aan. je drukt dus op een knoppie en hij schakelt op danwel af. maar zodra de automaat het nodig acht schakelt hij zelf weer naar een andere versnelling.

je kunt dan dus een beetje kiezen in welke versnelling je rijd maar het is en blijft een automaat.

Gister in de regen naar huis een keer vanaf het stoplicht flink het pedaal gevoerd in de e30. rustig in het begin om niet meteen met spinnende wielen stil te staan. schakelde van 1>2 bij 40km/h en toen brak de achterkant nogal uit :+
vloog van links naar rechts. hield mn voet op het pedaal en eigenlijk voor ik t wist was het alweer over :)
316i heeft natuurlijk niet echt de power om in zon situatie echt helemaal rond te gaan zoals de meer vermogende wagens kunnen. al met al toch weer een leuke ervaring erbij :)

zit er overigens aan te denken om de verchroomde delen op mn auto zwart te maken. ben nooit echt fan van chroom geweest :)
Ik vind het wel grappig, proberen het maximale uit een 316i te halen _/-\o_ :D.

• bolleh
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 22:50:
[...]

Ik vind het wel grappig, proberen het maximale uit een 316i te halen _/-\o_ :D.
mwah, tis niet zo dat ik er echt wat mee wil doen hoor. hiervoor samen met mn broer een renault clio I gehad met een 1.4 motortje, ding trok ook aardig. en daar scheurde ik ook als een gek mee op bepaalde wegen. snel rijden ligt niet enkel aan de auto maar ook aan de skill van de coureur(ik zeg dus niet dat ik beter ben dan de rest...) en de hoeveelheid risico die je durft te nemen. en dat durf ik blijkbaar meer dan andere weggebruikers als ik af en toe anderen zie rijden.

maargoed ik "race" ook meestal niet met andere weggebruikers oid. dr is 1 weggetje die ik meestal gewoon volgas rij(rij in utrecht de douwe egberts brug over de stad uit en ga bij het eerste stoplicht rechtdoor. dan krijg je een kronkelweg met ook nog hoogteverschil) maar dat doe ik puur voor de thrill en omdat ik het gewoon leuk vind, niet om sneller te zijn dan de rest oid.

en dat ik wat dingen qua uiterlijk wil veranderen, tjah een spuitbus verf kost vrijwel niets en ik heb weer een vrije dag waarop ik wat leuks te doen heb. allicht beter dan met leeftijdsgenoten ergens rondhangen op een stenen muurtje nietwaar? :D

en tjah, dat het dan de "langzaamste" bmw van zn serie is, dat maakt toch niets uit? of moet je per se een alpina hebben zoals femme voordat je wat subtiele veranderingen mag maken aan het exterieur? zodra je uit de buurt blijft van foute velgen en e30 m3 bodykit's vind ik het niet zo erg...

bovendien heeft niet iedereen het geld voor de dure speeltjes he. dat is ook de reden dat ik een e30 heb gekocht en geen e36 316i/318i. zijn ook meteen weer zwaarder etc. dat hoeft allemaal niet. als het maar lekker rijd, en dat doet een e30 imho als geen ander

[ Voor 7% gewijzigd door bolleh op 22-10-2006 23:05 ]

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-11 19:23
Sorcerer8472 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:15:
[...]

Heeft verbruik bij automaten vaak niet meer te maken doordat de bak om een of andere reden minder efficiënt is? Ik snap niet precies hoe het zit, maar veel automaten (bijv. Volvo) schakelen beter dan de meeste bestuurders terwijl ze toch minder zuinig zijn, dus kan me moeilijk voorstellen dat het daardoor komt...

Eerder het feit dat hij gewoon benzine in de motor blijft pompen om hem te laten draaien itt tot een schakelbak die daar even mee stopt terwijl hij remt op de motor en boven een bepaald toerental zit... hoewel me dat ook stug lijkt eigenlijk :/

Enige automaten die wél zuiniger schijnen te zijn, zijn de variotronicbakken die worden gebruikt in sommige nieuwe Audi/VW-modellen dacht ik (@autogids aangeduid met A1).

bolleh: wees maar blij dat je geen smalle weg had op dat punt waar je reed, of had je toch wel verwacht dat hij uit zou breken? ;)
Het verschil in verbruik zit hem in de koppeling, deze heeft een koppelomvormer, en daar gaat ongeveer 10% energie in verloren. Volgens mij worden daar ook wel vloeistofkoppelingen voor gebruikt.

De DSG bak van VW, en de sensodrive van Citroën enz, hebben een gewone koppeling. Deze wordt echter deze automatisch aangestuurt, en hierdoor gaat geen energie verloren in het doorgeven van het vermogen. Deze bakken schakelen vrij snel over, waardoor ze zuiniger zijn dan de gemiddelde auto met handbak (die wel even zuinig kan zijn als de bestuurder dat wil).

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jape schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:07:
[...]

Het verschil in verbruik zit hem in de koppeling, deze heeft een koppelomvormer, en daar gaat ongeveer 10% energie in verloren. Volgens mij worden daar ook wel vloeistofkoppelingen voor gebruikt.

De DSG bak van VW, en de sensodrive van Citroën enz, hebben een gewone koppeling. Deze wordt echter deze automatisch aangestuurt, en hierdoor gaat geen energie verloren in het doorgeven van het vermogen. Deze bakken schakelen vrij snel over, waardoor ze zuiniger zijn dan de gemiddelde auto met handbak (die wel even zuinig kan zijn als de bestuurder dat wil).
De CVT in een Prius bijvoorbeeld is wat hij bedoelt. Dat is een transmissie die een continue toerental draait bij optrekken (althans, als je 't gas op een bepaald punt indrukt). Is in het begin een erg rare gewaarwording: je trapt 't gas tot de vloer, je schiet vooruit op een bepaald toerental, en vanaf daar blijft het toerental constant, terwijl je een aanzienlijke snelheidsverhoging ondergaat.
Voordeel is ook dat je constant in de powerband of iig het optimale toerental rijdt. Dit is dus zuiniger dan een "traps-automaat/bak". Wij hebben een Prius, en ik moet zeggen dat het echt extreem comfortabel rijdt, omdat je niet het "heen-en-weer-gedeins" hebt, wat je bij een niet-traploze automaat/handbak hebt. Je hebt dus een constante versnelling.

Ik snap persoonlijk totaal niet waarom niet alle auto's met een dergelijk systeem zijn uitgerust: het is zuiniger en comfortabeler... Kan iemand met meer verstand van zaken mij uitleggen wat het nadeel van een dergelijk systeem is? (Behalve de kosten, want het is natuurlijk wat duurder dan een reguliere bak).

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Plague schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 01:28:
De CVT in een Prius bijvoorbeeld is wat hij bedoelt.
Sinds wanneer heeft de prius een versnellingbak? De Prius heeft een koppeling van de elektromotor met de verbrandingsmotor en daarop de uitgaande as naar het diff. Dat stukje techniek mag je niet als versnellingsbak classeren. Die MG1/MG2 en de stuurtechniek eromheen is echt supermooi .
Ik snap persoonlijk totaal niet waarom niet alle auto's met een dergelijk systeem zijn uitgerust: het is zuiniger en comfortabeler... Kan iemand met meer verstand van zaken mij uitleggen wat het nadeel van een dergelijk systeem is? (Behalve de kosten, want het is natuurlijk wat duurder dan een reguliere bak).
De Prius heeft geen versnellingsbak maar een koppeling welke uit een planetairstelsel bestaat. De reden daarvoor is voor het regeneratief remmen. Een echte CVT heeft een probleem in verband met de duwketting omdat die traploos verscheidene diameters aan moet kunnen. LuK heeft daarvoor een speciale morseduwketting gemaakt welke bestaat uit tweeschakels met verschillende lengtes. Het is niet optimaal maar beter dan een morseketting met dezelfde schakels.

De Prius een voorbeeld van mooie techniek maar ook weer enkele gemiste kansen maar dat zal bij de 3de generatie wel in orde komen. We moeten ook niet te veeleisend zijn, ze doen het toch maar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 23-10-2006 02:19 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Chevy454
  • Niet online
Jape schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:07:
Een koppelomvormer is een vloeistofkoppeling met een extra rotor voor koppelvergroting. Daarom dat je ook een erg lange versnelling hebt. Een koppelomvormer kan alleen maar goed fungeren wanneer snelheidsverschil tussen het pompwiel en het turbinewiel groot is. Als die beiden op hetzelfde toerendraaien heb je geen vloeistofstroom welke tegen de schoepen duwt maar parallel loopt. Dus geen krachtoverbrenging. Dus je moet slip hebben om te koppelen en daarom dat er energie verloren gaat met een koppelomvormer.

De oplossing is gewoon heel simpel. Prise direct eens je op snelheid zit, probleem opgelost.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 12:55

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

bolleh schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:03:
[...]

zodra je uit de buurt blijft van foute velgen en e30 m3 bodykit's vind ik het niet zo erg...
:o

Als een E30 fan moet je toch ook een fan zijn van de body kit van een E30 M3?
Dat is in mijn ogen een van de mooiste wagens ooit gemaakt :9

Ik rij zelf een E30 320i Sedan en daar past zo een bodykit niet rechtstreeks op, anders had ik er allang een ;)

Edit: Plaatjes :P

Afbeeldingslocatie: http://www.bmworg.ru/img/cars/e30_006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bmworg.ru/img/cars/e30_engine_043.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bmworg.ru/img/cars/e30_engine_045.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door ETzPliskin op 23-10-2006 03:17 ]

Verwijderd

bolleh schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:56:
[...]

ik weet niet precies welke manieren er zijn voor spoorverbreding, neem aan dat het vaak gewoon een tussenblokje is oid en kan me voorstellen dat zulke dingen idd niet goed zijn voor de handling en gedrag van de auto onder extreme omstandigheden. als je gewoon normaal rijd geen punt, maar bij een noodhandeling oid kan het net het verschil maken tussen die boom en het stuk gras ernaast
Mwah, raceauto's rijden soms ook met spacers. Ook ex-straatauto's, en meer specifiek: ook E36's.
Rijdt toch redelijk op de max :)
bolleh schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:10:
zit er overigens aan te denken om de verchroomde delen op mn auto zwart te maken. ben nooit echt fan van chroom geweest :)
Netjes eraf proberen te halen. Kan je op zich goed verkopen, is best gewild!

• bolleh
-ETz-Memphis Z schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 03:12:
[...]

:o

Als een E30 fan moet je toch ook een fan zijn van de body kit van een E30 M3?
Dat is in mijn ogen een van de mooiste wagens ooit gemaakt :9

Ik rij zelf een E30 320i Sedan en daar past zo een bodykit niet rechtstreeks op, anders had ik er allang een ;)

Edit: Plaatjes :P

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
doh :+
ik vind het ook niet lelijk oid, alleen je moet zon bodykit niet op een 316i gaan zetten want dat staat natuurlijk gewoon niet ;)
iedereen ziet meteen dat het geen m3 is :)
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 09:02:
[...]

Netjes eraf proberen te halen. Kan je op zich goed verkopen, is best gewild!
ook een idee idd :)
hoewel het op mijn model redelijk meevalt met het chroom. tis alleen de nieren en de raamstijlen aan de zijkant. sommige e30's hebben ook bij de bumpers en de stootranden aan de zijkant een hoop chroom, en dat gaat me echt een beetje te ver ;)

[ Voor 21% gewijzigd door bolleh op 23-10-2006 11:54 ]

• Plague
  • Niet online
Chevy454 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 02:10:
[...]

Sinds wanneer heeft de prius een versnellingbak? De Prius heeft een koppeling van de elektromotor met de verbrandingsmotor en daarop de uitgaande as naar het diff. Dat stukje techniek mag je niet als versnellingsbak classeren. Die MG1/MG2 en de stuurtechniek eromheen is echt supermooi .

[...]

De Prius heeft geen versnellingsbak maar een koppeling welke uit een planetairstelsel bestaat. De reden daarvoor is voor het regeneratief remmen. Een echte CVT heeft een probleem in verband met de duwketting omdat die traploos verscheidene diameters aan moet kunnen. LuK heeft daarvoor een speciale morseduwketting gemaakt welke bestaat uit tweeschakels met verschillende lengtes. Het is niet optimaal maar beter dan een morseketting met dezelfde schakels.

De Prius een voorbeeld van mooie techniek maar ook weer enkele gemiste kansen maar dat zal bij de 3de generatie wel in orde komen. We moeten ook niet te veeleisend zijn, ze doen het toch maar :)
En wat zijn de nadelen aan zo'n systeem, en waarom passen niet veel meer fabrikanten het toe?

Hij is, na het lezen over zo'n planetairstelsel, nog meer CVT dan een "echte" CVT... Althans, in de letterlijke zin van het woord ;))

• Chevy454
  • Niet online
Plague schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:13:
En wat zijn de nadelen aan zo'n systeem, en waarom passen niet veel meer fabrikanten het toe?
Dat heet automatische versnellingsbak :+

Nee, bij de Prius komt erop neer dat de MG1/MG2 enorm veel krachten moet verwerken (aandrijven en regeneratief remmen waarbij de zin van de kracht omdraait) waardoor deze toch stevig moet zijn zonder zwaar te worden. Dat in combinatie met het regelsysteem erachter is een mooi stukje techniek.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 23-10-2006 12:21 ]

• Plague
  • Niet online
Chevy454 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:20:
[...]

Dat heet automatische versnellingsbak :+

Nee, bij de Prius komt erop neer dat de MG1/MG2 enorm veel krachten moet verwerken (aandrijven en regeneratief remmen waarbij de zin van de kracht omdraait) waardoor deze toch stevig moet zijn zonder zwaar te worden. Dat in combinatie met het regelsysteem erachter is een mooi stukje techniek.
Ok, snap ik, maar dan is alsnog de vraag waarom zoiets niet in andere auto's toegepast wordt? Het is dus moeilijk het licht te houden, ok, maar het kan dus wel...

Je wint er gewoon enorme fuel economy mee, en je rijdt altijd in je powerband... Ik weet dat (uit mijn hoofd) McLaren wel eens zo'n bak heeft ontwikkeld (een normale CVT althans) voor de Formule 1, en die werd verboden omdat hij simpelweg te snel was :P

Dat een dergelijk systeem het best werkt met hybride aandrijving zal trouwens ook mee spelen... Maargoed, Toyota (en Lexus) kunnen het, dus waarom andere merken niet?

Eerlijk waar, ik vind die Prius een van de meest afzichtelijke auto's ooit gemaakt, maar de techniek kan je gewoon niet omheen. Zeker niet in die prijsklasse.

offtopic:
Toyota noemt het zelf trouwens een ECVT (electronically continuously variable transmission)

Misschien beter om deze posts af te splitsen naar een ander topic?

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 20:00
Pics van de toekomstige 3-cabrio

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/1/3ab07adfc99634b514ffdf1b957a2fe1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/5/2e993fc593c85b838c57987754867255.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/6/042a58b859763f07b492e08f9eea0ee6.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Silent Thunder op 24-10-2006 22:07 ]

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 12:55

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Wat een verschrikkelijk mooie wagen _/-\o_

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Plague schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:23:
[...]

Ok, snap ik, maar dan is alsnog de vraag waarom zoiets niet in andere auto's toegepast wordt? Het is dus moeilijk het licht te houden, ok, maar het kan dus wel...

Je wint er gewoon enorme fuel economy mee, en je rijdt altijd in je powerband... Ik weet dat (uit mijn hoofd) McLaren wel eens zo'n bak heeft ontwikkeld (een normale CVT althans) voor de Formule 1, en die werd verboden omdat hij simpelweg te snel was :P

Dat een dergelijk systeem het best werkt met hybride aandrijving zal trouwens ook mee spelen... Maargoed, Toyota (en Lexus) kunnen het, dus waarom andere merken niet?

Eerlijk waar, ik vind die Prius een van de meest afzichtelijke auto's ooit gemaakt, maar de techniek kan je gewoon niet omheen. Zeker niet in die prijsklasse.

offtopic:
Toyota noemt het zelf trouwens een ECVT (electronically continuously variable transmission)

Misschien beter om deze posts af te splitsen naar een ander topic?
kleine correctie, dat was Williams ;)

Verwijderd

Het dak is prachtig opgelost, als zullen velen boos worden om het cabrio-coupe dak :P

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Inderdaad jammer dat ze geen softtop gebruiken. Is toch een groot gedeelte van de charme verloren.

• P.B.
  • Niet online
Dit is toch juist beter dan een softtop?

Verwijderd

P.B. schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 00:16:
Dit is toch juist beter dan een softtop?
Vergeet niet dat zo'n dak in vergelijking met een softtop loeizwaar is, om maar te zwijgen van het mechanisme om zo'n dak in te laten klappen.

• bolleh
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 00:19:
[...]

Vergeet niet dat zo'n dak in vergelijking met een softtop loeizwaar is, om maar te zwijgen van het mechanisme om zo'n dak in te laten klappen.
mwah softtops zijn ook redelijk zwaar hoor, zowiezo heb je bij een softtop meer gewicht om de carroserie stijver te maken. maargoed een hardtop is idd nog iets zwaarder.

probleem is nu dat hij met dak naar beneden een ongunstigere gewichtsverhouding heeft. kan me voorstellen dat in grenssituaties deze auto met kap open en kap dicht een stuk anders kan reageren

bovendien ben je met een hardtop nog iets meer bagageruimte kwijt. zowiezo niet zon pluspunt van huidige autos imho

vind zelf met kap dicht al die naden in het dak vreselijk storend en lelijk. maar dat hebben sommige softtops ook met die bubbels. dak open ziet ie er wel mooi uit, en de vrij rechte taillelijn naar achter is gebleven zoals ook de e30/e36/e46 die zo mooi hadden :)

[ Voor 15% gewijzigd door bolleh op 25-10-2006 00:30 ]

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:46

Wimo.

Shake and Bake!

Trap!

Ok, ik ga a.s. zaterdag kijken naar een 5-serie 528i. Het ding heeft 170.000 gelopen en komt uit 1997. Heeft er iemand nog specifieke tips van dingen waar ik juist op moet letten? Onderhoudsboekjes zijn aanwezig.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Wimo. schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:02:
Trap!

Ok, ik ga a.s. zaterdag kijken naar een 5-serie 528i. Het ding heeft 170.000 gelopen en komt uit 1997. Heeft er iemand nog specifieke tips van dingen waar ik juist op moet letten? Onderhoudsboekjes zijn aanwezig.
Hehe, daar ga ik binnen een paar maanden ook serieus naar op zoek (mss ietsjes minder kilometers). Wat vraagt ie der nog van, opties, details?

;)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Verwijderd

Trap!

Let op de binnen verlichting evt boordcomputer (in de radio display zelf) en ook de display tussen de 2 main tellers. Die dotmatrix display uit die modellen vertonen na een lange tijd wel eens keuren. En ik hoop voor je dat je een handgeschakelde krijgt. 528i kunnen nogal dorstig wezen in combo met een automaat. Al hoewel een tiptronic bak heerlijk rijdt :). Heb zelf een goei 14maanden in eeen 530D gereden. Ojah verder kijk of de accu niet lekt op zijn plek. Bij de 5 is dat namelijk een lastig plekje als het daar al zuur zich aangevreten heeft om het te maken. Zelfde geldt het voor de z3 :X ...

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Al een week of twee valt mijn oog telkens op een sportieve 5-serie die bij de Volvo dealer op de hoek te koop staat. Ben nu toch eens online wezen kijken en nu weet ik ook waarom hij zo fraai sportief oogde - het is een rasechte M5 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.zweirad-guenther.de/volvo_haus_guenther/images_autohaus/m5.jpg
Erstzulassung: 01/2000
Km: 107.000
Kategorie: Limousine
Leistung:

294 kW
Farbe: Imolarot
TÜV: Neu
AU: Neu
Kraftstoff: Benzin

Preis: EUR 21.900
Zucht wat een vreselijk mooie auto.. En ja, hij is bijna 5 jaar ouder dan die van mij en heeft het dubbele aantal km's erop zitten maar oi oi oi wat ik moet ik mij inhouden om niet eens te gaan vragen wat mijn 3-er nog zal opbrengen. :P :P 8)7

O+ O+

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:41:
[...]

Let op de binnen verlichting evt boordcomputer (in de radio display zelf) en ook de display tussen de 2 main tellers. Die dotmatrix display uit die modellen vertonen na een lange tijd wel eens keuren. En ik hoop voor je dat je een handgeschakelde krijgt. 528i kunnen nogal dorstig wezen in combo met een automaat. Al hoewel een tiptronic bak heerlijk rijdt :). Heb zelf een goei 14maanden in eeen 530D gereden. Ojah verder kijk of de accu niet lekt op zijn plek. Bij de 5 is dat namelijk een lastig plekje als het daar al zuur zich aangevreten heeft om het te maken. Zelfde geldt het voor de z3 :X ...
Ik ga op advies van de lokale dealert wel kijken naar automaten. De handbakken zijn veel te zeldzaam. Daarnaast hoort zo'n wagen een automaat te hebben. Het verbruik ben ik wel bang voor ja ... autoweek geeft 1:6 aan in de stad maar dat zal ie wel niet halen.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-10 21:05
Dat rood bij zo'n M5 vind ik nou niet zo denderend }:O Liever iets zilverachtigs..
Wel een droomauto, niet zo schreeuwend als de nieuwe, gewoon cool.
Nog een keertje dan maar BMW films "The Star"

Verwijderd

Leuk filmpje :)

Iemand misschien nog een linkje naar de officieele drie BMW-films?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Vandread schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:44:
Dat rood bij zo'n M5 vind ik nou niet zo denderend }:O Liever iets zilverachtigs..
Normaal zou ik het met je eens zijn - maar van mij mag zo'n M5 best fel rood of blauw zijn.
Met 400 pk onder de kap mag dat beest best een opvallend kleurtje hebben - echt zo'n geweldige GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!! uitstraling :)

EDIT: Net filmpje gezien..... GEWELDIG!!! Nu moet en zal ik die M5 hebben!!! 8)7 8)7 O-)

[ Voor 10% gewijzigd door tazzman op 25-10-2006 19:35 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

tazzman schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:27:
[...]

Normaal zou ik het met je eens zijn - maar van mij mag zo'n M5 best fel rood of blauw zijn.
Met 400 pk onder de kap mag dat beest best een opvallend kleurtje hebben - echt zo'n geweldige GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!! uitstraling :)

EDIT: Net filmpje gezien..... GEWELDIG!!! Nu moet en zal ik die M5 hebben!!! 8)7 8)7 O-)
Je weet nou dan wat je te doen staat morgen!

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• Vandread
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:20:
Leuk filmpje :)

Iemand misschien nog een linkje naar de officieele drie BMW-films?
Helaas "Please note that The Hire Films series is no longer available for download or purchase."
bron: http://www.bmwusa.com/uniquelybmw/BMW_Art/films.htm

Ik heb de orginele quicktimes nog wel ergens :) Zal eens kijken, want ze zijn redelijk aan de maat.
Of heeft iemand tips om ze up te loaden? stuur maar een PM dan.

Bij een RS4 ofzo vind ik knal rood of blauw wel staan, best maf, misschien iets met associatie, die zag ik altijd bij gumball in zulke kleuren blerren.

Verwijderd

Die had ik gezien, helaas. Ik heb nog wel 1 deel op DVD liggen, en de rest inmiddels via youtube. Alsnog bedankt :)

• Vandread
Het zijn er trouwens totaal 8, 1 van die 8 stond nooit op de DVD geloof ik.
Totaal toch een flink budget, vreemd dat ze het eigenlijk altijd beetje onder de pet hielden.

• Plague
  • Niet online
tazzman schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:55:
Al een week of twee valt mijn oog telkens op een sportieve 5-serie die bij de Volvo dealer op de hoek te koop staat. Ben nu toch eens online wezen kijken en nu weet ik ook waarom hij zo fraai sportief oogde - het is een rasechte M5 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[afbeelding]

[...]

Zucht wat een vreselijk mooie auto.. En ja, hij is bijna 5 jaar ouder dan die van mij en heeft het dubbele aantal km's erop zitten maar oi oi oi wat ik moet ik mij inhouden om niet eens te gaan vragen wat mijn 3-er nog zal opbrengen. :P :P 8)7

O+ O+
Dat is 't mooie van (de vorige) M5: Het is een monster, maar alleen een kenner ziet aan het uitterlijk dat het een monster is! :D

• Vandread
Alleen een kenner... en alle personen die achter je rijden *klik* en 4 auspufjes zien :+

[ Voor 21% gewijzigd door Vandread op 25-10-2006 21:55 ]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:51

Daniel

Kapitein NCC-1701
De vorige eigenaar van ons huis heeft zo'n ding (naast een 993 Turbo trouwens 8)7) en het is toch wel een fijne kar :) Niet zo over the top als de E60, maar toch snel genoeg om bijna alles op de weg in huilen te laten uitbarsten :)

'k vind de nieuwe alleen mooier en rood is de foute kleur :)

• bolleh
de e39 m5 is imho net zon legendarische wagen als de e30 m3 en de e46 csl. fantastische handling en zelfs jaren na zn introductie nog de absolute top qua handling en prestaties. de m5 trekt nog zo verschrikkelijk hard bij snelheden van 200+ dat zelfs nieuwe sportsedans hem maar vrij weinig voorblijven

het is een wat ouder filmpje maar hij blijft impressive. een 1983 e30 M3 met dubbele turbo houdt een carrera GT bij op de Ring :D
> klik <

[ Voor 27% gewijzigd door bolleh op 25-10-2006 23:25 ]

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:47

Sorcerer8472

Mens sana?

bolleh: als je maar niet dacht dat die Carrera GT-rijder voluit rijdt (heeft misschien te maken met de verzekering? :+). Op het einde trekt hij ook vrij snel 100en meters weg van die BMW. Ook rijdt de Carrerarijder betere lijnen, tja...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Trap!

Een 528i heeft dubbel vanos. Als je hem start hoor je hem ratelen, dat je denkt.. :?
Vooral de eerste keer dat je een vanos motor hoort. Dit moet na een seconde of 4 wegvallen in een wat harder gespin.
Kleppen kunnen tikken bij starten, soms best hard, maar dat doen alle M50 / M52 motoren met flinke willekeur.

O+ O+
Zo'n auto in het rood is toch wel mooi om te zien. 400PK 4.9L V8 met dubbel Vanos :9
Koop dat ding, je bent nu nog jong, enz. etc.
Kan ook prima een gezin in mee :+

• bolleh
Sorcerer8472 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 03:01:
bolleh: als je maar niet dacht dat die Carrera GT-rijder voluit rijdt (heeft misschien te maken met de verzekering? :+). Op het einde trekt hij ook vrij snel 100en meters weg van die BMW. Ook rijdt de Carrerarijder betere lijnen, tja...
njah tuurlijk is de carrera gt uiteindelijk sneller, maar ik heb niet de impressie dat de gt niet bijna voluit rijdt in het begin

richting het einde beginnen de m3 remmen het ook te begeven dus proberen de gt bij te houden is dan al hopeloos

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

[afbeelding]

[...]

O+ O+
Doen man.. gaaf ding...!

Enige wat ik wel zou doen is ff 10k apart zetten voor onverwachts onderhoud... je wil niet dat er iets aan stukgaat, dan ben je voor duizend euro nog niet klaar ben ik bang. Het blijft een M.

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
http://www.evo.co.uk/news...s/203415/bmw_3series.html

BMW 335i M Sport Touring...
The powerplant has 400Nm of torque on tap from only 1,300rpm, and that gives this lifestyle estate awesome acceleration anywhere in the rev range. There’s no need to change down – simply plant your foot and hang on.
Damn, dat zijn wel érg aangename getallen. :9~

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Renegade schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:52:

[...]

Hoezo lijkt de lijn op een nieuwe Saab 95 Aero/Hirsch :?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Tom schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:36:
[...]

Doen man.. gaaf ding...!

Enige wat ik wel zou doen is ff 10k apart zetten voor onverwachts onderhoud... je wil niet dat er iets aan stukgaat, dan ben je voor duizend euro nog niet klaar ben ik bang. Het blijft een M.
Nou dat is ook de voornaamste reden dat hij (nog?) niet bij mij voor de deur staat... het is dan mijn enige auto en daar moet ik dan wel elke dag 160 km mee van/naar mijn werk rijden. En ik heb daarnaast nog hele andere (dure) hobbies .. dus hoewel mijn hart zegt dat ik hem moet kopen, zegt mijn verstand dat mijn 318dtje een veel verstandigere keuze is.

Zou mijn salaris ineens verdubbelen of zou ik een lease auto hebben dan zou ik er zeker wel over nadenken.

• Vandread
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:44:
[...]
Hoezo lijkt de lijn op een nieuwe Saab 95 Aero/Hirsch :?
Misschien omdat dat ook een "station" model is :X ;)
Vind het allemaal wel meevallen:
http://www.evo.co.uk/imag...19/car_photo_209576_5.jpg
vs
http://www.autoweek.nl/im...02cee40ddc305917d49a7.jpg

edit ohja die bmw..... sweet :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 26-10-2006 17:05 ]

Verwijderd

tazzman schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:33:
[...]

Nou dat is ook de voornaamste reden dat hij (nog?) niet bij mij voor de deur staat... het is dan mijn enige auto en daar moet ik dan wel elke dag 160 km mee van/naar mijn werk rijden. En ik heb daarnaast nog hele andere (dure) hobbies .. dus hoewel mijn hart zegt dat ik hem moet kopen, zegt mijn verstand dat mijn 318dtje een veel verstandigere keuze is.

Zou mijn salaris ineens verdubbelen of zou ik een lease auto hebben dan zou ik er zeker wel over nadenken.
Conclusie: met je baas gaan praten :+

Verwijderd

Vandread schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:04:
[...]

Misschien omdat dat ook een "station" model is :X ;)
Vind het allemaal wel meevallen:
http://www.evo.co.uk/imag...19/car_photo_209576_5.jpg
vs
http://www.autoweek.nl/im...02cee40ddc305917d49a7.jpg

edit ohja die bmw..... sweet :9~
Je pakt ook een normale Saab 95 Estate...

Een 95 Hirsch heeft van die dubbele uitlaatjes die een Porsche Carrera 4 ook kan hebben. Hij is er echter ook met enkele pijpen en dan krijg je dit hieronder (Saab 93 Sport Estate) met de achterlichten zoals die BMW ongeveer heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.saab.nl/main/image/2007/model_intro/image_gallery/93_WAGON_ext_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.evo.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_419/car_photo_209576_5.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 17:33 ]

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:32:
[...]

met de achterlichten zoals die BMW ongeveer heeft.
Ik zal wel vogelkak in mijn ogen hebben maar die achterlichten van een 93 Estate lijken toch TOTAAL niet op die van een 3-er Touring? 8)7

Verwijderd

tazzman schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:38:
[...]

Ik zal wel vogelkak in mijn ogen hebben maar die achterlichten van een 93 Estate lijken toch TOTAAL niet op die van een 3-er Touring? 8)7
Lezen is moeilijk of niet ? Ik zeg dus dat je de 95 ook in deze styling kan krijgen, heb je dus andere achterlichten.

Een 95 is dan een Hirsch, een 93 een Aero.

Hoewel de nieuwe 95's volgens mij ook als Aero met 2 pijpjes wordt geleverd :D V6 power :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 17:40 ]

• Vandread
95 hirsch pijpjes...
http://www.saab-club.ru/g...ia/24/saab95hirsch_04.JPG yuk?
Lampen kan ik niet vinden, zoek es ff zelf :P
en aan zulke dubbele uitlaatpijpjes... plenty voorbeelden, Soeb Legacy 3.0R etc..

Maaruh.... BEEEMWEEEE gaat dit topic over, dat geneuzel over "lijk hier op jadajadajada" vind ik altijd nogal ruk

Verwijderd

Vandread schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:53:
95 hirsch pijpjes...
http://www.saab-club.ru/g...ia/24/saab95hirsch_04.JPG yuk?
Lampen kan ik niet vinden, zoek es ff zelf :P
en aan zulke dubbele uitlaatpijpjes... plenty voorbeelden, Soeb Legacy 3.0R etc..

Maaruh.... BEEEMWEEEE gaat dit topic over, dat geneuzel over "lijk hier op jadajadajada" vind ik altijd nogal ruk
Ja, die uitlaatjes zijn niet zo mooi, vandaar dat ze de Aero wat dikker gemaakt hebben.

Hoezo BMW... die kont van die BMW is gewoon van Saab gejat :9

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:39:
[...]

Lezen is moeilijk of niet ? Ik zeg dus dat je de 95 ook in deze styling kan krijgen, heb je dus andere achterlichten.
Behoorlijk zinnen schrijven lijkt me meer het probleem:
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:32:
[...]
Hij is er echter ook met enkele pijpen en dan krijg je dit hieronder (Saab 93 Sport Estate) met de achterlichten zoals die BMW ongeveer heeft.
-> Lees: het resultaat is een Saab 93 Sport Estate met achterlichten zoals die BMW ongeveer heeft.

"de achterlichten" - dat zou ook namelijk op de achterlichten van de Saab 93 kunnen slaan die er totaal niet op lijkt.

Na 5x lezen kom ik er dan wel achter dat het dan eigenlijk over de achterlichten gaat van een Hert-uitvoering van de Saab 95.

8)7 8)7 :>
;)

Verwijderd

tazzman schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:04:

.....

Na 5x lezen kom ik er dan wel achter dat het dan eigenlijk over de achterlichten gaat van een Hert-uitvoering van de Saab 95.

8)7 8)7 :>
;)
Ja die 95 was toch het uitgangspunt ?... ik was druk maar wilde toch wel even replyen.

Je volgede de discussie gewoon niet goed :p

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:50:
[...]

Ja die 95 was toch het uitgangspunt ?... ik was druk maar wilde toch wel even replyen.

Je volgede de discussie gewoon niet goed :p
Nou nee, aangezien dit het BMW topic is, is mijn default uitgangspunt.. een BMW natuurlijk 8)7

Niet zo'n veredelde Opel Vectra! *buk* :P ;)

• Vandread
Tip: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif
:')

Anders gaat het ff nergens over....
En laat dan g9c*&FD*#) een plaatje zien... want ik kan er geen vinden, dus wat mij betreft is het allemaal gebakken lucht.
We zitten hier verd*&D*&#me een of andere saab tuner met spoeglelijke uitlaatjes te vergelijken met een heerlijke onafhankelijk beemer scheurfamilie ijzer. (niet zoals saab opgeslokt door een of ander lomp groot autoconglomeraat)

[ Voor 64% gewijzigd door Vandread op 26-10-2006 19:56 ]

Verwijderd

Vandread schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:50:
Tip: [afbeelding]
:')

Anders gaat het ff nergens over....
Zeg dan niets ;)
(niet zoals saab opgeslokt door een of ander lomp groot autoconglomeraat)[/small]
Beter op een gezonde manier blijven bestaan dan tenonder gaan.... ach... BMW en Google... :z

Zullen we ophouden met modder smijten ?

De overeenkomst viel mij alleen op.

• Vandread
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:07:
[...]De overeenkomst viel mij alleen op.
[gooiteenbergmodder]
Oh wacht! Die achterlichten... ze zijn... ik zweer het je.. ik zie het!..... jaaaaa ze zijn rooooooood.
[/gooiteenbergmodder]
Ik heb nu wat Aero modellen bekeken... recente... alsof ik een porsche naast een ferrari zet :?
Ik stop al... tot je een plaatje laat zien waar ik uberhaupt enige gelijkenis kan zien op de 4 wielen, 1 stuur, 2 koplampen, motorkap en "stationmodel" na.

[ Voor 16% gewijzigd door Vandread op 26-10-2006 23:23 ]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:51

Daniel

Kapitein NCC-1701
Renegade schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:52:
Ik wil wel zo'n ding leasen :P Past nog net binnen het budget als ik het leer Femme-style achteraf laat inbouwen. Jammer genoeg moet ik nog wachten tot januari 2008 :X

• Vandread
Wachten? Gewoon flink veel rijden >:)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Daniel schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:55:
[...]

Ik wil wel zo'n ding leasen :P Past nog net binnen het budget als ik het leer Femme-style achteraf laat inbouwen. Jammer genoeg moet ik nog wachten tot januari 2008 :X
Hmmmm t.net zou eigenlijk best heel erg behoefte moeten hebben aan een Business Intelligence & Data Warehousing expert met een voorliefde voor BMW's of niet? ;) ;)

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
tazzman, ik ga je slaan... :+ :P

/me gooit zijn handen omhoog en schreeuwt "ik eerst" 8)7

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• bolleh
net even de nieren van mn e30 mat zwart gespoten incl de kunstof delen die de koplampen omvatten. meteen ook even een gaatje in de radiateur gedicht en olie vervangen.

had eigenlijk nog wat meer willen doen maargoed daar was eventjes geen tijd meer voor.

ben nu nog even aan het wachten tot de delen droog zijn en zodra ze erop zitten zal ik even een foto maken met mn brakke telefoon aangezien ik de digicam nergens kan vinden :Z

een oude pic van hoe de neus eerst was:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/bmw1.jpg

huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/bmw3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/bmw4.jpg

ben er zelf tevreden mee, maargoed wil in de komende tijd nog wat kleine dingetjes doen. zat eerst te twijfelen om de spiegelkappen ook zwart te maken maar daar ga ik nog ff over slapen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door bolleh op 27-10-2006 16:07 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

GaMeOvEr

Is een hork.

Plaatje van recente fotomeet. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3177cc87df65a327eb0a0f659c2e7a1c/full.jpg

Aannames zijn fataal.

• SPOXER
  • Laatst online: 05-11 13:38
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:39:
[...]

Een 95 is dan een Hirsch, een 93 een Aero.

Hoewel de nieuwe 95's volgens mij ook als Aero met 2 pijpjes wordt geleverd :D V6 power :)
Die van ons heeft gewoon 1 pijp. :)

Verwijderd

bolleh schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:50:
net even de nieren van mn e30 mat zwart gespoten incl de kunstof delen die de koplampen omvatten. meteen ook even een gaatje in de radiateur gedicht en olie vervangen.

had eigenlijk nog wat meer willen doen maargoed daar was eventjes geen tijd meer voor.

ben nu nog even aan het wachten tot de delen droog zijn en zodra ze erop zitten zal ik even een foto maken met mn brakke telefoon aangezien ik de digicam nergens kan vinden :Z

een oude pic van hoe de neus eerst was:
[afbeelding]

huidige situatie:
[afbeelding]
[afbeelding]

ben er zelf tevreden mee, maargoed wil in de komende tijd nog wat kleine dingetjes doen. zat eerst te twijfelen om de spiegelkappen ook zwart te maken maar daar ga ik nog ff over slapen ;)
Erg netjes :)

Een E30 met een Dodge Charger koplampstyle lijkt me ook erg ruig:

Afbeeldingslocatie: http://www.musclecarclub.com/musclecars/dodge-charger/images/dodge-charger-1969a.jpg

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 13:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:15:
[...]

Erg netjes :)

Een E30 met een Dodge Charger koplampstyle lijkt me ook erg ruig:

[afbeelding]
Ga jij eens heel snel naar dit topic :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Mooie foto, ziet er imposant uit :Y)

Mijn eerste verbruikscijfers zijn niet al te best. Met alleen maar korte ritjes zit ik toch meer bij de 1 op 7 dan 8 :D

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Goed, ben vandaag wezen kijken naar een 528i van '97.Hij heeft 190k gelopen i.p.v. de 170k advertentie .. daarnaast vertrouw ik het geheel betreffende het kenteken niet helemaal. Het kenteken is rs-nr-47 en hij is voor het laatst overgeschreven in 5-06.

Het vreemde is dat de apk (zelfde rdw site) voor het laatst is verlopen ergens in '04 ... kan dit eigenlijk wel ?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Gewoon niet gekeurd dus.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Dus hij staat al 2 jaar stil ... dat is niet goed.

• bolleh
Wimo. schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:19:
Dus hij staat al 2 jaar stil ... dat is niet goed.
of hij is 2 jaar gebruikt zonder apk keuring

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Krijg er wel een nieuwe apk bij .. Maar dan nog. Ik ga maandag eens bellen ... raar dat een wagen zo lang zonder apk staat.

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Wimo. schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:00:
Krijg er wel een nieuwe apk bij .. Maar dan nog. Ik ga maandag eens bellen ... raar dat een wagen zo lang zonder apk staat.
Auto's in de handelsvoorraad van een autobedrijf hoeven niet APK-gekeurd te worden elk jaar. Wel natuurlijk bij verkoop.

De auto is dus al een tijd in het bezit van handelaren/autobedrijven.

Er zal dus veel met de prijs gedaan kunnen worden gok ik (men wil er na verloop van tijd echt wel eens vanaf).

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
Ik wil van de week een nieuw topic starten, mensen met goede ideeen/wensen voor de startpost? Zelf wou ik zowiezo de bmws van tweakers erin zetten.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben de gelukkige bezitter van een 99-er E46 318i met reeds 178K op de teller, sinds een paar weken voel ik echter een "klik" in het koppelingspedaal net op het punt waar de koppeling pakt. Iemand een idee wat dit kan zijn (en kan kosten?), verder kun je er nog prima mee rijden. Je merkt het eigenlijk ook alleen in de 1e en 2e versnelling.

edit: heb dezelfde vraag maar ook op het autoweek forum geplaatst. Wat ik me afvraag of ik hiermee kan doorrijden zonder nog meer problemen te veroorzaken?

[ Voor 18% gewijzigd door Quantor op 30-10-2006 11:08 ]

Verwijderd

Kan je drukgroep zijn, of de koppeling zelf natuurlijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:42:
Ook wel eens gehoord dat hij Greenstuff (zooi) adviseerd(e) + Schijven, ze monteerde en even met de klant ging planken zodat de klant een mindere kans op de volgende dag nog uit zijn bed te stappen ?

Daarna met rokende remmen de auto terug op de zaak te zetten dat de klant stond te kijken... daar gaat m'n investering, niet wetende dat het eigenlijk troep is.

Ik bedoel.... leg je je leven in de waagschaal bij iemand die het wel zal weten en dan blijk je ook nog bij NIET INGERMDE troep in te stappen.

Hij doet leuke handel hoor, je moet er van houden :9
Beste RutgerM: dit itempje even tegen de genoemde leverancier aangehouden. Zijn reactie: ten eerste wordt er geen troep geleverd (al dan niet Greenstuff, dat laten we even in het midden), ten tweede is er nooit een E46 M3 omgezet op welke andere remmen dan ook. Dus voor je leveranciers met naam en toenaam noemt dien je de bron van je informatie te verifieeren en sowieso enige teurghoudendheid te betrachten wanneer je zoiets schrijft. Bij genoemd bedrijf wordt serieus met auto-tuning omgegaan en wordt de klant zijn leven niet in de waagschaal gezet.

Ik mag quoten namens hem: een ieder die kan aantonen dat er rommel verkocht wordt en dat dit eventjes ingereden wordt, kan volledig voor niks een setje remmen (niet Greenstuff!) voor zijn (haar) auto komen afhalen! Waarvan akte. d:)b

• Bram77
Mooi man. Het leek me al wat vreemd dat iemand met zo'n goede naam zou gaan rotzooien.

• bolleh
wat heb ik nou weer :+

mn uitlaat zat al een tijdje los, en van de week begon hij meer herrie te maken. dus ik dacht die redt het niet lang meer. meteen ff rondgebeld en van de week zou ik met een collega ergens gaan om alles even vast te lassen(collega is lasser geweest en heeft een vriend met garage en spullen)

nouja prima :)

rij ik vandaag naar mn werk, halverwege...krrrrggggg

ja hoor...afgebroken :+

de einddemper is dus afgebroken ter hoogte van de achterwielen. precies daar waar de 2 pijpen aan elkaar zitten ongeveer. maargoed de demper zat helemaal achter aan de auto nog vast...dus ik een setje moersleutels gepakt, maarja die auto is uit '88...met andere woorden die bout zit vastgeroest. nou hangt die demper aan een dikke rubberen ring en gelukkig heb ik een mes in mn auto liggen(oud koksmes, werk in restaurants) dus die ring dan maar doorgesneden want ik moest zsm werken :(

gelukkig maakt de auto stationair en lage toeren weinig extra kabaal, totaal geen rook oid dus echt bang om gepakt te worden had ik niet, maargoed dat ding maar weer zsm erop zetten ;)

demper ligt inmiddels in de kofferbak :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:31:
[...]

Beste RutgerM: dit itempje even tegen de genoemde leverancier aangehouden. Zijn reactie: ten eerste wordt er geen troep geleverd (al dan niet Greenstuff, dat laten we even in het midden), ten tweede is er nooit een E46 M3 omgezet op welke andere remmen dan ook. Dus voor je leveranciers met naam en toenaam noemt dien je de bron van je informatie te verifieeren en sowieso enige teurghoudendheid te betrachten wanneer je zoiets schrijft. Bij genoemd bedrijf wordt serieus met auto-tuning omgegaan en wordt de klant zijn leven niet in de waagschaal gezet.

Ik mag quoten namens hem: een ieder die kan aantonen dat er rommel verkocht wordt en dat dit eventjes ingereden wordt, kan volledig voor niks een setje remmen (niet Greenstuff!) voor zijn (haar) auto komen afhalen! Waarvan akte. d:)b
Als je Greenstuff in het midden laat ben je dus ook niet zeker van je zaak.

AFAIK: Greenstuff is en blijft ZOOI !

Heb ik trouwens een M3 genoemd ? Het ging om een E30, en al zeker geen M3 in elk geval ;)

Je quote overigens wel wat je wil, ik zeg zelf dat de man die de auto bezit(te) wat overreacting kon doen... maar als ik weet wat voor geld hij overal wel bedacht in stak en tot bijna iedere compound elk product dat hij bezat kende wil ik zijn verhaal best in overweging nemen ;)

Verder neem je toch zelf ook niet altijd een blad voor de mond of wel ?

En nu weer lekkere BMW-praat :)

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hm, op welke BMW heb ik dit eerder gezien? :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f2cd45474a48b389ffd802df9f0ee51a/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9b077d7cc502e7d09ee99a0c458c7fd3/thumb.jpg

Verwijderd

Wie zie ik daar als monteur :) Een van de jongens van Frans Verschuur :)

Leuke analyze programmaatjes heeft hij :)

en hij zal geen greenstuff monteren weet ik uit ZEER betrouwbare bron :9

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 00:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:11:
[...]

Als je Greenstuff in het midden laat ben je dus ook niet zeker van je zaak.

AFAIK: Greenstuff is en blijft ZOOI !

Heb ik trouwens een M3 genoemd ? Het ging om een E30, en al zeker geen M3 in elk geval ;)

Je quote overigens wel wat je wil, ik zeg zelf dat de man die de auto bezit(te) wat overreacting kon doen... maar als ik weet wat voor geld hij overal wel bedacht in stak en tot bijna iedere compound elk product dat hij bezat kende wil ik zijn verhaal best in overweging nemen ;)

Verder neem je toch zelf ook niet altijd een blad voor de mond of wel ?

En nu weer lekkere BMW-praat :)
Post is volledig de teks van Bas. Maar je mag niet aan accountsharing doen, dus heb ik de persoonsvorm veranderd :+
Hij wou het verhaal rechttrekken, fine by me. Kwam op mij ook over dat het voor een M3 was, maar goed.
Case closed, reactie zegt genoeg.
En nee ik neem mezelf ook geen blad voor de mond, maar dat moet ik werk-technisch ook wel kunnen ;)
De jongen op de foto overigens is Olaf, monteur/hulpje van Bas :)

Leuke foto's trouwens, nog meer van? :)

Toch wel leuk om te zien, de "7" (blauwe koplampen) heb ik de lampen en de bumper van vastgeknutseld met boutjes, moertjes en alu-plaatjes (moet allemaal licht) en de "8" (rode koplampen) heb ik de hele voorkant van in elkaar geschroeft :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 09:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:04:
[...]
De jongen op de foto overigens is Olaf, monteur/hulpje van Bas :)
Hij loopt wel op meer plekken ;) Er lopen trouwens met meer Russen/Oekraieners rond daar.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zo, dan nu een update inzake het verhaal van de e34 540i Touring, die zijn eerste garagebezoek heeft gehad. Jawel, bij de BMW dealer :)

Laat ik voorop stellen dat autorijden geld kost, en BMW rijden in het bijzonder. Kortom, van een bescheiden aankoopbedrag van € 5.000 had ik mij niet zoveel voorgesteld en reeds € 1.500 als 'nawerk'-post in het aankoopbedrag in mijn gedachten genomen. Aldus geschiedde de beurt bij de garage, want ik wil wel weten wat ik aan dat ding heb als mijn betere wederhelft het halve land doorrijdt met straks een koter erin.

Enfin, er kwam wel een aardig lijstje uit van dingetjes die gedaan moesten worden. Ik had zelf een lijstje meegegeven om te checken (en ook een lijstje van dingen om voorals niets aan te doen :X ):
• banden voor checken (APK aantekening);
• koplamp hoogteafstelling;
• 3e remlicht niet functionerend;
• vloeistoffen bijvullen, waaronder koelvloeistof;
• beurt geven (oil inspection volgens boordcompu);
• smeren deurhaken;
• alarmlichten fixen (alle 4 knipperlichten tegelijkertijd).

Dat leverde een aardige lijst op en wat extra dingen (je kon er op wachten). Banden, remschijven achter, termostaat (lek), diverse rubbers, waaronder de befaamde achterasrubbers, CO te hoog (lamda sonde stuk?), koplamp gescheurd en niet verstelbaar in deze toestand.

Kortom, de rekening zou wat hoger zijn dan ingecalculeerd O-)

Het CO gedeelte, 3e remlicht (unit doorgebrand, vrij prijzig) en de koplamp (ping € ping) heb ik maar even laten zitten, zodat de rekening op een schamele € 1.800 uitkwam :o Tsja, je moet wel bereid zijn om wat te investeren in zo'n auto en, zoals gezegd, ik zie dit als onderdeel van de aanschafkosten.

Voor de zomer wil ik dat CO ding nog gefixed hebben en rond de APK ga ik wel weer aan remlichten en de koplamp denken (2e hands?).

• Bram77
Sja, bij de BMW dealer....

Verwijderd

Ik zou je CO wel maken. Kun je lekkere verbruikswaardes van krijgen, en met een 540i... :X

En sowieso vind ik 1800 euro echt veel te veel, maar dat terzijde.
Denk dat je het voor 800~1000 euro minder ook wel gedaan had kunnen krijgen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 16:31 ]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Welke dealer was je Wekkel? Van Poelgeest?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

GaMeOvEr

Is een hork.

Vanwege dat wat Wekkel post was nu precies de reden waarom ik aangaf dat je met zo'n auto niet naar de dealer moet gaan, en het ook goed gemaakt kunt krijgen op andere adressen. :)

Aannames zijn fataal.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Werkt je eega wellicht in Amsterdam? Ik liep laatst naar het werk en er kwam net zo'n Touring voorbij gereden met een dame achter het stuur. Ik heb alleen niet goed genoeg kunnen kijken toen.......

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

He he, ik word al gezocht op de weg merk ik. Volgens mij ben ik alleen bij de IKEA geweest in het weekend en idd Van Poelgeest. Goed geholpen, het bedrag lig ik ook niet wakker van.

Ik ben niet iemand die de handige adresjes weet en voor een dubbeltje op de eerste rij moet zitten. Ik weet dat een dealer duurder is, en wellicht duurder dan nodig. Daartegenover staat een stukje vertrouwen in die wagen en het uitgevoerde werk, want je wil niet langs de weg staan met panne en wat aanspraak als er toch wat mis is met de reparatie. Daar heeft de een lak aan ( zie GaMeOver), bij mij speelt het nog wel een beetje. Dat is dan mijn pakkie an, en voor de koplamp en het remlicht ga ik toch even bij Brabebo e.d. navragen. De nieuwprijzen daarvan vind ik wat te straf voor wat het qua onderdeel is.

Bovendien, je moet dit soort rekeningen niet iedere keer hebben. Een rekening van 500 euro per jaar en af en toe banden en zo vind ik geen probleem.

CO wil ik inderdaad vrij snel laten maken, al is het alleen al voor de stank :) Het verbruik is zowieso niet erg gunstig met korte stukjes, dus of ik het verschil nou echt merk (zoveel kilometers maak ik niet).

• bolleh
zit weer eens een avondje loos te surfen op m5board.com en kom weer eens een leuk draadje tegen, namelijk met pics van een supercharged E39 M5 :9

al met al bezit dit beest 639pk dmv een vortec supercharger :9
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/m51.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/m52.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/m53.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/m54.jpg
grotere pics/draadje hier

• Tom
  • Niet online

Tom

Mijn BMW E46 330i is gister ook weggeweest voor een beurt bij de BMW dealer.
- Inspection II (beurt incl. bougies vervangen)
- Interieurfilter
- Remblokken achter
- Ruitenwisserbladen
- Koelvloeistof vervangen
Ik moest € 800,- aftikken.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op zo'n moment is het eeuwig zonde dat je zelf niet handig bent/ iemand kent die handig is. 2/3 van het lijstje kun je echt zelf doen.

• Chevy454
  • Niet online
Tom schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:01:
Mijn BMW E46 330i is gister ook weggeweest voor een beurt bij de BMW dealer.
- Inspection II (beurt incl. bougies vervangen)
- Interieurfilter
- Remblokken achter
- Ruitenwisserbladen
- Koelvloeistof vervangen
Ik moest € 800,- aftikken.
Valt mee qua prijs bij de dealer :) De beurtjes zijn vastgelegde prijzen en tijden vanuit het hoofdkantoor.

• Bram77
Zelfs al ben je niet handig, ruitenwisserbladen kan je zelfs zonder handen zelf nog vervangen. Scheelt toch weer een euro of 50.

Verwijderd

Ik zou er toch niet aan durven staan om met m'n tanden de ruitenwisserbladen te vervangen.
Ding zal maar terugklappen :X

[/vrijdag]

• Femme
  • Laatst online: 13:41

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn Z4 is gisteren bij Reiger Racing Suspension geweest om opgemeten te worden. Het plan is om voor een complete schroefset te monteren en achter nieuwe schokdempers en veren. De constructie van de achterwielophanging was volgens Reiger niet geschikt voor hun schroefset. De schokdempers zien er wel stoer uit met een extern gasreservoir. Het zou allemaal goed spul moeten zijn waar van alles aan ingesteld kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.reiger.lv/pictures/amishi/auto/impreza.jpg

Verwijderd

Femme schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:47:
Mijn Z4 is gisteren bij Reiger Racing Suspension geweest om opgemeten te worden. Het plan is om voor een complete schroefset te monteren en achter nieuwe schokdempers en veren. De constructie van de achterwielophanging was volgens Reiger niet geschikt voor hun schroefset. De schokdempers zien er wel stoer uit met een extern gasreservoir. Het zou allemaal goed spul moeten zijn waar van alles aan ingesteld kan worden.

[afbeelding]
Dit heeft niet veel zin als je niet met camber(platen) en dergelijke gaat spelen.

Bespaar dan geld en koop Koni. Schroefsets zet je namelijk vaak veel te hard.

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:17:
Bespaar dan geld en koop Koni. Schroefsets zet je namelijk vaak veel te hard.
Veel te hard op welke gebieden? Ingaande / uitgaande of veervoorspanning?
Je moet die dingen idd situatie specifiek instellen en dat kan wel lastig zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 03-11-2006 19:09 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.