Zal wel aan mij liggen dan. De E36 cabrio vond ik ook altijd erg mooi met die vlakke koffer.
De kofferklep van de coupé vind ik juist te sterk aflopen.
Overigens is de 335i al gechiptuned tot ongeveer 380pk. Verwacht binnen een paar maanden een zee aan chiptuningpakketjes voor de 335 met vermogens van 350 tot misschien wel 400pk.
Ligt het ding je nog niet laag genoeg dan?

'k vind hem nu al niet bijzonder comfortabel (zeg maar gerust hard) maar goed, smaken verschillen

Aan de wegligging valt nog wel wat te verbeteren. De stijvere stabilisators schijnen goed te helpen, voor zover ik weet zonder negatieve gevolgen.
Esthetisch gezien moet hij gewoon een paar centimeter zakken. Het liefst doe ik dit door tegelijkertijd de handling te verbeteren. De Koni FSD's met frequentie-afhankelijke demping schijnen goed te werken (harde demping in bochten en zachte op korte oneffenheden), maar zijn nog niet verkrijgbaar voor de Z4. Er is wel een Amerikaanse tuner die ze onder hun Z4's zet, dus kennelijk is er onmogelijk?
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:36:
[...]
Sper kan ik wel leveren in principe iedere overbrenging en sperpercentage. Hoger dan 25% zou ik voor op straat niet gaan. Je kunt ook kijken naar een quaife, maar dan zit je zo rond de 800 euro zonder ombouw (uitmeten, pakking, olie). Ik denk dat je bij een ombouw naar quaife rond de 1000 euro moet rekenen.
Dan heb je wel het idee van een torsensper (E46 M3), die een variabele lock heeft (meer smooth, betere werking).
Ik wil de zwakke punten van de Roadster S wegnemen zodat er een package ontstaat dat zich op bijna alle vlakken kan meten met een Z4-M (besturing wordt lastig, remmen en wegligging moeten mogelijk zijn). Zoals het er nu naar uit ziet wil ik de auto wel een jaar of drie jaar houden, dus ik heb er geen probleem mee op wat geld uit te geven aan upgrades.
Een sperdifferentieel voor 1000 euro lijkt me een prima prijs. Die van Drexler kosten rond de 2500 euro heb ik begrepen.
En weet je zeker dat je Mov'it wil? Heel leuk maar ook stervensduur. Een set goeie schijven (geventileerde Zimmerman bijv.) met een setje Hawk HT 10's remt ook super. Mijn auto doet 140-0 in 4 seconden en een heel klein beetje... Gewicht is denk ik wel redelijk vergelijkbaar met de jouwe.
Mov'it voor op straat is imo een waste of money. De echte voordelen van dat systeem (grote klauwen, 4-pots zuiger, monoblock (ook niet altijd)... tsja, benut je dat op straat?
Als het antwoord een ja is zou ik ook gaan nadenken over een paar Recaro F1 stoelen en een rolkooi

Ik ben op dit moment niet onder de indruk van de remprestaties van de Roadster S. Het is afdoende, maar niet indrukwekkend. Zoekende naar wat oplossingen kwam ik bij de brake kits. Ik heb de slechte eigenschap om al snel over the top voor de best mogelijke spullen te gaan (overkomt me ook met computers

). De Mov'its zijn inderdaad idioot duur (als je voor én achter met de duurste sets wilt doen ben je iets van 11K kwijt

).
Ik zou de Koni FSD's wel als dempers willen proberen. Het is een stuk goedkoper dan een schroefset. Het laten maken van een custom setup heeft wel zijn charme, maar ik vraag me af of ik er dan genoeg comfort over zal blijven. Het bedrijf waar ik de bovenstaande aanpassingen wil laten doen heeft vaker samengewerkt met Reiger Suspension. Dat is niet zo'n bekend bedrijf in het nabij gelegen Hengelo GLD dat o.a. schokdempers levert voor een aantal WRC- en Dakar-teams, dus die zullen wel weten hoe je een onderstel moet afstemmen.
[
Voor 7% gewijzigd door
Femme op 12-10-2006 23:21
]