veel oude automaten hadden inderdaad vaak een versnelling minder dan de handbakken. verder kan natuurlijk ook de verhoudingen in de automatische bak minder gunstig zijn omdat de techniek toen nog niet zo best was.Sorcerer8472 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:15:
[...]
Heeft verbruik bij automaten vaak niet meer te maken doordat de bak om een of andere reden minder efficiënt is? Ik snap niet precies hoe het zit, maar veel automaten (bijv. Volvo) schakelen beter dan de meeste bestuurders terwijl ze toch minder zuinig zijn, dus kan me moeilijk voorstellen dat het daardoor komt...
tegenwoordig zjin automaten echter vaak zuiniger dan handbakken
het was een tweebaans weg maar ik had in feite maar 1 baan aangezien er een auto naast me iets achter me zat op de andere baan.bolleh: wees maar blij dat je geen smalle weg had op dat punt waar je reed, of had je toch wel verwacht dat hij uit zou breken?
had het niet verwacht nee, reed denk ik net in een plas op het moment dat mn koppelingspedaal omhoog kwam maargoed ik schrik er niet zo snel van om heel eerlijk te zijn