offtopic:
waarom mag dit topic 2000(+?) posts hebben en andere topics 1000?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Omdat Daniel en Femme BMW rijdenIKKE86 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:09:
offtopic:
Ja, alleen ik jou (jullie@AF) niet..... maar was ook veel te druk.Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 09:52:
[...]
Heb overigens Tom gister nog gespot @ de ring, alleen de auto that is
[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 17-10-2006 22:59 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
ik was rond die stand (1/2 jaar geleden) minder dan 1000 euro kwijt voor: grote beurt, APK, rondom remschijven + blokken vervangen. Bij De Beier Heerenveen (staan bekend om hun goeie service) Huisselectie 320ci.Tom schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:49:
Mijn 330i heb ik gekocht met 50.000 km op de teller. Het was een huisselectie auto, hij had ook zo'n afleveringsbeurt gehad. Toen ik em ophaalde was de auto echt prima in orde, ook nieuwe banden eronder. Anyway, als je em start geeft ie aan over hoeveel kilometer ie een beurt moet krijgen. Dat is dus binnenkort (we zijn 20.000 km verder). Iemand (Chevy575??) een idee wat zo'n BMW dealer bij de 70.000 km gaat doen? Ik heb echt geen idee aan wat voor bedragen ik moet denken
Auto is verder prima in orde... zullen dus gewoon de standaardzaken zijn,. vloeistoffen, filtertjes en dergelijke.
Verwijderd
Remmen ben je altijd veel voor kwijt, hoewel de remmenset opzich geen drol kost.zneek schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:51:
[...]
ik was rond die stand (1/2 jaar geleden) minder dan 1000 euro kwijt voor: grote beurt, APK, rondom remschijven + blokken vervangen. Bij De Beier Heerenveen (staan bekend om hun goeie service) Huisselectie 320ci.
Verwijderd
Inderdaad...zolang je maar niet zoals ik de Z3 in het decor vlamt....Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:49:
Altijd leuk een weekendje Nurburgring:
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Ik reed niet al te wild (Z3 model 1996, dus zonder tractiecontrole). Ik word verplicht de binnenbocht te nemen, omdat twee porshes de bocht ontzettend hard naderen. Dus ik ga opzij en ik wil de binnenbocht nemen. Ik wist niet dat die bocht eigenlijk zeer scherp is + een beetje naar beneden helt. Ik kom de bocht in en op dat moment breekt de achterkant uitTom schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:22:
Nette foto's vwk.
Die witte M coupe was echt
Die 997 GT3 was ook
Blackminister:
Hoe kwam het en hoe is het afgelopen?
Verwijderd
Thanks. Die M Coupé was inderdaad super. Die 997 was alleen een Carrera 4 S afaikTom schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:22:
Nette foto's vwk.
Die witte M coupe was echt
Die 997 GT3 was ook
Blackminister:
Hoe kwam het en hoe is het afgelopen?
Traction Control? Ik ben blij dat ik bewust een '95-er heb gekozen, heb ik al die dingen niet.Blackminister schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:34:
Garagist heeft de Z3 overgenomen en een nieuwe gekocht (model 1999) MET tractiecontroleEn ik moet zeggen: die tractiecontrole bewijst z'n nut toch wel vind ik...
2-liter. En ik had +-10 ronden ervaring op de ringTom schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:44:
Aha, klote inderdaad. Welke motor zat er in de Z3 die je had?
En hoeveel ronden ervaring had je op de Ring?
-----
Wat ik uit de tekst opmaak is dat hij onervaren is met de ring.
Had niemand je gewezen op het niveau van de ring?
[ Voor 5% gewijzigd door Blackminister op 18-10-2006 11:29 ]
95? Eerste is pas in 96 uitgekomen... Begrijpelijk dat er niets op zit danVerwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:13:
[...]
Thanks. Die M Coupé was inderdaad super. Die 997 was alleen een Carrera 4 S afaik
[...]
Traction Control? Ik ben blij dat ik bewust een '95-er heb gekozen, heb ik al die dingen niet.
Het eerste wat ik zou doen is traction control uitzetten, imo is dat een hulpmiddel voor mensen die niet weten wat een auto gaat doen en dat daarmee compenseren. NOFI, serieus niet
Op het circuit is dat echt niet fijn
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:13:
[...]
Thanks. Die M Coupé was inderdaad super. Die 997 was alleen een Carrera 4 S afaik
Verwijderd
Je bent gewoon het schoolvoorbeeld waarom achterwielaandrijving niet geschikt is voor mensen zonder enig rijervaring. Overstuur is gewenst want dan kan je het corrigeren, allemaal onzin voor 98% van de mensen. Toch gek dat iedereen zich bij die resterende 2% schaart. FWD is veel beter in zulke gevallen.Blackminister schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:34:
crash verhaal
Tractiecontrole is voor mensen welke denken dat hun grens nog heel ver ligt. Als je gewoon hard instuurt dan gaat de wagen gieren en dan kan tractiecontrole maar een beetje compenseren. Ik denk dat TC zelfs in jouw crash weinig zin heeft gehad. Zeker omdat je nog eens hebt geremd waardoor de achterkant nog lichter wordt en TC al weinig controle had op het gebied van de vermogenbeperking.Garagist heeft de Z3 overgenomen en een nieuwe gekocht (model 1999) MET tractiecontroleEn ik moet zeggen: die tractiecontrole bewijst z'n nut toch wel vind ik...
Het is inderdaad een hulpmiddel. Alleen weet ik zelf niet wat voor een hulpmiddel. Dient het om potentiele gevaarlijke situaties te op te vangen of om iets van de bestuurder te compenseren?Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:13:
Traction Control? Ik ben blij dat ik bewust een '95-er heb gekozen, heb ik al die dingen niet.
Het eerste wat ik zou doen is traction control uitzetten, imo is dat een hulpmiddel voor mensen die niet weten wat een auto gaat doen en dat daarmee compenseren. NOFI, serieus niet
[ Voor 58% gewijzigd door Chevy454 op 18-10-2006 14:02 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Tractioncontrol is (te) vaak een hulpmiddel die potentiëel gevaarlijke situaties opvangt die door gebreken van de bestuurder onstaanChevy454 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:39:
Het is inderdaad een hulpmiddel. Alleen weet ik zelf niet wat voor een hulpmiddel. Dient het om potentiele gevaarlijke situaties te op te vangen of om iets van de bestuurder te compenseren?
Neem dan de ringtaxi eens (kost wel 180euries geloof ik). Nu kan je ook al met een corvette rondtoeren (maar dan 500Euro dacht ik) Zou het ook graag eens doen, zo meerijden, maar zit meestal volgeboekt voor een paar maandentazzman schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:28:
Ik zou graag es een rondje mee pikken op de ring - als passagier dan wel.![]()
Kwestie van zelf kennis, auto racen is namelijk niet 1 van mijn sterkste punten.
Verwijderd
Dat zou betekenen dat dergelijke mensen niet kunnen rijden, kolere het klopt ook nogVerwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:36:
Tractioncontrol is (te) vaak een hulpmiddel die potentiëel gevaarlijke situaties opvangt die door gebreken van de bestuurder onstaan
Verwijderd
He, verrek, we zijn het een keer eens met elkaarChevy454 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:01:
[...]
Dat zou betekenen dat dergelijke mensen niet kunnen rijden, kolere het klopt ook nog
Ik sta in 2007 weer paraat... Ben voor 2006 wel even klaar met zelf rijden am ring.Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:58:
Gewoon eens iemand van nurburgring.nl of driving-fun.com aanspreken.
Kost niks, gaat minstens net zo hard.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 15:20 ]
Verwijderd
Ik reed met iemand mee in een knal gele race klare Porsche, en die was er wel klaar voorBlackminister schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:39:
[...]
Neem dan de ringtaxi eens (kost wel 180euries geloof ik). Nu kan je ook al met een corvette rondtoeren (maar dan 500Euro dacht ik) Zou het ook graag eens doen, zo meerijden, maar zit meestal volgeboekt voor een paar maanden
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 18:36 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 08:51 ]
Verwijderd
Hebben jullie het over mijn post ? Nee het was een Duitser die nogal in goede zaken zatVerwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 08:51:
Denk wel dat het de gele banaan is idd. Maarja, die man rijdt ook VLN dus mag het wel hard gaan
Original Alpina S Roadster in absoluter Vollausstattung incl. Dvd, Navigation Professional. Bärenstarke Optik (). Das Fahrzeug ist aus Erstbesitz, Scheckheftgepflegt. Letzte Inspektion bei 21000 km. Neupreis in 2005 - 96.000,-€
Van iemand die in z'n civic gegroeid is natuurlijk... Had eerst een BMW, en heeft die bij de honda dealer achtergelaten...Femme schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:52:
Iemand nog een Roadster S kopen voor 49.900 eurotjes?
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Staat bij een Honda-dealer (van iemand die uit z'n Civic was gegroeid?).
[ Voor 5% gewijzigd door tazzman op 19-10-2006 12:43 ]
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 13:01 ]
neen, maar is wel mooi getunded vind ik... jammer dat ik het me niet kan kopen, moet me tevreden stellen met de Z3 (van m'n vrouw dan nog)tazzman schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:42:
Is die voorkant normaal? Daar verdwijnt een klein kind of volwassen schaap compleet in?!![]()
Verwijderd
Aannames zijn fataal.
Andere voorbumper, grote alpina velgen zoals jij die hebt, even overspuiten en voila?Femme schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:52:
Iemand nog een Roadster S kopen voor 49.900 eurotjes?
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Staat bij een Honda-dealer (van iemand die uit z'n Civic was gegroeid?).
Verwijderd
Het exclusieve kerstcadeau uit het Christmas Book, de jaarlijkse kerstcatalogus van het prestigieuze Amerikaanse warenhuis Neiman Marcus is gisteren razendsnel uitverkocht. Binnen 92 seconden hadden alle beschikbare exemplaren een eigenaar of eigenaresse.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
[ Voor 26% gewijzigd door Gekkenhuis op 19-10-2006 20:48 ]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Blij Met Wilco
Op de vorige pagina staat een plaatje van een monsterlijke Special Edition M6 cabrio die in een gelimiteerde oplage van 50 stuks voor het luttele bedrag van 139.000 dollar bij genoemd warenhuis te koop was. Dat ze ze alle 50 in 92 seconden hebben verkocht is een aardige prestatie. De normale prijs van een kale M6 cabrio is in de VS trouwens 109.000 dollar dus je moest wel wat over hebben voor de speciale uitvoering (ex tax trouwens)Gekkenhuis schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:48:
leuk
alleen waarom moet je dat hier vermelden? als het nou een BMW dealer was
[ Voor 9% gewijzigd door Daniel op 19-10-2006 22:20 ]
Ik vermoed het wel ja.Daniel schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:17:
Ik las trouwens dat de M5, en later ook de M6 met handbak leverbaar worden...blijkbaar werd er toch iets teveel gevloekt op die SMG-bak
omg...tazzman schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:23:
Zucht...... onderweg naar huis op de autobahn, ineens een enorme knal rechtsvoor gevolgd door allerlei geluiden die aangeven dat je maar beter even kan stoppen. Mijn eerste reactie was een klapband rechtsvoor maar ik heb 1 of ander wild dier met behoorlijk snelheid gepakt.
Door de klap is mijn voorspoiler en eigenlijk al het kunststof spul naar de kl*** en dubbelgevouwen onder de auto, daarna afgebroken en elders hangen gebleven.
Nah dan kan ik morgen dus naar de autobahn politie welke kunnen vaststellen dat het inderdaad een wild ongeval was en met die veklaring kan ik naar mijn verzekering. Gelukkig hangt er nog een halve vacht onder de auto.
Lekker weer zeg...
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Met 260km/h tegen een duif gereden, net een kiezelsteentje en gewoon met 270km/h verder op de A2. Het geluid wat je dan hoort is vergelijkbaar met een kiezelsteentje wat op de grond valt. Dus ik hoop dat je de schade bedoelt en niet het feit dat hij wat roadkill heeft gemaakt. Dat is nu eenmaal een risico als een ander bij het (hard) rijden.
[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:50 ]
No commentVerwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:22:
Dan weet ik niet waar jij 270 op de A2 rijdt, maar ik hoop dat het voorbij eindhoven was
[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 20-10-2006 01:30 ]
Verwijderd
Dan kan jij die snelheid niet lang gereden hebben, je weet dan namelijk ook waar ze kunnen staan te wachten op diverse plekken... ik doel op de KLPDChevy454 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:29:
[...]
No commentZo wijselijk als ik ben zeg ik niet waar ik rijd, je weet nooit wie er mee leest
Ik schat een kilometer of 15 a 20, toen zat ik nameliijk bijna in het centrum.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:38:
Dan kan jij die snelheid niet lang gereden hebben, je weet dan namelijk ook waar ze kunnen staan te wachten op diverse plekken... ik doel op de KLPD
[ Voor 41% gewijzigd door Chevy454 op 20-10-2006 02:07 ]
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 02:08 ]
Weinig tot geen last vanVerwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 02:07:
De A2 is vrij bochtig, hobbelig hier en daar en (nog) smal. Ja ook smal voorbij eindhoven.
[ Voor 91% gewijzigd door Chevy454 op 20-10-2006 02:38 ]
Sorry, ik zie nu pas dat er nergens verwezen wordt naar de M6 in die quoteGekkenhuis schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:48:
leuk
alleen waarom moet je dat hier vermelden? als het nou een BMW dealer was
Record van mij pa ga ik ook niet halen, maar ik denk dat dat voor iedereen geldt. Zoals je zelf inderdaad al aangeeft is de verkeerssituatie een stuk verandert alsmede de handhaving ervan. Bovendien zou ik het record niet eens willen evenaren aangezien ik het gewoon niet verantwoord vind op de openbare weg om zúlke snelheden te rijden. In ieder geval niet in Nederland.Chevy454 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 02:11:
[...]
Weinig tot geen last vanAlleen de bruggen zijn wel gevaarlijk
In de nacht rijd ik niet graag hard, beetje last van nachtblindheid merk ik.
Maar hard rijden op de A2 kan wel degelijk, het lukt zeker weten niet altijd ivm het verkeer maar tijdens vakantie wanneer de sleurhutten in Frankrijk staan en het zit een beetje mee dan kan je het wel langer dan 25km volhouden. Je moet dan ook wel geluk hebben om zoiets overdag te flikken.
Zoals een kennis het van mij doet zal ik het nooit doen, gemiddeld 250km/h naar huis rijden in de nacht over een afstand van 100km waarbij hij toch 50% van de tijd tegen 300 heeft gezeten. Het is makkelijk te herhalen maar dat is voor mij een brug te ver. (niet op de A2 maar op de E313 denk ik)
Het record van mijn pap zal ik nooit kunnen evenaren, al zat ik er dichtbij naar huidige termen. Vanuit zijn werk naar huis (40km) in 10 minuten in "spitsuur" (dus geen verkeer destijds). Gezien de huidige verkeerssituatie zou dat nu 14 minuten zijn. Ik deed er 18 minuten over tijdens spitsuur met minder vermogen. Vind het scherp genoeg en ook niet verantwoordbaar om het nog een keer te doen. Tussen 2 stilstaande wagens vliegen met 10cm aan weerszijden terwijl je er 70 op hebt staan. Ik ben ook wijzer geworden
Mocht je het nog niet doorhebben, zie icoon/avatar
Het gaat dan allemaal stukken makkelijker om harder te rijden.
Welke groep bedoel je? De enige groep die ik me kan bedenken, en dan een redelijk grote groep, zijn de deelnemers van de GumBall3000.Maar uitschieters boven de 230km/h maak ik meestal in de Ardennen. Helaas kon ik de groep niet bijhouden vorige keer, de snelheidsmeter van mij stopt bij 280km/h en als die gasten dan 300 gaan rijden is het kloteDat was overigens wel over een afstand van een goede 30km.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
lol... Pics? ...Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:52:
Jongens, het is een BMW-topic. Geen kijk hoe groot mijn pik is. Please
Ik reed ongeveer 85 toen het gebeurde - toch was het een enorme knal, meteen gevolgd door veel schrapende en piepende geluiden (afkomstig van mijn spoiler die deels afgebroken was en tegen het wiel gevouwen werd).Chevy454 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:12:
[...]
Met 260km/h tegen een duif gereden, net een kiezelsteentje en gewoon met 270km/h verder op de A2. Het geluid wat je dan hoort is vergelijkbaar met een kiezelsteentje wat op de grond valt. Dus ik hoop dat je de schade bedoelt en niet het feit dat hij wat roadkill heeft gemaakt. Dat is nu eenmaal een risico als een ander bij het (hard) rijden.
Hee Wekkel, wat rijd jij nog ook alweer? 730 toch?Wekkel schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:54:
Eind van de maand krijgt de wagen toch een beurt bij de BMW dealer. Er moet dan ook straks een kersverse moeder in rijden, dus veiligheid voor allesDan merk ik wel hoe groot de financiële schade zal zijn.
De islam kan uw vrijheid schaden
bijna goed, 540iWokschotel schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:09:
[...]
Hee Wekkel, wat rijd jij nog ook alweer? 730 toch?
Spoorverbreding mag toch niet? Ik zat zelf ook te denken aan een cm of 2 spoorverbreding achter, maar toen las ik dat dat illegaal is. Of vergis ik me nu? Dan laat ik het alsnog doen.Femme schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:38:
De 330i is weer helemaal in concoursstaat gebracht bij de autopoetser. Er zaten wat doffe plekken in het dok door overmatig poetsen (probeerde hars weg te krijgen) die eruit zijn gepolijst. Helaas is een plekje blijven zitten waar de hars in de lak is getrokken. In de toekomst niet meer mijn auto uitlenen aan mijn moeder zonder 'm regelmatig te wassen.
Hij heeft nu Protech-lakverzegeling gekregen. De velgen zijn weer helemaal opgelapt (beschadigingen opgevuld en bijgespoten) en de achterwielen hebben een spoorverbreding van ongeveer een centimeter gekregen, waardoor het geheel er wat harmonischer uitziet.
Ik heb ook nog even mogen aanhoren wat voor een geweldig geluid een Ferrari Challenge Stradale voortbrengt.
Je mag em zo ver als je wilt verbreden! Alleen mag je niet met je rubber/velg buiten je carrosserie komen. Dat kan namelijk weer gevaarlijk zijn voor de voetgangers en dat kunnen we natuurlijk niet hebben, dus is dat verboden.zneek schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:44:
[...]
Spoorverbreding mag toch niet? Ik zat zelf ook te denken aan een cm of 2 spoorverbreding achter, maar toen las ik dat dat illegaal is. Of vergis ik me nu? Dan laat ik het alsnog doen.
Sweet. Nog tips waar ik dat het beste kan laten doen? BMW dealer? Of is er een goed adresje in omgeving Groningen hiervoor?low_n_slow schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:39:
[...]
Je mag em zo ver als je wilt verbreden! Alleen mag je niet met je rubber/velg buiten je carrosserie komen. Dat kan namelijk weer gevaarlijk zijn voor de voetgangers en dat kunnen we natuurlijk niet hebben, dus is dat verboden.
De BMW dealer zal je voornamelijk schaapachtig aankijken als je over spoorverbreding begint.zneek schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:46:
[...]
Sweet. Nog tips waar ik dat het beste kan laten doen? BMW dealer? Of is er een goed adresje in omgeving Groningen hiervoor?
[ Voor 34% gewijzigd door GaMeOvEr op 20-10-2006 20:16 ]
Aannames zijn fataal.
Het bedrijf die het voor heeft gedaan doet vaker spoorverbreding, soms op de snelle manier met een kleine verbreding en ook met de wielen maximaal op de buitenkanten van de carrosserie met alle aanpassingen die daarvoor nodig zijn om aanlopen te voorkomen. Het resultaat is een gruwelijk dikke auto.zneek schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:46:
[...]
Sweet. Nog tips waar ik dat het beste kan laten doen? BMW dealer? Of is er een goed adresje in omgeving Groningen hiervoor?
Nee, de spoorbreedte mag niet veranderd worden. Bij de APK meten ze niet met een meetlint de spoorbreedte. Bij een ongeval wel en dan kan je weten hoe vol die emmer met stront is bij een technisch onderzoek.low_n_slow schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:39:
Je mag em zo ver als je wilt verbreden! Alleen mag je niet met je rubber/velg buiten je carrosserie komen. Dat kan namelijk weer gevaarlijk zijn voor de voetgangers en dat kunnen we natuurlijk niet hebben, dus is dat verboden.
Ik kan spoorverbreding alleen maar toejuichen. Het probleem lost zich vanzelf wel op wanneer de schuurstraal positief wordt in plaats van negatief. Zoals mijn docent het zei: "Iemand welke spoorverbreders vraagt moet je een koord geven zodat die zich op een veilige manier voor de omgeving zelfmoord kan plegen." Je kloot gewoon _niet_ met de geometrie als je niet weet wat je doet. Dat het bedrijf gerenomeerd is zegt weinig, je verandert gewoonweg de geometrie. Of ze moeten je KPI gaan aanpassen, je veerpoot naar buiten brengen,.. nee dus.GaMeOvEr schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:15:
Spoorverbreding is ruk voor je geometrie en de belasting die je ophanging krijgt, Ik ben zelf niet zo van dat soort geintjes eigenlijk. Zeker bij moderne auto's wordt dat allemaal tamelijk strak gecalculeerd voor et weggedrag enzo. Het mag bij mij wel esthetisch mooier worden, maar het moet wel technisch OK blijven.
[ Voor 56% gewijzigd door Chevy454 op 20-10-2006 22:41 ]
samengevat: spoortverbreding is evil?Chevy454 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:31:
[...]
Nee, de spoorbreedte mag niet veranderd worden. Bij de APK meten ze niet met een meetlint de spoorbreedte. Bij een ongeval wel en dan kan je weten hoe vol die emmer met stront is bij een technisch onderzoek.
[...]
Ik kan spoorverbreding alleen maar toejuichen. Het probleem lost zich vanzelf wel op wanneer de schuurstraal positief wordt in plaats van negatief. Zoals mijn docent het zei: "Iemand welke spoorverbreders vraagt moet je een koord geven zodat die zich op een veilige manier voor de omgeving zelfmoord kan plegen." Je kloot gewoon _niet_ met de geometrie als je niet weet wat je doet. Dat het bedrijf gerenomeerd is zegt weinig, je verandert gewoonweg de geometrie. Of ze moeten je KPI gaan aanpassen, je veerpoot naar buiten brengen,.. nee dus.
ESP, ABS, negatieve schuurstraal, uitspoor, stuurbekrachtiging... wat voor een functioneel nut kunnen die nog hebben wanneer je spoorverbreders gaat toepassenDan kan men die elektronische componenten maar beter meteen weglaten bij een auto. Is die nog veel goedkoper in aanschaf.
Het mes snijdt langs twee kanten. Zoals ik zei is spoorverbreding goed op sociaal vlak, op geometrisch vlak vaak onverantwoord.
[ Voor 59% gewijzigd door Chevy454 op 20-10-2006 23:43 ]
Zolang de schuurstraal niet verandert blijft de geometrie qua corrigerende giereffecten hetzelfde. Of het slim is om bredere velgen te monteren laat ik in het midden.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:31:
Dus bredere velgen verpesten dus ook gelijk de geometrie?
Ik heb sowieso al bredere velgen. Std zitten er onder een E46 coupe 16" 205 breed geloof ik. Mijne zijn 17" 225 breed. nah ja, maar niet verder pielen dan.Chevy454 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:38:
[...]
Zolang de schuurstraal niet verandert blijft de geometrie qua corrigerende giereffecten hetzelfde. Of het slim is om bredere velgen te monteren laat ik in het midden.
[ Voor 12% gewijzigd door Femme op 21-10-2006 00:15 ]
ik weet niet precies welke manieren er zijn voor spoorverbreding, neem aan dat het vaak gewoon een tussenblokje is oid en kan me voorstellen dat zulke dingen idd niet goed zijn voor de handling en gedrag van de auto onder extreme omstandigheden. als je gewoon normaal rijd geen punt, maar bij een noodhandeling oid kan het net het verschil maken tussen die boom en het stuk gras ernaastFemme schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:15:
De spoorbreedte mag 2 procent afwijken, maar mogen geen losse onderdelen tussen de bevestiging van het wiel en de wielnaaf. Dit zou je kunnen oplossen door de spoorverbreder vast te lijmen op de naaf. De belasting van de wiellagers schijnt marginaal hoger te worden door de hefboomwerking, maar de bochtensnelheid zou ook wat hoger moeten komen te liggen.
Ik heb ze onder de Touring voor en achter (hooguit een centimeter denk ik) en het rijdt gewoon normaal.
soort tiptronic neem ik aan. je drukt dus op een knoppie en hij schakelt op danwel af. maar zodra de automaat het nodig acht schakelt hij zelf weer naar een andere versnelling.Wimo. schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 01:33:
Heeft er iemand ervaring met de versnellingsbak van de E39? Je hebt de mogelijkheid om op het stuur te schakelen bij de automaat ... wat moet ik me hierbij voorstellen? Kun je eerder schakelen? Of hem forceren terug te schakelen?
Bij "wanneer de automaat het nodig acht" moet je denken aan dat de toerenteller bijna in de rode zone zit...bolleh schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:10:
[...]
soort tiptronic neem ik aan. je drukt dus op een knoppie en hij schakelt op danwel af. maar zodra de automaat het nodig acht schakelt hij zelf weer naar een andere versnelling.
je kunt dan dus een beetje kiezen in welke versnelling je rijd maar het is en blijft een automaat.
Heeft verbruik bij automaten vaak niet meer te maken doordat de bak om een of andere reden minder efficiënt is? Ik snap niet precies hoe het zit, maar veel automaten (bijv. Volvo) schakelen beter dan de meeste bestuurders terwijl ze toch minder zuinig zijn, dus kan me moeilijk voorstellen dat het daardoor komt...Wimo. schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:07:
Dus door zelf eerder te schakelen kun je in theorie zuiniger rijden? Men klaagt nogal over het verbuik van de 528i automaat t.o.v. de handbak. Maar ik heb liever de automaat... meer keuze en later verkoop is dan handiger.
[ Voor 5% gewijzigd door Sorcerer8472 op 22-10-2006 20:16 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq